Creepy schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:25:
[...]
Ik zit pas op HR6. Net stuk gelopen op de eerste quest in The Rotten Vale (dat rollende monster) en me ook lopen stuk bijten op de optionele quest voor het verslaan van de Rathian. Beide doen net ff teveel DMG (zeker Rathian) en dan de poison attack van Rathian helpt me snel om zeep. Dus nu maar ff opzoek naar gear + charms die de poison aanvallen wat beter behapbaar maken. Die in The Rotten Vale gaat binnenkort wel neer, dat is nog een kwestie van wat meer oefenen (en misschien nog wat gear upgrades

). PSN is CreepyNL, en ik zit ook in de Tweakers Squad.
Ik weet niet welk wapen je gebruikt, maar een paar generieke tips voor Rathian (en Pink Rathian):
- Het enige deel van Rathian die poisonous is, is d'r staart. Er zijn ook maar 1 of 2 moves die ze gebruikt die je poisoned maken, en de voornaamste daarvan is de backflip. Eigenlijk direct zodra ze gaat vliegen, rol uit de weg, want de kans is groot dat er direct een backflip volgt.
- Als Rathian enraged is, zal ze vaak 2 backflips achter elkaar doen. Let hierop zodra er vuur uit d'r mond vloeit. (Bij Pink Rathian doet ze een soort van corkscrew backflip, die qua hitbox wat lastiger te ontwijken is dan een normale backflip)
- (Generieke tip) Als een monster vliegt, gooi er gewoon een Flash pod voor. Het monster valt dan uit de lucht (volgens mij maar 1 die er resistent tegen is, maar daar hoef je je nog niet druk om te maken), en je kan even erop los gaan.
- Als je een cutting wapen hebt, sla Rathian's staart eraf. Maak dat je doel, want zodra je dat doet kan ze je ook niet meer poisoned krijgen.
- Vuurballen van Rathian kunnen er 1 of 3 achter elkaar zijn. Deze volgen altijd hetzelfde patroon. Als je tegenover Rathian staat zal de eerste vuurbal recht vooruit gaan, de volgende naar links van jou (rechts van Rathian) en de laatste naar rechts (links van Rathian) afgevuurd worden. Dodge dus altijd naar jouw rechter kant, want dan kan je bij 3 vuurballen nog vlug naar links springen om de derde vuurbal te ontwijken.
sabriel schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:30:
mede-tweakers,
Hoe zit het eigenlijk met bows/ranged op laag level.
Ik heb het gevoel dat het niets extra doet ten opzichte van melee weapons, maar gebruikt wel veel resources.
Wordt het pas rendabel op rank 4 en hoger ?
In de rotten vale gelukkig die rollende boss neergehaald en de rode panther op steriodes. Na 45min was hij aan het hinken, ging naar zijn layer en kon hem toen capturen.
Ik kan niet voor de bowguns spreken, maar een bow hoeft niet perse speciale ammo te gebruiken. Zorg dat je voor 'Sharpshooter' eet (2 ingredienten van de onderste rij bij de canteen), dan doen je normale arrows ook meer damage. Ik neem meestal wel wat speciale coatings mee, maar vaak is 1 keer het monster paralyzen / poisonen ook alles wat je kan doen met je standaard supply (daarna is de resistance te hoog van het monster om met de rest van de coatings iets voor elkaar te krijgen). Het voornaamste wat je dan nog hebt zijn de Power Coatings, maar als je leuk met je elements speelt hoef je niet iedere keer dat ie op is te restocken en doe je zat damage met je normale schoten.