Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1
Acties:

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
https://tweakers.net/ext/f/D6fOrpdg3BDUDXSm2naahrcA/full.png

Levertijden
Bestellen uit China is een lang proces, lang in de zin van levertijden. Verwacht absoluut geen levertijden van een dag of twee, eerder een week of 6 en als je geluk hebt, dan is het een paar weken. De "gratis" verzendkosten moeten ergens vandaan komen,bestellen in China is vooruit plannen en afwachten. Als je iets binnen korte termijn nodig hebt, bestel dan niet uit China.

Vragen waar je pakketje blijft heeft geen zin, wij kunnen het niet weten, geen vertragingen zien of helpen het pakketje te vinden. Voor hulp met betrekking tot oplossingen met een verkoper mag je natuurlijk altijd vragen stellen.

Volgen van je bestelling
Wanneer je een tracking code van de webwinkel ontvangt, houd er rekening mee dat het een paar dagen tot twee weken kan duren voordat je tracking code actief en je bestelling volgbaar is (bijvoorbeeld op www.17track.net). Dit heeft veelal te maken dat je pakket al is aangemeld bij een koerier (je ontvangt immers een tracking code) en je bestelling nog niet 'on route' (onderweg) is.

Code eindigend op:Link:
Universeel:17trackPackagetrackr
PostNL NL:PostNL International Parcels
PostNL *:International Track & Trace on registered mail
China Post CN:China post
Singapore PostSG:Singapore post
Deutsche PostDE:Deutsche post
Sweden PostSE:Sweden post
Swedish PostSE:Swedish post
Malaysia PostMY:Malaysia post
Swiss post CH:Swiss post

Tracking codes eindigend op NL worden door 'PostNL International Parcels' uitgevoerd en zijn te traceren op International Parcel Tracking.

AppTracking status
Wanneer je je bestelling volgt zul je verschillende status informatie ontvangen alleen zijn deze niet altijd even duidelijk.

Voor China post bestaat er een lijstje met ongeveer alle stadia die een pakket kan doorlopen:
  • Posting = zending is aangemeld
  • Arrival outward office of exchange = in het postsysteem
  • Opening = controlleren van het pakket door de Chinese douane
  • Departure outward office of exchange = vertrek vanaf luchthaven
  • NULL tussenstatus / wachtend op vliegtuig / status onbekend.
  • Arrival inward office of exchange = aankomst bij douane
  • Held by costums (optie) = apart gelegd door de douane
  • Depature inward office of exchange = weg bij douane
  • Failed delivery (optie) = PostNL kon het pakketje (nog) niet in ontvangst nemen
  • Arrival at delivery office = geaccepteerd door PostNL; wordt de eerstvolgende bezorgdag aangeboden (niet maandag)
  • Out for delivery = onderweg
  • Failed delivery = briefje in de brievenbus achtergelaten; af te halen bij het postkantoor
  • Delivered = enjoy!
Mocht er iets niet duidelijk zijn, zoek dan even je één-na-laatste status update op, en neem deze als uitgangspunt. Is het nog altijd niet duidelijk, zoek dan in Google naar de status term.

Niet traceerbaar in Nederland
In een aantal landen zijn buitenlandse standaard tracking nummers in het gewone postsysteem te volgen, je zou dus de RRxxxxxxxCN bijvoorbeeld op de site van PostNL kunnen invullen. Helaas kent PostNL dit systeem niet.

Wel koppelt PostNL de barcode van de verzender aan de 3S barcode en dus worden de statussen uiteindelijk wel doorgeven naar de tracking van de verzender.

Tracking binnen Nederland
Op de site van PostNL kun je de Chinese tracking nummer omzetten naar 3S-codes wanneer deze in NL is gearriveerd:Het kan echter zijn dat het nog niet beschikbaar is en het een dag of twee nog in beslag neemt. Je pakket moet dan nog eerst worden aangemeld (overgenomen) bij PostNL. Houd er ook rekening mee dat de Douane en PostNL geen communicatie met elkaar hebben, als je pakket nog bij de Douane ligt, kan PostNL helaas nog niet veel vertellen over de status van je pakket.

Het is mogelijk om via de officiële PostNL Twitter account te vragen of je pakket al in het systeem van PostNL staat en of deze al een 3S-Code heeft ontvangen. Zo kun je je pakket direct volgen tot aan de deur.

Ook is het mogelijk om via de officiële 0900-0990 nummer van PostNL dezelfde vraag te stellen, alleen zijn de kosten hiervan €0,45 p/m tot een maximum van €22.50. Er is een alternatieve nummer wat je kan proberen 058-2333333.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

België
Wanneer je bestelling is verzonden met BPost, http://www.bpost.be/track/, kun je je pakket tracken vanaf de dag dat het uit China is vertrokken. De melding die is dan ‘Internationaal Transfer’. Wanneer je BEBRUA ziet staan als locatie, dan ontvang je vaak je pakket de volgende dag, tenzij het bij de douane ligt.

Qua verzendtijden naar België ben je het best af met Singapore Post of Hong Kong Post. China Post duurt meestal zo'n een weekje extra. Sweden Post is het traagst. Sweden Post registered gaat iets sneller, dat is ongeveer 3 weken, wanneer je kiest voor Sweden Post maar niet registered, kun je ongeveer 6 weken wachten op je bestelling.

Bestellingen verzonden met DHL die uit Hong Kong komen, worden vaak binnen een paar dagen geleverd in België. Houd er rekening mee dat het op de aankomst dag nog niet zal worden geleverd, maar pas de volgende dag. Wil je alsnog je pakket op de aankomst dag hebben dan kun je deze gewoon ophalen in je lokale DHL depot. Dit doe je door met DHL te bellen.

TS is gekopieerd uit [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a en is geschreven door EN-IS.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
SLC schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:32:
Dat van na 44 dagen paypal contacten wist ik niet.
Ik was in de veronderstelling dat dit 2 maanden zou moeten zijn dus ongeveer 60 dagen ?
quote:
dodge_911 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:39:
[...]

Afaik was dat vroeger zo, je had maar 45 dagen om een claim/dispute te starten...
Dat is in februari 2015 opgetrokken naar 180 dagen. De TS dateert ook al van 2014.
Had inderdaad een oude TS gekopieerd. Heb het er nu in ieder geval uitgehaald om verwarring te voorkomen.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Theodor schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:51:
Heb iets besteld bij gearbest verzonden van een eu wharehouse,hoef ik dan geen btw te betalen?
Wat heb je zelf al gevonden en wat zei Gearbest toen je ze dit vroeg? Wat meer eigen inzet is wel een vereiste op Tweakers.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
MonkeyJohn schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:24:
Hmm iemand enig idee wat ik van de volgende status updates kan verwachten?
Voor mijn gevoel lijkt het erop dat het pakje (USB video grabber a la €5,-) niet eens China uit is gekomen :|
[afbeelding]
Er staat wel "Hand over to Airline" tussen. Het lijkt er dus op dat die wel vertrokken is.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Rambo008 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:16:
57,36 euro extra kosten

Btw 25,11
Formaliteiten bpost 20,00
Voorschot fonds 0,25
Boete douane 12,00
Volgens mij mis ik wat? Wat wil je nu zeggen met deze post?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Rik. schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:52:
De laatste tijd heb ik niet meer zoveel China Post pakketten gehad, maar inmiddels zijn er weer 2 onderweg. Zijn deze pakketten binnen Nederland ook nog te volgen? Wordt er aan deze codes een 3S code gekoppeld?

Weet iemand of dit eigenlijk pakketten zijn die direct naar het afhaalpunt gaan, of toch nog thuisbezorgd worden?
Meeste info staat in de startpost hierover. Maar aan de meeste pakketten wordt wel een 3S-code gekoppeld.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
Rubman schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:38:
Ik wacht nu al 3 dagen op een order van Gearbest die op packed staat.
levering zou binnen 3-5 dagen moeten zijn, dat wordt zo wel erg krap
Levering of verzending? En kwam het uit China / Hong Kong zelf of vanuit Europa?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
Darkzell schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:03:
In oktober twee bluetooth speakers besteld via Aliexpress. Ondertussen staat de verzendstatus al sinds 30-10 op "【NETHERLANDS】 Arrived at the local distribution center" en "Zendingsstatus Aangekomen in het land van bestemming; in afwachting van douane-inklaring". Het lijkt er dus op dat douane het onderschept heeft, maar ik heb ook nog geen bericht ontvangen dat ik extra moet gaan betalen. Heb al vaker via Aliexpress besteld, maar dit zou de eerste keer zijn dat het wordt onderschept door de douane.

Kan ik zelf stappen ondernemen door contact op te nemen?
Gezien je vraag over verzending gaat, heb ik hem verplaatst uit het China-shopping topic richting het levertijden-topic.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
Pakketbezorging is hier ook weer goed bezig. :X Iets besteld via AliExpress en zou volgens T&T vandaag bezorgd worden. Om 11:30 lag het pakketje nog op het depot en om 12:03 zou het bezorgd zijn. Ik heb vandaag alleen nog geen pakketbezorger gezien en mijn bewakingscamera ook niet.

Ben benieuwd of die nog komt (vandaag) en wat AliExpress en/of PostNL hierover te melden heeft.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
roches schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:11:
[...]

Ga er maar van uit dat dat bij een PostNL-punt bezorgd is, en dat je het dus zelf daar op kan halen, dus morgen krijg je een kaartje met een foto van het adres op het pakketje.....

Het moet ook niet te makkelijk gaan daar bij PostNL... :(
Daar had ik nog niet aan gedacht, nee.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
Boinkie schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:17:
Ik heb een LX tracking van Banggood, deze gaat via Flyt en kwam volgens de tracking uit de UK. Sinds 1 februari staat die echter stil. Iemand een idee hoe ik deze kan volgen en of deze echt uit UK komt?
De meeste LX trackingnummers kan je volgen via https://postnl.post/. Mogelijk deze ook.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
hondacb50 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:10:
Hoi Allen,

naar aanleiding van het kopen van een nieuwe smartphone voor mijn moeder was ik in de verleiding gekomen om een Redmi note 7 via Aliexpress te bestellen. Na enige tijd kreeg ik een e-mail van aliexpress met daarin een melding dat de trackinginformatie was bijgewerkt. Zie hier een foto van de trackinginfo:

https://ae01.alicdn.com/k...4e3994bbbd4f329c60bbP.png

De laatste statussen zijn:

"Attempted/Failed Delivery in the Netherlands"
"Import clearance failure"
"Held by customs"
"Arrival at Destination Postal Admin (From SG/Sin to NL)"

Aangezien er op 23 oktober (Datum van de failed delivery) altijd iemand thuis is geweest heb ik contact opgenomen met postnl: Zij gaven aan dat de reden van de gefaalde levering te maken had met een onduidelijk adres op het pakketje en dat het pakketje inmiddels retour was gezonden. Advies van hen was om contact te zoeken met de verzender.
Ik heb dus een dispute geopend op Aliexpress welke zij inmiddels hebben verworpen, aangezien het pakketje op de local post office zou worden zijn aangekomen. Na telefoontjes naar beide postNL ophaalpunten in mijn dorp heb ik nog steeds geen duidelijkheid waar het pakketje is.
Een tweede gesprek met de postnl chat geeft nog meer onduidelijkheid aangezien die het verhaal van de eerste support medewerker niet herhaalt en zegt totaal geen info over het pakketje te hebben en me wederom verzenden naar de verzender. Een chat met Aliexpress verwijst me weer naar de "local post office"... :(

Hebben jullie ervaring met bovenstaande situatie? Advies m.b.t. bovenstaande situatie hoor ik graag.

Alvast bedankt!
Gezien dit om bezorging van een pakketje gaat, heb ik je post verplaatst richting het levertijdentopic.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
Artwido schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:48:
[...]

Ja daar was ik al bang voor.
Als je betaald hebt met Paypal en de 'Retourkosten Vergoeding' activeert, krijg je de verzendkosten met een maximum van 30 euro retour.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
PaPa schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:36:
Ik weet niet of het dit topic was of een ander topic, maar ik kan het niet terugvinden. Anyway, er werd verwezen naar een track & trace app die uitgebreider info geeft dan de reguliere track & trace websites, meer records/acties en dergelijke. Ik wil graag weten welke app dit is. Het is geen gratis app als ik het me goed herinner. Iemand die dat weet?
Ik heb je vraag richting China-shopping levertijdentopic verplaatst, gezien die hier beter past.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True