Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36
Ah kan ik m net zo goed deleten. Niet op zitten letten. :F

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geteisem schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:58:
[...]

Ah kan ik m net zo goed deleten. Niet op zitten letten. :F
Nee joh! Geweldige achievement van de game, mogen we best een beetje mee pronken :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:20
-SaveMe- schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:58:
[...]

Nee, ik bedoel het wapen dat jij gebruikt, de SwitchAxe:

[...]
Oh, ok. Eigenlijk ging dat allemaal vanzelf. Er zullen vast veel mensen zijn met iets meer ervaring die veel meer damage doen dan ik op het moment, maar verder heb ik niet het gevoel dat ik echt moet nadenken over wanneer ik sword of axe mode gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yukidaruma schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Oh, ok. Eigenlijk ging dat allemaal vanzelf. Er zullen vast veel mensen zijn met iets meer ervaring die veel meer damage doen dan ik op het moment, maar verder heb ik niet het gevoel dat ik echt moet nadenken over wanneer ik sword of axe mode gebruik.
Om met @Grumpmeister te spreken, als het wapen je ligt dan is het jouw wapen :) Niks aan doen dus en mooi verder hunten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Voor de mensen die wat extra informatie over wapens willen is dit filmpje misschien erg handig. Vooral de vergelijking met andere games heeft mij in ieder geval enorm gehlopen met de keuze :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 09:48
meer mensen hier die fan zijn van de hammer of charge blade ? :P vind de hammer echt geweldig spelen (nooit eigenlijk gebruikt in voorgaande monster hunter, daar was ik altijd charge blade of greatsword).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Daradius schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:09:
meer mensen hier die fan zijn van de hammer of charge blade ? :P vind de hammer echt geweldig spelen (nooit eigenlijk gebruikt in voorgaande monster hunter, daar was ik altijd charge blade of greatsword).
Charge Blade heb ik 4U gebruikt en vond ik wel gaaf. Misschien dat ik 'm nog een keer op pak later :)

Hammer (en Hunting Horn) heeft me nooit echt gelegen, maar misschien dat het beter is in MHW.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
met wapens zit ik nog steeds te twijfelen..

Greatsword is te traag
Sword/Shield is heerlijk, maar te klein

Eigenlijk wil ik een groot wapen wat sneller is dan de greatsword. later maar het filmpje van @Iusedto kijken :D even wat ideeën opdoen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:14:

Eigenlijk wil ik een groot wapen wat sneller is dan de greatsword. later maar het filmpje van @Iusedto kijken :D even wat ideeën opdoen
Dan kom je toch bij de Longsword uit denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
corset schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:14:
De hammer is wat sneller dan de Greatsword, maar wel wat korter in range (moet dus dichterbij staan). Ook kan je tijdens het chargen van je wapen gewoon lopen, wat al een heel groot verschil maakt. Hammer heeft me eigenlijk nooit geïnteresseerd in MH, maar in world vind ik het toch wel erg vet spelen. ben daarom ook volledig over gegaan naar hammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daradius schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:21:
[...]

De hammer is wat sneller dan de Greatsword, maar wel wat korter in range (moet dus dichterbij staan). Ook kan je tijdens het chargen van je wapen gewoon lopen, wat al een heel groot verschil maakt. Hammer heeft me eigenlijk nooit geïnteresseerd in MH, maar in world vind ik het toch wel erg vet spelen. ben daarom ook volledig over gegaan naar hammer.
De Hammer is wel lekker simpel qua combos toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:26
-SaveMe- schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:24:
[...]

Wat ik zelf meestal doe is

Prepare - R2 Damage boost
R2 Max charge -> Side swing -> 3x driehoekje
R2 enkel charge -> Follow up -> 3x driehoekje
Bij stun/liggen van monster -> Rondje chain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
-SaveMe- schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:24:
[...]

ja alleen om heel veel dmg te doen moet je wel je combo's hitten. Vooral de laatste aanval van de combo is belangrijk. Ook is het belangrijk om het hoofd te raken (wat soms wel lastig kan zijn) om je dmg en stun potential te vergroten, je staat dus continu aan de voorkant van het beest, dus goed weten wanneer je combo's te doen en wanneer weg te duiken is wel belangrijk (aangezien je niet meteen midden in elke combo weg kan duiken) Ook de range is erg kort, en moet je dus nog dichterbij het monster staan. Dat is wat de hammer weer lastig maakt.
Valandin schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:28:
[...]

Dit dus, de knop combo's zijn niet heel speciaal, maar de positie is wat lastiger. en zoals ik al zei, de laatste attack is eigenlijk het belangrijkste (die doet gewoon ontzettend veel dmg). Dus die missen is erg zonde.

[ Voor 26% gewijzigd door Daradius op 31-01-2018 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Daradius schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:29:

[...]

Dit dus, de knop combo's zijn niet heel speciaal, maar de positie is wat lastiger. en zoals ik al zei, de laatste attack is eigenlijk het belangrijkste (die doet gewoon ontzettend veel dmg). Dus die missen is erg zonde.
Precies :) Je moet jezelf goed positioneren en anticiperen op de bewegingen die het monster gaat maken. Het is niet zo simpel als het lijkt. Al is de base damage van de hammer alsnog wel erg hoog in vergelijking met de andere wapens, ook al raak je je laatste hits niet. (Maar die doet zeker heel veel damage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Valandin schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:28:
[...]

Wat is "Side swing" en "Follow up" als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Nipje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:02:
[...]

Wat is "Side swing" en "Follow up" als ik vragen mag?
Als je op 1 charge loslaat dan kan je driehoekje drukken voor een follow up, daarna begint je driehoek-chain pas. Idem bij die max charge, dan ga je spinnen maar die kan je onderbreken door op driehoekje te drukken wat een side-swing geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Valandin schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:03:
[...]

Als je op 1 charge loslaat dan kan je driehoekje drukken voor een follow up, daarna begint je driehoek-chain pas. Idem bij die max charge, dan ga je spinnen maar die kan je onderbreken door op driehoekje te drukken wat een side-swing geeft.
Oh heftig, thanks voor de uitleg! En die "Prepare - R2 Damage boost" dat krijg je geregeld door R2 + rondje juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Nipje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:06:
[...]

Oh heftig, thanks voor de uitleg! En die "Prepare - R2 Damage boost" dat krijg je geregeld door R2 + rondje juist?
Helemaal juist. Ik laat hem altijd wachten tot ik max charge heb voordat ik rondje doe maar weet eerlijk gezegd niet of dat een betere boost geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daradius
Valandin schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:09:
[...]
Helemaal juist. Ik laat hem altijd wachten tot ik max charge heb voordat ik rondje doe maar weet eerlijk gezegd niet of dat een betere boost geeft.
Nipje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:06:
[...]
juist, je kan gewoon het beste na elke combo een keer R2+O in drukken en dan rollen, dan kan je namelijk sneller an je nieuwe combo beginnen. (je staat namelijk na je laatste skill altijd even stil om bij te komen).

en voor het chargen van je wapen, het heeft geen betere buff als je bij charge 3 pas op O drukt. Vandaar dat ik ze gewoon altijd tegelijk in druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:23
heeft een van jullie die heavy bow gun al geprobeerd? Die staat voor mij voor vanavond op de "to do list".

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36
ourplayground schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:54:
heeft een van jullie die heavy bow gun al geprobeerd? Die staat voor mij voor vanavond op de "to do list".
Ik heb tot nu toe alleen de light gebruikt. Wel alvast de heavy geupgrade maar nog niet getest. Ben benieuwd. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik wil vanavond nog even de Lance proberen. In principe ga ik voor shield and sword maar ik wil het even zeker weten omdat de Lance me wel erg aanspreekt

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Wel grappig om te zien dat iedereen het vaak heeft over '1 wapen spelen'. Mijn ervaring is juist dat je toch uiteindelijk een setje van wapens verzamelt, omdat elk wapen zijn eigen use-case heeft.

Longsword lijkt heel eenvoudig in t begin trouwens, maar de complexiteit zit ook in het hele gebruik van fade slashes voor het ontwijken, die je kan chainen naar een lvl 2 (of was het 3) R2, waardoor je niet 3xR2 (of was het juist 4?) hoeft te doen voor je lvl-up van je charge in de longsword. Oftewel: easy to learn, hard to master.

Zelf sta ik nog wel in twijfel trouwens waarmee ik wil beginnen: Longsword, Charge Blade (veel gespeeld in 4U en Gen, ooit wil ik nog een keer guardpoints masteren), SnS (lijkt eenvoudig, maar kan juist ook heel krachtig en complex zijn door de snelheid. Daarnaast rol ik altijd te veel weg, ipv blocken :P), Insect Glaive... Te veel opties die ik allemaal erg leuk vind in voorgaande delen.
En om heel eerlijk te zijn lijkt Bow me ook wel een keer leuk, totaal iets anders maar in World veel leuker dan in voorgaande delen!

Algemene tip: zoek op YouTube naar de weapon workshop videos van Arekzz Gaming en Gajin Hunter van voorgaande delen. Zij hebben hele tutorials van de verschillende wapens en combos. Veel uit eerdere delen is ook van toepassing op World, en er komen ongetwijfeld ook tutorials voor World.

[ Voor 17% gewijzigd door Thrace Grumble op 31-01-2018 16:01 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Thrace Grumble schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:58:
Wel grappig om te zien dat iedereen het vaak heeft over '1 wapen spelen'. Mijn ervaring is juist dat je toch uiteindelijk een setje van wapens verzamelt, omdat elk wapen zijn eigen use-case heeft.

Longsword lijkt heel eenvoudig in t begin trouwens, maar de complexiteit zit ook in het hele gebruik van fade slashes, die je kan chainen naar en lvl 2 (of was het 3) R2, waardoor je niet 3xR2 (of was het juist 4?) hoeft te doen voor je lvl-up van je charge in de longsword. Oftewel: easy to learn, hard to master.

Zelf sta ik nog wel in twijfel trouwens waarmee ik wil beginnen: Longsword, Charge Blade (veel gespeeld in 4U en Gen), SnS (lijkt eenvoudig, maar kan juist ook heel krachtig en complex zijn door de snelheid), Insect Glaive... Te veel opties die ik allemaal erg leuk vind in voorgaande delen.
En om heel eerlijk te zijn lijkt Bow me ook wel een keer leuk, totaal iets anders maar in World veel leuker dan in voorgaande delen!
Ik zit as we speak even wat wapens te testen, ik speel nu zo'n 10 uur met de insect glaive, wat me erg goed bevalt. Alleen zit ik nu bij de Anjanath en daar lijkt mijn geliefde Kinsect Glaive niet zo effectief, Vandaar dat ik even verder zit te kijken. Ben nu even met de switch axe bezig op tonnetjes te rammen, die lijkt me ook wel wat... kortom we gaan eens kijken.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

ourplayground schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:01:
[...]

Ik zit as we speak even wat wapens te testen, ik speel nu zo'n 10 uur met de insect glaive, wat me erg goed bevalt. Alleen zit ik nu bij de Anjanath en daar lijkt mijn geliefde Kinsect Glaive niet zo effectief, Vandaar dat ik even verder zit te kijken. Ben nu even met de switch axe bezig op tonnetjes te rammen, die lijkt me ook wel wat... kortom we gaan eens kijken.
Over de effectiviteit van wapens icm monsters: kijk eens op Kiranico (https://mhworld.kiranico.com), een website met enorm veel info/stats voor Monster Hunter. Kiranico is life! :P

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Gebruik ook wel wat meer dan alleen de Hammer, zo heb ik ook een aantal charge blades in me weapon box zitten (toch handig als ik iemand zijn staart er af moet snijden). Verder ben ik met wat great swords bezig, en ben ik nog van plan om een ranged wapen te gaan gebruiken (probably boog). al moet ik wel zeggen dat ik meestal lekker met mijn hammer rond loop, de andere wapens vind ik op het moment niet zo interessant.

Maar zit toch al lekker ver in de story, en moet nog een aantal vrienden helpen met wat lagere rank monsters. Met deze materials volg ik altijd een andere weapon line zodat ik toch wat variatie in me weapon box heb zitten. maar zodra ik een nieuw monster tegen kom en er kan een wapen van gemaakt worden, steek ik toch de eerste materials in me hammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:23

Longsword lijkt heel eenvoudig in t begin trouwens, maar de complexiteit zit ook in het hele gebruik van fade slashes voor het ontwijken, die je kan chainen naar een lvl 2 (of was het 3) R2, waardoor je niet 3xR2 (of was het juist 4?) hoeft te doen voor je lvl-up van je charge in de longsword. Oftewel: easy to learn, hard to master.

Zelf sta ik nog wel in twijfel trouwens waarmee ik wil beginnen: Longsword, Charge Blade (veel gespeeld in 4U en Gen, ooit wil ik nog een keer guardpoints masteren), SnS (lijkt eenvoudig, maar kan juist ook heel krachtig en complex zijn door de snelheid. Daarnaast rol ik altijd te veel weg, ipv blocken :P), Insect Glaive... Te veel opties die ik allemaal erg leuk vind in voorgaande delen.
Yup wat je zegt, je zal toch nooit bij 1 wapen blijven, dus gewoon je gang gaan en van alles testen. Uiteraard begin je ergens met 1tje en ga je dat een beetje proberen te "masteren", maar het wordt wel saai na een tijdje.

Ik had in MH4U altijd Hammer voor de knock outs en lekkere hoge dmg. Dual Blades voor de elemental dmg/status. Long Sword als ik staartjes moet hakken voor die rare items (die vaak ook in een carve van de staart zitten) en dan LBG (bow was crap op de 3DS) voor leuke multiplayer zodat ik parts kon breaken op die grote monsters waar je moeilijk bijkomt met melee. Dit was mijn wapen arsenaal eigenlijk. En GS later omdat met de skills enzo je sneller kon chargen en weapon sheathen enzo. Was je iets meer mobieler.

Gewoon doen zo'n nieuw wapen! Is het wat, dan ga je lekker door, zoniet dan ga je terug naar je oude wapen en anders zijn er nog genoeg andere opties.

De effectiviteit van het wapen op een monster is 0 als je er niet mee om kan gaan. Dit is het mooie van Monster Hunter...een wapen is maar een tool, de hunter bepaald of het effectief is ;) Een lance in mijn handen heeft effectiviteit op monster 0% en frustratie op mijzelf 100% :+ Ik kan gewoon niet wennen aan die speelstijl :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
WahWah schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:13:
[...]
Een lance in mijn handen heeft effectiviteit op monster 0% en frustratie op mijzelf 100% :+ Ik kan gewoon niet wennen aan die speelstijl :D
In de beta gespeeld met gun lance en dat vond ik leuk.
Vanavond wil ik een paar uur steken in de Lance. Ben erg benieuwd tbh

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Thrace Grumble schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:02:
[...]

Over de effectiviteit van wapens icm monsters: kijk eens op Kiranico (https://mhworld.kiranico.com), een website met enorm veel info/stats voor Monster Hunter. Kiranico is life! :P
Nice! Goede website!
Straks m'n PS4 Pro ophalen, ben benieuwd of het merkbaar soepeler gaat zijn!
Heb een griepje te pakken dus zal helaas niet echt veel kunnen spelen vanavond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gratis in game items voor iedereen omdat de game zo goed verkoopt!
Het pakket wat men weggeeft, is het ‘Celebration Item Pack’. Dit pakket kun je claimen bij de volgende keer dat je inlogt op de game, in het bonus-scherm. Zowel spelers op de PS4 als Xbox One ontvangen het pakket. Capcom zal het pakket in golven uitrollen, het kan dus zijn dat de één het pakket sneller ziet dan de ander. Het pakket nog niet gezien? Geen paniek, het kan in sommige gevallen even duren.
Zit nu hier te kijken voor de Longsword combos en het duizelt me helemaal. Ik ben ik niet goed bezig, ik val wat aan met 3 of vier keer triangle en dan een paar keer R2 :X

EDIT
Lang geleden dan ik een studie moest volgen om een game te kunnen spelen ... :|

[ Voor 23% gewijzigd door -SaveMe- op 31-01-2018 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
*O* Nergigante is neer ! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uh.. Ok :? Gratz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
*O* Gefeliciteerd, solo?
-SaveMe- schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:53:
Gratis in game items voor iedereen omdat de game zo goed verkoopt!

[...]

Zit nu hier te kijken voor de Longsword combos en het duizelt me helemaal. Ik ben ik niet goed bezig, ik val wat aan met 3 of vier keer triangle en dan een paar keer R2 :X

EDIT
Lang geleden dan ik een studie moest volgen om een game te kunnen spelen ... :|
Welkom bij Monster Hunter ;)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Ja Solo :D 1 faint... een mooie 1shot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Sinds maandag ook af en aan bezig, moet zeggen dat het toch steeds lastiger wordt om weg te leggen :D Zit nu in die Wild Spire oid, dat je die scientist moet redden van dat halve water/moddermonster. Juhaynogwattes?

Beetje met anderen spelen lijkt me ook wel tof. Mag ik ook een invite? M'n PSN is Sm1t0v1c. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 15:13
Ik speel ook Long Sword, de combo's zijn relatief eenvoudig, vind ik zo.
Maar ik heb wel een tutorial filmpje gekeken over de long sword want sommige aspected worden niet uitgelegd zoals de verschillende charges (Wit, Geel, Rood) en de "special" move.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Video van Arekzz die alles duidelijk maakt over de LS:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Nou het capturen van een beest lukt me dus nog totaal niet.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Laatst online: 06:00
Wat is de beste manier om attack power te upgraden? Ik ben nu hunter rank 8 maar ik heb het idee dat mijn attack power nog veel te laag is. Ik wil mijn dual blades wel upgraden maar ik kan niet alle materials zien wat ik daarvoor nodig heb want er staat “???” bij. Neem aan dat ik dan gewoon verder moet gaan met de story? Ik zit nu in rotten vale trouwens en kan die tweede quest daar gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Alvanosa schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:18:
Nou het capturen van een beest lukt me dus nog totaal niet.
Zodra er doodskopjes verschijnen op de map bij het monster, en het monster weghinkt, moet je het monster in een trap (shock of pitfall) lokken. Dat kan je het beste doen als je 'm naar z'n lair gevolgd bent, of als hij in een nieuwe area zit en weer probeert aan te vallen. Als ie daarin zit, hem raken met 2 tranq bombs. Capture Net dus niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Grumpmeister schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:38:
[...]

Zodra er doodskopjes verschijnen op de map bij het monster, en het monster weghinkt, moet je het monster in een trap (shock of pitfall) lokken. Dat kan je het beste doen als je 'm naar z'n lair gevolgd bent, of als hij in een nieuwe area zit en weer probeert aan te vallen. Als ie daarin zit, hem raken met 2 tranq bombs. Capture Net dus niet gebruiken.
Ahh ok ik had er eentje neergelegd, maar deze weer verwijdert en daardoor dus geen traps meer. Ik moet nu dus traps maken.

En deze dan het best neerleggen als hij in zijn lair is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Joetje079 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:35:
Wat is de beste manier om attack power te upgraden? Ik ben nu hunter rank 8 maar ik heb het idee dat mijn attack power nog veel te laag is. Ik wil mijn dual blades wel upgraden maar ik kan niet alle materials zien wat ik daarvoor nodig heb want er staat “???” bij. Neem aan dat ik dan gewoon verder moet gaan met de story? Ik zit nu in rotten vale trouwens en kan die tweede quest daar gaan doen.
Je kan ook kijken of er een wapen is die je wel omhoog kan werken. Bijv. in mijn geval had ik een Kulu-Ya-Ku longsword, maar ik kon (in een andere branch) een Tziki-Ya-Ku longsword maken. Dus die maar gemaakt om even een flinke boost te krijgen in attack (en helaas wat affinity te verliezen). Daarna opende zich de ?? materials, dus kon ik Kulu-Ya-Ku weer omhoog werken.

Ik ga overigens zo online, dus kan dan invites versturen naar spelers. Ik zal zo nog het forum langs lopen om te zien wie ik nog niet in de lijst heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Alvanosa schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:39:
[...]

Ahh ok ik had er eentje neergelegd, maar deze weer verwijdert en daardoor dus geen traps meer. Ik moet nu dus traps maken.

En deze dan het best neerleggen als hij in zijn lair is.
Ja, op dat moment gaat ie slapen, dus kan hij ook niet weglopen van de trap. Maar ook als het monster druk ergens mee bezig is en je weet dat hij niet wegloopt, dan kan je ook een trap onder 'm neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
Vind het enorm vervelend dat als je faint je ergens spawnt waar ik de weg gewoon kwijt raak soms.. Zal wel aan mij liggen haha.

Denk dat ik het spel ff met rust laat, vandaag 10 uur lang gespeeld en begin er een beetje moe van te worden dat het zo lang duurt voordat zon monster dood gaat.

Voor de rest een leuk spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
Grumpmeister schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:40:
[...]

Je kan ook kijken of er een wapen is die je wel omhoog kan werken. Bijv. in mijn geval had ik een Kulu-Ya-Ku longsword, maar ik kon (in een andere branch) een Tziki-Ya-Ku longsword maken. Dus die maar gemaakt om even een flinke boost te krijgen in attack (en helaas wat affinity te verliezen). Daarna opende zich de ?? materials, dus kon ik Kulu-Ya-Ku weer omhoog werken.

Ik ga overigens zo online, dus kan dan invites versturen naar spelers. Ik zal zo nog het forum langs lopen om te zien wie ik nog niet in de lijst heb staan.
Ik heb de GoT community gemaakt voor MHW, en je een invite gestuurd ervoor. Zo kunnen we later kijken hoe dat werkt.
Grumpmeister schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:41:
[...]

Ja, op dat moment gaat ie slapen, dus kan hij ook niet weglopen van de trap. Maar ook als het monster druk ergens mee bezig is en je weet dat hij niet wegloopt, dan kan je ook een trap onder 'm neerleggen.
Als hij slaapt raakt hij nog wel in de trap vast?

[ Voor 19% gewijzigd door Alvanosa op 31-01-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Grumpmeister schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:40:
[...]

Aha. Ik ga gelijk even kijken :) Was toch ook van plan om wat meer te gaan experimenteren met andere wapens en de gebieden welke ik nu vrij heb gespeeld te gaan exploren en op de manier wat meer ervaring op te doen met deze game. Heb er nu 20 uur in zitten en veel is nog onduidelijk ;) Deze game fascineert me wel, had niet verwacht dat er zoveel diepgang in zou zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Alvanosa schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:41:
[...]

Ik heb de GoT community gemaakt voor MHW, en je een invite gestuurd ervoor. Zo kunnen we later kijken hoe dat werkt.

[...]

Als hij slaapt raakt hij nog wel in de trap vast?
Zie het, dank je :)

En ja, als je de trap onder 'm legt, zal deze gewoon activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlazeMuis schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:41:
Vind het enorm vervelend dat als je faint je ergens spawnt waar ik de weg gewoon kwijt raak soms.. Zal wel aan mij liggen haha.
Gewoon naar je map gaan, icoon van het monster selecteren en dan R3 indrukken, dan wijzen de scoutflies je de weg naar het monster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
-SaveMe- schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:50:
[...]

Gewoon naar je map gaan, icoon van het monster selecteren en dan R3 indrukken, dan wijzen de scoutflies je de weg naar het monster!
Ik speel het op de Xbox, echter laten die scoutflies mij soms rondjes lopen.. Een vriend heeft er ook last van, moet haast wel een bug zijn op Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:49

On_E

Housemusic

Heb tot en met de ‘Right Kind of Quest’ gespeeld, 4 keer opnieuw moeten doen voor ik de Barroth dood had. Eerste keer te vaak gefeint, daarna twee keer de tijdslimiet niet gehaald.

Maar goed, vierde keer dus wel gelukt na 40 minuten, heb het idee dat ik nog nauwelijks iets snap van de combat. Misschien eens wat video’s bekijken. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Hoe kan ik eigenlijk bij de tweakers squad komen? Kan dat alleen via een invite? Trouwens zo’n longsword bevalt me wel :) Net even “geoefend” op zo’n great Jagras en voor mijn gevoel had ik hem 2x zo snel neer als met de dual blades. Wil hem nu verder gaan upgraden alleen dan moet ik monster bone m hebben. Ik ga maar eens uitzoeken waar ik dat vandaan kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-06 11:39
Graag een invite voor de tweakers guild :). PSN = Kidjuh.

PSN: Kidjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Joetje079 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:27:
Hoe kan ik eigenlijk bij de tweakers squad komen? Kan dat alleen via een invite? Trouwens zo’n longsword bevalt me wel :) Net even “geoefend” op zo’n great Jagras en voor mijn gevoel had ik hem 2x zo snel neer als met de dual blades. Wil hem nu verder gaan upgraden alleen dan moet ik monster bone m hebben. Ik ga maar eens uitzoeken waar ik dat vandaan kan halen.
Argh, ja, ik had je gemist zo te zien ><

Alsnog een invite gestuurd, maar misschien te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Grumpmeister schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:49:
[...]
Argh, ja, ik had je gemist zo te zien ><

Alsnog een invite gestuurd, maar misschien te laat.
Zag hem voorbij komen op mijn telefoon ;) Heb helaas nog wat andere verplichtingen. Morgenavond ben ik wel “vrij” en de rest van het weekend ook trouwens. Zal vast nog wel ruimte zijn dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Joetje079 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:54:
[...]

Zag hem voorbij komen op mijn telefoon ;) Heb helaas nog wat andere verplichtingen. Morgenavond ben ik wel “vrij” en de rest van het weekend ook trouwens. Zal vast nog wel ruimte zijn dan :)
Ja joh, we gaan richting de 20 man, van de 50 die we mogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qspink
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-11-2023
Ben sinds gister ook nieuw met monster hunter begonnen. Zo vet.
Wil je mij ook een invite sturen?
Psn: Yavix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik doe m'n best, maar de online sessies lijken momenteel wat onstabiel :-(

Mocht iemand nog geen invite hebben gekregen (ook geen friend invite vanuit mij), laat het even weten. Soms gaat het topic zo snel dat ik er mogelijk overheen gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Volgens mij heb ik je invite weg gedrukt 8)7 Was bezig door een dialog te lopen. Anyway, ben er morgen wel weer, kan je het dan nog is proberen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Ik heb iedereen in de guild een invite gestuurd voor de MHW community van GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Alvanosa schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:52:
Ik heb iedereen in de guild een invite gestuurd voor de MHW community van GoT.
Oe, mag ik ook invite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmmm, niet kunnen spelen vandaag. Wel nog even video over Longswords bekeken. Hopelijk morgen in de training area ff uitproberen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Smitovic schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:16:
Volgens mij heb ik je invite weg gedrukt 8)7 Was bezig door een dialog te lopen. Anyway, ben er morgen wel weer, kan je het dan nog is proberen? O-)
Haha, komt goed :)
Ben de aankomende dagen toch nog hier en daar wat invites aan het uitdelen.

Net nog even een paar Anjanaths gedaan om de weekly bounty af te ronden, helaas was er 1 mislukt (ik reageerde gewoon op SOS flares, 1 quest gedaan en 2x een investigation). Hopelijk morgen nog een kans, en anders is het jammer maar helaas, dan pak ik de weekly bounty van de aankomende week wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm, volgens mij interpreteer ik combo verkeerd: ik denk dat je dan 3 of 4 hits achter elkaar moet doen zonder onderbreking. Maar als ik een YT filmpje goed begrijp mag ik bijvoorbeeld R2, R2 doen, dodgen en weer R2, R2 en dan complete ik toch de combo. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:36
Gisteravond nog even een kortje potje kunnen spelen met Asmekiel en GrumpMeister. Tof dat we allemaal een headset hadden, dat maakt het een stuk leuker!
(@Yukidaruma, je headset maakte af en toe wel een vaag geluid, een beetje alsof je drie korte boertjes achter elkaar liet :P )

Hopelijk vanavond weer met wat Tweakers spelen. Het was even zoeken maar ik weet nu in ieder geval hoe ik in een server kom waar m'n squad zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Flapperbol schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 07:45:
Gisteravond nog even een kortje potje kunnen spelen met Asmekiel en GrumpMeister. Tof dat we allemaal een headset hadden, dat maakt het een stuk leuker!
(@Yukidaruma, je headset maakte af en toe wel een vaag geluid, een beetje alsof je drie korte boertjes achter elkaar liet :P )

Hopelijk vanavond weer met wat Tweakers spelen. Het was even zoeken maar ik weet nu in ieder geval hoe ik in een server kom waar m'n squad zit.
Vanavond ben ik er ook bij! :) Hopelijk kan Grumpmeister me dan een invite sturen, en graag join ik een PSN party, alhoewel ik waarschijnlijk nog niet mee kan doen ivm mn hunter rank (ben net bij de tweede quest ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Thrace Grumble schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 07:57:
[...]

Vanavond ben ik er ook bij! :) Hopelijk kan Grumpmeister me dan een invite sturen, en graag join ik een PSN party, alhoewel ik waarschijnlijk nog niet mee kan doen ivm mn hunter rank (ben net bij de tweede quest ;) )
Komt wel goed, ik doe zo nu en dan gewoon met een lagere quest mee (beetje afhankelijk van wanneer ik iets op zie poppen). Vaak kan ik de materials toch wel ergens gebruiken :)

Misschien vanavond verder met de ??? Rathian quest, gisteren uiteindelijk niet aan toe gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:20

Ik zal eens kijken naar een echte headset, of in ieder geval een iets beter microfoontje. Volgens mij klonk het in het PS menu wel goed, maar zag dat ie ook constant het geluid van de TV pakte. Er is zeker niet zoiets als een push-to-talk instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Gisteren heerlijk een paar uur MHW kunnen spelen.

Heb de wapens geprobeerd waarvan ik in eerste instantie dacht dat ik ze niet leuk zou vinden, om eens te kijken hoe ze spelen.
Heb de Glaive, Lance, Gun lance, Long sword, Great sword, Hammer en Switch axe allemaal op een missie meegenomen en uitgeprobeerd.

Was erg leuk, vooral de Lance beviel goed.
Maar het allerleukst vond ik toch wel de Switch Axe en dat had ik echt nooit verwacht 8)7 :?
Wat een wapen is dat zeg, wow. Snap nog niet echt alle moves en abilities die er op zitten maar ik vind hem nu al geweldig hehe

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou graag ook in de Tweakers guild willen als dit mogelijk is.
PSN: Sjant12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
-SaveMe- schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 00:26:
Hmmm, volgens mij interpreteer ik combo verkeerd: ik denk dat je dan 3 of 4 hits achter elkaar moet doen zonder onderbreking. Maar als ik een YT filmpje goed begrijp mag ik bijvoorbeeld R2, R2 doen, dodgen en weer R2, R2 en dan complete ik toch de combo. Klopt dat?
Haal je nu niet 2 moves door elkaar? De R2 combo, en de Fade Slash?

Als je een Fade Slash (een high risk dodge door R2 en Circle in te drukken tijdens een (standaard) combo) succesvol uitvoert krijg je even een blauwe gloed om je heen. Op dat moment kan je 2 keer op R2 drukken voor een (volgens mij) vluggere executie van de R2 combo, welke je gauge en spirit level met 1 laat stijgen.

Om eerlijk te zijn, die gebruik ik nog niet veel, maar dat is meer omdat ik op dit moment nog liever zeker ben dat ik dodge, dan dat ik een high risk iets probeer en zo doodga :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Grumpmeister schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:23:
[...]

Als je een Fade Slash (een high risk dodge door R2 en Circle in te drukken tijdens een (standaard) combo) succesvol uitvoert krijg je even een blauwe gloed om je heen. Op dat moment kan je 2 keer op R2 drukken voor een (volgens mij) vluggere executie van de R2 combo, welke je gauge en spirit level met 1 laat stijgen.
Dat is de Foresight Slash ;) En als je dat doet op het moment dat je bijna geraakt wordt, dan pas krijg je de blauwe gloed dacht ik. Vergelijkbaar met Brave style uit MH Double XX.

Fade Slash is driehoekje + circle (evt. +richting) op een willekeurig moment, dat je kan opvolgen met een R2 (= dan de Spirit Jumping Slash) en dan R2 is een Spirit Blade 3. Met een fade slash ga je via R2 dus sneller naar een Spirit Blade 3 dan via de reguliere R2 opties (1 stap minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxs
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:25
Mijn eerste monster hunter, wat is dit een geweldig spel zeg. Gisteravond eindelijk Diablos neer kunnen halen, wat een gevecht! Dual Blades hebben mijn voorkeur, ik houd wel van een beetje Fast-Phased combat. Dit weekend maar proberen door te stoten naar High-Rank, zal wel heel lastig worden vanaf dan! Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Thrace Grumble schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:39:
[...]

Dat is de Foresight Slash ;) En als je dat doet op het moment dat je bijna geraakt wordt, dan pas krijg je de blauwe gloed dacht ik. Vergelijkbaar met Brave style uit MH Double XX.

Fade Slash is driehoekje + circle (evt. +richting) op een willekeurig moment, dat je kan opvolgen met een R2 (= dan de Spirit Jumping Slash) en dan R2 is een Spirit Blade 3. Met een fade slash ga je via R2 dus sneller naar een Spirit Blade 3 dan via de reguliere R2 opties (1 stap minder).
Ah ja, haal de naam van beide telkens door elkaar :')

Het was iig wat in de video langs kwam, de Foresight Slash welke op een dodge lijkt, met 2 R2 presses voor de volgende Spirit Blade. Voordeel ervan is dat je ook in de volgende Spirit Blade zit met een volle gauge (aangezien de eerste stap na de Foresight Slash voor een volle Spirit Gauge zorgt). Dus als je wilt kan je dan direct een spirit combo follow-up doen, dan ben je echt binnen enkele seconden van SB1 naar SB3.

...Misschien toch maar oefenen om het onder de knie te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Grumpmeister schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:24:
[...]

Ah ja, haal de naam van beide telkens door elkaar :')

Het was iig wat in de video langs kwam, de Foresight Slash welke op een dodge lijkt, met 2 R2 presses voor de volgende Spirit Blade. Voordeel ervan is dat je ook in de volgende Spirit Blade zit met een volle gauge (aangezien de eerste stap na de Foresight Slash voor een volle Spirit Gauge zorgt). Dus als je wilt kan je dan direct een spirit combo follow-up doen, dan ben je echt binnen enkele seconden van SB1 naar SB3.

...Misschien toch maar oefenen om het onder de knie te krijgen :D
Klinkt wel nice die long swords. Ik twijfel zelf nog steeds wat ik nu ga maken als volgende wapen. Mijn hammers zitten nu even vast, dus ben even aan het zoeken naar wat nieuws :P . Ik wil de Nergigante nog wel een paar keer doen om die hammer te maken, maar moet eerst iets goeds hebben met cutting dmg.
Ik twijfel heel erg tussen long sword, dual blade of charge blade.

Ben overigens ook benieuwd wat de andere elder dragons zijn die je tegen kan komen :). die moeten we dus ook maar eventjes aan gaan pakken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Daradius schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:30:
[...]

Klinkt wel nice die long swords. Ik twijfel zelf nog steeds wat ik nu ga maken als volgende wapen. Mijn hammers zitten nu even vast, dus ben even aan het zoeken naar wat nieuws :P .
Charge Blade! Lekker complex, maar o-zo tof :) En SnS is ook wel leuk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Kan je dan uitleggen hoe je het gedaan hebt ?

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:36
sabriel schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:53:
[...]

Ik zal het vanmiddag weer even opzoeken, weet het niet meer uit mijn hoofd.
(Waarschijnlijk was het via het questboard of ergens in het startmenu verstopt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
[...]

In het pauze menu kun je je squad joinen, en voordat je inlogt kun je een squad sessie joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Valandin schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:09:
[...]

Daradius schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:13:
[...]

[...]

juist, je kan gewoon het beste na elke combo een keer R2+O in drukken en dan rollen, dan kan je namelijk sneller an je nieuwe combo beginnen. (je staat namelijk na je laatste skill altijd even stil om bij te komen).

en voor het chargen van je wapen, het heeft geen betere buff als je bij charge 3 pas op O drukt. Vandaar dat ik ze gewoon altijd tegelijk in druk.
Thanks voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
[...]

Wat hierboven al staat, en bij het quest board kan je bij Online Session ook de Squad Session kiezen. Het staat als 'Create Squad Session' (ook op het moment dat je in gaat loggen met je character, 'Matchmake', 'Private' en 'Create Squad Session'). Als er al een squad sessie live is, join je die. Anders ben jij degene die de squad session maakt en zullen anderen die de optie kiezen je joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren 31min over gedaan om Legiana neer te krijgen. Uiteindelijk wel gelukt dus. Maar dual blades is niet altijd even makkelijk met vliegende monsters..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Gister even een uurtje gespeeld na werk, daarna met m'n griepje m'n bed in gedoken.
Anyways - HOLY SHIT!!! Wat een gigantische improvement is de PS4 Pro t.o.v. de PS4!!
Wellicht is het maar 8-10 FPS verschil maar het is een wereld van verschil qua soepelheid.

Had na Zorah die ene missie dat je op een expedition moest zijn. Stond nog Low Rank bij, kwam ik een Barroth tegen, echt ruim een half uur tegen lopen meppen, vroeg me af waarom hij maar niet dood ging. Dropt hij ineens allemaal Barroth+ items. Is het blijkbaar al HR haha
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:16:
Gisteren 31min over gedaan om Legiana neer te krijgen. Uiteindelijk wel gelukt dus. Maar dual blades is niet altijd even makkelijk met vliegende monsters..
Glowmoss of die andere item voor je slinger meenemen. Als je ze daarmee raakt flikkeren ze uit de lucht :)
Dat is een standaard rookie mistake, altijd items meenemen, die maken je leven zoveel makkelijker.

[ Voor 31% gewijzigd door Valandin op 01-02-2018 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:16:
Neem wat Flash Pods / Flash Bugs (om in Flash Pods te craften). Als Legiana in de lucht is kan je 'm daarmee stunnen en tegen de grond aan werken.

Of Glowmoss idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Thrace Grumble schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:41:
[...]
Charge Blade! Lekker complex, maar o-zo tof :) En SnS is ook wel leuk hoor :)
Ja vind charge blade ook wel leuk, heb het op het begin van world veel gespeeld. Maar ben er voor een of andere reden beetje op uitgekeken, heb het namelijk in de vorige monster hunter alleen maar gespeeld (charge blade en greatsword.) wou dus misschien iets anders gaan proberen, vandaar dat ik nu ook voornamelijk hammer speel.

Dual blades ben ik niet helemaal zeker van. Maatje van me speelt dual blades, maar soms heb ik liever dat hij gewoon lekker aan de kant gaat staan met die 2 zwierende zwaardjes. Ik word namelijk elke keer ge interrupt tijdens mijn combo. Sta ik op het hoofd te slaan, is hij daar ook. Switch ik dan maar naar de staart met mijn hammer, moet hij ook even de staart hitten. Dit is eigenlijk de grootste reden dat ik dual blades nog niet geprobeerd heb :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Voor alle Xbox gebruikers, zullen we ook een Squad op zetten?
Indien geïnteresseerd, stuur me een dm met je gamertag en dan zal ik vanavond eens kijken hoe soepel dat werkt.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grumpmeister schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:23:
[...]

Neem wat Flash Pods / Flash Bugs (om in Flash Pods te craften). Als Legiana in de lucht is kan je 'm daarmee stunnen en tegen de grond aan werken.

Of Glowmoss idd :)
Bedankt voor de tip! Vanavond eens kijken of ik er 1 makkelijker kan neerhalen op die manier. :)

Merk ook wel dat ik me vaak iets beter moet gaan verdiepen in alle verschillende monsters voordat Ik er hersenloos tegen aan begin te hakken. Nu heb ik in low rank nog niet echt problemen mee gehad , maar dat is natuurlijk ook meer een practise run.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WahWah
Daradius schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:26:
[...]

Ja vind charge blade ook wel leuk, heb het op het begin van world veel gespeeld. Maar ben er voor een of andere reden beetje op uitgekeken, heb het namelijk in de vorige monster hunter alleen maar gespeeld (charge blade en greatsword.) wou dus misschien iets anders gaan proberen, vandaar dat ik nu ook voornamelijk hammer speel.

Dual blades ben ik niet helemaal zeker van. Maatje van me speelt dual blades, maar soms heb ik liever dat hij gewoon lekker aan de kant gaat staan met die 2 zwierende zwaardjes. Ik word namelijk elke keer door hem ge interrupt tijdens mijn combo. Sta ik op het hoofd te slaan, is hij daar ook. Switch ik dan maar naar de staart met mijn hammer, moet hij ook even de staart hitten. Dit is eigenlijk de grootste reden dat ik dual blades nog niet geprobeerd heb :P.
Ik speelde MH4U een tijdje met een maat van me. Ik was hammer, maar hij wilde ook hammer spelen en ik ben toen naar Dual Blades geswitched. Sinds ik zelf hammer speelde weet ik waar ik sta als hammer user, bij het hoofd (voor de KO's). En dus als ik Dual Blades speel, zal ik nooit daar op focusen als er iemand met een hamer in het team zit. Net als dat ik nooit naar de staart ga met een hammer, want ik kan hem er toch niet afhakken, en anderen wel... Voor dual blades zal je liever focussen op de legs dan op het hoofd, om hem te trippen.

Goede samenwerking vergt niet alleen kennis van je eigen wapen, maar ook dat van anderen. Soms is dat ver te zoeken met onbekenden natuurlijk, maar als het een maatje van je is, gewoon even doorgeven :p en anders golfswing je hem een aantal keer de lucht in, dan weet hij hoe het voelt :+ (alhoewel daar soms een onbedoelde mount uit voort komt :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
WahWah schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:41:
[...]

Ik speelde MH4U een tijdje met een maat van me. Ik was hammer, maar hij wilde ook hammer spelen en ik ben toen naar Dual Blades geswitched. Sinds ik zelf hammer speelde weet ik waar ik sta als hammer user, bij het hoofd (voor de KO's). En dus als ik Dual Blades speel, zal ik nooit daar op focusen als er iemand met een hamer in het team zit. Net als dat ik nooit naar de staart ga met een hammer, want ik kan hem er toch niet afhakken, en anderen wel... Voor dual blades zal je liever focussen op de legs dan op het hoofd, om hem te trippen.

Goede samenwerking vergt niet alleen kennis van je eigen wapen, maar ook dat van anderen. Soms is dat ver te zoeken met onbekenden natuurlijk, maar als het een maatje van je is, gewoon even doorgeven :p en anders golfswing je hem een aantal keer de lucht in, dan weet hij hoe het voelt :+ (alhoewel daar soms een onbedoelde mount uit voort komt :D)
haha ja de reden dat hij op het hoofd aan het hitten was "het doet meer dmg". heb hem dus ook doorgegeven dat hij beter op de legs / staart kon gaan, maar daar was hij het niet mee eens (dus vandaar zelf maar naar de legs/staar geswitched). Die golf swing is iid heerlijk, heb hem er al een paar keer mee weg kunnen rammen :P. maar denk dat ik maar iets anders moet gaan spelen als hammer als ik samen speel, want hij is er namelijk vol van overtuigt dat hij met zijn dual blades op het hoofd moet slaan (ook al zit er een hammer in de game).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
Daradius schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:45:
[...]

haha ja de reden dat hij op het hoofd aan het hitten was "het doet meer dmg". heb hem dus ook doorgegeven dat hij beter op de legs / staart kon gaan, maar daar was hij het niet mee eens (dus vandaar zelf maar naar de legs/staar geswitched). Die golf swing is iid heerlijk, heb hem er al een paar keer mee weg kunnen rammen :P. maar denk dat ik maar iets anders moet gaan spelen als hammer als ik samen speel, want hij is er vol van overtuigt dat hij met zijn dual blades op het hoofd moet slaan (ook al zit er een hammer in de game).
Als Dual Blades op de benen meppen is een van de beste dingen die je kan doen. Het is het ideale wapen om het monster naar de grond te staggeren. En als ie dan op de grond ligt, lekker in Demon Mode z'n staart molestreren (als de staart te hoog is om normaal te raken, zoals een Diablos). Daarna z'n andere been, en zo af blijven wisselen :)

'Het doet meer damage', ja, leuk, maar je gaat uiteindelijk meer damage doen als de Hammer / Hunting Horn voor een hersenschudding zorgt waardoor je zorgeloos met Demon Mode los kan gaan. Sowieso, Monster Hunter is een spel waarin je samen moet werken. Je eigen dps maakt niet zo veel uit (natuurlijk moet je wel damage doen :P ), maar als jouw kleine damage increase ervoor zorgt dat anderen niet meer fatsoenlijk aan kunnen vallen, dan heb je de essentie van het spel niet echt begrepen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WahWah
Daradius schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:45:
[...]

haha ja de reden dat hij op het hoofd aan het hitten was "het doet meer dmg". heb hem dus ook doorgegeven dat hij beter op de legs / staart kon gaan, maar daar was hij het niet mee eens (dus vandaar zelf maar naar de legs/staar geswitched). Die golf swing is iid heerlijk, heb hem er al een paar keer mee weg kunnen rammen :P. maar denk dat ik maar iets anders moet gaan spelen als hammer als ik samen speel, want hij is er namelijk vol van overtuigt dat hij met zijn dual blades op het hoofd moet slaan (ook al zit er een hammer in de game).
Tja als hij je niet wil geloven, dan houdt het op. Later in het spel zal het wel heel wat irritanter worden, want die KO's geven het team zoveel ruimte om veel meer damage te doen dan die paar hits die hij erop los kan gooien....en uiteraard doet de hammer veel meer damage op het hoofd (in de meeste gevallen dan...), maar dat hoef ik jou niet uit te leggen :p

Wat je nog kan doen is, even een switch met hem doen. Laat hem lekker hamer spelen en doe zelf dual blades en laat hem zien hoe het anders kan. Seeing is believing ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daradius
WahWah schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:02:
[...]

Tja als hij je niet wil geloven, dan houdt het op. Later in het spel zal het wel heel wat irritanter worden, want die KO's geven het team zoveel ruimte om veel meer damage te doen dan die paar hits die hij erop los kan gooien....en uiteraard doet de hammer veel meer damage op het hoofd, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen :p

Wat je nog kan doen is, even een switch met hem doen. Laat hem lekker hamer spelen en doe zelf dual blades en laat hem zien hoe het anders kan. Seeing is believing ;)
Grumpmeister schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:49:
[...]

Als Dual Blades op de benen meppen is een van de beste dingen die je kan doen. Het is het ideale wapen om het monster naar de grond te staggeren. En als ie dan op de grond ligt, lekker in Demon Mode z'n staart molestreren (als de staart te hoog is om normaal te raken, zoals een Diablos). Daarna z'n andere been, en zo af blijven wisselen :)

'Het doet meer damage', ja, leuk, maar je gaat uiteindelijk meer damage doen als de Hammer / Hunting Horn voor een hersenschudding zorgt waardoor je zorgeloos met Demon Mode los kan gaan. Sowieso, Monster Hunter is een spel waarin je samen moet werken. Je eigen dps maakt niet zo veel uit (natuurlijk moet je wel damage doen :P ), maar als jouw kleine damage increase ervoor zorgt dat anderen niet meer fatsoenlijk aan kunnen vallen, dan heb je de essentie van het spel niet echt begrepen :X
haha mooi dat ik er dus niet alleen zo over dacht :). Denk dat ik dan toch maar voor long sword en/of dual blades ga als volgende wapen. Charge blade leg ik mooi even in de kast neer.

Iemand zin om vanavond wat HR hunts te doen ? zit momenteel in een missie waar ik alleen wat tracks moet zoeken, dus ik kan van nu gewoon ff van alles gaan hunten.

[ Voor 4% gewijzigd door Daradius op 01-02-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daradius schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:07:

Iemand zin om vanavond wat HR hunts te doen ? zit momenteel in een missie waar ik alleen wat tracks moet zoeken, dus ik kan van nu gewoon ff van alles gaan hunten.
Volgens mij ben jij de enige die op HR zit nog haha.

Ik ga vanavond en van het weekend maar eens door de story quests heen en dan hopelijk ook HR dingetjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
[...]

[...]

haha mooi dat ik er dus niet alleen zo over dacht :). Denk dat ik dan toch maar voor long sword en/of dual blades ga als volgende wapen. Charge blade leg ik mooi even in de kast neer.

Ik doe wel mee, ik ben ook nog steeds de Rathian marks aan het zoeken (aangezien ik voornamelijk bezig ben geweest met de invites). Het is dus nogal gelimiteerd, maar in de Ancient Forest heb ik sowieso wat targets lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Grumpmeister schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:26:
[...]

Ik doe wel mee, ik ben ook nog steeds de Rathian marks aan het zoeken (aangezien ik voornamelijk bezig ben geweest met de invites). Het is dus nogal gelimiteerd, maar in de Ancient Forest heb ik sowieso wat targets lopen :)
dan kunnen we die mooi doen vanavond :) ik moet ook weer marks zoeken in de ancient forest. ik zal vanavond rond een uur of 7 wel online zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
[...]

[...]

Als je een beetje future proof wil doen, dan zou ik zeggen Dual Blades. Die geven wat meer toegevoegde waarde in een groep (vind ik dan), want vaak zie je al veel pure damage dealers en met dual blades kan je dan vaak status/elementals meenemen en een semi support role spelen. Elemental/Status is per hit, en met dual blades hit je veel meer. Verder maak je ook niet zulke grote swings als de LS dus zorg je voor minder "overlast" :)

Ik heb noch spel noch console, dus ik hoop dat tegen de tijd dat ik gesettled ben in me nieuwe appartement dat de squad niet al vol is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
WahWah schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:33:
[...]

Als je een beetje future proof wil doen, dan zou ik zeggen Dual Blades. Die geven wat meer toegevoegde waarde in een groep (vind ik dan), want vaak zie je al veel pure damage dealers en met dual blades kan je dan vaak status/elementals meenemen en een semi support role spelen. Elemental/Status is per hit, en met dual blades hit je veel meer. Verder maak je ook niet zulke grote swings als de LS dus zorg je voor minder "overlast" :)

Ik heb noch spel noch console, dus ik hoop dat tegen de tijd dat ik gesettled ben in me nieuwe appartement dat de squad niet al vol is :D
hmm das wel een goeie idd :) dan word het bij deze dual blades.

Dat is dan hopen dat hij nog niet vol zit idd, ik zie er namelijk wel elke avond veel mensen bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxs
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:25
Daradius schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:35:
[...]

hmm das wel een goeie idd :) dan word het bij deze dual blades.

Dat is dan hopen dat hij nog niet vol zit idd, ik zie er namelijk wel elke avond veel mensen bij komen.
Welcome bij de groep "dual blades" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat er zoveel mensen enthousiast zijn over het spel. Ik zou ook graag in de guild/squad willen.

Ben redelijk nieuw in de genre. Speel momenteel met de Long Sword (First Dance). Vind de combo's maken erg leuk, en soms nog ietwat lastig. Zit nog te twijfelen om een ander wapen als main te pakken; bijvoorbeeld de dual blades of de sword and shields. Vanavond rond 21:00 proberen een Anjanath te verslaan :)

psn:
JeSuisTim91

Gr

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2018 11:42 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste