China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 28 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
bloody schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:35:
Mijn pakketje zit blijkbaar al 3 weken in het luchtruim... heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Of ben ik gewoon te ongeduldig? :P

2020-04-27 08:52:08 [GMT+8] Despatched to OverSeas Postal Admin (From SG/SIN to NL/HAG)
Waarschijnlijk gewoon ongeduldig :P ik had die status ook op 3 April en is Vandaag op 19 Mei veranderd naar '' Arrival at Destination Post (Country: BE) '' dus jah reken maar uit.

En daarvoor heeft het ook nog 13 dagen in China rondgezworven voor het in SG aankwam :P
Eigenlijk ben je niet ongeduldig want normaal is Singapore Post er al lang op 3 weken tijd maar in deze corona tijden zou ik bijna niets anders aanraden dan Ali Standaard shipping, bij mij was dat het enige pakje dat er binnen 21 dagen was.

China Post registered was 39 dagen en dit Singapore pakje is er al 65 en nog niet verwerkt door Bpost aan deze zijde dus met Hemelvaart etc zal dat wel vlot 75 dagen gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
smvs schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:43:
[...]
Nu heb ik echter iets besteld via Banggood. Er stond steeds dat er geen tracking info beschikbaar was, en 17track kende de code ook (nog) niet. Wel stond er dat de zending op 11 april verzonden was. Nu kijk ik weer, en nu is er een update van 16 april genaamd 'The Item is at the shippers warehouse'. Hoe kan dat nou als op 11 april het pakje al verzonden zou zijn?

[Afbeelding]
Update: Bij Banggood zelf bleef de status steeds hangen op 'The Item is at the shippers warehouse', maar nu is het opeens completed en inderdaad geleverd. Bij 17track was het pakket na enige tijd wel meer gedetaillerd te volgen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMv4DVucACCFkQo3PRJCmb0ZEDw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X8p47pVajOHITP0IVGjxv7vh.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 16:52

JBX

JBX schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:05:
[...]
3SWLT codes zijn verzonden vanuit China met YunExpress en worden in NL door Worldtech met DHL Parcel doorgestuurd.
Deze optie is in ieder geval top deze dagen, binnen twee weken geleverd 👍

Alleen verkopers adverteren deze optie niet vaak, in dit geval had ik verzending vanuit Frankrijk gekozen waardoor ze dus een snelle optie gebruiken. (In plaats van daadwerkelijk vanuit een EU warehouse te shippen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:37
Katmi schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:41:
[...]

maar in deze corona tijden zou ik bijna niets anders aanraden dan Ali Standaard shipping, bij mij was dat het enige pakje dat er binnen 21 dagen was.
Ook met Aliexpress Standard Shipping kan het misgaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUNk144eV68OSr14McbL5o7ummw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0u42mjv6u4G5iq5aM8vMoOM0.jpg?f=fotoalbum_large

Deze hangt al 8 dagen in “Order information received by carrier”. Normaal duurt het hooguit 3 a 4 dagen en vaak zelfs minder, soms op dezelfde datum nog de volgende status.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katmi
Het kan met alles fout gaan :P nuja mijn ervaring met Ali standaard is dan ook al weer geleden van een item dat op 21-3 was besteld en op 8-4 geleverd, kan ondertussen ook achter lopen :)

En mijn zending moest naar Belgie ipv naar NL en dan heb je dat ook niet aan de hand dat je heel die info krijgt van hand over to PostNL freight carrier etc op je tracking dus misschien dat vluchten van China naar Luik sneller zijn of beter werken momenteel dan de PostNL manier.

Anyway ik persoonlijk bestel even niets meer ( heb ook niets meer nodig ) het is me iets TE wisselvallig momenteel + ik zie bij bijna elke seller belachelijke shipping costs momenteel, sommige tellen zelfs 1.30 euro voor Cainaio super economy en dan 5.30 ofzo voor Ali standaard en dat is op items die maanden geleden gewoon free Ali standaard waren of max iets van een Euro erbij.

Momenteel betaal je op China shipping hetzelfde bedrag als voor een PostNL pakket van NL naar BE op 1 dag tijd en mijn item van x euro is niet meer echt interessant als er tussen 3.50 en 5 bijkomt voor een trackbare shipping method.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Iemand een idee waar deze zich zou kunnen bevinden? Er staat niet specifiek PostNL bij dus levering op een afhaalpunt lijkt mij sterk toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hC0brhsF47Ck5HC02_kUN620Cr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVqF7bQb8TkQKHPTq98TxfsU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Heb ik ook momenteel steeds. Komt dan toch paar dagen later bij mij thuis aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Mijn laatste pakket met Sunyou was op 18 april in Nederland en pas op 13 mei door de postbode thuisbezorgd. Dit was een brievenbus pakje en niet volgbaar via de Postnl app of andere tracking.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik wacht al een tijdje op wat pakketjes uit China, welke bij PostNL zouden moeten zijn.
Echter vond ik het onhandig elke keer te checken via https://postnl.post, en daar de tracking codes in te geven.

Via onderstaande mogelijkheid kun je makkelijker meerder tegelijk checken:

code:
1
https://postnl.post/details/?barcode=LTxxxxxxNL;LTxxxxxxNL;LTxxxxxxNL;LTxxxxxxNL

Dan krijg je een mooi overzicht, en de URL kun je in je favorieten opslaan, waardoor je niet elke keer de codes opnieuw hoeft in te geven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipb9Vxp97BroVSaSHSDNHNmGhsg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tGFyMbLvjdcKMWOvslxwpKAM.png?f=fotoalbum_large

Wellicht heb je er wat aan :)

[ Voor 26% gewijzigd door PurpleBlue op 21-05-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Gisteren ook m'n Android autoradio binnen gekregen, wat ik 29 maart besteld heb en intussen m'n geld al voor heb terug gekregen. Ik denk met 15 verschillende stickers er op, mijn adres staat er op met een DHL logo maar uiteindelijk heeft PostNL hem bezorgd 8)7 . Wederom met hun eigen barcode natuurlijk. De originele DHL tracking code staat er ook nog op maar als ik deze invoer verwacht DHL hem nog steeds in hun sorteerproces.

[ Voor 16% gewijzigd door pretpik op 21-05-2020 21:14 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
wilde nog even meepraten

1) heb mijn bestelling uit Zibo van eind maart binnen; een ontzettende opluchting
2) mijn bestellingen op Ebay blijven maar in de VS liggen; nou las ik net dat ik niet de enige ben op trustpilot. Kopers uit Duitsland, Zwitserland, Denemarken en zovoorts doen hun beklag daar dat US post de internationale pakketten laat liggen (over USPS).
3a) gaat die afschaffing van belastingvrij kopen onder 22 EUR dan echt gebeuren per volgend jaar?
3b) ik hoorde toevallig dat er nu minder luchtpost mogelijk is vanuit China waardoor frankeerkosten de laatste dagen flink zijn gestegen. Alleen duurdere verzendopties krijgen voorrang. En bestellingen blijven nu veel langer liggen voordat ze worden verzonden. Hoe zal dat gaan voor kopers die iets bij Wish en dergelijke hebben besteld? Het regent daar al klachten dat verwachte ontvangst telkens wordt uitgesteld en die moeten de actualisatie natuurlijk ophalen bij de verkopers.
3a) om daar nog even op terug te komen; het is op dit moment al een ellende met die vertragingen en dan wordt me deze vrijheid ook nog eens ontnomen.

Die Tweaker die hier voorstander van was kan gebak gaan uitdelen, zijn wens gaat in vervulling Belasting beneden de 22 euro per bestelling afschaffen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JBX

JBX

Even een overzichtje voor wie daar blij van wordt. Mijn ervaring is alleen met eindbestemming NL. Ik zie veel posts van mensen die vragen stellen over een 'pakketje uit china' maar niet vermelden hoe het verzonden is. Verkopers (op Ali vooral) geven niet altijd de juiste verzendmethode aan.. Nummers in dit lijstje zijn geanonimiseerd. De registered/standard/express opties zijn relatief snel, betrouwbaar en traceerbaar tot levering. Economy/ordinary dus juist niet. Zoals hier al vaker aanbevolen is ParcelsApp relatief goed in de koerier(s) herkennen. (anders TrackingMore, 17Track, PostalNinja etc..)

---
AliExpress Standard Shipping:
  • LT099121290NL (via PostNL (/2), gebruikt Sinotrans, 4PX pickup. Retour Postbus 7096 Schiedam
  • 3SALX000000882569 (via DHL Parcel, Sinotrans&csc, yanwen pickup)
  • LB123823746SG (met SingPost+4PX, levering PostNL Int'l)
---
De gebruikelijke unregistered opties:
Cainiao Super Economy Global: NL000002247220 (gebruikt Yanwen)

Yanwen Economic Air Mail:
S00000134039478 (via Ali) of UD051455155YP (bvb eBay)
stuurt bijv. door via Yanwen Rail (YF462122777), China Post (UJ...CN),
of UD448647413NL (snelste methode postnl, retour H-10905 postbus 7037 schiedam)

SunYou Economic Air Mail: LP00134303850712 (gebruikt Yanwen)
stuurt bijv. door via Pos Malaysia unregistered UD278101265MY / China Post

4PX: LVS10060000021341398 (bij ali "Cainiao Super Economy", gebruikt bpost), ook LP00 code via Ali. PB-PP BPI- 10060

China Post Ordinary Small Packet Plus: UW123456789CN

4PX Singapore Post OM Pro / FAR Hangzhou International Logistics: FARXP1920323171YQ

---

China Post Registered Air Mail: RV406205215CN
China Post ePacket: LO779127349CN / EMS EX123456789CN

Bij ebay:
Ebay SpeedPak Economy: EE1000414411219UB01010003A0A / Standard: ES1004[...]
stuurt door met bpost MiniPak EU LVS2016933310798615N1

Winit ID18112738173285CN (stuurt door met China, Hong Kong of Malaysia post)
BuyLogic.cc BLGEU1100228901YQ

UBI Smart Parcel /2 met /bpost MiniPak EU LVS20....5N1
Bpost LB920384067BE (vanuit china met UBI) retour PB-PP 9333

YunExpress YT2012521263292248 (levert in NL via Worldtech met DHL Parcel)
soms wordt alleen een 8-digit nr gegeven (dit is het ordernr excl WST-) of de 3SWLT- code

Flyt A124071308230007 (Banggood)
4PX RM (registered mail): 302131470793
SunYou Registered SYRM642969511

-----
  • De LP00 code wordt soms alleen gebruikt als intern pakketnummer binnen aliexpress/cainiao, maar is soms het trackingnummer wat doorgegeven wordt naar 4px/yanwen/etc
  • Bij Ali is verzending vanuit Frankrijk 'Seller's Shipping Method - FR' doorgaans eigenlijk UBI of YunExpress. Verzending is wel gewoon vanuit China, maar wel erg snel met 1-2 weken.
  • Codes zoals LVS169821007751560 kunnen ook volledig ontraceerbaar zijn. Retouradres is dan bijv. PB-PP BPI- 9852
--
Jarwo schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:31:
2) mijn bestellingen op Ebay blijven maar in de VS liggen; nou las ik net dat ik niet de enige ben op trustpilot. Kopers uit Duitsland, Zwitserland, Denemarken en zovoorts doen hun beklag daar dat US post de internationale pakketten laat liggen (over USPS).
Ebay bestellingen vanuit de VS of vanuit China? Gewoon usps of speedpak?

[ Voor 48% gewijzigd door JBX op 12-06-2020 13:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
@JBX Prima overzichtje! :) Zou ik wel het vermelden waard vinden in de openingspost van het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-11-2024
wilde nog even meepraten
3a) gaat die afschaffing van belastingvrij kopen onder 22 EUR dan echt gebeuren per volgend jaar?
Die Tweaker die hier voorstander van was kan gebak gaan uitdelen, zijn wens gaat in vervulling Belasting beneden de 22 euro per bestelling afschaffen.
Ja, die afschaffing gaat er komen. Wat wil zeggen dat je minimaal 13 euro + 0.21 eurocent betaalt voor een pakketje van een euro... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mijn pakketje ligt al sinds 5 mei bij de douane in Luik ben benieuwd wanneer die een keer bezorgd gaat worden if ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-04-2021
synoniem schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:44:
Mijn pakketje ligt al sinds 5 mei bij de douane in Luik ben benieuwd wanneer die een keer bezorgd gaat worden if ever.
mijn pakje ligt al van 11 maart bij de douane sinds dien niks meer van gehoord.geld wel al terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Mijn sinds eergisteren bij de douane, paar weken terug bij een China Post pakje ( 2 zelfs die samen zaten ) was het de dag erna aan de deur maarja nu gisteren Hemelvaart en morgen weekend dus misschien Maandag.

Bpost werkt momenteel met LIFO dus pakjes die nu aankomen gaan bijna meteen terug door, oudere blijven liggen tot de achterstand is weggewerkt.
Momenteel gaan nog wel alle pakjes op de band om te zien of het geen verboden spul is maar echt zoeken achter de value doen ze momenteel niet ( tenzij je pakje net onderdeel is van een steekproef of een groot pakket is uit China qua afmetingen )

Mijn RDA en vape katoen en coils waren er op 1 dag door maar dat waren ook maar de standaard ali pakjes niet groter dan een doosje kaas in de winkel bv, mijn broer die een hanglamp had van 30 Euro kon bijbetalen maar was ook een fameuze doos qua afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

De UBI Minipak EU bestellingen (LVS***N1) gaan ook deze dagen erg snel, gemiddeld in 2 weken binnen (y)

De gewone 4px “super economy” LVS pakketjes in gemiddeld 5-6 weken.

[ Voor 31% gewijzigd door JBX op 23-05-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Woohoo pakketje binnen van Aliexpress. Verstuurd met Cainiao Super Economy Global. Vanaf het moment van gemarkeerd als verzonden tot aan in de brievenbus duurde het 52 dagen. Het was wel goed te tracken, zelfs het moment dat het pakketje in NL aan kwam was terug te zien in de tracking. Het pakketje lag wel eerst nog een maand in China voordat het de lucht in ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 19:18
mr_seeker schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:39:
[...]

Ja, die afschaffing gaat er komen. Wat wil zeggen dat je minimaal 13 euro + 0.21 eurocent betaalt voor een pakketje van een euro... 8)7
Hoe weet je dit? Naar mijn idee had dit allang het nieuws gehaald, als jij het weet ben je niet de enige. Echter ik kan er niets over vinden.

Dus nogmaals, hoe kom je aan deze info?

[ Voor 43% gewijzigd door pennywiser op 23-05-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ik zat even te kijken hier of alle Ali Standard Shipping momenteel zo traag is.. Ja dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:33
mr_seeker schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:39:
Zie deze link. Er gaat wel iets veranderen, maar als alle kleine pakketjes apart belast gaan worden loopt het hele systeem vast. Dat zie ik niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
grun93 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:43:
[...]

Zie deze link. Er gaat wel iets veranderen, maar als alle kleine pakketjes apart belast gaan worden loopt het hele systeem vast. Dat zie ik niet gebeuren.
Ok, gek dat niet meer in het nieuws is dan. Echter ik denk dat er wel een oplossing komt in de vorm van een Ali distributie centrum, in de EU. Oh nee wacht die zijn er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
grun93 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:43:
[...]

Dat artikel lijkt vooral op bedrijven gericht. Ik heb wel door dat het voor mij als consument gevolgen heeft, maar ik vraag mij af wat voor gevolgen? Moet straks de Chinese verkoper voor elk individueel land zelf belasting afdragen en hoef ik dit als particulier straks niet meer te doen bij het postagentschap?
Ik vrees dat veel Chinese webshopjes op AliExpress en zo door zo'n regel ter ziele zullen gaan of op zijn minst niet meer naar Europa leveren ivm de rompslomp die het met zich mee gaat brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

Joen schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:13:
[...]

Dat artikel lijkt vooral op bedrijven gericht. Ik heb wel door dat het voor mij als consument gevolgen heeft, maar ik vraag mij af wat voor gevolgen? Moet straks de Chinese verkoper voor elk individueel land zelf belasting afdragen en hoef ik dit als particulier straks niet meer te doen bij het postagentschap?
Ik vrees dat veel Chinese webshopjes op AliExpress en zo door zo'n regel ter ziele zullen gaan of op zijn minst niet meer naar Europa leveren ivm de rompslomp die het met zich mee gaat brengen...
Niet echt iets waar ik me druk om zou maken
Op ebay berekent het platform de invoerrechten en btw die je hoort af te dragen en brengt die bij de bestelling gelijk in rekening, en draagt die af bij de belastingdienst. De koerier krijgt mee dat de heffingen al zijn voldaan en levert dus zonder de inklaringskosten in rekening te brengen.

Alibaba, postnl en de douane zijn hier al jaren mee bezig, dus een situatie dat verkopers op ali zelf de inklaring moeten regelen of dat op kleine pakketjes inklaringskosten a 10 euro gerekend worden lijkt me klein..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBX

JBX

Trouwens erg opvallend dat ook kleine pakketjes steeds vaker niet per vliegtuig (of boot) deze kant op komen. Mijn laatste Yanwen Economic Air Mail ('transported by railway', Malasevic, Duisburg) en Bpost International (Alashankou, Dostyk) pakketjes lijken de nieuwe zijderoute te pakken. Qinzhou (Kanton China) naar Malasevic (Polen) in 18-20 dagen. Ook bij de LVS/NL00000 pakjes (Cainiao Super Economy/Cainiao Super Economy Global) staat bij de laatste status (Hand over to airline) vaak Alashankou.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ott1nrvkDsNluhR_TmumdbYvStM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/U9G43jRnWtYspqLHZugU9YFQ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDKsUv13KQt8bDO2hnEYoWqbw6M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4CcPOwrJRMj0Pbbk1upQxk9g.png?f=fotoalbum_tile

https://www.logistiek.nl/...ina-naar-europa-101166737
https://goodhopefreight.com/railway.html
https://www.tellerreport....-67-59%25.B1bKmIQ6tI.html

[ Voor 19% gewijzigd door JBX op 03-06-2020 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 21:07
Daar zijn ze dan wel all een hele tijd over stil geweest... Heb enkel artikels uit 2016/2017 teruggevonden die hierover praatten:

https://www.lexalert.be/n...-nieuwe-regels-aangenomen
https://www.inenuitvoer.n...-invoerrechten-en-btw-aan

Geen wonder dat AliExpress in België een warehouse wilt openen, want je kan er donder op zeggen dat als een particulier inderdaad die inklaringskosten van 13€/pakket moet betalen er niet veel meer gekocht zal worden in China :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
azerty schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:53:
[...]

Daar zijn ze dan wel all een hele tijd over stil geweest... Heb enkel artikels uit 2016/2017 teruggevonden die hierover praatten:

https://www.lexalert.be/n...-nieuwe-regels-aangenomen
https://www.inenuitvoer.n...-invoerrechten-en-btw-aan

Geen wonder dat AliExpress in België een warehouse wilt openen, want je kan er donder op zeggen dat als een particulier inderdaad die inklaringskosten van 13€/pakket moet betalen er niet veel meer gekocht zal worden in China :+
Zoals ik het een beetje begrijp moet straks de verkoper belasting afdragen aan het land van de koper. Dat zou betekenen dat PostNL e.d. een hoop minder administratief werk er aan heeft en dus dat die €13,= geheel of gedeeltelijk weg zullen vallen.

Wel zullen de productkosten en verzendkosten er allicht duurder van gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Als er 21% BTW (BE) + nog wat verwerkingskosten bijkomt, dan zal het sowieso duurder worden.

Nu ja, zolang dat dat beperkt blijft tot een paar € en geen 13€ aan afhandelingskosten zoals ze hier rekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
De 13 euro die ik reken zijn "handelingskosten" die postNL momenteel declareert voor pakketten. Denk dat je op een gegeven moment een bericht krijgt in je postNL/Bpost app met een betaalverzoek.

Ik krijg het nu al voor Patreon die bedragen zonder BTW geeft, maar op je factuur alsnog de BTW naar je hoofd slingert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
pretpik schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:12:
Gisteren ook m'n Android autoradio binnen gekregen, wat ik 29 maart besteld heb en intussen m'n geld al voor heb terug gekregen. Ik denk met 15 verschillende stickers er op, mijn adres staat er op met een DHL logo maar uiteindelijk heeft PostNL hem bezorgd 8)7 . Wederom met hun eigen barcode natuurlijk. De originele DHL tracking code staat er ook nog op maar als ik deze invoer verwacht DHL hem nog steeds in hun sorteerproces.
Hebben ze echt je geld teruggestort? Ik had zelf iets op 23 maart en na een dispute en wat mailtjes zeggen ze dat ik 90 dagen moet wachten ipv 60 ivm corona!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
JBX schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:48:
Even een overzichtje voor wie daar blij van wordt. Mijn ervaring is alleen met eindbestemming NL. Ik zie veel posts van mensen die vragen stellen over een 'pakketje uit china' maar niet vermelden hoe het verzonden is. Verkopers (op Ali vooral) geven niet altijd de juiste verzendmethode aan.. Nummers in dit lijstje zijn geanonimiseerd. De registered/standard/express opties zijn relatief snel, betrouwbaar en traceerbaar tot levering. Economy/ordinary dus juist niet. Zoals hier al vaker aanbevolen is ParcelsApp relatief goed in de koerier(s) herkennen. (anders TrackingMore, 17Track, PostalNinja etc..)

---
AliExpress Standard Shipping:---
De gebruikelijke unregistered opties:
Cainiao Super Economy Global: NL000002247220 (gebruikt Yanwen)

Yanwen Economic Air Mail: S00000134039478
stuurt bijv. door via Yanwen Rail (YF462122777), China Post (UJ...CN)

SunYou Economic Air Mail: LP00134303850712 (gebruikt Yanwen)
stuurt bijv. door via Pos Malaysia unregistered UD278101265MY / China Post

4PX: LVS10060000021341398 (bij ali "Cainiao Super Economy", gebruikt bpost), ook LP00 code via Ali

China Post Ordinary Small Packet Plus: UW123456789CN

---

China Post Registered Air Mail: RV406205215CN
China Post ePacket: LO779127349CN / EMS EX123456789CN

Bij ebay:
Ebay SpeedPak Economy: EE1000414411219UB01010003A0A
Ebay SpeedPak Standard: ES1000456284416NG01010001E0A
Winit ID18112738173285CN (stuurt door met China, Hong Kong of Malaysia post)

UBI (/2)/bpost MiniPak EU LVS2016933310798615N1 (snel)
Bpost LB920384067BE (vanuit china met UBI)

SingPost LP166453582SG / E- / R- (meestal samen met 4PX)
4PX Singapore Post OM Pro / Hangzhou International Logistics (FAR): FARXP1920323171YQ

YunExpress YT2012521263292248
Flyt A124071308230007 (wordt o.a. gebruikt door Banggood)
4PX RM (registered mail): 302131470793
SunYou Registered SYRM642969511

[...]

Ebay bestellingen vanuit de VS of vanuit China? Gewoon usps of speedpak?
via Postnl.post krijg ik het volgende te zien op 26 maart: The item has been processed in the country of destination

via internationalparceltracking krijg ik het volgende te zien: Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL, waarom dit verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
dvd200 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:22:
[...]
mijn pakje ligt al van 11 maart bij de douane sinds dien niks meer van gehoord.geld wel al terug gekregen.
Zei AliExpress niet dat je 90 dagen moest wachten? ik moet voor een bestelling van 23 maart nog gewoon wachten omdat het zogenaamd de 90 nog niet heeft bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
JaxTeller schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:21:
[...]

Hebben ze echt je geld teruggestort? Ik had zelf iets op 23 maart en na een dispute en wat mailtjes zeggen ze dat ik 90 dagen moet wachten ipv 60 ivm corona!
Vlak nadat ik m'n geld terug gekregen heb is het inderdaad veranderd zie ik. Maar zie hieronder m'n screenshot. Ze garandeerde binnen 7 dagen te kunnen leveren vanaf Tsjechië, maar verzonden er een uit China wat dus veel langer duurde. Daar was ik het niet mee eens.

Afbeeldingslocatie: https://ainipq.am.files.1drv.com/y4mzbWW6ZUXGuXsBQ6c-W806PLKgHuXPTociqmDip84CP5xaqTVVX0XjHpmHus2N1Ru8z7cTz-keTMtjZtNjP3NggZ1MK4e83QoInb5-5l1ofUr8uZmV9L4XFU-VCNMIREUiY2VouCnVFRSGTIbwal_sEohGmioodS6XV8ckAvwn5PTzu0Jwirq97sb-PLIPkOVDERhf8KQt-ln1ehY6Ahk5g?width=1187&height=716&cropmode=none

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
pretpik schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:35:
[...]

Vlak nadat ik m'n geld terug gekregen heb is het inderdaad veranderd zie ik. Maar zie hieronder m'n screenshot. Ze garandeerde binnen 7 dagen te kunnen leveren vanaf Tsjechië, maar verzonden er een uit China wat dus veel langer duurde. Daar was ik het niet mee eens.

[Afbeelding]
Ah ok, Tsjechie is wel een ander verhaal. Wel nice trouwens gewoon gratis haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Hier vandaag ook mijn QCY oortjes binnen gekregen wat al sinds 3 April in Singapore bleven liggen en dan opeens afgelopen Vrijdag bij Bpost opduiken.

Ook al refund van gehad op 11 Mei wegens 60 dagen voorbij en buyer protection afgelopen, mijn order zei ook nog gewoon dat ik 60 dagen buyer protection had en geen 90 dus met die 90 dagen zijn ze pas begonnen na 20 Maart geloof ik.

Alles wat ik de laatste tijd nog heb aangekregen was besteld tussen 13 en 17 Maart en ik had nog 60 dagen protection ipv 90 op alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

13art

Moderator Mobile
Op AliExpress hebben ze het zelf over bestellingen na 1 maart.
Sommige bestellingen die na 1 maart zijn verzonden, kunnen vanwege de COVID-19 worden vertraagd. We hebben de geschatte levertijd op de trackingpagina verlengd om een langere kopersbeschermingsperiode mogelijk te maken. Bedankt voor uw begrip.
De meerwaarde van AliExpress Standard Shipping is er nu in ieder geval even niet. Fijn als het gratis bij een bestelling zit maar er iets extra voor betalen is nu eigenlijk weg gegooid geld gezien die zendingen er nu ook lang over doen om aan te komen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_seeker
13art schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:42:
De meerwaarde van AliExpress Standard Shipping is er nu in ieder geval even niet. Fijn als het gratis bij een bestelling zit maar er iets extra voor betalen is nu eigenlijk weg gegooid geld gezien die zendingen er nu ook lang over doen om aan te komen.
Ik gebruik AliExpress shipping voor een reden: Dan weet ik tenminste dat ze bezorgen. Met al die andere opties heb ik teveel issues gehad. Voornamelijk met een postbezorger die op het verkeerde moment langskwam en ik dus in mijn auto naar een pakketpunt 10km verderop moest om mijn pakket op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

13art

Moderator Mobile
mr_seeker schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:48:
[...]

Ik gebruik AliExpress shipping voor een reden: Dan weet ik tenminste dat ze bezorgen. Met al die andere opties heb ik teveel issues gehad. Voornamelijk met een postbezorger die op het verkeerde moment langskwam en ik dus in mijn auto naar een pakketpunt 10km verderop moest om mijn pakket op te halen.
In wat voor een gehucht woon je dat een pakketpunt zo ver weg zit? ;)

Ik geloof niet dat mijn pakketjes door iets of iemand anders zijn bezorgd dan Postnl. Kortom hier worden spullen gewoon in de brievenbus gedaan en anders wordt het afgegeven bij de 'buurtsuper' (ja ik woon zelf ook in een gehucht). Maar ik begrijp dat jij andere ervaringen hebt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
13art schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:40:
[...]

In wat voor een gehucht woon je dat een pakketpunt zo ver weg zit? ;)

Ik geloof niet dat mijn pakketjes door iets of iemand anders zijn bezorgd dan Postnl. Kortom hier worden spullen gewoon in de brievenbus gedaan en anders wordt het afgegeven bij de 'buurtsuper' (ja ik woon zelf ook in een gehucht). Maar ik begrijp dat jij andere ervaringen hebt.
Een gehucht waarbij de "buurtsuper" de levensader van ons hele dorp is geworden. Heb het hier over alles wat niet met PostNL wordt geleverd (DHL, FedEx, etc.). Dan mag ik naar een sigarenwinkel 10 km verderop rijden om het pakket op te halen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBX

JBX

Katmi schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:14:
Hier vandaag ook mijn QCY oortjes binnen gekregen wat al sinds 3 April in Singapore bleven liggen en dan opeens afgelopen Vrijdag bij Bpost opduiken.
13art schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:42:
Verschilt per verzendmethode. De meest gebruikelijke aliexpress standard shipping met postnl doet er nog bij mij iig meestal netjes iets meer dan 3 weken over, dat is heel wat sneller dan de unregistered 'super economy' opties.
Met name de bpost/singpost optie lijkt inderdaad erg traag, had hier ook een qcy pakketje wat anderhalve maand lag te verstoffen voor het het vliegtuig in ging.
JaxTeller schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:27:
via Postnl.post krijg ik het volgende te zien op 26 maart: The item has been processed in the country of destination

via internationalparceltracking krijg ik het volgende te zien: Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL, waarom dit verschil?
Zijn inderdaad twee losse systemen. Dat laatste bpost/singpost pakketje (LB 123456789 SG) van mij kwam ueberhaupt niet bij postnl.post of postnl.nl (of app) te staan, alleen op internationalparceltracking. Belangrijkste is dat in een van de systemen 'out for delivery' staat zodat iemand thuis zal zijn. 2 maanden stil is lang :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 11:47
Ik snap dat door Corona de levertijd wat langer kan zijn, maar het gros van mijn Ali bestellingen (met Standard Shipping) blijven toch echt in BE/NL plakken. Vanuit China zijn ze zo hier. Ik heb al bestellingen die meer dan een week op deze status staan:

shipping at destination country
【1】NL-Item received at OE in the destination country:The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
2020-05-18 17:41:00
The item has been processed in the country of destination

PostNL app zegt dat het pakketje wordt verwacht, maar nog niet is ontvangen.

Of nog een voorbeeld:

Arrived At Destination Country/Region
【1】Liege-Linehaul Arrival
2020-05-12 13:36:00

Al sinds 12 mei radio-stilte.

Edit: Denk dat Post NL gewoon overbeladen is. Ik wacht ook al meer dan 3 weken op een pakketje uit Roemenië. Post NL gaf op Twitter aan dat pakketjes er op dit moment ongeveer 36 dagen ( 8)7 ) over doen om bezorgd te worden vanuit Roemenië, wut? Pakketje is al WEKEN in Nederland dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Dutchy007 op 26-05-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

Dutchy007 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:41:
Ik snap dat door Corona de levertijd wat langer kan zijn, maar het gros van mijn Ali bestellingen (met Standard Shipping) blijven toch echt in BE/NL plakken. Vanuit China zijn ze zo hier. Ik heb al bestellingen die meer dan een week op deze status staan:

【1】NL-Item received at OE in the destination country:The item is at the handover point from freight carrier to PostNL

Of nog een voorbeeld:

Edit: Denk dat Post NL gewoon overbeladen is. Ik wacht ook al meer dan 3 weken op een pakketje uit Roemenië. Post NL gaf op Twitter aan dat pakketjes er op dit moment ongeveer 36 dagen ( 8)7 ) over doen om bezorgd te worden vanuit Roemenië, wut? Pakketje is al WEKEN in Nederland dus.
Bij Aliexpress standard (postnl) is "NL-Item received at OE in the destination country:The item is at the handover point from freight carrier to PostNL" vaak de laatste status, hun systeem update namelijk niet vaak.

Het wachten is dus tot bij bij internationalparceltracking op "Zending is ontvangen door PostNL" of postnl.post op 'The item has arrived at the domestic sorting centre' komt. Bij mijn laatste pakketten duurde dat een weekje, dus die eerste van jou kan je vrij snel verwachten lijkt me..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKR47bhbXERE3VdD8F_1htzZS_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rb3ka6cw2K46A3So7pUac9x7.png?f=fotoalbum_large

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
The item has arrived at the domestic sorting centre

2020-05-25 20:01:00 

NL-Item received at OE in the destination country:The item is at the handover point from freight carrier to PostNL

2020-05-22 16:44:00 [GMT+1]

Arrive at local delivery office

2020-05-22 16:44:00 

The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed

2020-05-22 13:30:00 

Liege-Linehaul Arrival

2020-05-13 15:58:00 [GMT+1]

The item is ready for shipment

2020-05-13 04:12:00 

The item is pre-advised to PostNL

2020-05-13 04:11:00 

NANCHANG-Hand over to airline:Hand over to airline

2020-05-12 08:00:00 [GMT+8]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
NL-Item received at OE in the destination country:The item is at the handover point from freight carrier to PostNL

2020-05-20 16:08:00 [GMT+1]

2020-05-20 16:08:00 

2020-05-20 14:15:00 

Liege-Linehaul Arrival

2020-05-13 01:40:00 [GMT+1]

2020-05-12 02:54:00 

2020-05-12 02:50:00 

SHENZHEN-Hand over to airline:Hand over to airline

2020-05-09 20:00:00 [GMT+8]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
The item has been delivered successfully

2020-05-14 11:25:00 

The item is out for delivery

2020-05-14 09:08:00 

2020-05-14 08:41:00 

2020-05-13 18:27:00 

2020-05-13 07:45:00 

Liege-Linehaul Arrival

2020-05-12 15:21:00 [GMT+1]

2020-05-08 08:39:00 

2020-05-08 08:39:00 

SHENZHEN-Hand over to airline:Hand over to airline

2020-05-08 08:00:00 [GMT+8]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
The item has been delivered successfully

2020-05-09 13:23:00 

2020-05-09 09:28:00 

2020-05-09 08:45:00 

2020-05-08 19:24:00 

2020-05-04 18:29:00 [GMT+1]

2020-05-04 18:29:00 

2020-05-04 16:00:00 

Liege-Linehaul Arrival

2020-05-03 14:00:00 [GMT+1]

2020-04-29 01:35:00 

2020-04-29 01:34:00 

NANCHANG-Hand over to airline:Hand over to airline

2020-04-27 20:00:00 [GMT+8]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39

2020-05-04 08:30:00 

2020-05-04 08:24:00 

2020-05-03 17:43:00 

2020-04-29 11:22:00 

2020-04-29 11:22:00 [GMT+1]

2020-04-29 08:40:00 

Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege

2020-04-27 16:50:00 [GMT+1]

2020-04-24 01:23:00 

2020-04-24 01:23:00 

Hangzhou-Hand over to airline:Hand over to airline

2020-04-23 16:00:00 [GMT+8]

[ Voor 46% gewijzigd door JBX op 26-05-2020 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_seeker

Of nog een voorbeeld:

"overbeladen" is een groot woord, ik zal eerder zeggen dat ze gewoon geen capaciteit meer over hebben. Heel het COVID-19 virus heeft tot opstoppingen in de hele keten gegooid, vliegtuigen vliegen niet meer met pakketjes, ze vliegen mondkapjes (want dat is meer profitabel). Logistiek ligt gewoon plat, dankzij bezuinigen.

Een crisis zoals dit legt gewoon de grootste zwakheden in je systeem bloot. Waar liggen de prioriteiten, waar vallen de klappers. Wat als jouw product opeens niet meer geleverd wordt omdat een postdienst uitligt? Ik heb nu flinke leverproblemen dankzij postNL, en niet alleen dankzij aliexpress, maar heb hele projecten die nu maanden op de plank liggen te wachten omdat er gewoon geen enkel vliegtuig meer beschikbaar is om te leveren waar ik maanden naar op zoek ben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvest89
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-08 17:08

Of nog een voorbeeld:

Ik heb momenteel ook pakketten die vastzitten op Liege-Linehaul Arrival.

En ook een paar pakketten die veel later daar aan zijn gekomen en binnen paar dagen al vertrokken zijn 8)7
Heb liever dat mijn bestellingen niet via Luik gaan ;]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Silvest89 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:10:
[...]

Ik heb momenteel ook pakketten die vastzitten op Liege-Linehaul Arrival.

En ook een paar pakketten die veel later daar aan zijn gekomen en binnen paar dagen al vertrokken zijn 8)7
Heb liever dat mijn bestellingen niet via Luik gaan ;]
Precies hetzelfde. Mijn pakket die via Schiphol ging heb ik 2 dagen later besteld en heb ik al 1,5 week...

" Liege-Linehaul Arrival
2020-05-12 13:36:00 [GMT+1]"

"The item is pre-advised to PostNL
2020-05-08 10:21:00"

Niets meer van vernomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
[b]

Op het moment zweer ik erbij. Enkele dagen geleden heb ik bijna zeven euro er bovenop betaald voor aliexpress shipping, je begrijpt het al; dat is al bijna net zoveel als je voor nationale pakketpost zou betalen, en dan schrik ik me een hoedje als er ineens een RV of CN code verschijnt zonder tracking. De verzendkosten rijzen de laatste weken de pan uit, maar dan eis ik wel dat ze dat niet in eigen zak steken.

afschaffing belastingvrij onder 22 EUR lijkt uitgesteld te zijn naar 1 juli 2021

Ik vind het sowieso krom dat ze spreken over een gelijk speelveld, want hoe zit het dan met aankopen uit de VS. De verzendkosten zijn tegenwoordig niet mals meer, ik betaal al gauw 30USD extra. Als je daar straks een percentage over mag betalen dan wordt het echt te bont. En stel dat je stickers koopt die je ook op je auto plakt en je verkoper vermeldt "car parts" op het etiket? Of je koopt een vlag en wordt door de douane beoordeeld als een sweatshirt, door er aan te voelen. Betaal je daar straks extra invoerrechten over? Het moet een recht blijven, alles wat je onder 22 EUR koopt zijn particuliere prijzen voor eigen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:33
Ik verwacht een pakje uit China dat via Speedpak verstuurd is. Gisteren gaf de tracking aan dat het in Rotterdam aangekomen was, maar gisteravond is het doorgestuurd naar Frankfurt in Duitsland? Het moet uiteindelijk naar Groningen. Vreemd dat het dan eerst weer naar het buitenland gestuurd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_seeker
grun93 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 07:11:
Ik verwacht een pakje uit China dat via Speedpak verstuurd is. Gisteren gaf de tracking aan dat het in Rotterdam aangekomen was, maar gisteravond is het doorgestuurd naar Frankfurt in Duitsland? Het moet uiteindelijk naar Groningen. Vreemd dat het dan eerst weer naar het buitenland gestuurd wordt.
Goedkoper. Het depot in Duitsland levert rechtstreeks aan het depot in Groningen en ze kunnen de vrachtwagen anders niet vol krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

3salx pakketje in twee weekjes binnen 👍 Juist sneller dan de postnl optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
iemand enig idee hoe lang he nogt duurt als de status het volgende laat zien:

''The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
JaxTeller schreef op zondag 31 mei 2020 @ 03:47:

''The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed''
Voor corona paar dagen, nu kan het 3 weken duren.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:51
JaxTeller schreef op zondag 31 mei 2020 @ 03:47:

Bij mij afgelopen week 4 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 10:39
Jarwo schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 00:48:
[...]

afschaffing belastingvrij onder 22 EUR lijkt uitgesteld te zijn naar 1 juli 2021
Dit wist ik helemaal niet. waarom doen ze dat dan? gebeurd alleen weer in Nederland zeker. moet je dan straks 15 euro inklaring betalen op iets van 1 euro?? .. dan gaat toch niemand meer wat kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door drestar op 31-05-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

drestar schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:03:
[...]
gebeurd alleen weer in Nederland zeker.
Nee, het is Europees. In Nederland is maar één markt en dat is de Europese, Nederland hanteert niet zelf eigen invoerheffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
JBX schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:24:
[...]

Nee, het is Europees. In Nederland is maar één markt en dat is de Europese, Nederland hanteert niet zelf eigen invoerheffingen.
Ok dus dan betekend dit het einde voor massaal goedkope dingetjes bestellen uit China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 16:35
drestar schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:03:
[...]

Dit wist ik helemaal niet. waarom doen ze dat dan? gebeurd alleen weer in Nederland zeker. moet je dan straks 15 euro inklaring betalen op iets van 1 euro?? .. dan gaat toch niemand meer wat kopen.
Dat is ook de bedoeling. Dan hebben die mensen die 5x zoveel als ali vrij spel. En betalen we allemaal lekker veel aan de overheden. Maar goed dan zal het mij niets verbazen als ALI een groot magazijn in Europa plat en vanuit Europa gaat leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
loki504 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:16:
[...]

Dat is ook de bedoeling. Dan hebben die mensen die 5x zoveel als ali vrij spel. En betalen we allemaal lekker veel aan de overheden. Maar goed dan zal het mij niets verbazen als ALI een groot magazijn in Europa plat en vanuit Europa gaat leveren.
Dat zal wel .die zoeken natuurlijk tegen wegen. maar ik ga geen extra invoer en inklaring aan de overheden of de post betalen .dan koop ik liever niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heeft iemand wel eens de status "Outbound failure in sorting center" gehad?
Mijn LT tracking pakje staat sinds 27 April hierop.
Ali tracking geeft de status "Shipment failed to leave country of origin warehouse"

De seller (die amper op berichtjes reageert) zegt dat hij op de douane wacht.

Nu snap ik dat door de corona alles langer duurt, maar die status komt op mij meer over dat dit niet vanzelf goed gaat komen. Andere pakjes met LT tracking van die periode heb ik al lang binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

Fabske schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:39:
Heeft iemand wel eens de status "Outbound failure in sorting center" gehad?
Mijn LT tracking pakje staat sinds 27 April hierop.
Ali tracking geeft de status "Shipment failed to leave country of origin warehouse"

De seller (die amper op berichtjes reageert) zegt dat hij op de douane wacht.

Nu snap ik dat door de corona alles langer duurt, maar die status komt op mij meer over dat dit niet vanzelf goed gaat komen. Andere pakjes met LT tracking van die periode heb ik al lang binnen.
Ongebruikelijk, maar hoeft geen probleem te zijn
https://global.cainiao.co...?mailNoList=LX825495180NL
Vijf weken op die status is wel ongebruikelijk lang voor een L* code. Sellers hebben overigens nog nooit gebaseerd op de waarheid gezegd dat ze wachten op de douane . Hoe dan ook kan je toch niets doen als ontvanger

[ Voor 5% gewijzigd door JBX op 31-05-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
New Yorker schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:03:
[...]

Voor corona paar dagen, nu kan het 3 weken duren.
had het op 14 april besteld, haha dus wel jammer als het nog 3 weken gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Incognitum schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:42:
[...]

Bij mij afgelopen week 4 dagen.
Oh nice, hoop het! heb het namelijk 14 april besteld en zou echt niet langer willen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
JBX schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:43:
[...]

Ongebruikelijk, maar hoeft geen probleem te zijn
https://global.cainiao.co...?mailNoList=LX825495180NL
Vijf weken op die status is wel ongebruikelijk lang voor een L* code. Sellers hebben overigens nog nooit gebaseerd op de waarheid gezegd dat ze wachten op de douane . Hoe dan ook kan je toch niets doen als ontvanger
Ik had al zo'n vermoeden die sellers roepen alles om maar van je af te raken. Ik had op internet nog een geval gevonden waarbij de tracking gewoon niet meer geupdate werd na die status, maar het pakket wel bezorgd.

Een paar andere bestellingen uit die periode liggen nu nog bij PostNL te wachten, en ik kan toch pas over 22 dagen een dispute openen. Dus meer dan wachten kun je niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 18:35
Sinds vandaag krijg ik meerdere meldingen van een aantal pakketjes die al in nederland waren aangekomen maar nu weer terug zijn bij het postkantoor in het land van herkomst.

Hoop op een administratieve fout, we zullen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb sinds lange tijd weer eens wat besteld via banggood. Ik dacht, die hele COVID-19 vertragingstaktiek is weer wat weggeëbd, dus ik kan wel weer een bestelling doen.

Zag ik deze shipping/tracking info:

May 29, 2020 22:55 Package has been sterilized and shipped out.
May 29, 2020 05:35 Our warehouse has started packing your items.
May 29, 2020 05:29 Order submit.

Vooral die sterilisatie info vond ik opvallend!
Vraag me af wat doen ze dan in werkelijkheid? Zetten het pakje in een autoclaaf? Bombarderen 't met gamma straling? Roosteren het in een UV-oven? Spoelen ze met alcohol of waterstofperioxide? ;)
Of ze zetten gewoon een vinkje in de database... :+

Kreeg trouwens wel een LLxxxxxxxxxxxLU via Air Parcel Register trackingnummer; die kende ik nog niet van bg. Weet iemand een werkende tracking url voor dit soort nummers? Want 17track kent 'm niet en denkt dat het pakje naar Luxemburg zou gaan...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvest89
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-08 17:08
ehtweak schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:54:
Heb sinds lange tijd weer eens wat besteld via banggood. Ik dacht, die hele COVID-19 vertragingstaktiek is weer wat weggeëbd, dus ik kan wel weer een bestelling doen.

Vraag me af wat doen ze dan in werkelijkheid? Zetten het pakje in een autoclaaf? Bombarderen 't met gamma straling? Roosteren het in een UV-oven? Spoelen ze met alcohol of waterstofperioxide? ;)

Kreeg trouwens wel een LLxxxxxxxxxxxLU via Air Parcel Register trackingnummer; die kende ik nog niet van bg. Weet iemand een werkende tracking url voor dit soort nummers? Want 17track kent 'm niet en denkt dat het pakje naar Luxemburg zou gaan...
Dat is Luxembourg Post als carrier, https://www.post.lu/
Ik kreeg de tracking zelf pas te zien nadat ze gearriveerd waren in LU. Dus na 2-3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

ehtweak schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:54:

Hah, interessant. Vraag het ze ;)
LU codes heb ik ook niet voor processing in Luxemburg kunnen tracken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenPinguin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-08-2020
Ik heb op 30 april een pakketje besteld via Aliexpress en volgens Aliexpress is deze nu in het land, maar wacht hij op douane-inklaring. 17-track zegt echter dat het pakketje nog in China ligt te wachten op shipment. Welke site moet ik nu geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjeball
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03-2024
ZenPinguin schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:38:
Ik heb op 30 april een pakketje besteld via Aliexpress en volgens Aliexpress is deze nu in het land, maar wacht hij op douane-inklaring. 17-track zegt echter dat het pakketje nog in China ligt te wachten op shipment. Welke site moet ik nu geloven?
Ga maar uit van de melding van Aliexpress.
Ik heb sinds Maart zo'n 15 bestellingen gedaan via Aliexpress. Eind Maart begon ik problemen te krijgen met de leveringen. Van China naar EU ging en gaat nog steeds vrij vlot. Maar als je nu een pakket hebt dat via Luik (België) gaat dan heb je dikke pech. In de maand April tot de helft van Mei was het een soort Russische roulette als bij mij een pakketje via Luik ging. Het ene kwam aan en het andere ligt er nu nog steeds. 1 van de pakketjes ligt er nu 4 weken zonder enige status update, zo'n vijftal anderen 2 weken. En er zit sinds half Mei totaal geen enkele beweging in al mijn pakketjes die via Luik gaan (11 stuks momenteel). Ter info: alles met Aliexpress standard shipping.

Kreeg 1 van de pakketjes met 3S code (DHL) boem, in precies 14 dagen binnen van moment van betaling bestelling tot mijn voordeur. Met dat in het achterhoofd begint het nu wel bijzonder irritant te worden. Ik begrijp dat er vertraging is maar het gebrek aan informatie voorziening vanuit PostNL/Douane België vind ik uitermate frustrerend... probeer maar eens te zoeken naar info... het enige dat je kunt vinden is een melding op de site van PostNL dat post in België vertraagd kan zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door Pietjeball op 02-06-2020 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pietjeball schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:19:
[...]

Kreeg 1 van de pakketjes met 3S code (DHL) boem, in precies 14 dagen binnen van moment van betaling bestelling tot mijn voordeur. Met dat in het achterhoofd begint het nu wel bijzonder irritant te worden. Ik begrijp dat er vertraging is maar het gebrek aan informatie voorziening vanuit PostNL/Douane België vind ik uitermate frustrerend... probeer maar eens te zoeken naar info... het enige dat je kunt vinden is een melding op de site van PostNL dat post in België vertraagd kan zijn...
Hier hetzelfde. Pakketjes van Aliexpress altijd redelijk snel binnen. De laatste tijd meerdere pakketten die volgens de app blijven staan onder "aangekomen in het land van bestemming". Komen dus niet verder.
Kijk je vervolgens via de site bij de trackinggegevens (aanklikken "view origininal information"), kom je er achter dat alles uitgeladen is in Luik België. Blijft daar gewoon weken liggen zonder dat er ergens info te verkrijgen is. Iemand hier ervaring mee hoe lang ze daar blijven liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
zie voor het eerst de volgende update:

''Consignment received at the PostNL Acceptance Centre''. Is het nou in NL of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Volgens mij zijn ze een beetje van het padje daar in China! Kreeg een bericht dat mijn pakketje verstuurd was, maar heb het 3 weken geleden al binnen gehad....

Rare mensen, die Chinezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mints
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-05-2024
Weet iemand hoe lang het duurt voordat een pakketje (Aliexpress) vanaf het punt van Liege Linehaul tot de bezorging aan huis wordt geleverd? Omdat vanaf Luik alles langzamer gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigth
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 09:14
Aha dat verklaard ook waarom mijn pakketjes ineens zolang onderweg zijn. Heb de laatste tijd weer het in en ander besteld. Vanaf China naar Europa gaat best redelijk snel, maar ook bij mij blijven ze nu hangen in Luik. 16 mei aangekomen in Luik bijvoorbeeld en wacht nog op inklaring. In totaal nu 3 pakketjes liggen in Luik. Ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren. Allemaal Ali standaard shipping.

5200Wp 8 Oost/ 8 West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Alles lijkt overbelast en dichtgeslipt. Ondertussen 4 pakketjes (Ali shipping) in Luik, welke zijn aangekomen tussen 21 en 24 mei. Ergens moet er nog een Cainiao Super Economy for Special liggen bij PostNL maar sinds 19-4 geen updates meer. Komt het aan prima, is het kwijt tja niks aan te doen. Het was iets van 2 euro dus daar ga ik geen moeite in stoppen om een dispute te openen.

De pakketten uit Nederland (Zalando, Bol.com etc.) komen zelfs niet meer op de beloofde dag. De PostNL bezorger hier in de buurt zei gisteren dat hij afgelopen maand meer pakketten heeft bezorgd dan vorig jaar december. Hij heeft nu extra hulp gekregen, een student die twee dagen in de week meehelpt om de achterstand weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
synoniem schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:44:
hier zelfde verhaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb ook wat dingen in Luik liggen nu. Gok dat ze daar wat achterstand hebben door lockdowns, niet-essentiële beroepen, essentiële vracht vs niet-essentiële vracht, etc.

Komt heus wel binnen vermoed ik, maar kan lang duren gok ik zo.

Zijn wel pre-advised bij PostNL al dus ze liggen er in ieder geval en geregistreerd.

[ Voor 15% gewijzigd door NLxAROSA op 03-06-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:38
Denk dat het wel goed komt.
Vandaag wordt er hier ook weer een pakketje uitgeleverd welke al bijna een maand in NL is en 0,0 voortgang had maar van,orgen ineens zichtbaar was in de (PostNL) app.
Gek genoeg gaat het ene pakketje nog sneller als normaal waarbij andere duidelijk last lijken te hebben van de Covid-19 maatregels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:33

basdej

OutSystems Consultant

basdej schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:51:
Ik heb een pakketje besteld waarvan de Aliexpress tracking zegt dat het al een week geleden aangekomen is in Nederland. Als ik op https://postnl.post kijk zie ik:

[Afbeelding]

Betekent dit nou dat het pakket al een week bij PostNL ligt?
Kleine update, Aliexpress tracking zegt dat het pakket al meer dan een week bij PostNL ligt (ook in luik dus), maar de postnl tracking ziet er nog steeds hetzelfde uit als mijn screenshot hierboven. Er zit dus geen schot in de zaak.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

Luik verschilt heel erg. Sommige pakketten (de meeste UBI en SpeedPak), maar ook sommige Ali Standard pakketten zijn binnen een paar dagen verwerkt.

Ik probeer deze dagen meer via ebay dan ali te kopen, ebay sellers gebruiken voor envelopjes/pakketjes met lage waarde (vanaf 3 euro ofzo) nog regelmatig OrangeConnex Speedpak economy, die komen netjes binnen 3 weken binnen :)

En gewone china post unregistered en registered als de pest vermijden want er zijn genoeg EMS en ePacketjes die voorrang krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door JBX op 03-06-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:18
Mijn pakketje van AliExpress sinds 11 Mei op het vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Laatst online: 19-09 15:53
Bestel al jaren uit China, eerst veel bij DealExtreme en nu bij AliExpress.

Nu heb ik op een (dacht ik) Engelse website een nieuwe wetsuit gekocht. Die blijkt dus ook uit China te komen, en niet uit Engeland 8)7

Gelukkig heb ik via PayPal een tracking nummer gekregen, en is het pakje zowaar al in NL. 18 mei besteld, 28 mei in NL.

Nu staan de laatste statussen als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rr6o5CpgXBcbQAEh_1EF-KLy2pk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s37KB0oKMoKuinunyhnRyCim.png?f=user_large

Wat mij een beetje zorgen baart is dat AFGELEVERD al op groen staat en ik nog niets heb gezien :X :X

Maak ik me te vroeg zorgen? 29 mei is vorige week vrijdag, dus pas 4 werkdagen geleden. Aan de andere kant had ik dan niet AFGELEVERD verwacht.

Op de post.nl site is natuurlijk geen spoor te bekennen van mijn LZ1001*****CN nummer.

Iemand hier ervaringen mee? En ja, ik weet "if it seems to good to be true, it usually is" ;)

Daarom ook met Paypal betaald 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ries_zuid
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
pilskes schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:11:
Volgens mij zijn ze een beetje van het padje daar in China! Kreeg een bericht dat mijn pakketje verstuurd was, maar heb het 3 weken geleden al binnen gehad....

Rare mensen, die Chinezen..
Waarschijnlijk had je nog geen ontvangstbevestiging gegeven? Wanneer de order sluitingsdatum nadert en er is nog geen ontvangstbevestiging dan zal de verkoper de sluitingsdatum verlengen. Je krijgt dan tegenwoordig ook een standaard mail, alsof het product zojuist verzonden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
basdej schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:54:
[...]

Kleine update, Aliexpress tracking zegt dat het pakket al meer dan een week bij PostNL ligt (ook in luik dus), maar de postnl tracking ziet er nog steeds hetzelfde uit als mijn screenshot hierboven. Er zit dus geen schot in de zaak.
Dat is dus al bijna een maand 8)7 ik vrees het ergste voor mijn pakketje ;(

Ik heb er een die sinds de 25ste in Luik ligt en daar zit ook geen beweging in. Al mijn Aliexpress standard shipping orders van maart en april zijn al lang en breed binnen. 27 dagen was het langst, gerekend vanaf het moment dat ik een trackingnummer kreeg tot ontvangst. Dit laatste pakketje is al een maand onderweg en gaat ruimschoots het record verbreken.

Zelfs een order met Cainiao global economy schildpad verzendmethode was in 52 dagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristanoz
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-09 23:13
dcell schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:42:
[...]

Dat is dus al bijna een maand 8)7 ik vrees het ergste voor mijn pakketje ;(

Ik heb er een die sinds de 25ste in Luik ligt en daar zit ook geen beweging in. Al mijn Aliexpress standard shipping orders van maart en april zijn al lang en breed binnen. 27 dagen was het langst, gerekend vanaf het moment dat ik een trackingnummer kreeg tot ontvangst. Dit laatste pakketje is al een maand onderweg en gaat er ruimschoots het record verbreken.

Zelfs een order met Cainiao global economy schildpad verzendmethode was in 52 dagen binnen.
Hetzelfde hier, sinds de 25e in Luik en doet niets. Het leuke is dat ik in het zuiden woon en naar Luik zou kunnen fietsen. Aan wie ligt dit nu? De douane van belgie of postnl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

DaSuperGrover schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:04:
Op de post.nl site is natuurlijk geen spoor te bekennen van mijn LZ1001*****CN nummer.
En op postnl.post en internationalparceltracking.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Tristanoz schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:55:
[...]

Aan wie ligt dit nu? De douane van belgie of postnl?
Ik gok dat ze in België wat achterstand hebben en dat essentiële vracht voor gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mints
Waarschijnlijk hebben ze het te druk daar met extra controleren van pakketjes uit china. Zag een internet artikel dat ze 40.000 mondkapjes aan het tegenhouden en uitpakken zijn zonder handleidingen van wel 17 West-Vlaamse steden en gemeenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
JBX schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:00:
[...]

En op postnl.post en internationalparceltracking.com ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y45KGTvMDgYbhvuNf7yC-GeOuNA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qZXCv48zThDQ9nDbLXEId5pM.png?f=user_large
en
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/po0umO5NFx5_rdG0hZm36Hyz2wI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qc3v66fn0CfkUpORHnlxWrkx.png?f=user_large

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mints

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
mints schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:44:
Waarschijnlijk hebben ze het te druk daar met extra controleren van pakketjes uit china. Zag een internet artikel dat ze 40.000 mondkapjes aan het tegenhouden en uitpakken zijn zonder handleidingen van wel 17 West-Vlaamse steden en gemeenten...
https://financien.belgium...skers-aangekocht-een-land

En https://www.hln.be/in-de-...n-moeten-hebben~a403fe7b/

Is weer eens typisch Belgisch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:47
Ik denk dat er een bergje achterstand bij PostNL weggewerkt is.
Ik krijg de afgelopen dagen een aantal meldingen dat pakketjes in NL zijn, bij het postkantoor (= volgens mij distributie nog steeds), ingeklaard, etc. Ook vorige week al 2 pakketjes gekregen
Na een maand waarin er eigenlijk geen updates waren gebeurd er nu weer vanalles!

Een goed teken denk ik ;).

Van alles wat ik besteld heb is sinds begin april niets meer geleverd tot nu dus blijkbaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 06:54
JaxTeller schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:34:
zie voor het eerst de volgende update:

''Consignment received at the PostNL Acceptance Centre''. Is het nou in NL of niet?
Deze staat ook bij een van mijn paketten. Iemand enig idee wat dit betekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Het eerste plaatje in mijn post is van postnl.post ;(

Bedankt voor het meedenken!

[ Voor 21% gewijzigd door DaSuperGrover op 04-06-2020 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 19:26
-Bas schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:43:
[...]

Precies hetzelfde. Mijn pakket die via Schiphol ging heb ik 2 dagen later besteld en heb ik al 1,5 week...

" Liege-Linehaul Arrival
2020-05-12 13:36:00 [GMT+1]"

"The item is pre-advised to PostNL
2020-05-08 10:21:00"

Niets meer van vernomen...
Zelfde hier ligt al sinds 12 mei in Luik. Ander pakketje wat later is verstuurd is al lang aangekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Eerst was het pakje gearriveerd in Luik op 5-5-2020 en nu sinds vorige week doen ze alsof er een bezorgpoging is geweest : 2020.05.28 08:57 (GMT-7): Shipment undeliverable; returning to sender

Ik werk hele dagen thuis dus ik weet voor 99,99999999% zeker dat er geen poging is gedaan, geen bericht achtergelaten is dat ik het kon ophalen en ook geen e-mail van Ali gehad heb dat ik het kon ophalen. Dus ik vermoed dat de Belgische douane een hele container terug gestuurd heeft.

Wat is overigens handig nu al een dispute openen of wachten op de datum in Ali van eind juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mints
https://www.google.com/ur...Vaw1l7o00vdfXyor1hNw2a7vw
'Last in, first out' :') misschien dat ze dat in Liège ook doen... Zou mij niks verbazen.

[ Voor 10% gewijzigd door mints op 04-06-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
synoniem schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:38:
Eerst was het pakje gearriveerd in Luik op 5-5-2020 en nu sinds vorige week doen ze alsof er een bezorgpoging is geweest : 2020.05.28 08:57 (GMT-7): Shipment undeliverable; returning to sender
Ik haal hier niet uit dat ze een bezorgpoging hebben gedaan, wel dat ze e.e.a. terugsturen.

Ik zou gelijk met de verkoper contact opnemen. Kijken wat die zegt. Ik heb dit ook wel eens gehad, verkoper een bericht gestuurd en die stuurde gelijk een nieuwe op (was dan ook wel iets goedkoops ;)). Maar verschilt per verkoper uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
mints schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:48:
https://www.google.com/ur...Vaw1l7o00vdfXyor1hNw2a7vw
'Last in, first out' :') misschien dat ze dat in Liège ook doen... Zou mij niks verbazen.
Volgens mij doen ze daar aan TR : Totally Random O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb een interessante, na aankomst in Nederland zou het een dag later weer op het lokale postkantoor in China liggen? :P
Shipment arrived at country of origin post office

2020-05-25 06:49:00

Arrived at destination country

2020-05-24 02:30:00 [GMT+1]

Departed country of origin

2020-05-21 16:00:00 [GMT+8]

Shipment accepted by airline

2020-05-20 21:50:37 [GMT+8]

Shipment left country of origin warehouse

2020-05-15 20:29:00 [GMT+8]

Shipment at country of origin warehouse

2020-05-15 10:16:55 [GMT+8]

Shipment dispatched

2020-05-15 09:46:55 [GMT+8]
In de ' niet optimized' variant is de melding overigens zo:

2020-05-25 06:49:00

2020-05-25 06:47:00

Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege

2020-05-24 02:30:00 [GMT+1]

Hand over to airline

2020-05-21 16:00:00 [GMT+8]

[ Voor 58% gewijzigd door Gizz op 05-06-2020 12:04 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1 ... 28 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.