Toon je uberleet hackz0r skillz en kopieer dat ding naar de PS4
Laatste Elder nou ook neer.
PSN: Alvanosa
Lees op Reddit dat het event 'Deep Green Blues' (hunt 5 monsters in Ancient Forest) een extreem hoge kans geeft op mini's en giants. Soms wel 3 monsters per run. Dus die ga ik zeker een paar keer runnen om alle crowns te krijgen uit dat gebied. En dan hopen op een soortgelijk event de volgende week voor een ander gebied.
MHW: Jay
Netjes! Viel het mee? Solo? Speciale gear?
EDIT
Hier staan handige tips voor Nergigante! Staan dingen tussen die nog niet eerder gehoord of gelezen had!
En ook nog...
The Nergigante doesn't really use elemental attacks, so we'd simply recommend taking in the most powerful set of the armor you can get your hands on. The Nergigante is weak to electricity however, and an electrical attack to the head can stun the beast for a short amount of time.
[ Voor 64% gewijzigd door -SaveMe- op 17-02-2018 01:40 ]
GamiQ, de game notes app met game maps!
Nee het was verschrikkelijk met randoms die niet buffen. Iedereen zegt dat de tweede het ergste is, voor mij was het de laatste.-SaveMe- schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 23:09:
[...]
Netjes! Viel het mee? Solo? Speciale gear?
EDIT
Hier staan handige tips voor Nergigante! Staan dingen tussen die nog niet eerder gehoord of gelezen had!
En ook nog...
[...]
Nou heb ik wel eindelijk mijn elderseal dankzij het team. Er zijn nog enkele ohh shit momenten maar dat kan de pret en spanning niet drukken.
Ben Poogie kwijt en wil hem wat meer tam maken. Ga wel even goed rondzoeken
He's taking a dumpGeteisem schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 08:44:
Ben Poogie kwijt en wil hem wat meer tam maken. Ga wel even goed rondzoeken
Gisteren nog even snel Vaal Hazak solo gedaan
Wil niet te veel achter gaan lopen natuurlijk.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Ik heb die 3 elders gisteren ook met randoms gedaan. De ene keer is het echt niks, de andere keer weer super. Zodra iedereen health boosters gebruikt, af en toe een flash pod en een beetje de buffs up houdt, dan wordt het een stuk makkelijker.Alvanosa schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 03:07:
[...]
Nee het was verschrikkelijk met randoms die niet buffen. Iedereen zegt dat de tweede het ergste is, voor mij was het de laatste.
Nou heb ik wel eindelijk mijn elderseal dankzij het team. Er zijn nog enkele ohh shit momenten maar dat kan de pret en spanning niet drukken.
Vandaag Negro gesolo-ed 3x. Naar mijn idee makkelijker en sneller te solo-en wanneer de gear juist is, dan met een groep.
je loopt voorSeroczynski schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 12:20:
Gisteren nog even snel Vaal Hazak solo gedaanWil niet te veel achter gaan lopen natuurlijk.
Zo 'eindelijk' de ending credits gezien met dank aan een aantal Tweakers.
Met gunlance ben je een tank toch zodat andere kunnen dpsen of is het ook een dps class?
Heerlijk spel zeg. Heb er al 12 uur opzitten en ben HR 4 geloof ik. Ik loop alleen maar rondjes en ben aan het hakken en doe investigations. Misschien toch maar eens quests gaan doen. Dat is de snelste manier om je HR omhoog te krijgen neem ik aan?
In het begin gaat je HR alleen omhoog met main story quests. Echter alle exp wordt op de achtergrond wel bewaard. Na de laatste main story quest schiet je HR dan ook omhoog doordat al die exp van alle events/investigations/side quests die je op de achtergrond hebt zitten "sparen" opeens wel meetellen.Glasscar schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:54:
Heerlijk spel zeg. Heb er al 12 uur opzitten en ben HR 4 geloof ik. Ik loop alleen maar rondjes en ben aan het hakken en doe investigations. Misschien toch maar eens quests gaan doen. Dat is de snelste manier om je HR omhoog te krijgen neem ik aan?
Vanmiddag ook Kushala Daoro gesolo'd. Die vond ik een heel stuk gemakkelijker dan Vaal Hazak. Bij Teostra ben ik helaas gefaald. Misschien kan ik het vandaag of morgen nog een keertje proberen, ik had 'm bijna dood
Ah mooi, dan komt dat goed! Zsm de story doen dan maar.y0ukn0w schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:14:
[...]
In het begin gaat je HR alleen omhoog met main story quests. Echter alle exp wordt op de achtergrond wel bewaard. Na de laatste main story quest schiet je HR dan ook omhoog doordat al die exp van alle events/investigations/side quests die je op de achtergrond hebt zitten "sparen" opeens wel meetellen.
Er zijn geen 'classes' als in MMO's. Alle wapens doen damage, en hoewel er een paar wapens wat andere effecten hebben (zoals bijv. Hunting Horn die kan buffen en healen) is er niet iets als 'wapen x is voor healers, wapen y voor tanks'. Ja, je kan wat klappen vangen met het schild van Gunlance, Lance, SnS en Charge Blade, maar je kan niet taunten of iets in die zin. Het is puur voor je eigen veiligheid, niet die van de groep.raro007 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:08:
Met gunlance ben je een tank toch zodat andere kunnen dpsen of is het ook een dps class?
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Ga je ineens hardcore ?Seroczynski schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:53:
Vanmiddag ook Kushala Daoro gesolo'd. Die vond ik een heel stuk gemakkelijker dan Vaal Hazak. Bij Teostra ben ik helaas gefaald. Misschien kan ik het vandaag of morgen nog een keertje proberen, ik had 'm bijna dood
[ Voor 8% gewijzigd door -SaveMe- op 17-02-2018 23:45 ]
Enige taunt = een Challenger Mantel. Maar ik zie geen nut dat ding ooit mee te nemen.
Wij doen altijd samen lange gamesessies. Hadden op een gegeven moment DKCR:TF (WiiU) uitgespeeld dus toen heb ik hem even MHW laten zien. Heb hem even de credits getoond-SaveMe- schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 23:45:
[...]
Ga je ineens hardcore ?Ik dacht dat jij niet zou spelen dit weekend? Iets met vriend enzo
Bedankt flapperbol voor het laatste gevecht! Eindelijk de eindcredits!
Net weer even zo'n gathering ding gedaan. Lijstjes OCD etc. Maar goed hopelijk was dat de laatste. Mogen ze in het vervolg er wel uit laten dit soort quests.
Damn, alle bazen neer dus. Ik ga jullie daarvoor toch lief aankijken. Kan de moed en skill niet op brengen om ze solo te doen ...Seroczynski schreef op zondag 18 februari 2018 @ 09:59:
[...]
Wij doen altijd samen lange gamesessies. Hadden op een gegeven moment DKCR:TF (WiiU) uitgespeeld dus toen heb ik hem even MHW laten zien. Heb hem even de credits getoondMaar ben van de week gewoon weer in de Tweakers sessie te vinden
Gisteren een paar SOSjes met randoms gedaan. Rathalos HR (moet nog steeds een jewel voor mijn armor
Sowieso meerdere keren mee gemaakt dat de quest leader niet eens camp 17 heeft unlocked. Erg handig in de Rathalos fight, NOT! Echt WTF, zo ver zijn en dan dat camp niet hebben. Je loopt je een ongeluk

In de laatste sessie waren het ook nog echt eens suffies ook nog. Hebben we eindelijk Rathalos aan het slapen in zijn nest, ben ik bezig te trappen, slaat zo'n gast Rathalos wakker en moeten we die hele rage fase nog door. Heb ff staan vloeken ...
En ik word ook echt gek van die Bazelgeuse. Wie ooit bedacht heeft dat het leuk is dat hij elk gevecht meermalen komt verstoren ...

[ Voor 41% gewijzigd door -SaveMe- op 18-02-2018 13:03 ]
Ik ben allang blij dat ze in de optionals zitten, ipv key (assigned) questsGeteisem schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:44:
Net weer even zo'n gathering ding gedaan. Lijstjes OCD etc. Maar goed hopelijk was dat de laatste. Mogen ze in het vervolg er wel uit laten dit soort quests.
Sommige zijn ook lekker vlug te doen, maar goed. Ik moet er ook nog een paar iig.
Ik moet zeggen dat ik Bazelgeuse een stuk minder erg vind dan de Deviljho. Deviljho was altijd een soort van Anjanath on steroids, en ipv. vuur knalt ie lasers. Daarnaast is Deviljho echt belachelijk agressief, dus ik kan niet wachten totdat 'ie erin zit-SaveMe- schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:58:
[...]
Damn, alle bazen neer dus. Ik ga jullie daarvoor toch lief aankijken. Kan de moed en skill niet op brengen om ze solo te doen ...
Gisteren een paar SOSjes met randoms gedaan. Rathalos HR (moet nog steeds een jewel voor mijn armor).
Sowieso meerdere keren mee gemaakt dat de quest leader niet eens camp 17 heeft unlocked. Erg handig in de Rathalos fight, NOT! Echt WTF, zo ver zijn en dan dat camp niet hebben. Je loopt je een ongeluk![]()
In de laatste sessie waren het ook nog echt eens suffies ook nog. Hebben we eindelijk Rathalos aan het slapen in zijn nest, ben ik bezig te trappen, slaat zo'n gast Rathalos wakker en moeten we die hele rage fase nog door. Heb ff staan vloeken ...
En ik word ook echt gek van die Bazelgeuse. Wie ooit bedacht heeft dat het leuk is dat hij elk gevecht meermalen komt verstoren ...
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
-SaveMe- schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:58:
[...]
Damn, alle bazen neer dus. Ik ga jullie daarvoor toch lief aankijken. Kan de moed en skill niet op brengen om ze solo te doen ...
Gisteren een paar SOSjes met randoms gedaan. Rathalos HR (moet nog steeds een jewel voor mijn armor).
Sowieso meerdere keren mee gemaakt dat de quest leader niet eens camp 17 heeft unlocked. Erg handig in de Rathalos fight, NOT! Echt WTF, zo ver zijn en dan dat camp niet hebben. Je loopt je een ongeluk![]()
Moet ook die Bazelgeuses nog doen. Paar keer met Randoms vanochtend een poging gedaan maar is echt geen doen.

Heb je de rest ook al gehaald ? Heb je snel gedaanwillem100 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:48:
[...]
Ik wil vanavond wel helpen. Moet Vaal nog doen van de Elders
Eindelijk Xeno neer, uiteindelijk 5 pogingen voor nodig gehad. 3 keer ben ik überhaupt niet bij de 2e fase gekomen. 2e poging wel, maar al met 2 carts. Toen had ik er genoeg van en heb de 5e poging maar even afgerond zonder te carten.
Die Bazelgeuses met wat Tweakers gedaan. Wil dit keer wel de weekly moet doen nog 3 tempered geloof ik en dan heb ik alle bounties voor deze week.
Ugh, af en toe vind ik de progression walls wel zwaar irritant.
Nu al 3 dagen op Pink Rathian vast en er komt geen hond op SOS af, omdat iedereen die hem al gedaan heeft joined niet meer en iedereen die hem nog moet doen kan de SOS niet zien omdat het een 7 ster SOS is voor een 6 Ster level
Nu al 3 dagen op Pink Rathian vast en er komt geen hond op SOS af, omdat iedereen die hem al gedaan heeft joined niet meer en iedereen die hem nog moet doen kan de SOS niet zien omdat het een 7 ster SOS is voor een 6 Ster level

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Ik geloof niet dat er niemand van de Tweakers squad niet even met je mee wil. Het is dat ik er zo vandoor moet, anders kwam ik je wel even helpen.Bokkie schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:36:
Ugh, af en toe vind ik de progression walls wel zwaar irritant.
Aankomende week geen uitval van verplichtingen, dus zal in de avonden minder online zijn. Kom sowieso nog wel af en toe even binnenvallen, en helemaal in het weekend
Ik zit niet in de tweakers squad
en heb ook geen idee hoe groot de xbox pool is trouwens.
Kwam gewoon even gal spuwen eigenlijk, maar als er een squad is misschien wel handig om te joinen, (voor dit soort ***** quests
)
Kwam gewoon even gal spuwen eigenlijk, maar als er een squad is misschien wel handig om te joinen, (voor dit soort ***** quests
Als er een Xbox squad is, wil ik ook wel joinen. @Bokkie helaas ben ik nog niet zo ver, anders joinde ik wel.
Heb er dit weekend best wel wat uren ingestoken😅 Vond dat tracks zoeken voor die elders maar niks-SaveMe- schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:18:
[...]
Heb je de rest ook al gehaald ? Heb je snel gedaan
Hmmm. Kan vanavond ook niet spelen. Morgenavond weer. Dan moet ik dus die elders gaan doen ....willem100 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:47:
[...]
Heb er dit weekend best wel wat uren ingestoken😅 Vond dat tracks zoeken voor die elders maar niks
Heb je de tracks al? Die quests zijn wel te doen als je armor een beetje ok is
Ik weet niet wie de tweakers squad managed, ik zou er anders wel kunnen helpen.Bokkie schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:26:
Ik zit niet in de tweakers squaden heb ook geen idee hoe groot de xbox pool is trouwens.
Kwam gewoon even gal spuwen eigenlijk, maar als er een squad is misschien wel handig om te joinen, (voor dit soort ***** quests)
Tracks heb ik allemaal, cutscenes gezien ook. Helemaal klaar er voorwillem100 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 18:40:
Heb je de tracks al? Die quests zijn wel te doen als je armor een beetje ok is
Nog iets lastiger, heb defense nu rond 330.
We doen het morgenavond gewoon👍
Heb je ze solo of in een groep gedaan ?willem100 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:53:
Nog iets lastiger, heb defense nu rond 330.
Ik heb nog steeds iets van 260 def, maar uiteindelijk gaat het erom dat je niet wordt geraakt :-)
Ik heb ze in een groep gedaan😅
Thanks,ArgantosNL schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:27:
[...]
Ik weet niet wie de tweakers squad managed, ik zou er anders wel kunnen helpen.
Maar inmiddels eindelijk gelukt. maat van mij was er voorbij en we hebben hem met alle andere monster laten vechten
zit nu bij nerigante...speel het solo dus is het best wel frustrerend als je 3 keer opnieuw moet begingen...
probleem is als bow speler je 3 belangrijkste attacks (denk ik
) animation lock hebben, en ze je niet kan cancelen...ja ik speel tera en daar kan het wel. XD
probleem is als bow speler je 3 belangrijkste attacks (denk ik
Vanavond bewust niet gespeeld want iets teveel gespeeld de rest van het weekend. Morgen nog even 2 Tempered jagen voor de weekly bounties en dan weer farmen voor gear.
GohSeroczynski schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:20:
Ik heb nog steeds iets van 260 def, maar uiteindelijk gaat het erom dat je niet wordt geraakt :-)
Maar ja, die big hit + stun + second hit er overheen he
Als je hulp nodig hebt, moet je maar een gil geven wanneer ik online ben. Nergi heeft voor mij alleen 1 irritante dive en verder lukt het aardig om hem snel neer te krijgen.raro007 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:57:
zit nu bij nerigante...speel het solo dus is het best wel frustrerend als je 3 keer opnieuw moet begingen...
probleem is als bow speler je 3 belangrijkste attacks (denk ik) animation lock hebben, en ze je niet kan cancelen...ja ik speel tera en daar kan het wel. XD
Gisteren eindelijk tijd gevonden om alles solo te clearen. Vrij weinig problemen gehad, eigenlijk enkel met diablos voor de 1 of andere reden. Alle elder dragons vielen wat tegen qua difficulty, enkel kirrin die soms een stunlock doet en 2 a 3 hits weet te geven en je dus meteen faint 
Nu maar door farmen voor wat leuke t8 gear. Mocht er iemand hulp nodig hebben met quests, stuur maar even een dm en ik ben er waarschijnlijk morgenavond om te helpen
Nu maar door farmen voor wat leuke t8 gear. Mocht er iemand hulp nodig hebben met quests, stuur maar even een dm en ik ben er waarschijnlijk morgenavond om te helpen
Dive waar hij als het ware op zijn zij licht en over de grond gaat? De 1 shot skills ook wel.Triguld schreef op zondag 18 februari 2018 @ 23:12:
[...]
Als je hulp nodig hebt, moet je maar een gil geven wanneer ik online ben. Nergi heeft voor mij alleen 1 irritante dive en verder lukt het aardig om hem snel neer te krijgen.
Probleem is dat moment wanneer je weg wilt springen maar niet kan. ( animation lock)
Kijk morgen wel.
Dat is niet degene waar ik bang voor ben, maar de aanval wanneer hij 1 a 2 seconden de lucht in vliegt en ineens duikt op een persoon.raro007 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 23:33:
[...]
Dive waar hij als het ware op zijn zij licht en over de grond gaat? De 1 shot skills ook wel.
Probleem is dat moment wanneer je weg wilt springen maar niet kan. ( animation lock)
Kijk morgen wel.
Toevallig ben ik er morgen niet, concert. Maar sowieso succes gewenst.
Ik kan wel helpen, ik moet nergigante nog een paar keer farmen.raro007 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 23:33:
[...]
Dive waar hij als het ware op zijn zij licht en over de grond gaat? De 1 shot skills ook wel.
Kijk morgen wel.
Bij Nergigante gebruik ik als Bow gebruiker eigenlijk amper tot geen Dragon piercer, juist vanwege de lock. Je doet veel damage met je 1-2-3 charges en je spread shot, en die zijn lekker vlug zonder echt een animation lock. Misschien je speelstijl iets aanpassen?raro007 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:57:
probleem is als bow speler je 3 belangrijkste attacks (denk ik) animation lock hebben, en ze je niet kan cancelen...ja ik speel tera en daar kan het wel. XD
Als je online gaat spelen zijn er vast wel Tweakers die je willen helpen (ik weet zo 1-2-3 niet of je in de squad zit / welk platform je speelt).
Voor de rest, mochten er nog Tweakers zijn die de squad in willen / moeten op de PS4, laat het even weten. Het is de laatste tijd vrij rustig en ik heb het zelf ook even op een lager pitje staan vanwege andere prioriteiten, maar kan natuurlijk in de avond wel even helpen en inviten
Pink rath dus down, nu maar tracken voor HR Kirin, ik wil zijn set hebben namelijk.
Ben pas HR14 maar kom nu volgens mij wel op het punt da tik de consumable wil gaan stacken zoals demon drug enzo.
Ben pas HR14 maar kom nu volgens mij wel op het punt da tik de consumable wil gaan stacken zoals demon drug enzo.
Wacht maar tot je straks wat verder bent dan gaat het hard met de Ranks.
Inmiddels 40 maar nog niet uitgespeeld voorlopig gok ik.
Inmiddels 40 maar nog niet uitgespeeld voorlopig gok ik.
Nadat ik Xeno doodde, ging ik meteen naar HR29. Ondertussen nog niet die twee tempered Bazels gedood, maar wel bijna all 7 ster optionals klaar. Alleen nog Diablos en Black Diablos en dan de special arena's. (krijg ik gelijk de laatste ale, waarmee ik alle ingredients heb voor de canteen) Daarna nog drie 8 ster optionals openstaan voor Teostra, Kushula en Kirin. Daarna maar eens die Bazels aanpakken, misschien ga ik daarna wel meteen naar HR49
Ik moet daar ook nog een heleboel, en ik mis nog een quest voor 6* optionals denk ik.Yukidaruma schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:24:
Nadat ik Xeno doodde, ging ik meteen naar HR29. Ondertussen nog niet die twee tempered Bazels gedood, maar wel bijna all 7 ster optionals klaar. Alleen nog Diablos en Black Diablos en dan de special arena's. (krijg ik gelijk de laatste ale, waarmee ik alle ingredients heb voor de canteen) Daarna nog drie 8 ster optionals openstaan voor Teostra, Kushula en Kirin. Daarna maar eens die Bazels aanpakken, misschien ga ik daarna wel meteen naar HR49
Ik ging naar HR26, mag dus nog wat optionals e.d. doen. Ben daar reeds mee verdergegaan en ben nu HR28, heb net een optional Xeno quest, dus die wil ik sowieso even doen. Morgenavond maar weer kijken
Blauwe complete betekent dat je ze nog niet allemaal hebt, rood als je echt alle quests hebt gedaan.Alvanosa schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:35:
[...]
Ik moet daar ook nog een heleboel, en ik mis nog een quest voor 6* optionals denk ik.
Hier is een lijst te vinden van alle optionals: https://monsterhunterworl...alife.com/Optional+Quests
Viel me op dat er geen Special Arena quests zijn voor Dodogama en Lavasioth.
Ja klopt, maar ik heb de beesten gevongen, enkel zie ik de speciale quests nog niet. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar ik moet alles rood completed hebben (OCD) hiervoor.Yukidaruma schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:22:
[...]
Blauwe complete betekent dat je ze nog niet allemaal hebt, rood als je echt alle quests hebt gedaan.
Hier is een lijst te vinden van alle optionals: https://monsterhunterworl...alife.com/Optional+Quests
Viel me op dat er geen Special Arena quests zijn voor Dodogama en Lavasioth.
Als het goed is kun je ze 1x verslaan in de special arena per keer dat je ze vangt, daarna verdwijnt de quest weer. Misschien mis je nog ergens een quest voor een specialized tool, canteen ingredient (ben je al eens bij de research base gaan kijken? daar zijn er wat voor drinks, een paar zijn van die bounty deliveries, een paar zijn optional quests), of een van de capture quests voor de Smart Biologist?
Ik heb ze niet eens gezien na het capturen, dus ik snap het niet. Ik zal de rest later vandaag checken in Astara heb ik wel alle quests gedaan, maar research base heb ik zoveel mogelijk overgeslagen.Yukidaruma schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:33:
Als het goed is kun je ze 1x verslaan in de special arena per keer dat je ze vangt, daarna verdwijnt de quest weer. Misschien mis je nog ergens een quest voor een specialized tool, canteen ingredient (ben je al eens bij de research base gaan kijken? daar zijn er wat voor drinks, een paar zijn van die bounty deliveries, een paar zijn optional quests), of een van de capture quests voor de Smart Biologist?
Hm, dan weet ik het zo ook niet. Kan volgens mij ook niet te maken hebben met research level, die had ik voor Pink Rathian bijvoorbeeld pas op 1 ster toen ik de special arena quest al kreeg. Kan best wel eens zijn dat je iets anders vrij moet spelen eerst, maar wat...
Ok, het research centre zit nog vol met quests!
Er schijnt ook een quest te zijn die unlocked na het researchen van 15 monsters t/m level 6.Alvanosa schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:14:
Ok, het research centre zit nog vol met quests!
Zo alle bounties voor deze week gedaan en nog wat Gear kunnen craften. Nog heel eventjes dan

Ik dacht ik doe vast ff de cutscene voor het laatste monster. Willem was toch ff wat anders doen. Cutscene gehad gehad, ik denk eens kijken hoe het gaat. Al een tijdje bezig, joined een Japanner en nog wat later joined Gray! En een tijdje later ging hij down
En toen 20 minuten naar credits staan staren die je niet kunt skippen...
Morgenavond nog maar eens wat hunts doen enzo ...
Pff gisteren groot deel van de avond bezig geweest met Rathalos farmen, had zelf nog geen optionals of assignments voor hem, dus dan maar SOS joinen..
Alleen maar die combo te vinden van Normal en Azure >_<, geen gevecht gevecht had waar Rathian of B52 of allebei zich er niet bij mengde
Uiteindelijk genoeg mats om die azure rath set te maken voor ik eindelijk de Rathalos Ruby had voor mijn Rathalos chest.
Maar nu gelukkig een heerlijke combo om full lightning/ice te runnen, Alleen nog odogaron'scoil voor level 2 critical eye ipv de level 1 van LR coil die ik nu nog draag.
Dan samen metcritical element, lvl 3 weakness exploit en lvl3 constitution, arrows for days
(alleen niet geraakt worden
beetje glass cannon verhaal zeg maar)
Alleen maar die combo te vinden van Normal en Azure >_<, geen gevecht gevecht had waar Rathian of B52 of allebei zich er niet bij mengde

Maar nu gelukkig een heerlijke combo om full lightning/ice te runnen, Alleen nog odogaron'scoil voor level 2 critical eye ipv de level 1 van LR coil die ik nu nog draag.
Dan samen metcritical element, lvl 3 weakness exploit en lvl3 constitution, arrows for days

Hier weinig aan MHW toegekomen de laatste dagen helaas. Laatste monster voor mij is dus nog steeds LR Legiana.. ik neem lekker de tijd, zoals met de eerdere MH’s
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Ik ben mijn bowset een beetje aan het klaarmaken, ik ga voor het volgende:Bokkie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 07:18:
Pff gisteren groot deel van de avond bezig geweest met Rathalos farmen, had zelf nog geen optionals of assignments voor hem, dus dan maar SOS joinen..
Alleen maar die combo te vinden van Normal en Azure >_<, geen gevecht gevecht had waar Rathian of B52 of allebei zich er niet bij mengdeUiteindelijk genoeg mats om die azure rath set te maken voor ik eindelijk de Rathalos Ruby had voor mijn Rathalos chest.
Dan samen metcritical element, lvl 3 weakness exploit en lvl3 constitution, arrows for days(alleen niet geraakt worden
Dragonking eye patch
Kasier mail B
Kushala grip B
Nergigante coil B
Dober greaves B
Moet nog voor een aantal farmen, maar dat komt wel goed neem ik aan, daarna moet ik bow leren spelen.
Dit was een pittige inderdaad. Neem flashpods mee want die azure Rathalos is nogal aggresief en blijft aan een stuk door aanvallen.Bokkie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 07:18:
Alleen maar die combo te vinden van Normal en Azure >_<, geen gevecht gevecht had waar Rathian of B52 of allebei zich er niet bij mengdeUiteindelijk genoeg mats om die azure rath set te maken voor ik eindelijk de Rathalos Ruby had voor mijn Rathalos chest.
Dan samen metcritical element, lvl 3 weakness exploit en lvl3 constitution, arrows for days(alleen niet geraakt worden
Ik heb een paar beginnersvragen voor co-op.
Een vriend en ik zijn nu ongeveer level 3, maar we hebben problemen om samen verhaalmissies te doen.
Toen ik level 2 was, kon ik niet meedoen aan zijn missies van level 3. Tot daaraan kunnen wij de logica nog volgen.
Nu hebben we op elkaar gewacht en nog lukt het niet. We kunnen ieder apart dezelfde missie spelen, maar samen lukt het niet. Ik krijg de melding dat ik nog een cutscene moet zien. Terwijl ik echt niet weet waar ik nog enig filmpje kan bekijken.
Een vriend en ik zijn nu ongeveer level 3, maar we hebben problemen om samen verhaalmissies te doen.
Toen ik level 2 was, kon ik niet meedoen aan zijn missies van level 3. Tot daaraan kunnen wij de logica nog volgen.
Nu hebben we op elkaar gewacht en nog lukt het niet. We kunnen ieder apart dezelfde missie spelen, maar samen lukt het niet. Ik krijg de melding dat ik nog een cutscene moet zien. Terwijl ik echt niet weet waar ik nog enig filmpje kan bekijken.
Je moet spelen tot je een SOS kan sturen in de missie, dan heb je de cutscenes gehad en kun je samen spelen, vrij irritant maarja.Tits schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:25:
Ik heb een paar beginnersvragen voor co-op.
Je kunt ook spelen tot de SOS en dan terug naar town, zodat je de zelfde missie van je maat kan joinen (moet hij wel de cutscenes gehad hebben en een sos kunnen sturen)
Verwijderd
Dit weekend de HR legiana armor set gefarmed.
Divine blessing lvl 3 is wel echt een aanrader door de dmg reduce kans van 50%. Ook de extra bow charge is wel prettig met dragon piercer en power arrows, de bonus voor de quest rewards is ook een fijne bijkomstigheid.
Verder rustig door met optionals en verschillende investigations.
Na bow wil ik wel een nieuw wapen gaan proberen maar ben er nog niet helemaal uit.
Divine blessing lvl 3 is wel echt een aanrader door de dmg reduce kans van 50%. Ook de extra bow charge is wel prettig met dragon piercer en power arrows, de bonus voor de quest rewards is ook een fijne bijkomstigheid.
Na bow wil ik wel een nieuw wapen gaan proberen maar ben er nog niet helemaal uit.
Ik ga binnenkort ff een nieuwe char beginnen, gewoon om de Charge blade te verkennen en te leren.
-SaveMe- schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:57:
Ik dacht ik doe vast ff de cutscene voor het laatste monster. Willem was toch ff wat anders doen. Cutscene gehad gehad, ik denk eens kijken hoe het gaat. Al een tijdje bezig, joined een Japanner en nog wat later joined Gray! En een tijdje later ging hij downEn toen 20 minuten naar credits staan staren die je niet kunt skippen...
Ik ben online vanavond, bashen we die laatste baas ff.willem100 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:47:
[...]
Kan je vanavond mooi even met mij meelopen. Wil vanavond ook 20 min naar de eind credits staren
Gisteren nog even een dikke Bow gecraft naast mijn Light Bowgun (99% playtime) en Heavy Bowgun.
-SaveMe- schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:57:
Ik dacht ik doe vast ff de cutscene voor het laatste monster. Willem was toch ff wat anders doen. Cutscene gehad gehad, ik denk eens kijken hoe het gaat. Al een tijdje bezig, joined een Japanner en nog wat later joined Gray! En een tijdje later ging hij downEn toen 20 minuten naar credits staan staren die je niet kunt skippen...
willem100 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:47:
Kan je vanavond mooi even met mij meelopen. Wil vanavond ook 20 min naar de eind credits staren
Yes, ik ben er vanavond ook weer! Pak ik ff dat laatste plekkie mee als 't kanTriguld schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:51:
Ik ben online vanavond, bashen we die laatste baas ff.Ik heb hem nog te weinig gedaan, maar dat is meer omdat het gevecht zo traag verloopt.
Ik kan ook meehelpen, en kan ik niet mee dan ga ik wat anders farmen.Seroczynski schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:07:
[...]
[...]
[...]
Yes, ik ben er vanavond ook weer! Pak ik ff dat laatste plekkie mee als 't kan
Ah, dus dat is Divine blessing!Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:33:
Dit weekend de HR legiana armor set gefarmed.
Ik kon gisteren een hele toffe nieuwe Hunting horn maken (lijkt op een gitaar *) ), en die kon onder andere Divine Blessing en Cure all Ailments.
Sowieso nog steeds erg blij met mijn Horn collectie. Met één kan ik , als ik de AttackBoost song speel, op een attack boven de 1000 uitkomen
@Triguld @Alvanosa @Seroczynski Bedankt alvast, met 4 man moet het lukken vanavond.
Heb met mijn huidige armor -9 dragon, dat lijkt me niet goed. Hoop dat ik dat met elemental res. meal kan compenseren.
Heb met mijn huidige armor -9 dragon, dat lijkt me niet goed. Hoop dat ik dat met elemental res. meal kan compenseren.
Jouw horn collectie is super👌Dat merk je echt.Flapperbol schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:19:
[...]
Ah, dus dat is Divine blessing!
Ik kon gisteren een hele toffe nieuwe Hunting horn maken (lijkt op een gitaar *) ), en die kon onder andere Divine Blessing en Cure all Ailments.
Sowieso nog steeds erg blij met mijn Horn collectie. Met één kan ik , als ik de AttackBoost song speel, op een attack boven de 1000 uitkomen
Divine blessing lvl 3 werkt heel vaak, ik denk wel 50% van de tijd. Ik heb de charm, deze is makkelijk te lvl.
Ik ben sinds kort van Divine Blessing afgestapt om meer op offensive skills te focussen. Heb nu voornamelijk Weakness Exploit en Attack Damage.
Dat is ook goed, omdat ik nog in de story zit is mijn strategie puur gericht op overleven😅Seroczynski schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:36:
Ik ben sinds kort van Divine Blessing afgestapt om meer op offensive skills te focussen. Heb nu voornamelijk Weakness Exploit en Attack Damage.
Daarna moet je voor meer damage zorgen.
Verwijderd
Sinds afgelopen zaterdag in het bezit van deze game. Het is echt nog een aardige zoektocht om de game onder de knie te krijgen
Vind je het lastig met de wapens, of met de overload aan items dat het spel je bied?Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:07:
Sinds afgelopen zaterdag in het bezit van deze game. Het is echt nog een aardige zoektocht om de game onder de knie te krijgen
Verwijderd
De overload wat het spel allemaal te bieden heeftTriguld schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:10:
[...]
Vind je het lastig met de wapens, of met de overload aan items dat het spel je bied?
Wellicht is er nog wel een plekje vrij in de Tweakers squad. Moet je @Grumpmeister even lief aankijken.Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:07:
De tutorials komen gesegmenteerd voorbij. Gewoon rustig doorlezen, uitproberen en verdergaan.Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:11:
[...]
De overload wat het spel allemaal te bieden heeft
Verwijderd
Doe ik ook al hoor, maar dan nog is het gewoon veelSeroczynski schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:22:
[...]
De tutorials komen gesegmenteerd voorbij. Gewoon rustig doorlezen, uitproberen en verdergaan.
Verwijderd
Ik zou proberen eerst een wapen onder de knie te krijgen welke je fijn vindt spelen.Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:24:
[...]
Doe ik ook al hoor, maar dan nog is het gewoon veel
Als je dat hebt kun je vanuit daar verder.
Op youtube staan ook tal van videos met tips, half uurtje daaraan spenderen kan zeker geen kwaad
Hoewel ze het geleidelijker brengen dan voorgaande delen kan ik het overweldigende gevoel wel begrijpen voor nieuwere spelers. Focus je inderdaad gewoon rustig op een paar onderdelen, bijv. standaard quests en de optionals. Combineer dat met je eigen maken van de Armory en Canteen (waarbij je bij de canteen prima in het begin 'pre-determined' maaltijden kan pakken).
Zodra je dat een beetje door hebt, ga eens kijken bij de Resource Center en pak wat bounties en een investigation die je leuk vind. Hiermee leer je een beetje wat investigations doen en hoe je vrij makkelijk extra armor spheres kan krijgen. Beetje bij beetje, neem je tijd, en doe wat je leuk vind
Zodra je dat een beetje door hebt, ga eens kijken bij de Resource Center en pak wat bounties en een investigation die je leuk vind. Hiermee leer je een beetje wat investigations doen en hoe je vrij makkelijk extra armor spheres kan krijgen. Beetje bij beetje, neem je tijd, en doe wat je leuk vind
Thx, we dachten al dat we iets verkeerd deden. Kan je met die SOS dan niet de pech hebben dat een vreemde speler al joint voor je vriend erbij zit?Realshadow schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:28:
[...]
Je moet spelen tot je een SOS kan sturen in de missie, dan heb je de cutscenes gehad en kun je samen spelen, vrij irritant maarja.
Je kunt ook spelen tot de SOS en dan terug naar town, zodat je de zelfde missie van je maat kan joinen (moet hij wel de cutscenes gehad hebben en een sos kunnen sturen)
Ik heb nog geen van die monsters gezien met mijn hr14Alvanosa schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:09:
[...]
Ik ben mijn bowset een beetje aan het klaarmaken, ik ga voor het volgende:
Dragonking eye patch
Kasier mail B
Kushala grip B
Nergigante coil B
Dober greaves B
Moet nog voor een aantal farmen, maar dat komt wel goed neem ik aan, daarna moet ik bow leren spelen.
Kan bijna nerigante doen.
Zit nu met
Rathalos B chest
Ratahalos A boots
Odogaron B gloves
Kadachi A helm
Odogaron Low rank coil
Damage output is nu wel nice, binnenkort nerigante meepakken.
Dat kan ja, maar als je echt alleen met 2e wil spelen, zet je er een wachtwoord op voor je de missie start, anders kun je teruggaan naar de basis (nadat je sos kan sturen ivm cutscene) en kun je de quest opnieuw posten op het bord.Tits schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:58:
[...]
Thx, we dachten al dat we iets verkeerd deden. Kan je met die SOS dan niet de pech hebben dat een vreemde speler al joint voor je vriend erbij zit?
Het samen spelen in een groep gaat beetje moeizaam ivm joinen enzo maar als je eenmaal weet hoe het moet is het makkelijk.
Let wel op dat je in dezelfde sessie moet spelen als je maat anders zien jullie elkaars quest niet op het bord.
Ahh ja ik ben al de elder dragons voorbij, daarom ken je ze nog niet denk ik. Ik ben als Dual Blade daar voorbij gekomen en ben nou met de tempered bezig, dus ik dacht een mooi setje in elkaar te zetten voor mijn Bow.Bokkie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:00:
[...]
Ik heb nog geen van die monsters gezien met mijn hr14
Kan bijna nerigante doen.
Zit nu met
Rathalos B chest
Ratahalos A boots
Odogaron B gloves
Kadachi A helm
Odogaron Low rank coil
Damage output is nu wel nice, binnenkort nerigante meepakken.
ik heb dus ook al tich keer die Rathalos zitten farmen met SOS. En telkens en die Azure erbij en die BAzelgeuse. Echt schijt irritant. En ik doe het ook voor die Ruby, maar die dropt maar nietBokkie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 07:18:
Check! Ben online. en anderen ook, dus dat gaat komen. Wel een sloom gevecht. Niet moeilijk, maar duurt wat lang ...willem100 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:47:
[...]