Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Valandin Ziet er wel vet uit combat met de hammer. Met de Longsword kun je zeker geen stuns krijgen? Lijkt me wel een groot voordeel ...

Hoe lang blijft een coating actief? En bij de monster pages staan sterren achter de verschillende elements, zoals fire, water, etc. Betekent het dat hoe meer sterren hoe meer vulnerable dat monster daarvoor is ? Of juist andersom ?

[ Voor 45% gewijzigd door -SaveMe- op 02-02-2018 23:00 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 09:48
-SaveMe- schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:57:
@Valandin Ziet er wel vet uit combat met de hammer. Met de Longsword kun je zeker geen stuns krijgen? Lijkt me wel een groot voordeel ...

Hoe lang blijft een coating actief? En bij de monster pages staan sterren achter de verschillende elements, zoals fire, water, etc. Betekent het dat hoe meer sterren hoe meer vulnerable dat monster daarvoor is ? Of juist andersom ?
echt stuns niet echt makkelijk met long sword, wel knockdown als je zijn beentjes blijft slaan. de stuns zijn uiteraard wel fijn, maar loop steeds vaker tegen het probleem aan dat ik iets van de staart nodig heb, helaas kan je die er niet makkelijk af krijgen met een hamer, de voordelen hebben dus ook zijn nadelen ;), ook komt het op hogere rank niet meer zo vaak voor dat je een monster zo vaak, zo makkelijk kan stun locken

[ Voor 6% gewijzigd door Daradius op 02-02-2018 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik speel ook vooral met hamer, erg fijn wapen :) en soms ook met die proto axe (sword en axe in 1), maar goed net High Rank unlocked en morgen weer verder met het verhaal :)

En en nog bedankt voor de invite in squad @Grumpmeister !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Sorry voor de mensen die nog een invite nodig hebben, de game invites geven momenteel errors :(

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Armor skills en hoe ze te upgraden

En Charms

[ Voor 27% gewijzigd door -SaveMe- op 03-02-2018 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Zoooo, net mn eerste keer Tobi Kadachi gedaan en neer. Toch wel twee keer gecart, had mn armor nog op lvl 1 :p TK lijkt een beetje de Zinogre van MHW qua moveset.

[ Voor 33% gewijzigd door Thrace Grumble op 03-02-2018 01:19 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Oef, ben pas net begonnen met de game maar het is altijd even inkomen. Blijf de eerste paar missies even in private games om jullie mijn learning proces te besparen, maar als ik even iets beter gewend ben aan de mechanics knal ik 'm online :P

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoadje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2022
Kan ik toegevoegd worden? PSN: Hoadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Als Lance speler kan je toch heel wat klappen opvangen zeg, wow
Niet het meest flashy wapen maar voor mij is het perfect, samen met de hunting horn hehe

Waarschijnlijk heb ik een rare voorkeur voor wapens :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillieWuks
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Iemand online die mij een invite kan sturen in de GOT squad? Ben eindelijk weer een keer online :)

psn: vdNiet-forSpeed | [KAAS] Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36
Lijkt wel of er weer storing is bij PSN zo rustig het is qua Tweakers in MHW. Vermaak mij in ieder geval nog goed met de game. > 33 uur and counting... :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geteisem schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:40:
Lijkt wel of er weer storing is bij PSN zo rustig het is qua Tweakers in MHW. Vermaak mij in ieder geval nog goed met de game. > 33 uur and counting... :)
Druk weekend hier. Social life enzo ;) Ik hoop morgen wat uurtjes te pakken O-)

En er is een kleine update voor MHW, 1.04
Fixed an issue where, in rare cases, the assignment “The Encroaching Anjanath” would not appear on the quest board during online play.
Made some readjustments to how Elderseal values are calculated.
Other Changes

The update will also include various minor bug fixes.

[ Voor 33% gewijzigd door -SaveMe- op 03-02-2018 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
-SaveMe- schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:45:
[...]

Druk weekend hier. Social life enzo ;) Ik hoop morgen wat uurtjes te pakken O-)
Social life is overrated. Mijn vriendin is in ieder geval rustig serie kijken. Maar goed ik kap dalijk ook denk. :9

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:08
Ondertussen ook High Rank bereikt en zo'n beetje het eerste wat me overkwam was een bombardement van Bazelguese. Verder merk ik dat met Bone Armor lvl 3 eigenlijk alles een beetje richting de 1hit KO gaat, dus het lijkt me tijd om die eens te upgraden. Bone Armor alpha heeft in de basis al meer dan 3x zoveel defense als wat ik nu heb, maar weet eigenlijk niet of dat wel een goede set is... Iemand toevallig wat tips voor een persoon die crafting in alle spellen normaal negeert?

Merk ook dat ik de Switch Axe toch niet helemaal zo fijn vind werken. Vooral nu de monsters wat sneller en agressiever worden, merk ik dat ik toch vaak te laat ben. Kwam er ook vandaag pas achter dat er nog veel meer combo's bestaan dan ik heb gebruikt.
Binnenkort maar eens kijken naar de Charge Blade, ziet er ook wel leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Valandin schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:58:
[video]

Wat is die hammer toch satisfying als je een stunlock krijgt haha
Ik speel ook met hammer, topding, vervelend voor anderen wel als ik met mn swing aan kom haha ;)
Heb er nu 210 paralysis op zitten dankzij het farmen van de great girros, stunnen is nu relatief makkelijk, paar keer op de benen rammen en ze gaan om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Laatst online: 20-09 06:00
Pfft niet te doen die Diablos in m’n eentje. Al een paar keer zo’n SOS flare afgevuurd maar blijkbaar vinden meer mensen deze niet zo leuk want er komt niemand :+
(Edit) Zelfs met hulp lukt het me niet. De grootste vijand is eigenlijk de besturing van deze game 8)7 Ik kan er maar niet aan wennen.

[ Voor 36% gewijzigd door Joetje079 op 04-02-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:26
Yukidaruma schreef op zondag 4 februari 2018 @ 03:31:
Ondertussen ook High Rank bereikt en zo'n beetje het eerste wat me overkwam was een bombardement van Bazelguese. Verder merk ik dat met Bone Armor lvl 3 eigenlijk alles een beetje richting de 1hit KO gaat, dus het lijkt me tijd om die eens te upgraden. Bone Armor alpha heeft in de basis al meer dan 3x zoveel defense als wat ik nu heb, maar weet eigenlijk niet of dat wel een goede set is... Iemand toevallig wat tips voor een persoon die crafting in alle spellen normaal negeert?

Merk ook dat ik de Switch Axe toch niet helemaal zo fijn vind werken. Vooral nu de monsters wat sneller en agressiever worden, merk ik dat ik toch vaak te laat ben. Kwam er ook vandaag pas achter dat er nog veel meer combo's bestaan dan ik heb gebruikt.
Binnenkort maar eens kijken naar de Charge Blade, ziet er ook wel leuk uit.
Zou je misschien kunnen vertellen hoe je die armor naar een hoger level brengt ?
Het is me niet duidelijk hoe dat nou precies werk en of ik dat nu sowieso al kan.

Speel nu op moment nog met een complete Bone Armor set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
jori040 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:12:
[...]

Zou je misschien kunnen vertellen hoe je die armor naar een hoger level brengt ?
Het is me niet duidelijk hoe dat nou precies werk en of ik dat nu sowieso al kan.

Speel nu op moment nog met een complete Bone Armor set.
Je kunt armor forgen of upgraden. Voor upgrade heb je armor spheres nodig, die krijg je uit bounties. Het is zaak je dat je bounties registered (resource center). Zeker dingen als mining crops als bounty zijn simpel te doen want die respawnen na een paar minuten en je kunt ze 3x minen.

Voor forgen naar de volgende in je tree zul je uiteraard beesten moeten killen, die items kun je overigens op een wishlist zetten, aanrader ook.

[ Voor 11% gewijzigd door z1rconium op 04-02-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillieWuks

Deze review is zo goed! Duurt wel een beetje lang.

[ Voor 38% gewijzigd door WillieWuks op 04-02-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Nice, ik begin de game nu echt een beetje door te krijgen.
spoiler:
Ben nu net voorbij dat stuk waarbij je die Zorah Magdaros door die twee barrières heen sleept. Voelde wel een beetje alsof hier niets mis kon gaan :+
Heb de Bone Armor set nu op level 4 en houd het daar even tot ik het nodig vind meer Armor Spheres te spenderen.

Speel trouwens met Long Sword, kan je nog best vette combinaties mee maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukidaruma
Ik kwam dit mooie lijstje tegen op Reddit: https://www.reddit.com/r/...ergigante_solo_speedruns/
Blijkbaar kan ik er helemaal niks van. Die Switch Axe wisselt elke paar seconde, ik zelf wissel alleen als het monster ligt te spartelen :+
Die Charge Blade ziet er toch wel echt vet uit. In de training area nog niet eens gebruikt omdat dat ding maar 1 ster had. Als ik zo zie hoe soepel al die combo's gaan ten opzichte van de Switch Axe, wordt ik toch wel blij. Ben stiekem ook wel van flashy animaties, dus dat zit ook wel goed. Zo maar eens even wat mee oefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Joetje079 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:08:
Pfft niet te doen die Diablos in m’n eentje. Al een paar keer zo’n SOS flare afgevuurd maar blijkbaar vinden meer mensen deze niet zo leuk want er komt niemand :+
(Edit) Zelfs met hulp lukt het me niet. De grootste vijand is eigenlijk de besturing van deze game 8)7 Ik kan er maar niet aan wennen.
Weet niet hoe ver dat in de game is, maar als ik zo ver ben, wil ik je gerust helpen hoor! Ik heb net Tobi Kadachi gedaan, dus hopelijk kan ik je wel snel helpen.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Je heb bij options een paar camera instellingen die je kan aanpassen, misschien hier even naar kijken, gaf mij iets meer controle over wat ik te zien krijg en wat ik zelf wil zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 19:50
Zorg dat je redelijke low-rank gear heb en blijf achter hem. Ik had 1 of 2 tries nodig maar daarna gaat het eigenlijk vrij makkelijk omdat hij langzaam is.

Zolang je achter zijn poten blijft en zijn dash ontwijkt, komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Laatst online: 20-09 06:00
Thrace Grumble schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:42:
[...]

Weet niet hoe ver dat in de game is, maar als ik zo ver ben, wil ik je gerust helpen hoor! Ik heb net Tobi Kadachi gedaan, dus hopelijk kan ik je wel snel helpen.
Diablos krijg je 8 monsters verder dus je hebt nog wel even te gaan ;) Maar bedankt in ieder geval! Ik zal je zometeen even toevoegen als je het goed vindt want wellicht kunnen we elkaar later nog wel helpen.
WeAreLegion schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:45:
[...]

Je heb bij options een paar camera instellingen die je kan aanpassen, misschien hier even naar kijken, gaf mij iets meer controle over wat ik te zien krijg en wat ik zelf wil zien.
Ik ga gelijk even kijken want zelfs na 38 uur spelen zit ik nog behoorlijk te worstelen met de besturing. Af en toe is het een beetje frustrerend ;)
FrankoNL schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:46:
[...]

Zorg dat je redelijke low-rank gear heb en blijf achter hem. Ik had 1 of 2 tries nodig maar daarna gaat het eigenlijk vrij makkelijk omdat hij langzaam is.

Zolang je achter zijn poten blijft en zijn dash ontwijkt, komt het goed.
Ik heb de Odogaron set aan en alle pieces zijn tussen de level 1 en level 3. Totale defense is 168. Ik weet eigenlijk niet of dat veel of weinig is maar één hit van die Diablos zorgt er in ieder geval voor dat meer dan de helft van mijn healthbar verdwenen is ;) Meeste moeite heb ik met de aanvallen als hij uit de grond komt. Maar ik ga het zo in ieder geval nog eens proberen. Ga mezelf ook wat beter voorbereiden dit keer. Thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Joetje079 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:15:
[...]

Diablos krijg je 8 monsters verder dus je hebt nog wel even te gaan ;) Maar bedankt in ieder geval! Ik zal je zometeen even toevoegen als je het goed vindt want wellicht kunnen we elkaar later nog wel helpen.

[...]

Ik ga gelijk even kijken want zelfs na 38 uur spelen zit ik nog behoorlijk te worstelen met de besturing. Af en toe is het een beetje frustrerend ;)

[...]

Ik heb de Odogaron set aan en alle pieces zijn tussen de level 1 en level 3. Totale defense is 168. Ik weet eigenlijk niet of dat veel of weinig is maar één hit van die Diablos zorgt er in ieder geval voor dat meer dan de helft van mijn healthbar verdwenen is ;) Meeste moeite heb ik met de aanvallen als hij uit de grond komt. Maar ik ga het zo in ieder geval nog eens proberen. Ga mezelf ook wat beter voorbereiden dit keer. Thnx voor de tip!
Prima! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillieWuks
Ik deed net z'n quest waar je eitjes moest verzamelen. Geen idee wat ik moest doen, haha. Ten eerste stond ik dus bij de verkeerde eitjes, gelijk z'n groot vliegbeest boos gemaakt :) en ten tweede had ik geen idee waar ik die eitjes moest laten in het camp. Gelukkig kreeg ik hulp op een gegeven moment!

Nu eerst naar de Arena voor Ajax en daarna weer gauw verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelster
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 17:06
Graag ook een plekje in de guild, aub :)

PSN: Jelster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Lance tutorial:

[ Voor 61% gewijzigd door Thrace Grumble op 04-02-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net voor de main quest de Barroth verslagen. Liep wel vaak weg. En het vechten in het water was niet echt fijn. Ook moeilijk om 4 hits in a row te krijgen voor de combos en de spirit meter. Wel first try :)

De combat blijft een lastig ding, vooral het mikken ook. Blijft wennen ...

Ik krijg alleen geen nieuwe bounties meer. Er is er nog 1 pending, maar daar heb ik een anjanath item voor nodig en daar ben ik nog lang niet volgens mij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

-SaveMe- schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:25:
Net voor de main quest de Barroth verslagen. Liep wel vaak weg. En het vechten in het water was niet echt fijn. Ook moeilijk om 4 hits in a row te krijgen voor de combos en de spirit meter. Wel first try :)

De combat blijft een lastig ding, vooral het mikken ook. Blijft wennen ...

Ik krijg alleen geen nieuwe bounties meer. Er is er nog 1 pending, maar daar heb ik een anjanath item voor nodig en daar ben ik nog lang niet volgens mij ...
Ah, dan zitten we vlakbij elkaar! Ik ben vanavond wel ff online, kunnen we samen wel ff hunten :)

En er is nu ook de Gaijin Hunter bow tutorial:

[ Voor 3% gewijzigd door Thrace Grumble op 04-02-2018 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
De mensen die mij toegevoegd hebben maar nog niks gezegd hebben, willen die ook bij de GoT squad? (en @Seroczynski ?)

Dan weet ik een beetje of ik ze ook toe moet voegen (nu loop ik vaak een lijst aan 20 man door en probeer ik te bedenken of ze al in de squad zitten (de meeste nu wel)).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Wat kan je trouwens allemaal bij die Elder Melder. Alleen maar zooi omsmelten in spullen die je wilt oid?
Nog geen goede indruk of guide van gevonden.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoadje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2022
Grumpmeister schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:36:
De mensen die mij toegevoegd hebben maar nog niks gezegd hebben, willen die ook bij de GoT squad? (en @Seroczynski ?)

Dan weet ik een beetje of ik ze ook toe moet voegen (nu loop ik vaak een lijst aan 20 man door en probeer ik te bedenken of ze al in de squad zitten (de meeste nu wel)).
Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Bedankt hiervoor. Heeft me erg geholpen.
Gisteren begonnen met Lance, op een nieuwe char. Wapen is echt geweldig.

[ Voor 4% gewijzigd door Iusedto op 04-02-2018 20:21 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Geteisem schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:54:
Wat kan je trouwens allemaal bij die Elder Melder. Alleen maar zooi omsmelten in spullen die je wilt oid?
Nog geen goede indruk of guide van gevonden.
Vanaf 8:25:

Oftewel: endgame stuff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:37:
[...]

Ah, dan zitten we vlakbij elkaar! Ik ben vanavond wel ff online, kunnen we samen wel ff hunten :)
[video]
Ondertussen de Anjanath voor de eerste keer (1e try ook) verslagen. Ook een paar SOS flares gedaan. Dan heb je maar 1 leven? Ik fainted een keer en toen was het gelijk quest failed ? Of was dat een special quest condition ? En ik miste mijn Palicoes in coop :)

Ook nog die main mission met die ballistas enzo gedaan.

En ik heb al een paar keer mijn Radial menus aangepast en ook de item bar, maar die resetten steeds. Erg irritant! Meer mensen hier last van ?

@Thrace Grumble Morgenavond samen hunten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

-SaveMe- schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:48:
[...]

Ondertussen de Anjanath voor de eerste keer (1e try ook) verslagen. Ook een paar SOS flares gedaan. Dan heb je maar 1 leven? Ik fainted een keer en toen was het gelijk quest failed ? Of was dat een special quest condition ? En ik miste mijn Palicoes in coop :)

Ook nog die main mission met die ballistas enzo gedaan.

En ik heb al een paar keer mijn Radial menus aangepast en ook de item bar, maar die resetten steeds. Erg irritant! Meer mensen hier last van ?

@Thrace Grumble Morgenavond samen hunten ?
Doen we! Ben wel pas rond 22u online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Zo ook eindelijk aan de High Rank gear en Decorations begonnen sinds net. Moet mijzelf wel weer even dwingen om te stoppen met spelen. Tijden niet zo hooked aan een game geweest. Morgen weer lekker verder. B)

[ Voor 3% gewijzigd door Geteisem op 04-02-2018 23:05 ]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Grumpmeister schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:36:

Ik ben nog helemaal niet online gegaan. Dacht dat een squad niets meer was dan 4 man multiplayer? Als er een dergelijks iets is dat op een guild lijkt, lijkt me dat wel leuk om te joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Seroczynski schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:10:
[...]

Ik ben nog helemaal niet online gegaan. Dacht dat een squad niets meer was dan 4 man multiplayer? Als er een dergelijks iets is dat op een guild lijkt, lijkt me dat wel leuk om te joinen.
Squad is in principe een guild. Zo kan je ook Squad sessions joinen. Van daaruit samen dingen ondernemen etc.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Oh dat klinkt wel tof. Ben nog niet zo heel ver maar mocht dat niet uitmaken dan dikke prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Seroczynski schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:51:
Oh dat klinkt wel tof. Ben nog niet zo heel ver maar mocht dat niet uitmaken dan dikke prima :)
Is voor iedereen van Tweakers dus hoe ver je bent maakt niet uit. Zijn ook nog meer ‘beginners’. Ik ben momenteel niet online in MHW. Maar misschien kan iemand je een invite sturen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:18
Ik heb hem zojuist ook gehaald voor de xbox one, ik ga vanavond beginnen.

Mochten mensen mij willen toevoegen: RaflerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02:25
Zo, na een weekend niet kunnen spelen ben ik vanavond ook weer online! voor de xbox spelers, als je in de tweakers squad wil, (en wie wil dat nou niet?) join even mijn sessie vanavond, dan kan ik je uitnodigen voor de squad.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 20:40

Lienuks

Meet People Get Connected!

Gisteren Rathalos en Diablos gedaan... pfff Rathalos was in vergelijking tot diablos een eitje.

Random charge oneshots dat soort geneuzel.

Vreemde was wel dat we hem bij poging 6 killde maar er geen skull in beeld was en hij ook nog niet hinkte..Dus wij hadden niet het idee dat het al zover was.... en bam! hij is dood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik was gisteren tegen m'n eerste muur aangelopen; Nergigante. Die heeft me even goed op m'n plaats gezet. Op zich had ik 'm al best ver dood gekregen, oa. z'n staart eraf gehakt, maar een van z'n combo's zorgt gewoon voor een 2-shot waar ik niks tegen kon doen (behalve niet initieel geraakt worden :') ). Z'n divebombs hebben in ieder geval niet voor deaths gezorgd.

Uiteindelijk volledig gebuffed (lees; food buff met Defense L, defense charm, Mega Armorskin, de armor en attack talismans, max potion (om de eerste keer een volle health bar te krijgen) en ancient potions) achter 'm aangegaan en dood weten te maken. Daarmee kon z'n 2-shot me niet meer 2-shotten in ieder geval...

Misschien toch maar weer eens kijken naar m'n armor, want dat kan stukken beter. En even wat optionals gaan doen, want eigenlijk ben ik in HR eigenlijk direct qua story doorgestapt richting Nergigante, en heb daardoor toch wel wat gemist. Tijdens de optionals kan ik dan leuk sporen gaan zoeken voor de huidige quests.

@Seroczynski ; Ik invite je wel naar de squad sessie als ik je online zie, dan kan ik je uitnodigen voor de squad. Je progressie maakt echt niks uit, we hebben ook beginners erin zitten die hun eerste Monster Hunter aanraken en die begonnen ook lekker online met andere Tweakers met hun eerste missies.

Als ik verder nog iemand vergeten ben en nog moet inviten, stuur maar een berichtje (even met PSN weer, dan maak ik een lijstje (mag ook via DM)). Het is in die lijst van 20-25 MHW spelende vrienden soms lastig te zoeken wie nog een invite nodig heeft.
Lienuks schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:24:
Gisteren Rathalos en Diablos gedaan... pfff Rathalos was in vergelijking tot diablos een eitje.

Random charge oneshots dat soort geneuzel.

Vreemde was wel dat we hem bij poging 6 killde maar er geen skull in beeld was en hij ook nog niet hinkte..Dus wij hadden niet het idee dat het al zover was.... en bam! hij is dood :)
Je ziet pas een skull als je research ver genoeg is. Bij de Great Girros had ik hetzelfde, die had ik nog niet gedaan tot gisteren :'). Was lekker op 'm in aan het raggen, uiteindelijk liep ie weg (zonder te limpen had ik het idee), en bij de volgende locatie trof ik 'm slapend aan. Toch maar een trap en tranq's gebruikt, en gevangen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Grumpmeister op 05-02-2018 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodners
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 12:44
Iemand die weet op welke termijn de multiplayer voor XBONE wordt gefixed? Ik begin me een beetje eenzaam te voelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
dodners schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:28:
Iemand die weet op welke termijn de multiplayer voor XBONE wordt gefixed? Ik begin me een beetje eenzaam te voelen!
Was die niet een paar dagen geleden met patch .0.3 gefixt? We zitten nu al op .0.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodners
Grumpmeister schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:28:
[...]

Was die niet een paar dagen geleden met patch .0.3 gefixt? We zitten nu al op .0.4.
Oh dat zal ik vanavond dan maar controleren. Ik dacht er dit weekend nog last van te hebben (error bij 'join session'), dat was misschien toch toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Die patch voor de Xbox heeft, in ieder geval voor mij, niet geholpen.
Kan nog steeds niets joinen

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Even een tip (voor de mensen die het nog niet wisten) wat ik best vaak zie gebeuren is dat mensen proberen elder dragons te trappen om te ze te vangen dat werkt bij elder dragons alleen niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
dodners schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:32:
[...]

Oh dat zal ik vanavond dan maar controleren. Ik dacht er dit weekend nog last van te hebben (error bij 'join session'), dat was misschien toch toeval.
Goed om te weten, ik trap namelijk nogal veel monsters.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Iusedto schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:42:
Die patch voor de Xbox heeft, in ieder geval voor mij, niet geholpen.
Kan nog steeds niets joinen
dodners schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:32:
[...]

Blah, dat is wel erg jammer zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Ik ben redelijk nieuw in de monster hunter serie er worden een aantal dingen niet goed uitgelegd.

Wat doet de free element armor skill precies.
Als ik de skill omschijving zie heb ik nou geen duidelijk beeld met wat het zou doen.

Hoe werkt affinity is het een % kans voor status effect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
ArgantosNL schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:57:
Ik ben redelijk nieuw in de monster hunter serie er worden een aantal dingen niet goed uitgelegd.

Wat doet de free element armor skill precies.
Als ik de skill omschijving zie heb ik nou geen duidelijk beeld met wat het zou doen.

Hoe werkt affinity is het een % kans voor status effect?
Affinity is een soort van 'critical hit', het geeft een kans om meer (of minder, bij -% affinity) damage te doen. Dit is vaak als een flashier hit zichtbaar op het scherm. Wapens met -% affinity hebben dan ook vaak een hogere base damage dan de wapens met +% affinity. Dit is te negaten met de Critical Eye skill.

Free Element zorgt ervoor dat 'slapende' elementen op wapens geactiveerd kunnen worden. Een voorbeeld is dit wapen (die ik zelf gebruik (zonder Free Element)): https://monsterhunterworld.wiki.fextralife.com/Last+Dance

Dit wapen heeft als een 'element/status' een Sleep effect erop zitten, maar dit element is grijs ipv. de normale actieve kleur. Door Free Element te hebben, zal dit effect actief worden (waardoor sommige wapens wel de moeite waard worden terwijl je voorheen misschien je twijfels erbij had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
dodners schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:28:
wat is je xbox user name?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:23
Grumpmeister schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:02:
[...]

Affinity is een soort van 'critical hit', het geeft een kans om meer (of minder, bij -% affinity) damage te doen. Dit is vaak als een flashier hit zichtbaar op het scherm. Wapens met -% affinity hebben dan ook vaak een hogere base damage dan de wapens met +% affinity. Dit is te negaten met de Critical Eye skill.
Aanvulling hierop:
Critical Hit = 125% dmg en is(of was) een rode flash/slash
Negative Hit = 75% dmg en is (of was) een paarse flash/slash

Ook goed om te weten, elemental/status dmg worden niet beinvloed door dit, dus alleen raw weapon dmg.

Leuk om te zien dat we een lekkere community hier hebben. Ben echt blij dat velen dit spel geweldig vinden en ik kan niet wachten om mee te kunnen doen.

[ Voor 10% gewijzigd door WahWah op 05-02-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Dat is wel beetje een ding die low hit damage in beeld, je hebt het idee dat je een dino met een natte dweil aan het slaan bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Gister de laatste elder dragons neer gehaald *O*. Nu is het tijd om mooie armor / weapons te farmen, en rustig mijn hunter rank omhoog halen. Zag dat er na de credits nog wel nieuwe assigned quests worden toegewezen, wel leuk dat er naar de story dus nog objectives te doen zijn. Ben wel benieuwd hoeveel dit er zullen zijn.

Als iemand vanavond zin heeft om wat HR monsters te hunten, dan hoor ik het graag :). vind het met wat meer man net wat gezelliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
WahWah schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:33:
[...]

Aanvulling hierop:
Critical Hit = 125% dmg en is(of was) een rode flash/slash
Negative Hit = 75% dmg en is (of was) een paarse flash/slash

Ook goed om te weten, elemental/status dmg worden niet beinvloed door dit, dus alleen raw weapon dmg.

Leuk om te zien dat we een lekkere community hier hebben. Ben echt blij dat velen dit spel geweldig vinden en ik kan niet wachten om mee te kunnen doen.
Negative lijkt nu wat blauwig en niet erg opvallend te zijn. Die zag ik zo nu en dan langskomen terwijl ik met Zorah's LS op Nerg's tail zat te raggen. Critical Hit valt wel enorm op, is nog steeds een rode flash/slash en is o-zo-lekker om langs te zien komen. Zeker als je de R2 combo binnen een groep monsters doet en er meerdere over het scherm zit flitsen. Dan voelt het in ieder geval alsof je wat impact hebt :D

En het valt me inderdaad niks tegen dat we al ong. 30 man in de GoT PS4 squad hebben zitten, erg gaaf :)
Daradius schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:36:
Gister de laatste elder dragons neer gehaald *O*. Nu is het tijd om mooie armor / weapons te farmen, en rustig mijn hunter rank omhoog halen. Zag dat er na de credits nog wel nieuwe assigned quests worden toegewezen, wel leuk dat er naar de story dus nog objectives te doen zijn. Ben wel benieuwd hoeveel dit er zullen zijn.

Als iemand vanavond zin heeft om wat HR monsters te hunten, dan hoor ik het graag :). vind het met wat meer man net wat gezelliger.
Ik weet je te vinden, ik ben op hetzelfde punt als jij zat toen we de Kulu-Ya-Ku's deden en de HR Anjanath. :P

Ik ga wat armor en wapen upgrades nodig hebben, dus laat maar weten als / wat je wilt hunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:32
Iemand zin om vanavond HR Rathalos / Diablos te doen? Moet wat gear hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodners
Zie PB. Overigens heb ik wel 1 x met mn broer gespeeld via invite, het gaat me puur om de openbare sessies (en SOS flares)

Mocht je met me willen spelen: momenteel probeer ik een nieuw wapen te maken om tegen Legiana te vechten. Ik denk dat ik m al aan kan, maar denk dat het een stukje makkelijker wordt met een poison wapen (Rathian carves, dus).

[ Voor 29% gewijzigd door dodners op 05-02-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
dodners schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:52:
[...]

Mocht je met me willen spelen: momenteel probeer ik een nieuw wapen te maken om tegen Legiana te vechten. Ik denk dat ik m al aan kan, maar denk dat het een stukje makkelijker wordt met een poison wapen.
Ik heb die legiana relatief makkelijk verslagen met mijn insect glaive, zonder poison of iets er op.. gewoon keihard rammen :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:52
Ik doe vanavond wel mee met grote draken jagen!
Ik moet nog enkele 7 star quests doen voor de weekly target ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Grumpmeister schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:46:
Ik weet je te vinden, ik ben op hetzelfde punt als jij zat toen we de Kulu-Ya-Ku's deden en de HR Anjanath. :P

Ik ga wat armor en wapen upgrades nodig hebben, dus laat maar weten als / wat je wilt hunten.
Heb nu zelf voornamelijk de elder dragons nodig
spoiler:
voornamelijk de Teostra
Maar deze kan ik helaas nog niet accepteren als missie. Het maakt me eigenlijk dus niet zoveel uit wat we hunten :) heb wyvern gems nodig.
Valandin schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:47:
Iemand zin om vanavond HR Rathalos / Diablos te doen? Moet wat gear hebben :)
Hier kan ik je eventueel wel mee helpen. Heb bij mijn investigations nog 2 quests voor de black diablos (als je deze bedoelt).
Flapperbol schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:56:
Ik doe vanavond wel mee met grote draken jagen!
Ik moet nog enkele 7 star quests doen voor de weekly target ;-)
Gezellig :D dan hebben we dus al een aantel mensen om wat mee te gaan jagen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Daradius op 05-02-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Mocht er nog plaats zijn vanavond tegen de tijd dat ik online kom, dan doe ik ook wel mee. Ik kan ook wel wat 7 star hunts gebruiken (volgens mij was Rath ook een 7 star). Mocht er voor die tijd al iemand anders mee doen, ook prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Misschien doe ik ook nog wel even mee als er plaats is. Goed te zien dat er veel Tweaker activiteit is in MHW.

[ Voor 3% gewijzigd door Geteisem op 05-02-2018 11:19 ]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Ondertussen een beetje kunnen oefenen met de Charge Blade en dit is echt wel een fijn wapen. Nog wel wat meer oefening nodig, maar het voelt wel een stuk beter dan de Switch Axe. Enige probleem wat ik nu heb, is dat ik al bijna dood ga als een monster boos naar me kijkt. Al verschillende guides bekeken voor crafting, maar die gaan niet verder dan een beetje uitleggen waar de smithy zit, dat er skills bestaan en het verschil tussen A en B high rank gear.
Dat ik items moet verzamelen en hoe het craften zelf werkt, snap ik allemaal wel. Echter heb ik de afgelopen ~20 jaar crafting in spellen professioneel weten te vermijden en ik heb nu werkelijk geen idee waar ik precies op moet letten voor een goede armor set. (voor wapens hetzelfde trouwens) Bestaat er zoiets als een goede allround armor set, of moet je altijd specifiek ergens iets voor maken? Ik heb eigenlijk geen zin om steeds van armor te wisselen als ik gewoon rondloop in expedition. Ik snap dat het handig is als je specifiek naar monsters jaagt en daar heb ik verder ook geen problemen mee. Maar op dit moment loop ik meer rond dingen verzamelen en kan ik me dus eigenlijk niet voor een bepaald monster voorbereiden, omdat ik van alles tegenkom. En hoe zit het met de Palico gear? Ik zie dat er severing en blunt wapens zijn, maar heeft dit nog effect? Ik kan me niet voorstellen dat een Palico een staart afhakt, dus maar gewoon het wapen met de hoogste damage (volgens mij het Zorah wapen)?
Stiekem heb ik gewoon iemand nodig die mijn handje vasthoudt en even de tijd neemt om heel specifiek uit te leggen hoe het werkt, maar dat is wellicht iets te veel van het goede. Heb al wel veel gekeken naar wat handige gear zou zijn, maar als ik dan bijvoorbeeld de Tobi armor bekijk, zie ik een mooie 35 lightning resist, maar dan weer negatieve andere. Eerst wordt ik blij van veel resistance, maar als ik een '-X' zie ga ik snel verder naar de volgende set... Ik denk dat het e rop neer komt dat ik te bang ben om het fout te doe, dus doe ik maar niets. Dus ik loop hier lekker rond met 58 defense en wordt door een enkele charge van Anja al gecart.

Doordat ik dus eigenlijk overal in 1 klap wordt neergehaald, heb ik afgelopen weekend vooral veel lol gehad met het verzamelen van pets en in expeditions rondlopen om de Grymalkine naar lvl 5 te krijgen en alle Palico gadgets naar 10. Ondertussen bijna alle pets al weten te verzamelen :) Moet eigenlijk alleen nog de vogel die af en toe op de rug van Mosswine zit, een Forest Pteryx en een Phantom Flutterfly. Hiernaast nog wat Great versies van vissen, maar naar die ga ik niet specifiek op zoek. Vissen als een King Marlin zijn al zeldzaam genoeg, laat staan de Great versie. Volgens mij wel een keer een Great Gastronome Tuna gezien, maar die was ineens weg nadat ik een andere vis had gevangen.

yay, lap tekst.

Oh, voordat ik het vergeet. Ik heb ondertussen al wel de ??? Rathian tracks vol en kreeg te horen dat ik terug moet naar de Research Center, maar die praat alleen maar over een Anjanath die dood moet. Nu heb ik wel de quest voor de eerste HR Anjanath open staan, moet deze eerst afgerond worden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Yukidaruma schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:23:
Oh, voordat ik het vergeet. Ik heb ondertussen al wel de ??? Rathian tracks vol en kreeg te horen dat ik terug moet naar de Research Center, maar die praat alleen maar over een Anjanath die dood moet. Nu heb ik wel de quest voor de eerste HR Anjanath open staan, moet deze eerst afgerond worden ofzo?
Jup, deze moet eerst neer voordat de ??? Rathian quest verder gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Yukidaruma schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:23:
Ondertussen een beetje kunnen oefenen met de Charge Blade en dit is echt wel een fijn wapen. Nog wel wat meer oefening nodig, maar het voelt wel een stuk beter dan de Switch Axe. Enige probleem wat ik nu heb, is dat ik al bijna dood ga als een monster boos naar me kijkt. Al verschillende guides bekeken voor crafting, maar die gaan niet verder dan een beetje uitleggen waar de smithy zit, dat er skills bestaan en het verschil tussen A en B high rank gear.
Dat ik items moet verzamelen en hoe het craften zelf werkt, snap ik allemaal wel. Echter heb ik de afgelopen ~20 jaar crafting in spellen professioneel weten te vermijden en ik heb nu werkelijk geen idee waar ik precies op moet letten voor een goede armor set. (voor wapens hetzelfde trouwens) Bestaat er zoiets als een goede allround armor set, of moet je altijd specifiek ergens iets voor maken? Ik heb eigenlijk geen zin om steeds van armor te wisselen als ik gewoon rondloop in expedition. Ik snap dat het handig is als je specifiek naar monsters jaagt en daar heb ik verder ook geen problemen mee. Maar op dit moment loop ik meer rond dingen verzamelen en kan ik me dus eigenlijk niet voor een bepaald monster voorbereiden, omdat ik van alles tegenkom. En hoe zit het met de Palico gear? Ik zie dat er severing en blunt wapens zijn, maar heeft dit nog effect? Ik kan me niet voorstellen dat een Palico een staart afhakt, dus maar gewoon het wapen met de hoogste damage (volgens mij het Zorah wapen)?
Stiekem heb ik gewoon iemand nodig die mijn handje vasthoudt en even de tijd neemt om heel specifiek uit te leggen hoe het werkt, maar dat is wellicht iets te veel van het goede. Heb al wel veel gekeken naar wat handige gear zou zijn, maar als ik dan bijvoorbeeld de Tobi armor bekijk, zie ik een mooie 35 lightning resist, maar dan weer negatieve andere. Eerst wordt ik blij van veel resistance, maar als ik een '-X' zie ga ik snel verder naar de volgende set... Ik denk dat het e rop neer komt dat ik te bang ben om het fout te doe, dus doe ik maar niets. Dus ik loop hier lekker rond met 58 defense en wordt door een enkele charge van Anja al gecart.

Doordat ik dus eigenlijk overal in 1 klap wordt neergehaald, heb ik afgelopen weekend vooral veel lol gehad met het verzamelen van pets en in expeditions rondlopen om de Grymalkine naar lvl 5 te krijgen en alle Palico gadgets naar 10. Ondertussen bijna alle pets al weten te verzamelen :) Moet eigenlijk alleen nog de vogel die af en toe op de rug van Mosswine zit, een Forest Pteryx en een Phantom Flutterfly. Hiernaast nog wat Great versies van vissen, maar naar die ga ik niet specifiek op zoek. Vissen als een King Marlin zijn al zeldzaam genoeg, laat staan de Great versie. Volgens mij wel een keer een Great Gastronome Tuna gezien, maar die was ineens weg nadat ik een andere vis had gevangen.

yay, lap tekst.

Goed, om te beginnen je laatste vraag; Ja, die Anjanath moet eerst afgerond worden.

Om verder te gaan, er zijn enkele sets die je in het begin prima kan craften om iets van een all-round set te hebben (in LR vond ik de Bone Set wel fijn, en in HR draag ik nog steeds een combi van Hunter alpha en Bone alpha). Het idee is inderdaad wel dat je richting een wat specialere set gaat, of een set gaat craften welke bij je speelstijl past. En hier kan je prima bij mixen en matchen. Ik weet zo vlug niet wat past bij Charge Blade, maar dat valt verder wel op te zoeken.

Als je verschillende sets door elkaar mixt, is de kans ook groot dat je weinig -resistance hebt. En worst case kan je de -resistance weg eten of een charm gebruiken welke de lage resistance weer een boost geeft. Bijv. de HR Rathalos zou ik prima kunnen doen omdat ik een set draag met +resistance in fire, maar in HR moet je toch meer gaan gearen naar waar je tegen wilt vechten. Ik was bijv. qua armor volgens mij wat undergeared voor Nergigante.

Severing en blunt zijn het type damage van de palico, en ja, de Palico kan theoretisch een staart eraf hakken. Met blunt damage kan de palico een concussion geven, maar over het algemeen heeft het niet zo veel effect (of tenminste, ik heb er ook nog niet zo veel tijd in gestoken en vind het prima als de palico voor wat healing zorgt :P). Edit: M'n palico heeft een Rathian wapen, en zorgt wel ~2 keer per gevecht ervoor dat het monster poisoned is. Dus dat is een leuke extra.

Zoek eens op welke skills positief kunnen werken voor Charge Blade, en zoek dan even wat armor pieces op die synergie met elkaar hebben (zodat je een lekkere bonus bij elkaar weet te sprokkelen). Als je zelf ook voorkeur voor skills hebt, probeer die erbij te pakken. En je kan niet mis gaan met +attack (m'n charm heeft bijv. al +3 attack).

Edit: Oh, en voor het voorbeeld dat je aanhaalt dat je gewoon rondloopt om spullen te gatheren en niet specifiek aan het jagen bent, pak dan bijv. een Hunter armor. Deze heeft de +stealth skill, volgens mij wat speed gathering, en is generiek daaromheen gebouwd. Uiteindelijk kan je daar ook een hele set omheen bouwen, puur voor het verzamelen (bijv. dat je vaker met je pickaxe kan hakken op een node).

[ Voor 4% gewijzigd door Grumpmeister op 05-02-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik zou willen dat ik wat beter was in de Hunting Horn, vind dat best wel een leuk wapen.
Die buffs kunnen enorm aantikken, +20 % attack power is best wel leuk zeg maar :)
Alleen moest ik gisteren een monster hunten die bijna continue mij attackte op het moment dat ik begon met songs te spelen. Echt bizar.
Was een beste uitdaging :)

Hou het voorlopig toch nog maar even bij de Lance. Is een stuk veiliger :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
Hm, specifieke Charge Blade guides dus, zal eens gaan zoeken wanneer ik weer tijd heb.

Weet iemand trouwens ook waar ik kan zien wat de Grymalkine levels zijn voor de verschillende tribes, of kan dit alleen bij de quest rewards screen?

Zit er trouwens over te denken om een SSD in de PS4 te zetten, als ik zo zie wat voor verschil het maakt in MHW: YouTube: Quick Tip: SSD in your PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Iusedto schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:38:
Ik zou willen dat ik wat beter was in de Hunting Horn, vind dat best wel een leuk wapen.
Die buffs kunnen enorm aantikken, +20 % attack power is best wel leuk zeg maar :)
Alleen moest ik gisteren een monster hunten die bijna continue mij attackte op het moment dat ik begon met songs te spelen. Echt bizar.
Was een beste uitdaging :)

Hou het voorlopig toch nog maar even bij de Lance. Is een stuk veiliger :)
Wat bij de Hunting Horn erg belangrijk is, is dat je weet welke knoppen welke swings maken. (dit is ook afhankelijk van waar je horn op dat moment is)

Helemaal dit combineren met R2 is van belang; Stel je doet overhead swing en je horn smasht op de grond, dan kan je daarna met R2 de horn een schop geven waardoor hij omhoog komt en weer schade doet.

Als je dit ook nog mooi weet te combineren met liedjes spelen is het helemaal mooi, maar dan ben je waarschijnlijk wel meerdere tientallen uren verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Flapperbol schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:08:
[...]
Wat bij de Hunting Horn erg belangrijk is, is dat je weet welke knoppen welke swings maken. (dit is ook afhankelijk van waar je horn op dat moment is)

Helemaal dit combineren met R2 is van belang; Stel je doet overhead swing en je horn smasht op de grond, dan kan je daarna met R2 de horn een schop geven waardoor hij omhoog komt en weer schade doet.

Als je dit ook nog mooi weet te combineren met liedjes spelen is het helemaal mooi, maar dan ben je waarschijnlijk wel meerdere tientallen uren verder.
Misschien had ik net het verkeerde monster :)
Beest was ook veel te snel voor me. En ik zag weinig tot geen damage numbers (meeste damage was wit/grijs) gek genoeg, moet nog uitzoeken waar dat dan aan ligt :?

Dat schoppen heb ik gevonden ja. Gebruik die vaak als ik een song al klaar heb staan, dan gaat die spelen na de kick.

Gisteren de bone Horn gemaakt maar toen kwam ik er achter dat die weer andere songs kan spelen lol.
Dat wist ik dus niet :)
Nu moet ik die songs weer uit mijn hoofd leren.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Iusedto schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:16:
[...]

Misschien had ik net het verkeerde monster :)
Beest was ook veel te snel voor me. En ik zag weinig tot geen damage numbers (meeste damage was wit/grijs) gek genoeg, moet nog uitzoeken waar dat dan aan ligt :?

Dat schoppen heb ik gevonden ja. Gebruik die vaak als ik een song al klaar heb staan, dan gaat die spelen na de kick.

Gisteren de bone Horn gemaakt maar toen kwam ik er achter dat die weer andere songs kan spelen lol.
Dat wist ik dus niet :)
Nu moet ik die songs weer uit mijn hoofd leren.
haha dat is de reden dat ik geen hunting horn speel, moet veel te veel onthouden. Dat je damage wit of grijs is komt doordat je de weak points niet raakt. Elk monster heeft een aantal weak points, daar doe je dus ook meer schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Vanochtend op het werk ook nog een tijdje over Monster Hunter gehad. Collega is inmiddels ook helemaal fanatiek. Slaat goed aan dit spel zo ook overal te lezen op het web. Hopelijk wordt er in de toekomst nog wat leuke content toegevoegd.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
wat is dat capturen toch lastig!! meerdere keren die koeloejoek (struisvogel) proberen te vangen, maar die bommetjes met dat gas halen weinig uit... uiteindelijk terwijl hij met een doodskopje op de minimap ging rusten maar een stroom val bij hem neergelegd en..... voila! gevangen...

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
ourplayground schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:10:
wat is dat capturen toch lastig!! meerdere keren die koeloejoek (struisvogel) proberen te vangen, maar die bommetjes met dat gas halen weinig uit... uiteindelijk terwijl hij met een doodskopje op de minimap ging rusten maar een stroom val bij hem neergelegd en..... voila! gevangen...
Je moet ook de val zetten en daarna 2 bommen gooien om hem te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
ourplayground schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:10:
Je moet 'm ook eigenlijk eerst trappen met een Shock of Pitfall trap, en dan 2 tranquilizer bombs op 'm gooien (normaliter tijd genoeg ervoor, tenzij je ook door kleiner grut belaagd wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Grumpmeister schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:13:
[...]

Je moet 'm ook eigenlijk eerst trappen met een Shock of Pitfall trap, en dan 2 tranquilizer bombs op 'm gooien (normaliter tijd genoeg ervoor, tenzij je ook door kleiner grut belaagd wordt).
ja dat had ik dus meerdere keren geprobeerd en dat ging mis... :)
Het lastige is het juiste moment bepalen wanneer dat beest zwak genoeg is..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
ourplayground schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:17:
[...]

ja dat had ik dus meerdere keren geprobeerd en dat ging mis... :)
Het lastige is het juiste moment bepalen wanneer dat beest zwak genoeg is..
Ik doe dat als ze weghinkelen, en als ik ze daarna zie eten of slapen. Trap eronder en 2 tranq bommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik zit te twijfelen om deze game te kopen maar iets houd mij tegen. Is er genoeg content of is het niet gewoon een grind fest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:00
Gisteren ook begonnen met MH. Nog te weinig gespeeld om een mening te kunnen vormen over de gameplay, maar er is wel 1 dingetje waar ik me erg aan stoor... de conversaties.
Waarom moet ik elke keer op x drukken om een regel verder te gaan. Dat zou in 2018 toch niet meer moeten kunnen.

Het kan natuurlijk zijn dat dit met een setting te verhelpen is, maar dat heb ik niet kunnen vinden.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Booyaa schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:19:
Ik zit te twijfelen om deze game te kopen maar iets houd mij tegen. Is er genoeg content of is het niet gewoon een grind fest ?
Laten we zeggen dat je alleen de story gaat spelen en geen MH ervaring hebt, dan ben je zo 30 uur verder..
En geloof mij maar je word constant afgeleid door zaken welke je wil doen of wil zien.

(Je krijgt wel een shitload aan info te verwerken in de game , daar moet je wel tegen kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Alvanosa schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:18:
[...]

Ik doe dat als ze weghinkelen, en als ik ze daarna zie eten of slapen. Trap eronder en 2 tranq bommen.
aha! daar ging het bij mij mis... ik probeerde dan terwijl ze aan het hink stap sprongen zijn die val er onder te zetten, maar ik moet dus geduld hebben :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daradius
Alvanosa schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:18:
[...]

als je op je mini map kijkt naast het monster, en je ziet een doodshoofdje knipperen. Dan is het tijd om hem te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximeK
  • Laatst online: 04-09 21:57
Afgelopen weekend begonnen aan deze game. Nog aan het worstelen met hoe alles werkt..
Mag ik jullie Guild joinen? :)

PSN: markdj1983 (account van mijn vriend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Daradius schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:22:
[...]

als je op je mini map kijkt naast het monster, en je ziet een doodshoofdje knipperen. Dan is het tijd om hem te vangen.
Daar heb ik bij veel monsters nog niet genoeg research voor, om dat te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Alvanosa schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:24:
[...]

Daar heb ik bij veel monsters nog niet genoeg research voor, om dat te zien.
oh, dat wist ik niet? moet je daar research voor hebben om dat te zien?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
ourplayground schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:26:
[...]

oh, dat wist ik niet? moet je daar research voor hebben om dat te zien?
Dat vraag ik me dus ook af. dacht dat je het altijd kon zien wanneer ze boos / moe / zwak / zoekende zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alvanosa
Daradius schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:27:
[...]

Dat vraag ik me dus ook af. dacht dat je het altijd kon zien wanneer ze boos / moe / zwak / zoekende zijn.
Ik heb het hier gelezen:
https://www.reddit.com/r/...skull_symbol_on_mini_map/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Jackal131 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:20:
Gisteren ook begonnen met MH. Nog te weinig gespeeld om een mening te kunnen vormen over de gameplay, maar er is wel 1 dingetje waar ik me erg aan stoor... de conversaties.
Waarom moet ik elke keer op x drukken om een regel verder te gaan. Dat zou in 2018 toch niet meer moeten kunnen.

Het kan natuurlijk zijn dat dit met een setting te verhelpen is, maar dat heb ik niet kunnen vinden.
Ik meen me te herinneren dat hier iets voor was, iets als X gewoon inhouden? Het wordt niet echt ergens getoond, maar dat meen ik gelezen te hebben in een reddit post oid.
Tja, ik zit er nu 45 uur in en ben er nog niet klaar mee, en dan heb ik niet eens veel lopen grinden (paar keer om wat wapen upgrades te maken). Het is ook wel een beetje hetgeen wat in het spel belangrijk is (uiteindelijk), maar ieder gevecht is toch net weer anders, en kan door andere monsters enorm chaotisch en verschillend aanvoelen.

Ieder wapen heeft z'n eigen stijl om te gebruiken en hoewel er nog niet super veel monsters in zitten (Tri op de Wii had volgens mij minder), worden deze met content updates toegevoegd. Maar het leukste is toch wel om anderen te helpen. Als je toch onderdelen van een monster nodig hebt, waarom niet even met een groep een leuke hunt hebben? Je kan alles alleen doen, maar een groep maakt het wel veel leuker.

Daar komt ook nog bij dat een vriend van me (die nogal anti-grind is) toch hooked begint te raken... Als je de beta hebt gespeeld, dat gaf een heel magere indruk van het volledige spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
MaximeK schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:22:
Afgelopen weekend begonnen aan deze game. Nog aan het worstelen met hoe alles werkt..
Mag ik jullie Guild joinen? :)

PSN: markdj1983 (account van mijn vriend)
Ik voeg je straks alvast als friend toe en dan als ik online ben zal ik pogen een sessie invite te doen zodat ik je in de squad kan uitnodigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Je bent niet verplicht om te grinden. Al hoort het er wel bij vind ik. Zeker bij End game.
Maar de Story dus het verhaal volgen rechtvaardigt naar mijn mening al de prijs van aanschaf en dat vind ik niet eens het leukste van de game.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Geteisem schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:34:
[...]

Je bent niet verplicht om te grinden. Al hoort het er wel bij vind ik. Zeker bij End game.
Maar de Story dus het verhaal volgen rechtvaardigd naar mijn mening al de prijs van aanschaf en dat vind ik niet eens het leukste van de game.
Wat is dan wel het leukste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks

Lienuks

Booyaa schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:35:
[...]

Een hunt vereist echt voorbereiding en "skills" en duurt normaal ook redelijk lang en is erg intensief!
Verder is geen 1 hunt hetzelfde, er kan zo een andere random dino langskomen welke het in 1x veel lastiger/makkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Booyaa schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:35:
[...]

Verzamelen/forgen van Gear en wapens (deels grind). Samen spelen/de Co-up. Mensen helpen met quests/missies en vice versa. En natuurlijk de Tweakers Squad :+ Maar goed mijn mening en ik ben behoorlijk enthousiast over het spel er zullen er ook zat zijn die dat minder zijn natuurlijk.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daradius
hmm goed om te weten, thx :) . dan heb ik denk ik voor de captures per ongeluk alles al hoog genoeg ge researched. ik heb namelijk altijd wel een doodshoofdje zien staan (behalve bij de elder dragons). Moet wel zeggen dat ik alle voetstappen die ik tegen kom wel eventjes mee neem.

Edit:
heb even gekeken hoe het precies zit, maar het heeft wel deels te maken met het level van je monster. Het gaat voornamelijk om het level van je scout flies. Als je in je research kijkt is het soms dus zo (als je lang het monster niet meer gedaan hebt) verliezen je scout flies de geur van het monster. Hierdoor gaat het level dus weer achteruit. Als je scout flies op een bepaald level zitten bij bepaalde beesten komen dus de skulls ect tevoorschijn. Het research level daar in tegen (waar je kan zien waar een monster zijn zwakke plekken zijn, en wat hij kan droppen) blijft wel gewoon hetzelfde.

[ Voor 36% gewijzigd door Daradius op 05-02-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Daradius schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:39:
[...]

Edit:
heb even gekeken hoe het precies zit, maar het heeft wel deels te maken met het level van je monster. Het gaat voornamelijk om het level van je scout flies. Als je in je research kijkt is het soms dus zo (als je lang het monster niet meer gedaan hebt) verliezen je scout flies de geur van het monster. Hierdoor gaat het level dus weer achteruit. Als je scout flies op een bepaald level zitten bij bepaalde beesten komen dus de skulls ect tevoorschijn. Het research level daar in tegen (waar je kan zien waar een monster zijn zwakke plekken zijn, en wat hij kan droppen) blijft wel gewoon hetzelfde.
Ahhhh, dat maakt de Hunter Horn z'n "Scoutfly level up" song zoveel beter. Ik vroeg mij al af waarom ik die zou gaan spelen.
Pagina: 1 ... 8 ... 26 Laatste