Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Valandin
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 08-08 09:41
Even in spoiler tags.. zit vast bij een monster

spoiler:
Tot nu toe is het me bij alles wel gelukt om te solo'en. Nergigante was geen probleem, Kushula Daora was even doorzetten, ook in 1 try down gekregen, kostte wel 40 minuten omdat ik erg veilig speelde en al die wind-dingen behoorlijk irritant waren.

MAAR TOEN, TOEN KWAM TEOSTRA. Van het weekend denk ik een stuk of 10 attempts gedaan, wou hem eerst solo'en, toen dacht ik van, argh, ik heb hulp nodig, maar via SOS flare vind je alleen maar idioten die tijdens die explosie-aanval hem gaan huggen en ge-oneshot worden. Altijd binnen 10min quest failed als ik met mensen group.

Iemand tips voor dit gevecht? Waar moet ik op letten, hoe kan ik mezelf het best positioneren?
Ik begrijp het niet zo erg, alles tot teostra was relatief simpel maar dit is echt een totaal ander niveau.

Ik draag overigens, net zoals bij andere monsters, wel m'n damage gear. Vind ik leuker/uitdagender en het lijkt me dat ik teostra ook wel down moet krijgen zonder fire-res gear :p

Odoragon Set + Eyepatch + Max upgrade Tobi-Kadachi longsword zodat ik per sword hit 60-80 damage doe en 100-120 op m'n combo.

| Website: Nuloh.nl (Fotografie) | Nikon D600 | Nikon 50mm F/1.8 | Sigma 70-200 F/2.8 OS |

• Yukidaruma
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 09:16
Tips.. hm. Zelf niet echt problemen daar, het was niet veel anders dan bij andere monsters. Ben er zelf nog niet voorbij, maar dan ook pas 1x geprobeerd.
Goed opletten op de aanvallen. Neem de tijd en val aan als er een opening is. Liever een paar kansen om aan te vallen missen, dan dat je een keer te gretig bent en op een cart wordt afgevoerd.
Heb je al eens geprobeerd een ander wapen te gebruiken?

• ArgantosNL
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
quote:
Valandin schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:43:

spoiler:
Tot nu toe is het me bij alles wel gelukt om te solo'en. Nergigante was geen probleem, Kushula Daora was even doorzetten, ook in 1 try down gekregen, kostte wel 40 minuten omdat ik erg veilig speelde en al die wind-dingen behoorlijk irritant waren.

MAAR TOEN, TOEN KWAM TEOSTRA. Van het weekend denk ik een stuk of 10 attempts gedaan, wou hem eerst solo'en, toen dacht ik van, argh, ik heb hulp nodig, maar via SOS flare vind je alleen maar idioten die tijdens die explosie-aanval hem gaan huggen en ge-oneshot worden. Altijd binnen 10min quest failed als ik met mensen group.

Iemand tips voor dit gevecht? Waar moet ik op letten, hoe kan ik mezelf het best positioneren?
Ik begrijp het niet zo erg, alles tot teostra was relatief simpel maar dit is echt een totaal ander niveau.

Ik draag overigens, net zoals bij andere monsters, wel m'n damage gear. Vind ik leuker/uitdagender en het lijkt me dat ik teostra ook wel down moet krijgen zonder fire-res gear :p

Odoragon Set + Eyepatch + Max upgrade Tobi-Kadachi longsword zodat ik per sword hit 60-80 damage doe en 100-120 op m'n combo.
Wat is de hoofd reden dat je neer gaat, de grote AoE aanval? Als je die weet te ontwijken is het voor de rest een kwestie van je HP hoog houden.

• Daradius
  • Registratie: maart 2013
quote:

spoiler:

quote:
ArgantosNL schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:53:
[...]

Wat is de hoofd reden dat je neer gaat, de grote AoE aanval? Als je die weet te ontwijken is het voor de rest een kwestie van je HP hoog houden.
spoiler:
Ontwijken ? daar doen we niet aan, neem flash pods en flash bugs mee. als hij die grote aoe gaat doen, wapen weg en snel een flash pod schieten. zelfde geld voor alles wat kan vliegen, zodra ze in de lucht zijn, flash pod er onder en ze zijn zo neer.
quote:

spoiler:

Om ook maar binnen spoilertags te plaatsen:

spoiler:
Z'n explosie is aan het einde van z'n rage periode. Neem een flinke zut aan flashpods en bugs mee, en sta tegen het einde van z'n rage klaar met een pod in je slinger. Hiermee kan je 'm uit de explosie gooien, waardoor je dat probleem niet zal hebben.

Als je het voor elkaar kan krijgen, tegen de tijd dat 'ie tegen doodgaan aan zit, probeer 'm ook te flashen als hij naar z'n lair wilt vluchten (earplugs zijn hier erg handig). In z'n lair is het gevecht een stuk lastiger door alle exploderende lava.

En ik weet even niet wat de Tobi longsword doet qua damage, maar je kan overwegen een Legiana / Water longsword te maken om z'n zwakte voor water / ijs te abusen.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Triguld
  • Laatst online: 14-08 16:19
quote:
Alvanosa schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:09:
[...]

Ik heb Nergigante daarna nog wel gedaan met @Triguld ging goed, jammer dat ik zijn staart er niet af kreeg en hij de hoorns niet, maar het ging best goed ookal ging ik 1x dood.

Maar ik wil hem nog wel farmen voor mijn elderseal high wapen.
Nergigante en Teo vind ik best pittig. Maar begin nu Nergi te leren kennen. :) Ging idd best lekker hoor! Volgende keer 2 mega bommen meenemen. ;)

Tweakers MHW Steam group: https://steamcommunity.com/groups/tweakersMHW

• Alvanosa
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08:46
quote:
Triguld schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:01:
[...]

Nergigante en Teo vind ik best pittig. Maar begin nu Nergi te leren kennen. :) Ging idd best lekker hoor! Volgende keer 2 mega bommen meenemen. ;)
Haha ja zal ik doen, ik vergeet dat soort dingen telkens. Ik moet echt een farm set maken.

Ook nog een handige lijst gevonden:

Alvanosa wijzigde deze reactie 14-02-2018 13:04 (11%)

PSN: Alvanosa

• Valandin
quote:
Grumpmeister schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:56:
[...]

Om ook maar binnen spoilertags te plaatsen:

spoiler:
Z'n explosie is aan het einde van z'n rage periode. Neem een flinke zut aan flashpods en bugs mee, en sta tegen het einde van z'n rage klaar met een pod in je slinger. Hiermee kan je 'm uit de explosie gooien, waardoor je dat probleem niet zal hebben.

Als je het voor elkaar kan krijgen, tegen de tijd dat 'ie tegen doodgaan aan zit, probeer 'm ook te flashen als hij naar z'n lair wilt vluchten (earplugs zijn hier erg handig). In z'n lair is het gevecht een stuk lastiger door alle exploderende lava.

En ik weet even niet wat de Tobi longsword doet qua damage, maar je kan overwegen een Legiana / Water longsword te maken om z'n zwakte voor water / ijs te abusen.
Tobi Longsword heeft een goede base damage, extra element thunder damage maar dat maakt weinig uit in dit geval, het gaat om de affinity. de odoragon build is een beetje om critical hits gebouwd, ik heb als ik weak spots sla altijd 90% affinity dus ik doe alleen maar critical hits, daardoor doen mijn base longsword attacks al snel 80 damage per hit. Ik heb HR Investigations daar ook meestal in 4-5 minuten mee gecomplete. Niet de beste 'damage set' maar wel voor hoe ver ik ben. Volgende sta pis de Hazak Grosser maar dan moet ik eerst bij Vaal Hazak en Xeno'Jiiva zijn.

spoiler:
Ik doe het als volgt;
-Probeer zo veel mogelijk die leeuw op z'n gezicht te meppen.
-Aan het eind van z'n rage period flash ik hem
-Zijn m'n pods op dan houd ik na een tijd in z'n rage gewoon afstand tot hij ontploft en dan weer terug het gevecht in. (Ik ben nog nooit door die aanval dood gegaan, maar als ik SOS use gaat iedereen daar wel door dood waardoor m'n quest failed)

Ik loop vooral tegen z'n rage mode fire damage aan, als ik hem sla gaat m'n HP omlaag en als hij dan mij toevallig met een aanval raakt ben ik er geweest. Hebben jullie daar iets voor?

| Website: Nuloh.nl (Fotografie) | Nikon D600 | Nikon 50mm F/1.8 | Sigma 70-200 F/2.8 OS |

quote:
Valandin schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:05:
[...]

Tobi Longsword heeft een goede base damage, extra element thunder damage maar dat maakt weinig uit in dit geval, het gaat om de affinity. de odoragon build is een beetje om critical hits gebouwd, ik heb als ik weak spots sla altijd 90% affinity dus ik doe alleen maar critical hits, daardoor doen mijn base longsword attacks al snel 80 damage per hit. Ik heb HR Investigations daar ook meestal in 4-5 minuten mee gecomplete. Niet de beste 'damage set' maar wel voor hoe ver ik ben. Volgende sta pis de Hazak Grosser maar dan moet ik eerst bij Vaal Hazak en Xeno'Jiiva zijn.

spoiler:
Ik doe het als volgt;
-Zijn m'n pods op dan houd ik na een tijd in z'n rage gewoon afstand tot hij ontploft en dan weer terug het gevecht in. (Ik ben nog nooit door die aanval dood gegaan, maar als ik SOS use gaat iedereen daar wel door dood waardoor m'n quest failed)

Ik loop vooral tegen z'n rage mode fire damage aan, als ik hem sla gaat m'n HP omlaag en als hij dan mij toevallig met een aanval raakt ben ik er geweest. Hebben jullie daar iets voor?
spoiler:
Het kan zijn, maar pin me er niet op vast, dat die 'fire aura' negated wordt door Elderseal. Gebruik daarvoor de Dragon Pods die droppen vanuit hemzelf (volgens mij bij een break, met name) of geef je Palico een Elderseal wapen (zoals het Nergigante wapen)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Valandin
quote:
Grumpmeister schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:08:
[...]

spoiler:
Het kan zijn, maar pin me er niet op vast, dat die 'fire aura' negated wordt door Elderseal. Gebruik daarvoor de Dragon Pods die droppen vanuit hemzelf (volgens mij bij een break, met name) of geef je Palico een Elderseal wapen (zoals het Nergigante wapen)
spoiler:
Klinkt goed. Zal dat proberen :)

• Daradius
quote:
Valandin schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:05:
[...]

spoiler:
Ik doe het als volgt;

spoiler:
nooit echt heel veel last van gehad, speelde meestal dual blades, dus was ook snel weer weg als hij wou gaan aanvallen. Tip over je flash pods, neem flash bugs mee. dan kan je extra pods craften als ze op zijn (heb je er in totaal 13).
quote:
Daradius schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:18:
[...]

spoiler:
nooit echt heel veel last van gehad, speelde meestal dual blades, dus was ook snel weer weg als hij wou gaan aanvallen. Tip over je flash pods, neem flash bugs mee. dan kan je extra pods craften als ze op zijn (heb je er in totaal 13).
Als het inderdaad het probleem is bij SOS flares, dan kan je je als designated flasher opstellen. Dan weet je in ieder geval zeker dat de randoms er niet door dood gaan omdat je 'm uit de lucht knalt :)

• Triguld
Ik gebruik flashpods te weinig. Speel pas sinds vorige week met een controller, die snelle draaiknop moet beter kunnen werken heb ik al gezien. Zal nog ff een youtube video uitzoeken hoe ik efficienter kan switchen tussen potions, pillen, mantels, traps en pods. :)

• Alvanosa
quote:
Triguld schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:22:
Ik gebruik flashpods te weinig. Speel pas sinds vorige week met een controller, die snelle draaiknop moet beter kunnen werken heb ik al gezien. Zal nog ff een youtube video uitzoeken hoe ik efficienter kan switchen tussen potions, pillen, mantels, traps en pods. :)
Je kunt je radial menu aanpassen, als je dan r1 inhoud komt deze tevoorschijn en dan kun je met je stick een item kiezen. daarnaast zij ner vier menus.

• y0ukn0w
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07-07 13:56

y0ukn0w

aka Jarune/Jay

quote:
Grumpmeister schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:06:
[...]

Een van de mooie punten hieraan, 'A giant Anjanath'. Dit betekend (voor de completionists) waarschijnlijk een makkelijk te krijgen golden crown voor z'n formaat (en mogelijk voor mensen een 'gratis' achievement voor het recorden van een groter-dan-gemiddeld monster).

Ik zag op Reddit iemand langs komen die na 260 uur spelen pas de achievement voor kleinere monsters binnen wist te krijgen (en hij was op dat moment volgens mij ook pas de enige die die achievement had). Dit spel is in ieder geval niks voor trophy hunters :D
Stiekem een completionist. Hopen dat met die events en met meer data van spelers het wat eenvoudiger wordt om gericht die crowns te vinden. Maar voor nu nog lang geen zorg, eerst maar eens alle (optional) quests. Daar ga ik al even mee bezig zijn.

MHW: Jay

quote:
y0ukn0w schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:40:
[...]

Stiekem een completionist. Hopen dat met die events en met meer data van spelers het wat eenvoudiger wordt om gericht die crowns te vinden. Maar voor nu nog lang geen zorg, eerst maar eens alle (optional) quests. Daar ga ik al even mee bezig zijn.
Schijnbaar hebben de 15 minuten investigations een grotere kans op een 'miniature' monster. Maar dit kan confirmation bias zijn vanuit de gast die 'm afgerond heeft. Edit: Er kan zeker een kern van waarheid in zitten, aangezien monsters binnen 15 minuten investigations minder health hebben dan de normale 'versies' om het haalbaarder te maken. Vaak hebben kleine monsters ook minder health (en vice versa), tenminste, in vorige delen...

Ergens wil ik ook best een platinum trophy van MHW binnenhalen... Maar dat gaat wel een hele tijd duren (wat op zich prima is, beter dan de easy-to-get trophies).

Grumpmeister wijzigde deze reactie 14-02-2018 13:45 (16%)

Ben bang dat ik nooit voorbij die end game monsters kom. Klinkt me allemaal way too hardcore :X
Time will tell :)

Fools said I You do not know! Silence like a cancer grows!

• Alvanosa
quote:
y0ukn0w schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:40:
[...]

Hey Jay! Ja ik wil opzich ook wel de platinum trophy halen, maar ik ga dat gewoon rustig aan doen.

• Triguld
quote:
Alvanosa schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:28:
[...]

Je kunt je radial menu aanpassen, als je dan r1 inhoud komt deze tevoorschijn en dan kun je met je stick een item kiezen. daarnaast zij ner vier menus.
Ja klopt, alleen heb ik al zovaak dat ik perongelijk mijn mega potion gebruik, terwijl ik dat niet wil tijdens een gevecht of ontwijken van een monster. Ik zag al ergens op een stream dat je bepaalde settings kon aanpassen dat je een extra x moet klikken voordat je het geselecteerde item gebruikt.

quote:
Triguld schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:47:
[...]

Ja klopt, alleen heb ik al zovaak dat ik perongelijk mijn mega potion gebruik, terwijl ik dat niet wil tijdens een gevecht of ontwijken van een monster. Ik zal al ergens op een stream dat je bepaalde settings kon aanpassen dat je een extra x moet klikken voordat je het geselecteerde item gebruikt.
Dat zou ideaal zijn, ook maar even in kijken binnenkort. Want ik heb hetzelfde probleem, radial menu open en dan even de camera iets willen draaien, en opeens loop ik voor de neus van het monster een steak te eten :')

• Daradius
quote:
-SaveMe- schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:47:
Ben bang dat ik nooit voorbij die end game monsters kom. Klinkt me allemaal way too hardcore :X
Time will tell :)
er zijn altijd mensen die kunnen helpen :) na een tijdje leer je de move sets enzo vanzelf. ook word je gear steeds beter. heb al zat streamers gezien die binnen 5 minuten een nergigante neer hadden. (volgens mij zelfs nog veel sneller)

• ActualFantasy
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14-08 09:09
Ok, ik speel spel nu al een tijdje, en ik vraag mij 1 ding af.

Bijvoorbeeld bij die Barroth, en nog een paar anderen monsters zijn ze gevoelig voor bepaalde elementen maar ligt het eraan in welke staat ze zijn. Met of zonder modder bijvoorbeeld.

Kan ik in een gevecht mijn hele setup wijzigen dan? Ik kies toch aan begin een wapen, en daar zal ik het mee moeten doen?
quote:
ActualFantasy schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:15:

Bijvoorbeeld bij die Barroth, en nog een paar anderen monsters zijn ze gevoelig voor bepaalde elementen maar ligt het eraan in welke staat ze zijn. Met of zonder modder bijvoorbeeld.

Kan ik in een gevecht mijn hele setup wijzigen dan? Ik kies toch aan begin een wapen, en daar zal ik het mee moeten doen?
Klopt, je kunt niet mid gevecht van equipment wisselen. Wel kun je gebruik maken van items om bijvoorbeeld bij de barroth de mud van hem af te halen. Maar kies het wapen waar het monster normaal gesproken zwak voor is.

• Daradius
quote:

quote:
-SaveMe- schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:18:
[...]

Klopt, je kunt niet mid gevecht van equipment wisselen. Wel kun je gebruik maken van items om bijvoorbeeld bij de barroth de mud van hem af te halen. Maar kies het wapen waar het monster normaal gesproken zwak voor is.
precies, die modder gaat er uiteindelijk toch wel af, dus is zonde van je tijd om te switchen mid fight. dus ik zou je daar niet zo druk over maken. gewoon lekker blijven stompen.

Daradius wijzigde deze reactie 14-02-2018 14:31 (38%)

quote:

In geval van Barroth, pak wat van die watermoss pods en vuur die op 'm af, dat zorgt ervoor dat z'n modder eraf valt. Bij Lavasioth zijn er ook lava plantjes oid in de buurt, die kan je gebruiken om z'n hardened armor weer zacht te maken. Er zijn altijd wel manieren om iets te omzeilen :)

• Yukidaruma
Ondertussen alle 6 star optional quests gedaan, behalve de arena quests. Bij de laatste twee quests kwam Bazel weer eens binnenvallen en bij de laatste had ik er genoeg, dus heb ik hem maar even gevangen. Bleek bij lange na niet zo moeilijk als ik had verwacht. Het is dan wel een lomp groot beest die veel schade doet, hij is ook best traag en onhandig. De quest was dus eigenlijk voor Rathian, maar die lag na 5 minuten al te slapen in haar nest. Gaf me mooi de tijd om eens uit te zoeken hoe Bazelguese nu eigenlijk te werk gaat. Volgende keer maar weer eens die Elder Dragons proberen. Misschien eerst een paar keer Nergigante verslaan, zodat ik zelf tenminste ook een Elderseal wapen heb en niet afhankelijk ben van m'n Palico.

Over Palico gesproken, welke armor gebruikt iedereen? Ik heb nog de bone alpha, zit er over te denken om de Nergigante set te maken. Misschien niet de beste set, wel de een van de mooiste. Gelukkig kosten die Palico sets niet zoveel mats. Lijkt me wel leuk om gewoon van alles 1 te maken.

• Korumera
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 22:38
Zo gister het hoofdverhaal uitgespeeld na 72 uur. En nu verder met de rest van de optional quests, investigations en noem maar op.

PSN: Korumera

• Triguld
Ben nu HR43, maar ik moet nog zoveel farmen. Ik ben echt nog wel ff zoet met het spel. ^^

• Alvanosa
quote:
Triguld schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:32:
Ben nu HR43, maar ik moet nog zoveel farmen. Ik ben echt nog wel ff zoet met het spel. ^^
Ik moet nog 3 elder dragons afmaken voor mijn story en dan zit ik denk ik op hetzelfde als jij.

• Nidhiki
  • Laatst online: 20-07 14:11
Ik zit momenteel ook met de quest voor de 3 elder dragons, alle sporen al wel gevonden nu. Alleen durf ik nog geen enkele quest aan en wil ik eerst een elderseal wapen. Wissel alleen zo vaak van wapen dat ik nu niet weet waar ik voor ga xD
Ik zit nu alleen met het probleem dat ik Nergigante materials nodig heb, maar ik krijg hem gewoon niet meer dood nu xD blijkbaar was de eerste keer geluk, maar ik heb nu al 8 investigations failed op hem, ook met SOS flare etc.
Vind nu Bazelgeuse leuker dan Nergigante, dat zegt wel iets haha! Hopelijk gaat die komend weekend dan toch echt weer eens neer zodat ik een elderseal wapen kan maken.
Iemand tips voor een goede volgorde van elder dragons om mee te beginnen?

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Het is voor iedereen anders, maar qua niveau van Elder Dragons vond ik Vaal Hazak het makkelijkst, daarna Kushala Daora, en Teostra het lastigst. Maar in dit topic gelezen kan dat dus verschillen :)

Gisteren voor het eerst sinds de release een dagje rust gehad van MHW (al dan niet gedwongen, want ik had andere dingen te doen :P ), en ben bang dat de aankomende dagen het even op een lager pitje staat. In ieder geval vrijdag wel een co-op sessie met een vriend in de planning.

Mogelijk dan een nieuw wapen oppakken, want hij zit nog in LR :)

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
Ik zit ook op de questline van de drie Elder dragons. Heb enkel de sporen van Vaal Hazak pas compleet, maar volgens mij heb je die andere sporen ook zo gevonden. Heb me gisteren even gericht op wat minder dringende zaken, eindelijk de Plunderblade gehaald en mijn Palico gear geupgrade :) Tevens (als completionist zijnde) wat optional quests gedaan. Verbaast me echt hoe lang ik nog bezig ben geweest met LR Kirin... Maar heb nu iig de Thundermantle (wordt zeer aangeraden voor HR Kirin).

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290

• Alvanosa
quote:
Seroczynski schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:33:
Ik zit ook op de questline van de drie Elder dragons. Heb enkel de sporen van Vaal Hazak pas compleet, maar volgens mij heb je die andere sporen ook zo gevonden. Heb me gisteren even gericht op wat minder dringende zaken, eindelijk de Plunderblade gehaald en mijn Palico gear geupgrade :) Tevens (als completionist zijnde) wat optional quests gedaan. Verbaast me echt hoe lang ik nog bezig ben geweest met LR Kirin... Maar heb nu iig de Thundermantle (wordt zeer aangeraden voor HR Kirin).
Ahh mooi Nergigante neer gekregen dus. Nou kunnen we mooi samengaan en voor de 3 elder dragons gaan.

• Triguld
Teodra is de moeilijkste vind ik ook. Ik moet nog een goede elderseal wapen maken voor alle elder dragons.

• Seroczynski
  • Nu online
quote:
Alvanosa schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:36:
[...]

Ahh mooi Nergigante neer gekregen dus. Nou kunnen we mooi samengaan en voor de 3 elder dragons gaan.
Ja, alhoewel het niet echt als een prestatie aanvoelde aangezien we hulp kregen van Triguld (dacht ik, gezien zijn HR) en ik nog wel af en toe ff hard weg moest rennen :+ Heb in ieder geval wel erg veel zin om hem vaker te beaten. Hopelijk is @willem100 er vanavond weer :) @-SaveMe- Klopt het dat jij gisteren Nergigante ook nog afgemat hebt?

• Alvanosa
quote:
Triguld schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:39:
Teodra is de moeilijkste vind ik ook. Ik moet nog een goede elderseal wapen maken voor alle elder dragons.
Ja ik heb hem op de Palico, maar ben bezig met Dual Blades met de elderseal, alleen moet ik dan nog wel 2 maal de staart afhakken, wat me nog geen enkele keer is gelukt bij Nergigante.

• Triguld
quote:
Seroczynski schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:40:
[...]

Ja, alhoewel het niet echt als een prestatie aanvoelde aangezien we hulp kregen van Triguld (dacht ik, gezien zijn HR) en ik nog wel af en toe ff hard weg moest rennen :+ Heb in ieder geval wel erg veel zin om hem vaker te beaten. Hopelijk is @willem100 er vanavond weer :) @-SaveMe- Klopt het dat jij gisteren Nergigante ook nog afgemat hebt?
HR zegt niets heb ik gemerkt :P Ik gebruik mijn flashpods nog altijd te weinig. En ik ken groepen waarbij niemand (HR60+ personen) zijn mega armorskin en demondrugs gebruiken, terwijl ik dat echt altijd een must vind bij de grote bosses en tempered monsters. Ik denk dat niemand die potions wilt "verspillen" in random groeps.

• Alvanosa
quote:
Triguld schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:43:
[...]

HR zegt niets heb ik gemerkt :P Ik gebruik mijn flashpods nog altijd te weinig. En ik ken groepen waarbij niemand (HR60+ personen) zijn mega armorskin en demondrugs gebruiken, terwijl ik dat echt altijd een must vind bij de grote bosses en tempered monsters. Ik denk dat niemand die potions wilt "verspillen" in random groeps.
In randoms is het inderdaad "verspillen" ookal gebruik ik ze wel, maar het is daar haast nutteloos er is altijd wel iemand die ze niet gebruikt en 2 keer doodgaat.

• Seroczynski
  • Nu online
quote:
Triguld schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:43:
[...]

Gekkenwerk :P Ik gebruik mijn Demon Drugs en Armor Skin(+) bij de meeste grote fights nu. Mats farm je wel weer. En Flashpods *O*

• Triguld
Tegenwoordig kijk ik naast de nickname in randoms, als 1 persoon bufft, buff ik ook mee. (wie weet spoor ik een 3e en de 4e ook aan om het te doen hierdoor)

• Alvanosa
quote:
Triguld schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:48:
Tegenwoordig kijk ik naast de nickname in randoms, als 1 persoon bufft, buff ik ook mee. (wie weet spoor ik een 3e en de 4e ook aan om het te doen hierdoor)
Ja dat doe ik ook, en ik denk dat ik ook spores ga meenemen in randoms om de rest te buffen.

• Triguld
quote:
Alvanosa schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:50:
[...]

Ja dat doe ik ook, en ik denk dat ik ook spores ga meenemen in randoms om de rest te buffen.
Ja, moet ik ook meenemen. Wanneer ik in een groep zit die mij buffen, wil ik ook beter mijn best doen. :D (al probeer ik dat altijd al) :D

• y0ukn0w
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07-07 13:56

y0ukn0w

aka Jarune/Jay

quote:
[...]

Ik heb de 3 elder dragons getracked. Dus daar ben ik ook klaar voor.

MHW: Jay

• Alvanosa
quote:
y0ukn0w schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:15:
[...]

Ik heb de 3 elder dragons getracked. Dus daar ben ik ook klaar voor.
Ik ben er klaar voor vanavond, zijn jullie toch mooi gelijk gekomen met mij. :)

• Lienuks
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-08 12:24

Lienuks

Meet People Get Connected!

Teostra vond ik ook het lastigst, het probleem zit hem bij Teostra is dat zijn slaap locatie nogal klein is... dat in combinatie met vulkaan uitbarstingen en zijn AOE attack is een kleine uitdaging. Wat ik uiteindelijk deed is wachten totdat Toestra ging slapen Twee grote barrel bombs en 1 kleine "Boom!" en het was zo klaar.
quote:
[...]
Hopelijk is @willem100 er vanavond weer :) @-SaveMe- Klopt het dat jij gisteren Nergigante ook nog afgemat hebt?
Wel een poging gedaan, maar helaas :'( Ik was al 1x dood gegaan, toen kwam Gray helpen. Ging best redelijk. Moest erg defensive spelen. Toch nog een keer dood. En toen we heel ver waren werd ik geraakt door de dive bomb. ik dook weg en hij ging achter me langs en toch was ik dood. Belachelijk grote hitbox imho ...

Dus kom Save Me :)

• Triguld
Vraagje:
Kan ik Poisoncoating jewel lvl 3 op mijn Hammer gooien? Of is het alleen iets voor de bow?

• Yukidaruma
quote:
-SaveMe- schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:28:
[...]

Wel een poging gedaan, maar helaas :'( Ik was al 1x dood gegaan, toen kwam Gray helpen. Ging best redelijk. Moest erg defensive spelen. Toch nog een keer dood. En toen we heel ver waren werd ik geraakt door de dive bomb. ik dook weg en hij ging achter me langs en toch was ik dood. Belachelijk grote hitbox imho ...
Geen grote hitbox, die klopt wel. Hij schiet echter ook die spikes op zijn vleugels weg als hij de grond raakt. Vanuit de juiste hoek kun je het ook zien gebeuren.
quote:
Triguld schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:01:
Vraagje:
Kan ik Poisoncoating jewel lvl 3 op mijn Hammer gooien? Of is het alleen iets voor de bow?
Werkt blijkbaar alleen voor bows. Er zijn bows waar je geen poison coating op kan gebruiken, met deze jewel dan weer wel.

Yukidaruma wijzigde deze reactie 15-02-2018 14:07 (21%)

quote:
Triguld schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:01:
Vraagje:
Die is alleen maar voor de bow. Het zorgt ervoor dat een bow die normaliter geen Poison Coating kan gebruiken, het nu wel kan.

• Triguld
quote:
Grumpmeister schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:07:
[...]

Die is alleen maar voor de bow. Het zorgt ervoor dat een bow die normaliter geen Poison Coating kan gebruiken, het nu wel kan.
Thanks, dan weet ik dat!

Heb vandaag ook een nieuw dingetje geleerd. Bleeding kan je stoppen door op je plaatst te bukken en op dezelfde plaatst te blijven. Mocht je gene jerky hebben.

• Yukidaruma
Je mag ook rondkruipen, zolang je maar die 10 seconden gebukt blijft.

• Triguld
quote:
Yukidaruma schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:14:
Je mag ook rondkruipen, zolang je maar die 10 seconden gebukt blijft.
Ook goed om te weten. Had dat nog niet uitgeprobeerd :)

• willem100
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-07 10:31
quote:
[...]

:) Ja, alhoewel het niet echt als een prestatie aanvoelde aangezien we hulp kregen van Triguld (dacht ik, gezien zijn HR) en ik nog wel af en toe ff hard weg moest rennen :+ Heb in ieder geval wel erg veel zin om hem vaker te beaten. Hopelijk is @willem100 er vanavond weer :) @-SaveMe- Klopt het dat jij gisteren Nergigante ook nog afgemat hebt?
:) Ik probeer zeker vanavond weer mee te doen. Ben er rond 20:00. Gisterenavond kon ik niet maar toch nog een betere SA kunnen craften.

• dodners
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-08 17:01
assigned quest van Nergi staat al een paar dagen op mn bord, maar na twee keer tamelijk hard falen toch maar wat andere quests uitgezocht.

Gisteravond mn eerste Kirin gepakt, met gesprokkeld HR thunder resistance gear toch best makkelijk. Komend weekend ga ik voor de B-52 quest, eindelijk die vervelende Bagel een lesje leren...

Ik vond het de afgelopen week wel erg eenzaam in de squad session van Tweakers op XBox, heeft iedereen het zo druk?

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 31-07 10:11
Vanavond ook nog even wat spullen grinden voor mijn Bows en gear. Misschien nog wat Elders proberen. Dit weekend zal ik er ook wel weer menig uur instoppen denk.

http://www.gevoeligeplaten.nl - 

• ArgantosNL
  • Nu online
quote:
dodners schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:39:
assigned quest van Nergi staat al een paar dagen op mn bord, maar na twee keer tamelijk hard falen toch maar wat andere quests uitgezocht.

Gisteravond mn eerste Kirin gepakt, met gesprokkeld HR thunder resistance gear toch best makkelijk. Komend weekend ga ik voor de B-52 quest, eindelijk die vervelende Bagel een lesje leren...

Ik vond het de afgelopen week wel erg eenzaam in de squad session van Tweakers op XBox, heeft iedereen het zo druk?
Ik kan vanavond wel online komen, rond een uur of 8 en ik kan je wel helpen. Ben alleen geen onderdeel van de tweakers squad.

xbox live: xTBDx Argantos

• Geteisem

Kom nu al een aantal keer geld tekort nu ik HR ben. Ook wel redelijk wat gecraft. Hier ga ik dus een beetje mee spelen.

• Master Zhao
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16-02 11:44
hey allen, Ik ben redelijk nieuw hier op de fora. maar gebruik tweakers al langer.

Heeft één van jullie enig idee hoelang het nog duurt voor dit machtig mooie spel uitkomt voor de PC? de enige vage indicaties die je her en der kunt vinden is najaar 2018. Dat duurt nog pittig lang.

is de game het waard om een ps4 aan te schaffen? ik ben zelf bekend met monster hunter tri (WII) en die helemaal grijs gespeeld tot Nintendo de stekker uit de online ondersteuning trok en het geheel single player werd :(

• Realshadow
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10-08 09:49
Heb al de nodige uren gespeeld en heb de game zo goed als uitgespeeld, nu de grind naar HR 100+ hehe :) .
Als iemand hulp nodig heeft ben ik vrijwel elke avond online op PSN onder de naam ''Rollnsmoke'' .

• Triguld
quote:
Geteisem schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:47:
[video]
Kom nu al een aantal keer geld tekort nu ik HR ben. Ook wel redelijk wat gecraft. Hier ga ik dus een beetje mee spelen.
Deze week is er een Arena 'Event', waarbij je drie monsters moet verslaan. De monsters mogen elkaar niet en vallen elkaar aan. Met de bandit mantel aan kun je ze makkelijk verslaan en verdien je rond de 10-20k+ per ronde.

• Geteisem
quote:
Triguld schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:50:
[...]

Deze week is er een Arena 'Event', waarbij je drie monsters moet verslaan. De monsters mogen elkaar niet en vallen elkaar aan. Met de bandit mantel aan kun je ze makkelijk verslaan en verdien je rond de 10-20k+ per ronde.
Ook wel een goeie ja. Moet ik toch wat meer op gaan letten. Anders wordt het wat moeizaam craften.

• Yukidaruma
Tijdje nagedacht over welke headset ik wil en zag dat er een opvolger is voor mijn PC360, de pricewatch: Sennheiser GSP 600. Lange levertijd, maargoe, kan alleen maar meevallen dan. Tot die tijd houdt dat standaard PS4 ding het wel uit.

Kan ik Nergigante ook tegenkomen tijdens expeditions?

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13-08 11:58

Thrace Grumble

PSN: ThraceG

Ik ben vanavond ook misschien wel weer van de partij. Zou erg leuk zijn om samen wat te hunten! Helaas nog maar HR8 ofzo, dus loop wel achter :( Misschien kan ik @Seroczynski of @-SaveMe- of @willem100 wel zo gek krijgen om mee te doen? ;)

PSN: ThraceG | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | MHW: Riku

quote:
Thrace Grumble schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:21:
Ik ben vanavond ook misschien wel weer van de partij. Zou erg leuk zijn om samen wat te hunten! Helaas nog maar HR8 ofzo, dus loop wel achter :( Misschien kan ik @Seroczynski of @-SaveMe- of @willem100 wel zo gek krijgen om mee te doen? ;)
Ik ben vanavond zeker online. Moet ws wat HR monsters farmen om wat sterker te zijn voor Nergigante en dan moet ik de boys ook eens lief aankijken :)

• Geteisem
Even mijn trade in items verkocht en heb alleen daardoor al bijna 100.000. :X

• Yukidaruma
Als je al naar Elder's Recess kan, vang wat Platinumfish. Die Platinum Scales verkopen voor 2k Zenny per stuk.

• Geteisem
Ga ik zeker doen. Thanks for the tip. Want ga snel door de cash heen met die HR upgrades.

quote:
Geteisem schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:30:
Even mijn trade in items verkocht en heb alleen daardoor al bijna 100.000. :X
Trade in items kun je altijd verkopen ? Nergens anders voor nodig ?

Met dank aan de boys voorbij Nergigante :) Dank @Seroczynski , @willem100 , Gray (forum naam?)!
Daarna nog lekker gequest en ook met dank aan wat Japanners lekker wat gear kunnen maken :)
Heb ik weer aansluiting ;)

-SaveMe- wijzigde deze reactie 15-02-2018 22:46 (29%)

• Seroczynski
  • Nu online
quote:
Thrace Grumble schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:21:
Geen probleem, ik/wij willen wel mee doen hoor. Ik krijg vanaf morgen tot en met zondag een vriend over de vloer dus kan op zijn vroegst pas zondagavond of misschien zelfs pas dinsdagavond spelen. Tegen die tijd ben jij misschien ook alweer verder en kunnen we samen op pad :-)

quote:
Seroczynski schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:26:
[...]

Geen probleem, ik/wij willen wel mee doen hoor. Ik krijg vanaf morgen tot en met zondag een vriend over de vloer dus kan op zijn vroegst pas zondagavond of misschien zelfs pas dinsdagavond spelen. Tegen die tijd ben jij misschien ook alweer verder en kunnen we samen op pad :-)
En ik vind het ook geen probleem om 'lagere' quests te doen. We helpen elkaar waar het kan :)

• Geteisem
quote:
-SaveMe- schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:41:
[...]

Trade in items kun je altijd verkopen ? Nergens anders voor nodig ?
In vorige spellen kon je er nog wat dingen mee. Maar voor zover ik weet alleen om te verkopen in Monster Hunter World. Maakt mijn cash tekort in ieder geval minder. Maar goed het vliegt er alsnog uit met al die upgrades en forges.

• Qlimaxs
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 09-08 10:50
Zo.. Eindelijk de aftiteling gezien van MHW. Wat een fantastische ervaring is dit spel tot nu toe. HR29 nu, gelukkig nog een eind te gaan! 2x B52 here we go!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

quote:
Seroczynski schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:26:
[...]

quote:
-SaveMe- schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:29:
[...]

En ik vind het ook geen probleem om 'lagere' quests te doen. We helpen elkaar waar het kan :)
Top, heren, Thanks! Gisteren is het er door omstandigheden helaas niet van gekomen, maar vanmiddag ga ik weer ff bezig. Hoop toch een beetje aansluiting te vinden snel :)

• Alvanosa
quote:
Thrace Grumble schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 07:53:
[...]

[...]

Top, heren, Thanks! Gisteren is het er door omstandigheden helaas niet van gekomen, maar vanmiddag ga ik weer ff bezig. Hoop toch een beetje aansluiting te vinden snel :)
Ik kan ook helpen waar nodig, ik heb geen haast en vind het veel te leuk om monsters te vangen (waar dit kan).

• Yukidaruma
Gisteren de 3 Elder Dragons weten te verslaan en toen de laatste boss mogen aanschouwen. Wat een gevecht is dat zeg, ondanks dat ie zo traag is, is het moeilijk te raken op z'n weakpoints. Ik verwacht hier nog wel een tijdje mee bezig te zijn.

• Alvanosa
quote:
Yukidaruma schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:10:
Gisteren de 3 Elder Dragons weten te verslaan en toen de laatste boss mogen aanschouwen. Wat een gevecht is dat zeg, ondanks dat ie zo traag is, is het moeilijk te raken op z'n weakpoints. Ik verwacht hier nog wel een tijdje mee bezig te zijn.
Ik moet nog 2 elder dragons verslaan hiervoor. Maar ik wil eerst mijn elderseal wapen hebben dus ik moet nog 1 staart van Nergigante hebben.

• Yukidaruma
Gelukkig had ik alle mats daarvoor bij de tweede kill al. Neem wel altijd mijn Palico met lvl 10 Plunderblade mee, scheelt toch weer.

• ArgantosNL
  • Nu online
quote:
Yukidaruma schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:27:
Gelukkig had ik alle mats daarvoor bij de tweede kill al. Neem wel altijd mijn Palico met lvl 10 Plunderblade mee, scheelt toch weer.
Sinds ik de plunderblade heb heb en hier aan gewend ben geraakt gebruik ik niets anders.

• Yukidaruma
Wel jammer dat het af en toe een paar pogingen kost voordat de beide skills een keertje raken. Toch vervelend als je maar rondjes moet blijven rennen terwijl je Palico die boemerang steeds weer de verkeerde kant opgooit.

• Alvanosa
quote:
Yukidaruma schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:27:
Ja, maar de staart moet je toch echt verwijderen van het beestje wil je die krijgen.

• Seroczynski
  • Nu online
Gisteren gewoon een Nergigante Tail uncarved laten liggen (ja, doet mij nog steeds een beetje pijn :+)

• Yukidaruma
quote:
Alvanosa schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:32:
[...]

Ja, maar de staart moet je toch echt verwijderen van het beestje wil je die krijgen.
Oh, ik dacht dat de Plunderblade alles kon krijgen.

• ArgantosNL
  • Nu online
quote:
Yukidaruma schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:32:
Wel jammer dat het af en toe een paar pogingen kost voordat de beide skills een keertje raken. Toch vervelend als je maar rondjes moet blijven rennen terwijl je Palico die boemerang steeds weer de verkeerde kant opgooit.
Het is wel behulpzaam in het leren van aanvals patronen van monsters.

• Alvanosa
quote:
Yukidaruma schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:35:
[...]

Oh, ik dacht dat de Plunderblade alles kon krijgen.
Bij mij heeft hij nog geen staart geloot met de Plunderblade, het zou natuurlijk pech kunnen zijn.

• Realshadow
quote:
Alvanosa schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:32:
[...]

Niet nodig, je hebt een kans om de tail alsnog te krijgen als hij vastzit , kleine kans maar heb het al een aantal keer gehad
quote:
Realshadow schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:37:
[...]

Niet nodig, je hebt een kans om de tail alsnog te krijgen als hij vastzit , kleine kans maar heb het al een aantal keer gehad
Dit, volgens mij had ik m'n 2de Nergigante kill iets 2-3 staarten (zonder dat de staart eraf lag) :')

Ik heb sowieso zo nu en dan wel vies veel geluk, zoals even een Uragaan doen voor de Scute, en eruit stappen met een paar rare items (volgens mij had ik de eerste keer 2 gems, een van een carve en een van de rewards), maar met 1 Scute te weinig :')

Vanavond maar weer wat hunts doen in ieder geval :)

• Geteisem
quote:
Grumpmeister schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:43:
[...]

Dit, volgens mij had ik m'n 2de Nergigante kill iets 2-3 staarten (zonder dat de staart eraf lag) :')

Ik heb sowieso zo nu en dan wel vies veel geluk, zoals even een Uragaan doen voor de Scute, en eruit stappen met een paar rare items (volgens mij had ik de eerste keer 2 gems, een van een carve en een van de rewards), maar met 1 Scute te weinig :')

Vanavond maar weer wat hunts doen in ieder geval :)
Geluk? RNG bedoel je ;)

Gisteren gelukkig veel nuttige items kunnen farmen en Bow Guns en Armor geupgrade. Wel weer zo goed als blut maar it was worth it.

• Yukidaruma
Iemand nog tips voor Xeno? Ik ben even aan het denken hoe ik makkelijk dichtbij de voorpoten en staart kan blijven, maar zie zo geen mogelijkheid behalve super aggresief spelen. Lijkt me echter niet de beste optie aangezien alles veel schade doet daar. Ik gebruik wel het Nergigante wapen zelf en voor mn Palico, dus met Elderseal zou het goed moeten zitten.
Misschien toch maar eens kijken of ik wat betere armor kan maken, heb alleen nog maar een Dragonking Eyepatch gemaakt sinds ik HR Anja voor het eerst tegenkwam.

Yukidaruma wijzigde deze reactie 16-02-2018 09:53 (11%)

• Alvanosa
quote:
Realshadow schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:37:
[...]

Dan heb ik dus gewoon een slechte RNG.

• Yukidaruma
Even snel nagekeken. Ik heb zelf ook maar 2x de tail gekregen van Nergigante met 2 kills waarbij beide keren de staart er af was. Verder wel meer Regrowth Plates dan ik ooit op kan maken :p

• willem100
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-07 10:31
quote:
Seroczynski schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:34:
Gisteren gewoon een Nergigante Tail uncarved laten liggen (ja, doet mij nog steeds een beetje pijn :+)
Dat was zeker jammer. We zijn zo gefocust om het monster te volgen dat je het snel vergeet. Normaal carve ik altijd zo snel mogelijk maar met Nergigante wil je niet te veel risico nemen :X
Vanavond nog maar een paar pogingen doen. Ik heb nog wel wat materials nodig.
We hebben inmiddels een leuke groep om samen te questen, dat maakt het een farmen een stuk leuker. _/-\o_
Dat lijstje van Alvanosa met monster weaknesses ga ik uitprinten en naast de TV leggen 8)

• ArgantosNL
  • Nu online
quote:
Yukidaruma schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:50:
Iemand nog tips voor Xeno? Ik ben even aan het denken hoe ik makkelijk dichtbij de voorpoten en staart kan blijven, maar zie zo geen mogelijkheid behalve super aggresief spelen. Lijkt me echter niet de beste optie aangezien alles veel schade doet daar. Ik gebruik wel het Nergigante wapen zelf en voor mn Palico, dus met Elderseal zou het goed moeten zitten.
Misschien toch maar eens kijken of ik wat betere armor kan maken, heb alleen nog maar een Dragonking Eyepatch gemaakt sinds ik HR Anja voor het eerst tegenkwam.
Zodra hij begint te ragen, veel op afstand blijven en als je iets aanval val zijn achter poten aan. Voorpoten is te link, ik denk dat tremor resist wel helpt met je mobiliteit.

Ik heb hem nu 3 keer gedood, bijna elke aanval is een one shot of een 2 shot kill, zorg de je HP altijd vol zit.

• dodners
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-08 17:01
Bij stom toeval gisteren ontdekt dat ik met de geleende xbox one van mn broer toegang heb tot al zijn spellen (dit was zijn eerste xbox one, hij heeft nu zelf een xbox one x), dus ook zijn digitale versie van Monster Hunter World. Volgensmij kan ik dan dus mijn fysieke schijfje verkopen :)
quote:
ArgantosNL schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:19:
[...]

Zodra hij begint te ragen, veel op afstand blijven en als je iets aanval val zijn achter poten aan. Voorpoten is te link, ik denk dat tremor resist wel helpt met je mobiliteit.

Ik heb hem nu 3 keer gedood, bijna elke aanval is een one shot of een 2 shot kill, zorg de je HP altijd vol zit.
Ik kan me niet echt herinneren dat hij zo veel damage deed, om eerlijk te zijn. Heb je wel je gear op een goed niveau, ook qua upgrades?

Op zich is hij niet zo lastig, juist omdat hij wat sloom is en vrij duidelijke tells heeft. Z'n grootste issue is dat hij enorm veel health heeft. Daardoor duurt het gevecht gewoonweg wat lang.

Z'n voorpoten zijn juist z'n weak spot, en tijdens z'n enrage volgens mij z'n buik ook.

• Yukidaruma
En z'n kop, volgens mij alles wat blauw gloeit.

-edit- Blijkbaar is er vannacht een nieuwe patch uitgebracht: http://www.monsterhunterworld.com/us/topics/update_ver101/

Yukidaruma wijzigde deze reactie 16-02-2018 12:09 (62%)

The making of Monster Hunter World, part 4

En patch 1.06 is uit
quote:
PlayStation 4 and Xbox One
Fixed an issue that occurred when players had 31 or more Slashberries in their item pouch at the time of the last update (PS4: Update 1.05 / Xbox One: Update 1.0.0.10) where the maximum number of Slashberries a player can hold in their item pouch was reduced from 60 to 30. This update will move any Slashberries exceeding 30 in your item pouch to your item box.
Made additional fixes to an issue fixed in the last update (PS4: Update 1.05 / Xbox One: Update 1.0.0.10) where, rarely, uninvited non-squad members could join a Squad Online Session, or Squad members could not join one of their own.

Xbox One
Readjusted the search algorithm when searching for another player’s session to join.

-SaveMe- wijzigde deze reactie 16-02-2018 12:22 (81%)

• Realshadow
quote:
-SaveMe- schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:20:
The making of Monster Hunter World, part 4

[video]

En patch 1.06 is uit

[...]
Ook nieuwe events zie ik , vanavond even kijken :) .
http://www.monsterhunterw...est/MHW_EventQuest_EN.pdf

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Legiana neer, eitje met een Tobi bow :)
Direct ook een Legiana Plate te pakken :)

Thrace Grumble wijzigde deze reactie 16-02-2018 15:37 (36%)

• Yukidaruma
Speciale early access arena quest voor mensen met Street Fighter V save file op hun PS4. Mag je lekker tegen een supergrote Barroth vechten :D
YouTube: Monster Hunter World | Ryu Armor, Gestures & Street Fighter Chal...

Komt blijkbaar later voor mensen zonder SFV, maar je kunt wel de quest joinen als je die savefile niet hebt.

Yukidaruma wijzigde deze reactie 16-02-2018 15:49 (7%)

• Seroczynski
  • Nu online
quote:
Yukidaruma schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:49:
Speciale early access arena quest voor mensen met Street Fighter V save file op hun PS4. Mag je lekker tegen een supergrote Barroth vechten :D
YouTube: Monster Hunter World | Ryu Armor, Gestures & Street Fighter Chal...

Komt blijkbaar later voor mensen zonder SFV, maar je kunt wel de quest joinen als je die savefile niet hebt.
Damn, speel SFVAE op PC :+

Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True