Toon posts:

China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste
Acties:

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:27

Metalfreak

Hoije woh!

MeesterPieter schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:52:
[...]

Ik dispute alles pas als aliexpress het artikel op afgehandeld zet (na 3 maanden dus)

Dan "item not received " en "estimated delivery time has passes but package still in transit"
Omschrijving iets van " na 3 maanden wachten nog niks ontvangen "

Gaat eigenlijk altijd goed, geen enkele dispute afgekeurd de afgelopen jaren.

Vroeger opende ik nog wel eerder disputes maar daar ben ik mee gestopt omdat t vaak afgekeurd werd ondanks dat de tracking duidelijk iets aangaf
Die ervaring heb ik inderdaad ook. Bij mij is er eigenlijk nog nooit een dispute afgewezen hierom.

Als je een dispute start voor die tijd wel ja, maar dat vind ik aan hun kant ook wel logisch.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:24

MeesterPieter

PnP Pinball

en vandaag weer een pakje van kaab ontvangen, laatste statuswijziging is van 04-04 dat ie bij kaab ontvangen is (vanaf 04-04 dus op "Onderweg voor bezorging / Ontvangen door lokaal bezorgbedrijf") besteld op 15-03, en dus ruim 3 maanden onderweg

overigens tegenwoordig vaker, ondanks dat het pakje er nu is, geen update meer van de verzendstatus dat ie bezorgd is ofzo

[Voor 20% gewijzigd door MeesterPieter op 23-06-2022 20:00]

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik heb op 31 mei een bestelling gemaakt van een artikel waarbij ik dacht dat er stond dat het vanuit een Nederlandse locatie werd verzonden. Op Aliexpress. Waarna het toch uit china is verzonden. Nu staat er al sinds 8 juni dat de inklaring gelukt is. Iemand recente ervaring met hoe lang er tussen inklaring en levering zit tegenwoordig?

Zuur genoeg kwam ik er recent achter dat ik ongeveer hetzelfde artikel voor een vergelijkbare prijs gewoon bij een Nederlandse webwinkel had kunnen bestellen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:40
Flamesz schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:44:
Nu staat er al sinds 8 juni dat de inklaring gelukt is. Iemand recente ervaring met hoe lang er tussen inklaring en levering zit tegenwoordig?
Paar dagen, twee weken, 2 maanden, half jaar? Hier is echt geel pijl op te trekken.
Mijn pakketjes staan al op 15 maart op inklaring gelukt. Maar nog geen levering. Dispute allang afgehandeld en zie nog wel of het komt.

Ander pakketje was er na 3 dagen dat status op inklaring gelukt was.

Denk dat het echt gewoon afwachten is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Theesipper
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09-2022
Ik verstuur zelf veel pakketjes uit China. De levertijden van airmail zijn aanzienlijk verbetert, meestal zo'n 3 weken. Vertraging komt vaak door PostNL als het bij het inklaren lang blijft hangen..

Digital marketeer, food addict en thee expert bij teasenz.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

Vandaag weer een pakketje mogen ontvangen dat de KAAB Jersey Post route heeft genomen. Besteld op 4 april en 25 juni ontvangen.

Nu nog 2 pakketjes onderweg waarvan eentje op 18 maart besteld maar dus de status Leveringspoging mislukt
heeft gekregen. Daar staat hij al sinds 15 juni op. Deze heb ik dus een dispuut voor lopen. En verder nog een pakketje van 22 april dat nog onderweg is.

edit:

Het dispuut is (weer) dus afgewezen en ze hebben daarbij ook maar meteen mijn order afgerond zodat ik verder niks meer kan doen en overgeleverd ben aan de goedheid van de verkoper. Gaat lekker daar in China. Nu dus in een discussie verwikkeld met ze hoeveel bewijs ik wel niet moet aanleveren dat het pakket nooit geleverd is en retour China is gedaan. Ik blijf maar screenshots sturen en de URL van de KAAB tracking met het harde bewijs dat het pakket retour is gegaan. Dit is toch wel het ergste wat ik tot nu toe met een klein pakketje van €5 heb meegemaakt. :|
/rant

[Voor 42% gewijzigd door sjaool op 26-06-2022 20:28]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

3 pakketjes:
- 1 pakje op 3 dagen hier (gsm covertje)
- 1 pakje op 1 maand niks, dan ineens tracking van bpost met foto van pakje, inklaring gelukt en kostenloos bekeken; Ligt nu al 1.5 maand op de douane.
- 1 enveloppe/pakje met en wat privedingetjes vanuit usa door vriendin verstuurd. Week niks. Nu al week op douane zonder enige beweging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:03
Wat is dat KAAB eigenlijk?

Tracktrace geeft aan dat ie in land van bestemming is en door de douane. Masr de tracktrace gaat dus naar dat Poolse bedrijf en KAAB.

Is het pakketje dan via Luik en de douane overgegaan naar KAAB /Polen voor verdere afhandeling van de bezorging?

Vind het maar allemaal vaag. Dispuut aangemaakt inmiddels.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
kendo schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:54:
[...]

Van 1 bestelling, werd net voor het verlopen, de levertijd snel door de verkoper verlengd.
Voor het andere item heb ik net op tijd een dispute aan kunnen maken. Welke ook meteen is toegekend, dus geld terug.
Ook voor het eerste item heb ik nu een dispute kunnen openen, en ook meteen toegewezen, zonder verdere toelichting oid.

Nu eens een nieuwe poging ondernemen, om de items binnen te krijgen.

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-03 15:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Vandaag weer een (Cainiao / KAAB) pakje ontvangen wat ik op 20 maart heb besteld en deze had een (voor mij) nieuwe variant aan stickers: over de Chinese sticker eerst een Postnl-sticker (met het bekende Schiedam-adres als retouradres) en daaroverheen een Deutsche Post sticker en daar weer overheen een Osterreichische Post sticker. 8)7

Weer eens wat anders dan de Litouwen of Jersey-route. :P

Op de achterkant was een sticket geplakt van "C&E Connection E-Commerce (DE) GmbH" met een adres in Frankfurt am Main en (zeer professioneel :') ) een gmail-adres.

Laatste status op de traceer-pagina was op 04/04: "Onderweg voor bezorging (Ontvangen door lokaal bezorgbedrijf)".

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• MeesterPieter

MeesterPieter

PnP Pinball

Tourniquet schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:33:
Vandaag weer een (Cainiao / KAAB) pakje ontvangen wat ik op 20 maart heb besteld en deze had een (voor mij) nieuwe variant aan stickers: over de Chinese sticker eerst een Postnl-sticker (met het bekende Schiedam-adres als retouradres) en daaroverheen een Deutsche Post sticker en daar weer overheen een Osterreichische Post sticker. 8)7

Weer eens wat anders dan de Litouwen of Jersey-route. :P

Op de achterkant was een sticket geplakt van "C&E Connection E-Commerce (DE) GmbH" met een adres in Frankfurt am Main en (zeer professioneel :') ) een gmail-adres.

Laatste status op de traceer-pagina was op 04/04: "Onderweg voor bezorging (Ontvangen door lokaal bezorgbedrijf)".
Schiet lekker op dan ja, haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
koektrommeltje schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:41:
Wat is dat KAAB eigenlijk?

Tracktrace geeft aan dat ie in land van bestemming is en door de douane. Masr de tracktrace gaat dus naar dat Poolse bedrijf en KAAB.

Is het pakketje dan via Luik en de douane overgegaan naar KAAB /Polen voor verdere afhandeling van de bezorging?

Vind het maar allemaal vaag. Dispuut aangemaakt inmiddels.
Had ik ook...en die mij was afgewezen.
Ging gelukkig maar om 3 euro.

Nu staat er ook bij....bezorging poging mislukt...

Welke verzendmethode kan je nu het beste kiezen?
Voor 5 euro aan screenpeotectors vind ik het zonde om 5 euro verzendkosten te betalen. (Aliexpress standaard shipping)

@sjaool dat heb ik dus ook..
En de verkoper zegt lekker dat hij het pakketje nog niet retour heeft.
Hij mag de 3 euro wel houden, ik geef hem wel 1 ster.

[Voor 9% gewijzigd door Aggressor op 01-07-2022 08:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Aggressor schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:09:
[...]

@sjaool dat heb ik dus ook..
En de verkoper zegt lekker dat hij het pakketje nog niet retour heeft.
Hij mag de 3 euro wel houden, ik geef hem wel 1 ster.
Bij bij gaat het om iets van €6 voor een siliconen cover voor de afstandsbediening van de Chromecast met Google TV. Het zijn maar kleine bedragen maar toch. En KAAB zegt doodleuk dat het bij de douane ligt. Terwijl hun tracking zegt dat het retour afzender is gegaan. Vervolgens laat de verkoper op AliExpress niks van zich horen. Dus die maar weer spammen. })

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:52:
[...]

Bij bij gaat het om iets van €6 voor een siliconen cover voor de afstandsbediening van de Chromecast met Google TV. Het zijn maar kleine bedragen maar toch. En KAAB zegt doodleuk dat het bij de douane ligt. Terwijl hun tracking zegt dat het retour afzender is gegaan. Vervolgens laat de verkoper op AliExpress niks van zich horen. Dus die maar weer spammen. })
heb ik ook al gedaan en hij blijft volhouden .. we hebben het niet terug.
En ik denk dat het ook niet terug komt.

Gewoon 1 ster geven en laat het gaan ;)

Ik bestel eerste niks meer met gratis verzending

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Aggressor schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:12:
[...]

Gewoon 1 ster geven en laat het gaan ;)

Ik bestel eerste niks meer met gratis verzending
Ook gedaan en een flinke zeik review erbij over KAAB. :P

En misschien is het wel zo dat ze mensen van die gratis verzending af willen krijgen. Maar ik denk dat zo'n methode averechts werkt. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 0kk0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-03 21:39
Weet iemand hoe je van shopee of lazada iets kan bestellen? Ze verzenden niet naar Nederland. Ik woon ook niet daar in de buurt. Ik woon in Nederland :p
Maar zou graag iets willen bestellen (desnoods doorlaten sturen ofzo?)
Iemand tips?
Thanks alvast!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• breitsma
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03 20:59
Vandaag na 101 dagen alsnog een (KAAB) pakje gekregen met een retour adres naar Vilnius.
Het zal me benieuwen of de resterende 2 van 120 en 98 dagen ook ooit nog aankomen.

Er zit in ieder geval geen geld meer in. Het vervelendste is dat je niet weet of het aankomt als je het echt nodig hebt. Vooral met de 90 dagen termijn is dat niet echt leuk meer. 4 tot 5 weken is nog acceptabel maar met 3 maand is mij te veel.

Mijn record late bezorging met Ali is 284 dagen in 2019.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeesterPieter

MeesterPieter

PnP Pinball

breitsma schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:38:
Het vervelendste is dat je niet weet of het aankomt als je het echt nodig hebt. Vooral met de 90 dagen termijn is dat niet echt leuk meer. 4 tot 5 weken is nog acceptabel maar met 3 maand is mij te veel.
klopt, voor veel dingen is 3 maanden wachten gewoon erg veel, zeker nu het lijkt dat 75% van de bestellingen er gewoon minstens 2 maanden over doet

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
Als je snel iets wil hebben, moet je Cainiao gewoon niet nemen. Altijd gaan voor AliExpress standard shipping of combined shipping (maar dan kan het alsnog fout gaan).
Ik heb nu voor het eerst sinds hele lange tijd 0 bestellingen die onderweg zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jimster schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:30:
combined shipping (maar dan kan het alsnog fout gaan).
Wat ik jammer vind is dat je dat combinen niet kunt voorkomen, ze lezen namelijk niet de adreslabels op het moment van combineren van zendingen.

* Raven hoopt dat de Zwitser van wie hij een pakketje kreeg die alsnog heeft ontvangen

edit: En heb nog nooit de keus gehad andere shipping te kiezen.

[Voor 7% gewijzigd door Raven op 02-07-2022 10:20]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• koektrommeltje
Zowaar! Mijn bestelling is binnen gekomen.

Er zitten 6 labels op geplakt. Osterreichse Post was de meest recente.

Vraag: ik heb mn geld terug ontvangen als het goed is.

Neemt Aliexpress dit voor zn rekening of is de verzender de dupe?

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:35
koektrommeltje schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:35:

Wanneer besteld?

• koektrommeltje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
Ik weet niet of dit onderwerp al eerder in dit topic aan bod is gekomen maar ik kan kiezen uit tientallen aanbiedingen bij Ali Express die maar 1 cent kosten en de verzendkosten nog gratis ook is
Wat is het addertje?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Artwido schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:53:
Ik weet niet of dit onderwerp al eerder in dit topic aan bod is gekomen maar ik kan kiezen uit tientallen aanbiedingen bij Ali Express die maar 1 cent kosten en de verzendkosten nog gratis ook is
Wat is het addertje?
Verzending met KAAB waardoor het maar de vraag is hoelang het duurt voor je het mag ontvangen, als je het tenminste al ontvangt. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

koektrommeltje schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:35:

Verzender is de dupe,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeesterPieter

MeesterPieter

PnP Pinball

Jimster schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:30:
Als je snel iets wil hebben, moet je Cainiao gewoon niet nemen. Altijd gaan voor AliExpress standard shipping of combined shipping (maar dan kan het alsnog fout gaan).
Ik heb nu voor het eerst sinds hele lange tijd 0 bestellingen die onderweg zijn.
combined shipping is (bij mij althans, bedragen veelal onder de 15-20 euro totaal) meestal aliexpress saver shipping, het verschil met cainao is klein naar mijn idee. veel duren 2+ maanden. De kans dat het helemaal niet aan komt lijkt ook niet veel kleiner

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Het is jammer dat het zo gaat. Had ook 1x een bestelling gedaan en wou het snel hebben, had daar voor extra betaald, maar toen duurde het nog steeds erg lang. Misschien net pech gehad.

Nu ook 2 pakketjes voor 2 en ander 6 euro die via KAAB gaat. Hoop dat ze nog eens aankomen.
Maar ik ga nu niks meer bestellen via Aliexpress. Of ze moeten het gaan veranderen. Na dit forum te lezen ben ik niet alleen.
Zou wel eens willen zien of er nu veel minder wordt verkocht wordt

Hoop dat jullie het alsnog ontvangen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koektrommeltje
Dat is dan wel weer kut. Verzender valt namelijk niks te verwijten. Die kan er ook niks aan doen dat het een zootje is ergens in het transportproces.. Heb het hem ook gevraagd, als ie niet door ome Ali gecompenseerd is maak ik alsnog wel dat bedrag van 2 euro over aan m. Paar dagen na de claim is er alsnog bezorgd namelijk en vind nie5 dat de verzender gedupeerd moet worden.

Maar, mijn pakketje -eigenlijk gewoon een envelop- had dus als recentste adressering een label van de Oostenrijkse post. Eronder: PostNL met retouradres Schiedam, maar ook Deutsche post.. dus onder de sticker van de Oostenrijkse post.

Ik snap dr letterlijk geen bal van hoe dat nou allemaal zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:18
Na 4 maanden eindelijk een pakketje gekregen...
Maar uh... Priority?? _O-
Wat is non priority dan? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeesterPieter

MeesterPieter

PnP Pinball

Deze week weer 3 zendingen ontvangen , 2 waren combined shipping (ali saver ship) ongeveer 6 weken na bestelling binnen. 1x ali standaard ship, kleine 2 weken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Vandaag ook weer een pakketje mogen ontvangen. Besteld op 21 april. Het vreemde is dat er dus een sticker van Österreichische Post AG over de sticker van PostNL was geplakt. Dit pakketje ging dus ook via KAAB. Het begint een beetje op een AliExpress Bingo te lijken, spaar ze allemaal...

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-07-2022
Het gaat 9 van de 10 keer fout bij postnl. die willen geen moeite doen voor pakketjes verzonden met aliexpress saver shipping. al weken hebben ze die volgens de tracking ontvangen maar bezorgen Ho maar! terwijl mijn aliexpress standard shipping zendingen waar je extra voor moet betalen wel gelijk bezorgd worden. ra ra hoe kan dit?

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-07-2022
Vandaag contact gehad met postnl. pakketten zouden gewoon door de brievenbus komen ,en dat terwijl ik zeker weet dat dit niet gaat passen. het is toch wel vreemd dat als je wanner met ali standard shipping besteld ze met de pakket dienst komen brengen voor iets wat makkelijk wel door de brievenbus kan maar met goedkope verzending gewoon met brievenbus post komt ook al past het niet.

ik had mijn pakketjes allang moeten hebben en volgens postnl moet ik maar gaan klagen bij de verzender

het lijkt er eerder op dat ze door een bezorger gejat zijn ofzo.

• MeesterPieter

MeesterPieter

PnP Pinball

Vandaag weer 2 pakketjes met combined shipping (ali standaard) en na 17 dagen beide pakjes in huis

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mensen ervaring met Chronopost ? (frans)
Heb nu een pakketje die volgens aliexpress afgeleverd is, maar als ik de status bij chronopost check zie ik dit:
Tuesday 07/12/2022
12:20 PM CHRONOPOST NETWORKS
Delivered Scan location : Vemars - FR (depot 1095)
Name of receiver : vbbbbb

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
drestar schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:10:
Vandaag contact gehad met postnl. pakketten zouden gewoon door de brievenbus komen ,en dat terwijl ik zeker weet dat dit niet gaat passen. het is toch wel vreemd dat als je wanner met ali standard shipping besteld ze met de pakket dienst komen brengen voor iets wat makkelijk wel door de brievenbus kan maar met goedkope verzending gewoon met brievenbus post komt ook al past het niet.

ik had mijn pakketjes allang moeten hebben en volgens postnl moet ik maar gaan klagen bij de verzender

het lijkt er eerder op dat ze door een bezorger gejat zijn ofzo.
Hoe weet je dat het aan PostNL ligt?

Ik krijg regelmatig pakketjes die niet door de brievenbus passen, deze worden bezorgd door de postbezorger die de brieven bezorgt en niet door de pakketbezorger.

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:06
Ik heb afgelopen vrijdag 8-7-22 2x een artikel besteld dat bij elkaar 36 euro heeft gekost exclusief de 10 euro verzendkosten.

Tijdens het bestellen stond er verwachte leverdatum 14-7-22.. echter is het nu de 14e en staat er sinds afgelopen dinsdag 2 verschillende datums:

Wat ik ik nu verwachten?

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
drestar schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:10:
.... het is toch wel vreemd dat als je wanner met ali standard shipping besteld ze met de pakket dienst komen brengen voor iets wat makkelijk wel door de brievenbus kan maar met goedkope verzending gewoon met brievenbus post komt ook al past het niet. .....
Wat is daar vreemd aan?
Er is verschil, oa in tarief, of ik iets aanbied als pakket of als brief. Dat heeft niks met de maat te maken.
Schijnbaar wordt saver shipping altijd als briefpost aangemeld ook al is dit niet terecht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:39
Ik besloot ook weer eens op AlliExpress te bestellen: na ruim 18 maanden. Nadat in juli 2021 ingevoerd werd, dat je ook de BTW moest betalen heb ik eigenlijk niets meer besteld. Tot vorige week en waar ik de ervaring met AlliExpress Standaard Verzending had, dat het meestal binnen een week ofzo bezorgd werd.

Gaan nu schijnbaar zendingen ongevraagd naar het consolidated warehouse: ookal heb je helemaal niet gekozen voor gecombineerde verzending. Want dat is wat dit magazijn inhoudt, daar worden je bestellingen gecombineerd tot een zending. Dus dat levert weer onnodig vertraging op, omdat een verkoper wel de tracking al heeft aangemaakt.

Maar na bijna een week nog steeds niet afgegeven heeft aan de koerierdienst.... dus of AlliExpress daarop zit te wachten? Ik vind het in iedere geval niet zo handig: want de bestelling die niet eens afgegeven is aan de koerierdienst. Is een goedkoop item dat ook gerust wat later bezorgd mag worden. Terwijl de bestelling die nu ligt te wachten in het consolidated warehouse, een duurdere bestelling is: welke ik eigenlijk graag voor mijn vakantie ontvangen had :$

Dat is wel het voordeel van op vakantie gaan: als je terugkomt ligt je pakketje waarschijnlijk op het postkantoor te wachten, of komt binnen een paar dagen. In iedere geval, vroeger was alles beter op AlliExpress _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
6 juli besteld, vandaag binnen.
Was een bestelling van 5,29
Cainiao super economy shipping…
In de app staat verwachte levering 4 september

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maasnet
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-03 09:38
4 juli besteld
Bedrag € 5,93 en € 4,00 verzendkosten
Van China naar Netherlands via Aliexpress Selection Standard
11-7 bezorgd via NLpost

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-03 22:30
Hoi,

Deze week een telefoonhoesje besteld in China.

En raad eens wat.

Op de 6e dag werd hij geleverd.

Heb nog niet eerder zo snel iets geleverd gekregen op goedkoopste tarief.

Groet

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
brownyster schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:21:
Hoi,

Deze week een telefoonhoesje besteld in China.

En raad eens wat.

Op de 6e dag werd hij geleverd.

Heb nog niet eerder zo snel iets geleverd gekregen op goedkoopste tarief.

Groet
Na de dramatische KAAB periode zie ik nu ook snellere leveringen. Heb meteen flink wat besteld :-)

• venomcs
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-03 21:51
Heb de laatste tijd weer wat meer bij Ali besteld, meeste met Standard shipping (LS tracking code) maar ook wat met Saver/Cainiao Global Economy (UT tracking code).

De LS pakketjes en de UT pakketjes die door de brievenbus passen worden keurig geleverd door PostNL, maar de UT pakketjes die niet door de brievenbus passen blijven liggen op het PostNL sorteercentrum (dus na de douane) en krijgen een nep-bezorgtijd mee, die vervolgens wordt uitgesteld tot 22:00, zodat ze je lekker de hele dag thuis houden voor niks. Daarna wordt de bezorgdatum ook niet meer geupdated, zodat het in de postnl app blijft staan als ''wordt gisteren bezorgd'' en daarna verder in het verleden, en als ik niks doe komt het niet.

Als ik POSTNL klantenservice bel kan het opeens wel de volgende bezorgdag gestuurd worden, maar ik vind het een beetje belachelijk dat ik voor elk van die pakketjes eerst de chatbot door moet, daarna een nummer bellen + wachten + doorverbonden worden, alleen maar om te zorgen dat ze de pakketjes ook daadwerkelijk bezorgen. (heb dit al 3 keer gedaan en zal het morgen nog maar een keer moeten doen)

Ik heb niks tegen wachten, ik herinner me nog de maanden die het duurden voor de ongetrackte Yanwen pakketjes hier kwamen, maar als ik ze niet bel komt het gewoon niet.

Iemand ervaringen/tips hiermee?

[Voor 6% gewijzigd door venomcs op 04-08-2022 15:53]

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-03 18:19
Ik heb sws de laatste tijd pech volgens mij
Huidige pakket waar ik op wacht, past denk ik net niet door de brievenbus. Was binnen 5 dagen in Nederland, maar sindsdien....
2022-06-29 17:01 Clearing Customs Custom clearance successful
Echter vind postNL: Shipment not physically presented to PostNL

Dit had ik in het begin van het Jaar, dit was wel de meest bizarre ooit. Op 2e kerstdag besteld bij de Pi-put in Engeland, even vergeten dat dat geen EU meer was. 29.12.2021 08:39 Your order is on the way
Meerdere malen geprobeert te bellen en mailen waar mijn pakket was, maar niemand wist het. tot ineens:
Item arrived at Packstation and is ready for pickup on 13.05.2022 06:40 Voor de rest ook echt nul info waar het pakket was, dus ben maar wat gaan rondfietsen, en uiteindelijk gevonden.... :(

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:22

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

venomcs schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:49:
Heb de laatste tijd weer wat meer bij Ali besteld, meeste met Standard shipping (LS tracking code) maar ook wat met Saver/Cainiao Global Economy (UT tracking code).

De LS pakketjes en de UT pakketjes die door de brievenbus passen worden keurig geleverd door PostNL, maar de UT pakketjes die niet door de brievenbus passen blijven liggen op het PostNL sorteercentrum (dus na de douane) en krijgen een nep-bezorgtijd mee, die vervolgens wordt uitgesteld tot 22:00, zodat ze je lekker de hele dag thuis houden voor niks. Daarna wordt de bezorgdatum ook niet meer geupdated, zodat het in de postnl app blijft staan als ''wordt gisteren bezorgd'' en daarna verder in het verleden, en als ik niks doe komt het niet.

Als ik POSTNL klantenservice bel kan het opeens wel de volgende bezorgdag gestuurd worden, maar ik vind het een beetje belachelijk dat ik voor elk van die pakketjes eerst de chatbot door moet, daarna een nummer bellen + wachten + doorverbonden worden, alleen maar om te zorgen dat ze de pakketjes ook daadwerkelijk bezorgen. (heb dit al 3 keer gedaan en zal het morgen nog maar een keer moeten doen)

Ik heb niks tegen wachten, ik herinner me nog de maanden die het duurden voor de ongetrackte Yanwen pakketjes hier kwamen, maar als ik ze niet bel komt het gewoon niet.

Iemand ervaringen/tips hiermee?
Heb niet echt een oplossing maar wel een paar andere tips. Blijf niet thuis voor postnl. Stel in de app in dat pakketjes standaard bij het dichtstbijzijnde postnl punt worden geleverd.

Mijn ervaring tot nu toe met "wordt gisteren bezorgd " is trouwens dat ze uiteindelijk wel bezorgd worden. Hoe dan ook, ik heb opgegeven om nog contact met postnl op te nemen, althans voor ali spul iig. Dan maar een refund.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Simbob
  • Niet online
Wij hebben zelf sinds kort een pakketbus. Lekker simpel. Bijna alles past erin.

https://www.logixbox.nl/catalogsearch/result/?q=multibox

• KrsOne
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-02 18:10
Ik ben gisteren achter gekomen dat mijn bestelling blijkbaar retour wordt verzonden, na een aantal dagen bij een afhaalpunt te hebben gelegen. Ik heb nooit een bezorgbrief van PostNL ontvangen. Wat kan ik in dit geval doen? Kan ik het alsnog ergens zelf ophalen? En krijg ik in dit geval geld terug van Aliexpress?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
KrsOne schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:38:
Ik ben gisteren achter gekomen dat mijn bestelling blijkbaar retour wordt verzonden, na een aantal dagen bij een afhaalpunt te hebben gelegen. Ik heb nooit een bezorgbrief van PostNL ontvangen. Wat kan ik in dit geval doen? Kan ik het alsnog ergens zelf ophalen? En krijg ik in dit geval geld terug van Aliexpress?

[Afbeelding]
Vanaf 1 juli krijg je geen niet-thuis briefje meer in je brievenbus. Je krijgt een mailtje, en/of een berichtje in je postnl app. Ik kan me voorstellen dat het mailadres in het geval van ali-express niet bekend is bij postnl. Het is dan ook verstandig om de app geinstalleerd te hebben met je postadres aangemeld.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• KrsOne
Magic schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:53:
[...]

Vanaf 1 juli krijg je geen niet-thuis briefje meer in je brievenbus. Je krijgt een mailtje, en/of een berichtje in je postnl app. Ik kan me voorstellen dat het mailadres in het geval van ali-express niet bekend is bij postnl. Het is dan ook verstandig om de app geinstalleerd te hebben met je postadres aangemeld.
Ja, ik ben hier helaas net achter gekomen :/
Hopelijk vergoed Aliexpress nu wel de kosten..

Hieraan gerelateerd, is er een app die push notificaties kan sturen bij een update in de shipping status? Dan voer je zelf de barcodes en vervolgens zal het een updates sturen. Ik weet dat er websites bestaan, maar vroeg mij af of dit ook binnen apps mogelijk is

[Voor 20% gewijzigd door KrsOne op 06-08-2022 14:16]

• Simbob
  • Niet online
KrsOne schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:59:
[...]

Hieraan gerelateerd, is er een app die push notificaties kan sturen bij een update in de shipping status? Dan voer je zelf de barcodes en vervolgens zal het een updates sturen. Ik weet dat er websites bestaan, maar vroeg mij af of dit ook binnen apps mogelijk is
Ik gebruik de Parcel app, is wel betaald, maar scheelt wel veel zorgen. Is heel accuraat heb ik het idee.

https://apps.apple.com/nl/app/parcel/id375589283

[Voor 5% gewijzigd door Simbob op 06-08-2022 18:12]

• KrsOne
Simbob schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:11:
[...]

Ik gebruik de Parcel app, is wel betaald, maar scheelt wel veel zorgen. Is heel accuraat heb ik het idee.

https://apps.apple.com/nl/app/parcel/id375589283
Thanks, ziet er goed uit! Ik heb het via de webbrowser geprobeerd, geen push notificaties, maar het is wel overzichtelijk en kan er snel bij via bookmarks

• Simbob
  • Niet online
KrsOne schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 23:05:
[...]

Thanks, ziet er goed uit! Ik heb het via de webbrowser geprobeerd, geen push notificaties, maar het is wel overzichtelijk en kan er snel bij via bookmarks
De app heeft ze wel
De push-notificaties bij Parcel zijn handiger dan bij elke andere app. Ze worden uitsluitend verzonden tussen 8:00 en 22:00 uur volgens uw tijdzone, zodat u 's nachts niet gestoord wordt. (Maar u kunt deze optie in de instellingen ook uitschakelen)
Ik denk dat je de verkeerde voor je hebt. Van deze app is geen browser beschikbaar.

• KrsOne
Simbob schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 07:24:
[...]

De app heeft ze wel

[...]

Ik denk dat je de verkeerde voor je hebt. Van deze app is geen browser beschikbaar.
Ah, ik gebruik Parcels. Vind wel handig werken. Op basis van de barcode selecteert hij automatisch de carrier(s) en ook geeft hij de verwachte levertijd op basis van historische data over de afgelopen 3 maanden.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:39
Na alle KAAB-ellende weer eens wat besteld op 10 augustus. Is vandaag binnengekomen als Combined Shipping. Niet super snel, maar gelukkig een stuk beter zo.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• NimRod1337
Heeft iemand ooit nog de zendingen gehad die afgelopen februari allemaal bleven liggen? Ze kwamen NL binnen en daarna stop. Ik heb iets van 6 zendingen uit die tijd nooit binnen gehad.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:44
NimRod1337 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:30:
Heeft iemand ooit nog de zendingen gehad die afgelopen februari allemaal bleven liggen? Ze kwamen NL binnen en daarna stop. Ik heb iets van 6 zendingen uit die tijd nooit binnen gehad.
Ja hier ook, niets van binnengekregen. Wel allemaal terug betaald gelukkig.

Nickname does not reflect reality

• Marco-Peters
Hier gaan de leveringen redelijk snel: enige wat ik nu een beetje gek vind, is dat voor afgelopen vrijdag twee pakjes in de Postnl app stonden die bezorgd zouden worden. Alleen die zijn helemaal nog niet bezorgd, want Postnl zou het nog niet verwerkt of ontvangen hebben.

Mijn vermoeden is dat ze deze week waarschijnlijk met de brievenbus post bezorgd worden, zijn beide kleine pakjes. Eentje was op 9 augustus besteld en de andere op 10 augustus. Dus dat gaat redelijk vlot, want het is Cainiao Super Economy Global waar het mee verstuurd is.

• pandit
  • Laatst online: 09:15
Ook ik zie een flinke verbetering met de leverinstijden. Wel een andere gek ding. 2 weken geleden iets gekocht van Aliexpress dat vanuit Frankrijk verzonden zou worden en op 17 augustus bezorgd zou worden. T&T code werkt niet, en de shop reageert niet om mijn berichten en de store is verwijderd van Aliexpress. Tja wat nu? Afdeling jammer, of afwachten.

• Cheesy
Brad Pitt schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:09:
[...]

Ja hier ook, niets van binnengekregen. Wel allemaal terug betaald gelukkig.
Hier ook nooit ontvangen en geld terug. Februari en maart.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• sjaool

sjaool

NimRod1337 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:30:
Ik heb een pakketje gehad dat volgens AliExpess op het postkantoor was (welke is mij een raadsel want daar kom je dus nooit achter aangezien wij hier geen postkantoor hebben). Dat zou teruggestuurd zijn. Dispuut aangemaakt maar elk bewijs van mij werd afgekeurd en AliExrpess heeft mijn dispuut gesloten en ik ben mijn geld kwijt. De shop reageert niet op mijn berichten etc. Dus een vernietigende review achtergelaten en ze hebben sinds die tijd dat product ook niet meer verkocht. :P

Mijn wraak was zoet. :+

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:08
Magic schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:53:
[...]

Zelfs dan kan het mis gaan. Zojuist zie ik dat een bestelling van 100 euro retour is gegaan omdat ik nooit een melding heb gehad dat PostNL met mijn bestelling voor de deur gestaan heeft 2 weken geleden. Verder al twee keer bij de buren bezorgd met de enkel de melding dat het bij mij bezorgd zou zijn. Waardeloos systeem zeg.

iRacing Profiel

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 19:00
sjaool schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 00:27:
[...]

Ik heb een pakketje gehad dat volgens AliExpess op het postkantoor was (welke is mij een raadsel want daar kom je dus nooit achter aangezien wij hier geen postkantoor hebben). Dat zou teruggestuurd zijn. Dispuut aangemaakt maar elk bewijs van mij werd afgekeurd en AliExrpess heeft mijn dispuut gesloten en ik ben mijn geld kwijt. De shop reageert niet op mijn berichten etc. Dus een vernietigende review achtergelaten en ze hebben sinds die tijd dat product ook niet meer verkocht. :P

Mijn wraak was zoet. :+
Ik heb precies hetzelfde ervaren met Ali. Alle disputen ten spijt, ze houden vol dat het pakket op een postkantoor ligt.... Maar het pakket past in de brievenbus, dus ook al was ik er niet, dan had het nog gepast. En ik heb betaald voor huislevering en niet voor levering aan een random postkantoor. Maar zowel Ali als de Shop steken kop in het zand en reageren er niet op. Ik moest maar met de verzendmaatschappij (KAAB) contact opnemen. Die reageerden wel en die zeiden dat ze niet wisten waar het pakketje was... Maar Ali luistert ook daar niet naar en heeft dispuut gesloten. Vier euro kwijt. Ach. Ik bestel niet meer bij Ali.

• sjaool

sjaool

Burns schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:17:
[...]

Ik heb precies hetzelfde ervaren met Ali. Alle disputen ten spijt, ze houden vol dat het pakket op een postkantoor ligt.... Maar het pakket past in de brievenbus, dus ook al was ik er niet, dan had het nog gepast. En ik heb betaald voor huislevering en niet voor levering aan een random postkantoor. Maar zowel Ali als de Shop steken kop in het zand en reageren er niet op. Ik moest maar met de verzendmaatschappij (KAAB) contact opnemen. Die reageerden wel en die zeiden dat ze niet wisten waar het pakketje was... Maar Ali luistert ook daar niet naar en heeft dispuut gesloten. Vier euro kwijt. Ach. Ik bestel niet meer bij Ali.
Het was hier inderdaad ook een brievenbuspakketje. Ik bestel inmiddels wel weer bij AliExpress maar let er nu wel op om niet meer voor Cainiao te kiezen. Bieden ze alleen dat aan dan bestel ik niet bij die shop. Mijn laatste pakketjes waren dan ook binnen een redelijke termijn van een paar weken in huis.

• kinkymen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-03 18:11
In de zomervakantie ging het even snel.

Track/Trace nu pakketje sinds 28-09 gesorteerd en 'We hebben het bezorgmoment niet gehaald vandaag, sorry.'. Sindsdien geen update meer

• Marco-Peters
kinkymen schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:38:
In de zomervakantie ging het even snel.

Track/Trace nu pakketje sinds 28-09 gesorteerd en 'We hebben het bezorgmoment niet gehaald vandaag, sorry.'. Sindsdien geen update meer
Laat mij raden? Verstuurd met of AlliExpress Saver Shipping of een van de andere goedkope verzendmethodes? Mij is namelijk opgevallen, dat alleen AlliExpress Standard Shipping door PostNL met prioriteit behandeld wordt.

Wanneer er iets wordt verstuurd met AlliExpress Saver Shipping, dan blijft het altijd een paar dagen tot makkelijk een week ergens bij PostNL hangen. Bij mij verschijnt het dan vaak plotseling bij de verwachtte brievenbus post uiteindelijk....

Gecombineerde verzending van AlliExpress valt ook best tegen: ik had verwacht dat het AlliExpress Standard Shipping zou worden, maar het werd dus AlliExpress Saver Shipping. Veel sneller gaat dit dus niet.

• kinkymen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-03 18:11
Marco-Peters schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:06:
[...]

Laat mij raden? Verstuurd met of AlliExpress Saver Shipping of een van de andere goedkope verzendmethodes?
Deze is met Safer shipping. Zie hem wel terug in track/trace, maar alleen gesorteerd op 28-09. Op 30-09 zag ik het pakketje in de app dat hij die dag per brievenbus post bezorgd zal worden. Nog steeds niet.

Andere kant, 26-09 iets besteld met Standard Shipping, net mail binnen dat het morgen met DHL bezorgd wordt.

• Marco-Peters
kinkymen schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:30:
[...]

Deze is met Safer shipping. Zie hem wel terug in track/trace, maar alleen gesorteerd op 28-09. Op 30-09 zag ik het pakketje in de app dat hij die dag per brievenbus post bezorgd zal worden. Nog steeds niet.

Andere kant, 26-09 iets besteld met Standard Shipping, net mail binnen dat het morgen met DHL bezorgd wordt.
Ja dus precies zoals hier: ansich is de economische verzendmethode sneller dan in het verleden, toen duurde het echt makkelijk een paar maanden. Dat is tegenwoordig wel sneller gelukkig :)

Alleen het blijft overduidelijk bij PostNL liggen: ik heb nu 2x een afbeelding van mijn pakket in de brievenbus aangekondigd zien worden, dus ik verwacht het eigenlijk vandaag. Terwijl aan de andere kant de status in de track and trace nu veranderd is naar "gesorteerd" :X

Ik denk dat ik binnenkort gewoon AlliExpress gaan verwijderen van de smartphone, want ik ben er wel een beetje klaar mee. Gecombineerde verzending lijkt voornamelijk een voordeel voor AliExpress zelf, want tot nu toe heeft het niet ervoor gezorgd dat bestellingen sneller bezorgd worden.

In tegendeel: de 1e zorgde het voor flinke vertraging, omdat een verkoper pas na een paar dagen de bestelling verstuurde. En nu is het gewoon gebundeld in een economische verzendmethode.... dan had ik net zo goed niet die extra items hoeven bestellen.

Om voor gecombineerde verzending in aanmerking te komen, heb ik wat extra producten besteld: welke ik eigenlijk niet van plan was te kopen, maar mij toch wel handig lijken.

• sjaool

sjaool

Marco-Peters schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:07:
[...]
Ik denk dat ik binnenkort gewoon AlliExpress gaan verwijderen van de smartphone, want ik ben er wel een beetje klaar mee. Gecombineerde verzending lijkt voornamelijk een voordeel voor AliExpress zelf, want tot nu toe heeft het niet ervoor gezorgd dat bestellingen sneller bezorgd worden.
Klopt, het is vooral bedoeld op besparing van de verzendkosten en bezorging. Het heeft niets met tijdwinst qua verzending te maken.

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:22

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Gewoon wat tijd laten verstrijken tussen je verschillende bestellingen. Althans, ik heb nog nooit gecombineerde verzendingen gehad.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Marco-Peters
Dwarlorf schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:41:
Gewoon wat tijd laten verstrijken tussen je verschillende bestellingen. Althans, ik heb nog nooit gecombineerde verzendingen gehad.
Ja ik geloof dat bestellingen die binnen 24 uur gedaan worden: deze worden dan eventueel gecombineerd. Maar het is naar mijn mening vooral bedoeld als verleiding, om meer te bestellen dan je echt nodig hebt.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ik had de voorgaande keren juist wel duidelijk merkbaar snellere leveringen bij het combineren van verzendingen. Maar inmiddels alweer een tijdje niets meer besteld, er is nu wel iets onderweg, dus ben eens nieuwsgierig.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Marco-Peters
Metalfreak schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:12:
Ik had de voorgaande keren juist wel duidelijk merkbaar snellere leveringen bij het combineren van verzendingen. Maar inmiddels alweer een tijdje niets meer besteld, er is nu wel iets onderweg, dus ben eens nieuwsgierig.
Ik heb 1x gehad dat twee leveringen welke beide met AliExpress Standaard Shipping verstuurd werden, ongevraagd gecombineerd werden. Als een van de verkopers dan lekker langzaam is, met het versturen van je bestelling. Dan loopt de vertraging aardig op.

En ik heb de ervaring dat Cainiao Super Economy vaak net zo snel is, wanneer er met AlliExpress Saver Shipping verstuurd wordt. Dus ik kies nu gewoon altijd voor de goedkoopste verzendmethode en laat mij niet meer verleiden, tot het mee bestellen van allerlei lapsap zoals ze dat in Hongkong noemen _O-

Meestal komt het binnen een week of twee gewoon al aan in Nederland, waarna het een halve week of week bij PostNL op de plank blijft liggen. Deze goedkopere zendingen, komen meestal met de brievenbus post mee. Ookal krijg je wel een track and trace.... maar AlliExpress kan dus niet zien, of het wel of niet afgeleverd is.

• Ernst033
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 03:13
Ik krijg vandaag een Caino Super Economy sneller binnen dan Aliexpress standaard.

“The shipment is handed over in bulk final acceptance of the item to be confirmed”

Ligt al vier dagen stil, niet normaal toch?

Ik krijg de indruk dat het de laatste weken één grote puinhoop bij PostNL is. Afgelopen week een pakket uit GB ontvangen met een waarde van 110 pond: Gewoon doorgeglipt zonder inklaringskosten. Andere goedkopere pakketjes weer wel aangetikt en met extreme vertraging bezorgd.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:31
Hier een nieuw record voor de levertijd van een Ali express pakketje. Deze week een pakketje ontvangen met besteldatum maart 2021 8)7

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Blackouts schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:27:
Deze week een pakketje ontvangen met besteldatum maart 2021 8)7
Wow! Dat dat ooit nog bezorgd is. _/-\o_ 8)7
Heeft blijkbaar lang ergens onderop gelegen...

Mooie Plaatjes   

• Marco-Peters
Hier een nieuw record voor de levertijd van een Ali express pakketje. Deze week een pakketje ontvangen met besteldatum maart 2021 8)7
Ik wou dat ik al die bestellingen nog ontving: er is een tijd geweest, dat heel veel bestellingen nooit bezorgd zijn geweest. Maar wel netjes betaald en vergeten geschillen aan te maken, dus weg geld :-(

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-03 11:35
Weet niet hoe hoe het kan dat het allemaal zolang duurt. Blijkbaar heeft Aliexpress de 15 dagen delivery ook al uitgezet. En dan moeten de feestdagen nog komen. Heb nu een pakketje wat al bijna een week de volgende status heeft:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
13-10-2022 01:23    The item has arrived at the domestic sorting centre     NETHERLANDS
13-10-2022 01:22    The item is on transport to the local sorting centre
11-10-2022 14:36    Item has been cleared by customs
11-10-2022 14:34    The item has been processed in the country of destination
11-10-2022 14:30    Item is cleared by customs
11-10-2022 14:30    Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
11-10-2022 13:46    The shipment is handed over in bulk final acceptance of the item to be confirmed
11-10-2022 09:12    Pre-declaration of the item has been received by customs
08-10-2022 07:48    The item is ready for shipment
08-10-2022 06:48    The item is pre-advised to PostNL

Arrived at domestic sorting center zou je toch verwachten dat het de volgende dag wel hier is. Maar na een dikke week dus nog niet...

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb vorige week nog een pakketje met Aliexpress Standard (combined delivery) binnen 2 weken binnen gekregen, dus het kan nog wel.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-03 11:35
Metalfreak schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:35:
Ik heb vorige week nog een pakketje met Aliexpress Standard (combined delivery) binnen 2 weken binnen gekregen, dus het kan nog wel.
Helaas!! Pakket gaat weer terug omdat die lui bij PostNL er blijkbaar niks mee kunnen. Grrr! Kan ik weer opnieuw de hele mikmak bestellen. :( :( :(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
19-10-2022 18:24    Undeliverable item, will be returned to sender  NETHERLANDS
13-10-2022 01:23    The item has arrived at the domestic sorting centre
13-10-2022 01:22    The item is on transport to the local sorting centre
11-10-2022 14:36    Item has been cleared by customs
11-10-2022 14:34    The item has been processed in the country of destination
11-10-2022 14:30    Item is cleared by customs
11-10-2022 14:30    Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
11-10-2022 13:46    The shipment is handed over in bulk final acceptance of the item to be confirmed
11-10-2022 09:12    Pre-declaration of the item has been received by customs
08-10-2022 07:48    The item is ready for shipment
08-10-2022 06:48    The item is pre-advised to PostNL

• NimRod1337
Daarvan heb ik er nog 6 tegoed ofzo :)

• NimRod1337
Marco-Peters schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:52:
[...]

Ik wou dat ik al die bestellingen nog ontving: er is een tijd geweest, dat heel veel bestellingen nooit bezorgd zijn geweest. Maar wel netjes betaald en vergeten geschillen aan te maken, dus weg geld :-(
Same inderdaad :(

• proditaki
  • Laatst online: 15-03 18:23
Het ging een tijdje veel goed met de bestellingen.
Nu ziet het er zo uit. Ben benieuwd of deze nog aan gaat komen

PSN: proditaki specs

• Marco-Peters
Grappig: twee bestellingen van nog geeneens een totale waarde van € 2,85 zijn ook samengevoegd door AliExpress, waarna de verzendmethode geüpgraded is naar AlliExpress Saver Shipping. Andere bestelling ligt nu alweer een paar dagen ergens bij PostNL, daar komt tot nu toe geen beweging in.

• Cheesy
Hier ook wat kleins nodig, kon niet echt wat bedenken om op 10 euro uit te komen.
Dus een zending met Cainiao.

5 november besteld
10 november ligt het in Luik
11 november (vandaag) ontvangen door PostNL

verwachte leverdatum: 5 januari _O-
Hopelijk heb ik een keer geluk, maar zal wel onderop een hele grote stapel liggen.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Marco-Peters
@Cheesy jij geluk: mijn bestellingen zijn allemaal in het consolidatie warehouse verzameld en na een week vertraging, uiteindelijk verstuurd. Nu wacht de verzending tot het aan boord mag van het vliegtuig.

Ik moet wel zeggen: AlliExpress Saver Shipping en Cainiao Super Economy Shipping, zijn naar mijn ervaring nog redelijk snel. Vroeger moest ik op klein prul makkelijk twee maanden wachten, tegenwoordig gaat dit een stuk sneller.

Ben alleen benieuwd of ik mijn bestellingen, welke ik in het weekend geplaatst heb nog voor 23 november krijg. Want het grappig is: op 25 november, ga ik zelf die kant op met het vliegtuig. Alleen die rommel is veel makkelijker en goedkoper op AliExpress te vinden, ondanks de btw en verzendkosten.

Oh wacht ontvangen door PostNL.... ja dat duurt nog wel een weekje ofzo, wanneer het een economische verzendmethode is. Daarom vind ik die vertraging door het consolidatie warehouse ook niet erg. Een item had al AliExpress Standard Shipping, dus nu wordt alles met een snellere verzendmethode verstuurd.

[Voor 17% gewijzigd door Marco-Peters op 14-11-2022 16:58]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Marco-Peters schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:33:
Grappig: twee bestellingen van nog geeneens een totale waarde van € 2,85 zijn ook samengevoegd door AliExpress, waarna de verzendmethode geüpgraded is naar AlliExpress Saver Shipping. Andere bestelling ligt nu alweer een paar dagen ergens bij PostNL, daar komt tot nu toe geen beweging in.
Jammer, ik had een pakje met verwachte bezorgdatum van 08 dec afgelopen dinsdag binnen.
zgn budget verzendoptie van dacht 1,15

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:06
Er komt morgen een bestelling van 3 november binnen als ik de PostNL app zou mogen geloven. Stond er voor afgelopen zaterdag al op met tijd, maar dat hadden ze toch niet gered.

Hoop dat men klaar is voor Black Friday en kerst

• Marco-Peters
Hackus schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:05:
[...]

Jammer, ik had een pakje met verwachte bezorgdatum van 08 dec afgelopen dinsdag binnen.
zgn budget verzendoptie van dacht 1,15
Als PostNL bij zo'n budget verzendoptie zegt: ze komen het morgen bezorgen, dan mag je blij zijn als het aan het einde van de week bezorgd wordt.

Maar ik heb een paar verkeerde bestellingen geplaatst, die kon ik schijnbaar niet annuleren. Dus straks krijg ik natuurlijk alles in een gecombineerde zending toegestuurd, misschien dat het dan nog volgende week bezorgd wordt.

Bij gecombineerde verzending, zegt AlliExpress dat het binnen 15 dagen bezorgd wordt.

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53

Rouwette

Rouwette.com

Ik heb wel vaker dat de Ali pakketjes in de app komen. Maar dan komen ze in de week er op volgende met de gewone postbode mee, ze probeert het vaker in de bus te duwen maar zijn vaak te dik…

https://www.rouwette.com/

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Marco-Peters schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:19:
[...]

Als PostNL bij zo'n budget verzendoptie zegt: ze komen het morgen bezorgen, dan mag je blij zijn als het aan het einde van de week bezorgd wordt.

Maar ik heb een paar verkeerde bestellingen geplaatst, die kon ik schijnbaar niet annuleren. Dus straks krijg ik natuurlijk alles in een gecombineerde zending toegestuurd, misschien dat het dan nog volgende week bezorgd wordt.

Bij gecombineerde verzending, zegt AlliExpress dat het binnen 15 dagen bezorgd wordt.
Mijn pakje staat in t&t nog op dat ie in Schiedam. ;) Heb geen ervaring met gecombineerde zending.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Marco-Peters
Hackus schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:28:
[...]

Mijn pakje staat in t&t nog op dat ie in Schiedam. ;) Heb geen ervaring met gecombineerde zending.
Gecombineerde verzending is vooral een voordeel voor Jack Ma zelf: daarmee besparen ze op internationale verzending, door alle prul in een verzending op te sturen.

Je profiteert er alleen van wanneer ze je zending upgraden naar AliExpress Standaard Verzending, want die krijgen prioriteit van PostNL. Terwijl economische zendingen, een lagere prioriteit krijgen.

Ik heb heel bewust alle bestellingen op een na die ik vorige week ga gedaan heb, gekozen economische verzending. Ondanks dat er 1 a 2 dagen tussen sommige bestellingen zaten, zijn ze allemaal verzameld in het consolidatie warehouse.

Een van de bestellingen werd verzonden met AliExpress standaard verzending, dus dan wordt de rest er gewoon bij gedaan. Want toen ik die ene keer bewust iets meer dan € 10 bestelde, bleef het gewoon een economische verzendmethode. En dan levert dat consolidatie warehouse, enkel vertraging op.

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-03 21:28
Kwam toevallig bij dit topic terecht...
Bij mij is een (later) gecombineerde verzending retour gegaan omdat het adres niet zou kloppen.
Nu valt me hier op dat t wel vaker gebeurde laatste tijd?

Nouja, ben nog in conclaaf met vooral PostNL over het waarom, en de verkoper over vergoeding...

• Cheesy
Cheesy schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:16:
Hier ook wat kleins nodig, kon niet echt wat bedenken om op 10 euro uit te komen.
Dus een zending met Cainiao.

5 november besteld
10 november ligt het in Luik
11 november (vandaag) ontvangen door PostNL

verwachte leverdatum: 5 januari _O-
Hopelijk heb ik een keer geluk, maar zal wel onderop een hele grote stapel liggen.
Nou... het valt mee
15 november in app als pakketje - niet bezorgd
16 november in app als pakketje - niet bezorgd
17 november bezorgd als briefpost

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-03 11:41

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier ligt mijn pakket ook al meer dan 10 dagen bij postnl of ergens anders te wachten... Komt maar geen beweging in. Ik heb al heel wat besteld in het verleden, maar dit heb ik nog niet eerder gezien.

Parcel status:Delivering
nation:Mainland China -> Netherlands

2022-11-05 10:45:00 Received by local delivery company
2022-11-04 11:22:13 Arrive attransit country or district.
2022-11-04 05:21:00 Liege-Linehaul Arrival
2022-11-02 08:00:00 Hand over to airline
2022-10-31 15:40:06 Export clearance success
2022-10-31 15:22:05 开始出口清关
2022-10-31 10:49:55 Received by line-haul
2022-10-28 23:13:12 Outbound in sorting center
2022-10-28 23:06:10 Inbound in sorting center

En via 17track staat er dan dit:

Pakketstatus: In transport (16 Dagen)
Land: Nederland -> Nederland
2022-11-05 10:45 The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed
2022-11-02 11:14 Pre-declaration of the item has been received by customs
2022-11-02 10:38 The item is ready for shipment
2022-11-02 09:38 The item is pre-advised to PostNL

Denk dat ik maar geduld moet hebben.

[Voor 28% gewijzigd door hars73 op 18-11-2022 09:14]

• Marco-Peters
@hars73 is het een economische verzendmethode? Zoja nog even geduld hebben, die krijgen geen prioriteit van PostNL. Ik vind dit echt het nadeel van shoppen op AliExpress: je koopt iets en vervolgens, moet je weken wachten om het in ontvangst te nemen.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-03 11:41

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Marco-Peters schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:13:
@hars73 is het een economische verzendmethode? Zoja nog even geduld hebben, die krijgen geen prioriteit van PostNL. Ik vind dit echt het nadeel van shoppen op AliExpress: je koopt iets en vervolgens, moet je weken wachten om het in ontvangst te nemen.
Ik had de gratis verzending binnen 15 dagen thuis voor orders boven de 10 euro. Order bestond wel uit 5 of 6 verschillende dingen.

• Cheesy
Dat cainiao gaat nog snel worden, vandaag bezorgd. Stond gisteren weer tussen de pakketjes in de PostNL-app maar vandaag gewoon met de brieven mee. De grote problemen van begin dit jaar lijken verleden tijd.

2022-11-23 10:45:00 Arrive at local delivery office
2022-11-23 10:43:00 At destination country/region sorting center
2022-11-18 15:07:00 Import clearance success
2022-11-18 15:07:00 Leaving customs
2022-11-18 15:06:00 Arrived at customs
2022-11-18 13:04:30 Import clearance start
2022-11-18 11:20:00 Received by local delivery company
2022-11-17 23:24:30 Parcel outbound from transit facility
2022-11-17 07:00:21 Arrive attransit country or district.
2022-11-17 01:37:00 Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege
2022-11-14 22:00:00 Hand over to airline
2022-11-12 03:33:33 Received by line-haul
2022-11-11 19:04:10 Outbound in sorting center
2022-11-10 23:08:17 Inbound in sorting center
2022-11-10 17:51:31 Accepted by carrier

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Marco-Peters
Ik ben benieuwd hoe snel een bestelling van AliExpress geleverd wordt, wanneer het niet eens China hoeft te verlaten. Momenteel zit ik namelijk in Hongkong en voordat corona uitbrak, kon je echt nog veel interessante gadgets vinden.

Nu is het allemaal harstikke braaf geworden in Hongkong, dus geen 8 bit handheld meer te vinden bij Golden Computer Mall :+ Dus heb ik het maar op AliExpress besteld, scheelde € 0,50 in totaal in vergelijking met naar Nederland laten versturen.

Meestal kom je zelfs nog geld bij te leggen, als je het in Hongkong bezorgd wil hebben. Dus alle kleine prul, heb ik gewoon naar Nederland laten versturen. Het was enkel de 8 bit handheld console, waarbij het verzenden naar Hongkong gratis was.

Ik vraag mij wel af hoe het in godsnaam mogelijk is? Die bestellingen reizen de halve wereld af en schijnbaar is dat goedkoper, dan naar Hongkong versturen. Wat weleens waar nog steeds een aparte status heeft: echter China heeft de teugels al aangetrokken, dus het is toch niet meer het Hongkong van vroeger.
Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee