sabriel schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:25:
[...]
Hoe start je dan een co-op. Gisteren geprobeerd met een maat van me te gaan doen, maar we zagen elkaar elke keer niet. Moet je dan de quest accepten voor 2 players en kan je dan iemand met wie je wilt spelen inviten ?
Volgens mij kan je het beste een private sessie bij het 'inloggen' als je karakter aanmaken. Dan kan je vriend je daar bij joinen (ik meen me ook te herinneren dat ik op het dashboard van de PS4 een paar keer de optie had om iemand van hier die aan het spelen was te joinen). Vervolgens inderdaad een quest starten voor 2 man, dan kan je vriend het bij het quest board erbij in stappen.
Tot zover weet ik het, verder nog niet mee lopen experimenteren
@Verwijderd: Het begin is inderdaad vrij overwelmend voor beginners, al brengen ze het deze keer relatief langzaam. Ik zit dus in High Rank, en heb ook nog niet alles geunlocked. Neem lekker je tijd en experimenteer, dat is het mooie aan dit spel
@
Xanthian: Vanuit mijn ervaring: In het begin is het vrij forgiving en makkelijk, monsters als de Great Jagras en Kulu Ya-ku zijn nogal push-overs. Natuurlijk ligt ook veel aan de gear waarmee je gaat jagen, maar ik heb al enkele situaties meegemaakt waarbij ik genadeloos afgestraft ben (bijv. meerdere 1-shots door wat Ice attacks (toch maar gear met ice resistance gehaald toen), iets te veel willen terwijl een Rathalos enraged was, etc.).
Hoewel de vergelijking met Dark Souls gauw gemaakt wordt (en dan ga ik niet zo flauw zijn om aan te geven dat Monster Hunter er eerder was

), zijn deze maar tot zekere hoogte met elkaar te vergelijken. Dark Souls is unforgiving bij bossfights, maar die bossfights zijn zo voorbij. Met Monster Hunter moet je zo nu en dan 20-30 minuten op je tellen passen dat je geen fouten maakt voordat je zo'n monster neerhaalt. Je voelt je zwakker, en hoewel de klappen misschien minder damage doen (en met oa. Diablos en Rathalos nog maar de vraag, die tikken ook zo 50-75% van je health eraf), zal je waarschijnlijk vaker klappen vangen.
Beide games zijn lastig op hun eigen manier, maar mijn ervaring so far is dat ik de moeilijkere en epischere gevechten toch in Monster Hunter heb ervaren. Maar dat is weer een kwestie van smaak (en heb ik de nodige discussies over gehad met een oud-collega

)
ourplayground schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:35:
[...]
Bedankt voor de tip dat na de Barroth een Vis komt....

Ik heb gisteren die Barroth proberen te killen met mijn dubbel zwaard ding (weet even niet hoe die heet), maar dat ging dus niet zo lekker.
Ik begrijp inderdaad dat verschillende wapens optimaal zijn per monster, maar hoe bepaal je welke het beste is?
Ervaring (met het monster EN het wapen). Dual Blades op Barroth gaat prima, blijf op 1 been inhakken totdat ie neer gaat, daarna in Demon Rush op z'n staart rammen totdat je die eraf hebt gehakt. Natuurlijk kan een ander wapen het net wat beter, maar als je geen ervaring met dat wapen hebt, dan zal je alsnog vlugger zijn met het minder 'optimale' wapen. Over het algemeen is het het beste (ook voor je eigen sanity qua upgraden) te focussen op 1-3 wapens, zodat je wel wat af kan wisselen maar ook goed doorhebt wat ieder wapen doet.
In het geval van Barroth: De 2 wapens die ik gebruik werken hier prima, Bow is lekker met de Wyvernfire / piercer, waarbij je een pijl door Barroth's hele lichaam heen kan jassen voor ~200 damage. High risk, high reward (zeker high risk als ie op je af komt stormen, want je kan niet bewegen). Longsword is weer lekker om makkelijk bij z'n staart te komen en op die manier veel van Barroth kapot te maken voordat 'ie dood gaat.
Bij Kulu Ya-ku is Bow echt in het nadeel. Het zwakke gedeelte van dat beest is z'n kop, en die is vrij klein. Een hunt met een Bow duurde ~3-4 keer zo lang als met een Longsword (toen had ik 'm binnen 5 minuten dood).
[
Voor 25% gewijzigd door
Grumpmeister op 29-01-2018 09:42
]