Was doodmoe gisteravond, dus maar een uurtje gespeeld, waarin ik de eerste quest heb uitgespeeld.
De performance. Mijn specs:
- ryzen 5 1500x cpu
- amd RX480
- 16GB ram
- game geinstalleerd op mijn SSD schijf
Performance is goed, al is het nipt. Volumetric Fog uitschakelen is inderdaad een must: Zoals je overal leest maakt het gemakkelijk bijna 20fps verschil. Ik speel met vsync aan (bloedhekel aan screen tearing) en op veel plaatsen haal ik 60 fps. In het eerste grote veld dipte dit echter in specifieke camera angles tot amper 45 fps. Ik heb met alle instellingen geexperimenteerd, en het enige dat mijn framerate nog verder kan verbeteren is de dynamische resolutie. Ben er nog niet uit of ik deze feature aan of uit ga zetten. Aangezien ik bij de andere instellingen amper performanceverschil zie tussen min en max kwaliteit lijkt het erop dat mijn (toch wel relatief recente) ryzen 5 cpu toch een bottleneck is

.
Laadtijden zijn een droom. Dat filmpje dat vergeleek met de PS4 is volledig accuraat: In minder dan 5 seconden laad ik van het hoofdmenu naar de stad.
Eerste quest met dual blades gedaan omdat het me wel leuk leek, maar het viel me meteen op dat ik meestal in de lucht stond te meppen door het korte bereik van die wapens

. Zal het dit weekend wel verder uitzoeken, want de hoeveelheid informatie die het spel je geeft is nogal overweldigend.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.