Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
Niet vergeten. Dit weekend gaat op de consoles het nieuwe festival live met nieuw event armour e.d.
Tevens komen alle oude events terug voor degene die nog wat missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 16:08
Gisteren maar voor het eerst Nergigante proberen te slachten voor de main quest.

Heb uiteindelijk maar een SOS flare gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-05 19:05
Vraagje, die steel silver gold melding tickets moet ik die gewoon omzetten naar jewels? of kan je er nog wat anders mee? heb er nml heel veel kwam ik achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Omzetten. Nununununu! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triguld
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-03 15:41
Bijna lvl 99, kan niet wachten tot Ruiner Nergi, ik wil zijn lance weapon! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-05 10:25
Nog mensen heir die actief spelen ? Speel zelf erg veel op de PC en zit rond de MR 76. Ben op zoek naar wat meer mensen om mee te spelen, lijkt me wat gezelliger om met wat andere mensen wat monsters te stompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:54

Esumontere

Floep, banaan.

Daradius schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:03:
Nog mensen heir die actief spelen ? Speel zelf erg veel op de PC en zit rond de MR 76. Ben op zoek naar wat meer mensen om mee te spelen, lijkt me wat gezelliger om met wat andere mensen wat monsters te stompen.
Ja, ik speel vrij regelmatig. Steam ID: Esumontere :)

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-05 15:18
In 2021 komt MH:Rise & Stories 2 naar de Switch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 20:47

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

jori040 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:30:
In 2021 komt MH:Rise & Stories 2 naar de Switch :)
HYPE voor MH:Rise! :D Heerlijk, weer een nieuwe portable MH! Persoonlijk hoop ik dat het dichtbij de eerdere MH's portable titels blijf, en niet teveel richting MHW gaat. We gaan het zien komende TGS (25 en 26 sept.).

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-05 19:00
Een vraag. Ik speel op XBox met light bow gun en kan met de B knop (cirkel op PS) flairs of zo iets weg zetten. Wat hebben die voor functie?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:54
Lekker Ventje schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:01:
Een vraag. Ik speel op XBox met light bow gun en kan met de B knop (cirkel op PS) flairs of zo iets weg zetten. Wat hebben die voor functie?
Die exploderen als het monster er doorheen banjert. Maar nog beter is om ze te deployen als hij zichzelf heeft teruggetrokken en slaapt. 3 maal deployen -> tegenaan schoppen -> profit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-05 19:00
lolgast schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:47:
[...]

Die exploderen als het monster er doorheen banjert. Maar nog beter is om ze te deployen als hij zichzelf heeft teruggetrokken en slaapt. 3 maal deployen -> tegenaan schoppen -> profit.
Bedankt, heb de monsters helaas nog niet veel zien slapen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:44
Gaan hier nog mensen Monster Hunter Rise halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Uiteraard. De enige reden om een Switch te kopen, zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Belsameth schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:44:
Uiteraard. De enige reden om een Switch te kopen, zelfs :)
Heel goed! Als je geduld hebt kun je ook wachten op de PC versie, als we de leaks mogen geloven. Maar die zou pas eind 2021 komen geloof ik. Als tie al komt.

Ik heb 'm in ieder geval in de pre-order staan voor de Switch :)

[ Voor 19% gewijzigd door doobieters op 13-12-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Ik doe niet aan gedult :p
En ach, de Switch heb ik nog niet dus dit is een goed excuus. Heb ook meer dan 1k uur in MH:W zitten, dus hier zal ik me ook wel mee vermaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Belsameth schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:50:
Ik doe niet aan gedult :p
En ach, de Switch heb ik nog niet dus dit is een goed excuus. Heb ook meer dan 1k uur in MH:W zitten, dus hier zal ik me ook wel mee vermaken!
Als je nu alvast de Switch haalt kun je in de tussentijd Generations Ultimate ff doorspelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-05 13:57
Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die MHW op de Xbox spelen. Ik kom niet langs Alatreon tot mijn grote spijt. Dus ik ben op zoek naar hulp.

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Vandaag komt de demo van Rise online. :) Weet niet precies de tijd.

[ Voor 28% gewijzigd door jori040 op 07-01-2021 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:45
Voor wie de Monster Hunter Rise presentatie gemist heeft:

Demo komt in onze tijdzone pas morgen uit om 9 uur 's ochtends volgens Capcom Frankrijk. Demo blijft werken tot 1 februari. Volgens geruchten mogen we op een later tijdstip nog een tweede demo verwachten.

Edit: je kan solo/local 30 pogingen doen om de twee hunts te spelen. Waarschijnlijk kan je om deze limite heen werken met een extra account ;p

[ Voor 29% gewijzigd door JackAvery op 07-01-2021 16:44 . Reden: tijdstip van demo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
eShop is nog niet online: https://www.dailynintendo...-lucht-en-eerste-footage/

Viel me gisteren op Twitch al op dat Rise erg in trek is.Vermoed dat dit net als World ook buiten Japan een huge succes gaat worden.

UPDATE
Demo is vanaf nu binnen te halen.Enjoy :)

[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 08-01-2021 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 20:47

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Akelig stil hier... Ik speel zelf de demo ook, en ben blij verrast met de goede combi van pre-World-MH en MHW. Lekker open zones, niet te veel afleiding, maar wel vloeiende combat en interessante (nieuwe) mechanics. Daarnaast ben ik blij verrast met de goede graphics en de (voor nu) constante 30fps.
MHR wordt/is een grote hit voor Nintendo Switch.

[ Voor 14% gewijzigd door Thrace Grumble op 12-01-2021 17:03 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Heb em zelf nog niet gespeelt gezien ik geen Switch heb en met de geruchten van een Switch Pro wacht ik daar ook nog even mee. Ziet er echter zeker goed uit, wat ik tot nu toe gezien heb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04:50
Toffe demo van Rise, maar ik wacht op de mogelijke pc release in oktober. 30 fps, mits stabiel, is zeker niet slecht maar na 1500 uur MHW op plus 100 fps doet het voor mij af aan het spel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-05 20:33
CrapperDeCrap schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:45:
Toffe demo van Rise, maar ik wacht op de mogelijke pc release in oktober. 30 fps, mits stabiel, is zeker niet slecht maar na 1500 uur MHW op plus 100 fps doet het voor mij af aan het spel plezier.
Ja hier hetzelfde, ik trek de 30 fps onverwacht erg slecht na MHW op PC. Ik wacht ook met de aanschaf, teveel kans op Switch Pro of PC release. En ik ben toch nog wel even bezig in World, mag net MR 3 star quests doen...

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-05 08:52

KipCurreh

Nightcrawler

Als relatieve nieuweling in MHW heb ik enkel een 20-tal uren ervaring in Longsword om de game daarna weg te leggen.

Nu begon het opnieuw te kriebelen (ook omdat ik Iceborne gratis heb gekregen via AMD) en zou ik graag eens bow proberen.. Ik speel met Keyboard+Mouse, dus heb hier al serieus wat moeten sleutelen aan de bindings.
Maar ik ben er nog niet echt uit denk ik..

Zijn er hier bow spelers met K&M die hun bindings kunnen/willen sharen? Ik ga nog wat guides/videos bekijken ;)
Tips voor bow speelstijl mag ook altijd!

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belsameth
Bow is fun! Zelf speel ik op console dus heb niet veel qua bindings. Qua tips, check Phemento opp Youtube. Een bow/bowwgun speedrunner. Enkel al kijken kan heel veel goeie info geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Vraagje : is het nog verstandig om nu met deze game te beginnen ?

Reden van mijn vraag is dat deze game nu in de gamepass zit op de XSX console maar dan zonder Iceborne.
Het lijkt me een leuke game en ik wil dan ook direct de basis game met Iceborne kopen maar ik twijfel alleen nog over het juiste platform en of ik niet de boot gemist heb met deze game.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Probeer de base game eerst, je moet er toch door als je aan Iceborn wil beginnen en het geeft je een idee of je het wat vind. Blijf alleen weg bij de Defender weapoons en Guardian armour. Die zijn bedoelt om je ASAP naar Iceborn te helpen en geven je dus een onrealistisch beeld van Low en High rank (en de game in het algemeen).

Bijna alles is verder prima solo te doen dus er is niet echt sprake van een booot missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Belsameth schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:41:
Probeer de base game eerst, je moet er toch door als je aan Iceborn wil beginnen en het geeft je een idee of je het wat vind. Blijf alleen weg bij de Defender weapoons en Guardian armour. Die zijn bedoelt om je ASAP naar Iceborn te helpen en geven je dus een onrealistisch beeld van Low en High rank (en de game in het algemeen).

Bijna alles is verder prima solo te doen dus er is niet echt sprake van een booot missen.
Bedankt voor de info.
Ik ben gisteren even begonnen (XSX) en was erg leuk. Nog geen idee welk wapen ik wil maar dat zoek ik vanavond wel uit.
Vond Lance, sword and shield, heavy bowgun en dat zwaard en schild dat kan veranderen de leukste.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Ik ben niet vreselijk ver op de Xbox, ergens begin Master Rank geloof ik, maar als je hulp nodig hebt hoor ik het wel :)

De chargeblade is leuk maar ook behooorlijk lastig. Een van de meest technische wapens in mijn optiek. Probeer ze echter zeker alemaal, ze hebben allemaal iets unieks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XaeonBE
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-12-2023
Ik heb dit spel nu al zo lang in mijn installed folder staan op Steam. Is het de moeite ik heb nog nooit een monster hunter game gespeeld.

@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | Switch friendcode SW-0920-5796-9594

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:54

Esumontere

Floep, banaan.

XaeonBE schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:04:
Ik heb dit spel nu al zo lang in mijn installed folder staan op Steam. Is het de moeite ik heb nog nooit een monster hunter game gespeeld.
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Ja. Als jij je tanden wilt zetten in een fantastisch combat systeem, dan ja. Veel diepgang en 14 wapens die je eventueel allemaal kunt masteren.

Kan je aanraden dit filmpje eerst te bekijken: YouTube: Monster Hunter World: Iceborne - Ultimate Guide for New Players | 30...

De 7e comment biedt ook nog veel waardevolle info.

Arekkz: YouTube: Monster Hunter World | Hammer Tutorial heeft goeie basic tutorials van elk wapen die zeer de moeite waard zijn, aangezien de game je niet alles verteld.

En dat is ook meteen één van de grootste nadelen van World. De game gooit aan het begin aardig veel info je kant op, terwijl jij gewoon hamertje tik wil spelen met een monster. Dit maakt het voor twijfelaars er niet makkelijker op om de game een goeie kans te geven. Neem de tijd en je zult beloont worden.

Het is ook mijn eerste Monster Hunter. Heb er inmiddels 1500 uur inzitten vanaf release en ik speel het nog steeds af en toe, solo, met vrienden of met randoms.

Ow ja en geen enkel wapen is slecht. Niet dat de balans perfect is, maar met elk wapen kun je elk monster verslaan. Het gaat er voornamelijk om welke wapens je tof vindt om me te spelen.

Veel plezier.

[ Voor 3% gewijzigd door CrapperDeCrap op 24-01-2021 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
@Belsameth Hoe is Monster Hunter World op de PS5 :P Misschien dat ik hem weer eens opstart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-05 08:52

KipCurreh

Nightcrawler

Gewoon doen makker.

Ik ben nu opnieuw begonnen met een bow character, en het loopt echt lekker nu.
In het begin is het wel wat wennen met de algemene structuur van de game en hoe het allemaal werkt enz, maar eens je de moeite doet om er wat in te komen is het echt zo'n vette game.

Heb nu net Rathalos neer, meteen ook de minst leuke van alle monsters die ik al heb neergelegd.
Op naar Diablos (maar daar heb ik al eens wat met gesparred in een expedition ;) )

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:52
Iemand die misschien tips kan geven? Bij release heb ik op ps4 gespeeld tot en met de Xeno'Jiva kill, die kon ik op ca 30 minuten wel solo maar had nog vaak hulp nodig. Nu op Xbox met de game pass terug begonnen en loop wat tegen de limiet aan van mijn "skill", repel Lunastra is echt lastig, en ook in groepjes Kulve Taroth siege ben ik met volledige Teostra set en food buffs nog steeds 1 hit KO.
Op ps4 heb ik de game uitgespeeld met insect glaive en LBG, nu doe ik hetzelfde met sword/shield en dual blades, maar melee blijkt toch veel lastiger dan gedacht. Is de Teostra set niet goed genoeg voor Kulve Taroth? Of is dit gewoon een kwestie van "git gud"? :)
PS: Iceborne aankoop volgt over enkele dagen/weken nog, ben erg benieuwd! Ik ben begonnen met Freedom 2 en Freedom Unite op PSP, maar hier was ik over het algemeen ook niet super in. Wel in elke game makkelijk 200+ uren gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Crashhill schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:26:
@Belsameth Hoe is Monster Hunter World op de PS5 :P Misschien dat ik hem weer eens opstart!
Geen idee, heb er nog geen. Ik speel em op de nieuwe Xbox nu. Prod me even als je weer gaat beginnen op de PS4/5 echter, dan kom ik er ook even bij. Alatreon en Wossname moeten nog neer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Vraag me af of de ps4 editie gewoon te spelen is op de 5 er is geen optimalisatie uitvoering geloof ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Loading times zijn *veel* beter, dat is best een hoop prettiger. Althans, dat is zo op de Series X. Ik ga er vanuit dat dit voor de PS5 gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Belsameth schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:32:
[...]

Geen idee, heb er nog geen. Ik speel em op de nieuwe Xbox nu. Prod me even als je weer gaat beginnen op de PS4/5 echter, dan kom ik er ook even bij. Alatreon en Wossname moeten nog neer :D
Zal vanavond de download eens aanzitten, alleen potver vervelend dat er net een nieuw Seizoen van Destiny 2 start. Dus moet nog even kijken wanneer ik tijd heb om MHW weer op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Ik kijk meestal dagelijks op tweakers, dus stuur maar een pb oid als ik mijn PS weer eens moet booten :)

Edit: @deSenna24 Weet je zeker dat je geen Tempered/Arch Tempered Kulve aan het doen bent? Ik heb niet veel KT gehunt op HR en helemaal niet op MR, maar ik kan me niet herinneren dat ie veel one shot. Verder, zoek wat video's op hoe em preecies te doen. Zoals met de meeste sieges is het vaak iets meer involved dan enkel meppen.

[ Voor 61% gewijzigd door Belsameth op 09-02-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:52
Belsameth schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:22:
Ik kijk meestal dagelijks op tweakers, dus stuur maar een pb oid als ik mijn PS weer eens moet booten :)

Edit: @deSenna24 Weet je zeker dat je geen Tempered/Arch Tempered Kulve aan het doen bent? Ik heb niet veel KT gehunt op HR en helemaal niet op MR, maar ik kan me niet herinneren dat ie veel one shot. Verder, zoek wat video's op hoe em preecies te doen. Zoals met de meeste sieges is het vaak iets meer involved dan enkel meppen.
Ik heb Iceborne nog niet gekocht, dus denk niet dat ik MR kan halen. Ben momenteel HR29 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Klopt, MR kan niet dan. Dan kan het nog steeds Tempered/Arch Tempered Kulve zijn. Tempered monsters hebben een paarse border om hun icon bij de quest, Arch Tempered een oranje. Zeker als je pas HR29 bent zou ik met die laatste twee niet eens de moeite doen. Je hebt nog even te gaan voor je in normale MH:W endgame zit. De laatste paar story quests zijn HR50 iirc. Kulve is echt end game, dus het kan gewoon je gear zijn waarom ie zo hard mept.

• Belsameth
Right. Ik hang nu in endgame rond op de Xbox. Rustig de Guiding Lands aan het leveren. Mochten er dus nog Xbox spelers zijn die ergens een hand mee willen hebben... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
Potjandorie, toch even opgestart op de PS5. Nu even mijn savegame kopieren/plakken.
@Vegetto Tot snel "Hartje"

@Belsameth Rip - krijg me save game niet terug op de PS5 :'( Maar ben men avontuur op nieuw begonnen, natuurlijk zonder die dikke master rank gear dit keer. O-)

[ Voor 42% gewijzigd door Crashhill op 13-04-2021 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Yay voor Xbox. Simpel aanzetten en het werkt :p

Ben wat druk met MH Rise maar ik kan de PS4 wel even aanslingeren om je er wat doorheen te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 12:10
Hi mensen, totale leek hier. Zou iemand mij de basis van het spel uit kunnen leggen? Ik heb een stukje gespeeld tot ik in een dorp ben en mijn eerste quest kreeg. Ik kom in een soort lobby terecht waarbij ik moet wachten op andere spelers. Moet dit spel met anderen? Kan ik ook offline spelen en zelf de wereld verkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Een lobby waar je moet wachten op andere spelers? Ben je de Gathering Hub ingewandeld mogelijk?
Normaal als je op de eerste verdieping bent, bij de Chef, kan je met de handler spreken (of met een quest board) om een quest te selecteren en te gaan spelen.

Alles kan ook in MP gedaan worden maar hoeft niet

Een beginners guide van Arekz: YouTube: The Ultimate Beginner's Guide to Monster Hunter World

Op welk platform speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Bump,

zijn er nog actieve PC spelers? ik zit te overwegen om m op de pc aan te schaffen en daar lekker op nieuw te beginnen, of wellicht iemand die een discord ofzo heeft met actieve pc spelers.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Vegetto schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:36:
Bump,

zijn er nog actieve PC spelers? ik zit te overwegen om m op de pc aan te schaffen en daar lekker op nieuw te beginnen, of wellicht iemand die een discord ofzo heeft met actieve pc spelers.?
Ik speel het af en toe nog, maar ben altijd wel in voor wat hunts.

Steam: Kiekmgoan46

Voeg maar toe. Ga eerst een week op vakantie, geef daarna maar een keer een schreeuw en dan doe ik wel mee vanaf Master Rank.

Veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Speelt er nog iemand op de PlayStation?
Helaas de ps4 savegame niet kunnen overzetten naar PS5, maar ondertussen alweer MR11.

Doe nu veel joinen op SOS flares. Blijft een fantastische game, en met mensen samen spelen blijft het leukst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:36

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Crashhill schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:52:
Speelt er nog iemand op de PlayStation?
Helaas de ps4 savegame niet kunnen overzetten naar PS5, maar ondertussen alweer MR11.

Doe nu veel joinen op SOS flares. Blijft een fantastische game, en met mensen samen spelen blijft het leukst.
Blijft inderdaad een meesterlijke game. Maar heb er in principe geen behoefte meer aan op te spelen :P Sowieso al heeel lang niet opgestart. Wacht op de volgende denk ik :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Speelt @Belsameth nog?
En @Vegetto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belsameth
Niet echt meer. Ben voornamelijk aan het wachten op de volgende hoewel ik hier en daar wel Rise speel op de Switch.

Te veel goede games, te weinig tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Belsameth schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:08:
Niet echt meer. Ben voornamelijk aan het wachten op de volgende hoewel ik hier en daar wel Rise speel op de Switch.

Te veel goede games, te weinig tijd :)
Al hr en mr 999?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Hah! Bijna ;)

• Crashhill
Heb je al wel een PS5? Kan ik wel meelopen, haha! Hopen dan snel op een nieuwe mhw game. Al kan dat nog wel even duren denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belsameth
Crashhill schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:17:
[...]

Heb je al wel een PS5? Kan ik wel meelopen, haha! Hopen dan snel op een nieuwe mhw game. Al kan dat nog wel even duren denk ik.
Ze zijn wel bezig, volgens geruchten. Een nieuwe mainline title, waar Rise meer een side title was (zo doen ze dat meestal in MW. De twee wisselen elkaar af). Hopelijk volgend jaar, het zijn twee verschillende teams tenslotte.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hier toevallig mensen die Monster Hunter Now (Ingress/PokemonGo variant van MH) geprobeerd? :P

Speelt wel lekker weg opzich en vind het nog best tof gedaan haha. Krijg direct weer zin om Monster Hunter World te spelen. Heb Iceborn nog nooit gedaan maar die prijs blijft redelijk hoog continue. zou toch denken dat die inmiddels wel eens in de digitale "5 euro bak" zou komen te liggen maar dat valt nog mee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curapica
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-05 06:57
Ricmaniac schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:07:
Hier toevallig mensen die Monster Hunter Now (Ingress/PokemonGo variant van MH) geprobeerd? :P

Speelt wel lekker weg opzich en vind het nog best tof gedaan haha. Krijg direct weer zin om Monster Hunter World te spelen. Heb Iceborn nog nooit gedaan maar die prijs blijft redelijk hoog continue. zou toch denken dat die inmiddels wel eens in de digitale "5 euro bak" zou komen te liggen maar dat valt nog mee :P
Jazeker, leuke game. Speel hem ook samen met mijn zoontje en speelt lekker weg.

Wat betreft Iceborne, game is een tientje en 100% waard, zoveel beter dan de base game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:34
Weet iemand of er een patch is geweest dat het mogelijk maakt om cutscenes ts skippen? Zowel in de levels als in de hub. Ben een nieuwe game begonnen maar het is zo hinderlijk om al die cheesy stukken opnieuw te moeten (af)kijken dat ik er alweer een jaar mee gestopt ben.

Als dit ook bij FF X kon had ik deze nog wel eens 10x uitgespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Belsameth schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:08:
[...]

Ze zijn wel bezig, volgens geruchten. Een nieuwe mainline title, waar Rise meer een side title was (zo doen ze dat meestal in MW. De twee wisselen elkaar af). Hopelijk volgend jaar, het zijn twee verschillende teams tenslotte.
MHW 2 yes please ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curapica
jellybrah schreef op zondag 17 september 2023 @ 15:04:
Weet iemand of er een patch is geweest dat het mogelijk maakt om cutscenes ts skippen? Zowel in de levels als in de hub. Ben een nieuwe game begonnen maar het is zo hinderlijk om al die cheesy stukken opnieuw te moeten (af)kijken dat ik er alweer een jaar mee gestopt ben.

Als dit ook bij FF X kon had ik deze nog wel eens 10x uitgespeeld
Er is een mod op cutscenes te skippen, zelf nooit geprobeerd btw. Neem aan dat voor FFX er ook 1 is?
Weet niet of ik mag linken er naartoe maar je kan bij nexus mods checken.

Kans is groot dat MH gern6 aankomende week tijdens TGS wordt announced.
Feit is nog steeds dat er een unannounced game op de planning van 2024 in maart staat, welke "millions" gaat verkopen.

Mja moet mezelf niet teveel ophypen hiervoor, maar.. Hype hype!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-05 13:28
Ik zit er sterk aan te twijfelen om deze te kopen.

Iemand die het nu nog regelmatig speelt? Is het moeilijk om andere spelers te vinden of zitten de servers gewoon vol? Las in verschillende reviews dat het tijdens de endgame wel prettig is als je met anderen speelt namelijk, omdat het anders echt heel pittig is :) Ben van plan om hem op de PS5 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-03 08:58
Ik wil het spel weer oppakken op de PS5. Zijn er meer geïnteresseerden?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Monster Hunter Wilds staat dus nu geplanned voor 27 februari :o dat word aftellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Pixeljunk_NL schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:56:
Ik wil het spel weer oppakken op de PS5. Zijn er meer geïnteresseerden?
Wil je niet liever wachten op de nieuwe? Zou zonde zijn :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inviscid
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 15:24
Met de aankondiging van de open-beta voor Wilds begon het toch weer te jeuken. Afgelopen weekend eindelijk Alatreon verslagen. Nu kijken of Fatalis nog lukt voor februari :)

En een tiny crown Black Diablos voor de achievement :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Open beta is nu. download gereed maar servers zijn down. Ben heel benieuwd naar deze playtest dit weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Inmiddels een uurtje gespeeld van Monster Hunter Wilds, character creation beetje overgeslagen maar ziet er verder prima uit. lekker in depth is het. Leuk voor de full release.

Nog niet zo veel wapens geprobeerd maar wel de Chargeblade die in een grote 2h axe veranderd. Tof wapen.. wil uiteraard meer proberen maar deze is een goeie contender voor nu voor mij :)

Krijg echt heel erg zin in de release nu ik de beta speel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 10:26
Performance is ok te noemen, maar in de lobby/camp zone zakt het soms wel erg laag (10-15 fps) met momenten. (7800 x3d en 4070, alles maxed)
2e wapen om te switchen is ook leuk, mount dat automatisch naar je doel kan rennen is ook een leuke toevoeging.
Character creator is inderdaad redelijk diep. Ik heb HBG, switchaxe en men usual dual blades geprobeerd.
De wounds vind ik erg leuk werken met dualblades.
HBG of andere ranged wapens lijken me lastig in solo play, aangezien het monster maar 1 doelwit heeft dan.. maar ik wou toch eens iets anders proberen dan altijd dual blades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
200 u in world gestoken, charge blade master hier :p

Wilds beta gister flink wat uren geprobeerd en het speelt weer heerlijk. Wel net iets anders dan world met o.a. focus mode, nieuwe moves, wounds en vele andere tweaks maar de basis is gelukkig hetzelfde. Rise overgeslagen want dat speelde als een adhd anime monster hunter.

Character creator doet wat het moet doen, cutscenes zien er prima uit. Story in deze gamereeks is altijd tongue-in-cheek maar gameplay is koning natuurlijk.

Eindelijk weer iets vets om naar uit te kijken, helaas geen fysieke release voor PC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dit ziet er wel geinig uit voor mobile (als dit ingame beelden zijn)

Wordt hoogst waarschijnlijk een p2w game natuurlijk gezien die f2p is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Er komt een 2e beta: Er komt nog voor release een nieuwe beta: https://gameliner.nl/nieuws/maak-jac...er-wilds/49648

Deze ronde doe ik mee :)
Volgens Capcom kan de game nu 1080p/60 draaien op PS5 & Series X.Vermoed dat ze op de Pro voor 1440p gaan.

Update

Hij zegt hier dat verbeteringen nog niet in de nieuwe beta merkbaar gaan zijn.Veel gamers zullen dit bericht missen waardoor zij tijdens beta veel shit gaan posten.

Tja hopen dat de game bij release een beetje fatsoenlijk zal draaien.Een Dragon's Dogma 2[ook Capcom] scenario houd ik in m'n achterhoofd.

[ Voor 47% gewijzigd door jori040 op 08-01-2025 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Laatst online: 29-05 19:54
De Monster Hunter Wilds benchmark staat nu op Steam.

Even getest op mijn Ryzen 5 5600 / 3060 TI / 32 GB ram.

Haalde avg 68 fps met high settings op 1080p resolutie.

Mits wat settings te tunen gaat dat prima speelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Top. Net ook even getest net.

9800X3D / 4090 / 32GB DDR5 @ 4K Ultra geen RT - DLSS Quality & Geen FrameGen- Motion Blur en Vignette OFF - AVG 94 FPS met milliseconde dips naar ~65 en max ongeveer ~120.

[ Voor 14% gewijzigd door Lukin op 05-02-2025 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Niet iemand die zich verantwoordelijk wil maken voor het Monster Hunter Wilds topic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Laatst online: 29-05 09:18
Heb hier ook de Monster Hunter Wilds benchmark gedraaid.

5800X3D / RX7900 GRE / 32 GB VRAM.

3440x1440 - Ultra - FSR AA Native - Geen Framegen: 53 fps average
3440x1440 - Ultra - FSR AA Native - Met Framegen: 94 fps average
3440x1440 - Ultra - FSR AA Quality - Geen Framegen: 74 fps average

Ik was onder de indruk van framegen. Maar, het liep desondanks gevoeld minder stabiel en soepel dan de 74 fps van de run met FSR Quality. Het spel oogt sowieso nogal soft qua graphics.

Dat was de ervaring op Windows.
Op Linux (Fedora) is me opgevallen dat het opties menu het dubbele aan VRAM rapporteert. Zo zou het systeem reeds 8 GB aan VRAM gebruiken, terwijl dit toch echt door de game zelf wordt ingeladen. Bij het starten van de benchmark trekt de game nóg eens 8 GB in het geheugen er bij, waardoor de 16GB overstegen wordt en de boel in de soep draait.

Door enkel de textures op High te zetten, krijg ik op Linux dezelfde prestaties als op WIndows.
Kennelijk is er dus weldegelijk een verscihl tussen High en Ultra textures, ondanks dat Ultra er niet echt Ultra uitziet. Ook het VRAM gebruik met nauwelijks meer dan 8GB op 3440x1440 / Ultra / Native (geen RT btw) lijkt me nogal hoog ingeschat in de officiële systeemeisen sheet.

Ik ben dus benieuwd hoe dit op de Deck werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curapica
Ben al een tijd aan het twijfelen of ik de 5700X3D moet halen, heb nu een 3900x.

Maar weet niet hoeveel verschil dit zal maken.
Game op 1440p met een 2080S.

Als het een paar fls increase is. Is het mij niet waard maar als het toch een dikke performance boost geeft misschien toch wel.

Medium settings en dlss op performance zat ik richting de 57fps average.

Dillema dilemma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Laatst online: 29-05 19:54
Beta is online voor de mensen die hem willen testen.
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste