Toon posts:

China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 2 3 ... 62 Laatste
Acties:

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
https://tweakers.net/ext/f/D6fOrpdg3BDUDXSm2naahrcA/full.png

Levertijden
Bestellen uit China is een lang proces, lang in de zin van levertijden. Verwacht absoluut geen levertijden van een dag of twee, eerder een week of 6 en als je geluk hebt, dan is het een paar weken. De "gratis" verzendkosten moeten ergens vandaan komen,bestellen in China is vooruit plannen en afwachten. Als je iets binnen korte termijn nodig hebt, bestel dan niet uit China.

Vragen waar je pakketje blijft heeft geen zin, wij kunnen het niet weten, geen vertragingen zien of helpen het pakketje te vinden. Voor hulp met betrekking tot oplossingen met een verkoper mag je natuurlijk altijd vragen stellen.

Volgen van je bestelling
Wanneer je een tracking code van de webwinkel ontvangt, houd er rekening mee dat het een paar dagen tot twee weken kan duren voordat je tracking code actief en je bestelling volgbaar is (bijvoorbeeld op www.17track.net). Dit heeft veelal te maken dat je pakket al is aangemeld bij een koerier (je ontvangt immers een tracking code) en je bestelling nog niet 'on route' (onderweg) is.

Code eindigend op:Link:
Universeel:17trackPackagetrackr
PostNL NL:PostNL International Parcels
PostNL *:International Track & Trace on registered mail
China Post CN:China post
Singapore PostSG:Singapore post
Deutsche PostDE:Deutsche post
Sweden PostSE:Sweden post
Swedish PostSE:Swedish post
Malaysia PostMY:Malaysia post
Swiss post CH:Swiss post

Tracking codes eindigend op NL worden door 'PostNL International Parcels' uitgevoerd en zijn te traceren op International Parcel Tracking.

AppTracking status
Wanneer je je bestelling volgt zul je verschillende status informatie ontvangen alleen zijn deze niet altijd even duidelijk.

Voor China post bestaat er een lijstje met ongeveer alle stadia die een pakket kan doorlopen:
  • Posting = zending is aangemeld
  • Arrival outward office of exchange = in het postsysteem
  • Opening = controlleren van het pakket door de Chinese douane
  • Departure outward office of exchange = vertrek vanaf luchthaven
  • NULL tussenstatus / wachtend op vliegtuig / status onbekend.
  • Arrival inward office of exchange = aankomst bij douane
  • Held by costums (optie) = apart gelegd door de douane
  • Depature inward office of exchange = weg bij douane
  • Failed delivery (optie) = PostNL kon het pakketje (nog) niet in ontvangst nemen
  • Arrival at delivery office = geaccepteerd door PostNL; wordt de eerstvolgende bezorgdag aangeboden (niet maandag)
  • Out for delivery = onderweg
  • Failed delivery = briefje in de brievenbus achtergelaten; af te halen bij het postkantoor
  • Delivered = enjoy!
Mocht er iets niet duidelijk zijn, zoek dan even je één-na-laatste status update op, en neem deze als uitgangspunt. Is het nog altijd niet duidelijk, zoek dan in Google naar de status term.

Niet traceerbaar in Nederland
In een aantal landen zijn buitenlandse standaard tracking nummers in het gewone postsysteem te volgen, je zou dus de RRxxxxxxxCN bijvoorbeeld op de site van PostNL kunnen invullen. Helaas kent PostNL dit systeem niet.

Wel koppelt PostNL de barcode van de verzender aan de 3S barcode en dus worden de statussen uiteindelijk wel doorgeven naar de tracking van de verzender.

Tracking binnen Nederland
Op de site van PostNL kun je de Chinese tracking nummer omzetten naar 3S-codes wanneer deze in NL is gearriveerd:Het kan echter zijn dat het nog niet beschikbaar is en het een dag of twee nog in beslag neemt. Je pakket moet dan nog eerst worden aangemeld (overgenomen) bij PostNL. Houd er ook rekening mee dat de Douane en PostNL geen communicatie met elkaar hebben, als je pakket nog bij de Douane ligt, kan PostNL helaas nog niet veel vertellen over de status van je pakket.

Het is mogelijk om via de officiële PostNL Twitter account te vragen of je pakket al in het systeem van PostNL staat en of deze al een 3S-Code heeft ontvangen. Zo kun je je pakket direct volgen tot aan de deur.

Ook is het mogelijk om via de officiële 0900-0990 nummer van PostNL dezelfde vraag te stellen, alleen zijn de kosten hiervan €0,45 p/m tot een maximum van €22.50. Er is een alternatieve nummer wat je kan proberen 058-2333333.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

België
Wanneer je bestelling is verzonden met BPost, http://www.bpost.be/track/, kun je je pakket tracken vanaf de dag dat het uit China is vertrokken. De melding die is dan ‘Internationaal Transfer’. Wanneer je BEBRUA ziet staan als locatie, dan ontvang je vaak je pakket de volgende dag, tenzij het bij de douane ligt.

Qua verzendtijden naar België ben je het best af met Singapore Post of Hong Kong Post. China Post duurt meestal zo'n een weekje extra. Sweden Post is het traagst. Sweden Post registered gaat iets sneller, dat is ongeveer 3 weken, wanneer je kiest voor Sweden Post maar niet registered, kun je ongeveer 6 weken wachten op je bestelling.

Bestellingen verzonden met DHL die uit Hong Kong komen, worden vaak binnen een paar dagen geleverd in België. Houd er rekening mee dat het op de aankomst dag nog niet zal worden geleverd, maar pas de volgende dag. Wil je alsnog je pakket op de aankomst dag hebben dan kun je deze gewoon ophalen in je lokale DHL depot. Dit doe je door met DHL te bellen.

TS is gekopieerd uit [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a en is geschreven door EN-IS.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• SLC
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-08-2018

SLC

Sweet Lake City

Dat van na 44 dagen paypal contacten wist ik niet.
Ik was in de veronderstelling dat dit 2 maanden zou moeten zijn dus ongeveer 60 dagen ?

What do Sheldon Cooper and a black hole have in common? They both suck ! Stephen Hawking TBBT

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
SLC schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:32:
Ik was in de veronderstelling dat dit 2 maanden zou moeten zijn dus ongeveer 60 dagen ?
Afaik was dat vroeger zo, je had maar 45 dagen om een claim/dispute te starten...
Dat is in februari 2015 opgetrokken naar 180 dagen. De TS dateert ook al van 2014.

[Voor 7% gewijzigd door dodge_911 op 06-12-2017 16:41]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
SLC schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:32:
dodge_911 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:39:
[...]

Afaik was dat vroeger zo, je had maar 45 dagen om een claim/dispute te starten...
Dat is in februari 2015 opgetrokken naar 180 dagen. De TS dateert ook al van 2014.
Had inderdaad een oude TS gekopieerd. Heb het er nu in ieder geval uitgehaald om verwarring te voorkomen.

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 18:31
Ik krijg net een GB pakje binnen dat ik op 26 november heb besteld. Lekker snel dus. Overigens slechts iets van 66 cent en zonder tracking.

Maar ik wacht ook nog op pakjes die al meer dan 30 dagen onderweg zijn. Inderdaad...die met de trein zijn gegaan.

Edit: Mijn railway avontuur is ook nog niet over. Op 27 november kwam het aan in Smolensk en op 29 november stond ' bestemming bereikt'. Dus ik dacht dat het in ons landje was aangekomen.
Nu krijg ik vandaag ineens de melding dat het in Malashevichy in Polen is. Wel knap, ruim 37 dagen onderweg en nog steeds maar in Polen. Misschien is de Poolse treinmachinist een weekje naar huis ofzo.

Ik kan inmiddels met zekerheid zeggen dat je beter niet de Railway verzendoptie kunt kiezen. O-)

[Voor 53% gewijzigd door Medione1210 op 06-12-2017 21:57]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 10:36
Ik had op 11-11 iets bested van bijna 6 euro. 16-11 al een melding in de app dat het succesvol was afgeleverd....in Japan??

Uiteraard de (alie) verkoper gemaild en nu aan het wachten op de nieuwe levering.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 22:32
Medione1210 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:00:
Edit: Mijn railway avontuur is ook nog niet over. Op 27 november kwam het aan in Smolensk en op 29 november stond ' bestemming bereikt'. Dus ik dacht dat het in ons landje was aangekomen.
Nu krijg ik vandaag ineens de melding dat het in Malashevichy in Polen is. Wel knap, ruim 37 dagen onderweg en nog steeds maar in Polen. Misschien is de Poolse treinmachinist een weekje naar huis ofzo.
Wilde hier net posten met de vraag of iemand wellicht ervaring met had met die vreemde statuswijziging....
29/11 en 30/11 :? de melding 'reached the destination country'
vervolgens lange tijd stil, iedere dag met spanning naar de brievenbus kijken.
en nu ineens
5/12 'Polish processing center, has left.'

Dus.... pakketje zit ergens tussen Polen en Nederland, hoop ik....

De Fyra heeft een geduchte concurrent :P

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Mentu
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 13:32
Hier nog één die wacht op de trein vanuit China. Volgens mij is de destination country bereikt status ook in gebruik voor een grensovergang. Bij mij zit deze tussen elke landsgrens en distributiecentrum. Ik weet wel dat ik een volgende keer als dat mogelijk is (mogelijkheid was er deze keer voor mij niet) absoluut niet voor thomas de trein kies. Duurt me wel lang nu.

• SLC

SLC

Sweet Lake City

Er was bij mijn aanschaf van de Xiaomi smartband 2 helemaal geen andere keuze dan de trein (BF & 11-11).
Je kon wel kiezen voor DHL voor een paar tientjes aan verzendkosten maar dat loont niet @ 10 euro aanschaf.
Gevolg van die beperkte keuzes is dan dat het of heel lang gaat duren of heel kort met niets er tussen in. |:(

[Voor 20% gewijzigd door SLC op 07-12-2017 17:01]

What do Sheldon Cooper and a black hole have in common? They both suck ! Stephen Hawking TBBT

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Met zo'n vliegtuig... en dat het er dan met 5 dagen of zo is... :/

Met zo'n trein krijg je tenminste een product dat een echte reis heeft gemaakt en wat van de wereld heeft gezien. :*) Dat heeft tenminste meteen een beetje historie, een 'verhaal', karakter. :P

• Medione1210
Weer iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt:

Ik wacht al een mand op een bestelling van AE. Ik dacht, laat ik het eens tracken. Het blijkt verzonden met DHL Asia en uiteindelijk al 2 weken geleden afgeleverd te zijn in een heel andere plaats, zo'n 120km bij mij vandaan.

Er staat verder geen adres bij en het is nu de vraag of de verkoper het naar het verkeerde adres heeft gestuurd of dat DHL een fout heeft gemaakt.
Gaat gelukkig maar om een goedkoop pakketje, maar ik ben benieuwd of de verkoper bereid is om het uit te zoeken of dat ik een dispute moet aanmaken.

Of... Ik heb een fout trackingnummer gekregen. Waarom zouden ze een pakje van 2 euro met DHL verzenden....

Edit: blijkt inderdaad een heel ander trackingnummer te zijn. Verkoper zegt een foutje te hebben gemaakt en komt nu met een nieuw tracknummer van een pakje dat na 2 weken nog in steeds in China ligt. Vaag allemaal.

[Voor 22% gewijzigd door Medione1210 op 08-12-2017 08:36]

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-06 20:09
SLC schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:56:
@Mentu
Budget bestellingen van 11-11 die er via de trein minder dan een maand over doen is hoopvol..... _/-\o_
In feite is dat nog sneller dan redelijk wat luchtpost verzendingen die hier een week of wat blijven liggen.
Ben wel bang dat 3+ weken niet voor alle trein verzendingen gaat gelden....... :X
Understatement aangezien mijn bestelling van 9 november net pas Brest in Wit-Rusland gepasseerd is :X

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Eerste keer voor meer dan paar euro besteld.
Dus wat meer kijken hoe het gaat.

Waar is dit pakket nu? Neem aan allang vliegtuig in? Bij douane nu misschien? Krijg je daar snel bericht van? Ik heb (nog) geen tnt nummer...

• Medione1210
Ik heb nu ongeveer 30 bestellingen uitstaan waarvan er 19 al meer dan een maand onderweg zijn (meeste Gearbest), maar 1 pakketje van 62 cent dat ik op 3 december heb besteld bij AE kwam zojuist (12 dec) binnenvallen. Het kan dus nog steeds snel, maar waarom gaat er dan nog zoveel via langzame verzendservice?

Er is weer een 'railway' pakketje binnen na 38 dagen boemelen. Het trackingnummer heb je niet echt veel aan want de tracking hield op in Malashevichy op 5 december. Een hele week dus geen updates meer gehad.

[Voor 26% gewijzigd door Medione1210 op 12-12-2017 19:07]

• readytoflow
  • Niet online
readytoflow schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:47:
[afbeelding]

Eerste keer voor meer dan paar euro besteld.
Dus wat meer kijken hoe het gaat.

Waar is dit pakket nu? Neem aan allang vliegtuig in? Bij douane nu misschien? Krijg je daar snel bericht van? Ik heb (nog) geen tnt nummer...
Iemand een idee?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Medione1210 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:50:
Er is weer een 'railway' pakketje binnen na 38 dagen boemelen. Het trackingnummer heb je niet echt veel aan want de tracking hield op in Malashevichy op 5 december. Een hele week dus geen updates meer gehad.
Dat is waar mijn Mi Band 2 ook voor het laatst gesignaleerd is op 8/12. Die zou ik dan ook met een dag of drie moeten ontvangen? Bij internationalparceltracking.com weten ze nog van niks. Gaat dat evt. nog dat RN nummer herkennen?

Is het doosje met dat ding eigenlijk dun genoeg om door de brievenbus te passen of is dat een belbezorging?

• Bugs3
CaptJackSparrow schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:20:
[...]

Dat is waar mijn Mi Band 2 ook voor het laatst gesignaleerd is op 8/12. Die zou ik dan ook met een dag of drie moeten ontvangen? Bij internationalparceltracking.com weten ze nog van niks. Gaat dat evt. nog dat RN nummer herkennen?

Is het doosje met dat ding eigenlijk dun genoeg om door de brievenbus te passen of is dat een belbezorging?
Laatste bericht van mijn bestelling is van 2-12 dat ie Brest (Belarus) heeft verlaten. Dus het kan nog veel langer duren......

• TheOmen
Medione1210 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:50:
Goed te weten, bij mij was er ook al geen nieuws meer sinds Malashevichy op 5 december.
Zal de brievenbus in de gaten houden.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-06 19:55

n0ss

OK.

11-11 een muis besteld en nog niet binnen. Tracking nummer wat eindigd op NL wordt niet door PostNL herkend.

Op Aliexpress staat het volgende:
Parcel Status Arrived in destination country; awaiting customs clearance

Laatste update 2017-11-28 19:58:00 [GMT+1]

Betekend dit dat die al sinds 28-11 hier bij de douane ligt?

• Medione1210
CaptJackSparrow schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:20:
[...]

Het past door de brievenbus als ze er niet teveel foam omheen wikkelen. Mijn postbode gaat gelukkig niet proppen en belt netjes aan als het niet goed past.
Helaas herkende de int.tracking website van Postnl de trackcode niet, dus daar had ik ook niks aan.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Medione1210 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:35:
Het past door de brievenbus als ze er niet teveel foam omheen wikkelen. Mijn postbode gaat gelukkig niet proppen en belt netjes aan als het niet goed past.
Inderdaad. Zelfs met mijn Samsung Micro-SD kaartje erbij paste het door de deur. :P

Gelukkig heeft het niet apart bestellen niet geleid tot extra kosten en ik weet nu dus dat zo'n treintochtje er pak hem beet 32 dagen over doet van deur tot deur. ;)

Maar 5 dagen sinds hij van de radar van 17track was gevallen in Polen. Niet gek. :)

• Medione1210
CaptJackSparrow schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:49:
[...]

Inderdaad. Zelfs met mijn Samsung Micro-SD kaartje erbij paste het door de deur. :P

Gelukkig heeft het niet apart bestellen niet geleid tot extra kosten en ik weet nu dus dat zo'n treintochtje er pak hem beet 32 dagen over doet van deur tot deur. ;)

Maar 5 dagen sinds hij van de radar van 17track was gevallen in Polen. Niet gek. :)
Bij mij 38 dagen, maar dat is vanaf bestellen gerekend. En 7 dagen vanaf Polen. Wel zo lang dat ik bij voorkeur geen Railway methode meer kies, maar als het de enige gratis methode is en ik heb het niet snel nodig dan vind ik het wel best.
Kreeg net een untrackable free shipping pakje van GB binnen dat er 11 dagen over heeft gedaan. Dat is een betere levertijd.

Veel plezier met je mi band. Ik heb de mijne al meer dan een jaar. Net weer opgeladen...33 dagen met nog 46% batterij over en dat met BT en notificaties gewoon aan. Super!
In het begin haalde ik overigens 45 dagen met 45% batterij dus hij begint een beetje te slijten. O-)

[Voor 20% gewijzigd door Medione1210 op 13-12-2017 17:25]

• Bugs3
Bugs3 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:23:
[...]

Laatste bericht van mijn bestelling is van 2-12 dat ie Brest (Belarus) heeft verlaten. Dus het kan nog veel langer duren......
En vandaag binnen gekregen. 34 dagen vanaf het bestellen.

• TheOmen
Medione1210 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:21:
[...]

Bij mij 38 dagen, maar dat is vanaf bestellen gerekend. En 7 dagen vanaf Polen. Wel zo lang dat ik bij voorkeur geen Railway methode meer kies, maar als het de enige gratis methode is en ik heb het niet snel nodig dan vind ik het wel best.
Kreeg net een untrackable free shipping pakje van GB binnen dat er 11 dagen over heeft gedaan. Dat is een betere levertijd.

Veel plezier met je mi band. Ik heb de mijne al meer dan een jaar. Net weer opgeladen...33 dagen met nog 46% batterij over en dat met BT en notificaties gewoon aan. Super!
In het begin haalde ik overigens 45 dagen met 45% batterij dus hij begint een beetje te slijten. O-)
En de mijne lag inderdaad gisteren ook op de mat. Als je geen haast hebt is de gratis railway verzending prima, lekker iedere dag de nieuwe avonturen van je pakketje volgen op 17track :D

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 10:27

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Goed nieuws allemaal zo te horen.. De mijne heeft 6 dagen geleden Malashevichy in Polen verlaten, dus dat zou ook een kwestie van dagen moeten zijn voordat ie bij mij op de deurmat ligt. :P

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ook weer iets nieuws:
Een bestelling gedaan bij BG en dan krijg ik altijd keurig een trackingnummer.
Alleen dit keer, voor het eerst, een tracking code in de vorm van RXnnnnnnnnDE,

Terwijl voorheen het altijd een RxnnnnnnnnNL code was.

Deutsche Post kent het nummer niet en volgens 17track.net is de enige info dit:

Hong Kong [CN](DHL eCommerce Asia)
2017-12-06 12:48 HK, Electronic Notification Received
2017-12-06 04:00 HK, KLN, 35 KIMBERLEY ROAD TSIM SHA TSU, 510000, SUBMITTED

Destination Country - Netherlands(PostNL) - Unable To Track

Terwijl er in de 1ste regel ook weer DHL genoemd wordt(?)
Iemand zoiets al eens gezien? Ben benieuwd welke wereldreis dit nou weer af gaat leggen. ;)

Mooie Plaatjes   

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:18
Zie ik redelijk regelmatig.
Het heet DHL eCommerce Asia, het concept lijkt te zijn dat ze in bulk verzenden naar een distributiecentrum (Vroeger altijd in Duitsland, volgens mij nu ook in NL zelf). Vanuit daar komt er een Europese sticker op en gaat je pakketje verder.

Tracking gaat via:
https://dhlecommerce.asia/track

Let wel, hij kan soms wel een week blijven hangen op één status. Mijn laatste zending heeft een week in het vliegtuig gezeten :P

• hars73

hars73

hars73 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:09:
Goed nieuws allemaal zo te horen.. De mijne heeft 6 dagen geleden Malashevichy in Polen verlaten, dus dat zou ook een kwestie van dagen moeten zijn voordat ie bij mij op de deurmat ligt. :P
Ja! Hier de Miband van GB ook afgeleverd!! Eigenlijk valt het nog wel mee, 13/11 besteld en nu 14/12 afgeleverd. Heb wel eens veel langer meegemaakt. :)

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:40

Eentje

houd van de vijver

Is het normaal dat in tracking info op 17track in dit geval pakketjes 2 keer aankomen of vertrekken op/van de locatie op verschillende dagen ten tijden? Is mijn eerste bestelling en vond het er apart bijstaan in de track info.

There eent no place like home

• Teddy
  • Laatst online: 22:06
Medione1210 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:47:
Weer iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt:

Edit: blijkt inderdaad een heel ander trackingnummer te zijn. Verkoper zegt een foutje te hebben gemaakt en komt nu met een nieuw tracknummer van een pakje dat na 2 weken nog in steeds in China ligt. Vaag allemaal.
Dit schijnt vaker voor te komen, producten die ze niet op voorraad hebben geven ze een verkeerd trackingnumber, zodat het lijkt alsof het verzonden is, en AE niet moeilijk doet. Zodra ze het pakje daadwerkelijk versturen wordt het nummer bijgewerkt, en alles klopt weer.

• Medione1210
Teddy schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:11:
[...]

Dit schijnt vaker voor te komen, producten die ze niet op voorraad hebben geven ze een verkeerd trackingnumber, zodat het lijkt alsof het verzonden is, en AE niet moeilijk doet. Zodra ze het pakje daadwerkelijk versturen wordt het nummer bijgewerkt, en alles klopt weer.
Klopt. Dit pakje was 11.11 aangemeld met dat andere trackummer en uiteindelijk heeft het pas op 14.12 het warehouse verlaten volgens het 'nieuwe' tracknummer. Voor de eerste keer dat ze me zo proberen te 'flessen' voor een artikel van 1,60. 8)7

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-06 13:40
Heeft iemand al de Miband 2 van Gearbest (verscheept met trein 11-13 nov.) binnen gekregen?

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 16:53
Ik verwacht niet dat deze dit jaar nog aankomt .
De mijne ligt nu ergens in Rusland zag ik .
In ieder geval ga ik niet meer voor de trein post .
mongkut schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 13:22:
Heeft iemand al de Miband 2 van Gearbest (verscheept met trein 11-13 nov.) binnen gekregen?

Samsung Note 10 plus ,Samsung Galaxy Note Pro 12.2, BMW i3 ah94

• Medione1210
diquan2001 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 13:41:
Ik verwacht niet dat deze dit jaar nog aankomt .
De mijne ligt nu ergens in Rusland zag ik .
In ieder geval ga ik niet meer voor de trein post .

[...]
Ja, volgens mij heeft @CaptJackSparrow 'm binnen.

• readytoflow
  • Niet online
Ik heb al sinds 7-12 deze melding:
Singapore Netherlands Handed over to Airline 07/12/2017 23:51

Trackingcodes werken elders niet.
Is dit normaal?
10 dagen bij ‘airline’?

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb die voor een vriendin woensdag ontvangen.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:50
Ja, afgelopen woensdag. Dat wil zeggen, er lag een briefje in de bus. Het pakje zelf was meteen naar het afhaalpunt gebracht, zonder eerst aan huis aangeboden te zijn.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:03

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Dat vindt ik nou eigenlijk het leukst bij Ali bestellen. Je koop 10 verschillende producten op een dag, de een komt na een week de ander 2 maanden later. Ben het vaak dan al half vergeten en ben dan extra blij met de soort verkapte verassing.

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

• hars73

hars73

Ja ik ook. 13 november verzonden, afgelopen donderdag ontvangen.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:10
readytoflow schreef op zondag 17 december 2017 @ 00:51:
Ik heb al sinds 7-12 deze melding:
Singapore Netherlands Handed over to Airline 07/12/2017 23:51

Trackingcodes werken elders niet.
Is dit normaal?
10 dagen bij ‘airline’?
Yup dat is normaal. Mijn Singapore post pakketje had sinds 4 december dezelfde status en deze is gisteren veranderd in "Arrival at Destination Post". Ik verwacht dat het dan dinsdag bezorgd gaat worden.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Brief in de bus dat pakket uit China bij een afhaalpunt ligt. Een afhaalpunt dat enkel maandag tot vrijdag open is van 11:00 tot 17:00, al te triest voor woorden. Vervolgens kom ik bij dat punt en kunnen ze m'n pakket niet vinden. Thuis nog even op de track&trace gekeken, bij een ander punt bezorgd.... Hopelijk ligt hij daar dan wel.

Nu ben ik al niet over PostNL te spreken maar dit is wel weer een enorme faal. Ten eerste al weigeren een pakket thuis te bezorgen en vervolgens nog een brief in de bus doen met een verkeerd adres....

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

*knip* Irrelevant, gezien het hier niet om China-shopping gaat.

[Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 27-12-2017 23:11]

Mooie Plaatjes   

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

2 november iets besteld uit Amsterdam, nog steeds niet binnen. Tracking nummer zegt dat het nog niet is afgeleverd op postkantoor in A'dam. Paypal claim ingediend, nu paar dagen wachten. Eens kijken hoe Paypal claims van NL -> China afhandeld. ;)

• Medione1210
Voor de mensen die zeggen. (ik ook) dat de douane zelf geen pakjes controleert, moet even Goedemorgen NL van vandaag terugkijken.
De douane controleert wel degelijk de pakjes die via het vliegtuig uit het verre oosten komen....althans, ze doen steekproeven. In de betreffende uitzending zie je karren vol met duizenden van de bekende Chinese pakjes en een douanier die er pakjes uit haalt voor controle (mede op illegale goederen).

[Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 20-12-2017 07:24]

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:02
Heb nu twee pakketje bij Aliexpress die eigenlijk al hier hadden moeten zijn. Status staat nog steeds op: 'vertrokken uit het land van herkomst'

Normaliter klopte de T&T van Ali wel. Kunnen deze twee (verschillende) pakketten toch nog komen?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Exterminator over wat voor een termijn praat je dan?
Want het kan binnen 2 weken hier zijn, maar 2 maanden is ook 'normaal'.

En als je de diverse topics doorleest zijn levertijden van >2 maanden ook mogelijk. :|

Mooie Plaatjes   

• Medione1210
Exterminator schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:24:
Heb nu twee pakketje bij Aliexpress die eigenlijk al hier hadden moeten zijn. Status staat nog steeds op: 'vertrokken uit het land van herkomst'

Normaliter klopte de T&T van Ali wel. Kunnen deze twee (verschillende) pakketten toch nog komen?
Even mij glazen bol oppoetsen..... O-)

Ik heb zeker 15 pakjes rond 11.11 besteld en die nog onderweg zijn. En dat terwijl ik bestellingen van de laatste 2 weken al binnen heb. Ik denk dat niemand je een goede verklaring kan geven. Het schijnt dat er ook pakketten in bulk worden verzonden en dan in 1x in het land van bestemming worden verwerkt. Misschien is dit een mogelijke verklaring.

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Gisteren zijn er veel pakjes binnen gekomen, zowel van 11-11, 24-11 en ergens begin december. De postbus puilde uit haha! Wel bijzonder dat er zo'n bulk tegelijkertijd komt.

• SLC

SLC

Sweet Lake City

Wat mij opvalt is dat van 1 en dezelfde bestelling bij 1 verkoper, gelijktijdig betaald, bestaande uit 2 verschillende items er vaak vele weken verschil zit tussen de levering van item 1 en item 2. Dat is imho best wel een apart fenomeen. Je zou dan verwachten dat levering min of meer in dezelfde periode zou plaatsvinden.

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:50
Tjemig. Ik bestel al jaren bij ali, en nu (vanwege klein prijsverschil) bij gearbest besteld, maar ga dat niet weer doen als het weer met de trein gaat. Dat pakje maakt een flinke reis met blijkbaar veel tussenstops en gaat er waarschijnlijk dikke maand over doen. Nu eindelijk in polen (want het duurde ook al een week voordat het überhaupt verzonden werd) :

2017-12-20 19:33 Malashevichy, Polen, aankomen
2017-12-20 11:33 Brest, Wit-Rusland processing Center, verlaten
2017-12-19 21:35 Brest, Wit-Rusland, aankomst
2017-12-19 01:34 Smolensk, Russisch verwerkingscentrum, verlaten
2017-12-18 17:33 Smolensk, Rusland, aankomen
2017-12-16 13:33 Illetsk, Russisch verwerkingscentrum, verlaten
2017-12-16 11:32 Illetsk, Rusland, aankomen
2017-12-14 03:32 Dosteck, Kazachstan verwerkingscentrum, verlaten
2017-12-13 15:26 Dosteck, Kazachstan verwerkingscentrum, verlaten
2017-12-13 09:10 Dosteck, Kazachstan, aankomen
2017-12-13 07:54 Xinjiang Alataw Shankou, China processing Center, verlaten
2017-12-13 03:32 Xinjiang Alataw Shankou, China processing Center, verlaten
2017-12-13 03:32 Dosteck, Kazachstan, aankomen
2017-12-11 18:50 Xinjiang Alataw Shankou, China, aangekomen
2017-12-11 11:31 Xinjiang Alataw Shankou, China, aangekomen
2017-12-11 07:31 Chongqing Tuan Jie CUN centrum station, China processing Center, verlaten
2017-12-09 06:34 Chongqing Tuan Jie CUN Center Station, China, aangekomen
2017-12-06 14:01 Chongqing verwerking centrum, is uitgevoerd rechte afdichting
2017-12-06 10:45 Chongqing, de uitvoer is geopend en ontmanteld
2017-12-05 16:29 Chongqing nanan district ontvangende en forwarding Center, heeft verlaten, de volgende station processing Center
2017-12-05 10:54 Chongqing nanan district ontvangen en verzenden centrum, is verzegeld
2017-12-03 10:32 Chongqing nanan district ontvangen en forwarding Center, ontvangen

Intussen andere dingen later besteld en die zijn al weer een week binnen. |:(

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

• TheOmen
dof schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:56:
Tjemig. Ik bestel al jaren bij ali, en nu (vanwege klein prijsverschil) bij gearbest besteld, maar ga dat niet weer doen als het weer met de trein gaat. Dat pakje maakt een flinke reis met blijkbaar veel tussenstops en gaat er waarschijnlijk dikke maand over doen. Nu eindelijk in polen (want het duurde ook al een week voordat het überhaupt verzonden werd) :

2017-12-20 19:33 Malashevichy, Polen, aankomen
2017-12-20 11:33 Brest, Wit-Rusland processing Center, verlaten
2017-12-19 21:35 Brest, Wit-Rusland, aankomst
2017-12-19 01:34 Smolensk, Russisch verwerkingscentrum, verlaten
2017-12-18 17:33 Smolensk, Rusland, aankomen
2017-12-16 13:33 Illetsk, Russisch verwerkingscentrum, verlaten
2017-12-16 11:32 Illetsk, Rusland, aankomen
2017-12-14 03:32 Dosteck, Kazachstan verwerkingscentrum, verlaten
2017-12-13 15:26 Dosteck, Kazachstan verwerkingscentrum, verlaten
2017-12-13 09:10 Dosteck, Kazachstan, aankomen
2017-12-13 07:54 Xinjiang Alataw Shankou, China processing Center, verlaten
2017-12-13 03:32 Xinjiang Alataw Shankou, China processing Center, verlaten
2017-12-13 03:32 Dosteck, Kazachstan, aankomen
2017-12-11 18:50 Xinjiang Alataw Shankou, China, aangekomen
2017-12-11 11:31 Xinjiang Alataw Shankou, China, aangekomen
2017-12-11 07:31 Chongqing Tuan Jie CUN centrum station, China processing Center, verlaten
2017-12-09 06:34 Chongqing Tuan Jie CUN Center Station, China, aangekomen
2017-12-06 14:01 Chongqing verwerking centrum, is uitgevoerd rechte afdichting
2017-12-06 10:45 Chongqing, de uitvoer is geopend en ontmanteld
2017-12-05 16:29 Chongqing nanan district ontvangende en forwarding Center, heeft verlaten, de volgende station processing Center
2017-12-05 10:54 Chongqing nanan district ontvangen en verzenden centrum, is verzegeld
2017-12-03 10:32 Chongqing nanan district ontvangen en forwarding Center, ontvangen

Intussen andere dingen later besteld en die zijn al weer een week binnen. |:(
Na Polen zal het pakket ongeveer een week later bij je binnen zijn, zie eerdere posts over de 'orient express' :9

Anoniem: 303763

Toch raar als ik via postnl.post kan zien dat mijn pakketje in Nederland is aangekomen.

code:
1
2
3
Date                     Status of Shipment                                 Country of Destination
15-12-2017 01:40    The item is pre-advised                         NETHERLANDS
15-12-2017 01:37    The item is ready for shipment

Maar ze op de chat geen idee hebben waar het pakketje ligt. Gisteren zei de ene bij de douane in Nederland, vandaag een "medewerker" die heel ongeduldig was en soort van onbeschoft die zegt dat ze niets kunnen zonder 3S.

Met daarna nog de "dreigmelding" ik sla deze chat op voor als er weer contact wordt opgenomen over dit tracking nummer........

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Anoniem: 303763 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:43:
Toch raar als ik via postnl.post kan zien dat mijn pakketje in Nederland is aangekomen.

code:
1
2
3
Date                     Status of Shipment                                 Country of Destination

Maar ze op de chat geen idee hebben waar het pakketje ligt. Gisteren zei de ene bij de douane in Nederland, vandaag een "medewerker" die heel ongeduldig was en soort van onbeschoft die zegt dat ze niets kunnen zonder 3S.

Met daarna nog de "dreigmelding" ik sla deze chat op voor als er weer contact wordt opgenomen over dit tracking nummer........
Het kan even duren helaas.. mijn pakketje had vanaf 14-12 dezelfde status als die van jou (pre-advised). Sinds vanmorgen zit er weer beweging in. Status is nu: Item is at the handover point from freight carrier to PostNL.

I intend to live forever. So far, so good.

IkWilbert schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:50:
[...]

Het kan even duren helaas.. mijn pakketje had vanaf 14-12 dezelfde status als die van jou (pre-advised). Sinds vanmorgen zit er weer beweging in. Status is nu: Item is at the handover point from freight carrier to PostNL.
Hopelijk komt er snel beweging in dan. Ik las in het startbericht van dit topic het volgende:
code:
1
2
3
4
Tracking binnen Nederland
Op de site van PostNL kun je de Chinese tracking nummer omzetten naar 3S-codes wanneer deze in NL is gearriveerd:
https://www.internationalparceltracking.com
http://www.postnl.post/tracktrace

Als de postnl.post het pakket geregistreerd heeft, kan het dan nog met een andere koerier verstuurd worden naar mijn voordeur? GLS of DPD ofzo?

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:53
Anoniem: 303763 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:53:
[...]

Als de postnl.post het pakket geregistreerd heeft, kan het dan nog met een andere koerier verstuurd worden naar mijn voordeur? GLS of DPD ofzo?
Nog nooit meegemaakt als het in handen is van post.nl wordt het ook door hun bezorgd hoeft niet met de pakjesbezorger de laatste tijd komen pakjes die niet te zwaar zijn ook gewoon met de postbode als het niet door de briewvenbus kan bellen ze aan.

Als het druk is kan het wel even duren laatst had ik een pakje dat 27-11 aangekomen is in Amsterdam op 30-11 vrijgemaakt maar pas op 9-12 bezorgd.

• grun93
Anoniem: 303763 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:53:
Ik denk van niet. Hoewel, ik heb het wel eens andersom meegemaakt: een pakket dat door DPD vanuit Duitsland verzonden was, werd uiteindelijk door PostNL afgeleverd. De bezorger zei als verklaring dat hij een dealtje gemaakt had met zijn collega van DPD. Zo van: we gooien alle pakketten op een hoop, dan bezorg ik alles in de ene straat en jij alles in de andere straat. Ik weet niet of dat landelijk beleid is of gewoon een afspraak tussen twee bevriende collega-bezorgers. Misschien het laatste, want het was enkelmalig en daarna is het nooit meer gebeurd.

Bedankt voor de reacties. Ik ga het afwachten en zal jullie op de hoogte houden met welke maatschappij het pakketje wordt afgeleverd. Ben benieuwd! Volgens aliexpress tracking is het pakketje onderweg. postnl.post zegt nog steeds hetzelfde als gisteren dus mogelijk hebben ze er daadwerkelijk geen kijk op.

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:49
Anoniem: 303763 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:43:

code:
1
2
3

Pas als de status van je trackingnummer “The item has been processed in the country of destination” is op postnl.post, dan pas kan je op internationalparceltracking je code omzetten. Soms duurt het zelfs een dag voordat het kan als je pakketje die status heeft bereikt ;)

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

mijn eerste aliexpress pakje is al sinds donderdag in nederland. tnt meld donderdag avond vrijdag vroeg bezorging, vrijdag middag werd het zaterdag overdag. vanmorgen vroeg helaas na de kerst 2 min later bezorger onderweg. nu is het pakketje bezorgd in mijn brievenbus zegt de code, welke bus weet ik alleen niet. die van mij niet de buren en alle eventuele miscombis in de flat ook niet. maar weer eens een officiële klacht bij post k neergooien. is je bestelling eens binnen 5 dagen in nederland krijg je dit gezeur

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-06 14:22
Ik ben maar van 17Track overgestapt op de tracker van Cainiao (https://global.cainiao.com), waar 17Track soms gewoon geen informatie kan vinden lukt Cainiao dat wel. Overigens werken ook andere tracking codes dan de LX-nummers gewoon (heb er nu 1 met S[12 cijfers] :*)

[Voor 12% gewijzigd door MonkeyJohn op 23-12-2017 22:52]

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Eentje schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:40:
mijn eerste aliexpress pakje is al sinds donderdag in nederland. tnt meld donderdag avond vrijdag vroeg bezorging, vrijdag middag werd het zaterdag overdag. vanmorgen vroeg helaas na de kerst 2 min later bezorger onderweg. nu is het pakketje bezorgd in mijn brievenbus zegt de code, welke bus weet ik alleen niet. die van mij niet de buren en alle eventuele miscombis in de flat ook niet. maar weer eens een officiële klacht bij post k neergooien. is je bestelling eens binnen 5 dagen in nederland krijg je dit gezeur
tnt heeft vandaag op zondag me pakketje bezorgd de wonderen zijn de wereld nog niet uit

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Mijn gearbest pakketje staat als sinds 20-12 op
Malashevichy, Poland, arrive iemand hier ervaring mee dat iets zolang blijft hangen daar?

• Bugs3
Eentje schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:48:
Malashevichy, Poland, arrive iemand hier ervaring mee dat iets zolang blijft hangen daar?
De mijne staat sinds 13-12 op die status. Vooralsnog maak ik me geen zorgen.

• Medione1210
Bugs3 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 15:40:
[...]

Hier ook 3 pakketje op die status op 13-12. En nog tegen de twintig pakketjes van november niet afgeleverd.
Ik kan me ff niet herinneren wanneer het hiervoor zo lang duurde(behalve het Azerbijan probleem).
Maar ik krijg ook nog pakketjes binnen 10 dagen binnen(AliExpress).

• Eleni
  • Laatst online: 08-05 10:08
Ik heb hetzelfde probleem, zelfde status als bovengenoemde, maar maak me wel zorgen. Volgens post.nl medewerker aan de telefoon is mijn miband 2 ergens bij de buren bezorgd, navraag in de straat leverde niets op.
Volgens post. nl op Twitter is het bezorgd op nr 4 maar mijn straat heeft geen even nummers....

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:02

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Eentje schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:48:
Van mij sinds 19-12, maak me eigenlijk geen zorgen. Bij bestellingen uit China weet je nooit hoe lang het duurt, soms 2 weken en soms 2 maanden 8)7

Hackintosh | Nintendo Switch | New Nintendo 3DS XL Hyrule | PSP E1000 | PS3 Phat 500GB CFW 4.81 | Nintendo Gamecube | MacBook collector | i7 3770k 24GB 1xGigabyte G1 GTX1070 | Xbox One S 1TB

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 13:15
Heb iets besteld bij gearbest verzonden van een eu wharehouse,hoef ik dan geen btw te betalen?

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
Theodor schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:51:
Heb iets besteld bij gearbest verzonden van een eu wharehouse,hoef ik dan geen btw te betalen?
Wat heb je zelf al gevonden en wat zei Gearbest toen je ze dit vroeg? Wat meer eigen inzet is wel een vereiste op Tweakers.

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 13:15
Yep al gelezen geen btw,had idd meer moeten zoeken.....

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
duurt lang :(
Bezorging mislukt

2017-12-16 16:45:00

Zending in het lokale distributiecentrum

2017-12-15 14:47:00

Het douane-inklaringsproces is gestart

2017-12-15 07:48:00

Ingeklaard door de douane

2017-12-15 07:46:00

Verzending met lokaal transportbedrijf

2017-12-15 07:46:00 [GMT+1]

Aangekomen in het land van bestemming

2017-12-14 15:51:00 [GMT+1]

Vertrokken vanuit het land van herkomst

2017-12-13 10:00:00 [GMT+8]
Snap allee die "Bezorging mislukt" niet. Want als ik kijk via de postNL T&T krijg ik dit terug:
Sat Dec 16 201714:00NLShipment not processed.
Fri Dec 15 201722:27NLShipment sorted
Fri Dec 15 201722:27NLShipment is at PostNL
En via de NL T&T site is de status nog steeds sorteercentrum "Zending nog niet verwerkt."

Het ligt dus ergens in NL maar geen idee waar.
Via postNL antwoord gekregen dat ik bij de verzender moet zijn want die kunnen een en ander in gang zetten.
Hoi Paulus, dat is helaas niet mogelijk, sorry. Je pakketje is heeft in Nederland geen nieuwe trackingcode gekregen, dus ik kan niet achterhalen waar het precies is. Zoals mijn collega aangaf kun je het beste contact opnemen met de afzender. Die kan dit bij zijn of haar lokale postbedrijf aankaarten, en jou ondertussen een passende oplossing bieden. Sorry voor het ongemak
Die maar bericht verzonden dus of ze wat kunnen triggeren.
Maar ligt dus al sinds 16 december ergens een pakketje stil. Hopelijk dat het nog wel een keer geleverd gaat worden..........

[Voor 3% gewijzigd door Paulus07 op 29-12-2017 12:48]

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 22:13
Nou, Priority Line verzending via Gearbest is ook een wassen neus. Ik zit nu al sinds 25 november te wachten op m'n bestelling. De tracking via DPD UK laat geen enkele voortgang zien, dus waarschijnlijk hebben zij het pakket nooit ontvangen van de Chinese transporteur die het naar de UK moet verschepen.

Klantenservice kotst de gebruikelijke "wacht u nog even", "we laten u meer weten zodra we informatie hebben" etc uit en daarna hoor je niets meer van ze.

Wat een fiasco weer. Helemaal klaar met die toko. Heb er gewoon te vaak problemen vergeleken met Banggood of Aliexpress.

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Had een van mijn pakketjes van gearbest binnen 2 weken met de post andere is in Polen volgends track. Gearbest gevraagd. Schijnen in de regio daar een aantal goede sneeuwstormen geweest waardoor ee vertraging is. De stakingen bij post in duitsland zullen ook wel niet helpen.

Heb powerbank die onderweg is gelukkig pas 10-2 nodig dan zal die er wel zijn hoop ik.3maand moet lukken

• Robbie T
  • Laatst online: 03-06 19:12
Ik heb op 24-11-2017 een Mi Band 2 besteld, shipping methode is FZRAMY ( Europe Railway Registered). Heb deze echter nog steeds niet ontvangen en staat als sinds 13-12 op laatste update namelijk dat hij het depot in Polen heeft verlaten. Toevallig meer mensen die ook op die datum hebben besteld met deze methode en hier tegenaan lopen? Of een soortgelijke ervaring hebben?

• grun93
Robbie T schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:38:
Ik heb op 24-11-2017 een Mi Band 2 besteld, shipping methode is FZRAMY ( Europe Railway Registered). Heb deze echter nog steeds niet ontvangen en staat als sinds 13-12 op laatste update namelijk dat hij het depot in Polen heeft verlaten. Toevallig meer mensen die ook op die datum hebben besteld met deze methode en hier tegenaan lopen? Of een soortgelijke ervaring hebben?
Ik heb dezelfde order 12 dagen eerder geplaatst en sinds 14 dagen in huis. Ik verwacht jouw band dan morgen of anders volgende week. Misschien nog een of twee extra weekjes bijtellen vanwege Kerst en Oud en Nieuw (zijn toch weer minder werkbare dagen). Dat die tracking nauwelijks verschuift had ik ook.

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

mijne is iets later besteld en is sinds 20-12 in polen ook fzramy, zijn nog paar hier die zelfde hebben of 13-12 kan zijn dat shipping info incorrect is gaf helpdesk gearbest aan en dat ze problemen hadden onderweg met sneeuwstormen, en omdat het binnen delivery window is ze verder niets kunnen doen, net als de rest is het nog meer geduld hebben denk ik

je kijkt via 17 track denk ik of niet, via track24 is laatste update 29-12 voor mijn pakket zie ik nu en verwacht 4-24 -1

hoop een deze dagen voor ons allebei

[Voor 8% gewijzigd door Eentje op 29-12-2017 19:25]

• MsG
  • Registratie: November 2007

MsG

Forumzwerver

Tigerblood schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:44:
Nou, Priority Line verzending via Gearbest is ook een wassen neus. Ik zit nu al sinds 25 november te wachten op m'n bestelling. De tracking via DPD UK laat geen enkele voortgang zien, dus waarschijnlijk hebben zij het pakket nooit ontvangen van de Chinese transporteur die het naar de UK moet verschepen.

Klantenservice kotst de gebruikelijke "wacht u nog even", "we laten u meer weten zodra we informatie hebben" etc uit en daarna hoor je niets meer van ze.

Wat een fiasco weer. Helemaal klaar met die toko. Heb er gewoon te vaak problemen vergeleken met Banggood of Aliexpress.
Ze hebben inderdaad problemen vergelijkbaar met de Azerbaidjan-problemen van eerder. Op het officiële klantenservice-topic van Fok! forum is er meer info hierover. Ik wacht ook precies vanaf 25e november op m'n pakket. Het schijnt dat ze nu vanaf 45 dagen mogelijk een resend of een refund gaan doen. Ik bestel niet zo gauw meer iets buiten de EU warehouse heb ik wel geleerd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Bugs3
Als je dit topic doorgelezen zou hebben dan zou je inderdaad tegen soortgelijke ervaringen aanlopen ;)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mijn ervaring met PDM shipping van BG is dat het artikel, tot nu toe, altijd binnen ca. 10 dagen werd afgeleverd.
Nu voor het eerst iets, dat besteld is op 11 december, shipped op 12 december en pas vandaag (30 december) afgeleverd werd.
Dit keer via DHL Asia, maar uiteindelijk wel door PostNL aan de deur bezorgd met handtekening.

Wat andere kleine onderdeeltjes via eBay in China besteld eind november en die kwamen ook pas gisteren binnen. Bezorgd door PostNL brievenbus post.
Maar zelfs een bestelling via eBay uit de UK deed er 14 dagen over (!), maar dat komt waarschijnlijk omdat die zending weer door Sandd werd bezorgd En daar heb ik al meerdere keren dit soort slooooooooow levertijden meegemaakt. :-(

Mooie Plaatjes   

• Paulus07
  • Niet online
Vraagje. als de verzender de zending moet triggeren (wat ik van postNL begreep) hoe kan ik de zender het beste benaderen?
Gewoon via een bericht zelf of via de dispute optie? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

• Medione1210
Paulus07 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:29:
Vraagje. als de verzender de zending moet triggeren (wat ik van postNL begreep) hoe kan ik de zender het beste benaderen?
Gewoon via een bericht zelf of via de dispute optie? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Geef de verkoper altijd eerst even de kans om te reageren voordat je een dispute aanmaakt.
Dit is al een paar keer voorbij gekomen. Er zijn veel meer mensen waarbij de pakjes via Polen zijn verstuurd en die na 13 december geen update meer hebben gehad. Na 45 dagen kan je reclameren bij Gearbest.
Als ze daar moeilijk doen, neem dan even contact op met de GB support op het Fok forum.

Azerbijan mail en Europe Railway registered zijn wel de dikke fails van 2017 qua verzendmogelijkheden. ;w

[Voor 52% gewijzigd door Medione1210 op 30-12-2017 11:47]

• Medione1210
Dubbel! Sorry.

[Voor 112% gewijzigd door Medione1210 op 30-12-2017 11:45]

• Paulus07
  • Niet online
Medione1210 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:38:
[...]

Geef de verkoper altijd eerst even de kans om te reageren voordat je en dispute aanmaakt.

[...]

Dit is al een paar keer voorbij gekomen. Er zijn veel meer mensen waarbij de pakjes via Polen zijn verstuurd en die na 13 december geen update meer hebben gehad. Na 45 dagen kan je reclameren bij Gearbest.
Als ze daar moeilijk doen, neem dan even contact op met de GB support op het Fok forum.
thanks. Dan ga ik het eerst even via een bericht proberen :) als er na een week nog geen reply is dan probeer ik het via de dispute (nooit eerder gedaan)

• Medione1210
Paulus07 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:45:
[...]

thanks. Dan ga ik het eerst even via een bericht proberen :) als er na een week nog geen reply is dan probeer ik het via de dispute (nooit eerder gedaan)
Doorgaans reageren de verkopers best snel (hou rekening met het tijdverschil). Reageert de verkoper niet, dan maak je een dispute aan. Ik heb goede ervaringen met de disputeregeling van AliExpress.

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 22:13
MsG schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 01:52:
[...]

Ze hebben inderdaad problemen vergelijkbaar met de Azerbaidjan-problemen van eerder. Op het officiële klantenservice-topic van Fok! forum is er meer info hierover. Ik wacht ook precies vanaf 25e november op m'n pakket. Het schijnt dat ze nu vanaf 45 dagen mogelijk een resend of een refund gaan doen. Ik bestel niet zo gauw meer iets buiten de EU warehouse heb ik wel geleerd.
Lekker dan. Dat is dan ook meteen de eerste en laatste keer dat ik iets van aanzienlijke waarde bestel bij Gearbest. Ik kreeg vandaag ook nog een of andere standaard email met excuses dat verzending zo lang duurt, want feestdagen bla bla bla, terwijl er in dat Fok topic vrij duidelijk naar voren komt dat er eigenlijk alleen maar problemen zijn met één vracht die 24/25 november richting DPD in Southall, UK is gegaan.

Kijk nu al uit naar het kansloze gepingel van hun kant of ik niet 2 tientjes refund wil aannemen terwijl ik nooit iets heb ontvangen. Lang leve Paypal disputes |:(

• MsG
  • Registratie: November 2007

MsG

Forumzwerver

Tigerblood schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:17:
[...]

Lekker dan. Dat is dan ook meteen de eerste en laatste keer dat ik iets van aanzienlijke waarde bestel bij Gearbest. Ik kreeg vandaag ook nog een of andere standaard email met excuses dat verzending zo lang duurt, want feestdagen bla bla bla, terwijl er in dat Fok topic vrij duidelijk naar voren komt dat er eigenlijk alleen maar problemen zijn met één vracht die 24/25 november richting DPD in Southall, UK is gegaan.

Kijk nu al uit naar het kansloze gepingel van hun kant of ik niet 2 tientjes refund wil aannemen terwijl ik nooit iets heb ontvangen. Lang leve Paypal disputes |:(
Dat valt wel mee hoor, het is inderdaad karig dat dit weer eens fout gaat, maar je krijgt gewoon de optie tot refund/resend. Ik bestel zoiets volgende keer gewoon uit de EU warehouse. Maar ik koos iets wat toen helaas niet in de EU warehouse stond, en pas enkele dagen nadat ik besteld had ineens ook vanuit de EU was te bestellen :( . Je kan het via Paypal spelen maar dat zou ik echt pas als last resort doen want dan verlies je alle medewerking, omdat je anders én je geld kan claimen via Paypal én via hun nog dingen zou kunnen krijgen. Ze gaan je heus geen 20 euro geven als je niks hebt ontvangen, dat is bij de Aizerbaidjan-heisa eerder ook gewoon opgelost, waarbij een enkeling zowel zijn refund kreeg als maanden later ook alsnog eens het originele product.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-06 14:22
RGB led strip met 10 dagen in huis d:)b
De grootste vertraging zat 'm bij PostNL die tussen 9.15 en 11.45 had moeten komen en het uiteindelijk pas om 16.00 in de brievenbus kwam doen (nee, het stond er niet bij in de app of op de website van PostNL). Soms kan het dus ook gewoon snel.
Nu is het wachten op de rest voor het DIY Ambilight projectje :Y

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

zo mijn eerste pakketje van banggood ook binnen sneller dan verwacht 10-12 besteld vandaag binnen inclusief kerst toch best netjes. wat me opviel verstuurd met dhl bezorgt door postnl werken blijkbaar samen.

Edit: bah een van de twee USB c kabels heeft een breuk bij type a deel ff een berichtje naar banggood gedaan hoe dit opgelost gaat worden.

[Voor 25% gewijzigd door Eentje op 01-01-2018 16:46]

• ward0
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-03-2019
*knip* Met zo'n summiere post kunnen wij ook niets.

[Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 30-12-2017 23:25]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:34

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dankzij Bpost voor het eerst een pakketje kwijtgeraakt, en geen recht op kopersbescherming bij AliExpress.

De trackingcode geeft aan "geleverd". Maar dat is nooit gebeurd, niet bij ons, niet bij de buren, niet bij de buren van de buren. Na wat telefoontjes blijkt dat er zelfs geen bezorgpoging is gebeurd, maar dat ze het pakket kwijt zijn. Het staat dus verkeerd in het systeem. "Ze gaan via e-mail contact opnemen" maar dat is dus na twee weken en meerdere telefoontjes nog altijd niet gebeurd.

Omdat de tracking aangeeft "Geleverd" en omdat Bpost mij niet via mail kan bevestigen dat het pakketje effectief niet is geleverd, zegt AliExpress dat ik geen recht heb op kopersbescherming :(

Wat een idiote ervaring.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

https://track24.net geeft bij mijn pakketje aan laatste status update vandaag

http://www.17track.net/en
https://global.cainiao.com/?lang=en
package track en aantal anderen dat hij sinds 20-12 al in polen is, gaat ergens iets mis blijkbaar

edit: track24 lijkt meest up te date, maar bij het tracken van mij. al bezorgde packetjes daarbij geeft diste aan dat hij zelfs nog later word bezorgd dan de pakjes waar ik nog op wacht, site lijkt compleet ombruikbaar

[Voor 31% gewijzigd door Eentje op 01-01-2018 21:00]

• Tweaker.nl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-10-2022
Bugs3 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 15:40:
[...]

@Bugs3, is jouw pakketje al geleverd onderhand? Die van mij staat namelijk ook al sinds 13-12 op Malashevichy, Poland maar heb nog steeds niks binnen... En dat terwijl ik de order op 23 november al geplaatst heb..

• Bugs3
Tweaker.nl schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:52:
[...]

@Bugs3, is jouw pakketje al geleverd onderhand? Die van mij staat namelijk ook al sinds 13-12 op Malashevichy, Poland maar heb nog steeds niks binnen... En dat terwijl ik de order op 23 november al geplaatst heb..
Voor mij hetzelfde verhaal. Alleen besteld op 25 november. Ik heb nog steeds het idee dat het pakketje ieder moment op de deurmat kan vallen.

• Robbie T
  • Laatst online: 03-06 19:12
Tweaker.nl schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:52:
[...]

hier zelfde, maar ook nog niets

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:10
Met AliExpress gaat het lekker snel:

Het 'jongste' pakje in deze lijst heb ik op 18 december besteld, de 'oudste' is van 8 december. Er staan nog twee eerdere bestellingen (23/11 & 5/12) open die met China Post zijn verstuurd en dus niet goed te tracken zijn. Ook nog 1 trackingcode waar geen een website iets mee kan.

Gearbest: een bestelling van 11/12. Laatste status is van 18/12. Ik zie het vanzelf wel verschijnen. Of niet natuurlijk...

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Ik ga vanavond maar eens contact opnemen met wat verkopers en tracking numbers opnieuw opzoeken etc, want er zijn nu 7 pakketjes waarvan de buyer protection over 5 dagen afloopt.

• Medione1210
Robbie T schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:20:
[...]

hier zelfde, maar ook nog niets
Ik begin te vermoeden dat we binnenkort een resend moeten aanvragen.

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Medione1210 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:15:
[...]

Ik begin te vermoeden dat we binnenkort een resend moeten aanvragen.
Zie ineens dat als ik via Gearbest kijk waar ik besteld heb. Dat er onderweg problemen zijn/waren met sneeuwstorm en daarom nog steeds in Polen blijft staan op status. En dat het best zo kan zijn dat jij daar op blijft terwijl pakketje al lang in huis is. Dit vond ik op Gearbest topic op fok.nl in ieder geval.

• Bugs3
Eentje schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:03:
[...]

Zie ineens dat als ik via Gearbest kijk waar ik besteld heb. Dat er onderweg problemen zijn/waren met sneeuwstorm en daarom nog steeds in Polen blijft staan op status. En dat het best zo kan zijn dat jij daar op blijft terwijl pakketje al lang in huis is. Dit vond ik op Gearbest topic op fok.nl in ieder geval.
Ik zag die waarschuwing ook op GB maar had het idee dat het een algemene melding was i.v.m. een sneeuwstorm in China. Maar het heeft dus betrekking op een sneeuwstorm in Polen?
Raar..... Ik heb daar niks over gehoord/gelezen in het nieuws....

"Due to the snowstorm, your order may arrive late. We apologize for any inconvenience."

• Paulus07
  • Niet online
Lekker verwarrend weer allemaal en kastje/muur verhaal.

Huidige status al sinds 16-12 via: https://www.internationalparceltracking.com
Sat Dec 16 201714:00NLShipment not processed.
Fri Dec 15 201722:27NLShipment sorted
Fri Dec 15 201722:27NLShipment is at PostNL
Maar in alie express is het dus:
2017.12.16 16:45 (GMT-7): Bezorging mislukt
2017.12.15 14:47 (GMT-7): Zending in het lokale distributiecentrum
2017.12.15 07:48 (GMT-7): Het douane-inklaringsproces is gestart
Volgens postnl kunnen ze niet zien waar het pakketje is en ik dus contact moet opnemen met de verzener.
Maar die geeft weer aan:

Bezorging mislukt? Waarom haal je het dan niet op bij de afhaal locatie? .......

Ja als ik wist waar dat pakketje is wil ik dat best doen. Maar zelfs postNL weet dat niet |:( 8)7

• Medione1210
Bugs3 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:14:
[...]

Ik zag die waarschuwing ook op GB maar had het idee dat het een algemene melding was i.v.m. een sneeuwstorm in China. Maar het heeft dus betrekking op een sneeuwstorm in Polen?
Raar..... Ik heb daar niks over gehoord/gelezen in het nieuws....

"Due to the snowstorm, your order may arrive late. We apologize for any inconvenience."
Ik geloof ook niet dat het iets te maken heeft met Polen. Maar dat er daar iets misgaat is wel duidelijk. Ik hoor van steeds met mensen dat ze na 13.12 niks meer gehoord hebben. Dat is dan al de tweede verzendblunder van GB in een half jaar tijd.

Edit: ik heb via een 'ticket' geprobeerd uit te leggen aan GB dat er wellicht iets mis is met de pakketten waarvan de tracking is gestopt op 13 december in Polen. Helaas lijken ze het bericht niet eens te lezen, wat ik krijg een standaard antwoord.

Ik zal het nog eens proberen via de NL medewerker van GB op FOK.

[Voor 18% gewijzigd door Medione1210 op 04-01-2018 09:22]

Pagina: 1 2 3 ... 62 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee