China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:04
pandit schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:48:
[...]

Ik kijk bij het bestellen altijd naar de levertijden. Vaak 5 of 12 dagen. Die ook daadwerkelijk gehaald worden.
Ik ook, maar halen doen ze het niet. Het is er wel vlot, maar niet in het beloofde aantal dagen.

26 april besteld, 7 dagen levertijd, vandaag binnen. Dat is toch 7+3 dagen levertijd.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:19

Rouwette

Rouwette.com

LordSinclair schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:01:
[...]

Ik ook, maar halen doen ze het niet. Het is er wel vlot, maar niet in het beloofde aantal dagen.

26 april besteld, 7 dagen levertijd, vandaag binnen. Dat is toch 7+3 dagen levertijd.
Kun je vaak een euro claimen :)

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:40

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

LordSinclair schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:01:
[...]

En als je kijkt naar werkdagen?
Want volgens mij telt een weekend (en feestdagen) niet mee.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
magic_nl schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:58:
[...]

En als je kijkt naar werkdagen?
Want volgens mij telt een weekend (en feestdagen) niet mee.
Ik had recht op m'n euro, met dank voor de tip hierboven. Dus ome Ali was met mij eens dat het te laat was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bohey
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 04-06-2024
Tracking bij Peddler werkt omgekeerd eerst komt de bezorger daarna krijg je een mail met het bezorgmoment.😂😂😂. Contact opnemen met de helpdesk om duidelijkheid over het bezorgmoment te krijgen is zinloos.Je moet dus eigenlijk de hele dag thuis zijn van 09:00-21:00
Ik adviseer mensen om te klagen bij AliExpress zowel op de tracking page als bij de helpdesk.
Ook op Trustpilot bij AliExpress.com onder vermelding van je ordernr.
Choice items worden wel gewoon door PostNL bezorgt.Woon je in Amsterdam beperk je dan tot deze items.

[ Voor 7% gewijzigd door bohey op 30-05-2024 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@bohey Beetje onsamenhangend geheel.
Wat wil je nou eigenlijk duidelijk maken? En heb je alleen daarvoor een account aangemaakt? :?

BTW: je hoeft toch nooit thuis te zijn als iets bezorgd gaat worden? Dan gaat het alsnog naar een pakket-/servicepunt van de betreffende logistieke toko...

[ Voor 36% gewijzigd door ehtweak op 29-05-2024 22:35 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:07
Vrijwel al mijn paketten van Aliexpress zowel regulier als Choice zijn wel altijd netjes bezorgd via welke verzender dan ook. Meer frusterend vind ik zoals nu dat zowel PostNL als DHL melden dat ze vandaag langskomen en je kijkt vandaag nog een keer en blijkbaar zijn beide vertraagd... Kan gebeuren natuurlijk maar maak me niet blij met een dooie mus. Zeg dan direct dat het dinsdag wordt of iets. :P

Sorry frustratie moest er even uit. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomcs
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-12-2024
bohey schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:29:
Tracking bij Peddler werkt omgekeerd eerst komt de bezorger daarna krijg je een mail met het bezorgmoment.😂😂😂. Contact opnemen met de helpdesk om duidelijkheid over het bezorgmoment te krijgen is zinloos.Je moet dus eigenlijk de hele dag thuis zijn van 09:00-21:00
Ik adviseer mensen om te klagen bij AliExpress zowel op de tracking page als bij de helpdesk.
Ook op Trustpilot bij AliExpress.com onder vermelding van je ordernr.
Choice items worden wel gewoon door PostNL bezorgt.Woon je in Amsterdam beperk je dan tot deze items.
Ja, Peddler is echt erg. Bij mij nemen ze tenminste nog de moeite om 3 minuten voor de bezorging een mailtje te sturen dat de bezorger onderweg is. Al maakt dat ook niet uit omdat de Peddler bezorger hier gewoon alles op hetzelfde adres in de straat dumpt en dan mijn eigen huisnummer invult zodat ik de hele straat af mag bellen waar het dan bezorgd is. Volgende week komt er weer een Peddler pakket van Ali, als ik op tijd ben ga ik hem voor de deur opwachten zodat ie dat geintje niet voor de derde keer uit kan halen. Hun support reageert met standaardmailtjes en beloftes om het met de bezorger te bespreken, maar daarna blijft het stil.
ehtweak schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:34:
@bohey Beetje onsamenhangend geheel.
Wat wil je nou eigenlijk duidelijk maken? En heb je alleen daarvoor een account aangemaakt? :?

BTW: je hoeft toch nooit thuis te zijn als iets bezorgd gaat worden? Dan gaat het alsnog naar een pakket-/servicepunt van de betreffende logistieke toko...
Dat is juist het probleem, Peddler heeft geen service of ophaalpunten. Dus het is elke keer raden waar het nu weer heen gegaan is. Ik zou heel graag mijn Peddler bezorgingen ergens ophalen, al is het aan de andere kant van de stad. Maar als ze het niet ergens in de buurt dumpen, gaat het rechtstreeks terug naar China (of het wordt vernietigd) en is het nog erger.

[ Voor 22% gewijzigd door venomcs op 09-06-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mooi, die club werkt nog niet in mijn omgeving. Hopelijk houden we dat zo.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gelukkig, die bakfiets cowboys komen voorlopig niet in onze buurt:

https://www.peddler.com/nl/same-day-bezorgservice/

Wij bezorgen alles binnen Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Rotterdam en Groningen. Onze bakfietsen zijn dagelijks gevuld met bloemen, boodschappen, cadeaus, boeken, alcohol (levering met leeftijdsverificatie) en b2b leveringen.

Ben ik toch nog blij dat ik in een dorp woon. Lekker af en toe klagen over PostNL en DHL. Want AE schijnt tegenwoordig beiden te gebruiken. Maar dat spul komt tenminste wel hier thuis.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:08

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ai, zitten ze ook in Groningen? Nog geen last van gehad. Fingers crossed. Anders moet ik me aan hun én postnl gaan ergeren.

[ Voor 25% gewijzigd door Dwarlorf op 09-06-2024 22:25 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• venomcs
Bezorging van Peddler is inmiddels binnen. Na 2 dagen uitstellen op het laatste moment (zou maandag bezorgd worden, dan dinsdag, en dan woensdag), iets waarover je geen updates of informatie krijgt, alleen de datum verspringt om middernacht. Elke dag tussen 9:00-21:00 natuurlijk, je zou maar iets nodig hebben en 2 hele dagen voor niks gewacht hebben. Maargoed, vandaag kwam het, met 4 hele minuten tussen de "is onderweg" mail en de bezorging. Gelukkig was ik zowel thuis en had ik niets te doen waardoor ik gelijk naar de deur kon gaan. Nooit gedacht dat ik blij zou zijn als een Ali pakketje met PostNL komt... PostNL heeft een tijdje terug de track en trace verder uitgebreid met een tijdvak van ongeveer een uur zodra de bezorger onderweg is. Peddler doet liever het omgekeerde.

[ Voor 12% gewijzigd door venomcs op 12-06-2024 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-04 12:36
Er is vanuit Ali een pakketje onderweg naar mij. Volgens de tracking zat het eerst in Kazachstan en nu in Rusland. Denk dan dat het per trein komt.

Hopelijk levert me dat geen douane issues op omdat het door Rusland gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

VulcanRaven schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:05:
Er is vanuit Ali een pakketje onderweg naar mij. Volgens de tracking zat het eerst in Kazachstan en nu in Rusland. Denk dan dat het per trein komt.

Hopelijk levert me dat geen douane issues op omdat het door Rusland gekomen is.
Door Rusland is vrij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-04 20:14

Metalfreak

Hoije woh!

ehtweak schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:53:
Gelukkig, die bakfiets cowboys komen voorlopig niet in onze buurt:

https://www.peddler.com/nl/same-day-bezorgservice/

Wij bezorgen alles binnen Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Rotterdam en Groningen. Onze bakfietsen zijn dagelijks gevuld met bloemen, boodschappen, cadeaus, boeken, alcohol (levering met leeftijdsverificatie) en b2b leveringen.

Ben ik toch nog blij dat ik in een dorp woon. Lekker af en toe klagen over PostNL en DHL. Want AE schijnt tegenwoordig beiden te gebruiken. Maar dat spul komt tenminste wel hier thuis.
Ja, een vriendin van me ook, ze woont in Rotterdam, nooit besteld bij AliExpress, op aanraden van mij ook eens iets besteld daar. Kreeg niks van track & trace, alleen was op een gegeven moment in de status te zien dat het niet afgeleverd kon worden en retour is gestuurd 8)7

Godzijdank redden dat soort kansloze hipsterrandstadbedrijfjes het nooit tot in Limburg *O*

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomcs
Opeens is Peddler heel erg specifiek, tot op de minuut zelfs. Ik kan het me niet voorstellen, maar je weet maar nooit met deze amateurs. Volgende stap is zeker bezorging om 3 uur in de nacht. Dit keer past het door de brievenbus, dus ze zoeken het maar uit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wR1_Kprwx74QOmX4FQ1agztkdQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kHixO5mb3SM1Uo90uEzO7jHb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door venomcs op 23-06-2024 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:57
Iemand een idee met welke koerier in Nederland een pakketje van CNE komt? Deze staat namelijk al een paar dagen op “Released From Import Customs”, het pakketje was wel super rap in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-04 12:36
Puur uit nieuwsgierigheid, ik heb geen verwachtingen qua levertijd.

Pakketje uit China naar NL is onderweg, volgens de tracking pagina zou er 2e tracking code van UPS in Duitsland aan gekoppeld zitten. Die code bestaat, verwijst ook naar mijn adres en geeft aan nog niet ontvangen.

Volgens de tracking pagina is het pakketje via Kazachstan, Rusland, Belarus, Litouwen naar Polen gegaan. Vandaaruit naar customs en huidige status is customs cleared.

In welk land is het pakketje nu? Mag Polen namens NL de customs afhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Misschien niet helemaal on-topic (mijn pakket komt uit Thailand), maar ik kan (ook na wat zoekwerk) niet duidelijk krijgen of mijn pakket nog langs de douane zelf, of de inklaringsdienst van PostNL moet?

Verzendstatus staat op:

--
In transit
Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
THE NETHERLANDS · PostNL International
--

Is in dit geval het Acceptance Centre ook gelijk het douanepunt van PostNL, of is dit weer iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Inmiddels ontvangen en geen importkosten hoeven te betalen :)

Via de chat van PostNL gevraagd of het pakket voor mij te traceren was. Volgens hen kon dat niet, maar ze konden wel zien wanneer het pakket bij mij bezorgd ging worden.

Kreeg ik notabene de dag nadat het pakket bezorgd was in de PostNL app de melding dat er de volgende dag een pakket met hetzelfde T&T nummer bezorgd zou gaan worden.
Status: Pakket nog niet ontvangen door PostNL... 8)7

Wordt een beetje lang wachten op iets wat al binnen gekomen is dan... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 03:05

sjaool

Every life should have 9 cats

JorisM schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:23:
Inmiddels ontvangen en geen importkosten hoeven te betalen :)

Via de chat van PostNL gevraagd of het pakket voor mij te traceren was. Volgens hen kon dat niet, maar ze konden wel zien wanneer het pakket bij mij bezorgd ging worden.

Kreeg ik notabene de dag nadat het pakket bezorgd was in de PostNL app de melding dat er de volgende dag een pakket met hetzelfde T&T nummer bezorgd zou gaan worden.
Status: Pakket nog niet ontvangen door PostNL... 8)7

Wordt een beetje lang wachten op iets wat al binnen gekomen is dan... :P
Ach, die app is niet helemaal real time. Ik had ook een pakket met een 3SAL trackingcode maar er kwam een pakket met een heel andere trackingcode in de app. Die was ook niet te herleiden naar een trackingcode in de AliExpress app. Maar het pakket kwam wel gewoon aan.

Meestal gaat het gewoon goed. AliExpress levert tegenwoordig vaak binnen de gesteld termijn die ze opgeven bij het product.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:53
Ik heb een mattenset besteld bij AliExpress voor de auto, maar deze is niet aangekomen en ik kom er niet uit.

De verkoper verstuurd het vanuit Polen. Het pakket heeft de status verzonden, maar als je op de tracking link (cainiao.com) in de Ali app klikt, dan is de status: "Awaiting Seller Dispatch". Er staat bij dat DPD de vervoerder is, maar op de website van DPD Polen of Nederland wordt het tracking nummer niet herkend. Ook op websites als 17track wordt het tracking nummer niet herkend.

De verkoper reageert niet. AliExpress wijst mijn claim (ondanks escalatie) nu al 2x af. Zij zeggen dat uit de tracking blijkt dat het pakket bezorgd is, maar onderbouwen dat niet. Ik heb screenshots toegevoegd van de tracking pagina's van Ciaoniao en DPD, maar kennelijk negeren ze dit.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen om AliExpress te overtuigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wat bij mij de laatste keer geholpen heeft is alles via chatgtp en google translate vertalen naar het chinees. Inclusief screenshots van de trackingwebsites. het schijnt dat hun vertaalopties zo slecht zijn, dat je dat bijna altijd automatisch een afwijzing krijgt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabachata
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-02 14:17
Metalfreak schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:56:
[...]

Ja, een vriendin van me ook, ze woont in Rotterdam, nooit besteld bij AliExpress, op aanraden van mij ook eens iets besteld daar. Kreeg niks van track & trace, alleen was op een gegeven moment in de status te zien dat het niet afgeleverd kon worden en retour is gestuurd 8)7

Godzijdank redden dat soort kansloze hipsterrandstadbedrijfjes het nooit tot in Limburg *O*
Ik heb nu voor t eerst sinds jaren weer meerdere bestellingen geplaatst op AliExpress nadat ik hier en elders had gelezen dat t eigenlijk allemaal prima verloopt sinds de nieuwe EU invoerregels. Ik woon in Groningen. Bij mij alles probleemloos bezorgd via voornamelijk PostNL en tweemaal DHL. Allemaal afgegeven bij Pakketpunt nadat ik daarvoor had gekozen. Nul problemen ervaren met t hele proces, beter als vroeger nog, en nog net zo goedkoop ook. Verslavend zelfs met die Bundle Deals en Choice -70% 😅 Had weer wat besteld in eerste instantie omdat m'n KZ oordopjes waar ik jaren van had genoten de geest hadden gegeven. Op AliExpress veel goedkoper als zelfde item op Amazon of elders NL/EU. Oordopjes inmiddels ontvangen en weer enorm blij mee. Genieten voor €15 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-03 22:36
Wie kent het niet: Je koopt en betaalt bij tante Ali een hoeveelheid goederen. B.v. Bij aankoop van artikelen die samen boven de 10 euro uitkomen gratis verzending. Het zal wel maar ik koop en betaal van 1 artikel 10 stuks met een gezamenlijke waarde van ongeveer 32 euro. Aangegeven werd dat er meer dan 90000 van op voorraad zouden zijn. Na ongeveer een week krijg je te lezen dat de bestelling verlopen is. Ze sturen het dus doodleuk niet. Je krijgt trouwens wel je aankoopbedrag terug. Deze grap is me nu al meer dan 5 x overkomen. Ook met andere artikelen. Uitleg krijg je gewoon niet anders dan dat er verzendproblemen zouden zijn.
Wie herkent dit en heeft wel een eerlijuke uitleg gekregen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Shoppen we niet meer in China?
Ik denk dat Ali door de concurrentie van Temu de levertijden flink heeft ingekort. Op 9 januari om 00:39 3 verschillende items besteld, gistermiddag 13 januari bezorgd. 4,5 dag later! Bizar snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Jimster schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:47:
Ik denk dat Ali door de concurrentie van Temu de levertijden flink heeft ingekort. Op 9 januari om 00:39 3 verschillende items besteld, gistermiddag 13 januari bezorgd. 4,5 dag later! Bizar snel.
Zeker wel, en ik let er op bij Ali dat het product een 7-10 dagen levertijd heeft en dan is er weinig te klagen. Behalve in het PostNL topic misschien. Maar over het algemeen is het erg vlot in huis dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ja hoor, nog steeds. Wel veel selectiever. Vaak zijn precies dezelfde producten, voor een bescheiden meerprijs via amazon.de te bestellen.
Maar is het wel al ergens in een EU Warehouse. En heb je het snel in huis. En de zekerheid van het Amazon bestel/betaal/service platform.

Laatst wat knutselspullen rechtstreeks bij AE besteld. Ook dat was er allemaal binnen 10 dagen.
Wel wat geks, op 31 december 2024 een speciale knoopcel van Panasonic (Citizen condensator-accu) besteld. Is op 2 januari verstuurd, was op 8 januari in Luik.
En vervolgens heeft PostNL nog ruim een week nodig om het naar een of 't ander afhaalpunt te brengen, 7km verderop! (terwijl de pakketautomaat van PostNL hier om de hoek is)
Daarnaast had dat bubbeltjesenvelopje ook gewoon door de brienvenbus gepast. 8)7 Maar ja, PostNL's wegen zijn ondoorgrondelijk. ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-04 03:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Jimster schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:47:
Ik shop ook nog steeds in China. De bezorgtijden zijn tegenwoordig ook behoorlijk goed, tenzij de verkoper een zeer trage Cainao verzending kiest want dan kun je een maand wachten op je pakketje. Ik shop trouwens alleen op AliExpress omdat Temu mij om de een of andere reden tegenstaat (iets met zeer agressieve marketing ;) ).

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-04 14:47
Nou zal ik dan maar even laten zien dat ellenlange wachttijden uit China nog steeds bestaat? _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UExseBaONvPI8dhLOznlHUkl3s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qOcxeiDHzeuqufd13eQSpquA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ashundi schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:30:
Nou zal ik dan maar even laten zien dat ellenlange wachttijden uit China nog steeds bestaat? _/-\o_
Ik zie wel bij jouw tracking info staan "oversized"!?
Is wellicht datgene wat jij besteld hebt nogal groot? Dat zou wellicht kunnen verklaren waarom het zo lang onderweg is...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-04 14:47
ehtweak schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:44:
[...]

Ik zie wel bij jouw tracking info staan "oversized"!?
Is wellicht datgene wat jij besteld hebt nogal groot? Dat zou wellicht kunnen verklaren waarom het zo lang onderweg is...
Ja staat er inderdaad bij. Maar valt wel mee hoor, pakje van 3,5 kg 30cm x 25cm x 20cm. Ik ga echt geen motor proberen te bestellen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ashundi schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:56:
[...]

Maar valt wel mee hoor, pakje van 3,5 kg 30cm x 25cm x 20cm.
Ik heb zo'n idee dat dit voor China --> NL als AE pakje wel 'oversized' is. Dan weten ze geen gaatje meer te vinden ergens in de rolcontainers waar jouw 'oversized' package tussen past ... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:47

_Eend_

🌻🇺🇦

Ook kleine pakketjes kunnen lang onderweg zijn. Dit is een pakketje van 20 gr en 10x10x5 cm groot:
Days in transit 20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dbHR0FzzUGSolVTpNkxn41AKeo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dXHF85dkIiKkyDmAgeNutx7T.png?f=user_large

Volgens Parcelsapp.com is mijn pakketje al iets verder:
The shipment has arrived and is waiting for the customer to pick it up
7-1 verscheen er een pakketje in mijn PostNL app, met als status "Wachten op inklaring" en vorige week vrijdag was mijn pakketje ineens "Onderweg voor bezorging", en daar staat ie nu nog steeds op:
Bezorgtijd: vanaf afgelopen vrijdag om 15:00
Maar dat is dan weer een hele andere T&T code... Maar ik heb niets anders besteld dat nog onderweg is. :?

Al het andere spul in dezelfde bestelling is al binnen, maar op dit pakketje zit ik echt op te wachten, en het duurt maar... Hier zit namelijk het laatste (en meest belangrijke) onderdeeltje in om een projectje af te ronden. Redelijk frustrerend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straalman
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 31-01 01:11
Heren,

Ik heb 1 januari een pakket besteld bij AliExpress, alles leek goed te gaan tot 5 januari. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjlLtfrO4oJhtCapnUFdVTnNIWE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gFavPimsbGthKpGKBnusiCsu.png?f=fotoalbum_large

Hier zie je een melding dat PostNL mijn pakket fysiek niet heeft ontvangen. Hij staat al vast op deze status voor meer dan 2 weken. Ik heb ook contact opgenomen met PostNL en hun vertellen me dat ze echt nog niks binnen hebben gehad. Cainiao geeft aan dat het pakket bij PostNL is aangekomen en is overhandigd.

Moet ik me zorgen maken? En hebben mensen hier meer ervaring mee of kunnen mij hiermee helpen? Bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

@Straalman Ik zou me er niet al te druk om maken. Als ik mijn T&T code bekijk op de verschillende tracking sites krijg ik bij elke site een andere status te zien.

Als voorbeeld het pakketje wat ik eerder postte:
Aliexpress: Douaneafhandeling afgerond - 18 januari 23:43 MET
Parcelsapp: Delivered - 25 Jan 2025 17:17
17track: Import customs clearance complete, Carrier note: Customs clearance is complete - 2025-01-19 06:43

PostNL kijkt in hun "waarheid" aka hun systeem, Cainiao kijkt in hun waarheid. en zij moeten uit gaan van wat hun eigen systemen zeggen.

Ik kan het verschil tussen de statussen niet verklaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straalman
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 31-01 01:11
@_Eend_ Dankjewel voor je reactie, ik zal geduld moeten hebben. Wat raar is is dat de andere helft van mijn bestelling wel binnen een week was bezorgd, en dit lijkt een eeuwigheid te duren. Ik ga het afwachten, en ik zal een update plaatsten zodra ik meer weet.

In ieder geval bedankt voor je bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Kleine update: Mijn pakketje heeft nu de status "25 Jan 2025 13:04 - Delivery attempt unsuccessful.Delivery address is incorrect"

-O-

Inmiddels heb ik wel een andere verkoper gevonden op Ali die hetzelfde product verkoopt. Die ga ik maar eens proberen.. In NL/EU is er geen bedrijf dat hetzelfde artikel verkoopt, alleen wat dropshippers op Amazon, en dat duurt net zo lang als bij Ali, maar dan 3x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

En toen lag er ineens een klein pakketje in mijn brievenbus. Op het verzendlabel staat "no tracking" met schuin er onder een tracking code. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-03 17:21
Weet iemand toevallig hoe het precies zit met Peddler? Is deze koerier een keuze van Aliexpress of wordt dit in Nederland bepaald? Ik woon dus in Den Haag en alles wat niet door de brievenbus past begint nu wel heel irritant rondjes te draaien omdat ik niet thuis ben tijdens bezorgpogingen (tja, ik werk overdag).

Als deze Peddler alleen bij pakketjes van AE rijdt dan kan ik daar rekening mee houden en grotere items bestel ik dan bv op Banggood, als het maar hier in NL met PostNL of DHL bezorgd wordt (dan kan ik voor een afhaalpunt kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19

Wildfire

Joy to the world!

AliExpress is tegenwoordig echt snel. Vroeger was het altijd al snel 1-2 maanden wachten, maar onlangs iets besteld en was een week later al binnen. Op 13 maart weer twee dingetjes besteld bij Ome Ali en PostNL geeft aan deze binnen te hebben en ze morgen te bezorgen. Dat zou zelfs maar vijf dagen zijn geweest, met een weekend er nog tussen zelfs!

Zou het komen omdat ik bij deze bestellingen de nieuwe "pay after delivery"-optie heb gebruikt?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Wildfire schreef op maandag 17 maart 2025 @ 23:58:
AliExpress is tegenwoordig echt snel. Vroeger was het altijd al snel 1-2 maanden wachten, maar onlangs iets besteld en was een week later al binnen. Op 13 maart weer twee dingetjes besteld bij Ome Ali en PostNL geeft aan deze binnen te hebben en ze morgen te bezorgen. Dat zou zelfs maar vijf dagen zijn geweest, met een weekend er nog tussen zelfs!

Zou het komen omdat ik bij deze bestellingen de nieuwe "pay after delivery"-optie heb gebruikt?
Nee, ligt aan de vervoers wijze die ze gebruiken, hier in huis wordt er regelmatig iets besteld daar en de verzendsnelheid is wisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-04 15:31
Rouwette schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 00:54:
[...]

Nee, ligt aan de vervoers wijze die ze gebruiken, hier in huis wordt er regelmatig iets besteld daar en de verzendsnelheid is wisselend.
als je de Aliexpress Standaard shipping gebruikt is het 5-10 werkdagen.
maar heb ook al meerdere keren 4 dagen gezien maar ook 15 dagen (douane)

overigens een record van 1.5 dagen met Fedex (China > NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leander-s
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:04
Heeft toevallig iemand al vaker met dit bijltje gehakt?

Heb wat electronica besteld bij de officiële store van de fabrikant. (Via AliExpress). Waarde is boven de 150 euro met alle 4 de items bij elkaar, dus ben BTW en mogelijk invoerrechten verschuldigd. Dit is ook geen probleem en wil het graag betalen, echter lijkt de inklaring lang stil te liggen wat je ook kan zien aan de track en trace. ( 2 keer een scan dat het pakket wordt verwerkt door Customs, eerste keer was op 12-03. )
Dus ik vermoed dat er of een grote backlog is bij PostNL of de waarde/slecht niet bepaald kan worden. Verder nog geen bericht gehad van PostNL over dit pakketje en de status is volgens de standaard track en trace: "Fysiek niet aangeboden aan PostNL"

Contact opgenomen met de seller en die geeft aan dat ik hiervoor bij PostNL moet zijn, echter kan die over het algemeen weinig/niets meer vertellen dan de track en trace ook al aangeeft. Het is verstuurd met AliExpress standaard shipping, ofwel een LRxxxxNL code.

Kan ik nog iets extra's doen om te voorkomen dat het uiteindelijk wordt teruggestuurd/vernietigd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuidZ8lvHlg1aB_bMMvPYG7pcgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/39YiW6GwKKNYggzekTajeZQx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@leander-s De laatste tracking update is van 19 maart.
Da's toch nog niet zo lang geleden?

Gewoon ff geduld hebben. Kan soms weken duren.

Enne, BTW heb je als het goed is al betaald via AE. Check je online invoice maar.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leander-s
ehtweak schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:56:
@leander-s De laatste tracking update is van 19 maart.
Da's toch nog niet zo lang geleden?

Gewoon ff geduld hebben. Kan soms weken duren.

Enne, BTW heb je als het goed is al betaald via AE. Check je online invoice maar.
Dankjewel voor het antwoord, ik bestel regelmatig in het buitenland en heb hierom veel al gezien. Dit was de eerste keer dat ik iets bestelde bij AliExpress wat boven de 150 euro was.

Het lijkt nu goed te komen, vandaag een notificatie gehad dat de inklaring is voltooid en de factuur voor de kosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-04 15:31
leander-s schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 01:11:
Heeft toevallig iemand al vaker met dit bijltje gehakt?

Heb wat electronica besteld bij de officiële store van de fabrikant. (Via AliExpress). Waarde is boven de 150 euro met alle 4 de items bij elkaar, dus ben BTW en mogelijk invoerrechten verschuldigd. Dit is ook geen probleem en wil het graag betalen, echter lijkt de inklaring lang stil te liggen wat je ook kan zien aan de track en trace. ( 2 keer een scan dat het pakket wordt verwerkt door Customs, eerste keer was op 12-03. )
Dus ik vermoed dat er of een grote backlog is bij PostNL of de waarde/slecht niet bepaald kan worden. Verder nog geen bericht gehad van PostNL over dit pakketje en de status is volgens de standaard track en trace: "Fysiek niet aangeboden aan PostNL"

Contact opgenomen met de seller en die geeft aan dat ik hiervoor bij PostNL moet zijn, echter kan die over het algemeen weinig/niets meer vertellen dan de track en trace ook al aangeeft. Het is verstuurd met AliExpress standaard shipping, ofwel een LRxxxxNL code.

Kan ik nog iets extra's doen om te voorkomen dat het uiteindelijk wordt teruggestuurd/vernietigd?

[Afbeelding]
Zelfde probleem hier.

pakket 08-03 verzonden > 15-03 in NL > 25 kreeg ik pas een betaal link. daarbij ook nog dubbel aangeslagen.

lijkt erop dat ze grote vertraging hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leander-s
Brentjuh2000 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:11:
[...]

Zelfde probleem hier.

pakket 08-03 verzonden > 15-03 in NL > 25 kreeg ik pas een betaal link. daarbij ook nog dubbel aangeslagen.

lijkt erop dat ze grote vertraging hebben
Ja, dat vermoed ik ook. Vandaag mijn pakketje in ontvangst kunnen nemen gelukkig. Dus voor mij is het weer een leerzame les, daarnaast merk ik dat ik een beetje verwend ben geraakt met snelle verzending uit het buitenland. Het gaat hoe dan ook met eerdere en huidige pakketten altijd substantieel veel sneller dan een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-04 11:13
Laatste 2x besteld bij AE, en 2x binnen 10 dagen in huis, 1e pakketje van 12 euro (2 Dragonball etuis) met DHL geleverd. De andere gewoon met postnl. Mag niet klagen.

Je zal maar in Amerika wonen met dit in het verschiet.
https://archive.ph/btiqT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik bestel al sinds 2006 (!) spullen rechtstreeks uit China.
Eerst via eBay, en sinds 2015 via AE.

Al die jaren waren er wel eens hickups, (ver)late leveringen en soms disputes.
Maar het laatste half jaar gaat alles zo soepeltjes en snel. :Y

Nu ook weer, op 13 april wat speciaal gereedschap en wat zaken voor een smartwatch besteld (schermprotector, laadkabel, ander armbandje, etc.). Gisteren al afgeleverd. d:)b En ondanks dat de spullen van 4 verschillende verkopers kwamen, alles in één verpakking en keurig afgeleverd door PostNL.

Ze doen het steeds beter, die Chinezen. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ehtweak schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:24:
Nu ook weer, op 13 april wat speciaal gereedschap en wat zaken voor een smartwatch besteld (schermprotector, laadkabel, ander armbandje, etc.). Gisteren al afgeleverd. d:)b En ondanks dat de spullen van 4 verschillende verkopers kwamen, alles in één verpakking en keurig afgeleverd door PostNL.

Ze doen het steeds beter, die Chinezen. ;)
Lagen die spullen niet gewoon al in of nabij Nederland? Dat zie je volgens mij steeds vaker. Dat ook hier grote warenhuizen met spullen klaar staan voor levering.

Gasloos sinds juli 2024. PV Growatt MOD5000TL3-XH + 13x Jinko 440Wp, WPB Atlantic Explorer v4 270LC, L/L WP Mitsubishi SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Tanuki schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:34:
[...]

Lagen die spullen niet gewoon al in of nabij Nederland? Dat zie je volgens mij steeds vaker. Dat ook hier grote warenhuizen met spullen klaar staan voor levering.
Vaak wel, maar daar ligt helaas niet alles. En als je iets retour moet sturen krijg je nu een Nederlands adres waar je het naar retour kunt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Lagen die spullen niet gewoon al in of nabij Nederland?
Nope. Het is echt vanuit Shenzen verstuurd.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]
Dat ook hier grote warenhuizen met spullen klaar staan voor levering.
Veel van die AE producten zijn vaak wel via b.v. Amazon te leveren. En dan ligt het idd al in een warehouse van Amazon, meestal ergens in Duitsland.
Maar dan betaal/bestel je ook via Amazon. Het is dan wel wat duurder, maar sneller in huis.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Klopt, vaak wordt het echt wel vanuit China verstuurd, anders staat het er wel bij dat het vanaf een EU warehouse wordt verstuurd.

Een levering besteld op 14 april heb ik al op 19 april ontvangen.

Maar een andere bestelling van 27 maart staat al sinds 1 april 'stil'.... geen vooruitgang.
Al wel een tegoedbon ontvangen voor late bezorging. Ik heb het idee dat die bestelling niet meer gaat komen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.