Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Grumpmeister
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 22:55
quote:
Alvanosa schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:26:
[...]

Pff moet ik nou nog een wapen klaarmaken voor de elder dragons?!
Nergigante & Kushala: Flying Tadachi Strikebow
Vaal Hazak: Rathslinger II
Teostra: Legiana Snowfletcher

Dat is mijn loadout op dit moment. Nerg's bow ga ik ook maken maar miste nog wat Fucium Ore. Mogelijk dat ik dit nu al wel klaar heb liggen.

Hoeft natuurlijk niet, maar maakt het (voor mij) iig wel leuker.

Edit: En als ik het goed heb zorgen Dragonpods (drops van de Elder Dragons) ook voor Elderseal, dus je bent er niet van afhankelijk. Sowieso zijn ze prima zonder Elderseal te verslaan.

Grumpmeister wijzigde deze reactie 12-02-2018 16:32 (15%)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Alvanosa
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18:31
quote:
Grumpmeister schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:30:
[...]

Nergigante & Kushala: Flying Tadachi Strikebow
Vaal Hazak: Rathslinger II
Teostra: Legiana Snowfletcher

Dat is mijn loadout op dit moment. Nerg's bow ga ik ook maken maar miste nog wat Fucium Ore. Mogelijk dat ik dit nu al wel klaar heb liggen.

Hoeft natuurlijk niet, maar maakt het (voor mij) iig wel leuker.
Ok ik moet nog flink farmen dan. :D

PSN: Alvanosa

• Lienuks
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-08 12:24

Lienuks

Meet People Get Connected!

quote:
Dragon bow variant 4

De anderen allemaal met flying tadachi

Lienuks wijzigde deze reactie 12-02-2018 16:40 (10%)

• Triguld
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20:07
Oooh, het is gewoon gelukt met mijn HyperX USB headset om aan te sluiten, dus Game-on! :D

Tweakers MHW Steam group: https://steamcommunity.com/groups/tweakersMHW

• Timvankeulen
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 14-08 00:06
Ik gebruik gewoon mn house of marley oortjes, werkt ook prima voor mij 😂

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:30
Kwam zojuist een goede site tegen waarop o.a. damage number calculations staan, zeer interessant.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290

Vanavond weer leuk gespeeld met @willem100 , @Seroczynski , @Alvanosa en me :)
In HR deze keer en de monsters zijn daar toch weer van een ander kaliber. Moet eigenlijk nog een aantal LR monsters farmen voor mats om alle wapens te kunnen maken. Maar eerst maar eens uitzien naar beter armor en vooral meer defense. Werd door de Pink Rathian zelfs een keer ge-oneshot :X

Zo met zijn 4-en is echt way leuker dan solo in deze game. Ook gezelliger, maar misschien ouwehoer ik wat te veel ;)

Deze ga ik zo eens kijken voor wat armor tips:

-SaveMe- wijzigde deze reactie 12-02-2018 23:57 (10%)

Fools said I You do not know! Silence like a cancer grows!

• Alvanosa
quote:
-SaveMe- schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:45:
Vanavond weer leuk gespeeld met @willem100 , @Seroczynski , @Alvanosa en me :)
In HR deze keer en de monsters zijn daar toch weer van een ander kaliber. Moet eigenlijk nog een aantal LR monsters farmen voor mats om alle wapens te kunnen maken. Maar eerst maar eens uitzien naar beter armor en vooral meer defense. Werd door de Pink Rathian zelfs een keer ge-oneshot :X

Zo met zijn 4-en is echt way leuker dan solo in deze game. Ook gezelliger, maar misschien ouwehoer ik wat te veel ;)

Deze ga ik zo eens kijken voor wat armor tips:

[video]
Het is altijd leuk met meerdere mensen, op deze manier kon ik een aantal mats farmen en lachen tijdens dit normaal tijdrovende proces.

De tijd vloog vanavond en je klets niet teveel hoor. :)

quote:
Alvanosa schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:04:
[...]

De tijd vloog vanavond en je klets niet teveel hoor. :)
Gelukkig ;)

Hier nog een mooie video over de ultimate loadout voor HR

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 10-08 14:30
Ik wil hem toch gaan halen, alleen is die online niet meer te vinden bij mediamarkt erg jammer.

Mars Game Events organiseert FIFA en PES toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Bokkie
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Gisteren eindelijk 2e cultivation slot en na verslaan van rathalos ook Parashroom beschikbaar \o/
Vanaf nu alleen nog maar capturen dus (tenzij het een slay assignment is)

Radobaan was nog wel een dingetje.. maar nadat ik de eerste dragon bone bow had gemaakt ging het een stuk makkelijker.

Ben nu bezig om te zorgen dat ik van elk element een boog heb, maar nu twijfel ik of ik dat nog wel nodig is, ben nu Hunter Rank 8 (9?) en heb dus qua main assignments net Rotten Vale Radobaan gedaan.

Bogen die ik heb zjin Fire, water, lightning en dragon (en dan een neutrale om Ice van te maken)
Heeft het op low rank al nut om nu al een arsenaal te maken?

Gisteren ook redelijk wat tijd besteed om wat vrienden te helpen. Voor assignments is het nog srteeds wat onhandig, maar in een Squad zitten helpt wel heel veel om sneller elkaar te kunnen joinen in daadwerkelijke hunts.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 31-07 10:11
Blijft belachelijk dat je zo'n beperkte inventory/pouch ruimte blijft houden. Upgrades zouden zeer welkom zijn.

http://www.gevoeligeplaten.nl - 

• Triguld
Tempered monsters zijn echt van een ander kaliber. xD WTF!

Die twee B52 bombers whipen gewoon elke keer in 1 shot mijn team dood. Of mijn random team kijkt gewoon echt niet uit. :(

• Triguld
quote:
Geteisem schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:19:
Blijft belachelijk dat je zo'n beperkte inventory/pouch ruimte blijft houden. Upgrades zouden zeer welkom zijn.
Ik vind dat wel zijn charme hebben. Je neemt niet op elke hunt hetzelfde mee en dat zorgt ervoor dat je verschillende loadouts oppakt per boss of hunt. Net als wisselen van equipment.

• Geteisem
quote:
Triguld schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:39:
[...]

Ik vind dat wel zijn charme hebben. Je neemt niet op elke hunt hetzelfde mee en dat zorgt ervoor dat je verschillende loadouts oppakt per boss of hunt. Net als wisselen van equipment.
Ik wil alles pakken in de game. Hoarden! O-)

• Triguld
quote:
Geteisem schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:52:
[...]

Ik wil alles pakken in de game. Hoarden! O-)
Fast trafel af en toe naar een camp om in de tent je tas te legen. ;)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ze hadden ook wel equipment loadouts mogen toevoegen :P

Bokkie wijzigde deze reactie 13-02-2018 09:27 (11%)

• Grumpmeister
quote:
Triguld schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:31:
Tempered monsters zijn echt van een ander kaliber. xD WTF!

Die twee B52 bombers whipen gewoon elke keer in 1 shot mijn team dood. Of mijn random team kijkt gewoon echt niet uit. :(
Je was de quest gisteren al in gegaan, anders had je gewoon met ons mee kunnen doen (meteen gecleared).

Bazelgeuse vind ik een erg tof monster om tegen te vechten als Bow gebruiker. Hij is vrij opzichtig in wat 'ie doet, je kan leuk om 'm heen dansen en z'n weak spots zijn vrij simpel te raken.

Nu HR 33, en ik ga de focus eens leggen op wat random monsters farmen om m'n overige bogen op een hoog niveau te brengen (voor Rath heb ik de Azure Rathalos nog nodig (en een ruby) bijv.). Sowieso moet ik nog heel wat HR monsters doodmaken omdat ik ze gewoonweg overgeslagen heb :')
quote:
-SaveMe- schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 01:26:
[...]

Gelukkig ;)

Hier nog een mooie video over de ultimate loadout voor HR

[video]
'Ultimate loadout', goddomme zeg, die gast neemt veel te veel zooi mee. Als je een Elder Dragon gaat doen, dan neem je geen traps mee. Als je niet naar Elder Recess gaat, dan heb je Cooling Potions nodig (die heeft 'ie niet). Vaak heb je geen 2x max potion EN 1x ancient nodig. Desnoods neem je er geen mee maar pak je er (na een keer doodgaan) in het kamp wat je nodig hebt (max potion als je kan eten, ancient als je niet kan eten omdat je binnen 10 minuten dood bent gegaan).

Er is geen 'Ultimate' loadout of 'Optimal' loadout. Wat optimal is, is afhankelijk van wat je gaat jagen. Ga ik een hunt doen met 3 monsters, dan neem ik bijv. een shock trap, 2x thunderbug en 2x trap tools mee (met genoeg tranq's). Ga ik een Elder Dragon doen en/of ga ik online, dan neem ik Lifepowder mee. Speel ik solo, dan laat ik die lekker in m'n kistje. Wat wel handig is, is om wat normale potions mee te nemen en wat losse honey. Dan kan je on-the-fly wat mega potions maken mocht je het nodig hebben.

Misschien toch een nadeel van dat het spel zo aanslaat in het Westen, dan krijg je dit soort video's :P
quote:
Bokkie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:26:
Ze hadden ook wel equipment loadouts mogen toevoegen :P
Die hebben ze toch?
quote:
Bokkie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 07:25:
Bogen die ik heb zjin Fire, water, lightning en dragon (en dan een neutrale om Ice van te maken)
Heeft het op low rank al nut om nu al een arsenaal te maken?

Gisteren ook redelijk wat tijd besteed om wat vrienden te helpen. Voor assignments is het nog srteeds wat onhandig, maar in een Squad zitten helpt wel heel veel om sneller elkaar te kunnen joinen in daadwerkelijke hunts.
Sowieso is het handig om bogen met verschillende elementen te hebben, dan kan je prima wisselen. En ook om ze op LR al klaar te maken, want in HR moet je er op door bouwen. Zo had ik bijv. de Jyu-boog nog niet op niveau, sta je met je HR gear die boog te farmen (ging wel lekker vlug :') )

Grumpmeister wijzigde deze reactie 13-02-2018 09:33 (18%)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Triguld
Ik had graag meegedaan hoor @Grumpmeister . Wie weet de volgende keer. :D

• Grumpmeister
quote:
Triguld schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:28:
Ik had graag meegedaan hoor @Grumpmeister . Wie weet de volgende keer. :D
Als je me online ziet en nog hulp nodig hebt met die quest, laat het maar weten. Ik vind 'm wel leuk om te doen :)

Als je 'm solo probeert, laat de twee Bazel's ook gewoon lekker op elkaar in meppen / elkaar bombarderen. Ze maken elkaar kapot :)

• Triguld
Denk dat ik een bow moet gaan maken. Met mijn hammer heb ik wel gemerkt hoeveel pijn 1 bom doet.

• Grumpmeister
quote:
Triguld schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:31:
Denk dat ik een bow moet gaan maken. Met mijn hammer heb ik wel gemerkt hoeveel pijn 1 bom doet.
Je kan ook de Bazelgeuse chest item maken (gewoon door de normale Bazel te verslaan :P ), die heeft blast resistance waardoor een bom stukken minder damage zal doen.

• Seroczynski
Ha! Hadden jullie deze al gezien? Betreft de Japanse reclame voor Monster Hunter: World 8)7

• ArgantosNL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:50
quote:
Dit is echter nooit in het spel zelf uitgelegd.

als je in je "manage items" of "change equipment" menu zit druk op de start knop dan kun je loadout maken van inventory of equipment.

Ze hadden misschien tijdens een story missie naar HR de opdracht er in kunnen stoppen + intructies op equipment sets aan te maken. Ik ben het ook maar op een website tegen gekomen dat de functie er in zit. Heel uitnodigend hebben ze die "manage loadout" functie visueel niet gemaakt.
quote:
Grumpmeister schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:32:
[...]

Je kan ook de Bazelgeuse chest item maken (gewoon door de normale Bazel te verslaan :P ), die heeft blast resistance waardoor een bom stukken minder damage zal doen.
Die was toch alleen tegen blastblight?

ArgantosNL wijzigde deze reactie 13-02-2018 09:59 (21%)

• Grumpmeister
quote:
ArgantosNL schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:58:
[...]

Dit is echter nooit in het spel zelf uitgelegd.

als je in je "manage items" of "change equipment" menu zit druk op de start knop dan kun je loadout maken van inventory of equipment.

Ze hadden misschien tijdens een story missie naar HR de opdracht er in kunnen stoppen + intructies op equipment sets aan te maken. Ik ben het ook maar op een website tegen gekomen dat de functie er in zit. Heel uitnodigend hebben ze die "manage loadout" functie visueel niet gemaakt.

[...]

Die was toch alleen tegen blastblight?
Klopt, het viel me in eerste instantie ook niet echt op. Volgens mij kwam het langs bij een van de eerdere filmpjes in het topic, iets met advanced tips oid. Het icoontje van de options knop is ook gewoon niet duidelijk :')

En de Blast Resistance heb je op 3 niveaus, 1 verminderd de blast damage een beetje en zorgt dat de blight minder vlug opbouwt. Niveau 2 gaat hierop verder ('greatly reduces blast damage'), en niveau 3 zorgt ervoor dat je geen blastblight kan krijgen. Niveau 2 is dus welke je nodig hebt, en Bazel's chest item geeft 2 punten in Blast Resistance :)

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:53
Gisteren de Longbow gun geprobeerd. Zalig wapen.
Alleen zijn Clusterbomsb niet echt handig in Coop lol :)

Was ik echt even vergeten ........maar de shoutouts via voicecom waren vrij duidelijk, ouch :'(
Noob momentje hehe.

Zag ook dat je een schild als een soort van attachent kan plaatsen. Vraag me af hoe dat werkt.

Supposed to be happy, but I'm only getting older. Wear a smile on my face, but there's a demon inside

• Daradius
  • Laatst online: 16:10
Vanavond maar weer is flink wat hunten. Ben momenteel bezig met mijn Greatsword build, mis alleen nog een rathalos gem :S, dus denk dat ik maar een avondje rathalos ga hunten.

• Rene_H_23
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 31-07 18:34
quote:
Daradius schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:22:
Vanavond maar weer is flink wat hunten. Ben momenteel bezig met mijn Greatsword build, mis alleen nog een rathalos gem :S, dus denk dat ik maar een avondje rathalos ga hunten.
Ik had de weekly bounty gedaan deze week, met de reward die je hiervoor krijgt kan je bij de elder melder een gem naar keuze maken. Misschien een snelle optie mocht je de bounty gedaan hebben.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

quote:
Serieus> damn, maar even beter kijken vanavond dan :D thanks

• Daradius
quote:
Rene_H_23 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:28:
[...]

Ik had de weekly bounty gedaan deze week, met de reward die je hiervoor krijgt kan je bij de elder melder een gem naar keuze maken. Misschien een snelle optie mocht je de bounty gedaan hebben.
mja, ik bewaar die liever om gems te craften van de elder dragons. die zijn net wat lastiger te halen :P

• Lienuks

Lienuks

Vraagje, ik heb de game uitgespeeld en ben gisteren constant bezig geweest met tempered monsters hunten... geen probleem vond ze zover vrij makkelijk... kom ik gelijk op het volgende:

Wat is de bedoeling van de endgame (Dus nu) Ik bedoel ik heb armor sets tot rarity 8 (daar komt geen 9 bij gok ik ) Ik heb level 2/3 charms... ik heb de meeste zaken al unlocked.. Wat doet iemand behalve Tempered monsters killen?

• Timvankeulen
Zijn er nog mensen in t begin van t spel die samen willen spelen? Ben pas hr 9 volgensmij :/ of mensen die mij als mascotte mee willen nemen hehe. anders laat je psn achter en voeg ik je wel toe :)

Timvankeulen wijzigde deze reactie 13-02-2018 10:39 (15%)

• Daradius
quote:
Lienuks schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:32:
Vraagje, ik heb de game uitgespeeld en ben gisteren constant bezig geweest met tempered monsters hunten... geen probleem vond ze zover vrij makkelijk... kom ik gelijk op het volgende:

Wat is de bedoeling van de endgame (Dus nu) Ik bedoel ik heb armor sets tot rarity 8 (daar komt geen 9 bij gok ik ) Ik heb level 2/3 charms... ik heb de meeste zaken al unlocked.. Wat doet iemand behalve Tempered monsters killen?
nie veel, daarom speel ik niet zo veel meer. vind het op het moment ook wat minder worden, aangezien ik steeds dezelfde monsters aan het hunten ben. ik weet wel dat er nog monsters unlocken
spoiler:
(bijvoorbeeld de HR Kirin op hunter rank 49)
maar verder zie ik ook niet echt iets wat ik nog kan doen, behalve voor alle wapens een mooie armor set maken

• Geteisem
quote:
Triguld schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:58:
[...]

Fast trafel af en toe naar een camp om in de tent je tas te legen. ;)
Ja dat doe ik vaak genoeg maar had beter gekund dit. :(

• Yukidaruma
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:24
Volgens mij speel je op het moment de laatste quest vrij bij HR100.

Misschien weet iedereen het al, maar ik kwam er gisterenavond pas achter. Als je al 5 vouchers hebt en je kunt je volgende daily login bonus al claimen, doe eerst even een quest waar je een voucher gebruikt.

Yukidaruma wijzigde deze reactie 13-02-2018 10:51 (61%)

• Geteisem
quote:
Yukidaruma schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:43:
Misschien weet iedereen het al, maar ik kwam er gisterenavond pas achter. Als je al 5 vouchers hebt en je kunt je volgende daily login bonus al claimen, doe eerst even een quest waar je een voucher gebruikt.
Ik was die vouchers helemaal vergeten. Tot dat een alerte collega mij daar gister tijdens het spelen op wees. Ach ja :X

• sshiftyp
  • Laatst online: 13-08 18:00
Mede hunters. Als ik iemand moet helpen bij bepaalde quests waar je moeite mee hebt, stuur me een berichtje met je psn. Komende 2 week sowieso tussen 18:00 en 21:00 aan het spelen. Zit op HR 39 nu en aangezien ik quests moet grinden voor meer exp om mijn HR te verhogen kan ik dat ook mooi combineren met het helpen van mede tweakers :).

• sshiftyp
  • Laatst online: 13-08 18:00
quote:

Monster Hunter is altijd al een spel geweest waar de end-game wel echt voor de liefhebber is. Het is zeer grindy en als je dit niet erg vind kun je er nog heel veel uur in stoppen. Straks als je bij tempered elder dragons komt unlock je nog iets extra mbt het upgraden van gear. Ik wil niet spoilen dus verder dan dit ga ik niet.

• Grumpmeister
quote:

End game is wat je er zelf van maakt, en het verbaast me dan ook niks dat het op een wat lager pitje komt te staan dan. Uiteindelijk is de bedoeling van het spel natuurlijk om plezier te hebben, en hoe je dat doet (terwijl je de laatste monster unlockt) ligt volledig aan jezelf. Daarom verbaast het me ook niks dat het bij @Daradius juist op een wat lager pitje komt te staan, ik bedoel, hoeveel uur heb je er nu al in zitten sinds de release?

Doe wat een hunt interessant maakt voor je (probeer een ander wapen, probeer je armor ook te optimaliseren qua decorations, probeer een naked hunt), en als dat op het moment even niet mogelijk is, speel gerust ook andere games (niet als insult of iets bedoeld, maar je moet jezelf natuurlijk niet forceren om een spel leuk te blijven vinden) en neem wat pauze van MHW.

Zelf heb ik nog plezier erin om gewoon investigations te pakken, wat gear bij elkaar te sprokkelen en een goede loadout te verzamelen (want op zich is m'n Bow set verre van optimaal). Maar ook hier, ik heb (met de afk tijd meegerekend) iets van 107 uur erin zitten, binnen de paar weken dat ie uit is :X . Hoewel ik actief blijf, ga ik ook weer wat andere dingen oppakken binnenkort (zoals de FFXIV 4.2 story, etc.).

• Triguld
Rank G komt er misschien in toekomstige DLC. Ik wil echt wel HR 100 halen en pittige arena's clearen. :)

• Grumpmeister
G-Rank is idd nog een mogelijkheid later, en de monsters die als DLC erbij komen (zoals Deviljho). Maar dit zijn wel zaken waar je nu (op dit moment) natuurlijk weinig mee kan. Als je nog plezier in het spel hebt, gewoon lekker door blijven spelen en doen waar je zin in hebt :) (wat ik dus ook zeker ga doen).

Maar als je zoals @Lienuks momenteel er minder plezier uit haalt, dan zou ik juist aanraden om jezelf er niet op kapot te staren / op te branden. Pak het gewoon later weer eens op zodra bijv. Deviljho beschikbaar is, of je gewoon zin hebt om een monster neer te halen. Het is natuurlijk niet dat je volledige game time hoeft te committen aan 1 spel.

• Alvanosa
quote:
Grumpmeister schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:47:
G-Rank is idd nog een mogelijkheid later, en de monsters die als DLC erbij komen (zoals Deviljho). Maar dit zijn wel zaken waar je nu (op dit moment) natuurlijk weinig mee kan. Als je nog plezier in het spel hebt, gewoon lekker door blijven spelen en doen waar je zin in hebt :) (wat ik dus ook zeker ga doen).

Maar als je zoals @Lienuks momenteel er minder plezier uit haalt, dan zou ik juist aanraden om jezelf er niet op kapot te staren / op te branden. Pak het gewoon later weer eens op zodra bijv. Deviljho beschikbaar is, of je gewoon zin hebt om een monster neer te halen. Het is natuurlijk niet dat je volledige game time hoeft te committen aan 1 spel.
Pff ik ga daar denk ik geen probleem mee hebben, ik speel Diablo 3 nog veel, en vind het heerlijk om van class te veranderen constant en nieuwe builds te vinden.

Hier is het wapen switchen armor aanpassen en gaan. _/-\o_

quote:
Grumpmeister schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:26:
'Ultimate loadout', goddomme zeg, die gast neemt veel te veel zooi mee. Als je een Elder Dragon gaat doen, dan neem je geen traps mee. Als je niet naar Elder Recess gaat, dan heb je Cooling Potions nodig (die heeft 'ie niet). Vaak heb je geen 2x max potion EN 1x ancient nodig. Desnoods neem je er geen mee maar pak je er (na een keer doodgaan) in het kamp wat je nodig hebt (max potion als je kan eten, ancient als je niet kan eten omdat je binnen 10 minuten dood bent gegaan).

Er is geen 'Ultimate' loadout of 'Optimal' loadout. Wat optimal is, is afhankelijk van wat je gaat jagen. Ga ik een hunt doen met 3 monsters, dan neem ik bijv. een shock trap, 2x thunderbug en 2x trap tools mee (met genoeg tranq's). Ga ik een Elder Dragon doen en/of ga ik online, dan neem ik Lifepowder mee. Speel ik solo, dan laat ik die lekker in m'n kistje. Wat wel handig is, is om wat normale potions mee te nemen en wat losse honey. Dan kan je on-the-fly wat mega potions maken mocht je het nodig hebben.
Nou ja, hij zegt ook dat hij niet altijd alles mee neemt. Maar ik vond het wel verhelderend mbt wat er allemaal is en wanneer en waarvoor je het gebruikt.

Ik neem ook altijd honing mee om on the fly megapotions te kunnen craften :Y

• Daradius
quote:
Grumpmeister schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:36:
[...]

End game is wat je er zelf van maakt, en het verbaast me dan ook niks dat het op een wat lager pitje komt te staan dan. Uiteindelijk is de bedoeling van het spel natuurlijk om plezier te hebben, en hoe je dat doet (terwijl je de laatste monster unlockt) ligt volledig aan jezelf. Daarom verbaast het me ook niks dat het bij @Daradius juist op een wat lager pitje komt te staan, ik bedoel, hoeveel uur heb je er nu al in zitten sinds de release?
Precies, heb er sinds release al zo een 100 uur in zitten (waarvan ook een hoop afk uren tussen zitten) maar dan is het nog redelijk veel :/ . Ben nu lekker af en toe als ik weer zin heb wat aan het hunten. daarlijk als mijn great sword armor klaar is weet ik ook niet zo goed meer wat te doen. beetje mijn HR om hoog gooien om de laatste te unlocken.

• Triguld
quote:
Daradius schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:29:
[...]

Precies, heb er sinds release al zo een 100 uur in zitten (waarvan ook een hoop afk uren tussen zitten) maar dan is het nog redelijk veel :/ . Ben nu lekker af en toe als ik weer zin heb wat aan het hunten. daarlijk als mijn great sword armor klaar is weet ik ook niet zo goed meer wat te doen. beetje mijn HR om hoog gooien om de laatste te unlocken.
De laatste is op HR100 of niet?

• Daradius
quote:
Triguld schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:30:
[...]

De laatste is op HR100 of niet?
ja zo ver ik weet wel, maar moet dus nog 56 hr ranks farmen om daar te komen :P begint dus na een tijdje ook wel wat minder leuk te worden als je steeds dezelfde monsters moet hunten.

• Yukidaruma
En ik maar monsters blijven zoeken om m'n wapen op te laden
YouTube: Weapon Charge Trick (Charge Blade / Dual Blades / Long Sword) Monste...

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:36

Thrace Grumble

PSN: ThraceG

quote:
Timvankeulen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:38:
Zijn er nog mensen in t begin van t spel die samen willen spelen? Ben pas hr 9 volgensmij :/ of mensen die mij als mascotte mee willen nemen hehe. anders laat je psn achter en voeg ik je wel toe :)
Ik weet niet of je in de Tweakers squad zit, maar ik zit ook op HR8 of 9. Zie mijn signature voor mijn PSN gegevens.

PSN: ThraceG | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | MHW: Riku

• Alvanosa
quote:
Dual Blades? Je moet juist zo min mogelijk met de charged Dual Blades zitten maar juist constant in Demon Mode.

• Timvankeulen
quote:
Thrace Grumble schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:36:
[...]

Ik weet niet of je in de Tweakers squad zit, maar ik zit ook op HR8 of 9. Zie mijn signature voor mijn PSN gegevens.
Ik zit niet in de squad, ik volg wel de comunity. Wel aangevragen maar nogsteeds geen invite gehad voor de squad haha. Ik heb je in ieder geval net even toegevoegd!

Timvankeulen wijzigde deze reactie 13-02-2018 14:51 (6%)

• Seroczynski
quote:
Timvankeulen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:49:
[...]

Ik zit niet in de squad, ik volg wel de comunity. Wel aangevragen maar nogsteeds geen invite gehad voor de squad haha. Ik heb je in ieder geval net even toegevoegd!
Je moet even de sessie van Grumpmeister joinen, dan kan hij een in-game invite sturen.

quote:
Ooooh! Supper handig. Tegen sommige monsters is het echt moeilijk de Spirit blade Gauge te vullen! Vnaf nu dus eerst ff een kelbi plat leggen en tegen het dode lichaam aan meppen totdat ik in het rood zit :)

• Grumpmeister
quote:
Timvankeulen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:49:
[...]

Volgens mij had ik je wel een keer een sessie invite verstuurd, maar kwam je er niet bij (kan ook goed dat ik het vergeten ben / over het hoofd gezien heb, aangezien ik de laatste tijd vaak met invites bezig was)? Als ik je online zie, zal ik je een invite sturen. Ik weet niet of het me vanavond lukt, maar dat zien we wel.

• Creepy
  • Laatst online: 21:46

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

quote:
Timvankeulen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:38:
Ik zit pas op HR6. Net stuk gelopen op de eerste quest in The Rotten Vale (dat rollende monster) en me ook lopen stuk bijten op de optionele quest voor het verslaan van de Rathian. Beide doen net ff teveel DMG (zeker Rathian) en dan de poison attack van Rathian helpt me snel om zeep. Dus nu maar ff opzoek naar gear + charms die de poison aanvallen wat beter behapbaar maken. Die in The Rotten Vale gaat binnenkort wel neer, dat is nog een kwestie van wat meer oefenen (en misschien nog wat gear upgrades ;) ). PSN is CreepyNL, en ik zit ook in de Tweakers Squad.

There are only two hard things in computer science: Naming things and vertically centering things - @DavidKPiano
We're building self-driving cars, but we haven't even figured out how to make sure vacuum cleaners don't join botnets.

Kan vanavond dus niet spelen helaas :'( Niet te ver uitlopen boys :)

• Timvankeulen
quote:
Creepy schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:25:
[...]

Ik zit pas op HR6. Net stuk gelopen op de eerste quest in The Rotten Vale (dat rollende monster) en me ook lopen stuk bijten op de optionele quest voor het verslaan van de Rathian. Beide doen net ff teveel DMG (zeker Rathian) en dan de poison attack van Rathian helpt me snel om zeep. Dus nu maar ff opzoek naar gear + charms die de poison aanvallen wat beter behapbaar maken. Die in The Rotten Vale gaat binnenkort wel neer, dat is nog een kwestie van wat meer oefenen (en misschien nog wat gear upgrades ;) ). PSN is CreepyNL, en ik zit ook in de Tweakers Squad.
Oh ik ben net iets verder dan, maar kan je wel meehelpen mocht je hulp nodig hebben! Ik heb je in ieder geval toegevoegd onder de naam Malseknul!

• sabriel
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14-08 19:12
mede-tweakers,

Hoe zit het eigenlijk met bows/ranged op laag level.
Ik heb het gevoel dat het niets extra doet ten opzichte van melee weapons, maar gebruikt wel veel resources.
Wordt het pas rendabel op rank 4 en hoger ?

In de rotten vale gelukkig die rollende boss neergehaald en de rode panther op steriodes. Na 45min was hij aan het hinken, ging naar zijn layer en kon hem toen capturen.

WoW Argent Dawn alliance :lvl110 Sabriell (Notice me Sempai (NmS))

• Creepy
  • Laatst online: 21:46

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

De extra met een bow is dat je op afstand damage kan doen. Ook als ze de lucht in vliegen. Ik gebruikt een hammer en daar wil dat niet echt mee lukken ;). Een hammer beukt hard maar heeft een range van bijna 0, en net ietsje meer range met een charged attack

There are only two hard things in computer science: Naming things and vertically centering things - @DavidKPiano
We're building self-driving cars, but we haven't even figured out how to make sure vacuum cleaners don't join botnets.

• Yukidaruma
Vanavond nog wat tijd gevonden voor een eerste poging op Kushala Daora en Teostra. Kush was een dikke faal, maar Teostra ging wel aardig. Laatste zelfs zover gekregen dat hij ging slapen, maar toen ging het helemaal mis. Hij werd wakker tijdens het plaatsen van de bommen :+ Misschien toch maar een paar keer Nerg verslaan zodat ik een Elderseal high wapen kan maken. Voor het andere wapen wat ik wil voor niet-Elder Dragon gevechten, heb ik ook Nergigante items nodig, dus dat komt mooi uit.
M'n Palico heeft al wel het Nergigante wapen, maar dat lijkt niet echt te helpen in de gevechten zelf. Misschien dat het juist wel heel erg helpt, maar ik heb dan ook geen pogingen gedaan zonder. Kush zat echter nagenoeg het hele gevecht met een dikke laag wind om zich heen, dus daar leek het in ieder geval niet veel te doen. Teostra heeft wel maar 2x zijn explosie laten afgaan, misschien dat het daar wel erg heeft geholpen.
Wel heel blij dat ik mezelf heb kunnen dwingen om Gear te maken, maakt het spel een stuk leuker :)

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:36

Thrace Grumble

PSN: ThraceG

quote:
[...]

Probeer Rathian eens te doen met een goede bow, bv de Tobi Kadachi variant. Hij gaat dan tamelijk makkelijk neer :) Poison resist heb ik iig niet nodig gehad tegen Rath (het is mn meest recente gehunte monster trouwens, dus ik zit rond jullie HR ook).

Thrace Grumble wijzigde deze reactie 14-02-2018 07:43 (4%)

PSN: ThraceG | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | MHW: Riku

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Laatst Rathalos verslagen, maar ik kan niet zijn armor dingen maken :?
Heeft dat met research te maken ofzo?

En Wyvern Egg quest... :X ~ughuuu na 5x proberen maar aan de kant gezet even.

• Timvankeulen
quote:
Grumpmeister schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:32:
[...]

Volgens mij had ik je wel een keer een sessie invite verstuurd, maar kwam je er niet bij (kan ook goed dat ik het vergeten ben / over het hoofd gezien heb, aangezien ik de laatste tijd vaak met invites bezig was)? Als ik je online zie, zal ik je een invite sturen. Ik weet niet of het me vanavond lukt, maar dat zien we wel.
Kan goed zijn haha, snap die ps4 nog niet helemaal, heb m alleen gekocht voor monster hunter eigelijk. Normaal speel ik alleen op pc hehe. Ik zal wel kijken of je een keer online bent en dan toevallig bij de party kan is wat handiger.

• Geteisem
quote:
Bokkie schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:49:
Leukste van het spel toch die Paashaas quests :Y)

Vanavond weer even aan de optionals denk. Moet nodig wat wapens updgraden ook.

• ArgantosNL
quote:
Bokkie schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:49:
Laatst Rathalos verslagen, maar ik kan niet zijn armor dingen maken :?
Heeft dat met research te maken ofzo?

2 tips,
1. gillimantle
2. base camp unlocken in de boom.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

quote:
ArgantosNL schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:53:
[...]

2 tips,
1. gillimantle
2. base camp unlocken in de boom.
1. :F 8)7
2. already done

Heb je ook het antwoord op de vraag waarom ik na Rathalos verslaan zijn armor nog niet kan maken O-)

• Alvanosa
quote:
Bokkie schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:59:
[...]

2. already done

Heb je ook het antwoord op de vraag waarom ik na Rathalos verslaan zijn armor nog niet kan maken O-)
Waarschijnlijk heb je niet genoeg materiaal om zijn armor te maken en zul je hem meerdere keren moeten verslaan.

• ArgantosNL
quote:
Bokkie schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:59:
[...]

2. already done

Staat de rathalos armor nog niet in het lijstje?
En is dit low rank of high rank rathalos die je hebt verslagen?

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Hij staat nog niet in de lijst, ik heb de low rank verslagen voor de quest: A Fiery Throne Atop the Forest Rank 5 quest ofzo, ben zelf rank 8

@hieronder
Ik heb nog wel wat optionals open staan inderdaad, die maar even doen vanavond

Bokkie wijzigde deze reactie 14-02-2018 09:19 (39%)

• ArgantosNL
quote:
Bokkie schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:08:
Hij staat nog niet in de lijst, ik heb de low rank verslagen voor de quest: A Fiery Throne Atop the Forest Rank 5 quest ofzo, ben zelf rank 8
Misschien zit die locked achter een story quest/assingment.

• Grumpmeister
quote:
[...]

Ik weet niet welk wapen je gebruikt, maar een paar generieke tips voor Rathian (en Pink Rathian):

- Het enige deel van Rathian die poisonous is, is d'r staart. Er zijn ook maar 1 of 2 moves die ze gebruikt die je poisoned maken, en de voornaamste daarvan is de backflip. Eigenlijk direct zodra ze gaat vliegen, rol uit de weg, want de kans is groot dat er direct een backflip volgt.
- Als Rathian enraged is, zal ze vaak 2 backflips achter elkaar doen. Let hierop zodra er vuur uit d'r mond vloeit. (Bij Pink Rathian doet ze een soort van corkscrew backflip, die qua hitbox wat lastiger te ontwijken is dan een normale backflip)
- (Generieke tip) Als een monster vliegt, gooi er gewoon een Flash pod voor. Het monster valt dan uit de lucht (volgens mij maar 1 die er resistent tegen is, maar daar hoef je je nog niet druk om te maken), en je kan even erop los gaan.
- Als je een cutting wapen hebt, sla Rathian's staart eraf. Maak dat je doel, want zodra je dat doet kan ze je ook niet meer poisoned krijgen.
- Vuurballen van Rathian kunnen er 1 of 3 achter elkaar zijn. Deze volgen altijd hetzelfde patroon. Als je tegenover Rathian staat zal de eerste vuurbal recht vooruit gaan, de volgende naar links van jou (rechts van Rathian) en de laatste naar rechts (links van Rathian) afgevuurd worden. Dodge dus altijd naar jouw rechter kant, want dan kan je bij 3 vuurballen nog vlug naar links springen om de derde vuurbal te ontwijken.
quote:
sabriel schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:30:
mede-tweakers,

Hoe zit het eigenlijk met bows/ranged op laag level.
Ik heb het gevoel dat het niets extra doet ten opzichte van melee weapons, maar gebruikt wel veel resources.
Wordt het pas rendabel op rank 4 en hoger ?

In de rotten vale gelukkig die rollende boss neergehaald en de rode panther op steriodes. Na 45min was hij aan het hinken, ging naar zijn layer en kon hem toen capturen.
Ik kan niet voor de bowguns spreken, maar een bow hoeft niet perse speciale ammo te gebruiken. Zorg dat je voor 'Sharpshooter' eet (2 ingredienten van de onderste rij bij de canteen), dan doen je normale arrows ook meer damage. Ik neem meestal wel wat speciale coatings mee, maar vaak is 1 keer het monster paralyzen / poisonen ook alles wat je kan doen met je standaard supply (daarna is de resistance te hoog van het monster om met de rest van de coatings iets voor elkaar te krijgen). Het voornaamste wat je dan nog hebt zijn de Power Coatings, maar als je leuk met je elements speelt hoef je niet iedere keer dat ie op is te restocken en doe je zat damage met je normale schoten.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Gewoon short range coating gebruiken en in de sweetspot blijven. Goede damage, en ook al vreet het meer resources, je hoeft niet tussendoor te sharpenen :P

Speel boog vanaf begin, af en toe IG geprobeerd, maar boog blijf ik geweldig vinden. Af en toe andere coating erop als hij down ligt bijv of gestunned en dan asap weer close range erop en evade charged shot powershot spammen :)

• Grumpmeister
quote:
Bokkie schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:54:
Gewoon short range coating gebruiken en in de sweetspot blijven. Goede damage, en ook al vreet het meer resources, je hoeft niet tussendoor te sharpenen :P

Speel boog vanaf begin, af en toe IG geprobeerd, maar boog blijf ik geweldig vinden. Af en toe andere coating erop als hij down ligt bijv of gestunned en dan asap weer close range erop en evade charged shot powershot spammen :)
Correct me if I'm wrong, maar coatings halen wel het element van je pijlen af. Als je elemental bogen gebruikt kan het dus goed zijn dat je MEER damage doet met je standaard arrows, dan met Close Range Coating. Dat was gisteren bijv. goed merkbaar, waar ik met close range coating 15-20 damage deed, en met normale pijlen 25-35 (en ja, ik zit op de goede range voor beide :P)

• Seroczynski
Gisteren met willem100, Alvanosa en Jay ons best gedaan om Story Mode Nergigante neer te krijgen. Voelt echt als een eindbaas (nice). Goed gebruik gemaakt van Demon Drug, Armor Skin, food buffs, etc, maar helaas in twee pogingen nog niet gelukt.

@-SaveMe- Wij zijn nu HR13 geloof ik. Met een klein uurtje heb je een paar questjes gedaan en zit je op hetzelfde punt.

quote:
Seroczynski schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:01:
Gisteren met willem100, Alvanosa en Jay ons best gedaan om Story Mode Nergigante neer te krijgen. Voelt echt als een eindbaas (nice). Goed gebruik gemaakt van Demon Drug, Armor Skin, food buffs, etc, maar helaas in twee pogingen nog niet gelukt.

@-SaveMe- Wij zijn nu HR13 geloof ik. Met een klein uurtje heb je een paar questjes gedaan en zit je op hetzelfde punt.
Heb denk wel hulp nodig bij de Pink Rathian :) En ik moet ws nog wat farmen voor armors ...

-SaveMe- wijzigde deze reactie 14-02-2018 10:03 (4%)

• Alvanosa
quote:
Seroczynski schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:01:

Ik heb Nergigante daarna nog wel gedaan met @Triguld ging goed, jammer dat ik zijn staart er niet af kreeg en hij de hoorns niet, maar het ging best goed ookal ging ik 1x dood.

Maar ik wil hem nog wel farmen voor mijn elderseal high wapen.

Alvanosa wijzigde deze reactie 14-02-2018 10:10 (4%)

• Daradius
quote:
-SaveMe- schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:02:
[...]

Heb denk wel hulp nodig bij de Pink Rathian :) En ik moet ws nog wat farmen voor armors ...
Ik zou je eventueel vanavond wel kunnen helpen met de pink rathian :)

• Doc salvo
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 23-03 16:41
Hallo allemaal, zit sinds 2 dagen ook in de got squad. Ben op het moment hr 49 en dus bezig met tempered monsters. Speel ook vaak nog met mijn andere squad, maar mocht er iemand hulp nodig hebben geef maar een gil 👍🏻

• Geteisem
quote:
-SaveMe- schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:02:
[...]

Met mijn collega neergehaald vh weekend. Pittig beestje wel.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

quote:
Grumpmeister schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:01:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar coatings halen wel het element van je pijlen af. Als je elemental bogen gebruikt kan het dus goed zijn dat je MEER damage doet met je standaard arrows, dan met Close Range Coating. Dat was gisteren bijv. goed merkbaar, waar ik met close range coating 15-20 damage deed, en met normale pijlen 25-35 (en ja, ik zit op de goede range voor beide :P)
Ik dacht dat dat alleen zo was met de status effect coatings en dus niet voor power en clos range coating

• Grumpmeister
quote:
Bokkie schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:35:
[...]

Ik dacht dat dat alleen zo was met de status effect coatings en dus niet voor power en clos range coating
Durf het ook even niet met 100% zekerheid te zeggen, maar volgens mij is dat wel het geval. Ik kan me ook niet voor de geest halen dat ik de vuur-explosies of sparks zie vliegen als ik power of close range gebruik. Zoals alles in MHW, het is dus vrij situational wat je inzet :D

Close Range gebruik ik voornamelijk als ik weet dat ik in de buurt van het monster kan blijven (tenzij het een elemental weakness voor m'n bow heeft, een spread shot met weakness over de hele kop verspreid bijv. is wel belachelijk lekker :D ). Als deze constant door de kamer rond vliegt of springt, dan liever normale (uncoated) arrows met de Sharpshooter buff.

• Geteisem
Binnenkort een verkleedpartijtje in Monster Hunster World op de PS4. :)
https://www.psx-sense.nl/...loy-monster-hunter-world/

• Grumpmeister
quote:
Geteisem schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:02:
Binnenkort een verkleedpartijtje in Monster Hunster World op de PS4. :)
https://www.psx-sense.nl/...loy-monster-hunter-world/
Een van de mooie punten hieraan, 'A giant Anjanath'. Dit betekend (voor de completionists) waarschijnlijk een makkelijk te krijgen golden crown voor z'n formaat (en mogelijk voor mensen een 'gratis' achievement voor het recorden van een groter-dan-gemiddeld monster).

Ik zag op Reddit iemand langs komen die na 260 uur spelen pas de achievement voor kleinere monsters binnen wist te krijgen (en hij was op dat moment volgens mij ook pas de enige die die achievement had). Dit spel is in ieder geval niks voor trophy hunters :D

• Daradius
quote:
Grumpmeister schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:39:
[...]

Durf het ook even niet met 100% zekerheid te zeggen, maar volgens mij is dat wel het geval. Ik kan me ook niet voor de geest halen dat ik de vuur-explosies of sparks zie vliegen als ik power of close range gebruik. Zoals alles in MHW, het is dus vrij situational wat je inzet :D

Close Range gebruik ik voornamelijk als ik weet dat ik in de buurt van het monster kan blijven (tenzij het een elemental weakness voor m'n bow heeft, een spread shot met weakness over de hele kop verspreid bijv. is wel belachelijk lekker :D ). Als deze constant door de kamer rond vliegt of springt, dan liever normale (uncoated) arrows met de Sharpshooter buff.
volgensmij is het juist zo dat power en closed range coating alleen de base dmg boosten, dus de elements zullen nog actief blijven. Zodra je element coatings gaat gebruiken zullen je element dmg van je wapens minder worden (bijvoorbeeld je blast buildup). Power en closed range zullen dus niet je elements uit zetten.

• Grumpmeister
quote:
Daradius schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:06:
[...]

volgensmij is het juist zo dat power en closed range coating alleen de base dmg boosten, dus de elements zullen nog actief blijven. Zodra je element coatings gaat gebruiken zullen je element dmg van je wapens minder worden (bijvoorbeeld je blast buildup)
Ik kan er idd naast zitten, binnenkort eens mee experimenteren. Power Coating zou sowieso een damage boost moeten zijn, in ieder geval. Maar gezien de 'agressieve' speelstijl die in deze versie beter werkt dan de charge-stijl jaag je zo door die coatings heen.

• Alvanosa
quote:
Daradius schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:06:
[...]

volgensmij is het juist zo dat power en closed range coating alleen de base dmg boosten, dus de elements zullen nog actief blijven. Zodra je element coatings gaat gebruiken zullen je element dmg van je wapens minder worden (bijvoorbeeld je blast buildup)
Als totale bownoob, als je een andere elemental coating gebruikt dan je wapen, doe je dan beiden of enkel de coating als elemental damage?

• Grumpmeister
quote:
Alvanosa schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:08:
[...]

Als totale bownoob, als je een andere elemental coating gebruikt dan je wapen, doe je dan beiden of enkel de coating als elemental damage?
Theoretisch is er geen elemental coating, maar status coating :P

Status coating haalt sowieso de elemental damage van je wapen weg en doet ipv. daarvan status buildup (bijv. paralyze, sleep, poison of blast).

(Bij Bowgun is dit weer anders natuurlijk, maar daar weet ik niks van af)

• Yukidaruma
Zelf nog nooit een bow gebruikt, maar Arekkz heeft wel een tutorial gemaakt. Misschien dat daar de coatings wat meer worden uitgelegd: YouTube: Monster Hunter World | Bow Tutorial
quote:
Grumpmeister schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:06:
[...]

Een van de mooie punten hieraan, 'A giant Anjanath'. Dit betekend (voor de completionists) waarschijnlijk een makkelijk te krijgen golden crown voor z'n formaat (en mogelijk voor mensen een 'gratis' achievement voor het recorden van een groter-dan-gemiddeld monster).

Ik zag op Reddit iemand langs komen die na 260 uur spelen pas de achievement voor kleinere monsters binnen wist te krijgen (en hij was op dat moment volgens mij ook pas de enige die die achievement had). Dit spel is in ieder geval niks voor trophy hunters :D
Ik heb al wel 5 silver crowns voor greatest, maar nog geen 1 voor smallest.

• Alvanosa
quote:
Grumpmeister schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Theoretisch is er geen elemental coating, maar status coating :P

Status coating haalt sowieso de elemental damage van je wapen weg en doet ipv. daarvan status buildup (bijv. paralyze, sleep, poison of blast).

(Bij Bowgun is dit weer anders natuurlijk, maar daar weet ik niks van af)
Dus als je coatings wil gebruiken moet je een raw damage "coat" bow hebben.

• Geteisem
quote:
Grumpmeister schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:06:
[...]
Trophies etc zijn niet aan mij besteed. I play for the fun. Maar vind dit setje dan wel weer grappig. :)

• Yukidaruma
Binnenkort ook een Street Fighter Ryu skin.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

quote:
Alvanosa schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:12:
[...]

Niet perse,

Coatings zijn meer utility voor mij.

Zagl wel dat ik arena moet gaan doen, zag een boog met native blast damage daar :9

• Lienuks

Lienuks

quote:
Bokkie schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:16:
[...]

Niet perse,

Zagl wel dat ik arena moet gaan doen, zag een boog met native blast damage daar :9
De tree van de ku-yu heeft ook native blast damage.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

quote:
Lienuks schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:17:
[...]

De tree van de ku-yu heeft ook native blast damage.
Ook gezien ja,
Maar daar heb ik ook de mats nog niet voor volgens mij, maar even kijken wat ik eerst haal ^^

• Daradius
quote:
[...]

hoeft niet persee, je raw dmg coatings boosten gewoon je raw attack, dus dit is boven op de element dmg die er op zit. en de overige coatings (para / sleep ect) gebruik je alleen om ze een keer te laten slapen of stunnen.

• Grumpmeister
quote:
Bokkie schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:16:
[...]

Niet perse,

Pukei-Pukei heeft hidden Blast Damage op hogere niveaus volgens mij, dus met een Free Element is die ook prima bruikbaar. Kulu-Ya-Ku ook, die zit zelfs vrij hoog qua Blast damage (270).
quote:
[...]

Nee, vaak heeft een bow ook een effect die ze versterken. Bijv. de Tobi-Kadachi variant zorgt voor verbeterde status application bij Paralyze Coating. Dus je doet een paar schoten geen elemental damage, maar bouwt Paralyze op. Volgens mij was Odogaron binnen 3 schoten te paralyzen met de Tobi-Kadachi boog.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

die kobi tadachi boog is behoorlijk goed op low rank
Eigenlijk geen andere gebruikt tot ik Dragon Bow kreeg (behalve dan als op restis mobs)

• Alvanosa
Pff ok, ik heb flink wat in te lezen over bogen aangezien ik als 2e wapen de boog wil gaan gebruiken.

• Daradius
ik heb nu mooie combi armor gemaakt voor me greatsword. Heb nu mijn greatsword / bow armor af :) op naar de volgende

• Grumpmeister
quote:
Bokkie schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:26:
die kobi tadachi boog is behoorlijk goed op low rank
Eigenlijk geen andere gebruikt tot ik Dragon Bow kreeg (behalve dan als op restis mobs)
Ook op high rank is het een prima wapen (als je 'm upgrade natuurlijk), het is een van m'n go-to bogen (Flying Kadachi Strikebow), dus hou 'm maar lekker up to date :)

Er zijn toch veel monsters met een zwakte voor Lightning. Ik heb bijv. m'n Nergigante boog nog niet eens gebruikt :')

• Alvanosa
quote:
Grumpmeister schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:29:
[...]

Ook op high rank is het een prima wapen (als je 'm upgrade natuurlijk), het is een van m'n go-to bogen (Flying Kadachi Strikebow), dus hou 'm maar lekker up to date :)

Er zijn toch veel monsters met een zwakte voor Lightning. Ik heb bijv. m'n Nergigante boog nog niet eens gebruikt :')
Ik ben bezig met de Nergigante dual blade, elderseal lijkt me toch wel handig tegen de elder dragons, ookal heeft mijn Palico al zijn elderseal wapen.

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True