Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22:30

Monster Hunter World introduceert een levend, ademend ecosysteem waarin spelers de rol van een jager aannemen, die bloeddorstige beesten opspoort en neerhaalt. Ga alleen of met maximaal drie andere jagers op avontuur in een nieuw online drop-in multiplayer systeem dat coŲperatieve multiplayer tussen Japanse en Westerse spelers mogelijk maakt, waarbij de wereldwijde spelerbasis voor de eerste keer ooit wordt verenigd.

Monster Hunter World stuurt je uit op quests om het op te nemen tegen angstaanjagende monsters en je vaardigheden te verbeteren. Loot die je verzamelt van verslagen vijanden kan gebruikt worden om nieuwe uitrusting en armor upgrades te creŽren terwijl je je naadloos doorheen de verschillende habitats beweegt. Het landschap en de diverse bewoners spelen een cruciale rol en kan je strategisch in je voordeel gebruiken. Hunters zullen hun hersenen, vaardigheden en de omgeving moeten gebruiken om de intense en evoluerende gevechten te overleven, terwijl ze vechten om de ultieme jager te worden!
  • Welkom in de New World - Word een jager en verken een pas ontdekt continent, dat alleen bekend staat als 'New World', om meer te weten te komen over dit mysterieuze land.

• Levend en ademend ecosysteem - Gebruik de omgeving en de fauna tot jouw voordeel. Zet bijvoorbeeld monsters tegen elkaar op om het je doelwit naar de juiste plaats te lokken, maar wees voorzichtig dat je geen gevaarlijkere situaties creŽert.

• Online drop-in multiplayer - Als de strijd te moeilijk is om alleen aan te gaan, kan je er 3 andere jagers uit een wereldwijde server vol potentiŽle teamgenoten bijhalen om je bij te staan tijdens quests door een SOS-flare af te schieten.

• Jagen om nieuwe gear te maken - Versla monsters en verzamel de buit van gevallen vijanden om uitrusting en wapens te craften die gestilleerd zijn naar de verslagen monsters. Het selecteren van de juiste uitrusting kan je helpen om de zwakke plekken van je prooi uit te buiten om een voordeel te krijgen in de strijd.

• Meester van de dieren - Verschillende bloeddorstige wezens bevolken de nieuwe wereld, inclusief de gekende Rathalos en de geheel nieuwe Anjanath. Je kan de monsters beklimmen en schade veroorzaken op specifieke plekken.

• Naadloze gameplay - Spelers en monsters kunnen van het ene kaartgebied naar een ander reizen zonder laadschermen, terwijl de gameplay ook dynamisch overgaat tussen nacht en dag.
quote:
Overview

Battle gigantic monsters in epic locales.

As a hunter, you'll take on quests to hunt monsters in a variety of habitats.
Take down these monsters and receive materials that you can use to create stronger weapons and armor in order to hunt even more dangerous monsters.

In Monster Hunter: World, the latest installment in the series, you can enjoy the ultimate hunting experience, using everything at your disposal to hunt monsters in a new world teeming with surprises and excitement.

Setting

Once every decade, elder dragons trek across the sea to travel to the land known as the New World in a migration referred to as the Elder Crossing.

To get to the bottom of this mysterious phenomenon, the Guild has formed the Research Commission, dispatching them in large fleets to the New World.

As the Commission sends its Fifth Fleet in pursuit of the colossal elder dragon known as Zorah Magdaros, one hunter is about to embark on a journey grander than anything they could have ever imagined.

Links:
http://www.monsterhunterworld.com/uk/
http://www.capcom.com/
https://en.wikipedia.org/wiki/Monster_Hunter:_World

Beginners guide:

Beginners tips:
http://www.pushsquare.com...erything_you_need_to_know

Spelers Tweakers:

Alvanosa
Amoebe
Asmekiel
Daradius
Dxterminator87
gakkienl
Gnauw
Heisenberg1408
lompe_lars
Mvbaardwijk
Scrisissszzz
Seroczynski
Solllie
TheGrumpmeister
TheMallakai
ThraceG
Uchihaice
Valandinz
vdNiet-forSpeed
Youri079kersnaamgebrui
Nipje!
Noloog

Mocht je erbij willen in de lijst. Geef een gil in een PB. :) Zelfde natuurlijk als je niet wilt dat je ID hier staat.

Geteisem wijzigde deze reactie 28-02-2018 21:07 (5%)

http://www.gevoeligeplaten.nl - 

• Geteisem
Oke om maar even een discussie te starten. Van het weekend de BETA voor PS plus leden. Ik ga wel even testen op de PS4 Pro van het weekend. Een game waar ik al een tijd erg naar uitkijk. Wat ik tot nu toe heb gezien en gelezen belooft veel goeds. Dus nog meer mensen aan de BETA dit weekeinde? Deel ook je ervaringen in dit Topic.

• fevo-1190
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 21-05 06:16
Als ik tijd heb zal ik hem uitproberen op de ps4.
Ziet er opzich wel goed uit.. kan uit je tekst niet halen wat precies het doel van het spel is(nog geen research gedaan).

• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 16:57
quote:
Geteisem schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:38:
Oke om maar even een discussie te starten. Van het weekend de BETA voor PS plus leden. Ik ga wel even testen op de PS4 Pro van het weekend. Een game waar ik al een tijd erg naar uitkijk. Wat ik tot nu toe heb gezien en gelezen belooft veel goeds. Dus nog meer mensen aan de BETA dit weekeinde? Deel ook je ervaringen in dit Topic.
Misschien dat ik toch maar eens PS Plus aanschaf dan, want ik ben enorm benieuwd. Alle voorgaande delen sinds Freedom Unite 2 gespeeld en ik baalde wel dat XX niet naar de Switch kwam voor het westen. Dit gaat waarschijnlijk ook een game worden waarin ik een double dip ga doen met PS4 en PC, aangezien PS4 eerder gereleased gaat worden.

Het enige en grootste nadeel is dat de tante van m'n vrouw vanaf vandaag t/m zondag langs komt (vanuit Turkije, dus een beetje gemeen om d'r een weekend straal te negeren :P )... Dus ik weet niet of ik er tijd voor ga hebben... Argh!
quote:
fevo-1190 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:48:
Als ik tijd heb zal ik hem uitproberen op de ps4.
Ziet er opzich wel goed uit.. kan uit je tekst niet halen wat precies het doel van het spel is(nog geen research gedaan).
Monster Hunter is qua concept vrij 'simpel', je krijgt een opdracht (in het begin voornamelijk, 'verzamel 10 paddestoelen', en later 'Vang / dood dit grote beest'). Tijdens de opdracht kan je van alles verzamelen en de local wildlife doodmaken voor resources, die je vervolgens weer in kan zetten om armor en wapens van te craften. Waarbij het begin vaak erg simpel is, zijn de latere monsters vaak lastig te verslaan (hoewel Monster Hunter er eerder mee was, denk aan Dark Souls / Bloodborne bossfights). Je moet dus de moves van het monster die je moet verslaan leren, ontwijken en counteren. Naast de wapens die je daar zelf voor moet craften (zo nu en dan moet je dus een monster wat vaker gaan verslaan om genoeg van z'n scales, talons, etc. te krijgen) heb je nog wat meer hulpmiddelen die je on the fly kan craften, zoals traps (in de vorige iteraties, dingen als Shock Traps en Pitfalls), Flash Bombs, etc.

En met Monster Hunter World lijken ze nog een stapje verder te gaan, waarbij je je doelwit ook in de environment kan trappen, de local wildlife tegen je doelwit in kan zetten, etc.

Al met al, ik ben vrij hyped voor dit spel, en hoop dat het inderdaad een stap vooruit is van de 3DS versies. Monster Hunter was heerlijk om op de TV te spelen (MH3:U voor de WiiU was dan ook m'n favoriet van de recentere iteraties), dus ik kijk echt naar de PS4 en PC versie uit.

Grumpmeister wijzigde deze reactie 07-12-2017 10:22 (45%)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828

• Geteisem
quote:
Grumpmeister schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:13:
[...]

Misschien dat ik toch maar eens PS Plus aanschaf dan, want ik ben enorm benieuwd. Alle voorgaande delen sinds Freedom Unite 2 gespeeld en ik baalde wel dat XX niet naar de Switch kwam voor het westen. Dit gaat waarschijnlijk ook een game worden waarin ik een double dip ga doen met PS4 en PC, aangezien PS4 eerder gereleased gaat worden.

Het enige en grootste nadeel is dat de tante van m'n vrouw vanaf vandaag t/m zondag langs komt (vanuit Turkije, dus een beetje gemeen om d'r een weekend straal te negeren :P )... Dus ik weet niet of ik er tijd voor ga hebben... Argh!

[...]
Voor dit soort acties wel de moeite waard dat Plus. Ja en ik game af en toe wel online. Maar ben toch meer van de SP normaliter.

Kijk erg uit naar deze titel. Ben ook benieuwd of dat samenwerken met andere spelers een beetje soepel gaat.
Gelukkig niet veel op het programma staan dit weekend. Dus hopelijk zaterdagmiddag/avond aan de slag.

• fevo-1190
quote:
Grumpmeister schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:13:
[...]

[...]

Monster Hunter is qua concept vrij 'simpel', je krijgt een opdracht (in het begin voornamelijk, 'verzamel 10 paddestoelen', en later 'Vang / dood dit grote beest'). Tijdens de opdracht kan je van alles verzamelen en de local wildlife doodmaken voor resources, die je vervolgens weer in kan zetten om armor en wapens van te craften. Waarbij het begin vaak erg simpel is, zijn de latere monsters vaak lastig te verslaan (hoewel Monster Hunter er eerder mee was, denk aan Dark Souls / Bloodborne bossfights). Je moet dus de moves van het monster die je moet verslaan leren, ontwijken en counteren. Naast de wapens die je daar zelf voor moet craften (zo nu en dan moet je dus een monster wat vaker gaan verslaan om genoeg van z'n scales, talons, etc. te krijgen) heb je nog wat meer hulpmiddelen die je on the fly kan craften, zoals traps (in de vorige iteraties, dingen als Shock Traps en Pitfalls), Flash Bombs, etc.

En met Monster Hunter World lijken ze nog een stapje verder te gaan, waarbij je je doelwit ook in de environment kan trappen, de local wildlife tegen je doelwit in kan zetten, etc.

Al met al, ik ben vrij hyped voor dit spel, en hoop dat het inderdaad een stap vooruit is van de 3DS versies. Monster Hunter was heerlijk om op de TV te spelen (MH3:U voor de WiiU was dan ook m'n favoriet van de recentere iteraties), dus ik kijk echt naar de PS4 en PC versie uit.
Als ik dit zo lees is het eigenlijk darksouls met ander sausje(niks mis mee helemaal kapot gespeeld).
Is beta alleen dit weekend?

Ben gelijk best wel hyped :P

• Grumpmeister
quote:
fevo-1190 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:07:
[...]

Als ik dit zo lees is het eigenlijk darksouls met ander sausje(niks mis mee helemaal kapot gespeeld).
Is beta alleen dit weekend?

Ben gelijk best wel hyped :P
Even gekeken: "The beta kicks off this Saturday, December 9, at 9 AM PT / 12 PM ET / 5 PM GMT and runs until the same time on Tuesday, December 12", dus ik kan 'm ook nog spelen *O*

Bekijk deze video anders maar eens, geeft een beetje een indruk (gameplay van Gamescom dit jaar):

Ik wilde eigenlijk een Monster Hunter 3 video linken, maar visueel is dit een stuk indrukwekkender geworden en geeft dit toch de beste indruk.

• fevo-1190
Echt “darksouls” idee, maar ziet er erg goed uit!
Als ik tijd heb ga ik zeker de beta spelen.

Had eerlijk gezegd nog niks over de game meegekregen , maar ben best hyped nu.

• Geteisem
quote:
Grumpmeister schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:32:
[...]

Even gekeken: "The beta kicks off this Saturday, December 9, at 9 AM PT / 12 PM ET / 5 PM GMT and runs until the same time on Tuesday, December 12", dus ik kan 'm ook nog spelen *O*

Bekijk deze video anders maar eens, geeft een beetje een indruk (gameplay van Gamescom dit jaar):
[video]

Ik wilde eigenlijk een Monster Hunter 3 video linken, maar visueel is dit een stuk indrukwekkender geworden en geeft dit toch de beste indruk.
Had deze video nog niet gezien. Nu ben ik helemaal hyped. Zin in. Ga veel uren 'kwijt' zijn aan deze titel denk ik. _/-\o_

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:21
Beta weekend is alleen voor de PS4 ?
Kan niets vinden voor de Xbox

"Less peanut butter, more... bananas."

• Geteisem
quote:
Iusedto schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:51:
Beta weekend is alleen voor de PS4 ?
Kan niets vinden voor de Xbox
Exclusief voor PS plus leden zelfs. Verder ook niets vernomen wbt het Microsoft kamp.

Van dit filmpje word ik ook wel weer erg vrolijk. Genoeg wapens in ieder geval.

• Grumpmeister
Heerlijk ja, ze hebben alles van de vorige iteraties zo te zien goed intact gehouden. Dit weekend / maandag maar eens wat weapon types testen. Meestal val ik terug op Dual Blades of Long Sword, met Bow als een alternatief wapen. Al vond ik in Generations / 4U de Charge Blade ook wel erg fijn. De echte heavy hit wapens zoals Greatsword heb ik nooit echt een goed gevoel bij gehad, hoe iconisch ze ook zijn. M'n karakter (in de andere games) voelde daarmee gewoon te sloom aan.

Als ze hiermee de ervaring van de MH multiplayer op de 3DS / WiiU vast kunnen pakken, gaat dit m'n go-to multiplayer game worden (niet lastig, want naast FFXIV (en heel minimaal Destiny 2) heb ik niet iets wat ik multiplayer doe).

• Geteisem
Als het goed is vanavond al de download aanzetten die komt volgens een US site vanavond beschikbaar. En dan morgen te spelen.

Hieronder ook alvast link naar de Monster Hunter: World Beta Test - Beginner's guide etc.

http://game.capcom.com/manual/MHW/pre/en/ps4

• Nilltris
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:18
Ik heb hier echt zoveel zin in! 'Vroeger' Monster Hunter op de PS2 helemaal kapot gespeeld met een vriend. Daarna ook nog wat handheld Monster Hunters gespeeld maar daar kon ik maar niet aan wennen (handen vallen in slaap tijdens het spelen)

• Grumpmeister
quote:
Nilltris schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:27:
Ik heb hier echt zoveel zin in! 'Vroeger' Monster Hunter op de PS2 helemaal kapot gespeeld met een vriend. Daarna ook nog wat handheld Monster Hunters gespeeld maar daar kon ik maar niet aan wennen (handen vallen in slaap tijdens het spelen)
Op de PSP met de 'Claw' positie voor je hand, ja :D

Op de 3DS ging het wel, zolang je maar de Circle Pad Pro uitbreiding had. Daardoor lag het wat beter in de hand en had je een 2de circle pad (ik vond dat een stuk fijner dan het New 3DS 'circle pad-pookje').

Maar de WiiU met een Pro Controller was echt ideaal. Daarom kijk ik hier echt naar uit (en vond ik jammer dat XX niet naar het westen kwam voor de Switch) :)

• Geteisem
Oke download loopt inmiddels 5,470 GB. 15 min. werk ongeveer. Benieuwd of ik zo na het eten al kan testen. :9

• fevo-1190
Nee want beta is nog niet van start. Hier is die ookal gedownload

• Qlimaxs
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 17-05 20:20
Kijk hier al een tijdje naar uit, morgen eind van de middag eindelijk hands-on met de Beta! Hyped!
Ken de hele serie niet. Heb de Beta ook maar aangezet en eens kijken of het wat voor mij is ....

-Where do we draw the Line!-

• fevo-1190
Om 18:00 live ik ken de serie ook niet

• Grumpmeister
De PSX 2017 trailer: Third Fleet:

Oa. enkele bekende gezichten voor degene die vorige delen gespeeld hebben :)

En de Monster Hunter x Megaman announcement, waarin je je Palico een Megaman outfit kan geven (vaak vrij cosmetisch, in 4U kon je bijv. een Mario / Luigi of Animal Crossing Palico krijgen). Leuk dat ze dat soort dingen doorzetten :)

Ik ga straks de beta ook maar eens testen, ga wat tijd hebben vanavond *O*

• raro007
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23-05 14:02
Gespeelt ziet er leuk uit maar die monsters zijn echt buggy

• Grumpmeister
De 3 singleplayer missies gedaan, en het speelt echt als een MH game weg, heerlijk :)

Het enige wat ik hieraan wat jammer vond was dat de monsters eigenlijk te makkelijk waren (met name de eerste, die heeft me niet eens kunnen raken :') ).
quote:
raro007 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 20:08:
Gespeelt ziet er leuk uit maar die monsters zijn echt buggy
Op welke manier? Ik heb niet echt een bug gemerkt, alleen wat clipping door de grond (met name als je op de helling aan het vechten bent met de expert missie).

• Geteisem
Was in slaap gedonderd na het eten. Dus ga nu even een poging wagen. Ben benieuwd :)

• Grumpmeister
Ik ben erg positief geworden, dit straalt in alles wat het doet Monster Hunter uit. Gisteren ook de expert mission online gedaan, maar helaas ging 1 iemand er direct uit. Daardoor uiteindelijk net te weinig damage kunnen doen om het monster te verslaan. Het was ook net de sessie waarin ik de boog aan het proberen was, en hoe vaak ik daarmee wel niet de special move gemist had... Die kan je echt alleen maar uitvoeren als het monster ergens door getrapt is, op de grond ligt, of iets in die zin.

In singleplayer nog Insect Glaive getest tegen de Barroth, en daar kwamen we uiteindelijk ook een slang-achtig beest tegen die probeerde de Barroth te wurgen (dat deed enorm veel damage op de Barroth). Leuke interactie tussen al die monsters. Het Expert monster kwam in m'n online sessie ook die Great Jagra van de eerste missie tegen, daar bleef niet veel van over :')

• fevo-1190
Ga hem nu starten “hyped”!!

• raro007
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23-05 14:02
quote:
[b]

[...]

Op welke manier? Ik heb niet echt een bug gemerkt, alleen wat clipping door de grond (met name als je op de helling aan het vechten bent met de expert missie).
Nou monster die gewoon ter plekke vast zaten voor een minuut.
Standbeeld achtige houding.

• Grumpmeister
quote:
raro007 schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:58:
[...]

Nou monster die gewoon ter plekke vast zaten voor een minuut.
Standbeeld achtige houding.
Vreemd, in m'n sessies niet tegen gekomen :(

Ik hoop wel dat ze de resultaten van de beta test meenemen, want online een game vinden is op het moment nog wel een ramp. Maar als je er eenmaal in zit, is het zoals vanouds monsters hunten :)

Zojuist online bij Barroth ook voor elkaar gekregen om Diablos wakker te maken, die een sandpit veroorzaakte welke Barroth opslokte. Erg gaaf :)

• Geteisem
Gisteren de 3 missies achter elkaar voltooid single player mode. Echt heel veel uitdaging zat er niet in. Alleen die tweede had ik ff wat moeite mee. Maar wel wat ik er van verwacht had ongeveer. Sowieso een must buy voor mij deze titel.

Ziet er allemaal erg gelikt uit en de cutscenes zijn ook leuk gedaan en lekker over the top. Toen ik gisteren voor een gevecht een maaltijd at in game bijv.

Zin in!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18-05 18:55
quote:
Geteisem schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:10:
Gisteren de 3 missies achter elkaar voltooid single player mode. Echt heel veel uitdaging zat er niet in. Alleen die tweede had ik ff wat moeite mee. Maar wel wat ik er van verwacht had ongeveer. Sowieso een must buy voor mij deze titel.

Ziet er allemaal erg gelikt uit en de cutscenes zijn ook leuk gedaan en lekker over the top. Toen ik gisteren voor een gevecht een maaltijd at in game bijv.

Zin in!
Van horen zeggen dat de moeilijkheidsgraad in de beta lager ligt dan straks in de volledige game.

• Grumpmeister
quote:
CrapperDeCrap schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:38:
[...]

Van horen zeggen dat de moeilijkheidsgraad in de beta lager ligt dan straks in de volledige game.
Dat denk ik ook wel, dit lijkt voornamelijk een stresstest te zijn (en gezien de connectie problemen lijkt dat ook zeker nuttig te zijn geweest). Een 4 ster difficulty tegenstander kan ik me ook lastiger herinneren dan dat deze is.

Maar goed, het geeft in ieder geval een indruk, en speelt (vind ik) erg lekker weg. Deze gaat dus sowieso komen op release dag :)

• Geteisem
quote:
CrapperDeCrap schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:38:
[...]

Had ik ook wel verwacht en kan ik alleen maar toejuichen.
quote:
Grumpmeister schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:51:
[...]

Dat denk ik ook wel, dit lijkt voornamelijk een stresstest te zijn (en gezien de connectie problemen lijkt dat ook zeker nuttig te zijn geweest). Een 4 ster difficulty tegenstander kan ik me ook lastiger herinneren dan dat deze is.

Maar goed, het geeft in ieder geval een indruk, en speelt (vind ik) erg lekker weg. Deze gaat dus sowieso komen op release dag :)
Goede gameplay en mooie graphics. Must buy voor iedereen die van action RPG houdt.

• fevo-1190
Eerlijk gezegt vind ik juiste de graphics tegenvallen op normale ps4.
Gameplay moet ik nog aan wennen, maar is echt niet verkeerd.

Hoe focus je eigenlijk naar een enemy krijg het telkens niet voor elkaar.
Maar multiplayer (als die het deed en match vond) was wel erg vet!
Alleen keer spawnde ik totaal verkeerd. Andere kant van de map.

En misschien omdat ik niet heel veel heb kunnen spelen , maar waar kan je zien hoever de health van de “boss” is?

• Grumpmeister
quote:
fevo-1190 schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:27:
Eerlijk gezegt vind ik juiste de graphics tegenvallen op normale ps4.
Gameplay moet ik nog aan wennen, maar is echt niet verkeerd.

Hoe focus je eigenlijk naar een enemy krijg het telkens niet voor elkaar.
Maar multiplayer (als die het deed en match vond) was wel erg vet!
Alleen keer spawnde ik totaal verkeerd. Andere kant van de map.

En misschien omdat ik niet heel veel heb kunnen spelen , maar waar kan je zien hoever de health van de “boss” is?
Volgens mij kon je focussen met R3, maar pin me er niet op vast.

En qua health, dat is just een van de charmes aan Monster Hunter; dat zie je met name door de manier dat het monster zich gedraagt. In World heb je ook een hartslag meter (links onder, mogelijk moet je genoeg tracking gedaan hebben) die het een en ander verraadt.

Maar je hebt geen healthbar of iets voor het monster. Hoe vaker je een monster hunt, hoe meer je gevoel krijgt voor hoeveel schade 'ie kan hebben. En dat is met name handig voor de quests waarin je ze moet vangen ipv doden.

• fevo-1190
quote:
Grumpmeister schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:10:
[...]

Volgens mij kon je focussen met R3, maar pin me er niet op vast.

En qua health, dat is just een van de charmes aan Monster Hunter; dat zie je met name door de manier dat het monster zich gedraagt. In World heb je ook een hartslag meter (links onder, mogelijk moet je genoeg tracking gedaan hebben) die het een en ander verraadt.

Maar je hebt geen healthbar of iets voor het monster. Hoe vaker je een monster hunt, hoe meer je gevoel krijgt voor hoeveel schade 'ie kan hebben. En dat is met name handig voor de quests waarin je ze moet vangen ipv doden.
Ja je merk het wel inderdaad, maar dacht misschien is dat wel ergens te zien.
Monsters hebben elke keer een fase daaraan merk je dat je aan de winnende hand ben.
Vergelijk het met Dark souls daar heb je dat ook.
Maar vond vooral de pvp erg sterk al heb ik nog weinig tijd om singleplayer te doen . Alleen beginner had ik kunnen doen en dat ging met de grote zwaard prima.
Alleen met een afstandwapen kreeg ik het niet voor mekaar aangezien die bizar weinig damage deed.

• Grumpmeister
quote:
fevo-1190 schreef op maandag 11 december 2017 @ 06:12:
[...]

Ja je merk het wel inderdaad, maar dacht misschien is dat wel ergens te zien.
Monsters hebben elke keer een fase daaraan merk je dat je aan de winnende hand ben.
Vergelijk het met Dark souls daar heb je dat ook.
Maar vond vooral de pvp erg sterk al heb ik nog weinig tijd om singleplayer te doen . Alleen beginner had ik kunnen doen en dat ging met de grote zwaard prima.
Alleen met een afstandwapen kreeg ik het niet voor mekaar aangezien die bizar weinig damage deed.
Als je een boog gebruikte, daar zitten meerdere onderdelen op om rekening mee te houden:

- Je hebt coatings (in expert kreeg je close range coating, power coating en paralysis coating, waarbij de laatste 2 gelimiteerde hoeveelheden hebben). Deze moet je 'activeren' (boog vasthebben en op driehoekje), en dan zal je wat meer damage doen of paralysis kunnen activeren. Hiervoor moet je het monster meerdere keren raken, en op een gegeven moment zal 'ie in een paralysis animatie komen met bliksempjes om 'm heen.

- Er zijn charge niveaus. Als je alleen R2 intikte, dan ga je niet veel damage doen. Maar als je het inhoudt kom je langs niveau 2 en 3 (dat is wel merkbaar). Op niveau 3 doe je meer damage (en in het uiteindelijke spel zal het ook uitmaken hoe je boog de pijlen schiet, bijv. een horizontale streep van 5 pijlen of zoals nu, 3 hits doet waar je mikt.

- Sowieso, met R2 ingehouden, gebruik dan ook L2 om de zwakke punten uit te zoeken.

- En eigenlijk het belangrijkste, een boog heeft een 'critical range'. Als je te dichtbij of te veraf staat zal je niet veel damage doen (bijv. 3x 1 damage). Sta je op de goede afstand, dan is dat bijv. 3x 12 damage. De boog is vrij technisch hierdoor en wat lastig op te pakken, maar nu er in ieder geval damage getallen langs komen is de critical range wat makkelijker te bepalen vergeleken met de oudere games.

• Desutoroiya
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 16:49
Om even een andere weg in te slaan, Ik wou hem pre orderen, echter viel mij op dat de digitale versie (ps store) 10 euro duurder is dan de fysieke versie.

Vraag mij alleen af, zit er bij de fysieke versie ook de pre order bonussen bij?

https://discord.gg/HCQxJaU

• CrapperDeCrap
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18-05 18:55
Zelfs niks van gespeeld, geen ps4 in huis, maar ff het 1 en ander gekeken. Game lijkt me fantastisch met een groep "vrienden". Ook nooit n andere MH gepseeld, omdat ik de desbetreffende systemen niet in huis had, maar damn, lijkt me heel tof.

Combat lijkt echt geweldig door het scala aan combo's en movesets. Wist wel dat dat in voorgaande delen ook goed in elkaar zat, maar nu gepaard met slikke animaties, ben ik echt hyped. Ook tof dat je geen classes hebt, maar dat je lekker kunt gaan klooien met alle wapens en armor om zo je favo dingen "builds" te maken, of kijken wat monster afhankelijk het beste is. In tegenstelling tot bv. dark souls waar je n build maakt en dus in de richting wordt gedrukt van dex, strength etc wapens, wil je n beetje respectabele damage doen of tanken.

Al zie ik mij wanneer de game ooit voor pc uitkomt lekker rond rammen met de hamer, prachtige lompe onsubtiele moveset. Ow en de de "friendly fire" dat je medespelers met lompe swings kunt vloeren, of de lucht in kan slaan als je niet op let. Zal vast mooie taferelen op leveren.

Met andere woorden, hyped als n malle!

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23-05 13:09
Voor het eerst een Monter Hunter gespeeld, dus kan weinig zeggen over de vorige maar de beta heeft me toch wat doen twijfelen.

Ik heb werkelijk waar geen idee waar ik mee bezig was, daarnaast voelt de combat/movement ontzettend clunky/traag. Misschien dat ik er aan moet wennen maar nu twijfel ik nog een beetje. :)

• Grumpmeister
quote:
Desutoroiya schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:41:
Om even een andere weg in te slaan, Ik wou hem pre orderen, echter viel mij op dat de digitale versie (ps store) 10 euro duurder is dan de fysieke versie.

Vraag mij alleen af, zit er bij de fysieke versie ook de pre order bonussen bij?
Als ik het zo lees; je krijgt bij de digital deluxe versie (die van 70? euro) wat content die je eventueel ook los kan kopen ('Capcom says all of the aforementioned items will be available to purchase separately when the game launches.').

De normale preorder items (Origin armor en Fair Wind charm) krijgt iedereen die het spel met de release koopt / heeft (en ook hierbij wilt Capcom het later op een andere manier ook beschikbaar maken), en eigenlijk heeft de PS4 alleen als extra de PS4 theme.

Persoonlijk ga ik voor de fysieke editie, die voor 54 euro te bestellen is. En als ik perse iets van die pre-order zut erbij wil, dan kan dat later dus nog.
quote:
FrankoNL schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:04:
Voor het eerst een Monter Hunter gespeeld, dus kan weinig zeggen over de vorige maar de beta heeft me toch wat doen twijfelen.

Ik heb werkelijk waar geen idee waar ik mee bezig was, daarnaast voelt de combat/movement ontzettend clunky/traag. Misschien dat ik er aan moet wennen maar nu twijfel ik nog een beetje. :)
Welk wapen heb je gebruikt? Er zijn inderdaad wat wapens die clunky / sloom aanvoelen, maar dan ook flinke damage doen als je ermee raakt. En er zijn wapens die qua movement en combat vlug aanvoelen waardoor je meer flexibiliteit hebt.

Persoonlijk ben ik ook van de vluggere wapens en kan ik niet echt een feel krijgen voor de slomere (Greatsword, Hammer, Hunting Horn en Switchaxe met name). Mij liggen de Longsword (zwakkere Greatsword met meer mobiliteit), Dual Blades en Bow het beste. Charge Blade kan ik ook wel gebruiken, daarbij is het 'clunky' stukje maar een deel van de combo (aangezien je charges moet krijgen in de Sword & Shield modus van het wapen). En voor de ultieme mobiliteit kan je voor Insect Glaive gaan, het is gewoon tof om over het monster heen te pole-vaulten en 'm daarna te mounten :)

Als je een 'zwaar' wapen gebruikt, dan is het aan te raden 'm vaak te sheaten en pas weer te unsheaten wanneer er een opening is, juist zodat je weer mobiliteit hebt.
quote:
CrapperDeCrap schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:17:
Zelfs niks van gespeeld, geen ps4 in huis, maar ff het 1 en ander gekeken. Game lijkt me fantastisch met een groep "vrienden". Ook nooit n andere MH gepseeld, omdat ik de desbetreffende systemen niet in huis had, maar damn, lijkt me heel tof.

Combat lijkt echt geweldig door het scala aan combo's en movesets. Wist wel dat dat in voorgaande delen ook goed in elkaar zat, maar nu gepaard met slikke animaties, ben ik echt hyped. Ook tof dat je geen classes hebt, maar dat je lekker kunt gaan klooien met alle wapens en armor om zo je favo dingen "builds" te maken, of kijken wat monster afhankelijk het beste is. In tegenstelling tot bv. dark souls waar je n build maakt en dus in de richting wordt gedrukt van dex, strength etc wapens, wil je n beetje respectabele damage doen of tanken.

Al zie ik mij wanneer de game ooit voor pc uitkomt lekker rond rammen met de hamer, prachtige lompe onsubtiele moveset. Ow en de de "friendly fire" dat je medespelers met lompe swings kunt vloeren, of de lucht in kan slaan als je niet op let. Zal vast mooie taferelen op leveren.

Met andere woorden, hyped als n malle!
Dit is een spel waarbij ik vanaf de aankondiging al aangaf dat ik waarschijnlijk ga double-dippen en 'm voor de PS4 en PC haal. Het is heerlijk om dit online met anderen te spelen en daarmee de lastige monsters te tackelen. Het is ook altijd leuk al je hetzelfde doel hebt, bijv. een rare item van een monster, en daarmee meerdere runs doet. Uiteindelijk loop je zo synchroon met elkaar dat het monster gewoonweg geen kans meer heeft (bijv. van de ene trap naar de ander, terwijl iemand met een boog alvast Paralysis stacks erop weet te tikken). Als je dit alleen singleplayer doet (wat nog steeds tof is, hoor) ga je wel veel missen.

Ook is het vaak een aanrader om aan meerdere 'sets' te werken, van wapens en armor. Je wapens upgraden is niet simpel pad waar je doorheen gaat, maar hebben meerdere vertakkingen. Dus kies je ervoor om richting een vuur element wapen te gaan, dan mis je een hele tak van het wapen die bijv. een poison element heeft. Gewoon meerdere maken dus :)

Je kan je prima aan 1 wapen vasthouden, maar juist het afwisselen is handig. Dus ben je goed in hammer, probeer ook eens een hunting horn. Wel hetzelfde principe, maar iets meer utility door de buffs die je kan doen. Je zit inderdaad nooit vast aan een build, en het enige wat je tegenhoudt om een ander wapen / speelstijl te proberen is eventueel het gebrek aan materiaal (en dat is makkelijk te verhelpen).

(En de hammer (en greatsword) hadden altijd als een soort 'mini'game aan het einde van een hunt om je teamgenoten (na het carven ofc!) als een golfbal weg te slaan :') )

Grumpmeister wijzigde deze reactie 11-12-2017 14:43 (39%)

• Geteisem
Hiervoor ook nog geen Monster Hunter gespeeld. Toch maar even Tri Ultimate voor de Wii U op de kop getikt. Van de week maar eens mee aan de slag. Goede voorbereiding is het halve werk.

• Grumpmeister
Ik heb de beta toch vaker gespeeld dan dat ik had verwacht. Vaak doe ik maar een enkele playthrough en dat was het dan. Maar ook gisteren wat hunts online gedaan (matchmaking werkte gisteren goed).
quote:
Geteisem schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:37:
Hiervoor ook nog geen Monster Hunter gespeeld. Toch maar even Tri Ultimate voor de Wii U op de kop getikt. Van de week maar eens mee aan de slag. Goede voorbereiding is het halve werk.
Mocht je zin hebben / hulp nodig hebben online, laat het maar eens weten, dan kan ik wel even meedoen. Mits online op de WiiU nog werkt (wel gewoon 3U he? Niet Tri voor de Wii :p).

• Geteisem
quote:
Grumpmeister schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:37:
Ik heb de beta toch vaker gespeeld dan dat ik had verwacht. Vaak doe ik maar een enkele playthrough en dat was het dan. Maar ook gisteren wat hunts online gedaan (matchmaking werkte gisteren goed).

[...]

Mocht je zin hebben / hulp nodig hebben online, laat het maar eens weten, dan kan ik wel even meedoen. Mits online op de WiiU nog werkt (wel gewoon 3U he? Niet Tri voor de Wii :p).
Is goed lol. Ja wel Ultimate voor de Wii U. Krijg het spel als het goed is vandaag of morgen binnen. Dus hopelijk deze week aan de slag. :)

• WahWah
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16:23
Voor het eerst met Monster Hunter in aanraking gekomen in Japan, 2008. Een huisgenoot (woonde in een studenten complex) had een PSP en was aan het spelen, zag er vet uit en ik had mijn Nintendo DS geruild met zijn PSP voor een paar weekjes. Meteen verslaafd, en toen een andere huisgenoot hem ook bleek te hebben was het helemaal raak. Multiplayer is waar het echt leuk wordt.

Eenmaal terug in Nederland een PSP aangeschaft en lekker weer door, en dit keer in het Engels (kon ik eindelijk alles begrijpen). Maar hier kwam het, niemand anders speelde het. Probeerde vrienden aan te sporen, maar die wilden niet voor 1 spel een psp aanschaffen :(

De Wii versies nooit gespeeld, en toen hij eenmaal op de 3DS uitkwam weer helemaal kapot gespeeld. 3 Ultimate was echt drama (onderwater gevechten 8)7 ), maar 4 Ultimate was echt geweldig met de nieuwe terrains etc. en eindelijk een online multiplayer functie! Niet helemaal ideaal, maar het was er en je kon met anderen spelen :p Generations gekocht, maar nooit echt gespeeld...

En nu zijn we hier.....Monster Hunter World!! Kan niet wachten! Helaas geen PS4 of Xbox, dus ik moet wat langer wachten. Is er al een datum bekend voor de PC versie?

Voor de beginners (en gevorderden) raad ik aan videos te kijken van deze kerel: YouTube: Arekkz Gaming.
Hij heeft wapen tutorials waarmee je goed onderweg kan en een goede indruk krijgt van wat elk wapen kan.

Toen ik ooit begon was de Long Sword mijn weapon of choice. Redelijke damage, met nog genoeg mobility om "foutjes" te kunnen maken. Ik was altijd voor mobility, want dat langzame gedoe was niks voor mij. Maar een hammer is een van mijn favorites geworden (vooral voor solo). Ik vind het geweldig om een monster KO te slaan ;) Charge Blade haat ik echt, want ik kan nooit die charges in de gaten houden.

Het ligt echt helemaal aan jezelf, maar ranged wapens zou ik pas later aan beginnen. De dmg output is echt een stuk lager en irritant voor de random kleine monsters die je ook aanvallen. Probeer ze gewoon en vind er 1 die je wel ziet zitten en probeer die eerst te "masteren". Zo kom je wat meer in het spel zelf en daarna kan je wel andere wapens proberen. Good Hunting!

• Grumpmeister
Helaas is er nog geen datum voor de PC. Een hele tijd terug gaven ze aan dat het een paar maanden (ik meen me 2 maanden te herinneren) zou verschillen, maar aangezien ze nog geen datum hebben gegeven...

Ik had juist de PSP deels voor Monster Hunter aangeschaft. Dat, en een stage in Harderwijk waardoor ik dagelijks in totaal 5 uur onderweg was :') . En inderdaad, de onderwater gevechten zijn een drama op het 3DS scherm. Ik vond ze een stuk beter op de WiiU, toch wat meer overzicht en wat minder het claustrofobische gevoel.

Ranged weapons vind ik zelf ook fijner om online te gebruiken, juist omdat het wat meer supporty aanvoelt. Maar op de PSP was het wel het wapen wat me langs (Green) Plesioth bracht. Omdat ie zo vaak aan het zwemmen was, wilde ik iets hebben wat 'm nog kon raken :') . Dat gevecht zat ik echt tegen het tijdslimiet aan, maar het voelde zo heerlijk aan toen hij eindelijk dood neerviel.

• PeevdTee
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:10
Is vandaag de laatste dag dat je de beta kunt spelen?

• Iusedto
Hoe moet je deze game nou zien ?
Een single player met coop elementen ?

Heb namelijk nog nooit een Monster Hunter game gespeeld :)
Dit weekend wel heel veel streams gekeken om een indruk te krijgen.
Ben niet zo weg van het feit dat er een timer op Hunts zit, dat lijkt mijn in ieder geval erg irritant. Het lijkt me dat je toch je eigen tempo wilt bepalen ?

• WahWah
quote:
Grumpmeister schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:33:
Helaas is er nog geen datum voor de PC. Een hele tijd terug gaven ze aan dat het een paar maanden (ik meen me 2 maanden te herinneren) zou verschillen, maar aangezien ze nog geen datum hebben gegeven...

Ik had juist de PSP deels voor Monster Hunter aangeschaft. Dat, en een stage in Harderwijk waardoor ik dagelijks in totaal 5 uur onderweg was :') . En inderdaad, de onderwater gevechten zijn een drama op het 3DS scherm. Ik vond ze een stuk beter op de WiiU, toch wat meer overzicht en wat minder het claustrofobische gevoel.

Ranged weapons vind ik zelf ook fijner om online te gebruiken, juist omdat het wat meer supporty aanvoelt. Maar op de PSP was het wel het wapen wat me langs (Green) Plesioth bracht. Omdat ie zo vaak aan het zwemmen was, wilde ik iets hebben wat 'm nog kon raken :') . Dat gevecht zat ik echt tegen het tijdslimiet aan, maar het voelde zo heerlijk aan toen hij eindelijk dood neerviel.
Ja inderdaad de Bow vond ik ook geweldig op de PSP en was inderdaad ook het wapen wat me langs Plesioth bracht, want dat gezwem en die body slam waren echt niet te doen met een melee wapen. Pierce Bow voelt zo lekker als je alle hits ziet door het lichaam heen >:) Helaas op de 3DS kon ik er echt niet mee richten, maar de light bowgun was weer ideaal.

Ja online zijn de ranged wapens echt beter, want als je met 4 melee op een beest zit te rammen kan wat krapjes zijn :D
quote:
Iusedto schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:52:

Ben niet zo weg van het feit dat er een timer op Hunts zit, dat lijkt mijn in ieder geval erg irritant. Het lijkt me dat je toch je eigen tempo wilt bepalen ?
Weet niet precies hoe het bij deze versie is, maar in de vorige veries kon je in principe alles solo doen. De moeilijkheidsgraad (vaak totaal aantal HP, wat je nooit ziet) wordt aangepast aan het aantal spelers. Echter is het spel veel leuker als je met vrienden samen aan het hunten bent.

Ja die timer kan irritant zijn, want soms kom je echt net net tijd tekort, maar anders kan je eindeloos farmen naar potions/herbs om niet dood te gaan. In de meeste gevallen heb je ruim de tijd voor een monster, maar soms de eerste keer op een nieuwe quest/monster zal je misschien net wat tijd tekort komen. Maar dat was vroeger toen je nog beperkte mogelijkheid had om monsters te tracken. Ik was soms gewoon 20min bezit om dat beest te zoeken omdat hij door de hele map vloog.... Ik zag in een filmpje dat je een soort van vogel hebt ofzo die je kan gebruiken om sporen te zoeken enzo? Dus denk niet dat tijd echt een issue gaat worden hier. De beperkte 3 levens, verspreid over alle spelers, is denk ik irritanter (als dit er nog in zit?).

WahWah wijzigde deze reactie 12-12-2017 10:44 (33%)

• Grumpmeister
quote:
PeevdTee schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:42:
Is vandaag de laatste dag dat je de beta kunt spelen?
Ja, volgens mij kan het tot 5 uur.
quote:
Iusedto schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:52:

Wahwah heeft het al wel prima uitgelegd, maar normaliter heb je een timer van 50 minuten. Die tijd heb je vaak niet nodig voor een hunt (die op zich vaak binnen 5-20 minuten te doen zijn, soms iets langer). Het idee is echter dat je ook andere items loopt te foragen, wat local wild life doodmaakt voor items, etc, of een mogelijk willekeurig ander groot monster die ook op de map is gespawned vangt / dood maakt. Allemaal niet vereist, maar dat maakt het wel leuker. Vaak ben je niet alleen maar direct naar je hunt aan het rennen, maar ga je wat rustiger door alles heen.

De 20 minuten nu zorgde wel voor wat gerush om het monster zo vlug mogelijk te vinden, maar er is dus veel meer te beleven dan alleen maar dat.

Speaking of Bow hierboven, het is overduidelijk dat ik nog een enorme noob ben qua bow gebruik. Het filmpje hieronder laat echt gaaf zien wat er allemaal mogelijk is qua damage output, etc. Hij verslaat de 4 star monster binnen 3 minuten en 20 seconden, maar damn, als ik dit ooit kan met de Bow... Het geeft me iets om naar toe te werken _/-\o_

• Iusedto
quote:
Grumpmeister schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:30:
Wahwah heeft het al wel prima uitgelegd, maar normaliter heb je een timer van 50 minuten. Die tijd heb je vaak niet nodig voor een hunt (die op zich vaak binnen 5-20 minuten te doen zijn, soms iets langer). Het idee is echter dat je ook andere items loopt te foragen, wat local wild life doodmaakt voor items, etc, of een mogelijk willekeurig ander groot monster die ook op de map is gespawned vangt / dood maakt. Allemaal niet vereist, maar dat maakt het wel leuker. Vaak ben je niet alleen maar direct naar je hunt aan het rennen, maar ga je wat rustiger door alles heen.
Ok, bedankt voor de info.

Begrijp ik het dan goed dat je vanuit een soort van centrale hub quests accepteert en die dan binnen een bepaalde tijd in een bepaald gebied moet doen ?
En in die tijd moet je dan ook je gathering of andere dingen doen ? Je hebt dus geen "free roam" waarin je bijvoorbeeld kan gatheren.
Alles is dus tijd gebonden.

Probeer de game niet aan te vallen of zo hoor, begrijp me niet verkeerd :)
Ken het hele principe van MH niet dus ik probeer te achterhalen wat het precies is voordat ik 70 euro uitgeef waar ik direct spijt van krijg.

• Grumpmeister
quote:
Iusedto schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:43:
[...]

Ok, bedankt voor de info.

Begrijp ik het dan goed dat je vanuit een soort van centrale hub quests accepteert en die dan binnen een bepaalde tijd in een bepaald gebied moet doen ?
En in die tijd moet je dan ook je gathering of andere dingen doen ? Je hebt dus geen "free roam" waarin je bijvoorbeeld kan gatheren.

Probeer de game niet aan te vallen of zo hoor, begrijp me niet verkeerd :)
Ken het hele principe van MH niet dus ik probeer te achterhalen wat het precies is voordat ik 70 euro uitgeef waar ik direct spijt van krijg.
Snap ik, het is belangrijk een goed gevoel te hebben voordat je tot aanschaf overgaat (en hoewel Capcom probeert hiermee de Westerse wereld wat meer aan te spreken, is Monster Hunter gewoonweg een niche spel).

Zoals het in voorgaande iteraties was, zit je inderdaad in een centrale hub (per regio weer anders), waar je 1 quest per keer kan accepteren. Er is een soort van Free Roam modus (in MH3 Ultimate was dit prominenter aanwezig, waarbij je gewoon zonder tijdsdruk het begineiland kon verkennen), maar in veel gevallen is er gewoon een quest die heet 'Exploration: Volcano' (bijvoorbeeld). Hierin heb je geen doel en kan je gewoon gatheren en doen wat je wilt. Er kunnen random (grote) monsters spawnen, maar uiteindelijk is de enige 'win condition' om een paw pass in te leveren (die je na 10 minuten automatisch krijgt). Uiteindelijk zit hier ook een 50 minuten limiet op, maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit echt een tijdsdruk gevoeld. Ook qua exploration niet, na een tijdje heb je het wel gezien en de item nodes leeg gemaakt, dus kan je het beste terugkeren en nog eens gaan zodat alle ores, herbs, etc. weer beschikbaar zijn.

Grumpmeister wijzigde deze reactie 12-12-2017 15:47 (3%)

• Qlimaxs
quote:
Iusedto schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:43:
[...]
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld in een forum van reddit, toen kreeg ik het antwoord dat er daadwerkelijk wel een "free-roam" optie komt om bepaalde dingen te verzamelen en dat er ook monsters rond lopen.

• Iusedto
@Grumpmeister en @Qlimaxs bedankt voor de informatie.
Het lijkt me (ondanks de timers) toch een hele leuke game.

Ik ga volgende maand een XBX kopen en dan wordt deze game de eerste die ik daarvoor koop.
Heb ik iets om naar uit te kijken :)

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23-05 12:08

Thrace Grumble

PSN: ThraceG

Hypehype! Veel 4u en Gen gespeeld op de 3DS (alhoewel in vergelijking met andere spelers ik totaal niet veel heb gespeeld ;) ).

Ik blijf het jammer vinden dat er (nog) geen versie voor de Switch is/komt (dit is juist een game om tussendoor op een handheld ff een paar hunts te doen), maar voor de PS4 komt MHW er zeker! Zin in! :) Ben wel benieuwd of er ook een G-Rank aanwezig zal zijn, in eerdere delen begon de fun online eigenlijk pas rond G-Rank. Zelf heb ik dit nooit weten te behalen overigens...

Thrace Grumble wijzigde deze reactie 12-12-2017 17:21 (50%)

PSN: ThraceG | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | MHW: Riku

• Grumpmeister
quote:
Iusedto schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:52:
@Grumpmeister en @Qlimaxs bedankt voor de informatie.
Het lijkt me (ondanks de timers) toch een hele leuke game.

Ik ga volgende maand een XBX kopen en dan wordt deze game de eerste die ik daarvoor koop.
Heb ik iets om naar uit te kijken :)
Alvast veel plezier ermee en mocht je vragen hebben, stel ze gerust :)

Hoe meer hunters, hoe meer vreugd 8)
quote:
Thrace Grumble schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:17:
Hypehype! Veel 4u en Gen gespeeld op de 3DS (alhoewel in vergelijking met andere spelers ik totaal niet veel heb gespeeld ;) ).

Ik blijf het jammer vinden dat er (nog) geen versie voor de Switch is/komt (dit is juist een game om tussendoor op een handheld ff een paar hunts te doen), maar voor de PS4 komt MHW er zeker! Zin in! :) Ben wel benieuwd of er ook een G-Rank aanwezig zal zijn, in eerdere delen begon de fun online eigenlijk pas rond G-Rank. Zelf heb ik dit nooit weten te behalen overigens...
Mogelijk nog niet direct met de start, maar Capcom lijkt dit willen ondersteunen op de manier dat Frontier in Japan gedaan wordt; (gratis) updates met nieuwe monsters (dit is al confirmed), en mogelijk hogere moeilijkheidsgraden. Daar staan ze sowieso wel bekend om, de gratis content updates. Op de 3DS ook veel gehad, alleen dan meestal als 'arena' gevechten.

G-rank heb ik in 3U wel gedaan, en ook lagere niveaus van G-rank heb ik lopen solo'en. Een leuke ervaring, want je moet eigenlijk damage voor 4 doen en zoveel mogelijk ontwijken :D

Ik denk dat ik binnenkort de WiiU maar eens aanslinger (en de 3DS), even kijken hoe m'n savegame erbij staat. Volgens mij loopt de 3DS savegame iets voor nu, dus die kan ik dan even met de WiiU syncen.

• Geteisem
Ik heb de Wii U versie van Ultimate sinds gisteren binnen. 2e hands op de kop getikt voor een schappelijk prijsje. Maar goed gisteren niet kunnen spelen ivm The Last Jedi premiere.

Ga even oefenen vanavond en morgen hopelijk en wellicht morgen of van het weekend even online proberen. Al zullen mijn skills niet denderend zijn verwacht ik. Zin in ieder geval.

• WahWah
Gisteren even wat weapon filmpjes gekeken. Hammer / Dual Blades / Long Sword.

Dual blades zijn zo te zien niet veel veranderd sinds MH4U, dus daar kan ik makkelijk mee instappen.
Hammer lijkt wat nieuwe moves te hebben, en je hebt nu een soort van buff die je op je hammer kan zetten (zoiets als charge blade) voor extra stun dmg en kleine boost om niet te "flinchen" door kleine monsters. Dit zal ik zeker 9 van de 10 keer vergeten....
Long Sword ook wat extra moves, en meer opties om je charge levels te halen. Ziet er goed uit.

Dit zijn de wapens waar ik waarschijnlijk mee ga beginnen. En dan waarschijnlijk hammer eerst. Dual Blades hebben vooral early game erg veel last van 'Sharpness' die erg snel omlaag gaat. Sharpness zit op elk melee wapen. Bij gebruik gaat de sharpness omlaag en dit heeft verschillende stadiums. Hier wat meer informatie: http://monsterhunter.wikia.com/wiki/Sharpness. Bij lage sharpness kan het zijn dat je aanvallen de skin van de monster niet doorkomen en wordt je aanval dus afgekaatst waardoor je een halve seconde uit balans raakt zeg maar en niks kan doen, en dat voelt heel lang aan in dit spel. Ook heeft het invloed op de damage die je doet, want met een bot wapen ga je niks slayen. Voordeel met een hammer is dat je vaak nog een 'Super Pound' kan doen ook al is je sharpness laag. En 9 van de 10 keer is de kop van een monster zwak genoeg om erop te slaan en dat is waar je met een hammer op mikt.

Dit is ook nog iets, elke monster heeft weaknesses en dan niet alleen elementen zoals fire/ice/water/electric/poison maar ook bepaalde delen van het mosnter. Bijv. de kop, of de benen, de staart, de vleugels etc. etc. En dan zit er ook nog verschil in blunt weapons (hammer/hunting horn/shield slams van Sword 'n Shield of Charge Blade), cutting weapons (spreekt voor zich), en ammo's (ranged wapen en hier zit ook nog wat meer dmg calculaties in per ammo, afstand, etc.). Dit bepaalt allemaal hoeveel dmg een monster krijgt van jouw attacks. Het spel is hier heel uitgebreid in en dit kan je geweldig vinden (like me) of echt een afknapper. Er is nooit maar 1 wapen goed oid, elk wapen is goed als je het maar weet te gebruiken tegen dat monster. Het spel draait echt om skills, want zelfs met de 'beste' wapens en armors ga je gewoon dood als je niet weet wat je aan het doen bent.

Ahhh te hyped :D vanavond weer wat andere wapen filmpjes kijken, wellicht verander ik nog van gedachte welk wapen als eerste te gaan gebruiken.

• Grumpmeister
@WahWah : Deze zag ik gisteren langs komen, misschien wel handig als je met Hammer wilt beginnen:

Juist het filmpje van de Bow hierboven laat mij er naar neigen om dit goed te leren, dat ziet er zo tof uit. Hoewel hij ook best wat items (zoals Barrel Bombs, Shock Traps, etc) gebruikt... Dat Long Sword wat meer opties had kwam ik pas in m'n laatste speelsessie (online, tegen die 2*, want volgens mij werd bij 'continue with same party' een willekeurige hunt geselecteerd) achter. Dus die maar minimaal kunnen testen, want dat beest was binnen 20 seconden dood. Ik had amper m'n spirit charge vol :')
quote:
Geteisem schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:04:
Ik heb de Wii U versie van Ultimate sinds gisteren binnen. 2e hands op de kop getikt voor een schappelijk prijsje. Maar goed gisteren niet kunnen spelen ivm The Last Jedi premiere.

Ga even oefenen vanavond en morgen hopelijk en wellicht morgen of van het weekend even online proberen. Al zullen mijn skills niet denderend zijn verwacht ik. Zin in ieder geval.
Maak je maar niet te veel zorgen of online goed gaat of niet, iedereen begint ergens en als je begin-armor draagt zal niemand je raar aankijken hoor. Ik ben benieuwd of het nog wat gespeeld wordt, misschien vanavond nog even kijken. Dit weekend heb ik waarschijnlijk wel tijd als je een keer hulp nodig hebt.

• Geteisem
quote:
Grumpmeister schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:28:

[...]

Maak je maar niet te veel zorgen of online goed gaat of niet, iedereen begint ergens en als je begin-armor draagt zal niemand je raar aankijken hoor. Ik ben benieuwd of het nog wat gespeeld wordt, misschien vanavond nog even kijken. Dit weekend heb ik waarschijnlijk wel tijd als je een keer hulp nodig hebt.
Ben ik ook benieuwd naar of het uberhaupt nog online gespeeld wordt. Maar goed van het weekend zal ik zeker even online gaan kijken. Zijn de meeste dingen Solo te doen of hoe moet ik dat zien?

• WahWah
@Grumpmeister Dit ziet eruit als een slechte metro map! :p

Best uitgebreid geworden die hammer...ik vond hem altijd lekker spelen omdat hij juist zo simpel was met weinig moves :D

Bow/LBG/HBG ga ik vanavond even bekijken. Bow was zeker een favo van mij in de MHFU dagen en LBG in MH4U. Online zal je een gewilde partner zijn omdat je niet in de weg staat en je vaak een semi-support kan spelen met 'status effects'. Je kan ook parts breken waar melee moeilijk bij kan.

Breken van parts gebeurt als er genoeg dmg op 1 deel van het monster gedaan wordt. Vaak zie je dan de skin van zo'n beest afbrokkelen, littekens, en uiteraard de staart die eraf gehakt kan worden (deze kan je dan ook skinnen/looten) Als je parts breaked dan krijg je ook extra rewards aan het einde van de quest en sommige items droppen alleen als je specifieke parts gebroken hebt. Dus stel ik heb een item nodig die alleen dropt als de staart afgehakt is...ja dan ga ik die nooit krijgen als ik alleen en enkel met een hammer speel. Dus dan moet je wel een cutting wapen spelen, maar online komt dat vast wel goed ;)

Ok genoeg MH hype voor de ochtend, ik ga maar aan het werk :p

• Grumpmeister
quote:
Geteisem schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:00:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar of het uberhaupt nog online gespeeld wordt. Maar goed van het weekend zal ik zeker even online gaan kijken. Zijn de meeste dingen Solo te doen of hoe moet ik dat zien?
Wat meestal aangeraden werd was om de low rank quests in de village eerst te doen. Deze zijn solo en zorgen ervoor dat je wat gevoel krijgt voor de game. Zodra je online gaat, begin je (volgens mij) eerst met high rank (of meteen g-rank, ik weet het even niet zeker meer). Deze zijn gewoonweg wat lastiger, monsters hebben meer health, etc. De high rank multiplayer quests zijn op zich wel te doen solo, maar G-rank is dat lastiger.

Aangezien de eerste online quests niet super lastig zijn kan je hier vrij makkelijk in rollen, en kan je vrij simpel door anderen op sleeptouw genomen worden. Maar het eerst een beetje solo spelen is wel een aanrader :)
quote:
WahWah schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:13:
@Grumpmeister Dit ziet eruit als een slechte metro map! :p

Best uitgebreid geworden die hammer...ik vond hem altijd lekker spelen omdat hij juist zo simpel was met weinig moves :D

Bow/LBG/HBG ga ik vanavond even bekijken. Bow was zeker een favo van mij in de MHFU dagen en LBG in MH4U. Online zal je een gewilde partner zijn omdat je niet in de weg staat en je vaak een semi-support kan spelen met 'status effects'. Je kan ook parts breken waar melee moeilijk bij kan.

Breken van parts gebeurt als er genoeg dmg op 1 deel van het monster gedaan wordt. Vaak zie je dan de skin van zo'n beest afbrokkelen, littekens, en uiteraard de staart die eraf gehakt kan worden (deze kan je dan ook skinnen/looten) Als je parts breaked dan krijg je ook extra rewards aan het einde van de quest en sommige items droppen alleen als je specifieke parts gebroken hebt. Dus stel ik heb een item nodig die alleen dropt als de staart afgehakt is...ja dan ga ik die nooit krijgen als ik alleen en enkel met een hammer speel. Dus dan moet je wel een cutting wapen spelen, maar online komt dat vast wel goed ;)

Ok genoeg MH hype voor de ochtend, ik ga maar aan het werk :p
Het is inderdaad altijd een goed idee om meerdere wapens onder de knie te hebben, of gewoon hopen dat online mensen ook voor de staart gaan met een zwaard. Ik vind het wel echt knap hoe ver sommige mensen zijn gekomen in het 'masteren' van een wapen tijdens de beta, die 3:20 kill met de bow ziet er gewoon echt ziek uit. Dan sta ik daar normaliter maar lullig met m'n normale charged shots, de Wyvernpiercer (oid) die 9 van de 10 keer mis ging, etc. :')

Maar het geeft me juist goede hoop dat dit wapen ook een respectabele damage output heeft. Waar je met 3U (en 4U?) wat kon cheesen met de Kelbi Bow, is dat hier gewoonweg niet nodig.

HYPE!

• Grumpmeister
MH3U net maar eens opgestart, was toch wel benieuwd. Helaas is het niet super actief meer online, zijn ong. 100 man bezig nu.

M'n account van de 3DS overgezet naar de WiiU, ik heb een ruime 170 uur erin zitten :') . Maar goed, het is weer speelbaar op de WiiU (savegame was locked), dus ik kan van het weekend wel eens wat helpen :)

Edit: Even een Pink Rathian gedaan om erin te komen weer, maar wat een World van verschil in hoe Bow aanvoelt. Als je gaat spelen, gebruik de melee wapens maar, want Bow in World speelt stukken beter. In 3U voelt het (omdat het voor 3DS gemaakt was) heel onlogisch aan, waarbij je x in moet houden om je boog te chargen, R in moet houden om te mikken en dan met de d-pad bij kan stellen. De hoeveelheid keren dat ik de linker stick ervoor wilde gebruiken en opeens met de rug naar de Rathian toe stond... Volgende keer toch maar even in de control sets kijken, misschien is er wat anders mogelijk...

Grumpmeister wijzigde deze reactie 14-12-2017 23:18 (47%)

• Grumpmeister
Er komt nog een beta periode voor alle PS4 users :)

https://twitter.com/monsterhunter/status/941699386836336641

Dus voor iedereen die zin heeft, het weekend voor Kerst. Mooi cadeautje :)

Grumpmeister wijzigde deze reactie 15-12-2017 22:16 (15%)

• Geteisem
quote:
Grumpmeister schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:02:
MH3U net maar eens opgestart, was toch wel benieuwd. Helaas is het niet super actief meer online, zijn ong. 100 man bezig nu.

M'n account van de 3DS overgezet naar de WiiU, ik heb een ruime 170 uur erin zitten :') . Maar goed, het is weer speelbaar op de WiiU (savegame was locked), dus ik kan van het weekend wel eens wat helpen :)

Volgende keer toch maar even in de control sets kijken, misschien is er wat anders mogelijk...
Ik ben sinds vanochtend even aan het oefenen. Maar damn Super Noob voel ik mij nog. Maar goed zal na een tijdje vast beter gaan.
Was ik al bang voor dat het online gebeuren zo goed als uitgestorven is. Misschien vanavond of morgen even online.

Ik duik nog heel even in practice mode lol. :o

• Grumpmeister
quote:
Geteisem schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 13:28:
[...]

Ik ben sinds vanochtend even aan het oefenen. Maar damn Super Noob voel ik mij nog. Maar goed zal na een tijdje vast beter gaan.
Was ik al bang voor dat het online gebeuren zo goed als uitgestorven is. Misschien vanavond of morgen even online.

Ik duik nog heel even in practice mode lol. :o
Het is inderdaad wel merkbaar dat World heel wat Quality of Life changes heeft gekregen, en dat het echt voor consoles gebouwd is. Zo is het bij 3U ook heel merkbaar dat de camera maar een bepaalde aantal standpunten qua hoogte heeft. Hoe meer ik er van zie, hoe meer ik er naar uit kijk.

En ik zie inderdaad dat een complete free roam mogelijk is binnen MHW (zonder timer). Erg gaaf :D

• Geteisem
quote:
Grumpmeister schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:16:
[...]

Het is inderdaad wel merkbaar dat World heel wat Quality of Life changes heeft gekregen, en dat het echt voor consoles gebouwd is. Zo is het bij 3U ook heel merkbaar dat de camera maar een bepaalde aantal standpunten qua hoogte heeft. Hoe meer ik er van zie, hoe meer ik er naar uit kijk.

En ik zie inderdaad dat een complete free roam mogelijk is binnen MHW (zonder timer). Erg gaaf :D
Ach vind het wel vermakelijk en heb wel een Arena monster verslagen vanmiddag. Ga er zo nog maar eens een proberen. Beetje armor en wapens upgraden. Goede opwarmer voor januari in ieder geval. d:)b

• WahWah
quote:
Grumpmeister schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:44:
Er komt nog een beta periode voor alle PS4 users :)

https://twitter.com/monsterhunter/status/941699386836336641
[afbeelding]

Dus voor iedereen die zin heeft, het weekend voor Kerst. Mooi cadeautje :)
OMG moet ik nu echt een PS4 gaan aanschaffen!? >.<
quote:
Grumpmeister schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:16:
[...]

De camera is sinds MH4U al veranderd waar je vrij om je heen kan kijken. Dat was echt een hele verademing, maar moest ook wel met alle movement veranderingen. Het bewegen was ook al veel vloeiender en je kon al (betere) jump attacks doen en mounten enzo.

Je moet toch altijd nog naar de 'Central Hub' (Research Commission HQ - Astera?) en eerst een quest pakken voordat je de wereld in gaat? En dan is het is free roam in de map zelf ofzo toch? Of is het echt free free? :)

Ik las dat ze in ieder geval de "Map Areas" hebben weggehaald. Waar de map altijd verdeeld was in X aantal zones, en als je van Zone 1 naar Zone 2 ging dan moest je eerst laden. Dit is echt een grote verbetering.

• Grumpmeister
quote:
WahWah schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:39:
[...]

OMG moet ik nu echt een PS4 gaan aanschaffen!? >.<

[...]

De camera is sinds MH4U al veranderd waar je vrij om je heen kan kijken. Dat was echt een hele verademing, maar moest ook wel met alle movement veranderingen. Het bewegen was ook al veel vloeiender en je kon al (betere) jump attacks doen en mounten enzo.

Je moet toch altijd nog naar de 'Central Hub' (Research Commission HQ - Astera?) en eerst een quest pakken voordat je de wereld in gaat? En dan is het is free roam in de map zelf ofzo toch? Of is het echt free free? :)

Ik las dat ze in ieder geval de "Map Areas" hebben weggehaald. Waar de map altijd verdeeld was in X aantal zones, en als je van Zone 1 naar Zone 2 ging dan moest je eerst laden. Dit is echt een grote verbetering.
Ah ja, 3U ligt nog het beste in de gedachten, aangezien ik die echt grijs gespeeld had op 3DS en WiiU, en het viel me dus afgelopen week weer op bij het opstarten van de WiiU versie. 4U en Gen toch iets minder gespeeld, met name Generations was ik toch wat minder fan van met al die hunter arts.

Van wat ik in een video zag kan je naar het kamp toe om daar een quest te accepteren, maar je kan ook direct de wereld in zonder tijdsdruk, hunten op willekeurige monsters en door middel van de vliegende beesten vrij seamless naar een ander gebied gaan (zo gingen ze van de jungle naar het moeras-stuk). De verbeterde map areas zijn idd wel erg fijn, het haalde je toch altijd wel een beetje eruit anders.

Ik ga er nog wel van uit dat er een central hub is, maar het lijkt er dus op dat dit niet meer 100% nodig is. Als ik de video nog terug kan vinden, zal ik het nog wel eens linken (volgens mij was het van een of andere PS4 event); daarin gingen ze eerst gewoon wat rondlopen, even tegen een Rathian vechten, daarna via zo'n vliegbeest naar de woestijn / moeras, een ei-drome wat in elkaar beuken, naar het base camp rennen om vervolgens een quest voor Nergigante te starten (die overigens ook seamless begon binnen hetzelfde gebied, er was niet echt iets te merken qua laadtijden, alleen zo van, 'Hier is iets gezien, ga daar maar naar toe).

Dat is in ieder geval stukken meer open dan voorheen :)

Volgens mij heeft Playstation echt veel geld in de marketing gepompt, aangezien X1 ook nog steeds niks te horen heeft gekregen. Dat ze op de console nu focussen voordat ze verder gaan met de PC kan ik nog goed begrijpen, zo dicht op het gold moeten gaan / release. Voor de PC hoop ik toch ook dat er beta's gaan komen, maar tot die tijd kan ik iig op de PS4 lopen hunten oOo

Grumpmeister wijzigde deze reactie 18-12-2017 09:26 (3%)

• WahWah
quote:
Grumpmeister schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:25:
[...]

Ah ja, 3U ligt nog het beste in de gedachten, aangezien ik die echt grijs gespeeld had op 3DS en WiiU, en het viel me dus afgelopen week weer op bij het opstarten van de WiiU versie. 4U en Gen toch iets minder gespeeld, met name Generations was ik toch wat minder fan van met al die hunter arts.

Van wat ik in een video zag kan je naar het kamp toe om daar een quest te accepteren, maar je kan ook direct de wereld in zonder tijdsdruk, hunten op willekeurige monsters en door middel van de vliegende beesten vrij seamless naar een ander gebied gaan (zo gingen ze van de jungle naar het moeras-stuk). De verbeterde map areas zijn idd wel erg fijn, het haalde je toch altijd wel een beetje eruit anders.

Ik ga er nog wel van uit dat er een central hub is, maar het lijkt er dus op dat dit niet meer 100% nodig is. Als ik de video nog terug kan vinden, zal ik het nog wel eens linken (volgens mij was het van een of andere PS4 event); daarin gingen ze eerst gewoon wat rondlopen, even tegen een Rathian vechten, daarna via zo'n vliegbeest naar de woestijn / moeras, een ei-drome wat in elkaar beuken, naar het base camp rennen om vervolgens een quest voor Nergigante te starten (die overigens ook seamless begon binnen hetzelfde gebied, er was niet echt iets te merken qua laadtijden, alleen zo van, 'Hier is iets gezien, ga daar maar naar toe).

Dat is in ieder geval stukken meer open dan voorheen :)

Volgens mij heeft Playstation echt veel geld in de marketing gepompt, aangezien X1 ook nog steeds niks te horen heeft gekregen. Dat ze op de console nu focussen voordat ze verder gaan met de PC kan ik nog goed begrijpen, zo dicht op het gold moeten gaan / release. Voor de PC hoop ik toch ook dat er beta's gaan komen, maar tot die tijd kan ik iig op de PS4 lopen hunten oOo
Same here wat betreft die hunter arts. Werd me iets teveel van het goede. Leuk bedacht, maar er is al genoeg verschil in alle wapens en dan nog eens binnen elk wapen die hunter arts. Moest je dus uit 14x4 wapens/styles kiezen :?

Ow dat klinkt wel echt sick dan met die maps! Ow ik wil het zo graag spelen :D

Denk dat Playstation extra hard zijn best doet om dit een succes te maken. Toen Monster Hunter ineens van PSP only naar Nintendo only ging was dat best groot nieuws in Japan. Dit is hun kans om weer terug te komen in de MH franchise. Vraag me af hoe dat zal gaan met de concurrentie tussen MH Double Cross vs MHW...

• Grumpmeister
quote:
WahWah schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:50:
[...]

Same here wat betreft die hunter arts. Werd me iets teveel van het goede. Leuk bedacht, maar er is al genoeg verschil in alle wapens en dan nog eens binnen elk wapen die hunter arts. Moest je dus uit 14x4 wapens/styles kiezen :?

Ow dat klinkt wel echt sick dan met die maps! Ow ik wil het zo graag spelen :D

Denk dat Playstation extra hard zijn best doet om dit een succes te maken. Toen Monster Hunter ineens van PSP only naar Nintendo only ging was dat best groot nieuws in Japan. Dit is hun kans om weer terug te komen in de MH franchise. Vraag me af hoe dat zal gaan met de concurrentie tussen MH Double Cross vs MHW...
Ik weet niet of het veel doet qua concurrentie... Japan staat vrij bekend om hun portable cultuur, dus ik denk dat ze voornamelijk bij XX blijven. Er zullen natuurlijk wel wat over gaan op de PS4 versie, maar ik denk wel dat ze goed naast elkaar kunnen bestaan.

World lijkt me juist met name een belangrijke entry om wat meer voeten aan de grond te krijgen in de westerse markt, want de 3DS games waren hier ook nog steeds wat niche. Door de QoL changes, het feit dat het op PS4 / X1 en PC gaat draaien, etc. geeft wel aan dat Capcom dit hier meer aan de man wilt brengen. Al helemaal aangezien de X1 en PC niet heel populair zijn binnen Japan (volgens mij dan ook meteen de reden waarom X1 geen beta periode heeft gekregen so far).

• Iusedto
quote:
Grumpmeister schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:55:
[...]
Al helemaal aangezien de X1 en PC niet heel populair zijn binnen Japan (volgens mij dan ook meteen de reden waarom X1 geen beta periode heeft gekregen so far).
Ja, dat is knap waardeloos. Speel hem het liefst op mijn Xbox.
Gelukkig heb ik ook een PS4 dus kan aankomend weekend lekker aan de slag (eerste keer)

Is er nog zo iets al een beginner wapen ?
Persoonlijk lijkt mij die (gun?) lans erg leuk

• WahWah
quote:
Iusedto schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:43:
[...]

Gelukkig heb ik ook een PS4 dus kan aankomend weekend lekker aan de slag (eerste keer)

Sword & Shield is vaak een wapen wat ze aanraden om erin te komen, maar eerlijk gezegd is er geen "beginners wapen" als je het mij vraagt. Ik begon zelf met de long sword, omdat de eerste persoon die ik Monster Hunter zag spelen, met een long sword speelde...

Elk wapen is gewoon anders en vergt een andere speelstijl. Ik ben zelf totaal niet van de (gun)lances...maar kheb genoeg filmpjes gezien waar ik :o van keek. Ik kan er zelf echt totaal niet mee omgaan, dus respect voor degene die dat wel kunnen. Als dat je leuk lijkt, gewoon doen! En anders pak je gewoon wat anders. Elk wapen is gewoon goed, in de handen van de juiste hunter. Dat is het mooie van Monster Hunter, skills > equipment :)

• Grumpmeister
quote:
Iusedto schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:43:
[...]

Echt een beginner wapen is er niet. Er zijn wat wapens iets meer forgiving dan anderen, maar je speelstijl bepaalt wat voor jou een 'makkelijk' wapen is.

Bij lances heb je inderdaad 2 verschillende types, de normale en een gun lance. De laatste is wel gaaf met de Wyvernfire charge, als je 'm in het gezicht van het monster af kan laten gaan. Lances zijn echter wel slomer (maar bijv. de normale lance heeft ook een schild erbij, niet zeker of Gunlance dat ook heeft) in movement, maar verder wel populaire wapens. Voor mij zijn ze een lastig wapen om onder de knie te krijgen, aangezien ik veel waarde hecht aan movement, maar anderen zweren erbij en vinden het makkelijk op te pakken.

Wat je het beste kan doen is gewoon een paar solo hunts doen en evt. de training room doorlopen voor wat wapens waar je interesse in hebt. En dan gewoon gaan met de banaan. Je komt er al gauw achter of je een voorkeur gaat hebben voor light weapons (Sword 'n Shield, Dual Blades, Long Sword bijv), heavy weapons ((Gun)Lances, Greatsword, Hammer, Hunting Horn) of de 'technicals' (Bow, de guns, Insect Glaive). Of natuurlijk een combinatie van beide; ik vind persoonlijk de light weapons en de bow erg fijn.

• Iusedto
Ik wil , nee ik moet eerlijk gezegd :), iets met een schild hebben.
Vind dat persoonlijk er altijd mooi uitzien.

Mijn playstyle is meer " face tanking" zeg maar. Direct voor een monster staan en hakken.
Geen flashy stuff :)

Persoonlijk dacht ik daarom aan Gun lance of sword and shield ja.
Heb er zin in :)

• Grumpmeister
quote:
Iusedto schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:10:

Mijn playstyle is meer " face tanking" zeg maar. Direct voor een monster staan en hakken.

Van de 3 is Sword & Shield wel beginner vriendelijk, omdat je items kan gebruiken terwijl je je wapens vast hebt. Dat kan met alle andere wapens niet, hiervoor moet je je wapen eerst wegstoppen (om bijv. een potion te drinken, of je wapens weer scherp te maken, etc.).

Probeer ze beide / alle 3, al zou ik alsnog wel proberen de zijkanten te pakken (bijv. als je genoeg damage op een been doet kan het monster omvallen waardoor het een makkelijk doelwit wordt). Normaliter is voor het monster staan niet het beste idee :D . Bij Gunlance zou je evt. het hoofd als een main target hebben met Wyvernfire, en Hammer omdat je het monster met blunt hits kan stunnen.

Voor wat oudere Gunlance gameplay (Augustus):

• Iusedto
quote:
Grumpmeister schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:21:
[...]

Van de 3 is Sword & Shield wel beginner vriendelijk, omdat je items kan gebruiken terwijl je je wapens vast hebt. Dat kan met alle andere wapens niet, hiervoor moet je je wapen eerst wegstoppen (om bijv. een potion te drinken, of je wapens weer scherp te maken, etc.).
Ik heb nog nooit een MH game gespeeld maar dat lijkt me erg handig. Ga ik zeker testen dit weekend.

Die video is ook prachtig. Lijkt me een leuk wapen maar misschien een beetje "clunky"

• Daradius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19-04 16:44
quote:
Iusedto schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:10:

Charge blade ! All sinds de charge blade in het spel zet, speel ik charge blade (en ook great sword). heb zelf bijna alle monster hunters wel gespeeld (playstation / psp / wiiu / nintendo ds). Moet zeggen dat ik een erg grote fan van het spel ben, en kan daarom dus ook echt niet kan wachten op release :*) :*) . Ga vanmiddag mijn playstation 4 ophalen, en dan is het wachten tot mh world uit komt :P.

• KnightX
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 30-01 14:58
Komt die uiteindelijk ook uit op PC? :D

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

• Grumpmeister
quote:
KnightX schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:46:
Komt die uiteindelijk ook uit op PC? :D
Yup, maar er is nog geen datum bekend.

• KnightX
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 30-01 14:58
quote:
Grumpmeister schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:00:
[...]

Yup, maar er is nog geen datum bekend.
Ok cool. Iets om naar uit te kijken dan ^^

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 12-05 12:39
Dit gaat 100% een aankoop worden in Januari.

Op de 3DS waren deze games tof maar op een grote console komt de serie toch net wat beter tot zijn recht.

De komende dagen blijf ik de beta spelen.

Samsung UE43KS7500 | Xbox One X | PS4 Pro | Switch

• Grumpmeister
Ik begin de Bow steeds beter onder de knie te krijgen, heerlijk wapen is dat geworden. Dat wordt vrijwel zeker het wapen waar ik mee ga beginnen met de release.

Het is ook wel merkbaar dat de quest hunts voor de beta wat makkelijker geschaald zijn. Als je tijdens zo'n quest een Rathalos of Diablos probeert, dan is dat echt stukken lastiger. Maar wel een gave ervaring nog :)

• jori040
Ik neem aan dat een tijdslimiet van 20 min per monster straks niet in de game zit of is dat wel het geval ?

Heb de drie monsters nu een paar keer gedaan in de beta.Heel gaaf als er in een gevecht zomaar even een ander beest tussen het gevecht komt.

De Long Sword bevalt mij wel.

• Grumpmeister
quote:
jori040 schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:51:
Ik neem aan dat een tijdslimiet van 20 min per monster straks niet in de game zit of is dat wel het geval ?

Heb de drie monsters nu een paar keer gedaan in de beta.Heel gaaf als er in een gevecht zomaar even een ander beest tussen het gevecht komt.

De Long Sword bevalt mij wel.
Nope, in de vorige games was een limiet van 50 minuten 'normaal' (wat vaak meer dan genoeg tijd was om de quest monster en evt. 2 andere lastpakken neer te halen).

Long Sword vind ik ook een fijn wapen, de spirit combo's maken het toch best tof. Het enige nadeel is dat je zo om je heen zwaait dat je daarmee ook team-leden onderuit kan schoffelen :')

• jori040
Grumpmeister:

Ja precies.

Had gisteren voor het slapen gaan een check gadaan bij MH4 voor de 3DS.

Dat laatste monster[beta] had ik alleen gisteren netjes in 16 minuten gedaan.

Gisteren 1 potje co-op gedaan.

Maar als je solo speelt zijn die monsters dan iets makkelijkr afgesteld door de ontwikkelaar ?

• Grumpmeister
quote:
jori040 schreef op maandag 25 december 2017 @ 09:35:
Grumpmeister:

Ja precies.

Had gisteren voor het slapen gaan een check gadaan bij MH4 voor de 3DS.

Dat laatste monster[beta] had ik alleen gisteren netjes in 16 minuten gedaan.

Gisteren 1 potje co-op gedaan.

Maar als je solo speelt zijn die monsters dan iets makkelijkr afgesteld door de ontwikkelaar ?
Ja, in multiplayer worden ze geschaald voor de hoeveelheid spelers die in je game zitten (meen ik me te herinneren uit een dev interview, pin me er niet op vast). Voorheen was online (dus 3U/4U/Gen) dat het monster geschaald werd voor 4 spelers, ook al was je maar met 2 man.

• jori040
In begin zal ik zeker veel alleen gaan spelen omdat ik in wezen een echte SP gamer ben.

Ergens heb ik het altijd raar gevonden dat Capcom na een PS2 versie de serie naar een handheld heeft gebracht.Er gebeurd zoveel op scherm en je bent zo fysiek met je handen bezig dat ik na MH4 op de 3DS al de hoop had op een grote console versie.

Ik hoop voor Capcom dat ze met dit deel meer succes in het westen gaan krijgen.

• Jiang153
  • Laatst online: 11-04 01:43
Man man man wat is die map/beeld enorm druk.

• jori040
quote:
Jiang153 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 08:36:
Man man man wat is die map/beeld enorm druk.
Dat is wat een jungle is. ;)

Het is misschien niet de mooiste game maar ik vind hem super levendig.Als snap ik dat MH voor nieuwe spelers best overweldigend kan overkomen.

Day 1 aankoop voor mij.

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23-05 12:08

Thrace Grumble

PSN: ThraceG

quote:
jori040 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:05:
[...]

Het is misschien niet de mooiste game maar ik vind hem super levendig.Als snap ik dat MH voor nieuwe spelers best overweldigend kan overkomen.

Day 1 aankoop voor mij.
Ikzelf speel 4U en Gen, maar op de een of andere manier vind ik die games wel fijner soms, juist omdat ze minder druk/dense zijn... ben benieuwd of het went in MHW, de game komt er zeker wel.

PSN: ThraceG | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | MHW: Riku

• Jiang153
quote:
jori040 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:05:
[...]

Day 1 aankoop voor mij.
Alleen vroeger op de PSP gespeeld.

Ook vervelend zijn die constante uitleg van hoe je welke aanval moet doen rechtsboven + dat je wapens automatisch weer gaat veranderen naar de base vorm.

Die Switch axe/sword combo kan ik dus echt niet gebruiken...

• Grumpmeister
quote:
Jiang153 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:26:
[...]

Alleen vroeger op de PSP gespeeld.

Ook vervelend zijn die constante uitleg van hoe je welke aanval moet doen rechtsboven + dat je wapens automatisch weer gaat veranderen naar de base vorm.

Die Switch axe/sword combo kan ik dus echt niet gebruiken...
Die uitlegjes lijkt me dat je uit kan zetten met de settings. En het terug transformeren van de Switch Axe is inderdaad een van de kenmerken van dat wapen. Het idee is dan ook dat je 'm tijdelijk transformeert, je phial gebruikt om de extra elemental / status damage op te doen, die phial laat overheaten door de burst uit te voeren en vervolgens weer in de eerste vorm de phial op gaat bouwen.

Gelukkig zijn er verder nog 12 andere wapens die niet zo'n transformatie-mechanisme hebben :)

• Jiang153
quote:
Grumpmeister schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:02:
[...]

Die uitlegjes lijkt me dat je uit kan zetten met de settings. En het terug transformeren van de Switch Axe is inderdaad een van de kenmerken van dat wapen. Het idee is dan ook dat je 'm tijdelijk transformeert, je phial gebruikt om de extra elemental / status damage op te doen, die phial laat overheaten door de burst uit te voeren en vervolgens weer in de eerste vorm de phial op gaat bouwen.

Gelukkig zijn er verder nog 12 andere wapens die niet zo'n transformatie-mechanisme hebben :)
Snap die Phial nog niet zo.

Denk dat ik toch maar bij mn oude vertrouwde Katana blijf. :+

Maar wou een eigenlijk halen voor de co-op en dat ik dan van afstand met pijl en boog zit.

• WahWah
Die Switch Axe/Blade zijn geweldig, maar er zit gewoon een groot verschil in damage die je doet met of zonder gebruik van die phials. En ja het is een feature van de wapen die je gewoon moet gebruiken als je het maximale uit je wapen wil halen, maar ik vergeet dit soort dingen gewoon 9 van de 10 keer. Dus ik houd het zelf ook gewoon bij "simpele" wapens zoals de Hammer, Dual Blades of Long Sword. Spirit Gauge, 1 balkje, kan ik nog wel in de gaten houden. En Great Sword gebruik ik soms, maar ik ben toch liever wat mobieler zeg maar ;)

Helaas nog geen nieuws over de PC release, maar er komt nog een live stream op 5 January: https://www.destructoid.c...-for-january-479646.phtml
Hoop dat we dan iets meer horen...en anders moet ik toch een PS4 of Xbox ergens vandaan toveren :+

WahWah wijzigde deze reactie 28-12-2017 09:20 (5%)

• Grumpmeister
quote:
WahWah schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:19:
Helaas nog geen nieuws over de PC release, maar er komt nog een live stream op 5 January: https://www.destructoid.c...-for-january-479646.phtml
Hoop dat we dan iets meer horen...en anders moet ik toch een PS4 of Xbox ergens vandaan toveren :+
Gisteren (helaas) nieuws over de PC release:
https://twitter.com/monsterhunter/status/948584768303607809

Ze hebben de indicatie van herfst 2018 gegeven. Ik vind het jammer dat het zo lang nog moet duren, maar aan de andere kant ook wel een beetje opgelucht dat ik niet binnen 2-3 maanden 2x het bedrag uit zal geven O-)

Tot die tijd zal ik iig bezig gaan op de PS4.

• Grumpmeister
Vandaag is de live stream geweest, hier is het terug te kijken:

Met hierin een nieuwe 'Elder Dragon' trailer, welke heel wat van de monsters laat zien:

Paar key punten eruit:

Een derde beta: 19 t/m 22 Januari. Hierin zit ook een Nergigante quest, die schijnbaar qua moeilijkheid omhoog geschaald is.

Deviljho confirmed als eerste (gratis) DLC.

Geen key quests meer, progressie is nu puur op verhaal.

• Hemical
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 15-05 18:02
Kun je deze game eigenlijk coop op 1 PS4 spelen? Of is het een online multiplayer?

• Grumpmeister
quote:
Hemical schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:03:
Kun je deze game eigenlijk coop op 1 PS4 spelen? Of is het een online multiplayer?
Online multiplayer. Coop op 1 PS4 zal er (volgens mij) niet in zitten. Was helaas voorheen ook nooit het geval, het dichtste bij couch coop wat ik ben gekomen is 1 speler op WiiU en 1 op 3DS :p

• Geteisem
Trailer ziet er goed uit. Nog even geduld hebben.

• Qlimaxs
quote:
Geen key quests meer, progressie is nu puur op verhaal.
Wat word hier precies mee bedoeld?
Pagina: 1 2 3 ... 20 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*