Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 2 3 4
Acties:

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
https://tweakers.net/ext/f/D6fOrpdg3BDUDXSm2naahrcA/full.png

Levertijden
Bestellen uit China is een lang proces, lang in de zin van levertijden. Verwacht absoluut geen levertijden van een dag of twee, eerder een week of 6 en als je geluk hebt, dan is het een paar weken. De "gratis" verzendkosten moeten ergens vandaan komen,bestellen in China is vooruit plannen en afwachten. Als je iets binnen korte termijn nodig hebt, bestel dan niet uit China.

Vragen waar je pakketje blijft heeft geen zin, wij kunnen het niet weten, geen vertragingen zien of helpen het pakketje te vinden. Voor hulp met betrekking tot oplossingen met een verkoper mag je natuurlijk altijd vragen stellen.

Volgen van je bestelling
Wanneer je een tracking code van de webwinkel ontvangt, houd er rekening mee dat het een paar dagen tot twee weken kan duren voordat je tracking code actief en je bestelling volgbaar is (bijvoorbeeld op www.17track.net). Dit heeft veelal te maken dat je pakket al is aangemeld bij een koerier (je ontvangt immers een tracking code) en je bestelling nog niet 'on route' (onderweg) is.

Code eindigend op:Link:
Universeel:17trackPackagetrackr
PostNL NL:PostNL International Parcels
PostNL *:International Track & Trace on registered mail
China Post CN:China post
Singapore PostSG:Singapore post
Deutsche PostDE:Deutsche post
Sweden PostSE:Sweden post
Swedish PostSE:Swedish post
Malaysia PostMY:Malaysia post
Swiss post CH:Swiss post

Tracking codes eindigend op NL worden door 'PostNL International Parcels' uitgevoerd en zijn te traceren op International Parcel Tracking.

AppTracking status
Wanneer je je bestelling volgt zul je verschillende status informatie ontvangen alleen zijn deze niet altijd even duidelijk.

Voor China post bestaat er een lijstje met ongeveer alle stadia die een pakket kan doorlopen:
  • Posting = zending is aangemeld
  • Arrival outward office of exchange = in het postsysteem
  • Opening = controlleren van het pakket door de Chinese douane
  • Departure outward office of exchange = vertrek vanaf luchthaven
  • NULL tussenstatus / wachtend op vliegtuig / status onbekend.
  • Arrival inward office of exchange = aankomst bij douane
  • Held by costums (optie) = apart gelegd door de douane
  • Depature inward office of exchange = weg bij douane
  • Failed delivery (optie) = PostNL kon het pakketje (nog) niet in ontvangst nemen
  • Arrival at delivery office = geaccepteerd door PostNL; wordt de eerstvolgende bezorgdag aangeboden (niet maandag)
  • Out for delivery = onderweg
  • Failed delivery = briefje in de brievenbus achtergelaten; af te halen bij het postkantoor
  • Delivered = enjoy!
Mocht er iets niet duidelijk zijn, zoek dan even je één-na-laatste status update op, en neem deze als uitgangspunt. Is het nog altijd niet duidelijk, zoek dan in Google naar de status term.

Niet traceerbaar in Nederland
In een aantal landen zijn buitenlandse standaard tracking nummers in het gewone postsysteem te volgen, je zou dus de RRxxxxxxxCN bijvoorbeeld op de site van PostNL kunnen invullen. Helaas kent PostNL dit systeem niet.

Wel koppelt PostNL de barcode van de verzender aan de 3S barcode en dus worden de statussen uiteindelijk wel doorgeven naar de tracking van de verzender.

Tracking binnen Nederland
Op de site van PostNL kun je de Chinese tracking nummer omzetten naar 3S-codes wanneer deze in NL is gearriveerd:Het kan echter zijn dat het nog niet beschikbaar is en het een dag of twee nog in beslag neemt. Je pakket moet dan nog eerst worden aangemeld (overgenomen) bij PostNL. Houd er ook rekening mee dat de Douane en PostNL geen communicatie met elkaar hebben, als je pakket nog bij de Douane ligt, kan PostNL helaas nog niet veel vertellen over de status van je pakket.

Het is mogelijk om via de officiële PostNL Twitter account te vragen of je pakket al in het systeem van PostNL staat en of deze al een 3S-Code heeft ontvangen. Zo kun je je pakket direct volgen tot aan de deur.

Ook is het mogelijk om via de officiële 0900-0990 nummer van PostNL dezelfde vraag te stellen, alleen zijn de kosten hiervan €0,45 p/m tot een maximum van €22.50. Er is een alternatieve nummer wat je kan proberen 058-2333333.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

België
Wanneer je bestelling is verzonden met BPost, http://www.bpost.be/track/, kun je je pakket tracken vanaf de dag dat het uit China is vertrokken. De melding die is dan ‘Internationaal Transfer’. Wanneer je BEBRUA ziet staan als locatie, dan ontvang je vaak je pakket de volgende dag, tenzij het bij de douane ligt.

Qua verzendtijden naar België ben je het best af met Singapore Post of Hong Kong Post. China Post duurt meestal zo'n een weekje extra. Sweden Post is het traagst. Sweden Post registered gaat iets sneller, dat is ongeveer 3 weken, wanneer je kiest voor Sweden Post maar niet registered, kun je ongeveer 6 weken wachten op je bestelling.

Bestellingen verzonden met DHL die uit Hong Kong komen, worden vaak binnen een paar dagen geleverd in België. Houd er rekening mee dat het op de aankomst dag nog niet zal worden geleverd, maar pas de volgende dag. Wil je alsnog je pakket op de aankomst dag hebben dan kun je deze gewoon ophalen in je lokale DHL depot. Dit doe je door met DHL te bellen.

TS is gekopieerd uit [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a en is geschreven door EN-IS.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Met zo'n vliegtuig... en dat het er dan met 5 dagen of zo is... :/

Met zo'n trein krijg je tenminste een product dat een echte reis heeft gemaakt en wat van de wereld heeft gezien. :*) Dat heeft tenminste meteen een beetje historie, een 'verhaal', karakter. :P

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:22
Ik heb nu ongeveer 30 bestellingen uitstaan waarvan er 19 al meer dan een maand onderweg zijn (meeste Gearbest), maar 1 pakketje van 62 cent dat ik op 3 december heb besteld bij AE kwam zojuist (12 dec) binnenvallen. Het kan dus nog steeds snel, maar waarom gaat er dan nog zoveel via langzame verzendservice?

Er is weer een 'railway' pakketje binnen na 38 dagen boemelen. Het trackingnummer heb je niet echt veel aan want de tracking hield op in Malashevichy op 5 december. Een hele week dus geen updates meer gehad.

[Voor 26% gewijzigd door Medione1210 op 12-12-2017 19:07]

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Brief in de bus dat pakket uit China bij een afhaalpunt ligt. Een afhaalpunt dat enkel maandag tot vrijdag open is van 11:00 tot 17:00, al te triest voor woorden. Vervolgens kom ik bij dat punt en kunnen ze m'n pakket niet vinden. Thuis nog even op de track&trace gekeken, bij een ander punt bezorgd.... Hopelijk ligt hij daar dan wel.

Nu ben ik al niet over PostNL te spreken maar dit is wel weer een enorme faal. Ten eerste al weigeren een pakket thuis te bezorgen en vervolgens nog een brief in de bus doen met een verkeerd adres....

• Eentje
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 01:04

Eentje

houd van de vijver

quote:
Eentje schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:40:
mijn eerste aliexpress pakje is al sinds donderdag in nederland. tnt meld donderdag avond vrijdag vroeg bezorging, vrijdag middag werd het zaterdag overdag. vanmorgen vroeg helaas na de kerst 2 min later bezorger onderweg. nu is het pakketje bezorgd in mijn brievenbus zegt de code, welke bus weet ik alleen niet. die van mij niet de buren en alle eventuele miscombis in de flat ook niet. maar weer eens een officiële klacht bij post k neergooien. is je bestelling eens binnen 5 dagen in nederland krijg je dit gezeur
tnt heeft vandaag op zondag me pakketje bezorgd de wonderen zijn de wereld nog niet uit

There eent no place like home

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 26-05 22:55
quote:
Robbie T schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:38:
Ik heb op 24-11-2017 een Mi Band 2 besteld, shipping methode is FZRAMY ( Europe Railway Registered). Heb deze echter nog steeds niet ontvangen en staat als sinds 13-12 op laatste update namelijk dat hij het depot in Polen heeft verlaten. Toevallig meer mensen die ook op die datum hebben besteld met deze methode en hier tegenaan lopen? Of een soortgelijke ervaring hebben?
Als je dit topic doorgelezen zou hebben dan zou je inderdaad tegen soortgelijke ervaringen aanlopen ;)

• Medione1210
quote:
Paulus07 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:29:
Vraagje. als de verzender de zending moet triggeren (wat ik van postNL begreep) hoe kan ik de zender het beste benaderen?
Gewoon via een bericht zelf of via de dispute optie? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Geef de verkoper altijd eerst even de kans om te reageren voordat je een dispute aanmaakt.
quote:
Robbie T schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:38:
Ik heb op 24-11-2017 een Mi Band 2 besteld, shipping methode is FZRAMY ( Europe Railway Registered). Heb deze echter nog steeds niet ontvangen en staat als sinds 13-12 op laatste update namelijk dat hij het depot in Polen heeft verlaten. Toevallig meer mensen die ook op die datum hebben besteld met deze methode en hier tegenaan lopen? Of een soortgelijke ervaring hebben?
Dit is al een paar keer voorbij gekomen. Er zijn veel meer mensen waarbij de pakjes via Polen zijn verstuurd en die na 13 december geen update meer hebben gehad. Na 45 dagen kan je reclameren bij Gearbest.
Als ze daar moeilijk doen, neem dan even contact op met de GB support op het Fok forum.

Azerbijan mail en Europe Railway registered zijn wel de dikke fails van 2017 qua verzendmogelijkheden. ;w

[Voor 52% gewijzigd door Medione1210 op 30-12-2017 11:47]

• slaay
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 26-05 16:32

slaay

Natuurbeleven.com

quote:
Medione1210 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:24:
[...]

Vanaf die stap duurde het eerder een week naar NL.
Nu wacht ik vanaf die stap al vanaf 13 dec. zoals hierboven ook al aangegeven/
Bij mij is het blijven steken op aangekomen in Polen..

Dich bis echt unne foëzen haas

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14:20
quote:
Dutchredgaming schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:07:
[...]

Volgens AE is 1 pakketje in Nederland, maar dat was al sinds 30 december
'In NL' is niet gelijk aan 'in handen van PostNL' ;)
Wie weet heeft het een week in een stoffig hoekje van Schiphol gelegen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• LordSinclair
quote:
ehtweak schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:44:

Klinkt plausibel; maar als het ergens in een hoekje blijft liggen, wordt het ook niet gescand. M.a.w. dan kan geen enkel logistiek systeem weten waar het is... ;)
Een van mijn recente pakketjes:
quote:
Delivery successful
2018-01-04 19:08:00 [GMT+1]

Shipment at local distribution center
2018-01-02 20:32:00

Shipment with local shipping company
2018-01-01 07:16:00 [GMT+1]

Cleared customs
2018-01-01 07:16:00

Arrived at destination country
2017-12-27 15:53:00 [GMT+1]

Departed country of origin
2017-12-25 21:00:00 [GMT+8]
Hier zie je duidelijk verschil tussen binnenkomst en de melding "aangekomen in het lokale distributiecentrum/Shipment at local distribution center"
quote:
Eentje schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:10:
Heb 1 pakketje via eBay besteld van een chinees besteld op 5-12 net binnen via post maar natuurlijk niet die waar ik eigenlijk op zit te wachten
Goed verhaal lekker kort, wat is je punt?

[Voor 15% gewijzigd door LordSinclair op 05-01-2018 15:17]

• Bugs3
quote:
Eentje schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:00:
[...]

heeft die van jouw ook tijd in Malashevichy polen gehangen en zoja hoelang ?
Ja! Sinds 13 december....

• Slaut
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 12:46
Op 25 november op GearBest een Xiaomi Mi band 2 gekocht, maar nogsteeds niets gezien. Laatste tracking info update was 13 december, waar het een Pools sorteercentrum verliet. Iemand ervaring of ik het nog kan verwachten, en of Gearbest een refund policy heeft? (Mijn ervaring is met eBay dat na 40 of 60 dagen je je geld terug krijgt)

edit: net is de brievenbus gekeken, en bleek net bezorgd te zijn! :)
25 november - 6 januari, dus ongeveer 40 dagen.

[Voor 15% gewijzigd door Slaut op 06-01-2018 16:10]

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 11:37
quote:
Slaut schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:43:
Op 25 november op GearBest een Xiaomi Mi band 2 gekocht, maar nogsteeds niets gezien. Laatste tracking info update was 13 december, waar het een Pools sorteercentrum verliet. Iemand ervaring of ik het nog kan verwachten, en of Gearbest een refund policy heeft? (Mijn ervaring is met eBay dat na 40 of 60 dagen je je geld terug krijgt)
Ik heb die ook gekocht, op 24 november, en was me inderdaad ook al aan het afvragen wanneer hij zou komen. Maar ik heb hem toevallig gisteren ontvangen. Dus het heeft even geduurd. Wellicht komt die van jou een dezer dagen nog dan.

edit; oh je hebt hem al zie ik.

• Greveldinges
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 19:02

Greveldinges

Thank you, thank you very much

quote:
maurice_l schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:33:
[...]

Bij mij besteld op 27 november en laatste status was van 19 december in polen. Na jullie berichten hoopte ik hem ook wel snel binnen te hebben. Hopelijk deze of volgende week :)
Precies hetzelfde hier, misschien kunnen de mensen die hun pakketje hebben ontvangen even een log plaatsen? O-)

Hackintosh | Nintendo Switch | New Nintendo 3DS XL Hyrule | PSP E1000 | PS3 Phat 500GB CFW 4.81 | Nintendo Gamecube | MacBook collector | i7 3770k 24GB 1xGigabyte G1 GTX1070 | Xbox One S 1TB

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
maurice_l schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:37:
[...]

Gearbest en Bangood heb ik tot nu toe prima ervaringen mee. Ik bestel het meeste bij BG. Op 1 verdwenen pakketje na geen problemen en het meeste is binnen 3 weken binnen.

Bij de Mi Band wist ik dat het lang(er) ging duren, maar als anderen hem al binnen hebben :9~
MiBand2 - 9 november besteld -> 9 dec aangekomen btw

• Medione1210
Al mijn pakjes die sinds Polen (13 december) niet meer te tracken waren zijn vandaag gelukkig toch nog bezorgd. De bestellingen dateerden van 11.1 -15.11.
Geen Europe railway verzendmethode meer voor mij. ;w

Voor de eerste keer in al die tijd is er ook een pakketje van mij rechtstreeks bij het postkantoor geleverd. Ik krijg heel veel pakketjes maar waarschijnlijk was dit de eerste keer via deze methode. Meestal kies ik Bpost bij Gearbest en deze keer was NLpost het goedkoopst (heeft er trouwens ook anderhalve maand over gedaan).

Nlpost Registered en Europe railway registered kies ik dus niet meer.

[Voor 69% gewijzigd door Medione1210 op 10-01-2018 12:26]

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14:10
Van China naar Nederland met de trein 8)7. AliExpress blijft heerlijk snel met z'n Standard Shipping.
22 december besteld --> in theorie vandaag bezorgd.
1 december besteld --> in theorie ook vandaag bezorgd.

Soms lijkt het wel alsof de reis van PostNL naar mijn voordeur langer duurt dan de reis van China naar Nederland.

• Medione1210
quote:
meintje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:20:
Ik wacht nog steeds op mijn Mi-band 2 van de black friday/cyber monday aanbiedingen. Dat was volgens mij eind november. Ook besteld bij Gearbest.
Dan zou ik contact op gaan nemen voor een resend. Na 60 dagen doen ze niet moeilijk om een oplossing te geven.

[Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 19-01-2018 12:53]

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:43
quote:
Leoon. schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:22:
Eigenlijk nog nooit problemen gehad met een bestelling uit China maar het lijkt er nu toch echt op. Heb 27-12-2017 een bestelling gedaan van een laptop hoes.
[...]
Iemand idee?
Ik zou me geen zorgen maken, pas na een week of 10 ofzo. Jouw bestelling is geen maand oud, die komt vast nog wel.

• Medione1210
quote:
meintje schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:04:
Ik heb gister een case geopend, maar nog geen reactie mogen ontvangen.

[...]
Log even in en kijk of er al een reactie is. Je krijgt namelijk niet altijd via email een notificatie van GB als ze geantwoord hebben.
Als ze antwoorden gaan ze je waarschijnlijk eerst vragen om contact op te nemen met met je postkantoor en ze vragen je ook of je je adres wil bevestigen. Gewoon beantwoorden. Zorg dat je exact het adres kopieert als dat in de bestelbevestiging stond, anders gaan ze moeilijk doen.
Daarna komen ze doorgaans nog met een slecht voorstel waarop je kan aangeven dat zij verantwoordelijk zijn voor de verzending en dat je een full refund will. Hierop zullen ze doorgaans de terugbetaling starten.

Je moet dus wel een lange adem hebben, mar uiteindelijk krijg je je geld wel terug.

Een case openen bij Paypal helpt ook wel eens als ze moeilijk blijven doen.

• Medione1210
quote:
Rik. schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:02:
Hoelang duurt het meestal voordat een pakket geleverd wordt nadat het "This item is pre-advised" als status heeft? Ik heb er eentje die staat al een week op Pre-advised...
Da betekent dat de verkoper het pakje nog niet heeft afgegeven. Je moet dus even aan de verkoper vragen hoe het zit.

• Medione1210
quote:
Rik. schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:24:
[...]

Werkt dit vanuit China ook meteen zo? Vorige keer kwam het pakket op Pre-advised en 2 dagen later lag het in mijn brievenbus, dus ik denk niet dat het dan nog in china lag toen het Pre-advised werd...
Dan moet er nog een stuk tracking vóor prepadvised staan.

Als het gaat om. Een LX........NL tracknummer, dan kan het ook een bulkzending van Postnl zijn. Je pakket wordt eerst verzameld met andere pakketten en dan in bulk naar NL gestuurd waarna het een 3s code krijgt.

[Voor 22% gewijzigd door Medione1210 op 25-01-2018 13:30]

• cactusman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:58

cactusman

nu met extra naalden

quote:
Greveldinges schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:11:
Zaterdag ook eindelijk mijn MiBand 2 ontvangen van Gearbest :) Duurde even maar hij is er. Voor mij geen Gearbest meer.
Zelfde hier een keer 6! weken moeten wachten op lampje en ik zit nu weer 4 weken + te wachten op stofzuiger miVac. status is bij DPD al sinds 05-1-2018 -> southal parcel is on its way....

:| ook geen gearbest meer hier

euhmmmm

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Alle grote koeriersbedrijven zoals SF, ZTO, YTO in China hebben aangegeven dit jaar open te blijven met CNY. Echter wel minder beschikbaar personeel.

• NSG
  • Laatst online: 10:51

NSG

Je weet niks!

Misschien ben ik nu spuit 11, maar wil het jullie niet laten ontgaan.

Velen van jullie hebben (denk ik) al de PostNL app op hun telefoon staan voor het traceren van pakketpost. En jullie weten vast al dat pakketten die met AliExpress standard shipping verzonden worden, automatisch ik de app terecht komen.

Nou heeft PostNL recent enkele maanden geleden nog een vergelijkbare functionaliteit toegevoegd voor post dat door de brievenbus past. Op de ochtend van bezorging krijg je een melding van de app met daarbij foto’s van de post die vandaag door je brievenbus gegooid gaat worden!

Functionaliteit is te activeren in de app onder Account > Mijn Post. Je ontvangt vervolgens een brief met een code die je ter activatie moet opgeven in de app.

Heerlijk toch, nu kan je je de hele dag op je werk/school/whatever gaan verheugen op je brievenbuspost. Helaas geen functionaliteit om de belastingdienst er uit te filteren :+

• Wasabi!
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 26-05 20:29
quote:
NSG schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:26:

Velen van jullie hebben (denk ik) al de PostNL app op hun telefoon staan voor het traceren van pakketpost. En jullie weten vast al dat pakketten die met AliExpress standard shipping verzonden worden, automatisch ik de app terecht komen.

Nou heeft PostNL recent nog een vergelijkbare functionaliteit toegevoegd voor post dat door de brievenbus past. Op de ochtend van bezorging krijg je een melding van de app met daarbij foto’s van de post die vandaag door je brievenbus gegooid gaat worden!

Functionaliteit is te activeren in de app onder Account > Mijn Post. Je ontvangt vervolgens een brief met een code die je ter activatie moet opgeven in de app.

Heerlijk toch, nu kan je je de hele dag op je werk/school/whatever gaan verheugen op je brievenbuspost. Helaas geen functionaliteit om de belastingdienst er uit te filteren :+
Die functie bestaat al enkele maanden, niet alle brievenpost bezorgt door PostNL wordt geregistreerd in de app, of geen foto van de envelop wel een melding. De post komt zelfs af en toe een dag of meer later aan. Kan ook aan de bezorger liggen, regelmatig op maandag brievenbuspost ipv zaterdag.

Ik had trouwens hoesjes voor de Mate 9 besteld bij Lephee official store bij AE, t&t code, zou 3 februari op de post gedaan zijn. Nog steeds waiting for pick up. Had verkoper al paar keer voor Chinees Nieuwjaar een bericht gestuurd, geen reactie....... Terwijl de shop 97+% positieve reviews heeft.

[Voor 4% gewijzigd door Wasabi! op 15-02-2018 10:44]

• Rik.
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13:38
quote:
NSG schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:28:
[...]

Oh, vreemd. Misschien soorteercentrum afhankelijk?

Zo ziet het er in elk geval uit voor de nieuwsgierigen, toevallig ook een automatisch toegevoegd Ali pakketje:
[afbeelding]
Ik krijg ze niet te zien zoals jij het ziet, zie:

Als je de app opent zie ik alleen pakketten, en niet de post die onderweg is, ik moet dan echt specifiek naar "MijnPost"

Edit:
Hmm... ik denk dat dit iets nieuws is, toevallig ontvang ik morgen (ofja, vandaag) een brievenbuszending uit China, en zie ik ook echt een foto staan. Dit is de eerste keer dat ik dat zie bij bestellingen vanuit China.
Zal dit een nieuwe toevoeging zijn aan de MijnPost optie? Dat ze vanaf nu dus ook foto's maken van pakketjes uit china. Wel enorm toevallig dat ik het nu ineens ook zie.

[Voor 38% gewijzigd door Rik. op 16-02-2018 00:13]

• NSG
  • Laatst online: 10:51

NSG

Je weet niks!

quote:
Rik. schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:47:
[...]

Ik krijg ze niet te zien zoals jij het ziet, zie:
[afbeelding]

Als je de app opent zie ik alleen pakketten, en niet de post die onderweg is, ik moet dan echt specifiek naar "MijnPost"

Edit:
Hmm... ik denk dat dit iets nieuws is, toevallig ontvang ik morgen (ofja, vandaag) een brievenbuszending uit China, en zie ik ook echt een foto staan. Dit is de eerste keer dat ik dat zie bij bestellingen vanuit China.
Zal dit een nieuwe toevoeging zijn aan de MijnPost optie? Dat ze vanaf nu dus ook foto's maken van pakketjes uit china. Wel enorm toevallig dat ik het nu ineens ook zie.
[afbeelding]
Mijn twee brievenbuspakketjes waren zelfs gebundeld met een elastiekje en hadden beide een sticker met dezelfde code. Nog nooit eerder gezien, dus denk dat er idd iets veranderd is in het sorteerproces!

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 00:32
quote:
Rik. schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:27:
Weet iemand vanaf wanneer de meeste shops weer beginnen met verzenden? Het Chinees Nieuwjaar was gisteren (16-02) maar ik begreep dat dit vaak nog een tijdje doorgaat... Hopelijk verzenden ze snel weer, heb nog een aantal orders staan namelijk
Ik heb veel AliExpress verkopers 24 februari als de laatste dag van het "spring festival" zien aangeven en dat ze daarna pas weer aan het werk gaan.

• Rik.
quote:
gwystyl schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:19:
@Rik. @NSG komen die pakjes ook de PostNL app te staan als je pakje al onderweg is als je de app installeert? Ik heb hem er adhv jullie posts maar weer opgezet, maar ik zie niets onderweg naar mij.
Bij 17Track staan ze allemaal als "In Transport", wat volgens mij zoveel inhoudt dat ze compleet van de radar verdwijnen zodra ze het vliegtuig in China in zijn, en dan ineens bezorgd worden met een PostNL sticker (met ander nummer) er op.
Als ze een 3S code krijgen en je adres en naam gewoon juist op het pakket staat is de kans groot dat ze erin komen te staan. Desnoods nummer je ze zelf even om via internationalparceltracking.com (Zodra ze verwerkt zijn in NL)

De foto's die je ziet zijn van de briefpost, dat kun je activeren via "MijnPost" in de app. Je ziet dan iedere ochtend in de app foto's van de briefpost die onderweg is naar je.

• Mopperman
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 05-05 13:28

Mopperman

Married Man....

quote:
Raven schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:54:
Vorige maand is er iets met een KWT-code verstuurd met dit als laatste bericht:
2018-01-26 15:55 快件清关完成,离开香港 Clearance completed and departed HongKong
Ligt die nu soms op een trage boot of is er wat anders aan de hand?
KWT wil nogal eens per boot verschepen, maar het lijkt er meer op dat deze door de lucht komt.
De translate van chinees naar engels is ook niet helemaal correct.

Per google translate komt hier uit:
Express clearance is completed, leave Hong Kong

Gezien het express stukje verwacht ik dat deze door de lucht komt, maar hou rekening met een week of 6-8 voordat deze aangeboden word. Over het algemeen duren KWS zendinen (In mijn ervaring) wat langer.

Als het per boot komt zou je meer rekening moeten houden met een langere aankomst tijd.
shanghai-rotterdam is een 50 dagen op zee - en dan moet de boot nog vertrekken en gelost worden. In dit soort gevallen moet je rekening houden met 10-16 weken.

ICT Professional, Tech Hobbiest, Aquarium Liefhebber Dad to be!

• Bugs3
quote:
Mopperman schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:27:
[...]

......

Edit:
Ik heb zojuist ook een facebook bericht naar PostNL gedaan - wellicht kunnen deze meer doen dan de telefonische (In Paramaribo gevestigde?) helpdesk....
Ik heb goede ervaringen met contact opnemen via Twitter. Inderdaad de telefonische helpdesk heb je niks aan in dit soort gevallen. Bij Twitter zitten iets meer doortastende medewerkers van PostNL heb ik het idee.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Mopperman schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:49:
[...]

Das een geluk inderdaad! 👍 bijzonder dat ze zelf opende website claimen met dhl te versturen *lol*
Jup, bijzonder inderdaad :P , gelijk DHL ook maar even geTweet dat ie er is en door wie het bezorgd werd.
quote:
NSG schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:26:

Nou heeft PostNL recent enkele maanden geleden nog een vergelijkbare functionaliteit toegevoegd voor post dat door de brievenbus past. Op de ochtend van bezorging krijg je een melding van de app met daarbij foto’s van de post die vandaag door je brievenbus gegooid gaat worden!

Dat heb ik hier ook gedaan, net de code ingevuld en de brief die meteen in beeld komt was die met de code :P

[Voor 64% gewijzigd door Raven op 21-02-2018 17:41]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
Jimster schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:05:
Hebben jullie ervaring met het lang iets bij de afdeling inklaring van PostNL kan liggen?
Ik kreeg een brief om de waarde door te geven. 2 dagen later zie ik in de track & trace het bedrag dat ik moet gaan betalen. Inklaren lijkt dus goed gegaan te zijn. Er stond verwachte leverdatum maandag, zending nog niet in sorteerproces. Op maandag werd het dinsdag en dinsdag werd woensdag. En nu staat er onbekend. PostNL adviseerde mij om contact op te nemen met de verzender. Ik ben bang dat PostNL het pakketje kwijt is geraakt.
Dat kan soms wel een dag of 3-5 blijven. soms zie je vandaag in NL en dan wordt het dinsdag bezorgd, soms duurt het nog 1 week. Verwachte leverdatum is nutteloos om te vermelden Ik vind het hele T&T systeem ruk. vaak moet je als het in Europa is weer op een andere site zoeken naar je pakje. Ook bij DHL is dat zo als het pakje in NL is aangekomen.

Go Heavy; Squat One Week, Deadlift Next Week !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
epic_gram schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:22:
Mijn nieuwe chinese telefoon van banggood.com ligt volgens de tracker sinds 9 maart in Amsterdam, kan iemand een schatting doen wanneer hij hier aankomt? Eind deze week ben ik namelijk een paar dagen weg.

[...]
Mijn "in Nederland" 7 maart, kwam vandaag binnen.
10 dagen onderweg, incl. weekenden vind ik mooi.

• epic_gram
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-05 21:10

epic_gram

undercover moderator

quote:
Je bent zelf ook niet heel vriendelijk naar die verkoper. Die man doet ook maar gewoon zijn werk.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

quote:
FreshMaker schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:04:
Mij valt het iig wel op dat bestellingen via Ebay / Aliexpress in 99% van de gevallen binnen 4 weken bezorgd zijn.
Gearbest en Banggood heb ik nog nooit binnen 2,5 maand gekregen.
Mooi, dan bestel je daar toch gewoon niet meer? Dan heb jij minder reden om je druk te maken, en zitten de mensen van de klantendienst daar heel wat blijer op het werk.

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• Bugs3
quote:
FreshMaker schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:04:
Mij valt het iig wel op dat bestellingen via Ebay / Aliexpress in 99% van de gevallen binnen 4 weken bezorgd zijn.
Gearbest en Banggood heb ik nog nooit binnen 2,5 maand gekregen.
Ik heb erg goede ervaringen met Banggood. Zowel qua customer service als qua levertijden.
Dit in tegenstelling tot Aliexpress (v.w.b. de levertijden) en Gearbest (v.w.b. customer service).

Ik denk dus dat het allemaal heel persoonlijk is met wat je meemaakt. Je kunt niet zeggen dat de één uitgesproken slecht is en de andere enorm goed. Geduld moet je hebben bij de Chinezen en uiteindelijk komt het allemaal goed is mijn ervaring.

En respectvol met elkaar communiceren is de norm....

• Medione1210
quote:
Mavamaarten schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:07:
[...]

Mooi, dan bestel je daar toch gewoon niet meer? Dan heb jij minder reden om je druk te maken, en zitten de mensen van de klantendienst daar heel wat blijer op het werk.
Sorry, maar ik geloof er niks van dat zijn bestellingen daar altijd langer dan 2,5mnd wegblijven. En als het wel zo zou zijn dan blijf je daar toch niet bestellen?

Ik bestel al jaren heel veel bij genoemde webshops en AliExpress en heb dat slechts een enkele keer op honderden bestellingen meegemaakt.
Als ik bij Gearbest bijvoorbeeld kies voor Bpost dan heb ik de bestelling 9 van de 10 keer gewoon binnen 14 dagen in huis. Kies je de gratis verzendmethode dan kan je pech hebben en wordt het via Europese Railway verzonden en duurt het 1 tot 2 maanden, maar ik krijg het met die methode ook regelmatig binnen 3 weken binnen.
2,5 maand is echt een uitzondering en je kan sowieso na 60 dagen een resend of refund krijgen.
Zelfde geldt ook voor Banggood en AliExpress.

De aftersales vind ik bij BG en AliExpress wel beter dan bij GB,, maar op FOK is een NL medewerker van GB actief en die is erg behulpzaam met het oplossen van eventuele problemen. Bij AliExpress is de dispute regeling een stok achter de deur, maar ook daar geldt dat ze je binnen de 60 dagen niet zomaar een refund of resend gaan geven en je eerst aan het lijntje houden. Ook dat is een aspect van China shopping waar je rekening mee moet houden. Je hebt vaak veel geduld nodig als je iets besteld.

[Voor 30% gewijzigd door Medione1210 op 15-03-2018 03:57]

• Medione1210
quote:
epic_gram schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:49:
[...]

deze komt inderaad van banggood, maar gewoon met standard shipping. Bedoel je priority direct mail?
Inderdaad priority direct mail. Als je die kiest krijg je eventuele douanekosten terug.

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 25-05 22:23
Bij ali wat besteld en verzonden met China Post Ordinary Small Packet Plus,is al 14 dagen aan het vliegen..

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 14:42
quote:
Theodor schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:00:
Denk met de Oriënt-Express.....
Is dat niet de Ali-Express? :+

Vandaag mijn lang verwachte telefoon binnen gekregen van BG. Uiteindelijk 14 dagen over gedaan met PDM.

Heeft lange tijd op pre-advised gestaan tot afgelopen gisteren. En vandaag geleverd _/-\o_

• Bugs3
quote:
Rambo008 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:51:
[...]

Denk?
Ik zeg gewoon ik heb niks gehad simpel toch
Als die verkoper niet aan kan tonen dat ie afgeleverd is aan huis met handtekening verliest hij zo simpel toch
Nee ik ga geen btw of douane betalen dan mag het liever retour
Pfff..... Weer zo één.... :X

Als je geen risico wilt lopen om extra te moeten betalen dan moet je zorgen dat het bedrag onder de €22,00 blijft. En anders gewoon bij de Action kopen. Laat de China Webshops niet de dupe zijn van jouw verkapte zuinigheid. Wees een vent en neem je "verlies".

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

knip dubbel

[Voor 97% gewijzigd door Eentje op 21-03-2018 20:26]

• Mastermind
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 26-05 15:44
Gearbest is toch echt het traagste van alle sites en AliExpress.
Wel goede deals, maar duurt vrijwel altijd langer dan 4 weken. Van USB-stick tot Mi Notebook Pro tot beamer.
De goedkopere prijs ruil je in voor langere levertijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Hoe ze in China erop reageren geen id. In Nederland zouden ze er qua bedrag in ieder geval er niet moeilijk om doen mits het bedrag lager is dan 430 euro dat mag je namelijk belastingvrij invoeren. Qua veiligheidsnormen die hier gelden wellicht weer wel.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SLC
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 12-08-2018

SLC

Sweet Lake City

quote:
Rambo008 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:09:
Ik heb de link doorgestuurd met gsm en waar het bedrag op staat op website nu maar afwachten
Dit is gewoon ontmoedigingsbeleid nu die Trump china handel gedoe gewoon door hun Eu collegas wordt overgenomen
Ja jouw boetes & heffingen zijn idd de schuld van Trump en het niet bestaande EU - CN handelsconflict. (y)

What do Sheldon Cooper and a black hole have in common? They both suck ! Stephen Hawking TBBT

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:55
quote:
Rambo008 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:54:
[...]

Dit schrijft medewerker van bpost die formaliteiten doet en kosten heeft opgeteld van btw en 20 euro formaliteitskosten + 25 euro btw+ 12 euro boete
En waarom zou een medewerker van BPost je iets voorliegen? Ik weet niet hoe de procedure in België is, maar de uitleg van BPost klinkt plausibel.

Je pakketje is eruit gepikt bij de douane, zat boven de limiet van €22 en dus moet je betalen. Wat de financiële consequenties zouden zijn kon je al weten voor je op Bestellen klikte.
Neem je verlies en laat het gaan.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• LordSinclair
quote:
michaelw1998 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:48:
Hmm, bij een bestelling van mij staat nu al 6 dagen lang: "The item is at the handover point from freight carrier to PostNL", zouden ze 'm kwijt zijn? :(
Nee hoor, PostNL legt het soms eerst ergens een week in een hoekje neer voordat ze er iets mee gaan doen. Over het algemeen zijn alle zendingen die via PostNL gaan rap in Nederland, daarna begint het wachten pas.

• michaelw1998
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:04
quote:
bottom line schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:57:
[...]

Eerste keer dat je iets besteld uit China?
Geduld hebben. Ga uit van een levertermijn van 30 dagen. Alles wat sneller is, is mooi meegenomen maar zeker niet de regel. En fixeer je niet op de trackingcode.
Nee, waarschijnlijk de voorgaande keren gewoon geluk gehad dat het steeds werd bezorgd na ~1 week.

Ik zal wat meer geduld hebben :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:58
quote:
pven schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:28:
Ik heb een pakketje dat volgens zowel PostNL als Ali af is geleverd, er is zelfs voor getekend. Maar ik heb niets ontvangen, en op het postkantoor kunnen ze het ook niet vinden. Op Ali heb ik alleen de knop 'confirm order received'. Wat is nu de beste optie?
Op het artikelplaatje klikken in 'my orders', Je krijgt dan op de nieuwe pagina (app) een knop om een dispute te openen.

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14:10
quote:
Joen schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:43:
Ik kreeg vandaag deze tracking status door via PostNL International mail:

[...]

Betekent dat dat ik een brief zal ontvangen met het verzoek om een kopie van de factuur in te sturen naar PostNL? En moet je dat per post naar hun opsturen of doen ze dat wat moderner via een website? En hoe doen jullie dat bij AliExpress pakketten? Gewoon een screenshot sturen van de order als je een order in de je orderoverzicht hebt aangetikt?
Ik heb het pas één keer gehad maar ik kon toen gewoon mailen. Ik heb toen de productpagina met de prijs en de pagina van PayPal meegestuurd zodat ze konden zien wat het is en wat ik ervoor betaald heb.

Mi-light lampje wordt zaterdag verwacht :D 21e pas besteld dus precies een week tussen aankoop en aankomst.

• CDA441
  • Laatst online: 24-05 22:21
Vreemd, schijnt dat de douane en/of postbezorgers die pakjes van Ali beginnen vast te houden :')
LiPo safety bag besteld op 25 februari, nog steeds niet aangekomen.
De verkoper maakte zich daar ook zorgen over.
Kost natuurlijk geen drol (nog geen 2 euro).

Maar dat het zo lang duurt om aan te komen (had een groter ding om 19 maart besteld en kwam op 10 april aan) snap ik niet. Gebruiken die verschillende airlines, of wordt er een buffer aangemaakt?

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Laatst online: 26-05 18:15

ComputerHoed

Electronica <3

quote:
ShininNL schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:13:
Heb lang niet bij aliexpres besteld, maar is er een nieuwe truuk gaande?

Via de statuspagina wordt er een LX____NL nummer vermeld, maar de verkoper heeft 5 minuten na 'verzenden' een RN____CH in een berichtje naar me gestuurd met de vermelding dat dit wel het goede nummer is.
Jij hebt Aliexpress Standard Shipping gekozen waarbij Aliexpress afspraken heeft met PostNL om binnen een bepaalde tijd te leveren. Deze zendingen maken gebruik van LX**NL codes.
Echterrrr....deze zendmethode kost de verkoper extra geld, want hier krijgt hij/zij minder subsidie voor (Chinese overheid geeft subsidie voor verzending naar buitenland). Dus wat doet jouw Chinese verkoper (je raad het al): hij incasseert die subsidie en maakt daarna gebruik van goedkopere (en slomere) verzending.
Je verkoper zal het niet toegeven, maar hij naait zowel Aliexpress als de koper.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
ComputerHoed schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Jij hebt Aliexpress Standard Shipping gekozen waarbij Aliexpress afspraken heeft met PostNL om binnen een bepaalde tijd te leveren. Deze zendingen maken gebruik van LX**NL codes.
Echterrrr....deze zendmethode kost de verkoper extra geld, want hier krijgt hij/zij minder subsidie voor (Chinese overheid geeft subsidie voor verzending naar buitenland). Dus wat doet jouw Chinese verkoper (je raad het al): hij incasseert die subsidie en maakt daarna gebruik van goedkopere (en slomere) verzending.
Je verkoper zal het niet toegeven, maar hij naait zowel Aliexpress als de koper.
Onzin. De verkoper krijgt helemaal geen subsidie. Die mythe blijft maar rondgaan maar klopt geen zak van.

Er is geen subsidie voor verkopers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
Brammos85 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:11:
[...]

Want voor items van een paar cent betalen ze zelf de verzendkosten naar de andere kant v/d wereld?
uh, ja. Verkopers betalen gewoon verzendkosten aan de koerier. Ze krijgen bulk korting en / of maken gebruik van goedkope verzendmethodes.

Maar ze krijgen absoluut geen geld van de overheid in de vorm van subsidie.

Het is al meerdere keren uitgelegd in dit en andere topics maar de simpele versie is dat er wereldwijde afspraken zijn over (pakket)post tarieven (google maar eens op de UPU) en door het verschil in volume China -> Nederland en Nederland -> China zijn de kosten zo verschillend om een pakketje te versturen.

(en die items van een paar euro-cent kosten in China een fractie daarvan)

[Voor 5% gewijzigd door Kenzi op 07-05-2018 12:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:46
Iemand die nog pakketten heeft via "Pos Malaysia"? ik heb het idee of de pakketten afgeleverd worden in de bermuda driekhoek. Beide hebben bijna 2 maanden geleden China verlaten maar geen tracking updates meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:30

Oekol

waka waka hey hey

quote:
Eentje schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:28:
[...]

past het pakje in de brievenbus. heb aantal keer gehad dat het al op bezorgd stond endan paar dagen later alsnog bezorgt werd.
Het pakketje is vandaag alsnog bezorgd, bij ons in het pakketbox gelegd. Denk dat ze zaterdag in de war zijn geweest omdat die toen wel gescanned was, maar toen kreeg ik dus 1 pakketje ipv 2. Gelukkig maar, vriendin weer blij *O*

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joen
quote:
Thomas schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:46:
Hallo, ik heb een kort vraagje.

Dit weekend heb ik voor het eerst iets besteld bij AliExpress. In hoeverre houden zij je op de hoogte van verzending en levering? Bij mijn orders is niks van een status te vinden, krijg ik gewoon mailtjes wanneer mijn bestelling wordt verzonden e.d.?
Je krijgt in ieder geval mailtjes bij de volgende stappen:
  • Betaling is ontvangen door het systeem
  • Bestelling is verzonden (duurt bij sommige verkopers een poosje en dan nog is het in werkelijkheid niet altijd direct verzonden)
  • Pakket is in het land van bestemming
Als je de app gebruikt krijg ja van die laatste 2 ook een pushbericht.

Verder kun je op zowel de website als in de app bij de orderstatus elke orderstap en track&trace stap volgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rik.
quote:
Thomas schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:46:
Hallo, ik heb een kort vraagje.

Dit weekend heb ik voor het eerst iets besteld bij AliExpress. In hoeverre houden zij je op de hoogte van verzending en levering? Bij mijn orders is niks van een status te vinden, krijg ik gewoon mailtjes wanneer mijn bestelling wordt verzonden e.d.?
Zoals @Joen ook al vermeld, krijg je sowieso een e-mail als de betaling is ontvangen en als het pakket verzonden is. Als het pakket aankomt in het land van bestemming, krijg je afhankelijk van de verzendmethode ook nog een e-mail/pushbericht, met China Post is dit niet altijd het geval, omdat in Nederland vrijwel niet te traceren zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joen
quote:
grun93 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:43:
[...]

Het zal wel aan mij liggen maar ik heb nog nooit ook maar 1 mailtje van ali ontvangen.
Dat kun je aanpassen op deze pagina als je ingelogd bent: https://my.aliexpress.com...bscription_management.htm

En daar hebben we ook gelijk het antwoord op de vraag van @Thomas :
quote:
  • New Message from Seller
    When a seller sends you a message regarding one of your orders, a notification email will be sent to you.
  • Payment Confirmation
    When your payment has been successfully confirmed and verified, a notification email will be sent to you.
  • Order Cancellation
    When an order has been cancelled due to an incomplete/unsuccessful payment, a notification email will be sent to you.
  • Shipping Confirmation
    When a seller has shipped your order, a notification email will be sent to you.
quote:
grun93 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:43:
Als ik de status wil weten, dan gaat dat het beste door even in te loggen en naar de tracking op de site te kijken.
Dat kan natuurlijk ook.
quote:
Het valt me wel op dat bestellingen van ali er veel langer over doen dan dingen die via ebay besteld zijn. Bij ali ben ik allang blij als het er binnen 5-6 week is.
Mij valt juist op dat pakketten van AliExpress vooral de laatste maanden erg snel bij mij arriveren. Zo'n 7 tot 10 dagen en soms zelfs binnen 5 dagen. Ik moet er wel bij zeggen dat deze allemaal verzonden zijn met AliExpress Standard Shipping die op zijn beurt vaak verzorgd wordt door PostNL International Mail.
quote:
Met app bedoel je de PostNL app? In het begin deed die het goed, maar tegenwoordig vergeet hij steeds ingevoerde codes van pakjes. Brieven geeft hij prima aan.
Nee ik bedoelde de AliExpress app:
https://play.google.com/s...=com.alibaba.aliexpresshd
https://itunes.apple.com/...ping-app/id436672029?mt=8

De PostNL app vergeet bij mij geen ingevoerde pakketten. Dit heeft wel een korte periode gespeeld overigens, maar dat was een inmiddels opgelost bug.
Wel is het zo dat als ik pakketten alvast opsla met een naam nog voordat ze getraceerd worden dat deze pakketten wel uit het opgeslagen lijstje verdwijnen zodra de betreffende pakketten traceerbaar zijn, maar dat de toegewezen naam niet overgenomen word en vervangen is door het buitenlandse pakketnummer (referentie). Maar dat is slechts een kwestie van de naam weer wijzigen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rik.
quote:
CDA441 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:43:
Klein vraagje: Hoe snel krijgen jullie de bestelde producten binnen?
Is dat al binnen een maand of mag je er 2-3 maanden op wachten?
Ik verwacht nog 2 pakjes die een maand geleden besteld zijn.

Hetgeen wat ik 3 maanden geleden had besteld is nooit aangekomen, en heb daar ook mijn geld terug voor gekregen.

Vorig jaar kreeg ik pakketjes uit china (AliExpress) binnen de 2-3 weken, maar nu lijkt het dat ik er nog langer dan een maand op moet wachten alhoewel de gebruikelijke levertijd zo'n 20 dagen is.
Ook is het vreemd dat er vrijwel geen beweging in de tracking zit eenmaal die vanuit de douane in China is vrijgekomen. Ook op de site van bpost, als ik mijn traceernummer in steek staat die al een paar weken op "uw pakket is onderweg naar België"
Daarvoor staan er 4 verschillende uren en data op waar erop staat: "zending vrijgegeven door douane" met daarnaast CNCANA. Ik vind het vreemd hoor...
Ik houd al mijn bestellingen bij in een Access database, waarbij ook de gemiddelde levertijd zichtbaar is. Gemiddeld zit ik op een levertijd van 13 dagen. Ik moet wel zeggen dat het bij mijn laatste 4 pakketten een stuk langer duurt.. PostNL international gaat normaal echt wel binnen ongeveer 12 dagen (vanaf het moment van bestellen) maar China Post duurt heel erg lang.

Op dit moment is dit nog allemaal onderweg:

Duurt dus vrij lang.. Vooral die batterijen duren lang, deze zijn al sinds vorige week dinsdag in Nederland, maar nog steeds niet geleverd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 26-05 23:00
Weet iemand wat de status 'Plan to make a voyage' van "China Post" precies inhoud? (Via 17track)
Ik kan er op google e.d. niks over vinden.
Sinds 08-06 heeft een (brievenbus) pakket deze status & deze is tot nu toe ongewijzigd.

Vreemde is dat 2 binnengekomen brievenbus spullen, die later besteld zijn & ook gewoon met China Post verzonden zijn.
Bij die statussen staat ook netjes dat ze op het vliegtuig zijn gegaan & het vluchtnummer.

[Voor 33% gewijzigd door LocK_Out op 20-06-2018 00:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rik.
quote:
LocK_Out schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:59:
Weet iemand wat de status 'Plan to make a voyage' van "China Post" precies inhoud? (Via 17track)
Ik kan er op google e.d. niks over vinden.
Sinds 08-06 heeft een (brievenbus) pakket deze status & deze is tot nu toe ongewijzigd.

Vreemde is dat 2 binnengekomen brievenbus spullen, die later besteld zijn & ook gewoon met China Post verzonden zijn.
Bij die statussen staat ook netjes dat ze op het vliegtuig zijn gegaan & het vluchtnummer.
Toevallig heb ik ook een zending met deze tracking status. Geen idee wat het precies betekend, maar daar ben ik ook wel benieuwd naar :).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LocK_Out
@Rik. Om heel eerlijk te zijn heb je amper wat aan die statusupdates. Het betreft hier ook nog eens een zending via de boot (containerschip). In dit topic zijn genoeg levertijden qua bootzendingen te vinden.
De statusupdate kan ook gewoon een a-chronologische volgorde qua tijd zijn.

@pjottum Nee, althans in de basis niet.alle goederen onder de €22 zijn vrij van inklaringskosten & belasting.
Echter omdat de waarde onduidelijk is & het elektronica betreft gokt Postnl er waarschijnlijk op dat het duurder is. En dus vandaar de brief.
Ik weet alleen niet hoe het zit met zendingen zonder duidelijke waarde.

Toevallig meerdere bestellingen van hogere waarde, maar onder de €22 per bestelling op dezelfde dag geplaatst?

[Voor 9% gewijzigd door LocK_Out op 20-06-2018 23:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:57
quote:
tycho28 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:14:
Ik heb iets vreemds meegemaakt. Een MiFlora besteld voor m'n vakantie en kom terug en zie dat de order gecancelled is. Hebben jullie dit ook wel eens gehad?
[afbeelding]
Heb ik ook recentelijk gehad (ook met een mi flora, wellicht zelfs dezelfde verkoper). Als actie daarop heb ik twee maal een bericht naar de verkoper (op beide geen reactie) en daarna een dispute geopend. Wel tussen berichten en dispute een paar dagen tussen laten zitten, de verkoper moet ook in de gelegenheid zijn om te reageren. Het resultaat is dat ik netjes mijn geld terug heb gekregen.

Edit: net even op Ali ingelogd, ik heb exact dezelfde data (23/5 en 3/6 annulering). Ik verwacht dezelfde verkoper.

[Voor 7% gewijzigd door meesje op 25-06-2018 09:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joen
quote:
tycho28 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:14:
Ik heb iets vreemds meegemaakt. Een MiFlora besteld voor m'n vakantie en kom terug en zie dat de order gecancelled is. Hebben jullie dit ook wel eens gehad?
[afbeelding]
quote:
markdm schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:58:
[...]

Zoiets heb ik ook wel eerder meegemaakt, de seller op aliexpress heeft namelijk iets van 24 uur de tijd om je order te verwerken en te reageren op aliexpress dat ze het leveren, als de seller niet in deze tijd reageert wordt het gecanceld en krijg je binnen iets van 7 dagen je geld terug.
Dat wat @markdm bedoeld gaat over de order zelf. Daar heeft de verkoper inderdaad een bepaalde periode de tijd voor en als die verloopt word de order automatisch geannuleerd en het geld teruggestort naar de koper.

Dat wat @tycho28 laat zien is niet de order, maar de verzending die geannuleerd is. De meest waarschijnlijke oorzaak in deze situatie is het gebruik maken door de verkoper van een warehouse waarbij de voorraadteller van de verkoper niet helemaal overeen blijkt te komen met die van de warehouse. Bij de warehouse blijken dan toch niet voldoende exemplaren te liggen waar door de verzending geannuleerd raakt.
In die gevallen waarin ik een geannuleerde verzending meemaakte en ik een berichtje naar de verkoper stuurde kreeg ik vlot een reactie terug met een excuses en soortgelijke uitleg als ik hier nu schrijf. In die situaties deed de verkoper ook niet moeilijk over het terug geven van mijn aankoopbedrag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joen
quote:
Opperhoof schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:18:
Mijn pakket ligt nu al meer dan een maand bij de Nederlandse douane. Kan ik er iets aan doen dat ze mijn pakket gaan leveren, of gaat dit nog een paar maanden duren? Gaat om een gps horloge van 50 euro.

2018-05-30 00:00 Held by Custom
2018-05-24 00:00 Held by Custom
2018-05-22 00:00 Arrival at Processing Center (Country code: NL)
2018-05-22 00:00 Arrival at Destination Post (Country: NL)
2018-05-19 00:00 Despatched to overseas (Country code: NL)
Heb je ook al op www.internationalparceltracking.com gekeken wat daar de status is? Als de status iets als "Klant om informatie verzocht is" dan is de volgende vraag: Heb je al een brief gekregen met de vraag om je factuurgegevens van de aankoop te overleggen? Zo nee dan kun je naar https://www.postnl.nl/bva gaan en het formulier invullen. Daarna zou het officieel gezien tot 4 werkdagen moeten duren voordat het pakket vrijgegeven word.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 06-05 12:24
quote:
Joen schreef op zondag 1 juli 2018 @ 01:35:
[...]

De "Netherlands accept" slaat denk ik op de vervoerdersorganisatie in Nederland dat administratief het pakket accepteerd om verscheept te worden naar Nederland. Het lijkt mij stug dat het binnen 6 dagen vanuit Thailand al gearriveerd zou zijn. Ik denk dus ook dat het nog onderweg is.
NLAMSA staat voor Nederland Amsterdam Airport

[Voor 81% gewijzigd door drestar op 02-07-2018 11:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joen
Als je in Nederland het pakket via PostNL zult ontvangen dan hoef je de brief niet af te wachten. Gewoon naar http://www.postnl.nl/bva gaan en de gevraagde gegevens invullen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

quote:
cem. schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:47:
[...]

Begrijpelijk, bedankt, ik kan maar een ding zeggen TRIEST.
Hoezo triest? De douane doet toch ook maar gewoon haar werk.

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cem.
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 25-05 16:46
quote:
Mavamaarten schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:26:
[...]

Hoezo triest? De douane doet toch ook maar gewoon haar werk.
Er zijn zo veel mensen in Nederland die 100000 euros aan belasting ontduiken en wat doet douane nu? Achter een vlieger gaan die 10euro kost, daarom is TRIEST. Als ik straks brief krijg van douane, hoef ik straks alleen maar screen print te doen hoeveel ik betaal heb en door mailen. De tijd en papier werk wat ze insteken voor een vlieger van 10euro is gewoon niet rendabel. Gewoon dom.

[Voor 27% gewijzigd door cem. op 03-07-2018 23:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Laatst online: 26-05 18:15

ComputerHoed

Electronica <3

quote:
cem. schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:00:
[...]

De probleem is dat ik volgende week weg ga en hij zou deze week binnen komen als dit niet zou gebeuren maar nu moet ik dikke week wachten op een briefje en na de briefje nog eens dikke week moet wachten op het pakket.
Het* probleem

Anyways, maak je niet druk, man. Je besteld uit China dus dan moet je gewoon genoegen nemen met een langere levertijd. Wil je toch snelle levering? Betaal dan het dubbele bij een webshop in Nederland/Benelux.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:00

Jimster

A State of Trance

quote:
wowly schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:24:
bedankt elinx, Ik ga meteen met gearbest reageren omdat ik niet weet welke nl-postvervoerder er in kwestie is. Als ik het niet vergeet ga ik hier nog reageren hoe eea is afgelopen.
Vul je LX nummer in op http://www.internationalparceltracking.com/ misschien kan je daarin nog iets ontdekken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 19-05 18:06
Duidelijker kan het er niet staan toch?
Gisteravond rond 8 naar een postnl kantoor in jouw regio gestuurd zodat dit vandaag bezorgd kan worden

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 526735
  • Registratie: mei 2020
  • Niet online
quote:
grun93 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:09:
[...]

Past het door de brievenbus? In dat geval neemt de postbezorger het mee, maar die heeft maar een beperkte capaciteit. Wat niet meer mee kan, blijft liggen tot de volgende dag of langer, afhankelijk van de grootte van de achterstand.
Ik ken iemand die postbezorger is. Zij krijgen een tas met gesorteerde post aangeleverd op het depot. Als het pakje 'klein' is, dan zit het bij de bundel (post voor meestal een straat waar elastieken om heen zitten). Als het pakje 'groot' is, dan zit het los in de tas met een briefje in de bundel erbij dat er een pakje is. Als er meerdere 'grote' pakjes zijn, dan zit het in een losse tas. Soms vergeten ze bij het sorteercentrum een briefje erbij te doen of vergeet de postbezorger dat er een briefje bij zat en als de postbezorger dat pas merkt als hij al wat verder is, hoeft hij niet terug te gaan (behalve bij medische en rouwpost), maar moet hij er een herstelsticker op plakken en door een oranje brievenbus gooien, zodat het morgen pas weer bij de post zit.

PS: de definitie van door de brievenbus passen is dat het kleiner dan 38 x 26,5 x 3,2 cm en lichter dan 2 kg is. Als het dan toch niet door de brievenbus past moet je aanbellen. Als ze dan niet thuis zijn, moet je bij 2 buren proberen en anders naar de retailer (aka postkantoor) brengen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14-05 13:24
quote:
Dreifarben schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:18:
[...]

Bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik kreeg vandaag bericht dat ik een "aangetekende zending" heb gemist, moet er morgen om in het postkantoor. Intussen zag ik dit gebeuren in mijn tracking van het pakket.

[afbeelding]

Is de "aangetekende zending" het pakket dat ik gemist heb, of een brief van de douane? :+
Maak je geen zorgen, "Attempted/Failed delivery" zie ik ook vaak. Weet niet of het in België hetzelfde is, maar hier is dat de reactie die het tracking-systeem krijgt als het pakket naar een pakketpunt omgeleid wordt.
Zie onderstaande zending als voorbeeld;

Nummer: RF53XXXXX15SG
Zending status: Afgeleverd (10 Dagen)
Bestemming: Nederland
Herkomst: Singapore
2018-05-04 00:00 Product Delivered (Country code: NL)
2018-05-01 00:00 Attempted/Failed Delivery (Country code: NL)
2018-05-01 00:00 Product Delivered (Country code: NL)
2018-05-01 00:00 Attempted/Failed Delivery (Country code: NL)
2018-05-01 00:00 Receive item at delivery office (Country: NL)
2018-04-29 00:00 Arrival at Processing Center (Country code: NL)
2018-04-28 00:00 Arrival at Destination Post (Country: NL)
2018-04-25 00:00 Despatched to overseas (Country code: NL)

En hier wat er ondertussen in Nederland gebeurde;

vr 4 mei 12:29 NL Zending is afgehaald bij PostNL-locatie
di 1 mei 13:24 NL Zending af te halen bij PostNL-locatie
di 1 mei 13:23 NL Zending beschikbaar op PostNL-locatie
di 1 mei 12:51 NL Bezorger is onderweg naar PostNL-locatie
di 1 mei 12:27 NL Zending is gesorteerd
ma 30 apr. 18:44 NL Zending is gesorteerd
ma 30 apr. 18:44 NL Zending is bij PostNL
ma 30 apr. 18:35 Zending wordt bezorgd op PostNL-locatie
zo 29 apr. 08:15 NL Ontvangen in land van bestemming

Kun je een beetje vergelijken wat de meldingen kunnen betekenen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rik.
quote:
Gunner schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:08:
Is het gebruikelijk dat bestellingen 10 dagen niet van status veranderen

[...]

Laatste entry. Normaal gesproken gaat het veel sneller voor mijn gevoel.
Als het een UC<>CN code is dan is dat ook de laatste status. In Nederland gaat het 9/10x verder als briefpost en krijgt het in NL geen updates meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elinx
  • Laatst online: 10:42
quote:
LocK_Out schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 20:07:
............
Het betreft een RM-CN code en kan niet door de brievenbus.
Tot ca. formaat schoenendoos zou met briefpost mee kunnen komen, wat betekent dat er geen 3S code aan gekoppeld wordt. In dat geval belt de postbode aan of levert meteen af bij afhaalpunt.
In dat laatste geval krijg je soms geen briefje in de bus.
Informeren bij het afhaalpunt is dan het beste, want na 14 dagen gaat het pakket daar weer weg.

[Voor 9% gewijzigd door elinx op 25-07-2018 13:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

quote:
Sherlock schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:25:
[...]

Die heb ik ook, maar dan al meer dan een maand:

[...]

De laatste tijd gingen de zendingen via Ali juist sneller, maar deze doet er toch wat langer over.
Hetzelfde hier:
quote:
2018-07-13 05:49
Air transport
Ik denk dat PostNL gewoon veel bezorgers op vakantie heeft, en daarom de pakketjes uit China gewoon laat liggen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• themole
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 24-05 14:07
Alsof je het over de duivel hebt, hij is net aangekomen in Nederland en ligt morgen op mijn deurmat. :P

[Voor 17% gewijzigd door themole op 25-07-2018 18:08]

• MonkeyJohn
  • Laatst online: 12:45
Nee, er zit gewoon geen echte logica in bij postnl.. kleine dingen die makkelijk door de brievenbus passen komen hier soms met de pakketdienst mee en soms ook met de normale post, terwijl je ook vaak genoeg ziet dat pakjes die duidelijk niet door de brievenbus passen soms met de normale postbezorger mee komen (dat laatste zelf nog niet meegemaakt).

• LocK_Out
@johanroelfs Even wachten, had laatst een pakket die pas na 5 a 6 dagen iets weergaf op 17track & al direct op Ali.
Als zelfs de status bij Ali niet update is er een ander probleem. (zelf met een LX zending meegemaakt, heeft het sorteercentrum niet eens bereikt)

[Voor 38% gewijzigd door LocK_Out op 26-07-2018 14:56]

• hcQd
  • Laatst online: 08:34
quote:
LocK_Out schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:36:
@hars73 LX zendingen gaan standaard met de pakketdienst mee, niet met de postbode. Ik vermoedt dat het misschien bij je buren of een ander adres ligt.
Als het pakje een 3S-code krijgt dan gaat deze mee met pakketten (of gaat direct naar een afhaallocatie), blijft het een LX...NL-code dan gaan ze mee met de gewone bestellers. In principe horen ze deze pakjes bij de deur te scannen (ze hebben hier een Zebra-scanner voor gekregen echter kan het ook met de telefoon), maar dat zal vast niet overal even goed gaan.

[Voor 7% gewijzigd door hcQd op 26-07-2018 19:37]

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:49

13art

Moderator Mobile
Gewoonaar even rustig afwachten en kijken wat de tijd brengt. Er is nog genoeg tijd om tzt een klacht in te dienen bij AliExpress. Het blijven pakketjes die uit China komen, kan van alles mee gebeuren en alsnog gewoon aankomen.

If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Magic
Die situatie maak ik wel vaker mee.
Gewoon niet reageren, niks aan/uitvinken, en gewoon nog ff wachten.

--> bestelling komt alsnog, netjes aangeven dat het aangekomen is, punt.
--> bestelling komt niet binnen, dan zul je zien dat AE 'steps in' en (hoogst waarschijnlijk) het dispute in jouw voordeel beslist (als je b.v. full refund hebt gevraagd omdat het niet aangekomen is).

Mooie Plaatjes   

• fluppie007
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18-05 23:53
Voor mensen die zendingen via SF Express hebben lopen: http://www.trackmeeasy.com via deze site kreeg ik het vervolgtracking number. Blijkbaar levert SF Express naar een distributiecentrum in Amsterdam en 't komt nu vandaar naar België.

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Sowieso lijdt het china shopping volgens mij onder zijn eigen populariteit. Het is dat sommige zaken gewoonweg niet in de buurt te vinden zijn anders zou koop ik ze tegenwoordig liever uit europa.

Ik shop al zo'n 10 jaar in china via dealextreme/ebay/aliexpress enzovoort, tot begin dit jaar nog _nooit_ problemen ondervonden, toegeven een zending kwam wel eens wat later.

Sinds begin dit jaar is er vrijwel nog geen enkele zending normaal gelopen. Buitensporige transporttijden (2 maand en meer), slecht verpakt (waterschade), gewoon in het geheel niet aankomen (wel geld terug van ebay/ali), betalen voor track and trace en vervolgens niet krijgen, en geheel niet kloppende track and trace.

Ohja, en dan nog postnl te verwijten: pakketje bij het postkantoor leggen, maar geen afhaalbericht in de bus doen. en nog in 1 geval een doos gekreukeld omdat het pakketje niet in de brievenbus (voldoet aan alle postnl specificaties) pastte en toen met grof geweld er in is geslagen.

[Voor 17% gewijzigd door Magic op 14-08-2018 20:06]

• Wasabi!
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 26-05 20:29
quote:
wb9688 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:16:
Ik heb iets van $4.99 op AliExpress gekocht. Qua verzendopties was er gratis AliExpress Standard Shipping en dure EMS en DHL. Ik heb voor AliExpress Standard Shipping gekozen. De verkoper heeft het als China Post Ordinary Small Packet Plus verzonden. Ik heb hem in een bericht gevraagd waarom, en hij reageerde met dat hij items onder de $5 altijd met China Post Ordinary Small Packet Plus worden verstuurd, wat nergens stond vermeld en ik had echt wel €2 ofzo extra willen betalen voor AliExpress Standard Shipping. Hij heeft de verzendopties van dat item nu aangepast naar gratis China Post Ordinary Small Packet Plus, goedkope China Post Registered Air Mail en dure EMS en DHL. Kan ik een partial refund ofzo krijgen omdat hij het met een andere methode heeft verzonden? Ik had al gevraagd of hij het nog kon veranderen (aangezien het volgens de tracking nog niet opgehaald was), maar hij zei dat dat niet meer kon omdat hij het al had verzonden.
En aan welke compensatie bedragen denk je dan? Ik zou het gewoon laten. Die discussie is al duurder dan de postzegel.

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

quote:
Baddie09 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:41:
Ik wacht inmiddels al bijna een maand op een pakje wat op 12 augustus in Nederland is aangekomen. Blijft toch onbegrijpelijk waarom het zo lang duurt. Het trackingnummer is volgens mij een bulk nummer, dus niet gekoppeld aan mijn eigen pakje maar aan de batch waarin het pakje zich bevind.
Irritante is dat het niet duidelijk is welke vervoerder het heeft ontvangen, dus navragen bij PostNL e.d, heeft geen zin. En verkoper raad aan om navraag te doen bij mijn local post office :P

Package status: In transit
Destination: Unknown
Origin: Turkey
2018-08-12 23:50 Destination Country, Item arrived to destination country.
2018-08-11 21:35 Turkey, ISTANBUL, Item was uplifted to flight to destination country.
2018-08-11 02:37 İSTANBUL(AVR), BAŞAKŞEHİR, Gönderi Yurtdışına Sevk Edildi/Item Forwarded to Destination Country
2018-08-06 23:00 Origin, Item departed from origin
2018-08-06 12:46 Origin, Item is at agent warehouse
2018-08-04 13:13 Origin, Sipariş Sevk Edilmek İçin Hazır/Item Is Ready for Ship
Ik had een pakketje wat dezelfde status had, op 13 juni in Nederland aangekomen waarna de track and trace stopte. Deze is afgelopen zaterdag binnengekomen. Lang nadat ik mijn geld terug heb gekregen :/

• Joen
quote:
supercop7373 schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:07:
Mijn aliexpress camera staat ook bij de douane/PostNL. Brief zal dan wel komen. Wat dien ik allemaal aan te leveren? Is de 1e keer vandaar.

Ik kan zo geen PDF factuur of zo vinden bij my orders.
Als je track & trace vermeld dat er een verzoek om informatie naar de klant is gestuurd kun je met je je internationale èn nationale track&trace codes naar http://www.postnl.nl/bva gaan en alle gevraagde gegevens invullen. Dit is ook het enige wat er op het kaartje staat die je van PostNL krijgt: dat je naar die website moet gaan.

Als de track&trace niets vermeld dat er een verzoek om informatie is verstuurd dan wordt je pakketje waarschijnlijk gewoon bezorgd zonder extra kosten.

Voor mij was het in mei dit jaar voor de 1e keer. Ik heb zelf een screenshot gemaakt van de order op de AliExpress website met het tabblad "Financial" open en dat was blijkbaar voldoende voor PostNL en de douane. Daarna duurde het nog ongeveer een week voordat ik het pakket kon ophalen bij het postagentschap.

Je nationale track&trace code achterhalen als je alleen de internationale track&trace hebt kun je op http://www.internationalparceltracking.com mits de internationale en nationale track&trace codes al aan elkaar gekoppeld zijn.

• Zomaar iemand
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Er is een nieuwe werkwijze bij aliexpress wanneer een bestelling niet bezorgd is.
Wanneer een pakket volgens de website bezorgd is, kan het zijn dat het bij een postnl winkel is bezorgd. De website geeft alleen niet aan welke. En als de postbode geen briefje heeft achter gelaten, zul je zelf opzoek moeten gaan naar het pakket.
Lukt dat niet dat wil aliexpress een schrijven hebben van postnl dat het pakket niet op 1 van de afhaalpunten ligt.
Alleen doet postnl dit niet tenzij er een track en trace code is.
In dat geval heb je pech als je niet met een creditcard of paypall hebt betaald, want zonder dit schrijven betalen ze het aankoopsbedrag niet terug.

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 26-05 22:06
Ik kijk tegenwoordig nooit meer wat de status is van mijn bestellingen. Ik heb inmiddels na 100 bestellingen alles netjes thuis gekregen. De laatste bestelling lag ook weer na 11 dagen in de buitenbus.

• Zomaar iemand
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
shadow4thedark schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 03:37:
[...]

Gaan ze niet dan je account blocken?
Dat weet ik niet, ik heb het niet geprobeerd. Maar in dat geval maak je toch gewoon een nieuw account?

• freedzed6
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 02-05 18:00
vandaag 28e een POSTNL brief op de mat... Ze kunnen de waarde niet inschatten etc.

https://imgur.com/a/8pQNQtG

Zal rond de 50 euro extra gaan worden bovenop een product dat ondertussen op Amazon ook voor 200 euro te koop is(duurde 3 weken man man man).
De postnl website dus ingevuld dat ik het pakketje niet in ontvangst wil nemen. Ze regelen maar een retour naar Hong Kong met deze leegtrek praktijken is serieus iets mis en echt super mileu vriendelijk allemaal NOT! 8)7

Misschien een idee om dit massaal te gaan doen. Kost ze handel vol met geld al dat op en neer gevlieg
en door de CC en PP bescherming is dit makkelijk te doen.

ps; Ondertussen op Amazon het product besteld voor 200 euro en een diner voor 2 voor 50 euro om de hoek. :+

ITM_EXP_190 Handed to customs
Sep 26, 2018
Sep 26, 2018
ITM_EXP_170 Arrival at border point in the destination country
Sep 24, 2018
ITM_EXP_60 The consignment has left the origin border point
Sep 12, 2018
ITM_EXP_20 Arrival at origin border point
Sep 12, 2018
ITM_EXP_10 Mailed
Sep 12, 2018

• dodge_911
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11-08-2019

dodge_911

test wel 'ns wat

freedzed6 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:44:
en echt super mileu vriendelijk allemaal NOT! 8)7
Alsof jou dat wat interesseerde toen je het ding bestelde :9

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Bugs3
vandaag 28e een POSTNL brief op de mat... Ze kunnen de waarde niet inschatten etc.

Zal rond de 50 euro extra gaan worden bovenop een product dat ondertussen op Amazon ook voor 200 euro te koop is(duurde 3 weken man man man).
De postnl website dus ingevuld dat ik het pakketje niet in ontvangst wil nemen. Ze regelen maar een retour naar Hong Kong met deze leegtrek praktijken is serieus iets mis en echt super mileu vriendelijk allemaal NOT! 8)7

Misschien een idee om dit massaal te gaan doen. Kost ze handel vol met geld al dat op en neer gevlieg

ps; Ondertussen op Amazon het product besteld voor 200 euro en een diner voor 2 voor 50 euro om de hoek. :+

Sep 26, 2018
Sep 26, 2018
ITM_EXP_170 Arrival at border point in the destination country
Sep 24, 2018
ITM_EXP_60 The consignment has left the origin border point
Sep 12, 2018
ITM_EXP_20 Arrival at origin border point
Sep 12, 2018
ITM_EXP_10 Mailed
Sep 12, 2018
Om het milieu hoef je je niet druk te maken. En ook niet dat PostNL retourzending gaat regelen. Ze zullen namelijk het pakketje vernietigen. M.a.w. je bent je geld en je pakketje kwijt.
Op het moment dat je de bestelling plaatste in China wist je natuurlijk al dat de kans aanwezig is dat dit zou gebeuren dus kan het geen verrassing voor je zijn.

• Baddie09
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14-05 21:27

Ik snap je betoog niet helemaal, wat is nu je probleem? Uit je verhaal begrijp ik dat je iets uit HK hebt gekocht en het naar NL hebt laten verzenden zonder verzekering met mogelijke inklaringskosten. Ik neem aan dat je ook begrijpt dat in principe voor alle producten die van buiten de EU deze kosten gelden, en dat als PostNL dit individueel moet doen er ook nog administratiekosten bovenop komen.
Ik neem daarbij ook nog voor het gemak aan dat je onderzoek hebt gedaan naar de EU prijzen en voor jezelf een risicoafweging hebt gemaakt of de totaalprijs van het importeren van het product inclusief mogelijke heffing opweegt tegen de kans dat hij niet wordt gecontroleerd. Als hij niet wordt gecontroleerd heb je geluk en kan je dag niet meer stuk.
Als je na al die overwegingen er voor hebt gekozen om het uit HK te laten komen en je wordt gecontroleerd moet je ook niet zeuren dat je moet bijbetalen. Het hoort er immers bij.

Ik hoop eerlijk gezegd dat je gewoon de kosten van het product moet betalen, want dit zijn geen kosten die je kunt afschuiven op de verkoper, Postnl of de overige gebruikers van de betaalmethode die je hebt gebruikt. Die kunnen allemaal niks doen aan het feit dat jij kennelijk je huiswerk niet goed hebt gedaan.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Ja tuurlijk joh. Laten we andere op laten draaien voor kosten die je gewoon had kunnen zien aankomen |:(

tip, bestel niks meer uit China als je te belabberd bent om a) op die brief van PostNL te reageren b) de eventuele invoerkosten te betalen.

• elinx
  • Laatst online: 10:42
...........
De postnl website dus ingevuld dat ik het pakketje niet in ontvangst wil nemen. Ze regelen maar een retour naar Hong Kong ................
Ik lees deze reactie en ben werkelijk verbaasd over het feit dat je ervan uitgaat dat importeren uit China hetzelfde werkt als bestellen in Nederland. Hoe moet PostNL weten wat jij hebt betaald voor je product en dat het bij Amazon vervolgens goedkoper is. 8)7

Een pakket weigeren betekent niet automatisch "terugsturen en geld terugkrijgen" zoals hier gebruikelijk is met kopen op afstand.
Ten eerste is het maar de vraag of het pakket retour afzender gaat, ten tweede is het maar de vraag of het pakket vervolgens daar aankomt. Het hangt ervan af wat als laatste in de tracking informatie komt te staan of je je geld terugkrijgt.
Jij hebt het pakket namelijk niet zelf met een reden teruggestuurd naar de verkoper, maar PostNL gezegd dat je het niet wilt ontvangen. Dit is iets anders dan "retour afzender" en zou kunnen inhouden vernietigen ervan.
PostNL is nl vaak alleen de bezorger binnen Nederland en hoeft alleen van grens naar jouw deur te bezorgen. Als service doet PostNL de inklaring voor je, want anders moet er eerst een inklaringsbrief naar je verzonden worden wat tijd kost. In jouw geval is inklaren blijkbaar niet mogelijk en krijg je alsnog die brief.
Als je de zending weigert blijft de zending achter bij inklaring. Wie zou het dan retour moeten zenden?

Dit alles had je kunnen weten als je inderdaad beter je huiswerk had gedaan.

[Voor 16% gewijzigd door elinx op 30-09-2018 15:44]

Pagina: 1 2 3 4

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True