Toon posts:

China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:47
Luchtbakker schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:58:
Hebben jullie trouwens ook problemen met pakketten die al in Nederland zijn en al voorbij de douane zijn, maar niet geleverd worden?

Ik heb 4 pakketten, verdeeld over ~1,5 maanden die al lang en tijd voorbij de douane zijn, maar nog niet ontvangen zijn door Postnl. ?

Het is iets van afgelopen tijd, want eerder heb ik daar geen last van gehad.

Voorbeeldje:

[Afbeelding]
Ja, Ik ben dus niet de enige :'( . Vandaag zouden bijv 3 pakketjes afgeleverd worden die nu nog niet door PostNL ontvangen blijken te zijn, maar gisteren wel waren aangekondigd. 1 pakketje is vandaag precies een maand geleden ingeklaard door de douane en heb ik nog steeds niet binnen. Als afzender staat AliExpress, Postbus 7096, 3109AB Schiedam. Dus binnen Nederlands zoveel vertraging. Het lijkt erop dat ze bewust worden achtergehouden om shoppen buiten de EU te ontmoedigen.

Ik heb even in mijn geschiedenis gekeken en normaliter werden pakketjes daags na inklaring bezorgd, dus een totaal nieuw verschijnsel.

[Voor 0% gewijzigd door pandit op 24-05-2023 15:30. Reden: typos]

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Boerenlater schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:18:
Nou, ook een pakketje kwijt. Twee maanden lang in limbo, PostNL klantenservice kan niks doen natuurlijk en dat geschil bij Ali ga ik ook m'n geld niet mee terugkrijgen.
En geschil gesloten. Dan maar een 1 ster review achtergelaten. :(

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 13:28
Kom nog steeds niet in mijn account.
Gelukkig wel PostNL account gekoppeld, eerste Pakketje (ook gelijk de meest waardevolste) bij de bezorger momenteel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:32
Boerenlater schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:56:
[...]

En geschil gesloten. Dan maar een 1 ster review achtergelaten. :(
In het verleden werkte een geschil aanmaken nog goed, maar sinds enige tijd is dat een drama. Heb dit jaar al een aantal keer gehad dat een pakketje kwijt was volgens PostNL en dat zie je ook in de tracking terug, dat het onderweg is met de bezorger maar nooit is afgeleverd. Geschil starten bij AE en ik lever de info aan van PostNL in het geschil maar ze sluiten het gewoon af met de info dat het wel is geleverd, maar dat het dan bij een postkantoor ofzo zou liggen.

Echt ruk is de geschil optie nu, je hebt er niks meer aan.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:58
Arn0uDz schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:45:
[...]

In het verleden werkte een geschil aanmaken nog goed, maar sinds enige tijd is dat een drama. Heb dit jaar al een aantal keer gehad dat een pakketje kwijt was volgens PostNL en dat zie je ook in de tracking terug, dat het onderweg is met de bezorger maar nooit is afgeleverd. Geschil starten bij AE en ik lever de info aan van PostNL in het geschil maar ze sluiten het gewoon af met de info dat het wel is geleverd, maar dat het dan bij een postkantoor ofzo zou liggen.

Echt ruk is de geschil optie nu, je hebt er niks meer aan.
Kan ik bevestigen. Het wordt vrijwel altijd in jouw nadeel beslist sinds een tijdje. Ook als het stuk is aangekomen bv.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:32

Metalfreak

Hoije woh!

Gisteren iets verkeerd geleverd gekregen, sticker op de envelop klopt wel met het ordernummer, maar de inhoud van de envelop niet. Maar je kunt pas een geschil aanmaken als de verwachte levertijd afgelopen is, toch? Was overigens een gecombineerde zending die binnen 2,5 week binnen was.

[Voor 14% gewijzigd door Metalfreak op 25-05-2023 14:41]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
Metalfreak schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:41:
Gisteren iets verkeerd geleverd gekregen, sticker op de envelop klopt wel met het ordernummer, maar de inhoud van de envelop niet. Maar je kunt pas een geschil aanmaken als de verwachte levertijd afgelopen is, toch? Was overigens een gecombineerde zending die binnen 2,5 week binnen was.
Kan volgens mij direct wel, alleen niet per mobiel, dus ik hoop dat je kan inloggen.

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:10

Rouwette

Rouwette.com

Metalfreak schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:41:
Staat er een ander adres op de enveloppe in de enveloppe?

https://www.rouwette.com/

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Rouwette schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:44:
[...]

Staat er een ander adres op de enveloppe in de enveloppe?
Nee, dat klopt dus wel zoals ik al zei. Die ervaring heb ik wel al eens eerder gehad, maar is nu niet het geval.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-05 19:13
Aha...

https://www.omroepbrabant...pas-moederdagkaart-binnen

https://www.ad.nl/binnenl...-moederdag-2024~a918550f/

Ze doen overigens alsof het probleem in Brabant speelt, maar ik woon aan de andere kant van het land waar exact het zelfde zich afspeelt.

[Voor 19% gewijzigd door Luchtbakker op 25-05-2023 16:26]

• pandit
Luchtbakker schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:26:
Aha...

https://www.omroepbrabant...pas-moederdagkaart-binnen

https://www.ad.nl/binnenl...-moederdag-2024~a918550f/

Ze doen overigens alsof het probleem in Brabant speelt, maar ik woon aan de andere kant van het land waar exact het zelfde zich afspeelt.
Aha, maar ik lees niets over normale pakketten? want dat is een drama zoals hierboven te lezen is. Ik zie dat AliExpress nu de 12 dagen pakketten via DHL verstuurd. Is de reputatie van PostNL ook doorgedrongen in het verre China?

• AlexanderB
  • Laatst online: 29-05 17:45

AlexanderB

7800 rpm

Arn0uDz schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:45:
[..]dat een pakketje kwijt was volgens PostNL en dat zie je ook in de tracking terug, dat het onderweg is met de bezorger maar nooit is afgeleverd. Geschil starten bij AE en ik lever de info aan van PostNL in het geschil maar ze sluiten het gewoon af met de info dat het wel is geleverd, maar dat het dan bij een postkantoor ofzo zou liggen.
Dat had ik dus ook. :( gooi voor de gein het tracking nummer eens in 17track en kijk of daar meer uit komt?

Die van mij was gewoon retour afzender en daar nooit getekend voor ontvangst, en dar kwam in de tracking van Ali zelf niet terug, waarna ze idd ook beweerden dat het bij 'het lokale postkantoor' is, en gesloten. |:(

Dus volgende keer proactief aangeven dat je het lokale postkantoor al hebt gecontacteerd en dat het retour afzender is gegaan voordat je het hebt ontvangen. Kijken of ze dan wel hun hoofd gebruiken..
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 00:53:
Het heeft me aardig wat uren en frustraties gekost om dit uit te zoeken en ik kan / kon me niet voorstellen dat niemand bij AliExpress ziet dat er toch wel een dip van een paar procent is per dag in actieve inlogs.
Tja, ik heb geen idee wat ze bij Ali allemaal aan het doen zijn.
Wazige storingen door hun multi-server implementaties zijn niet nieuw, was een tijdje terug ook dat gedoe dat je steeds naar de .ru server geforward werd. Alsof ik 1: russisch kan lezen 2: iets heb aan verkopers die alleen verzendopties naar rusland hebben. Heeft ook een aantal maanden geduurd voordat dat een keer gefixt was.

[Voor 27% gewijzigd door AlexanderB op 25-05-2023 18:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

aawe mwan

Wat ook leuk is:

pandit schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:15:
[...]
Ik zie dat AliExpress nu de 12 dagen pakketten via DHL verstuurd.
Dat had ik laatst ook, maar dat pakketje is ongeveer een week later geupgrade van DHL naar PostNL.
Dat kunnen ze dus blijkbaar nog doen nadat het verzonden is.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Luchtbakker
pandit schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:15:
[...]

Aha, maar ik lees niets over normale pakketten? want dat is een drama zoals hierboven te lezen is. Ik zie dat AliExpress nu de 12 dagen pakketten via DHL verstuurd. Is de reputatie van PostNL ook doorgedrongen in het verre China?
Ik heb alleen maar de 12 dagen pakketten en die gaan tot nu toe nergens heen. Sta op de meeste al ruim 1,5 maand te wachten terwijl ik heb betaald voor 12 dagen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arn0uDz
AlexanderB schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:17:
[...]

Dat had ik dus ook. :( gooi voor de gein het tracking nummer eens in 17track en kijk of daar meer uit komt?

Die van mij was gewoon retour afzender en daar nooit getekend voor ontvangst, en dar kwam in de tracking van Ali zelf niet terug, waarna ze idd ook beweerden dat het bij 'het lokale postkantoor' is, en gesloten. |:(

Dus volgende keer proactief aangeven dat je het lokale postkantoor al hebt gecontacteerd en dat het retour afzender is gegaan voordat je het hebt ontvangen. Kijken of ze dan wel hun hoofd gebruiken..
Via track17 hetzelfde. Aangekomen in het lokale bezorgcentrum. Maar dan in het Engels.

Dat proactief aangeven dat je al bij de postkantoor bent geweest heb ik bij 2 verschillende disputes al geprobeerd maar dat negeren ze compleet, alsof je praat met een chatbot.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Arn0uDz schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:33:
[...]

Via track17 hetzelfde. Aangekomen in het lokale bezorgcentrum. Maar dan in het Engels.

Dat proactief aangeven dat je al bij de postkantoor bent geweest heb ik bij 2 verschillende disputes al geprobeerd maar dat negeren ze compleet, alsof je praat met een chatbot.
Yep.. aangekomen in lokaal bezorgcentrum en ali reageert niet meer. Simpel as that.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Saturnus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:27:
Een succesvolle AliExpress login hier. Oeee. :+
En weer kapot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb een case laten aanmaken bij Aliexpress over het inlogprobleem. Vandaag heb ik antwoord gekregen: ik moet gewoon de cache leeg maken, cookies verwijderen en de browser opnieuw starten.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Luchtbakker schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:58:
Hebben jullie trouwens ook problemen met pakketten die al in Nederland zijn en al voorbij de douane zijn, maar niet geleverd worden?

Ik heb 4 pakketten, verdeeld over ~1,5 maanden die al lang en tijd voorbij de douane zijn, maar nog niet ontvangen zijn door Postnl. ?

Het is iets van afgelopen tijd, want eerder heb ik daar geen last van gehad.

Voorbeeldje:

[Afbeelding]
Bij mij in elk geval weer beweging..pakketje is ontvangen door PostNL en komt vandaag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luchtbakker
TripleQ schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 06:38:
[...]

Bij mij in elk geval weer beweging..pakketje is ontvangen door PostNL en komt vandaag
Hoe lang lagen ze bij jou al in Nederland?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Luchtbakker schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:06:
[...]

Hoe lang lagen ze bij jou al in Nederland?
Stonds sinds de 20ste op "In afwachting van transist naar het eindafleverkantoor"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

NimRod1337 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:43:
[...]

Kan volgens mij direct wel, alleen niet per mobiel, dus ik hoop dat je kan inloggen.
Maakt dus niet uit of je het mobiel doet of niet. Had een berichtje van de verkoper dat ik dit en dit moest opgeven bij de refund, moest selecteren "return goods" en dan zou hij wel de retour annuleren zodat ik niets hoefde terug te sturen. Fuck dat, die opties zaten er allemaal niet bij, dus gewoon in het dispute aangegeven dat het verkeerde item in de envelop zat en foto erbij. Binnen 5 minuten bevestiging van AliExpress dat de refund is toegekend en dat ik het geld terugkrijg :)

Er komt overigens weer een extra hindernis bij voor het shoppen in China:
https://www.telegraaf.nl/...or-riskante-budgetspullen
-O-

[Voor 13% gewijzigd door Metalfreak op 26-05-2023 09:58]

• pandit
TripleQ schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:23:
[...]

Stonds sinds de 20ste op "In afwachting van transist naar het eindafleverkantoor"
1 pakketje van me kreeg op 25 APRIL de status Customs clearance complete. Verder wacht ik nog op 3 pakketjes met deze status van iets latere datum. Ik hoop ook dat het nu loskomt. Aliexpress heeft een refund op het eerste pakketje geweigerd en ik moet nog 10 dagen wachten. Zucht...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 13:15
Gister iets besteld bij ali en had er spijt van meteen de order geannuleerd(stond erboven) dus dat maar gedaan.
En nu staat hij opeens op verzonden,snap er niks meer van..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Theodor schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:35:
Gister iets besteld bij ali en had er spijt van meteen de order geannuleerd(stond erboven) dus dat maar gedaan.
En nu staat hij opeens op verzonden,snap er niks meer van..
Heb ik ook al eens gehad… geen geld terug en wachten op iets wat je toch niet wilt 🤪

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pandit
Misschien off-topic hier.

Kennen ze bij AE iets van garantie? Ik krijg nl deze melding:

"Sorry, you can't request a Returns/refunds for this order
Disputes can only be opened up to 15 days after you have confirmed receiving your items. If you have any questions about the order, please contact the seller."

Interpeteer ik het juist dat de garantie bij AE 15 dagen duurt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-06 08:56
Ik heb de laatste tijd flinke problemen om mijn pakketjes binnen te krijgen van AliExpress via PostNL. Op deze manier durf ik niet meer te bestellen zo. Nooit deze problemen gehad maar sinds dit jaar is het een drama.
Meer mensen deze problemen?
20 mei is laatste bericht van PostNL en het is nu 30 mei. Vorige keer heb ik mijn geld teruggevraagd maar nu gebeurd weer hetzelfde.

pandit schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:28:
[...]
Dus binnen Nederlands zoveel vertraging. Het lijkt erop dat ze bewust worden achtergehouden om shoppen buiten de EU te ontmoedigen.
Dit vermoeden heb ik ook. Kan geen toeval zijn dat het zo moeilijk gaat de laatste tijd tot niet aankomen. Dit pakketje was zogenaamd een 15 daagse levering. Nou, dat is dus ook klaar met deze technieken van PostNL.

[Voor 28% gewijzigd door Draconian op 30-05-2023 10:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

pandit schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:50:
Misschien off-topic hier.

"Sorry, you can't request a Returns/refunds for this order
Disputes can only be opened up to 15 days after you have confirmed receiving your items. If you have any questions about the order, please contact the seller."

Nee, dat is de kopersbescherming van AliExpress zelf. Geen idee verder van garantie, dat moet je met de verkopende shop zelf regelen, maar eigenlijk moet je vooral geen garantie verwachten als je op AliExpress iets bestelt, kan het alleen maar meevallen. Als je dat wél belangrijk vindt, dan kun je beter gewoon in Europa bestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

pandit schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:50:

... If you have any questions about the order, please contact the seller."

Ik lees in het antwoord van AE (het verkoopplatform) eigenlijk hetzelde als dat hier in Nederland geldt: voor garantie die je contact op te nemen met de verkoper, niet het verkoopplatform.

Reëel: garantie is (vrijwel) onbestaand op AE. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pandit
Metalfreak schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:05:
[...]

Nee, dat is de kopersbescherming van AliExpress zelf. Geen idee verder van garantie, dat moet je met de verkopende shop zelf regelen, maar eigenlijk moet je vooral geen garantie verwachten als je op AliExpress iets bestelt, kan het alleen maar meevallen. Als je dat wél belangrijk vindt, dan kun je beter gewoon in Europa bestellen.
Duidelijk, dan heb ik pech want de verkoper bestaat niet meer op AE, het betreft 18650 batterijen waarvan de daadwerkelijk capaciteit minder dan de helft is van de geadverteerde capaciteit. Voortaan maar beter opletten bij wie ik bestel of gewoon in Nederland bestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pandit
Draconian schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:00:
Ik heb de laatste tijd flinke problemen om mijn pakketjes binnen te krijgen van AliExpress via PostNL. Op deze manier durf ik niet meer te bestellen zo. Nooit deze problemen gehad maar sinds dit jaar is het een drama.
Meer mensen deze problemen?
Ik heb exact hetzelfde, pakketten die na 6 weken vanuit Schiedam nog steeds niet zijn bezorgd en AE die een refund weigert. Pakketten die al weken bij PostNL liggen en niet worden bezorgd.

Ik hou de trackinginformatie van al mijn bestellingen bij in packageradar en kan in mijn geschiedenis zien dat dit een compleet nieuw fenomeen is bij mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Draconian
pandit schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:43:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, pakketten die na 6 weken vanuit Schiedam nog steeds niet zijn bezorgd en AE die een refund weigert. Pakketten die al weken bij PostNL liggen en niet worden bezorgd.

Ik hou de trackinginformatie van al mijn bestellingen bij in packageradar en kan in mijn geschiedenis zien dat dit een compleet nieuw fenomeen is bij mij.
Precies. Alsof ze in het sorteercentrum de opdracht krijgen om pakketjes vanuit China opzij te leggen. Soort van sanctie tegen China. Er moet wat spelen want dit kan geen toeval zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Draconian schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:58:
[...]

Precies. Alsof ze in het sorteercentrum de opdracht krijgen om pakketjes vanuit China opzij te leggen. Soort van sanctie tegen China. Er moet wat spelen want dit kan geen toeval zijn.
Wonen jullie toevallig in Brabant? Het schijnt vooral in Brabant te spelen namelijk:
https://www.bd.nl/den-bos...-te-laat-bezorgd~a1ff89e2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Metalfreak schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:14:
[...]

Wonen jullie toevallig in Brabant? Het schijnt vooral in Brabant te spelen namelijk:
Limburg ook, pakketjes liggen hier net over de grens in Luik...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Rouwette schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:17:
[...]

Limburg ook, pakketjes liggen hier net over de grens in Luik...
Hier ook Limburg, maar tot op heden nog geen problemen ervaren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pandit
Metalfreak schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:14:
[...]

Nee, Ik woon in Den Haag vlak bij het PostNL distributiecentrum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hier ook een AE order die wel langs de douane is gekomen en ergens in NL ligt, maar na 3 weken nog steeds niet bezorgd is. De tracker site van PostNL meldt…

https://postnl.post/?language=nl

Consignment received at the PostNL Acceptance Centre

En daar blijft het bij. PostNL geeft niet thuis en verwijst maar AE. Ik beschouw het maar als een loss

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draconian
Roko schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:36:
Hier ook een AE order die wel langs de douane is gekomen en ergens in NL ligt, maar na 3 weken nog steeds niet bezorgd is. De tracker site van PostNL meldt…

https://postnl.post/?language=nl

Consignment received at the PostNL Acceptance Centre

En daar blijft het bij. PostNL geeft niet thuis en verwijst maar AE. Ik beschouw het maar als een loss
Vanaf daar moet je de andere tracker gebruiken. https://www.postnl.nl/ont...ontvangen/track-en-trace/
Daar werkt ook de trace code van AE en zie je wat meer. Zoals de foto hierboven in mijn vorige post. Het ligt dus echt bij PostNL.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 13:15
Nu sturen ze een verificatiecode per mail als je wilt inloggen,alleen 1 probleem die mail komt maar niet...pfffff

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Cheers, als ik de link volg opent de standaard PostNL app en daar zie ik alleen dat het pakket nog niet door PostNL is ontvangen; de bezorgtijd is onbekend.
Het pakketje is blijkbaar ergens tussen de douane en ontvangst bij PostNL van de band gevallen, alle partijen wijzen naar elkaar.

• pandit
Klikken op onderstaande link is op eigen risico:

https://nl.trustpilot.com/review/www.postnl.com

Ik ben ervan geschrokken maar ligt in lijn met de ervaringen hier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:06
Ook ik wacht op een pakketje vanuit China. Vorige week dinsdag stond er in de app dat hij woensdag bezorgd zou worden, Niet lang daarna sprong hij naar 'bezorgtijd nog niet bekend' en 'pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt'. Sindsdien geen verandering meer. Ben benieuwd of hij nog komt. Eerder nog geen problemen gehad met PostNL..

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Draconian
Net gebeld met de winkel waar ze normaal gesproken mijn pakketjes ontvangen. Problemen zijn bekend als ze van AliExpress komen. Bewust worden ze vastgehouden in Amsterdam. Ik ga geen namen noemen van de winkel maar het is lopende band aan klachten nu.
Wanneer op het nieuws van deze schandalige praktijken? Wel een onderzoek in undercover waard.
PostNL is telefonisch niet te bereiken. Gisteren en vandaag geprobeerd en na een half uur in de wacht maar opgehangen. Via de chat hetzelfde. Ineens een onbekende fout na 15 minuten wachten. Onbereikbare klantenservice dus.

Ik heb het wel nodig voor mijn auto in de kofferbak. Dus ga maar via Bol.com bestellen, 10 euro duurder :D
Bagagenet want nu slingeren de spullen achterin in mijn SUV. Morgen binnen. Dit is precies wat ze willen denk. Onaantrekkelijk maken om goedkoper uit te zijn met bestellingen vanuit China.

[Voor 31% gewijzigd door Draconian op 31-05-2023 11:46]

• pandit
Draconian schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:54:
Net gebeld met de winkel waar ze normaal gesproken mijn pakketjes ontvangen. Problemen zijn bekend als ze van AliExpress komen. Bewust worden ze vastgehouden in Amsterdam.
Schokkend maar zeer plausibel. Ik heb nl exact hetzelfde. Vandaag worden ook drie pakketjes bezorgt van AE (2 via PostNL en 1 DHL). Maar ik blijf er mooi niet voor thuis, want ik weet nu al 90% dat ik niets ontvang. Ik laat het vanavond weten of mijn voorspelling klopt. 3 andere pakketjes zijn worden volgens PostNL nog verwacht, de oudste 6 weken :-(

• pandit
pandit schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:08:
[...]

Schokkend maar zeer plausibel. Ik heb nl exact hetzelfde. Vandaag worden ook drie pakketjes bezorgt van AE (2 via PostNL en 1 DHL). Maar ik blijf er mooi niet voor thuis, want ik weet nu al 90% dat ik niets ontvang. Ik laat het vanavond weten of mijn voorspelling klopt. 3 andere pakketjes zijn worden volgens PostNL nog verwacht, de oudste 6 weken :-(
Idd. PostNL is niet geweest met de smoes dat ze het niet gehaald hebben bla bla bla. DHL heeft het pakketje wel kleurig afgeleverd. Het lijkt me dus een PostNL probleem dat er geen AE pakketjes worden bezorgd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Draconian
Ik werd vandaag netjes gebeld door PostNL vanwege mijn klacht op de klachtenkompas website..
Het komt erop neer dat AliExpres anders is gaan verzenden. Codes welke beginnen met UT. Dat staat voor Untraceable. Dus eenmaal aangekomen in Nederland is het pakketje niet meer te volgen en wordt dus ook niet gescand langs de juiste routes.
Mijn code begint in ieder geval met UT. Voor PostNL is het dus ook niet meer te volgen waar het dan in Nederland blijft hangen.

Ik vind het best. Heb gisteren via bol.com hetzelfde besteld voor 10 euro duurder. Komt vandaag binnen. Ik ga er geen aandacht meer aan besteden.

• pandit
Draconian schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:23:Voor PostNL is het dus ook niet meer te volgen waar het dan in Nederland blijft hangen.
Dat zie ik idd ook.

De laatste tijd stopt bij mij de tracking van UTxxxxxxxxNL pakketten na de status "Customs clearance complete ", voorheen kreeg ik daarna nog de statussen: "In transit - Arrived at the waypoint" en "Package in transit"

Meestal werden pakketten daags na de Custom Clearance afgeleverd, maar nu zie ik vertragingen van meer dan een maand. Had PostNL ook nog een verklaring waar deze pakketten in deze tussentijd ergens bevinden?

Want ik begin er een beetje simpel van te worden.

Een ander dingetje bij PostNL is dat er pakketten bij hun binnen zijn gekomen en de volgende dag bezorgd zouden worden, maar steevast de melding verschijnt: "We hebben het bezorgmoment niet gehaald vandaag, sorry. Houd je track en trace-overzicht in de gaten. Je nieuwe bezorgmoment vind je hier." en het weken stil blijft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:54
Hier ook al weken gedoe met PostNL. Pakje zou 9 mei bezorgd worden volgens de app, maar was de dag erna opeens "nog niet verwerkt". Nu staat hij al enige tijd gepland voor 24 mei.

Op Twitter gevraagd wat er aan de hand is maar die kunnen niet helpen en verwijzen naar de chat bot. Die zegt natuurlijk doodleuk dat de geplande bezorgdatum 24 mei is dus daar heb je ook niks aan. Als je vervolgens wil chatten met een persoon zijn er eerst nog 40 wachtende voor je :+

Het mooiste zijn nog de pakjes die niet in je app verschijnen en waar ook geen niet thuis briefje voor krijgt. Dus die gaan 7 dagen later weer retour naar China omdat ik niet weet dat ik iets op moet halen. Eerste reactie van PostNL daarop was: "we gaan er vanuit dat ontvangers zelf hun pakjes in de gaten houden. Neem contact op met de afzender, die kan het pakje opnieuw aanbieden als hij het retour ontvangen heeft". Lekker makkelijk de schuld weg te schuiven en die verkoper gaat ook natuurlijk doen alsof zijn neus bloedt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
Vraagje: ik heb een order geplaatst bij Ali en die is inmiddels in NL. Het product wil ik niet meer hebben. Kan ik de bestelling weigeren aan de deur?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Draconian schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:23:
Voor PostNL is het dus ook niet meer te volgen waar het dan in Nederland blijft hangen.
Dat is onzin, de pakketjes worden door AE gewoon aan de transporterende partij doorgegeven, dus PostNL weet precies voor wie het pakket is, je naam en adres worden prima in de PostNL app getoond bij invoeren van de UT-tracker en je postcode. Het is gewoon dat PostNL hun eigen sorteer systemen hier op moeten aanpassen, daar gaat de boel mank. De pakketjes blijven liggen met de melding dat zij het nog niet ontvangen hebben, maar eigenlijk hebben zij de pakketjes wel liggen maar het nog niet ingescant voor bezorging.

Het pakket waar ik al weken op wacht heeft nu eindelijk een bezorgdag in de PostNL app staan, dus er komt weer wat beweging in

[Voor 8% gewijzigd door Roko op 02-06-2023 08:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kinkymen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:22
Volgens mij is het heel simpel.
We hadden een aantal gebroken weken achter elkaar met koningsdag en pinksteren. Voor postnl minder bezorgdagen en veel medewerkers op vakantie. Dan sluiten ze gewoon een paar weken het aliexpress depot om de gewone post nog op tijd te kunnen bezorgen.
Dit is al jaren zo rond sinterklaas en kerst. Rond sinterklaas gooit postnl het aliexpress depot standaard 2 weken dicht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@kinkymen Klinkt plausibel, dat een commercieel bedrijf als PostNL, het minder profitabele AE gebeuren liever kwijt is.
Maar heb je ook een onderbouwing/'bewijs' voor je boude uitspraak wat betreft het laten liggen van AE pakketjes door PostNL?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kinkymen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:22
Een onderbouwing is meer de ervaring van de afgelopen jaren dat deze situatie altijd zich rond de feestdagen voordoet.Dan opeens 1 a 2 weken na de feestdagen krijg ik opeens 3 of 5 aliexpress pakketjes op 1 dag. Het is dus meer mijn eigen ervaring.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arn0uDz
Heb nu toch weer een pakketje onderweg met vage tracking. Kreeg m automatisch in mijn PostNL app en dan met een bezorgdatum die niet wordt gehaald, na deze dag verspringt deze datum opeens met 2 dagen verder. Op Aliexpress zie ik vervolgens dat er problemen zijn met mijn adres en dan ga ik kijken op Track17 en dan zie ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2023-06-02 02:18
The item is at the local sorting centre
2023-06-02 02:16
The item has arrived at the domestic sorting centre
2023-06-02 02:14
The item is on transport to the local sorting centre
2023-06-01 09:17
The item could not be delivered, because the address is incorrect
2023-05-31 22:27
The item is at the local sorting centre
2023-05-30 06:30
The item is ready for shipment
2023-05-30 05:30
The item is pre-advised to PostNL

Maarja hoe komt die überhaupt in mijn PostNL app terecht als de adres verkeerd zou zijn? Heel apart weer dit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ook weer bijzonder.

Een aantal bestellingen gedaan bij AE op 22 mei.
Op 24 mei in China, Fenggang Town.
Vervolgens kreeg ik een mailtje van AE dat op 27 mei alle losse items waren samengevoegd in Jingjiang Subdistrict.
op 29 mei inklaring voltooid.
op 1 juni 06:00h vertrokken uit transitland (China neem ik aan?)
op 1 juni 22:28h aangekomen in het lokale bezorgcentrum (PostNL in NL?)
En vanmiddag afhalen bij het PostNL servicepunt.

Da's wel snel! d:)b

't Is trouwens gewoon een LSxxxxxxNL tracking #.
BTW; GEEN :N meldingen @ https://jouw.postnl.nl/ . Pas toen ik het tracking # zelf toevoegde, stond er ineens een pakje wat ik bij het servicepunt moest afhalen. :?

[Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 02-06-2023 22:24]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pandit
ehtweak schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:43:
Ook weer

't Is trouwens gewoon een LSxxxxxxNL tracking #.
LSxxxxxxxxxNL pakketjes gaat idd supersnel. De problemen zitten met name in UTxxxxxxxxxNL pakketjes en pakketjes verstuurd door Chinapost, blijven vele weken spoorloos na de inklaring.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar dat is juist het merkwaardige, mijn zending had zowel een UT als een LS #.

Tracking voor wereldwijde expresverzending
UTxxxxxxNL

stond erbij. :?

[Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 03-06-2023 07:00]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:11
ehtweak schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:52:
Maar dat is juist het merkwaardige, mijn zending had zowel een UT als een LS #.

Tracking voor wereldwijde expresverzending
UTxxxxxxNL

stond erbij. :?
Bij samenvoeging van pakketten door AliExpress wordt het UTxxxNL vervangen door een LSxxxNL nummer. Die hebben veel minder problemen en een stuk sneller. Orderwaarde moet dan wel 10+ euro zijn dacht ik (mag verschillende verkopers zijn).

Hier ook een UTxxxxNL pakket onderweg. 15 mei Consigment Recieved at PostNL Accept. Centre. 30 mei stond er een datum in de app, namelijk 1 juni. Maar 1 juni niets binnengekomen, wel die nacht een plaatje toegevoegd bij Mijn Post.

Een LSxxxNL pakket vorige week besteld en deze week binnengehad, zelfs met Pinksteren ertussen.

[Voor 24% gewijzigd door vandeven66 op 03-06-2023 15:29]

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vanmiddag iets vreemds.
Ik kreeg bij een samengevoegde levering een pakketje wat niet van mij is, maar wel mijn adressticker op is geplakt.
Maar ik mis wel een pakketje die in de samengestelde levering moet zitten.

Dus ik kan wel fluiten naar mijn geld gok ik, want bewijzen dat deze niet geleverd is gaat hem niet worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Simbob schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:06:
Vanmiddag iets vreemds.
Ik kreeg bij een samengevoegde levering een pakketje wat niet van mij is, maar wel mijn adressticker op is geplakt.
Maar ik mis wel een pakketje die in de samengestelde levering moet zitten.

Dus ik kan wel fluiten naar mijn geld gok ik, want bewijzen dat deze niet geleverd is gaat hem niet worden.
Foto’s van de pakketjes maken, ook van de enveloppe in de grote. En dispute met die foto’s erbij

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Rouwette schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:47:
[...]

Foto’s van de pakketjes maken, ook van de enveloppe in de grote. En dispute met die foto’s erbij
Thx, foto’s gemaakt _/-\o_
Kan pas over een paar dagen een klacht indienen, want het pakketje was er binnen 10 dagen in huis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:30
Ik heb toch het gevoel dat PostNL willens en weten een zooitje maakt van Aliexpress bestellingen. Ik heb er nu ook al eentje bijna anderhalve week in de app staan als wordt bezorgd op xxx, maar is nooit geleverd enu vertraagd. De andere poststukken die gescand in de app staan zijn wel bezorgt.

Ook een UTX code...

[Voor 3% gewijzigd door Cobb op 04-06-2023 19:30]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee