Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
lolgast schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:56:
@Crashhill Ik game nooit met een headset, ik zit in de woonkamer en mijn vrouw wordt daar denk ik niet héél vrolijk van.

Maar als jullie me volgende keer online zien, stuur ff een berichtje zodat ik jullie game kan joinen oid. Ik heb namelijk echt geen flauw idee hoe ik jullie lobby zou moeten vinden :/
Okee, daarom is een headset dus handig. Communiceerd toch wat lekkerder.
Ik game ook in de zelfde ruimte. Headset is wel handig en is echt een aanvulling op het spelen van een spelletje. Desnoods geef je de vrouw wat geld zo dat ze kan shoppen of uit eten kan, je kan ook altijd even aan @Vegetto vragen of hij wat lieve woordjes roept.

Maar serieus, headset als je samen speelt is een redelijke must. Mocht je vriendin het niet fijn vinden dat we haar horen. Kan je altijd de headset op mute zetten als je niet spreekt natuurlijk.

Kom erbij met een headsetje joh, desnoods een telefoonoortje! O+

[ Voor 30% gewijzigd door Crashhill op 10-12-2019 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belsameth
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
@Lapras Wat mij betreft niet. Desnoods knallen we je even naar Iceborn, hoewel het in Iceborn opeens een *heel* stuk lastiger word als je te snel door HR heen gegaan bent, zoals sommige hier kunnen bevestigen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
Belsameth schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:49:
@Lapras Wat mij betreft niet. Desnoods knallen we je even naar Iceborn, hoewel het in Iceborn opeens een *heel* stuk lastiger word als je te snel door HR heen gegaan bent, zoals sommige hier kunnen bevestigen ;)
@Lapras Eens, helpen gewoon mee indien nodig. B zen tip klopt. Wij liepen echt tegen een muur aan, na wat hulp en doorzettingsvermogen zitten we nu weer op een level waar we solo wel de beesten kapot krijgen en niet zo vaak meer dood gaan. Maar je kunt serieus geen zin meer hebben in deze game als je erdoorheen geboost wordt en bij Iceborne bij elk monster dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:44

Lapras

Ice beam

Top. Dan slinger ik hem vanavond en morgen weer eens aan. Ik had een break genomen toen ik ergens halverwege HR was, geloof ik.

Wie kan ik het beste toevoegen? Ik ben te vinden op WubenWuben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Belsameth_ is die van mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
Lapras schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:52:
Top. Dan slinger ik hem vanavond en morgen weer eens aan. Ik had een break genomen toen ik ergens halverwege HR was, geloof ik.

Wie kan ik het beste toevoegen? Ik ben te vinden op WubenWuben.
Mijn PSN: Richard19111989
@Vegetto welke van de 5 PSN's gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
Crashhill schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:28:
[...]

Mijn PSN: Richard19111989
@Vegetto welke van de 5 PSN's gebruik jij?
gewoon

Vegetto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:15
Ik ga hem vanavond ook aanzetten denk ik, mijn PSN is in ieder geval lolgast1987

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
lolgast schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:48:
Ik ga hem vanavond ook aanzetten denk ik, mijn PSN is in ieder geval lolgast1987
Met microfoontje dan hé ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik kan niets beloven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
Fixed that for you :P Haha.
Geen probleem hoor, maar ik ben zelf wel eerlijk en speel liever met iemand waar ik ook mee kan communiceren. En hoe kunnen we je helpen als je niet kan praten? Door monsters voor je neer te meppen? :P Uitleg is zo belangrijk :P Vraag maar aan @Vegetto we hebben nu in 3 sessies meer info van deze game dan we in de eerste 40 uur hebben opgedaan. Puur door uitleg van een ander nader te benoemen persoon :P .

[ Voor 34% gewijzigd door Crashhill op 10-12-2019 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belsameth
Op zich is alleen monsters neermeppen ook al een aardige hulp

Afbeeldingslocatie: https://monsterhunterworld.wiki.fextralife.com/file/Monster-Hunter-World/barioth-large-monster-icerborne-mhw-wiki-guide.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Belsameth schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:17:

[Afbeelding]
Hey die Ken ik ergens van ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
Belsameth schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:17:

[Afbeelding]
True story haha case closed }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik ben al om hoor, ik koop morgen wel een headsetje (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:44

Lapras

Ice beam

Dank voor de uitnodiging gister. Hopelijk lukt vanavond wel. Ik ben inmiddels wel in Iceborne aangekomen. Blijkbaar was ik daar nog maar twee gevechten van verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Hahah. Een hele club verlaatte Iceborne spelers bij Tweakers :+

Ik speel in principe maar 1 avond in de week, dat is de dinsdag. Dus dan halen jullie mij vanzelf in :)
Gisteren trouwens druk geweest met farmen van Diablos voor een Charge Blade van Acidic Glavenus, kom ik er na craften achter dat die blue sharpness heeft -O- Ipv sommige andere die in purple zitten voor min of meer dezelfde moeite...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
Woop.. we zijn bij Valkhena aangekomen. Dus nog ff dat kreng neerleggen en dan is eht geloof ik weer tijd voor wat elders en kan de grind beginnen!

@Vegetto Gisteren nog ff Valkhena gedaan :P haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Crashhill Velkhana heeft echt mooie/goede wapens, dus die kun je gerust een aantal keer doen. Relatief makkelijke manier om rarity 12 wapens te halen om Guilding lands mee in te gaan. En volgens mij hebben de laatste 2 elderdragons weakness voor Ice, dus dat is ook mooi meegenomen :)

• Belsameth
2 stuks armour is geweldig voor elemental weapons. Haar wapens vallen meestal wel tegen. Ze zien er geweldig uit, maar te veel raw en te weinig ice voor een goeie elemental build. Voor raw zijn er meestal ook betere keuzes

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:38

Esumontere

Floep, banaan.

#PCspelersmoetennogwachtenopIceborne :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crashhill
Esumontere schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:28:
#PCspelersmoetennogwachtenopIceborne :(
Computers zijn saai.
Maar nog 5 missies ofzo en dan is de story klaar. Kunnen we gaan grinden en farmen.
Heerlijk. Heb er nu al zin in.

We zijn alweer een paar uur verder, heb er nog steeds heel veel zin in!

Zijn we alweer een dag verder? Ben nog steeds wel hyped!!!

[ Voor 42% gewijzigd door Crashhill op 13-12-2019 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belsameth
De Jeff (Safi'jiva) raid is live! Gister sinds een uur of 1 (vanacht dus eigenlijk :p ), heb em dan ook al een keer gelopen.
Erg leuke fight, in ieder geval de eerste stage, en kan niet wachten om em te verslaan. Dat zal het weekend erg weinig slapen worden :p

[ Voor 5% gewijzigd door Belsameth op 13-12-2019 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Daar ben ik echt nog láng niet :+

Eergisteren kwam ik erachter dat er nog een questline is voor Behemoth, dus die ben ik nu eerst aan het doorlopen. Beetje gefarmed voor Zorah gear op MR en dan hopelijk dit weekend beginnen met leren om de Charge Blade te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Jeff kan je doen vanaf MR24, basically als je de story afhebt.

Behemoth is leuk, maar zou em even skippen nu. Je krijgt er niets waar je nu wat aan hebt (Drachen armour. Voor de layered variant moet je Exreme Behemoth hebben) en is "best" lastig, zelfs in een groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ah oke, dan probeer ik dit weekend de console ook even aan te slingeren om eens naar Safi te kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Recon quest gedaan voor Safi en mijn eerste MR monster met de Charge Blade verslagen ;)

Daarna kansloos de Namielle quest van @Crashhill verpest :+

Owhja, en een goede headset besteld, voor na het weekend

[ Voor 16% gewijzigd door lolgast op 14-12-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Paar dagen geleden ook Iceborne aangeschaft (X1), en man, ik zit er weer helemaal in.

Ik ben nog niet zo heel ver qua story progression, want ik laat mezelf nog al eens afleiden door Investigations en Optional Quests, maar man, de MR equipment ziet er verdomd fijntjes uit.

Oh en misschien een domme vraag. Maar ik heb inmiddels een paar mantles en de immumity booster weten te upgraden. Zijn de decorations die daarin zitten altijd actief? Of alleen wanneer je de mantle draagt/booster hebt geplaatst?

Want als ze altijd actief zijn, dan ga ik me uren vermaken met het maken van builds daarmee.

[ Voor 37% gewijzigd door Nazanir op 15-12-2019 13:00 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Nazanir Die decorations zijn alleen actief als je de mantle draagt. Het effect van de mantle mag wel afgelopen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

lolgast schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:19:
@Nazanir Die decorations zijn alleen actief als je de mantle draagt. Het effect van de mantle mag wel afgelopen zijn :)
Ah thanks, dan neem ik aan dat decorations van boosters alleen werken als ik erin sta? En betekend dat als iemand anders in mijn booster staat hij/zij dan ook voordeel heeft van de decorations?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Nazanir Zijn er boosters met slots? Geen idee hoe dat zou werken eigenlijk, maar áls ze er zijn neem ik aan dat je in het effectieve gebied moet staan om er voordeel van te hebben.

Maar je kunt het testen door op (PS4) ‘Options’ te drukken en met R2 naar je skills tabje te scrollen. Even controleren in en uit het gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

lolgast schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:20:
@Nazanir Zijn er boosters met slots? Geen idee hoe dat zou werken eigenlijk, maar áls ze er zijn neem ik aan dat je in het effectieve gebied moet staan om er voordeel van te hebben.

Maar je kunt het testen door op (PS4) ‘Options’ te drukken en met R2 naar je skills tabje te scrollen. Even controleren in en uit het gebied :)
Juh, ik speel op X1, maar zal het vanavond eens testen.

Bedankt voor de replies.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Vanavond mijn eerst Safi Jiva sieges gedaan. Ik heb nog niet echt een idee wat ik aan het doen ben, maar ik heb het gered tot het einde :+

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 16-12-2019 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belsameth
Noice! Ik kan em inmiddels wel dromen. Heb mijn tweede wapen bijna geupgrade en heb ook bijna z'n full armour \m/

De siege zelf is heel simpel. Door em damage te doen trekt hij energy uit de Everrsteam. Zodra een level leeg is zakt ie naar beneden. Op de onderste laag kan je em verslaan, miets alle drie de levels helemaal leeg zijn (de proges daarvan word door alle groepen in de gathering hub gedaan).

Bonus punten voor betere rewards krijg je door extra objectives zoals onderdelen breken. Verschillende onderdelen zijn kwetsbaar voor verschillende wapens.

Hoofd en achterpoten: Blunt
Staart en voorpoten: Sever
Wings: Bow
Back: Geen idee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
@Belsameth Back is SUPER simpel. Mounten met in ieder geval een sever :+ 1 mount is genoeg voor een break

Wat ik trouwens ook geleerd heb: Je kunt de siege met elk willekeurig wapen naar keuze doen. Als je vervolgens je wapen wisselt vóórdat je de rewards claimt, krijg je sowieso een wapen van de soort die je op dat moment draagt. Je kunt de siege dus altijd met hetzelfde wapen doen en toch forceren dat je de keuze van een andere wapen krijgt.

[ Voor 79% gewijzigd door lolgast op 16-12-2019 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
lolgast schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:47:
Daarna kansloos de Namielle quest van @Crashhill verpest :+

Owhja, en een goede headset besteld, voor na het weekend
1. Correct, ik was best teleurgesteld.
2. Awesome, klink je hopenlijk wat harder in me oor! Astro A50?

Maar uiteindelijk alles easy mode gehaald met SOS joinen haha.
Eerst monsters verslagen in de guilded, nu ff pakje verzamelen en DIKKE damage doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
@Crashhill Nee het is de HyperX Cloud Alpha geworden. Ik hoef geen wireless audio, er zit niet voor niets een audio ingang in de controller :+

Morgenavond ben ik hopelijk weer van de partij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Wie weet er hoe de kalender werkt van Capcom?
Dat is een Japanse kalender geloof ik, heel goed leesbaar voor de aziaten onder ons, maar ik snap er geen hol van.

Wanneer gaat The Greatest Jargas event live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Crashhill schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:12:
Wie weet er hoe de kalender werkt van Capcom?
Dat is een Japanse kalender geloof ik, heel goed leesbaar voor de aziaten onder ons, maar ik snap er geen hol van.

Wanneer gaat The Greatest Jargas event live?
Ik ook niet, bij alles zie ik staan een datum die nu live is, maar kan me niet voorstellen dat er zoveel event zijn nu, ik wil het mega man pakje voor mijn palico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Vegetto schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:32:
[...]

Ik ook niet, bij alles zie ik staan een datum die nu live is, maar kan me niet voorstellen dat er zoveel event zijn nu, ik wil het mega man pakje voor mijn palico
NOOB, GREATESTJAGRASFARMEN

Zo trots, ik kan Japans!

Available
12/20 01:00

01/06 00:59

(Dit is CET) dus aankomende Vrijdag kunnen we los.

[ Voor 16% gewijzigd door Crashhill op 17-12-2019 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belsameth
Nubs! Er is een engelse versie: http://game.capcom.com/world/us/schedule-master.html?utc=1
Zelfs de timezone heb ik voor je gefixed... ;)

Edit: De quest Trophy Fishing die nu live is geeft je het objectief beste Great Sword ooit.

[ Voor 46% gewijzigd door Belsameth op 17-12-2019 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Gisteren eindelijk wat tijd gehad om Safi écht te farmen. Ik heb 1 CB helemaal af en moet nog 1 à 2 head breaks om de Coil/Belt te kunnen maken. Maar voor de build die ik voor ogen heb, heb ik die niet per sé nodig.

Nu Teostra nog farmen op MR voor 2 pieces (Vambraces en Coil) en dan kan ik wel zeggen dat ik redelijk tevreden ben :)

Ook alle nog openstaande HR optional quests gedaan, waardoor ik nu eindelijk de affinity booster en challenger mantle heb

[ Voor 16% gewijzigd door lolgast op 20-12-2019 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belsameth
Goed bezig. Ik heb de noobs ook door Safi getrokken (hoi @Crashhill en @Vegetto ), kunnen em dus met z'n allen gaan rennen. Daarna maar eens even wat meer Guiding Lands op orde brengen, neem ik aan.

Tevens Chungus farmen. heel veel Chungus farmen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Belsameth schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:26:
Goed bezig. Ik heb de noobs ook door Safi getrokken (hoi @Crashhill en @Vegetto ), kunnen em dus met z'n allen gaan rennen. Daarna maar eens even wat meer Guiding Lands op orde brengen, neem ik aan.

Haha hoooi, goed plan, en nog ff die gekke aap een lesje leren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik moet Yian Garuga ook nog in GL, daar heb ik nog geen zin in gehad. Wel MR49 dus kan een leveltje omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
De Angry Bird is tof! Tevens de beste leg armour in de game...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Angry Bird is dood hoor. Met de Charge Blade, ik ben eigenlijk best een beetje trots op mezelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Belsameth schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:26:
Goed bezig. Ik heb de noob ook door Safi getrokken (hoi @Vegetto ), kunnen em dus met z'n allen gaan rennen. Daarna maar eens even wat meer Guiding Lands op orde brengen, neem ik aan.

(Namielle anyone?)
So, fixed that for you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Met dank aan @Belsameth gisteren snel door HR tempered elders gerold en heb ik nu de Rocksteady Mantle :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
@Vegetto is het kerst of gaan we GAMEN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:06
Jeetje, buff armor in Iceborne. Ze weten wel hoe ze kopers moeten lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Crashhill schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:07:
[...]

(Namielle anyone?)
So, fixed that for you!
Namielle is nu een farm doelwit voor mij. Ik ben een Charge Blade main speler, en ik wil gewoon wat klooien, en de Namielle setbonus icm een elemental phial CB ziet er wel aanlokkelijk uit.

Dit level 4 decorations zijn de shit zeg, en de nieuwe armors, zeker de rank 12 (daarom dat ik Namielle ook zo interessant vindt, veel goede slots) geven heel veel ruimte om alles te customizen zoals je wil.

Ik heb wel bemerkt dat veel bestaande skills reworked/retooled zijn. Bijv. Attack Boost is minder effectief dan hij was, maar Agitator is een stuk beter geworden. Veel Charms kunnen nu verder geupgrade worden wat betekend dat ik nog meer keuze vrijheid heb qua builds.

Ik ga me heeeeeeeel veel uren nog mee vermaken.

Vraagje voor de CB users onder ons, is Artillery Secret de moeite waard? Want op papier lijkt Artillery 5 erg de moeite waard.

[ Voor 6% gewijzigd door Nazanir op 27-12-2019 15:01 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasscar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-09 16:06
Pfff jaar niet gespeeld. Vond Geralt opeens en dacht het ff op te nemen tegen Leshen. Man ik was vergeten hoe gigantisch frustrerend dit spel kan zijn. Twee keer al keihard gefaald. Anderhalf uur weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Nazanir Artillery Secret is volgens mij wel de meta ja (3-set Zorah, 2-set Damascus). Maar je levert met de Zorah set wel flink in op nuttige skills, dus qua speelstijl moet het wel bij je passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

lolgast schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 07:57:
@Nazanir Artillery Secret is volgens mij wel de meta ja (3-set Zorah, 2-set Damascus). Maar je levert met de Zorah set wel flink in op nuttige skills, dus qua speelstijl moet het wel bij je passen
Ja dat zag ik, 3 Zorah is wel een redelijk compromis omdat die niet hele nuttige skills heeft voor CB, maar de deco slots maken wel redelijk wat goed.

Enige ervaring met de Namielle set en de True Element Acceleration? In hoeverre geeft dit bonus damage aan elemental weapons? Want dat lijken me de beste wapens om het mee te gebruiken, dus Bows, SnS, en CBs met Elemental Phials.

Ik zal wel Zorah + Damascus proberen, heb ik de mats al voor en experimeteren is wat dit spel zo heerlijk maakt, dus die zal ik eerst eens een poging geven.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Nazanir Ik heb de Namielle set nooit gebruikt nee. Ik weet wel dat voor Elemental de Velkhana set behoorlijk populair is. Zelfs de Safi DB worden gerund met 2-set Velkhana volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ben net begonnen met MW maar ik vraag me af hoe het kan dat die defender set zo goedkoop te kopen is en zo sterk is. Early game hoef ik eigenlijk geen andere gear meer te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:06
Booyaa schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:23:
Ben net begonnen met MW maar ik vraag me af hoe het kan dat die defender set zo goedkoop te kopen is en zo sterk is. Early game hoef ik eigenlijk geen andere gear meer te halen?
Defender armor en wapen sets zijn eigenlijk niet bedoeld voor "normale" spelers, maar spelers die zsm door het verhaal heen willen om DLC te kunnen spelen. Ze zijn speciaal heel OP en heel goedkoop.

Ik kan het niet aanraden om ze te gebruiken voor spelers die het spel voor het eerst spelen. Ze zijn speciaal zo OP dat er totaal geen uitdaging meer zit in het spelen van MHW tot je bij elder dragons komt. Tenzij je echt haast hebt om DLC dadelijk te kopen/spelen, zou ik normaal door het spel heen proberen te komen zodat je wat meer leert over de monsters en de technieken die nodig zijn om te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Zijn hier toevallig ook (liefst een beetje volwassen mensch, aangezien ik zelf 40 ben) mensen die op de PC MHW spelen? Ik zoek mensen om zo nu en dan eens als groep wat dingen te tackelen, en 't leek me wel gezellig om dat met mede Tweakers te doen :)

Ik heb dit spel voorheen op de PS4 blauw gespeeld, en wil dat nog eens doen op de PC, ook met het oog op de Iceborne expansion 🙂

Mijn Steam naam, mocht je interesse hebben en dit hier toegestaan is om te posten: Flabber123 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Laatst online: 13:38

Esumontere

Floep, banaan.

Kapotlood schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:25:
Zijn hier toevallig ook (liefst een beetje volwassen mensch, aangezien ik zelf 40 ben) mensen die op de PC MHW spelen? Ik zoek mensen om zo nu en dan eens als groep wat dingen te tackelen, en 't leek me wel gezellig om dat met mede Tweakers te doen :)

Ik heb dit spel voorheen op de PS4 blauw gespeeld, en wil dat nog eens doen op de PC, ook met het oog op de Iceborne expansion 🙂

Mijn Steam naam, mocht je interesse hebben en dit hier toegestaan is om te posten: Flabber123 🙂
Ja, ik :) steam naam is Esumontere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Het blijft gek dat het zo te zien alleen met invite-links blijft werken hè? Ik heb zo'n singe-use linkje kunnen maken: https://s.team/p/ftg-rgnv/rpkhvndw 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Eeeeiiiiindelijk!

Dankzij de steamworks heb ik EINDELIJK mijn Artillery Decorations.

Na 330+ uur gespeeld te hebben in MHW had ik er nooit een gevonden, maar dankzij de Steamworks + Silver tickets had ik binnen een paar dagen er 3.

Nu natuurlijk begint de zoektoch naar level 4 decorations met 2x attack boost, 2x artillery, 2x crit eye...

Het houdt nooit op of wel?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asyc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02 20:00
Protip voor diegene die echt een lage download snelheid hebben bij de nederlandse steam server. je kan bij Steam -> instellingen -> downloads je regio veranderen naar een andere steam server. ik ging van 1 MB/s naar 45 MB/s door te wisselen van Nederland naar Zweden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45

JoeZuCK

_Fonz > all.

Asyc schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:04:
Protip voor diegene die echt een lage download snelheid hebben bij de nederlandse steam server. je kan bij Steam -> instellingen -> downloads je regio veranderen naar een andere steam server. ik ging van 1 MB/s naar 45 MB/s door te wisselen van Nederland naar Zweden
Thx. Begon met 30MB/s te downloaden. Vervolgens had ik te weinig schuifruimte .. een patch van 80GB! Tja als je Iceborn meteen daarmee binnenhaalt (niet dat ik hem gekocht heb).. Maar goed, moest toen wat spellen verwijderen en het downloaden begon overnieuw, maar nu met 10 a 11MB/s max wat daarna zelfs tussen de 5 en 7MB/s werd. Nu weer 30MB/s.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Nazanir schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:21:
Eeeeiiiiindelijk!

Dankzij de steamworks heb ik EINDELIJK mijn Artillery Decorations.

Na 330+ uur gespeeld te hebben in MHW had ik er nooit een gevonden, maar dankzij de Steamworks + Silver tickets had ik binnen een paar dagen er 3.

Nu natuurlijk begint de zoektoch naar level 4 decorations met 2x attack boost, 2x artillery, 2x crit eye...

Het houdt nooit op of wel?

Ik heb mn decoration met 2x artillery gevonden! en ook die met 2x crit eye! Klagen helpt blijkbaar.

Ben ook lekker bezig in de Guiding Lands, best geweldige area. Ben nu vooral bezig met mn MR omhoog te krijgen, en heel hard op zoek naar de Golden Rathian om mn CB nog 1x tu upgraden. Heb m al 2x gehunt, maar mis nog steeds aardig wat mats.

Maar dat is allemaal geen probleem, dit is de reden dat ik van het spel houd. En als ik helemaal klaar ben mt mn huidige build, ga ik wat uitbreiden en verder experimenteren met andere builds.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Nazanir schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:54:
[...]

Vraagje voor de CB users onder ons, is Artillery Secret de moeite waard? Want op papier lijkt Artillery 5 erg de moeite waard.
De gasten van Monster Hunter Math hebben hier een heel goed filmpje over gemaakt. Kort gezegt (iirc) nee, het is niet de moeite: YouTube: Artillery 5 is a Trap! Kinda... Pt. 1 Charge Blade (MHW Iceborne)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triguld
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-03 15:41
Zijn er optional quests die ik écht moet doen volgens jullie? Of kan ik gewoon Guiding Lands farmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Alles met een text ballon geeft rewards. Een of twee manteltjes hebben wat andere pre-reqs. Heb je alles al kan je rustig los gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Triguld schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:37:
Zijn er optional quests die ik écht moet doen volgens jullie? Of kan ik gewoon Guiding Lands farmen?
Elke optionele quest met een tekstballonnetje geeft extra rewards.

Dit kunnen ingredients zijn voor je meals, upgrades van je Boosters en je Mantles. Soms geven ze Decorations als reward of een Charm. En sommige van de quests zijn een "quest-line" dus moet je sommige quests doen om ze te unlocken.

Mijn advies: doe gewoon een combinatie van optional quests en Guiding Lands.

@Belsameth
Thanks voor die video, ik denk dat ik dan inderdaad maar niet voor Zorah + Artillery secret ga. Ik nijg momenteel heel erg naar 3x Teostra voor Master's Touch. Ik kan hele hoge crit halen, maar man, zo geweldig als poweraxe mode is, het vreet door mn sharpness. Garuga legs zijn wel een beetje Best in Slot voor meeste wapens of niet? Ik namelijk heel veel moeite met het vinden van een goed alternatief voor deze, maar is er eigenlijk niet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Garuga Legs zijn de beste legs. Ben nu 99 , even Ruiner Nergigante kapot maken, en dan ben ik wss 105-110 want moet ozne noob @Vegetto even helpen om te levelen, zo dat we Tempered Elders kunnen farmen. JeeeeJJ, ben je niet trots @Belsameth :+

[ Voor 7% gewijzigd door Crashhill op 14-01-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triguld
Ik kwam er pas gisteravond achter dat ik met de oude Vitality mantle aan het spelen was. :D Heb nu de Vit+ door de optionals een beetje te doen. Bedankt voor de info. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belsameth
@Nazanir Masters Touch met Garuga legs en (iirc) Kirin jas is eigenlijk altijd meta ja, voor melee.

@Crashhill Beter! Ik kom binnenkort wer even langs. Had *echt* even pauze nodig na 100+ keer Jeff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Belsameth schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:29:
@Nazanir Masters Touch met Garuga legs en (iirc) Kirin jas is eigenlijk altijd meta ja, voor melee.

@Crashhill Beter! Ik kom binnenkort wer even langs. Had *echt* even pauze nodig na 100+ keer Jeff :)
Trrrotssss , kan je binnenkort weer safi doen :P

@Belsameth Ik wil een Insect Glaive setje maken, weet jij goede starter Glaive (niet safi want die heb ik niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
Vegetto schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:35:
[...]

@Belsameth Ik wil een Insect Glaive setje maken, weet jij goede starter Glaive (niet safi want die heb ik niet)
Viper Tobi Kadachi jongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Vegetto schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:35:
[...]

Klopt. Ik heb wat light bowguns verkeerd gebakken, dus die moeten over. Tevens heb ik pas 14 wapens gemaxed, dus de rest moet ook. Hopelijk komt ie terug met het feistival van de 25ste...

@Vegetto Als je 100 bent Ruiner Nergigante. Zit je bijna altijd goed mee. Ben je nog geen 100, schiet dan eens op :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
Belsameth schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:39:
[...]

Klopt. Ik heb wat light bowguns verkeerd gebakken, dus die moeten over. Tevens heb ik pas 14 wapens gemaxed, dus de rest moet ook. Hopelijk komt ie terug met het feistival van de 25ste...

@Vegetto Als je 100 bent Ruiner Nergigante. Zit je bijna altijd goed mee. Ben je nog geen 100, schiet dan eens op :p
23e is hij weer terug!

http://game.capcom.com/world/us/schedule-master.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Is deze game (PC) goed solo te spelen ?
Deze oude knar heeft eigenlijk geen online vrienden meer die nog games spelen hehe.

En ik vermoed dat als ik deze complete game koop ik gewoon in de vanilla game start ?

Ben op zoek naar een nieuwe game en heb eigenlijk nog nooit echt een MHW game gespeelt

[ Voor 17% gewijzigd door Iusedto op 15-01-2020 09:19 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Iusedto schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:18:
Is deze game (PC) goed solo te spelen ?
Deze oude knar heeft eigenlijk geen online vrienden meer die nog games spelen hehe.

En ik vermoed dat als ik deze complete game koop ik gewoon in de vanilla game start ?

Ben op zoek naar een nieuwe game en heb eigenlijk nog nooit echt een MHW game gespeelt
Alles kan solo, met online vrienden spelen maakt het spel wel leuker.
Zou eerst MHW gewoon oppikken (Vanilla) en kijken of je het wat vindt.

Was geloof ik laatst in Steam sale.

------------------------

@Belsameth Ruiner Nergigante ligt plat, dus kom maar op met die Tempered Elders _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belsameth
Ik heb alles solo gedaan, hoewel ik ook veel met anderen heb gespeelt. Het is zeker goed te doen!

@Crashhill Hoeveel wil je er hebben? Heb er een stuk of 15-20 klaar om op te roepen geloof ik. Mogelijk meer als ik alle T3's tel (dus ook Rajang, en Silver/Gold Rath). Enkel even die slome bijtrekken naar 100 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triguld
@Iusedto Ja, je zal eerst het eerste deel uit moeten spelen qua verhaal, daarna kun je pas Iceborne in komen. Spel is prima solo te doen, al is het misschien ff leren en uitzoeken in het begin(gelukkig zijn er veel guides op internet te vinden, mocht je ergens niet uitkomen). Zelf heb ik de game nu ook solo gespeeld, is prima te doen en anders join ik met randoms. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
@Belsameth @Vegetto is ook al 90+! Dus wss dit weekend kapot gaan tegen temp. dragons.
@lolgast is een stukje trager, die riep vorige week voor de eerste keer weer tot volgende week! haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Ik kom binnenkort de party wel weer eens binnen vallen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Crashhill schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:25:
[...]

Alles kan solo, met online vrienden spelen maakt het spel wel leuker.
Zou eerst MHW gewoon oppikken (Vanilla) en kijken of je het wat vindt.

Was geloof ik laatst in Steam sale.
Klopt, maar die sale is voorbij :)
Vanilla is nu 30 euro zeg maar en voor 60 euro heb ik beide.
Zal vanavond wel even beslissen

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:13

Oxigeon

En zo is dat!

Zwaar aan het twijfelen om deze game nog mee te pikken vanavond voor 15euro op de ps4.

De ene speler maakt easy 500 uur in deze game en de andere maar 10 omdat hij het te grindy vind. Ik persoonlijk ben niet echt een grinder. Maar om bepaalde monsters wat meer af te slachten dan een andere vind ik geen probleem.

Twijfel twijfel... haal me over. Haha

[ Voor 3% gewijzigd door Oxigeon op 16-01-2020 18:08 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
End game is grindy as hell. Zelf ben ik er ook niet zo van (het grinden, that is) maar heb er inmiddels 900 uur inzitten. Tevens een toffe groep spelers op PS4 om je te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Oxigeon Voor €15 zou ik de basegame altijd nemen. Die is goed voor aardig wat uurtjes gameplay. Ik vind de grind so far nog wel meevallen, maar ik game niet elke dag (of week :+ ) dus dan voelt het sowieso al anders denk ik.

Net te laat om met een paar andere mee te levellen, maar het kan opzich geen kwaad om de eerste main story solo te doen. Leer je de monsters goed kennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:20

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Het grinden is juist wat ik leuk vind. Was helaas mijn savegame kwijt geraakt door die overgang van de expansion :( had te laat de oplossing gelezen en was die ook op steam al geupdate naar een nieuwe save game en had ik geen backup. +- 45 uur kwijt dus dat valt nog mee.

De base game is het zeker waard. Ben die nu opnieuw aan het doen en zit toch alweer op 30 uur en er nog lang niet door heen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 17-01-2020 09:21 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
LEKKER GRINDENNNNN, oh dat leuke groepje die @Belsameth bedoeld! Dat ben ik!
Je moet wel een beetje tegen geschreeuw in je oor kunnen en soms gewoon niet luisteren naar wat we zeggen. (nee wwe zijn allemaal 30+, maarja, zo zijn wij ontwikkeled in de der jaren)
Voeg @Vegetto toe! Die helpt altijd iedereen samen met @Kraanwater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belsameth
Stelletje kleuters af en toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
Altijd gezellig, alleen de mute knop is soms aan te raden met ons 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triguld
Zijn er mensen hier op PC, die zin hebben vanavond om ff Guiding Lands te grinden om MR te lvlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binshou
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 08:25
Triguld schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:56:
Zijn er mensen hier op PC, die zin hebben vanavond om ff Guiding Lands te grinden om MR te lvlen?
Ik speel op de pc, en gisteren in Guiding Lands aangekomen.
Altijd leuk om met meerdere mensen te grinden.

Username is Binshou, en zit zover ik kon zien ook nog in een Tweakers groep, alleen geen idee hoe levend die nog is.

PSN: Res_Binshou

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triguld
Binshou schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:06:
[...]

Ik speel op de pc, en gisteren in Guiding Lands aangekomen.
Altijd leuk om met meerdere mensen te grinden.

Username is Binshou, en zit zover ik kon zien ook nog in een Tweakers groep, alleen geen idee hoe levend die nog is.
Hahah ja same. Triguld is mijn naam. Ik voeg je vanavond wel even toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Laatst online: 11-09 18:23
Ik heb ondertussen een uurtje of 120 in de base game zitten... Tijdje niet aangehad voor andere games maar nu wel weer interresant, idee is om de base game eerst weer aan te slingeren om feeling te krijgen om vervolgens iceborne te gaan doen...

Maar, matching in base game... hoe werkt dat nu? Als ik op zoek ben naar mensen voor base game monsters... kunnen iceborne players die ook joinen of zijn het nu 2 verschillende match-makings geworden? Want kan me voorstellen dat de base game dan weinig players meer heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triguld
Denk dat de eerste weken nog wel voldoende mensen meedoen, omdat die het spel pas opgepakt hebben vanaf iceborne. Als je hulp nodig hebt kan ik je ook wel erdoorheen helpen. Want basegame weet je ondertussen al wel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binshou
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 08:25
mfneed schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:03:
Ik heb ondertussen een uurtje of 120 in de base game zitten... Tijdje niet aangehad voor andere games maar nu wel weer interresant, idee is om de base game eerst weer aan te slingeren om feeling te krijgen om vervolgens iceborne te gaan doen...

Maar, matching in base game... hoe werkt dat nu? Als ik op zoek ben naar mensen voor base game monsters... kunnen iceborne players die ook joinen of zijn het nu 2 verschillende match-makings geworden? Want kan me voorstellen dat de base game dan weinig players meer heeft.
Hoe het in de base game is durf ik niet te zeggen, maar persoonlijk zou ik gewoon gelijk met Iceborne beginnen. Helemaal na 120 uur in de base game.

Matching werkt met een sos flare die mensen weer kunnen joinen. Tegenwoordig krijg je als je helpt ook weer iets qua reward en tot nu toe heb ik altijd wel een volle party kunnen krijgen.

PSN: Res_Binshou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Als je als LR of HR speler een SOS flare afschiet zit het binnen no-time vol met MR spelers, gezien er een reward aan vast zit. Ik heb spelers "geholpen" waarbij de quest starter het monster niet eens gezien heeft.
Wil je dit limiteren is enkel het spelen met vrienden een optie. SOSen maakt het een free for all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Laatst online: 11-09 18:23
Vanavond de install maar weer eens aanzetten!
Is er nog iets van een Discord hiervoor?:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triguld
Ik heb missschien wel een discord. Ik zit op een oude tweakers PUBG discord, waar ook channels voor andere games aangemaakt zijn.

Denk dat er qua PC weinig mensen MHW spelen van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
De meerderheid lijkt op de PS4 te zitten inderdaad. Zelf heb ik em ook op PC, maar geloof niet dat ik heel erg ver LR uit ben.
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste