Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:35
Kadardar schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:28:
[...]

Waar ik echt de moeilijkheid zou leggen zit in de keuze van je wapen per missie. Verkeerd wapen kan er zomaar eens voor zorgen dat je heel lang over je fight gaat doen maar zeker niet onhaalbaar als je doorhebt hoe de boss werkt.

Ik heb er nu een uurtje of 7 inzitten en ik vermaak mezelf weer prima. Lekker hunten, upgraden, exploren... i love it :) Heb gister 25 minuten (als het niet langer is) erover gedaan om die barroth om te leggen met me daggers. :+ Ik vind daggers wel de fijnste speelstyle hebben tevens. Lance vond ik echt niets aan, daar heb ik die vis mee omgelegd die daarna komt. maar al je dodge mogelijkheden zijn weg en je gaat volledig naar block toe.... je kan rollen maar dan doet niet veel op 2mm na dus dat is redelijk nutteloos. :P Dan heb ik die grote axe nog geprobeerd maar dat ging mij te langzaam. :P

Sorry voor iedereen die me al heeft toegevoegd als vriend maar die ik niet kan accepten doordat friends list eruit ligt. Ik ga kijken of het vanavond up is. Als het vanavond up is zou ik even iedereen accepten. :)
Bedankt voor de tip dat na de Barroth een Vis komt.... ;)
Ik heb gisteren die Barroth proberen te killen met mijn dubbel zwaard ding (weet even niet hoe die heet), maar dat ging dus niet zo lekker.
Ik begrijp inderdaad dat verschillende wapens optimaal zijn per monster, maar hoe bepaal je welke het beste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
sabriel schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:25:
[...]

Hoe start je dan een co-op. Gisteren geprobeerd met een maat van me te gaan doen, maar we zagen elkaar elke keer niet. Moet je dan de quest accepten voor 2 players en kan je dan iemand met wie je wilt spelen inviten ?
Volgens mij kan je het beste een private sessie bij het 'inloggen' als je karakter aanmaken. Dan kan je vriend je daar bij joinen (ik meen me ook te herinneren dat ik op het dashboard van de PS4 een paar keer de optie had om iemand van hier die aan het spelen was te joinen). Vervolgens inderdaad een quest starten voor 2 man, dan kan je vriend het bij het quest board erbij in stappen.

Tot zover weet ik het, verder nog niet mee lopen experimenteren :)

@Verwijderd: Het begin is inderdaad vrij overwelmend voor beginners, al brengen ze het deze keer relatief langzaam. Ik zit dus in High Rank, en heb ook nog niet alles geunlocked. Neem lekker je tijd en experimenteer, dat is het mooie aan dit spel :)

@Xanthian: Vanuit mijn ervaring: In het begin is het vrij forgiving en makkelijk, monsters als de Great Jagras en Kulu Ya-ku zijn nogal push-overs. Natuurlijk ligt ook veel aan de gear waarmee je gaat jagen, maar ik heb al enkele situaties meegemaakt waarbij ik genadeloos afgestraft ben (bijv. meerdere 1-shots door wat Ice attacks (toch maar gear met ice resistance gehaald toen), iets te veel willen terwijl een Rathalos enraged was, etc.).

Hoewel de vergelijking met Dark Souls gauw gemaakt wordt (en dan ga ik niet zo flauw zijn om aan te geven dat Monster Hunter er eerder was ;) ), zijn deze maar tot zekere hoogte met elkaar te vergelijken. Dark Souls is unforgiving bij bossfights, maar die bossfights zijn zo voorbij. Met Monster Hunter moet je zo nu en dan 20-30 minuten op je tellen passen dat je geen fouten maakt voordat je zo'n monster neerhaalt. Je voelt je zwakker, en hoewel de klappen misschien minder damage doen (en met oa. Diablos en Rathalos nog maar de vraag, die tikken ook zo 50-75% van je health eraf), zal je waarschijnlijk vaker klappen vangen.

Beide games zijn lastig op hun eigen manier, maar mijn ervaring so far is dat ik de moeilijkere en epischere gevechten toch in Monster Hunter heb ervaren. Maar dat is weer een kwestie van smaak (en heb ik de nodige discussies over gehad met een oud-collega >:) )
ourplayground schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:35:
[...]

Ik heb gisteren die Barroth proberen te killen met mijn dubbel zwaard ding (weet even niet hoe die heet), maar dat ging dus niet zo lekker.
Ik begrijp inderdaad dat verschillende wapens optimaal zijn per monster, maar hoe bepaal je welke het beste is?
Ervaring (met het monster EN het wapen). Dual Blades op Barroth gaat prima, blijf op 1 been inhakken totdat ie neer gaat, daarna in Demon Rush op z'n staart rammen totdat je die eraf hebt gehakt. Natuurlijk kan een ander wapen het net wat beter, maar als je geen ervaring met dat wapen hebt, dan zal je alsnog vlugger zijn met het minder 'optimale' wapen. Over het algemeen is het het beste (ook voor je eigen sanity qua upgraden) te focussen op 1-3 wapens, zodat je wel wat af kan wisselen maar ook goed doorhebt wat ieder wapen doet.

In het geval van Barroth: De 2 wapens die ik gebruik werken hier prima, Bow is lekker met de Wyvernfire / piercer, waarbij je een pijl door Barroth's hele lichaam heen kan jassen voor ~200 damage. High risk, high reward (zeker high risk als ie op je af komt stormen, want je kan niet bewegen). Longsword is weer lekker om makkelijk bij z'n staart te komen en op die manier veel van Barroth kapot te maken voordat 'ie dood gaat.

Bij Kulu Ya-ku is Bow echt in het nadeel. Het zwakke gedeelte van dat beest is z'n kop, en die is vrij klein. Een hunt met een Bow duurde ~3-4 keer zo lang als met een Longsword (toen had ik 'm binnen 5 minuten dood).

[ Voor 25% gewijzigd door Grumpmeister op 29-01-2018 09:42 ]

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Kadardar schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:28:
[...]

Nee het is zeker geen Dark Souls waar alles super oneerlijk gebeurd als je het maar even niet verwacht. Wilt niet zeggen dat er geen moeilijke monsters zijn maar het zou niet zo zijn dat elk groot monster je 16 keer killed voordta je eens 10% van ze leven af hebt en dan nog 3 dagen bezig bent. Misschien op Deviljho na... als die erin zit. :)

Of je moet totaal slecht zijn, dan kan het wel even duren.

Waar ik echt de moeilijkheid zou leggen zit in de keuze van je wapen per missie. Verkeerd wapen kan er zomaar eens voor zorgen dat je heel lang over je fight gaat doen maar zeker niet onhaalbaar als je doorhebt hoe de boss werkt.
Sorry voor iedereen die me al heeft toegevoegd als vriend maar die ik niet kan accepten doordat friends list eruit ligt. Ik ga kijken of het vanavond up is. Als het vanavond up is zou ik even iedereen accepten. :)
Ik heb wel eens eerdere verhalen gehoord over Monster Hunter wat nogal publiek afschrukt met de moeilijkheid. Dat lijkt nu hier een beetje anders te liggen.

Het klinkt alsof het uitdagend is maar dan zonder die "oneerlijkheid" in Dark Souls.

Zou je het kunnen vergelijken met WoW bosses in raids e.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09
ourplayground schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:35:
[...]

Your welcome... het is alleen niet echt een vis ;) Denk ook niet dat je bepaald ver gaat komen met slechtst deze informatie en er zitten nog wel wat andere leuke verassingen in. ;)

Het is ergens uitgelegd tijdens het verhaal maar ook ik kan me niet 100% herinneren hoe je het doet. Je moet ergens de quest info kunnen lezen zodat je een idee krijgt wat je nodig hebt ook qua food buff. Ik ren er altijd gewoon blindelings in en mocht het me niet lukken (zover nog niet gebeurd) dan stap ik er wel uit en probeer ik een andere wapen. :P Je bouwt namelijk affinity op met je wapen en hoe meer je ermee speelt hoe harder je ermee gaat slaan. Dus proberne vast te houden aan 1 wapen is zeker wel aangeraden
Xanthian schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:46:
[...]

Ik heb wel eens eerdere verhalen gehoord over Monster Hunter wat nogal publiek afschrukt met de moeilijkheid. Dat lijkt nu hier een beetje anders te liggen.

Het klinkt alsof het uitdagend is maar dan zonder die "oneerlijkheid" in Dark Souls.

De moeilijkheid zit hem vooral in het leren hoe de game zelf werkt, de gevechten zover vallen wel mee. Natuurlijk is het geen cake walk en met 2x blazen ligt het monster op de grond.

WoW en raids... misschien op high level dat je met elkaar samen moet werken maar zover ben ik niet. :P Verwacht het ook niet aangezien de game single player gewoon speelbaar zou moeten zijn. Raad je wel zeker aan om uit de AoE stuff te blijven maar dat is bij elke game. :+ Mocht je iemand kennen die de game heeft zou ik zeggen ga eens langs en probeer hem. Kan je dat niet dan zou ik zeggen kijk even wat filmpjes/streams online en dan kom je er snel genoeg achter of het iets voor je kan zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Kadardar op 29-01-2018 09:55 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Xanthian schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:46:
[...]

WoW bosses zijn vele malen statischer (tenminste, dat was m'n ervaring totdat ik er mee gestopt ben), dus daar kan je het ook niet echt mee vergelijken. Daarbij zijn WoW bosses enorm voorspelbaar (zie de boss timers), en bij Monster Hunter juist erg onvoorspelbaar. Je moet veel anticiperen op het moment zelf en bepalen wanneer het een goed moment is om de aanval op te zoeken of juist even jezelf wat verdedigender opstelt (bijv. als een monster pissed off is omdat je net z'n staart eraf hebt gehakt >:) ).

Ben je bijv. lekker met Barroth (om een voorbeeld aan te halen) bezig, komt opeens de vis van eerder in het topic de Barroth lekker even in de wurggreep leggen. En opeens voel je je nietig tussen 2 giganten die op elkaar EN op jou los gaan.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Grumpmeister schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:58:
[...]

WoW bosses zijn vele malen statischer (tenminste, dat was m'n ervaring totdat ik er mee gestopt ben), dus daar kan je het ook niet echt mee vergelijken. Daarbij zijn WoW bosses enorm voorspelbaar (zie de boss timers), en bij Monster Hunter juist erg onvoorspelbaar. Je moet veel anticiperen op het moment zelf en bepalen wanneer het een goed moment is om de aanval op te zoeken of juist even jezelf wat verdedigender opstelt (bijv. als een monster pissed off is omdat je net z'n staart eraf hebt gehakt >:) ).

Ben je bijv. lekker met Barroth (om een voorbeeld aan te halen) bezig, komt opeens de vis van eerder in het topic de Barroth lekker even in de wurggreep leggen. En opeens voel je je nietig tussen 2 giganten die op elkaar EN op jou los gaan.
Ik snap de vergelijkingen wel, ik vind de AI wel beter dan Dark Souls e.d.
In WoW zijn bazen inderdaad statisch, doen ze meestal aanval X elke paar minuten, en aanval Y op 80% HP.

In MH:W reageren de monsters onvoorspelbaar, maar toch voorspelbaar genoeg, aan de reacties en animaties kun je wel patronen ontdekken en zo beter anticiperen op aanvallen, maar ze wisselen genoeg af door het gevecht heen dat het niet te eenvoudig wordt. Ben er echt behoorlijk over te spreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik vind het zelf super gaaf dat het net echte dieren lijken soms. Terwijl ik achter een Pukei-Pukei aanzat kwam die eerst in gevecht met een Great Jagras. En geen 5min later ook nog met een Anjanath. Je schrikt wel even maar het geeft je een perfect moment voor wat healing en sharpstones terwijl 2 monsters met elkaar in gevecht zijn.

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Laatst online: 10-10 04:29
Ik vermaak me ook prima met deze game alleen ik erger me soms mateloos aan de combat. Ik speel met de dual blades en die zijn bedoeld voor close combat maar soms heb ik het idee dat ik de helft van mijn aanvallen mis sla. Ik hoop dat ik het allemaal wat beter onder de knie ga krijgen want het haalt wel een beetje de lol voor mij eraf. Heb er nu zo’n 20 uur in zitten overigens en ik ben in het vierde gebied aangekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Nidhiki schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:08:
Ik vind het zelf super gaaf dat het net echte dieren lijken soms. Terwijl ik achter een Pukei-Pukei aanzat kwam die eerst in gevecht met een Great Jagras. En geen 5min later ook nog met een Anjanath. Je schrikt wel even maar het geeft je een perfect moment voor wat healing en sharpstones terwijl 2 monsters met elkaar in gevecht zijn.
Precies, ik vind het ook mooi hoe je gebruik kan maken van de omgeving. Ik laat vaak monsters tegen rotsen/bomen aanrennen zodat ze even vast komen te zitten, spring ik van een berg af om de monsters te mountain, lok ik de monster mee naar een ander monster zodat ze wat meppen van elkaar krijgen...
Joetje079 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:16:
Ik vermaak me ook prima met deze game alleen ik erger me soms mateloos aan de combat. Ik speel met de dual blades en die zijn bedoeld voor close combat maar soms heb ik het idee dat ik de helft van mijn aanvallen mis sla. Ik hoop dat ik het allemaal wat beter onder de knie ga krijgen want het haalt wel een beetje de lol voor mij eraf. Heb er nu zo’n 20 uur in zitten overigens en ik ben in het vierde gebied aangekomen.
Het went vanzelf :P Goed positioneren en al je aanvallen goed timen

[ Voor 29% gewijzigd door Valandin op 29-01-2018 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
Wat met die dual blades goed werkt is dat je kan springen (RT+A op de xbox) om vervolgens met B en of Y je aanval af te maken. Dit werkt, ik zit nog in het begin, aardig goed.

Edit: foutje, ik kom er net achter dat ik geen Dual Blades, maar de Insect Glaive gebruik.. daar mee kan je dus springen en combo’s maken
Uitleg

[ Voor 13% gewijzigd door ourplayground op 29-01-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:12
Afgelopen weekend 30 uur in de game gestoken, wat een game.

Ik sta op het punt om naar Rotten vale te gaan, maar wil eerst nog meer tijd steken in het verkennen van de eerdere werelden. In de Ancient Forest verdwaal ik nog steeds...

Hopelijk blijft online de komende dagen wel werken, Hunting Horn is een stuk leuker als je er ook daadwerkelijk een team mee kan supporten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Probeer anders ook eens een ander wapen. Longsword is een goede combinatie tussen mobiliteit en iets hogere damage per hit. Of anders, let op de positionering met je dual blades. Als een blade geen contact maakt, kan het inderdaad zijn dat je 'm mist. Of misschien loop je op een armored gedeelte te meppen (zo is bijv. het eerste monster in het vierde gebied (volgens mij) vrij lastig als Dual Blades vanwege alle 'armor' waar je op af zal ketsen).

Er zijn nog 13 andere wapens te proberen, pak gewoon een monster waar je weinig moeite mee hebt en probeer er een paar uit (of de training room, dat kan natuurlijk ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Dit weekend vrij veel streams gekeken en het ziet er allemaal geweldig uit.
Heb ook de beta's gespeeld maar ik heb besloten om toch te wachten op de PC release.

Weet niet of ik dat volhoudt want het is een lange wachttijd :(
Erg jammer dat men voor de consoles eerst gekozen heeft.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-10 14:52
Gister de low rank mooi afgerond, vanavond lekker beginnen aan de high rank monsters dus :D. Ook mijn mooie hamer kunnen upgraden, heb momenteel de hamer van Zorah Magdaros. met mijn huidige missie ben ik op zoek naar de
spoiler:
??? Rathian, zal denk ik wel de pink of gold rathian zijn.
Ben erg benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Daradius schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:56:
Gister de low rank mooi afgerond, vanavond lekker beginnen aan de high rank monsters dus :D. Ook mijn mooie hamer kunnen upgraden, heb momenteel de hamer van Zorah Magdaros. met mijn huidige missie ben ik op zoek naar de
spoiler:
??? Rathian, zal denk ik wel de pink of gold rathian zijn.
Ben erg benieuwd !
Ik zit daar nu ook. Vanavond even kijken of ik de Zorah Magdaros LS kan maken, de gems waren de enige items die ik daar voor miste voor het laatste gevecht.

spoiler:
Ik verwacht daar ook een Pink Rathian, Gold (of Silver was het toch?) zit nog niet in het spel.

Ik was nog even bezig met de Pukei-Pukei, maar aangezien ik niet een directe hunt verwachtte had ik maar 2 (mega) potions meegenomen. Daarnaast was het toen toch tijd om richting bed te gaan, dus die pak ik vanavond weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daradius
Grumpmeister schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:01:
[...]

Ik zit daar nu ook. Vanavond even kijken of ik de Zorah Magdaros LS kan maken, de gems waren de enige items die ik daar voor miste voor het laatste gevecht.

spoiler:
Ik verwacht daar ook een Pink Rathian, Gold (of Silver was het toch?) zit nog niet in het spel.

Ik was nog even bezig met de Pukei-Pukei, maar aangezien ik niet een directe hunt verwachtte had ik maar 2 (mega) potions meegenomen. Daarnaast was het toen toch tijd om richting bed te gaan, dus die pak ik vanavond weer op.
Nice, De gem van Zorah zijn lastig om te krijgen, blijkt een hele lage drop kans te hebben. ik had hem op high rank Zorah na 6 keer hunten pas bij me rewards.

spoiler:
wist idd niet dat de gold er nog niet in zat, dan is het denk ik de pink idd.

Maar vet dat je ook net zo ver bent. Als je keer zin hebt om wat high rank beestjes te slachten, laat het maar weten. Dan join ik je lobby wel ^^ kunnen we samen wat quests doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Daradius schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:05:
[...]

Nice, De gem van Zorah zijn lastig om te krijgen, blijkt een hele lage drop kans te hebben. ik had hem op high rank Zorah na 6 keer hunten pas bij me rewards.

spoiler:
wist idd niet dat de gold er nog niet in zat, dan is het denk ik de pink idd.

Maar vet dat je ook net zo ver bent. Als je keer zin hebt om wat high rank beestjes te slachten, laat het maar weten. Dan join ik je lobby wel ^^ kunnen we samen wat quests doen.
Volgens mij had ik er 2 of 3 bij m'n eerste hunt op de HR Zorah (sowieso 2). :/

Qua Zorah:
spoiler:
Ik vond het sowieso een apart gevecht. Heel Nergigante heb ik niet gezien omdat ik in Zorah's kop bezig was met de Magma Core. Uiteindelijk had ik maar 1 core kapot, wel een paar andere parts van Zorah gesloopt terwijl ik op 'm stond. Ik had iig niet het idee dat ik 'm goed aan het wegjagen was, maar na een paar barrages aan volgeladen cannons, een Dragonator en nog 1 kanonschot begon het filmpje voor een succesvolle hunt. Prima dan maar :')

Ik denk vanavond wel wat tijd te hebben, eerst een paar dingen afronden maar hoop nog wel een uurtje of 2 te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Oh man, wat een game. M'n laatste MH was Freedom Unite op PSP. Dit speelt wel echt een heeeeeeeeeeeel stuk beter, holy shit.

Ben nu HR8 en volgende "main" quest is voor het openen van 2de gedeelte van de 4 area.

Tot nu toe main ik dual swords en dat bevalt prima. Vooral de "workshop" tree is erg goed. Maar ik heb gewoon een setje voor alle elementen die ik tot nu toe kan maken.

Daarnaast doe ik wat Hammer on the side. Leuke speelstijl, al ben ik nu meer van de flashy shit :D Wil ook nog steeds insect glaive oefenen en beter in worden.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Grumpmeister schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:12:
[...]

Volgens mij had ik er 2 of 3 bij m'n eerste hunt op de HR Zorah (sowieso 2). :/

Qua Zorah:
spoiler:
Ik vond het sowieso een apart gevecht. Heel Nergigante heb ik niet gezien omdat ik in Zorah's kop bezig was met de Magma Core. Uiteindelijk had ik maar 1 core kapot, wel een paar andere parts van Zorah gesloopt terwijl ik op 'm stond. Ik had iig niet het idee dat ik 'm goed aan het wegjagen was, maar na een paar barrages aan volgeladen cannons, een Dragonator en nog 1 kanonschot begon het filmpje voor een succesvolle hunt. Prima dan maar :')

Ik denk vanavond wel wat tijd te hebben, eerst een paar dingen afronden maar hoop nog wel een uurtje of 2 te kunnen spelen.
haha dan heb je geluk gehad met die gem's :P ik zie op forums dat mensen er toch wel moeite mee hebben om die te krijgen.
spoiler:
de Zorah quest do ik ook altijd maar wat idd, beetje minen en een keer die cores slaan. die Nergigante laat ik ook altijd mooi staan, heb ik er ook geen last van :P. verder vind ik het ook maar een wazig gevecht. beetje schieten met die kanonnen en hij is zo neer.

Vanavond zal ik ook wel online zijn, dus stuur maar een berichtje als je zin hebt om wat te hunten :)
ye-roon schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:24:
Daarnaast doe ik wat Hammer on the side. Leuke speelstijl, al ben ik nu meer van de flashy shit :D Wil ook nog steeds insect glaive oefenen en beter in worden.
Hammer, is deze keer mijn main weapon. De charge blade kwam een beetje mijn strot uit (vorige monster hunter alleen maar mee gespeeld). maar hammer >:) wat vet is die playstyle. Heb momenteel een hammer met blast dmg en wat goeie skills op me armor, soms ligt een beest gewoon een minuut op de grond omdat hij stunned is. Zeker een aanrader dus die Hammer.

[ Voor 19% gewijzigd door Daradius op 29-01-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

@Daradius Ik was gisteren aan het kijken naar de verschillende hammers die ik kan maken voor mijn rank. Maar het was rond middernacht dus bleef niet echt hangen.

Kheb wel een monster helemaal aan gort gemept in de 4de area, maar hij ging na het limpen ergens heen waar ik niet naar toe kon.... Maar wel z'n staart en andere drop items gekregen en wat items als reward voor de quest. Dat is wel een armor set die ik ga maken. Ook de wapens zijn erg tof, oa de hammer.

Maar vanavond eerst een zooi monsters vangen die ik niet eerder gevangen heb, zodat ik wat optional quests unlock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Grumpmeister schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:35:
[...]

Probeer anders ook eens een ander wapen. Longsword is een goede combinatie tussen mobiliteit en iets hogere damage per hit. Of anders, let op de positionering met je dual blades. Als een blade geen contact maakt, kan het inderdaad zijn dat je 'm mist. Of misschien loop je op een armored gedeelte te meppen (zo is bijv. het eerste monster in het vierde gebied (volgens mij) vrij lastig als Dual Blades vanwege alle 'armor' waar je op af zal ketsen).

Er zijn nog 13 andere wapens te proberen, pak gewoon een monster waar je weinig moeite mee hebt en probeer er een paar uit (of de training room, dat kan natuurlijk ook).
Ik ga inderdaad even experimenteren met de andere wapens want daar heb ik er nog geen eentje van aangeraakt. Het is me trouwens wel gelukt om solo met de dual blades dat gepantserde monster te killen in dat vierde gebied :) Ben even de naam kwijt maar het was in ieder geval een groot gepantserd monster met allemaal punten die rolaanvallen deed. Gaf best een kick om hem uiteindelijk neer te krijgen in m’n eentje want door storing bij PSN kon ik geen hulp oproepen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Joetje079 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:54:
[...]

Ik ga inderdaad even experimenteren met de andere wapens want daar heb ik er nog geen eentje van aangeraakt. Het is me trouwens wel gelukt om solo met de dual blades dat gepantserde monster te killen in dat vierde gebied :) Ben even de naam kwijt maar het was in ieder geval een groot gepantserd monster met allemaal punten die rolaanvallen deed. Gaf best een kick om hem uiteindelijk neer te krijgen in m’n eentje want door storing bij PSN kon ik geen hulp oproepen :)
Radobaan :)

Wel een erg bruut monster, en de introductie ervan was ook wel erg gaaf. Gelukkig had ik wel een restock gedaan aan items voordat ik het gebied in ging, want dat was uiteindelijk wel nodig. Sowieso zijn de monsters in dat gebied wel erg agressief, het zorgt voor wat leuke gevechten :)

En het is altijd een kick om een lastig monster solo neer te krijgen, zeker als je tegen het einde van je items aan begint te lopen. Nou moet ik wel zeggen dat ik er maar niet aan kan wennen om meer hulpmiddelen in te zetten, zoals Pitfall Traps om vervolgens 2 Large Barrelbombs en een kleine Barrelbomb tot explosie te laten brengen naast het gezicht van het monster. Ook Flashbombs, Sonic Bombs, etc. kunnen je hunt zo veel makkelijker maken, maar ik vergeet ze meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
holy balls..

Gister de quest gedaan om 2e camp te unlocken. Ik ga achter het beest aan wat er stond, en opeens een gigantisch dino achtig iets (heb geen naam). Ik ren gelijk weg want de hulp persoon "AVoid! way to difficult". Maar wat een gevoel was dat om opeens zoiets op te zien duiken.

Waar ik wel op hoop, gebieden met open velden. Dat zou zo mooi zijn :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Grumpmeister schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:05:
[...]

Radobaan :)

Wel een erg bruut monster, en de introductie ervan was ook wel erg gaaf. Gelukkig had ik wel een restock gedaan aan items voordat ik het gebied in ging, want dat was uiteindelijk wel nodig. Sowieso zijn de monsters in dat gebied wel erg agressief, het zorgt voor wat leuke gevechten :)

En het is altijd een kick om een lastig monster solo neer te krijgen, zeker als je tegen het einde van je items aan begint te lopen. Nou moet ik wel zeggen dat ik er maar niet aan kan wennen om meer hulpmiddelen in te zetten, zoals Pitfall Traps om vervolgens 2 Large Barrelbombs en een kleine Barrelbomb tot explosie te laten brengen naast het gezicht van het monster. Ook Flashbombs, Sonic Bombs, etc. kunnen je hunt zo veel makkelijker maken, maar ik vergeet ze meestal.
Radobaan, dat was hem inderdaad :) Ik vond die introductie behoorlijk intimiderend en had niet verwacht dat ik hem neer zou krijgen omdat ik mezelf niet heel goed voorbereid had. Maargoed, dat maakt de euforie na het verslaan alleen maar groter ;) Traps en bommen heb ik trouwens ook nog nauwelijks gebruikt, daar ga ik de volgende speelsessies maar eens mee aan de slag. Ik heb nog zoveel te leren en had niet verwacht dat deze game zoveel diepgang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:26
@corset Dat is een Anjanath :) Na de Ancient Forest kom je in de Wildspire Waste terecht, heeft wat grotere velden.

Afgelopen weekend zo'n 20 uur in het spel gestopt en mag nu naar Zorah Magdaros toe. Ondertussen al wel alle side quests gedaan en vooral veel rondgelopen in de wereld. Voornamelijk bezig met rondrennen en verzamelen.

Valt me eigenlijk wel mee hoe moeilijk het spel is tot nu toe. 2 keer fainted, 1x in het gevecht met Anjanath (ik had niet helemaal verwacht dat ie zo makkelijk springt) en 1x toen ik verrast werd door een Diablos terwijl ik achter een Kulu-Ya-Ku aanzat.

Dat gevecht met Anjanath duurde wel lekker lang trouwens. Als je al ruim een half uur op hem aan het inhakken bent en dan ineens een 5 minute warning krijgt, krijg je het toch wel even benauwd.

Verder doe ik eigenlijk niet veel met crafting ofzo. Ik begin elke missie met 5 potions, 5 antidote en een foodbuff. Verder een bone switch axe en volledige bone armor set en eigenlijk gaat het wel best zo. Als ik de verhalen mag geloven gaat dit me binnenkort aardig wat problemen bezorgen, maar voor nu is het goed genoeg. Misschien moet ik eerst nog maar wat van de grote monsters verslaan voor materials. Dingen als Great Jagras en Pukei-Pukei geloof ik allemaal wel, maar een paar extra Tobi-Kadachi, Jyuratodus of Anjanath verslaan kan vast geen kwaad. Heb daarentegen nog geen behoefte om te proberen of een Diablos, Rathalos of Rathian ook al te doen is.

-edit- Verder vind ik de interacties tussen verschillende monsters ook echt leuk om te zien. Zo zat er een Kulu-Ya-Ku achter me aan met een steen. Deze werd verrast door een Barroth die ging brullen, schrikt die Kulu zo van dat ie een sprongetje maakt en de steen laat vallen. Echt geweldig :D

[ Voor 9% gewijzigd door Yukidaruma op 29-01-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Ik zag tijdens het craften dat er ook “smeersels” zijn waarvan ik vermoed dat je deze op je wapen kan smeten om als poison, sleep, en nog wat andere zaken kan werken. Ik heb alleen geen idee hoe, of kan dat alleen op pijlen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
Die smeersels zijn inderdaad voor pijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
ye-roon schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:53:
@Daradius Ik was gisteren aan het kijken naar de verschillende hammers die ik kan maken voor mijn rank. Maar het was rond middernacht dus bleef niet echt hangen.

Kheb wel een monster helemaal aan gort gemept in de 4de area, maar hij ging na het limpen ergens heen waar ik niet naar toe kon.... Maar wel z'n staart en andere drop items gekregen en wat items als reward voor de quest. Dat is wel een armor set die ik ga maken. Ook de wapens zijn erg tof, oa de hammer.

Maar vanavond eerst een zooi monsters vangen die ik niet eerder gevangen heb, zodat ik wat optional quests unlock :)
vraag me dan af welk monster dat was, want je kan overal wel komen op de map Misschien zat je een verdieping te laag of te hoog ? heb namelijk nog nooit meegemaakt dat ik ergens niet naar toe kon.

Ik heb de hamer van de Radobaan gebruikt heel de low rank playtrough (vanaf het moment dat ik hem kon maken). vond het wel een hele fijne hammer, en het monster valt er ook zeker 1 keer per battle door in slaap. Gebruik eingenlijk bijna nooit elemental dmg op een hammer (met uitzondering van blast en paralyze). Reden hier voor is omdat hogere base dmg gewoon veel sterker is op hammers, dus heeft de elemental dmg niet zoveel zin op een hammer. Met paralyze en blast raakt het monster vaker paralyzed of stunned, vandaar dat die 2 als elemental dmg wel erg goed zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Daradius op 29-01-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 17:15
Misschien gekke vraag maar loopt het spel beetje op de xbox one? of heeft hij heel veel moeite met de 30fps halen?

Het duurt nog even voor de pc versie komt maar wil hem misschien toch halen voor me xbox als dat beetje ok loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Wat houdt dat “low/high” rank eigenlijk in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Joetje079 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:10:
Wat houdt dat “low/high” rank eigenlijk in?
Low Rank is bij wijze de introductiefase van de game. De monsters zijn niet al te lastig, en je speelt langzaam maar zeker steeds meer vrij.

High Rank is wanneer het spel zoiets heeft van; "Ok, je bent er klaar voor." en ze de moeilijkheidsgraad op gaan schroeven. Monsters krijgen meer moves, de aanvallen zullen vlugger zijn, er worden subspecies geintroduceerd (bijv. Pink Rathian, Azure Rathalos, etc.). Die hebben ook weer extra moves en dingen om rekening mee te houden. Ook zullen sommige monsters die niet in Low Rank zitten hier wel tevoorschijn komen.

In (sommige) voorgaande games volgt daar ook weer een G-Rank op. Hier zetten ze nog een tandje bij. Nog meer moves, nog vlugger en dodelijker. Ik verwacht dat dit uiteindelijk ook als een uitbreiding zal komen, en aangezien ze voor de rest van de content (naar verwachting) geen geld vragen, zou ik het niet erg vinden om hier wat voor neer te moeten liggen. G-Rank is veelal content voor multiplayer. Solo is het bijna niet te doen (al had ik daar de basic 'large monsters' wel solo neer gekregen in 3U) vanwege de hoge healthpool en hoge damage.

[ Voor 7% gewijzigd door Grumpmeister op 29-01-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Net een PS4 Pro besteld, was de FPS boost wel waard.
Is nu ook wel een goede aanbieding voor;

https://www.binkysgamepla...on-4-pro-1tb-console-wit/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daradius
Grumpmeister schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:18:
[...]

Low Rank is bij wijze de introductiefase van de game. De monsters zijn niet al te lastig, en je speelt langzaam maar zeker steeds meer vrij.

High Rank is wanneer het spel zoiets heeft van; "Ok, je bent er klaar voor." en ze de moeilijkheidsgraad op gaan schroeven. Monsters krijgen meer moves, de aanvallen zullen vlugger zijn, er worden subspecies geintroduceerd (bijv. Pink Rathian, Azure Rathalos, etc.). Die hebben ook weer extra moves en dingen om rekening mee te houden. Ook zullen sommige monsters die niet in Low Rank zitten hier wel tevoorschijn komen.

In (sommige) voorgaande games volgt daar ook weer een G-Rank op. Hier zetten ze nog een tandje bij. Nog meer moves, nog vlugger en dodelijker. Ik verwacht dat dit uiteindelijk ook als een uitbreiding zal komen, en aangezien ze voor de rest van de content (naar verwachting) geen geld vragen, zou ik het niet erg vinden om hier wat voor neer te moeten liggen. G-Rank is veelal content voor multiplayer. Solo is het bijna niet te doen (al had ik daar de basic 'large monsters' wel solo neer gekregen in 3U) vanwege de hoge healthpool en hoge damage.
aanvulling hier op, volgens mij ergens mee gekregen dat ze de g-ranks idd later gaan toevoegen :) dus dat gaat zeker vet worden. de uitdaging van de high rank / g rank vind ik gewoon super vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Valandin schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:25:
Net een PS4 Pro besteld, was de FPS boost wel waard.
Is nu ook wel een goede aanbieding voor;

https://www.binkysgamepla...on-4-pro-1tb-console-wit/
Ik zat zelf ook aan een upgrade van een Pro te denken, maar ga dat uiteindelijk niet doen denk ik.

Na de 30 uur spelen heb ik mij op geen enkel moment geërgerd aan de fps (of pop-ups waar sommige over spreken)
Wellicht komt het omdat ik met de horn speel (en die sowieso geduld vereist), maar €300 neerleggen om nog geen 10 frames erbij te krijgen lijkt mij niet het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Als je in coop gaat hunten hoe communiceren jullie ?
Zit er standaard voice com in de game ofzo

Heb de game nog niet en moet of wachten op PC (discord etc) of kijk of ik hem toch op console koop :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Iusedto schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:51:

Heb de game nog niet en moet of wachten op PC (discord etc) of kijk of ik hem toch op console koop :)
De game heeft standaard voice communication. Het is ook mogelijk om berichten te typen als je een USB keyboard aangesloten hebt, maar voice comm werkt wel het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Flapperbol schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:46:
[...]

Ik zat zelf ook aan een upgrade van een Pro te denken, maar ga dat uiteindelijk niet doen denk ik.

Na de 30 uur spelen heb ik mij op geen enkel moment geërgerd aan de fps (of pop-ups waar sommige over spreken)
Wellicht komt het omdat ik met de horn speel (en die sowieso geduld vereist), maar €300 neerleggen om nog geen 10 frames erbij te krijgen lijkt mij niet het geld waard.
€315 voor de PS4 Pro
€150-200 voor het verkopen van de PS4 1TB
______
€115 - 165 om te upgraden naar een nieuwe console voor +10-15 FPS

van 20-30 fps naar 30-40 FPS is een performance gain van ~35%
Vind het wel een goede deal :)

Kan ook wel per persoon verschillen, ik speel met hammer en longsword maar ik merk in sommige gevechten dat hij soms echt even gaat stotteren en hikken, ben daar best gevoelig voor, krijg er soms een beetje motion sickness van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 21:21
Deze juttering is voornamelijk te wijten aan de waardeloze frame-timing, niet zozeer aan de FPS. Helaas is de frame-timing op de pro net zo waardeloos als op de PS4. Dus ik verwacht dat de jutter ook op iets hogere FPS zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Daradius schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:03:
[...]

vraag me dan af welk monster dat was, want je kan overal wel komen op de map Misschien zat je een verdieping te laag of te hoog ? heb namelijk nog nooit meegemaakt dat ik ergens niet naar toe kon.

Ik heb de hamer van de Radobaan gebruikt heel de low rank playtrough (vanaf het moment dat ik hem kon maken). vond het wel een hele fijne hammer, en het monster valt er ook zeker 1 keer per battle door in slaap. Gebruik eingenlijk bijna nooit elemental dmg op een hammer (met uitzondering van blast en paralyze). Reden hier voor is omdat hogere base dmg gewoon veel sterker is op hammers, dus heeft de elemental dmg niet zoveel zin op een hammer. Met paralyze en blast raakt het monster vaker paralyzed of stunned, vandaar dat die 2 als elemental dmg wel erg goed zijn.
spoiler:
Odogaron

Zijn rest area is lager, maar daar staat een muur met een groot kruis op de kaart, dus mag daar nog niet in tot na een MS missie.

[ Voor 6% gewijzigd door ye-roon op 29-01-2018 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LompeLars
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-09-2024
Is er al een soort van tweakers guild/squad of hoe het ook heten mag op de ps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Hoe is de performance op de Xbox eigenlijk ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
FrankoNL schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:57:
Deze juttering is voornamelijk te wijten aan de waardeloze frame-timing, niet zozeer aan de FPS. Helaas is de frame-timing op de pro net zo waardeloos als op de PS4. Dus ik verwacht dat de jutter ook op iets hogere FPS zal blijven.
Oh jee :P
Ik ga het meemaken, zal wel laten weten of het echt een positief verschil is.
Gevoelsmatig zijn het vooral framedrops waar ik last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
LompeLars schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:13:
Is er al een soort van tweakers guild/squad of hoe het ook heten mag op de ps?
Geen idee, zit wel een squad functie in (als clan systeem) waar 50 man in kunnen. Daarna zit die vol. Als iemand er 1 maakt wil ik er zeker wel bij op de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Kadardar schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:17:
[...]

Geen idee, zit wel een squad functie in (als clan systeem) waar 50 man in kunnen. Daarna zit die vol. Als iemand er 1 maakt wil ik er zeker wel bij op de PS4
Als er vanavond als ik inlog nog niks is, dan maak ik 'm wel aan. Dan laat ik het hier wel even weten. Van wat ik begrijp is het wel ideaal om met elkaar te kunnen spelen, want je ziet de quests die gepost worden en de SOS flares van squadgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
ye-roon schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:06:
[...]

spoiler:
Odogaron

Zijn rest area is lager, maar daar staat een muur met een groot kruis op de kaart, dus mag daar nog niet in tot na een MS missie.
ahh ok vandaar, wel raar idd dat je er niet in mag... er zitten normaal van die muren met wortels waar je door heen kan lopen (net als in de tutorial). maar heb het iig nog niet meegemaakt gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Iusedto schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:51:

momenteel nog niet echt iets van voice com gebruikt, hoop eens deze avonden toch wel met wat mensen te kunnen spelen (van tweakers). Als ik zelf thuis met vrienden speel zit ik meestal gewoon via mijn pc op teamspeak.

ps: sorry voor de dubbele post :/

[ Voor 3% gewijzigd door Daradius op 29-01-2018 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Iusedto schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:13:
Hoe is de performance op de Xbox eigenlijk ?
Op de One X draait ie als een zonnetje! je kan dan kiezen tussen 4K modus, FPS modus, en detail modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Hopelijk kan ik het morgen ook spelen.
Ik volg dit spel al een paar dagen op Twitch en het ziet er echt gaaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De game heeft goed verkocht. Nummer 1 in de UK charts! Topic is ineens ook druk geworden zie ik. Mooi :)

Ik heb nog niet eens 2 uur kunnen spelen. Misschien vanavond maar een poging wagen, maar ik ben eigenlijk al helemaal gaar :| En het is geen spel on ff snel in te duiken, zeker niet als je nog zo in het begin zit ...
Flapperbol schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 23:32:
[...]

Over het mis slaan: het komt er op neer dat je je character de goede kant op laat wijzen zodra je slaat. De camera locken is puur om een monster in focus te houden, het zorgt er niet voor dat je automatisch raak gaat slaan.
Ik zou op het begin het bij "kleinere" wapens blijven (per wapen staat er ook of hij geschikt is voor nieuwe spelers), deze slaan een stuk sneller en mocht je mis slaan dan kan je nog vrij snel aanvallen ontwijken.
Met welke knop focus je dan ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
-SaveMe- schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:29:
[...]

Met welke knop focus je dan ?
R3 is focussen op een vijand, zodat hoe deze ook loopt, je altijd de vijand in beeld hebt.
L1 is met de camera naar voren kijken, afhankelijk van hoe je character staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flapperbol schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:35:
[...]

R3 is focussen op een vijand, zodat hoe deze ook loopt, je altijd de vijand in beeld hebt.
L1 is met de camera naar voren kijken, afhankelijk van hoe je character staat.
ga ik gelijk ff proberen. Net de jagras gedaan (1e quest). Op zich makkelijk maar ik sloeg echt vaak mis, omdat ik niet steeds de enemy in beeld. Beetje teveel de lockon van DS enzo gewend denk ik :/

Overigens, ik moest 7 jagras verslaan. Heb ik gedaan en nog wat meer ook. Is het ineens quest complete, allerlei menus en ik ben terug in het kamp. Kreeg niet eens tijd om die beesten te looten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09 14:49
Korte vraag aangezien ik op internet geen concreet antwoord kan vinden:
Is het spel te spelen zonder dat ik ps+ aanschaf, geen zin om maandelijks te betalen aangezien ik nooit online speel op de console.

Kan alleen vinden dat het destijds wel nodig was voor de beta, maar weet niet of het nodig is om nu ook te kunnen spelen.
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36
Tik nu de 11 uur aan. Maar dit spel schreeuwt om gespeeld te worden. Dat het maar weer snel weekend mag zijn. :X

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap nog weinig van de structuur van het spel? Iemand nog antwoord waarom ik niet kon looten (zie boven) ?

Heb nu maar en quest van de chef gepakt om mushrooms te verzamelen, maar die vind ik niet en heb wel hele grote beesten achter me aan :9

Kan ik ook niet gewoon ff vrij de map verkennen om herbs enzo te gatheren. Of zit ik teveel in mijn old skool rpg modus.

En ik vind het geluid erg zacht. Ik moet mijn headset flink harder zetten dan bij andere games.

Tot slot, kan ik voorkomen dat ik met allemaal chinezen of japanners wordt gejoined ? Heb nu allemaal van die gare namen in mijn lijst staan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
-SaveMe- schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:06:
Ik snap nog weinig van de structuur van het spel? Iemand nog antwoord waarom ik niet kon looten (zie boven) ?
Zodra je een quest complete krijg je vaak nog 30/60 seconden voordat je terug gaat naar het dorp.
Als je dus Jaggis wilt skinnen, moet je dit dus voor quest-completion doen, of erna heel snel zijn ;)
Heb nu maar en quest van de chef gepakt om mushrooms te verzamelen, maar die vind ik niet en heb wel hele grote beesten achter me aan :9
Die Mushroom quest vond ik zelf erg pittig, zeker als je niet onthouden hebt waar die mushrooms zitten in het level. Ik raakte steeds verdwaalt en had uiteindelijk 40 minuten erover gedaan :X
Kan ik ook niet gewoon ff vrij de map verkennen om herbs enzo te gatheren. Of zit ik teveel in mijn old skool rpg modus.
Je kan gewoon free roamen; Als je in het dorp bent (en geen quest actief hebt), kan je met de touchpad de map openen en naar een gebied gaan. Nu heb je geen tijdslimiet en kan je gewoon rondlopen/verzamelen/vechten.
En ik vind het geluid erg zacht. Ik moet mijn headset flink harder zetten dan bij andere games.
Geluid heb ik geen problemen mee, bij mij staat de versterker even hard als bij andere games.
Tot slot, kan ik voorkomen dat ik met allemaal chinezen of japanners wordt gejoined ? Heb nu allemaal van die gare namen in mijn lijst staan ...
Bij het maken of joinen van een server kan je "Same Language" aangeven, dan kom je niet meer bij Aziaten terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Hebben meer mensen op de Xbox last van dat ze geen online session kunnen vinden? Hij blijft dat aangeven als ik op matchmake klik.

Edit: nevermind

[ Voor 49% gewijzigd door ourplayground op 29-01-2018 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Flapperbol Thanks voor de antwoorden! Ik heb de mushroom quest gecomplete. Duurde ook even voordat ik een gebiedje vond waar ze stonden :) En ik moest of en toe weg duiken voor die T-rex achtige :)

Klopt het als je een quest wilt doen, dat je hem dan altijd moet 'posten' en dan het aantal spelers moet aangeven van 1 -4 ? Ik kan niet gewoon zonder te posten op quest gaan ?

ik kan ook niet voorkomen dat er allemaal mensen in mijn game zitten? Ik heb nu steeds van die irritante jammerende geiten er tussen door :X

[ Voor 16% gewijzigd door -SaveMe- op 29-01-2018 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
-SaveMe- schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:35:
@Flapperbol Thanks voor de antwoorden! Ik heb de mushroom quest gecomplete. Duurde ook even voordat ik een gebiedje vond waar ze stonden :) En ik moest of en toe weg duiken voor die T-rex achtige :)

Klopt het als je een quest wilt doen, dat je hem dan altijd moet 'posten' en dan het aantal spelers moet aangeven van 1 -4 ? Ik kan niet gewoon zonder te posten op quest gaan ?

ik kan ook niet voorkomen dat er allemaal mensen in mijn game zitten? Ik heb nu steeds van die irritante jammerende geiten er tussen door :X
Makkelijkste optie, even 10 minuten wat anders gaan doen terwijl de game nog aan staat; hierdoor wordt je door het spel gedisconnect en zal je in een offline modus zitten.

Anders bij het matchmaken gewoon een private groep aanmaken en daar met je eentje in gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Het is gelukt :D.
spoiler:
Heb de Pink Rathian gevonden en meteen afgemaakt :) word nu dus tijd om naar de laatste area te gaan.

Ben benieuwd hoe lang de story nog door gaat

[ Voor 6% gewijzigd door Daradius op 29-01-2018 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik heb de Gathering of Tweakers Squad aangemaakt. Als je een invite wilt, laat het maar even weten. Zo te zien moet ik daarvoor in je play sessie zitten. M'n PSN staat in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Grumpmeister schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:55:
Ik heb de Gathering of Tweakers Squad aangemaakt. Als je een invite wilt, laat het maar even weten. Zo te zien moet ik daarvoor in je play sessie zitten. M'n PSN staat in de OP.
Stuur de invite maar. :) Ga net stoppen. Morgen weer aan de 'bak'.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Geteisem schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:43:
[...]

Ik wist even niet welke PSN bij welke gebruiker hoorde. Ik voeg je morgen wel toe dan, moet ervoor in dezelfde game sessie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Grumpmeister schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:05:
[...]

Ik wist even niet welke PSN bij welke gebruiker hoorde. Ik voeg je morgen wel toe dan, moet ervoor in dezelfde game sessie zitten.
Niet over nagedacht eigenlijk en mijn PSN staat natuurlijk ook niet (meer) in mijn signature. Is goed morgen ga ik sowieso weer aan de hunt. d:)b

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0ukn0w
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01-2022

y0ukn0w

aka Jay

PSN: JayVR82

wel onhandig hoe dat gaat. Zou eigenlijk op squad moeten kunnen zoeken.

EDIT: gelukt!

MHW: Jay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daradius
Geteisem schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:43:
[...]

doe mij maar een invite :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik heb je uitgenodigd, je sessie joinen ging makkelijker dan verwacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mij ook maar :) Voorzover ik al van nut ben.

Kan iemand mss nog mijn vraag over de quests beantwoorden ?

Ik krijg nu wel als ik begin om gelijk zelf een sessie op te starten en die zet ik dan op private. Dan krijg je geen randoms meer in je game, tenzij je een invite of een SOS doet :)

Heb de great Jagras afgemaakt. Ging op zich best, maar ik miste wel veel, das echt wennen nog. De clumsy SaveMe at work:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
-SaveMe- schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:22:

Ik krijg nu wel als ik begin om gelijk zelf een sessie op te starten en die zet ik dan op private. Dan krijg je geen randoms meer in je game, tenzij je een invite of een SOS doet :)

Heb de great Jagras afgemaakt. Ging op zich best, maar ik miste wel veel, das echt wennen nog. De clumsy SaveMe at work:

[video]
Als je online bent, moet je het idd aangeven voor hoeveel man je de quest start. Als je offline speelt (dus 10+ minuten aan idle tijd bijv.) hoef je dit niet aan te geven, maar je kan dan ook geen SOS flare gebruiken.

Edit: je bent niet meer online nu, dus ik nodig je dan ook morgen wel uit :)

[ Voor 4% gewijzigd door Grumpmeister op 29-01-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:29:
[...]

Als je online bent, moet je het idd aangeven voor hoeveel man je de quest start. Als je offline speelt (dus 10+ minuten aan idle tijd bijv.) hoef je dit niet aan te geven, maar je kan dan ook geen SOS flare gebruiken.
Ok, thanks. Dat moet dus wel steeds voor elke quest ook al zit ik in een private session. SOS kan handig zijn en invites ook dus die optie wil ik wel houden! En met een private session heb ik al geen last meer van die snaterende gasten ;)

Eigenlijk zou de game ook de optie moeten geven om offline te gaan. Maar ze willen natuurlijk het online gedeelte benadrukken ...

[ Voor 10% gewijzigd door -SaveMe- op 29-01-2018 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Heb even een klein stukje opgenomen om te laten zien wat ik bedoel, dit is de performance op m'n regular PS4 1TB

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=v00gVFS4a8w]

Enorm choppy dus, morgen of overmorgen heb ik de PS4 pro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Grumpmeister schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:19:
[...]

Ik heb je uitgenodigd, je sessie joinen ging makkelijker dan verwacht :D
Thanks!! kan hem helaas niet accepteren omdat je er alweer uit was -O- ik join de ovlgende keer wel even jouw session zodat ik hem kan accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
-SaveMe- schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:22:

[video]
je moet inderdaad altijd je quest eerst posten. dat heeft er eigenlijk altijd al in gezeten, ik accepteer namelijk ook altijd eerste de quest, en dan pas ga ik me voorbereiden (items en food buf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Lekker weer de hele avond gespeeld, maar nu moet ik eerlijk zeggen dat het op dit moment wel heel makkelijk begint te worden. Net de Coral Highlands bereikt en dan kom je een Legiana tegen. Ondertussen liep ik daar al zo lang rond te verkennen dat m'n stamina bar bijna niet meer bestond, maar het enige probleem was dat ie al op het punt stond de zone te verlaten. Helaas vloog die dus halverwege het gevecht gewoon weg :(
Eerder op de avond nog een Rathian in mootjes gehakt, terwijl ik eigenlijk had verwacht dat ik geen schijn van kans maakte. Heeft me wel geleerd om maar gewoon aan gevechten te beginnen, in plaats van steeds weg te rennen. Denk dat het wel te stellen is dat low rank echt een inleiding is. Je hoeft nergens echt voor te bereiden, gewoon zorgen dat je een health potion of 2 hebt en wat eten voor je aan de quest begint en alles komt goed. Alle monsters kondigen ook ruim van tevoren hun aanval aan, die je dan meestal met gemak kan ontwijken. Ondanks dat heb ik wel echt veel plezier met het spelen van dit spel. Dit is dus zeker niet om het spel af te kraken, maar ik denk dat ik gewoon ietwat verkeerde verwachtingen had op dit punt.
Er is me al verzekerd dat high rank moeilijker wordt en wel degelijk voorbereiding vereist, dus daar kijk ik nu wel echt naar uit.

Een ding wat ik nog niet helemaal begrijp aan de monster guide is de min en max. Bij de Great Jagras staat nu zelfs een kroontje voor de max. Is dit hun healthpool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Valandin schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:34:
Heb even een klein stukje opgenomen om te laten zien wat ik bedoel, dit is de performance op m'n regular PS4 1TB

[video]

Heb je daar nou een hulpje(Jagras?) :) Trouwens dat wapen waar je mee speelt lijkt mij ook wel wat :)
Ik wil er ook wel bij. Heb alleen de komende twee dagen geen tijd om te spelen helaas dus ik hoop dat er donderdag nog ruimte is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 22:40

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Yukidaruma schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 01:16:
Lekker weer de hele avond gespeeld, maar nu moet ik eerlijk zeggen dat het op dit moment wel heel makkelijk begint te worden. Net de Coral Highlands bereikt en dan kom je een Legiana tegen. Ondertussen liep ik daar al zo lang rond te verkennen dat m'n stamina bar bijna niet meer bestond, maar het enige probleem was dat ie al op het punt stond de zone te verlaten. Helaas vloog die dus halverwege het gevecht gewoon weg :(
Eerder op de avond nog een Rathian in mootjes gehakt, terwijl ik eigenlijk had verwacht dat ik geen schijn van kans maakte. Heeft me wel geleerd om maar gewoon aan gevechten te beginnen, in plaats van steeds weg te rennen. Denk dat het wel te stellen is dat low rank echt een inleiding is. Je hoeft nergens echt voor te bereiden, gewoon zorgen dat je een health potion of 2 hebt en wat eten voor je aan de quest begint en alles komt goed. Alle monsters kondigen ook ruim van tevoren hun aanval aan, die je dan meestal met gemak kan ontwijken. Ondanks dat heb ik wel echt veel plezier met het spelen van dit spel. Dit is dus zeker niet om het spel af te kraken, maar ik denk dat ik gewoon ietwat verkeerde verwachtingen had op dit punt.
Er is me al verzekerd dat high rank moeilijker wordt en wel degelijk voorbereiding vereist, dus daar kijk ik nu wel echt naar uit.

Een ding wat ik nog niet helemaal begrijp aan de monster guide is de min en max. Bij de Great Jagras staat nu zelfs een kroontje voor de max. Is dit hun healthpool?
Wacht maar tot HR en misschien later via DLC G-Rank ;)

Vanavond hopelijk mn eerste uurtjes in MHW! *O*
Valandin schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:34:

[video]

Dat choppyness valt toch wel mee?
Joetje079 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:10:
[...]

Heb je daar nou een hulpje(Jagras?) :) Trouwens dat wapen waar je mee speelt lijkt mij ook wel wat :)

[...]

Ik wil er ook wel bij. Heb alleen de komende twee dagen geen tijd om te spelen helaas dus ik hoop dat er donderdag nog ruimte is ;)
Longsword :)

[ Voor 19% gewijzigd door Thrace Grumble op 30-01-2018 07:42 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Grumpmeister schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:05:
[...]

Ik wil ook wel een invité vanavond. Even kijken hoe ik in dezelfde game sessie kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius

High rank is iig al een stuk moeilijker, en het ligt ook gewoon aan het monster wat je aan het hunten ben. De ene heb je gewoon totaal geen moeite mee, en bij de ander maak je geen schijn van kans. Low rank vond ik zelf ook niet al te moeilijk, en ben ik ook erg snel en makkelijk doorheen gelopen (moet wel zeggen dat ik al erg lang monster hunter speel).

High rank daar in tegen begin je toch wel te merken dat het wat moeilijker is. Loop niet overal meer zo heel gemakkelijk doorheen. moet wel zeggen dat er nog een aantal monsters rond lopen die erg makkelijk zijn. Ben erg benieuwd wat ze te brengen hebben in de toekomst :) die g-ranks zouden wel erg leuk zijn als ze terug komen. voor nu ben ik lekker door de story heen aan het lopen (voor hoelang het nog duurt), en daarna lekker armor en weapons farmen.

@Grumpmeister gister trouwens nog 2x zorah gedaan, but nope.... geen gems :( zou de armor van zorah wel willen maken, maar voor de schoentjes heb je dus een gem nodig (de rest van de materials heb ik al bij elkaar). denk dat ik dus bad luck heb met de drops.

[ Voor 4% gewijzigd door Daradius op 30-01-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Nice, ik zou vanavond even online komen voor de invite. Vanaf morgen kan ik weer lekker hunten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Hm, dat was een aardige rant vannacht. :p Ah well, zo snel mogelijk doorgaan naar high rank dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik zal vanavond wel een squad sessie starten en daarna mensen er voor uitnodigen (zodat ik de squad invite makkelijk kan geven). Ik weet niet of het kan, maar als je de optie hebt om bij mij Join Session te doen, ga je gang :)

Mocht je niet online zijn tijdens m'n eerste invite ronde, geef me even een seintje binnen PSN als je beschikbaar bent. Ik zal in de tussentijd gewoon wat gathering sessies doen, dus ik kan makkelijk even terug naar Astera om iemand uit te nodigen.

Om je uit te nodigen moet ik wel je PSN-vriendje zijn, dus voeg me maar toe: TheGrumpmeister.

Na de invite heb je (volgens mij) de optie om de game te starten in een Squad Session, dus dan zit je sowieso alleen maar met Tweakers in dezelfde sessie.

De overige dagen zal hetzelfde zijn, maar dan probeer ik wel weer wat normale hunts te doen, dus kan het iets langer duren voordat ik je in de sessie uit kan nodigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
... Ik was slim.

Quest: Guard the scientists (eerste quest na het bos gebied)

Je ziet daar een groot beest. Ze zeggen "Distract it". Dus slim als ik ben, CHAAAAAAARGE.. en 3 seconden later? Dood.

Distraction is goed gegaan! het was het waard

Einde van de missie. Ik denk, "Yes we zijn er!" dus ik kijk de cutscene, en opeens mag ik een gigantisch beest aanvallen. Fumble met "SoS flare where are you! I need you!". Eerste 2 flares? Interrupt door een headbutt van het beest.
Daarna succesvolle flare, en met 2 anderen het beest afgemaakt.

Kort; wat voelde dat geweldig :D

Vraagje, wanneer kan ik meer dan 2 wapens per categorie craften? Ik kan nu Bone + de eerste craften, maar zie zoveel mooiere wapens :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
corset schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:43:
... Ik was slim.

Je ziet daar een groot beest. Ze zeggen "Distract it". Dus slim als ik ben, CHAAAAAAARGE.. en 3 seconden later? Dood.

Einde van de missie. Ik denk, "Yes we zijn er!" dus ik kijk de cutscene, en opeens mag ik een gigantisch beest aanvallen. Fumble met "SoS flare where are you! I need you!". Eerste 2 flares? Interrupt door een headbutt van het beest.

Vraagje, wanneer kan ik meer dan 2 wapens per categorie craften? Ik kan nu Bone + de eerste craften, maar zie zoveel mooiere wapens :D
Gedurende het spel unlock je steeds meer nieuwe wapens per categorie, daarnaast word de upgrade tree ook verder naar rechts uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
... Ik was slim.

haha dan weet ik al welk mooi draakje je tegen bent gekomen. ik had het zelfde idee toen ik in die missie zat, maar heb hem wel neer kunnen halen toen. was met moeite, maar wel gelukt uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Ook maar eens wat meer in dat researchen etc. duiken denk ik. Gebruik daar nu gewoon veel te weinig van en doe maar wat. Maar goed zo veel te doen en ontdekken in deze game. Voorlopig wel even zoet mee.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister

De LR Rathian viel me ook enorm mee. Met de quest dat je die researchers moest escorten liep ik d'r ook al in elkaar te meppen. Ik had de staart eraf geslagen toen ik de quest gewoon verder hoorde gaan, dus vlug er achteraan gerend :')

Legiana was het eerste monster waar ik echt op moest passen / m'n gear even moest verbeteren, want enkele van z'n ijs-aanvallen konden me haast 1-shotten.

En de kroontjes; ieder monster heeft een bepaalde grootte. Het gros is tussen een bepaalde range, maar er zijn enkele gevallen die een (stuk) groter of kleiner zijn dan normaal. Daar staat het kroontje ook voor, je bent een erg grote Great Jagras tegen gekomen :). Er waren voorheen verschillende gradaties qua kroontjes, ik weet niet of dat er nu ook in zit. Het grootste monster heeft een gouden kroon, en 'grotere' maar kleiner dan je record krijgen een zilver kroontje als je ze verslagen hebt.

Het doet verder niks speciaals, gewoon leuk om te zien wat je grootste of kleinste monster geweest is van een species.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
... Ik was slim.

Wat Flapperbol al zegt, kijk eens onder Upgrade Equipment en ga je wapens maar upgraden naar de leukere versies :)
Daradius schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:28:
[...]

High rank is iig al een stuk moeilijker, en het ligt ook gewoon aan het monster wat je aan het hunten ben. De ene heb je gewoon totaal geen moeite mee, en bij de ander maak je geen schijn van kans. Low rank vond ik zelf ook niet al te moeilijk, en ben ik ook erg snel en makkelijk doorheen gelopen (moet wel zeggen dat ik al erg lang monster hunter speel).

High rank daar in tegen begin je toch wel te merken dat het wat moeilijker is. Loop niet overal meer zo heel gemakkelijk doorheen. moet wel zeggen dat er nog een aantal monsters rond lopen die erg makkelijk zijn. Ben erg benieuwd wat ze te brengen hebben in de toekomst :) die g-ranks zouden wel erg leuk zijn als ze terug komen. voor nu ben ik lekker door de story heen aan het lopen (voor hoelang het nog duurt), en daarna lekker armor en weapons farmen.

@Grumpmeister gister trouwens nog 2x zorah gedaan, but nope.... geen gems :( zou de armor van zorah wel willen maken, maar voor de schoentjes heb je dus een gem nodig (de rest van de materials heb ik al bij elkaar). denk dat ik dus bad luck heb met de drops.
Ik had gisteren medelijden met de Pukei-Pukei van HR. Midden tussen een Rathian en een Bezelgeuse (wat een lomp beest is dat zeg, echt een Deviljho vibe, alleen vliegt deze _/-\o_ )

Voor de Zorah LS mis ik nog een paar Warped Bones, misschien die nog even oppakken vanavond. Volgens mij heb ik idd dan wel geluk gehad met m'n drops. Ik zat gisteren trouwens al 20 minuten in je sessie, dan was je echt net terug / beschikbaar toen ik richting bed ging. Vanavond weer een kans :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daradius
Grumpmeister schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:57:
Ik had gisteren medelijden met de Pukei-Pukei van HR. Midden tussen een Rathian en een Bezelgeuse (wat een lomp beest is dat zeg, echt een Deviljho vibe, alleen vliegt deze _/-\o_ )

Voor de Zorah LS mis ik nog een paar Warped Bones, misschien die nog even oppakken vanavond. Volgens mij heb ik idd dan wel geluk gehad met m'n drops. Ik zat gisteren trouwens al 20 minuten in je sessie, dan was je echt net terug / beschikbaar toen ik richting bed ging. Vanavond weer een kans :D
Haha klopt, ik was de Urugaan in elkaar aan het meppen. en toen hij eindelijk neer ging was je net weg. Vanavond dan maar :) kunnen we ook ff kijken of we samen wat HR monsters kunnen hunten. moet zeggen dat ik al best wat intresante nieuwe monsters tegen ben gekomen op HR, heb gister ook nog de HR Anjanath neer gehaald, Wat doet die veel dmg zeg op HR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Daradius schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:01:
[...]

Haha klopt, ik was de Urugaan in elkaar aan het meppen. en toen hij eindelijk neer ging was je net weg. Vanavond dan maar :) kunnen we ook ff kijken of we samen wat HR monsters kunnen hunten. moet zeggen dat ik al best wat intresante nieuwe monsters tegen ben gekomen op HR, heb gister ook nog de HR Anjanath neer gehaald, Wat doet die veel dmg zeg op HR.
Gisteren wel weinig tijd gehad, en vandaag zal ik me wel voornamelijk bezig houden met de squad invites. Mocht er tussendoor wat tijd zijn, dan zal dat wel leuk zijn ja. Gisteren dus alleen maar de Pukei-Pukei quest kunnen doen, vandaag kan ik iig de tracks volgen. Maar ik zag dat ik iig quests heb voor HR Rathian en HR Pukei, en HR Kulu Ya-Ku? Even niet zeker. Dus tenzij we gewoon gaan roamen ben ik wel een beetje gelimiteerd in wat ik so far kan doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daradius
Grumpmeister schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:14:
[...]

Gisteren wel weinig tijd gehad, en vandaag zal ik me wel voornamelijk bezig houden met de squad invites. Mocht er tussendoor wat tijd zijn, dan zal dat wel leuk zijn ja. Gisteren dus alleen maar de Pukei-Pukei quest kunnen doen, vandaag kan ik iig de tracks volgen. Maar ik zag dat ik iig quests heb voor HR Rathian en HR Pukei, en HR Kulu Ya-Ku? Even niet zeker. Dus tenzij we gewoon gaan roamen ben ik wel een beetje gelimiteerd in wat ik so far kan doen :P
Genoeg leuke beesten te slachten tijdens het roamen in HR, dus ik join je wel met wat lekker rond roamen (wat materials verzamelen is ook nooit verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Is er nog een manier om te zien hoe groot/klein zo'n monster is, of is dat willekeurig? Maar als ik het goed begrijp heeft dat getal verder niet iets te maken met het aantal hp dat de monsters hebben?

Wat die Legiana betreft, die kon me weinig maken, maar wat heeft dat ding veel health zeg. Had 'm al 4 keer gemount (of heet het op z'n rug springen anders?) en daarnaast een kwartier op 'm in lopen hakken, maar nog steeds was dat hartslagje onderin gewoon 'vol'.
Wel weer jammer dat de grote monsters spontaan wegsprinten/vliegen als ze volgens de timer het gebied moeten verlaten. Zou leuker zijn als dat kon wachten tot het volgende moment dat ze eigenlijk weer een stukje zouden vluchten.
Ondertussen heb ik er wel een gewoonte van gemaakt om alles te breken bij die monsters, dus ik kreeg gelukkig wel de rewards voor het breken van alles op die Legiana.

Zoals ik al zei is het niet dat ik het spel niet leuk vind, anders had ik er niet ondertussen meer dan 24 uur in gestopt. Denk dat ik gewoon wat verkeerde verwachtingen had na alle verhalen over hoe moeilijk deze spellen zijn. Vanavond helaas geen tijd om te spelen, dus morgen maar eens HR proberen te bereiken voor de echte uitdaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Joetje079 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:10:
[...]

[...]

Ja, krijg je van wat die Grimalkynes :)
Is een long sword, ik speel zelf met hammer maar ben aan het voorbereiden om Rathalos te killen, die kan ik maar niet raken met m'n hamer dus maar weer even longsword oppakken.
Thrace Grumble schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:37:
[...]

Dat choppyness valt toch wel mee?
Ik vind het best heftig. In deze omgeving viel het nog mee - maar als je eenmaal buiten bent is het nog erger. Maar ik kan echt duidelijk de haperingen zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Valandin op 30-01-2018 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Valandin schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:29:
[...]

Ja, krijg je van wat die Grimalkynes :)
Is een long sword, ik speel zelf met hammer maar ben aan het voorbereiden om Rathalos te killen, die kan ik maar niet raken met m'n hamer dus maar weer even longsword oppakken.

[...]

Ik vind het best heftig. In deze omgeving viel het nog mee - maar als je eenmaal buiten bent is het nog erger. Maar ik kan echt duidelijk de haperingen zien.
Aanvallen ontwijken tot hij op de grond staat, of je charge/slide aanval gebruiken. Ik probeer hem altijd op zijn hoofd te slaan als hij uiteindelijk staat, en anders op zijn benen. Hij zal vanzelf een keer omvallen, en dan kan je vrij veel dmg doen. Probeer wat traps te gebruiken of de omgeving. ik had hem vrij snel neer met mijn hamer omdat hij 3x achter elkaar stunned was. Enige nadeel met hamer is dat je de staart er niet makkelijk af krijgt. de poison attack zal hij dus altijd blijven gebruiken met zijn staart :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Yukidaruma schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:28:
Is er nog een manier om te zien hoe groot/klein zo'n monster is, of is dat willekeurig? Maar als ik het goed begrijp heeft dat getal verder niet iets te maken met het aantal hp dat de monsters hebben?

Wat die Legiana betreft, die kon me weinig maken, maar wat heeft dat ding veel health zeg. Had 'm al 4 keer gemount (of heet het op z'n rug springen anders?) en daarnaast een kwartier op 'm in lopen hakken, maar nog steeds was dat hartslagje onderin gewoon 'vol'.
Wel weer jammer dat de grote monsters spontaan wegsprinten/vliegen als ze volgens de timer het gebied moeten verlaten. Zou leuker zijn als dat kon wachten tot het volgende moment dat ze eigenlijk weer een stukje zouden vluchten.
Ondertussen heb ik er wel een gewoonte van gemaakt om alles te breken bij die monsters, dus ik kreeg gelukkig wel de rewards voor het breken van alles op die Legiana.

Zoals ik al zei is het niet dat ik het spel niet leuk vind, anders had ik er niet ondertussen meer dan 24 uur in gestopt. Denk dat ik gewoon wat verkeerde verwachtingen had na alle verhalen over hoe moeilijk deze spellen zijn. Vanavond helaas geen tijd om te spelen, dus morgen maar eens HR proberen te bereiken voor de echte uitdaging :)
Volgens mij heeft de grootte van een monster wel invloed op z'n health, ik meen me te herinneren dat de 'mini' monsters van voorgaande versies beduidend minder health hadden dan de grotere versie die tegelijkertijd in de arena stond.

Je kan het ook wel aan het monster zien, maar dat is iets op het oog. Als je een monster al wat keren gehunt hebt, zie je op een gegeven moment wel dat een monster groter is dan normaal. Maar als het een van je eerste monsters was, dan valt het niet zo op.

Het gros van de ervaringen en verhalen die je hoort zijn ook van spelers mbt tot High en G-rank. Low Rank is de (lange) 'tutorial' fase van het spel. Die verhalen kunnen mensen afschrikken om het uberhaupt op te pakken, terwijl Low Rank prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Daradius schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:34:
[...]

Aanvallen ontwijken tot hij op de grond staat, of je charge/slide aanval gebruiken. Ik probeer hem altijd op zijn hoofd te slaan als hij uiteindelijk staat, en anders op zijn benen. Hij zal vanzelf een keer omvallen, en dan kan je vrij veel dmg doen. Probeer wat traps te gebruiken of de omgeving. ik had hem vrij snel neer met mijn hamer omdat hij 3x achter elkaar stunned was. Enige nadeel met hamer is dat je de staart er niet makkelijk af krijgt. de poison attack zal hij dus altijd blijven gebruiken met zijn staart :(.
Kan ik proberen! Maar heb nu toch al een dragon-long sword gemaakt om hem wat meer damage te doen. Nu een Anja set aan het maken om vervolgens, inderdaad met traps, glowmoss en die andere stun-dingetjes hem proberen te solo'en. Was echt aan het genieten van die dikke difficulty spike, tot Rathalos alles zonder problemen first try down gekregen, toen kwam ik bij Rathalos en die heeft me echt compleet uit elkaar getrokken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Grumpmeister schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:34:Die verhalen kunnen mensen afschrikken om het uberhaupt op te pakken, terwijl Low Rank prima te doen.
Toch jammer, want het is echt wel een gaaf spel. Zulke verhalen hielden me eerst ook tegen om de Soulsborne spellen te spelen, maar uiteindelijk toch veel plezier beleeft aan die spellen. Even een pauze van Bloodborne om dit spel te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvdb
Weet iemand mij te vertellen of de graphics beetje ok lopen op een xbox one s?
En bij welke winkel hij beetje betaalbaar is om te halen? mediamarkt website is hij stevig met ze 62 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Valandin schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:00:
[...]
Kan ik proberen! Maar heb nu toch al een dragon-long sword gemaakt om hem wat meer damage te doen. Nu een Anja set aan het maken om vervolgens, inderdaad met traps, glowmoss en die andere stun-dingetjes hem proberen te solo'en. Was echt aan het genieten van die dikke difficulty spike, tot Rathalos alles zonder problemen first try down gekregen, toen kwam ik bij Rathalos en die heeft me echt compleet uit elkaar getrokken 8)7
De Diablos word dan ook nog leuk :P die trekt ook veel mensen uit elkaar. heb hem eergister nog zitten farmen om zijn armor te maken :), maar wat een vervelend monster is dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 09:27
yvdb schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:15:
En bij welke winkel hij beetje betaalbaar is om te halen? mediamarkt website is hij stevig met ze 62 euro
https://www.budgetgaming....onster+hunter:+world.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:04
yvdb schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:15:
54 euro bij GameResource

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvdb
Thanks, wil hem het liefst ergens halen kan ik vanavond nog spelen :P maja dan word het toch wachten.
Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste