Ik zit al een tijdje te twijfelen om deze game aan te schaffen aangezien me ps4 aardig stof aan het happen is
Mwoah meer een Japanse grind. Maar zeer vermakelijk imho. Dat mag ik ook wel zeggen met > 200 uur op de teller. Dit is ook voornamelijk Bossfights en verder weinig. Waar je in Diablo ook nog wat meer andere dingen doet. Maar ja Endgame is voornamelijk 'lekker' grinden.Inhumanous schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:02:
Is dit ook een soort van mmo (diablo achtig) verschillende bosses grinden en dan maar hopen dat je het goede item krijgt oid?
Ik zit al een tijdje te twijfelen om deze game aan te schaffen aangezien me ps4 aardig stof aan het happen is
[ Voor 8% gewijzigd door Geteisem op 25-03-2018 20:45 . Reden: Zondag ]
Je krijgt niet net als in Diablo allerlei gear van verschillende kwaliteit en met verschillende properties. Hier droppen de monsters materials. En de gear verkrijg je door te craften. Imho lang niet zo verslavend als de loot grind die Diablo kent ...Inhumanous schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:02:
Is dit ook een soort van mmo (diablo achtig) verschillende bosses grinden en dan maar hopen dat je het goede item krijgt oid?
GamiQ, de game notes app met game maps!
De tempered deviljho is inderdaad een stuk lastiger. Zijn aanvallen doen heel veel pijn, tempered heb ik al een keer geprobeerd maar na deviljho 1 keer te hebben gevochten is toch iets te vroeg.Alvanosa schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:21:
[...]
Het is maar een 7 ster, de quest vond ik wel leuk opzich. Achja tempered zal hij wel lastiger zijn.
Heb betere gear nodig en betere taktiek.
Daarnaast heb ik het idee dat hij solo makkelijker is dan met andere mensen erbij.
van de 2 keer dat ik heb hem gedaan is eerst de normale quest en de optional waren tegen het einde mensen gejoined ik had solo met trap tool pal en trapper grim een makkelijkere tijd.
Verwijderd
Edit: vaal hazak zijn crowns zijn binnen. Na ongeveer 100 pogingen. Had helemaal geen Kirin non-tempereds. Een vriend start er eentje. En het is een giant Kirin. Cart hij 3 keer. Hebben we gelukkig weer wat te doen!
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2018 01:07 ]
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
Dan zal er ook wel een gouden kroon zijn, denk je nietsabriel schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:54:
Heb je ook nog verschillende soorten kronen ? Ik zie dat ik op de meeste nu al een zilver kroon heb
Verwijderd
Yep. Je hebt er niks aan behalve dat het een achievement/trophy een en volle guild card oplevert.sabriel schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:54:
Heb je ook nog verschillende soorten kronen ? Ik zie dat ik op de meeste nu al een zilver kroon heb
Zilver komt in de buurt. Goud is groter of kleiner dan dat.
PSN: Brwmaster
Voeg mij maar even toe aan PSN: TheGrumpmeisterBr3wmaster schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:54:
van het weekend mh ook maar is gekocht. Kapot gespeeld de Wii. Maar is begonnen met de gun lance. Nog nooit gespeeld en so far best een leuk wapen. Kan ik me bij iemand aanmelden om mijn ps4 account in de opening topic te krijgen? Misschien dat er nog wat meer Tweakers zijn om mee te hunten.
Dan zal ik je zsm wel toevoegen aan de Tweaker Squad (al is deze wat rustiger nu, ik speel ook erg weinig deze dagen).
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Thanks zal ik doen! Jammer dat het er wat rustiger is maar goed you never knowGrumpmeister schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:16:
[...]
Voeg mij maar even toe aan PSN: TheGrumpmeister
Dan zal ik je zsm wel toevoegen aan de Tweaker Squad (al is deze wat rustiger nu, ik speel ook erg weinig deze dagen).
Laat het maar weten als je me online ziet, dan zal ik je ook op dat karakter wel even toevoegen.Geteisem schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:38:
Speel ook de laatste weken niet meer. Misschien dat ik het weer eens op pak. Dan wel met mijn tweede/andere character wellicht. Die ook geen lid is van de Squad.
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Zal ik doen thanks.Grumpmeister schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:12:
[...]
Laat het maar weten als je me online ziet, dan zal ik je ook op dat karakter wel even toevoegen.
Ik zag het, even via de app geaccepteerd. Ik zal kijken of ik vanavond wat tijd heb (mits je beschikbaar bent). Mocht ik dan in Ni No Kuni zitten, gewoon even een berichtje sturen, dan sla ik het op en swap ik evenBr3wmaster schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:39:
Heb je gister nog even toegevoegd Grumpmeister. Gister helaas niet zo veel tijd maar nog even een story mission gedaan en nog wat solo gehunt in ancient forest. Begin eindelijk beetje de combo's te onthouden
Ik weet ook nog niet zeker of ik er ben. Vanavond helpen in de zaak van mijn schoonvader maar als ik nog even een uurtje heb zal ik je wel even berichten mocht je online zijn (:Grumpmeister schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:46:
[...]
Ik zag het, even via de app geaccepteerd. Ik zal kijken of ik vanavond wat tijd heb (mits je beschikbaar bent). Mocht ik dan in Ni No Kuni zitten, gewoon even een berichtje sturen, dan sla ik het op en swap ik even
Gister helaas geen tijd gehad ben vanavond vanaf een uurtje of 9 wel online gok ik zo (:Grumpmeister schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:46:
[...]
Ik zag het, even via de app geaccepteerd. Ik zal kijken of ik vanavond wat tijd heb (mits je beschikbaar bent). Mocht ik dan in Ni No Kuni zitten, gewoon even een berichtje sturen, dan sla ik het op en swap ik even
Het verhaal is wel even inkomen dit kan ik me ook niet herinneren van andere MH games. Maar je kan ook kijken of je met wat mensen kan groupen en wat grotere monsters kan hunten. Dit vind ik wel altijd het leukste van de MH gamesSpeciesXX schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:25:
Op de een of andere manier kom ik niet in deze game. Ben nu bij de 6de of 7de hunting missie, maar ik vind er niet echt iets aan nog. Moet ik nog even doorbijten en wordt het later leuker, of is het gewoon niet mijn game?
Mogelijk is het niet je type game, dat kan natuurlijk. Bij missie 7 heb je al wat grotere grut gehad, toch? Barroth en mogelijk Anjanath? Het gros van de lol is het gevecht met het monster. Misschien helpt het je als je eens een ander wapen probeert? Het kan goed dat het wapen voor minder plezier zorgt (dat heb ik ook bij enkele wapens).SpeciesXX schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:25:
Op de een of andere manier kom ik niet in deze game. Ben nu bij de 6de of 7de hunting missie, maar ik vind er niet echt iets aan nog. Moet ik nog even doorbijten en wordt het later leuker, of is het gewoon niet mijn game?
Ik zal m'n best doen, maar geen garanties. Ik ben het grootste deel van de avond niet thuisBr3wmaster schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:17:
[...]
Gister helaas geen tijd gehad ben vanavond vanaf een uurtje of 9 wel online gok ik zo (:
Haha en anders word het na het weekend. Ben het weekend helaas weg maar goed de game loopt niet weg natuurlijkGrumpmeister schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:38:
[...]
Mogelijk is het niet je type game, dat kan natuurlijk. Bij missie 7 heb je al wat grotere grut gehad, toch? Barroth en mogelijk Anjanath? Het gros van de lol is het gevecht met het monster. Misschien helpt het je als je eens een ander wapen probeert? Het kan goed dat het wapen voor minder plezier zorgt (dat heb ik ook bij enkele wapens).
[...]
Ik zal m'n best doen, maar geen garanties. Ik ben het grootste deel van de avond niet thuis
Verwijderd
Ik heb een vraag over het mounten.
Zit er een hidden timer op als je een monster gemount hebt voordat je het een tweede keer kan mounten ?
Ik kan er niets over vinden maar heb het gevoel dat als ik eenmaal het monster gemount hebt, het een aantal minute duurd voordat je het weer opnieuw kan mounten.
Voor het mounten maak ik vaak gebruik van ledges of the ramp-slide-jump techniek.
Momenteel RH47, kan niet wachten tot ik de volgende quest krijg en ik eindelijk eens kan gaan beginnen aan Kirin HR. Als ik het goed hebt wordt deze unlocked op HR49.
Verwijderd
Monsters bouwen elke keer dat je ze mount resistance op tegen mounten. Het wordt dus steeds minder makkelijk om te mounten. Dit werkt overigens zo voor veel zaken zoals stun, paralysis, sleep etc.sabriel schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:13:
Hallo mede-hunters,
Ik heb een vraag over het mounten.
Zit er een hidden timer op als je een monster gemount hebt voordat je het een tweede keer kan mounten ?
Ik kan er niets over vinden maar heb het gevoel dat als ik eenmaal het monster gemount hebt, het een aantal minute duurd voordat je het weer opnieuw kan mounten.
Voor het mounten maak ik vaak gebruik van ledges of the ramp-slide-jump techniek.
Momenteel RH47, kan niet wachten tot ik de volgende quest krijg en ik eindelijk eens kan gaan beginnen aan Kirin HR. Als ik het goed hebt wordt deze unlocked op HR49.
Veel plezier met Kirin. Werken aan je eigen stun, paralysis en thunder resistance kan handig zijn.
@Grumpmeister Ik hoop toch echt dat ik vanavond een keer online aankomen lol
Haha, ik had gisteren van 9 tot 10:30 de PS4 iig aanstaan, maar helaasBr3wmaster schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:15:
Lol kom ik aan met mijn HR4. Hoop vanavond nog even een uurtje te kunnen spelen. Elke avond als ik er klaar voor ben komt er weer wat tussen xD
@Grumpmeister Ik hoop toch echt dat ik vanavond een keer online aankomen lol
Vanavond ben ik wel even aan het spelen, verwacht ik (co-op sessie met een vriend), dus mogelijk kan ik je dan een invite sturen
My bad my bad.Grumpmeister schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:43:
[...]
Haha, ik had gisteren van 9 tot 10:30 de PS4 iig aanstaan, maar helaas
Vanavond ben ik wel even aan het spelen, verwacht ik (co-op sessie met een vriend), dus mogelijk kan ik je dan een invite sturen

Verwijderd
Ik heb idd de Anjanath net down. Heb al verschillende wapens geprobeerd maar ook dat helpt niet echt. Denk idd dat het spel niet zo mijn ding is. DS3, UC4, Bloodborne, dat vond ik wel toffe games. En ook Child of Light en Rime waren top. Eens kijken of ik het spel verkocht krijg of kan ruilen tegen Ys8 of Ni No Kuni 2. RPG's vind ik meestal wel leuk (met uitzondering van Nier AutomataGrumpmeister schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:38:
[...]
Mogelijk is het niet je type game, dat kan natuurlijk. Bij missie 7 heb je al wat grotere grut gehad, toch? Barroth en mogelijk Anjanath? Het gros van de lol is het gevecht met het monster. Misschien helpt het je als je eens een ander wapen probeert? Het kan goed dat het wapen voor minder plezier zorgt (dat heb ik ook bij enkele wapens).
Thanks voor de suggesties, en tot ziens in een andere thread
Ik was gisteren online maar had @Br3wmaster met een minuut of 2 gemist (kwam z'n sessie niet in, daarna een Squad sessie gestart om 'm te inviten en hij was offlineGeteisem schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:17:
Excuses ik game ook gewoon door met zwangere vriendinMisschien dat ik ook nog wel wat Monsters hunt van het weekend. Wellicht mijn andere char ff adden als ik Grump zie.
DS3 en Bloodborne hebben wel wat overeenkomsten, maar hierbij heb je eigenlijk alleen maar bossfights, die ook stukken langer duren dan de DS3 / BB bossfights. Je hebt het in ieder geval geprobeerd, hopelijk heb je meer plezier met iets als NNK2 (erg leuk spel, maar wel wat makkelijk. De sfeer van het spel zit in ieder geval wel goed)SpeciesXX schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:11:
[...]
Ik heb idd de Anjanath net down. Heb al verschillende wapens geprobeerd maar ook dat helpt niet echt. Denk idd dat het spel niet zo mijn ding is. DS3, UC4, Bloodborne, dat vond ik wel toffe games. En ook Child of Light en Rime waren top. Eens kijken of ik het spel verkocht krijg of kan ruilen tegen Ys8 of Ni No Kuni 2. RPG's vind ik meestal wel leuk (met uitzondering van Nier Automata).
Thanks voor de suggesties, en tot ziens in een andere thread
Verwijderd
Wat is je reden om een tweede character te maken? Heeft dat voordelen tov gewoon meerdere loadouts gebruiken?Geteisem schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:17:
Excuses ik game ook gewoon door met zwangere vriendinMisschien dat ik ook nog wel wat Monsters hunt van het weekend. Wellicht mijn andere char ff adden als ik Grump zie.
Gisteren trouwens wat messages van een insect glaive gekregen. Hij was boos dat ik steeds de mounts had. Lance ftw!
Heeft geen voordelen. Gewoon een Ranged en een Melee char omdat het kan. Totaal onzinnig dusVerwijderd schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 17:57:
[...]
Wat is je reden om een tweede character te maken? Heeft dat voordelen tov gewoon meerdere loadouts gebruiken?
Gisteren trouwens wat messages van een insect glaive gekregen. Hij was boos dat ik steeds de mounts had. Lance ftw!
Verwijderd
Ah zo. Lekker. Vooral doen wat je leuk vindt natuurlijk!Geteisem schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:58:
[...]
Heeft geen voordelen. Gewoon een Ranged en een Melee char omdat het kan. Totaal onzinnig dus
Je bent bijna zo idioot als ik met mijn gehunt op crowns.
Ja gewoon ander poppetje anders spelen idee. Totaal ander uiterlijk ook. Ach waarom niet. Moet alleen zeggen dat ik de laatste weken MHW niet meer heb aangeraakt. Wellicht krijg ik van de week nog de geest. Al met al blijft het een vermakelijke game. Zelfs met > 200 uur op de teller.Verwijderd schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 23:05:
[...]
Ah zo. Lekker. Vooral doen wat je leuk vindt natuurlijk!
Je bent bijna zo idioot als ik met mijn gehunt op crowns.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Verwijderd
Ieder zijn lol natuurlijk!Geteisem schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 23:07:
[...]
Ja gewoon ander poppetje anders spelen idee. Totaal ander uiterlijk ook. Ach waarom niet. Moet alleen zeggen dat ik de laatste weken MHW niet meer heb aangeraakt. Wellicht krijg ik van de week nog de geest. Al met al blijft het een vermakelijke game. Zelfs met > 200 uur op de teller.
De event quests die nu lopen, kunnen misschien wat leven erin blazen. Er zitten grappige armor pieces tussen maar ook tempered monsters (ook deviljho), crown missies en meer in. Het is best uitgebreid. Al blijft de basis hetzelfde: sloop dingen.
Door deze events wel voor het eerst in the garthering hub geweest en een paar arena questst gedaan
Verwijderd
Festiviteiten zijn in the gathering hub. Maar het gaat vooral om de events natuurlijk. Die tokens kun je bij de smithy inleveren voor armor. Je krijgt ook heavy armor spheres.sabriel schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:57:
waar is het festival eigenlijk, momenteel hebben we geen weekly limited once maar elke 10 uur of zo. Ik krijg ook de tokens maar weet niet waar ik ze in moet leveren
Door deze events wel voor het eerst in the garthering hub geweest en een paar arena questst gedaan
Edit: Gold crown Kirin is binnen. De rest van de crowns die ik moet halen zijn niet zo moeilijk. Kirin is eigenlijk de enige die me echt moeite kost. Wel een tip: stel je brightness in zoals het spel het aangeeft. Sinds ik dat gedaan heb, zie ik waar de donderstralen heen gaan. Scheelt een hoop.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2018 23:18 ]
Tot mijn verbazing 20min later solo kirin HR afgemaakt.
Moet zeggen dat het me tegenvalt. Ik ben langer bezig geweest en heb nog steeds meer poblemen met de elder dragons dan met Kirin. Helaas kwam ik er pas later achter dat ik van deze boss 14 horn nodig heb voor de lghtning greatsword. Hopelijk was het not een Lucky kill en kan ik hem aardig farmen.
Voor vaal heb ik bijna 10 kills nodig gehad voor de 5 fangs+. Des te ervelender dat de kamaraad die mee was er minimaal 2 kreeg elke ronde. Laten we het maar houden op RNG.
Misschien binnenkort toch maar eens gaan kijken naar de hunting horns. Lijkt me leuk om mee te spelen maar moielijk te masteren.
Verwijderd
Flashpods meenemen.Br3wmaster schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:47:
Iemand die hier gunlance speelt? Ik ben nu bij mijn eerste vliegende monster ( Het is lig de missie na dat je op dat grote lavamonster hebt lopen klooien (wat erg gaaf was)) . Vind deze behoorlijk lastig omdat hij zoveel vliegt en ik de tijd niet heb om mijn combo's te doen. Meestal ben ik bij stap 2 of 3 en dan bam een faint en bijna dood.
____
Na de spring events komt er een giant en mini crown event voor black diablos. Nog 6 crowns te gaan hier. Verdeeld over elder dragons. Maak me alleen zorgen om Kirin. Ik heb alleen tempered hints voor hem. >°<
Ik ben vaak zo van: sign up quest, kill mob en dan: oh, het was een golden crown mob
** dagboek **
Heb helaas veel tijd in werk gestoken om achterstanden in te halen, maar toch nog tijd gevonden om nog wat op monsterhunter te spelen. Momenteel bezig om 2 wapens te upgraden naar epic level. Hiervoor nog maar 4 Kirin+ horns nodig en daarna op naar xevo en nergigante. Van xevo nog een horn nodig en van nergigante een gem. Hopelijk droppen deze snel.
Tevens na alle verhalen ook maar eens gaan beginnen om een horn te gaan maken. Zal wel eerst even wat uitzoekwerk zijn in de trainings-arena maar heb er wel zin in. Vooralsnog speel ik vooral met de giant swords.
* einde dagboek*
Verwijderd
Je ziet het wel aan een monster of hij groot of klein is. Er zijn diverse guides (gaming with abyss) die je daarmee kunnen helpen. Maar dat wil niet zeggen dat je er meteen eentje hebt helaas. Heb bijvoorbeeld 75 Vaal Hazak kills met honderden gequitte investigations.sabriel schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:06:
Weten jullie vanaf het begin al of een monster een giant of mini crown is.
Ik ben vaak zo van: sign up quest, kill mob en dan: oh, het was een golden crown mob
** dagboek **
Heb helaas veel tijd in werk gestoken om achterstanden in te halen, maar toch nog tijd gevonden om nog wat op monsterhunter te spelen. Momenteel bezig om 2 wapens te upgraden naar epic level. Hiervoor nog maar 4 Kirin+ horns nodig en daarna op naar xevo en nergigante. Van xevo nog een horn nodig en van nergigante een gem. Hopelijk droppen deze snel.
Tevens na alle verhalen ook maar eens gaan beginnen om een horn te gaan maken. Zal wel eerst even wat uitzoekwerk zijn in de trainings-arena maar heb er wel zin in. Vooralsnog speel ik vooral met de giant swords.
* einde dagboek*
Net Kirin met een bow gedaan. Anja bow (een na hoogste in die tree). Damn, dat was makkelijk. En ik weet niet eens hoe een bow gebruikt moet worden. Ramde wat op R2 en hij ging neer in 6 minuten. Met de hammer ben ik rustig 25 minuten (met veel stress) zoet.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
PSN: Alvanosa
Haha, same. Ben wel ‘iets’ lagere rank dan jij overigensAlvanosa schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:19:
En ik denk dat ik deze week weer terugkom na een pauze. Het begint weer te kriebelen.
Heb nu een rank 8 fire, dragon en lighting. Voor het ice-sword zal ik nog xevo een aantal keer moeten killen voor gem en horn.
Zelf nu ook mijn eerste hoorn gemaakt. Even wat geoefend op de trainingsdummy, maar om hem echt te gaan masteren zal ik toch echt tegen monsters moeten gaan vechten. Voelt wel nog slomer aan dan hammers.
Ik ga nou ook denk ik met sword en shield spelen.Thrace Grumble schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:11:
[...]
Haha, same. Ben wel ‘iets’ lagere rank dan jij overigens
PSN: Alvanosa
Trouwens ben ik flink aan het balen van Tempered Deviljho. Ik heb hem denk ik al 10 x geprobeerd, en ik heb elke keer te weinig kans om zijn patronen te leren, omdat ik bij het eerste foutje al cart. En dat terwijl hij juist zo veel hoge level decorations zou geven.
Verwijderd
Ik kan je op weg helpen als je wil. Ben vanavond denk ik rond 20u online op de Xbox.dodners schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:50:
Met het oog op Kulve Taroth hoop ik de XBO squad van tweakers weer op te zoeken. Vorige maand was daar iedere keer niemand online, helaas. Is er een nieuwe squad of zijn er mensen die me kunnen uitnodigen voor een andere squad? Ik ben HR 54.
Trouwens ben ik flink aan het balen van Tempered Deviljho. Ik heb hem denk ik al 10 x geprobeerd, en ik heb elke keer te weinig kans om zijn patronen te leren, omdat ik bij het eerste foutje al cart. En dat terwijl hij juist zo veel hoge level decorations zou geven.
Als je zelf hem wil ontdekken kun je zijn patronen ook in de non-tempered event leren natuurlijk. Of guard up en guard 5 met een Lance en dan is het dramatisch simpel.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 17:36 ]
Verwijderd
Wel leuk gevecht.
Wat nog leuker is zijn de wapens die je kan krijgen o_O kreeg een Rarity 8 Water isnect glaive met 620 attack en 360 water hidden element
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Verwijderd

Na 57 Black Diablos en een beetje moedeloos startte ik vandaag een investigation. Die gast was enorm maar ik kreeg een mini gold. Rare shizzle maar goed.
Nog mini Kirin (98 keer gedood al), beide Kushula's (12) en Giant Nerg (67) + Teostra (43) te gaan.
Je moet het spel wel leuk vinden om die dingen te verzamelen. Gelukkig is dat ook zo. Ergens wel jammer dat ik nooit meer een Diablos zal MOETEN verslaan. Hen horens tot achter mijn oren.
Edit: Woop woop Kushala mini binnen. Ben er bijna.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2018 20:44 ]
Het beste lijkt me om naar veel investigations te zoeken en dan kijken naar de condities en rewards van de quest.
Verwijderd
Doe ik inderdaad. Die gaming with abyss heeft een mooi bergje aan filmpjes waaraan je minsters kan meten. Bij investigations speel ik alleen maar bij minimaal 1 zilver + 1 gold. En bij voorkeur met 1 of 5 faints. Maar dan nog kom je ze niet zo maar tegen. En als ik ook maar een beetje twijfel dan ga ik vechten. Ik twijfel best vaak. En ik speel ook nog redelijk wat met anderen. Die minder zielig zijn dan ik. Dus dan moet ik voor de lol gaan spelen. Rare snuiters.NintendoSmasher schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:52:
Deze Youtuber heeft vergelijkingsfilmpjes gemaakt van de grote van een monster om een crown te krijgen.
[video]
Het beste lijkt me om naar veel investigations te zoeken en dan kijken naar de condities en rewards van de quest.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2018 21:07 ]
Ik kreeg net een mini Black Diablos door een investigation te starten om een Diablos te vangen.
Verwijderd
Nice! Hoe ver ben je?NintendoSmasher schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:27:
Ik raad ook aan om een quest te beginnen waarbij het monster waar je op jaagt niet het doel van de quest is.
Ik kreeg net een mini Black Diablos door een investigation te starten om een Diablos te vangen.
Je truk gaat voor mij helaas niet meer op. Alleen maar Elder Dragons te gaan nu.
Edit: Teostra down. Three to go. 3 gold crowns vandaag. Na weken niks (muv die crown events natuurlijk
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2018 21:52 ]
Wel eindelijk Kulve gems, nog maar 1 nodig en dan heb ik alpha en beta sets compleet.
Kulve set is trouwens wel bizar qua skills

mats in overvloed nu evenals bushi tickets

Verwijderd
Als je het puur voor de achievement /trophy doet: Deviljho hoeft niet. Wel voor research niet voor crowns.NintendoSmasher schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:55:
Beide kronen voor Deviiljho en Kushala Daora, en nog twee groten voor Black Diablos en Teostra.
Edit: had net echt een enorme Nergigante. Ga ik dood op een 1 faint missie. Werd echt briljant gestunlocked door hem. Het ergste: Tempered Nerg had ik in 3,5 minuut op doodskopje. Volgende keer doe ik toch iets rustiger aan denk ik.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2018 21:35 ]
Jullie zijn stukken verder in de game dan ik, maar ik geniet wel weer!
[ Voor 12% gewijzigd door Thrace Grumble op 24-04-2018 00:08 ]
Welke gear gebruik je daarbij?Thrace Grumble schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 00:07:
Zoooo... na lange tijd weer verder gegaan met MHW. Gisteren Rathalos gedaan. Zojuist ff wat pogingen voor Diablos gedaan, maar die hakt me nog ff neer. Ik wil en zal de lance tegen hem gebruiken, maar wil nog niet echt lukken. De shieldtiming heb ik nog niet helemaal door, komt nog wel!
Jullie zijn stukken verder in de game dan ik, maar ik geniet wel weer!
3 defense is genoeg, maar 5 is wel erg fijn. en heb je guard up? Ik die (black) Diablos altijd met lance, nooit problemen
Misschien ff maar defense 3 of hoger zien te gearen.
[ Voor 11% gewijzigd door Thrace Grumble op 24-04-2018 08:10 ]
Verwijderd
Je stamina raakt op terwijl je guard gebruikt. Als je eet voor de hunt verdubbelt je stamina balk. Dan kun je aardig lang achter je schild verstoppen. Daarnaast, vreemd genoeg, vult je stamina bij als je beweegt met je schild omhoog. Heel traag naar voren bewegen is daar genoeg voor.Thrace Grumble schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:09:
Gemixte set, heb defense 2, en guard 1. HEt is denk ik ook meer een kwestie van timen, ik guard te vroeg, en dan houdt Diablos soms net in, waarna er een tailswipe volgt. Mn guard (r2+cirkel) stopt dan net te vroeg vaak.
Misschien ff maar defense 3 of hoger zien te gearen.
Guard 3 zou ik doen. Dan verlies je minder stamina bij een hit op je schild. Kun je de dubbele tail swipe en hoofd beuk opvangen. Je kunt beter niet geraakt worden dan dat je minder damage krijgt als je wel geraakt wordt.
Bij mijn lance sets gebruik ik meestal als basis guard up, guard 5 en weakness exploit 3. De rest vul ik aan met andere leuke skills. Voor guard skills: https://monsterhunterworld.wiki.fextralife.com/Guard
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2018 08:41 ]
Ik heb defense met guard verwisseld in mijn postVerwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:38:
[...]
Je stamina raakt op terwijl je guard gebruikt. Als je eet voor de hunt verdubbelt je stamina balk. Dan kun je aardig lang achter je schild verstoppen. Daarnaast, vreemd genoeg, vult je stamina bij als je beweegt met je schild omhoog. Heel traag naar voren bewegen is daar genoeg voor.
Guard 3 zou ik doen. Dan verlies je minder stamina bij een hit op je schild. Kun je de dubbele tail swipe en hoofd beuk opvangen. Je kunt beter niet geraakt worden dan dat je minder damage krijgt als je wel geraakt wordt.
Bij mijn lance sets gebruik ik meestal als basis guard up, guard 5 en weakness exploit 3. De rest vul ik aan met andere leuke skills. Voor guard skills: https://monsterhunterworld.wiki.fextralife.com/Guard
minimaal guard 3,
Ik heb geen Guard up gem, dus als ik guard up wil moet ik fuglt armor gebruiken
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:38:
[...]
Je stamina raakt op terwijl je guard gebruikt. Als je eet voor de hunt verdubbelt je stamina balk. Dan kun je aardig lang achter je schild verstoppen. Daarnaast, vreemd genoeg, vult je stamina bij als je beweegt met je schild omhoog. Heel traag naar voren bewegen is daar genoeg voor.
Hmm...misschien goed dan om inderdaad guard te skillen, vraag me wel af of ik dat al kan met mijn character. Als in: of ik de skills al wel op gear heb zitten, volgens mij zit dit slechts op 1 item dat ik kan craften, vandaar ook de guard 1. Ik zal es kijken!Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:38:
[...]
Over het eten voor de hunt: uiteraard doe ik dit altijd al
Edit: ik kan met mijn huidige craftable gear max. guard 2 krijgen: Baan Coil en Barroth Helm. De helm heb ik al, maar guard 3 valt dus niet te halen. Ik zal ff aan mijn lance skills werken, daar is ook nog genoeg winst te behalen
[ Voor 4% gewijzigd door Thrace Grumble op 24-04-2018 09:01 ]
Daar ga je Decorations voor nodig hebben, of een lvl 3? charm.Thrace Grumble schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:59:
[...]
[...]
Hmm...misschien goed dan om inderdaad guard te skillen, vraag me wel af of ik dat al kan met mijn character. Als in: of ik de skills al wel op gear heb zitten, volgens mij zit dit slechts op 1 item dat ik kan craften, vandaar ook de guard 1. Ik zal es kijken!
Over het eten voor de hunt: uiteraard doe ik dit altijd al
Edit: ik kan met mijn huidige craftable gear max. guard 2 krijgen: Baan Coil en Barroth Helm. De helm heb ik al, maar guard 3 valt dus niet te halen. Ik zal ff aan mijn lance skills werken, daar is ook nog genoeg winst te behalen
Als je nog geen deco's hebt kan je fashion crime Uragaan set gebruiken voor in ieder geval guard up en guard 3
Verwijderd
Als je dat voor elkaar hebt zou ik kijken naar weakness exploit en afhankelijk van je lance handicraft / critical boost.
Arexx gaming heeft prima weapon guides die van de lance kan je goed op weg helpen qua combo's
Ik blijf gewoon proberen, ik vertik het om naar mn standaard CB, LS of Bow te grijpen. Ik wil Diablos aan mn satéprikker rijgen!
[ Voor 22% gewijzigd door Thrace Grumble op 24-04-2018 17:05 ]
Verwijderd
Ah sorry. Ik dacht dat om black diablos ging. Maak je borst maar vast nat.Thrace Grumble schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:03:
Urugaan set wordt lastig, voor zover ik weet heeft die alleen een Alpha en beta set van HR? Heb de Arekkz en Gajin Hunter tutorials uiteraard bekeken, heb ook MH4U en Gen gespeeld, tot ergens in HR, maar daar toen nog geen Diablos tegengekomen.
Ik blijf gewoon proberen, ik vertik het om naar mn standaard CB, LS of Bow te grijpen. Ik wil Diablos aan mn satéprikker rijgen!
Gisteren het verschil mooi ervaren tussen handige spelers en minder handige spelers. Ronde 1 tegen Kushala met 3 anderen met hammers. Allemaal Flashpods. Allemaal munten. En elkaar ruimte geven bij het hoofd. Duurde 4,5 minuut. Daarna weer een SOS met mensen zonder flashes (behalve als ik mount te) en een dual blader en een long sword er die mij weg duwden bij het hoofd. Slim natuurlijk om mijn 1000 damage weg te laten zodat zij samen 500 konden doen. Eerste keer in lange tijd dat ik baalde dat ik flinch free niet aan had. Was ook mijn eerste fail in lange tijd via SOS. Alle drie mijn teamgenoten wisten minimaal 1 keer te fainten. Normaal niet erg maar het was licht irritant omdat ze zo raar speelden. Dit was wel een opvallendheid. Voor de rest vind ik dat random mensen leuk samenwerken.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2018 19:41 ]
Gisteravond dan eindelijk Diablos neergekregen met de lance. Timing is eigenlijk helemaal niet lastig, ik heb nu door dat ik veel te weinig mijn schild gebruikte. En ALS ik mijn schild gebruikte, wilde ik elke keer de countermove (R2+O) gebruiken of zelfs R2+O, R2+X. Dit ging vaak qua timing mis, waardoor ik kwetsbaar en Diablos op mij in kon beuken. Wat blijkt nu? De standaard schild move (R2) is ook al voldoende om een charge van Diablos te tanken. Het enige wat je dan mist is een automatische counter, maar deze move gebruikt geen stamina en kan je ook gewoon oneindig vasthouden, waardoor timing geen issue meer is.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:36:
[...]
Ah sorry. Ik dacht dat om black diablos ging. Maak je borst maar vast nat.Reguliere Diablos is wat voorspelbaarder. Maar vond ik ook pittig toen ik begon (MH noob hier. Althans. Misschien ben ik geen noob meer met HR 134
)
Gisteren het verschil mooi ervaren tussen handige spelers en minder handige spelers. Ronde 1 tegen Kushala met 3 anderen met hammers. Allemaal Flashpods. Allemaal munten. En elkaar ruimte geven bij het hoofd. Duurde 4,5 minuut. Daarna weer een SOS met mensen zonder flashes (behalve als ik mount te) en een dual blader en een long sword er die mij weg duwden bij het hoofd. Slim natuurlijk om mijn 1000 damage weg te laten zodat zij samen 500 konden doen. Eerste keer in lange tijd dat ik baalde dat ik flinch free niet aan had. Was ook mijn eerste fail in lange tijd via SOS. Alle drie mijn teamgenoten wisten minimaal 1 keer te fainten. Normaal niet erg maar het was licht irritant omdat ze zo raar speelden. Dit was wel een opvallendheid. Voor de rest vind ik dat random mensen leuk samenwerken.
Dus: veel shielden en op de juiste momenten wachten, toen was het eigenlijk best makkelijk
Kulve Taroth Quest Line:
Fixed a bug where the Kulve Taroth Siege quest line would not progress correctly under certain conditions (specifically: if you speak to the Admiral out in the field when participating in another player’s instance of the “A Wound and a Thirst” or similar quests, after having collected Kulve Taroth traces but BEFORE having spoken to him separately in Astera). Players who have encountered this bug already can return to Astera and speak with the Admiral, triggering the council scene, after which the Kulve Taroth Siege will become available.
Great Sword Wyvern Ignition “Impact”:
Fixed a bug where the great sword Wyvern Ignition “Impact” saw its fire elemental attack value unintentionally reduced to 240. The value has been reset to 510. The armor skill “Free Element/Ammo Up” is still a requirement for unlocking the fire elemental attack of this weapon.
First Wyverian Statistics:
Fixed some bugs in the data collection for the statistical summaries given to you by speaking to the First Wyverian (weapon usage, number of monsters slain, etc.). Data will be progressively reset starting on April 26. For the duration, the First Wyverian will not give out any statistical information, but this should not affect gameplay in any other way. Please note that the statistical data may be low in accuracy for a short time after the process has finished.
Heb je best ff over gedaanThrace Grumble schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 00:27:
Ah, daar zijn we dan eindelijk: high rankNu dus de beruchte tracks zoeken...
Hele poos niet meer gespeeld, sinds paar dagen weer af en toe een paar hunts.
Toevallig ik ook net. Meteen twee Zohra armorstukken gemaakt. Ik zat gisteravond achter een Anja aan maar die vond het nodig om met een Barrath en Bazel te gaan vechten. Fantastisch!Thrace Grumble schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 00:27:
Ah, daar zijn we dan eindelijk: high rankNu dus de beruchte tracks zoeken...
Verwijderd
Giant Kushala en Nergigante te gaan. Van de eerste hen ik geen investigations meer en van de tweede ben ik 3 keer neer gegaan tegen zijn giant vorm. Terwijl ik Nerg solo in iets minder dan 6 minuten neer hoek. Misschien toch maar iets meer mijn best doen als hij groot lijkt. Het is maar goed dat ik dit een aardig spelletje vind.
Heb overigens wel tempered Kushala. Maar dat is na de Flashpods nerf zo een enorme drol van een gevecht.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2018 23:52 ]
Seriously?? 92x keer die Kirin gedaan, of uberhaupt welk monster dan ookVerwijderd schreef op zondag 29 april 2018 @ 23:51:
Mini crowns zijn binnen. Kirin nummer 92 was de juiste.
Giant Kushala en Nergigante te gaan. Van de eerste hen ik geen investigations meer en van de tweede ben ik 3 keer neer gegaan tegen zijn giant vorm. Terwijl ik Nerg solo in iets minder dan 6 minuten neer hoek. Misschien toch maar iets meer mijn best doen als hij groot lijkt. Het is maar goed dat ik dit een aardig spelletje vind.
Heb overigens wel tempered Kushala. Maar dat is na de Flashpods nerf zo een enorme drol van een gevecht.

Odogaron optionele en ook de quest voor het hunten van een Rathalos en een Rathian (bandit mantle binnen!).
Eerst ff al mn openstaande optionals LR quests doen, dan verder focussen op de Rathian tracks. Fun times, SnS blijft ook erg tof!
Verwijderd
Op zich is het wel zo dat ik monsters jagen leuk vind dus dat past dan weer mooi bij dit spelletje.-SaveMe- schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:56:
[...]
Seriously?? 92x keer die Kirin gedaan, of uberhaupt welk monster dan ookDamn, je moet er maar zin in hebben
Kirin vind ik wel een van de minderen van de gevechten. Gelukkig legde ik zijn HR versie in 5 minuten neer. (Anja boog spam all day) Tempered kost een minuut of 8 omdat ik dan nooit minder dan twee evades aan stamina in mijn balkje laat. Als hij je eenmaal stunt is het klaar. En ik kreeg geen build met alle resistances erin + genoeg damage voor elkaar.
Kushala hoop ik sneller mee klaar te zijn. Wat is dat saai. Zeker in tempered versie. Voor een paaronsters quit ik de investigation als hij duidelijk niet giant is. Dat doe ik zeker bij Kush. Deed ik ook bij Vaal. Bij de meesten heb ik ze gewoon neergemept omdat het leuk was.
Nerg blijf ik een van de leukste gevechten vinden. Op de een of andere manier gaat zijn horens slopen met een hammer niet vervelen. Vind het stiekem niet eens jammer dat ik twee of drie keer neer gegaan ben bij zijn giant crown.
Edit: Nerg binnen. Wat een boef is zijn giant vorm in tempered zeg. 29 down, 1 giant Kushala to go.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2018 21:30 ]
Nu alleen nog 50 arena quests en 50 tempered monsters verslaan en ik kan dit spel eindelijk achter mij laten.
Verwijderd
Dan begint het pas! Op hoe veel staat de teller bij jou?NintendoSmasher schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:12:
Gisteren alle kronen binnen.
Nu alleen nog 50 arena quests en 50 tempered monsters verslaan en ik kan dit spel eindelijk achter mij laten.
Hoop dat je genoeg tempered investigations hebt. Ze joinen via sos is irritant omdat veel mensen tegelijk willen joinen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2018 18:54 ]
Ik maak me geen zorgen om investigations, er zijn optional quest met tempered monsters.
Deze week ga ik het echt afronden, ik heb nog 200 andere games die mijn aandacht nodig hebben.
Misschien als G-rank een keer komt dat ik dan verder ga.
Verwijderd
Maar goed. Wel mijn tweede attack gl decoration binnen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2018 22:10 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ah. Top info. Ik snap hem. Verklaart gelijk waarom ik zo veel kirins kreeg in coral Highlands. Vanavond ff zoeken denk ik.NintendoSmasher schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:46:
Niet als je naar de Ancient Forest gaat. Investigations beperken zich tot het gebied waar je de track vond. Net nog uitgetest. Een half uur rond lopen en heb nu 4 Kushala Daora investigations.
Edit: ik vind welgeteld een Daora track (bij Rathalos nest camp 17). Tips voor de anderen? Alle tracks van Anja, Tobi etc leveren alleen lagere level investigations op tot nu toe.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2018 12:00 ]
Trouwens, platinum.
Verwijderd
Nice platinum!NintendoSmasher schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:57:
Je kan misschien de Daora investigation doen en dan achter zijn reet aanzitten om zijn tracks te pakken. Zo deed ik het ook.
Trouwens, platinum.
Edit: en hier nu ook alle achievements.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2018 22:13 ]
Thrace Grumble in 'nieuws: Monster Hunter World is bestverkochte game ooit va...
en een dag later: http://www.capcom-unity.c...ndo-switch-on-august-28th
MHW: Jay
Q1 2019 gaat het dus worden, als het al niet later is.
of ze moeten op gamescom nog wat aankondigen in augustus , maar dat zou wel een vreemde zijn.