• Binshou
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 08:25
Thrace Grumble schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:28:
[...]

Juist niet. Probeer zoveel mogelijk wapens, focus niet te snel. Sommige wapens zijn beter voor grote monsters, maar beweeglijke monsters met bv een greatsword is niet aan te raden (zonder bv. de juiste armorskills). Pak bijvoorbeeld voor beweeglijkere monsters een sneller wapen.
Je hebt een punt, maar upgrade wijs is het slimmer om vooral op 1 wapen tak te focussen.
Zowel ik als de mensen om mij heen hebben vanaf het begin tot eind alles met hetzelfde wapen kunnen doen, en deze ook goed kunnen upgraden.

Zodra je wat meer gaat wisselen kom je snel geld en mats te kort.
Tevens zijn sommige wapens (charge blade) een stuk lastiger om te leren en dan is het zeker goed om hier aan vast te houden.

Gelukkig werkt het verder voor iedereen anders, en maakt het in the end niet uit welk wapen zodra je de movesets van het monster door hebt.

PSN: Res_Binshou

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:59

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Binshou schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:40:
[...]
Zodra je wat meer gaat wisselen kom je snel geld en mats te kort.
Welkom bij de grindgame die 'Monster Hunter' heet. ;) >:)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Zo, aangekomen bij Nergigante.... Tijd om de juiste wapens/consumables/gear te craften! Was bezig met Rathelos gear maar denk dat het een ander setje wordt...

Vooralsnog lijkt het er op dat ik voor de thunder bone chargeblade ga voor Nergigante:) Even zien welke set daarop aansluit!

Gezien Nergigante geen elementals gebruikt is voor de defence de rathelos set ook niet zo verkeerd met 300+ defence..

Hmm... Monster hunter world wiki... om de laatst mogelijke thunder chargeblade te fixen moet ik Diablos gaan farmen... ook geen pretje xD

[ Voor 32% gewijzigd door mfneed op 23-08-2018 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
mfneed schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:57:
Zo, aangekomen bij Nergigante.... Tijd om de juiste wapens/consumables/gear te craften! Was bezig met Rathelos gear maar denk dat het een ander setje wordt...

Vooralsnog lijkt het er op dat ik voor de thunder bone chargeblade ga voor Nergigante:) Even zien welke set daarop aansluit!

Gezien Nergigante geen elementals gebruikt is voor de defence de rathelos set ook niet zo verkeerd met 300+ defence..

Hmm... Monster hunter world wiki... om de laatst mogelijke thunder chargeblade te fixen moet ik Diablos gaan farmen... ook geen pretje xD
Nu is die event er met diablos, hoef je niet te zoeken, mep je hem neer in de arena _/-\o_
Zo heb ik snel diablos set bij elkaar gehaald.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

• mfneed
Desutoroiya schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:38:
[...]

Nu is die event er met diablos, hoef je niet te zoeken, mep je hem neer in de arena _/-\o_
Zo heb ik snel diablos set bij elkaar gehaald.
Goeie tip! krijg je daar ook rewards? hm, zo niet ook geen probleem, kan ik in ieder geval zijn tracks snuffelen voor investigations!

Heb namelijk majestic horns nodig... 8%kans bij het breken van beide hoorns... en 14-18% bij rewards van investigations

[ Voor 13% gewijzigd door mfneed op 23-08-2018 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desutoroiya
mfneed schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:40:
[...]

Goeie tip! krijg je daar ook rewards? hm, zo niet ook geen probleem, kan ik in ieder geval zijn tracks snuffelen voor investigations!

Heb namelijk majestic horns nodig... 8%kans bij het breken van beide hoorns... en 14-18% bij rewards van investigations
Ja ,daar krijg je ook rewards, zelfs meer dan alleen diablos aangezien je ook barroth moet neerhalen, maar die vechten ook tegen elkaar.
Plus je kan traps gebruiken zoals een dubbele dragonator _/-\o_

• mfneed
Hier eigenlijk al mensen Nergigante neer? Voor de PC gasten:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binshou
mfneed schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:29:
Nergigante is hier al down ja. Heb ook al wat SOS flares gejoind, en gok dat een hoop mensen het al op de ps4 gespeeld hadden, want hij ging 90% van de tijd down. Kan mij nog hele andere scenario's herinneren :)

Nu bezig met wat Tempered versies farmen voor HR49 en daarna even kijken hoe of wat het plan gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zeker, volgens mij het eerste weekend al :+ Wou zo snel mogelijk door de story mode heen zijn.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• mfneed
Binshou schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:53:
[...]

Nergigante is hier al down ja. Heb ook al wat SOS flares gejoind, en gok dat een hoop mensen het al op de ps4 gespeeld hadden, want hij ging 90% van de tijd down. Kan mij nog hele andere scenario's herinneren :)

Nu bezig met wat Tempered versies farmen voor HR49 en daarna even kijken hoe of wat het plan gaat worden.
Lekker bezig! Moet mijn eerste run nog doen, beetje aan het voorbereiden hiervoor... Bij nader inzien ga ik denk ik gewoon voor mijn poison wapen, scheelt een hoop farming tijd! zal wss met een combinatie van odogaron en Rath hearth set wordt zodat mn poison wat langer actief blijft ^^

Benieuwd waar mijn HR op terecht komt nadat de campaign af is... las dat het stil komt te staan als je te snel gaat...

[ Voor 7% gewijzigd door mfneed op 23-08-2018 14:23 ]

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
mfneed schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:59:
[...]

Lekker bezig! Moet mijn eerste run nog doen, beetje aan het voorbereiden hiervoor... Bij nader inzien ga ik denk ik gewoon voor mijn poison wapen, scheelt een hoop farming tijd! zal wss met een combinatie van odogaron en Rath hearth set wordt zodat mn poison wat langer actief blijft ^^

Benieuwd waar mijn HR op terecht komt nadat de campaign af is... las dat het stil komt te staan als je te snel gaat...
Je HR wordt 'achter de schermen' bijgehouden, maar de progressie wordt niet getoond tijdens de storymode. Na het verslaan van Nergigante wordt je HR 'unlocked' tot aan een bepaald HR waar zich hetzelfde voordoet.

Ik was na het verslaan van Nergigante iets van HR19, mijn vrienden (die niet eerder MH hadden gespeeld en het spel op hun dooie gemak hebben gespeeld) gingen meteen naar de max. HR die op dat moment van toepassing was.

Als je hulp nodig hebt met Nergigante kan je me toevoegen op Steam.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• mfneed
Seroczynski schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:33:
[...]

Je HR wordt 'achter de schermen' bijgehouden, maar de progressie wordt niet getoond tijdens de storymode. Na het verslaan van Nergigante wordt je HR 'unlocked' tot aan een bepaald HR waar zich hetzelfde voordoet.

Ik was na het verslaan van Nergigante iets van HR19, mijn vrienden (die niet eerder MH hadden gespeeld en het spel op hun dooie gemak hebben gespeeld) gingen meteen naar de max. HR die op dat moment van toepassing was.

Als je hulp nodig hebt met Nergigante kan je me toevoegen op Steam.
Had je al op steam:) Kijken of het vanavond gaat lukken! Anders even SOS flare op steam droppen! Al het andere wat ik ben tegen gekomen ook gewoon neer gehaald solo dus we gaan het zien! Nergigante zal niet anders zijn als de rest, zijn patronen leren!

Neem iig genoeg potions/flashpods/para knifes etc mee:)

• Binshou
mfneed schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:35:
[...]

Had je al op steam:) Kijken of het vanavond gaat lukken! Anders even SOS flare op steam droppen! Al het andere wat ik ben tegen gekomen ook gewoon neer gehaald solo dus we gaan het zien! Nergigante zal niet anders zijn als de rest, zijn patronen leren!

Neem iig genoeg potions/flashpods/para knifes etc mee:)
Je kan mij ook toevoegen als je hulp nodig hebt. Waar je bij Nergigante vooral op moet letten is zijn Dive attack, daar kan je met een normale rol niet of moeilijk wegkomen, en moet je de "superman dive" doen. Sprinten de rol knop ingedrukt houden.

Verder is het zoals je al aangeeft inderdaad de patronen leren :)
Al met al geeft het wel een voldoening als je hem neer haalt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Wat n pracht van n game. Alleen nog maar de hamer gebruikt. Wat n ding. Gebruik de barroth breaker 3, paralasys als ik dat goed tik. Samen met slugger en stamina thief komen de meeste monsters niet meer in beweging nadat ik n fatsoenlijke combo op hun kop heb losgelaten. Doe niet heel veel damage, maar n monster dat haast niet kan bewegen ook niet.

Ik heb nog geen co op gedaan met vrienden wel wat sos gejoined, maar heb t gevoel dat solo makkelijker is dan met n groep zonder communicatie. Niet omdat ik zo goed ben, maar t monster is beter te "lezen" solo. Nergigante die als n malloot van hunter naar hunter springt is best link. Terwijl ie solo heel goed te voorspellen is zolang je niet de neiging hebt je wapen de hele tijd in je handen te houden.

Miss nog n kleine tip voor de mensen die t nog niet weten. Je kan crafting van n bepaald item (shock trap, tranq bomb noem maar op) in je radial menu zetten. Zolang jij de items bij je hebt en de ruimte ervoor hebt in je inventory kun je spul craften tijdens quests. Zo kun je bijvoorbeeld 13 flash pods bij je hebben. Drie in je menu en 10 flashbugs in je inventory die je dan weer kan craften tot flashpods. En natuurlijk kun je het op auto craft zetten zodra je n flashbug vind in een level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
CrapperDeCrap schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:07:

Miss nog n kleine tip voor de mensen die t nog niet weten. Je kan crafting van n bepaald item (shock trap, tranq bomb noem maar op) in je radial menu zetten. Zolang jij de items bij je hebt en de ruimte ervoor hebt in je inventory kun je spul craften tijdens quests. Zo kun je bijvoorbeeld 13 flash pods bij je hebben. Drie in je menu en 10 flashbugs in je inventory die je dan weer kan craften tot flashpods. En natuurlijk kun je het op auto craft zetten zodra je n flashbug vind in een level.
Ik heb die pods ook op autocrafting gezet. Met de veronderstelling dat mijn 10 flashbugs die ik meeneem dan automatisch gecraft worden zodra ik er een gebruik. Helaas werkt dat niet zo :P Maar als je die flashbugs dus in je pouch zit kun je die selecteren via het menu en dan craft je nieuwe pods?

Verder een geniale game. Grinden is niet eens zo heel erg op een of andere manier. Sommige dingen zijn wel echt onduidelijk. Vooral de wapen tutorials slaan nergens op. Er staan maar 3 combo's maar de andere helft mist (of ik kijk niet goed)?

Ik speel bijvoorbeeld longsword. Daarmee kun je vrijwel elke attack van elk monster blokkeren als je goeie timing hebt. Echter komt dat nergens naar voren in die tutorial. Daar kwam ik na tientallen uren spelen pas achter na het kijken van wat youtube video's.

Het is mij ook een beetje onduidelijk wanneer ik kirin nu tegen ga komen. Ik lees een paar pagina's terug dat iemand na het verslaan van diablos kirin tegen kwam. Maar dat punt ben ik allang voorbij (gister pink rathian verslagen 2de try :) ) Heb echter nog niks van kirin gezien. Alleen een event waar ik er twee binnen 50 minuten moet neerhalen lol.

De bossfights zijn wel echt goed gemaakt. Vooral waar er drie bij elkaar komen en met elkaar lopen vechten, prachtig!

Er zijn overigens ook vele mods voor de game te vinden op

https://www.nexusmods.com...erworld?tab=new+this+week

Met reshade/sweetfx kun je de graphics (die er naar mijn mening belabberd uitzien voor een game uit 2018) flink oppoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
biggydeen2 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:25:
[...]

Ik heb die pods ook op autocrafting gezet. Met de veronderstelling dat mijn 10 flashbugs die ik meeneem dan automatisch gecraft worden zodra ik er een gebruik. Helaas werkt dat niet zo :P Maar als je die flashbugs dus in je pouch zit kun je die selecteren via het menu en dan craft je nieuwe pods?
Wanneer je radial menu aanpast kan je geloof ik 2 tabs naar rechts om crafting te selecteren. Dan kun je dus alle crafting opties die daar tussen staan toevoegen aan je radial menu. Bijvoorbeeld dus flashpods. Heb je de desgewenste items in je inventory dan kan je die items tijdens quests maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Dit weekend neergehaald en daarna de story afgemaakt.

Ik heb eigenlijk alles gedaan met een 4 piece diablos set met Lumu chest voor artillery skill en lvl 2 artillery charm. Samen met de Diablos charged blade. Het duurde effe om de materials te krijgen wat de drop rates voor tailcases als je de staart niet cut zijn waardeloos om nog over de magestic horn te zwijgen. Eigenlijk gaf geen enkele elder dragon mij echt problemen Teostra was is 13 minuten neer, zijn one shot AoE heeft hij maar een keer kunnen gebruiken. Die wind elder was lastiger, meer omdat hij constant in de lucht hangt zeker dat laatste stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 13:15
ArgantosNL schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:35:
[...]

Ik heb eigenlijk alles gedaan met een 4 piece diablos set met Lumu chest voor artillery skill en lvl 2 artillery charm. Samen met de Diablos charged blade. Het duurde effe om de materials te krijgen wat de drop rates voor tailcases als je de staart niet cut zijn waardeloos om nog over de magestic horn te zwijgen. Eigenlijk gaf geen enkele elder dragon mij echt problemen Teostra was is 13 minuten neer, zijn one shot AoE heeft hij maar een keer kunnen gebruiken. Die wind elder was lastiger, meer omdat hij constant in de lucht hangt zeker dat laatste stuk.
Als het om de gewone Kushala Daora gaat, dan is het juist heerlijk dat ie ff vliegt. Gewoon een flash onder z'n neus stoppen en dan ligt ie weer op de grond.

Over de temperred however... :'(
Z'n wind aura is zo gruwelijk irritant weer snel opgebouwd dat zonder HH all wind negated ik er haast geen beginnen aan vind.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Thasquealer schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:43:
[...]

Als het om de gewone Kushala Daora gaat, dan is het juist heerlijk dat ie ff vliegt. Gewoon een flash onder z'n neus stoppen en dan ligt ie weer op de grond.

Over de temperred however... :'(
Z'n wind aura is zo gruwelijk irritant weer snel opgebouwd dat zonder HH all wind negated ik er haast geen beginnen aan vind.
Op het einde was ik door mijn flashes heen en had geen flashbugs bij en dat stomme beest had over tornado's neergezet. Toch een hele andere ervaring dan teostra en vaal, vaal was helemaal makkelijk. Bij de eerste keer dat hij van gebied wilde wisselen loop hij het gebied uit draait om en komt meteen terug naar zijn nest. Gewoon wat nulberries meegenomen dan is de hele debuff geen probleem meer.

Eerste keer op console waren deze veel moeilijker zelfs met armor sets om dingen te counteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
ArgantosNL schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:35:
[...]

Internet maakt je banger dan nodig... Nergigante first try met 1 death neer... Had gister meer moeite met Vaal Hazak wegens zijn beroerde ash breath... ook first try neer met 1 death, maar die vond ik wat lastiger te lezen als nergigante...

Loop nu met chest gloves waist van nergigante, helm (eyepatch) rarity 8 met de 2x weakness exploit en boots van dodogma! Neckless idd artiliry voor chargeblade!

Eigenlijk vanaf het moment dat het kon met de poison chargeblade gelopen... redelijke raw dmg en poison ailment eigenlijk overal wel van toepassing! Heb daarbij het idee dat poison ook sneller de monsters uitput maar dat is een wild guess!

moet nu nog een kirin en 2x een bazelgues killen waarna de story af is volgens mij! Namelijk bij quest Land of Convergence/Beyond the blasing scales!

Vanavond/morgen even de gem van Teostra farmen voor de lvl 3 neckless!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
mfneed schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:03:
[...]

Internet maakt je banger dan nodig... Nergigante first try met 1 death neer... Had gister meer moeite met Vaal Hazak wegens zijn beroerde ash breath... ook first try neer met 1 death, maar die vond ik wat lastiger te lezen als nergigante...

Loop nu met chest gloves waist van nergigante, helm (eyepatch) rarity 8 met de 2x weakness exploit en boots van dodogma! Neckless idd artiliry voor chargeblade!

Eigenlijk vanaf het moment dat het kon met de poison chargeblade gelopen... redelijke raw dmg en poison ailment eigenlijk overal wel van toepassing! Heb daarbij het idee dat poison ook sneller de monsters uitput maar dat is een wild guess!

moet nu nog een kirin en 2x een bazelgues killen waarna de story af is volgens mij! Namelijk bij quest Land of Convergence/Beyond the blasing scales!

Vanavond/morgen even de gem van Teostra farmen voor de lvl 3 neckless!
Tip voor de Kirin, zijn hoofd/horn is zijn enige weak point rest van zijn lichaam heeft hoge bounce kans. Houd je zwaard charged dan heb je geen last van de bounce. Meeste aanvallen kun je zien aankomen en ontwijken en met een maxed out wapen moet het dan een eitje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Op console nooit verder geraakt dan Nergigante. Speelde toen GS nu SnS. Gisteren op pc bij mij eerste poging solo was hij al neer in 20 min zonder carts 8). We hebben hem dan nog 3 maal op rij met het discord groepje in mootjes gehakt. Hij valt eigenlijk best mee als je zijn dives kunt ontwijken.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Gisteren mijn volledige gear set van Nergigante gemaakt. Geeft toch wel een bepaalde voldoening. Heb nog 2x zijn gem nodig voor een charm en een long sword, maar dat heeft voor dit moment geen haast.
Daarna gelijk Vaal gedaan, best wel een makkelijke boss om uit te lezen. Vond poison water irritanter dan de boss zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Desutoroiya schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:00:
Gisteren mijn volledige gear set van Nergigante gemaakt. Geeft toch wel een bepaalde voldoening. Heb nog 2x zijn gem nodig voor een charm en een long sword, maar dat heeft voor dit moment geen haast.
Daarna gelijk Vaal gedaan, best wel een makkelijke boss om uit te lezen. Vond poison water irritanter dan de boss zelf.
Als je de weekly bounties doet dan kun je die rewards inwisselen tegen een Gem. Deze week is het 3 great girros, 4 rathalos , 5 elder dragons. dan ben je iets minder afhankelijk van RNG om de Gems te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Heeft Tweakers een aparte groep op Steam voor MHW? of is dat enkel de algemene groep.

Bij de weekly bounties tellen trouwens enkel HR elder dragons, had LR Kirin investigations gekregen via de vorige event quests maar LR dus die telde niet mee :(

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
Zo, kleine grind naar HR49 en dan een tempered Kirin killen! Dan kan de endgame echt beginnen^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Iemand al Xeno gedaan op PC? Redelijk naadje dat je niet kunt matchmaken voordat je de quest hebt gehaald (naam monster heb je niet, dus je kan geen SOS daarop filteren). Of zie ik wat over het hoofd? Heb 'm nu paar keer zelf gestart, maar niemand die op mijn SOS reageert. Kan zelf niet iemand anders joinen. In mijn ééntje met light gunbow duurt het nogal lang. ;) Of eerst maar aan mijn build werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 13:15
NLxAROSA schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:39:
Iemand al Xeno gedaan op PC? Redelijk naadje dat je niet kunt matchmaken voordat je de quest hebt gehaald (naam monster heb je niet, dus je kan geen SOS daarop filteren). Of zie ik wat over het hoofd? Heb 'm nu paar keer zelf gestart, maar niemand die op mijn SOS reageert. Kan zelf niet iemand anders joinen. In mijn ééntje met light gunbow duurt het nogal lang. ;) Of eerst maar aan mijn build werken?
Opzich zou ie goed te doen moeten zijn, in de eerste fase heb je 4 a 5 crystals die je op z'n bakkes kan droppen.
Daarna kom je redelijk snel naar fase 2.
Dan is het een gevalletje z'n poten kapot schieten en als het ff kan z'n hoofd slopen (horns heb je voor redelijk wat wapens nodig).

Mocht het echt niet lukken kan ik anders vanavond ook een handje helpen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Ik vond Xeno 1 van de makkelijkste bosses. Sta er van te kijken dat er niemand joined. Binnen een paar seconden zit het meestal wel vol voor deze quest.
Mensen willen zijn materials hebben voor zoals hierboven al gezegd is voor de wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
Dag allen, ik heb monster hunter wel eens geprobeerd op de 3ds, vond het idee erg leuk maar vond het niet echt lekker spelen. gekloot met de camera en bepaalde monsters tracken snapte ik geen reet van.

Nu zit ik erover te denken om hem vd pc/ps4 te kopen.

Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of het een wereld van verschil is en of het allemaal wat duidelijker is voor een ''noob'' monster hunter speler?

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

daltona schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 07:40:
Dag allen, ik heb monster hunter wel eens geprobeerd op de 3ds, vond het idee erg leuk maar vond het niet echt lekker spelen. gekloot met de camera en bepaalde monsters tracken snapte ik geen reet van.

Nu zit ik erover te denken om hem vd pc/ps4 te kopen.

Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of het een wereld van verschil is en of het allemaal wat duidelijker is voor een ''noob'' monster hunter speler?
Zover ik gelezen heb is MHWorld de meest toegankelijke van de MH's. En je kan altijd voor meer info terecht op de wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
thnx, ff doorgelezen en hierdoor toch besloten om hem aan te schaffen! _/-\o_

Zal hij op de pc mooier/beter draaien dan op mijn ps4 pro? mijn specs staan in mijn handtekening. Daarbij wil ik zeggen dat ik nog geen 4K scherm voor mijn ps pro heb.
BlaSfem0n schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:43:
[...]

Zover ik gelezen heb is MHWorld de meest toegankelijke van de MH's. En je kan altijd voor meer info terecht op de wiki.

[ Voor 17% gewijzigd door daltona op 04-09-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Lijkt me ruimschoots ja. Grote voordelen tegenover de PS4 zijn 60FPS en zeer korte laadtijden.
gekloot met de camera
Dat is nog altijd aanwezig in World, mijn grootste ergerpunt :p
Ben zelf nu aangekomen bij Nergigante. Na 1 gevecht toch maar besloten om eerst nieuwe armor te craften van Uragaan.
Echter, ik heb een Uragaan ruby nodig en 7 gevechten later heb ik hem nog steeds niet -O-

[ Voor 70% gewijzigd door boe2 op 04-09-2018 09:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Bedankt! dan word het denk ik toch de pc versie :)
boe2 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:43:
Lijkt me ruimschoots ja. Grote voordelen tegenover de PS4 zijn 60FPS en zeer korte laadtijden.

[...]

Ben zelf nu aangekomen bij Nergigante. Na 1 gevecht toch maar besloten om eerst nieuwe armor te craften van Uragaan.
Echter, ik heb een Uragaan ruby nodig en 7 gevechten later heb ik hem nog steeds niet -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
boe2 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:43:

[...]

je hebt dan een paar opties om je kansen te verbeteren.
- investigations doen met gold rewards
- plounder blade aan je pal geven.
- 2 stuks legiana set aandoen
- voor gegarandeerd rewards naar de melter gaan als je de weekly challege gedaan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:26
Hoi :)

Voor de mensen die het nog niet gezien hebben:

6 september komt de eerste update met nieuwe content uit!
Deviljho baant zijn weg in de New World. met zijn komst komen ook nieuwe wapens en armor.

Lees meer.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ArgantosNL schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:27:
[...]

je hebt dan een paar opties om je kansen te verbeteren.
- investigations doen met gold rewards
- plounder blade aan je pal geven.
- 2 stuks legiana set aandoen
- voor gegarandeerd rewards naar de melter gaan als je de weekly challege gedaan hebt.
Je kan de ruby pas melden nadat je Nergigante gedaan hebt, en ik was de armor speciaal voor hem aan het craften :p

Gisteravond kreeg ik hem eindelijk als gold reward en kon ik mijn set afwerken. Daarna nog een andere investigation voor een vriend gedaan, krijg ik verdorie nog eens 2 keer een Uragaan ruby in een enkele run. Ben ervan overtuigd dat ze me aan het pesten zijn :p.

Daarna Nergigante neergehaald, viel nog goed mee. Zit aan 91 uur en heb het gevoel dat ik er nog eens 90 uur kan uitkrijgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• ArgantosNL
Rob Krauts schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:04:
Hoi :)

Voor de mensen die het nog niet gezien hebben:

6 september komt de eerste update met nieuwe content uit!
Deviljho baant zijn weg in de New World. met zijn komst komen ook nieuwe wapens en armor.

Lees meer.
4 angry pickles afgemaakt eerste gevecht al meteen zilvere kroon vanwege size. charged chainsaw build 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ik wil graag de divine slasher halen. Ik dacht leuk, beetje ouwehoeren in de arena. Blijkt dat je enkel met vooraf gedefinieerde classes kunt spelen... Ik speel enkel long sword. De rest weet ik totaal niks van. Met als gevolg dat die arena quests dramatisch zijn. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Heb geen zin om vele uren te steken in een andere class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

biggydeen2 schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:20:
Ik wil graag de divine slasher halen. Ik dacht leuk, beetje ouwehoeren in de arena. Blijkt dat je enkel met vooraf gedefinieerde classes kunt spelen... Ik speel enkel long sword. De rest weet ik totaal niks van. Met als gevolg dat die arena quests dramatisch zijn. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Heb geen zin om vele uren te steken in een andere class.
Das een beetje de bedoeling dat je wat andere wapens leert kennen in de arena. Heb ook wat liggen aanmodderen om de coins voor de blast damage bow te kunnen maken. Ik ben geen fan van HBG en GS blijkt maar weer :P

In de training area kan je altijd oefenen op andere wapens, je moet ze wel in je box hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
BlaSfem0n schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:25:
[...]

Das een beetje de bedoeling dat je wat andere wapens leert kennen in de arena. Heb ook wat liggen aanmodderen om de coins voor de blast damage bow te kunnen maken. Ik ben geen fan van HBG en GS blijkt maar weer :P

In de training area kan je altijd oefenen op andere wapens, je moet ze wel in je box hebben zitten.
en anders kost het maar 300z of wat cheap resouces om een wapen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Speel zelf LBG, gebruik nu de Nergigante set i.c.m. Cataclysm's Trigger. Heb nu alle Rarity 8 LBGs behalve de Workshop variant, waarvoor je dan idd andere builds moet verkennen. Maar zit zelf te denken om gewoon een nieuwe char te beginnen met een ander wapen. Ga ik nog ff over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
NLxAROSA schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:59:
Speel zelf LBG, gebruik nu de Nergigante set i.c.m. Cataclysm's Trigger. Heb nu alle Rarity 8 LBGs behalve de Workshop variant, waarvoor je dan idd andere builds moet verkennen. Maar zit zelf te denken om gewoon een nieuwe char te beginnen met een ander wapen. Ga ik nog ff over nadenken.
Zou ik niet doen, het verzamelen van spullen begint dan weer van voor af aan. Je kan beter gewoon een ander wapen pakken en dan in low rank springen. Schade krijg je dan bijna niet door je armor en je kan rustig wapens doorkrijgen zonder door de moeite moet gaan om alle mantels enz food items en alle andere rommel moet unlocken on nog maar te zwijgen over alle jewels die je opnieuw moet gaan grinden.

[ Voor 4% gewijzigd door ArgantosNL op 11-09-2018 15:48 ]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

110 uur later: zowel alle story als optional quests zijn gedaan. Ik kreeg nog 1 extra quest na de eindcredits om 2 bezelgeuses te verslaan, en deze is ook gedaan.

Wat nu gedaan? Gewoon armor sets verzamelen? Ik lees over tempered monsters, maar hoe vind ik die uberhaupt?

• ArgantosNL
boe2 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:52:
110 uur later: zowel alle story als optional quests zijn gedaan. Ik kreeg nog 1 extra quest na de eindcredits om 2 bezelgeuses te verslaan, en deze is ook gedaan.

Wat nu gedaan? Gewoon armor sets verzamelen? Ik lees over tempered monsters, maar hoe vind ik die uberhaupt?
Je kunt gewone tempered tracks vinden als je door een high rank gebied loopt. Deze zijn voor 3 levels te krijgen.
level 1 tempered tracks vind je van, tobi/anja/radobaan/puki/rathain/barroth/jyura/paolumu
level 2 tempered tracks vind je van alle andere non-elder dragons.
level 3 tempered tracks vind je van elder dragons.

makkelijkste manier om level 2 tracks te krijgen is gewoon zorg dat je de scolar skill hebt, zit op hunter headpiece. En dan nergigante quest starten, 5 minuten wachten en dan met gilli mantle alle tracks ophalen die negigante heeft gemaakt. wachten op de cooldown van je mantle en repeat.

voor de level 1 kun je beter op internet kijken er zijn een paar idiale routes of je kunt SOS quests joinen op de aangeven monsters.

Level 3 unlock je op hunter rank 49 dan krijg je een quest voor een tempered kirin, hier krijg je waarschijnlijk dan nog een tempered elder investigation voor, deze kan je dan gebruiken om tracks te farmen van tempered dragons. Kirin werk het beste voor track farming maar zelfs met de wind draak is het te doen.

let op voor jagra/girros/dodo en de steen kip en flash kip hebben geen tempered versies.

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

boe2 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:52:

Volgens mij zijn er misschien nog quests te vinden in explo in sommige area's, want ben zeker dat je nog een speciale quest kunt krijgen erachter, en als je die complete krijg je bij alle npc's unieke tekst.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NdZbYVt.jpg

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Tevens unlock je blijkbaar bij bepaalde Hunter Ranks ook nog extra quests:
bij HR50 én HR100 blijkbaar.

• ArgantosNL
Ik heb nu tempered Vaal en tempered Nergigante verslagen.

Vanavond Tempered Teostra maar eens proberen en voor de tempered wind drake ga ik denk ik een bow dragon piercer build maken. Want Charged blade is niet echt handig voor dit beest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

KipCurreh

Nightcrawler

Na lang twijfelen toch maar beslist om MHW aan te schaffen voor de PC, meteen ook men eerste Monster Hunter game ooit..

Speelt nog best vlot op mijn i5-4670 + R9 280X, blijft in drukke gebieden tussen de 40-50 fps (max settings 1080p).. Vanavond maar eens die fog afzetten en kijken wat dat nog doet..
Het ziet er echt wel mooi uit, en het sfeertje is echt ook weer zo lekker Japans.. Ik kijk al uit naar de grind 8) (voormalig Ragnarok Online & Lineage 2 speler)

Men eerste uurtje was voornamelijk wapens testen in het training area, deze game is wel wennen.. Ik speel overigens met keyboard + muis, wat niet zo handig lijkt voor de combo's te doen..
Bij het eerste echte gevecht verviel ik heel snel in button mashen (sword & shield) :/

Het is gewoon nogal lastig om te blijven bewegen, en ctrl, V, F etc te moeten gebruiken op zo'n tempo.. Spelen er hier nog veel met keyb ? Eerst maar eens de bindings een beetje optimaliseren, of isschien toch maar eens met de steam controller proberen..
Zeker bow lukt echt niet wegens teveel en onhandig geplaatste keyb handelingen

Momenteel maar even Reddit afschuimen naar beginner tips etc.. Zal vanavond ook de steam groep joinen

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

KipCurreh schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:20:

Men eerste uurtje was voornamelijk wapens testen in het training area, deze game is wel wennen.. Ik speel overigens met keyboard + muis, wat niet zo handig lijkt voor de combo's te doen..
Bij het eerste echte gevecht verviel ik heel snel in button mashen (sword & shield) :/

Het is gewoon nogal lastig om te blijven bewegen, en ctrl, V, F etc te moeten gebruiken op zo'n tempo.. Spelen er hier nog veel met keyb ? Eerst maar eens de bindings een beetje optimaliseren, of isschien toch maar eens met de steam controller proberen..

Momenteel maar even Reddit afschuimen naar beginner tips etc.. Zal vanavond ook de steam groep joinen
Ik ben toch bij KB+M gebleven. Het lastigste van de controls blijft de (soms ronduit irritante) camera controls. Dat is veel makkelijker te controleren met je muis dan met een thumbstick. Dus men XBOX360 controller blijft netjes liggen :). Ook heb ik bij camera opties in-game enkele zaken veranderd zoals de target camera enkel bij large monsters en de zoom op maximale afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
KipCurreh schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:20:
Na lang twijfelen toch maar beslist om MHW aan te schaffen voor de PC, meteen ook men eerste Monster Hunter game ooit..

Speelt nog best vlot op mijn i5-4670 + R9 280X, blijft in drukke gebieden tussen de 40-50 fps (max settings 1080p).. Vanavond maar eens die fog afzetten en kijken wat dat nog doet..
Het ziet er echt wel mooi uit, en het sfeertje is echt ook weer zo lekker Japans.. Ik kijk al uit naar de grind 8) (voormalig Ragnarok Online & Lineage 2 speler)

Zeker die volumetric fog uitzetten. SnS kan in het begin inderdaad aanvoelen als doelloos buttonbashen, als je het echter wat onder de knie krijgt en de combo's wat leert zit er veel meer achter. Is met ieder wapen wat zo en is imo 1 van de dingen die MH ook zo goed maakt. Heb zelf begon met KB+M maar na een uurtje naar de controller gegrepen, ik had het al op de console gespeeld en dan voelt het meer vertrouwd aan.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Er is trouwens een nieuwe patch uit voor MHW op PC net voor betere mouse controls:

https://steamcommunity.co...etail/1697184294133629435

• KipCurreh
  • Nu online

KipCurreh

Nightcrawler

BlaSfem0n schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:29:
[...]

Ik ben toch bij KB+M gebleven. Het lastigste van de controls blijft de (soms ronduit irritante) camera controls. Dat is veel makkelijker te controleren met je muis dan met een thumbstick. Dus men XBOX360 controller blijft netjes liggen :). Ook heb ik bij camera opties in-game enkele zaken veranderd zoals de target camera enkel bij large monsters en de zoom op maximale afstand.
Gisterenavond weer wat verder geprobeerd.. Via Youtube enkel filmpjes gekeken van kerels die de KB+M controls wat tweaken zodat het beter speelbaar wordt, en het is idd beter geworden :)
Het gebruik van het muiswiel had ik voorheen ook nog niet door, scheelt ook een pak lol

Voor de camera-opties, snelheid van Y en X-axis bijv. hoger zetten was echt al een wereld van verschil !

Deze avond maar eens iets anders dan S&S proberen, gebruik dat schild niet echt.. Het zal tussen Longsword of die Axe/Sword combinatie zijn..
Niet al te veel problemen gehad met die Great Jargas, maar echte combo's bleven toch uit..

• ArgantosNL
KipCurreh schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:43:
[...]

Gisterenavond weer wat verder geprobeerd.. Via Youtube enkel filmpjes gekeken van kerels die de KB+M controls wat tweaken zodat het beter speelbaar wordt, en het is idd beter geworden :)
Het gebruik van het muiswiel had ik voorheen ook nog niet door, scheelt ook een pak lol

Voor de camera-opties, snelheid van Y en X-axis bijv. hoger zetten was echt al een wereld van verschil !

Deze avond maar eens iets anders dan S&S proberen, gebruik dat schild niet echt.. Het zal tussen Longsword of die Axe/Sword combinatie zijn..
Niet al te veel problemen gehad met die Great Jargas, maar echte combo's bleven toch uit..
Wat voor soort combat zoek je/ligt je het beste?

• KipCurreh
  • Nu online

KipCurreh

Nightcrawler

ArgantosNL schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:26:
[...]

Wat voor soort combat zoek je/ligt je het beste?
Dat is natuurlijk zowat de vraag.. Zit nog wat in die fase dat ik alles maar eens moet gaan uitproberen op monsters, die training area zegt niet veel imo

Ik ben meestal geneigd om in een rpg naar Bow te grijpen omdat ik dat wel cool vind, maar het systeem in MHW vind ik nogal onhandig/moeilijk (aimen met V, etc)..
Misschien als ik een goeie instelling vind ik het wel eens opnieuw probeer

Ik ben gisteren overgeschakeld van S&S naar LongSword (katana) wat me wel is bevallen.. Maar laat ons zeggen dat het niet trager dan deze moet worden..

Voor een newbie is de quest menu/structuur wel ingewikkeld zeg.. Momenteel volg ik maar waar ze mij allemaal heen sturen, maar heb nog het gevoel dat ik niet echt weet wat ik aan het doen ben 8)
Gisteren dan toch die Kulu-Ya-Ku vrij makkelijk neergekregen, en daarna in een half uurtje tijd ook de Pukei Pukei neergekregen (was wel wat lastiger).
Ook maar volledig bone armor gecraft tussendoor

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Gewoon quests volgen is prima hoor, het spel introduceert stelselmatig nieuwe zaken naarmate je vordert. In het begin loop je inderdaad nogal verloren :p

Overweeg ook om de optional quests te doen. Ze zijn niet verplicht, maar je kan er upgrades mee unlocken en de extra materialen komen ook altijd van pas.

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

LS is redelijk snel, makkelijke combo's, redelijke range (voor melee), en locked je niet in de combo's. Het is ook het populairste wapen in MHW of het scheelt niet veel 8)

Bow in nu ook niet echt ingewikkeld en ook een goed beginnerswapen, net als Sword&Shield en Dual Blades.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

KipCurreh schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:55:
[...]

Dat is natuurlijk zowat de vraag.. Zit nog wat in die fase dat ik alles maar eens moet gaan uitproberen op monsters, die training area zegt niet veel imo

Ik ben meestal geneigd om in een rpg naar Bow te grijpen omdat ik dat wel cool vind, maar het systeem in MHW vind ik nogal onhandig/moeilijk (aimen met V, etc)..
Misschien als ik een goeie instelling vind ik het wel eens opnieuw probeer

Ik ben gisteren overgeschakeld van S&S naar LongSword (katana) wat me wel is bevallen.. Maar laat ons zeggen dat het niet trager dan deze moet worden..

Voor een newbie is de quest menu/structuur wel ingewikkeld zeg.. Momenteel volg ik maar waar ze mij allemaal heen sturen, maar heb nog het gevoel dat ik niet echt weet wat ik aan het doen ben 8)
Gisteren dan toch die Kulu-Ya-Ku vrij makkelijk neergekregen, en daarna in een half uurtje tijd ook de Pukei Pukei neergekregen (was wel wat lastiger).
Ook maar volledig bone armor gecraft tussendoor
Heb je een controller? als je bow gebruikt op PC met een controller gaat het perfect schijnt.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Nu online

KipCurreh

Nightcrawler

Bokkie schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:54:
[...]

Heb je een controller? als je bow gebruikt op PC met een controller gaat het perfect schijnt.
Een steam controller, gebruik ik enkel om sports games zoals PES of Madden 19 mee te spelen..
Voor camera handelingen vind ik die niet handig, trackpad rechts is toch niet zo fantastisch imo..

Begin nu wel te wennen aan de keyb+m, gisteren een goeie run gehad met veel bounties etc.. Ook het craften/upgraden begin ik aardig te snappen.. Best handig dat je zo'n wishlist kan maken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
KipCurreh schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:44:
[...]

Een steam controller, gebruik ik enkel om sports games zoals PES of Madden 19 mee te spelen..
Voor camera handelingen vind ik die niet handig, trackpad rechts is toch niet zo fantastisch imo..

Begin nu wel te wennen aan de keyb+m, gisteren een goeie run gehad met veel bounties etc.. Ook het craften/upgraden begin ik aardig te snappen.. Best handig dat je zo'n wishlist kan maken _/-\o_
Zeker als nieuweling voor deze serie moet je het gewoon rustig aan doen, en niet al te hard rushen door de story je loop anders een paar keer tegen een hoge muur aan waarvoor je nog niet klaar bent.

btw vergeet ook geen inventory preset te maken, een standaard hunt/Kill, standaard capture.
Versneld heel veel zaken zeker wanneer je wat verder bent en meer hebt unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meld mij, hem 'm gekocht. 32,50 op kinguin kon ik geen nee tegen zeggen.
Heb al lichte ervaringen met de serie (alhoewel dat jaren geleden is).
Nog niet eerder op de PC gespeeld, maar controller valt te koppelen dus zal wel los lopen.

Iemand nog tips voor een beginner? Lees de guides ook op reddit, maar wellicht dat er e.e.a. in de tussentijd is verandert, zie dat de guides relatief oud zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:48:
Ik meld mij, hem 'm gekocht. 32,50 op kinguin kon ik geen nee tegen zeggen.
Heb al lichte ervaringen met de serie (alhoewel dat jaren geleden is).
Nog niet eerder op de PC gespeeld, maar controller valt te koppelen dus zal wel los lopen.

Iemand nog tips voor een beginner? Lees de guides ook op reddit, maar wellicht dat er e.e.a. in de tussentijd is verandert, zie dat de guides relatief oud zijn.
Veel plezier ermee.

Ik vond deze 2 wel handig qua tips: YouTube: Monster Hunter World: 7 Tips I Wish I Knew Before I Started (Beginne...

YouTube: 13 Advanced Tips For MONSTER HUNTER WORLD You Need To Know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:03

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

A bit late to the party.. maar heb hem ook gekocht uiteindelijk. Wat een heerlijk verslavende game zeg. gewoon lekker grinden om je gear beter en beter te maken.

Grafisch ook erg nice! Wel best veel info als beginner en soms wat ingewikkeld imo

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nu een tijdelijk event op PC waar je een halloween set kan farmen en halloween gear voor je Palico.
Ben bezig met de limited bounties maar ik zie bij de 3e bounty alleen maar "???"

Iemand die me kan zeggen wat die bounty is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Nu online

KipCurreh

Nightcrawler

Ricmaniac schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:07:
Nu een tijdelijk event op PC waar je een halloween set kan farmen en halloween gear voor je Palico.
Ben bezig met de limited bounties maar ik zie bij de 3e bounty alleen maar "???"

Iemand die me kan zeggen wat die bounty is?
Ik heb hetzelfde.. Ik denk dat je dan nog te laag van lvl bent ofzo ?

Die Palico outfit van dit event is wel echt leuk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

KipCurreh schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:08:
[...]

Ik heb hetzelfde.. Ik denk dat je dan nog te laag van lvl bent ofzo ?

Die Palico outfit van dit event is wel echt leuk >:)
ja klopt. was verder gegaan met de main story en toen zag ik hem opeens wel. Was de kill voor Azure Rathalos. Ondanks dat ik hem kan zien kan ik hem niet doen omdat ik daar nog niet was.

Naja dan vanavond maar dat laatste event ticket halen dan heb ik genoeg voor die delivery waar je de Harvest Armor Box van krijg. Zit daar de hele armor set in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Nu online

KipCurreh

Nightcrawler

Ricmaniac schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:50:
[...]

ja klopt. was verder gegaan met de main story en toen zag ik hem opeens wel. Was de kill voor Azure Rathalos. Ondanks dat ik hem kan zien kan ik hem niet doen omdat ik daar nog niet was.

Naja dan vanavond maar dat laatste event ticket halen dan heb ik genoeg voor die delivery waar je de Harvest Armor Box van krijg. Zit daar de hele armor set in?
Jup je unlockt de hele set bij de smithy dan.. je hebt dan wel nog van die autumn tickets nodig per stuk om te craften, kwestie van de grind real te maken 😉

De palico outfit kan je craften zonder die set te unlocken trouwens..

De ???? Quest is nu een hunt geworden voor een jyuratodus, maar blijkbaar een high ranked.. kwam ik achter na 3 jyuratodus kills..
Blijkbaar komen er ???? Als je het monster in kwestie nog niet tegengekomen bent in het verhaal..

Weet niet vanaf wanneer je HR unlockt, scheelt toch 2 tickets per dag.. maar ja, het loopt wel tot 18 oktober dus je zou 't in principe wel makkelijk moeten kunnen met 3 tickets per dag (login bonus, challenge en event quest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Je hebt de tickets nodig voor:
- palico outfit (is een LR en HR versie van, verschillende kleuren): 3 stuks per rank voor volledige outfit (bij smithy)
- harvester armor (denk enkel HR versie van): 5 stuks voor volledige outfit (bij smithy)
- layered armor (denk dezelfde look als harvester): 5 stuks, in te dienen als delivery quest

Alle event quests zijn nu beschikbaar en alle geven (minstens) 1 autumn ticket.
Had bv de event quest nog niet gedaan van de speciale Great Sword. Heb deze nu ook in men supply box steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

BlaSfem0n schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:13:

Alle event quests zijn nu beschikbaar en alle geven (minstens) 1 autumn ticket.
Had bv de event quest nog niet gedaan van de speciale Great Sword. Heb deze nu ook in men supply box steken :)
Is dat ook op pc? Zo ja.. kan je in game makkelijk zien welke items event items zijn?
Zag zelf bij de smithy alleen maar die harvest gear en ook de harvest delivery quest voor de looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Ricmaniac schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:59:
[...]

Is dat ook op pc? Zo ja.. kan je in game makkelijk zien welke items event items zijn?
Zag zelf bij de smithy alleen maar die harvest gear en ook de harvest delivery quest voor de looks.
Ja op PC. En nee je ziet alles niet zo makkelijk. Bij de event quests kan je de beschrijving lezen en uitmaken of deze voor een item is of niet.

Maar heb ff google-fu gebruikt en op reddit staat een volledige lijst met alle spulletjes (zowel harvest festival als de event quests)

https://www.reddit.com/r/...al_pc_itemgear_checklist/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Even een schopje doen.

Ik heb MHW gekocht tijdens de Black Friday sale op Xbox. En damn, ik zit er helemaal in.

Ik had al op de PC Dauntless gespeeld, maar ondanks dat ik het een heerlijk spel vond, was ik er heel snel op uitgekeken, vooral omdat het spel "kaal"/leeg aanvoelde en gewoon veel te weinig content had. (5, inmiddels 6 geloof ik, wapens, een beperkt aantal monsters en de jacht gebieden zijn veel kleiner en er is veel minder te beleven).

Maar damn wat een heerlijk spel is dit. Ik ben aangekomen bij Nirgigante, maar ik ben al heel vaak gesidetracked. Jagen op monsters, events doen, reageren op SOS flares, farmen, etc.

Zodoende heb ik nu ruim 60 uur erin zitten, heb ik mijn Nirgigante armor set af, mn wapen (moet nog een gem voor de laatste wapen upgrade.

Nu ben ik WEER gesidetracked voor dat Azure Stargem Armor.

Ik moet eigenlijk gewoon het verhaal afmaken en klaar, maar ik wil gewoon alles doen.

Ik ben helemaal verliefd op de Chargeblade, het is zo'n veelzijdig wapen. Maar door alle upgrades voor mn wapen (ik volg namelijk meerdere trees en maak veel armors) heb ik wel een groot geld probleem. Tips om snel geld te farmen?

En mochten mensen nog actief spelen op Xbox Live, mijn GT is Nazanir.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:29
Ik ben toe aan een nieuwe game en kwam deze tegen.

Het lijkt me in potentie een leuk spel om mee te starten, maar is het een beetje te doen als een casual gamer? Ik kan ongeveer 4 tot 8 uur per maand spelen en vraag me af of dat ook 'te weinig' is om het spel goed te kunnen doen.
Van wat ik lees kun je het single player spelen met als optie om anderen bij je game te laten joinen, maar is dat ook zo in de praktijk? Of moet je eigenlijk altijd multi-player spelen om de content door te kunnen komen (inclusief endgame content)?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Jan_V schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:40:
Ik ben toe aan een nieuwe game en kwam deze tegen.

Het lijkt me in potentie een leuk spel om mee te starten, maar is het een beetje te doen als een casual gamer? Ik kan ongeveer 4 tot 8 uur per maand spelen en vraag me af of dat ook 'te weinig' is om het spel goed te kunnen doen.
Van wat ik lees kun je het single player spelen met als optie om anderen bij je game te laten joinen, maar is dat ook zo in de praktijk? Of moet je eigenlijk altijd multi-player spelen om de content door te kunnen komen (inclusief endgame content)?
het is inderdaad zo dat je het solo kan doen en elke misssie kan je afzonder met andere joinen. werkt goed in de praktijk.

Alleen 4 tot 8 uur per maand word hem niet voor deze game denk ik man. Sommige hunts kan je echt lang mee bezig zijn en dan kan je er ook helemaal niet inkomen vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nin10do
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-03 10:50
Ik moet deze nog steeds een keer spelen.
Is het ook een aanrader zonder enige Monster Hunter ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Nu online

KipCurreh

Nightcrawler

Nin10do schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:11:
Ik moet deze nog steeds een keer spelen.
Is het ook een aanrader zonder enige Monster Hunter ervaring?
Naar wat ik gelezen heb is het een van de meest toegankelijke MH games..

Het was ook mijn eerste MH game trouwens, en in het begin is het wel even wennen aan alles..
De game-mechanics, hoe de quest-structuur in elkaar zit, etc.. Maar na enkele uurtjes grinden begint alles wel zijn plaats te krijgen en ben je vertrokken..

Voor de wapens onder de knie te krijgen heb je een arena waar je met alle soorten kan oefenen, dat raad ik wel aan om te zien welke speelstijl je het beste ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Ricmaniac schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:46:
[...]

het is inderdaad zo dat je het solo kan doen en elke misssie kan je afzonder met andere joinen. werkt goed in de praktijk.

Alleen 4 tot 8 uur per maand word hem niet voor deze game denk ik man. Sommige hunts kan je echt lang mee bezig zijn en dan kan je er ook helemaal niet inkomen vind ik persoonlijk.
Jammer! Wellicht eens kopen wanneer het ergens voor 10 of 15 euro te koop is.

Dat 'niet inkomen' is ook gelijk de reden waarom ik niet met de Witcher kan beginnen. Een game met 100+ uur aan content duurt jaaaaren om door te komen. Zo heb ik ook 1,5 jaar over FFXV gedaan en ongeveer 1 jaar over Shadow of Mordor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Ik heb zelf er zo'n 300 uur inzitten en ben nog net niet HR60 :) Maar ik speel al ff niet meer.
Op de alt slechts 60 uur maar is bijna door de story content heen.

Dus zodra je "erin" komt, gaat het een pak vlotter vooruit. In het begin moet je echter rekenen dat je per quests/investigation wel 30-60 minuten kwijt bent. En je kan het niet zonder meer pauzeren. Er zijn vaak timers en door de online structuur geen pauzeknop. Het is geen spel voor 10 minuten even op te pakken. Kan je beter met de Witcher beginnen waar je op zo goed als ieder moment kan opslaan en volledig single-player is. Die is ook zodanig goed dat je niet wilt stoppen met spelen, net als MH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Jan_V schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:08:
[...]

Jammer! Wellicht eens kopen wanneer het ergens voor 10 of 15 euro te koop is.

Dat 'niet inkomen' is ook gelijk de reden waarom ik niet met de Witcher kan beginnen. Een game met 100+ uur aan content duurt jaaaaren om door te komen. Zo heb ik ook 1,5 jaar over FFXV gedaan en ongeveer 1 jaar over Shadow of Mordor :P
De meeste hunts hebben een tijdslimiet van maximaal een uur. Maar meestal ben je wel in 15-30min klaar met een hunt. Dan heb je nog wel de tijd in de hub met crafting en zo. Maar als je FFXV en Shadow of Morder gedaan hebt en je hebt maar 4-8 uur per maand, dan kan je inprincipe prima MH:W spelen. Juist omdat het met een missie structuur werkt kun je makkelijk een uurtje of 2 inplannen voor een missie of 2-4. Ik zou je dan wel focussen op 1 wapen type van de 14 want wisselen als je tijd zo gelimiteerd is raad ik niet aan.

Wel een kantekening, er is een main story, maar die is niet zo uitgebreid als de games die je noemt. Zoek je meer een game met een goed verhaal waar je je tijd aan besteed dan is een andere game zoeken misschien beter.

Sidenote: Ik heb zelf ongeveer net zo veel tijd in witcher 3 als FFXV gestopt en ik heb Witcher 3 op hoogste moeilijkheid gespeeld. Beide games de platinum trophy op PS4. Maar ik kan The Witcher 3 alleen maar aanraden, imho de beste game ooit gemaakt.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Heb de game inmiddels 2e hands bij Gamemania gekocht en er een paar uur in zitten.

Tot nu toe een leuke game. Wel zijn er wat zaken die ik een beetje mis, zoals een healthbar of een level indicator bij monsters. Is natuurlijk ook wat voor te zeggen dat dit er niet is, want dat maakt het aangaan van een confrontatie wel iets spannender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NintendoSmasher
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
  • Laatst online: 19-01 12:36
Jan_V schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:20:
Heb de game inmiddels 2e hands bij Gamemania gekocht en er een paar uur in zitten.

Tot nu toe een leuke game. Wel zijn er wat zaken die ik een beetje mis, zoals een healthbar of een level indicator bij monsters. Is natuurlijk ook wat voor te zeggen dat dit er niet is, want dat maakt het aangaan van een confrontatie wel iets spannender.
Vond het juist wel charme hebben, dat ontbreken van... Heel veel gespeeld toen ie net uit was op de PS4. Was de volle mep waard wat mij betreft.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Jan_V schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:20:

Eh, ik had hiervoor Dauntless op de PC gespeeld, hier hebben monsters ook geen healthbar.

Het gevecht is daardoor een stuk "organischer". Je hebt ook een soort hartslag meter linksonderin van het monster, hoe onrustiger deze wordt, hoe gewonder hij is. Daarnaast zal hij ook oranje/rood worden en voor hij het loodje legt, zal hij af gaan vlakken.

Tevens, je merkt het ook aan een monster, hij raakt uitgeput (moet echt letterlijk op adem komen), gaat mank lopen, hoorns kunnen afbreken, etc. Op een gegeven moment weet je wel hoe ver door de health je heen bent van een monster. Voor mij draagt het juist bij voor de ervaring.

Heb het verhaal inmiddels uit, zit op iets van 140 uur, ben intussen van de Chargeblade naar de Gunlance naar Sword & Shield geswitched.

Ik wil echt heel graag Artillery decorations voor mn Gunlance en Chargeblade, maar ik had eens gekeken, de droprates daarvan zijn echt om te janken blijkbaar, dus ik blijf maar investigations doen naar tempered monsters en hopen op 't beste.

Daarnaast, zijn er goede manieren om an Hero's Streamstones te komen? Ironisch genoeg heb ik er 6 voor hamers (die ik niet gebruik) maar slechts 1 voor zwaarden en 1 voor bijlen.

Ik heb echt geen enkel probleem met de grind, ik hou ervan, maar zijn er hier nog tips & tricks mbt farmen van Streamstones/Decorations?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Heb het inmiddels weer een zaterdagavond kunnen spelen.
De grote Great Jagras heb ik inmiddels een paar keer ge-hunt. Ook die Kulu-Ya-Ku lukt aardig. Ben inmiddels level 2 geloof ik (of net 3).

Zaterdag kwam er 'opeens' een ander in m'n game. Wel leuk om samen te hunten. Hij wilde de Anjanath proberen te hunten, maar dat is dus echt wel een high-level beest en na een hele tijd hebben we dat maar opgegeven.

Op een gegeven moment waren we ook bezig met de Anjanath en kwam een Rathalos binnen vliegen. Gaaf om te zien dat die 2 met elkaar in gevecht gingen. Volgens mij heeft dat ene monster meer damage aangebracht dan wij met z'n 2-en samen.

Hoe langer ik het speel, hoe meer ik het allemaal begin te waarderen. Inderdaad, wanneer een monster een lagere health krijgt gaan ze mank lopen, liggen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Laatst online: 19-01 12:36
Heel veel lol gehad met deze game, zeker door het co-uppen. Alleen een beetje (te)veel gespeeld in het begin. Misschien dat ik ooit wel weer eens een kijkje neem in MHW.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:07
Word deze game nog actief gespeeld op de Xbox One ?
Ik bedoel dat het jammer zou zijn als je haast niemand meer kan vinden voor co-op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jan_V schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:28:
Heb het inmiddels weer een zaterdagavond kunnen spelen.
De grote Great Jagras heb ik inmiddels een paar keer ge-hunt. Ook die Kulu-Ya-Ku lukt aardig. Ben inmiddels level 2 geloof ik (of net 3).

Zaterdag kwam er 'opeens' een ander in m'n game. Wel leuk om samen te hunten. Hij wilde de Anjanath proberen te hunten, maar dat is dus echt wel een high-level beest en na een hele tijd hebben we dat maar opgegeven.

Op een gegeven moment waren we ook bezig met de Anjanath en kwam een Rathalos binnen vliegen. Gaaf om te zien dat die 2 met elkaar in gevecht gingen. Volgens mij heeft dat ene monster meer damage aangebracht dan wij met z'n 2-en samen.

Hoe langer ik het speel, hoe meer ik het allemaal begin te waarderen. Inderdaad, wanneer een monster een lagere health krijgt gaan ze mank lopen, liggen, etc.
De Anjanath is de moeilijkste tegenstander in de initiële quest line. Of je kunt de beste gear mogelijk verzamelen en je heel goed voorbereiden, en dan is het te doen na de nodige pogingen. Of je gooit een SOS flare op en hoopt op iemand die veel hoger gespecced is (High rank) en die veegt dat beest even van de kaart alsof het niets is. Maar elk gevecht staat en of valt bij de juist gear, eten, en de juiste potions.

Je kunt ook de Insect Glaive als wapen gebruiken en dan zorgen dat je nooit geraakt wordt. Dat is heel goed mogelijk. Maar dat vergt wel verdomd veel oefenen, want het is niet het makkelijkste wapen om onder de knie te krijgen (en kijk vooral naar hoe je de special moves uitvoert met elk wapen).

[ Voor 10% gewijzigd door Seth_Chaos op 18-12-2018 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

jori040 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:14:
Word deze game nog actief gespeeld op de Xbox One ?
Ik bedoel dat het jammer zou zijn als je haast niemand meer kan vinden voor co-op.
Spel is zeer actief of X1, ik speel aldaar. Als je iemand zoekt om samen te spelen, mijn GT is Nazanir.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:07
Nazanir schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:12:
[...]

Spel is zeer actief of X1, ik speel aldaar. Als je iemand zoekt om samen te spelen, mijn GT is Nazanir.
Gezien Anthem ook al voor de deur staat ben ik nog even in twijfel of ik er wel aan ga beginnen.Mocht ik toch nog voor deze gaan dan doen we zeker een co-opje ;)

Die stream van Anthem heeft mijn toch wel erg enthousiast gemaakt.En tja twee grote co-op games spelen werk niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Okay, kan het niet laten even te pochen, want de planeten staan goed vanavond ofzo.

Zat wat weapon tutorials van Arekkz te kijken, Bow trok mn aandacht, dus geprobeerd. Erg veel fun mee tot nu toe.

Had wel wat vertrouwen in mn kunnen, doe een Tempered Teostra investigation en ik vind een Mighty Bow Jewel 2.

Bows zijn nu nog leuker.

-

Toch de game ook maar gekocht, is even wennen qua knoppencombinaties, maar wel om te spelen. Gameplay heeft wat irritatiepuntjes, maar an sich nog best goed te doen. Komt er ook nog een punt dat je de health van zo'n monster kan zien? Soms het idee dat je nog wel 15 minuten door kan gaan meppen voordat hij neergaat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

SinergyX schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:43:
Toch de game ook maar gekocht, is even wennen qua knoppencombinaties, maar wel om te spelen. Gameplay heeft wat irritatiepuntjes, maar an sich nog best goed te doen. Komt er ook nog een punt dat je de health van zo'n monster kan zien? Soms het idee dat je nog wel 15 minuten door kan gaan meppen voordat hij neergaat.
Zoals ik eerder ook al vermeld heb, je krijgt nooit een healthbar van de monsters te zien, in plaats daarvan zie je dat het monster beschadigd/verwond raakt, beweegt zich langzamer/moeizamer raakt uitgeput en hinkelt op een gegeven moment zelfs (dan is hij bijna dood). Afhankelijk van waar je je bevind in het verhaal, maar de eerste monsters zijn vrij makkelijk, maar later gaat het zeker met meer moeite gepaard. De eerste keer dat ik tegen Val Hazaak vocht bijv. was ik alles bij elkaar opgeteld (mislukte pogingen meegeteld) zeker 1,5 uur verder.

Qua besturing had ik persoonlijk het spel heel snel onder de knie, het "masteren" is echter een heel ander verhaal. En hier is waar dit spel uitblinkt, kies een wapen waarmee je een klik hebt, leer de aanvallen van de monsters (ze hebben allemaal verschillende tells) en daarna leer je afstanden, waar je doorheen kan dodgen, wat je eventueel kan blocken, je omgevingen, etc.

Het is een spel waar je de tijd voor moet willen nemen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb niet echt het idee dat het nog enigzins actief is op de Xbox, kan rustig uurtje wachten bij quest-setup, of gewoon bij een quest een SOS, heb slechts 1x iemand in m'n party gezien.

Was grappig voor een paar uurtjes, hebben we ook weer gehad :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:07:
Heb niet echt het idee dat het nog enigzins actief is op de Xbox, kan rustig uurtje wachten bij quest-setup, of gewoon bij een quest een SOS, heb slechts 1x iemand in m'n party gezien.

Wat ik verder lees is het echt enorm actief op de Xbox. Vanuit de quest hub vind je alleen nauwelijks ooit medespelers behalve voor arena missies. SOS werkt nog best goed voor hoger level spul. Ik denk dat het alleen tegenvalt bij de begin missies (vooral omdat mensen nauwelijks op low ranked zoeken gok ik). Als je een keer hulp zou willen met een heftig beest vind ik het geinig om te doen. Als je dan ook wat tips en tricks wil, prima! ZOnde om na een paar uur dit spel al weg te leggen, het is echt een pareltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:25:
[...]

Wat ik verder lees is het echt enorm actief op de Xbox. Vanuit de quest hub vind je alleen nauwelijks ooit medespelers behalve voor arena missies. SOS werkt nog best goed voor hoger level spul. Ik denk dat het alleen tegenvalt bij de begin missies (vooral omdat mensen nauwelijks op low ranked zoeken gok ik). Als je een keer hulp zou willen met een heftig beest vind ik het geinig om te doen. Als je dan ook wat tips en tricks wil, prima! ZOnde om na een paar uur dit spel al weg te leggen, het is echt een pareltje!
Probleem met SOS, je kan dus geen SOS joinen die je zelf nog niet hebt gedaan, 6x missie gestart en 30 minuten gewacht met SOS open, niemand ooit gezien. En met de tijd gaat combat dan best irriteren, animatielocks, die cheeky vertragingen in animaties 'om het moeilijker' te maken, dan ga ik toch liever BAM's meppen in Tera als het gaat om skills vs monsters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

SinergyX schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:07:

Sorry, maar in de bijna 200 uur die ik nu in het spel heb zitten heb ik nooit problemen gehad via het message board groepen te vinden, ongeacht mijn rank.

Ja als je een quest start en hoopt dat mensen joinen, vang je vaak bot. Maar als je een quest start en een SOS flare popped, heb je binnen no time een volle bak.

Ook zoeken naar investigations of events vind ik altijd groepen, en Kulve Taroth al helemaal.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Ik ben gisteren begonnen aan Monster Hunter World, maar er komt een hoop op je af zeg, woow, zeer indrukwekkende game.

Mijn vraag is; zover ik kan begrijpen zijn er geen classes, maar is alles afhankelijk van het wapen dat je kiest. Is het beter om de game met één wapen uit te spelen, of kan ik meerdere wapens gebruiken? Ik ben natuurlijk nog aan het uitvinden wat ik het leukste vind om te spelen, en ik zou graag met 2 of 3 verschillende wapens vechten, weet alleen niet of dat aan te raden is met Monster Hunter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:41
GluonC schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:47:
Ik ben gisteren begonnen aan Monster Hunter World, maar er komt een hoop op je af zeg, woow, zeer indrukwekkende game.

Mijn vraag is; zover ik kan begrijpen zijn er geen classes, maar is alles afhankelijk van het wapen dat je kiest. Is het beter om de game met één wapen uit te spelen, of kan ik meerdere wapens gebruiken? Ik ben natuurlijk nog aan het uitvinden wat ik het leukste vind om te spelen, en ik zou graag met 2 of 3 verschillende wapens vechten, weet alleen niet of dat aan te raden is met Monster Hunter.
Zeker aan te raden,
Ik heb zelf een bow en een lance.

Met sommige wapens kan je ook gewoon meer tanken etc en sommige meer DPS. elk wapen heeft weer een aparte speelstijl en functie.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap

Zeker aan te raden. Vind het ook één van de sterkste punten van monster hunter, nieuwe wapens onder de knie krijgen. Er zit zoveel verschil tussen de wapens. Ik speel voornamelijk met Hamer, Greatsword en switchaxe. Af en toe probeer ik wat anders tussendoor. De story/tutorial heb ik alleen met de hamer gespeeld, omdat dat kreng veel te tof is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Als je het spel begint, kan ik aanraden je zoveel mogelijk op 1 type wapen uit 1 tree te focussen.

Materialen zijn niet moeilijk te verkrijgen Zeni (geld) wel. Een upgrade naar de volgense stap kan dan een flinke aanslag op je geld zijn, terwijl je ook rekening moet houden met kopen van items, armor (en het upgraden hiervan).

Mijn gouden 'tip', je krijgt de starter versie van elk wapen in het spel, probeer ze allemaal. Hunt Great Jagras een paar keer, probeer de trainingsruimte (toegankelijk vanuit je personal quarter) en oefen met elk wapen. Onthoud ook dat er geen universeel best wapen is, sommige zijn wel wat beginners vriendelijker dan anderen.

Dan, tegen de tijd dat je de endgame unlocked, kan je makkelijker aan Zeni komen, wat je veel mee vrijheden geeft om wapens/armor te maken/upgraden.

Ook geen enkel wapen is universeel het beste, misschien met uitzondering de meeste wapens van de Diablos tree, welke de hoogste raw damage hebben (pure damage zeg maar) wat werkt tegen elk monster (met als keerzijde negatieve affinity (soort van crit chance)).

Vind wat je prettig vind, focus je daar op, als je verder in het spel bent kun je naar hartelust uitbreiden.

Mijn top 3 wapens zijn bijv:

Chargeblade
Bow
Sword & Shield

Alle 3 compleet verschillende speelstijlen die me allemaal aanspreken om verschillende redenen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Nazanir schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:34:
[...]

Als je het spel begint, kan ik aanraden je zoveel mogelijk op 1 type wapen uit 1 tree te focussen.

Materialen zijn niet moeilijk te verkrijgen Zeni (geld) wel. Een upgrade naar de volgense stap kan dan een flinke aanslag op je geld zijn, terwijl je ook rekening moet houden met kopen van items, armor (en het upgraden hiervan).

Mijn gouden 'tip', je krijgt de starter versie van elk wapen in het spel, probeer ze allemaal. Hunt Great Jagras een paar keer, probeer de trainingsruimte (toegankelijk vanuit je personal quarter) en oefen met elk wapen. Onthoud ook dat er geen universeel best wapen is, sommige zijn wel wat beginners vriendelijker dan anderen.

Dan, tegen de tijd dat je de endgame unlocked, kan je makkelijker aan Zeni komen, wat je veel mee vrijheden geeft om wapena/armor te maken/upgraden.

Ook geen enkel wapen is universeel het beste, misschien met uitzondering de meeste wapens van de Diablos tree, welke de hoogste raw damage hebben (pure damage zeg maar) wat werkt tegen elk monster (met als keerzijde negatieve affinity (soort van crit chance)).

Vind wat je prettig vind, focus je daar op, als je verder in het spel bent kun je naar hartelust uitbreiden.

Mijn top 3 wapens zijn bijv:

Chargeblade
Bow
Sword & Shield

Alle 3 compleet verschillende speelstijlen die me allemaal aanspreken om verschillende redenen.
Beste wapen is de gene die je tofst vind om mee te spelen, maar t echte beste wapen is de bow.

Vind r zelf geen klap aan, maar dat ding is zo machtig sterk. En wanneer je bepaalde jewels vergaard is dat ding veruit t sterkst en makkelijkst te hanteren. Heavy bowgun met cluster met is nog sterker, maar dat vereist enige setup en tegen hele mobiele monsters werkt t haast niet. Bow kun je gewoon oppakken, beetje comfortabel mee worden en alles met gemak kapot maken. En dat bedoel ik niet van kijk mij goed zijn, dat kreng is gewoon belachelijk sterk en makkelijk, solo en multiplayer.

Chargeblade is in potentie de beste (lees snelste kills) in soloplay, maar die vereist veel meer skill om alle SAEDs(z'n ultimate move) te raken. Boog kan je van relatief veilige afstand altijd de weakspots raken met een goeie dodge om gevaar te ontwijken waarna je volgende aanval meer damage doet. Daarbij kan ie ook nog stunnen en verschillende statussen aanbrengen, afhankelijk van welke bow je gebruikt.

Enige nadeel is dat je meerdere bows moet maken voor de verschillende elementen wil je er alles uithalen.
Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste