Ondertussen een beetje kunnen oefenen met de Charge Blade en dit is echt wel een fijn wapen. Nog wel wat meer oefening nodig, maar het voelt wel een stuk beter dan de Switch Axe. Enige probleem wat ik nu heb, is dat ik al bijna dood ga als een monster boos naar me kijkt. Al verschillende guides bekeken voor crafting, maar die gaan niet verder dan een beetje uitleggen waar de smithy zit, dat er skills bestaan en het verschil tussen A en B high rank gear.
Dat ik items moet verzamelen en hoe het craften zelf werkt, snap ik allemaal wel. Echter heb ik de afgelopen ~20 jaar crafting in spellen professioneel weten te vermijden en ik heb nu werkelijk geen idee waar ik precies op moet letten voor een goede armor set. (voor wapens hetzelfde trouwens) Bestaat er zoiets als een goede allround armor set, of moet je altijd specifiek ergens iets voor maken? Ik heb eigenlijk geen zin om steeds van armor te wisselen als ik gewoon rondloop in expedition. Ik snap dat het handig is als je specifiek naar monsters jaagt en daar heb ik verder ook geen problemen mee. Maar op dit moment loop ik meer rond dingen verzamelen en kan ik me dus eigenlijk niet voor een bepaald monster voorbereiden, omdat ik van alles tegenkom. En hoe zit het met de Palico gear? Ik zie dat er severing en blunt wapens zijn, maar heeft dit nog effect? Ik kan me niet voorstellen dat een Palico een staart afhakt, dus maar gewoon het wapen met de hoogste damage (volgens mij het Zorah wapen)?
Stiekem heb ik gewoon iemand nodig die mijn handje vasthoudt en even de tijd neemt om heel specifiek uit te leggen hoe het werkt, maar dat is wellicht iets te veel van het goede. Heb al wel veel gekeken naar wat handige gear zou zijn, maar als ik dan bijvoorbeeld de Tobi armor bekijk, zie ik een mooie 35 lightning resist, maar dan weer negatieve andere. Eerst wordt ik blij van veel resistance, maar als ik een '-X' zie ga ik snel verder naar de volgende set... Ik denk dat het e rop neer komt dat ik te bang ben om het fout te doe, dus doe ik maar niets. Dus ik loop hier lekker rond met 58 defense en wordt door een enkele charge van Anja al gecart.
Doordat ik dus eigenlijk overal in 1 klap wordt neergehaald, heb ik afgelopen weekend vooral veel lol gehad met het verzamelen van pets en in expeditions rondlopen om de Grymalkine naar lvl 5 te krijgen en alle Palico gadgets naar 10. Ondertussen bijna alle pets al weten te verzamelen

Moet eigenlijk alleen nog de vogel die af en toe op de rug van Mosswine zit, een Forest Pteryx en een Phantom Flutterfly. Hiernaast nog wat Great versies van vissen, maar naar die ga ik niet specifiek op zoek. Vissen als een King Marlin zijn al zeldzaam genoeg, laat staan de Great versie. Volgens mij wel een keer een Great Gastronome Tuna gezien, maar die was ineens weg nadat ik een andere vis had gevangen.
yay, lap tekst.
Oh, voordat ik het vergeet. Ik heb ondertussen al wel de ??? Rathian tracks vol en kreeg te horen dat ik terug moet naar de Research Center, maar die praat alleen maar over een Anjanath die dood moet. Nu heb ik wel de quest voor de eerste HR Anjanath open staan, moet deze eerst afgerond worden ofzo?