• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15:41
Qlimaxs schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:09:
[...]

Wat word hier precies mee bedoeld?
Voorheen had je een lijst aan quests, waarbij enkele quests 'key quests' waren (waarbij het vaak niet eens zichtbaar was welke het waren). Deze moest je doen om de zogenaamde 'Urgent' quest te activeren, wat vaak een lastiger monster was van een niveau hoger (quests hadden een ranking in sterren, en door een Urgent quest kon je de quests van een ster hoger unlocken).

Dus het waren een soort van 'main quests', maar je wist niet welke het waren zonder het op te zoeken (ik deed vaak alles gewoon, dus ik kreeg vanzelf de urgent quest wel).

Nu lijken ze er een verhalend element aan te hebben geplakt, waardoor er meer structuur zit in hoe je de quests voor lastigere monsters vrij kan spelen.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• WahWah
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 27-11 00:52
Grumpmeister schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:48:
[...]

Gisteren (helaas) nieuws over de PC release:
https://twitter.com/monsterhunter/status/948584768303607809

Ze hebben de indicatie van herfst 2018 gegeven. Ik vind het jammer dat het zo lang nog moet duren, maar aan de andere kant ook wel een beetje opgelucht dat ik niet binnen 2-3 maanden 2x het bedrag uit zal geven O-)

Tot die tijd zal ik iig bezig gaan op de PS4.
OMG daar gaan we weer met het lange wachten. Was hetzelfde met de Japanse versies naar Westerse versies van de vorige games |:(

Moet ik mssn toch ergens een PS4/Xbox op de kop tikken. Vraag me wel af, hoe zit het met je account. Kan je die gewoon vrij spelen op elk platform? Je begint op PS4, en dan als de PC versie uitkomt dan haal je die en kan je verder waar je gebleven bent?

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20-10 16:03

Geteisem

Forty-six and two ahead of me

Topicstarter
WahWah schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:56:
[...]

OMG daar gaan we weer met het lange wachten. Was hetzelfde met de Japanse versies naar Westerse versies van de vorige games |:(

Moet ik mssn toch ergens een PS4/Xbox op de kop tikken. Vraag me wel af, hoe zit het met je account. Kan je die gewoon vrij spelen op elk platform? Je begint op PS4, en dan als de PC versie uitkomt dan haal je die en kan je verder waar je gebleven bent?
Reken daar maar niet op bij de meeste spellen is dat platform bound.

www.gevoeligeplaten.nl

• Grumpmeister
Geteisem schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:09:
[...]

Reken daar maar niet op bij de meeste spellen is dat platform bound.
Dit, ik ben er ook erg bang voor. Nu had ik er toch al wel rekening mee gehouden, en misschien / hopelijk komt er een soort van transfer program (zoals WiiU / 3DS had), maar ik denk dat ze daarmee te veel tegen de schenen van Microsoft / Sony aan schoppen. Tussen WiiU en 3DS was nog enigszins logisch omdat je van home console naar portable kon gaan zodat je onderweg door kon grinden. Maar zolang er geen vorm van account creation komt, zal het waarschijnlijk aan je PSN / Xbox Live ID hangen (waarbij Xbox de grootste kans heeft tot overzetten, maar aan de andere kant (voor zover ik lees) verreweg het minst populaire platform is voor dit spel).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Grumpmeister schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:07:
[...]

Dit, ik ben er ook erg bang voor. Nu had ik er toch al wel rekening mee gehouden, en misschien / hopelijk komt er een soort van transfer program (zoals WiiU / 3DS had), maar ik denk dat ze daarmee te veel tegen de schenen van Microsoft / Sony aan schoppen. Tussen WiiU en 3DS was nog enigszins logisch omdat je van home console naar portable kon gaan zodat je onderweg door kon grinden. Maar zolang er geen vorm van account creation komt, zal het waarschijnlijk aan je PSN / Xbox Live ID hangen (waarbij Xbox de grootste kans heeft tot overzetten, maar aan de andere kant (voor zover ik lees) verreweg het minst populaire platform is voor dit spel).
Beetje hetzelfde verhaal als de character migration bij GTA V. Dat was ook platform afhankelijk en ging niet zonder slag of stoot.

www.gevoeligeplaten.nl

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 21:35
Gezien de game enorm groot is in Japan denk ik dat het PS4 platform het platform is om deze game te spelen.
Ik bedoel je hoeft voor een co-opje niet bang te zijn dat je niemand kan vinden na bv 6 maanden later.

[Voor 5% gewijzigd door jori040 op 10-01-2018 08:18]

• Grumpmeister
Yep, dat verwacht ik ook. Zelfs voor de WiiU zijn nog groepen te vinden, MH is gewoonweg enorm populair daar. Hopelijk krijgt het met World ook een grotere following in het westen. Nog maar 16 dagen... *O*

• Grumpmeister
Lootboxes zou idd het hele idee van Monster Hunter onderuit schoffelen, dus het verbaast me niks. Dat ze verder niks hebben met het hele Season Pass / paid DLC gebeuren is ook mooi. De DLC die komt (zoals Deviljho) is gewoon gratis, en kijkend naar de voorgaande games kan er heel wat bij komen. Mochten ze op een later moment G-Rank toe willen voegen als een betaald iets, denk ik niet eens dat ik er veel moeite mee zal hebben (natuurlijk een beetje vroeg om het te zeggen, maar ze hebben qua gratis extra content wel een erg goede track record). Voor G-Rank is het de manier die ze altijd hebben gehad, al hebben we daar in het westen maar weinig van gemerkt (eerst MH3 uitbrengen, daarna de Ultimate die ook naar het westen gaat met G-Rank (en dus ook als nieuwe game in Japan), MH4 had hetzelfde, en Generations / X heeft geen G-Rank maar bijv. XX wel).

Dan heb ik liever straks G-Rank als een paid DLC dan Monster Hunter World Unite / Ultimate :P

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Had het zelf ook niet verwacht nee lootboxes in deze game. Nog een paar weken. 8)

www.gevoeligeplaten.nl

• Mvandenberg91
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14:04
Ben groot fan van Monster Hunter veel gespeeld op de PS2 vroeger. Kan niet wachten tot volgende week en ook van de nieuwe PS4 Pro bundel gaat me hartje sneller kloppen :P Alleen geen idee wanneer en waar hij in Nederland te krijgen is :(

http://community.eu.plays...unter-Bundle/m-p/25491461

• Grumpmeister
Mvandenberg91 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:12:
Ben groot fan van Monster Hunter veel gespeeld op de PS2 vroeger. Kan niet wachten tot volgende week en ook van de nieuwe PS4 Pro bundel gaat me hartje sneller kloppen :P Alleen geen idee wanneer en waar hij in Nederland te krijgen is :(

Die is wel gaaf zeg! Het is idd maar de vraag of het überhaupt naar Nederland komt, want ook de Collector's Edition kwam niet naar Nederland (wel Engeland en Duitsland).

• Mvandenberg91
Grumpmeister schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:16:
[...]

Die is wel gaaf zeg! Het is idd maar de vraag of het überhaupt naar Nederland komt, want ook de Collector's Edition kwam niet naar Nederland (wel Engeland en Duitsland).
Ik ga maar de hele dag op internet zoeken en hopen op een wonder :P

• Grumpmeister
Mvandenberg91 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:17:
[...]

Ik ga maar de hele dag op internet zoeken en hopen op een wonder :P
Zorg dat je wel je Poogie aait, dat zorgt voor geluk!

• Mvandenberg91
Grumpmeister schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:23:
[...]

Zorg dat je wel je Poogie aait, dat zorgt voor geluk!

[afbeelding]
Haha goede tip ik heb ook mijn Palico op zoektocht gestuurd 8)

• WahWah
Mvandenberg91 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:12:

Als ik toch een PS4 moet aanschaffen voor de game (sinds ik niet kan wachten tot herfst!) dan zou ik ook wel deze willen :D

Is PS4 trouwens region locked? Stel ik haal een PS4 in Japan, kan ik dan gewoon hier alles in het Engels spelen en EU games draaien? Kheb een collega die gaat volgende week naar Japan, alhoewel ik eigenlijk verwacht dat ze daar op release day meteen uitverkocht zijn, misschien met wat geluk :p

• Grumpmeister
WahWah schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:30:
[...]

Als ik toch een PS4 moet aanschaffen voor de game (sinds ik niet kan wachten tot herfst!) dan zou ik ook wel deze willen :D

Is PS4 trouwens region locked? Stel ik haal een PS4 in Japan, kan ik dan gewoon hier alles in het Engels spelen en EU games draaien? Kheb een collega die gaat volgende week naar Japan, alhoewel ik eigenlijk verwacht dat ze daar op release day meteen uitverkocht zijn, misschien met wat geluk :p
Pin me er niet op vast, maar het lijkt er wel op.
http://community.eu.plays...gion-locked/td-p/21205401

Om eerlijk te zijn lijkt het mij het risico en het gedoe niet waard.

• WahWah
Grumpmeister schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:38:
[...]

Pin me er niet op vast, maar het lijkt er wel op.
http://community.eu.plays...gion-locked/td-p/21205401

Om eerlijk te zijn lijkt het mij het risico en het gedoe niet waard.
Ok soort van semi-region locked dus....dit wel, dat niet...nevermind. Ik zie ook dat ze al uitverkocht zijn daar, dus dat feest ging zoiezo niet door :D

Die blogpost van is van gisteren, op de EU community site, dus ik neem aan dat hij dan ook hier uitkomt. Eens kijken wat er de komende dagen verschijnt in de webshops. Denk niet dat hij hier meteen uitverkocht zal zijn...

*edit*
https://www.polygon.com/2...lease-date-price-gamestop
The Rathalos Edition PS4 Pro bundle will be available in “very limited qualities” on Jan. 26

of misscihen wel :/

@Mvandenberg91 Pre-order bij Game Mania voor 469 euro
https://www.gamemania.nl/...ster-hunter-world-edition

[Voor 23% gewijzigd door WahWah op 17-01-2018 10:02]

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Mooi ding hoor die Monster Hunter Playstation PRO. Het is dat wij al een PRO en normale hebben staan. :X

www.gevoeligeplaten.nl

• Mvandenberg91
WahWah schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:50:
[...]

Ok soort van semi-region locked dus....dit wel, dat niet...nevermind. Ik zie ook dat ze al uitverkocht zijn daar, dus dat feest ging zoiezo niet door :D

Die blogpost van is van gisteren, op de EU community site, dus ik neem aan dat hij dan ook hier uitkomt. Eens kijken wat er de komende dagen verschijnt in de webshops. Denk niet dat hij hier meteen uitverkocht zal zijn...

*edit*
https://www.polygon.com/2...lease-date-price-gamestop
The Rathalos Edition PS4 Pro bundle will be available in “very limited qualities” on Jan. 26

of misscihen wel :/

@Mvandenberg91 Pre-order bij Game Mania voor 469 euro
https://www.gamemania.nl/...ster-hunter-world-edition
Thanks voor de link ik ben alleen niet zo'n fan van Gamemania. Even kijken wat ik doe _/-\o_
Voor de liefhebbers, any (?) een uitgebreide weapons guide

Ik ga de game niet spelen, niet zo mijn ding en veel te veel leukere spellen om te spelen.

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
-SaveMe- schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:52:
Voor de liefhebbers, any (?) een uitgebreide weapons guide

Ik ga de game niet spelen, niet zo mijn ding en veel te veel leukere spellen om te spelen.
Fijn dat je dit even meld in het Monster Hunter topic en nee hier zitten vast geen liefhebbers. |:(

www.gevoeligeplaten.nl

:? :?

Handige guide toch? En verder is er nog niet veel activiteit hier. Wie spelen de game allemaal en hoe vinden jullie het? Game is nog niet uit... :F

[Voor 11% gewijzigd door -SaveMe- op 19-01-2018 00:29]

• Grumpmeister
-SaveMe- schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 00:27:
:? :?

Handige guide toch? En verder is er nog niet veel activiteit hier. Wie spelen de game allemaal en hoe vinden jullie het? Game is nog niet uit... :F
Op dit moment werkt de URL niet :-(

Vandaag begint wel de laatste beta-sessie, met Nergigante als een extra quest. Die schijnt flink lastiger te zijn dan de andere 3 (Schijnbaar verkeerd begrepen informatie vanuit de directe JPN->Engels vertaling toen deze beta aangekondigd werd), dus voor nieuwkomers; begin lekker met het uitzoeken welk wapen bij je past op de eerste 2-3 quests, en zodra je een goed gevoel hebt met een wapen, probeer Nergigante :)

Ik ben heel benieuwd hoe Nergigante ontvangen gaat worden...

[Voor 8% gewijzigd door Grumpmeister op 19-01-2018 08:01]

• Daradius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-07 10:02
Grumpmeister schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:55:
[...]

Op dit moment werkt de URL niet :-(

Vandaag begint wel de laatste beta-sessie, met Nergigante als een extra quest. Die schijnt flink lastiger te zijn dan de andere 3 (Schijnbaar verkeerd begrepen informatie vanuit de directe JPN->Engels vertaling toen deze beta aangekondigd werd), dus voor nieuwkomers; begin lekker met het uitzoeken welk wapen bij je past op de eerste 2-3 quests, en zodra je een goed gevoel hebt met een wapen, probeer Nergigante :)

Ik ben heel benieuwd hoe Nergigante ontvangen gaat worden...
Trek meteen mijn charge blade of greatsword weer uit de kast. Heb wel even zin om de beta te spelen, kan namelijk niet wachten op de release. eindelijk weer een monster hunter op een fatsoenlijke console (werd een beetje gek van heel die 3ds).

• Grumpmeister
Daradius schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:09:
[...]

Trek meteen mijn charge blade of greatsword weer uit de kast. Heb wel even zin om de beta te spelen, kan namelijk niet wachten op de release. eindelijk weer een monster hunter op een fatsoenlijke console (werd een beetje gek van heel die 3ds).
Ik ga morgen eens aan de slag met Longsword en/of Dual Blades, en vervolgens de Bow. Het is schijnbaar vrij makkelijk nu om Blast Vials te maken (Empty Vial + Fire Herb), dus even de Nergigante daarmee opblazen :)

• WahWah
Mvandenberg91 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:19:
[...]

Thanks voor de link ik ben alleen niet zo'n fan van Gamemania. Even kijken wat ik doe _/-\o_
Nu ook bij bol.com
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

• Mvandenberg91
Ik zie het toevallig net zelf ook bedankt!

Beta gegevens trouwens: http://www.monsterhunterworld.com/us/topics/beta/

[Voor 10% gewijzigd door Mvandenberg91 op 19-01-2018 12:29]

• jaydenjarno
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18:53
Hoe kan je meedoen aan de beta? Zat in de Playstation app te kijken en te zoeken. Niks te vinden van de beta. Ben wel benieuwd naar dit spel

• Grumpmeister
jaydenjarno schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:40:
Hoe kan je meedoen aan de beta? Zat in de Playstation app te kijken en te zoeken. Niks te vinden van de beta. Ben wel benieuwd naar dit spel
Ik had 'm een hele tijd geleden gedownload, maar een vriend zei dat de beta in de Demo-tab van de PS Store te downloaden is. Gewoon downloaden en een connectie hebben met het internet, volgens mij is voor de beta PSN niet eens perse nodig.

• jaydenjarno
In de Playstation app is die echt nergens te vinden helaas...

• Grumpmeister
jaydenjarno schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:25:
In de Playstation app is die echt nergens te vinden helaas...
Bohhh, het is heel omslachtig daar. Speciaal hiervoor even de app gedownload.
  • Ga naar het tabje PS4
  • Druk op het zoek icoontje
  • Vul daar alleen maar 'Beta' in
  • Alles weergeven, dan zou je 7 resultaten moeten krijgen en Monster Hunter World staat daar tussen :)

• jaydenjarno
Ik heb hem daar ook niet staan helaas. Dan maar wachten tot ik thuis ben en hem dan aanzette.

• jaydenjarno
Heb hem gedownload. Moet zeggen dat het er mooi uitziet. Controls voelen echt "clunky" aan. Denk niet dat het hem gaat worden.

Kan het over het hoofd hebben gezien maar welke is nou de health van het monster?

[Voor 25% gewijzigd door jaydenjarno op 21-01-2018 10:56]

• Daradius
man man man, eindelijk de laatste verlsagen. Nu wachten op de release an mooi mijn bonus pack ontvangen. Hoop dat als hij terug komt in de game, dat je niet maar 15 minuten hebt om hem te verslaan. want het was echt bijna niet te doen.

• Grumpmeister
jaydenjarno schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:50:
Heb hem gedownload. Moet zeggen dat het er mooi uitziet. Controls voelen echt "clunky" aan. Denk niet dat het hem gaat worden.

Kan het over het hoofd hebben gezien maar welke is nou de health van het monster?
De controls zijn echt wapen specifiek. Als je gewoon het eerste wapen wat je character vast had hebt geprobeerd, dan ja, dat is een vrij clunky wapen. Dual Blades werkt bijv. stukken vlugger en je bent veel mobieler. Het is vrij jammer dat ze je een Switchaxe in de handen drukken in het begin.

En je hebt niks over het hoofd gezien, er is geen healthbar van een monster. Je kan z'n hartslag monitoren maar verder moet je uitgaan van het gedrag en de vorige ervaringen met een specifiek monster (ook al verschillen ze ook individueel, de ene keer vecht je tegen een zwakkere of sterkere versie dan de andere keer).

Verder is de Great Jagras ook niet het beste monster om MHW te showcasen, dat was echt een lopende target dummy.
Daradius schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:06:
man man man, eindelijk de laatste verlsagen. Nu wachten op de release an mooi mijn bonus pack ontvangen. Hoop dat als hij terug komt in de game, dat je niet maar 15 minuten hebt om hem te verslaan. want het was echt bijna niet te doen.
Nergigante is vrij lomp ja. Solo kreeg ik het met m'n wapen voorkeur niet voor elkaar (al heb ik niet vaak geprobeerd, had niet zoveel tijd). In een groep met 3 Japanners hadden we 'm wel de eerste keer neer gekregen. Rewards zijn iig binnen, ik heb zin in vrijdag *O*

• Mvandenberg91
Ook ik heb dit weekend Nergigante dit weekend verslagen wat een gevecht :P Mochten mensen vanaf vrijdag samen willen jagen ik speel op PS4. ID is MordyNL

• Grumpmeister
Misschien is het goed idee om ergens een lijstje aan ID's bij te gaan houden. M'n ID is iig TheGrumpmeister.

@Mvandenberg91 , ik heb je iig toegevoegd :)

[Voor 18% gewijzigd door Grumpmeister op 22-01-2018 10:04]

• Nipje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 26-11 13:02
Zijn er nog een aantal Xbox One spelers present hier? Mijn gamertag is Nipje!

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
@Mvandenberg91 Zal je vanavond ook even toevoegen. Als het goed is ligt ie vrijdag hier ook op de mat. d:)b

www.gevoeligeplaten.nl

• Farpoint
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23-05-2018
Hij ligt hier vrijdag ook op de mat. Iemand er problemen mee als ik wat mensen toevoeg @Ps4? :)

• Grumpmeister
Voeg toe, voeg toe. Ik heb pas 2 PS vriendjes, dus wat meer leven juich ik zeker toe :)

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Voeg mij ook maar toe psn: Amoebe. Hopelijk dalijk genoeg Tweakers om mee te hunten.

www.gevoeligeplaten.nl

• Joetje079
  • Laatst online: 19:17
Ik ga deze game vrijdag ook halen. Het is wel mijn eerste monster hunter game dus ik weet nog niet precies hoe het allemaal werkt maar dat komt wel goed denk ik ;)

Psn: Youri079 / Steam: Joet079 / Uplay: JoetjeTube079

• Origins
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 21-07 15:12
Same here, MH newbie, maar heb er wel zin in, ik voeg er een aantal toe!

PSN: Mallakai-NL

• Grumpmeister
Iedereen is ooit een newbie geweest, en hoewel MH in essentie nog hetzelfde is, zal het ook voor de 3DS crowd weer even wennen worden. Als je vragen hebt, of ergens tegen aan loopt, vraag maar raak :)

Het hele idee achter dit spel is samenwerking, met name de grotere hunts. Het is vaak ook nog handig om wat 'oudere' monsters te doen, ook al ben je wat verder, voor alle materialen, etc. Het vinden van hulp is vaak dus geen probleem :)

• Valandin
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:08
Ik ben ook om, heb hem besteld, de beta even getest van het weekend en met Longsword spelen was wel écht gaaf weer. Ook nu wel weer een newb, heb het op de PSP vroeger wel eens MH:Freedom gespeeld..

[Voor 16% gewijzigd door Valandin op 25-01-2018 16:25]

| Website: Nuloh.nl (Fotografie) | Nikon D600 | Nikon 50mm F/1.8 | Sigma 70-200 F/2.8 OS |

• Grumpmeister
Valandin schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:31:
Ik ben ook om, heb hem besteld, de beta even getest van het weekend en met Longsword spelen was wel écht gaaf weer. Ook een flinke newb, heb het op de PSP vroeger wel eens MH:Freedom gespeeld..

Gamertag is: Valandinz
Longsword is idd wel gaaf nu. De toevoeging van Helm Breaker is wel awesome, die had ik nog niet actief getest tot dit weekend. Maar inderdaad een paar Spirit combo's inzetten om vervolgens te eindigen met de Helm Breaker... :9~ . Was even lekker om Anjanath daar bij de eerste keer dat ik 'm deed vol mee te raken.

Sowieso een fijn wapen, aangezien je wat meer bewegingsvrijheid hebt ten opzichte van iets als Greatsword / Hammer.

• Valandin
Grumpmeister schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:06:
[...]

Longsword is idd wel gaaf nu. De toevoeging van Helm Breaker is wel awesome, die had ik nog niet actief getest tot dit weekend. Maar inderdaad een paar Spirit combo's inzetten om vervolgens te eindigen met de Helm Breaker... :9~ . Was even lekker om Anjanath daar bij de eerste keer dat ik 'm deed vol mee te raken.

Sowieso een fijn wapen, aangezien je wat meer bewegingsvrijheid hebt ten opzichte van iets als Greatsword / Hammer.
Haha zeker!
Vind het mooie aan Monster Hunter altijd dat de gameplay per wapen zo verschillend is. Als je het idee begint te krijgen dat het een beetje repetitief wordt kan je altijd nog swappen naar een andere playstyle en het speelt alweer compleet anders.

Enige waar ik me een beetje zorgen over maak is de huidige content. Zelf nog niet echt ervaren maar las op internet dat er niet zo heel veel content was en je met 30-40 uur wel de beste gear / alle hunts completed hebt.

| Website: Nuloh.nl (Fotografie) | Nikon D600 | Nikon 50mm F/1.8 | Sigma 70-200 F/2.8 OS |

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Ben ook een (redelijke) newbie. Heel klein beetje Ultimate op de Wii U gespeeld. Heb er zin in ieder geval. Vrijdag!

@Valandin Klinkt inderdaad wat karig. Maar zijn vaak ook zowat speedruns / de snelle manier van uitspelen. Op de manier waarop ik meestal een spel speel kom ik wel aan het dubbele. Maar goed blijft speculeren.

www.gevoeligeplaten.nl

• Valandin
Geteisem schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:14:
Ben ook een (redelijke) newbie. Heel klein beetje Ultimate op de Wii U gespeeld. Heb er zin in ieder geval. Vrijdag!

@Valandin Klinkt inderdaad wat karig. Maar zijn vaak ook zowat speedruns / de snelle manier van uitspelen. Op de manier waarop ik meestal een spel speel kom ik wel aan het dubbele. Maar goed blijft speculeren.
Precies, en er komen natuurlijk uitbreidingen, nieuwe hunts, en hele lastige hunts.. blijft vast wel goed te doen.
Beetje mazzel - Ik ben vrijdag toevallig vrij gezien er nieuw glas ingemeten moet worden bij mij thuis, kan ik al wat eerder spelen..

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Valandin schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:06:
[...]

Precies, en er komen natuurlijk uitbreidingen, nieuwe hunts, en hele lastige hunts.. blijft vast wel goed te doen.
Beetje mazzel - Ik ben vrijdag toevallig vrij gezien er nieuw glas ingemeten moet worden bij mij thuis, kan ik al wat eerder spelen..
Moet helaas de hele dag 'werken' maar goed na het eten is het Monster Hunter. 8)

www.gevoeligeplaten.nl

• Grumpmeister
Het ligt ook enorm aan wat je doelen zijn. Als je bijv. meerdere wapens / types wilt hebben (bijv. een Longsword met vuur-element, electrisch, frost, etc.) dan ben je wat langer bezig (maar wel beter equipped voor wat komen gaat). En dat is meestal hoe ik speel; ik kijk wat / waar ik naar kan upgraden, en ga dat hunten.

In het begin voor 1 wapen type, maar dat ga ik uiteindelijk uitbreiden naar andere types.

Bij Bow zijn bijv. de ondersteunde vials (al weet ik niet of dit nog relevant is voor World) en de manier van schieten belangrijk. Aangezien je meerdere charge niveaus hebt, hebben de pijlen een speciale eigenschap per charge niveau, bijv.

Uncharged: Normal
Charge 1: Pierce lvl 2
Charge 2: Spread lvl 3

Die gaan weer van invloed zijn op hoe je speelt en wat goed is voor een monster. Ik probeer altijd dit soort dingen te min-maxen, dus daar ben ik normaliter veel tijd aan kwijt.

• Calestra
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-11 20:08
Jammer dat de Nederlands winkels zich zo aan de regeltjes houden. In Duitsland, Frankrijk, Italie ligt het spel al te koop :(

• Grumpmeister
Calestra schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:56:
Jammer dat de Nederlands winkels zich zo aan de regeltjes houden. In Duitsland, Frankrijk, Italie ligt het spel al te koop :(
Ik heb zojuist een verzendbevestiging gehad, hopelijk heb ik 'm morgen binnen. :X

Verder weet ik niet hoe Sony het normaliter aanpakt met early releases? Hoor daar nooit wat over, terwijl je bij Pokemon Sun/Moon al die ban-verhalen had. (verkapt; even kijken of ik morgen zonder risico aan de slag kan gaan :P)

Edit; gezien dat mensen al streamen en online gaan, lijkt het me geen probleem... Argh, must. have. now.

[Voor 15% gewijzigd door Grumpmeister op 24-01-2018 19:42]

• SparksNL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 26-11 22:37
De Mediamarkt in Eindhoven (Ekkersrijt) heeft hem al in de schappen liggen. Ik heb er net 2 opgepikt. Let wel op, het is echt t*fus druk i.v.m. de BTW dagen (was ik even vergeten...). Heb een half uur in de rij bij de kassa's gestaan en toen ik naar buiten liep stond er een rij van 30 meter om binnen te komen...

• Grumpmeister
SparksNL schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:56:
De Mediamarkt in Eindhoven (Ekkersrijt) heeft hem al in de schappen liggen. Ik heb er net 2 opgepikt. Let wel op, het is echt t*fus druk i.v.m. de BTW dagen (was ik even vergeten...). Heb een half uur in de rij bij de kassa's gestaan en toen ik naar buiten liep stond er een rij van 30 meter om binnen te komen...
Laat maar weten of je de day 1 patch (om online te gaan) al binnen krijgt. Ik las net dat een stel streamers dat al wel hadden gekregen, en dat het stream embargo tot een specifieke quest eraf gehaald is.

• SparksNL
Grumpmeister schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:57:
[...]

Laat maar weten of je de day 1 patch (om online te gaan) al binnen krijgt. Ik las net dat een stel streamers dat al wel hadden gekregen, en dat het stream embargo tot een specifieke quest eraf gehaald is.
Geen day-one patch en kan ook niet online ;)

• SparksNL
Zo vanavond 2 uur gespeeld. Wat een heerlijke game! Voelt en speelt echt als een typische monster hunter game. In het begin krijg je een mooie inleiding, maar voor je het weet ben je alweer volop bezig met quests en mats aan het verzamelen om toch net even die gunlance te upgraden :P

• Farpoint
Ik ga zo wel even kijken in mediamarkt hier (Deventer). Hopelijk is hij al te halen! ;). En anders pik ik hem morgen wel even op! HEB ER ZIN IN.

• Grumpmeister
SparksNL schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:10:
Zo vanavond 2 uur gespeeld. Wat een heerlijke game! Voelt en speelt echt als een typische monster hunter game. In het begin krijg je een mooie inleiding, maar voor je het weet ben je alweer volop bezig met quests en mats aan het verzamelen om toch net even die gunlance te upgraden :P
Ik had een paar hunts bekeken op Twitch (van de wat 'mindere' monsters), en alles hieraan ademt idd MH. Ook de player HUB waar hij in rond liep is gewoon typisch Monster Hunter. De kokende Palico's zijn in ieder geval terug :D

Even kijken of ik vandaag zo vlug mogelijk kan laten gaan, en hopelijk vanavond ermee aan de slag kan.

• Valandin
Heeft iemand de game hier ook besteld via allyourgames?
Ben benieuwd of die vandaag geshipped gaat worden..

• Joetje079
  • Laatst online: 19:17
De reviews druppelen binnen en deze game scoort gemiddeld een 9,1 op metacritic! Morgenochtend maar snel ophalen dan, ik ben gelukkig vrij :)

Psn: Youri079 / Steam: Joet079 / Uplay: JoetjeTube079

• Mvandenberg91
Gewelidge review van Gamer.nl

https://gamer.nl/artikelen/review/monster-hunter-world/

PS: Ps4 Pro versie is besteld kan niet wachten tot die binnenkomt morgen!

• Junia
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:37
Einde van de middag maar even naar de MM Alexandrium en hopen dat hij er al ligt

• Daradius
Junia schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:10:
Einde van de middag maar even naar de MM Alexandrium en hopen dat hij er al ligt
In Tilburg lagen ze helaas nog niet in de schappen. Heb wel even gemeld dat ze al verkocht werden in Eindhoven, maar ze wouden helaas een kassabon zien, anders mochten ze hem niet meegeven. Mijn broer is ook al in Nieuwegein langs geweest, maar helaas zelfde verhaal. "ze willen eerst een verkoopbewijs zien van een andere vestiging/winkel".

[Voor 16% gewijzigd door Daradius op 25-01-2018 14:40]

• Farpoint
Zijn er al plannen om een Squad te maken (speel zelf op ps4) ?!

• Daradius
Farpoint schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:30:
Zijn er al plannen om een Squad te maken (speel zelf op ps4) ?!
Je kan me altijd toevoegen om wat monstertjes te stompen. PSN is Daradius

• xeonzor
  • Laatst online: 19-11 12:35
SparksNL schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:56:
Mocht je de mogelijkheid hebben om een foto van de bon te plaatsen, dan ga ik vanavond ook een poging wagen :P

• Valandin
Hij is verzondeeen! Hoop dat de bezorger morgen een beetje vroeg is.

Als iedereen even z'n PSN post dan voeg ik iedereen even toe..
PSN: Valandinz

Let's go!

[Voor 25% gewijzigd door Valandin op 25-01-2018 16:00]

• Daradius
xeonzor schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:56:
[...]

Mocht je de mogelijkheid hebben om een foto van de bon te plaatsen, dan ga ik vanavond ook een poging wagen :P
O/ hier nog een.

• Alvanosa
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:30
En besteld, morgen krijg ik hem als het goed is.

PSN: Alvanosa

Gameplay videos gekeken en het ziet er toch wel erg bruut uit. Ben alleen beetje bang dat het voor mij te combo heavy is. Of valt dat mee ? Twijfel, twijfel ... :/

• Daradius
-SaveMe- schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:30:
Gameplay videos gekeken en het ziet er toch wel erg bruut uit. Ben alleen beetje bang dat het voor mij te combo heavy is. Of valt dat mee ? Twijfel, twijfel ... :/
Ligt er ook aan welk wapen je speelt. sommige wapens zijn helemaal niet ingewikkeld kwa combo's

• Valandin
-SaveMe- schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:30:
Longsword is redelijk easy met straightforward combo's. Zijn eigenlijk maar ~3 combo's die je gebruikt die allemaal simpel zijn. Ga ik zelf ook mee beginnen om weer een beetje in te komen om vervolgens naar de lastigere wapens over te stappen.

@Daradius @Valandin Thanks! Nu twijfel ik nog meer ;) Grote kans dat ik hem toch maar ga halen binnenkort ...

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Mvandenberg91 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:04:
Gewelidge review van Gamer.nl

https://gamer.nl/artikelen/review/monster-hunter-world/

PS: Ps4 Pro versie is besteld kan niet wachten tot die binnenkomt morgen!
Flinke score, review lees ik later.

Maar is er een aparte Pro versie van de game? :+

Morgen ook aan de slag op de Pro in ieder geval.

www.gevoeligeplaten.nl

Hier een mooie guide voor MHW. Alle monsters, locaties en materials. Guide wordt continue geupdate!
En van dezelfde site wat beginners tips!

[Voor 28% gewijzigd door -SaveMe- op 25-01-2018 16:50]

• Calestra
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-11 20:08
Op de PRO heb je 3 opties: 4K mode, performance mode(10-15 extra fps), en graphics mode.

Ben ook voorstander van dat iemand een kassabonnetje post :)

• Grumpmeister
Geteisem schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:47:
[...]

Flinke score, review lees ik later.

Maar is er een aparte Pro versie van de game? :+

Morgen ook aan de slag op de Pro in ieder geval.
Ik ga uit van de limited MH:W Pro bundle :P

Vrijwel iedereen is echt lovend over het spel, en dat is heel goed nieuws. Hopelijk verkoopt het ook lekker en zorgt het voor wat meer 'vertrouwen' vanuit Capcom in de Westerse markt (ipv. telkens onzeker zijn of de aankomende MH versie uberhaupt wel uit komt hier).

Calestra schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:04:
Op de PRO heb je 3 opties: 4K mode, performance mode(10-15 extra fps), en graphics mode.

Ben ook voorstander van dat iemand een kassabonnetje post :)
Ik ga voor de graphics mode :) :9
Maar eerste nog ff Death of the outsider uitspelen ...

EDIT

Eerste Event quest is bekend
This event quest has a 5-star difficulty level, requires a Hunter Rank of at least 6 to access, and will pit hunters in the Arena to slay 8 Barnos. Clearing this quest will reward exclusive materials that can be used to forge the Mechanical Beast Cat Grinder weapon and an armor set that will make your Palico look like the Watcher from Horizon Zero Dawn. The quest will be available until February 9 at 08:59 Japan time (which would be February 8, 23:59 GMT).

Nog onduidelijk of deze alleen in Japan of ook Europa/VS live gaat :/

[Voor 57% gewijzigd door -SaveMe- op 25-01-2018 17:54]

• Raxious
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 25-11 08:55
Zojuist mijn exemplaar opgehaald :D nu nog beslissen welk weapon ik kies...

• pipapaulus
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22-11 20:03
Waer?
Raxious schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:06:
Zojuist mijn exemplaar opgehaald :D nu nog beslissen welk weapon ik kies...

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Leuk voor @Raxious en anderen. Maar het blijft jammer dat er toch veel winkels zijn die dit doen. Zo gaat het nut en de lol van een Pre-order ook totaal verloren.

www.gevoeligeplaten.nl

• Raxious
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 25-11 08:55
Daarom pre-order ik al jaren niet meer.

• Farpoint
-SaveMe- schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:49:
Hier een mooie guide voor MHW. Alle monsters, locaties en materials. Guide wordt continue geupdate!
Nice. Mooi leesvoer voor morgen tussen het werken door ;).

Helaas heb ik hem nergens op de kop kunnen tikken vandaag. Dan morgen middag maar even langs de MM of een andere willekeurige gameshop in de buurt.
De webshops waar ik meestal preorder sturen hem vaak wel eerder op als ze de game al hebben. Maar op release vind ik ook prima :)
Farpoint schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:47:
[...]

Nice. Mooi leesvoer voor morgen tussen het werken door ;).
Idd. Verzacht het wachten wat :)

[Voor 46% gewijzigd door -SaveMe- op 25-01-2018 18:49]

• Grumpmeister
Ik preorder eigenlijk voornamelijk voor een mooiere prijs als ik toch weet dat ik 'm direct wil hebben. Aangezien de post hier pas laat op de dag is, doe ik het niet voor het 'op dag 1' krijgen (want dan is ophalen alsnog vlugger). Maar het scheelt wel dat m'n pre-order ook eerder verstuurd was en ik 'm nu dus binnen heb. 'T is een beetje webshop afhankelijk, maar EN voor een lagere prijs, EN iets eerder binnen? Sign me up :)

Straks na alle regular scheduled avond-taken maar eens beginnen :)

Ik heb hem besteld, morgen in huis. Had nog wat cadeaubonnen van Bol, dus heb de game nu voor 7,50 :)
Dat moet het toch wel waard zijn :)

Starks ff de guides doorspitten!

En hopen dat mijn coop maat ook overstag gaat 8)

En nog een guide: Ammo, items, coatings & crafting

En als je niet weet hoe je preorder bonus te claimen ...

[Voor 58% gewijzigd door -SaveMe- op 25-01-2018 21:19]

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Ja al had ik deze week ook weinig tijd gehad om rond te zoeken waar ik hem voor de release mee kon krijgen. Dus ja het is wel makkelijk maar het levert tegenwoordig totaal geen voordeel meer. Waarschijnlijk ben ik nog duurder uit ook maar goed dat maakt de zin om te spelen niet minder.

www.gevoeligeplaten.nl

Gaan we een Tweakers Squad aanmaken ?
En als je solo een monster niet aankan, kan je dan hulp van iemand krijgen. Neem aan van wel ?

Een hele handige video met info voor nieuwkomers van Monster Hunter games, zoals ik O-)

En nog wat meer tips...

En, nu we toch bezig zijn ;)

[Voor 55% gewijzigd door -SaveMe- op 26-01-2018 00:43]

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Zal vast wel veel hulp te vinden zijn in dit Topic. Veel mensen hebben elkaar ook al toegevoegd op PSN. Moet goedkomen lijkt mij. De hype is real B)

www.gevoeligeplaten.nl

Geteisem schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 00:39:
Zal vast wel veel hulp te vinden zijn in dit Topic. Veel mensen hebben elkaar ook al toegevoegd op PSN. Moet goedkomen lijkt mij. De hype is real B)
Ik ben bang dat ik de game niet in de seal kan laten totdat ik mijn huidige game uit heb :7

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Ach deze game gaat hier in ieder geval voor de backlog. Zodra die morgen binnen is gaat er gespeeld worden.

www.gevoeligeplaten.nl

• Origins
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 21-07 15:12
-SaveMe- schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:49:
Dit helpt absoluut! Helemaal hyped voor vanavond, eerst nog werken verdorie!

PSN: Mallakai-NL

• Grumpmeister
Een Tweakers squad maken lijkt me prima :)

Ik heb gisteren iig de eerste 2 'echte' quests gedaan, m'n volgende missie is de expedition. Ik zit dus nog volop in het deel waarin het spel even laat zien wat je allemaal kan doen. In ieder geval geen directe 'Gather 10 unique mushrooms' (waarbij de item 'Unique mushroom' heet) meer, gewoon meteen de actie in.

Vanavond en in het weekend verder *O*

• Nidhiki
  • Laatst online: 14-08-2020
Ik kon hem gisteravond al ophalen als pre order bij de Gamemania, dat was een mooie verassing dus. 1 uurtje al kunnen spelen, mijn eerste MH game dus ben erg benieuwd. Ben in ieder geval fan van de Gun Lance. Vanavond weer verder met de Great Jagras hunt!

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

• WillieWuks
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19:50
Damn, ik ben nu ook hyped voor dit spel. Alleen mijn grootste zorg is of ik niet straks de hele tijd in mijn eentje moet gaan spelen. Er gaan geen 'bekende' dit spel spelen.

Maar het ziet er zo vet uit! Argh

psn: vdNiet-forSpeed | [KAAS] Inglourious Guardians

• WahWah
Het is maar goed dat ik nog geen Playstation heb gehaald (en dat ze niet meedoen met de BTW dagen van MM), want anders kwam er niks van mijn verhuizing...Hoe graag ik ook mee wil spelen, ik heb helaas andere prioriteiten op dit moment.

Ben echter erg blij om te lezen dat er genoeg man is (hier al) die het spel super vet vinden, ook de mensen die nieuw zijn in de MH franchise. Ik hoop dat de interesse groot blijft totdat ik mee kan doen :)

@WillieWuks Nou zoals je hier leest zijn er genoeg 'onbekenden' waar je samen mee kan spelen :) Als je lang genoeg met elkaar speelt worden ze vanzelf bekenden :p
Pagina: 1 2 3 ... 26 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee