Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAelon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-07 15:08
Ik ga vanavond de game halen voor de PS4, heb er zin in! Eerste keer dat ik Monster Hunter ga spelen en via een vriend in het wereldje beland. Zou mijn PSN aan de lijst toegevoegd kunnen worden? En is er al een GoT squad op de PS4?
Mijn PSN = MrAelon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
MrAelon schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:20:
Ik ga vanavond de game halen voor de PS4, heb er zin in! Eerste keer dat ik Monster Hunter ga spelen en via een vriend in het wereldje beland. Zou mijn PSN aan de lijst toegevoegd kunnen worden? En is er al een GoT squad op de PS4?
Mijn PSN = MrAelon
Grumpmeister in "[Multi] Monster Hunter World"

Voeg me maar toe, dan invite ik je vanavond :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:23
yvdb schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:19:
Thanks, wil hem het liefst ergens halen kan ik vanavond nog spelen :P maja dan word het toch wachten.
Ik heb hem bij de MM voor €57,- gehaald, bij intertoys en bart smit stond ie namelijk ook voor die prijs.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 17:15
ourplayground schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:28:
[...]

Ik heb hem bij de MM voor €57,- gehaald, bij intertoys en bart smit stond ie namelijk ook voor die prijs.
Geweldig bedankt, ga ik vanavond denk ik bij onze MM langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
yvdb schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:33:
[...]

Geweldig bedankt, ga ik vanavond denk ik bij onze MM langs
top, voeg me dan gelijk maar even toe, kunnen we samen hakken :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAelon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-07 15:08
Ga ik doen, maat van me speelt ook mee maar kunnen we een leuk squadje maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 17:15
ourplayground schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:37:
[...]

top, voeg me dan gelijk maar even toe, kunnen we samen hakken :)
Voeg mij maar vast toe "Pakstyle" is me gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Bedacht me net dat ik er nog niet helemaal achter ben wat alle status icons op de minimap bij een monster betekenen.
Tot zover heb ik een beetje:
Oog: monster ziet je/weet waar je bent
Uitroepteken: monster is je kwijt
Schedel: monster is bijna dood
Rode kop met waterdruppel: ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Monster is enraged en doet meer damage / valt agressiever aan.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Nu online
Grappig hoe vaak zo'n monster dan enraged als die gewoon over de map loopt. Zijn er nog meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Oh, ik zit er naast, op dat moment is het monster 'moe' en zoekt eten / wilt gaan slapen (waterdruppel is een zweetdruppel). Dus dat ie gewoon rondloopt en eten zoekt is nog te begrijpen :P.

Waarschijnlijk gisteren in de chaos met Rathian, Bezelgeuse en Pukei niet goed gezien, Pukei zat toen ook dicht tegen dood gaan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Nog nooit Monster Hunter gespeeld. Lijkt mij gaaf met mijn zwager, alleen schrik van van de review van XGN.

https://www.xgn.nl/review/monster-hunter-world-review
Regelrechte ramp

Daarnaast is het coöperatief doorlopen van de verhaalmodus een regelrechte ramp. Wat blijkt: het is niet mogelijk om samen met iemand anders tegelijk aan een nieuwe verhaalmissie te beginnen. Capcom verplicht de spelers namelijk om individueel alle tussenfilmpjes in het verhaal af te kijken.

Dat betekent dat als je samen met een vriend een verhaalmissie wilt spelen, één van jullie het al uitgespeeld moet hebben om mee te mogen doen met de ander. Oftewel: je moet eerst een missie zelf uitspelen, om hem met de tweede coöperatief te doorlopen. Een volstrekt onlogisch systeem dat het plezier uit het samenspelen haalt. Eeuwig zonde, want in potentie is de multiplayer van Monster Hunter World een van de belangrijkste redenen om de game aan te schaffen.

Voor het verhaal hoef je dat in elk geval niet te doen. Hoewel het script beduidend beter is dan elk ander deel in de serie, krijgen wij jeuk van de slecht geschreven dialogen, de veelal irritante en kinderachtige personages (die Handler!) en de volstrekt voorspelbare gebeurtenissen. De wereld van Monster Hunter World wordt nog op prachtige wijze uit de doeken gedaan, maar daarna verzandt het verhaal in een bak clichés waar je al gauw misselijk van wordt.
is dat echt zo?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiktwo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Je kan pas iemand joinen op zijn missie vanaf jullie beiden de cutscene hebben bekeken (welke meestal volgt nadat je het monster gevonden hebt). Het is dus niet zo dat je de volledige missie alleen moet completen zoals omschreven staat in de review.

Eens dat jullie beiden de cutscene hebben gezien, kan er iemand stoppen en de andere joinen.
Beetje omslachtig, maar het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 09:48
Mars18 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:18:
Nog nooit Monster Hunter gespeeld. Lijkt mij gaaf met mijn zwager, alleen schrik van van de review van XGN.

https://www.xgn.nl/review/monster-hunter-world-review

[...]
is dat echt zo?
Het klopt idd, maar dat is nooit zo geweest in monster hunter, het enige verschil met world is dat je geen apparte multi player mission board hebt (multiplayer had in het verleden altijd een apparte soort van "storyline", gewoon urgent quests die je moest uitspelen om de volgende moeilijkheid te bereiken.). alle overige missies kan je gewoon multiplayer joinen. Ik snap dat het voor mensen die net in monster hunter stappen raar is en vind het zelf ook wel een beetje appart dat ze er in deze tijd niet iets op verzonnen hebben, maar kwa single player story is het altijd al zo geweest.

Ik vind het overigens het op zich wel fijn vind dat de story gewoon single player is (en als het niet lukt gewoon je flare afschieten, deze kan ook door vrienden ge joined worden.). Kan je lekker je eigen ding doen, en het monster leren kennen. en mocht je er nou echt niet zelf uit komen, zijn er genoeg manieren dat vrienden je kunnen helpen.

Wat @cheiktwo hier boven vermeld klopt ook, het gaat enkel om de eerste cutscenes.

[ Voor 16% gewijzigd door Daradius op 30-01-2018 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Grumpmeister schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:26:
[...]

Voeg me maar toe, dan invite ik je vanavond :)
Kan je mij ook even invite voor de tweakers Squad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 17-09 13:57
Daradius schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:08:
[...]

Het klopt idd, maar dat is nooit zo geweest in monster hunter, het enige verschil met world is dat je geen apparte multi player mission board hebt (multiplayer had in het verleden altijd een apparte soort van "storyline", gewoon urgent quests die je moest uitspelen om de volgende moeilijkheid te bereiken.). alle overige missies kan je gewoon multiplayer joinen. Ik snap dat het voor mensen die net in monster hunter stappen raar is en vind het zelf ook wel een beetje appart dat ze er in deze tijd niet iets op verzonnen hebben, maar kwa single player story is het altijd al zo geweest.

Ik vind het overigens het op zich wel fijn vind dat de story gewoon single player is (en als het niet lukt gewoon je flare afschieten, deze kan ook door vrienden ge joined worden.). Kan je lekker je eigen ding doen, en het monster leren kennen. en mocht je er nou echt niet zelf uit komen, zijn er genoeg manieren dat vrienden je kunnen helpen.

Wat @cheiktwo hier boven vermeld klopt ook, het gaat enkel om de eerste cutscenes.
Ik wilde net als in Destiny 2 samen het verhaal gaan spelen, dat is toch wel wat anders dan

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Ga toch maar toegeven aan de hype en de game nu kopen. PC duurt me toch te lang :(
Wordt dan maar voor de Xbox.

In de beta heb ik het meest met sword en shield gespeeld en in principe is dat ook mijn eerste keus.
Zag alleen gisteren iemand spelen met die Glaive en dat ziet er ook wel heel leuk uit zeg wow

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Iusedto schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:12:
Ga toch maar toegeven aan de hype en de game nu kopen. PC duurt me toch te lang :(
Wordt dan maar voor de Xbox.

In de beta heb ik het meest met sword en shield gespeeld en in principe is dat ook mijn eerste keus.
Zag alleen gisteren iemand spelen met die Glaive en dat ziet er ook wel heel leuk uit zeg wow
Ik speel met de glaive, geweldig ding! ben voor de "bone" versie gegaan en dat gaat best, zeker met die insecten die je helpen je monster het leven zuur te maken.
Aangezien de Xbox spelers een beetje ondervertegenwoordigd zijn, mocht je samen willen spelen voeg me maar toe aan je lijst.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Mars18 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:11:
[...]

Ik wilde net als in Destiny 2 samen het verhaal gaan spelen, dat is toch wel wat anders dan
Dat is helaas wat lastiger in monster hunter ja :'(. het kan in worlds wel al iets beter, maar in voorgaande games was er helemaal geen mogelijkheid om de single player samen te doen. Het moet nu dus op de manier wat cheiktwo heeft uitgelegd. Volgensmij is het dan wel zo dat je dan voor beide personen de quest moet doen (Dus jullie moeten hem 2x doen. omdat beide personen de quest gestart moeten hebben.)

Kan wel begrijpen dat dit deels het plezier weg neemt, maar er is iig genoeg te doen kwa multiplayer (buiten de story om dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Laatst online: 24-08 09:25
Daradius schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:23:
[...]

Dat is helaas wat lastiger in monster hunter ja :'(. het kan in worlds wel al iets beter, maar in voorgaande games was er helemaal geen mogelijkheid om de single player samen te doen. Het moet nu dus op de manier wat cheiktwo heeft uitgelegd. Volgensmij is het dan wel zo dat je dan voor beide personen de quest moet doen (Dus jullie moeten hem 2x doen. omdat beide personen de quest gestart moeten hebben.)

Kan wel begrijpen dat dit deels het plezier weg neemt, maar er is iig genoeg te doen kwa multiplayer (buiten de story om dus)
Ultiem slecht inderdaad. Maargoed, gezien ik het spel op de Xbox speel heeft het op mij geen impact, ik heb toch niemand om mee te spelen :')! Ik ben wel benieuwd hoe groot de playerbase momenteel is op de Xbox.

Anyway wat betreft het samen spelen: de story kom ik alleen nog wel door, echter hoop ik dat de endgame wel op een leuke manier samen te spelen is.

[ Voor 11% gewijzigd door Nipje op 30-01-2018 15:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
Ik denk ik het spel zometeen ook maar ff ophaal voor de Xbox, zolang ze het nog op voorraad hebben bij de Intertoys. Heb ff wat streams bekeken vanmorgen en het spreekt mij toch wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Nipje schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:07:
[...]
Ultiem slecht inderdaad. Maargoed, gezien ik het spel op de Xbox speel heeft het op mij geen impact, ik heb toch niemand om mee te spelen :')! Ik ben wel benieuwd hoe groot de playerbase momenteel is op de Xbox.

Anyway wat betreft het samen spelen: de story kom ik alleen nog wel door, echter hoop ik dat de endgame wel op een leuke manier samen te spelen is.
End game is voornamelijk high rank hunts doen, bijvoorbeeld de optionals, events of de missies die je accepteert in de trading area. Vervolgens "post" je die quest, en is het vrij makkelijk voor mensen in je lobby om die quest te joinen via het bord.

Ik hoop dus dat ze nog de G-ranks gaan toevoegen (of iets anders in die richting). zie wel al missies voorbij komen waar je 3 monsters moet hunten in 50 minuten, of waar je maar 1x mag dood gaan. die missies lijken me ook wel leuk om met wat mensen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Over speciale missies gesproken, ik moet de missies voor de Watcher Palico gear nog doen. Mocht het vanavond lukken tussen alle invites door, dan pak ik 'm dan op. Voor de rest op de PS4 ook natuurlijk belangrijk, deze loopt volgende week donderdag af (5 sterren quest). Je hebt nog tijd zat dus, maar meer zodat je het niet vergeet :)

[ Voor 10% gewijzigd door Grumpmeister op 30-01-2018 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Nu online
Nog een reden om wat sneller door het verhaal te gaan, ik mag nog niet eens beginnen aan die quest.

Lees ik toch net dat je in de arena 8 Barroth moet verslaan voor die Watcher Palico gear. Gelukkig las ik verkeerd en zijn het slechts 8 Barnos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Grumpmeister schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:43:
Over speciale missies gesproken, ik moet de missies voor de Watcher Palico gear nog doen. Mocht het vanavond lukken tussen alle invites door, dan pak ik 'm dan op. Voor de rest op de PS4 ook natuurlijk belangrijk, deze loopt volgende week donderdag af (5 sterren quest). Je hebt nog tijd zat dus, maar meer zodat je het niet vergeet :)
geen idee of ik deze al gedaan heb. Misschien over het hoofd gezien, of toch per ongeluk wel al gedaan :P zal vanavond is kijken.

Had hem idd over het hoofd gezien, vanavond toch maar is ff doen dan :).

[ Voor 6% gewijzigd door Daradius op 30-01-2018 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben echt nog zo noob! ik ga maar eens flink eerst in het eerste gebied rondhangen totdat ik een beetje de feel krijg (al waren de eerste twee hunts erg easy). Als er andere noobs zijn die samen willen spelen om de game te ontdekken, graag :)

Enne, heb jij een monster onder je bed, of in de kast, dan ff snel Capcom mailen .... :9

Enne, een monster capturen ipv killen schijnt nogal lucratief te zijn, dus hier een guide om te capturen!

En wat crafting tips

Ik heb al meer uur videos en guides gekeken dan de game gespeeld, hoe zot is dat :) 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door -SaveMe- op 30-01-2018 16:39 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
@Grumpmeister zie dat mijn invite nu ook verlopen is. Dus zodra je online ben join ik je session :)

Iemand toevallig een idee wat je van de event quest "chew the fat" krijgt ?

[ Voor 28% gewijzigd door Daradius op 30-01-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Daradius schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:39:
@Grumpmeister zie dat mijn invite nu ook verlopen is. Dus zodra je online ben join ik je session :)

Iemand toevallig een idee wat je van de event quest "chew the fat" krijgt ?
Ik heb deze toevallig vanmiddag afgerond maar er staat me niet meer bij wat ik kreeg... was iig geen wow moment :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Munster Hunter Multiplayer FAQ, coop, squads en meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

Heb het spel nu ook een paar dagen en tot hr4 gekomen. Moet zeggen dat het lekker loppt op de ps4. Daarvoor alleen MH Generations gespeeld op de 3ds.
Zou graag mee willen doen met de Tweakers squad.
Moet je daarvoor uitgenodigd worden?
PSN: willem100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
Ik twijfel heel erg. Nog nooit een monster Hunter gespeeld. Beelden zien er super uit en ben wel van het exploren. Maar de opties zien er erg overweldigend uit. Combi's voor wapens enzo. Is dat een beetje te doen? Veel upgraden en uitzoeken? Zit er een verhaal in of voornamelijk gewoon killen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willem100

willem100

Er zit meer verhaal in dan in vorige MH versies maar verwacht van het verhaal niet te veel. Het is te doen maar wel aan te raden om wat beginners guides door te lezen. Dan krijg je een beetje idee van de mogelijkheden. Het gaat erom dat je steeds betere armor en wapens krijgt d.m.v. craften en upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36
@Grumpmeister Stuur mij maar een invite als je wilt. Ben nu online.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Is die Samurai set van de Deluxe editie de moeite waard ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
jaydenjarno schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:33:
Ik twijfel heel erg. Nog nooit een monster Hunter gespeeld. Beelden zien er super uit en ben wel van het exploren. Maar de opties zien er erg overweldigend uit. Combi's voor wapens enzo. Is dat een beetje te doen? Veel upgraden en uitzoeken? Zit er een verhaal in of voornamelijk gewoon killen?
Het vecht systeem valt reuze mee, het is geen tekken achtig systeem. Je kan heel veel dingen doen, mar het wordt aardig overzichtelijk gebracht. Er zit een “verhaal” in maar het is vooral genieten van de wereld en het killen van de beesten

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ben ook online, gooi mij ook maar een invite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Op een of andere manier krijg ik mijn Sony headset niet aan de praat in MHW. Dan maar even via de cam.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100

willem100

@Grumpmeister Stuur mij maar een invite als je wilt. Ben nu online. Bedankt alvast.
psn: willem100

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damn. ik vind het allemaal wel overweldigend en onoverzichtelijk. Mijn eerste expeditie gedaan en een nieuw kamp vrij gespeeld. Maar geen idee wanneer wat te doen, bounties, expeditions, research, quests, weet ik veel wat allemaal nog meer ...

En blijkbaar moet je monsters meermalen verslaan om te kunnen upgraden. Heb zo'n bird verslagen, maar daar heb ik nu 1 bepaald item van en ik heb er 3 nodig...

En ik blijf moeten hebben met het gebrek aan targeting :'(

Ik game toch al zo lang, maar ik voel me compleet noob met deze game :X

Maar vooralsnog vind ik het wel leuk, dus dat scheelt. Maar het kwartje moet ergens ooit wel gaan vallen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
willem100 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:27:
@Grumpmeister Stuur mij maar een invite als je wilt. Ben nu online. Bedankt alvast.
psn: willem100
Ik had je een friend invite gestuurd iig.

We hebben nu 11 man alvast in de GoT Squad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100

willem100

Bedankt, heb geaccepteerd maar krijg foutmelding bij joinen. Probeer het zo nog een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
willem100 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:54:
Bedankt, heb geaccepteerd maar krijg foutmelding bij joinen. Probeer het zo nog een keer
Ik probeer ook wel een nieuwe uitnodiging te sturen, moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100

willem100

Ik krijg je uitnodigingen wel binnen maar MH geeft bij mij nu online connectie problemen helaas.
Probeer het spel opnieuw op te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik vond de beta duidelijker om multi te qeusten.
En nu slaat het nergens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:15
Rathalos solo op de 2nd attempt down!
Eerste keer maakte hij me kapot maar met fire gear en een dragon longsword was hij makkelijker dan anja 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100

willem100

Het squad gebeuren is niet makkelijk voor elkaar te krijgen maar toch nog gelukt om de Tweakers squad te joinen. Nog bedankt voor de hulp Grumpmeister!
Anja kreeg ik solo redelijk makkelijk neer met een switch axe met water elemental damage. En wat fire resistance op de armor. Hij blijft je wel steeds achterna rennen als je moet slijpen of potion moet gebruiken. Gillie mantel is dan wel handig.
Ben benieuwd naar de hogere levels, zal wel steeds wat lastiger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Laatst online: 12:15
Valandin schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:29:
Rathalos solo op de 2nd attempt down!
Eerste keer maakte hij me kapot maar met fire gear en een dragon longsword was hij makkelijker dan anja 😂
Meteen doorgegaan naar Diablos en die heb ik first try down gekregen! Misschien is het een glitch maar als je z’n staart afhakt en tussen z’n benen blijft staan is het gevecht echt rete simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
willem100 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:51:
Het squad gebeuren is niet makkelijk voor elkaar te krijgen maar toch nog gelukt om de Tweakers squad te joinen. Nog bedankt voor de hulp Grumpmeister!
Anja kreeg ik solo redelijk makkelijk neer met een switch axe met water elemental damage. En wat fire resistance op de armor. Hij blijft je wel steeds achterna rennen als je moet slijpen of potion moet gebruiken. Gillie mantel is dan wel handig.
Ben benieuwd naar de hogere levels, zal wel steeds wat lastiger worden.
Heb net 3x geprobeerd, maar vind die anjanath toch wel erg lastig!! Maar eens kijken naar iets van water damage...

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Grrr... ik heb net een char aangemaakt en klaar voor mn eerste fieldmission, maar wil ‘em nu alweer anders (naam en uiterlijk). Morgen ff maar doen. Beter nu dan later ;)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Nu online
Naar het schijnt kun je je character nog een beetje aanpassen in je huis. Hoeveel dit kan weet ik eigenlijk niet, zal wel ophouden met het haar en make-up.
Ik las ook iets over dat als er genoeg vraag naar is, dat ze je je character compleet laten aanpassen in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Gisteren mijn allereerste MH stapjes ooit gezet :)
Ben voor de shield en sword gegaan voorlopig.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Gisteren 13-14 man in de GoT squad weten te inviten. Bij een paar helaas nog niet gelukt (geen response op de invite). Vanavond weer een kans, geef me maar even een seintje als je er nog niet in zit en er wel in wilt :)

Tussen de invites door bij een paar mensen hier een quest meegeholpen en het grootste deel van de HR Hunter Armor weten te craften. Vanavond even het laatste stukje (een paar Quality Bones) verzamelen in een expedition en door gaan zoeken naar de ??? Rathian. Volgens mij ben ik halverwege met het spoor volgen / zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Zo gisteren toch een aantal leuke momenten gehad, overigens zou ik graag ook in de GoT squad zitten. Ik speel momenteel met dual sword, maar vind insect lance ook fijn.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Alvanosa schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:37:
Zo gisteren toch een aantal leuke momenten gehad, overigens zou ik graag ook in de GoT squad zitten. Ik speel momenteel met dual sword, maar vind insect lance ook fijn.
Insect Glaive, Dual Blades ;) >:)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Haha, sorry ik weet de namen nog niet. Het is pas mijn eerste MH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Alvanosa schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:51:
[...]

Haha, sorry ik weet de namen nog niet. Het is pas mijn eerste MH.
Geen probleem hoor :D Hoe is je ervaring als nieuwe MH speler tot nu toe? Overweldigend, of valt t wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Laatst online: 06:00
Grumpmeister schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:13:
Gisteren 13-14 man in de GoT squad weten te inviten. Bij een paar helaas nog niet gelukt (geen response op de invite). Vanavond weer een kans, geef me maar even een seintje als je er nog niet in zit en er wel in wilt :)
Ik gooi vanavond wel even mijn playstation aan om erbij te komen :) Vanaf morgen heb ik weer tijd om te hunten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Thrace Grumble schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:52:
[...]

Geen probleem hoor :D Hoe is je ervaring als nieuwe MH speler tot nu toe? Overweldigend, of valt t wel mee?
Overweldigend, zoveel dingen die ik kan doen en die ik nog lang niet heb uitgevonden hoe ze werken. Beetje bij beetje zal ik er wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Gisteren gestopt na de Balloon quest die ik gesolod heb. Paolumu viel erg mee. Beetje ontwijken en schieten met mijn light Bow Gun did the trick. Ben nog te laag qua rank etc. om met de Grumpmeister mee te doen zo zag ik dat gisteren in Game ook al. Ben er vanavond sowieso nog wel even en wellicht ook om wat Tweakers te helpen met quests.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Geteisem schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:07:
Gisteren gestopt na de Balloon quest die ik gesolod heb. Paolumu viel erg mee. Beetje ontwijken en schieten met mijn light Bow Gun did the trick. Ben nog te laag qua rank etc. om met de Grumpmeister mee te doen zo zag ik dat gisteren in Game ook al. Ben er vanavond sowieso nog wel even en wellicht ook om wat Tweakers te helpen met quests.
Och, ik kan best eens erbij springen, maar toen je gisteren de quest gepost had moest je nog het story element doen, dus kon ik niet joinen :)
Alvanosa schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:37:
Ik invite je vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Grumpmeister schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:40:
[...]

Och, ik kan best eens erbij springen, maar toen je gisteren de quest gepost had moest je nog het story element doen, dus kon ik niet joinen :)
Ja, ik had het dus andersom. Zag een quest van jou staan en kon niet joinen omdat mijn Ranking te laag was. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Grumpmeister schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:40:
[...]

Zat gister gezellig bij jullie in de lobby, maar na het joinen van de quest werkt de voice chat natuurlijk niet meer :P. Mochten er andere mensen ook nog hulp nodig hebben, kan ik ofc ook altijd helpen. Gister mijn eerste HR armor gemaakt met lekker veel extra blast buildup en explosive dmg *O*, nu doet mijn blast hammer helemaal veel dmg. vanavond weer lekker verder door die story heen rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Geteisem schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:49:
[...]

Ja, ik had het dus andersom. Zag een quest van jou staan en kon niet joinen omdat mijn Ranking te laag was. :)
Ik zat nog even te denken welke quest ik uberhaupt zelf gestart was, maar dat was idd de Horizon Zero Dawn event quest. Op zich wel een simpele quest als je alleen voor completion gaat, maar dat extra beest moest van mij ook dood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Grumpmeister schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:55:
[...]

Ik zat nog even te denken welke quest ik uberhaupt zelf gestart was, maar dat was idd de Horizon Zero Dawn event quest. Op zich wel een simpele quest als je alleen voor completion gaat, maar dat extra beest moest van mij ook dood :D
haha ik had hetzelfde gevoel idd :P. ik zag hem lopen met die gekke sprieten van hem, dus maar meteen ff aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00

Tussen de invites door bij een paar mensen hier een quest meegeholpen en het grootste deel van de HR Hunter Armor weten te craften. Vanavond even het laatste stukje (een paar Quality Bones) verzamelen in een expedition en door gaan zoeken naar de ??? Rathian. Volgens mij ben ik halverwege met het spoor volgen / zoeken.
Sorry ik hoor bij de groep geen response. Mijn PS4 staat eigenlijk altijd aan met een game dus ik lijk heel veel online maar dat valt erg tegen. :+ Iets met niet zo heel erg duurzaam leven. :P

Vanavond ben ik ECHT zeker aan het gamen! Zou je ook wel even een berichtje sturen zodat je zeker weet dat ik er ben. :P

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadardar schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:59:
[...]

Vanavond ben ik ECHT zeker aan het gamen! Zou je ook wel even een berichtje sturen zodat je zeker weet dat ik er ben. :P
Haha , even stiekem je /played boosten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Kadardar schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:59:
[...]

Sorry ik hoor bij de groep geen response. Mijn PS4 staat eigenlijk altijd aan met een game dus ik lijk heel veel online maar dat valt erg tegen. :+ Iets met niet zo heel erg duurzaam leven. :P

Haha, het is geen probleem hoor, ik probeerde gewoon een paar keer een mass invite van mensen die er nog niet in zaten (en zo nu en dan zag ik (tijdens een expedition) iemand joinen dus even het gevecht uit en terug richting de HUB). Ik doe zo nu en dan hetzelfde, spel aanlaten terwijl ik bijv. de hond even aan het uitlaten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:06:
[...]

Haha , even stiekem je /played boosten ;).
Nah... ben gewoon lui om dat ding uit te zetten ;) Heb de game al zogenaamd 20 uur gespeeld en ik had nog geen stap in de tutorial gezet op dat vulkaan achtige ding.

Nu staat die gewoon op press any key to start screen.
Grumpmeister schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:09:
[...]

Haha, het is geen probleem hoor, ik probeerde gewoon een paar keer een mass invite van mensen die er nog niet in zaten (en zo nu en dan zag ik (tijdens een expedition) iemand joinen dus even het gevecht uit en terug richting de HUB). Ik doe zo nu en dan hetzelfde, spel aanlaten terwijl ik bijv. de hond even aan het uitlaten ben.
Het probleem is ik laat hem ook aanstaan als ik lig te slapen of op het werk ben. Vergeet hem gewoon elke keer uit te zetten. :P

[ Voor 42% gewijzigd door Kadardar op 31-01-2018 10:10 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillieWuks
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Woot, is er een tweakers Squad, waarom zit ik daar nog niet in? :p

Deze week weinig tijd om wat Monsters te hunten, iets met studeren :( Nog 1 avondje bikkelen en dan mag ik weer!

psn: vdNiet-forSpeed | [KAAS] Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
WillieWuks schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:17:
Woot, is er een tweakers Squad, waarom zit ik daar nog niet in? :p

Deze week weinig tijd om wat Monsters te hunten, iets met studeren :( Nog 1 avondje bikkelen en dan mag ik weer!
Wanneer je tijd hebt en je me online ziet, geef me maar een seintje. Dan nog ik je wel uit.

Aankomend weekend zit ik juist wat krapper qua tijd omdat ik zo dom geweest ben om mezelf op te geven voor een 12 Hour Speedrun Challenge (wetende dat MHW voor die tijd uit kwam) :'( . In de loop van het weekend ga ik de speedrun van Hotline Miami leren, dus m'n Monster Hunter tijd is wat gelimiteerd. Misschien dat ik gewoon in de ochtend / middag de speedrun doe en in de avond MHW, nog even kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 22:31
Ja graag! :-) PSN = EenGamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik zou ook nog graag in de GoT Squad willen komen! Vanavond zeer waarschijnlijk wel even online om in ieder geval de invite te accepteren. Psn: Mvbaardwijk
Gister ben ik overgestapt van Gunlance naar SnS, is toch wel fijn om wat sneller te kunnen bewegen, en met een blooming knife I valt de dmg ook niet tegen, vooral die aerial move is genieten! Ben zelf nog maar bij de Tobi-Kadachi nu, maar heb wel tijdens een expedition met 3 anderen een Rathian gehunt! Kon direct de arm piece craften daarna, was toch een mooie boost in defense :D Echt een top game!

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Nidhiki schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:12:
Ik zou ook nog graag in de GoT Squad willen komen! Vanavond zeer waarschijnlijk wel even online om in ieder geval de invite te accepteren. Psn: Mvbaardwijk
Gister ben ik overgestapt van Gunlance naar SnS, is toch wel fijn om wat sneller te kunnen bewegen, en met een blooming knife I valt de dmg ook niet tegen, vooral die aerial move is genieten! Ben zelf nog maar bij de Tobi-Kadachi nu, maar heb wel tijdens een expedition met 3 anderen een Rathian gehunt! Kon direct de arm piece craften daarna, was toch een mooie boost in defense :D Echt een top game!
PeevdTee schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:07:
Ja graag! :-) PSN = EenGamer

[...]
Ik heb jullie in ieder geval een friend invite verstuurd. Als je me vanavond online ziet, geef me maar een seintje (aangezien het inviten nogal omslachtig is en ik jullie in de sessie moet krijgen). En hoe meer man ik daardoor in m'n friendlist heb, hoe lastiger het wordt om te onthouden wie er al in zit en wie niet (al kan ik dat wel zien in de squad list).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Misschien is het een idee om de GoT squad community te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Alvanosa schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:21:
Misschien is het een idee om de GoT squad community te maken?
Binnen PSN? Nooit naar gekeken eigenlijk, kan je daaruit ook gewoon mensen inviten naar je game sessie? Anders is het wel een idee, ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Grumpmeister schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:23:
[...]

Binnen PSN? Nooit naar gekeken eigenlijk, kan je daaruit ook gewoon mensen inviten naar je game sessie? Anders is het wel een idee, ja :)
Volgens mij kan dat via sommige communities wel, maar dat ligt vooral aan de game. We kunnen het eventueel proberen, werkt het niet, jammer dan.

Edit: Ik zal er naar kijken zodra ik thuis ben.

[ Voor 6% gewijzigd door Alvanosa op 31-01-2018 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond onderstaande video erg verhelderend mbt quests, investigations, bounties, etc ... Zeker omdat je dezelfde beesten meermalen moet killen voor de armor upgrades

En hier staan alle wapens en hun sterke en zwakke kanten goed uitgelegd. De longsword schijnt erg op combos te leunen en als je die niet goed doet dan zeggen is de damage output beneden maats. Heb ik dan wel het juiste wapen gekozen? Mss toch nog maar even andere wapens proberen. In games als Bloodborne heb ik altijd graag een grote dikke two hander. Mss hier ook maar eens proberen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
-SaveMe- schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:43:
Ik vond onderstaande video erg verhelderend mbt quests, investigations, bounties, etc ... Zeker omdat je dezelfde beesten meermalen moet killen voor de armor upgrades

[video]

En hier staan alle wapens en hun sterke en zwakke kanten goed uitgelegd. De longsword schijnt erg op combos te leunen en als je die niet goed doet dan zeggen is de damage output beneden maats. Heb ik dan wel het juiste wapen gekozen? Mss toch nog maar even andere wapens proberen. In games als Bloodborne heb ik altijd graag een grote dikke two hander. Mss hier ook maar eens proberen ?
Alle wapens zijn prima te gebruiken, dus het 'juiste' wapen is het wapen wat jou ligt. De combo's vind ik bijv. wel leuk aan Longsword, met name als je een Helm Splitter met een 'volle' spirit level blade raakt (iets van 10 hits waardoor je 300-400 damage doet).

Het kan bijv. goed dat een Greatsword een hogere damage output heeft, maar als ik daar niet mee overweg kan, dan speel ik bijv. enorm ondermaats. Terwijl ik met Longsword een goede contributie aan de hunt kan brengen.

Het draait allemaal om wat jij fijn vind, en als je actief meehunt, zal niemand je raar aankijken vanwege je keuze qua wapens. Tenzij je constant iedereen onderuit schoffelt met bijv. een hamer of je spirit combo. Maar dat ligt aan jou, en niet het wapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet nog niet zo wat de goede combos zijn en vaak zijn dat 4 hits in een row, waarvan de laatste twee dan missen omdat het monster weer weg is ;) maar ik moet ieg een wapen hebben waar mee ik snel kan zijn. Ik ben meer van het dodgen dan blocken, dus speed is belangrijk. Ga wel ff op zoek naar een goede guide voor de longsword.

Overigens, je kunt items via de radial menu gebruiken, maar ook via dat 'balkje' rechts onderin. Wat gebruiken jullie vooral ? Ik dus eigenlijk dat balkje voor healing en radial voor sharpening enzo.

Overigens moet ik mijn wapen wel erg vaak in combat weer sharpenen, best wel irritant. ook irri is dat je steeds je wapen moet sheaten om een actie (potion, sharpen) te doen.

Zwaarste monster die ik heb verslagen tot nu toe is die gekke vogel in de ancient forest. Die liep wel vier keer weg van de battle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
-SaveMe- schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:14:
Weet nog niet zo wat de goede combos zijn en vaak zijn dat 4 hits in een row, waarvan de laatste twee dan missen omdat het monster weer weg is ;) maar ik moet ieg een wapen hebben waar mee ik snel kan zijn. Ik ben meer van het dodgen dan blocken, dus speed is belangrijk. Ga wel ff op zoek naar een goede guide voor de longsword.

Overigens, je kunt items via de radial menu gebruiken, maar ook via dat 'balkje' rechts onderin. Wat gebruiken jullie vooral ? Ik dus eigenlijk dat balkje voor healing en radial voor sharpening enzo.

Overigens moet ik mijn wapen wel erg vaak in combat weer sharpenen, best wel irritant. ook irri is dat je steeds je wapen moet sheaten om een actie (potion, sharpen) te doen.

Zwaarste monster die ik heb verslagen tot nu toe is die gekke vogel in de ancient forest. Die liep wel vier keer weg van de battle ...
Handige video, en ja de pukie pukie was inderdaad wel wat lastig.

Ik gebruik het vierkantje vooral voor de potions, de radial gebruik ik inderdaad voor sharpening, het klaarmaken van eten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alvanosa schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:18:
[...]

Handige video, en ja de pukie pukie was inderdaad wel wat lastig.
Ik vond hem niet heel moeilijk, maar wel irritant dat ik hem steeds achterna moest zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie1988
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 07:38
Zou ook graag in de tweakers squad willen mijn psn : vryon1988 als goed is b3n ik vanavond online! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
-SaveMe- schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:14:

Probeer Sword & Shield of Dual Blades maar eens. De wapens zijn kleiner, dus je moet net wat dichterbij staan, maar beide hebben een vrij vlugge speelstijl. Met name Dual Blades (al moet je die vaak sharpenen). SnS heeft weer het voordeel dat je items kan gebruiken zonder je wapen te sheaten.

Persoonlijk ligt Longsword me juist wel vanwege reach, snelheid, en de damage. Voor mij is het een fijne combinatie, je kan wat beter bij de staarten van de hoge monsters, etc. De main combo die je gebruikt is Vertical slash (down), stab, Vertical slash (up), dus maar 3 hits. Die kan je vaak wel plaatsen. Zodra de spirit gauge vol is, wacht je een goed moment af waarbij je weet dat het monster een beetje op z'n plaats blijft om de R2 combo uit te voeren. En hetzelfde geldt voor de Helm Splitter (die je alleen uit kan / moet voeren als je zwaard 'spirit levels' / charges heeft). Mocht dat moment even duren, dan kan je bijv ook 2 hits van de Spirit Combo doen om vervolgens door te gaan in je normale combo (en de spirit gauge daarmee weer te rechargen).

De Kulu-Ya-Ku loopt idd wel vaak weg, maar dat verschilt weer per monster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Grumpmeister Ik blijf toch maar bij de long sword. De snelheid en reach bevallen me inderdaad. Zal me eens verdiepen in de combos. Nu val ik gewoon aan met triangle en als de spirit balk vol is (rood), dan spam ik R2. Ik begrijp van jou dat de spirit balk meerdere levels heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Nog steeds blij dat ik voor de Light Bow heb gekozen als redelijke noob. Van een afstandje knallen en nog steeds lekker mobiel en natuurlijk de vele verschillende soorten ammo. Volgende character wordt vast wel iets met Swords.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:23
Wat betreft de LS en combo's. Elke aanval doet gewoon xx damage (afhankelijk waar je een monster raakt). Het is niet zo dat als je 4 aanvallen achter elkaar doet, dat dan je dmg meer wordt. Het is gewoon optellen, 4 aanvallen van 10 dmg per attack zeg maar is gewoon 40 dmg in totaal. Of je ze nou achter elkaar doet, of niet.

De LS heeft een attack/damage multiplier wanneer je de laatste hit van die spirit combo succesvol raakt op een monster. Dan krijg je zeg maar die gloed op je sword. Dan wordt elke aanval x1.1 bijv, dus als je eerste slash 10dmg doet, dan doet hij nu 11 dmg. En van deze spirit levels zijn er 3 niveaus.

Als het verandert is in World, please correct me.

Ik vind Arekzz Gaming wel altijd duidelijke filmpjes maken. Hier die van de LS, welliswaar van een tijdje terug. YouTube: Monster Hunter World | New Long Sword in Depth Gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geteisem schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:31:
Nog steeds blij dat ik voor de Light Bow heb gekozen als redelijke noob. Van een afstandje knallen en nog steeds lekker mobiel en natuurlijk de vele verschillende soorten ammo. Volgende character wordt vast wel iets met Swords.
Daar heb ik ook aan zitten denken. In andere RPGs speel ik ook graag een Ranger type. Een puur ranged character is dus goed mogelijk in MHW ... Dat zet me weer aan het twijfelen. Vanavond maar eens wat experimenteren. Zit toch nog maar in het uiterste begin :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
-SaveMe- schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:28:
@Grumpmeister Ik blijf toch maar bij de long sword. De snelheid en reach bevallen me inderdaad. Zal me eens verdiepen in de combos. Nu val ik gewoon aan met triangle en als de spirit balk vol is (rood), dan spam ik R2. Ik begrijp van jou dat de spirit balk meerdere levels heeft ?
Zoals @WahWah al aangeeft, je hoeft niet een volledige combo te raken. De standaardcombo van LS is Triangle - Circle - Triangle (je slaat omlaag, steekt (want je wapen is laag), en slaat daarna weer omhoog in een vrij vloeiende beweging).

Het enige wat 'essentieel' is om te raken, is de laatste hit van R2. Deze zorgt inderdaad dat je spirit niveau met 1 stijgt (tot aan 3). Dit is te herkennen aan de witte (level 1), geel / bruine (level 2) en rode (level 3) gloed OM je gauge heen. Daarbinnen is de charge nog steeds in het rood zichtbaar.

Je spirit level zorgt voor hogere damage op normale hits, dus het is een goed idee om deze op level 2 of 3 te houden (door zo nu en dan een R2 combo af te ronden hou je het balkje vol). Dit is nu iets verder uitgebreid door de toevoeging van de Helm Breaker (R2 + Triangle). Hiermee doe je een charge / steek naar voren en als je dit raakt EN je hebt een spirit level, dan zal je een sprong in de lucht maken om met een flinke slash naar beneden te komen. Waarbij het wel merkbaar is op wel niveau qua spirit level je deze aanval uitvoert. Deze aanval kost (ook al mis je de slash naar beneden) 1 spirit level, maar als je 'm raakt, dan vult de Spirit Gauge zichzelf voor een tijdje, waardoor je vrijwel direct weer een R2 combo uit kan voeren en weer naar je oude niveau van spirit level kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Grumpmeister Dat ga ik vanavond proberen. En wat is dan de laatste hit van R2, wat is dan de voorafgaande combo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grumpmeister schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:25:
[...]
Persoonlijk ligt Longsword me juist wel vanwege reach, snelheid, en de damage.
Klinkt wel als een efficiënt wapen. Ik zit nu voor met dual blades te spelen. Misschien vanavond eens een rondje oefenen met longsword , kijken of ik daar wat mee kan uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
-SaveMe- schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:43:
@Grumpmeister Dat ga ik vanavond proberen. En wat is dan de laatste hit van R2, wat is dan de voorafgaande combo ?
Gewoon R2 blijven gebruiken. De laatste hit is dat je een flinke horizontale slash naar voren doet (waardoor je karakter ook naar voren beweegt) en daarna z'n zwaard weer op z'n rug plaatst. Als je daar een hit mee krijgt (ook al is het op een klein monster), dan gaat je spirit level omhoog.

@Verwijderd : Volgens mij zat ik bij jou in de quest (met LS) toen we de Tziki-Ya-Ku even flink onder handen namen? Daar had ik 2 erg lekkere Helm Breakers geraakt op z'n kop.

[ Voor 14% gewijzigd door Grumpmeister op 31-01-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Nu online
Longsword ziet er inderdaad wel leuk uit, maar ik heb toch te veel lol met de Switch Axe om iets anders te proberen op het moment. Dat hele gedoe met combo's gaat me nog niet super af, ram maar willekeurig wat op driehoek en rondje als het monster ligt te spartelen en ik sword mode activeer. Weet wel dat driehoek+rondje een mooie afsluiter geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:46:
[...]

Gewoon R2 blijven gebruiken. De laatste hit is dat je een flinke horizontale slash naar voren doet (waardoor je karakter ook naar voren beweegt) en daarna z'n zwaard weer op z'n rug plaatst. Als je daar een hit mee krijgt (ook al is het op een klein monster), dan gaat je spirit level omhoog.
Ok, cool! Thanks! Dat is wat ik nu eigenlijk wel doe, zal er eens goed op letten. wat ik wel tof vind aan de spirit blade is als ik midden tussen kleine monsters sta dan raak ik ze allemaal met een R2 hit :)
Yukidaruma schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:48:
Longsword ziet er inderdaad wel leuk uit, maar ik heb toch te veel lol met de Switch Axe om iets anders te proberen op het moment. Dat hele gedoe met combo's gaat me nog niet super af, ram maar willekeurig wat op driehoek en rondje als het monster ligt te spartelen en ik sword mode activeer. Weet wel dat driehoek+rondje een mooie afsluiter geeft.
Lol, de guides geven dat juist als het meest beginner onvriendelijke wapen aan :)

[ Voor 30% gewijzigd door -SaveMe- op 31-01-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:48:
[...]

Lol, de guides geven dat juist als het meest beginner onvriendelijke wapen aan :)
Verschilt nogal va welke guides je moet geloven , onderstaande vind juist wel dat het een beginner / moderate weapon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tzna4Hb.png

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:52:
[...]

Verschilt nogal va welke guides je moet geloven , onderstaande vind juist wel dat het een beginner / moderate weapon is.

[video]
Ja de Longsword word gezien als een beginner friendly weapon, maar ik doelde op de SwitchBlade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Nu online
Het spel zelf gaf 2 sterretjes voor noob friendly. Heb alle wapens (behalve Insect Glaive en de ranged wapens) ongeveer 5 minuten geprobeerd in de training hall en deze klikte gewoon. Niet heel snel, maar ook bij lange na niet zo langzaam als het Great Sword en verder goede mobility in axe mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Geteisem Dat was maandag al bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Nu online
-SaveMe- schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:53:
[...]

Ja de Longsword word gezien als een beginner friendly weapon, maar ik doelde op de SwitchBlade :)
Charge Blade? Schijnt dat die nogal wat oefening vereist inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yukidaruma schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:55:
[...]

Charge Blade? Schijnt dat die nogal wat oefening vereist inderdaad.
Nee, ik bedoel het wapen dat jij gebruikt, de SwitchAxe:
Switch Axe - Monster Hunter World's transforming, micro-heavy weapon

The Switch Axe will require a fair bit of micromanagement for a Monster Hunter Weapon, since to use it properly you should be using its main selling point, its ability to transform, pretty much all the time. The Switch Axe can transform from a long range heavy two-handed axe to a fast and yet still enormous sword. The sword has an elemental discharge ability that takes time to charge but can be absolutely devastating. This is a super cool weapon, but it's one of the more difficult ones to use by far.

This comes with all sorts of caveats. Movement speed is significantly reduced in sword mode, and using the axe too much makes it deal less damage - so for the best possible results you'll want to switch often between the pair, often as a closer to your combos. If you overcharge the weapon you'll need to take a step back from your enemy to let it recharge, so keep that in mind and try to plan ahead during combat.

Switch Axe in brief:

#Easy-to-chain combos, but generally complex thanks to its transforming nature
#Transforms between superior reach & mobility in axe form to damage dealing in sword form
#Phials can add bonus buffs and effects to it
#No Guarding
#Low mobility in sword mode

Pagina: 1 ... 5 ... 26 Laatste