FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Wohoo grump komt weer terugGrumpmeister schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:09:
[...]
Dit, te lang niet meer gespeeld maar moet telkens wat anders doen
Hoop toch weer wat meer tijd te krijgen, want ik wil toch wel wat tempered beestjes gaan doden.

PSN: Alvanosa
DLC/Updates mogen van mij nu komen
Ongetwijfeld en dat is ook niet erg, niks mis met een break nemen van een bepaalde game.Geteisem schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:02:
Zal waarschijnlijk nog wel even duren die DLC. Game is nog niet zo heel lang uit en de meeste Tweakers hier waaronder ik zijn er relatief snel doorheen geraasd.
MHW: Jay
y0ukn0w schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:12:
Na een korte pauze vanavond ook weer eens beginnen. Op de to do lijst staat oa nog die giant Anjanath (aloy outfit en giant crown), wat optional quests, een laatste Xeno horn voor Extermination's Edge en de Kirin HR 49 quest.

Dit, ruim 110 uur erin binnen ong. 2,5-3 weken, waardoor ik wat andere zaken wat naast me had liggen. Die hebben nu dus wat prioriteit, maar ik wil het deze week wel weer op gaan pakken. Alleen wat minder no-life-ig als voorheen (dus geen hele weekenden meerGeteisem schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:02:
Zal waarschijnlijk nog wel even duren die DLC. Game is nog niet zo heel lang uit en de meeste Tweakers hier waaronder ik zijn er relatief snel doorheen geraasd.
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Thx, nog een paar levels xp farmen en ik ben hr49.Geteisem schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:48:
[...]
Dat schiet al op. Komt vast goed. Veel ontwijken is het belangrijkste.
Hij rages bijna wel aan een stuk door waardoor je maar weinig momenten hebt dat je goed damage kan doen.
Welke armor heb je gebruikt?ArgantosNL schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 00:21:
De HR 49 kirin quest in een keer gehaald, 1 keer gecart en 2 keer resupply run langs camp. Met 30 thunder resist is het goed te doen als je het combineert met een veggie plate.
Hij rages bijna wel aan een stuk door waardoor je maar weinig momenten hebt dat je goed damage kan doen.
Mijn thunder resist is nu nog negatief

De rages zijn hatelijk inderdaad maar goed ook dit Monster/paard heeft zijn routines.ArgantosNL schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 00:21:
Gisteren nog even een upgrade gehaald voor mijn Heavy Bowgun en even een low rank quest gejoined. Dan merk je pas wat je huidige gear etc doet.
3 stuk kirin beta chest, belt, legswillem100 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 00:24:
[...]
Welke armor heb je gebruikt?
Mijn thunder resist is nu nog negatief
legiana head - voor lvl 3 divine blessing
gloves zat +2 thunder resist op weet niet meer precies wat het was.
blight resist jewel voor lvl 3 blight resist.
3 thunder resist jewels
stun resist level 3 dankzij charm + jewel.
als het mogelijk is dan zou ik ook paralize resist op lvl 3 proberen te krijgen.
dan kom je op 30 resist uit met elemetal resist meal kom je op 45 uit.
Zelfs de sterkste aanvallen kunnen je niet meer oneshotten.
edit:
Helaas is verschil tussen wel en geen rage zou onduidelijk tot je hem tegen zijn kont schopt. Dan heb ik geluk dat ik de charged blade gebruik en dat met een opgeladen zwaard gewoon nog steeds kan blijven weg chippen. Het vechten zelf heeft me 40 minuten gekost.Geteisem schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:13:
[...]
De rages zijn hatelijk inderdaad maar goed ook dit Monster/paard heeft zijn routines.
Gisteren nog even een upgrade gehaald voor mijn Heavy Bowgun en even een low rank quest gejoined. Dan merk je pas wat je huidige gear etc doet.
[ Voor 34% gewijzigd door ArgantosNL op 01-03-2018 09:22 ]

2 a 3 keer High Rank Kirin moet voldoende zijn om de materials te krijgen. Daarvoor is elk armor met lvl 3 thunder resist en thunderproof mantle voldoende.willem100 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:15:
Thx, dan heb ik nog wat te doen komende dagen voordat ik zover ben

inmiddels best vaak gekilled maar practisch geen Fang+
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
zorg dat je 2 legiana parts hebt, dan heb je kans op extra rewards. Als het goed is moet je ook investigations krijgen voor vaal en de andere elder's.Bokkie schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:23:
Hmz het is erg lastig om Vaal Hazak's hoofd te breken voor zijn Fang+heb er redelijk wat nodig voor de armor en een Lance >_<
Geen idee of die Plunderblade van je Palico hierbij kan bijdragen wellicht. Meer materials.Bokkie schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:23:
Hmz het is erg lastig om Vaal Hazak's hoofd te breken voor zijn Fang+heb er redelijk wat nodig voor de armor en een Lance >_<
Bokkie schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:23:
Dit is misschien wel handig (rond 11.55):Geteisem schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:59:
[...]
Geen idee of die Plunderblade van je Palico hierbij kan bijdragen wellicht. Meer materials.
[ Voor 33% gewijzigd door Alvanosa op 01-03-2018 13:09 ]
Verwijderd
Ja ook veel handige lijstjes op het net voor te vinden maar gebruik die zelf eigenlijk niet. Als ik iets nodig heb dan grind ik dat Monster wel. En vaak is de RNG mij gunstig gezind en valt dat ook nog wel mee.Alvanosa schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:06:
[...]
[...]
Dit is misschien wel handig (rond 11.55):
[video]
Vanavond helaas niet gespeeld. Wellicht morgen even de 'schade' inhalen.
Zorg dat je alle mest buffs constant aan hebt. Dat vermenigvuldigt de output.Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:38:
Hoe houden jullie mega potions en flash pods op peil? Ik heb al honey en flashguns bij de farm. Maar dat is nooit genoeg om lekker door te gaan met hunting missies achter elkaar door. Is het af en toe saai farmen geblazen?
Ik had van het begin af honey op cultivate staan. Eigenlijk nooit zonder gezeten. Pak ook alles onderweg op. En als je een fertilizer gebruikt krijg je 8 honey per hokje!Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:38:
Hoe houden jullie mega potions en flash pods op peil? Ik heb al honey en flashguns bij de farm. Maar dat is nooit genoeg om lekker door te gaan met hunting missies achter elkaar door. Is het af en toe saai farmen geblazen?
GamiQ, de game notes app met game maps!
Het helpt om ipv optionals gewoon alleen sos te joinen voor investigationsArgantosNL schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:26:
[...]
zorg dat je 2 legiana parts hebt, dan heb je kans op extra rewards. Als het goed is moet je ook investigations krijgen voor vaal en de andere elder's.
8x ofzo Vaal gedaan gisteren en alles voor mijn armor set en Lance binnen ^^ nu alleen voor gems decorations zorgen.
Kirin gejoined,. was het niet de tempered
Wel al alle parts voor mijn switchaxe, lance en insect glaive build klaar (behalve de wapens omdat Nerg zijn staart niet wel afstaan
Verwijderd
Ben nu hr49 en heb ongeveer je build gemaakt met 33 thunder res, lvl 3 par. res. en wat stun res.ArgantosNL schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:19:
[...]
2 a 3 keer High Rank Kirin moet voldoende zijn om de materials te krijgen. Daarvoor is elk armor met lvl 3 thunder resist en thunderproof mantle voldoende.
Gisteravond 3x temp Kirin quest gedaan met randoms, Helaas ging er steeds teveel dood maar 1x waren we er bijna
Zelf 1x dood gegaan doordat ik in een nauw stuk niet snel genoeg weg kon komen. Maar met deze build is het te doen.
Vanavond maar weer nieuwe poging.
Als er liefhebbers zijn hoor ik het graag

Al solo geprobeerd? Ik denk namelijk dat je van de gehele group het meest voorbereid bent.willem100 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:13:
[...]
Ben nu hr49 en heb ongeveer je build gemaakt met 33 thunder res, lvl 3 par. res. en wat stun res.
Gisteravond 3x temp Kirin quest gedaan met randoms, Helaas ging er steeds teveel dood maar 1x waren we er bijna![]()
Zelf 1x dood gegaan doordat ik in een nauw stuk niet snel genoeg weg kon komen. Maar met deze build is het te doen.
wat @Triguld zegt, zelf ben je het beste voorbereid , ik heb hem ook solo gedaan met dit niveau gear.willem100 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:13:
[...]
Ben nu hr49 en heb ongeveer je build gemaakt met 33 thunder res, lvl 3 par. res. en wat stun res.
Gisteravond 3x temp Kirin quest gedaan met randoms, Helaas ging er steeds teveel dood maar 1x waren we er bijna![]()
Verwijderd
Verder heb je natuurlijk nog max potions voor health (als je al niet +50 hebt van eten), armorskin voor defense.
Verwijderd
Ik weet wat mij te doen staat. Bedankt @Yukidaruma
Moet Kirin nog wel een paar keer farmen want ik wil de Kirin lance maken. Voor de laatste upgrade nog een paar hoorns nodig. Die lance doet heel veel thunder damage.
Verwijderd
Via een random party hem neergekregen
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2018 11:38 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Geteisem op 04-03-2018 11:40 ]
Verwijderd
Zo denk ik over tempered kirin

Verwijderd
Haha, zo erg?Bokkie schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:46:
[...]
Zo denk ik over tempered kirin
Ik heb echt uren lopen vloeken op die vliegende stealth bombers. Hoop dat Kirin makkelijker gaat.
Ik heb vanavond ook de eerste weapon stones gekregen, 3 stuks waarvan 2 bruikbaar voor mijn spullenGeteisem schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:14:
Yeah eindelijk Augmentation vrijgespeeld. Weer iets om mee te rommelen. Rank 55 ook ineens. Gaat best rap. Playtime zet ik hier maar even niet neer.
Speeltijd wil ik niet eens weten
Ja best leuk hoor die Augmentations maar had zo wat 4 ton Zenny aan het begin van de avond en ben nu zo goed als bankroet.willem100 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:49:
[...]
Ik heb vanavond ook de eerste weapon stones gekregen, 3 stuks waarvan 2 bruikbaar voor mijn spullen![]()

Heb nu volledige gemaxde guard up set gemaakt en ga gunlance proberenVerwijderd schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:11:
[...]
Haha, zo erg?
Ik heb echt uren lopen vloeken op die vliegende stealth bombers. Hoop dat Kirin makkelijker gaat.
En nog maar weer eens solo proberen vanaovnd.
MEnsen zijn veel te ongeduldig. allemaal van die rambo gasten met sa, gs em db's die denken dat ze de bom zijn en wel even hun combo eruit kunnen rammen

Wat mij solo altijd nekt is als hij naar een kleinre ruimte gaat.
Heb kirin set met divine en net geen 30 thunder res omdat ik geen thunder res decorations heb, maar het vechten in de kleine ruimtes nekt mij (anja boog) Nu dus de anja gunlance gemaakt met de fugly uragaan guard up set, kijken of dat werkt.
Ben als bow main en fan vanaf eerste uur trouwens best wel over op lance de laatste paar dagen
Insect Glaive blijf ik lastig vinden, wel erg leuk, maar voor mijn gevoel raak ik niet genoeg.
Ik ben jaloers, ik krijg ze 2x voor bow. Een wapen dat ik nog nooit gebruikt of gemaakt heb. Ik heb nog nul wapens ge-augment.willem100 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:49:
[...]
Ik heb vanavond ook de eerste weapon stones gekregen, 3 stuks waarvan 2 bruikbaar voor mijn spullen![]()
Verder beziggeweest met mijn 6* en heb er gelukkig nog maar 10 te gaan, waarvan 6 in de special arena.
Wel even een vraag aan de mede-gotters. Hoe level je nu eigenlijk. Ik heb aardag wat optionals/investications gedaan maar blijf maar hangen op HR13 terwijl mijn piccolo al rank 21 heeft.
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
Eerst alle Assigned quests uitspelen. Zo stijg je in Rank. Op een begeven moment is de Cap eraf.sabriel schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:24:
Wel even een vraag aan de mede-gotters. Hoe level je nu eigenlijk. Ik heb aardag wat optionals/investications gedaan maar blijf maar hangen op HR13 terwijl mijn piccolo al rank 21 heeft.
Ben nu HR 55 +/- en mis ook nog optionals (blauw completed) weet niet of ik daar nog werk van ga maken. Maar beetje omslachtig is ook dit allemaal wel. Maar goed vermaak mij verder nog prima met de game.
Welk advise kan je geven qua gear. Ik zit nu op negrigante en hij 1-shot me gewoon. Welke gear heb je nodig bij een melee heavy boss. Zoek je dan naar resistance dragon of is het gewoon bad RNG met dodging stuff ?Geteisem schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:38:
[...]
Eerst alle Assigned quests uitspelen. Zo stijg je in Rank. Op een begeven moment is de Cap eraf.
Blijft een behendigheidsspel he. Dus doodgaan/fainten heeft weinig van doen met RNG.sabriel schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:06:
[...]
Welk advise kan je geven qua gear. Ik zit nu op negrigante en hij 1-shot me gewoon. Welke gear heb je nodig bij een melee heavy boss. Zoek je dan naar resistance dragon of is het gewoon bad RNG met dodging stuff ?
Geen idee googlen denk ik. Want de enige keer dat ik mijn build enigzins op een boss heb aangepast is met Tempered Kirin geweest. Voor wat meer Thunder resistance. Al speel ik wel Ranged.
Vergeet ook niet je gear te updgraden, voldoende potions voor Buffs; Armorskin ed. En een goede maaltijd bij de Canteen.
Wat @Geteisem al aangeeft, er is qua vechten niet heel veel qua RNG. Alles heeft een duidelijke tell en hoe alles elkaar opvolgt, met name bij Nergigante. Als de 1-shot komt door de divebomb, na z'n schreeuw, sheet je wapen en doe een duik naar de zijkant (meer 'invincibility frames, en z'n divebomb gaat recht vooruit, met hier en daar wat wegvliegende spikes). Een andere 1-shot kan z'n ground pound zijn, die doet ie altijd nadat hij je via een soort swipe op de grond heeft gewerkt. Wat je daar juist moet doen is op de grond blijven liggen, dan kan je nog geen damage ontvangen. Als je op probeert te krabbelen / weg probeert te rollen nadat je door de swipe geraakt bent, dan is de kans groot dat z'n groundpound je afmaakt.sabriel schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:06:
[...]
Welk advise kan je geven qua gear. Ik zit nu op negrigante en hij 1-shot me gewoon. Welke gear heb je nodig bij een melee heavy boss. Zoek je dan naar resistance dragon of is het gewoon bad RNG met dodging stuff ?
De enige RNG die ik voor kan komen is een combo die uitgevoerd op je in combinatie met environmental effects (ik kan me Teostra met andere Tweakers nog wel voor de geest halen, een combo van Teostra op mij in z'n lair, toen ik opgestaan was om een potion te gebruiken knalde het lava van de arena me omhoog, en daarna kwam Teostra er nog een keer vol op in).
Verder, zorg dat je armor op een fatsoenlijk niveau zit, en haal bij de canteen Defense food. Desnoods pak je ook een paar items met Divine Blessing erop die een grote kans geven om damage te reduceren.
Pffrt daar ging de koffie!

Tempered kirin kapot.. geen een keer gecart, 6 mega barrel bom's gebruikt, kirin set met blast bow, palico met sleep weapon, thunder en vit mantel afwisselen, en mushroommancer abuse
Verwijderd
Nog over Kirin, werkt dung niet om hem uit zijn grot te jagen? Nooit geprobeerd bij een elder dragon. Heb wel door hoe ik hem ga aanpakken. Max thunder resist (moet ik nog voor farmen) en Longsword combo's niet doen. Alleen maar 1 slag op zijn kop. Ik doe 50 damage dus hoef hem maar 70 keer zo te raken. Moet lukken in 50 minuten.Bokkie schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:27:
YESSSS!!!!
Tempered kirin kapot.. geen een keer gecart, 6 mega barrel bom's gebruikt, kirin set met blast bow, palico met sleep weapon, thunder en vit mantel afwisselen, en mushroommancer abuse
Stiekem wil ik de hamer wel proberen. Misschien ff een fire hammer in elkaar flansen.
En van harte natuurlijk!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2018 17:32 ]
Heb lance, fire bow, gunlance blastbow geprobeerd, uiteindelijk met blastbow laatste poging dus gelukt

Je weet je nick wel eer aan te doenTimvankeulen schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:44:
Iemand die me toevallig kan helpen met diablo en pink rathalos ik kom hier maar niet voorbijmijn psn is MalseKnul. Hopelijk kan ik dan nog ney het event halen om hr 11 te worden haha
GamiQ, de game notes app met game maps!
Dat zeker! Maar ben sowieso nog niet zo super goed in het spel. En even wennen aan de playstation aangezien ik eerst alles op de pc deed.

[ Voor 6% gewijzigd door Geteisem op 06-03-2018 08:23 ]
Netjes hoor, is de level cap er tenminste af. Je had je ook goed voorbereid met Kirin set, mantles etc.Bokkie schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:27:
YESSSS!!!!
Inderdaad, je geld vliegt er doorheen met augmentation.Geteisem schreef op maandag 5 maart 2018 @ 00:08:
[...]
Ja best leuk hoor die Augmentations maar had zo wat 4 ton Zenny aan het begin van de avond en ben nu zo goed als bankroet.

Jammer idd dat de drops volledig random zijn. Misschien goede reden om een boog te proberenTriguld schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:23:
[...]
Ik ben jaloers, ik krijg ze 2x voor bow. Een wapen dat ik nog nooit gebruikt of gemaakt heb. Ik heb nog nul wapens ge-augment.

Zondag ook hele dag door tries gedaan en tussendoor weer farmen enzo, schoot meteen naar HR64 na de killwillem100 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:43:
[...]
Netjes hoor, is de level cap er tenminste af. Je had je ook goed voorbereid met Kirin set, mantles etc.

Even vraagje hebben mensen tips voor dual blade en Insect Glaive builds?
Heb beetje al mijn zeny erdoorheen gejast om een paar DB's en IG's te maken, maar zit beetje in dubio wat goed is.
Laatste tijd echt fan van de Vaal Hazak armor icm Lance
DB main hier, ik gebruik een critbuild met de Teostra set bonus, als je dan crit gaat er geen sharpness van je wapen af. Toevallig heeft Arekkz precies zo een soort build laten zien in zijn Monday Mixset video:Bokkie schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:50:
[...]
Zondag ook hele dag door tries gedaan en tussendoor weer farmen enzo, schoot meteen naar HR64 na de killdus inderdaad, redelijk wat voorbereiding
Even vraagje hebben mensen tips voor dual blade en Insect Glaive builds?
Heb beetje al mijn zeny erdoorheen gejast om een paar DB's en IG's te maken, maar zit beetje in dubio wat goed is.
Laatste tijd echt fan van de Vaal Hazak armor icm Lance, bijna 200HP, kan alles blokken, hits veeg ik van mij af en heal ik zelf bij (moet alleen nog een guard up decoration hebben) maar de moveset is zo traag, soms beetje achter de feiten aanlopen, en IG en DB lijken mij ook wel wat.
Vooral veel geleerd over het lezen van de boss. Heb nu nog 2 problemen die ik moet ondervangen, ga nu nog te vaak 2 keer neer in de eerste area, waardoor een fout in het laatse deel direct wordt afgestraft.
Speel dual blade met rank 5 thunder, mijn piccolo heft de tank-spec dus trekt vaak agro weg.
Ik moet niet op te grote afstand van negri gaan staan, daarmee trigger I vaak charge/dive bomb.
2 hoofdredenen welke ik nog niet volledig onder controle heb:
* dive-bomb, zelfs met weapons sheet en opzij lopen raakt hij me 70% van de tijd voor 90% van mijn healt. Andere 30% is ondanks het aan zien komen een enkeltje brancard
* Na het oprichten op 2 legs, doet hij een slam met een swipe. vaak een KO als mijn stamina depleted is. Nog te veel tunnelvision.
Wel al diverse keren een nagenoeg platte lijn gekregen en 2* gelukt zijn start af te hakken, echter nooit kunnen loten omdat vlak daarna de laatste ko gegeven werd. Donderdag pas weer tijd om even te spelen maar dan gaat hij zeker neer. Tevens speel ik het liefst solo valt me op. Door meerdere spelers vindt ik de boss onvoorspelbaarder worden en probeer ik te veel als een "rambo"/verkrampt te spelen om maar niet als een slacker over te komen, wat dus vaak resulteerd in een onnodige KO.
* einde dagboek *
Nerg, hij groeit spikes. op staart, scouders , hoofd en vleugels, als deze zwart zijn, doet hij zijn divebomb, deze geeft impact dmg en aoe dmg van de spike die loskomen bij deze divesabriel schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:59:
* dagboek * nergigante nog niet neer maar wel progressive gemaakt.
Vooral veel geleerd over het lezen van de boss. Heb nu nog 2 problemen die ik moet ondervangen, ga nu nog te vaak 2 keer neer in de eerste area, waardoor een fout in het laatse deel direct wordt afgestraft.
Speel dual blade met rank 5 thunder, mijn piccolo heft de tank-spec dus trekt vaak agro weg.
Ik moet niet op te grote afstand van negri gaan staan, daarmee trigger I vaak charge/dive bomb.
2 hoofdredenen welke ik nog niet volledig onder controle heb:
* dive-bomb, zelfs met weapons sheet en opzij lopen raakt hij me 70% van de tijd voor 90% van mijn healt. Andere 30% is ondanks het aan zien komen een enkeltje brancard
* Na het oprichten op 2 legs, doet hij een slam met een swipe. vaak een KO als mijn stamina depleted is. Nog te veel tunnelvision.
Wel al diverse keren een nagenoeg platte lijn gekregen en 2* gelukt zijn start af te hakken, echter nooit kunnen loten omdat vlak daarna de laatste ko gegeven werd. Donderdag pas weer tijd om even te spelen maar dan gaat hij zeker neer. Tevens speel ik het liefst solo valt me op. Door meerdere spelers vindt ik de boss onvoorspelbaarder worden en probeer ik te veel als een "rambo"/verkrampt te spelen om maar niet als een slacker over te komen, wat dus vaak resulteerd in een onnodige KO.
* einde dagboek *
Gebruik iframes om te overleven of ren recht op hem af en duik onder hem door. (of ga lance en block
Als hij brult en je ligt op de grond,terwijl hij op zijn achterpoten staat, blijf liggen (iframes) als je opstaat en panic rolt ben je KO
Speel ook minder dan in het begin. Al keer ik wel bijna dagelijks even terug om wat Monsters te hunten en dingen te verzamelen. Helemaal zat ben ik het nog nietTriguld schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:47:
Gisteren het spel opgestart, 2x dood gegaan door Tempered Nergi en ik wilde het spel direct afsluiten omdat ik het zat was. Denk dat ik iets minder zal spelen vanaf nu, tot ik weer meer kriebels krijg.
Ik moet ff de wekelijkse dingen afronden.Geteisem schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:30:
[...]
Speel ook minder dan in het begin. Al keer ik wel bijna dagelijks even terug om wat Monsters te hunten en dingen te verzamelen. Helemaal zat ben ik het nog niet
Die weeklies had ik zondag al klaar

Geldboompje nodig heeft voor Augmentations.
Op Reddit gaan ondertussen geruchten dat de nieuwe event van komende vrijdag stiekem het monster Deviljho zal introduceren... ben benieuwd!
En toen stond ik ineens voor de end boss, met een hammer was dit echt een hell. 3 carts maar met nog 5min over en wat SOS hulp ging die neer! Direct naar HR29 gegaan, staat weer een mooie uitdaging klaar nu.
Ik ga nu eerst maar eens wat betere wapens maken, en de elders nog farmen voor hun vette armor sets.
Nog meer dan genoeg te doen, echt geweldige game!
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
Xeno Jiiva horn.... echt, die staart is easy, maar krijg zijn hoorn maar niet te pakkenNidhiki schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:25:
Hoppa, gister eindelijk de main story afgerond.Lange tijd niet meer kunnen spelen maar gisteravond weer veel progress gemaakt. Ik moest eerst nog Teostra en Vaal Hazak neerhalen, had toch wel veel moeite met Vaal Hazak maar na 2 tries wel gelukt uiteindelijk.
En toen stond ik ineens voor de end boss, met een hammer was dit echt een hell. 3 carts maar met nog 5min over en wat SOS hulp ging die neer! Direct naar HR29 gegaan, staat weer een mooie uitdaging klaar nu.
Ik ga nu eerst maar eens wat betere wapens maken, en de elders nog farmen voor hun vette armor sets.
Nog meer dan genoeg te doen, echt geweldige game!
Als er dan nog investigations voor Xeno waren zou het te doen zijn, maar aangezien deze er niet zijn moet je echt voor zijn kop gaan.Bokkie schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:50:
[...]
Xeno Jiiva horn.... echt, die staart is easy, maar krijg zijn hoorn maar niet te pakken
En wat heeft dat met dodgen en zo te maken?
Invincibility frames, deze frames heb je tijdens bepaalde animaties waardoor je geen damage krijgt.ActualFantasy schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:23:
Wat zijn iframes?
En wat heeft dat met dodgen en zo te maken?
Ik zou zeggen maak een setje dualblades en combineer dat met een bandit mantle.Geteisem schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:23:
Hopelijk vanavond iets langer tijd dan gisteren. Ernstig tekort aan Zenny nog steeds. En ja ik request Trade Goods. Doe braaf telkens de Tailrader Safari en verkoop en teel daarnaast nog veel Mightseed.
moet en behoorlijk wat opleveren aan trade-in items.
Heb de Bandit Mantle wel. Wellicht wat vaker dragen. Melee waag ik mij nog niet aan voorlopig denk ik. Alleen Ranged gespeeld tot nu toe.ArgantosNL schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:01:
[...]
Ik zou zeggen maak een setje dualblades en combineer dat met een bandit mantle.
Als je met een high rank met 300+ armor een keer low rank de melee in duikt hoef je niet veel te vrezen. Dit spel heeft geen ironman mode waarbij het hele spel opnieuw moet beginnen als je een keer dood gaat.Geteisem schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:05:
[...]
Heb de Bandit Mantle wel. Wellicht wat vaker dragen. Melee waag ik mij nog niet aan voorlopig denk ik. Alleen Ranged gespeeld tot nu toe.
Nee daar gaat het mij ook niet om. Maar voel de behoefte niet zo om aan melee te beginnen. Desnoods wat langer doorsparen dan. Gaat gewoon ineens extreem hard sinds de Augmentations en verwijdering van Armor upgrade cap.ArgantosNL schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:10:
[...]
Als je met een high rank met 300+ armor een keer low rank de melee in duikt hoef je niet veel te vrezen. Dit spel heeft geen ironman mode waarbij het hele spel opnieuw moet beginnen als je een keer dood gaat.
Ik moet de bandit mantle ook vaker gebruiken.ArgantosNL schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:01:
[...]
Ik zou zeggen maak een setje dualblades en combineer dat met een bandit mantle.
Heb een set gemaakt voor bandit mantle, maar nu ben ik blutAlvanosa schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:21:
[...]
Ik moet de bandit mantle ook vaker gebruiken.
Maar inderdaad nu ook maar eens proberen om die farm methode te gebruiken. nu g moot8k Zenny op het moment
Welk setje ben je uiteindelijk aan het maken voor de Dual Blades?Bokkie schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:31:
[...]
Heb een set gemaakt voor bandit mantle, maar nu ben ik blutmoet nog 1 blade upgrade doen
Maar inderdaad nu ook maar eens proberen om die farm methode te gebruiken. nu g moot8k Zenny op het moment
Ik heb verschillende bulds opgezocht en bekeken, uiteindelijk gegaan voor de fire and ice build van Cowboy omdat ik al redelijk wat teostra armor op de plank had liggen.Alvanosa schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:34:
[...]
Welk setje ben je uiteindelijk aan het maken voor de Dual Blades?
YouTube: Monster Hunter World - Dual Blades Build: Fire and Ice
Ik gebruik nogal wat Dual Blades, maar Fire and Ice is een heerlijk wapen, mijn build is net wat anders. Ik heb nou de kushala gear omgeruild voor de Rathalos gear.Bokkie schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:38:
[...]
Ik heb verschillende bulds opgezocht en bekeken, uiteindelijk gegaan voor de fire and ice build van Cowboy omdat ik al redelijk wat teostra armor op de plank had liggen.
YouTube: Monster Hunter World - Dual Blades Build: Fire and Ice
Verder vind ik het een hele toffe build.
Edit: ohw fuck nou wil ik handicraft gaan halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Alvanosa op 07-03-2018 12:49 ]
Ben eigenlijk op zoek naar een hybrid gear set waarmee ik zowel Dual Blades als insect Glaive kan gebruiken met hooguit 1 item swap of een paar decoration swaps.Alvanosa schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:47:
[...]
Ik gebruik nogal wat Dual Blades, maar Fire and Ice is een heerlijk wapen, mijn build is net wat anders. Ik heb nou de kushala gear omgeruild voor de Rathalos gear.
Verder vind ik het een hele toffe build.
Edit: ohw fuck nou wil ik handicraft gaan halen.
Volgens mij zijn er namelijk redelijk wat raakvlakken met handige talents
Hmm ik heb zelf nog totaal niet naar insect glaive gekeken, maar als je een mooie hybride set hebt laat het me weten!Bokkie schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:12:
[...]
Ben eigenlijk op zoek naar een hybrid gear set waarmee ik zowel Dual Blades als insect Glaive kan gebruiken met hooguit 1 item swap of een paar decoration swaps.
Volgens mij zijn er namelijk redelijk wat raakvlakken met handige talents
Ik pak altijd een Hunt Jagras investigation. Geen capture, want dat gaat wel eens mis, doordat hij wel erg snel neer gaat. Met Bandit mantle sla ik er gemiddeld zo'n 15 scales af, doordat er ook een aantal 2k scales tussen zitten zit ik gemiddeld op een run van ongeveer 25k Zenny per 5 minuten. Easy farm!!Bokkie schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:31:
[...]
Heb een set gemaakt voor bandit mantle, maar nu ben ik blutmoet nog 1 blade upgrade doen
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"