Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwam met de kerst een LFG post tegen op Xbox, dagen erna met 3 anderen een flinks aan de gang gegaan, ging opeens allemaal een stuk beter.
Nazanir schreef op zondag 23 december 2018 @ 00:28:
[...]

Sorry, maar in de bijna 200 uur die ik nu in het spel heb zitten heb ik nooit problemen gehad via het message board groepen te vinden, ongeacht mijn rank.

Ja als je een quest start en hoopt dat mensen joinen, vang je vaak bot. Maar als je een quest start en een SOS flare popped, heb je binnen no time een volle bak.

Ook zoeken naar investigations of events vind ik altijd groepen, en Kulve Taroth al helemaal.
Hier heb ik dus het probleem gevonden, Offline staan met je profile werkt dus niet. Best dom eigenlijk dat dit eerste game is die ik tegenkom die daarmee werkt. Secondair dus dat na uitspelen van story (of unlock van 6star) de standaard zoeksettings op SOS altijd 'high rank' staan, verklaart wel waarom lowrank zo weinig bezocht wordt.

Afgelopen dagen flink wat Kulve gedaan, steeds in 14/15 man sessies gaan in de hoop dat er nog plekje vrij is, diverse malen volle 17 punten gehaald maar gewoon die Assault HBG niet gekregen (wel vrachtlading aan ander zut, dat is nu omgezet naar behoorlijk wat zeni:P)

Had wel berg bows uit Kulve, maar ik blijf wel HBG, veruit m'n favo wapen.

Alleen de logica van damage kan ik me niet altijd in vinden, hoewel de game zegt 5 elementen te hebben, zijn er van elk element weer sub-versies die compleet los ervan staan en bepaalde items/buffs werken dan ook nog eens niet tegen de damage dat een monster zou moeten doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

YouTube: Monster Hunter World Investigation | Damage Explained

Dit filmpje heeft me enorm geholpen om damage beter te snappen, het is namelijk waar, het is niet gewoon raw damage + elemental damage. Sharpness heeft namelijk andere bonus % damage op beide. Daarnaast affinity + weak spots, etc.

Damage berekenen is vrij complex in deze game. En ondanks dat ik beter snap dankzij dit filmpje, breek ik mijn hoofd er niet echt over. Met mn Bows en S&S pak ik vaak een element waar het monster waar ik tegen vecht zwak tegen is. Met mn Chargeblade gebruik ik Diablo Tyrannus 2/Kulve Horn (zelfde stats) + Elementless Decoration, heb je nooit last van elemental/status damage.

Leuk feitje waar ik gister achter kwam, elementless werkt niet op status wapens, wat wel weer jammer was.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat filmpje kende ik al, dat is puur de basis welke cijfers er spelen en de achterliggende vertaling (zoals die inflation rating), maar niet over de mechanics achter de logica van skills/enviroment die wel of niet onder bepaalde damage (zouden) vallen.

Zoals de discussie rond Lunastra, de reguliere vlammen op de grond zijn heat damage, echter die cone/afstand versie (zelfde vlammen, maar met gloeiende ondergrond) is echter fire damage. Maar gaat die ondergrond in de fik, is het opeens weer heat damage. En begin ik maar niet over Nova :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Even een schopje, maar het Appreciation Event is live.

Zijn er events die je gemist hebt afgelopen jaar, of gewoon nog een keer wil doen? Komende maand zijn nagenoeg ALLE events te spelen, inclusief enkele speciale events die nog niet eerder zijn geweest. Mooi moment om bijv. Wyvern Ignition Impact Greatsword te maken (vanochtend nog gedaan, deze ontbraak in mijn arsenaal).

Deze week: Greatest Jagras. Eigenlijk een Arch Tempered Jagras. En deze geeft een fuckton aan decorations. Je kan 300+ decos per uur farmen. Wacht to hij iets eet, uitkotst en dan rapen maar.

Volgende week is er Arch Tempered Lavasioth, geen idee nog wat de rewards zijn.

Het event zelf geeft ook toegang tot een unieke set (zoals de Orion set tijdens kerst) inclusief een layered versie.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Nazanir schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:22:
Even een schopje, maar het Appreciation Event is live.

Zijn er events die je gemist hebt afgelopen jaar, of gewoon nog een keer wil doen? Komende maand zijn nagenoeg ALLE events te spelen, inclusief enkele speciale events die nog niet eerder zijn geweest. Mooi moment om bijv. Wyvern Ignition Impact Greatsword te maken (vanochtend nog gedaan, deze ontbraak in mijn arsenaal).

Deze week: Greatest Jagras. Eigenlijk een Arch Tempered Jagras. En deze geeft een fuckton aan decorations. Je kan 300+ decos per uur farmen. Wacht to hij iets eet, uitkotst en dan rapen maar.

Volgende week is er Arch Tempered Lavasioth, geen idee nog wat de rewards zijn.

Het event zelf geeft ook toegang tot een unieke set (zoals de Orion set tijdens kerst) inclusief een layered versie.
HR is nog te laag voor Greatest Jagras... Super jammer want moet nog een hoop decos voor mn build. Wel gaaf dat de events live zijn, ben nu bezig met de Horizon spullen _/-\o_

Vanavond eens uitzoeken wat voor meer leuks er uit events te halen is.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Heb mn buik al aardig vol van Greatest Jagras.

Ik heb echt honderden decos gefarmed, maar fuck me wat is de RNG tenenkrommend pijnlijk.

Mijn beste vondst is een attack deco.

Het is gewoon echt niet leuk als rank 6-7 stones rollen naar rank 4-5 decos.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
Speel nu al een aantal weken MHW en wat een spel zeg :) erg verslavend :P
Je merkt wel heel goed wanneer je goede en slechte dagen heb. Onlangs HR50 bereikt en dus toegang tot Jagras... eerste dag ging het gewoon k*t... van de 7 tries misschien 2x gehaald.. (zowel solo als SOS)..
Ga ik donderdag Solo, in 1 keer zonder carts en problemen Jagras gevangen... 8)7

Voor degene die willen samen spelen op de PS4,, PSN Id is KettingRoker (oud ID rook allang niet meer :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Naiki schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:59:
Speel nu al een aantal weken MHW en wat een spel zeg :) erg verslavend :P
Je merkt wel heel goed wanneer je goede en slechte dagen heb. Onlangs HR50 bereikt en dus toegang tot Jagras... eerste dag ging het gewoon k*t... van de 7 tries misschien 2x gehaald.. (zowel solo als SOS)..
Ga ik donderdag Solo, in 1 keer zonder carts en problemen Jagras gevangen... 8)7

Voor degene die willen samen spelen op de PS4,, PSN Id is KettingRoker (oud ID rook allang niet meer :P )
EH, het doel van Greatest Jagras was ook niet om hem perse te verslaan. Wacht to hij eet, de resten uitkotst en daarvan raap je vervolgens dozijnen Decorations. Zelfs als je wiped met je groep (of solo) wat je opraapt mag je in ieder geval altijd houden.

Nu is Greatest Jagras omgeruild voor een AT Lavasioth. Ook hier weer, wachten tot hij lava begint te spugen, in de lavaplassen die hij achterlaat liggen wederom decorations.

En wederom, wat je raapt houd je.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

@Nazanir Met als verschil dat de Lavasioth quest je altijd minimaal 2 warped feystones geeft, wat technisch gezien de hoogste kans geeft op wat je wil hebben :)

Maar over event quests gesproken, zijn er mensen die actief spelen? Ik wil voor completionist sake sommige sets unlocken in de armory, maar daarvoor moet ik eerst de AT monster killen. En mensen die AT Vaal doen, hebben meestal geen Miasma gems. En daarmee, gaan ze dood. Iemand zin om keer wat af te spreken en paar dingen dood te maken?

[ Voor 7% gewijzigd door ye-roon op 12-02-2019 09:54 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren de game weer aangeslingerd, geen idee wat al die events momenteel zijn, dus alleen maar wat Kulve gedaan. Ik heb AT Vaal toch vaak gedaan, heb alleen die special defense, maar geen miasma, ging meestal wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

In mijn ervaring is je succes rate het hoogst als je solo gaat met AT Monsters.

die "kans" op meer dps word vaak teniet gedaan door gebrek aan healing/gear of teveel RNG waar monster heen gaat voor consistente dmg.

Solo zijn ze veel voorspelbaarder. Alleen als je inderdaad een fixed groepje hebt kan het efficienter zijn. (afgezien van de mazzel die je soms hebt met pug's)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
  • Laatst online: 23-05-2024
Lavasioth genoeg gedaan ondertussen, en wel al de normal shot gem gekregen :) erg blij mee. Maar goed de meeste gems die ik nu krijg heb ik ondertussen al te veel.
Iemand enige tip hoe die wiggle wiggle move van hem kan ontwijken (zijn charge move)

Ondertussen ook KT gedaan, en vind die eerlijk gezegt goed te doen. behalve fase 2 wanneer die gaat rollen... ga altijd dood wanneer ik niet goed gepositioneerd sta, wel door dat ik meer richt zijn hoofd moet rollen om die rol te ontwijken.

wat betreft pugs, over het algemeen geen problemen mee, alleen van de week was ik tempered bazelguese aan het doen, joint er een pipo die gewoon bijna niks doet en paar keer cart... terwijl die bomber echt te makkelijk is...

@ye-roon Welk platform, indien op PS4 voeg me maar toe: PSN ID = KettingRoker , moet die nog doen.. en ja heb genoeg miasma jewels ondertussen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

ik speel op ps4, PSN is zelfde als me naam hier :) Gezien de release van FF9 op switch en een film avond bij mij thuis kan ik waarschijnlijk pas zondag weer aan de MH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar mede MH:w spelers die het op PC spelen.

Ik ben zelf iets van HR60 en speel geregeld met iemand van HR130. Persoonlijk zou ik discord/voice oid wel prettig vinden, maar mede speler doet niet aan voicechats (steam chat wel).

Ik speel voornamelijk boog met muis+kbord (melee is fijner met joypad imo) en lijkt me leuk om wat meer samen direct met andere te spelen ipv pugs (of 2-player coops indien maatje online is)

Atm voornamelijk bezig met events proberen te halen voor event (layered) armour/weapons etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Heel veel nieuwe info over iceborne op het yt kanaal van monster hunter: YouTube: Monster Hunter (en ook door bekende youtubers als gajin hunter, arekkz etc).

[ Voor 9% gewijzigd door ye-roon op 05-06-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Man ik kan niet wachten. Wat geniet ik nog steeds van die combat. Beetje crappy endgame en kulve taroth is om te janken imo, maar wat een fantastische game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Laatst online: 17:41
Heb MHW sinds 2 weken voor de PC. Geweldig spel, ik heb er erg veel lol mee. Ben nu HR5 ofzo en ga rustig het spel verkennen. Misschien ook wat leuk nieuws voor de rest:

https://www.instagram.com/p/Bzy-edUBB2i/

monsterhuntergame
With #Iceborne right around the corner, we're bringing back every #MHWorld Astera Fest for a 5-week celebration special! 🎉
.
🌸 Spring Blossom - July 26 🌸
🏖️ Summer Twilight - Aug 2 🏖️
🎃 Autumn Harvest - Aug 9 🎃
⛄ Winter Star - Aug 16 ⛄
🎊 Appreciation - Aug 23 🎊

Geen flauw idee hoe relevant dit is voor newbies zoals ik, maar heb nog circa 2 weken de tijd om dat uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

CutePuppy schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:35:
Heb MHW sinds 2 weken voor de PC. Geweldig spel, ik heb er erg veel lol mee. Ben nu HR5 ofzo en ga rustig het spel verkennen. Misschien ook wat leuk nieuws voor de rest:

https://www.instagram.com/p/Bzy-edUBB2i/

monsterhuntergame
With #Iceborne right around the corner, we're bringing back every #MHWorld Astera Fest for a 5-week celebration special! 🎉
.
🌸 Spring Blossom - July 26 🌸
🏖️ Summer Twilight - Aug 2 🏖️
🎃 Autumn Harvest - Aug 9 🎃
⛄ Winter Star - Aug 16 ⛄
🎊 Appreciation - Aug 23 🎊

Geen flauw idee hoe relevant dit is voor newbies zoals ik, maar heb nog circa 2 weken de tijd om dat uit te zoeken.
Relevant genoeg, maar veel quests/events hebben HR level restrictions. Probeer de komende 2 weken eerst een feel voor de game te vinden, je wapens te kennen en je HR wat omhoog te brengen. Probeer elke event quest minimaal 1x te doen, er zijn namelijk materials te verkrijgen voor goede wapens die alleen in dat event droppen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
Tot nu toe alle monsters in mijn eerste poging zonder fainten kunnen killen (eigen offline solo verhaallijn).

Gisteren wel een slechte avond. Joinde een online investigation om Rathalos te hunten (ben HR10 nu). Was 1 andere persoon in de sessie dus dacht "is heel goed te doen met 1 andere persoon".

Kwam Rathian de hele tijd er zich mee bemoeien. Dan als klap op de vuurpijl DC-ed de session host, dus sta ik in mijn eentje tegen Rathalos en Rathian te vechten. Alsof dat niet erg genoeg was kwam Anjanath ook nog eens in 1 van de gevechten een keer voorbij huppelen, 4 freaks FFA als het ware.

Uiteindelijk na 2 keer fainten Rathian dood gekregen, maar had nog 5 minuten om Rathalos te doden. Had wat risico's genomen om het toch zsm de hunt quest af te kunnen maken, maar helaas door Rathalos gestunned en dan gefaint en zo de quest gefaald. Timer stond op 48 minuten. Erg zuur.

Ik weet dat de moeilijkheidsgraad omhoog gaat afhankelijk van het aantal spelers in een sessie, maar gaat die ook weer omlaag als iemand bijv. disconnect?
Nazanir schreef op zondag 14 juli 2019 @ 16:37:
[...]

Relevant genoeg, maar veel quests/events hebben HR level restrictions. Probeer de komende 2 weken eerst een feel voor de game te vinden, je wapens te kennen en je HR wat omhoog te brengen. Probeer elke event quest minimaal 1x te doen, er zijn namelijk materials te verkrijgen voor goede wapens die alleen in dat event droppen.
Ga ik doen. Thanks for the tip!

[ Voor 18% gewijzigd door CutePuppy op 24-07-2019 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CutePuppy schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:41:

Ik weet dat de moeilijkheidsgraad omhoog gaat afhankelijk van het aantal spelers in een sessie, maar gaat die ook weer omlaag als iemand bijv. disconnect?
Nee. Monsters krijgen meer HP (2.2 ipv 1) als je met meer dan 1 speler start. HP blijft hoog ook al blijf je alleen achter. Dat was tenminste zo toen ik bezig was bij release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:46:
[...]

Nee. Monsters krijgen meer HP (2.2 ipv 1) als je met meer dan 1 speler start. HP blijft hoog ook al blijf je alleen achter. Dat was tenminste zo toen ik bezig was bij release.
Daar was ik al bang voor. Sucks. Wel een risico van MP spelen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CutePuppy schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:54:
[...]

Met random spelers zeker. Ik heb eigenlijk wel voornamelijk goede spelers bij me gehad overigens. Zeker als je vanaf de hogere rangen online gaat is de community top! Veel mensen die willen helpen en je dingen willen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
CutePuppy schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:54:
[...]

Mocht je ooit hulp nodig hebben of het één en ander willen weten. Voeg mij maar toe op steam: JaJa_jr.

Speel de game nog bijna dagelijks. Mijn favoriete third person combat systeem ooit. Met wat voor wapen speel je voornamelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
CrapperDeCrap schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:06:
[...]

Mocht je ooit hulp nodig hebben of het één en ander willen weten. Voeg mij maar toe op steam: JaJa_jr.

Speel de game nog bijna dagelijks. Mijn favoriete third person combat systeem ooit. Met wat voor wapen speel je voornamelijk?
Hoi! Thanks voor je aanbod. Zal je vanavond toevoegen. Ik gebruik nu alleen de long sword. En jij?

Ik wil alleen ook niet "cheaten" en mijn gevechten winnen omdat ik met een veteraan ben gematched. Ik ga iig kijken hoever ik alleen kom. Wil sowieso alle "normale" monsters een keer solo gekilled hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
CutePuppy schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 19:52:
[...]

Hoi! Thanks voor je aanbod. Zal je vanavond toevoegen. Ik gebruik nu alleen de long sword. En jij?

Ik wil alleen ook niet "cheaten" en mijn gevechten winnen omdat ik met een veteraan ben gematched. Ik ga iig kijken hoever ik alleen kom. Wil sowieso alle "normale" monsters een keer solo gekilled hebben.
Ja het is wel een aanrader sws de story solo en/of multiplayer met lui te doen met ruw weg dezelfde ervaring.

Ik switch met grote regelmaat tussen 6 wapens, maar Hammer is veruit mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
CutePuppy schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:41:

Kwam Rathian de hele tijd er zich mee bemoeien. Dan als klap op de vuurpijl DC-ed de session host, dus sta ik in mijn eentje tegen Rathalos en Rathian te vechten. Alsof dat niet erg genoeg was kwam Anjanath ook nog eens in 1 van de gevechten een keer voorbij huppelen, 4 freaks FFA als het ware.
Dung pods. Daarmee jaag je monsters weg. Nog belangrijker in Hi Rank met grapjassen als de B52 en Pickle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:44

Lapras

Ice beam

Afgelopen week ben ik begonnen met MHW op de PS4. Hoewel ik het redelijk begrijp, vind ik het nog vrij lastig. Ik lijk nog niet echt tevreden te zijn met één wapen, dus ik zoek nog wat door.

Is er een Tweakers Squad waar ik me bij aan kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
Ben nu nog maar HR 14. Ga redelijk langzaam, maar geniet wel van multi player moet ik zeggen. En doe nog wel genoeg dailies om die tickets binnen te halen voor wat leukere armor.

Tegen Nergigante nog weten te winnen met long sword, maar ben toch even iets anders gaan proberen: hunting horn. Best wel een lache wapen. Begin er een klein beetje een feel voor te krijgen.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:30

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb MH:W gekocht op Steam afgelopen weekend, het is wel even wennen maar tot nu toe vind ik het een fantastisch spel. Combat is voor mijn gevoel wat clunky (ben dingen als Diablo en Vampyr gewend) omdat je soms vast zit in een attack-animatie terwijl je eigenlijk wil dodgen. Maar dat zal wel wennen zijn.

Zijn er nog mensen die met enige regelmaat op Steam online spelen? :)

Verwijderd

CutePuppy schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 02:32:
Ben nu nog maar HR 14. Ga redelijk langzaam, maar geniet wel van multi player moet ik zeggen. En doe nog wel genoeg dailies om die tickets binnen te halen voor wat leukere armor.

Tegen Nergigante nog weten te winnen met long sword, maar ben toch even iets anders gaan proberen: hunting horn. Best wel een lache wapen. Begin er een klein beetje een feel voor te krijgen.
Nergigante met Hammer is echt leuk om te doen.

Is hunting horn solo te doen? Of speel je voornamelijk multiplayer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CutePuppy
Beetje raar hoe je opeens van HR jumpt als je eenmaal solo verhaal uit hebt gespeeld en dan je 1ste tempered hebt gedaan. Afijn.
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:03:
[...]

Nergigante met Hammer is echt leuk om te doen.

Is hunting horn solo te doen? Of speel je voornamelijk multiplayer?
Speel pas HH sinds ik met een LS nergi solo heb ingemaakt, maar in principe heb ik de rest ook alles gesoloed. Behalve Kushala Daora. Na 50 minuten was ik het een beetje zat. Had hem waarschijnlijk ook wel solo aangekund, maar vond zijn wind mechanics toch net iets te irritant.

Naar mijn mening, en ik heb ook best veel HH guides en filmpjes gekeken op YT, is HH heel goed te doen solo, maar eigenlijk haal je pas echt voordeel uit HH als je MP speelt. Of je jezelf 25% meer attack en defense geeft in je eentje met een offensief wat zwakkere wapen, of gelijk een heel team 25% bonus geeft is een enorm verschil.

Wat ik trouwens wel heb gedaan, is gewerkt naar deze build op Reddit genaamd de Wolverine build:
https://www.reddit.com/r/...play_here_are_my/dupvog4/

Ik mis nog een flawless jewel, maar voor de rest is het echt een heel lache build die volgens mij echt alleen uniek voor de HH speler is (omdat je met deze HH de Recovery Speed (L) buff hebt bovenop de rest).

Ben sowieso een fan van de HH, maar wil eigenlijk ook nog een long range wapen onder de knie krijgen (althans, genoeg om een beetje bij te dragen aan monster kills). Nu nog even nadenken of mijn eerste dan een bow wordt, een LBG of een HBG.

[ Voor 7% gewijzigd door CutePuppy op 29-08-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Hi all,
Ik ben ook weer begonnen. Heb het bij release een tijdje op de xbox gespeeld maar heb hem nu op Steam gekocht. Speelt wat makkelijker aangezien de tv vaak in gebruik is 's avonds door de vrouw :).

Op de xbox speelde ik met de bow wat ik toen erg tof vond. Op de pc speel ik nu met de Insect Glaive en dat wapen bevalt mij ook prima. Inmiddels heb ik wat armor gecraft, mijn kinsect een aantal keer 'genurtured' en mijn wapen geupgrade. Ik ben nu net in the Coral Highlands en gaat tot dusver prima. Ik speel vooral solo maar heb al wel wat anderen met SOS flares geholpen. Was vooral handig toen ik een klein beetje Tobi Kadachi wilde grinden voor armor en weapon upgrades.

Mocht iemand het leuk vinden om wat samen te doen mijn Steam ID = Shrimp Tabasco :)

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Shrimp Tabasco schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:55:
Mocht iemand het leuk vinden om wat samen te doen mijn Steam ID = Shrimp Tabasco :)
Ik heb je toegevoegd, Steam ID = Esumontere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Esumontere schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:15:
[...]

Ik heb je toegevoegd, Steam ID = Esumontere :)
Ik zag het! Ik zag je gisteren wel mijn sessie joinen maar ik kon je vervolgens nergens vinden. Zag je wel in de player list staan en zag dat je HR 4 bent (dacht ik). Heb je de story al helemaal klaar?

Gisteravond de eerste hunt in the Rotten Vale gedaan (Radobaan) en daarna nog een quest in the Coral Highlands gedaan. Volgens mij kom ik nu ook redelijk dicht bij High Rank in de buurt... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Shrimp Tabasco schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:02:
[...]

Ik zag het! Ik zag je gisteren wel mijn sessie joinen maar ik kon je vervolgens nergens vinden. Zag je wel in de player list staan en zag dat je HR 4 bent (dacht ik). Heb je de story al helemaal klaar?

Gisteravond de eerste hunt in the Rotten Vale gedaan (Radobaan) en daarna nog een quest in the Coral Highlands gedaan. Volgens mij kom ik nu ook redelijk dicht bij High Rank in de buurt... toch?
Ik zat gisteren inderdaad in jouw sessie maar ik kon jou ook nergens vinden! Volgens mij klopt dat ook wel, kan je elkaar alleen zien in de lobby en als je samen gaat questen.

Ik ben nog lang niet klaar met de story haha, ik doe het rustigaan, beetje farmen tussendoor. Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Esumontere schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:08:
[...]

Ik zat gisteren inderdaad in jouw sessie maar ik kon jou ook nergens vinden! Volgens mij klopt dat ook wel, kan je elkaar alleen zien in de lobby en als je samen gaat questen.

Ik ben nog lang niet klaar met de story haha, ik doe het rustigaan, beetje farmen tussendoor. Jij wel?
Volgens mij als 1 van ons met een quest bezig is, staat deze op de quest board en zou je moeten kunnen joinen. Ik heb begrepen dat je alleen kunt joinen als je net zo ver, of verder dan de quest eigenaar bent. Ik zag achter jouw naam HR 4 staan. Ik dacht in eerste instantie dat HR voor High Rank zou staan maar nu ik erover nadenk (en zojuist bevestigd door een Google search) zal dat Hunter Rank zijn. Vandaar ook dat ik dacht dat je misschien al verder in de story zou zijn :).

Ik doe het zelf redelijk rustig aan. Doe hoofdzakelijk nu wel story missies maar wel afgewisseld met wat grinding tussendoor om mijn gear te upgraden.

• Lapras

Lapras

Ice beam

De eerste recensies zijn positief. Hebben jullie allemaal een pre-order geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
CutePuppy schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:50:

Ben sowieso een fan van de HH, maar wil eigenlijk ook nog een long range wapen onder de knie krijgen (althans, genoeg om een beetje bij te dragen aan monster kills). Nu nog even nadenken of mijn eerste dan een bow wordt, een LBG of een HBG.
Bow is niet echt een long range weapon, hoewel het wel de leukste is van de drie. In de meeste gevallen hang je echter redenlijk vlakbij een monster. Dat gezegt hebbende, het maakt bepaalde flyers (Kushala, B52) wel een hele hoop makkelijker! (source: Bow main op PS4 en Xbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Lapras schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:08:
De eerste recensies zijn positief. Hebben jullie allemaal een pre-order geplaatst?
Helaas wachten tot eind januari tot ie op pc verschijnt.
Kan niet wachten. Zelfde kwaliteit als de base game met hier en daar wat verbeteringen. Als je World tof vond kan je deze blind kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
Belsameth schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:30:
[...]

Bow is niet echt een long range weapon, hoewel het wel de leukste is van de drie. In de meeste gevallen hang je echter redenlijk vlakbij een monster. Dat gezegt hebbende, het maakt bepaalde flyers (Kushala, B52) wel een hele hoop makkelijker! (source: Bow main op PS4 en Xbox).
Ok. Goed om te weten. Waarom vind je het het leukste wapen van de 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
CutePuppy schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:53:
[...]

Ok. Goed om te weten. Waarom vind je het het leukste wapen van de 3?
Niet enkel van de 3 maar overall, Kort gevolgt door de Hunting Horn en de Hammer.

Interessante vraag verder en ik weet niet zeker of ik er antwoord op kan geven. Het klikte heel erg toen ik em voor het eerst gebruikte na een tijd Light Bowgun gebruikt te hebben.

Het leukste aan het wapen, denk ik, is de mobiliteit en hoe je om het monster heen dashed zonder op te houden met knallen. In een goeie fight, waar alles klikt, voelt het bijna alsof je met het monster speelt. Steeds net uit de weg draaiend, zonder ook maar even op te houden met pijlen in z'n gezicht planten.

Tegen flying wyverns (de Rath familie, Paolumo, enz). heeft het ook het voordeel dat het nog steeds een ranged weapon is wat al dat rond gevlieg minder vervelend maakt.

Met een van de attacks kan je het monster ook nog eens KO krijgen, wat een leuke bonus is.

Spoiler: High end (en normaal MHW endgame) bow gameplay: YouTube: MHWorld | The Thronetaker Solo Bow 4:48

[ Voor 11% gewijzigd door Belsameth op 13-09-2019 11:56 ]

• Shrimp Tabasco
Gebruiken jullie meerdere wapens? Ik main nu de insect glaive en heb er inmiddels ook high rank mee bereikt zonder veel problemen maar ben ook een beetje aan het kijken naar andere, voor de afwisseling. Bow ben ik wel bekend mee maar een hunting horn of gunlance lijkt me ook erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Absoluut! Ik heb ze allemaal minimaal 1 hunt gebruikt. Zeker in HR, gezien ik toch omkwam in mats.

Zelf ben ik overigens ook begonnen met de IG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Leuk! Hoe bevalt hij? Welke IG ben je aan het craften / heb je gecraft? Ikzelf ben de Kadachi Pillar aan het upgraden. Ik heb voor niveau 2 (of 3?) nu Majestic Horns nodig dus ik probeer Diablos te farmen maar die is schijnbaar op de HR waar ik nu zit niet heel populair. Ik vind eigenlijk geen SOS flares voor Diablos. Solo is hij nog een beetje lastig omdat ik hem vaak niet kapot krijg voordat hij het gebied verlaat.

Qua insect gebruik ik de Pseudocath. Ik weet alleen even niet op welk niveau ik die heb nu, ik dacht 2.

[ Voor 11% gewijzigd door Shrimp Tabasco op 16-09-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Op welk platform speel je? Ik help je graag met Diablos.

Xbox: Belsameth
PS4: Belsameth_
Steam: Belsameth

Op alle drie de platformen zou Diablos niet zo'n issue moeten zijn. Enkel op PC loop ik wat achter (zou nog steeds geen groot issue moeten zijn, gok ik. Z'n moves zijn vrij voorspelbaar) :)

De IG is een snel wapen en heeft dus een groot voordeel met elemental damage. Maak er meerdere en match je wapen (en set) aan de elemental weakness van het monster waar je mee vecht.

[ Voor 9% gewijzigd door Belsameth op 17-09-2019 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Thanks! Ik heb hem inmiddels succesvol kunnen farmen. Ben iets verder gegaan met de story en kreeg toen een optionele quest waarmee het allemaal wat makkelijker ging. Ik speel op pc, zal je toevoegen op steam. Wellicht kunnen we eens samen hunten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Story heb ik van het weekend uitgespeeld. Ook de build die ik voor ogen had heb ik bij elkaar kunnen sprokkelen met uitzondering van de decorations. Dus, die proberen te farmen dan maar.. Ook de optionele quests nog niet allemaal gedaan dus nog genoeg te doen hehe. Blijven die collaboration quests eigenlijk beschikbaar of is dat iets tijdelijks? Ik heb al wel de eerste twee quests van de Final Fantasy collaboration story gedaan maar nog niet verder gegaan dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belsameth
Sommige collabs zijn permanent (Leshen, Behemoth), andere zijn allen beschikbaar tijdens festivals (Extreme Behemoth). Ook andere, soms belangrijke, quests zijn enkel af en toe beschikbaar. Denk hierbij aan Kulve Taroth en the Arch Tempered Elders.

Zelf sta ik een beetje stil op de PC. Te druk met Iceborn op de PS4. Geweldige uitbreiding!

EditL Capcom event calender: http://game.capcom.com/world/us/schedule.html

[ Voor 10% gewijzigd door Belsameth op 24-09-2019 13:16 ]

• CutePuppy
Belsameth schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:53:
[...]

Niet enkel van de 3 maar overall, Kort gevolgt door de Hunting Horn en de Hammer.

Interessante vraag verder en ik weet niet zeker of ik er antwoord op kan geven. Het klikte heel erg toen ik em voor het eerst gebruikte na een tijd Light Bowgun gebruikt te hebben.

Het leukste aan het wapen, denk ik, is de mobiliteit en hoe je om het monster heen dashed zonder op te houden met knallen. In een goeie fight, waar alles klikt, voelt het bijna alsof je met het monster speelt. Steeds net uit de weg draaiend, zonder ook maar even op te houden met pijlen in z'n gezicht planten.

Tegen flying wyverns (de Rath familie, Paolumo, enz). heeft het ook het voordeel dat het nog steeds een ranged weapon is wat al dat rond gevlieg minder vervelend maakt.

Met een van de attacks kan je het monster ook nog eens KO krijgen, wat een leuke bonus is.

Spoiler: High end (en normaal MHW endgame) bow gameplay: YouTube: MHWorld | The Thronetaker Solo Bow 4:48
Dank voor je uitgebreide uitleg.

Denk dat ik ook ga proberen met de bow. Al een beetje mee gespeeld, maar vind de standaard kb/mouse layout voor range een beetje raar. Sowieso dat inzoomen niet op RMB zit bijv. Ga nog even zoeken naar een goede range layout.

• Belsameth
Zelf speel ik met een controller, dat al eens geprobeert?

• CutePuppy
Belsameth schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:39:
Zelf speel ik met een controller, dat al eens geprobeert?
Nee, maar denk niet dat ik dat ga proberen. Sowieso al gewend aan kb/mouse op basis van 2 melee wapens. Bij ranged zou kb/mouse helemaal goed moeten werken, mits de juiste layout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 22:57
Controller met boog werkt erg lekker, Heb zelf wel de schouder knoppen omgewisseld dat is voor mij net iets comfortabeler.

Mocht iemand ergens hulp bij nodig hebben op pc kun je mij op steam vinden onder satonl (teamspeak/discord optioneel), Ben hunter rank 176 en speel zo goed als elke dag nog.
Op moment ben ik bezig met het behalen van de Giant en Miniature Gold Crowns.
Edit 2: Nog maar één Crown te gaan, Mini Kirin.

[ Voor 17% gewijzigd door Sato op 03-10-2019 22:05 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Enkel nog Kirin? Netjes!

Ik moet ook eens beginnen aan de Old World crowns. Zeker nu met MR gear op de consoles gaat dat lekker snel. Zeker de T1 monsters als Jagra, Kulu, e.d. gaan binnen 5 minuten om. Dat gecombineerd met de event quests voor crowns is het nu wel te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CutePuppy
Autumn festival is er mensen. Leuke events! Ik ga weer voornamelijk Greatest Jagras farmen voor decos :) Ik mis nog steeds een "Perfect" jewel om mijn wolverine build compleet te maken.

Ondertussen lvl 104 hunter en nog steeds HH main user. Bow nog steeds niet geprobeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door CutePuppy op 18-10-2019 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
CutePuppy schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:59:
Autumn festival is er mensen. Leuke events! Ik ga weer voornamelijk Greatest Jagras farmen voor decos :) Ik mis nog steeds een "Perfect" jewel om mijn wolverine build compleet te maken.

Ondertussen lvl 104 hunter en nog steeds HH main user. Bow nog steeds niet geprobeerd.
Doot for Great Justice!

Chungus is er helaas niet op PS4. Ik mis nog wat deco's voor een HBG shield build, Guard Up specifiek. Urugaan 2 piece werkt maar is verre van optimaal :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:40
Ik ben afgelopen weekend begonnen met MHW, op de PS4. Eerder geen tijd voor gehad om te beginnen gezien de gigantisch backlog aan games die ik allemaal wil spelen, maar nu toch besloten om maar te beginnen omdat het me een vrij eenvoudige game lijkt om af en toe te spelen en toch progressie te maken, waar ik met bijvoorbeeld Dark Souls III en weken bezig was om mezelf bepaalde gebieden eigen te maken.

Inmiddels heb ik waarschijnlijk 4 uur gegamed en 12 uur Youtube gekeken, want het is me nogal een hoop informatie aan het begin. En af en toe vooral een gebrek daaraan. Maar ik vermaak me prima vooralsnog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Een beetje afhankelijk van welk wapen je speelt, maar Arekz heeft vrij goeie weapon tutorials voor de meeste. iig voor de basics. Phemento doet geweldig bowgun werk en JinJinx and Tuna doen erg interessant math werk en META set building.

Wees verder voorzichting met SOS op het moment. Master Rank spelers krijgen bonus stuff door LR en HR spelers te helpen. SOS je dus als een LR speler, heb je binnen een minuut een paar spelers die je quest in 5 minuten afmaken zonder dat je zelf nog maar iets hoeft te doen. Kan best handig zijn, maar je word er geen betere speler van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Belsameth Thanks voor de info. Ik ben na een korte run met de greatsword snel geswitched naar de longsword. Heb een hoop filmpjes van Arekkz gezien inderdaad, als ook van gajin hunter. En een paar van TerraMantis geloof ik.

Vooralsnog wil ik eigenlijk geen gebruik maken van de SOS functie, daar heb ik uiteindelijk inderdaad helemaal niks aan. Aangezien het toch een grind game is maakt het mij ook niet uit als ik 2 uur langer met een monster bezig ben dan eigenlijk nodig. Uiteindelijk gaan die 2 uur extra ervaring me meer opleveren denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Probeer vooral alle wapens. Ze zijn zo verschillend en het kan even duren voor het klikt. Tevens kan, als je meer ervaring hebt, het ook zo zijn dat opeens een eerder wapen wel klikt waar dat eerst niet het geval was (Hammer en vooral Hunting Horn voor mij).

Mocht je een keer hulp nodig hebben, prod dan vooral. MR99 (wacht op en maat voor de quest om voorbij MR99 te komen) op het moment, dus kan je altijd even over hobbels heen meppen indien nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Voorlopig blijf ik lekker bij de longsword :) Ben voor de Tobi Kadachi lijn gegaan, dat lijkt wel prima te werken.

Nvm wat hier stond, dat klopte niet

[ Voor 42% gewijzigd door lolgast op 31-10-2019 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Inmiddels bij Elders Recess aangekomen. Voor mijn gevoel bijna bij Nergigante. Mezelf inmiddels aardig wegwijs gemaakt met de longsword, dual blades en semi noodgedwongen met de bow. Sommige flying draken zijn gewoon een stuk eenvoudiger met een ranged weapon.

Wat een goed spel is dit zeg, ik had echt veel eerder in moeten stappen. Nu moet ik eigenlijk alles alleen doen aangezien de rest in de party veel sterker is. Maakt me niet heel veel uit, maar was af en toe misschien wel leuk geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
En dan Master Rank, waarna het echt gaat beginnen ;)
Nergie is leuk tho, hoewel erg intens als je er net bent.

Flying Wyverns kan je erg makkelijk op de grond houden met flash pods, zolang je nog niet op Master Rank zit in ieder geval. Flash ze als ze vliegen en ze storten neer. Neem flash pots en flash bugs mee en zet het craften van flash pods op de radial menu. Daarmee is het kinderlijk eenvoudig er meer te maken als je ze nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Nergigante was neer voor ik er erg in had eigenlijk, weinig moeite mee gehad. Ik heb meer ruzie met Bazelgeuse :+ Kushala Daora ook neer, ook zonder dood gaan. Kostte me wel érg veel tijd, volgens mij stond de timer op 48 minuten. Irritante wind om hem heen.

Iceborn expansion heb ik al wel ja, maar ben dus nog geen HR16 dus daar kan ik nog niets mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Nou, gisteren aangekomen in Iceborn. Ik ben met de eerste 2 monsters vaker dood gegaan dan met de rest van MHW :+ Aangezien ik in Rank 6 gear loop denk ik dat ik eerst Banbao en Beotodus ga farmen voor ik verder probeer te gaan, zodat ik wat betere starting gear aan kan. Ben 2 keer bij Viper Tobi-Kadachi geweest, beide keren ge-oneshot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Dat gebeurt wel eens ja :p

MR Jagras gear geeft al zo'n 30% meer defense dan high end HR gear, dus dat gaat zeker helpen. 3 anti poison deco's maken Viper overigens niet lastiger dan een gewone MR Tobi.

Als je wat hulp nodig hebt om early armour mats te farmen roep je maar, ik help graag even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Belsameth Thanks voor het aanbod, daar ga ik vast een keer gebruik van maken.

Viper was uiteindelijk vrij snel neer na het maken van tier 9 armor én een wapen. Alles daarna ging ook prima tot ik bij Barioth aankwam :/ Ik kan wel zeggen dat dat de eerste muur in skills voor mij was. Die heb ik echt vaak opnieuw moeten proberen. Uiteindelijk eerst de vitality+ mantle gehaald om hem neer te krijgen. Nargacuga en Glavenus waren vervolgens weer in een keer neer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Barioth blijft iritant. Zo snel mogelijk z'n voorpoten breken helpt, maar het ding is vreselijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Voor €15,- opgepikt en nu al 2 dagen in de wereld van het monster jagen. Veel informatie! Insect Glieve?! Zeg ik het zo goed, lekker episch heel de tijd rondvliegen en meppen, dikke combo's.
Wel een knight armor set ofzo standard gekregen waardoor het wel heel veel makkelijk werdt. Had de bone armour aangedaan ik ging gelijk dood (6 of 50 defense per armour) ;).

Mooie game tot nu toe. Beetje veel info en kan nog niet heel veel armour of weapons craften maar dat zal later in het verhaal wel duidelijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Knigth Armour had er nooit in moeten zitten. Het maakt het allemaal veel te makkelijk, waardoor je tegen een muur aan gaat lopen bij Tempered monsters en MR. Het is verder inderdaad heel veel info, en niet altijd even duidelijk, maar zeker de moeite waard!

Roep maar als je vragen hebt of geholpen wil worden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Belsameth op 26-11-2019 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Crashhill Woehoe, ben ik niet meer de enige nieuwe speler hier *O*

Ik zit inmiddels halverwege het Iceborne verhaal. Dacht eerst ik wacht tot ik alles in de standaard versie heb gedaan, maar alles wat je aan lategame gear farmt is in 10 minuten praktisch waardeloos na Iceborne. Ben inmiddels HR42 met ruim 95 uur in de game tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
Heb m ook gekocht samen met @Crashhill loop alleen beetje tegen dat armor stuk aan, ik kan zoveel klappen krijgen ben nog nooit dood gegaan, daarbij zie ik zoveel personages waar ik wat kan doen / activeren / uitzetten dat ik niet meer weet wat wel en niet te doen, maar in mijn hoofd moet ik alles bijhouden..

hoe ga ik quests doen die ik overal opgepakt heb? en ik was begonnen met dual blades, daarna ff geswitched naar long sword maar daar vind ik niks aan, weet ook niet goed hoe aan te vallen heb flink geoefend ken de combos wel maar voor mijn gevoel button bash ik nog steeds maar tegen die bosses.

daardoor gister hem halverwege de avond afgezet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
Belsameth schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:39:
Knigth Armour had er nooit in moeten zitten. Het maakt het allemaal veel te makkelijk, waardoor je tegen een muur aan gaat lopen bij Tempered monsters en MR. Het is verder inderdaad heel veel info, en niet altijd even duidelijk, maar zeker de moeite waard!

Roep maar als je vragen hebt of geholpen wil worden :)
VRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG
Ik ga die knight armour weggooien. Hoe kan ik dan armor craften zo dat ik wel iets kan incaseren?
Verder vind ik de weapon upgrade tree zeer ingewikkeld en snap niet precies wie wat hoe wat doet :P

Vechten met me stok lukt wel vrij aardig, inc. bonusen van me kinsect.

Lees veel online en hoop zo met beter een weg te leren kennen.
Die stok gaat prima, alleen ik doe soms gewoon te weinig damage want dan ben ik heel de tijd met een monster in gevecht en dan vliegt of rent ie nog steeds weg. (Tot nu toe alles wel doodgekregen) maar 1x wel op het nippertje of hij was verdwenen.

[ Voor 17% gewijzigd door Crashhill op 27-11-2019 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Ik zou het niet meteen weggooien. Het is een lekkere safety blanket totdat je een beetje gevoel hebt bij het spel. Weet echter wel dat monsters je later in een paar klappen dood hebben, dus wen er niet teveel aan ;)
Verder is armour in het begin voornamelijk een geval van datgene craften wat de hoogste defense heeft. Later worden skills ook belangrijk, maar dan heb je ook een beter gevoel bij het spel. Beter armour kan je craften door sterkere monsters te verslaan. Betere wapens ook.

Als monsters wegrennen klinkt het alsof je expeditions doet naar een map en daar met ze gaat vechten. Dan loop je inderdaad dat risico. Beter is om, als je niet met quests bezig bent, investigations te doen. Daarmee krijg je gewoon 50 minuten om een monster om te leggen en lopen ze niet tussendoor weg.

De weapon trees zijn inderdaad....uitgebreid.... Ook hier geld dat het nog niet zo heel erg veel uiit maakt. Pak degene met de hoogste damage. Verderop gaan zaken als sharpness, status en elemental damage ook uitmaken. Hiervoor gaat ook op dat dit langzaam duidelijk word. (IG is een snel wapen, dus is erg goed met elemental damage). Langzamere wapens (Hamer, Great Sword) zijn weer beter met raw damage.

Voor de IG is het ook belangrijk je Kinsect goed te gebruiken, die kan een hoop damage toevoegen. Ik raad je de video van Arekz Gaming aan. Die geeft zeer uitgebreide tutorials over hoe het wapen het beste te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Vegetto schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:06:
Heb m ook gekocht samen met @Crashhill loop alleen beetje tegen dat armor stuk aan, ik kan zoveel klappen krijgen ben nog nooit dood gegaan, daarbij zie ik zoveel personages waar ik wat kan doen / activeren / uitzetten dat ik niet meer weet wat wel en niet te doen, maar in mijn hoofd moet ik alles bijhouden..

hoe ga ik quests doen die ik overal opgepakt heb? en ik was begonnen met dual blades, daarna ff geswitched naar long sword maar daar vind ik niks aan, weet ook niet goed hoe aan te vallen heb flink geoefend ken de combos wel maar voor mijn gevoel button bash ik nog steeds maar tegen die bosses.

daardoor gister hem halverwege de avond afgezet...
Speel verschillende wapens (oefen desnoods op Great Jagras) totdat je een wapen hebt dat "klikt". Bij mij begon het met de Insect Glaive, later de Bow en speel nu Heavy Bowgun (soms Light Bowgun en Hamer).

De quests kan je allemaal terugvinden op eht quest board. Je hebt daar je main quests, een heleboel van de quests krijg je echter ook onder optional. Doe ze wanneer je zin hebt, de meeste hebben geen prio. Uitzondering zijn quests waar een text ballonnetje bij staat. Hier krijg je rewards voor (extra mantels, extra kantine ingredients)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik ben inmiddels een heel eind richting het einde van de storyline van Iceborne denk ik. Ben bij Namielle aanbeland, is dan volgens mij de derde elder dragon achter elkaar.

Om het mezelf niet te makkelijk te maken heb ik mijn Palico voorzien van de Plunderblade waardoor ik voor mijn eigen healing moet zorgen. Dat scheelt afhankelijkheid als ik anderen join :+ Alleen Brachydios zorgde voor problemen waardoor ik speciaal voor hem de LBG heb gebruikt. Beviel opzich ook wel, maar ik ben wel fan van de LS en DB. Niet te lange attacks waardoor je tussen het lezen van een monster nog wel wat attacks kunt doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CutePuppy
Mijn oude vriend 'The Greatest Jagras' is weer terug. Tijd om mijn hoorn te ontstoffen en hem feestelijk met muziek te verwelkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik zat gisteravond nog even te kijken. Ik heb inmiddels ruim 100 uur in het spel zitten en ben eigenlijk nog steeds niet bij de end-game :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegetto
dit spel is on ge loof lijk episch!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
Gisteren aan Iceborne begonnen, loop je dan in je Negigante set, die compleet nutteloos is. Snel maar weer armor gemaakt die ik kon maken na de eerste 2 missies

Net de Viper Tabboo oeliekoel verslagen. Ik moet wel zeggen dat Iceborne veel meer gefocused is op het ontwijken van monsters dan ze te jagen en kapot te maken. Met meerdere personen (SOS flare ;) ) is het gelukkig nog steeds lekker losgaan op de monsters.

Pas als we klaar zijn met de story is het weer tijd om een kek pakkie te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Yeah, Master Rank is opeens een hoop lastiger. Erg leuk ook om je augmented end-game gear in te wisselen voor Jagra's stuff en dan toch beter af te zijn :p

Vrijdag een grote content patch overigens. 2 nieuwe monsters, waarvan een nieuwe elder dragon, en een nieuwe area op de end game map! \m/

Edit: Zelf zit ik ergens in de buurt van de 700 uur en heb nog niet alles geaugment.

[ Voor 12% gewijzigd door Belsameth op 03-12-2019 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik zwengel hem vanavond ook weer even aan, kijken of ik voorbij Nergigante en de laatste baas kan komen vanavond. Heb een uurtje of 2 dus zou moeten kunnen :)

Edit: gelukt :)

[ Voor 11% gewijzigd door lolgast op 03-12-2019 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
Ik moet Barioth kapot maken. Gisteren de hele avond op gezeten, niet gelukt.
Vanvond weer proberen, misschien iemand van hier die op de PS4 kan helpen ? :)

PSN: Richard19111989
(Zeg wel even MHW in comments of zo haha ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegetto
Crashhill schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:12:
Ik moet Barioth kapot maken. Gisteren de hele avond op gezeten, niet gelukt.
Vanvond weer proberen, misschien iemand van hier die op de PS4 kan helpen ? :)

PSN: Richard19111989
(Zeg wel even MHW in comments of zo haha ;) )
Zelfde hier al twee avonden bezig lukt niet word gek samen met crash

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Daar ben ik ook lang bezig geweest ja. Voor mij was de oplossing: vitality mantle+ halen. Die icm de health booster heeft me door de fight getrokken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belsameth
PSN: Belsameth_

Gooi me maar een request als je hulp nodig hebt. Wel even een note dat het van hier komt. Te veel spam invites op het moment :)

Verder pro tip voor Barioth. Focus je op z'n voorpoten.Als je ze breekt valt ie om na iedere sprong. Dat maakt het geheel een stuk makkelijker.

[ Voor 33% gewijzigd door Belsameth op 06-12-2019 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik zet hem vanavond weer aan, ik weet nog niet hoe laat. Maar mij mag je ook toevoegen, Barioth moet ik inmiddels makkelijk kunnen verslaan :+
lolgast1987

Edit:
Gisteravond de tijd genomen om de questline voor de Temporal Mantle te doen (Teostra/Lunastra). Die mantle maakt je leven af een toe een stuk zekerder in de game, dus die is ook zeker de moeite waard on te doen!
Ik moet de Rocksteady Mantle nog, maar ik mag voor HR nog geen tempered elder dragons investigations doen

[ Voor 51% gewijzigd door lolgast op 07-12-2019 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crashhill
Thanks @Belsameth ! Barioth kapot, ondertussen ook de 2 opvolgende monsters en druk bezig om onze achterstand in quests in te halen. Lekker low/high grinden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
Sow

https://steamcommunity.co...etail/1598142516489660958
Defender α Armor Set & Defender Weapons
New weapons and armor to help you complete the story! Head to the Smithy and Armory now!

Note: The Defender α armor set and Defender weapons are also available to players who have not purchased Monster Hunter World: Iceborne.

Defender α armor set:
Head: Defender Helm α
Torso: Defender Mail α
Arms: Defender Vambraces α
Waist: Defender Waist α
Legs: Defender Greaves α

Defender α set skills:
Recovery Up (Level 3)
- Increases the amount of health recovery by 30%.
Marathon Runner (Level 3)
- Slows down stamina depletion for actions which continuously drain stamina (such as dashing) by 50%.
Health Boost (Level 3)
- Increases player health by 50.
Divine Blessing (Level 3)
- Has a predetermined chance of reducing the damage you take by 50%.
Note: All skill effects are level 3.

Defender weapons:
Great Sword: Defender Great Sword I to V
Long Sword: Defender Katana I to V
Sword & Shield: Defender Warhatchet I to V
Dual Blades: Defender Chainsaws I to V
Hammer: Defender Warhammer I to V
Hunting Horn: Defender Rally Horn I to V
Lance: Defender Lance I to V
Gunlance: Defender Gunlance I to V
Switch Axe: Defender Switch Axe I to V
Charge Blade: Defender Shield I to V
Insect Glaive: Defender Glaive I to V
Light Bowgun: Defender Light Bowgun I to V
Heavy Bowgun: Defender Heavy Bowgun I to V
Bow: Defender Powerbow I to V

Melee weapon abilities:
Possess higher attack and sharpness. Also includes blast element to deal additional damage to monsters that are weak to it.

Ranged weapon abilities:
Like melee weapons, Defender ranged weapons possess generally better stats and higher attack power. A wide variety of ammunition types are offered giving you the option to play as a support role.

You can upgrade your weapon up to five levels. These weapons are ideal for tackling low and high rank quests.
HR spul voor een prikkie. Goeie tijd om nu een nieuwe toon aan te maken? :)

Wapens schijnen beter te zijn dan alles wat er nu in MHW aanwezig is...

Voor HH is het natuurlijk iets lastiger, aangezien songs een grote rol spelen, maar de dmg van die HH is wel erg lekker.

[ Voor 4% gewijzigd door CutePuppy op 08-12-2019 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dan wordt de stap qua benodigde skills naar Beotodus nog groter :+

Nu ik er over terug denk, ze hadden in mijn ogen best een iets soepelere curve naar Iceborne kunnen maken. Als nieuwkomer was dat echt bijna niet te doen. Ik had geen rarity 8 augmented wapen toen ik daar aankwam, ik had gewoon een rarity 6, zoals normaal als je net de story eindigt.

Mocht ik ooit een alt/toon aanmaken dan kies ik ‘return from expedition’ en ga ik eerst wat ores minen. Dán ga ik achter Beotodus aan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crashhill
lolgast schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:27:
Dan wordt de stap qua benodigde skills naar Beotodus nog groter :+

Nu ik er over terug denk, ze hadden in mijn ogen best een iets soepelere curve naar Iceborne kunnen maken. Als nieuwkomer was dat echt bijna niet te doen. Ik had geen rarity 8 augmented wapen toen ik daar aankwam, ik had gewoon een rarity 6, zoals normaal als je net de story eindigt.

Mocht ik ooit een alt/toon aanmaken dan kies ik ‘return from expedition’ en ga ik eerst wat ores minen. Dán ga ik achter Beotodus aan :+
Iceborne monsters zijn ook gewoon een flink stuk moeilijker. Voor ons was het wel even wennen. En nu doen we SOS @Belsameth . Soms vliegt nog een beetje laat op de avond in :P Maar wel een goede SOS.
@Vegetto Trots, en minder doodgaan noob :P haha.. Vanavond maar weer Quests LR/HR farmen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Crashhill Waarom LR/HR farmen? Voor de mantles, of mis ik iets? :)

Gisteravond even via PS4 Remote Play gespeeld. Ging uiteraard niet denderend door de latency, maar toch twee gebieden in Guilding Lands op level 4 (ik kan nog niet hoger) gekregen. Nu moet ik proberen die Shara Ishvalda Event te krijgen, ik moet het hoofd daarvan te breken. Aangezien ik vooralsnog LS en DB speel gaat dat nog een uitdaging worden denk ik ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crashhill
lolgast schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:27:
@Crashhill Waarom LR/HR farmen? Voor de mantles, of mis ik iets? :)

Gisteravond even via PS4 Remote Play gespeeld. Ging uiteraard niet denderend door de latency, maar toch twee gebieden in Guilding Lands op level 4 (ik kan nog niet hoger) gekregen. Nu moet ik proberen die Shara Ishvalda Event te krijgen, ik moet proberen het hoofd daarvan te breken. Aangezien ik vooralsnog LS en DB speel gaat dat nog een uitdaging worden denk ik ;(
Onder andere, krijgt vaak wel handige items. Het is ook een beetje oefenen/het spel beter onder de knie te krijgen. Komt na die nachtshade en gladdeanus, met hulp Tigrex kapot gekregen Thanks B! :P

maar we kunnen nog wel wat oefening gebruiken en HR monster killed is gewoon niet nadenken en hakken, das soms ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:59

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Hier onlangs pas opnieuw begonnen. HR6 nu :P Ik was kort na release gestopt bij HR12 dacht ik, MHGU en MH4U pasten toch meer in mijn straatje. Ik moet eerlijk zeggen, nu bevalt het wel, lekker casual af en toe een hunt doen :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Heerlijke game, vermaak me steeds meer, echt genieten, dus mensen die willen spelen voeg me maar toe Vegetto PSN, wel ff comment erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belsameth
Geen probleem, was fun! prod maar als er meer hulp nodig hebt. Al is het maar om sneller door wat gefarm heen te knallen. Als ik zelf niks aan het farmen ben knal ik graag wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb trouwens geen flauw idee hoe dat squad gebeuren werkt, maar is dat de manier om te zorgen dat je met elkaar in een lobby kunt komen?

I want in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belsameth
Makkelijkste is inderdaad een squad vormen en dan bij het begin een squad sessie starten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crashhill
@lolgast Als @Vegetto of ik een pary sessie opzetten sta je altijd vrij om te joinen. Wij zijn we van met zijn alle in een party zitten en gewoon wat roepen.
Soms kan het wat shockerend zijn, maar over het algemeen houden we ons de 1,2,3 keer wel redelijk in.

Dus als je zin hebt om ons af en toe uit de brand te hepen of gewoon zoals B zegt te gaan farmen, let's go! Des te sneller kunnen we jou ook helpen! B doet alles solo, dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken hahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Ik wil er ook wel bij, maar ik ben nog niet bij Iceborne aangekomen. Is dat een groot probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Crashhill Ik game nooit met een headset, ik zit in de woonkamer en mijn vrouw wordt daar denk ik niet héél vrolijk van.

Maar als jullie me volgende keer online zien, stuur ff een berichtje zodat ik jullie game kan joinen oid. Ik heb namelijk echt geen flauw idee hoe ik jullie lobby zou moeten vinden :/
Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste