Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Daradius schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:28:
[...]

dan kunnen we die mooi doen vanavond :) ik moet ook weer marks zoeken in de ancient forest. ik zal vanavond rond een uur of 7 wel online zijn.
Ik waarschijnlijk iets later vanwege hond uitlaten, etc. Maar dat komt wel goed, ik poke je wel nadat ik weer een invite ronde gedaan heb :)

Ik zou een (of meerdere) Kulu-Ya-Ku op HR wel tof vinden btw, dan kan ik m'n First Dance III of Last Dance I maken. Ik weet even niet zeker op welke stap ik zit, maar het heeft HR Kulu items nodig :P

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hoi! Ontvang vandaag of morgen mijn PS4 + MHW, dus ik tag 'm ff. Ik heb MHTrii U ook gespeeld, maar tot een bepaald punt. Ditmaal wil ik er wat meer tijd en moeite insteken, dus het lijkt me leuk om met andere te gaan spelen.

Mijn PSN is Seroczynski en ik ben aankomend weekend veel online te vinden.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 09:48
Grumpmeister schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:38:
[...]

Ik waarschijnlijk iets later vanwege hond uitlaten, etc. Maar dat komt wel goed, ik poke je wel nadat ik weer een invite ronde gedaan heb :)

Ik zou een (of meerdere) Kulu-Ya-Ku op HR wel tof vinden btw, dan kan ik m'n First Dance III of Last Dance I maken. Ik weet even niet zeker op welke stap ik zit, maar het heeft HR Kulu items nodig :P
Is prima, ik zie de poke wel voorbij komen. Dan gaan we even mooi wat kulu-ya-ku in elkaar meppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePimpShrimp
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 21:35
Xbox one GT = eXc I Daniel

Als mensen samen willen hunten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

De verleiding niet kunnen weerstaan: zojuist bij Gamemania langs geweest om mn PS4 500GB in te ruilen voor een PS4 Pro 1TB. Leuke upgrade, ook in combinatie met een nieuwe TV die er waarschijnlijk dit jaar nog komt :)

Ben benieuwd of ik het verschil overigens nu al direct ga merken in bv MHW, zaterdag hopelijk (duimen dat t lukt qua levertijd, actie loopt tot en met zaterdag) de PS4 Pro ophalen, hij was nu niet op voorraad.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 20:40

Lienuks

Meet People Get Connected!

Een woord: overdonderd..

Beta gespeeld vond ik ruk, dus was enigzins sceptisch bij aanschaf van de game.. maar jeetje wat een game, gewoonweg briljant !

De omgevingen, de combat, de interactie van je omgeving en de interactie tussen de verschillende dino`s.
De uitgebreide opties de grafische weergave en de social interacties...

Ik verbaas mij nog elke keer als ik weer iets unieks zie! Briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:23:
[...]

Haal je nu niet 2 moves door elkaar? De R2 combo, en de Fade Slash?

Als je een Fade Slash (een high risk dodge door R2 en Circle in te drukken tijdens een (standaard) combo) succesvol uitvoert krijg je even een blauwe gloed om je heen. Op dat moment kan je 2 keer op R2 drukken voor een (volgens mij) vluggere executie van de R2 combo, welke je gauge en spirit level met 1 laat stijgen.

Om eerlijk te zijn, die gebruik ik nog niet veel, maar dat is meer omdat ik op dit moment nog liever zeker ben dat ik dodge, dan dat ik een high risk iets probeer en zo doodga :X
Pfffft, snap er nog geen snars van. Vanavond maar eens oefenen. Deze game is qua combat net een fighting game en dat is echt niet mijn ding. Maar de rest in deze game wel. Hopelijk ga ik het snappen ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:52
Lienuks schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:21:
Een woord: overdonderd..

Beta gespeeld vond ik ruk, dus was enigzins sceptisch bij aanschaf van de game.. maar jeetje wat een game, gewoonweg briljant !

De omgevingen, de combat, de interactie van je omgeving en de interactie tussen de verschillende dino`s.
De uitgebreide opties de grafische weergave en de social interacties...

Ik verbaas mij nog elke keer als ik weer iets unieks zie! Briljant!
echt helemaal mee eens,

de beta vond ik waardeloos, ik wilde de game heel graag leuk vinden omdat het concept mij erg aansprak, maar ik vond die beta echt niet te spelen.

Toch direct bij de launch maar besloten om de game toch te kopen en uren aan youtube guides gekeken hoe de game bedoeld is. De final game loopt soepeler dan de beta (de combat) naar mijn mening. Het is allemaal net wat vloeiender kwa combat.

Wel moet je een behoorlijke studie doen naar hoe de game nu eigenlijk werkt als je nooit een monster hunter game gespeeld hebt. De japanse invloeden kwa game opzet zijn in overvloed aanwezig, maar gelukkig was ik daar wel enigzins aan gewend na final fantasy.

Maar de guides hebben goed geholpen en op dit moment heb ik zo'n 80 procent kwa features wel onder de knie van de game. Online coop werkt fantastisch, gisteren nog uren met friends gespeeld om bepaalde armor en gear te kunnen upgraden. In coop vind ik de game pas echt tot zijn recht komen, zeker als je met een goed op elkaar ingespeelde squad de hunt / investigations of expedities uitvoert.

Overigens lees ik in bijna elke review dat je elkaar niet kan zien in het dorp, dit is slechts ten dele waar, als je met de lift naar bovengaat naar de bar, dan kun je daar gewoon samenkomen met maximaal 16 man. Inclusief de zo bekende japanse animaties die je kunt activeren om te drinken, dronken over je stoel te hangen, etc... Vanuit die hangout kun je ook de belangrijkste onderdelen voor het preparen vinden zoals quest board / stock pile/ canteen, dus je kunt wel degelijk samenkomen in dat gedeelte van het dorp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qlimaxs
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-09 14:25
robinez schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:41:
[...]
Overigens lees ik in bijna elke review dat je elkaar niet kan zien in het dorp, dit is slechts ten dele waar, als je met de lift naar bovengaat naar de bar, dan kun je daar gewoon samenkomen met maximaal 16 man. Inclusief de zo bekende japanse animaties die je kunt activeren om te drinken, dronken over je stoel te hangen, etc... Vanuit die hangout kun je ook de belangrijkste onderdelen voor het preparen vinden zoals quest board / stock pile/ canteen, dus je kunt wel degelijk samenkomen in dat gedeelte van het dorp.
Klopt, in de gathering-hub kun je inderdaad elkaar zien. In de praktijk zit hier echter niemand, het vervelende is dat je er geen smithy heb (NPC waar je je armor/weapons upgraded). Het zou mooi zijn als Capcom de gathering wat uit gaat breiden zodat het wat aantrekkelijker word om daadwerkelijk ook wat mee te gaan doen. Als het aan mij had gelegen moeten ze gewoon de social hub helemaal open gooien zodat je daar iedereen (16 man) kan zien. Het feit dat je tijdens de story je eigen hub aanpast en dingen vrij speelt hoeft ook geen probleem te zijn. Andere games hebben dit al laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diminator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 06:59
Ik zoek nog mensen om af en toe mee te hunten. Ik ken het princiepe en doe wat ik moet doen.

Insect glaive met healing clouds bug.

PSN ID:
Dxterminator87

Zoek je ook mensen of heb je een leuke squad, ik sta hier zeker voor open!! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

11 handige tips! Ik als MH n00b vond ze opzich wel handig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
diminator schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:57:
Ik zoek nog mensen om af en toe mee te hunten. Ik ken het princiepe en doe wat ik moet doen.

PSN ID:
Dxterminator87

We hebben een GoT squad, GrumpMeister kan je daarin inviten.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
diminator schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:57:

PSN ID:
Dxterminator87

Ik gooi je vanavond wel een invite (als je online bent) :)

Anders een andere dag, maar dat komt wel goed.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou jij mij ook willen toevoegen @Grumpmeister. Ik ben vanavond rond een uur of half 9 online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:35:
Zou jij mij ook willen toevoegen @Grumpmeister. Ik ben vanavond rond een uur of half 9 online.
Yup, ik had je al een vriendschapsverzoek verstuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJJ
  • Laatst online: 09-11-2024

EJJ

Kan je mij ook toevoegen?
PSN ID:

Eppie001

Ik speel nu light bowgun, en heb monster hunter op de WII en 3ds gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36
Gisteren ook niet kunnen spelen lag ziek in bed. Hopelijk van het weekend beter.
Heb ook weer een paar spelers aan de openingspost toegevoegd.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
EJJ schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:26:
Kan je mij ook toevoegen?
PSN ID:

Eppie001

Ik speel nu light bowgun, en heb monster hunter op de WII en 3ds gespeeld.
Verstuurd d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:23
-SaveMe- schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:35:
[...]

Pfffft, snap er nog geen snars van. Vanavond maar eens oefenen. Deze game is qua combat net een fighting game en dat is echt niet mijn ding. Maar de rest in deze game wel. Hopelijk ga ik het snappen ...
Mssn maar met een ranged wapen gaan? Dan wordt het een beetje een shooter :p

Ok zonder te dollen, ik kan begrijpen dat het vecht systeem niet je stijl is. Het is anders dan andere games, en daarom ben ik juist fan van Monster Hunter games. Het is niet zomaar rammen op een paar knoppen op een lompe boss. Ontwijken en overleven is echt essentieel in dit spel, want klappen komen hard(er) aan en health en levens zijn gelimiteerd. Het wordt onder het RPG-genre gegooid, maar je bent zeg maar zelf alle rollen in 1, tank healer damage en support

En ja al die charges etc. ben ik ook niet echt fan van, maar om eerlijk te zeggen zit je niet eens zo vaak in die spirit levels met de Long Sword. Ikzelf vergeet ze vaak en zie niet eens dat ze al uitgewerkt zijn zeg maar. En nog maar te spreken over dat je die laatste finisher moet raken om uberhaupt die spirit level te halen, die gaat ook zo vaak mis.

Ik begrijp best dat je meteen het maximale uit een wapen wil halen (serieuze gamer?), maar dat verschil tussen min en max wat je uit een wapen kan persen is niet der mate groot dat je niet het spel kan spelen denk ik? Je leert gaandeweg beter omgaan met je wapen en anders zijn er nog 13 andere wapens om te spelen ;)

Veel hunting plezier, en ik had je graag geholpen ingame, maar ik speel nog niet. Dus dan maar vanaf de zijlijn aanmoedigen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WahWah schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:52:
[...]

Mssn maar met een ranged wapen gaan? Dan wordt het een beetje een shooter :p

Ok zonder te dollen, ik kan begrijpen dat het vecht systeem niet je stijl is. Het is anders dan andere games, en daarom ben ik juist fan van Monster Hunter games. Het is niet zomaar rammen op een paar knoppen op een lompe boss. Ontwijken en overleven is echt essentieel in dit spel, want klappen komen hard(er) aan en health en levens zijn gelimiteerd. Het wordt onder het RPG-genre gegooid, maar je bent zeg maar zelf alle rollen in 1, tank healer damage en support

En ja al die charges etc. ben ik ook niet echt fan van, maar om eerlijk te zeggen zit je niet eens zo vaak in die spirit levels met de Long Sword. Ikzelf vergeet ze vaak en zie niet eens dat ze al uitgewerkt zijn zeg maar. En nog maar te spreken over dat je die laatste finisher moet raken om uberhaupt die spirit level te halen, die gaat ook zo vaak mis.

Ik begrijp best dat je meteen het maximale uit een wapen wil halen (serieuze gamer?), maar dat verschil tussen min en max wat je uit een wapen kan persen is niet der mate groot dat je niet het spel kan spelen denk ik? Je leert gaandeweg beter omgaan met je wapen en anders zijn er nog 13 andere wapens om te spelen ;)

Veel hunting plezier, en ik had je graag geholpen ingame, maar ik speel nog niet. Dus dan maar vanaf de zijlijn aanmoedigen *O*
Thanks! Ik moet ff doorbijten inderdaad. Heb ook zitten denken aan de Light Bowgun. Maar goed om te horen dat ik niet gelijk kansloos ben als ik die spirit charges niet helemaal benut. Dodgen kan ik dan weer wel ;)
Vind de game namelijk wel erg vet, ook de Maps enzo, maar de combat is echt ff wennen. Ga straks ff oefenen in de training area en dan een paar investigations doen voor de nodige parts. Eens kijken hoe dat gaat :)

Hier een lijst met beginners tips die ik zelf heb samengesteld:
Tips
* Hunters notes for combo guide!
* Always eat before a hunt
* Blue chest at camp for guild supplies. Shared with your group!
* Evade/dodge towards a ledge and you can do a mounting attack. Also by climbing certain walls and trees
* Most status effects can be cured by eating a nullberrie
* Faint and you loose your meal bonuses , regain your health boost by eating nutrients
* Sharpening, green is good, yellow is dropped down a level!
* Eat rations to repare your max stamina, or bbq a meat1
* On the map click R3 to have your scout flies track a monster, player, etc
* Take your time
* Eat on a quest too!
* Make loudouts, name after a particular monster!
* Always have a full set of bounties to obtain those needed armor spheres!
* Bring nutrients and rations
* Use auto crafting for your most used items, like nutrients
* Use the wish list!
* Search for campsites, 4 in each area
* Do optional quests, all of them!
* Do not repeat quests, do investigations instead. You’ll get better rewards!
* When on a quest that seems to hard for you and you want to go back to town, abandon the quest from the pause menu instead of returning through the travel system! By abandoning you get back any resources you have used! If you did find a rare item do not abandon!
* No autosave! Save regularly!

[ Voor 26% gewijzigd door -SaveMe- op 01-02-2018 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJJ
  • Laatst online: 09-11-2024

EJJ

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CK-GzOLa-Uo]

Bovenstaande filmpje gevonden op youtube laat goed zien hoe je effectief met een light bowgun te werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Laatst online: 00:08
-SaveMe- schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:01:
[...]
Hier een lijst met beginners tips die ik zelf heb samengesteld:

[...]
Handig lijstje :)
Een ding waar ik als rood/groen kleurenblinde wel problemen mee heb is de kleur van wapen sharpness. Ik zie alleen groen en rood daarin. Zou wat mij betreft handiger zijn geweest als die balk linksbovenin net zo zou zijn als bij de weapon stats. Dan kan ik tenminste aan hoe ver het balkje gevuld is, zien hoe scherp deze nog is. Nu zie ik deze gewoon leeglopen en dan weer vullen met voor mij dezelfde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yukidaruma schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:17:
[...]

Handig lijstje :)
Een ding waar ik als rood/groen kleurenblinde wel problemen mee heb is de kleur van wapen sharpness. Ik zie alleen groen en rood daarin. Zou wat mij betreft handiger zijn geweest als die balk linksbovenin net zo zou zijn als bij de weapon stats. Dan kan ik tenminste aan hoe ver het balkje gevuld is, zien hoe scherp deze nog is. Nu zie ik deze gewoon leeglopen en dan weer vullen met voor mij dezelfde kleur.
Mij was dat groen ok nog niet opgevallen, volgens mij is het altijd geel. Zal er straks eens op letten!

Ondertussen ben ik ook nog ff naar de MHW Academy geweest en de master class Longsword gevolgd, dit zijn mijn aantekeningen:
Long sword
* Triangle, triangle, triangle, triangle is your basic combo. You can roll out of this combo at any time!
* Instead of triangle press circle in combo above to do a thrust
* Triangle + circle, fade slash, you move backwards, or left or right if you press in that direction
* R2, spirit combo button
* R2, r2, r2, r2 will complete the combo, successful hit of the fourth slash will level up the spirit meter.
* Spirit meter levels 0 (no border), 1 white, 2 yellow, 3 red border
* Each level of the spirit meter will give you an greater attack boost!
* Spirit meter will deplete over time. So work spirit blade into your combos to keep it up!
* R2 + triangle, spirit thrust, need at least spirit meter level 1 (white) and when it hits...
* Follow up spirit thrust with triangle for spirit helm breaker. This will consume 1 level of the meter!
* A successful hit with the breaker will start to fill your meter automatically for a short time!
*
And....
* You can also do a foresight slash during a regular combo by pressing R2+circle, you dodge back pretty far, but...
* If you get hit during this slash, you’ll see a blue aura, then
* R2 (spirit slash) will instantly max your spirit meter!
* R2 again, will level up your meter!
Vanavond praktijk les 8) :9

EDIT
Kleine patch voor MHW is uit, 1.0.3
Major changes for Xbox One:

Fixed all matchmaking functionality issues for Xbox One players, including “Matchmake”, “Filter Search”, “Squad Sessions Session” and “Respond to SOS”.
Major changes for PS4 and Xbox One:

Fixed a rare issue with gathering points and bounties not working correctly; points counter were not updating correctly.
Fixed two issues with the Hunting Horn:
Players would sometimes be unable to dodge-cancel while playing an Encore;
The initial shockwave blast when playing a song sometimes wouldn’t happen.
En een multiplayer guide 101 van Capcom zelf

[ Voor 14% gewijzigd door -SaveMe- op 01-02-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
-SaveMe- schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:32:
[...]

Mij was dat groen ok nog niet opgevallen, volgens mij is het altijd geel. Zal er straks eens op letten!

Ondertussen ben ik ook nog ff naar de MHW Academy geweest en de master class Longsword gevolgd, dit zijn mijn aantekeningen:

[...]

Vanavond praktijk les 8) :9

EDIT
Kleine patch voor MHW is uit, 1.0.3

[...]

En een multiplayer guide 101 van Capcom zelf

[video]
Het laagste niveau aan wapens (iig bone) heeft ook geen groene sharpness, als ik het goed heb. Het kan dus goed dat je alleen maar geel hebt gezien :)

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net een investigation gedaan, een Great Jagras hunt. En zowaar begin ik het wat te begrijpen. Ik had zelfs tijdens het gevecht 2 spirit helm breakers! Nog lang geen expert, maar ook niet meer clueless :) *O*
Ik ga der nog een paar doen voor de practise. Ging erg snel ook, 3 minuten om te zoeken en binnen 5 minuten was hij dood. Hij liep 1x weg omdat ik aan het sharpenen was :P

Wel jammer dat je niet kunt zien welke Squad members online zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door -SaveMe- op 01-02-2018 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
-SaveMe- schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:45:
Net een investigation gedaan, een Great Jagras hunt. En zowaar begin ik het wat te begrijpen. Ik had zelfs tijdens het gevecht 2 spirit helm breakers! Nog lang geen expert, maar ook niet meer clueless :) *O*
Ik ga der nog een paar doen voor de practise. Ging erg snel ook, 3 minuten om te zoeken en binnen 5 minuten was hij dood. Hij liep 1x weg omdat ik aan het sharpenen was :P

Wel jammer dat je niet kunt zien welke Squad members online zijn...
Als je in de squad session zit, kan je in het menu ervoor(?) kijken wie er in de sessie zit. Dan ben je natuurlijk wel afhankelijk van dat anderen ook de squad session joinen :P

On that note, ik kom zo online, dus mensen die een invite nodig hebben, laat het me weten :D

[ Voor 6% gewijzigd door Grumpmeister op 01-02-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Laatst online: 20-09 06:00
Grumpmeister schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:51:
[...]

Als je in de squad session zit, kan je in het menu ervoor(?) kijken wie er in de sessie zit. Dan ben je natuurlijk wel afhankelijk van dat anderen ook de squad session joinen :P

On that note, ik kom zo online, dus mensen die een invite nodig hebben, laat het me weten :D
Zit erbij! Thnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar kunnen max 16 man in right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Ik zag dat er een maximum van 250 aan investigations zit en dat ik daar ook al ben. Heeft het nut om dit te doen als ik nog lang niet door het verhaal heen ben, of voorlopig maar negeren als ik toch nog geen problemen heb met de monsters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qspink
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-11-2023
Moet je online zijn om een invite voor de squad te krijgen (tweakers)?
Heb al wel je friendship invite gekregen @Grumpmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Qspink schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:45:
Moet je online zijn om een invite voor de squad te krijgen (tweakers)?
Heb al wel je friendship invite gekregen @Grumpmeister
ja je moet online zijn en ook in dezelfde lobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolaroidDroid
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-05 06:06
Al een tijdje de thread aan het volgen en ook ik meld me aan voor de Squad!

PSN: polaroiddroid @Grumpmeister

Zo als ik terug kom van werk weer eens verder hunten voor wat gear upgrades voordat ik de Elder Dragons na Nerigante op ga zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
PolaroidDroid schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:59:
Al een tijdje de thread aan het volgen en ook ik meld me aan voor de Squad!

PSN: polaroiddroid @Grumpmeister

Zo als ik terug kom van werk weer eens verder hunten voor wat gear upgrades voordat ik de Elder Dragons na Nerigante op ga zoeken.
De PSN app kan je naam niet vinden, voeg mij anders maar toe: TheGrumpmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolaroidDroid
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-05 06:06
Grumpmeister schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:23:
[...]
De PSN app kan je naam niet vinden, voeg mij anders maar toe: TheGrumpmeister
Komt goed ik voeg je vanavond nog toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
Net een paar quests gedaan waarvan enkele met een aantal tweakers van hier :) Helaas wel tot 2x toe stuk gelopen op die Anjanath capture investigation. Ik moet nog wel veel leren want ik liep aardig te klooien :P Morgen nog maar een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
Vanavond weer een paar toffe potjes gehad.

Ik probeer nu zo veel mogelijk monsters te capturen. Vroeger vond ik het een beetje "eng" en vermeed ik het omdat ik dacht dat het vet moeilijk was. Valt reuze mee, gewoon een beetje blijven opletten hoe het monster zich gedraagt (en hopen dat je teamleden niet stiekem voor de kill willen gaan :-P)

Ondertussen ook alweer bijna 50u op de teller staan...

En mooi dat die patch de hunting horn gefixed heeft. Hoewel ik wel met het issue heb leren spelen (ik dacht dat het hoorde dat je tijdens een encore niet kon doden) maakt het mij nu wel een stuk wendbaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:26
Wat zeggen die rode flitsen die je soms ziet als je in combat bent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:32
Ik wil graag mijn Iron Demon III naar een Iron Archdemon I upgraden. Echter is de bovenste material nog ??? en op internet vind ik niets.. kan iemand mij vertellen welke material dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flapperbol schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:22:

Ondertussen ook alweer bijna 50u op de teller staan...
Wow! Kom ik aan met mijn 7 uurtjes :) Maar ik doe het ook lekker slow, daar ben ik wel van ;)
Heb een aantal armor pieces gecraft van verschillende sets, en gelet op de skills.

Is het ook zinnig de gecrafte armors gelijk up te graden. Defense omhoog dus ? Weet niet hoe limited die armor spheres zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02:25
Pffff net 2 uur (!!!) bezig geweest met het killen van de Radobaan. Volgens mij zat er een glitch in de game want op den duur had ik volgens mij alles aan bescherming van hem afgetikt, gaat dat beest er vandoor en kon ik weer overnieuw beginnen...!
Nu nog ff wat champignonnetjes zoeken en dan maar eens slapen... ben kapot!! Haha

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizard91
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik zit echt in dubio, ben dol op zulke open wereld games en RPG's. Maar twijfel toch of ik deze game moet halen. Krijgt overal ook echt super reviews.

Craften van Weapons en Outfits vind ik super en de grind ook echt niet erg, maar wanneer er potions/food aan te pas komen wordt mn interesse meteen een stuk minder. Ook heb ik gewoon een schurft hekel aan al dat Japanse over the top gedoe.

Wat denken jullie? Is deze game zoveel meer dan dit of zal ik wachten tot hij een in de uitverkoop bakken ligt?

What to do, what to do!

[ Voor 12% gewijzigd door Wizard91 op 02-02-2018 00:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukidaruma
ourplayground schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 00:08:
Pffff net 2 uur (!!!) bezig geweest met het killen van de Radobaan. Volgens mij zat er een glitch in de game want op den duur had ik volgens mij alles aan bescherming van hem afgetikt, gaat dat beest er vandaar en kon ik weer gewoon overnieuw beginnen...!
Nu nog ff wat champignonnetjes zoeken en dan maar eens slapen... ben kapot!! Haha
Geen glitch. Net als bijvoorbeeld Barroth, zal Radobaan af en toe onder de grond verdwijnen om zijn armor weer bij te werken. Zijn nog wel meer monsters die dat doen trouwens.

Vanavond eindelijk de Watcher armor voor de Palico weten te krijgen, zie ik dat die -2 heeft tegen lightning en dat net nu ik tegen Girros moet vechten. Denk dat het wel meevalt in de praktijk. Aangezien de vorige armor de Bone set was, zal de extra armor wel opwegen tegen de negatieve resistance. Of werkt dat niet zo in dit spel?
Great Girros is trouwens wel leuk om tegen te vechten, echt absurd hoeveel normale Girros daar bij komen steeds :D Dan wel weer jammer dat je niet de tijd krijgt om die allemaal te looten.

Binnenkort maar eens kijken of ik die achievements voor het gebruiken en reageren op SOS flares kan halen. Op een of andere manier heb ik weinig behoefte aan het volgen van het verhaal, maar een beetje samenspelen zo is veel leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
-SaveMe- schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 00:04:
[...]

Is het ook zinnig de gecrafte armors gelijk up te graden. Defense omhoog dus ? Weet niet hoe limited die armor spheres zijn ?
Als je researches blijft doen wordt je doodgegooid met spheres. Later kost het wel veel spheres om te upgraden naar krijg je ook weer betere spheres

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Yukidaruma schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 01:01:
[...]
Op een of andere manier heb ik weinig behoefte aan het volgen van het verhaal, maar een beetje samenspelen zo is veel leuker.
Laat dat nou ook toevallig de hele fun/intentie zijn van de MH franchise :). Story is altijd op de tweede plaats gekomen. :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zo ik meld me ook aan voor de SQUAD, ben echt helemaal hooked :D

PSN: Korumera @Grumpmeister

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
WeAreLegion schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:24:
Zo ik meld me ook aan voor de SQUAD, ben echt helemaal hooked :D

PSN: Korumera @Grumpmeister
Ik heb je alvast een friend invite gestuurd en kan je vanavond uitnodigen :)

Gisteren ook weer leuke sessies gehad, alleen wat was die Kirin een rotzak. Ik ga dus kijken of ik ergens een HR setje vandaan kan toveren met wat Lightning resistance (en een charm gecraft). Misschien moet ik ook wat meer oppassen met de combo's, een paar keer zat ik in een combo toen er een bliksem aan kwam (en uiteindelijk de deaths door een stunlock en meerdere bliksems terwijl ik erin lag :') ).

Ook erg leuk dat de Squad sessie lekker actief was. Op een gegeven moment 13-14 man erin d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Grumpmeister schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:49:
[...]

Gisteren ook weer leuke sessies gehad, alleen wat was die Kirin een rotzak. Ik ga dus kijken of ik ergens een HR setje vandaan kan toveren met wat Lightning resistance (en een charm gecraft). Misschien moet ik ook wat meer oppassen met de combo's, een paar keer zat ik in een combo toen er een bliksem aan kwam (en uiteindelijk de deaths door een stunlock en meerdere bliksems terwijl ik erin lag :') ).

Ook erg leuk dat de Squad sessie lekker actief was. Op een gegeven moment 13-14 man erin d:)b
Kun je mij ook inviten? Valandinz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxs
Is het mogelijk om in meerdere squad tegelijk te zitten? Of in iedergeval in het begin als je het spel opstart heb je de keuze om een squad session te joinen. Dit is volgens mij uiteindelijk een lijstje, kunnen er daar dan meerdere squads in staan zodat je per game-sessie kan kiezen welke je wilt joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Grumpmeister schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:49:
[...]

Was zeker lachen gister ! Veel monsters neer gekregen. Jammer van die dc tijdens de kirim missie, heb hem gelukkig uiteindelijk nog wel neer gekregen. nog 1 horn en dan heb ik mijn dual blades. Gister ook nog een missie gejoined voor de nergigante, helaas zelfde verhaal en kreeg ik ook een disconnect :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Qlimaxs schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:52:
Is het mogelijk om in meerdere squad tegelijk te zitten? Of in iedergeval in het begin als je het spel opstart heb je de keuze om een squad session te joinen. Dit is volgens mij uiteindelijk een lijstje, kunnen er daar dan meerdere squads in staan zodat je per game-sessie kan kiezen welke je wilt joinen?
Ja, je kan in 8 squads tegelijkertijd zitten, en kan op ieder moment je actieve squad kiezen.
Valandin schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:50:
[...]

Kun je mij ook inviten? Valandinz :)
Komt goed, ik stuur je zo alvast een friend invite ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Leuk die verborgen dingetjes. Coral Highlands zone 11 zit een wyverian die je de algemene weapon stats vertelde. Hij gaf aan:

Most hunters use long sword
Least huntets use hunting horn
Hammer ranks #3 in popularity
Grumpmeister schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:04:
[...]
Ja, je kan in 8 squads tegelijkertijd zitten, en kan op ieder moment je actieve squad kiezen.
[...]

Komt goed, ik stuur je zo alvast een friend invite ervoor.
Ik ben nog een half uurtje thuis, ga even naar de dokter voor pijnstillers voordat ik naar werk ga, keelpijn wordt met de dag erger :(

*edit*
Of je moet de invite via internet verstuurd hebben

[ Voor 53% gewijzigd door Valandin op 02-02-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxs
Grumpmeister schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:04:
[...]
[...]
Dan zou ik het ook wel leuk vinden om een invite te krijgen! PSN: Da-vey :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Alhoewel de game soms irritant japans kan zijn zit ie wel verdomd goed in elkaar zeg.
Betrap me er op dat ik continue de drang heb om te spelen.

Mijn irritatie zit hem in die katten. Ben niet zo gek op die beesten IRL dus laat staan in een game.
En als companion is het al helemaal irritant. Hoop dat ik tzt kan kiezen uit iets anders, undead skeleton ofzo
Zelfs een elfje zou al beter zijn lol :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Iusedto schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:03:
Alhoewel de game soms irritant japans kan zijn zit ie wel verdomd goed in elkaar zeg.

Mijn irritatie zit hem in die katten. Ben niet zo gek op die beesten IRL dus laat staan in een game.
En als companion is het al helemaal irritant. Hoop dat ik tzt kan kiezen uit iets anders, undead skeleton ofzo
je kat gewoon zo goed mogelijk aankleden waardoor hij niet meer op een kat lijkt :P. Denk niet dat er andere companions in komen, aangezien die katten altijd het geval is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Iusedto schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:03:

Dat ge-miauw!!!! gek wordt je er van! Ik heb zelf katten, dus denk elke keer dat er een kat naar buiten wil..:)
Volgens mij kan je er een half konijn van maken met head armor van een great Jagras als ik me niet vergis...

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 15:13
Monster Hunter is nou niet bepaald een spelletje wat je even rustig kan spelen. Zeker tegen de wat sterkere monsters moet je gewoon heel goed opletten. Zeker met de Long Sword combo heb je gewoon wat tijd nodig om die uit te voeren.

Verder ben ik zeer tevreden over deze game. De wereld is prachtig, de AI en animaties van de monsters voelen goed aan, upgraden is leuk en af en toe op expeditie gaan voor allerlei onderdelen en zo is ook best leuk.

Waar ik mij een beetje aan stoor zijn de bizar grootte wapens. Ergens heeft het wel wat en ze zien er erg goed uit maar de realisme is ver te zoeken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ourplayground
Xanthian schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:22:
maar het realisme is ver te zoeken.
Je slacht monsters af op een eiland waar je komt nadat je boot door een gigantische draak uit de zee wordt getikt, wapens van bot zijn sterker dan metalen wapens, een kat maakt je eten klaar.. en jij struikelt over de grote wapens... :+

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
ourplayground schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:11:
[...]

Dat ge-miauw!!!! gek wordt je er van! Ik heb zelf katten, dus denk elke keer dat er een kat naar buiten wil..:)
Goede DLC om die kat te veranderen naar wat beters.
Zou er zelfs voor willen betalen :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roydie13
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 20:11
ourplayground schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:27:
[...]

Je slacht monsters af op een eiland waar je komt nadat je boot door een gigantische draak uit de zee wordt getikt, wapens van bot zijn sterker dan metalen wapens, een kat maakt je eten klaar.. en jij struikelt over de grote wapens... :+
Hahah was precies een dergelijke reactie aan het typen.

Anyway, heerlijke game! Lang moeten wachten om weer een game als dit te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
ourplayground schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:27:
[...]

Yes, dat klopt. Veel van die dingen snap ik wel, het is een fantasy setting. Maar op sommige punten hoop ik toch op iets meer realisme. Het is gewoon bizar hoe iemand zo snel, zo'n groot wapen kan gebruiken. Zeker bij de Long Sword heb je het idee dat dat ding 4 meter lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Xanthian schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:33:
[...]

Yes, dat klopt. Veel van die dingen snap ik wel, het is een fantasy setting. Maar op sommige punten hoop ik toch op iets meer realisme. Het is gewoon bizar hoe iemand zo snel, zo'n groot wapen kan gebruiken. Zeker bij de Long Sword heb je het idee dat dat ding 4 meter lang is.
vet toch :D zo een mini zwaardje lijkt me nou ook niet heel erg spannend :P

[ Voor 7% gewijzigd door Daradius op 02-02-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxs
Daradius schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:00:
[...]

vet toch :D zo een mini zwaardje lijkt me nou ook niet heel erg spannend :P
Ze hadden ze nog wel wat groter mogen maken? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Anders hadden ze het wel een Short Sword genoemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Qlimaxs schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:07:
[...]

Ze hadden ze nog wel wat groter mogen maken? ;) :P
haha dat niet, maar vind het formaat wel prima zo. als ik wat groters wil speel ik wel great sword :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat nu wel beter met mijn long sword. Maar tegen een heel bewegelijke tegenstander is het wel moeilijk om de combos (4 op rij) te voltooien. Vaak is het beest na de tweede slag al weer weg en mis je. Had ik gisteren heel erg bij die kip (3e grote beest).

En ik had een main mission voor pikei pukei, maar die was gewoon nergens te vinden. Zelfs geen tracks ? Ik heb die uberhaupt nog niet gezien. Ben nog een expidition gestart om naar tracks te zoeken zodat ik het in de missie wat makkelijker zou hebben, maar ook niks :?

Wel schrok ik me kapot toen ik ineens van boven een enorme vogel op me kreeg (Rathalos). Had ik die ook meteen ontdekt ;)

Druk weekend voor de boeg, dus ik hoop zo links en rechts toch nog wat uurtjes te kunnen pakken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

-SaveMe- schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:32:
Gaat nu wel beter met mijn long sword. Maar tegen een heel bewegelijke tegenstander is het wel moeilijk om de combos (4 op rij) te voltooien. Vaak is het beest na de tweede slag al weer weg en mis je. Had ik gisteren heel erg bij die kip (3e grote beest).

En ik had een main mission voor pikei pukei, maar die was gewoon nergens te vinden. Zelfs geen tracks ? Ik heb die uberhaupt nog niet gezien. Ben nog een expidition gestart om naar tracks te zoeken zodat ik het in de missie wat makkelijker zou hebben, maar ook niks :?

Wel schrok ik me kapot toen ik ineens van boven een enorme vogel op me kreeg (Rathalos). Had ik die ook meteen ontdekt ;)

Druk weekend voor de boeg, dus ik hoop zo links en rechts toch nog wat uurtjes te kunnen pakken :)
camp 11 volgens mij zit pukei zowat naast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lienuks schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:34:
[...]

camp 11 volgens mij zit pukei zowat naast ;)
Ben de hele map over geweest. Maar nergens. Maar thanks! Ga daar eens campen :)

Betekenen die map nummers verder nog iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin

Digital Foundry heeft de comparison uitgebracht.
Kan wel zien dat de PS4 pro die ik begin van de week gekocht heb de moeite waard is geweest.

Merkte bij mijn eigen PS4 ook wel vaak drops naar de 17-20 FPS terwijl de PS4 Pro wel wat stabieler rond de 40 FPS blijft hangen. Nog steeds af-en-toe een beetje jerky, maar niet enorm storend. Kan prima spelen zo.

Hoop wel dat er wat patches komen (of een 30 FPS lock..) die gewoon voor een smooth experience zorgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Valandin op 02-02-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Grootste plus wat betreft de ps4 Pro voor mij is dat je remote play in 1080p kan doen ipv 720p gek genoeg :P Maak heel veel gebruik van remote play namelijk. (Werkt overigens perfect!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

-SaveMe- schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:35:
[...]

Ben de hele map over geweest. Maar nergens. Maar thanks! Ga daar eens campen :)

Betekenen die map nummers verder nog iets ?
Kaart deel 6 overigens , exacte spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lienuks schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:47:
[...]

Kaart deel 6 overigens , exacte spot.
Ik heb een tripje voor de boeg :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Valandin schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:05:
Leuk die verborgen dingetjes. Coral Highlands zone 11 zit een wyverian die je de algemene weapon stats vertelde. Hij gaf aan:

Most hunters use long sword
Least huntets use hunting horn
Hammer ranks #3 in popularity

[...]

Ik ben nog een half uurtje thuis, ga even naar de dokter voor pijnstillers voordat ik naar werk ga, keelpijn wordt met de dag erger :(

*edit*
Of je moet de invite via internet verstuurd hebben
Ik verstuur het overdag idd via de telefoon, moet gewoon werken :P
Qlimaxs schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:06:
[...]

Dan zou ik het ook wel leuk vinden om een invite te krijgen! PSN: Da-vey :*)
Ik heb je ook alvast een friend invite verstuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Speelt er eigenlijk iemand met de Hunting Horn ?
Gisteren heel even getest maar dat was niet zo een succes zeg maar :)
Toch denk ik dat het wapen best wel veel potentie heeft, ook voor solo play
Ik ga er vanavond wel eens een paar uur in steken

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Iusedto schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:27:
Speelt er eigenlijk iemand met de Hunting Horn ?
Gisteren heel even getest maar dat was niet zo een succes zeg maar :)
Toch denk ik dat het wapen best wel veel potentie heeft, ook voor solo play
Ik ga er vanavond wel eens een paar uur in steken
Ik had gelezen dat het absoluut fijn is om een hunting horn in je party te hebben, in solo is het volgens mij een minder effectieve hammer..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Ik speel de hunting horn! Maar ik ben inderdaad 1 van de weinige.

Kostte wel even om hem onder de knie te krijgen, maar het is een heel tof wapen. Veel damage, buffs, in ruil voor wendbaarheid :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Wat nemen jullie mee op een hunt\expeditions\etc?

Ik heb vooral veel Mega Potion, Nulberries, Anti-Dotes, Shocking Trap + Tranquilizer bombs en dat is wel.
Zijn er nog andere tools die je mee zou moeten nemen om bepaalde monsters sneller te verslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Whetstones, pickaxes, bugnets! Ow, wacht...t is Monster Hunter World ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Xanthian schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:40:

Ik heb vooral veel Mega Potion, Nulberries, Anti-Dotes, Shocking Trap + Tranquilizer bombs en dat is wel.
Zijn er nog andere tools die je mee zou moeten nemen om bepaalde monsters sneller te verslaan?
vergeet nutrients niet!

Hier trouwens nog een leuk overzicht van de kinsect glaive (mijn favoriet). Kom er dus nu pas achter dat die kinsects ook boosts kunnen geven ipv helpen met slachten..

[ Voor 21% gewijzigd door ourplayground op 02-02-2018 12:44 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
ourplayground schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:43:
[...]

vergeet nutrients niet!

Hier trouwens nog een leuk overzicht van de kinsect glaive (mijn favoriet). Kom er dus nu pas achter dat die kinsects ook boosts kunnen geven ipv helpen met slachten..
[video]
Nutrients? Ik heb wel die rations, maar verder niks geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanthian schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:40:

Energy drinks zijn ook wel makkelijk, samen met well done steaks zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Xanthian schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:44:
[...]

Nutrients? Ik heb wel die rations, maar verder niks geloof ik.
Ik zal zo eens kijken, maar had gisteren een pittig gevechtje en die nutrients die maken je health wat groter en ook een kleine regeneration volgens mij

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
ourplayground schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:46:
[...]

Ik zal zo eens kijken, maar had gisteren een pittig gevechtje en die nutrients die maken je health wat groter en ook een kleine regeneration volgens mij
ze maken alleen je health pool groter,die regeneration is alleen het stukje hp wat je er bij krijgt. ik heb ze eigenlijk altijd bij me voor als ik dood ga. in hr kan je echt niet meer met een kleine health bar spelen, want dan word je gewoon ge one shot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
Eerlijk gejat van Reddit, maar best wel handig lijkt mij:

As far as I can observe there are four symbols indicating the current state of your monster. That show up over it's symbol as you fight it.

Two yellow "crescents" (I believe) this one indicates the monster is in its neutral state meaning it'll throw it's basic attacks at you and act normally.

Two red crescents indicates the monster is now in it's rage mode and will hit like a truck and have different attack patterns so watch out and hunt a bit more reserved.

I can't remember what the emblem looks like but I'm pretty sure it's a picture of a monster that is either out of breath it has sweat dripping down it's forhead. This one indicates that the monster is exhausted and it'll be open for a lot of DMG as it tries to regain it's strength stopping to catch a breather or eat.

The flashing skull icon indicates that the monster is near death and can be captured. This one has saved me so many times from accidentally killing my target on a capture quest.

I'm not sure if there are other icons that pop up for different reasons. But I figured these ones would really help to look out for. So look down at your mini map once in a while it helps a lot

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Er is ook nog een uitroepteken. Volgens mij is het monster je dan even kwijt en is op zoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ourplayground schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:19:
Eerlijk gejat van Reddit, maar best wel handig lijkt mij:

As far as I can observe there are four symbols indicating the current state of your monster. That show up over it's symbol as you fight it.

Two yellow "crescents" (I believe) this one indicates the monster is in its neutral state meaning it'll throw it's basic attacks at you and act normally.

Two red crescents indicates the monster is now in it's rage mode and will hit like a truck and have different attack patterns so watch out and hunt a bit more reserved.

I can't remember what the emblem looks like but I'm pretty sure it's a picture of a monster that is either out of breath it has sweat dripping down it's forhead. This one indicates that the monster is exhausted and it'll be open for a lot of DMG as it tries to regain it's strength stopping to catch a breather or eat.

The flashing skull icon indicates that the monster is near death and can be captured. This one has saved me so many times from accidentally killing my target on a capture quest.

I'm not sure if there are other icons that pop up for different reasons. But I figured these ones would really help to look out for. So look down at your mini map once in a while it helps a lot
Ah kijk dit had ik nou even nodig, vind het lastig om te zien wanneer een monster nou dood aan het gaan is, je ziet wel soort hartslag maar daar werd ik niet veel wijzer uit. Die skull is wel handig om te weten. Verder zoek ik niet zoveel op vind leuk om dingen te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Gisteravond ben ik voor het eerst tegen de odogaren aangelopen, wat is die bleed gevaarlijk zeg.
Ik heb daarom maar een Thunder charged blade gemaakt en wat giftig vlees gemaakt in de hoop dat ik het beest in wat vallen kan laten lopen. Wordt alleen kijken waar de vallen precies zitten en hoe ze te triggeren. Tot nu toe hebt ik nog geen vallen nodig gehad of bewust gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
ArgantosNL schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:15:
Gisteravond ben ik voor het eerst tegen de odogaren aangelopen, wat is die bleed gevaarlijk zeg.
Ik heb daarom maar een Thunder charged blade gemaakt en wat giftig vlees gemaakt in de hoop dat ik het beest in wat vallen kan laten lopen. Wordt alleen kijken waar de vallen precies zitten en hoe ze te triggeren. Tot nu toe hebt ik nog geen vallen nodig gehad of bewust gebruikt.
Odogaron is heerlijk agressief O+

Als hij vlees opeet vanaf de grond (om eerlijk te zijn niet getest), dan kan je het gewoon op de grond neerleggen door gewoon het item te gebruiken. In voorgaande games eigenlijk alleen voor / tegen Deviljho gebruikt, en dan voornamelijk spul als Paralyzing Meat en degene met het slaap effect.

Dat is trouwens ook een heel handig iets, als een monster slaapt, plaats 2 Large Barrel Bombs naast z'n kop en detoneer ze dan met een slinger. Dat doet echt flinke damage.

Ook een mooie die ik vandaag zag:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qWQpjj4EtxA]
Ik kreeg gewoon medelijden met de Pukei toen ik dat zag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Dat is geen jagen meer, dat is een regelrechte slachtpartij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Net gehunt op Jyuratodus, wat is dat duiken steeds in het water irritant zeg! :p uiteraard wel gelukt, maar wat een schijtgevecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:49:
Net gehunt op Jyuratodus, wat is dat duiken steeds in het water irritant zeg! :p uiteraard wel gelukt, maar wat een schijtgevecht ;)
Ben jij alweer zo ver? Jij was toch ook pas net begonnen ?

Mounting monsters guide. Hoe kom je erop, hoe blijf je erop en hoe doe je de meeste damage :)

[ Voor 27% gewijzigd door -SaveMe- op 02-02-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

-SaveMe- schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 17:53:
[...]

Ben jij alweer zo ver? Jij was toch ook pas net begonnen ?

Mounting monsters guide. Hoe kom je erop, hoe blijf je erop en hoe doe je de meeste damage :)
Jep, maar is best voorin nog hoor. Vierde large monster denk ik: Great Jagras, Pukei Pukei, Barroth zijn de eerste drie dacht ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Thrace Grumble op 02-02-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:04:
[...]

Jep, maar is best voorin nog hoor. Vierde large monster denk ik: Great Jagras, Pukei Pukei, Barroth zijn de eerste drie dacht ik.
Dat is de Pukei Pukei, daar ben ik nu :) Kan waarschijnlijk zondag pas weer spelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Het scheelt ook dat @Thrace Grumble al de nodige MH ervaring heeft, dan knal je vrij vlug door de eerste quests heen :)

Misschien vanavond nog Pink Rathian doen, maar ik ga ook een vriend helpen met de eerste stappen in MHW, dus het kan ook zijn dat PRath nog tot dit weekend mag blijven leven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:46:
Het scheelt ook dat @Thrace Grumble al de nodige MH ervaring heeft, dan knal je vrij vlug door de eerste quests heen :)
Helpt ook wel denk ik. Ik neem de tijd met investigations en expeditions. Maar iedereen outleveled mij op deze manier :/ Hoop komende week een hoop te kunnen gaan spelen!
Famitsu published their findings this week with Monster Hunter: World achieving 1,350,412 physical copies sold within the first three days, setting a new record for a PS4 game released in Japan. They also put it at the highest possible sellthrough estimation level (80~100%) and estimated the grand total could even exceed 2 million copies if digital sales are included.
Niet slecht MHW! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
-SaveMe- schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:51:
[...]

Helpt ook wel denk ik. Ik neem de tijd met investigations en expeditions. Maar iedereen outleveled mij op deze manier :/ Hoop komende week een hoop te kunnen gaan spelen!
Doe ik ook hoor. Heb er nu 26 uur in zitten maar ondanks dat zit ik nog steeds te worstelen met de combat, al moet ik wel zeggen dat het steeds iets beter gaat :) Ben nu hunter rank 9 en heb net Legiana verslagen (met hulp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik ook nog in de guild/squad? Ik speel op playstation 4 pro, naam: BeauParleur7

Ik ben wel totaal nieuw in Monster Hunter games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:27:
Kan ik ook nog in de guild/squad? Ik speel op playstation 4 pro, naam: BeauParleur7

Ik ben wel totaal nieuw in Monster Hunter games.
Ik stuur je straks een invite :)
[...]

[...]

Niet slecht MHW! :9
Dat maakt niet uit, joh. Speel op je eigen manier, op je eigen tempo. Je level maakt in dit spel vrij weinig uit (alleen de unlocks). Ik join net zo graag een 2 sterren hunt als een 5 sterren, het gaat om het uiteindelijke plezier wat je eruit haalt.

Outlevelen zegt echt helemaal niks binnen Monster Hunter, dus maak je daar maar niet druk om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

[...]

Helpt ook wel denk ik. Ik neem de tijd met investigations en expeditions. Maar iedereen outleveled mij op deze manier :/ Hoop komende week een hoop te kunnen spelen.
Ah, investigstions doe ik nu nog niet. Ik zie dat primair als een farm mogelijkheid als ik extra materials nodig heb. Dat is nog niet het geval, ik kan het tot nu toe makkelijk af met mn gear.

En outlevelen is geen sprake van hoor, ik join je gerust als je hulp nodig hebt! Dat is juist t leuke aan MH!

[ Voor 10% gewijzigd door Thrace Grumble op 02-02-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
ik ga maar weer is aan de slag. moet nog een HR Bazelgeuse voor mijn blast dual blades. iemand zin ? ( heb er net al 2 gedaan, maar met meer mensen is leuker). :P

Edit: mijn dual blades zijn compleet :)

[ Voor 33% gewijzigd door Daradius op 02-02-2018 21:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pK7oZYqU2_g]

Wat is die hammer toch satisfying als je een stunlock krijgt haha
Pagina: 1 ... 7 ... 26 Laatste