China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 61 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
De laatste tijd wegens verbouwing flink wat besteld bij Ali. Het meeste wordt verstuurd via Postnl en dat gaat wel rap. Nu heb ik twee bestellingen waarmee wat vreemd is:

Ik kreeg al snel een T&T code, maar na weken krijg ik nog steeds geen update, Het betreffende artikel bestaat niet meer en de shops zijn zelfs weg van AliExpress. Ik krijg mede hierdoor geen enkel contact met de verkoper, En ALI zelf heeft geen klachtenloket, althans die heb ik niet kunnen vinden.

Is dit een gevalletje pech, jammer?

Ben ik een unicum, of komt dit vaker voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-06 00:46

Rouwette

Rouwette.com

pandit schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:14:
De laatste tijd wegens verbouwing flink wat besteld bij Ali. Het meeste wordt verstuurd via Postnl en dat gaat wel rap. Nu heb ik twee bestellingen waarmee wat vreemd is:

Ik kreeg al snel een T&T code, maar na weken krijg ik nog steeds geen update, Het betreffende artikel bestaat niet meer en de shops zijn zelfs weg van AliExpress. Ik krijg mede hierdoor geen enkel contact met de verkoper, En ALI zelf heeft geen klachtenloket, althans die heb ik niet kunnen vinden.

Is dit een gevalletje pech, jammer?

Ben ik een unicum, of komt dit vaker voor?
Je kunt zeker een dispute aanmaken (als de verzend periode is afgelopen), de verkoper zal dan niet reageren, na een aantal dagen stapt Ali dan in en keurt het dan goed of niet :)

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Stopman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Volgens mij is de vertalingssoftware van AliExpress zwaar knudde. Dit staat te lezen bij twee van mijn recente bestellingen:
Deze bestelling wordt verzonden over 22 dagen . Zo niet, dan wordt uw geld automatisch teruggestort.
Over? Gaat men echt 22 dagen wachten voordat het verstuurd wordt of is dit een vertalingsfout? ;)

Wust um yn 'e moele ha? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:21
John Stopman schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:04:
Volgens mij is de vertalingssoftware van AliExpress zwaar knudde. Dit staat te lezen bij twee van mijn recente bestellingen:
[...]
Over? Gaat men echt 22 dagen wachten voordat het verstuurd wordt of is dit een vertalingsfout? ;)
Dat moet denk ik 'binnen' zijn. Het verschilt per shop, normaal is dit een kortere tijd. 22 dagen is wel heel lang.
Het heeft misschien te maken met Chinees Nieuwjaar. Veel mensen hebben al vrij en veel shops zijn waarschijnlijk daarom dicht.

[ Voor 12% gewijzigd door Jimster op 17-01-2023 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Stopman
  • Laatst online: 13-05 19:52
Aha, ik had even geen rekening gehouden met Chinees Nieuwjaar: normaal wordt een bestelling dezelfde dag of binnen 2 à 3 dagen verzonden :)

Wust um yn 'e moele ha? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Ik heb vorige maand flink wat lithium ion batterijen gekocht, die allemaal via Chinapost zijn verstuurd. Ik begrijp dat ze deze liever niet per vliegtuig willen versturen omdat het ooit eens flink mis is gegaan (zie aflevering van aircrash investigation). Nu zie ik dat een aantal pakketjes zijn aangekomen in Kazakhstan. Kan ik hieruit concluderen dat mijn pakketje per trein naar Nederland komt?

Ik vraag deze gewoon uit interesse. Ik heb geen haast, want ze worden pas in maart en april verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Rouwette schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:25:
[...]

Je kunt zeker een dispute aanmaken (als de verzend periode is afgelopen), de verkoper zal dan niet reageren, na een aantal dagen stapt Ali dan in en keurt het dan goed of niet :)
Inmiddels de disputes aangemaakt en het geld is teruggestort. Ik maakte er een sport van om de beste aanbiedingen op AliExpress te vinden, helaas komt het spreekwoord in "Wie het onderste uit de pan wil hebben krijgt de deksel op zijn neus" op mijn pad.

Tegenwoordig maak ik gebruik van deze plug-in in firefox die meteen informatie geeft over de betrouwbaarheid van de verkoper en het prijsverloop van het product aangeeft. Bij een slechte verkoper zoek ik even verder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

pandit schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:02:
[...]

Inmiddels de disputes aangemaakt en het geld is teruggestort. Ik maakte er een sport van om de beste aanbiedingen op AliExpress te vinden, helaas komt het spreekwoord in "Wie het onderste uit de pan wil hebben krijgt de deksel op zijn neus" op mijn pad.

Tegenwoordig maak ik gebruik van deze plug-in in firefox die meteen informatie geeft over de betrouwbaarheid van de verkoper en het prijsverloop van het product aangeeft. Bij een slechte verkoper zoek ik even verder
En hier de chrome versie
https://chrome.google.com...cicphdkenab/related?hl=nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:13
Let op dat deze plugin veel AliExpress links omzet naar links via een ander domein. Waarschijnlijk om referrals te cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
pandit schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:56:
Ik heb vorige maand flink wat lithium ion batterijen gekocht, die allemaal via Chinapost zijn verstuurd. Ik begrijp dat ze deze liever niet per vliegtuig willen versturen omdat het ooit eens flink mis is gegaan (zie aflevering van aircrash investigation). Nu zie ik dat een aantal pakketjes zijn aangekomen in Kazakhstan. Kan ik hieruit concluderen dat mijn pakketje per trein naar Nederland komt?

Ik vraag deze gewoon uit interesse. Ik heb geen haast, want ze worden pas in maart en april verwacht.
Mijn batterijen zijn vanuit Kazakhstan op 20 februari aangekomen in Malaszewicz in Polen, Ze hebben daar in Polen blijkbaar geen haast want ik zie geen wijzigingen in de T&T, geduldig blijven wachten maar.

Iets anders, iets geks op AliExpress. Ik had een bestelling gedaan bij een AE aanbieder en die stuurde een paar uur voordat het pakketje verstuurd zou moeten zijn (dus na een dag of acht) het pakketje op, de T&Tcode werkte echter niet, en werd opeens gecanceld omdat het een foutieve T&Tcode zou zijn. Nu is de hele order door AE geschrapt en heb ik mijn geld teruggekregen. Het betrof een uniek product wat ik graag wil hebben, Ik zou opnieuw kunnen bestellen, maar is inmiddels duurder geworden en mijn vertrouwen in deze seller is een beetje weg, ondanks de goede reputatie.
Heeft iemand dat ook wel eens gehad en is het pakketje toch aangekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:29
Hier een aantal dingen besteld met 15 daagse levering, richting NL ging goed. Nu ligt de hele zwik al sinds 23 februari bij de douane blijkbaar te niksen... :-(

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:53
Is combined shipment niet meer een ding bij aliexpress?
Als ik vaak iets meer van een shop kocht (bijvoorbeeld verschillende connectors) dan zocht ik 1 op zonder free shipment, omdat dan vaak maar 1 keer verzendkosten betaald, maar ik zie dat niet mee.
Ik heb al bij de verzend opties gekeken, en heb bij verschillende verkopers al gekeken.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/26y5GxMC/ali.jpg

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Super Cow schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:02:
Als ik vaak iets meer van een shop kocht (bijvoorbeeld verschillende connectors) dan zocht ik 1 op zonder free shipment, omdat dan vaak maar 1 keer verzendkosten betaald, maar ik zie dat niet mee.
Ik heb al bij de verzend opties gekeken, en heb bij verschillende verkopers al gekeken.

[Afbeelding]
Zover ik weet is het voordeel van combined shipment dat je je spulletjes snel in huis hebt en dat is ook mijn ervaring. Als het nog meer voordelen heeft dan hoor ik ze graag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:04

Metalfreak

Hoije woh!

Super Cow schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:02:

[Afbeelding]
En waarschijnlijk worden ze na bestelling alsnog gewoon samengebracht tot 1 shipment in hun cosolidation warehouse. Voor zover ik weet verschilt het wegvallen van verzendkosten bij meer artikelen wel heel erg afhankelijk van de webshop, maar heb het ook al eens meegemaakt dat het goedkoper was om zaken in losse bestellingen te zetten dan meer stuks van een zelfde artikel te bestellen. Dan lopen de verzendkosten bijvoorbeeld bij 4 stuks ineens megahoog op ten opzichte van 3 stuks. Logica is soms ver te zoeken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:53
pandit schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:33:
[...]

Zover ik weet is het voordeel van combined shipment dat je je spulletjes snel in huis hebt en dat is ook mijn ervaring. Als het nog meer voordelen heeft dan hoor ik ze graag :-)
Ik weet dat vaak verzendkosten gecombineerd werden, maar ik heb bij heel veel verkopers bij verschillende producten geprobeerd, ook nergens staat combined shipment meer
Metalfreak schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:42:
[...]

En waarschijnlijk worden ze na bestelling alsnog gewoon samengebracht tot 1 shipment in hun cosolidation warehouse. Voor zover ik weet verschilt het wegvallen van verzendkosten bij meer artikelen wel heel erg afhankelijk van de webshop, maar heb het ook al eens meegemaakt dat het goedkoper was om zaken in losse bestellingen te zetten dan meer stuks van een zelfde artikel te bestellen. Dan lopen de verzendkosten bijvoorbeeld bij 4 stuks ineens megahoog op ten opzichte van 3 stuks. Logica is soms ver te zoeken.
Klopt helemaal! 1 artikel gratis versturen, doe je er 2 in je mandje heb je opeens verzendkosten, of lage verzendkosten en bij meer artikelen opeens hoge verzendkosten, moet je idd op letten.

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:05
Ik krijg de laatste 2 maanden niks meer binnen van Ali, I. In de PostNL app blijven ze hangen op “zending is gesorteerd” ik krijg zelfs een foto van het pakket te zien maar ontvangen ho maar. Bij de PostNL klanten service geven ze aan niks te kunnen doen maar dat er wel heel veel klachten binnenkomen over pakketjes uit China. Op de vraag of PostNL actief deze pakketjes achter houdt begon ze te stotteren.

Wat is hier aan de hand.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hier niet echt klachten. Alles wat via Luik binnenkomt gaat langzaam, maar alles wat via Schiedam komt is lekker snel. Gewoon ca 15 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 10:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Simbob schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:57:
Hier niet echt klachten. Alles wat via Luik binnenkomt gaat langzaam, maar alles wat via Schiedam komt is lekker snel. Gewoon ca 15 dagen.
Wat van mij uit Schiedam komt, komt ook via Luik Nederland binnen. Meestal is dat binnen een dag of 10/12 bezorgd vanuit China. Het lijkt de laatste wel weer redelijk vlot te gaan. Ik heb alleen wel weer een tubetje lijm dat met snail mail bezorgd lijkt te worden. Dat is al ruim een maand onderweg met Cainiao Super Economy for Special Goods. Volgens de laatste update is het binnen de landsgrenzen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Ik wil wat recente ervaringen over postnl delen. Normaal ben ik erg tevreden over dit bedrijf.

Wat is er aan de hand: Zaterdag 11-03-23 zou een pakketje worden afgeleverd wat verstuurd was met ChinaPost en via Kazachstan, Wit Rusland en Polen na bijna 3 maanden was aangekomen bij post.nl.

Geen pakketje ontvangen, wel deze melding bij de Track&Trace
"We hebben het bezorgmoment niet gehaald vandaag, sorry. Houd je track en trace-overzicht in de gaten. Je nieuwe bezorgmoment vind je hier."
Je zou verwachten dat het pakketje de volgende dag bezorgt zou worden.. Nee dus het pakketje werd gisteren (donderdag 16-03) bij de buren afgeleverd terwijl ik gewoon thuis was, geen bel gehoord. Gisteren zou ik volgens de T&T nog twee pakketjes uit China ontvangen, Een pakketje die ook de zijderoute heeft afgelegd en een regulier AliExpress pakketje vanuit Schiedam. Deze zijn ook niet bezorgt met dezelfde melding als hierboven bij de T&T. Ik verwacht de pakketjes vandaag ook niet te ontvangen. Ik heb dit fenomeen gisteren wel bij PostNL gemeld en het wordt onderzocht.

Is dit een bekend fenomeen bij dit bedrijf? Ik probeer altijd thuis te zijn want ik vind het niet prettig dat pakketjes bij de buren worden bezorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

pandit schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:00:
Is dit een bekend fenomeen bij dit bedrijf? Ik probeer altijd thuis te zijn want ik vind het niet prettig dat pakketjes bij de buren worden bezorgt.
Ik heb mijn bezorgvoorkeur op een postnlpunt gezet. Anders is het doffe ellende. Je mag hebt mazzel als je tot heden tevreden bent geweest.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Cyberpope schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Ik heb mijn bezorgvoorkeur op een postnlpunt gezet. Anders is het doffe ellende. Je mag hebt mazzel als je tot heden tevreden bent geweest.
Misschien te overwegen, hopelijk een incident, want normaal komt postnl bij mij altijd zijn afspraken na, op 1 keer na toen ze door slecht weer geen pakketje konden afleveren, maar de volgende dag keurig hebben afgegeven, en voor zulke overmachtsituaties heb ik altijd begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Wat ik merk is dat PostNL soms de goedkopere pakketjes met de normale post mee geeft, deze passen nauwelijks door de brievenbus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Simbob schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:57:
Alles wat via Luik binnenkomt gaat langzaam, maar alles wat via Schiedam komt is lekker snel
Er komt helemaal nooit iets via Schiedam. Da's slechts een administratief postadres van de Nederlandse douane...
. Gewoon ca 15 dagen.
Zolang ik al spulletjes in China besteld is het altijd al een grabbelton geweest qua levertijden. De afgelopen jaren niet anders meegemaakt, dan dat het de ene keer soms wel 5-6 maanden kan duren, en heel soms in één week al hier is.
D'r is gewoon geen touw aan vast te knopen. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Wederom shit met Postnl. Afgelopen donderdag zouden er volgens de T&T 3 pakketjes worden afgeleverd uit China. Wederom niets gebracht. Op de T&T pagina stond weer dat het niet gelukt was om te bezorgen. Nadat vrijdag en zaterdag de pakketjes weer niet werden bezorgt en de melding op de T&T pagina hetzelfde bleef weer mijn beklag gedaan bij postNL waarbij ik deze reactie ontving.

"Hoi! Het ligt in ons internationale sorteercentrum en het kan daar tot 30 dagen na inklaren liggen. Excuses voor het ongemak. Groet, "

Mijn vraag is of dit allemaal maar kan en mag? De pakketjes liggen in het depot een paar kilometer van me vandaan en ze wachten met uitleveren.

[ Voor 27% gewijzigd door pandit op 19-03-2023 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-03 17:18
Niet heel lang geleden een bestelling uit China binnengekregen, gewoon via een winkel, geen AliExpress meuk oid. Pakketje deed drie dagen over de reis vanuit Guangzhou naar Nederland, en daar begon de ellende, eerst 7 dagen wachten voordat het überhaupt bij inklaringen lag en het betaalverzoek kwam, dezelfde dag nog voldaan, toen kon ik 1.5 week wachten voordat ze bij PostNL eindelijk een keertje zin hadden om wat te doen. Ik ben er klaar mee, en ga vanaf nu gewoon winkeliers en handelaren direct benaderen of ze het tegen een extra vergoeding ook met FedEx willen versturen, dan is het tenminste vanuit Japan, Hong Kong en China binnen drie, hooguit vier dagen in huis. Desnoods UPS, maar als het alleen PostNL is dan hoeft het voor mij niet.

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
pandit schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:50:
Wederom shit met Postnl. Afgelopen donderdag zouden er volgens de T&T 3 pakketjes worden afgeleverd uit China. Wederom niets gebracht. Op de T&T pagina stond weer dat het niet gelukt was om te bezorgen. Nadat vrijdag en zaterdag de pakketjes weer niet werden bezorgt en de melding op de T&T pagina hetzelfde bleef weer mijn beklag gedaan bij postNL waarbij ik deze reactie ontving.

"Hoi! Het ligt in ons internationale sorteercentrum en het kan daar tot 30 dagen na inklaren liggen. Excuses voor het ongemak. Groet, "

Mijn vraag is of dit allemaal maar kan en mag? De pakketjes liggen in het depot een paar kilometer van me vandaan en ze wachten met uitleveren.
Ik vond deze klacht bij de consumentenbond, ook over het postNL depot aan de Loire 1 in Den Haag

Nu gaat het blijkbaar mis met pakketjes die de zijderoute via Kazachstan, Belarus, Polen Nederland binnenkomen, dus niet via Schiedam, waar zaken blijkbaar administratief worden afgehandeld. Het betrof bij mij een partij Lithium Ion batterijen, die ze logisch liever niet per vliegtuig versturen. Ik wacht het nog even een paar dagen aan en dien een klacht in via Klachtenkompas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Even een korte vraag over postNL. De laatste 2 weken is het Chaos met pakketjes uit China. Er wordt op de Track&Trace pagina een tijdframe gegeven wanneer de bezorger langs komt, maar de status blijft op "Zending is gesorteerd" staan. Terwijl er hoort te staan "Bezorger is onderweg". Als het tijdframe voorbij is staat er: "We hebben het bezorgmoment niet gehaald vandaag, sorry. Houd je track en trace-overzicht in de gaten. Je nieuwe bezorgmoment vind je hier."

Excuus dat ik hier steeds op door ga want dit fenomeen is nieuw voor me en irriteert me mateloos, je blijft thuis om pakketjes in ontvangst te nemen en er komt niets.

Inmiddels zijn al 3 pakketjes in het zwarte gat van PostNL gekomen en de pakketjes die ik vandaag verwacht komen daar waarschijnlijk ook. Hopelijk kan een medewerker van PostNL die dit leest licht werpen op dit nieuwe verschijnsel. Via de klantenservice van PostNL wordt ik ook niet wijzer, wel heb ik een onderzoek laten starten, al heb ik daar geen fiducie in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:33

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

pandit schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:14:
Even een korte vraag over postNL. De laatste 2 weken is het Chaos met pakketjes uit China. Er wordt op de Track&Trace pagina een tijdframe gegeven wanneer de bezorger langs komt, maar de status blijft op "Zending is gesorteerd" staan. Terwijl er hoort te staan "Bezorger is onderweg". Als het tijdframe voorbij is staat er: "We hebben het bezorgmoment niet gehaald vandaag, sorry. Houd je track en trace-overzicht in de gaten. Je nieuwe bezorgmoment vind je hier."

Excuus dat ik hier steeds op door ga want dit fenomeen is nieuw voor me en irriteert me mateloos, je blijft thuis om pakketjes in ontvangst te nemen en er komt niets.

Inmiddels zijn al 3 pakketjes in het zwarte gat van PostNL gekomen en de pakketjes die ik vandaag verwacht komen daar waarschijnlijk ook. Hopelijk kan een medewerker van PostNL die dit leest licht werpen op dit nieuwe verschijnsel. Via de klantenservice van PostNL wordt ik ook niet wijzer, wel heb ik een onderzoek laten starten, al heb ik daar geen fiducie in.
Dat is standaard postnl gedrag. Mijn tip, blijf nooit thuis voor postnl en stel in de app in dat pakketten standaard bij een afleverpunt worden afgeleverd.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Dwarlorf schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:46:
[...]

Dat is standaard postnl gedrag. Mijn tip, blijf nooit thuis voor postnl en stel in de app in dat pakketten standaard bij een afleverpunt worden afgeleverd.
Dat kan meestal bij de AliExpress pakketjes helaas niet.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Metalfreak schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:23:
[...]

Dat kan meestal bij de AliExpress pakketjes helaas niet.
Bij mij eindingen ze toch echt bij het postnl punt. Heb er een paar in de postnl app staan als afgehaald bij mijn afhaalpunt.

Bedoel je mss dat je niet vantevoren een andere afleverlocatie bij aliexpress kan selecteren bij het bestellen?

In de postnl app kan je je bezorgingsvoorkeur selecteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Dwarlorf op 24-03-2023 15:44 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Dwarlorf schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:41:
[...]

Bij mij eindingen ze toch echt bij het postnl punt. Heb er een paar in de postnl app staan als afgehaald bij mijn afhaalpunt.

Bedoel je mss dat je niet vantevoren een andere afleverlocatie bij aliexpress kan selecteren bij het bestellen?

In de postnl app kan je je bezorgingsvoorkeur selecteren.
Ja, maar dan geldt dat meteen voor alles, ik wil juist niet alles daar afgeleverd hebben. Als ik iets groots bestel bijvoorbeeld, zorg ik ervoor dat ik juist thuis ben zodat ik er niet mee hoef te slepen. Dat is dan weer geen optie. Een AliExpress pakketje mag best daar aankomen, maar dat kan ik dan nooit meer aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Metalfreak schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:51:
[...]

Ja, maar dan geldt dat meteen voor alles, ik wil juist niet alles daar afgeleverd hebben. Als ik iets groots bestel bijvoorbeeld, zorg ik ervoor dat ik juist thuis ben zodat ik er niet mee hoef te slepen. Dat is dan weer geen optie. Een AliExpress pakketje mag best daar aankomen, maar dat kan ik dan nooit meer aanpassen.
Ah ok duidelijk. Snap ik, heb ook mijn 43 inch monitor naar mijn huis moeten sleuren met het winkelwagentje dat ik van de Spar (afhaalpunt) mocht lenen, niet ideaal. Maar ik koop zelden tot nooit zulke grote dingen dus ik vind het wel handig voor ongeveer alles dat ik bestel. Ik neem iig geen vrij meer voor postnl.

[ Voor 4% gewijzigd door Dwarlorf op 24-03-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik had de middag vrij genomen voor die monitor, toen werd het moment vervroegd in de app dus ik eerder vrij nemen zodat ik alsnog dat ding in ontvangst kon nemen. Kom ik aan op het station was de bezorger nog eerder en toen ik met de fiets aan kwam rijden zag ik bezorger mijn monitor uitladen bij de spar. Heb nog gevraagd of ie nog ff langs wou rijden. Maar dat kon niet meer. Dat was voor mij de druppel, sindsdien hou ik geen rekening meer met de bezorging. Blijf er niet speciaal voor thuis, laat staan dat ik vrij neem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pandit
Bedankt voor alle reacties. Ik bestel al 13 jaar uit China en vrijwel geen enkel probleem gehad. Nu zijn binnen 10 dagen 5 pakketjes het zwarte PostNL blackHole verdwenen. heel raar zo abrupt.

Ik ben vandaag door de klantenservice van PostNL gebeld en de pakketjes die niet bezorgd zijn worden komende week bezorgd. zo niet dan moet de afzender een onderzoek in laten stellen.

Ik zie een Chinese AliExpress webshop dit nog niet doen, die kan ook zien dat de pakketjes zijn aangekomen in het distributiecentrum van PostNL, dat wordt een wellus-nietus spelletje en ik heb mijn spulletjes niet en 50 euro armer.

nog een nabrander: Ik zie zojuist dat het eerste "verdwenen" pakketje morgen wordt bezorgt, Ik ben benieuwd, misschien komt het allemaal nog goed O-)
Cyberpope schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:24:
[...]

1) je hebt mazzel gehad dat je er nu pas last van krijgt.
2) Ja, aangekomen is lokaal verdeelcentrum = geld kwijt, want je heb je pakketje niet opgehaald.

Helaas.
Vandaag zijn 2 pakketjes uit het zwarte gat van PostNL bij mij bezorgt, hopelijk pakket 3 volgende week :)

[ Voor 31% gewijzigd door pandit op 25-03-2023 15:57 . Reden: nabrander ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

pandit schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:18:
Bedankt voor alle reacties. Ik bestel al 13 jaar uit China en vrijwel geen enkel probleem gehad. Nu zijn binnen 10 dagen 5 pakketjes het zwarte PostNL blackHole verdwenen. heel raar zo abrupt.

Ik ben vandaag door de klantenservice van PostNL gebeld en de pakketjes die niet bezorgd zijn worden komende week bezorgd. zo niet dan moet de afzender een onderzoek in laten stellen.

Ik zie een Chinese AliExpress webshop dit nog niet doen, die kan ook zien dat de pakketjes zijn aangekomen in het distributiecentrum van PostNL, dat wordt een wellus-nietus spelletje en ik heb mijn spulletjes niet en 50 euro armer.

nog een nabrander: Ik zie zojuist dat het eerste "verdwenen" pakketje morgen wordt bezorgt, Ik ben benieuwd, misschien komt het allemaal nog goed O-)
1) je hebt mazzel gehad dat je er nu pas last van krijgt.
2) Ja, aangekomen is lokaal verdeelcentrum = geld kwijt, want je heb je pakketje niet opgehaald.

Helaas.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinkymen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-07-2024
Ik heb hetzelfde.
Via postnl app zouden woensdag 2 alieexpress brievenbus pakketjes bezorgd worden. Er is er 1 in de brievenbus beland deze woensdag, de andere wacht ik nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Ik begin een patroon te zien.

Aliexpress pakketjes via Schiedam worden in de meeste gevallen netjes bezorgd, misschien omdat Schiedam als afzender staat.
Pakketjes die met ChinaPost zijn verstuurd hebben een andere route via centraal Azie. Polen naar de Loire1 in DenHaag. Van de vier artikelen die ik in januari had besteld en met Chinapost zijn verstuurd zijn er de afgelopen weken 3 aangekomen. De t&t codes klopten niets van, vandaag 1 ontvangen die volgens de t&t code nog niet postnl ontvangen zou zijn.
Het lijkt wel of er twee postNL bestaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Sinds de verzendcodes beginnen met UT ipv LS gaat het helemaal fout lijkt het wel. UT staat duidelijk voor Untracked en blijft hangen in limbo. Wacht op pakketten die in februari al op “gesorteerd “ staan. Soms komt er dan een pakje toch in de pakketbud. Maar een paar zijn ook daadwerkelijk nooit aangekomen. Shipment at local delivery center staat er Dan bij Ali. Dispuut geopend. Maar ik kreeg geen geld terug. Moet dan contact met postbezorger opnemen stond in eindconclusie.
Ook de vroegere AliExpress standard shipment krijgen nu een UTcode en dus worden ze brievenbuspakkketjes met maanden vertraging. Een paar 12-dat delivery orders zijn ook al in limbo

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Heb je al een klacht ingediend bij https://www.klachtenkompas.nl. postnl reageert snel en je kan dan een verzoek tot onderzoek doen. Bij mij heeft dat geresulteerd dat een missend pakketje een paar dagen later alsnog werd bezorgd. Ik zit nu in hetzelfde traject voor een ander pakketje. Het is mij de laatste 3 weken kommer en kwel bij postnl. Niet alleen pakketjes uit China maar ook van Nederlandse afzenders met een T&T code. Zo wacht ik 3 dagen op een pakketje. Wat mij opvalt is dat LS pakketjes idd sneller worden afgeleverd dan UT pakketjes, ik vraag me af wat het verschil is tussen pakketten met een LS en een UT prefix. Ik kan ze allebei goed volgen. Het lijkt mij dat LSxxxx pakketjes een hogere prioriteit krijgen. Wat me ook opvalt is dat sommige Aliexpress shops 12dagen orders met een UTxxxx code versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

pandit schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:23:
Heb je al een klacht ingediend bij https://www.klachtenkompas.nl. postnl reageert snel en je kan dan een verzoek tot onderzoek doen. Bij mij heeft dat geresulteerd dat een missend pakketje een paar dagen later alsnog werd bezorgd. Ik zit nu in hetzelfde traject voor een ander pakketje. Het is mij de laatste 3 weken kommer en kwel bij postnl. Niet alleen pakketjes uit China maar ook van Nederlandse afzenders met een T&T code. Zo wacht ik 3 dagen op een pakketje. Wat mij opvalt is dat LS pakketjes idd sneller worden afgeleverd dan UT pakketjes, ik vraag me af wat het verschil is tussen pakketten met een LS en een UT prefix. Ik kan ze allebei goed volgen. Het lijkt mij dat LSxxxx pakketjes een hogere prioriteit krijgen. Wat me ook opvalt is dat sommige Aliexpress shops 12dagen orders met een UTxxxx code versturen.
UT staat voor untracked denk ik (momenteel voor untraceable) daar krijg je op ali geen ontvangstbvestiging van. Kan me nu niet wijsmaken dat wat malafide postbodes daar misbruik van maakt en wat achter drukt of ergens willekeurig dumpt. Waarom staat er anders als bezorging "op 2 maart om 12:00" en nooit aangekomen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kinkymen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-07-2024
kinkymen schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:03:
Ik heb hetzelfde.
Via postnl app zouden woensdag 2 alieexpress brievenbus pakketjes bezorgd worden. Er is er 1 in de brievenbus beland deze woensdag, de andere wacht ik nog steeds op.
Het 2e alieexpress brievenbus pakketje dat vorige week woensdag al in de postnl app stond lag vandaag in de brievenbus, een week later. Dit keer totaal geen melding in de postnl app dat er post onderweg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier ook een puinzooi met PostNL en Ali pakketjes.

Vorige week zaterdag zou er één bezorgd zijn maar waren we niet thuis dus best knap. Niemand van de buren heeft iets gezien (kleine straat).

En PostNL zegt simpelweg, jammer joh ga maar bij de verzender klagen

En nu vanavond zou er een pakket zijn bezorgd om 19.34 wat knap is want ik zat voor het raam naast de voordeur toevallig. Dit keer is het volgens de app bezorgd bij de buren op nr 10 wat kunstig is aangezien dat adres niet bestaat in de straat.
Bovendien zijn de buren allemaal niet thuis toevallig.

Mijn enige hoop is nog dat we weer zo'n dodo van een bezorger hebben die niet snapt dat we drie dorpen in de gemeente hebben met dezelfde straatnaam dus ik hoop dat het in het naburig dorp bezorgd is. Is 5 jaar geleden ook 3x gebeurd namelijk.

Ga morgen nog wel bellen met KotsNL want ben benieuwd met welk verhaal ze nu weer op de proppen komen over het feit dat mijn pakket op een niet bestaand adres is afgeleverd |:(

Edit 8-4: Na een weinig constructief gesprek met de klantenservice ben ik zelf maar op onderzoek gegaan en beide pakketjes zijn terecht. Juiste straatnaam+ huisnummer maar verkeerde dorp 8)7
Dinsdag maar weer bellen met PostNL :+

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 08-04-2023 17:42 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
ik heb te maken met weer een nieuw fenomeen.

Afgelopen zaterdag 8 april zou een AE pakketje worden bezorgd. Het pakketje was echter nog niet door postNL ontvangen. Het komt sporadisch voor dat het pakketje op de bezorgdag nog steeds niet binnen is, maar wordt dan de volgende dag bezorgd.
Tot de dag van vandaag is het pakketje nog steeds niet binnen bij PostNL, dat is wel raar. Kijkend bij cainiao.com zie ik een douane probleem:

Import customs clearance delay
2023-04-07 08:17:25 GMT+0

https://global.cainiao.co...?mailNoList=UT428853013NL

Is dit een bekend fenomeen. het betreft een AE verzamelpakket ter waarde van 16 euro waarvan geen gekke (illegale) zaken.

[ Voor 5% gewijzigd door pandit op 12-04-2023 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

pandit schreef op woensdag 12 april 2023 @ 07:57:
ik heb te maken met weer een nieuw fenomeen.
Een pakket van mij is/was ook vertraagd bij de douane. ik heb wel 15 euro inklaringskosten (waarvan 7 euro administratiekosten) moeten betalen. btw over 50euro, terwijl dit al afgerekend is bij het kopen. Ik heb maar betaald omdat bij de aankoop ook 50 euro korting was gegeven met het oog op mogelijke inklaringskosten. (product is 200 euro waard).

Bezorger is nu onderweg (vorige week vrijdag betaald, met oog op pasen wel redelijk vlot), dus ik zie het wel aankomen.
Misschien dat de douane/postnl de verklaringen van aliexpress toch niet helemaal vertrouwen of dat er niet genoeg btw waas afgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimatus
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-04-2023
Bij AliExpress krijg je heel makkelijk je geld terug.
Zelfs als producten breken terwijl jij die al in gebruik heb genomen.
Ik had een keer een telefoon besteld, vrij snel verzonden maar na twee maanden geen tracking update zichtbaar. Ik diende een geschil in en kreeg de volle pond terug. Een maand later werd de telefoon bezorgd.
Dit is wel een uitzondering want meestal komt alles op tijd aan en vaak nog veel sneller ook.
Als het aan mij ligt krijgt AliExpress een 10.
Vrijwel nooit problemen mee gehad.
Goed in de gaten houden en kijken welke opties er beschikbaar zijn kwa verzending/terugbetaling etc.

PS: Voor degene die willen weten welke telefoon. Blackview BV8800. Super telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ultimatus schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:24:
Bij AliExpress krijg je heel makkelijk je geld terug.
Zelfs als producten breken terwijl jij die al in gebruik heb genomen.
Ik had een keer een telefoon besteld, vrij snel verzonden maar na twee maanden geen tracking update zichtbaar. Ik diende een geschil in en kreeg de volle pond terug. Een maand later werd de telefoon bezorgd.
Dit is wel een uitzondering want meestal komt alles op tijd aan en vaak nog veel sneller ook.
Als het aan mij ligt krijgt AliExpress een 10.
Vrijwel nooit problemen mee gehad.
Goed in de gaten houden en kijken welke opties er beschikbaar zijn kwa verzending/terugbetaling etc.

PS: Voor degene die willen weten welke telefoon. Blackview BV8800. Super telefoon!
Ik heb wisselende ervaringen. Zeker als het al in lokaal verzendcentrum is aangekomen, is ali vrij snel met afwijzen en sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Cyberpope schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:01:
[...]

Ik heb wisselende ervaringen. Zeker als het al in lokaal verzendcentrum is aangekomen, is ali vrij snel met afwijzen en sluiten.
Met een kleine 250 bestellingen zijn mijn weinige disputen op 1 na goed gekeurd.
Maar dat zijn er dan ook maar 5 geweest ongeveer en ben al jaren diamanten lid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 20:43
Metalfreak schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:51:
[...]

Precies dit. Vorige week V60 koffie setje via Marktplaats gekocht, prima dat dit op een afhaalpunt word geleverd.
Als je instelt alles op afhaalpunt gaat dit ook gelden voor het hele huishouden, niet iedereen is hier even blij mee thuis.
De grotere/zwaardere pakketten thuis proberen, het overige op afhaalpunt. Vroeger kan je op de dag van levering nog wel eens rond 6 uur 's morgens aangeven dat het naar een postpunt moet, handig als ik wist dat het om iets kleins ging en ik die dag niet thuis was. Die optie heb ik al een tijd niet meer gezien in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

TRAXION schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:14:
[...]

Met een kleine 250 bestellingen zijn mijn weinige disputen op 1 na goed gekeurd.
Maar dat zijn er dan ook maar 5 geweest ongeveer en ben al jaren diamanten lid.
Ik heb (als platiumlid) de laatste tijd wat andere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Cyberpope schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:16:
[...]

Ik heb (als platiumlid) de laatste tijd wat andere ervaringen.
Ik ook. de afgelopen maand is het met postNL een drama, daarvoor geen enkel probleem ondervonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
pandit schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:21:
[...]

Ik ook. de afgelopen maand is het met postNL een drama, daarvoor geen enkel probleem ondervonden.
Ik zal het afkloppen, maar ik wacht nog op 1 pakketje van ali momenteel de afgelopen 6 weken voor rond de €300,- besteld en alles is binnen 2 weken in huis.
Ik bestel alles via 10-day shipping.
En ook de "ut" tracking is binnen gekomen.
Overigens staat mijn laatste pakketje met nl tracking al dagen op "bezorg moment gemist"

Daarnaast is postnl sowieso een zooitje aan het maken de laatste dagen zelfs met nl pakketjes.
Had besteld bij een gsm shop en pakketje stond als niet afgeleverd maar lag wel in de brievenbus de volgende dag melding dat het die dag geleverd zou worden en om 11:00 uur kreeg ik een melding van bezorging met een tijdstip van 14:00 :S

Zal wel een flinke hik in een systeem zitten bij postnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Krijg ook een postnl melding. Eerst woensdag levering verschoven en gisteravond de melding dat de bezorgtijd woensdag is. En dan heb ik het over deze week, niet volgende week. Maar het kan atijd nog erger, want heb ook een verzending vanuit België met GLS. Wel een mail van Ali dat hij niet kon worden afgeleverd want niet thuis maar verder geen communicatie noch een niet thuis briefje of mail van gls. Bel je support krijg je daar te horen dat je het lokale depot moet bellen. Amateurisme ten top. Dan toch liever postnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

TRAXION schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 00:20:
[...]

Ik zal het afkloppen, maar ik wacht nog op 1 pakketje van ali momenteel de afgelopen 6 weken voor rond de €300,- besteld en alles is binnen 2 weken in huis.
Ik bestel alles via 10-day shipping.
En ook de "ut" tracking is binnen gekomen.
Overigens staat mijn laatste pakketje met nl tracking al dagen op "bezorg moment gemist"

Daarnaast is postnl sowieso een zooitje aan het maken de laatste dagen zelfs met nl pakketjes.
Had besteld bij een gsm shop en pakketje stond als niet afgeleverd maar lag wel in de brievenbus de volgende dag melding dat het die dag geleverd zou worden en om 11:00 uur kreeg ik een melding van bezorging met een tijdstip van 14:00 :S

Zal wel een flinke hik in een systeem zitten bij postnl.
Ik hebt eergister een NL pakket bij een PostNL punt opgehaald (supermarkt) en krijg dagelijks de App melding dat het pakket er nog # dagen ligt. Daar klik ik dan op en zie mooi mijn krabbel staan wat ik moest doen tijdens het ophalen.

Denk dat hun ICT dingetje tript :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik gooi er nog even een positief verhaal tussen. Met de "3 for US $5.99" feature van AliExpress een viertal dingetjes besteld die ik nodig had. Binnen de 5 dagen in huis. Ongelooflijk.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Mavamaarten schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:43:
Ik gooi er nog even een positief verhaal tussen. Met de "3 for US $5.99" feature van AliExpress een viertal dingetjes besteld die ik nodig had. Binnen de 5 dagen in huis. Ongelooflijk.
En was het wat je verwachte? Mijn ervaring met die artikelen is dat het vaak troep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Rouwette schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:45:
[...]
En was het wat je verwachte? Mijn ervaring met die artikelen is dat het vaak troep is.
Een kwestie van verwachtingen, natuurlijk :)

Ik zal nooit dure dingen kopen die aan een spotprijs worden verkocht, dan eindig je altijd met miniatuurversies of plastic prul. Ik ga specifiek op zoek naar zaken die hier in lokale winkels niet voor een normale prijs zijn te krijgen, terwijl een mentale BoM berekening zegt "dat moet aan materiaal spotgoedkoop zijn". Of op zoek naar producten van een merk (Xiaomi, UGreen, Baseus, Sonoff ...) die voor een redelijke prijs worden aangeboden, maar nog steeds minder dan in een winkel hier.

Mijn ervaring (de eerste keer dat ik het via die 3 combineren doe) is eigenlijk heel positief. Ik had al langer een deburring tool, een stapboor en een lampje voor mijn fiets nodig, en had al een tijdje vanalles in mijn winkelmandje staan. Met de combi was het ook effectief bijna de helft goedkoper.

En het fietslampje is van verrassende kwaliteit. Bij Action en Decathlon hadden ze ofwel plastic prut voor het geld, ofwel betaalde ik meer dan 20 euro. Nu voor nog geen 3 euro een lampje met een aluminium behuizing en de lichtobrengst is meer dan voldoende.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik heb een product gekocht bij AliExpress wat nu al sinds 10-4 op "Aangekomen in het transportcentrum van vertrek" staat.
Duurt wel erg lang. Meestal gaat die stap heel snel, zelfde of volgende dag. Niet al te lang geleden ook 1 keertje gehad dat het een dag of 5 duurde.
2 andere bestellingen die ik tegelijkertijd gedaan heb zijn inmiddels al binnen
Iemand ook deze ervaring? Kan het verschillen per transportcentrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

KNed schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:17:
Ik heb een product gekocht bij AliExpress wat nu al sinds 10-4 op "Aangekomen in het transportcentrum van vertrek" staat.
Duurt wel erg lang. Meestal gaat die stap heel snel, zelfde of volgende dag. Niet al te lang geleden ook 1 keertje gehad dat het een dag of 5 duurde.
2 andere bestellingen die ik tegelijkertijd gedaan heb zijn inmiddels al binnen
Iemand ook deze ervaring? Kan het verschillen per transportcentrum?
Ja, vooral bij "electrical equipment" en een vliegmaatschappij aldaar die nogal kieskeurig is op wat ze mee willen nemen.... 8)7

(een massage gun voor de spieren....)

Blijven stuiteren tussen "restricted goods - electric item" en aangekomen in transportcentrum...

[ Voor 6% gewijzigd door Coach4All op 17-04-2023 12:24 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Ali pakje staat sinds 15 maart stil in de PostNL app; daarvoor telkens 'helaas de zending niet gehaald' en opnieuw gesorteerd. Ik geef de hoop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Nu online
Coach4All schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:23:
[...]

Ja, vooral bij "electrical equipment" en een vliegmaatschappij aldaar die nogal kieskeurig is op wat ze mee willen nemen.... 8)7

(een massage gun voor de spieren....)

Blijven stuiteren tussen "restricted goods - electric item" en aangekomen in transportcentrum...
Ah, dat zou de reden kunnen zijn.
Het is inderdaad "electrical equipment".
Dat stuiteren zie ik dan weer niet.
We wachten wel af, het duurt nog een hoop dagen voordat ik de buyer protection in kan schakelen dus ze hebben nog even de tijd :)

[ Voor 38% gewijzigd door KNed op 17-04-2023 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Nu online
Ik heb sinds gisteravond ineens dat mijn order-overzicht in Alieexpress kapot is. ik zie maar 3 orders, heb tientallen dingen besteld afgelopen jaren. Die kan ik niet meer zien. Inclusief lopende orders.
De eerste paar keer werkte een force-refresh nog. Nu niet meer. Anderen hier ook last van? getest op 2 pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

KNed schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:21:
Ik heb sinds gisteravond ineens dat mijn order-overzicht in Alieexpress kapot is. ik zie maar 3 orders, heb tientallen dingen besteld afgelopen jaren. Die kan ik niet meer zien. Inclusief lopende orders.
De eerste paar keer werkte een force-refresh nog. Nu niet meer. Anderen hier ook last van? getest op 2 pc's
In de browser is hij stuk ja, in de app zie ik wel nog alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Nu online
Thanks. dan zullen we het wel gaan fixen neem ik aan. Die app wil ik liever niet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Damn.. PostNL is weer eens een pakketje kwijt. Kun je wel postnl benaderen, maar die doet weer geen ene drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:10
Wat is jullie ervaringen met inklaringskosten door postnl op artikelen onder de 10 / 5 euro bij bestellen van aliexpress?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Geen? ali heft de BTW? Ik heb nog nooit inklaringskosten betaald over aliverzendingen,.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Cobb schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:00:
Wat is jullie ervaringen met inklaringskosten door postnl op artikelen onder de 10 / 5 euro bij bestellen van aliexpress?
Dan klopt er iets niet…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 10:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Cobb schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:00:
Onder de €150 betaal je geen invoerrechten en AliExpress draagt de btw al af dus daar heb je ook niks mee van doen.
Dit zijn de extra kosten als u bestelt buiten de EU
BTW
Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli 2021 is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot € 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%.

Invoerrechten
Is uw aankoopbedrag € 150 of meer? Dan betaalt u ook invoerrechten. Reken op 0 tot 17% invoerrechten.

Inklaringskosten
Dit zijn kosten die uw pakketdienst maakt om aangifte te doen bij de Douane. Dit zijn vaste bedragen die verschillen per bezorger - die kan u er meer over vertellen.
Bron

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Een AliExpress pakketje had 25 april de status "Customs clearance complete " wat in de praktijk normaliter betekend dat deze de volgende dag bezorgt wordt, PostNL had de aflevering al aangekondigd voor 26 april. Niets is minder waar. Nu 15 dagen later is de status bij PostNL iedere keer "Bezorgtijd nog onbekend, Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt "

Mijn grote vraag is, waar dit pakketje ergens uithangt? In Schiedam? Bij de Douane? Inmiddels heb ik wel 3 andere AliExpress pakketjes ontvangen zonder vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Weet niemand, kun je vragen bij postnl, die alleen je naar de verzender zal verwijzen. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Eergisteren een order geplaatst bij AE met een 10-daagje levertijd, hebben ze het verstuurd met YANWEN international express.

De laatste keer is een met YanWen één pakketje helemaal niet aangekomen en een andere na maanden, zucht... ik ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het is nu op zijn minst een dag zo dat als ik inlog op AliExpress, hij weer teruggaat naar de login pagina of homepage, waarbij ik dus inderdaad niet ben ingelogd. Wachtwoord reset helpt niet. Het lijkt een soort accountlock te zijn. Iemand een idee?

Edit: Vanaf 4G-netwerk geprobeerd. Dat lukte, en daarna thuis ook weer. Vreemd…

Edit2: Nope, werkt niet op pc.

[ Voor 18% gewijzigd door Saturnus op 22-05-2023 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Saturnus Zelfde probleem heb ik ook. :-(
Wilde gisteravond weer eens inloggen bij AE, bleef 'ie maar zeuren dat ik moest inloggen.
Toen dacht ik dat het pw wellicht opnieuw aangevraagd moest worden; ook daar kreeg ik geen email berichtje op. Terwijl AE wel bleef volhouden dat m'n email adres bestond. 8)7

Vervolgens maar eens allerlei blockers uitgeschakeld; toen verscheen er een schuifbalk die je van links naar rechts moest schuiven om te kunnen inloggen. Maar ook dat werkt niet. :N
De browser blijft het proberen en AE blijft volhouden dat ik moet inloggen. Ja, duh... ;w

Geprobeerd met FF, Edge en Chrome; allemaal hetzelfde probleem.

Afijn, zal wel weer zo'n tijdelijke glitch zijn.
Oh ja, en tussendoor verscheen af en toe de melding "Server is busy, please try again later".

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
ehtweak schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:20:
@Saturnus Zelfde probleem heb ik ook. :-(
Wilde gisteravond weer eens inloggen bij AE, bleef 'ie maar zeuren dat ik moest inloggen.
Toen dacht ik dat het pw wellicht opnieuw aangevraagd moest worden; ook daar kreeg ik geen email berichtje op. Terwijl AE wel bleef volhouden dat m'n email adres bestond. 8)7

Vervolgens maar eens allerlei blockers uitgeschakeld; toen verscheen er een schuifbalk die je van links naar rechts moest schuiven om te kunnen inloggen. Maar ook dat werkt niet. :N
De browser blijft het proberen en AE blijft volhouden dat ik moet inloggen. Ja, duh... ;w

Geprobeerd met FF, Edge en Chrome; allemaal hetzelfde probleem.

Afijn, zal wel weer zo'n tijdelijke glitch zijn.
Oh ja, en tussendoor verscheen af en toe de melding "Server is busy, please try again later".
Oof. Heb het net aan de klantenservice gemeld. Hoe meer dat doen hoe beter. Verbazend dat dit al zoveel uren kan bestaan. Maar ben blij je bericht te lezen, dat het in ieder geval niet een puur persoonlijke lock out is, want zo random zijn ze daar ook nog wel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flythierry
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:22
Saturnus schreef op maandag 22 mei 2023 @ 00:56:
Het is nu op zijn minst een dag zo dat als ik inlog op AliExpress, hij weer teruggaat naar de login pagina of homepage, waarbij ik dus inderdaad niet ben ingelogd. Wachtwoord reset helpt niet. Het lijkt een soort accountlock te zijn. Iemand een idee?

Heb hetzelfde probleem, maar zodra ik VPN naar een ander land werkt het wel ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Laatst online: 02-05 20:23
Probeer al dagen wat te kopen op Ali maar helaas schijnt niet te werken.
Login begint te knipperen en dat is het,verder naar betalen kom ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Inmiddels funktioneert e.e.a. weer.
Ik kon weer inloggen bij AE en zowaar nog wat bestellen ook. :Y

Nu afwachten hoe lang het gaat duren. Volgens belofte van AE zelf, max 12 dagen. We gaan het zien...

Toch nog ff voor de volledigheid. Ik heb ff getwijfeld of ik precies (!) dezelfde spulletjes zou bestellen via amazon (leverbaar binnen 2 dagen, vanuit EU magazijn).
Maar het prijsverschil vond ik zodanig, dat ik wel ff geduld heb. Het zijn geen haast producten.

Voorbeeld:
Een horlogebandje voor een smartwatch, via AE 5 euro, via Amazon 11 euro.
Een BME680 sensor module, via AE 6,50/stuk, via Amazon 18 euro/stuk.
't zijn notabene ook nog dezelfde productfoto's. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Het inlogprobleem is nog steeds aanwezig, cookies verwijderen is geen oplossing. De app heeft geen problemen bij mij. heel vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

ehtweak schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:21:
Inmiddels funktioneert e.e.a. weer.
Ik kon weer inloggen bij AE en zowaar nog wat bestellen ook. :Y

Nu afwachten hoe lang het gaat duren. Volgens belofte van AE zelf, max 12 dagen. We gaan het zien...

Toch nog ff voor de volledigheid. Ik heb ff getwijfeld of ik precies (!) dezelfde spulletjes zou bestellen via amazon (leverbaar binnen 2 dagen, vanuit EU magazijn).
Maar het prijsverschil vond ik zodanig, dat ik wel ff geduld heb. Het zijn geen haast producten.

Voorbeeld:
Een horlogebandje voor een smartwatch, via AE 5 euro, via Amazon 11 euro.
Een BME680 sensor module, via AE 6,50/stuk, via Amazon 18 euro/stuk.
't zijn notabene ook nog dezelfde productfoto's. :+
Is bij Bol ook vaak, ali producten tegen woekerprijzen. Maja opslag en verzending he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb weer wat bestellingen lopen waar de levertijd niet heel belangrijk is, maar het duurt allemaal weer wat langer voor m'n gevoel. Paar maanden terug waren ze opeens heel snel met verzenden, ook met de goedkopere opties. Als ze maar aankomen en gelukkig is dat bij mij het geval 49 van de 50 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Cheesy schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:30:
Heb weer wat bestellingen lopen waar de levertijd niet heel belangrijk is, maar het duurt allemaal weer wat langer voor m'n gevoel. Paar maanden terug waren ze opeens heel snel met verzenden, ook met de goedkopere opties. Als ze maar aankomen en gelukkig is dat bij mij het geval 49 van de 50 keer.
Bij mij gaat het juist weer snel de laatste tijd. Pakketjes worden netjes gecombineerd en dan verder met de snelste verzendmethode, wel heb ik laatst gemerkt dat track en trace van AliExpress achter liep op de daadwerkelijke bezorging. PostNL stond al voor de deur, maar ik verwachtte nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Saturnus schreef op maandag 22 mei 2023 @ 00:56:

3 verschillende pc's en op m'n mobiel, 3 verschillende internetverbindingen, 2 verschillende accounts (privé en van de zaak), de login functie is gewoon stuque, al een paar dagen. (minstens sinds zaterdag, misschien vrijdag al)

---

Laatst een kleine aanvaring met Ali, pakketje was al 2 maanden in limbo, voor het aflopen van de bescherming maar een geschil aangetekend, Ali zegt "onze tracking zegt bezorgd, check je 'lokale postkantoor', en bij deze geschil gesloten." Dan kan je blijkbaar helemaal niks meer. Fijn.
Achteraf blijkt dat pakketje direct retour afzender (Schiedam) te zijn gegaan, en daar niet gemarkeerd als bezorgd dus PostNL denkt dat zij het nog ergens hebben en het nog onderweg is naar mij, alleen 17track had achteraf de juiste info.
Hoe dan ook, niet bij mij bezorgd. Gelukkig was het maar een paar euro, maar dat ze het geschil rücksichtlos sluiten en je geen kans geven om uberhaupt antwoord te geven is wel een beetje lomp. 8)7 en fuck 'lokale postkantoor' als pseudonym voor "zoek het zelf maar uit met PostNL", want die gaan je ook niet helpen.

Voortaan hou ik die pakketjes dus iets beter in de gaten. Alleen afgelopen weekeinde dus niet, want kan niet meer inloggen tot ze dat gefixt hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door AlexanderB op 23-05-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

AlexanderB schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:03:
[...]

3 verschillende pc's en op m'n mobiel, 3 verschillende internetverbindingen, de login functie is gewoon stuque, al een paar dagen. (minstens sinds zaterdag, misschien vrijdag al)

---

Laatst een kleine aanvaring met Ali, pakketje was al 2 maanden in limbo, voor het aflopen van de bescherming maar een geschil aangetekend, Ali zegt "onze tracking zegt bezorgd, check je 'lokale postkantoor', en bij deze geschil gesloten." Dan kan je blijkbaar helemaal niks meer. Fijn.
Achteraf blijkt dat pakketje direct retour afzender (Schiedam) te zijn gegaan, en daar niet gemarkeerd als bezorgd dus PostNL denkt dat zij het nog ergens hebben en het nog onderweg is naar mij, alleen 17track had achteraf de juiste info.
Hoe dan ook, niet bij mij bezorgd. Gelukkig was het maar een paar euro, maar dat ze het geschil rücksichtlos sluiten en je geen kans geven om uberhaupt antwoord te geven is wel een beetje lomp. 8)7 en fuck 'lokale postkantoor' als pseudonym voor "zoek het zelf maar uit met PostNL", want die gaan je ook niet helpen.

Voortaan hou ik die pakketjes dus iets beter in de gaten. Alleen afgelopen weekeinde dus niet, want kan niet meer inloggen tot ze dat gefixt hebben.
Ik heb ook een paar pakketjes die zo zijn verdwenen...

Mij is het inloggen gelukt via een omweg

Een niet meer bestaand product/winkel en dan inloggen lukte bij mij.
https://aliexpress.com/st....hotSpots_2004388657618.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Helaas, no dice.

Maar het lijkt dat je er 1x met mazzel doorheen moet komen om een werkende cookie te krijgen en dan ben je ingelogd (totdat die cookie verloopt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 20:58
AlexanderB schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:02:
Helaas, no dice.

Maar het lijkt dat je er 1x met mazzel doorheen moet komen om een werkende cookie te krijgen en dan ben je ingelogd (totdat die cookie verloopt?)
Bij mij lukte het door middel van een VPN (Urban VPN) voor Chrome.
VPN ingesteld op Frankrijk en ik kon direct inloggen na het invullen van de verificatiecode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Cookies vastgezet met ccleaner op mijn pc,inloggen en bestellen lukt nu wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

En ik ben er ook weer in, zonder iets speciaals te doen. Hopelijk betekent dat dat het gefixt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Nou, ook een pakketje kwijt. Twee maanden lang in limbo, PostNL klantenservice kan niks doen natuurlijk en dat geschil bij Ali ga ik ook m'n geld niet mee terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Geen verbetering hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:02
Inloggen via Spaarwinkelen lukt mij tot nu toe wel. Zonder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Wat een toko iets besteld en kom er helemaal niet meer in,ondanks vastzetten cookies.
30 euro weg....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
AlexanderB schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:02:
Helaas, no dice.

De storing is al een paar dagen en heeft er mee te maken dat AliExpress vanaf "server A" (de server die het inlogformulier toont) je gegevens probeert te posten op "server B" (de server die de gegevens ontvangt).

Dit kan helemaal niet, omdat het via AJAX loopt en daarbij is de eis dat je zowel post als ontvangt op dezelfde server (of je moet CORS activeren op server B om zo een MitM-attack / XSS / cross site scripting te voorkomen, maar dat hebben ze niet gedaan).

In meer detail; AliExpress.com (met een parameter die het taaldomein aangeeft in de URL) probeert te posten naar AliExpress.us (een totaal andere server).

Je krijgt dan dus een 500-error (server side) waarna de hele post niet lukt en terugkomt bij het beginscherm.

Daarbij wordt hun "captcha" (de schuifbalk) inderdaad geblokkeerd door trackers, waardoor je (als je al een keer mazzel hebt met inloggen) niet kan bevestigen dat je geen robot bent.

Via een gratis VPN extensie (hide.me proxy) kan je vanaf een andere locatie dan Nederland proberen in te loggen (virtueel, natuurlijk).

Op dat moment post server A wel naar server A (denkende dat je op een andere locatie zit) en ben je binnen.

Het heeft me aardig wat uren en frustraties gekost om dit uit te zoeken en ik kan / kon me niet voorstellen dat niemand bij AliExpress ziet dat er toch wel een dip van een paar procent is per dag in actieve inlogs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 09:24

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Hebben jullie trouwens ook problemen met pakketten die al in Nederland zijn en al voorbij de douane zijn, maar niet geleverd worden?

Ik heb 4 pakketten, verdeeld over ~1,5 maanden die al lang en tijd voorbij de douane zijn, maar nog niet ontvangen zijn door Postnl. ?

Het is iets van afgelopen tijd, want eerder heb ik daar geen last van gehad.

Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4T7gvve_5XiFxEpo2WgCmV4bl7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ShR7XDNZcnA1IXYxaoeAVdHw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Luchtbakker schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:58:
Hebben jullie trouwens ook problemen met pakketten die al in Nederland zijn en al voorbij de douane zijn, maar niet geleverd worden?

Ik heb 4 pakketten, verdeeld over ~1,5 maanden die al lang en tijd voorbij de douane zijn, maar nog niet ontvangen zijn door Postnl. ?

Het is iets van afgelopen tijd, want eerder heb ik daar geen last van gehad.

Voorbeeldje:

[Afbeelding]
Yes hier hetzelfde met een pakketje die al een week op dezelfde status als bij jou staat. Volgens PostNL is die nog niet bij hun aangekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

En vaak worden die pakketjes gedegradeerd tot de normale briefpost. Past vaak niet in de brievenbus en daarmee zit de postbode in jouw wijk met het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:34
Rouwette schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:48:
En vaak worden die pakketjes gedegradeerd tot de normale briefpost. Past vaak niet in de brievenbus en daarmee zit de postbode in jouw wijk met het probleem.
Dit had ik inderdaad gisteren nog. Kwam de postbode met een pakket aanzetten die niet paste (en al 1,5 maand vermist was).

Hoop dat de rest normaal binnenkomt, want dit is ook niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Als het goed krijg ik er vandaag een met de gewone post, zag ik in de PostNL app. Geen idee wat het is de trackcode (UT##TW) kan ik niet linken aan een Ali bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Rouwette schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:48:
En daar worden ze nog wel eens chagrijnig om heb ik gemerkt :P Maar gelukkig zijn er altijd nog wel ergens buren thuis om het aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Theodor schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 00:41:
Wat een toko iets besteld en kom er helemaal niet meer in,ondanks vastzetten cookies.
30 euro weg....
Hoezo 30 euro weg?
Dat heeft toch op zich nog niks te maken met al dan niet kunnen inloggen?

Dat je bestelling lang onderweg is, is op zich niks vreemd bij AE. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Een succesvolle AliExpress login hier. Oeee. :+
Pagina: 1 ... 61 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.