• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15:41
WillieWuks schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:15:
Damn, ik ben nu ook hyped voor dit spel. Alleen mijn grootste zorg is of ik niet straks de hele tijd in mijn eentje moet gaan spelen. Er gaan geen 'bekende' dit spel spelen.

Maar het ziet er zo vet uit! Argh
Och, ik begin deze games altijd in m'n eentje omdat geen van m'n vrienden interesse hebben. Online / multiplayer spelen is nooit een probleem geweest, het gros van de community helpt je graag, en dat zal (lijkt me) hier op Tweakers niet anders zijn. Er is toch veel interesse in de game, dus laat dat je niet weerhouden. Verder is de multiplayer drop in / drop out en is het zo simpel als een SOS flare de lucht in schieten om je Quest open te zetten voor multiplayer (in geval van story quests iig).
-SaveMe- schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:48:
[...]

Eerste Event quest is bekend

[...]
Volgens mij nog niet langs gekomen, maar deze Quest is in het westen gewoon beschikbaar. Zag 'm gisteren staan tussen de ingame announcements.

[Voor 6% gewijzigd door Grumpmeister op 26-01-2018 08:51]

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Kadardar
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 24-11 13:12

Kadardar

twitch: Kadar_69

Kon het gister toch niet laten, heb de game gewoon gekocht (PS4). :) Vanavond ligt die hopelijk in de bus (hij is verstuurd maarja postnl kennende kan het eens zo zijn dat die er een dag later pas is). Ben niet totaal nieuw tot MH, laatste die ik gespeeld had was op de WiiU (geloof dat dat 3 was) en ik heb de beta nog even gespeeld van deze. Dus als er mensen zijn die binnenkort willen hunten PSN staat in me sig :)

[FF14 - Kadardar Dragonworld @ Ragnarok] [Systeem: MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi | Ryzen 7 5700X | 16GB G.Skill 3000MHZ RAM | Gigabyte GTX 980]

• Grumpmeister
Kadardar schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:53:
Kon het gister toch niet laten, heb de game gewoon gekocht (PS4). :) Vanavond ligt die hopelijk in de bus (hij is verstuurd maarja postnl kennende kan het eens zo zijn dat die er een dag later pas is). Ben niet totaal nieuw tot MH, laatste die ik gespeeld had was op de WiiU (geloof dat dat 3 was) en ik heb de beta nog even gespeeld van deze. Dus als er mensen zijn die binnenkort willen hunten PSN staat in me sig :)
Als 3U je nog een beetje bij staat, zal je dit zonder problemen op kunnen pakken. Er is alleen een kleine wijziging in de Quest structuur (in positieve zin), expeditions lijken een beetje op gewoon het eiland verkennen, en voor de rest is het gewoon een feest van herkenning. Veel plezier alvast :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Farpoint
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23-05-2018
-SaveMe- schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:45:
Gaan we een Tweakers Squad aanmaken ?
En als je solo een monster niet aankan, kan je dan hulp van iemand krijgen. Neem aan van wel ?

Een hele handige video met info voor nieuwkomers van Monster Hunter games, zoals ik O-)
Nog mees kijk-en-leesvoer! Fijn! ;).

Kan niet wachten om te beginnen straks. Hopelijk heb ik zaterdag en zondag ook nog wat tijd (naast wat andere huishoudelijke en verplichte taken.. ;) )

Ik heb trouwens de meeste mensen met een PSN tag al toegevoegd! :)

[Voor 7% gewijzigd door Farpoint op 26-01-2018 09:20]

• WillieWuks
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19:50
Ik fiets vanmiddag na werk gelijk langs de lokale gameshop om hem op te pikken.

First time Monster Hunter speler, ben benieuwd.

psn: vdNiet-forSpeed | [KAAS] Inglourious Guardians

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20-10 16:03

Geteisem

Forty-six and two ahead of me

Topicstarter
Vanavond niet heel veel tijd. De rest van het weekend hopelijk wel. Naast de huishoudelijke verplichtingen. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Mensen die mij willen adden: gakkienl

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Voeg je vanavond wel even toe als ik thuis ben. Hoe meer Tweakers hoe meer vreugd. :D

www.gevoeligeplaten.nl

Nice! Ik hoop dit weekend mijn game uit te spelen om daarna vol in MHW te gaan :)

En voor de liefhebbers, nog meer leesvoer, weer een uitgebreide guide (best nodig bij dit spel, de mechanics zijn uitgebreid en diep)

EDIT
Hij valt hier net op de mat ...moet mezelf bedwingen ;)

[Voor 8% gewijzigd door -SaveMe- op 26-01-2018 11:43]

• noloog
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:43

noloog

Gamertag: Noloog

Voor de mensen die een Xbox hebben, je kunt me altijd toevoegen: Noloog

Vanavond maar eens kijken hoe het bevalt!

• Joetje079
  • Laatst online: 19:17
Net de eerste quests gedaan en ik moet zeggen dat ik me uitstekend vermaak met dit spel :) Combat is wel even wennen aangezien ik de laatste tijd veel Nioh heb gespeeld en dat speelt toch wel een stuk vloeiender. Maargoed, dat is ook gewenning natuurlijk. Ik heb gekozen voor de dual blades als startwapen en dat gaat me redelijk aardig af. Dit spel is trouwens wel heel erg uitgebreid met al die menu's, crafting, upgrading etc etc. Ik vind het redelijk overweldigend allemaal dus ik ga nu eerst nog maar eens wat guides en youtube video's bekijken voordat ik verder ga spelen ;) Mensen kunnen me trouwens altijd toevoegen op PSN. Youri079 is mijn naam.

Psn: Youri079 / Steam: Joet079 / Uplay: JoetjeTube079

• Nipje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 26-11 13:02
noloog schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:19:
Voor de mensen die een Xbox hebben, je kunt me altijd toevoegen: Noloog

Vanavond maar eens kijken hoe het bevalt!
Ik voeg je vanavond toe!

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 21:35
Vraagje:Als ik alleen wil spelen moet ik dan toch altijd online sessions starten als ik de game wil spelen ?
Of moet ik ergens iets uit vinken ?

• Steven030
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
Net de eerste missies erop zitten. Ik heb nog nooit een monster hunter game gespeeld en ik moet er ook echt wel even inkomen. Grafisch vind ik het er wel heel erg achterhaald uitzien en ook met erg fletse kleuren. En ook gameplay-technisch gezien speelt het nóg niet vloeiend. Maar gezien de cijfers en de hype kan het toch alleen maar goedkomen in the end lijkt me..
Steven030 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:21:
Net de eerste missies erop zitten. Ik heb nog nooit een monster hunter game gespeeld en ik moet er ook echt wel even inkomen. Grafisch vind ik het er wel heel erg achterhaald uitzien en ook met erg fletse kleuren. En ook gameplay-technisch gezien speelt het nóg niet vloeiend. Maar gezien de cijfers en de hype kan het toch alleen maar goedkomen in the end lijkt me..
Heb zelf de game nog niet opgestart, maar van wat ik in filmpjes heb gezien ziet de game er juist erg mooi uit? Dat lees ik ook in de reviews :?

• Steven030
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
-SaveMe- schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:26:
[...]

Heb zelf de game nog niet opgestart, maar van wat ik in filmpjes heb gezien ziet de game er juist erg mooi uit? Dat lees ik ook in de reviews :?
Het zou natuurlijk kunnen dat ie op de PS4 mooier is dan de One X waar ik op speel. Maar de kleuren vind ik bizar flets ondanks HDR en het lukt me ook niet om het goed in te stellen. En het zijn dingen zoals dat je gigantische wapen gewoon achter je aan zweeft. Het is ook een kwestie van smaak denk ik, het is duidelijk Japans en doet mij bijna denken aan een vollere Zelda ofzo. AC: Origins vind ík dan weer mooi bijvoorbeeld, en dit lijkt daar in de verste verte niet op. Maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak en een totaal andere stijl. Ik denk trouwens echt wel dat ik me met MHW ga vermaken, alleen moet ik er even inkomen
Ik speel op de PS4 Pro. Ben benieuwd wat ik van de graphics vind.

Multiplayer/coop schijnt wat ingewikkeld te zijn, vooral om met friends te spelen. Hier een guide

• WillieWuks
Spel is aan het installeren :) ik heb er zin in! Is er een lijstje met alle PS4 spelers?
Voor de liefhebbers, mijn psn staat in mijn sig.

Nu eerst de filmpjes die hier gepost zijn bekijken tijdens het wachten op de install.

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Ben ook 'eindelijk' aan het installeren hier. Zal zo nog even wat mensen toevoegen. Straks even proberen en vanaf morgen echt aan de slag. Lijstje zou handig kunnen zijn al weet ik niet of ik dat beter in de sticky post kan opnemen.

www.gevoeligeplaten.nl

Ik kan ook nog wel meer MHW players in mijn friendslist gebruiken. Add me gerust, gakkienl.
Heb de verleiding nog kunnen weerstaan. Wel geinstalleerd en patch gedownload, maar eerst ff Death of the Outsider afmaken.

Maar het kriebels wel :) Overigens ben ik altijd een schijterd voor Boss fights, dus deze game gaat me mijn hart kosten gezien het eigenlijk de ene boss fight na de andere is :9 ;)

En om af te sluiten nog een beginners guide

[Voor 10% gewijzigd door -SaveMe- op 27-01-2018 01:22]

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Even een character en companion aangemaakt.
Voor een Bow gun gegaan terwijl ik in spellen normaliter zou kiezen voor een zwaard oid.
Beetje geofend met het wapen en een quest gedaan. Heerlijke sfeer, mooie graphics en goede muziek. Morgen weer verder. d:)b

www.gevoeligeplaten.nl

• Joetje079
jori040 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:43:
Vraagje:Als ik alleen wil spelen moet ik dan toch altijd online sessions starten als ik de game wil spelen ?
Of moet ik ergens iets uit vinken ?
Ik vroeg me dat ook af. Maar als je een online sessie start wordt je alleen in die hub wereld geplaatst met andere spelers en vanuit daar kan je gewoon solo verder. Het online gedeelte werkt volgens mij ook nog niet zo goed want ik heb al een paar keer zo’n SOS flare afgeschoten tijdens expeditions maar er komt helemaal niemand. Er zitten daar twee monsters die ik alleen niet verslagen krijg, namelijk Anjanath en Rathalos. De laatsgenoemde heeft me zelfs al een paar keer ge-oneshot :9 Nou, die komen later wel als ik een wat mindere noob ben ;)

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 21:35
Joetje079:

Ja het is in begin even overweldigend met al die info maar dat gaat goed komen. ;)

• Joetje079
jori040 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 09:06:
Joetje079:

Ja het is in begin even overweldigend met al die info maar dat gaat goed komen. ;)
Ja, dat heeft even tijd nodig ;) Ik snap ook van heel veel dingen nog niet hoe het allemaal werkt.

• Grumpmeister
Joetje079 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 08:43:
[...]

Ik vroeg me dat ook af. Maar als je een online sessie start wordt je alleen in die hub wereld geplaatst met andere spelers en vanuit daar kan je gewoon solo verder. Het online gedeelte werkt volgens mij ook nog niet zo goed want ik heb al een paar keer zo’n SOS flare afgeschoten tijdens expeditions maar er komt helemaal niemand. Er zitten daar twee monsters die ik alleen niet verslagen krijg, namelijk Anjanath en Rathalos. De laatsgenoemde heeft me zelfs al een paar keer ge-oneshot :9 Nou, die komen later wel als ik een wat mindere noob ben ;)
Tijdens een expedition verlaten die monsters het gebied vanzelf. Het kan dus idd goed dat je ze nu nog niet aan kan. Gisteren maar heel even kunnen spelen en de eerste expedition missie gedaan (volgende is Pukei Pukei), daar liep ook een Anjanath doorheen te banjeren tijdens dat ik een Great Jagras en die eierdino op zat te jagen. Maar idd, op dat moment kan je het theoretisch wel verslaan, maar het is nog niet een goed idee :D

• Inhumanous
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19:45
ik zit 5min op twitch te kijken naar MH World. man wat ziet deze game er gaaf uit!

zit te twijfelen om hem ook te kopen! als de game zo uitgebreid is zoals hij oogt dan denk ik dat ik zeker een tiental uur me hiermee kan vermaken.

• richards3
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:55
Is er al een tweakers Squad, wil wel graag joinen. Me naam is Gnauw. Gooi maar een invite

• Dennie1988
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 20-08 14:16
Goeiemorgen luitjes,

Ik ben een beginnende monster hunter spelen.. maar ik moet zeggen wat een super game! alleen zoek ik mensen om later monsters te killen:) ik speel op ps4 en mijn psn is vyron1988 voeg mij gerust toe! d:)b

• Rzarect0r
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 02-11 20:21
Hebben mensen ook zoveel last van de brakke HDR?

Speel zelf op een One X en het ziet er allemaal zo flets uit, alsof er een witte waas overheen zit, de kleuren poppen nou niet echt. De brightness instelling aan het begin helpt ook niet echt, het is veel te bright.

Andere games zien er wel gewoon prima uit met dezelfde instellingen (FH3/GoW4/RotTR). Maar hier moet ik toch echt HDR uit zetten.

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Vanmiddag zal ik even de openingspost aanpassen met de in dit Topic achtergelaten PSN id's en Xboxlive id's. Mocht je daar bezwaar tegen hebben stuur even een PB dan verwijder ik je ID. Zo wordt het wat overzichtelijker.

www.gevoeligeplaten.nl

Geteisem schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:21:
Vanmiddag zal ik even de openingspost aanpassen met de in dit Topic achtergelaten PSN id's en Xboxlive id's. Mocht je daar bezwaar tegen hebben stuur even een PB dan verwijder ik je ID. Zo wordt het wat overzichtelijker.
Mss ook even de guide linkjes en videos meenemen ?

En hebben we deze al gezien, de launch trailer ?

• pipapaulus
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22-11 20:03
Hear hear, vond ik ook bij de beta idd
Rzarect0r schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:44:
Hebben mensen ook zoveel last van de brakke HDR?

Speel zelf op een One X en het ziet er allemaal zo flets uit, alsof er een witte waas overheen zit, de kleuren poppen nou niet echt. De brightness instelling aan het begin helpt ook niet echt, het is veel te bright.

Andere games zien er wel gewoon prima uit met dezelfde instellingen (FH3/GoW4/RotTR). Maar hier moet ik toch echt HDR uit zetten.

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
-SaveMe- schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:23:
[...]

Mss ook even de guide linkjes en videos meenemen ?

En hebben we deze al gezien, de launch trailer ?

[video]
Goede aanvulling. Ik zal de Guides ook meenemen ja wel zo handig.

En inmiddels al gespeeld? :9

www.gevoeligeplaten.nl

Hoop vandaag Death of the Outsider uit te spelen. Ga ik morgen eens goed voor MHW zitten :)

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 27-11 11:53
Ik vind Monster Hunter er wat wazig uitzien op de PS4 alsof er een soort wazige filter overheen zit. Weet iemand of dit een optie is die je uit kunt zetten?
mprkooij schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:30:
Ik vind Monster Hunter er was wazig uitzien op de PS4 alsof er een soort wazige filter overheen zit. Weet iemand of die een optie is die je uit kunt zetten?
Ik hoor deze klacht van meer mensen. Die hebben allemaal HDR aan. Zet HDR eens uit ?

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 27-11 11:53
-SaveMe- schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:30:
[...]

Ik hoor deze klacht van meer mensen. Die hebben allemaal HDR aan. Zet HDR eens uit ?
Heb geen HDR dus wordt lastig 😜

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
mprkooij schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:30:
Ik vind Monster Hunter er wat wazig uitzien op de PS4 alsof er een soort wazige filter overheen zit. Weet iemand of die een optie is die je uit kunt zetten?
Is mij nog niet opgevallen. Speel zelf op de PRO met Graphics priority aan. Maar wellicht is het gewoon de stijl van de Game waardoor dat zo lijkt.

www.gevoeligeplaten.nl

ik zie het ook niet terug in alle filmpjes die ik heb gezien. Maar heb zelf de game nog niet opgestart dus kan het niet zelf bevestigen of ontkennen. Wellicht wat spelen met brightness en contrast en sharpness op je TV ?

• LompeLars
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 28-11 10:41
Net MH gekocht, totaal nieuw met de game. PSN: lompe_lars, voeg me toe en we gaan knalluh
Gisteren een stuk van deze live stream gekeken en daardoor kreeg ik echt zin in de game! Mss een aanrader voor diegenen die nog twijfelen :)

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
De reviews zijn in ieder geval erg positief tot nu toe. Erg lovend en hoge cijfers. Jammer dat Tweakers deze game overslaat.

www.gevoeligeplaten.nl

In de store is een addon met 4 extra gestures GRATIS te downloaden!

• Yukidaruma
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15:28
En 2 kapsels.

Gisteren dit spel gekocht. Dit zal mijn eerste ervaring worden met een Monster Hunter spel. Vroeger wel eens nagedacht om een versie voor bijvoorbeeld de 3DS te halen, maar het min of meer verplichte multiplayer gedeelte hield me toch een beetje tegen. Ondertussen ben ik daar wat in veranderd en is het toch wel leuk om wat meer met anderen te spelen, dus dit leek me een goed moment om dan toch maar in de franchise te stappen.

Verder gisteravond helaas niet veel tijd gehad om te spelen, maar wel al deze tijd in de training area doorgebracht en denk dat de Gunlance en Switch Axe op dit moment het best bij mijn speelstijl zullen passen. Valt me wel op dat er veel heel trage wapens zijn. Zag net ook in de guide van Polygon dat ik de Insect Glaive vergeten ben, dus die zo ook maar eens uitproberen.
Straks nog maar wat noob guides opzoeken en dan beginnen met het verhaal, heb er zin in :)

Mijn PSN is Asmekiel.

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Ben later vanmiddag pas weer thuis maar kriebelt al weer behoorlijk. Sorry schat, vanavond is voor Monster Hunter.

www.gevoeligeplaten.nl

Ook net begonnen. Nog in de tutorial. Snap de comments over de graphics wel. Het is inderdaad een beetje fuzzy en flets. Maar dat zit in de 3d engine, de hud is bijvoorbeeld wel heel vibrant qua kleuren. Verder vind ik het wel mooi uit zien. Animaties zijn soms wat cluncky.

En ik moest de opening doen met normal controls, terwijl ik altijd Y inverted speel. Kon ik pas aanpassen toen we aan land waren. Beetje onhandig :)

@Geteisem Thanks voor het aanpassen van de OP! oOo

En hier wordt uitgelegd wat affinity is en hoe het werkt mbt de damage van je wapen!
A classic and important little gameplay concept in Monster Hunter World is Weapon Affinity, a tiny little stat that can have a major effect on how much damage you can output and how effective your weapons will be. But it can be a little obtuse - so let's explain how it works...

Monster Hunter World is absolutely a proper fully-fledged Role Playing Game, but it doesn't feature the traditional RPG systems of your character gaining a level up and becoming stronger. Instead, your hunter improves their skills by equipping better equipment and through your natural skills. As you progress towards the best armor and the best weapons of high rank, you'll be able to dish out way more damage and take way more hits as a result.

One major component of all this is the Affinity Statistic. Affinity as a stat helps the game to decide how likely it is that a weapon will deal additional damage beyond its main base damage stat. Affinity is particularly important to Monster Hunter World's meta, and it helps to determine what the best weapons are in many cases. Let's dive a little deeper:

[Voor 64% gewijzigd door -SaveMe- op 27-01-2018 18:08]

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
-SaveMe- schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:58:
Ook net begonnen. Nog in de tutorial. Snap de comments over de graphics wel. Het is inderdaad een beetje fuzzy en flets. Maar dat zit in de 3d engine, de hud is bijvoorbeeld wel heel vibrant qua kleuren. Verder vind ik het wel mooi uit zien. Animaties zijn soms wat cluncky.

En ik moest de opening doen met normal controls, terwijl ik altijd Y inverted speel. Kon ik pas aanpassen toen we aan land waren. Beetje onhandig :)

@Geteisem Thanks voor het aanpassen van de OP! oOo

En hier wordt uitgelegd wat affinity is en hoe het werkt mbt de damage van je wapen!

[...]
Net nog even snel een questje gedaan. Ja het is best blurry bij tijd en wijlen viel mij op. Is de stijl en moet er eerlijk gezegd ook even aan wennen. Al vind ik het nog steeds een fraai geheel en erg levendig.

Nog geen hulp nodig gehad. Maar dat komt straks wel bij de wat moeilijkere Monsters. Wapen krijg ik gelukkig met het uur beter onder de knie. Maar voel mij nog redelijk Noob.

www.gevoeligeplaten.nl

Welk wapen hebben jullie voor gekozen. Ik moet nog naar de tarining area maar ik denk dat ik voor de longsword ga :)

• Daradius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-07 10:02
-SaveMe- schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:04:
Welk wapen hebben jullie voor gekozen. Ik moet nog naar de tarining area maar ik denk dat ik voor de longsword ga :)
Hammer / charge blade :D
Wel raar dat je in een cutscene steeds op x moet drukken verder te gaan. En soms zegt een NOC iets als ahum, terwijl er dan in tekst een hele zin staat die dan gewoon niet wordt uitgesproken ...

Over de fuzzyness, de game brightnes staat standaard veel te hoog. Heb ik op een kwart gezet. Scheelt al veel!

En ik ben voor de katana gegaan ;)

[Voor 28% gewijzigd door -SaveMe- op 27-01-2018 19:31]

• WillieWuks
Ik ben voor Sword and Shield gegaan. Lekker dicht op de monsters zitten.

Ik ben nog niet zo heel ver, naar het bevalt me tot nu toe goed.

Is er al een GOT clan?
Zal eens wat mensen toevoegen uit de startpost

[Voor 21% gewijzigd door WillieWuks op 27-01-2018 19:54]

• richards3
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:55
Hoe zorg je nu dat de juiste mensen online bij jou zijn, ik kan nu niemand uitnodigen voor een squad

• Grumpmeister
Ik was begonnen met Bow, maar na de Kulu Ya-Ku ben ik overgegaan op Longsword. Bow vind ik nog steeds wel tof, en ga ik ook wel weer gebruiken, maar de Kulu Ya-ku duurde onnodig lang omdat z'n voornaamste weak spot z'n kleine kop is. En dat is veel beter te raken met een Longsword :)

Op het moment ben ik langs Zorah Magdaros en in het derde gebied terecht gekomen.

Grumpmeister schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:08:
Ik was begonnen met Bow, maar na de Kulu Ya-Ku ben ik overgegaan op Longsword. Bow vind ik nog steeds wel tof, en ga ik ook wel weer gebruiken, maar de Kulu Ya-ku duurde onnodig lang omdat z'n voornaamste weak spot z'n kleine kop is. En dat is veel beter te raken met een Longsword :)

Op het moment ben ik langs Zorah Magdaros en in het derde gebied terecht gekomen.
Longsword zat er niet tussen of heb ik scheel gekeken? Ik heb dus maar voor de katana gekozen :?

• WillieWuks
-SaveMe- schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:34:
[...]

Longsword zat er niet tussen of heb ik scheel gekeken? Ik heb dus maar voor de katana gekozen :?
Dat is de Longsword :+

• Mvandenberg91
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14:04
Helaas nog niet veel tijd gehad. Maar vanavond ga ik lekker veel spelen(Mocht iemand willen spelen die me al toegevoegd had laat het even weten!)

PS wat is die PS4 Pro mooi _/-\o_

http://i68.tinypic.com/2z4laoo.jpg

[Voor 26% gewijzigd door Mvandenberg91 op 27-01-2018 21:23]

• Yukidaruma
Lekker wat uurtjes gespeeld vandaag en tot nu toe echt wel leuk. Het hele systeem van missies/bounties/investigations is een beetje wennen en craften heb ik eigenlijk ook nog niet aangeraakt. Denk wel dat ik daar snel aan ga komen om de grote monsters wat makkelijker te verslaan. Normaal doe ik daar niet aan (Witcher 2 uitgespeeld zonder craften of überhaupt skill points te gebruiken), dus dat zal ook even wennen zijn.
Tot nu toe ben ik dan wel voornamelijk bezig geweest met verkennen en monster research, dus het verhaal schiet niet echt op. Heb net het 2e kamp gebouwd :)

Heb ook al een leuk momentje gehad dat ik met een NPC aan het praten was, toen er ineens een Anjanath begon aan te vallen. Gelukkig kunnen ze je niet raken op zulke momenten :D

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15:55
Zelf gisteren met de game begonnen, alle minpunten van vorige delen hebben ze opgepakt: wat een heerlijke game!

Voor mensen op Playstation: mijn PSN is Flapperbol en beschik over voice chat.
Ik speel met Hunting Horns, oftewel support met heavy damage :-D

Ik vind het erg tof om de eerdere levels goed te verkennen, dus help graag met eerdere missies!

• Yukidaruma
@Mvandenberg91 Dat is inderdaad een erg mooie skin. Als ik op niet een Pro had, was ik zeker ook voor die versie gegaan.

Mooiste momenten van combo's tot nu toe vind ik de Switch Axe in sword mode. Geen idee hoe ik het doe, maar af en toe komt daar toch een combo uit die dan vanzelf lijkt door te gaan en dan ziek veel schade doet.

Zie ik het trouwens goed dat je bij de de grote monsters kan zien waar je het meeste schade hebt gedaan?
Ik heb nog maar even kunnen spelen en vind het nogal overweldigend, al die menus en opties. Die radial menus zijn erg onhandig en ik moet ook erg wennen aan de combat.
Op de een of andere manier krijg ik de beesten niet gelocken en sla ik vaak mis (ook op de training grounds). Ik kan met R3 wel een kruisje op een target zetten, maar dan nog kan hij er volledig naast slaan :?

Morgen weer een poging :)

• Flapperbol
-SaveMe- schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 23:27:
Ik heb nog maar even kunnen spelen en vind het nogal overweldigend, al die menus en opties. Die radial menus zijn erg onhandig en ik moet ook erg wennen aan de combat.
Op de een of andere manier krijg ik de beesten niet gelocken en sla ik vaak mis (ook op de training grounds). Ik kan met R3 wel een kruisje op een target zetten, maar dan nog kan hij er volledig naast slaan :?

Dat Radial menu heb ik in de opties op type 2 gezet, dat vond ik wel prettiger (dan moet je eerst een item aanwijzen, en pas door op R3 te drukken gebruik je hem)

Over het mis slaan: het komt er op neer dat je je character de goede kant op laat wijzen zodra je slaat. De camera locken is puur om een monster in focus te houden, het zorgt er niet voor dat je automatisch raak gaat slaan.
Ik zou op het begin het bij "kleinere" wapens blijven (per wapen staat er ook of hij geschikt is voor nieuwe spelers), deze slaan een stuk sneller en mocht je mis slaan dan kan je nog vrij snel aanvallen ontwijken.

• Yukidaruma
Radial menu gebruik ik op het moment alleen voor slijpen en health potions. Zie dat er veel meer opties zijn, maar heb werkelijk geen idee waar je het allemaal voor zou willen gebruiken.
Misschien denk ik te simpel, speel eigenlijk niet veel spellen die zo uitgebreid als deze. Laatste tijd voornamelijk bezig geweest met Dark Souls en Bloodborne.

-edit- Toen ik zag dat het spel redelijk trage combat heeft en 'moeilijk' is, moest ik meteen aan Dark Souls denken. Nu ik even bezig ben geweest, vind ik toch dat dit spel eigenlijk niet te vergelijken is met DS.

-edit2- Hoe zit het trouwens met een soort van side missions die NPC's geven door zo'n uitroepteken boven hun hoofd. Ik weet dat er een vroeg om wat voor hem te verzamelen, maar ik kan dit nergens terugvinden in menu's of bij de Handler?

[Voor 40% gewijzigd door Yukidaruma op 27-01-2018 23:47]

Flapperbol schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 23:32:
[...]

Dat Radial menu heb ik in de opties op type 2 gezet, dat vond ik wel prettiger (dan moet je eerst een item aanwijzen, en pas door op R3 te drukken gebruik je hem)

Over het mis slaan: het komt er op neer dat je je character de goede kant op laat wijzen zodra je slaat. De camera locken is puur om een monster in focus te houden, het zorgt er niet voor dat je automatisch raak gaat slaan.
Ik zou op het begin het bij "kleinere" wapens blijven (per wapen staat er ook of hij geschikt is voor nieuwe spelers), deze slaan een stuk sneller en mocht je mis slaan dan kan je nog vrij snel aanvallen ontwijken.
Dus je moet zelf steeds met left stick de camera naar het monster draaien? Dat gaat alleen niet als je een combo aan het doen bent. Want dan is je duim van de stick... morgen nog eens oefenen :/

En hoeveel hidden mechanics heeft dit spel wel niet?

Ik blijf maar nieuwe dingen/tips vinden in die video’s d:)b

[Voor 5% gewijzigd door -SaveMe- op 28-01-2018 00:23]

• Joetje079
-SaveMe- schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 23:27:

Ik heb ook nog wel moeite met de besturing. Op de een of andere manier voelt het allemaal erg ouderwets en "clunky" aan. Ik denk dat dit wel even tijd nodig heeft om goed onder de knie te krijgen. Vermaak me overigens wel prima met deze game maar soms zijn niet de monsters maar de controls de grootste vijand ;)

Hoe kan je trouwens je attack power upgraden? Bij de armor kan je alleen defense upgraden. Ik heb wel een armor piece wat als skill attack heeft en deze heb ik dan ook helemaal geupgrade alleen hij blijft level 1 attack. Vind het allemaal vrij ingewikkeld maar ook met dit zal ik wel even tijd nodig hebben om het allemaal te begrijpen.

• Flapperbol
Joetje079 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 07:05:
[...]

Hoe kan je trouwens je attack power upgraden? Bij de armor kan je alleen defense upgraden. Ik heb wel een armor piece wat als skill attack heeft en deze heb ik dan ook helemaal geupgrade alleen hij blijft level 1 attack. Vind het allemaal vrij ingewikkeld maar ook met dit zal ik wel even tijd nodig hebben om het allemaal te begrijpen.
Voor zover ik weet zijn er drie manieren om je attack power omhoog te krijgen:
1. Je wapen upgraden bij de workshop
2. Skills zoals die op je armor
3. Temp boosts van maaltijden of de Horn

Bij de skill can je Armor werkt het als volgt: Een stuk armor geeft altijd een bepaald aantal skill punten. Deze gaan niet omhoog als je hem upgraden (voor zover ik weet).
Dus als je net een nieuwe chest plate gemaakt hebt welke +1 attack skill geeft, zal deze na 5x upgraden nog steeds maar +1 attack geven.

Wat je wilt doen is een andere stuk armor voor een ander lichaamsdeel maken die òòk die +1 attack heeft, want dan gaat het stacken.

Op het begin zal dat niet altijd kunnen, omdat je slechts een beperkt aantal armor sets man maken. Hoe meer verschillende monsters te tegenkomt in het spel, hoe groter deze selectie wordt.
-SaveMe- schreef op zondag 28 januari 2018 @ 00:08:
[...]

Dus je moet zelf steeds met left stick de camera naar het monster draaien? Dat gaat alleen niet als je een combo aan het doen bent. Want dan is je duim van de stick... morgen nog eens oefenen :/
De camera (right stick) hoef je niet altijd zelf te blijven draaien als je die lock-in gebruikt. Je moet wel altijd dus zelf het character richting het monster laten wijzen als je wilt aanvallen(met de left stick) .

Met welk wapen speel je?
Het kan zijn dat daar wat verschil in zit, ik hoef namelijk geen enkele stick te gebruiken als ik een combo maak, zolang ik op het begin van mijn aanval maar richting het monster gepositioneerd ben. (mijn combo zal dan wel in een rechte lijn uitgevoerd worden, maar dat terzijde)

• Joetje079
Flapperbol schreef op zondag 28 januari 2018 @ 08:36:
[...]

Voor zover ik weet zijn er drie manieren om je attack power omhoog te krijgen:
1. Je wapen upgraden bij de workshop
2. Skills zoals die op je armor
3. Temp boosts van maaltijden of de Horn

Bij de skill can je Armor werkt het als volgt: Een stuk armor geeft altijd een bepaald aantal skill punten. Deze gaan niet omhoog als je hem upgraden (voor zover ik weet).
Dus als je net een nieuwe chest plate gemaakt hebt welke +1 attack skill geeft, zal deze na 5x upgraden nog steeds maar +1 attack geven.

Wat je wilt doen is een andere stuk armor voor een ander lichaamsdeel maken die òòk die +1 attack heeft, want dan gaat het stacken.

Op het begin zal dat niet altijd kunnen, omdat je slechts een beperkt aantal armor sets man maken. Hoe meer verschillende monsters te tegenkomt in het spel, hoe groter deze selectie wordt.
Bedankt voor deze uitgebreide uitleg! I

• Joetje079
Zou iemand mij trouwens kunnen uitleggen hoe ik dingen weg haal van dat snelkeuze menu rechtsonder? Ik wil eigenlijk alleen de nuttige dingen gebruiken. Ik zit hele tijd te klooien met potions en de whetstone in een gevecht omdat ik ook de hengel, vangnet en allerlei andere (nutteloze) dingen erop heb staan die ik helemaal nog niet gebruik.

• Flapperbol
Joetje079 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:18:
Zou iemand mij trouwens kunnen uitleggen hoe ik dingen weg haal van dat snelkeuze menu rechtsonder? Ik wil eigenlijk alleen de nuttige dingen gebruiken. Ik zit hele tijd te klooien met potions en de whetstone in een gevecht omdat ik ook de hengel, vangnet en allerlei andere (nutteloze) dingen erop heb staan die ik helemaal nog niet gebruik.
Als je je Item pouch opent, dan kan je "driehoekje" (waarschijnlijk "Y" op de Xbox) indrukken om zo de Item bar aan te passen. Waarom deze optie hier staat weet ik niet :/

• Yukidaruma
Een ding dat me opviel is dat niet alle armor sets alle items hebben, zo heeft de Gajau set alleen boots op dit moment. Moet ik meer van dat soort monsters verslaan, unlocken die later na een quest of is dit het gewoon?

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Ik ga er vanuit dat alle armors sets hebben. Zou een beetje vreemd zijn als dit niet het geval is.
Ga maar weer even jagen voordat ik nog even in huis aan de slag moet. O-)

www.gevoeligeplaten.nl

• Grumpmeister
@Geteisem: @Yukidaruma heeft gelijk, enkele van de 'kleine' monsters hebben een 'set' van maar 1 item. De materialen heb je echter ook nodig voor de grotere equivalenten (bijv. bij Gajau heb je die skins, etc. ook nodig voor de Jyuratodus set).

@Joetje079: Als op je op start (options? De niet-share knop op de PS4) drukt, dan heb je in het eerste menutje een 'customize radial menu' optie. Daar kan je de radials compleet customizen hoe je ze zelf wilt :)

En nog even een addendum voor het item bonus / skills:

In High Rank krijg je alpha en beta versies van een set. In beta krijg je een extra skill, maar in de alpha krijg je extra decoration slots. Decoration slots kan je vullen met (duh) Decorations. Dat zijn een soort van gems met punten in een skill. Dus op die manier kan je je set compleet gaan customizen.

In Low Rank komt het nog niet echt aan de orde, en zou ik me er niet te druk om maken. Om eerlijk te zijn, ik heb de Bone Armor gecraft en naar level 4 gebracht. Daar speel ik nog steeds mee, en ik verwacht dat ik die blijf gebruiken tot High Rank. In High Rank ga ik me wat verder verdiepen in de armors weer, maar in LR lijken ze niet echt de tijd waard te zijn.

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

@Joetje079 en de rest:

Zowel Arrekz en Gajinhunter zijn twee spelers die van voorgaande delen ontzettend veel videocontent en uitleg geven op YouTube. Ook van MHW zullen ze dit weer doen.
Zo heeft Gajinhunter bijvoorbeeld een erg duidelijke video gemaakt over armorskills, charms en decorations:

Ik zelf heb MHW nog steeds niet, maar komt er zeker! Met veel plezier enkele voorgaande delen gespeeld op de 3DS!

[Voor 21% gewijzigd door Thrace Grumble op 28-01-2018 14:04]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• Yukidaruma
Goed om te weten over die armor, hoef ik me daar in ieder geval niet meer druk over te maken. Merk trouwens wel dat armor sets van iets grotere monsters snel veel beter worden, houd me toch een beetje tegen om die bone armor te maken. Vooral omdat het toch (op dit moment) relatief aardig wat geld kost en ik niet weet hoe lang ik ze ga gebruiken.

Nog een vraag waar ik zo het antwoord niet op kan vinden: sommige monsters die ik al water vaker ben tegengekomen in vorige quests/expeditions laten meteen de naam zien bij tracks (Great Jargas, Anjanath), bij andere zie ik echter altijd '???' totdat ik het monster ook echt zie (Rathian, Rathalos). Heeft dit te maken met het research level voor deze monsters?

• Joetje079
Thrace Grumble schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:03:
@Joetje079 en de rest:

Zowel Arrekz en Gajinhunter zijn twee spelers die van voorgaande delen ontzettend veel videocontent en uitleg geven op YouTube. Ook van MHW zullen ze dit weer doen.
Zo heeft Gajinhunter bijvoorbeeld een erg duidelijke video gemaakt over armorskills, charms en decorations:

[video]

Ik zelf heb MHW nog steeds niet, maar komt er zeker! Met veel plezier enkele voorgaande delen gespeeld op de 3DS!
Thnx voor de tips over die youtubers! Ik ga gelijk even wat video’s bekijken want veel is nog steeds onduidelijk voor mij na meer dan 16 uur spelen ;) Ik vind de game zeker leuk maar een aantal dingen frustreren mij gewoon een beetje.

• Grumpmeister
Yukidaruma schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:15:
Goed om te weten over die armor, hoef ik me daar in ieder geval niet meer druk over te maken. Merk trouwens wel dat armor sets van iets grotere monsters snel veel beter worden, houd me toch een beetje tegen om die bone armor te maken. Vooral omdat het toch (op dit moment) relatief aardig wat geld kost en ik niet weet hoe lang ik ze ga gebruiken.

Nog een vraag waar ik zo het antwoord niet op kan vinden: sommige monsters die ik al water vaker ben tegengekomen in vorige quests/expeditions laten meteen de naam zien bij tracks (Great Jargas, Anjanath), bij andere zie ik echter altijd '???' totdat ik het monster ook echt zie (Rathian, Rathalos). Heeft dit te maken met het research level voor deze monsters?
Yup, in het begin kan je character niet meteen doorhebben waar bijv. de gashes of prints vandaan komen. In het geval van monsters waar je erg weinig research in hebt gedaan zal je het monster zelf moeten gaan zien. Maar later zal je bijv. na een 'level up' na enkele prints al doorhebben welk monster het is.

En op zich, Bone Armor is vrij goedkoop. Je kan 'm met wat Armor Spheres naar een redelijke defense brengen, en ik heb tot nu toe (ik sta op het punt naar Rotten Vale te gaan) niet echt andere armor nodig gehad.

Uiteindelijk moet je spelen hoe je het meeste plezier eruit haalt. Met m'n eerste games crafte ik volle sets van alle armors, nu breng ik mezelf eerst naar HR voordat ik meer tijd in armor steek (met name omdat de LR monsters nog niet heel lastig zijn).

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Ben nu bezig met de Hunter armor. Vind ik t beste bij mijn character passen. Maar goed ik ben voorlopig nog wel even zoet en verwacht ook wel meer dan 2 characters te gaan maken.

www.gevoeligeplaten.nl

• jaydenjarno
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18:53
Is er iemand die in het kort kan beschrijven wat de bedoeling is in dit spel? Veel monsters met verschillende skills. En verschillende wapens. Maar ook nog exploten? Of puzzels? Wapen upgrades door gebruik of zoiets?

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Lekker co uppen weer. PSN ligt er wederom uit.

www.gevoeligeplaten.nl

• ourplayground
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 29-11 16:40

ourplayground

XBL: kersnaamgebrui

Ik ben inmiddels een klein stukje onderweg, heb mijn eerste “paars gif spuwende met gekleurde staart” weten in de pan te hakken. Erg gaaf tot nu toe.
Helaas wordt deze game door mijn huidige Xbox vriendjes (nog) niet gespeeld.
Mocht iemand een keer samen willen spelen, voeg me dan zeker toe: kersnaamgebrui

iRacing Profiel Twitch

• Daradius
*O* Net mijn diablos en rathalos quest afgerond, wat zijn die 2 toch altijd vervelend. loop nogsteeds met beginners gear rond (puur door de skills die er op zitten). word eens tijd dat ik die ook maar is ga vervangen .

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:28
Net gehaald, heerlijk spel! jammer genoeg kan ik niet online omdat ik de ene na de andere error krijg :-( Rest van de PS4 doet het dan weer wel online.. Of heb je hier PS+ voor nodig om uberhaupt al online te gaan?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• GekkeR
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 28-11 12:47

GekkeR

key = key

Psn hier ook fouten, geduld dus

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Helaas geen tijd gehad vandaag. Kleine troost dan dat psn problemen geeft ...

• corset
GekkeR schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:01:
Psn hier ook fouten, geduld dus
Goed om te horen, in de bedoeling van: Ligt niet aan mij :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Grumpmeister
jaydenjarno schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:48:
Is er iemand die in het kort kan beschrijven wat de bedoeling is in dit spel? Veel monsters met verschillende skills. En verschillende wapens. Maar ook nog exploten? Of puzzels? Wapen upgrades door gebruik of zoiets?
Heel in het kort; jagen op monsters (It's in the name) :D

Daar doe je het dan wel mee te kort. Je gaat jagen, verzamelen, etc. In het begin jaag je op wat kleiner grut, weet je ze te verslaan (door het monster of te vangen, of dood te maken), dan gebruik je het materiaal van dat monster weer om je wapens en equipment te verbeteren. Waardoor je weer op grotere / aggressievere monsters kan jagen. In de tussentijd krijg je ook allerlei quests om je hub te verbeteren, en je krijgt toegang tot meer en meer.

Maar de essentie is het jagen. Ieder monster heeft z'n eigen karaktertrekjes, zwaktes, sterktes, etc. Het is aan jou om daar omheen te werken. Er zijn ook veel environmental zaken die je in kan zetten, zoals paralyzing kikkers die je een trap kan geven, zodat ze een wolk aan paralyzing poeder de lucht in strooien net als het monster op je af komt stormen, etc. De meeste quests zijn dus eigenlijk bossfights door het hele level heen.

Ik heb zojuist m'n gear maar een upgrade gegeven, al is het tijdelijk, voor Legiana. Z'n ice attacks deden wel erg veel schade, maar na die upgrade (met de focus op Ice Resistance) had ik 'm vrij simpel neergehaald (2 potions gebruikt oid). Nu net de Rotten Vale uit en doorgaan dan maar... Mogelijk nog even een Kulu Ya-Ku vlug neerhalen zodat ik m'n wapen verder kan upgraden (mis alleen een beak voor de volgende tier van de Kulu Ya-ku Longsword).

• Daradius
corset schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:51:
Net gehaald, heerlijk spel! jammer genoeg kan ik niet online omdat ik de ene na de andere error krijg :-( Rest van de PS4 doet het dan weer wel online.. Of heb je hier PS+ voor nodig om uberhaupt al online te gaan?
Heb je niet voor allee games op de ps4 (online) ps+ nodig ?

• corset
Daradius schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:57:
[...]

Heb je niet voor allee games op de ps4 (online) ps+ nodig ?
Klopt, alleen krijg je daar dan de error over. Ik zie alleen dat er meer mensen met de errors zijn, dus ik wacht af

• Grumpmeister
corset schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:10:
[...]

Klopt, alleen krijg je daar dan de error over. Ik zie alleen dat er meer mensen met de errors zijn, dus ik wacht af
PSN is al de hele dag brak / down voor mij. Ik ben nog geen moment online geweest daardoor. :(

• corset
Grumpmeister schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:12:
[...]

PSN is al de hele dag brak / down voor mij. Ik ben nog geen moment online geweest daardoor. :(
Wel humor dat de PS Store dan wel werkt :+ waar ze geld aan verdienen werkt wel :P

• Daradius
Grumpmeister schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:12:
[...]

dan heb ik denk ik geluk gehad, ik zit nog gewoon in een online lobby

• Flapperbol
Mij is het zojuist gelukt om weer op PSN te komen, hopelijk blijft het nu een beetje stabiel

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
Ja ik heb ook alweer een aantal Co-ups met vreemden gedaan. Heerlijk spel.

www.gevoeligeplaten.nl

• Grumpmeister
Gisteren gestopt op het moment dat ik m'n eerste stappen in High Rank deed. Vanaf vanavond dus even wat betere armor craften en kijken welke wapens ik wil gaan upgraden.

Ik heb er nu 27 uur in zitten ( :') ), waarvan 3 uur idle was vanwege oa. hond uitlaten. Zo'n doorhaalsessie heb ik in tijden niet meer gedaan (en kan ik ook meestal niet doen vanwege verplichtingen). Maar wat een tof spel is dit. Hier ga ik nog veel meer plezier aan beleven :D

• sabriel
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 14:49
Geteisem schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:36:
Ja ik heb ook alweer een aantal Co-ups met vreemden gedaan. Heerlijk spel.
Hoe start je dan een co-op. Gisteren geprobeerd met een maat van me te gaan doen, maar we zagen elkaar elke keer niet. Moet je dan de quest accepten voor 2 players en kan je dan iemand met wie je wilt spelen inviten ?

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

• Farpoint
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23-05-2018
Ik loop een klein beetje achter met mn 7 uur :P

Was van plan dit weekend even helemaal los te gaan , maar had toch meer dingen te doen buiten gamen om dan de bedoeling was (...grmbl)

Impressie na 7 uur spelen:

- Jeetje wat veel menu's , menu items , crafting items (soms beetje onoverzichtelijk voor me)
- Jeetje wat is er veel te doen (investigations , events , quests etc..)
- Duurde 2 uur voordat ik een wapen had dat me een beetje lag , maar dat maakt het ook wel weer interessant

Ik hoop deze week nog wat uren er in kunnen steken! Vind het in ieder geval tot nu toe een erg tof spel. Helaas nog niet veel dingen co-op gedaan , speelde vooral alleen. Eens kijken of ik daar deze week verandering ik kan brengen

• Xanthian
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 10:21
Ik zit er over na te denken om voor dit spel alleen al een PS4 te kopen.
Kan ik ook eindelijk Horizon Zero Dawn spelen.

Wachten tot er een eventuele PC release komt heb ik geen zin in.

Maar hoe moeilijk is dit spel? Een beetje zoals Dark Souls?

• Geteisem

Geteisem

Topicstarter
sabriel schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:25:
[...]

Hoe start je dan een co-op. Gisteren geprobeerd met een maat van me te gaan doen, maar we zagen elkaar elke keer niet. Moet je dan de quest accepten voor 2 players en kan je dan iemand met wie je wilt spelen inviten ?
Ik heb alleen SOS-signals gejoined en uitgegeven tot nu toe. Dus je zou het met een SOS-signal kunnen proberen. Rest heb ik helaas nog geen ervaring mee. Wellicht iemand anders hier in het topic?

www.gevoeligeplaten.nl

• Nidhiki
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14-08-2020
Vrijdag en zaterdag heb ik mijzelf geweldig vermaakt met dit spel, ben nu al fan! Heb als laatste een barroth neergehaald, nu eerst maar eens wat gear upgraden voor ik verder ga. Speel nu met een gun lance maar misschien dat ik over ga stappen op SnS. Het blocken is wel fijn maar je bent toch wel heel traag. De dmg van een Wyvern Fire maakt dan wel weer veel goed. Nog meer mensen hier die een gun lance gebruiken?
Zag dat er al wat mensen mij hadden toegevoegd, hopelijk kunnen we binnenkort eens samen hunten :D

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

• Kadardar
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 24-11 13:12

Kadardar

twitch: Kadar_69

Xanthian schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:44:
Ik zit er over na te denken om voor dit spel alleen al een PS4 te kopen.
Kan ik ook eindelijk Horizon Zero Dawn spelen.

Wachten tot er een eventuele PC release komt heb ik geen zin in.

Maar hoe moeilijk is dit spel? Een beetje zoals Dark Souls?
Nee het is zeker geen Dark Souls waar alles super oneerlijk gebeurd als je het maar even niet verwacht. Wilt niet zeggen dat er geen moeilijke monsters zijn maar het zou niet zo zijn dat elk groot monster je 16 keer killed voordta je eens 10% van ze leven af hebt en dan nog 3 dagen bezig bent. Misschien op Deviljho na... als die erin zit. :)

Of je moet totaal slecht zijn, dan kan het wel even duren.

Waar ik echt de moeilijkheid zou leggen zit in de keuze van je wapen per missie. Verkeerd wapen kan er zomaar eens voor zorgen dat je heel lang over je fight gaat doen maar zeker niet onhaalbaar als je doorhebt hoe de boss werkt.

Ik heb er nu een uurtje of 7 inzitten en ik vermaak mezelf weer prima. Lekker hunten, upgraden, exploren... i love it :) Heb gister 25 minuten (als het niet langer is) erover gedaan om die barroth om te leggen met me daggers. :+ Ik vind daggers wel de fijnste speelstyle hebben tevens. Lance vond ik echt niets aan, al je dodge mogelijkheden zijn weg en je gaat volledig naar block toe.... je kan rollen maar dan doet niet veel op 2mm na dus dat is redelijk nutteloos. :P Dan heb ik die grote axe nog geprobeerd maar dat ging mij te langzaam. :P

Sorry voor iedereen die me al heeft toegevoegd als vriend maar die ik niet kan accepten doordat friends list eruit ligt. Ik ga kijken of het vanavond up is. Als het vanavond up is zou ik even iedereen accepten. :)

[Voor 4% gewijzigd door Kadardar op 29-01-2018 09:50]

[FF14 - Kadardar Dragonworld @ Ragnarok] [Systeem: MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi | Ryzen 7 5700X | 16GB G.Skill 3000MHZ RAM | Gigabyte GTX 980]

• Valandin
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:08
Vrijdag en zondagavond lekker los kunnen gaan. Begonnen met een longsword, maar uiteindelijk toch overgestapt op hammer. Wat een lekkere moveset heeft die zeg! Ook echt heel satisfying als je een paar combo's kan chainen en je een beest een tijdje kan stunlocken.

Vond eerst dat er vrij weinig upgrade mogelijkheden waren voor wapens op het moment, maar heb nu een nieuw deel vrijgespeeld, gelukkig toch net zo veel opties als vanouds >:)

Deze week maar eens richten op wat paralysis hammers

| Website: Nuloh.nl (Fotografie) | Nikon D600 | Nikon 50mm F/1.8 | Sigma 70-200 F/2.8 OS |

Pagina: 1 2 3 ... 26 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee