Dit weekend eindelijk maar eens alle low rank optional quests gedaan (overal dus een mooie rode complete achter in plaats van blauw), de canteen ingredients verzameld (moet nog 1 stuk vlees, maar daar heb ik de delivery quest al van open staan en nog 5 ales) en om het helemaal af te maken, heb ik Nergigante nog eens even laten zien dat de doorzetter altijd wint. De 4e keer had ik hem.

Dan heb je ineens veel vrijgespeeld zeg. Nieuwe quests, deliveries, stuk of wat nieuwe armor sets, nieuwe Tailraider Safari locatie.
Was wel blij dat ik ondertussen alle Elder Dragon tracks al had verzameld, dus die kon ik gelijk inleveren. Mag ik nu lekker Kush, Teostra en Vaal afmaken.
Ondertussen heb ik ook alle Palico gadgets op level 10. Die Plunderblade is echt heerlijk, zo veel items van Nergigante voordat ik hem überhaupt een keer dood had. Zelfs als je een monster niet aan kan, gewoon zo lang mogelijk in leven blijven en de Palico wat items laten stelen

Eigenlijk wil ik alle 6 en 7 ster optionals eerst doen voor ik met 8 ster verderga, maar door die Plunderblade is het waarschijnlijk beter om wat in hogere rank te farmen, ook al ga ik dan dood.
Enig dingetje wat ik toch wel echt super oneerlijk vind in dit spel, Diablos. Dat monster raakt je zelfs als je nergens in de buurt bent. Dan zwiept ie z'n staart een keertje rond, wordt je gewoon geraakt terwijl het op beeld lijkt alsof je je poppetje 3x op elkaar kan zetten en er nog onder zou blijven. Hopelijk fixen ze dat een keertje.