Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1
Acties:

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
https://tweakers.net/ext/f/D6fOrpdg3BDUDXSm2naahrcA/full.png

Levertijden
Bestellen uit China is een lang proces, lang in de zin van levertijden. Verwacht absoluut geen levertijden van een dag of twee, eerder een week of 6 en als je geluk hebt, dan is het een paar weken. De "gratis" verzendkosten moeten ergens vandaan komen,bestellen in China is vooruit plannen en afwachten. Als je iets binnen korte termijn nodig hebt, bestel dan niet uit China.

Vragen waar je pakketje blijft heeft geen zin, wij kunnen het niet weten, geen vertragingen zien of helpen het pakketje te vinden. Voor hulp met betrekking tot oplossingen met een verkoper mag je natuurlijk altijd vragen stellen.

Volgen van je bestelling
Wanneer je een tracking code van de webwinkel ontvangt, houd er rekening mee dat het een paar dagen tot twee weken kan duren voordat je tracking code actief en je bestelling volgbaar is (bijvoorbeeld op www.17track.net). Dit heeft veelal te maken dat je pakket al is aangemeld bij een koerier (je ontvangt immers een tracking code) en je bestelling nog niet 'on route' (onderweg) is.

Code eindigend op:Link:
Universeel:17trackPackagetrackr
PostNL NL:PostNL International Parcels
PostNL *:International Track & Trace on registered mail
China Post CN:China post
Singapore PostSG:Singapore post
Deutsche PostDE:Deutsche post
Sweden PostSE:Sweden post
Swedish PostSE:Swedish post
Malaysia PostMY:Malaysia post
Swiss post CH:Swiss post

Tracking codes eindigend op NL worden door 'PostNL International Parcels' uitgevoerd en zijn te traceren op International Parcel Tracking.

AppTracking status
Wanneer je je bestelling volgt zul je verschillende status informatie ontvangen alleen zijn deze niet altijd even duidelijk.

Voor China post bestaat er een lijstje met ongeveer alle stadia die een pakket kan doorlopen:
  • Posting = zending is aangemeld
  • Arrival outward office of exchange = in het postsysteem
  • Opening = controlleren van het pakket door de Chinese douane
  • Departure outward office of exchange = vertrek vanaf luchthaven
  • NULL tussenstatus / wachtend op vliegtuig / status onbekend.
  • Arrival inward office of exchange = aankomst bij douane
  • Held by costums (optie) = apart gelegd door de douane
  • Depature inward office of exchange = weg bij douane
  • Failed delivery (optie) = PostNL kon het pakketje (nog) niet in ontvangst nemen
  • Arrival at delivery office = geaccepteerd door PostNL; wordt de eerstvolgende bezorgdag aangeboden (niet maandag)
  • Out for delivery = onderweg
  • Failed delivery = briefje in de brievenbus achtergelaten; af te halen bij het postkantoor
  • Delivered = enjoy!
Mocht er iets niet duidelijk zijn, zoek dan even je één-na-laatste status update op, en neem deze als uitgangspunt. Is het nog altijd niet duidelijk, zoek dan in Google naar de status term.

Niet traceerbaar in Nederland
In een aantal landen zijn buitenlandse standaard tracking nummers in het gewone postsysteem te volgen, je zou dus de RRxxxxxxxCN bijvoorbeeld op de site van PostNL kunnen invullen. Helaas kent PostNL dit systeem niet.

Wel koppelt PostNL de barcode van de verzender aan de 3S barcode en dus worden de statussen uiteindelijk wel doorgeven naar de tracking van de verzender.

Tracking binnen Nederland
Op de site van PostNL kun je de Chinese tracking nummer omzetten naar 3S-codes wanneer deze in NL is gearriveerd:Het kan echter zijn dat het nog niet beschikbaar is en het een dag of twee nog in beslag neemt. Je pakket moet dan nog eerst worden aangemeld (overgenomen) bij PostNL. Houd er ook rekening mee dat de Douane en PostNL geen communicatie met elkaar hebben, als je pakket nog bij de Douane ligt, kan PostNL helaas nog niet veel vertellen over de status van je pakket.

Het is mogelijk om via de officiële PostNL Twitter account te vragen of je pakket al in het systeem van PostNL staat en of deze al een 3S-Code heeft ontvangen. Zo kun je je pakket direct volgen tot aan de deur.

Ook is het mogelijk om via de officiële 0900-0990 nummer van PostNL dezelfde vraag te stellen, alleen zijn de kosten hiervan €0,45 p/m tot een maximum van €22.50. Er is een alternatieve nummer wat je kan proberen 058-2333333.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

België
Wanneer je bestelling is verzonden met BPost, http://www.bpost.be/track/, kun je je pakket tracken vanaf de dag dat het uit China is vertrokken. De melding die is dan ‘Internationaal Transfer’. Wanneer je BEBRUA ziet staan als locatie, dan ontvang je vaak je pakket de volgende dag, tenzij het bij de douane ligt.

Qua verzendtijden naar België ben je het best af met Singapore Post of Hong Kong Post. China Post duurt meestal zo'n een weekje extra. Sweden Post is het traagst. Sweden Post registered gaat iets sneller, dat is ongeveer 3 weken, wanneer je kiest voor Sweden Post maar niet registered, kun je ongeveer 6 weken wachten op je bestelling.

Bestellingen verzonden met DHL die uit Hong Kong komen, worden vaak binnen een paar dagen geleverd in België. Houd er rekening mee dat het op de aankomst dag nog niet zal worden geleverd, maar pas de volgende dag. Wil je alsnog je pakket op de aankomst dag hebben dan kun je deze gewoon ophalen in je lokale DHL depot. Dit doe je door met DHL te bellen.

TS is gekopieerd uit [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a en is geschreven door EN-IS.

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Eerste keer voor meer dan paar euro besteld.
Dus wat meer kijken hoe het gaat.

Waar is dit pakket nu? Neem aan allang vliegtuig in? Bij douane nu misschien? Krijg je daar snel bericht van? Ik heb (nog) geen tnt nummer...

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14:30
Met AliExpress gaat het lekker snel:

Het 'jongste' pakje in deze lijst heb ik op 18 december besteld, de 'oudste' is van 8 december. Er staan nog twee eerdere bestellingen (23/11 & 5/12) open die met China Post zijn verstuurd en dus niet goed te tracken zijn. Ook nog 1 trackingcode waar geen een website iets mee kan.

Gearbest: een bestelling van 11/12. Laatste status is van 18/12. Ik zie het vanzelf wel verschijnen. Of niet natuurlijk...

• MonkeyJohn
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
Hmm iemand enig idee wat ik van de volgende status updates kan verwachten?
Voor mijn gevoel lijkt het erop dat het pakje (USB video grabber a la €5,-) niet eens China uit is gekomen :|

• MonkeyJohn
  • Nu online
@Dutchredgaming volgens 17track is mijn pakje gesloopt?! :'(

Dan maar de seller lastig vallen met auto translate messages :9

[Voor 23% gewijzigd door MonkeyJohn op 30-01-2018 13:47]

• Mopperman
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 05-05 13:28

Mopperman

Married Man....

Het blijft me toch altijd weer verbazen - PostNL en china pakketjes.

Het ene komt binnen een week (!!) vanuit china binnen, het ander laat weken op zich wachten.

Momenteel wachtend op een pakketje wat ruim 2 weken "zoek" was in het hele bezorg traject, en ondertussen meer dan een maand onderweg. Tot ineens, vandaag, ik via Cianao een update kreeg (De enige website waar ik het pakket uberhaupt kan volgen).

Wat blijk - Pakket tegengehouden bij de douane... Nu maar afwachten hoelang dit dan weer gaat duren. Het was een verjaardagskadootje maar de verjaardag is ondertussen ook allang geweest....

ICT Professional, Tech Hobbiest, Aquarium Liefhebber Dad to be!

• NSG
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:44

NSG

Je weet niks!

quote:
Rik. schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:22:
[...]

Bij die notificaties voor briefpost (MijnPost) zie je bij briefpost uit China eigenlijk nooit een foto staan. Voor mij is dat wel duidelijk, zo weet ik precies wanneer ik wat krijg uit China, omdat er voor de rest eigenlijk vrijwel altijd foto's bij staan.
Oh, vreemd. Misschien soorteercentrum afhankelijk?

Zo ziet het er in elk geval uit voor de nieuwsgierigen, toevallig ook een automatisch toegevoegd Ali pakketje:

• Rik.
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 08:49
quote:
NSG schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:28:
[...]

Oh, vreemd. Misschien soorteercentrum afhankelijk?

Zo ziet het er in elk geval uit voor de nieuwsgierigen, toevallig ook een automatisch toegevoegd Ali pakketje:
[afbeelding]
Ik krijg ze niet te zien zoals jij het ziet, zie:

Als je de app opent zie ik alleen pakketten, en niet de post die onderweg is, ik moet dan echt specifiek naar "MijnPost"

Edit:
Hmm... ik denk dat dit iets nieuws is, toevallig ontvang ik morgen (ofja, vandaag) een brievenbuszending uit China, en zie ik ook echt een foto staan. Dit is de eerste keer dat ik dat zie bij bestellingen vanuit China.
Zal dit een nieuwe toevoeging zijn aan de MijnPost optie? Dat ze vanaf nu dus ook foto's maken van pakketjes uit china. Wel enorm toevallig dat ik het nu ineens ook zie.

[Voor 38% gewijzigd door Rik. op 16-02-2018 00:13]

• Mopperman
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 05-05 13:28

Mopperman

Married Man....

quote:
Raven schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:06:
[...]

Hmm, dat wordt dus nog even wachten op de blauwe pilletjes :P
Heb nog even verder voor je nagezocht, want is best even geleden dat ik iets met KWT heb ontvangen.
Op de website vind ik deze afbeelding:

http://www.kwt56.com/upfile/2016/11/20161104111236_785.jpg

Wellicht kan DHL je meer inzicht geven?

ICT Professional, Tech Hobbiest, Aquarium Liefhebber Dad to be!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
Highfive95 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:14:
[...]

Volgens mij ligt het ook veel aan de verkoper. Afgelopen week weer eens wat via Ali besteld en ene bestelling is direct volgende dag verzonden. Andere bestelling duurde 7 dagen voordat deze verzonden is. Benieuwd welke er eerst is :+

Moet zeggen dat de tracking via Ali app nu wel redelijk accuraat is. Laatste bestelling duurde 8 dagen na bestellen. _/-\o_
Dat is het juist. je krijgt berichtje van de shop van verzenden, maar het is nog niet verzonden. Ik lees verzonden als het daadwerkelijk Warehouse heeft verlaten. Daar zit vaak al dag of 3-5 in. Ik hou er in elk geval rekening mee dat het een week of 2-3 duurt voordat het hier is. :)
07-03-2018 geleverd
http://i65.tinypic.com/23sc5qo.png

[Voor 3% gewijzigd door Hackus op 07-03-2018 17:19. Reden: bestand met voorbeeld geplaatst]

Go Heavy; Squat One Week, Deadlift Next Week !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
Hackus schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:24:
[...]

Dat is het juist. je krijgt berichtje van de shop van verzenden, maar het is nog niet verzonden. Ik lees verzonden als het daadwerkelijk Warehouse heeft verlaten. Daar zit vaak al dag of 3-5 in. Ik hou er in elk geval rekening mee dat het een week of 3-4 duurt voordat het hier is. :)
[afbeelding]
* FreshMaker begint tegenwoordig ook te tellen vanaf 'accepted -transporteur-

Dus 09:06 (GMT-7)

[Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 04-03-2018 11:39]

• FreshMaker
  • Niet online
Ik moet zeggen, deze schiet lekker op

Met de gewone China Post

Logistics company: AliExpress Standard Shipping

• FreshMaker
  • Niet online
Grappig, hoe zo'n dispute gaat bij Ali ...
Begin januari wat dingen besteld, en alles was tussen de 10 / 20 dagen binnen, op één na
Alles had dezelfde China Parcel verzending, dus daar lag het niet aan.

Dus vorige week maar eens aan de bel gehangen, en de verkoper wilde dat ik nog een weekje wachtte.
Prima, gedaan, maar nog steeds niet binnen ...
Dus open ik een dispute, gaat die man me op zeer onvriendelijke manier vertellen dat het MIJN fout is ....

* FreshMaker kan daar niet zo goed tegen ;)

Vervolgens een berichtje dat er geen 5 star rating komt op deze manier, en voila .... centen terug ...
Die 4€ is mijn punt niet, maar als ze met de kont tegen de kar gaan staan, ga ik harder duwen ;)

• Rik.
quote:
Theodor schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:27:
Bij ali wat besteld en verzonden met China Post Ordinary Small Packet Plus,is al 14 dagen aan het vliegen..
Zeker een tracking code met alleen cijfers en verder geen letters? Deze zijn te traceren tot ze het vliegtuig in gaan, en daarna kun je ze niet meer volgen en vind je ze vanzelf een keer in je brievenbus. China Post doet er altijd vrij lang over.

Hieronder een overzichtje van mijn bestellingen die via China Post verstuurd zijn. Alles wat geel gemarkeerd is, is zijn dus tracking codes zonder letters en dus maar te volgen tot in het vliegtuig, waarbij je dus vrij vaak een redelijk lange levertijd voorbij ziet komen. De rest is ook in Nederland weer te volgen, maar ook daarbij is het nog steeds een vrij lange levertijd. Nog even geduld dus :).

De rood gemarkeerde levertijden zijn omdat ik bij die bestellingen niet exact meer de leverdatum terug kon vinden, en ik dus de datum waarin ik het op AliExpress (of andere webshop) als ontvangen heb gezet, gebruikt heb.

• Nicostrato
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 01-05 09:49

Kan iemand mij hier meer over vertellen of is het nog niet duidelijk ?
Is de eerste keer dat ik iets krijg rond de 23 euro. Is mijn pakket eruit gepikt ?

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 27-05 21:58
quote:
Nicostrato schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:02:
[afbeelding]

Kan iemand mij hier meer over vertellen of is het nog niet duidelijk ?
Is de eerste keer dat ik iets krijg rond de 23 euro. Is mijn pakket eruit gepikt ?
Als je bedoelt of het betekent dat je nu BTW moet gaan betalen dan is het antwoord dat dat niet per definitie van deze status afhangt. In het Engels is dat "Customs clearance" en bij mijn pakketje van €32,= via China EMS hoefde ik geen BTW te betalen, omdat de verkoper blijkbaar een lager bedrag op het pakket vermeld had:
Screenshot customs clearance China EMS

Of je BTW betaalt hangt in eerste instantie af van de waarde die op het pakket vermeld staat. Dit hoort overeen te komen met de daadwerkelijke waarde van de goederen in het pakket. Als de douane dat niet vertrouwd gaan ze het schatten of aan jou de oorspronkelijke factuur opvragen alvorens het pakket vrij te geven.

[Voor 16% gewijzigd door Joen op 04-04-2018 01:19]

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 08:27
quote:
vuurtjih schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:26:
[...]

***members only***

M'n verkoper werkt niet echt mee, die zegt nog steeds dat ik maar moet wachten |:(

|:(

Viel ook wel te verwachten ergens.

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gas0line
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 27-05 22:27

gas0line

Joomla ❤

POSTNL werkt lekker mee. Heb nu inklaringskosten doorgekregen 5 dagen geleden maar pakketje is nog steeds niet onderweg.

In eerste instantie ook geen brief/bericht gekregen om waarde door te geven. Zelf dus maar eens contact opgenoimen na 6 weken toen ik daar achter kwam. Maar veel beweging zit er niet in. Grrrr...

https://tweakers.net/ext/f/wcmm4bDnF8vpFD2nDmxfMzsT/thumb.jpg

[Voor 50% gewijzigd door gas0line op 03-05-2018 22:43]

Voor Hen Die Wachten - cover by Ukkie #corona #covid #stayhome

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rik.
Ik had vanmiddag even een momentje van blijdschap, omdat in de PostNL app stond dat mijn zending uit China morgen (Zondag) bezorgd zou gaan worden, tot dat ik bedacht dat het dan zondag is en er helemaal niet bezorgd wordt...

https://i.imgur.com/qqsGRzl.png

Toch vreemd dat de PostNL site dan wel zondag weergeeft als leverdatum. Op z'n vroegst zal dit dinsdag geleverd worden, aangezien het niet verder gaat als pakket maar als brievenbuszending (Geen 3S code gekregen, maar de LX code behouden)

Maar wie weet dat er dan dinsdag 2 zendingen uit China tegelijkertijd geleverd worden, er is namelijk nog een zending met een LX<>NL code al aangekomen in Nederland (11 mei) maar nog niet verwerkt helaas...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rik.
quote:
Thomas schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:59:
[...]

Ik heb nu die 1-5 day delivery gekozen maar zou het opzich niet erg vinden als het wat langer duurt. Overigens zit ik hier stiekem een beetje verkeerd omdat het uit een warehouse in Spanje komt, niet China.

Via de app zijn er trouwens veel meer trackinggegevens zichtbaar dan de site.
Een warehouse in Spanje is natuurlijk een heel ander verhaal. Als het vanuit Spanje komt wordt het vaak geleverd door GLS of DHL (Op basis van het tracking nummer kun je dat wel uitvinden -> 17track.net), dit gaat extreem snel, en het hoeft omdat het uit de EU komt ook niet meer ingeklaard te worden dus er zullen verder geen bijkomende kosten zijn.

Ik heb nu wel een erg vreemde tracking met China Post..

Het pakket was 2 dagen onderweg, waarna het opnieuw de status "Elektronische informatie is ontvangen" kreeg. Betekend dit dat het pakket terug is gegaan naar de verzender, of dat er misschien ergens iets fout gaat? Het kan natuurlijk ook zijn dat een pakket is aangemeld met hetzelfde tracking nummer, dat wil in China misschien ook nog wel eens gebeuren..

[Voor 24% gewijzigd door Rik. op 28-05-2018 23:03. Reden: Vraag toegevoegd m.b.t. mijn tracking status]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rik.
quote:
CDA441 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:43:
Klein vraagje: Hoe snel krijgen jullie de bestelde producten binnen?
Is dat al binnen een maand of mag je er 2-3 maanden op wachten?
Ik verwacht nog 2 pakjes die een maand geleden besteld zijn.

Hetgeen wat ik 3 maanden geleden had besteld is nooit aangekomen, en heb daar ook mijn geld terug voor gekregen.

Vorig jaar kreeg ik pakketjes uit china (AliExpress) binnen de 2-3 weken, maar nu lijkt het dat ik er nog langer dan een maand op moet wachten alhoewel de gebruikelijke levertijd zo'n 20 dagen is.
Ook is het vreemd dat er vrijwel geen beweging in de tracking zit eenmaal die vanuit de douane in China is vrijgekomen. Ook op de site van bpost, als ik mijn traceernummer in steek staat die al een paar weken op "uw pakket is onderweg naar België"
Daarvoor staan er 4 verschillende uren en data op waar erop staat: "zending vrijgegeven door douane" met daarnaast CNCANA. Ik vind het vreemd hoor...
Ik houd al mijn bestellingen bij in een Access database, waarbij ook de gemiddelde levertijd zichtbaar is. Gemiddeld zit ik op een levertijd van 13 dagen. Ik moet wel zeggen dat het bij mijn laatste 4 pakketten een stuk langer duurt.. PostNL international gaat normaal echt wel binnen ongeveer 12 dagen (vanaf het moment van bestellen) maar China Post duurt heel erg lang.

Op dit moment is dit nog allemaal onderweg:

Duurt dus vrij lang.. Vooral die batterijen duren lang, deze zijn al sinds vorige week dinsdag in Nederland, maar nog steeds niet geleverd.

• Rik.
Zo, nu heb ik een pakket wat wel heel erg snel in Nederland is. Lijkt erop alsof dat bijna niet kan kloppen.

Maar goed, een ander pakket die ook "geleverd door air transport" als laatste status heeft, staat daar al vamaf 22 mei op..

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hoihoi, ik heb geen idee waar ik hiermee kwijt moet maar here goes zo kort mogelijk.

Pakketje besteld bij AliExpress. Weliswaar niet uit China maar een warehouse in Spanje. Alles goed en wel, tot hij vandaag bezorgd zou moeten worden. Bezorger geeft 'niet thuis bericht' af terwijl ik wel thuis ben, ook niks qua papiertje in de brievenbus te vinden. Ik bel het bezorgbedrijf, GLS, ze geven aan dat ze 'm morgen zullen bezorgen. Nou goed dan. Toen kwam ik er achter dat ik online voor bezorging bij een pakketpunt kon kiezen. Zo gezegd zo gedaan, kreeg netjes een bevestigingsmail dat hij daar morgen op te halen is. Nu zie ik dit in de tracking;

Niks ontvangen, zelfde geldt voor pakketpunt (net langsgelopen, die is tot 20:00 open). Iemand ervaring met GLS? Kan ze helaas niet bellen voor opheldering maar de kans dat ik mijn pakket als verloren kan beschouwen wordt steeds groter. Hoe gaat AliExpress hiermee om? Voor zover ik kan lezen zijn ze best coulant qua geld terug e.d. In ieder geval ben ik super boos op deze onzin van GLS.

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rik.
quote:
Hackus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:46:
@Rik. free option. China mail denk ik. Geen T&T
Hmm.. dan is het alsnog vrij snel geleverd.
quote:
Erg snelle levering dan ook!
ePacket wordt volgens mij vaak wel voor allerlei transporteurs gebruikt op AliExpress. Zelf heb ik een keer "ePacket" verzending gehad, maar kreeg ik wel een "LX<>CN" code. Eerder China Post dan denk ik..
quote:
O88088 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:48:
Bij mij waren het inderdaad LX--NL codes, AliExpress Standard Shipping dus.
Ah, dat verklaart een hoop! LX<>NL leveringen (AliExpress Standard Shipping inderdaad), gaat altijd wel vrij snel. Gemiddeld zit deze bij mij op 10,7 dagen vanaf het moment van bestellen (Ongeveer 10 dagen dus, meeste wordt namelijk wel binnen 1 dag verstuurd).

Zie:

Dan zie je dus dat er wel een uitschieter in zit van 17 dagen, maar de rest gewoon erg snel geleverd is. (Niet dat 17 dagen traag is ;)).

• tycho28
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 27-05 10:20
Ik heb iets vreemds meegemaakt. Een MiFlora besteld voor m'n vakantie en kom terug en zie dat de order gecancelled is. Hebben jullie dit ook wel eens gehad?

[Voor 6% gewijzigd door tycho28 op 25-06-2018 09:15. Reden: Plaatje gefixt]

• drestar
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 06-05 12:24
Er stond bij gratis verzending met Aliexpress standard shipping ,maar waarom krijg ik dan een Duits tracking nummer en staat er in de tracking nog niet gescant door DHL? .er staat bij 17 track ook herkomst Duitsland ..ik heb 95 euro betaald.het betreft een RC boot die normaal in Nederland 160 euro kost.

hier een overzicht van 17 track, er staat DHL paket ,herkomst Duitsland en bestemming onbekend?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 526735
  • Registratie: mei 2020
  • Niet online

Wanneer kan ik mijn pakketje nou verwachten? Is dat vandaag al of moet ik tot maandag ofzo wachten?

• gremsems
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 31-08-2018
https://ibb.co/erDqWo

Herkomst : China
2018-07-04 01:21
【】The item is ready for shipment

Netherlands, 【Netherlands】 Shipment arrive at Netherlands distribution center

NETHERLANDS, 【NETHERLANDS】 The shipment is being forwarded, please wait patiently.

2018-07-03 15:32
HONG KONG, 【HONG KONG】 Shipment transiting to next station

2018-07-03 14:38
HONG KONG, 【HONG KONG】 Shipment arrive at HONG KONG distribution center

2018-07-03 04:46
SHENZHEN CITY, 【SHENZHEN CITY】 Shipment transiting to next station

2018-07-03 02:19
CHINA, 【CHINA】 Shipment ready for leaving the warehouse.

2018-07-03 01:37
【】The Item is at the shippers warehouse

2018-07-02 22:50
CHINA, 【CHINA】 Shipment arrive at the warehouse.

2018-07-02 22:00
CHINA, 【CHINA】 Shipment arrive at the warehouse.

2018-07-02 13:09
GUANGZHOU CITY, 【GUANGZHOU CITY】 Shipment arrive at GUANGZHOU CITY distribution center

2018-07-02 12:27
GUANGZHOU CITY, 【GUANGZHOU CITY】 Shipment transiting to next station

2018-07-02 10:43
GUANGZHOU CITY, 【GUANGZHOU CITY】 S.F. Express has picked up the shipment

2018-06-29 16:02
Order information saved.

Het pakket is aangekomen vanuit China met SF Express.
Keurig binnen een paar dagen bij de distributiecentrum in NL en dat was het dan ook. Daar ligt het pakket volgens de track & trace nogsteeds.
PostNL heeft het nogsteeds niet ontvangen terwijl het al 6 dagen in NL is.
Vanuit China zeggen ze, tja het pakket is in NL, en PostNL zegt van niks te weten.
Waar moet ik dan terecht om uit te zoeken waarom het zo lang duurt om het pakket vanuit de distributiecentrum door te sturen?

[Voor 56% gewijzigd door gremsems op 10-07-2018 10:14]

• Tricolores
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 10:16
quote:
Bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik kreeg vandaag bericht dat ik een "aangetekende zending" heb gemist, moet er morgen om in het postkantoor. Intussen zag ik dit gebeuren in mijn tracking van het pakket.

http://i67.tinypic.com/6sc3s3.jpg

Is de "aangetekende zending" het pakket dat ik gemist heb, of een brief van de douane? :+

PC: Aorus Elite X570 - R7 3700X - 16 GB DDR4 @ 3200 MHz - XFX RX Vega 56 // Laptop: LENOVO Ideapad 310 + SSD upgrade // Smartphone: Xiaomi Mi A2 Lite

• Sponz
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Mn 40 eur pakketje uit china is bezorgt :(
http://i66.tinypic.com/33lj9ch.jpg

• Rik.
Wat een verschil in levertijd, bij exact dezelfde transporteur. Gemiddeld zit ik bij China Post op ongeveer 19 dagen waardoor die van 44 dagen toch wel echt een uitzondering is geweest, toch wel vreemd dat dit zo lang heeft moeten duren.

https://i.imgur.com/X0Zkg81.png
Leverdatum staat al op 24-7-2018 omdat ik in MijnPost al zie dat deze zendingen vandaag afgeleverd gaan worden.

• jesse111
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-05 13:57
Pff, mn pakketje uit China ligt al 2,5 week bij de douane...
https://i.imgur.com/nYiLOdq.png

Hoop dat ie deze week nog bezorgd wordt, maar dat zal wel ergens volgende week worden.

• cem.
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 07:42
Wat gebeurd hier eigenlijk, snap ik niets van, pakket is allang in Nederland maar???

http://i63.tinypic.com/2i085xj.jpg

• cem.
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 07:42
Nu staat dit op de tracking info, dit is gewoon raar, eerst zegt de tracking info, “Parcel is returning to seller” en nu dit? Welke MOET ik aanhouden, eerste plaatje of 2de plaatje?

http://i68.tinypic.com/r74ww1.jpg

https://ic.tweakimg.net/camo/99d1a96b4335978d08dfede32479d01cbbbd923a/?url=http%3A%2F%2Fi63.tinypic.com%2F2i085xj.jpg

[Voor 33% gewijzigd door cem. op 03-08-2018 11:53]

• tycho28
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 27-05 10:20
Ik heb bij twee verschillende shops op Ali een MiFlora plantsensor besteld. En beide werd de zending geannuleerd. Hebben anderen hier ook ervaring mee? Ik denk dat het te maken heeft met dat er een batterij in die dingen zit.

• vuurtjih
quote:
vuurtjih schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:09:
[...]

Hij ligt inmiddels sinds 24-08 in the local sorting centre, dus hij zal deze week wel komen. Al rolt er nog geen 3S-code uit bij PostNL.

Banggood geeft als verwachte datum 07-09, maar dat lijkt me wel erg ruim genomen.
Hm, nieuwe ontwikkelingen. Nog nooit eerder meegemaakt:

Nu maar in conclaaf met Banggood, voor de eerste keer. Met Alie heb ik altijd goede ervaringen gehad, hopen dat dit bij BG hetzelfde is.

• vuurtjih
In het kader van, neem contact op met de verzender, kan ik ook meepraten.

3 verschillende pakketjes besteld via Banggood, een powerbank, een tablet en de bijbehorende hoes. Helaas is ergens tijdens het bestellen, mijn huisnummer verdwenen |:( Oftewel, alle pakketjes gaan vrolijk weer terug naar China. Bij de laatste is dit nog niet 100% zeker...

Zelfs voorstellen om het pakket ergens af te halen mocht niet baten, dit is niet mogelijk :?

In conclaaf met PostNL levert ook zeer weinig op, nu maar hopen dat BG wat meer meewerkt.

Heb via Alie nog twee andere bestellingen onderweg, met een keertje LB...SG (voor het eerst) en die zijn inmiddels in Nederland. Aan de tijden van de statussen te zien zaten ze gezellig in hetzelfde vliegtuig :+

[Voor 13% gewijzigd door vuurtjih op 05-09-2018 20:04]

• Messje
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:54
Wanneer je iets besteld bij Ali Express en je ziet je goederen bij de tracking constant op 'hand over to airline' blijven staan en dus op departing from origin country, Wat is dan een redelijke termijn om te mogen twijfelen over de levering?

Het gaat om twee producten van twee verschillende leveranciers

edit: de dag dat ik dit schrijf krijg ik mijn eerste pakketje binnen, maar de tracking klopt totaal niet :?

[Voor 21% gewijzigd door Messje op 03-11-2018 11:21]

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

8)7 dan gebruiken ze een random foto uit 2015.

Anno 2018 zien de meeste sorteercentra er zo uit:

• 526735
  • Registratie: mei 2020
  • Niet online
Ik heb ook dat zelfde probleem.

Wat is eigenlijk slim om hier te doen? "Almost 2 months" is sinds 28-9 en Purchase Protection eindigt over 18 dagen (door die ongevraagde verlenging van 30 dagen). Ik heb nog nooit een dispute hoeven openen op AliExpress, want alles kwam altijd gewoon op tijd binnen.

• vuurtjih

Ik vind dit nou niet echt hoopgevend |:(
Al ben ik een beetje bang dat ze me in de maling nemen, want de tracking laat nog helemaal niks zien.

• vuurtjih
https://gyazo.com/b2904d148d12d19c3a63d793aa8dcf35.png

[Post en Commerce Bureau Internationaal ontvangst- en ontvangstpunt voor kleine tasjes]

Wat een leuke status :+

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Wat is hier eigenlijk verder mee gebeurd? Dat pakketjes direct bij postkantoor worden afgeleverd?

Ik heb de laatste tijd daar niet zoveel last van. Meeste worden gewoon bezorgd.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• MonkeyJohn
  • Nu online
Het gaat weer lekker met de tracking 8)7

• bermuda1980
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10:28
Hebben anderen dit wel eens gehad?

Aanraders over hoe te handelen? Specifiek deze besteld i.v.m. de shipping methode en dan vervolgens doodleuk anders verzenden...

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Ik bestel al jaren vanuit China, nooit problemen. Maar nu duurt het toch wel ffe lang allemaal.

Pakketje 1 op 11-1 besteld - Yanwen Economic Air Mail

Pakketje 2 op 17-1 besteld - China Post Ordinary Small Packet Plus

Pakketje 3 besteld op 12-2 - Yanwen Economic Air Mail

En gaat pakketje 4 besteld op 13-2 direct weer terug naar China? Het lijkt er wel op. 8)7

[Voor 10% gewijzigd door Dacuuu op 28-02-2019 12:35]

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Messje
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:54
Ik las dit topic en dacht 'oh ja ik heb nog een pakketje, eens kijken'.

Zie ik dit, ik geloof niet dat dit klopt :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 25-05 19:55
Op 8 februari 2 losse bestellingen gedaan bij aliexpress en laten versturen met aliexpress standard shipping. Dit vanwege de goede ervaringen hiermee, soms al binnen een week binnen!

Echter staan beide zendingen al een paar weken op “At country of origin warehouse”. Een bestelling die ik later heb geplaatst maar gewoon met China post heb laten sturen is al een paar dagen binnen. Op deze manier heeft extra betalen niet veel zin meer.

Alie

[Voor 10% gewijzigd door jaspersvensk op 03-03-2019 12:43]

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:16
Ik zal eens kijken wat ik kan doen met die Translates. Al is het pakje al weg, heb alleen nog een foto. Zal het ook niet makkelijker maken.
Ik had al bij mijn bestellingen gekeken en kon geen T&T vinden die overeen kwam met dit pakje.

[Voor 20% gewijzigd door ToyotaMR2 op 13-03-2019 18:54]

TK: Lenzers LEW102 horloge

• Joen
Ik wacht zelf nog op een aardig rijtje Yanwen brievenbuspakketjes van eind november 2018 / geheel december 2018:
China-shopping: Yanwen levertijd problematiek

Ik heb niet echt de illusie dat ze ooit nog arriveren. Ik heb van de meesten al 1 of meerdere malen de kopersbescherming laten verlengen en ik sta op het punt als die bijna aflopen disputes aan te maken. Hoe goed die verkopers normaliter ook zijn. Ik kan er weinig aan doen dat ze zaken hebben gedaan met een slechte pakketvervoerder.

Overigens komen de Yanwen brievenbuspakketjee vanaf ongeveer half februari wel vrij vlot binnen (2 tot 3 weken).

• Rik.
Ik heb voor het eerst sinds maanden weer een erg trage zending. Het pakket is al ruim een maand onderweg inmiddels en leek van de aardbodem verdwenen te zijn maar komt nu toch weer boven water gelukkig.

(volgens mij doet de foto het niet, zie dan: https://i.imgur.com/sblkdM1.jpg)

Ben heel erg benieuwd hoe lang dit nu nog gaat duren, ben het wachten inmiddels wel zat namelijk 🤣.

[Voor 9% gewijzigd door Rik. op 27-03-2019 20:51]

• kmf
  • Niet online
Tja... dit heb ik nog nooit meegemaakt:

Omdat ik die spullen graag wil hebben, eventueel ook wel dubbel, heb ik het maar opnieuw besteld. Dit keer in aparte bestellingen zodat het in 3 pakketjes langskomt en niet als 1 pakket @ 20 euro in totaal.

Maarre.. hebben jullie ook niet zo'n last van dat je geen disputes meer kan openen zolang de protection nog niet verlopen is? Al duurt het nog een paar uur, dan nog kan je geen dispute openen, waardoor ik alles maar mmmoet gaan nalopen om op tijd een dispute openen... 8)7

[Voor 31% gewijzigd door kmf op 01-04-2019 15:45]

• Joen
Bij zendingen van na plm. 20 februari lijkt de levertijd toch structureel weer te normaliseren in mijn ervaring.

Bij alle oude pakketten (2 tot 3 maanden onderweg) verschijnen zonet ineens tracking updates uit 1970. :?
Dat zijn ineens wel hele oude bestellingen geworden dan. :P

AliExpress tracking update Yanwen zending uit 1970

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vuurtjih
https://gyazo.com/d22e0c1ea34c1ee37d158ec19d9eb166.png

Dit is nieuw voor mij, alleen de T&T code achter Yanwen werkt :X

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Pakket van Ali. Eerste keer dat ik zie dat zo'n pakket vanuit een postbus wordt verstuurd. Ik begrijp niet waarom ze dat doen of hoe dat werkt. Is het misschien om zo belastingen te omzeilen oid?

Wil eigenlijk wel eens weten hoe ze al die pakjes sorteren in China :+
Levertijden via Ali standard shipping zijn doorgaans uitstekend, nu ook, 8 dagen en het pakket is hier.

[Voor 23% gewijzigd door Kuusj op 26-06-2019 09:36]

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 12:12
Weer een (domme) vraag, waarop ik het antwoord niet super snel in dit topic kan vinden...

Ik heb dus bij een ander product twee opties voor shipping:

PostNL en Standard Shipping. Nu kwam ik dit dus tegen: nieuws: AliExpress en PostNL werken samen voor bezorging binnen een week in N...

Toch raar dat er bij de PostNL optie de verwachte datum ''07/30'' is en dus de Standard Shipping sneller zou zijn? Of is het maar een indicatie en is PostNL toch beter om te kiezen?

iPhone 11 Pro Max 64GB // i7 6700 + RX580 +16GB + 500GB + Define S

Acties:
  • +5Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10:58
Gisteren 8 kleine dingetjes besteld. Nu afwachten. 3 2 1 start!
http://www.xinhuanet.com/english/europe/2018-07/22/137341283_15322490499071n.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Terwijl we allemaal op onze telefoon ed uit longdon? Zitten te wachten, is er voor onze mi 9 weer een price drop.
Die lange levertijden zijn niet meer van 2019, en reden temeer om in de toekomst banggood te mijden.(misschien wel heel China shopping)

Op amazon.de kost de mi9 inmiddels 370 euro.
Overmorgen in huis.
Bij gearbest die inmiddels veel vlotter levert, en net zo'n slechte helpdesk heeft🙃 voor een mooie prijs.
Zie screenshot.

https://tweakers.net/ext/f/IN1RUFxj08twGxkcHVxx5EWk/thumb.png

Iemand inmiddels een claim ingediend bij banggood voor refund, of via PayPal?

[Voor 20% gewijzigd door Supertip op 09-07-2019 00:46]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:11:
Ik help je hopen... ben zelf echter nog verre van overtuigd..
Want waarom dan hub UK? En volgens mij maakt een automatisch scanproces geen spelfoutje..
Ik heb toch echt hub NL staan op de t&t

Hub NL

Supertip in "China-shopping levertijdentopic"

[Voor 28% gewijzigd door Supertip op 14-07-2019 14:01]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 27-05 22:30

Diamon

The Weird One

Iemand een idee hoe onderstaande mogelijk is, snap het even niet.
Pakketje besteld via AE en was een lange tijd vastgehouden door de Douane (PostNL inklaring).
Pakketje is nu volgens onderstaande gegevens bezorgd, maar heb niets ontvangen en was op dat moment gewoon thuis.
Vermoed zelf dat het nu op te halen is bij een PostNL punt, ga morgen even met ze bellen.

Klopt mijn vermoeden, de waarde van pakketje is €139 euro i.v.m. de kosten die ik nog moet betalen.
Heb op onderstaande site paar dagen geleden de gevraagde informatie gegeven (deze link kwam hier tegen)
https://www.postnl.nl/ont...and/bericht-van-aankomst/

code:
1
2
3
4
5
6
7
 Bezorging succesvol

2019-07-27 10:42:00 [GMT+1]

Vastgehouden door de douane

2019-07-12 07:36:00 [GMT+1]

http://i66.tinypic.com/5555on.jpg

And The Only One

• whoo
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01-10-2019
Mijn pakketje 1-6 verstuurd en ligt daar nog steeds, nog weinig geloof voor een goede afloop.
Inmiddels de prijzen van mijn bestelling ruim onder mijn betaalde bedrag.
Gelukkig wel 100 BG punten gehad als goedmakertje 8)7
Zelfde verhaal hier, maar wel ietsjes later, pakketje verzonden op 2019-06-23, paar dagen geleden heeft Banggood zonder iets te laten weten de shipment date zelf aangepast (+de verwachte leverdatum):

Zit ondertussen al sinds begin Juli vast in bepaalde status:
2019-07-21 18:41:48 In Transit (Nysa)
2019-07-21 17:51:24 In Transit (HUB UK - LONGDON)
2019-07-12 22:02:33 In Transit (Complete customs clearance)
2019-07-12 21:50:18 In Transit (Arrived in the UK, waiting for customs clearance)
2019-07-01 18:12:29 In Transit (Leaving Hong Kong)
2019-06-23 08:24:13 The parcel data was entered into the GLS IT system; the parcel was not yet handed over to GLS. (Utrecht (NL))
2019-06-23 07:30:35 System has accepted the order
2019-06-23 07:30:33 System is processing the order
2019-06-23 07:30:33 Request for shipping label
Ik vind het allemaal niet erg dat er wat delay op zou zitten, maar zomaar gegevens zitten aanpassen en geen gepaste communicatie doen vind ik wel niet kunnen! 8)7 Ben trouwens enorm benieuwd of ik nog wel een pakketje ga ontvangen! Ik ben van plan om te wachten tot 23 augustus voor ik een Paypal claim indien.

[Voor 40% gewijzigd door whoo op 30-07-2019 15:31. Reden: Plaatje nogmaals]

• smvs
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Op 9 september 2019 een zaklamp besteld bij de Zanhome store op AliExpress, via AliExpress standard shipping. Voorspelling van AliExpress was aankomst 21-24 september. Vandaag (21 september) heb ik het pakket inderdaad al binnen gekregen. Niet gek moet ik zeggen.

Note: Dit pakketje paste niet door de brievenbus. Een ander pakje (USB kabel van Ugreen) die ik ook op 9 september besteld had, is ook vandaag binnengekomen en was wel een brievenbuspakje. Beide pakjes hebben dus exact even lang geduurd. Onderstaande 2 screenshots zijn beide van de zaklamp.

[Voor 28% gewijzigd door smvs op 21-09-2019 16:28]

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

schumi2004

PSN = whocarez-

Krijg de laatste paar dagen verschillende status updates welke allemaal failed zijn.
Iemand dat ook wel eens gehad?
Gaat dat nog wel bezorgd worden?

AliExpress app zegt contact met lokaal post bezorger op te nemen maar die kunnen me al helemaal niet helpen is de verwachting.

• Joen
Hi-Sintar schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 00:54:
[...]

Had al een bericht gestuurd naar de verkoper, nu even afwachten. Hoop dat het inderdaad wel lukt om na de purchase protection binnen die 15 dagen een dispuut aan te maken.
Wel via de "Purchase Protection Extension Request" op de website gedaan? Dat werkt normaliter het beste.

• LordSinclair
  • Nu online
PvT.Arj schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:59:
Lekker makkelijk weer om te zeggen dat het label onleesbaar is.. En wat doen ze bij de Lost & Found afdeling met die pakketjes dan?
Simpel, kwijt raken en daarna weer opnieuw vinden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Dacuuu
  • Nu online
Iemand een idee? 25 november een ali pakketje besteld, via AliExpress Standard Shipping.
Pakketje is nog steeds niet gearriveerd, en PostNL kan me ook niet helpen, er zit geen pakketje in hun systeem met het LXxxxxxxxxxNL nummer in hun systeem. En als ik vraag waarom andere track en trace systemen aangeven dat het bij de PostNL zou liggen, antwoorden ze dat ze alleen werken met hun eigen t&t systeem, en niks kunnen zeggen over andere systemen. Iemand een goed idee wat te doen? 8)7

Op https://www.internationalparceltracking.com/#/search vind ik het pakketje niet.

Op deze site wel, maar dit is geen officiële site volgens postnl. https://postnl.post/tracktrace:

Track& trace via Ali

17track:

[Voor 9% gewijzigd door Dacuuu op 09-01-2020 08:30]

• Dacuuu
  • Nu online
Joen schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:27:
[...]

Het is wel degelijk een site van hun zelf gezien de WHOIS gegevens van postnl.post:

[...]

Het is alleen niet voor voor binnenlandse pakketten en ik denk daarom dat de klantenservice / webcare het niet als officiële website ziet.

[...]

Ik gok er op dat je pakketje ergens verloren is geraakt, want normaliter is de overdracht naar PostNL binnen een week wel voltooid.
Heb nog een keer gechat met de postnl... zie dit. :+
Pakketje is trouwens nog steeds in limboland..

• mr_seeker
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 27-05 09:07
cactusman schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:52:
[...]

Dat heb ik ook gehad van de week wel op 17 track hoop gezeik.. volgens post NL geen adres aan barcode en geen label op pakket... zeggen ze na veel gedoe zouden ze het aanpassen..

pakket 2 weken later alsnog ontvangen...gewoon door verzender keurig voorzien van label...

Status pakket was ook ophalen dus allie / verzender begon al meteen geen geldig dispute... :(
Update van mijn pakket van USPS: Omdat de shipper het mijn "hofleverancier" is, en ik altijd zeer goede service van ze krijg, gemeld dat het pakket was verloren. Dag later: Pakket is op magische wijze weer verschenen in mijn PostNL tracking app! Hij bleek nooit Schiphol te hebben verlaten 8)7

[Voor 3% gewijzigd door mr_seeker op 21-01-2020 14:47. Reden: foto toegevoegd]

• Dacuuu
  • Nu online
Mijn order van 25 november 2019 is dus nog steeds niet binnen... maar ik kan geen dispute aanmaken omdat het pakketje nog onderweg is, maar aangezien PostNL het t&t nr niet in hun systeem hebben, en het t&t aangeeft. Ik heb deze situatie nog nooit gehad, kan ik pas over 'Your order will be closed in: 1 days 13 hours 57 minutes' een claim indienen, of kan het dan juist niet meer? het lukt nu ook al niet, aangezien het pakketje nog onderweg is volgens aliexpress..

• unlucky
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 03-02 22:40
mr_seeker schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:43:
Dat "dansje" ken ik... Het pakket uit Amerika heeft een soortgelijk dansje gedaan, zie mijn foto voor bewijs. Pas nadat ik begon te klagen bij de verzender en PostNL werd hij pas geleverd.
PackageRadar en 17Track claimen nou dat mijn pakketje de status heeft van Pick Up, maar de tracking van Luxembourg Post laat hier totaal niets van zien, tenzij ik de track data verkeerd begrijp.

Vraag me af waar 17Track en PackageRadar die status vandaan halen, aangezien de tracking data al weken dezelfde status heeft en altijd "In Transit" was. :?

[img]https://i.imgur.com/MpuA9Vh.png[/img

• FreshMaker
  • Niet online
mr_seeker schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:07:
En een vrouw die zich afvraagt of pakketjes uit China besmettingsgevaar kunnen opleveren...
Tja, ik zou geen risico's nemen :+

• kmf
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:02:
Ik krijg helemaal geen reacties van verkopers op vragen.

En toen er opeens een slechte review en dispute gestart is, kon die opeens wel iets met google translate doen. Dan vraag je er toch ook om? 8)7

• Tombastic
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 26-05 11:16
Vandaag op heel veel producten op AliExpress:

Ook veel page not found meldingen. Misschien een bug, misschien ook niet.
Update: Het lijkt allemaal weer in orde.

[Voor 28% gewijzigd door Tombastic op 19-03-2020 10:44]

• Joen
mr_seeker schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:01:
[...]
(...)

Ben inmiddels achter een leuk feitje gevonden:
LX = Aliexpress Schiedam
LT = Aliexpress Liege

(...)
Ik krijg het idee dat je theorie niet helemaal klopt...

Pakketje dat ik deze week nog ontvangen heb.

Jan Perdon schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:56:
Is het normaal dat een aliexpress-pakje niet naar het huisadres wordt gezonden, maar dat ik die (ook nog binnen 7 dagen) moet ophalen van een postkantoor? Het betrof een pakje met waarde 18 Euro, zonder verzendkosten. En ik zag dat (waarschijnlijk?) PostNL er een nieuwe track and trace-code op had geplakt.

PostNL geeft niet thuis: zegt dat aangetekende zendingen uit het buitenland altijd bij een postkantoor moeten worden opgehaald. Als ik aangeef dat het pakket niet aangetekend is verzonden is het antwoord dat dit uit de (door hen opgebrachte) track and trace-code wel blijkt. Bovendien ben ik ontvanger en je kunt alleen een klacht indienen als je verzender bent. Dus ik loop tegen een muur op...
Ja dat komt zo nu en dan wel voor. Meestal bij verzendmethoden die in ieder geval voor de verzender goedkoop en langzaam zijn, maar wel geregistreerde zendingen zijn. Snailmail noemen ze het ook wel.
Dat PostNL het naar 7 dagen heeft verkort is wel heel irritant ja. Vooral als je er niet alert op bent met behulp van de PostNL app aangezien de afhaalkaart vaak een paar dagen later pas arriveert. Gelukkig kent de dame die het postagentschap hier in de buurt runt mij wel en die heeft al eens aangegeven dat ze pakketjes tegen de regels van PostNL in wel eens langer vasthoud dan die 7 dagen als ze de indruk heeft dat je op vakantie bent, ziek bent, etc.

Overigens kun je er wel een klacht tegen indienen, maar dit moet je dan via "de klant van PostNL" doen. De verkoper dus. En die moet het dus op zijn/haar beurt via zijn/haar lokale postbedrijf doen. Uiteindelijk komt het er op neer dat er niets van terecht komt... :z

Jarwo schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 07:21:
[...]

(...)

maar moet je dan maar meteen een dispuut openen met een aliexpresshandelaar en de verkoper een 0 plus een negatieve beoordeling geven, omdat hier bij aankomst je pakket verdwenen is. Daar kan die verkoper toch niets aan doen? Ik heb al met regelmaat gelezen dat men bij een verdwenen pakket heel Aliexpress meteen een 0 geeft terwijl de verkoper wellicht zijn uiterste best gedaan heeft om de bestelling te verzenden.
Daar kan de verkoper wel degelijk wat aan doen door een klacht in te dienen bij het postbedrijf waar hij/zij zaken mee doet. De verantwoordelijkheid ligt bij de verkoper tot dat je het pakketje hebt. En de verkoper kan het postbedrijf verantwoordelijk houden voor fouten die er tijdens de zending worden gemaakt.

[Voor 82% gewijzigd door Joen op 11-04-2020 13:21]

• karimmm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:10
Ik gebruik Parcelsapp.com om mijn pakketten te tracken.

Inmiddels heb ik +- 10-14 dagen geleden bestellingen geplaatst op AliExpress en andere chinese websites. Alle drie de bestellingen zitten nu in shippers warehouse, al 11 dagen minimaal.

Duurt lang deze keer voordat het uberhaupt verzonden naar Nederland wordt :'(.

• pretpik
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14:39
Deze verandert ook niet meer sinds vorige week. Verzending zou via DHL CZ moeten gaan. Besteld op 29 maart.

PSN: pretpikkie

• smvs
  • Niet online
29 maart een Sofirn zaklamp besteld via Ali (Ali Express Standard shipping), die was er binnen minder dan 2 weken: https://i.postimg.cc/B62mrNsT/SP33V3.jpg

Ook een reeks USB C kabels van Ugreen waren binnen 2 weken in huis, terwijl ik daar had gekozen voor de goedkoopste shipping optie.

Nu heb ik echter iets besteld via Banggood. Er stond steeds dat er geen tracking info beschikbaar was, en 17track kende de code ook (nog) niet. Wel stond er dat de zending op 11 april verzonden was. Nu kijk ik weer, en nu is er een update van 16 april genaamd 'The Item is at the shippers warehouse'. Hoe kan dat nou als op 11 april het pakje al verzonden zou zijn?

• dvd200
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 22-05 20:22
als je dit bij bpost ziet is het pakje dan al in mijn geval belgie?

• JaxTeller
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 25-05 21:42
Hmm, krijg nu een mail dat mijn pakket ergens bij een postkantoor is, maar weet dus niet welke. Gewoon afwachten op een brief van PostNL? via internationalparceltracking van PostNL zie ik al een maand dezelfde status

• JaxTeller
Joen schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:08:
[...]

En wat krijg je als je de code invult op de track en trace van https://jouw.postnl.nl of de PostNL app?
Als sinds 26 maart het volgende (de mail was trouwens afkomstig van AliExpress):

Acties:
  • 0Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

basdej

OutSystems Consultant

Ik heb een pakketje besteld waarvan de Aliexpress tracking zegt dat het al een week geleden aangekomen is in Nederland. Als ik op https://postnl.post kijk zie ik:

Betekent dit nou dat het pakket al een week bij PostNL ligt?

Hoi.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-05 14:23
basdej schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:51:
Ik heb een pakketje besteld waarvan de Aliexpress tracking zegt dat het al een week geleden aangekomen is in Nederland. Als ik op https://postnl.post kijk zie ik:

[Afbeelding]

Betekent dit nou dat het pakket al een week bij PostNL ligt?
Nee, pakket is onderweg naar NL. Vervolgens moet het nog geleverd worden aan PostNL en dan kan je nog een weekje of 2 wachten tot PostNL het sorteert en af gaat leveren. Ze hebben momenteel een enorme backlog. Voorbeeld van hoe het momenteel gaat :

[Voor 22% gewijzigd door dcell op 12-05-2020 17:21]

• ArjanDoppe
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 14-05 20:21

Wie kan mij vertellen waar dit pakket zich bevind?

• B___MAN
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 27-05 19:36
Mijn pakketje vertrekt ook later uit China... Het duurt even voordat ze een vliegtuig gevonden hebben denk ik. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JaxTeller
mr_seeker schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:19:
[...]

Heb hier hetzelfde probleem... Pakket is om 23:56 bezorgd in een Postbus... dus geen dispute mogelijk |:(

En ondertussen PostNL met een "kastje-muur" probleem... Heb nu aan PostNL gevraagd om een "artikel 14", oftewel vraag gedaan wat ze precies met het pakket hebben gedaan.

[...]

EDIT: Na navraag gedaan te hebben bij de klantenservice, is het pakket op "magische" wijze opeens in het systeem verschenen... In het sorteercentrum waar hij eerst was aangekomen. Ik verdenk er van dat hij "van de band is gevallen", als je snapt wat ik bedoel...
Hoe heb je het gevraagd? Mij zeiden ze dat ik bij de afzender moet zijn toen ik ze vorige maand een bericht stuurde. Dit is de laatste status sinds 26 maart:

• smvs
  • Niet online
smvs schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:43:
[...]
Nu heb ik echter iets besteld via Banggood. Er stond steeds dat er geen tracking info beschikbaar was, en 17track kende de code ook (nog) niet. Wel stond er dat de zending op 11 april verzonden was. Nu kijk ik weer, en nu is er een update van 16 april genaamd 'The Item is at the shippers warehouse'. Hoe kan dat nou als op 11 april het pakje al verzonden zou zijn?

[Afbeelding]
Update: Bij Banggood zelf bleef de status steeds hangen op 'The Item is at the shippers warehouse', maar nu is het opeens completed en inderdaad geleverd. Bij 17track was het pakket na enige tijd wel meer gedetaillerd te volgen.

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-05 14:23
Katmi schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:41:
[...]

maar in deze corona tijden zou ik bijna niets anders aanraden dan Ali Standaard shipping, bij mij was dat het enige pakje dat er binnen 21 dagen was.
Ook met Aliexpress Standard Shipping kan het misgaan.

Deze hangt al 8 dagen in “Order information received by carrier”. Normaal duurt het hooguit 3 a 4 dagen en vaak zelfs minder, soms op dezelfde datum nog de volgende status.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 14:48
Iemand een idee waar deze zich zou kunnen bevinden? Er staat niet specifiek PostNL bij dus levering op een afhaalpunt lijkt mij sterk toch?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Ik wacht al een tijdje op wat pakketjes uit China, welke bij PostNL zouden moeten zijn.
Echter vond ik het onhandig elke keer te checken via https://postnl.post, en daar de tracking codes in te geven.

Via onderstaande mogelijkheid kun je makkelijker meerder tegelijk checken:

code:
1
https://postnl.post/details/?barcode=LTxxxxxxNL;LTxxxxxxNL;LTxxxxxxNL;LTxxxxxxNL

Dan krijg je een mooi overzicht, en de URL kun je in je favorieten opslaan, waardoor je niet elke keer de codes opnieuw hoeft in te geven.

Wellicht heb je er wat aan :)

[Voor 26% gewijzigd door PurpleBlue op 21-05-2020 11:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14:00
Trouwens erg opvallend dat ook kleine pakketjes steeds vaker niet per vliegtuig (of boot) deze kant op komen. Mijn laatste Yanwen Economic Air Mail ('transported by railway', Malasevic) en Bpost International (Alashankou, Dostyk) pakketjes lijken de nieuwe zijderoute te pakken. Qinzhou (Kanton China) naar Malasevic (Polen) in 18-20 dagen. Ook bij de LVS/NL00000 pakjes (Cainiao Super Economy/Cainiao Super Economy Global) staat bij de laatste status (Hand over to airline) vaak Alashankou.

https://www.logistiek.nl/...ina-naar-europa-101166737
https://goodhopefreight.com/railway.html
https://www.tellerreport....-67-59%25.B1bKmIQ6tI.html

[Voor 19% gewijzigd door JBX op 24-05-2020 15:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14:39
JaxTeller schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:21:
[...]

Hebben ze echt je geld teruggestort? Ik had zelf iets op 23 maart en na een dispute en wat mailtjes zeggen ze dat ik 90 dagen moet wachten ipv 60 ivm corona!
Vlak nadat ik m'n geld terug gekregen heb is het inderdaad veranderd zie ik. Maar zie hieronder m'n screenshot. Ze garandeerde binnen 7 dagen te kunnen leveren vanaf Tsjechië, maar verzonden er een uit China wat dus veel langer duurde. Daar was ik het niet mee eens.

PSN: pretpikkie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14:00
Dutchy007 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:41:
Ik snap dat door Corona de levertijd wat langer kan zijn, maar het gros van mijn Ali bestellingen (met Standard Shipping) blijven toch echt in BE/NL plakken. Vanuit China zijn ze zo hier. Ik heb al bestellingen die meer dan een week op deze status staan:

shipping at destination country
【1】NL-Item received at OE in the destination country:The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
2020-05-18 17:41:00
The item has been processed in the country of destination
2020-05-18 17:41:00

PostNL app zegt dat het pakketje wordt verwacht, maar nog niet is ontvangen.

Of nog een voorbeeld:

Arrived At Destination Country/Region
【1】Liege-Linehaul Arrival
2020-05-12 13:36:00

Al sinds 12 mei radio-stilte.

Edit: Denk dat Post NL gewoon overbeladen is. Ik wacht ook al meer dan 3 weken op een pakketje uit Roemenië. Post NL gaf op Twitter aan dat pakketjes er op dit moment ongeveer 36 dagen ( 8)7 ) over doen om bezorgd te worden vanuit Roemenië, wut? Pakketje is al WEKEN in Nederland dus.
Bij Aliexpress standard (postnl) is "NL-Item received at OE in the destination country:The item is at the handover point from freight carrier to PostNL" vaak de laatste status, hun systeem update namelijk niet vaak.

Het wachten is dus tot bij bij internationalparceltracking op "Zending is ontvangen door PostNL" of postnl.post op 'The item has arrived at the domestic sorting centre' komt. Bij mijn laatste pakketten duurde dat een weekje, dus die eerste van jou kan je vrij snel verwachten lijkt me..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
The item has arrived at the domestic sorting centre

2020-05-25 20:01:00 

NL-Item received at OE in the destination country:The item is at the handover point from freight carrier to PostNL

2020-05-22 16:44:00 [GMT+1]

Arrive at local delivery office

2020-05-22 16:44:00 

The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed

2020-05-22 13:30:00 

Liege-Linehaul Arrival

2020-05-13 15:58:00 [GMT+1]

The item is ready for shipment

2020-05-13 04:12:00 

The item is pre-advised to PostNL

2020-05-13 04:11:00 

NANCHANG-Hand over to airline:Hand over to airline

2020-05-12 08:00:00 [GMT+8]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
NL-Item received at OE in the destination country:The item is at the handover point from freight carrier to PostNL

2020-05-20 16:08:00 [GMT+1]

2020-05-20 16:08:00 

2020-05-20 14:15:00 

Liege-Linehaul Arrival

2020-05-13 01:40:00 [GMT+1]

2020-05-12 02:54:00 

2020-05-12 02:50:00 

SHENZHEN-Hand over to airline:Hand over to airline

2020-05-09 20:00:00 [GMT+8]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
The item has been delivered successfully

2020-05-14 11:25:00 

The item is out for delivery

2020-05-14 09:08:00 

2020-05-14 08:41:00 

2020-05-13 18:27:00 

2020-05-13 07:45:00 

Liege-Linehaul Arrival

2020-05-12 15:21:00 [GMT+1]

2020-05-08 08:39:00 

2020-05-08 08:39:00 

SHENZHEN-Hand over to airline:Hand over to airline

2020-05-08 08:00:00 [GMT+8]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
The item has been delivered successfully

2020-05-09 13:23:00 

2020-05-09 09:28:00 

2020-05-09 08:45:00 

2020-05-08 19:24:00 

2020-05-04 18:29:00 [GMT+1]

The item has been processed in the country of destination

2020-05-04 18:29:00 

2020-05-04 16:00:00 

Liege-Linehaul Arrival

2020-05-03 14:00:00 [GMT+1]

2020-04-29 01:35:00 

2020-04-29 01:34:00 

NANCHANG-Hand over to airline:Hand over to airline

2020-04-27 20:00:00 [GMT+8]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39

2020-05-04 08:30:00 

2020-05-04 08:24:00 

2020-05-03 17:43:00 

2020-04-29 11:22:00 

2020-04-29 11:22:00 [GMT+1]

2020-04-29 08:40:00 

Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege

2020-04-27 16:50:00 [GMT+1]

2020-04-24 01:23:00 

2020-04-24 01:23:00 

Hangzhou-Hand over to airline:Hand over to airline

2020-04-23 16:00:00 [GMT+8]

[Voor 46% gewijzigd door JBX op 26-05-2020 13:15]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True