De HBG is prima als je met ze'n 2en bent maar alleen is het geen ideaal wapen, als ik solo iets hunt pak ik toch liever mijn charged blade er bij dat gaat veel sneller en is veiliger. Beesten als ajanath en rathalos zijn dan een piece of cake.
Zo lang bezig geweest met Anjanath dat die er van door ging... xD Vanavond een herkansing hoop ik!TimNomivaas schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:54:
Ik ben gunlance gegaan, zo vet haha! Niet makkelijk, maar zo veel voldoening als het goed gaat!
Ik ben nu bij Anjanath, eerste poging bijna gelukt solo, gefaald omdat ik zo nodig zijn staart wilde carven die op de grond lag.
Heb je geen assignment, optional of investigation voor Anjanath? Krijg je betere rewards én loopt hij niet weg.mfneed schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:55:
[...]
Zo lang bezig geweest met Anjanath dat die er van door ging... xD Vanavond een herkansing hoop ik!
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Vooralsnog niet helaas... Moet hem killen voor een basecamp in de eerste map, maar dat is een "delivery"... dus geen quest. en een Investigation krijg je pas als je afgebroken parts krijgt toch?Seroczynski schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:06:
[...]
Heb je geen assignment, optional of investigation voor Anjanath? Krijg je betere rewards én loopt hij niet weg.
Investigations krijg je van footprints, feathers etc.
hm, hoe lang duurt dat? eigenlijk elke print of iets dergelijks pak ik wel op! nog geen investigation van gekregen... vanavond maar even op doorborduren dan!Triguld schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:11:
Investigations krijg je van footprints, feathers etc.
Thanks voor de tip!
Chargeblade is best lastig onder de knie te krijgen trouwens! shield buffen... dan axe buffen, bepaalde attacks uitvoeren om te ontladen... Als het allemaal gaat zoals het moet, wel voldoening:D
Dit is mijn eerste monster hunter game maar weglopen doen ze bij mij zo vaak (is normaal gedrag toch)mfneed schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:55:
[...]
Zo lang bezig geweest met Anjanath dat die er van door ging... xD Vanavond een herkansing hoop ik!
Je kan er gewoon achteraan (even tijd om je gear\hp\stamina op orde te maken) en daarna gewoon weer tracken voor punten en die guide levels.
Ik speel overigens met de bow, merk wel dat ik veel te weinig heb aan de speciale ammo types dus meestal schiet ik alles met de close range ammo.
verder vermaak ik me prima, zowel solo als coop ik heb nu de volledige set van Anjanath + de boog nu op naar het volgende beest.
Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.
Tijdens een expedition gaan de monsters na verloop van tijd de hele map af:) Wat tijdens missies uiteraard niet gebeurd:)Axewi schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:16:
[...]
Dit is mijn eerste monster hunter game maar weglopen doen ze bij mij zo vaak (is normaal gedrag toch)![]()
Je kan er gewoon achteraan (even tijd om je gear\hp\stamina op orde te maken) en daarna gewoon weer tracken voor punten en die guide levels.
Ik speel overigens met de bow, merk wel dat ik veel te weinig heb aan de speciale ammo types dus meestal schiet ik alles met de close range ammo.
verder vermaak ik me prima, zowel solo als coop ik heb nu de volledige set van Anjanath + de boog nu op naar het volgende beest.
EDIT: Verbaast me te zien dat de game zo de grond in wordt getrapt... met een match of 6 online achter de rug (geen campaign) geen enkel probleem...
[ Voor 8% gewijzigd door mfneed op 13-08-2018 12:23 ]
Aah duidelijkmfneed schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:19:
[...]
Tijdens een expedition gaan de monsters na verloop van tijd de hele map af:) Wat tijdens missies uiteraard niet gebeurd:)
EDIT: Verbaast me te zien dat de game zo de grond in wordt getrapt... met een match of 6 online achter de rug (geen campaign) geen enkel probleem...
Maar de eerste keer dat je Anjanath moet killen is gewoon voor een mainquest (altans bij mij wel) dus daar loopt ie niet van de map af lijkt me.
Wat betreft het "de grond in trappen", ik kom wel wat problemen tegen en het is zeker geen nette poort hoor tot nu toe voor mij geen hele ernstige dingen maar een aantal dingen waar ik tegenaan gelopen ben:
-Online sessie disconnect heel af en toe of iemand kan niet joinen\mee in een quest.
-Steam notificaties elke 2-3 min van mensen die "Monster hunter spelen" terwijl ze gewoon aan het spelen zijn.
-Cutscenes solo moeten kijken voordat je coop een quest kan starten.
- (niet van mij, ik speel met controller maar:) mouse input is dramatisch, vage acceleration en nog niet gesproken over de rare keybinds als je ranged wil spelen op een keyboard.
Al met al niet voldoende om de game af te kraken imho maar voor een spel wat al een tijdje uit is op andere platformen verdient het ook geen schoonheidsprijs.
Er is een verschil tussen naar een andere sectie van de map vluchten en geheel uit een gebied vluchten. Als je een normale missie hebt of een expeditie de non target monsters kun uit het gebied vertrekken.Axewi schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:16:
[...]
Dit is mijn eerste monster hunter game maar weglopen doen ze bij mij zo vaak (is normaal gedrag toch)![]()
Het is even wennen maar als je het gewend bent dan is het bijhouden van de shield buff en sword buff enz niet zo heel moeilijk. Per gevulde phail die je in je schild laad geeft je 30 seconden buff, dus standaard met 5 volle phails is de shield buff 2 en halve minuut. Wanneer je schild geel gloeid i.p.v rood dan heb je nog 30 seconden geloof ik. Sword charge blijft 30 seconden geloof ik en terwijl die buff actief is bounced je sword nooit van je doelwit af.mfneed schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:15:
[...]
hm, hoe lang duurt dat? eigenlijk elke print of iets dergelijks pak ik wel op! nog geen investigation van gekregen... vanavond maar even op doorborduren dan!
Thanks voor de tip!
Chargeblade is best lastig onder de knie te krijgen trouwens! shield buffen... dan axe buffen, bepaalde attacks uitvoeren om te ontladen... Als het allemaal gaat zoals het moet, wel voldoening:D
Charged blade vind ik persoonlijk meeste voldoening geven
Ik vind de poort juist erg goed. Ik speel met muis en toetsenbord, geen muis problemen. Het probleem met eerst de cutscenes kijken zit ook in de PS4 release en is nooit aangepast, dus geen poort probleem. Verder ben ik nooit in de grond gevallen. En mijn keybinds heb ik via een youtube video direct aangepast. https://www.youtube.com/w...ztk&index=36&t=2s&list=WLAxewi schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:30:
[...]
...
Wat betreft het "de grond in trappen", ik kom wel wat problemen tegen en het is zeker geen nette poort hoor tot nu toe voor mij geen hele ernstige dingen maar een aantal dingen waar ik tegenaan gelopen ben:
-Online sessie disconnect heel af en toe of iemand kan niet joinen\mee in een quest.
-Steam notificaties elke 2-3 min van mensen die "Monster hunter spelen" terwijl ze gewoon aan het spelen zijn.
-Cutscenes solo moeten kijken voordat je coop een quest kan starten.
- (niet van mij, ik speel met controller maar:) mouse input is dramatisch, vage acceleration en nog niet gesproken over de rare keybinds als je ranged wil spelen op een keyboard.
Al met al niet voldoende om de game af te kraken imho maar voor een spel wat al een tijdje uit is op andere platformen verdient het ook geen schoonheidsprijs.
Enige waar ik echt over klaag is dat we geen Squads kunnen aanmaken, want Steam group werkt ook niet echt om elkaars Lobby te joinen. En idd de notificatie spam van steam is irritant.
Dat heeft meer met de drukte op het online platform te maken en niet zo zeer de port dit was helaas ook op de xbox zo.Axewi schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:30:
[...]
Aah duidelijkIk heb nog niet echt expeditions gedaan.
Maar de eerste keer dat je Anjanath moet killen is gewoon voor een mainquest (altans bij mij wel) dus daar loopt ie niet van de map af lijkt me.
Vreemde keuze maar heeft niets met de port te maken.-Cutscenes solo moeten kijken voordat je coop een quest kan starten.
Persoonlijk heb ik hier geen problemen mee, met uitzondering het aim down sights wat meestal op de rechtmuisknop zit zit op c en v wat even wennen is dramatisch is een overstatment als je het mij vraagt.- (niet van mij, ik speel met controller maar:) mouse input is dramatisch, vage acceleration en nog niet gesproken over de rare keybinds als je ranged wil spelen op een keyboard.
En dan lees je dit soort dingen op reddit. Zowel het artikel als de comments zijn een grote WTF. Ik vraag me luidop af of dit een soort van georganiseerde lastercampagne is, vooral als je ook de massale review bombing op steam ziet.
Niet dat ik ga ontkennen dat er problemen zijn. Tijdens het weekend waren er inderdaad wat disconnects en ongetwijfeld zijn de KB+M controls vreemd (speel zelf met gamepad, dus geen opinie hierover). Ik begrijp zelfs dat de system requirements voor max quality graphics bijzonder stevig zijn, maar tegelijk zie ik ook mensen met 5 jaar oude hardware het spel probleemloos spelen op lagere kwaliteit.
Punt is dat ik het hele weekend gewoon leuk heb kunnen spelen en er enorm veel plezier aan heb. Ook de friends met wie ik multiplayer gespeeld heb zijn voorlopig zeer positief over het spel. Dan ga je online wat rondlezen en dan zie je pure vitriool
Niet dat ik ga ontkennen dat er problemen zijn. Tijdens het weekend waren er inderdaad wat disconnects en ongetwijfeld zijn de KB+M controls vreemd (speel zelf met gamepad, dus geen opinie hierover). Ik begrijp zelfs dat de system requirements voor max quality graphics bijzonder stevig zijn, maar tegelijk zie ik ook mensen met 5 jaar oude hardware het spel probleemloos spelen op lagere kwaliteit.
Punt is dat ik het hele weekend gewoon leuk heb kunnen spelen en er enorm veel plezier aan heb. Ook de friends met wie ik multiplayer gespeeld heb zijn voorlopig zeer positief over het spel. Dan ga je online wat rondlezen en dan zie je pure vitriool

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
A, dat verklaard het denk ik... Volgens mij net de missie achter de rug waar ik die kadachi gekilled heb! leuk monster maar wel een stapje hoger in moeilijkheid had ik het idee ^^ (volgens mij is dat ook na barroth en dat andere mud monster)Axewi schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:30:
[...]
Aah duidelijkIk heb nog niet echt expeditions gedaan.
....
Even door questen dus!
Als je tijdens de low rank dus missies voor 6 sterren tegen een muur loopt is het wel waard om je armor te upgraden. Kun je wat meer klappen vangen. En de lage kwaliteit armor cores zijn lategame niets waard verhoudings-gewijs tot de upgrades die je doet. Er zijn een paar spikes in moeilijkheid in low rank Anjanath, Rathian en rathalos/diablos. Het kan verstandig zijn om voor deze gevechten armorsets up te graden.mfneed schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:04:
[...]
A, dat verklaard het denk ik... Volgens mij net de missie achter de rug waar ik die kadachi gekilled heb! leuk monster maar wel een stapje hoger in moeilijkheid had ik het idee ^^ (volgens mij is dat ook na barroth en dat andere mud monster)
Even door questen dus!
Loop nu met complete bone set armor die fully upgraded is:) met een water chargeweapon:) Maar vanavond maar eens flink door questen dan!:)ArgantosNL schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:14:
[...]
Als je tijdens de low rank dus missies voor 6 sterren tegen een muur loopt is het wel waard om je armor te upgraden. Kun je wat meer klappen vangen. En de lage kwaliteit armor cores zijn lategame niets waard verhoudings-gewijs tot de upgrades die je doet. Er zijn een paar spikes in moeilijkheid in low rank Anjanath, Rathian en rathalos/diablos. Het kan verstandig zijn om voor deze gevechten armorsets up te graden.
Ik ben dus bij de eerste keer Anjaneth, heb een barroth gunlance en non upgraded pukei-pukei set. komt goe!
Anjanath is inderdaad het eerste monster waar ik dood ben gegaan, daar heb ik inderdaad wat meer op mijn gear gelet kwa resist.ArgantosNL schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:14:
[...]
Als je tijdens de low rank dus missies voor 6 sterren tegen een muur loopt is het wel waard om je armor te upgraden. Kun je wat meer klappen vangen. En de lage kwaliteit armor cores zijn lategame niets waard verhoudings-gewijs tot de upgrades die je doet. Er zijn een paar spikes in moeilijkheid in low rank Anjanath, Rathian en rathalos/diablos. Het kan verstandig zijn om voor deze gevechten armorsets up te graden.
Ik heb nu mijn eerste tier3 gear en daar kan je inderdaad vrij weinig meer met die normale armor spheres.
Dan zit je goed voor Anjanathmfneed schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:15:
Loop nu met complete bone set armor die fully upgraded is:) met een water chargeweapon:) Maar vanavond maar eens flink door questen dan!:)
[ Voor 15% gewijzigd door Axewi op 13-08-2018 13:18 ]
Na 240 uur op de ps4 gespeeld te hebben, toch de game ook maar op de PC gehaald.
Speelt gelijk weer lekker weg, en ben nu met een Hammer gaan spelen.
Dit is eigenlijk het enige wapen wat ik niet aangeraakt had op de ps4.
Gisteren bij Nergigante aangekomen, en toch gefaald is even wennen een ander wapen ;-)
Helaas lijkt de multiplayer wel wat minder te werken dan op de ps4. Ik heb meerdere sos flares gezocht die er niet waren, en zelf een aantal keren een sos flare geschoten waar niemand op af kwam.
Dit heb ik op de console toch anders ervaren. Misschien dat het over 2 weken beter gaat worden als er meer mensen richting het einde zitten.
Al met al weer veel plezier, en het is totaal niet erg om alles nog een keer langs te lopen.
Gisteren bij Nergigante aangekomen, en toch gefaald is even wennen een ander wapen ;-)
Helaas lijkt de multiplayer wel wat minder te werken dan op de ps4. Ik heb meerdere sos flares gezocht die er niet waren, en zelf een aantal keren een sos flare geschoten waar niemand op af kwam.
Dit heb ik op de console toch anders ervaren. Misschien dat het over 2 weken beter gaat worden als er meer mensen richting het einde zitten.
Al met al weer veel plezier, en het is totaal niet erg om alles nog een keer langs te lopen.
PSN: Res_Binshou
Speel de game ook sinds release op de PC. Ja, er zijn wat bugs, ja het is druk online, ja er zijn wat performance issues, maar niets game-breaking (bij mij althans). Speelt prima weg.
Ga wel regelmatig dood, maar dat lijkt me normaal aangezien je eerst moet leren hoe ieder beest beweegt, aanvalt en wat zijn zwakke plekken zijn. Vermaak me er prima mee in ieder geval.
Ga wel regelmatig dood, maar dat lijkt me normaal aangezien je eerst moet leren hoe ieder beest beweegt, aanvalt en wat zijn zwakke plekken zijn. Vermaak me er prima mee in ieder geval.
Alhoewel ik geen probleem heb met het volkrijgen van mijn game, merk ik dat mijn vrienden die het voor het eerst spelen lang niet zo snel door de game heen gaan als mensen die het eerder hebben gespeeld. Zou mee kunnen tellen voor het aantal mensen dat kán reageren op je SOS.Binshou schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:26:
Na 240 uur op de ps4 gespeeld te hebben, toch de game ook maar op de PC gehaald.
Soms zie ik ook geen SOS voor een bepaald monster, en andere keren zie ik er drie. Ligt ook aan de timing denk ik.
SOS verhaal, had wat expeditions gestart met 3 monsters in het forest... binnen 30sec team vol:) dus idd ook wat afhankelijk!Seroczynski schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:52:
[...]
Alhoewel ik geen probleem heb met het volkrijgen van mijn game, merk ik dat mijn vrienden die het voor het eerst spelen lang niet zo snel door de game heen gaan als mensen die het eerder hebben gespeeld. Zou mee kunnen tellen voor het aantal mensen dat kán reageren op je SOS.
Soms zie ik ook geen SOS voor een bepaald monster, en andere keren zie ik er drie. Ligt ook aan de timing denk ik.
Al wel gezien dat je niet te veel moet grinden voor gear in het begin. Die spullen worden toch vrij nutteloos las ik. Dus vanavond maar lekker monsters neer hoeken in de questline!
In vergelijking met handling van de chargeblade... wat is dan het beste om te gebruiken als blunt weapon? Moet namelijk ook hoorns gaan farmen uiteindelijk... dus om nu al wat kennis met een goede blunt weapon is wellicht wel verstandig..:P of is het dan sowieso gaan voor de Hammer?
Ik ben nu vooral aan het kijken hoe de damage calculation werkt, maar daar zit echt een heel systeem achter.
Hier een mooie uitleg voor de beginners zoals ik: https://mhworld.kiranico.com/guide/damage
Het is toch iets ingewikkelder dan kijken naar de elemental weakness en dat wapen meenemen.
Hier een mooie uitleg voor de beginners zoals ik: https://mhworld.kiranico.com/guide/damage
Het is toch iets ingewikkelder dan kijken naar de elemental weakness en dat wapen meenemen.
Ffe een kort vraagje, ik ga over 2 maanden een nieuwe pc halen, maar wil eigenlijk nu alvast aan het spel beginnen.
Hoe zit het met mn save game? als ik het spel uninstall en op mijn nieuwe pc weer install ben ik dan al mn progresss kwijt? kon hier niet zo snel iets over vinden, de meeste save games gerelateerde vragen gingen over de ps4.
anyone?
Hoe zit het met mn save game? als ik het spel uninstall en op mijn nieuwe pc weer install ben ik dan al mn progresss kwijt? kon hier niet zo snel iets over vinden, de meeste save games gerelateerde vragen gingen over de ps4.
anyone?
Savegames worden lokaal opgeslagen. Als je Steam Cloud aan hebt staan (is volgens mij de default) dan worden je savegames gesynchroniseerd en kan je verder spelen op je nieuwe machine.Ambition88 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:08:
Ffe een kort vraagje, ik ga over 2 maanden een nieuwe pc halen, maar wil eigenlijk nu alvast aan het spel beginnen.
anyone?
Cloudsave functie van steam is hier je redding! Wil je er echt zeker van zijn zou ik het even hier vandaag kopieren, opslaan en later terug kopieren (werkt vaak wel, geef geen garantie:P)Ambition88 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:08:
anyone?
C:\Program Files (x86)\Steam\userdata[YOUR STEAM ID HERE]\582010\remote
Ik denk ook dat het komt, omdat ik nu zo snel door de game ga, maar het feit dat ik ook een vriend niet online kon vinden deed anders vermoeden. Nu las ik net dat je de game moet herstarten als 1 iemand een dc heeft gehad, dus ga ik dat ook is testen.Seroczynski schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:52:
[...]
Alhoewel ik geen probleem heb met het volkrijgen van mijn game, merk ik dat mijn vrienden die het voor het eerst spelen lang niet zo snel door de game heen gaan als mensen die het eerder hebben gespeeld. Zou mee kunnen tellen voor het aantal mensen dat kán reageren op je SOS.
Verder eigenlijk geen problemen, en loopt de game soepel.
Ben wel weer met controller gaan spelen puur vanwege het feit dat ik dan lekker achterover kan hangen.
Damn dit klinkt wel sketchy man, als het niet werkt kan ik wel janken, ken mezelf dan raak ik dat spel nooit meer aan. Misschien toch maar 2 maanden geduld hebben dan hmfpmfneed schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:17:
[...]
Cloudsave functie van steam is hier je redding! Wil je er echt zeker van zijn zou ik het even hier vandaag kopieren, opslaan en later terug kopieren (werkt vaak wel, geef geen garantie:P)
C:\Program Files (x86)\Steam\userdata[YOUR STEAM ID HERE]\582010\remote
Wat is hier sketchy aan?Ambition88 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:27:
[...]
Damn dit klinkt wel sketchy man, als het niet werkt kan ik wel janken, ken mezelf dan raak ik dat spel nooit meer aan. Misschien toch maar 2 maanden geduld hebben dan hmfp
https://store.steampowere...010/MONSTER_HUNTER_WORLD/Ambition88 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:27:
[...]
Damn dit klinkt wel sketchy man, als het niet werkt kan ik wel janken, ken mezelf dan raak ik dat spel nooit meer aan. Misschien toch maar 2 maanden geduld hebben dan hmfp
Heeft gewoon Steam Cloud support, gewoon installeren op je nieuwe pc en gaan verder niets geen gedoe met overzetten*.
*zolang je steam cloud saving gewoon aan hebt staan (is default volgens mij)
Gebruik het geregeld... komt me vaker voor dat ik door de cloud save uren kwijt ben... Vaak bij games waar ik mee bezig ben zet ik zelf ook nog een copie weg op een andere schijf...Ambition88 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:27:
[...]
Ik hoef hem dan alleen opnieuw te installeren op de pc en dan zou hij automatisch verder moeten gaan waar ik ben gebleven? dat zou vet relax zijn.Axewi schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:36:
[...]
https://store.steampowere...010/MONSTER_HUNTER_WORLD/
Heeft gewoon Steam Cloud support, gewoon installeren op je nieuwe pc en gaan verder niets geen gedoe met overzetten*.
*zolang je steam cloud saving gewoon aan hebt staan (is default volgens mij)
De eerste die ik maakte was een geupgrade Bone Hammer, is meer voor raw damage, zonder echt elemental dmg. Dit is redelijk makkelijk te farmen door bonepiles te pakken, werkt gewoon goed voor alles.Fossil Bludgeon IIImfneed schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:56:
[...]
In vergelijking met handling van de chargeblade... wat is dan het beste om te gebruiken als blunt weapon? Moet namelijk ook hoorns gaan farmen uiteindelijk... dus om nu al wat kennis met een goede blunt weapon is wellicht wel verstandig..:P of is het dan sowieso gaan voor de Hammer?
Voor Nergigante heb ik de Lightning Bash II gebruikt vanwege een weakness naar elektriciteit.
Hm,, hamer er maar eens bij gaan maken dan!Triguld schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:44:
[...]
De eerste die ik maakte was een geupgrade Bone Hammer, is meer voor raw damage, zonder echt elemental dmg. Dit is redelijk makkelijk te farmen door bonepiles te pakken, werkt gewoon goed voor alles.Fossil Bludgeon III
Voor Nergigante heb ik de Lightning Bash II gebruikt vanwege een weakness naar elektriciteit.
25 uur in de game zitten maar veel te veel lopen kloten met investigations etc heb ik al in de gaten...:P zit op ster 3...:P
Exploren verbaast me ook echt! om de haverklap kom ik weer een nieuw stuk tegen in de forest erea! hoe vet:D
Low Rank moet je idd niet teveel bij klooien, is wel handig om de patronen van de monsters in te schatten en te leren daarvan. Maar je gear kan je bijna weggooien als je naar High Rank gaat. Dus probeer de main quest te doen, lukt een monster niet dan zoek je naar zijn weakness en craft je daar tijdelijke gear voor.mfneed schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:47:
[...]
Hm,, hamer er maar eens bij gaan maken dan!
25 uur in de game zitten maar veel te veel lopen kloten met investigations etc heb ik al in de gaten...:P zit op ster 3...:P
Exploren verbaast me ook echt! om de haverklap kom ik weer een nieuw stuk tegen in de forest erea! hoe vet:D
Heeft elk wapen uiteindelijk een tree voor elk element? en bijv. status effecten als paralyze?
Het wisselt ook in de tree zelf, het is niet zo dat je 1 tree hebt voor ice dmg bijv.mfneed schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:56:
Heeft elk wapen uiteindelijk een tree voor elk element? en bijv. status effecten als paralyze?
Rarity 5 en 6 zijn bijv ice maar 7 en 8 dragon bijv.
[ Voor 8% gewijzigd door RKD op 13-08-2018 16:07 ]
Gisteren eindelijk Diablos verslagen dus op naar de volgende! Ik sta wel elke keer voor de keuze om nieuwe armor te craften (het is nu een mix van Odogaron en Diablos) of om een nieuwe hammer te maken aangezien ik nogsteeds met Bone Bludgeon III loop te zwaaien..
De Odogaron armour is voor Low Rank prima te doen, ik zou dan wanneer je kan je hammer upgraden.NyceNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:25:
Gisteren eindelijk Diablos verslagen dus op naar de volgende! Ik sta wel elke keer voor de keuze om nieuwe armor te craften (het is nu een mix van Odogaron en Diablos) of om een nieuwe hammer te maken aangezien ik nogsteeds met Bone Bludgeon III loop te zwaaien..
Alright, dan gaan we maar zorgen dat die hammer er snel gaat komenTriguld schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:32:
[...]
De Odogaron armour is voor Low Rank prima te doen, ik zou dan wanneer je kan je hammer upgraden.
Ik ben wel benieuwd, ik heb eigenlijk nooit andere wapens geprobeerd en ben dom weg begonnen met long sword.
Nu ik het spel een beetje door heb ben ik gaan kijken op het internet wat beetje juiste manier is van de long sword. Maar als ik het zo lees is het een flinke dps wapen?
Nu ik het spel een beetje door heb ben ik gaan kijken op het internet wat beetje juiste manier is van de long sword. Maar als ik het zo lees is het een flinke dps wapen?
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Zeker, en je hebt een paar combo's tot je beschikking. Zorg dat je goed gebruik maakt van je focus meter.Desutoroiya schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:49:
Ik ben wel benieuwd, ik heb eigenlijk nooit andere wapens geprobeerd en ben dom weg begonnen met long sword.
in MHW is elke wapen een DPS wapen, zelfs de hunting horn welke support buffs geeft doet behoorlijk wat damage. De long sword is wel een heel offensief wapen omdat je geen blok hebt en dus alle aanvallen moet ontwijken.Desutoroiya schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:49:
Zeker, alleen de overhead slash krijg ik nog niet voor elkaar, maar even in de training area proberen onder de knie te krijgen.Seroczynski schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:54:
[...]
Zeker, en je hebt een paar combo's tot je beschikking. Zorg dat je goed gebruik maakt van je focus meter.
True, maar de meest balanced is hij toch wel?ArgantosNL schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:55:
[...]
in MHW is elke wapen een DPS wapen, zelfs de hunting horn welke support buffs geeft doet behoorlijk wat damage. De long sword is wel een heel offensief wapen omdat je geen blok hebt en dus alle aanvallen moet ontwijken.
Meest balanced, dat is moeilijk zeggen. Alle wapens zijn anders gebalanseerd, mijn voorkeur gaat uit naar de charged blade. In sword form focus op mobiliy en shield voor defense, in axe form DPS en reach. Je verlies behoorlijk wat mobility meestal zit je toch niet extreem lang in axe form.Desutoroiya schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:08:
[...]
Zeker, alleen de overhead slash krijg ik nog niet voor elkaar, maar even in de training area proberen onder de knie te krijgen.
[...]
True, maar de meest balanced is hij toch wel?
Je moet gewoon een wapen vinden die je leuk vind en fijn vind spelen
Zo na 42 minuten voor de eerste keer Anjanath down (solo met longsword). Pffft. Ik had na +- 10-15min al 2 faints te pakken. Het laatste half uur dus extra voorzichtig. Het was mn eerste poging dus in dat opzicht xD
Merk wel dat je niet teveel moet treuzelen om alles onderweg op te pakken (iig bij deze quest). Had ik dat wel gedaan had ik het niet gered binnen 50 min...
Merk wel dat je niet teveel moet treuzelen om alles onderweg op te pakken (iig bij deze quest). Had ik dat wel gedaan had ik het niet gered binnen 50 min...
Nou, ben diablos ook tegen gekomen! Epic!!:D Nu wat questen betreft bij Baloon problem! (geloof dat de quest zo heet) Benieuwd wat die met zich mee brengt! Die raptor achtige daarvoor was goed te doen! Leuke machenics zitten er in, verblinden met zijn oren xD. Ook bijna korte mette gemaakt met dat vliegende ijs monster in coral highlands maar die vloog er helaas vandoor...
Loop ondertussen nog steeds met een fully upgraded bone armor, dat is wel een aardige allrounder! al het ander heeft -5 tot -15 elemental res. dus dat worden echt armor sets voor specifieke monsters. Daarnaast wel een Electric/water/posion chargeblades te pakken! Die kunnen mooi afgewisseld worden:D
Chargeblades zelf begint aardig leuk te worden nu! Combo (xbox controller) om mijn shield te chargen kom ik maar niet achter, een een dps output op mijn axe te krijgen lukt daarintegen wel:D
Loop ondertussen nog steeds met een fully upgraded bone armor, dat is wel een aardige allrounder! al het ander heeft -5 tot -15 elemental res. dus dat worden echt armor sets voor specifieke monsters. Daarnaast wel een Electric/water/posion chargeblades te pakken! Die kunnen mooi afgewisseld worden:D
Chargeblades zelf begint aardig leuk te worden nu! Combo (xbox controller) om mijn shield te chargen kom ik maar niet achter, een een dps output op mijn axe te krijgen lukt daarintegen wel:D
Redelijk eenvoudig, op xbox controler Y + B zodat de transform begin en wanneer het schield nog bij de hilt van het zwaard zit met de rechter trigger drukken, dan wordt de aanval gecanceld en dan worden je huidige phials in je schild te laden voor 30sec per gevulde phail.mfneed schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 07:47:
Nou, ben diablos ook tegen gekomen! Epic!!:D Nu wat questen betreft bij Baloon problem! (geloof dat de quest zo heet) Benieuwd wat die met zich mee brengt! Die raptor achtige daarvoor was goed te doen! Leuke machenics zitten er in, verblinden met zijn oren xD. Ook bijna korte mette gemaakt met dat vliegende ijs monster in coral highlands maar die vloog er helaas vandoor...
Op dit moment ben ik bezig met King Beetle armor. Ben voornamelijk aan het rond lopen in Coral Highlands om materials te verzamelen. Maar moet ook wel een keer verder, ook al vermaak ik mij prima wat ik nu doe
Precies het probleem waar ik tegen aan loop:D kom zoooo veel dingen tegen, elke run die ik maak zie ik wel weer wat nieuws... De levels lijken op kaart zo klein maar zijn oo zo groot:PDesutoroiya schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:32:
Op dit moment ben ik bezig met King Beetle armor. Ben voornamelijk aan het rond lopen in Coral Highlands om materials te verzamelen. Maar moet ook wel een keer verder, ook al vermaak ik mij prima wat ik nu doe
Niet voor niets met 37u pas bij het puffball monster
Ik snap niet zo goed hoe ik een monster moet vangen...ik wil best een trap plaatsen maar ik heb geen idee welke route dat beest bewandeld. nu hoorde ik dat je die traps het beste kan plaatsen bij hun nest, maar hoe weet ik in godsnaam waar zijn nest is? tips voor t vangen/leggen van traps?
@Ambition88 Zodra een monster weg rent en kreupel loopt, ook te zien aan doodshoofdje op de minimap. Vlucht hij terug naar zijn nest. Voor 90% van de gevallen kun je op de plek waar ze slapen als je tegen het beest aan staan de trap neerleggen en deze triggert dan vanzelf, 2 tranc bombs er bij en capture compleet.
Thanks voor de reply, hoe kan ik zien waar ze slapen? hebben ze allemaal een vaste plek en moet je gewoon de map leren kennen of is er een manier om hier eenvoudig achter te komen?ArgantosNL schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:55:
@Ambition88 Zodra een monster weg rent en kreupel loopt, ook te zien aan doodshoofdje op de minimap. Vlucht hij terug naar zijn nest. Voor 90% van de gevallen kun je op de plek waar ze slapen als je tegen het beest aan staan de trap neerleggen en deze triggert dan vanzelf, 2 tranc bombs er bij en capture compleet.
Elk beest heeft een vaste plek waar ze slapen, daar kom je achter door te spelen en de beesten te volgen. De Great Jagras bijvoorbeeld in de grot dat is hun nest en slaap plek. Als beesten mank weg vluchten kun je er gewoon rustig achter aan lopen. Daarnaast is het niet helemaal handig om traps al lang van te voren neer te leggen. Want de trap zodra die geactiveerd is heb je maar heel beperkte tijd om die tranc bombs te gebruiken, en een andere beest kan je trap triggeren voor of je target dat de trap triggeren voordat hij laag genoeg is.Ambition88 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:00:
[...]
Thanks voor de reply, hoe kan ik zien waar ze slapen? hebben ze allemaal een vaste plek en moet je gewoon de map leren kennen of is er een manier om hier eenvoudig achter te komen?
Ah oke, ja ik had maar 1 trap en ik was bang dat hij weer HP zou recoveren en ik telaat zou zijn, ik ga wel ffe goed observeren en ze volgen dan, thanks!ArgantosNL schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:09:
[...]
Elk beest heeft een vaste plek waar ze slapen, daar kom je achter door te spelen en de beesten te volgen. De Great Jagras bijvoorbeeld in de grot dat is hun nest en slaap plek. Als beesten mank weg vluchten kun je er gewoon rustig achter aan lopen. Daarnaast is het niet helemaal handig om traps al lang van te voren neer te leggen. Want de trap zodra die geactiveerd is heb je maar heel beperkte tijd om die tranc bombs te gebruiken, en een andere beest kan je trap triggeren voor of je target dat de trap triggeren voordat hij laag genoeg is.
Ze recoveren wel wat HP maar zo super snel gaat het niet. Ik weet niet precies de snelheid met dat de HP recoveren maar ik heb al meerdere keren gehad dat ik een trap was vergeten en ik snel terug naar camp moest en een uit mijn Box te halen.Ambition88 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:17:
[...]
Ah oke, ja ik had maar 1 trap en ik was bang dat hij weer HP zou recoveren en ik telaat zou zijn, ik ga wel ffe goed observeren en ze volgen dan, thanks!
En dan was het beest nog steeds aan het slapen, trap + 2 tranc bombs was nog steeds voldoende.
Het gekke vond ik nog, dat ik ook terugging naar het kamp om een nieuwe trap te halen, maar die supply box was emptyArgantosNL schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:24:
[...]
Ze recoveren wel wat HP maar zo super snel gaat het niet. Ik weet niet precies de snelheid met dat de HP recoveren maar ik heb al meerdere keren gehad dat ik een trap was vergeten en ik snel terug naar camp moest en een uit mijn Box te halen.
En dan was het beest nog steeds aan het slapen, trap + 2 tranc bombs was nog steeds voldoende.

Had zelf helaas ook niet de materials om ze te craften.
[ Voor 4% gewijzigd door Ambition88 op 15-08-2018 13:41 ]
De supply box is gratis extra missie equipment.Ambition88 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:40:
[...]
Het gekke vond ik nog, dat ik ook terugging naar het kamp om een nieuwe trap te halen, maar die supply box was emptypas toen ik de missie failde en opnieuw starte kon ik weer een trap eruit halen.
Had zelf helaas ook niet de materials om ze te craften.
Als je in de tent gaat kun bij je storage box, waar je extra traps en tranc bombs in kan opslaan.
@Grumpmeister Tijd om je es op te zoeken op Nintendo Network:
https://twitter.com/monst.../1029744528046129152?s=21
Morgen MHGU demo!
Morgen MHGU demo!
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Ik ga m'n Switch eens aanzwengelenThrace Grumble schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:12:
@Grumpmeister Tijd om je es op te zoeken op Nintendo Network:
Morgen MHGU demo!
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Ben toch wel heel benieuwd in welke gear jullie rond lopen! Loop nog steeds met mijn fully upgraded bone armor rond... Die is lekker allround, en geen negatieve effecten... al het andere wat ik kan craften heeft negatieve effecten... Toevallig vanochtend de Brigade set gezien, Die zit er ook wel goed uit alleen wel lastig te craften (en zijn tijd niet waard gok ik).
Kijken jullie per map/kaart/level welke gear jullie equipen/craften of lopen jullie ook lang in het zelfde rond ongeacht je meer dmg krijgt?
Zal wel weer te lang dwalen op dezelfde stukken:P Net pas in The Rotten Veil beland.
Kijken jullie per map/kaart/level welke gear jullie equipen/craften of lopen jullie ook lang in het zelfde rond ongeacht je meer dmg krijgt?
Zal wel weer te lang dwalen op dezelfde stukken:P Net pas in The Rotten Veil beland.
Ik gebruikte ook de bone armor een tijdje, maar sinds gisteren niet meer. Ook in Rotten Veil aangekomen, sinds ik daar ben loop ik rond met het gear van die Fluffy monstermfneed schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:42:
Ben toch wel heel benieuwd in welke gear jullie rond lopen! Loop nog steeds met mijn fully upgraded bone armor rond... Die is lekker allround, en geen negatieve effecten... al het andere wat ik kan craften heeft negatieve effecten... Toevallig vanochtend de Brigade set gezien, Die zit er ook wel goed uit alleen wel lastig te craften (en zijn tijd niet waard gok ik).

Gezien ik aardig wat ervaring heb is alle low rank gebieden redelijk makkelijk, en is het minmaxen van zaken veel minder belangrijk dan de kennis van monster aanval patronen en het ontwijken van alles. Pas op High Rank zullen de skills op armor stukken belangrijker worden even als de elemental resist enz.mfneed schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:42:
Met een hoog genoegen elemental resistence dan wordt je immune voor bijbehoren blights, in HR kan dat op een bepaald moment wel handig zijn.
Thanks voor de reacties ^^ maar eens kijken wat ik ga doen dan... materials bewaren voor weapon upgrades is natuurlijk ook niet verkeerd...
Blijft toch altijd wel kriebelen, nieuwe set beschikbaar om die te gaan craften... xD
Wat toch jammer is (misschien komt het nog) dat rarity 1 sets niet te upgraden zijn naar een hogere rarity... zo worden elke sets uiteindelijk iet wat viable lijkt me? Misschien wat te voorbarig om te zeggen gezien ik nog lang geen endgame ga doen... en dat daar ook dit soort setjes bij zitten...:)
Blijft toch altijd wel kriebelen, nieuwe set beschikbaar om die te gaan craften... xD
Wat toch jammer is (misschien komt het nog) dat rarity 1 sets niet te upgraden zijn naar een hogere rarity... zo worden elke sets uiteindelijk iet wat viable lijkt me? Misschien wat te voorbarig om te zeggen gezien ik nog lang geen endgame ga doen... en dat daar ook dit soort setjes bij zitten...:)
@Ambition88 Je kunt eigenlijk 2 traps meenemen, 1tje uit je tent-kistje (die je zelf craft) en 1tje uit de bevoorradings-kistje. Uit de laatste staat er ook een tekentje bij, zo'n wit wolkje. Deze ben je sws na de missie kwijt. Let ook op, het zijn dezelfde items maar als je ze bvb op je radial menu gebruikt moet je ze toch apart erop binden.
@mfneed Ben zelf nog LR maar probeer toch enkele skills te gebruiken afhankelijk van mijn speelstijl. Bij Anja bvb gear met wat meer fire resistance en een wapen met water dmg kan nooit geen kwaad. Eens je HR unlocked heb je massa's keuze aan verschillend gear, dan ga je niet meer omkijken naar je rarity 1 setjes.
@mfneed Ben zelf nog LR maar probeer toch enkele skills te gebruiken afhankelijk van mijn speelstijl. Bij Anja bvb gear met wat meer fire resistance en een wapen met water dmg kan nooit geen kwaad. Eens je HR unlocked heb je massa's keuze aan verschillend gear, dan ga je niet meer omkijken naar je rarity 1 setjes.
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Dan kun je ook nog een pitfall trap meenenem, dat maakt het 3, plus je kunt de materials meenemen 2 traps plus thunderbugs dan kun je on the fly traps my craften dat maakt het limiet 5. Let wel de duur dat de monster trapped blijft gaat wel omlaag met elke zelfde soort trap.diknmuis schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:14:
@Ambition88 Je kunt eigenlijk 2 traps meenemen, 1tje uit je tent-kistje (die je zelf craft) en 1tje uit de bevoorradings-kistje. Uit de laatste staat er ook een tekentje bij, zo'n wit wolkje. Deze ben je sws na de missie kwijt. Let ook op, het zijn dezelfde items maar als je ze bvb op je radial menu gebruikt moet je ze toch apart erop binden.
wees niet zuinig op low rank materials, craft wat je wil want er is geen limiet aan monster die je kan hunten er zijn in theory oneindig materials beschikbaar. Zeker wanneer de tailraiders en de shiptrader beschibaar zijn dat zij die low rank mats zelfs tussen missies bijna passief er bij.@mfneed Ben zelf nog LR maar probeer toch enkele skills te gebruiken afhankelijk van mijn speelstijl. Bij Anja bvb gear met wat meer fire resistance en een wapen met water dmg kan nooit geen kwaad. Eens je HR unlocked heb je massa's keuze aan verschillend gear, dan ga je niet meer omkijken naar je rarity 1 setjes.
LR kan op je op je eigen skill en kunde bijna helemaal door heen komen, en is voorbereiding minder belangrijk. Heb je de skill en kunde nog niet kun je het jezelf makkelijker maken door goede voorbereiding.
Ik begin nu wel wat fouten tegen te komen in de game, krijg steeds berichten met "thanks" als ik een potion gebruik.
Was met me vrienden bezig een monster te hunten in expedition. Normaal zou je bericht krijgen wanneer hij de area verlaat, bij ons was hij ineens verdwenen...
Was met me vrienden bezig een monster te hunten in expedition. Normaal zou je bericht krijgen wanneer hij de area verlaat, bij ons was hij ineens verdwenen...
Kan het zijn dat iemand anders jou heeft geheald? Want dan zegt je char ook 'thanks'.Desutoroiya schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:58:
Ik begin nu wel wat fouten tegen te komen in de game, krijg steeds berichten met "thanks" als ik een potion gebruik.
Zelfde geldt als iemand een heal fontein(ben de naam kwijt) heeft neergezet, als iemand er in loopt dat wordt er ook thanks gespammed.Triguld schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:02:
[...]
Kan het zijn dat iemand anders jou heeft geheald? Want dan zegt je char ook 'thanks'.
Dat is het juist, ik gebruik potion en andere chars zeggen 'thanks'Triguld schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:02:
[...]
Kan het zijn dat iemand anders jou heeft geheald? Want dan zegt je char ook 'thanks'.
Heb je toevallig wide-range skill op je armor zitten?Desutoroiya schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:25:
[...]
Dat is het juist, ik gebruik potion en andere chars zeggen 'thanks'
Deze deel geeft namelijk een deel van het effect van dingen die jij gebruikt.
Kan idd zijn zoals @ArgantosNL aanhaalt, met die skill heal je ook anderen. Als ik het goed voorheb kun jezelf ook instellen wat en wanneer er gezegd wordt.Desutoroiya schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:25:
[...]
Dat is het juist, ik gebruik potion en andere chars zeggen 'thanks'
Zover ik weet, zit dat niet op de lumu armor setArgantosNL schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:35:
[...]
Heb je toevallig wide-range skill op je armor zitten?
Deze deel geeft namelijk een deel van het effect van dingen die jij gebruikt.
wat is je loadout precies?Desutoroiya schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:52:
[...]
Zover ik weet, zit dat niet op de lumu armor set
Als wapen heb ik long sword (Iron Grace I)
Als gear heb ik de Lumu set, zoals ik al had gezegd.
Als charm de Fair Wind en heb de Glider Mantle
En zodra je een normale potion drinkt krijg je een lading "thanks" jou kant op. Of is dat maar bij bepaalde items?Desutoroiya schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:31:
Als wapen heb ik long sword (Iron Grace I)
Alleen bij gebruik van een potion is het mij opgevallen. Andere items gebruik ik niet op dit momentArgantosNL schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:56:
[...]
En zodra je een normale potion drinkt krijg je een lading "thanks" jou kant op. Of is dat maar bij bepaalde items?

apart, is dat ook als je met random in een party zit? Ik ben dit namelijk nog niet tegen gekomen.Desutoroiya schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:48:
[...]
Alleen bij gebruik van een potion is het mij opgevallen. Andere items gebruik ik niet op dit moment
Had het gisteren niet, kan het zijn dat 1 van mijn vrienden zo gear item had dat wanneer ik een item gebruik die "thanks" spam komtArgantosNL schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:50:
[...]
apart, is dat ook als je met random in een party zit? Ik ben dit namelijk nog niet tegen gekomen.
Zo, gister een lekkere boost in materials gehad! heb nu de volgende wapens! (probeer ze elk element voor po een goed niveau te krijgen zo dat ze lekker met mij mee kunnen lvlen, zodat ik straks minder hoef te backtracken voor mats.)
Chargeblade:
Water lvl 2
electro lvl 2
Poison lvl 1 (Die van die draak mats Rathian, Dear Lutemis!! Hele vette looks!)
Fire lvl1 (gister dat rode agressieve monster gekilled. Kon gelijk fire fixe!)
Chargeblade:
Water lvl 2
electro lvl 2
Poison lvl 1 (Die van die draak mats Rathian, Dear Lutemis!! Hele vette looks!)
Fire lvl1 (gister dat rode agressieve monster gekilled. Kon gelijk fire fixe!)
En? Hoe was het?Grumpmeister schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:26:
[...]
Ik ga m'n Switch eens aanzwengelen
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Inderdaad lekker old school en speelt best fijn wegThrace Grumble schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 10:28:
[...]
En? Hoe was het?Heerlijk weer, old school MH!
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
35 uur verder en nu net diablos verslagen. Nog steeds low level, maar ga dan ook langzaam vooruit. Deels omdat ik per se bepaalde sets wil hebben (hoewel ik weet dat het vrij zinloos is om hier op dit punt veel tijd aan te besteden) en omdat ik ook vrienden wil helpen met hun optional quests. Het is nu eenmaal veel leuker om content met vrienden te doen.
Ook voor de eerste keer (met veel moeite) Kirin neergekregen, waar je toch wel tot het besef komt dat lightning resist set + charm op low level echt niet veel doet
. De lightning cloak werkt wat beter, maar die werkt met een cooldown, en ik geloof dat ik die pas kreeg na Kirin een keer verslagen te hebben.
Ook voor de eerste keer (met veel moeite) Kirin neergekregen, waar je toch wel tot het besef komt dat lightning resist set + charm op low level echt niet veel doet
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Van het weekend de Tweakers Steam Group even gejoind, nu nog kijken hoe ik dan eventueel in zo een party terecht kan komen.
Door het spelen op de ps4 zit ik nu al een stuk sneller op het eind, dit resulteert in een mooi rare 8 wapen, en volledig geupgrade gearset. Nu de tempered mobs aan het farmen om HR 49 te worden.
Blijft nog steeds een leuk en mooi spel om te spelen.
Stiekem ook even de demo op de switch gespeeld, en ondanks dat MHW mijn eerste game uit de serie is, moet ik toegeven dat de game op de switch ook wel wat heeft.
Door het spelen op de ps4 zit ik nu al een stuk sneller op het eind, dit resulteert in een mooi rare 8 wapen, en volledig geupgrade gearset. Nu de tempered mobs aan het farmen om HR 49 te worden.
Blijft nog steeds een leuk en mooi spel om te spelen.
Stiekem ook even de demo op de switch gespeeld, en ondanks dat MHW mijn eerste game uit de serie is, moet ik toegeven dat de game op de switch ook wel wat heeft.
Vraag me eigenlijk af, hoeveel extra monsters hebben de console versies nu? Weet namelijk dat die een zut nieuwe monsters hebben gekregen!
Iemand die dat toevallig weet?
https://monsterhunterworld.wiki.fextralife.com/DLCmfneed schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:59:
Vraag me eigenlijk af, hoeveel extra monsters hebben de console versies nu? Weet namelijk dat die een zut nieuwe monsters hebben gekregen!
4 blijkbaar, weet niet of dit correct is
Thanks, wist niet dat die al bij het IGN lijstje stonden!diknmuis schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:39:
[...]
https://monsterhunterworld.wiki.fextralife.com/DLC
4 blijkbaar, weet niet of dit correct is
Ik vind het een top spel, farmen tot je erbij bij neervalt. Echter het online gedeelte met vrienden is een dikke tegenvaller. Telkens de MW-1 errormelding.
Iemand hier een oplossing voor? Ik heb al poorten open etc. We hebben nog geen gebruik gemaakt van een steam group, om die dan vervolgens te joinen via de hub, werkt dit beter?
Iemand hier een oplossing voor? Ik heb al poorten open etc. We hebben nog geen gebruik gemaakt van een steam group, om die dan vervolgens te joinen via de hub, werkt dit beter?
Heb vooral last van de online errors als ik solo speel met matchmaking, meestal speel ik samen met iemand in een eigen sessie dan verloopt het relatief vlot. De fout ligt bij capcom en/of steam, kun jezelf niet veel aandoen. Steam heeft ook een bug waarbij je constant notificaties blijft krijgen wanneer iemand monster hunter speelt (ook bij andere games). Steam overlay uitzetten helpt daarbij en de game is zelfs stabieler.Freeman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:16:
Ik vind het een top spel, farmen tot je erbij bij neervalt. Echter het online gedeelte met vrienden is een dikke tegenvaller. Telkens de MW-1 errormelding.
Het concept om een steam groep te gebruiken als guild is leuk maar werkt echter niet. In-game kun je niet zien wie er online is of in welke sessie iemand zit. Het makkelijkst is iemand toevoegen op steam, zo kun je dan in-game via friend sessions elkaar joinen. Wij doen het toch zo en communiceren dan via discord.
Ik krijg de error zo goed als nooit te zien, en speel toch regelmatig samen met mensen uit mijn friendslist.Freeman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:16:
Enige wat ik me kan inbeelden is dat ik steevast zelf een sessie maak of die van een vriend join ipv matchmaking te gebruiken.
Vanavond begonnen met spelen... Heb net mijn 2de quest finished... Ben ik die enige die beetje een "wauw" effect heeft ? Zoveel te doen en zoveel te leren... weet niet goed waar beginnen...
Speel zelf vanaf de release op de ps4.
Zag dat er aardig wat updates geweest zijn en na een langere "pauze" ingelast te hebben wilde ik weer online spelen.
Merkte alleen dat bijna niemand van mijn groep dit meer speelt.
Vind zelf het leukst om samen te hunten, en dan niet met random schreeuwende kinderen;). Mocht iemand nog op de ps4 spelen en samen willen hoor ik dat graag!
mijn psn is whoojaa.
Zag dat er aardig wat updates geweest zijn en na een langere "pauze" ingelast te hebben wilde ik weer online spelen.
Merkte alleen dat bijna niemand van mijn groep dit meer speelt.
Vind zelf het leukst om samen te hunten, en dan niet met random schreeuwende kinderen;). Mocht iemand nog op de ps4 spelen en samen willen hoor ik dat graag!
PSN: whoojaa
Je bent zeker niet de enige. Toen ik op de ps4 begon had ik dit zeker ook.QuZyX schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:49:
Vanavond begonnen met spelen... Heb net mijn 2de quest finished... Ben ik die enige die beetje een "wauw" effect heeft ? Zoveel te doen en zoveel te leren... weet niet goed waar beginnen...
Het is dan ook mijn 1e Monster Hunter game. Nu ik op de pc gestart ben ga ik er ook 3x sneller doorheen en weet ik hoe of wat.
Ik kan je wel aanraden om in het begin vooral 1 wapen uit te zoeken en daarop te focussen.
Het is ook wel handig om hiervan een tutorial te kijken, en even te oefenen in de training grounds.
Uiteindelijk wijst alles zich vanzelf, en zal je een hoop plezier hebben aan de game.
Heb paar vraagjes...Binshou schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:26:
[...]
Je bent zeker niet de enige. Toen ik op de ps4 begon had ik dit zeker ook.
Het is dan ook mijn 1e Monster Hunter game. Nu ik op de pc gestart ben ga ik er ook 3x sneller doorheen en weet ik hoe of wat.
Ik kan je wel aanraden om in het begin vooral 1 wapen uit te zoeken en daarop te focussen.
Het is ook wel handig om hiervan een tutorial te kijken, en even te oefenen in de training grounds.
Uiteindelijk wijst alles zich vanzelf, en zal je een hoop plezier hebben aan de game.
- Volg ik in het begin best stap voor stap wat ze doen ? Zit nu op het punt ik mijn eerste expeditie moet doen.
- Heeft het in het begin al nu om te investeren in weapons ? Of kan je beter uw craft materiaal sparen voor later ?
- Af & toe joinen er mensen mijn sessie, heeft dat invloed op mijn rewards/experience ? Of laat ik ze gewoon doen en killen ze het beest sneller.. ?
- Nog tips & trics ? ;-)
[quote]QuZyX schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:29:
[...]
Heb paar vraagjes...
Plus het monster zal niet alleen jou focussen, waardoor er ook wat meer rust momenten zijn dat je kan
healen of iets
Ik zou wel de optionals met een tekst bubbel icoontje doen, hier krijg je wat extra unlocks in de canteen
voor, en je kan ook wat meer items in de botanical research doen zodra je die unlockt.
Voordat je de quest ingaat altijd eten voor de buffs, en de extra HP/Stamina.
Als je in game een keer hulp nodig hebt of wat meer uitleg kan je het ook laten weten dan join ik je sessie een keertje.
[...]
Heb paar vraagjes...
- Je kan inderdaad het beste stap voor stap volgen wat er aangegeven is. Misschien loop je op een punt vast dat je het monster niet aan kan, dan is het handig om een eerder monster te farmen voor wat upgrades. Je kan dit het beste doen door een Optional te doen die je open hebt staan of een Investigation te starten voor het bepaalde monster die je wilt farmen.- Volg ik in het begin best stap voor stap wat ze doen ? Zit nu op het punt ik mijn eerste expeditie moet doen.
- Het is zeker goed om te investeren in een wapen, vandaar dat ik ook aangaf om op 1 wapen te focussen die je leuk vind. Op die manier kan je dit wapen upgraden en sterker worden. (let wel op dat de tree redelijk groot gaat worden, en je niet met alles hetzelfde pad kan bewandelen.)- Heeft het in het begin al nu om te investeren in weapons ? Of kan je beter uw craft materiaal sparen voor later ?
- Als er mensen je quest joinen gaat je geld reward omlaag, maar het monster gaat vaak wel sneller neer.- Af & toe joinen er mensen mijn sessie, heeft dat invloed op mijn rewards/experience ? Of laat ik ze gewoon doen en killen ze het beest sneller.. ?
Plus het monster zal niet alleen jou focussen, waardoor er ook wat meer rust momenten zijn dat je kan
healen of iets
- Tips en Tricks, Ik heb zelf wat tutorials bekeken, en ben verder gewoon de quests afgegaan.- Nog tips & trics ? ;-)
Ik zou wel de optionals met een tekst bubbel icoontje doen, hier krijg je wat extra unlocks in de canteen
voor, en je kan ook wat meer items in de botanical research doen zodra je die unlockt.
Voordat je de quest ingaat altijd eten voor de buffs, en de extra HP/Stamina.
Als je in game een keer hulp nodig hebt of wat meer uitleg kan je het ook laten weten dan join ik je sessie een keertje.
Crafting materialen kan je zonder zorgen spenderen. Betere armor/wapens hebben hogere tiers van materialen nodig. Materiaal hoarden "just in case" is niet nodig.
Grootste tip waarvan ik wou dat ik het eerder wist is: Loadouts. Wanneer je bij je kist staat om je inventory te beheren kan je loadouts bewaren en weer inladen. Kortweg: Je kiest wat er in je bags zit en bewaart deze loadout. Wanneer je later je loadout weer laadt wordt alle extra materiaal automatisch naar je kist gestuurd en wordt ontbrekend materiaal uit de kist gehaald. Spaart zeer veel tijd uit.
Alsook is het handig om vroeg te beginnen aan het levelen van Palico gadgets.
Grootste tip waarvan ik wou dat ik het eerder wist is: Loadouts. Wanneer je bij je kist staat om je inventory te beheren kan je loadouts bewaren en weer inladen. Kortweg: Je kiest wat er in je bags zit en bewaart deze loadout. Wanneer je later je loadout weer laadt wordt alle extra materiaal automatisch naar je kist gestuurd en wordt ontbrekend materiaal uit de kist gehaald. Spaart zeer veel tijd uit.
Alsook is het handig om vroeg te beginnen aan het levelen van Palico gadgets.
Juist niet. Probeer zoveel mogelijk wapens, focus niet te snel. Sommige wapens zijn beter voor grote monsters, maar beweeglijke monsters met bv een greatsword is niet aan te raden (zonder bv. de juiste armorskills). Pak bijvoorbeeld voor beweeglijkere monsters een sneller wapen.Binshou schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:26:
[...]
Je bent zeker niet de enige. Toen ik op de ps4 begon had ik dit zeker ook.