"When you grow up your heart dies"
Ik heb een prime abonnement en heb ook deze ervaring, en de volgende dag in huis.sjaool schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:03:
Even wat anders dan China. Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat spullen op Amazon lager geprijsd zijn dan op AliExpress.
Iets anders, al is het misschien of-topic hier. Hoe gaat het tegenwoordig met bestellen bij onze westerburen, The UK? Is er inmiddels een handelsakkoord met de EU? Moet er invoerheffingen worden betaald?
Precies, zo zag ik opeens een cover voor mijn Samsung S23 Ultra van hetzelfde merk voor 4 euro minder te koop staan op Amazon. En met Prime dus de volgende dag gratis in huis. Het is dus wel iets om op te letten.pandit schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:50:
[...]
Ik heb een prime abonnement en heb ook deze ervaring, en de volgende dag in huis.
Iets anders, al is het misschien of-topic hier. Hoe gaat het tegenwoordig met bestellen bij onze westerburen, The UK? Is er inmiddels een handelsakkoord met de EU? Moet er invoerheffingen worden betaald?
Wat de UK aangaat. Ik heb daar vorige maand een pakketje besteld en moest inklaringskosten betalen. Dat is dus vaste prik.
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 03-07-2023 23:49 ]
Hmm goede tip ik heb ook Prime ma kijk er te weinig op denk iksjaool schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:24:
[...]
Precies, zo zag ik opeens een cover voor mijn Samsung S23 Ultra van hetzelfde merk voor 4 euro minder te koop staan op Amazon. En met Prime dus de volgende dag gratis in huis. Het is dus wel iets om te letten.
Wat de UK aangaat. Ik heb daar vorige maand een pakketje besteld en moest inklaringskosten betalen. Dat is dus vaste prik.
https://www.rouwette.com/
8/5 besteld
LS5119*****NL
LS5121*****NL
23-06-2023 22:49 Item has been cleared by customs
23-06-2023 07:21 Item is cleared by customs
17-06-2023 05:17 Pre-declaration of the item has been received by customs
02-06-2023 03:38 Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
31-05-2023 14:12 The shipment is handed over in bulk final acceptance of the item to be confirmed
17-05-2023 12:04 Pre-declaration of the item has been received by customs
17-05-2023 11:48 The item is ready for shipment
17-05-2023 10:48 The item is pre-advised to PostNL
Op dezelfde dag heb ik nog wat dingen besteld die heel andere tracking codes hebben gekregen en dat is allemaal rond 23/5 aangekomen.
LD4906*****BE
UL5112*****BE
LP005748*****884
2023-05-23 09:59 Belgium, Item delivered
2023-05-23 07:28 Belgium, The postman's delivery round for your item has started.
2023-05-23 06:02 Belgium, Your item has been assigned to the postman delivery round in the distribution center
2023-05-22 15:51 Your shipment has been delivered to the postal operator of the country of destination and will be delivered in the coming days.
2023-05-22 15:51 Belgium, Your shipment has arrived at the postal operator of the country of destination and will be delivered in the coming days.
2023-05-22 14:57 Belgium, Parcel is handled
2023-05-22 14:52 Belgium, bpost has received the item
2023-05-16 13:00 Arrival at export hub
2023-05-15 05:32 Item is ready for transport
2023-05-15 05:28 Item is announced / bpost received the information
Het lijkt alsof postnl wat problemen heeft om de internationale pakjes af te handelen.
Heb toevallig voor het eerst in tijden weer wat uit China besteld en die van Aliexpress in precies 1 week in huis. [Andere was een eerste bestelling bij Temu en die was nog sneller (via DHL), twee dagen later besteld en op dezelfde dag als die van AE binnen (beiden afgelopen zaterdag)]karel-lodewijk schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:34:
Het lijkt alsof postnl wat problemen heeft om de internationale pakjes af te handelen.
/f/image/FOTGJcC5bzD1IDOLSjop9OUu.png?f=fotoalbum_large)
Import customs clearance completeCarrier note: Import customs clearance complete
2023-07-06 09:24:18 GMT+2
Departed from customsCarrier note: Leaving customs
2023-07-06 09:24:18 GMT+2
Import customs clearance startedCarrier note: Import clearance start
2023-07-06 09:18:35 GMT+2
Arrived at customsCarrier note: Arrived at customs
2023-07-06 09:18:35 GMT+2
Departed from departure country/regionCarrier note: Left from departure country/region
2023-07-05 23:08:00 GMT+8
[ Voor 47% gewijzigd door apis29 op 11-07-2023 01:04 ]
De vorige keer werd zonder enige commentaar mijn dispute gesloten, want ik moest het maar ophalen bij het postkantoor.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Pakketje 1 is vandaag, een dag nadat ik een dispute gestart ben, alsnog bezorgd.magic_nl schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:03:
Pakketje nummer 2 is gisteren bezorgd.
Maar pakketje nummer 1 (veel eerder besteld) is er nog steeds niet.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Links pakket 1 waar ik alleen een afhaalcode heb, rechts pakket 2 waar ook een optie 'Reis van je pakket' verscheen in de app.
Wat zou nu de status zijn van pakket 1?
Ligt die nog ergens in een magazijn, of misschien gewoon bij het afhaalpunt?
Is dat te achterhalen?
Bijna een maand na de aangekondigde bezorgdatum.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Conclusie: Fucking onmogelijk.Cyberpope schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:01:
Weet iemand hoe je ali kunt overtuigen dat aangekomen bij lokaal bezorgcentrum niet hetzelfde is als dat je het kunt ophalen bij het postkantoor? Ik had daar in het verleden een screenshot van gemaakt, dat dit zelf in hun eigen systeem niet hetzelfde is, maar die ben ik kwijt.
De vorige keer werd zonder enige commentaar mijn dispute gesloten, want ik moest het maar ophalen bij het postkantoor.
Ik heb van PostNL na heel veel gedoe in elk geval een verklaring gekregen dat het niet op het postkantoor ligt en ik het daar niet op kan halen. Ali accepteert dat niet en geeft dan als adres het mailadres van fg@postn.nl door. Of te wel de gegevensfunctionaris die dan een verklaring zou gaan opstellen. Ja, vast.. Kansloos.
Dus beschouw je pakketje maar verloren zonder refund als er komt staan dat hij op het lokale bezorgpunt is en het niet bezorgd wordt.
Ik ga ze een oor aan naaien zodra kan. Ik heb nog een andere pakketje dat in de tracking verkeerd staat (bij douane) terwijl ik het hier al heb liggen. Die ga ik gewoon claimen. Wel 2x de waarde van pakketje dat verloren is gegaan, maar dikke doei.
Voor rest lijkt het me beter om ali maar te laten liggen vanaf nu. Ben klaar met het gedoe en is eigenlijk ook beter ook gezien wat toch meer van china moeten ontkoppelen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
(dit is geen brievenbuspakketje)
:strip_exif()/f/image/nvILibwUpkLRt8gXAU0LJioO.jpg?f=fotoalbum_large)
Wordt met de dag leuker met PostNL.
ParcelsApp maakt er van dat het tussen 8:30 en 21:30 bezorgd kan worden, lekker ruim dus.
[ Voor 10% gewijzigd door venomcs op 20-07-2023 01:29 ]
Anoniem: 217290
Fedex wilt echter geen moer doen behalve zeggen dat het bij de douane ligt maar je gaat mij niet wijsmaken dat het al sinds 16 juni bij de douane ligt en die er niks mee gedaan hebben. Sterker nog wat ik heb kunnen vinden is dat de douane het max 30 dagen mag vasthouden die zijn ook al verstreken maar het lijkt erop dat fedex gewoon geen zin heeft uberhaupt iets te ondernemen in deze. De afzender heeft ook al meerdere pogingen ondernomen maar ondertussen wachten we al ruim 6 weken op deze levering
De inklaringen worden overigens gedaan door de koeriersdienst (ook al beweert de klantenservice dat PostNL er niets aan kan doen) en liggen ook gewoon in een loods bij de koeriersdienst (in mijn geval PostNL) en dus niet bij de douane zelf, zie ook deze link:
https://www.belastingdien...waar-blijft-mijn-pakketje
Online lees ik op (klachten)fora en sociale media andere klachten over pakketten die wekenlang vastzitten op de afdeling inklaring, ook voorbij de 30 dagen. Ik vermoed een combinatie van pakketdrukte en te weinig personeel (mogelijk i.v.m. vakantie?) en misschien ook nog wel andere problematiek (storing?). Ik heb hier best begrip voor, maar als PostNL (of andere koeriersdienst) hier niet over communiceert, blijf je als klant in onzekerheid en weet je niet zeker of je pakket ergens op een stapel in een loods ligt of toch kwijtgeraakt is. Met name het gebrek aan transparantie vind ik een kwalijke zaak.
Als ontvanger kun je volgens mij niet veel in deze situatie. Alleen de verzender kan een onderzoek laten opstarten en dat kan nadat een pakket 30 dagen bij de douane vast zit. Als een pakket niet geleverd wordt, kun je als ontvanger bij verzender een terugbetaling (of herzending, als je dat aandurft...) aanvragen. Ik mag toch hopen dat verzender dit dan weer kan verhalen op de koerierdienst....
Ik heb eigenlijk nog nooit een dispute verloren. Bij mij is het meestal binnen enkele minuten al goedgekeurd en ik krijg het geld terug. Helaas zie je dan wel dat er bij de conversie van dollars naar euro's in combinatie met de dagkoers soms wat geld verloren gaat.Cyberpope schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:29:
[...]
Conclusie: Fucking onmogelijk.
Ik heb van PostNL na heel veel gedoe in elk geval een verklaring gekregen dat het niet op het postkantoor ligt en ik het daar niet op kan halen. Ali accepteert dat niet en geeft dan als adres het mailadres van fg@postn.nl door. Of te wel de gegevensfunctionaris die dan een verklaring zou gaan opstellen. Ja, vast.. Kansloos.
Dus beschouw je pakketje maar verloren zonder refund als er komt staan dat hij op het lokale bezorgpunt is en het niet bezorgd wordt.
Vorige week nog twee disputes aan moeten maken vanwege een fout van DHL die het (gecombineerde) pakketje dan maar retour stuurde, maar dat was meteen gefixt.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Dat is mooi voor je en had ik eerst ook.Metalfreak schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:27:
[...]
Ik heb eigenlijk nog nooit een dispute verloren. Bij mij is het meestal binnen enkele minuten al goedgekeurd en ik krijg het geld terug. Helaas zie je dan wel dat er bij de conversie van dollars naar euro's in combinatie met de dagkoers soms wat geld verloren gaat.
Vorige week nog twee disputes aan moeten maken vanwege een fout van DHL die het (gecombineerde) pakketje dan maar retour stuurde, maar dat was meteen gefixt.
Maar sinds de optie erbij is "arrived at local <weet het niet meer>" gaat het bij mij mis.
Elke keer afwijzing met de vermelding ga het maar ophalen bij het postkantoor. Chat's van postNL worden niet als bewijs gezien. Alleen een repons van fg@postnl.nl, die je nooit krijgt.
Zodra er iets anders staat bij tracking krijg ik ook binnen paar minuten mijn geld (zoals dat pakketje wat wel binnen was, maar volgens de tracking bij de douane stond.).
Ik heb precies hetzelfde met een pakketje die gelukkig maar een paar euro kostte. Besteld in april en hangt al sinds begin juni bij het lokale sorteercentrum. PostNL wil niks doen en laat me contact opnemen met de verzender. En AliExpress sluit nu mijn dispute met de opmerking dat ik het moet gaan ophalen bij het postkantoor...Cyberpope schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:35:
[...]
Dat is mooi voor je en had ik eerst ook.
Maar sinds de optie erbij is "arrived at local <weet het niet meer>" gaat het bij mij mis.
Elke keer afwijzing met de vermelding ga het maar ophalen bij het postkantoor. Chat's van postNL worden niet als bewijs gezien. Alleen een repons van fg@postnl.nl, die je nooit krijgt.
Zodra er iets anders staat bij tracking krijg ik ook binnen paar minuten mijn geld (zoals dat pakketje wat wel binnen was, maar volgens de tracking bij de douane stond.).
Geen tijd meer in steken.....Josefien schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 07:42:
[...]
Ik heb precies hetzelfde met een pakketje die gelukkig maar een paar euro kostte. Besteld in april en hangt al sinds begin juni bij het lokale sorteercentrum. PostNL wil niks doen en laat me contact opnemen met de verzender. En AliExpress sluit nu mijn dispute met de opmerking dat ik het moet gaan ophalen bij het postkantoor...
Ali keurt je dispute pas goed als je een getekende verklaring hebt van Postnl en verwijst daarvoor naar FG@postnl.nl. Die krijg je nooit. Dus alle tijd die je erin steek is verloren. Jammer, maar gewoon afschrijven.
Hier ook, pas nog in 6 dagen. 24juli gekocht en de 31e geleverd.sjaool schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:29:
Ik mag de laatste tijd niet klagen over AliExpress. Alles wat met levertijd garantie besteld wordt is ook daadwerkelijk heel snel binnen.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Hier exact hetzelfde... Pakket uit de UK dat op 31/7 bij Inklaringen is binnengekomen. De kosten heb ik die avond betaald en sindsdien ligt het pakket maar een beetje op het depot te liggen. Heb jij inmiddels al wel je pakketje ontvangen?charlottegrey schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:07:
Geen ervaringen met FedEx en ook geen pakket uit China, maar ik heb een pakket uit de UK dat al weken vastzit bij de douane/afdeling inklaringen van PostNL. Alle belastingen zijn al betaald, dus er zouden geen inklaringskosten meer moeten volgen. Een eerder vergelijkbaar pakket van dezelfde afzender ging op 5 juni binnen 1 dag door customs (zonder extra kosten).
De inklaringen worden overigens gedaan door de koeriersdienst (ook al beweert de klantenservice dat PostNL er niets aan kan doen) en liggen ook gewoon in een loods bij de koeriersdienst (in mijn geval PostNL) en dus niet bij de douane zelf, zie ook deze link:
https://www.belastingdien...waar-blijft-mijn-pakketje
Online lees ik op (klachten)fora en sociale media andere klachten over pakketten die wekenlang vastzitten op de afdeling inklaring, ook voorbij de 30 dagen. Ik vermoed een combinatie van pakketdrukte en te weinig personeel (mogelijk i.v.m. vakantie?) en misschien ook nog wel andere problematiek (storing?). Ik heb hier best begrip voor, maar als PostNL (of andere koeriersdienst) hier niet over communiceert, blijf je als klant in onzekerheid en weet je niet zeker of je pakket ergens op een stapel in een loods ligt of toch kwijtgeraakt is. Met name het gebrek aan transparantie vind ik een kwalijke zaak.
Als ontvanger kun je volgens mij niet veel in deze situatie. Alleen de verzender kan een onderzoek laten opstarten en dat kan nadat een pakket 30 dagen bij de douane vast zit. Als een pakket niet geleverd wordt, kun je als ontvanger bij verzender een terugbetaling (of herzending, als je dat aandurft...) aanvragen. Ik mag toch hopen dat verzender dit dan weer kan verhalen op de koerierdienst....
Mee eens, heb nu met m'n laatste bestelling waarschijnlijk een persoonlijk record. Donderdag besteld en morgen (Dinsdag) wordt het al geleverd.sjaool schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:29:
Ik mag de laatste tijd niet klagen over AliExpress. Alles wat met levertijd garantie besteld wordt is ook daadwerkelijk heel snel binnen.
I served in a company of heroes.
Maar eergisten is dit pakket bvb binnen gekomen
LS511955271NL postcode: 2040
Het is verzonden op 8/5 en is dus 3 maanden en 1 dag onderweg geweest en ik heb geen idee waarom.
09-08-2023 13:47 The item has been delivered successfully
09-08-2023 09:37 The item is out for delivery
09-08-2023 09:21 The item is out for delivery
09-08-2023 09:14 The item is out for delivery
08-08-2023 20:14 The item has arrived at the domestic sorting centre
08-08-2023 20:12 The item is on transport to the local sorting centre
23-06-2023 22:49 Item has been cleared by customs
23-06-2023 07:21 Item is cleared by customs
17-06-2023 05:17 Pre-declaration of the item has been received by customs
02-06-2023 03:38 Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
31-05-2023 14:12 The shipment is handed over in bulk final acceptance of the item to be confirmed
17-05-2023 12:04 Pre-declaration of the item has been received by customs
17-05-2023 11:48 The item is ready for shipment
17-05-2023 10:48 The item is pre-advised to PostNL
Vandaag allebei binnen. Netjes!
Ach had er 1 in januari besteld 12 dagen later staat ie in de post app.Josefien schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 07:42:
[...]
Ik heb precies hetzelfde met een pakketje die gelukkig maar een paar euro kostte. Besteld in april en hangt al sinds begin juni bij het lokale sorteercentrum. PostNL wil niks doen en laat me contact opnemen met de verzender. En AliExpress sluit nu mijn dispute met de opmerking dat ik het moet gaan ophalen bij het postkantoor...
En hij werd halverwege in juli geleverd.
Ali is de laatste tijd wel snel alleen hier in Nederland (den Haag waar ze steeds vandaan komen ) duurt het meestal wat langer.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
2023-09-07 09:50 In afwachting van transit naar het eindafleverkantoor
2023-09-07 07:14 Vertrokken bij de douane
2023-09-07 06:30 Vertrokken uit transitland/-regio
2023-09-07 00:13 Verlaat transitland/-regio
2023-09-06 23:06 Aangekomen bij douane
2023-09-06 16:06 Aangekomen in transitland/-regio
Ik heb de T&T ook al door de postNL track and trace gegooit, en die zeggen dat het pakket nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt is.
Baal hier wel een beetje van, maar aan de andere kant kun je het ook verwachten. Tenslotte was het prijsverschil te groot om het ergens anders te bestellen.
[ Voor 11% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 13-09-2023 21:42 ]
Onderweg voor bezorging
In afwachting van transit naar het eindafleverkantoor
Dit pakket heeft deze status al sinds 07-09-2023, en er komt geen vooruitgang in.
Als ik de Track en Trace invul op postnl zeggen die ook het pakket nog niet te hebben ontvangen.
De Track en Trace ziet er als volgt uit LS*********NL,kinkymen schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:42:
Als het trackingnummer met UT begint, is dat normaal. Ligt weken bij postnl en komt met brievenpost, dus die Track en Trace heb je weinig aan.
Heb met dit type track en trace codes nooit problemen gehad en kwamen de pakketen gauw binnen.
Moet nu 10 dagen wachten, wat daarna gebeurd geen idee.
Hiero geen problemen. Vandaag nog een pakketje ontvangen en vorige week ook.kinkymen schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:27:
Ik kan alleen zeggen dat bij mij zowel LS als UT pakketjes al 3 weken bij het lokale postkantoor van PostNl liggen. Het lijkt of ze momenteel totaal geen aliexpress pakketjes meer bezorgen
Wat ik wel irritant vind is dat ik vaker dingen binnen krijg in een verkeerde kleur of formaat. Terugsturen is natuurlijk geen optie dus is het vaak een (gedeeltelijke) refund aanvragen

Is al weer een tijd geleden dat ik daar besteld had, vroeger had je gratis levertijden van 3 a 4 weken maar dat is nu dik twee maanden en anders moet je bijbetalen
Ik heb hetzelfde met een pakketje en heb ook nog per ongeluk op ontvangen geklikt in de app, dus zie nu geen statusupdates meer.kinkymen schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:27:
Ik kan alleen zeggen dat bij mij zowel LS als UT pakketjes al 3 weken bij het lokale postkantoor van PostNl liggen. Het lijkt of ze momenteel totaal geen aliexpress pakketjes meer bezorgen
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ik bestel de laatste tijd vrij veel op AliExpress maar de levertijd is flink verbeterd. Tegenwoordig heb ik alles ook echt binnen 12 dagen en soms zelfs als na 5 dagen in huis. Het hangt er een beetje vanaf voor hoeveel je besteld en wat je besteld. Het staat trouwens allemaal duidelijk in app aangegeven.NicoHF schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:52:
Als er op aliexpres staat leverdatum 4 december, zal het dan echt pas rond die datum komen of kan dat ook even goed een maand eerder zijn?
Is al weer een tijd geleden dat ik daar besteld had, vroeger had je gratis levertijden van 3 a 4 weken maar dat is nu dik twee maanden en anders moet je bijbetalen
:strip_exif()/f/image/8rWeQNMTsgxEfjOWKgpEj6l8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kreeg 's ochtends "departed from customs" en dezelfde middag stond een bakfiets van Peddler (jawel, die soort "thuisbezorgd" voor winkeliers zonder eigen bezorgdienst) voor de deur, met het pakketje.
@Metalfreak als ik op de website naar "order details" kan ik nog de tracking bekijken, of krijgt die dan geen updates meer?
Inmiddels is het pakketje al even binnen hoorsympa schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:06:
De laatste afgeleverde zending ging op het laatst wel heel erg snel.
Ik kreeg 's ochtends "departed from customs" en dezelfde middag stond een bakfiets van Peddler (jawel, die soort "thuisbezorgd" voor winkeliers zonder eigen bezorgdienst) voor de deur, met het pakketje.
@Metalfreak als ik op de website naar "order details" kan ik nog de tracking bekijken, of krijgt die dan geen updates meer?
Ik moest even graven in m’n geheugen. Maar hier ook een week later ontvangen gelukkig.charlottegrey schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:42:
@Rogar : sorry voor de late reactie. Ik heb mijn pakket uiteindelijk nog mogen ontvangen. En de verzender heeft gelukkig de onterechte inklaringskosten aan mij vergoed. Hopelijk heb jij jouw pakket inmiddels ook binnen!
[ Voor 255% gewijzigd door SE USER op 22-12-2023 10:27 ]
Op 2-januari een RK61 Royal Kludge Wireless Mechanical Keyboard besteld, volgende dag was het al verstuurd en zojuist geleverd. 6 dagen later!
Verstuurd met de gratis 12-day delivery AliExpress Standard Shipping optie vanuit Fenggang Town, China.
Had verwacht dat het langer zou gaan duren vanwege de vakantiedrukte enzo. Maar positief verrast
:fill(white):strip_exif()/f/image/qi5rg4bOzAkYHvVbXTVoOOKv.png?f=user_large)
Dan heb je geluk. Meestal gaat het bij mij ook goed maar nu heb ik 4 producten die in het magazijn zijn samengevoegd en waarvan er 3 zeker 12-day delivery hadden die als sinds 15 december onderweg zijn. Het werkt dus prima zolang ze de producten maar niet samenvoegen en versturen met Cainao Standard For Special Goods. Dit gaat ze wel een slechte recensie opleveren.barber schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:15:
Zo snel als nu heb ik nog nooit iets ontvangen vanuit AliExpress!
Op 2-januari een RK61 Royal Kludge Wireless Mechanical Keyboard besteld, volgende dag was het al verstuurd en zojuist geleverd. 6 dagen later!
Verstuurd met de gratis 12-day delivery AliExpress Standard Shipping optie vanuit Fenggang Town, China.
Had verwacht dat het langer zou gaan duren vanwege de vakantiedrukte enzo. Maar positief verrast
[Afbeelding]
Het pakketje is nu eindelijk bij de line haul office dus dan duurt het nog wel ruim een week voordat ik de spullen binnen krijg.
2023-12-29 10:28 besteld
2024-01-02 12:21 bezorgd
4 dagen dus
Alleen nu heb ik een foutje gemaakt. Ik had 2 artikelen met 7-daagse, en 1 artikel met 12-daagse levering in 1 aankoop. Maar blijkbaar valt dat niet te combineren en is dat ene artikel dus onderweg met Cainiao Super Economy Global met een verwachte levering in maart

Het zijn 3 artikelen die nodig waren voor een reparatie van 1 product.
[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 10-01-2024 13:37 ]
Ls##NL -PostNL
Op een of andere manier is de bezorgdatum van cainiao vandaag opeens uit de postnl app. Veranderd naar onbekend. Zou postnl dit pakketje op het laatste moment toch even opzij zetten?
Ik heb dat met meerdere pakketjes afgelopen week, dinsdag zouden er 3 ali pakketjes bezorgd worden, dat werden eer op het laatste moment 2 werkelijk, die eene stond weer opgreet3 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:57:
Ruim een maand geleden iets besteld bij ali, verzonden bia cainiao. Gisteravond kon ik het trackingnummer in de postnl app zien met een bezorgdatum + tijd van vandaag. Samen met een ander pakketje die ik in NL besteld heb.
Op een of andere manier is de bezorgdatum van cainiao vandaag opeens uit de postnl app. Veranderd naar onbekend. Zou postnl dit pakketje op het laatste moment toch even opzij zetten?
Je pakket is (bijna) bij PostNL.
Gister zou hij opnieuw bezorgd worden maar dat is ook niet gebeurd. En heeft hij weer dezelfde status..https://www.rouwette.com/
Zendingen komen bij mij ook vaak binnen in de app als pakket met levertijd van 'onbekend', 'vandaag' of 'morgen'.
Meestal verdwijnt dat snel en staat 'ie een aantal dagen later tussen de foto's van normale poststukken. Wat ik ook wel weer begrijp. Vaak zijn het toch kleine bubbel-enveloppen die niet met de pakketbezorger mee hoeven.
Stond er dus eerst wel een datum bij je pakketjes, die daarna verwijderd is? Zou het kunnen dat postnl de pakketjes eruit haalt en langer vast houdt? Postnl zal waarschijnlijk minder per ali pakketje krijgen tov bijv een bol pakketje.Rouwette schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:03:
[...]
Ik heb dat met meerdere pakketjes afgelopen week, dinsdag zouden er 3 ali pakketjes bezorgd worden, dat werden eer op het laatste moment 2 werkelijk, die eene stond weer opJe pakket is (bijna) bij PostNL.
Gister zou hij opnieuw bezorgd worden maar dat is ook niet gebeurd. En heeft hij weer dezelfde status..
Snap ik. Maar de handelingen om hem eruit te halen, apart te houden en later bezorgen werken voor postnl alleen kosten verhogend. Dus gok van niet.greet3 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:17:
[...]
Stond er dus eerst wel een datum bij je pakketjes, die daarna verwijderd is? Zou het kunnen dat postnl de pakketjes eruit haalt en langer vast houdt? Postnl zal waarschijnlijk minder per ali pakketje krijgen tov bijv een bol pakketje.
Meestal wordt hij (tegen afspraken met ali in ) op de reguliere poststapel gegooid en via die kant (niet) bezorgd. Tegen Ali melden ze als bezorgd en kun jij fluiten naar je refund.
Dat zou je denken idd. Het eerste pakketje van iedere nieuwe ali account, wordt altijd wel binnen een week bezorgd. De tweede en latere pakketjes hebben vaak lange levertijden via postnl.Cyberpope schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:20:
[...]
Snap ik. Maar de handelingen om hem eruit te halen, apart te houden en later bezorgen werken voor postnl alleen kosten verhogend. Dus gok van niet.
Dat kan ook zijn dat Ali voor dat eerste pakketje meer betaald en het daardoor met een andere route komt. Ali heeft daar belang bij. PostNL niet. Dat blijven dezelfde incompetente prutsers, alleen als je meer betaald krijgt je de minder incompetente prutsers en gaat het vaker goed.greet3 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:28:
[...]
Dat zou je denken idd. Het eerste pakketje van iedere nieuwe ali account, wordt altijd wel binnen een week bezorgd. De tweede en latere pakketjes hebben vaak lange levertijden via postnl.
Wat is de status van jouw pakket in PostNL?greet3 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:28:
[...]
Dat zou je denken idd. Het eerste pakketje van iedere nieuwe ali account, wordt altijd wel binnen een week bezorgd. De tweede en latere pakketjes hebben vaak lange levertijden via postnl.
Ik heb dat namelijk ook heel vaak. PostNL geeft al een bezorgtijd aan wanneer ze het pakket nog niet ontvangen hebben. De status is namelijk "Je pakket is (bijna) bij PostNL." Wanneer ze weten dat ze de bezorgtijd niet gaan halen, omdat ze het niet voor een bepaalde tijd ontvangen hebben, verandert de tijd naar | De bezorgtijd nog niet bekend".
Dat zou het verschil kunnen zijn. De ene keer betaalt Ali wat meer en wordt het tijdig bezorgd, de andere zendingen betalen ze minder dan bijv bol.com en voor de prijsdifferentiatie mag dat pakketje waar minder voor betaald is, niet te snel geleverd worden.Cyberpope schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:33:
[...]
Dat kan ook zijn dat Ali voor dat eerste pakketje meer betaald en het daardoor met een andere route komt. Ali heeft daar belang bij. PostNL niet. Dat blijven dezelfde incompetente prutsers, alleen als je meer betaald krijgt je de minder incompetente prutsers en gaat het vaker goed.
Als case heb ik mn studie gehad dat de goedkopere vroegere Philips TV’s duurder waren in productie dan de betere TV’s, omdat in de goedkopere een extra chip verwerkt zat om de prestaties te drukken. Voor prijsdifferentiatie. Nu zeg ik niet dat postnl dat doet. Afwijken van een standaard procedure zou meer kosten, zou je denken.
@Jimster : de postnl toonde vorige week “nog niet bekend” voor mn trackingnummer. Gisteren was het pakketje door de douane volgens cainaio, parcelapp, etc. Toen zag je opeens ook in de postnl een bezorgdatum en tijd van vandaag. Ik bestelde gisteren ook iets bij een nl webshop, en dat pakketje kreeg ook vandaag als bezorgdatum.
Vanmorgen verdween de bezorgdatum van ali uit de postnl app, en intussen is het Nederlandse pakketje nu wel bezorgd.
Krijg ik later een mail dat er kosten voor invoerrechten, belastingen en toeslagen.
Deze kosten zijn veel hoger dan de waarde van het pakket

Wat gebeurd er als ik het pakket niet ophaal? Moet ik dan alsnog die kosten betalen of?
Is ali geen onderdeel van het clubje die de douanekosten vooraf al berekent?vincent_1971 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:26:
Heb iets besteld op Aliexpress. Kreeg van Fedex een mailtje dat het bezorgd gaat worden. Heb gekozen voor een afhaalpunt.
Krijg ik later een mail dat er kosten voor invoerrechten, belastingen en toeslagen.
Deze kosten zijn veel hoger dan de waarde van het pakket![]()
Wat gebeurd er als ik het pakket niet ophaal? Moet ik dan alsnog die kosten betalen of?
https://www.belastingdien...tw-melden-eenloketsysteem
Heb nog nooit via FedEx iets ontvangen wat ik bij Ali heb besteld.
Alleen maar PostNL of DHL.
Alle artikelen kwamen conform de aangegeven leverdatum aan. Sommige zelfs eerder.
En vroeger duurde het weken, nu is het binnen 10 dagen geleverd. Alles via Post.nl en goed te volgen via Ali en daarna via de Post.nl app.
De artikelen waren horloges, sd stick, meetapparatuur en een camera.
Ook de meeste nutteloze baan ook, werken op de klantafdeling bij PostNL. Weet niets, Kan niets, Mag niets.
Ga dan postbezorgen. Die komen ze nog 100den te kort en draag je bij aan doelstelling van PostNL.
De postnl app gaf eerst een datum aan, toen opeens de dag erna verdween de datum. Vervolgens werd het pakketje gescand en zag je een afbeelding in de app inclusief een nieuwe bezorgdatum, maar op de dag van verhuizing werd het toch niet geleverd. En op twitter reageren ze niet. Wat is er aan de hand?Cyberpope schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:49:
En jawel. PostNL verkloot het weer.
:strip_exif()/f/image/YvcoVzxk4NFJ5AInINdxoWIz.jpg?f=fotoalbum_large)
Standaard Postnlgedrag. Niet gelukt om te leveren, komt nog wel weer.greet3 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:43:
[...]
De postnl app gaf eerst een datum aan, toen opeens de dag erna verdween de datum. Vervolgens werd het pakketje gescand en zag je een afbeelding in de app inclusief een nieuwe bezorgdatum, maar op de dag van verhuizing werd het toch niet geleverd. En op twitter reageren ze niet. Wat is er aan de hand?
[Afbeelding]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Dan haal jij het gemiddelde omhoog en fijn voor jou. Onderstaand bericht lijkt bijna standaard te zijn bij postnl.Artwido schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:14:
Alles via Post.nl en goed te volgen via Ali en daarna via de Post.nl app.
:strip_exif()/f/image/GGSOFLKFJ6QGfEGyqxHQDTpO.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand hier ervaring mee en is er toch nog een mogelijkheid dat ik mijn pakketjes kan krijgen?
De verzender is verantwoordelijk en zou een verzoek tot onderzoek moeten doen bij postnl. In theorie.... Dit zou je nog aan aliexpress kunnen terugkoppelen, dat dit volgens de nederlandse wet is, maar ik zou het product afschrijven en verder gaan met je leven.tom_okp schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:37:
Mijn pakketje van Ali zou binnen 10 dagen geleverd worden, pakketje kwam netjes na een aantal dagen aan in Nederland. Dit was ongeveer een half jaar geleden, en mijn pakketje ligt nog steeds bij de douane. Ik heb contact opgenomen met de douane, die geven aan dat ik bij postnl moet zijn. Postnl zegt dat ik bij aliexpress moet zijn. En aliexpress zegt dat ik bij de lokale postbezorger moet zijn (postnl). Oftewel 2 kasten en één muur of iets in die trant.
Iemand hier ervaring mee en is er toch nog een mogelijkheid dat ik mijn pakketjes kan krijgen?
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Als jij de DHL app gebruikt en dezelfde naam hebt gebruikt + adres krijg je de code in je DHL app.badros86 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:16:
Ik heb drie pakketjes van Temu in een pakketautomaat van DHL zitten. De code op de pakketjes uit de automaat te halen heb ik echter niet gekregen. Best vaag 🙈
*Ofwel je wordt gedwongen om het te gebruiken of de web versie uiteraard.
Vermoedelijk als je inlogt zie de codes staan.
Thnx voor de tip.PatRamon schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:36:
[...]
Als jij de DHL app gebruikt en dezelfde naam hebt gebruikt + adres krijg je de code in je DHL app.
*Ofwel je wordt gedwongen om het te gebruiken of de web versie uiteraard.
Vermoedelijk als je inlogt zie de codes staan.
Probleem is een beetje dat Temu het adres van de pakketkluis heeft gebruikt en ook niet mijn emailadres aan DHL heeft doorgegeven. Ik heb een ticket bij Temu aan laten maken en wacht het af. Bij DHL zelf konden ze me helemaal niet verder helpen omdat ik ontvanger ben.
Verzending naar parcelstation = goedkoper en/of afhaalpunt.badros86 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:55:
[...]
Thnx voor de tip.
Probleem is een beetje dat Temu het adres van de pakketkluis heeft gebruikt en ook niet mijn emailadres aan DHL heeft doorgegeven. Ik heb een ticket bij Temu aan laten maken en wacht het af. Bij DHL zelf konden ze me helemaal niet verder helpen omdat ik ontvanger ben.
Wellicht dat het de afspraak zo is bij Temu.
DHL kan idd niks doen omdat jij niet de verzender bent.
Maak eerst zo DHL account aan + PostNL en verifieer je via IDIN zodat jij de bewoner bent.
En elk pakket wat naar jou huis toe komt staat al in je app van dhl/postnl en kun je hem zelf ook verandern.
Enigste wat wel telt... Gebruik de juiste naam (geadresseerde)
Ofwel "Jantje Beton"
En niet "J.Beton" * Want dan kan het voorkomen dat je hem niet ziet.
Correctie: bij PostNL ging het pakketje na drie dagen vanzelf van de automaat naar een afhaalpunt waar ik het op kon halen op vertoon van een legitimatiebewijs.
Update: ik ontving gewoon de code voor de pakketautomaat van Temu per e-mail, niks aan de hand dus.
[ Voor 21% gewijzigd door racao op 16-02-2024 01:49 ]
2024-01-28 01:31
GMT+8
Onderweg voor bezorging
Verlaat land/regio van herkomst
Vervolgens zie ik hem in postnl.post op de 29ste:
Shipping history
29/01/2024 11:50 The item is ready for shipment
29/01/2024 10:50 The item is pre-advised to PostNL
Inmiddels zijn we 2 weken verder en ziet het er niet uit alsof het verder gaat, is dit gewoon een kwestie van geduld hebben?
Het is overigens een bedrag van 180 op de ali site, zonder btw hebben ze er 150 van gemaakt dus ik zou nog ergens douane kosten moeten betalen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verderf op 15-02-2024 11:03 ]
| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Geforce 5080 Xtreme Waterforce | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Zou volgens de verwachting 10 februari bezorgd worden, maar staat al sinds 15 januari op ‘verzonden uit magazijn’.
De teller geeft aan dat ze nog 52 dagen hebben om het te bezorgen.
Ben benieuwd of, en wanneer dat gebeurt.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Zie ook deze post op Twitter @PostNL
[ Voor 32% gewijzigd door driedees op 22-02-2024 21:03 . Reden: X-link aangepast ]
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Ik zie gewoon letterlijk vanaf de bank het bestelbusje de straat in en uiteindelijk zonder te stoppen mijn huis voorbij rijden. Dus ik denk: ow okay, dan komt hij straks langs. Prompt, paar minuten laten krijg ik een bevestiging dat het pakketje is afgeleverd!
Gelijk PostNL gechat en die zou "navraag doen bij de bezorger", waarna ik dan na 2 uur een belletje of een email zou krijgen. En wat denk je: Geen email, geen belletje dus.
Dispute geopend bij Ali, die zeggen dood leuk: afgegeven, case closed. En ze gaan echt geen moeite doen voor jou om te achterhalen of een bezorgdienst in NL hun werk wel doet.
In dit geval is het de bezorger die het pakketje achterover heeft gedrukt, echter ligt de bewijslast bij mij.
23-02-2024: Rectificatie
[ Voor 8% gewijzigd door XenoMorpH op 23-02-2024 14:07 ]
Niet gewoon bij een verkeerd huisnummer afgegeven?XenoMorpH schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:31:
Via AliEx een NAS ITX moederbordje besteld. Was binnen 6 dagen in NL en zou gisteren bezorgd worden.
Ik zie gewoon letterlijk vanaf de bank het bestelbusje de straat in en uiteindelijk zonder te stoppen mijn huis voorbij rijden. Dus ik denk: ow okay, dan komt hij straks langs. Prompt, paar minuten laten krijg ik een bevestiging dat het pakketje is afgeleverd!
Gelijk PostNL gechat en die zou "navraag doen bij de bezorger", waarna ik dan na 2 uur een belletje of een email zou krijgen. En wat denk je: Geen email, geen belletje dus.
Dispute geopend bij Ali, die zeggen dood leuk: afgegeven, case closed. En ze gaan echt geen moeite doen voor jou om te achterhalen of een bezorgdienst in NL hun werk wel doet.
In dit geval is het de bezorger die het pakketje achterover heeft gedrukt, echter ligt de bewijslast bij mij.
DHL? Ook eens zoiets gehad, bezorger had een verkeerde status gebruikt en daardoor ging het uiteindelijk terug naar de afzender. Kon er bij DHL ook helemaal niets meer aan doen... Uiteindelijk heb ik wel het geld teruggekregen en opnieuw besteld.XenoMorpH schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:31:
Via AliEx een NAS ITX moederbordje besteld. Was binnen 6 dagen in NL en zou gisteren bezorgd worden.
Zou je zeggen, maar in de wijk waar ik woon zou ik het pakje al gekregen hebben (als je begrijpt wat ik bedoel).Arn0uDz schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:33:
[...]
Niet gewoon bij een verkeerd huisnummer afgegeven?
Aanvulling 13:43 23-02-24: En dat blijkt ook nadat iemand net aan de deur was nadat deze persoon gisteravond mijn pakket voor zijn deur vond. Compleet andere straat, wel zelfde nummer.
In mijn geval PostNL. Ergerlijke is dat PostNL niks doet omdat de verzender een case moet aanmaken. Probeer ze in China maar zover te krijgen om dat te doen.Metalfreak schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:38:
[...]
DHL? Ook eens zoiets gehad, bezorger had een verkeerde status gebruikt en daardoor ging het uiteindelijk terug naar de afzender. Kon er bij DHL ook helemaal niets meer aan doen... Uiteindelijk heb ik wel het geld teruggekregen en opnieuw besteld.
Ik en mijn vrouw bestellen regelmatig dingen via Ali, meestal bedragen tot een euro of 30. Een 2 weken geleden een ander ITX bordje besteld via Choice en dan combined fast shipping. Dit kwam allemaal als 1 pakket met alles in 1 bundel binnen. Geen vermeldingen op het etiket van wat erin zat, behalve op de individuele pakketten.
Dit bordje was standalone besteld, wellicht heeft dat de bezorger vergemakkelijkt het pakketje achterover te drukken.
Dat eerste bordje is overigens retour gegaan, niet naar China, maar naar Zaandam. Symon Spiersweg. Hier zit blijkbaar een International fowarder pakket bedrijf (via Aliexpress app adres ontvangen). Pakket is vorige week vrijdag verstuurd en wordt al sinds maandag elke dag "geprobeerd" af te geven, maar elke dag staat er de melding: Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt. Het lukt vandaag niet je pakket te bezorgen. WDF? voor 4 dagen lang niet?
PostNL.....je betaalt je blauw, maar service is ver te zoeken.
[ Voor 5% gewijzigd door XenoMorpH op 23-02-2024 14:18 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Harribo op 18-03-2024 09:35 ]
Vandaag een mail gehad van Fedex. Of ik even invoerrechten wil betalen (1,74 + 5 euro Fedex kosten).
Is dit nou wat anders dan de BTW van Ali? Ik dacht dat BTW al een tijdje standaard inbegrepen was bij Ali..
Maar invoerrechten is iets anders dan BTW.
Het kan ook nog een vorm van fraude zijn om jou geld afhandig te maken.
Iemand weet dus jouw emailadres en dat er een pakketje onderweg is en die doet dus een poging.
Goed alles controleren en bij twijfel niet betalen.
Bij de gemiddelde Tweaker zal er bijna altijd iets onderweg kunnen zijn.Kroonkurk schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:14:
Eerst maar even bij Ali checken met welke vervoerder het is verstuurd.
Maar invoerrechten is iets anders dan BTW.
Het kan ook nog een vorm van fraude zijn om jou geld afhandig te maken.
Iemand weet dus jouw emailadres en dat er een pakketje onderweg is en die doet dus een poging.
Goed alles controleren en bij twijfel niet betalen.
Een bestelling van een tientje bij AE, en dan via Fedex? Lijkt me sterk...FastForwardNL schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:54:
Ik heb laatst een bestelling gedaan bij Ali. 3 producten voor 10,11 in totaal. Op de site staat incl. BTW.
Vandaag een mail gehad van Fedex.
Ik weet niet beter of het komt via PostNL of DHL binnen.
En idd; het zou gewoon inclusief BTW moeten zijn, wat je hebt afgerekend.
Het zijn 3 kabelslangen..ehtweak schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:18:
[...]
Een bestelling van een tientje bij AE, en dan via Fedex? Lijkt me sterk...
Ik weet niet beter of het komt via PostNL of DHL binnen.
En idd; het zou gewoon inclusief BTW moeten zijn, wat je hebt afgerekend.

In de tracking staat inderdaad Fedex. Maar bij de order staat incl. BTW en Ali premium 7 days shipping (stond het standaard op).
Ik lees dat je bij Fedex deurwaarder krijgt als je het bedrag niet betaalt.. Leuk businessmodel zo..
Dan kijken ze op de gps waar de postcode is en daarna naar het huisnummer.XenoMorpH schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:09:
[...]
Zou je zeggen, maar in de wijk waar ik woon zou ik het pakje al gekregen hebben (als je begrijpt wat ik bedoel).
Aanvulling 13:43 23-02-24: En dat blijkt ook nadat iemand net aan de deur was nadat deze persoon gisteravond mijn pakket voor zijn deur vond. Compleet andere straat, wel zelfde nummer.
u can fool all people some time and fool some people alltime
Peddler heeft namelijk geen track en trace op zowel peddler.com als peddler.express. Via parcelsapp kwam ik eindelijk uit op track.pdlr.nl, een site die niet vindbaar is via Google of hun website, dus het begint al niet heel professioneel.
Peddler bezorgt niet in het weekend, neemt met gemak een week om te sorteren en geeft zichzelf een heel ruim tijdvak van 9:00 tot 21:00 zonder updates, dus je mag er de hele dag voor uittrekken. Peddler heeft ook geen afhaalpunten, dus als je het mist en het niet bij de buren gedumpt wordt heb je een probleem, want de volgende bezorging heeft hetzelfde tijdvak.
Had niet verwacht dat het nog zoveel erger kon dan PostNL. Waarschijnlijk zal het wel goedkoper zijn.
Je bestelt bij Chinese webshops waar vaak goedkope troep verkocht wordt buiten het zicht van Europese standaarden qua productveiligheid, uiteraard kiezen zij voor de goedkoopste optievenomcs schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:31:
Waarschijnlijk zal het wel goedkoper zijn.
Ik ontvang ook wel eens producten hier in Zweden via Peddler (niet bezorgd, maar opgehaald) spullen die ik via Vinted of andere marktplaatsen koop. Peddler is een ramp,
[ Voor 3% gewijzigd door Orangelights23 op 08-04-2024 16:58 ]
Je importeert het zelf uit China, dus dat risico als Ali het verkloot met OSS ligt bij jou iddFastForwardNL schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:54:
Ik heb laatst een bestelling gedaan bij Ali. 3 producten voor 10,11 in totaal. Op de site staat incl. BTW.
Vandaag een mail gehad van Fedex. Of ik even invoerrechten wil betalen (1,74 + 5 euro Fedex kosten).
Is dit nou wat anders dan de BTW van Ali? Ik dacht dat BTW al een tijdje standaard inbegrepen was bij Ali..
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik heb werkelijk nog nooit van Peddler gehoord, maar ik heb ook nog alles van AliExpress via PostNL ontvangen.venomcs schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:31:
Inmiddels stuurt Ali de helft van de standard pakketjes met Peddler, en wat een drama is dat.
Peddler heeft namelijk geen track en trace op zowel peddler.com als peddler.express. Via parcelsapp kwam ik eindelijk uit op track.pdlr.nl, een site die niet vindbaar is via Google of hun website, dus het begint al niet heel professioneel.
Peddler bezorgt niet in het weekend, neemt met gemak een week om te sorteren en geeft zichzelf een heel ruim tijdvak van 9:00 tot 21:00 zonder updates, dus je mag er de hele dag voor uittrekken. Peddler heeft ook geen afhaalpunten, dus als je het mist en het niet bij de buren gedumpt wordt heb je een probleem, want de volgende bezorging heeft hetzelfde tijdvak.
Had niet verwacht dat het nog zoveel erger kon dan PostNL. Waarschijnlijk zal het wel goedkoper zijn.
Edit: ah, dit blijkt iets lokaals te zijn voor Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Rotterdam. Vandaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Metalfreak op 08-04-2024 16:12 ]
Ja, ik had er ook nog nooit van gehoord voordat ik het in deze bestelling zag.Metalfreak schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:11:
[...]
Ik heb werkelijk nog nooit van Peddler gehoord, maar ik heb ook nog alles van AliExpress via PostNL ontvangen.
Edit: ah, dit blijkt iets lokaals te zijn voor Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Rotterdam. Vandaar.
Helaas zijn mijn vermoedens bevestigd, de bezorger heeft hier nooit aangebeld, mijn eigen huisadres als burenadres ingevuld (beide buren waren al de hele dag niet thuis), en het pakket 1 minuut voor dat het als ''on it's way'' werd beschouwd als bezorgd gezet.
Kijken wat Ali ermee doet, het is geen choice artikel dus geen idee of ik een refund krijg.
Update : met wat hulp van Peddler support uiteindelijk erachter gekomen dat de luie bezorger simpelweg het pakket had gebracht naar het adres in de straat waar hij ook een ander pakket moest brengen, en het daar gevonden.
[ Voor 12% gewijzigd door venomcs op 09-04-2024 16:43 ]
Hier hetzelfde meegemaakt (bij mijn vader). Ook een aantal dingen besteld bij Ali. Die bestelling is in twee delen aangekomen. (PostNL, ging goed en Fedex).FastForwardNL schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:54:
Het belachelijke is dat Fedex ongevraagd de btw betaald en het pakket aflevert. Pas later kom je er achter dat er 'volgens Fedex' geen btw is betaald door de verzender en sturen ze je een rekening (btw + € 5 service). Ik vraag me af in hoeverre je verplicht bent om voor deze ongevraagde dienst te betalen. Het is nagenoeg onmogelijk om bij Ali of Fedex er achter gekomen waar het fout is gegaan.
@YakuzA Hoe kom je erbij dat Ali de fout gemaakt heeft? Het OSS systeem is al een paar jaar aktief en bij Ali gaat dit volgens mij bij andere postbedrijven wel goed.
Er zijn overigens afgelopen weken meerdere meldingen geweest over deze praktijken van Fedex.
Iemand dit wel eens meegemaakt?
Ik weet niet waar "Other" is.
Het betreft een pakket uit China via Ebay. Er ligt niets in mijn brievenbus.
Kan door u worden opgehaald bij Other. Neem contact op met Other voor meer informatie.
Verzonden naar u
zo 31 mrt
Kan worden opgehaald
Ophalen
Verzendgeschiedenis
Other: SF6045024592233
do 18 apr
10:03
wait for costomer to pick up shipment
do 18 apr
8:03
In Transit
[ Voor 3% gewijzigd door mobby1971 op 18-04-2024 20:26 ]
Denk dat je daar verder zult moeten zoeken...mobby1971 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:01:
[Dit krijg ik dan: SF expres
Suk6!
Update: Inmiddels via de verkoper in china het NL tracking nummer weten te achterhalen.mobby1971 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:25:
Hoi Tweakers,
Iemand dit wel eens meegemaakt?
Ik weet niet waar "Other" is.
Het betreft een pakket uit China via Ebay. Er ligt niets in mijn brievenbus.
[...]
Toch maar weer eens wat geprobeerd. Voor een paar tientjes wat knutselspullen voor m'n vrouw besteld.
Op 1 mei besteld en betaald via cc.
Vanochtend al afgeleverd!
Wow. Da's best wel snel.

Ik kijk bij het bestellen altijd naar de levertijden. Vaak 5 of 12 dagen. Die ook daadwerkelijk gehaald worden.ehtweak schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:25:
De laatste tijd had ik zo m'n bedenkingen bij bestellingen/leveringen via AE.
Toch maar weer eens wat geprobeerd. Voor een paar tientjes wat knutselspullen voor m'n vrouw besteld.
Op 1 mei besteld en betaald via cc.
Vanochtend al afgeleverd!![]()
Wow. Da's best wel snel.
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.