Ik heb de zelfde ervaring met alia expresse de laaste tijd.St@m schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:14:
Laatste 5 pakketten niet aangekomen, alle disputen gewonnen. Wacht nu nog op 2 pakketten die al maanden in Nederland zijn (die gaan dus ook niet meer komen). Ik ben er klaar mee, ga niets meer bestellen, heeft toch geen zin.
Zelfde hier. Case aangemaakt en gewonnen. Daarna opnieuw besteld en vandaag kwam er 1 pakket aan. Wel met een nieuw label, uit Schiedam. Geen idee of dat de eerste of tweede is. Als het de eerste is dan is het wel erg snel geleverd (in een week zoiets).pennywiser schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:44:
Ik heb heel veel zaken vanaf februari welke wel in NL zijn, maar nog niet uitgeleverd. Komt dit beken voor bij anderen? Allemaal geen ASS overigens.
Zijn er mensen die wel zaken beginnen te ontvangen van rond februari, en wanneer was dit dan besteld?
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Deze is van de week toch nog gekomen. Heeft half Europa gezien vanaf februari met een Postnl LS nummer.Simbob schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:18:
[...]
Hier een pakket met 10 dagen delivery laten verzenden, maar die is al voor de derde keer in 3 maanden bij de customs geweest. Dus die zal wel een toeristische route aan het nemen zijn in Europa.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Simbob op 22-05-2022 07:29 ]
Ook ik zit te wachten op pakketjes die bij vervoerder KAAB liggen vanaf maart. Van 2 al het dispute gewonnen. Voor mij voorlopig geen bestellingen bij AE of je moet voor een duurdere verzendmethode kiezen, 2 pakketjes met Aliexpress Standaard methode zijn wel aangekomen.
Ik heb een geschil aangemaakt voor een pakketje, maar begrijp niet helemaal wat ik nu moet doen. Heb contact gehad met seller en die geeft aan dat pakket in transit is. Heb aangegeven dat pakket al sinds 15 maart niet meer beweegt en dus waarschijnlijk ook niet meer gaat komen.
Nu is de status verandert in dit:
Geef een reactie (upload geldig bewijs of reageer op onze oplossing) om uw probleem op te lossen. Deadline: 2022-05-31 00:32:45
Daarnaast staat er ook dit:
Platform processing results
Arbitration result waiting time: 8 Days
2022-05-23 00:42
view more
Heb dus gevraagd om een refund en seller geeft aan dat ik nog even moet wachten. Volgt nu na 8 dagen de beslissing van Ali? Verwacht pakketje echt niet meer.
Geef een reactie (upload geldig bewijs of reageer op onze oplossing) om uw probleem op te lossen. Deadline: 2022-05-31 00:32:45
Daarnaast staat er ook dit:
Platform processing results
Arbitration result waiting time: 8 Days
2022-05-23 00:42
view more
Heb dus gevraagd om een refund en seller geeft aan dat ik nog even moet wachten. Volgt nu na 8 dagen de beslissing van Ali? Verwacht pakketje echt niet meer.
Je geeft niet aan wat het voorstel is wat je moet accepteren of weigeren.Highfive95 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:42:
Ik heb een geschil aangemaakt voor een pakketje, maar begrijp niet helemaal wat ik nu moet doen. Heb contact gehad met seller en die geeft aan dat pakket in transit is. Heb aangegeven dat pakket al sinds 15 maart niet meer beweegt en dus waarschijnlijk ook niet meer gaat komen.
Geef een reactie (upload geldig bewijs of reageer op onze oplossing) om uw probleem op te lossen. Deadline: 2022-05-31 00:32:45....
Ali reageert igv een dispute op bewijs wat jij en wat de koper aanlevert
Ik weet niet of je ook nog berichten hebt, waar de verkoper eerder iets heeft toegezegd
maar screenshots versturen om eea aan te tonen kan helpen. Dus van berichten en tracking.
Screenshots versturen van de tracking, waarin duidelijk is dat het pakket al sinds 15 mrt niet meer verplaatst is.
@elinx
Het rare is dat ik een refund had aangevraagd. Daarna heeft verkoper een nieuw voorstel gedaan. Moet even checken of het bij lokaal postkantoor ligt. Dus aangegeven dat ik dit niet kan controleren en sinds 15 maart geen tracking meer is. Hij/zijn geeft dan aan: If the platform verifies that you did not receive the package it will give a refund to you.
Verder kan ik alleen chatten met de verkoper. En heb screenshot gemaild en aangegeven dat ik een refund wil. Nu is het dan afwachten?
Het rare is dat ik een refund had aangevraagd. Daarna heeft verkoper een nieuw voorstel gedaan. Moet even checken of het bij lokaal postkantoor ligt. Dus aangegeven dat ik dit niet kan controleren en sinds 15 maart geen tracking meer is. Hij/zijn geeft dan aan: If the platform verifies that you did not receive the package it will give a refund to you.
Verder kan ik alleen chatten met de verkoper. En heb screenshot gemaild en aangegeven dat ik een refund wil. Nu is het dan afwachten?
Als de uiterste termijn voor de levering nog niet is overschreden, dan zul je toch echt moeten wachten.Highfive95 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:05:
@elinx
Maar troost je: ik had ook zo'n pakketje en die is uiteindelijk twee weken geleden toch geleverd.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Dan moet ik nog 3 dagen wachten en dan zal het wel een refund worden. Is niet de eerste keer dat ik bestel via Ali, maar ging nu anders dan een eerdere keer.Metalfreak schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:09:
[...]
Als de uiterste termijn voor de levering nog niet is overschreden, dan zul je toch echt moeten wachten.
Maar troost je: ik had ook zo'n pakketje en die is uiteindelijk twee weken geleden toch geleverd.
Wacht dan maar geduldig af op refund of alsnog het pakketje
Ik zou in ieder geval het tracking screenshot uploaden,Highfive95 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:12:
.....
Wacht dan maar geduldig af op refund of alsnog het pakketje
Alleen al om aan te tonen wat je bedoelt met de desbetreffende 15 maart.
Addertje kan zijn dat je moet informeren bij lokaal postkantoor.
Ik heb eerder gelezen dat Ali dan een formeel document verwacht dat iets niet is bezorgd
Vandaag een dispuut geopend voor een order van 12 maart die er nog steeds niet was. ( Ali>Cainiao>KAAB) Kreeg vrijwel direct mijn bedrag terug op paypal.
Bestelling van 19 mei is net aangekomen via Aliexpress shipping via PostNL. Super.
Alleen de vorige 2 bestellingen was is nog niet gekomen die uiteindelijk via KAAB ging.
Alleen de vorige 2 bestellingen was is nog niet gekomen die uiteindelijk via KAAB ging.
Krijg je dan geen gezeur dat je Paypal niet meer kan gebruiken bij je volgende bestelling?MarkvdKlundert schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:47:
Vandaag een dispuut geopend voor een order van 12 maart die er nog steeds niet was. ( Ali>Cainiao>KAAB) Kreeg vrijwel direct mijn bedrag terug op paypal.
Geen paypal geschil aangemaakt, maar een geschil bij Aliexpress. De verkoper heeft het geregeld.Dutchredgaming schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:59:
Bestelling van 19 mei is net aangekomen via Aliexpress shipping via PostNL. Super.
[...]
Krijg je dan geen gezeur dat je Paypal niet meer kan gebruiken bij je volgende bestelling?
Ik kan nog geen Aliexpres geschil aanvragen, moet nog minimaal een week wachten.MarkvdKlundert schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:08:
[...]
Geen paypal geschil aangemaakt, maar een geschil bij Aliexpress. De verkoper heeft het geregeld.
Pakketten waren in medio maart besteld....
De verkoper heeft me zelf aangeraden een geschil te openen nadat ik hem verteld had dat KAAB geen aanwezigheid in Nederland heeft en ik dus ook niet naar hun postkantoor kon gaan. Ik had wel 90 dagen verkopersbescherming bij de advertentie staan. Ik weet niet of dit standaard is.Dutchredgaming schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:09:
[...]
Ik kan nog geen Aliexpres geschil aanvragen, moet nog minimaal een week wachten.
Pakketten waren in medio maart besteld....
Bij mij staat er al een week lang een pakket aangemeld in de post nl app, zou ook al een aantal.keer geleverd worden maar is uiteindelijk veranderd een status: bezorgdatum onbekend...
Gebeurt dit vaker?
Er staat wel een afhaalcode vermeld , zou het zinvol zijn om bij het lokale postkantoor te checken? ( Ondanks dat ik daar geen opdracht toe heb gegeven om het daar te laten leveren)
Dank voor de reacties.
Gebeurt dit vaker?
Er staat wel een afhaalcode vermeld , zou het zinvol zijn om bij het lokale postkantoor te checken? ( Ondanks dat ik daar geen opdracht toe heb gegeven om het daar te laten leveren)
Dank voor de reacties.
Op Shanghai Eye kwam ik toevallig een video tegen over een nieuwe snelle route per trein „voor e-commerce”. De pakketjes gaan met de trein in 8 dagen van Xinjiang (China) naar Polen vanwaaruit ze over land gedistribueerd naar zo'n 40 europese landen (in principe voor het vullen van regionale magazijnen):
YouTube: E-commerce, overseas warehouses, special freight trains help revolut...
YouTube: E-commerce, overseas warehouses, special freight trains help revolut...
[ Voor 5% gewijzigd door aawe mwan op 28-05-2022 10:22 ]
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Vandaag zie ik in mijn postnl app opeens een postmelding met scan. Pakketje is onderweg naar mij via de postbode met een retoursticker met een adres in Vilnius Litouwen. Net nadat ik gisteren een refund heb gehad. Priority staat er ook nog op (dik 2,5 maand na de bestelling
)
Als het pakketpost (dus geen brievenbus) is moet je even gaan zeuren bij @postnl op twitter. Dan hangt het ergens. Als het op een postnlpunt ligt krijg je daar wel een melding van.Scorpio861 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:56:
Bij mij staat er al een week lang een pakket aangemeld in de post nl app, zou ook al een aantal.keer geleverd worden maar is uiteindelijk veranderd een status: bezorgdatum onbekend...
Gebeurt dit vaker?
Dank voor de reacties.
Dit is al een tijdje gaande, vorig jaar een keer tracking gehad van China, Kazachstan, Oekraine, Wit Rusland (toen nog ik weet niet hoe het nu gaat) en toen volgens mij Polen. Mogelijk dat er inmiddels wat haken en ogen zijn ontstaan in een aantal landen onderweg.aawe mwan schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:18:
Op Shanghai Eye kwam ik toevallig een video tegen over een nieuwe snelle route per trein „voor e-commerce”. De pakketjes gaan met de trein in 8 dagen van Xinjiang (China) naar Polen vanwaaruit ze over land gedistribueerd naar zo'n 40 europese landen (in principe voor het vullen van regionale magazijnen):
Snel? Als je 2 bijna 3 maanden snel vindt.
Het komt op mij een beetje over als een propaganda kanaal om toch maar te blijven bestellen ("despite the recent resurgence of Covid-19 had affected consumption in the country.").
[ Voor 8% gewijzigd door pennywiser op 28-05-2022 13:20 ]
Ik heb er nog eens naar gekeken en ik vermoed dat het verkeerd is gegaan met het printen van de etiketten. Die zijn volledig chinees inclusief aangiftegegevens. Mijn naam en telefoonnummer grotendeels wegge******d en adresgevens ontbreken. Die zijn er later overheen geplakt. Ik vermoed dat er een hele bubs pakketten naar Litouwen zijn gestuurd waar handmatig de juiste gegevens er op zijn geplakt. Er staat ook een Chinees trackingnummer op dat begint met LP********* het geeft de zelfde resultaten als mijn NL***** nr maar is verder nooit doorgegeven.
Ik heb een pakketje van Ali wat al maandenlang ergens is en niet verder komt, geen idee of het ooit nog komt. Het heeft een LS........NL code, er staat ook 4PX Express bij, de laatste drie meldingen zijn:
24 maart Hand over to airline
28 maart The item is pre-advised to PostNL
28 maart Pre-declaration of the item has been received by customs
Die laatste regel wordt iedere maand herhaald, eind april kreeg ik hem weer en vanmorgen nog eens. Het is een pakket wat 15 euro waard is. Wat betekent dit alles en wat kan ik nog doen?
Die laatste regel wordt iedere maand herhaald, eind april kreeg ik hem weer en vanmorgen nog eens. Het is een pakket wat 15 euro waard is. Wat betekent dit alles en wat kan ik nog doen?
Mijn verkoper zegt dat ik lekker kan wachten.MarkvdKlundert schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:13:
[...]
De verkoper heeft me zelf aangeraden een geschil te openen nadat ik hem verteld had dat KAAB geen aanwezigheid in Nederland heeft en ik dus ook niet naar hun postkantoor kon gaan. Ik had wel 90 dagen verkopersbescherming bij de advertentie staan. Ik weet niet of dit standaard is.
Dus over twee weken een dispute openen
Niets. Postnl Twitter dm sturen kan, maar dan zeggen vraag je geld maar terug of nogmaals verzenden. Die laten gewoon de verkoper opdraaien voor hun chaos.grun93 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:06:
Ik heb een pakketje van Ali wat al maandenlang ergens is en niet verder komt, geen idee of het ooit nog komt. Het heeft een LS........NL code, er staat ook 4PX Express bij, de laatste drie meldingen zijn:
Hier ook vele zendingen vanaf februari, allemaal in NL aangekomen en pas vanaf dan puinhoop. Kwaliteit Postnl is enorm afgezakt afgelopen jaar.
Ik heb laatst een e-mail gestuurd naar cs@swiatprzesylek.pl (Kaab) met de vraag waar mijn pakket is (besteld op 7 april) en of deze met PostNL geleverd gaat worden, waarop ik de volgende reactie kreeg:
Hello,
thank you.
Unfortunately the parcel has been send as unregistered economy parcel.
It means, we can not establish where the parcel is now and when it will be delivered.
The only status is - the parcel has been at the clearance.
Our company is only distributing parcels, please contact the sender dirlectly and make an official complaint.
Pakket staat al sinds eind april op: Ontvangen door lokaal bezorgbedrijf. Ik las hier dat de zelfs geldt voor veel oudere pakketjes, dus heb er een hard hoofd in dat ik dit pakket ooit nog ga ontvangen. Een officiële klacht indienen kan pas over een maand, dus maar afwachten.
Een gecombineerde levering (bestellingen van 15 mei) werd bij mij gewoon binnen 14 dagen geleverd.
Hello,
thank you.
Unfortunately the parcel has been send as unregistered economy parcel.
It means, we can not establish where the parcel is now and when it will be delivered.
The only status is - the parcel has been at the clearance.
Our company is only distributing parcels, please contact the sender dirlectly and make an official complaint.
Pakket staat al sinds eind april op: Ontvangen door lokaal bezorgbedrijf. Ik las hier dat de zelfs geldt voor veel oudere pakketjes, dus heb er een hard hoofd in dat ik dit pakket ooit nog ga ontvangen. Een officiële klacht indienen kan pas over een maand, dus maar afwachten.
Een gecombineerde levering (bestellingen van 15 mei) werd bij mij gewoon binnen 14 dagen geleverd.
Zo, heb een Seller Response Timeout, dus dat is een makkelijke terugbetaling. Helaas wordt ik niet per mail op de hoogte gehouden van een dispute, maar deze zag ik opeens op m'n bankrekening. Werkt op zich wel vlot, behalve als de verkoper een tegenvoorstel doet mis je 'm snel.
De volgende verloopt over 12 dagen dus dat wordt ook vast een dispute.
Betreft bij mij ook Cainaio/KAAB-pakketjes
De volgende verloopt over 12 dagen dus dat wordt ook vast een dispute.
Betreft bij mij ook Cainaio/KAAB-pakketjes
Dat het ook nog anders kan bewijzen mijn laatste pakketjes weer. 5 bestellingen geplaatst op 12 mei die allemaal via Cianiao verzonden zouden worden, zijn samengevoegd nog in China, kregen vervolgens een AliExpress Standard Shipping label en zojuist stond de pakketdienst voor de deur om deze af te leveren.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ik snap het niet helemaal bij Ali.
Ik heb een geschil aangemaakt want pakketje is niet binnen 60 dagen geleverd. Maar nu staat er bij pakket info "afgeleverd". Kijk ik echter naar geschil dan staat er "geschil afgewerkt" en bij restitutie informatie "restitutie wordt verwerkt.
Ander pakketje wat bij deze gecombineerde levering zat staat op "Arbitration result waiting time 8 days".
Waarom ene pakketje wel meteen restitutie en andere niet?
Ik heb een geschil aangemaakt want pakketje is niet binnen 60 dagen geleverd. Maar nu staat er bij pakket info "afgeleverd". Kijk ik echter naar geschil dan staat er "geschil afgewerkt" en bij restitutie informatie "restitutie wordt verwerkt.
Ander pakketje wat bij deze gecombineerde levering zat staat op "Arbitration result waiting time 8 days".
Waarom ene pakketje wel meteen restitutie en andere niet?
Bij mij de laatste maanden ook meerdere pakketten door KAAB zoekgemaakt (PostNL komt wel bijna altijd aan). Zelfs meerdere keren geld via AE dispuut teruggekregen, en opnieuw besteld en wederom door KAAB zoekgemaakt. Het lijkt erop dat KAAB geld aftroggelt bij Cainao en vervolgens de pakketjes helemaal niet bezorgt. Dit is niet bepaald bevorderlijk voor de reputatie van AliExpress. Is ook niet erg handig om met een malafide bedrijf als KAAB in zee te gaan. Voor mij voorlopig ook geen bestellingen bij AliExpress meer...
Maar wat ik dan niet begrijp: AliExpress zal dit ook zien voorkomen, maar die zijn toch ook wel groot genoeg om flink in te grijpen bij dergelijke praktijken?3d-pint schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:35:
Bij mij de laatste maanden ook meerdere pakketten door KAAB zoekgemaakt (PostNL komt wel bijna altijd aan). Zelfs meerdere keren geld via AE dispuut teruggekregen, en opnieuw besteld en wederom door KAAB zoekgemaakt. Het lijkt erop dat KAAB geld aftroggelt bij Cainao en vervolgens de pakketjes helemaal niet bezorgt. Dit is niet bepaald bevorderlijk voor de reputatie van AliExpress. Is ook niet erg handig om met een malafide bedrijf als KAAB in zee te gaan. Voor mij voorlopig ook geen bestellingen bij AliExpress meer...
Ik heb ook nog twee pakketjes die via die route zijn gegaan. Van eentje verloopt de max. verzendtermijn over 3 dagen, de andere heeft nog even. Ik denk ook echt dat die dingen nog wel een keer gaan komen, maar hoe lang dat gaat duren is echt een raadsel.
Ik vermoed dat een markt als Nederland klein is voor een bedrijf als AE, en dat het ze pas vele maanden later gaat opvallen dat er een lokale toename is van disputen (als ze dit al heel specifiek bijhouden). Informatie die bij een management aankomt is vaak al zo gefilterd en samengevoegd, dat er niet goed gezien kan worden waar de specifieke oorzaak nou precies ligt. Het scheelt ook dat er geen kantoor van AliExpress in Nederland zit (en er is niet duidelijk te vinden onder welk kantoor de Nederlandse klanten vallen, dus ze krijgen ook geen directe feedback van lokale klanten. En op die manier kan een bedrijf als KAAB vele maanden lang zijn slag slaan.Metalfreak schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:46:
[...]
Maar wat ik dan niet begrijp: AliExpress zal dit ook zien voorkomen, maar die zijn toch ook wel groot genoeg om flink in te grijpen bij dergelijke praktijken?
Ik heb ook nog twee pakketjes die via die route zijn gegaan. Van eentje verloopt de max. verzendtermijn over 3 dagen, de andere heeft nog even. Ik denk ook echt dat die dingen nog wel een keer gaan komen, maar hoe lang dat gaat duren is echt een raadsel.
Bij mij zijn er ook 2 items al 3 maanden onderweg. Andere van die tijd zijn na een omweg alsnog binnen gekomen. Alleen die via KAAB, zijn nog onderweg, zie ik nu. Een dispute kan nog niet vanwege de beschermingstijd.
Inmiddels zijn de 5 items die op 20-5 besteld zijn, al binnen, of komen deze week nog binnen.
Inmiddels zijn de 5 items die op 20-5 besteld zijn, al binnen, of komen deze week nog binnen.
[ Voor 16% gewijzigd door kendo op 31-05-2022 21:58 ]
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
dit is weer super van postnl

, vandaag (1-juni) pas kaartje ontvangen dat ik het moest ophalen.... 1 dag nadat het retour gaat.
in de app stond dus niks... groter probleem is... ik weet niet wat voor pakket het is... (ik heb 50 pakketten in de wacht en die tracking staat er niet bij)

, vandaag (1-juni) pas kaartje ontvangen dat ik het moest ophalen.... 1 dag nadat het retour gaat.
in de app stond dus niks... groter probleem is... ik weet niet wat voor pakket het is... (ik heb 50 pakketten in de wacht en die tracking staat er niet bij)
[ Voor 9% gewijzigd door kmf op 01-06-2022 14:43 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Hier net zo. 6 pakketjes al 2 maanden tot 2.5 maand onderweg maar mag pas midden juni een dispuut voor de eerste indienen. Zo gek als het nu gaat heb ik echt nog nooit meegemaakt in al die jaren dat ik bij ze bestel. Zelfs niet tijdens Chinees nieuwjaar.kendo schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:20:
Bij mij zijn er ook 2 items al 3 maanden onderweg. Andere van die tijd zijn na een omweg alsnog binnen gekomen. Alleen die via KAAB, zijn nog onderweg, zie ik nu. Een dispute kan nog niet vanwege de beschermingstijd.
Nu 2 weken geleden een mail gestuurd naar het mailadres op de Nederlandse KAAB website maar tot op heden nog geen reactie van ze gehad. Misschien dat Kassa of Radar hier ook maar eens achteraan moet gaan net zoals ze dat nu bij Viaplay doen.
Het lijkt haast een vooropgezet plan van de politiek en de EU om het bestellen in China te ontmoedigen nu de btw niet veel geholpen heeft om het aantal bestellingen te verminderen.
[ Voor 24% gewijzigd door sjaool op 03-06-2022 16:44 ]
"When you grow up your heart dies"
Hier ook diverse bestellingen van het begin van het jaar die nooit zijn aangekomen en nog een aantal die al bij het lokale post kantoor zouden moeten liggen. Ik weet niet waar het mis gaat maar het vertrouwen gaat wel zo omlaag. Gaat niet om grote bedragen en krijg altijd wel geld terug maar je rekent er toch op dat het ooit komt.sjaool schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:35:
[...]
Hier net zo. 6 pakketjes al 2 maanden tot 2.5 maand onderweg maar mag pas midden juni een dispuut voor de eerste indienen. Zo gek als het nu gaat heb ik echt nog nooit meegemaakt in al die jaren dat ik bij ze bestel. Zelfs niet tijdens Chinees nieuwjaar.
Nu 2 weken geleden een mail gestuurd naar het mailadres op de Nederlandse KAAB website maar tot op heden nog geen reactie van ze gehad. Misschien dat Kassa of Radar hier ook maar eens achteraan moet gaan net zoals ze dat nu bij Viaplay doen.
Het lijkt haast een vooropgezet plan van de politiek en de EU om het bestellen in China te ontmoedigen nu de btw niet veel geholpen heeft om het aantal bestellingen te verminderen.
Hier ook twee pakketten van drie verkopers (één pakket samengevoegd) uit hun tijd gelopen. Twee van de verkopers rammen op de knop en geven je geld terug. Met eentje een uitgebreide discussie aangegaan en screenshot van PostNL met een onvindbaar pakket moeten laten zien voordat ze tot terugbetaling overgaan. En dat alles voor €3,50...
Voor mij is het Aliexpress-avontuur over. Want het komt gewoon niet binnen... En voor die kleine spulletjes is er geen alternatief dan Aliexpress standaard of Cainiao super economy of Cainiao super economy global. En geen van deze methode is nu te vertrouwen.
Voor mij is het Aliexpress-avontuur over. Want het komt gewoon niet binnen... En voor die kleine spulletjes is er geen alternatief dan Aliexpress standaard of Cainiao super economy of Cainiao super economy global. En geen van deze methode is nu te vertrouwen.
Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?
Beste mede Tweakers,
Ik heb de laatste pagina eens doorgelezen en lees veel over KAAB. Is dat ook als je bestelt met AliExpress Standard Shipping? Vind het een beetje tricky namelijk.. ik heb donderdag wat besteld maar is nog steeds niet verzonden, want moet ik doen? Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb de laatste pagina eens doorgelezen en lees veel over KAAB. Is dat ook als je bestelt met AliExpress Standard Shipping? Vind het een beetje tricky namelijk.. ik heb donderdag wat besteld maar is nog steeds niet verzonden, want moet ik doen? Alvast bedankt voor de reacties.
Feitelijk kan je er na bestellen niets meer aan doen dan afwachten.BeastMaster15 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:36:
.... Vind het een beetje tricky namelijk.. ik heb donderdag wat besteld maar is nog steeds niet verzonden, want moet ik doen?.....
De verkoper heeft 7 dagen de tijd om te verzenden, anders wordt er automatisch geannuleerd.
Soms mag de verkoper later verzenden, het aantal dagen en de datum daarvan staan vermeld bij de bestellingdetails.
Je zou kunnen proberen te annuleren, maar dat kan alleen met toestemming van de verkoper.
Vaak doet hij dit niet omdat het pakket al uit zijn voorraad is, ingepakt en wacht op verzending ervan. ( "UIT" bak die moet worden opgehaald)
Ook ik ben gestopt met bestellen bij AliExpress, nadat een aantal "single day" 11/11 pakketjes de eeuwigdurende melding " ontvangen door lokaal postbedrijf" kregen en vervolgens nimmer aangekomen zijn.
Altijd ging het om brievenbuspakketten van Cainiao die flink groter waren dan de brievenbus.
Ik vermoed dat dit soort pakketten niet aan de PostNL regels voldoen en daardoor tussen wal en schip raken.
Twee vragen:elinx schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:10:
[...]
Ook ik ben gestopt met bestellen bij AliExpress, nadat een aantal "single day" 11/11 pakketjes de eeuwigdurende melding " ontvangen door lokaal postbedrijf" kregen en vervolgens nimmer aangekomen zijn.
Altijd ging het om brievenbuspakketten van Cainiao die flink groter waren dan de brievenbus.
Ik vermoed dat dit soort pakketten niet aan de PostNL regels voldoen en daardoor tussen wal en schip raken.
-Doe je nog wel bestellingen bij andere Chinese Webshops?
-En zouden we ergens die enorme bult Chinese troep kunnen vinden en doorzoeken?
Nee, vroeger wel bij Banggood Gearbest en Geekbuying, duurdere spullen, zoals smartphones. meestal zonder probleem via Spanje in een week, kleiner spul met gratis verzenden wat langer (ca. 4 weken)koppie schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:43:
...
-Doe je nog wel bestellingen bij andere Chinese Webshops?
-En zouden we ergens die enorme bult Chinese troep kunnen vinden en doorzoeken? ....
Echter de EU warehouses zijn nu meestal een doorgangshuis, waar de spullen eerst vanuit China naar toe verzonden worden. Daardoor is de levertijd ook langer geworden.
Ik merk wel dat echt grotere of duurdere spullen nog steeds via een pakketdienst lopen, maar het prijsverschil is nu dusdanig klein dat ik het risico van "geen garantie" niet meer neem.
Ik heb wel wat klein spul via Amazon besteld (ook uit China) maar ook dat gaat via Cainiao en kreeg soms ook de eeuwigdurende trackingstatus mbt lokaal postbedrijf.
Voordeel is echter dat na 45 dagen je van Amazon bericht krijgt dat je recht hebt op een refund en die prompt werd toegekend.
Die "enorme" berg wordt op gegeven moment in bulk "ergens" naartoe retour gestuurd, maar als het brievenpost betreft wordt geen lokale tracking bijgehouden, vandaar dat de status niet meer wijzigt.
Ik probeer nu alleen te shoppen bij winkels die combined shipping aanbieden of ASS. En dan wacht ik tot ik voldoende in mijn mandje heb voor combined shipping (€ 8 ) voordat ik de bestelling plaats. Soms komt het dan voor dat iets dan toch niet samengevoegd wordt en dan kan je wachten tot je een ons weegt.
Vorige maand meerdere bestellingen geplaatst op verschillende dagen, 16, 18 en 21 mei. Die zijn samengevoegd en gisteren aangekomen.
Mijn oudste bestellingen die nog onderweg is is van 10 februari, laatste statusinformatie is van 15 maart: received by local delivery company.
Vorige maand meerdere bestellingen geplaatst op verschillende dagen, 16, 18 en 21 mei. Die zijn samengevoegd en gisteren aangekomen.
Mijn oudste bestellingen die nog onderweg is is van 10 februari, laatste statusinformatie is van 15 maart: received by local delivery company.
[ Voor 14% gewijzigd door Jimster op 05-06-2022 13:11 ]
Als het brievenbus pakketten betreft, zal dit niet meer veranderen en wordt het plots wel of uiteindelijk nimmer bezorgd.Jimster schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:10:
....statusinformatie is van 15 maart: received by local delivery company.
Ik bekijk af en toe de status van mijn 11/11 pakketjes. Daar heb ik allang een refund voor, maar de status is sinds begin januari ongewijzigd.
[ Voor 19% gewijzigd door elinx op 05-06-2022 13:46 ]
Ik kreeg gisteren opeens een bestelling van 16 maart binnen. Ook sinds 4 april op 'local delivery company' gestaan. Kwam gewoon via PostNL binnen (en paste door de brievenbus.)
Pakketje lijkt opnieuw bestickerd, met op de onderste sticker geen leesbaar adres. Tracking nummer is wel hetzelfde.
Pakketje lijkt opnieuw bestickerd, met op de onderste sticker geen leesbaar adres. Tracking nummer is wel hetzelfde.
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Dat gaat niet altijd op bij combined shipping. 3 van mijn orders zijn met combined shipping verstuurd maar liggen dus als 2 maanden bij het lokale transportbedrijf volgens KAAB. Het is dus echt geen zekerheid dat combined shipping een garantie voor snelle levering is.Jimster schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:10:
Ik probeer nu alleen te shoppen bij winkels die combined shipping aanbieden of ASS. En dan wacht ik tot ik voldoende in mijn mandje heb voor combined shipping (€ 8 ) voordat ik de bestelling plaats. Soms komt het dan voor dat iets dan toch niet samengevoegd wordt en dan kan je wachten tot je een ons weegt.
Misschien leuk om op te zoeken voor een regenachtige zondag middag, er zijn beelden van:koppie schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:43:
[...]
-En zouden we ergens die enorme bult Chinese troep kunnen vinden en doorzoeken?Dat is een leuk dagje uit!
- Er zijn veel YouTubers die filmpjes maken over het openen van „verloren Aliexpress pakketjes”
- Er is 2 jaar geleden in Luik een gestolen vrachtwagen met Aliexpress pakketjes teruggevonden
- Er is in Tennessee (Amerika) een woning die dient als retouradres voor Chinese Amazon pakketjes, waar bezorgers de dozen in de tuin moeten opstapelen (de hele straat heeft er last van)
- Er is in Los Angeles (Amerika) een trein met Amazon pakketjes, die al jaren regelmatig beroofd wordt. De dieven laten buit met te weinig waarde vallen en het spoorwegbedrijf moet alles regelmatig opruimen. Laatst lag er zo veel troep op het spoor dat de goederentrein ontspoorde.
- Er is een filmpje van een bedrijf op luchthaven Luik (België) dat pakketjes verwerkt voor een Chinees e‑commerce bedrijf. De goederen die de Belgische douane in beslag neemt, bewaren ze in een ruimte die ze daar noemen „de grot van Alibaba”.
Pakketpost krijgt een nieuw 3S nummer en is dan via PostNL te volgen.Aiolos schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:54:
.... Tracking nummer is wel hetzelfde.
Mijn combined shipping is helaas ook nooit aangekomen, en was ook van begin februari en statusupdate van 17 maart.. PffJimster schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:10:
Na jaren recentelijk weer eens wat besteld van aliexpress. Van de 2 bestellingen heb ik er 2 nier ontvangen 
Bestelling 1 is ondanks meerdere keren dat ie met de pakketbezorger is meegenomen op de route nooit bezorgd. Even uitstappen en door de brievenbus mikken was te moeilijk, kennelijk en is retour afzender gegaan. Adres 100% juist.
Tweede bestelling via cainio is nu al 2.5 maand onderweg. Link leidt naar Poolse website, wat na googlen dus 'kaab' lijkt te zijn. Al meer dan 1.5 maand geen verandering in status. Wel melding 'vertraagd' via Aliexpress..
Bestelling 1 is ondanks meerdere keren dat ie met de pakketbezorger is meegenomen op de route nooit bezorgd. Even uitstappen en door de brievenbus mikken was te moeilijk, kennelijk en is retour afzender gegaan. Adres 100% juist.
Tweede bestelling via cainio is nu al 2.5 maand onderweg. Link leidt naar Poolse website, wat na googlen dus 'kaab' lijkt te zijn. Al meer dan 1.5 maand geen verandering in status. Wel melding 'vertraagd' via Aliexpress..
Dat geeft nog wat hoopAiolos schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:54:
Ik kreeg gisteren opeens een bestelling van 16 maart binnen. Ook sinds 4 april op 'local delivery company' gestaan. Kwam gewoon via PostNL binnen (en paste door de brievenbus.)
Hier ook helaas... alles combined, maar niks ontvangen. Inmiddels 12 dispute geopend en gekregen van Ali maar voor die paar euro wil ik gewoon m'n product.koppie schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:02:
[...]
Mijn combined shipping is helaas ook nooit aangekomen, en was ook van begin februari en statusupdate van 17 maart.. Pff
Hierboven wordt het door sommigen ook vermeld en dat is ook mijn ervaring van dit jaar;
Alleen AliExpress standard shipping lijkt vlot te worden verwerkt.
Alle goedkopere shipping, ook combined AliExpress SuperSaver, lijkt bewust 2 maanden op de plank te blijven liggen bij PostNL. Je kunt bijna voorspellen in welke week het daarna bezorgd gaat worden.
Dit heeft volgens mij te maken met afspraken/prijsonderhandelingen van PostNL en AliExpress.
Alle goedkopere shipping, ook combined AliExpress SuperSaver, lijkt bewust 2 maanden op de plank te blijven liggen bij PostNL. Je kunt bijna voorspellen in welke week het daarna bezorgd gaat worden.
Dit heeft volgens mij te maken met afspraken/prijsonderhandelingen van PostNL en AliExpress.
Lijkt er inderdaad op jaRonKivits schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:18:
Hierboven wordt het door sommigen ook vermeld en dat is ook mijn ervaring van dit jaar;
Wij hebben hier 2 pakketten van ali die al sinds december bij "postnl inklaring" liggen, is ook netjes betaald maar er gebeurt gewoon niks
Iemand anders dit al meegemaakt?

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR
Nee, maar probeer PostNL eens via Twitter te benaderen die zijn meestal wel vlot met antwoorden en het afhandelen van klachten. Tenminste dat is mijn ervaring.Verderf schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:18:
Wij hebben hier 2 pakketten van ali die al sinds december bij "postnl inklaring" liggen, is ook netjes betaald maar er gebeurt gewoon niks![]()
Ik heb nu ook iets bijzonders. Van een Cainiao pakket dat volgens de tracking al sinds maart in Destination Country is krijg ik op 2e Pinksterdag van de AliExpress app opeens de melding:
Important: Tracking updates
We need more information to deliver. Click here for details.
Klik ik op de details, staat er Delivery failed, Delivery unsuccessful.
Dit is ook zo'n KAAB pakketje.
Als ik de Cainiao tracking bekijk, staat er een emailadres bij: cs@swiatprzesylek.pl
Edit: die website heeft ook een Cainiao tracking: https://swiatprzesylek.pl/tt-cainiao
Als ik de Cainiao tracking bekijk, staat er een emailadres bij: cs@swiatprzesylek.pl
Edit: die website heeft ook een Cainiao tracking: https://swiatprzesylek.pl/tt-cainiao
[ Voor 8% gewijzigd door Jimster op 07-06-2022 13:32 ]
Ook ik heb deze week een pakketje ontvangen wat via KAAB is verstuurd, besteldatum 31 maart. Vreemde route lijkt het te hebben afgelegd, namelijk China > Polen > Jersey > Nederland want het is opnieuw gelabeld en verstuurd met Jersey Post. Maar op een van de vele stickers op het pakket stond ook een logo van PostNL
en daar is het label van Jersey Post overheen geplakt:?
En een aantal bestellingen die ik eerder heb gedaan zijn nog niet binnen. Ik zie de logica niet meer, het lijkt wel alsof ze voor de goedkoopste verzender gaan en het niet erg vinden als dat een paar maanden duurt.
en daar is het label van Jersey Post overheen geplakt:?
En een aantal bestellingen die ik eerder heb gedaan zijn nog niet binnen. Ik zie de logica niet meer, het lijkt wel alsof ze voor de goedkoopste verzender gaan en het niet erg vinden als dat een paar maanden duurt.
[ Voor 14% gewijzigd door Facepalm op 07-06-2022 02:07 ]
Ik denk zomaar dat PostNL twee containers voor brievenbuspakketjes heeft staan.RonKivits schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:18:
.....
1. Pakketjes die daar niet aan voldoen, mbt maat en gewicht
2. Pakketjes die daar wel aan voldoen
Na verloop van tijd wordt de ene container teruggestuurd en de andere container gesorteerd en bezorgd.
Dat laatste gaat steeds langer duren omdat er minder besteld wordt waardoor de container langzamer vol raakt.
Ik denk dat dit niet alleen China betreft.Facepalm schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 02:04:
.... het lijkt wel alsof ze voor de goedkoopste verzender gaan en het niet erg vinden als dat een paar maanden duurt.
Zoeken naar de goedkoopste aanbieder doen veel bedrijven zonder over de consequenties na te denken.
[ Voor 52% gewijzigd door elinx op 07-06-2022 13:39 ]
Ik wacht al maanden op een pakketje wat beslist niet in de brievenbus past, maar ook dat blijft ergens hangen.elinx schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:32:
Ik denk zomaar dat PostNL twee containers voor brievenbuspakketjes heeft staan.![]()
1. Pakketjes die daar niet aan voldoen, mbt maat en gewicht
2. Pakketjes die daar wel aan voldoen
Na verloop van tijd wordt de ene container teruggestuurd en de andere container gesorteerd en bezorgd.
Dat laatste gaat steeds langer duren omdat er minder besteld wordt waardoor de container langzamer vol raakt.
[update 10 juni]: vanmorgen plotseling een update in de tracker dat het nu eindelijk in Luik aangekomen is. Kennelijk moet je eerst hier klagen voordat er wat gebeurd.
[update 14 juni]: een melding van PostNL dat ze van plan zijn om het pakketje morgen te komen bezorgen. Eindelijk, blij mee!
[update 16 juni]: het pakje is gelukkig bezorgd. Niets te hoeven bijbetalen.
[ Voor 23% gewijzigd door grun93 op 19-06-2022 06:46 ]
Container 1 dusgrun93 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:52:
.... pakketje wat beslist niet in de brievenbus past, maar ook dat blijft ergens hangen.
Pakketpost krijgt na ontvangst van PostNL een 3S nummer, brievenbuspost niet.
Van deze laatste wordt daarna geen tracking meer bijgehouden en wordt wel of niet bezorgd.
Ik heb sterk het vermoeden dat Cainiao alles aanlevert als brievenbuspakket, omdat dit goedkoper is dan pakketpost en dat PostNL het daar niet mee eens is. Vandaar het containerverhaal om eea te visualiseren.
[ Voor 53% gewijzigd door elinx op 07-06-2022 15:50 ]
2 weken geleden voor het eerst in tijden weer wat bij AliExpress besteld. Beetje huiverig voor de levertijd gezien de berichten hier.RonKivits schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:18:
Maar viel 100% mee. Vandaag in huis, 12 dagen na het versturen.
Was een pakje van 14 euro met gratis AliExpress Standard Shipping verzending.
Of de duvel er mee speelt. Ik heb vandaag mijn combined order met 3 producten van begin april mogen ontvangen. Het pakket had 3 stickers. De eerste van PostNL met het adres van AliExpress in Nederland, de tweede van Litouwen en dan de laatste van Jersey Post. Best idioot als het over zoveel schijven gaat. Echt optimaal kun je het niet noemen.
Hier vandaag een AliExpress "KAAB" pakketje ontvangen met een retouradres in Vilnius:
:fill(white):strip_exif()/f/image/wrIv7jJ4zGSI1jKhwN7K4TfV.png?f=user_large)
Het aparte is dat de Litouwse sticker over een PostNL-label heen is geplakt:
/f/image/zO2nQcLmpeNtc1WtHXFKSrHB.png?f=fotoalbum_large)
En daaronder zat een Chinese sticker.
Bestelling op 6 april geplaatst, verzonden met Cainiao Super Economy Global en op 17-4 in Luik aangekomen volgens de trackingsite van Cainiao. Laatste status bij Cainiao zichtbaar was op 27-4 "Received by local delivery company".
:fill(white):strip_exif()/f/image/wrIv7jJ4zGSI1jKhwN7K4TfV.png?f=user_large)
Het aparte is dat de Litouwse sticker over een PostNL-label heen is geplakt:
/f/image/zO2nQcLmpeNtc1WtHXFKSrHB.png?f=fotoalbum_large)
En daaronder zat een Chinese sticker.
Bestelling op 6 april geplaatst, verzonden met Cainiao Super Economy Global en op 17-4 in Luik aangekomen volgens de trackingsite van Cainiao. Laatste status bij Cainiao zichtbaar was op 27-4 "Received by local delivery company".
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik kwam eigenlijk bij toeval in dit topic terecht maar ik zie wel veel herkenbare dingen. Ik heb zelf namelijk ook twee losse bestellingen gedaan op 23 maart:
- een "Aliexpress Selection Saver" verzending, tracing door CAINIAO?
- een "Cainiao Super Economy Global" verzending, tracing door CAINIAO / kaabnl.nl ?
...beide zijn sinds half april zogenaamd in het land van bestemming.
Nu gaat het bij mij maar om een tientje totaal dus jammer dan, geeft weer een duidelijk signaal dat je er geen dure dingen moet kopen (naar mijn mening)
- een "Aliexpress Selection Saver" verzending, tracing door CAINIAO?
- een "Cainiao Super Economy Global" verzending, tracing door CAINIAO / kaabnl.nl ?
...beide zijn sinds half april zogenaamd in het land van bestemming.
Nu gaat het bij mij maar om een tientje totaal dus jammer dan, geeft weer een duidelijk signaal dat je er geen dure dingen moet kopen (naar mijn mening)

Mijn ervaring is, dat voor de duurdere of grotere zaken een betere en snellere verzendmethode wordt gekozen. Het bedrag wordt nl pas naar de verkoper overgemaakt als eea ontvangen is. De verkoper heeft daarmee een groter belang dat alles soepel verloopt.-LA- schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:52:
.....
Nu gaat het bij mij maar om een tientje totaal dus jammer dan, geeft weer een duidelijk signaal dat je er geen dure dingen moet kopen...
Hmm, gisteren wel een AliExpress Super Economy Global pakketje gewoon in normale tijd (week of 3) binnengekregen. Stond overigens wel al een tijdje in de PostNL app aangemeld, maar duurde even voordat het ook daadwerkelijk gescand werd.
Mijn bestelling van 6 december is eindelijk binnen gekomen.
Gelukkig staat de status als sinds 27-12 op "Onderweg voor bezorging/Ontvangen door lokaal bezorgbedrijf".
Moet zeggen, ik twijfel wel enorm of ik daar nog kan/durf te bestellen. Ondanks dat ik m'n geld natuurlijk al lang retour heb gekregen...

Gelukkig staat de status als sinds 27-12 op "Onderweg voor bezorging/Ontvangen door lokaal bezorgbedrijf".
Moet zeggen, ik twijfel wel enorm of ik daar nog kan/durf te bestellen. Ondanks dat ik m'n geld natuurlijk al lang retour heb gekregen...
Dure dingen komen altijd met betere verzending dus mooi binnen een week meestal-LA- schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:52:
Terwijl jullie je vooral zorgen maken over de verzending van chinese kant maak ik me altijd meer zorgen over postnl wmb mijn (chinese)pakketjes.
31 mei Zending is ontvangen door postnl
31 mei zending is gesorteerd
31 mei Zending is gesorteerd
Toen stond een foto van het brievenbuspakketje in de app.
Toen dagenlang op: Wordt vandaag bezorgd.
Gister verdween de foto ineens uit de app
Sindsdien staat er weer zending is ontvangen door postnl
En bezorgtijd is gisteren tussen 15.00u en 23.59u
Lekker dan.
Altijd gezeik met brievenbuspakketjes want daar zit geen tracking op nadat ze gesorteerd zijn want ze gaan met gewone post mee. Zal me niks verbazen als dat soort pakketjes bij de vleet worden gejat door postnl personeel. Als er gedoe is betreft het eigenlijk altijd brievenbuspakketjes.
31 mei Zending is ontvangen door postnl
31 mei zending is gesorteerd
31 mei Zending is gesorteerd
Toen stond een foto van het brievenbuspakketje in de app.
Toen dagenlang op: Wordt vandaag bezorgd.
Gister verdween de foto ineens uit de app
Sindsdien staat er weer zending is ontvangen door postnl
En bezorgtijd is gisteren tussen 15.00u en 23.59u
Lekker dan.
Altijd gezeik met brievenbuspakketjes want daar zit geen tracking op nadat ze gesorteerd zijn want ze gaan met gewone post mee. Zal me niks verbazen als dat soort pakketjes bij de vleet worden gejat door postnl personeel. Als er gedoe is betreft het eigenlijk altijd brievenbuspakketjes.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Probleem is mi toch weer de China zijde, dat ze te pas en te onpas pakketten als brievenbuspost aanbieden.Dwarlorf schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:32:
.....
Altijd gezeik met brievenbuspakketjes want daar zit geen tracking op nadat ze gesorteerd zijn want ze gaan met gewone post mee. .... Als er gedoe is betreft het eigenlijk altijd brievenbuspakketjes.
Volgens mij zijn er duidelijke eisen voor brievenbuspost. (max. 38 x 26,5 x 3,2 cm 2 kg) waarbij vooral de dikte een rol speelt of het bezorgd gaat worden of niet.
Ik ben het hier ten dele mee eens. Als een chinees de maten niet aanhoud dan kan je dat zeker hun kwalijk nemen. Maar daarnaast neemt postnl uiteindelijk de verantwoording van het bezorgen op zich op. Als het brievenbuspakketje niet past dan ram je het niet klemvast de brievenbus in zoals ik eens heb meegemaakt. Blijkbaar houd postnl wel een maatvoering aan maar houdt er dan uiteindelijk bij bezorging geen rekening mee dat het niet past. Desnoods krijg ik een bericht dat ik extra voor bezorging moet betalen. En het is ook niet alleen met brievenbuspakketjes uit china hoor, ik heb het wel vaker gehad. en een vriend van me verstuurt heel veel via postnl, altijd gezeik met track and trace zelfs bij verzekerde gewone pakketjes.elinx schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:1:
[...]
Probleem is mi toch weer de China zijde, dat ze te pas en te onpas pakketten als brievenbuspost aanbieden.
Volgens mij zijn er duidelijke eisen voor brievten dele enbuspost. (max. 38 x 26,5 x 3,2 cm 2 kg) waarbij vooral de dikte een rol speelt of het bezorgd gaat worden of niet.
Maar in dit geval stond het brievenbuspakketje gewoon met foto in de app en nu niet meer. En qua maatvoering zou het moeten passen, mocht ik het nog binnenkrijgen dan zal ik het eens opmeten. Daarnaast vraag ik me af of de keuze van het bezorgen niet bij postnl ligt ongeacht hoe het verstuurd is. Ik betaal eigenlijk bijna altijd dezelfde verzendkosten voor Aliexpress items en de ene keer wordt het als pakketje en de andere keer als brievenbuspakketje bezorgd. Dus zeg het maar. Ik vertrouw postnl in ieder geval voor geen meter. Alleen DPD is nog slechter.
[ Voor 12% gewijzigd door Dwarlorf op 09-06-2022 06:56 ]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Hier ook een bestelling staan van ali en ik dacht het word een record bezorging binnen vier dagen was het al in Nederland en inklaring gelukt. Toen was het ineens 4 dagen stil. Is het zon zooitje bij postnl dat het de laatste 50km langer duurt dan een rondje om de aarde. Zo rant over en nu geduldig wachten.
Mijn pakketje binnen en paste gewoon door de brievenbus. Dus eigenlijk geen reden tot klagen omdat hij niet bezorgd is. Maar gelukkig kan ik wel klagen over het feit dat postnl er zo lang over gedaan heeft en de communicatie zo onduidelijk was. KLAAG!
[ Voor 5% gewijzigd door Dwarlorf op 10-06-2022 12:08 ]
Ik heb de tekst op de website van KAAB toch maar eens door Google Translate gehaald en daar kwam het volgende uit.
Oftewel ze nemen de tijd...Levering kan worden verwacht tot 60 dagen.
Nou, de ellende duurt voort. Mijn eerst bestelde pakketje van eind maart heeft opeens de melding Delivery Unsuccesful. Meteen maar een dispuut aangemaakt en als reden erbij gezet dat KAAB er een zooitje van maakt. 
Hoe krijgen ze het voor elkaar met een brievenbuspakketje met alleen een siliconen hoes voor de afstandsbediening van mijn Chromecast met Google TV erin. Zo bont als de afgelopen tijd hebben ze het bij mij nog niet gemaakt.
Of zou dit de oorzaak zijn?
https://www.ad.nl/video/p...gd-door-stortvloed-310078
Hoe krijgen ze het voor elkaar met een brievenbuspakketje met alleen een siliconen hoes voor de afstandsbediening van mijn Chromecast met Google TV erin. Zo bont als de afgelopen tijd hebben ze het bij mij nog niet gemaakt.
[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 15-06-2022 16:53 ]
Een pakketje dat ik in maart had besteld en heeeeeeeeeeeeeeeeel lang bij KAAB heeft gelegen en waarvan ik de hoop al had opgegeven is deze week toch bezorgt door PostNL.
het pakketje had 4 adres stikkers op elkaar waarvan de bovenste van Jersey Post.
Er is toch nog hoop dat KAAB pakketjes uiteindelijk aankomen.
het pakketje had 4 adres stikkers op elkaar waarvan de bovenste van Jersey Post.
Er is toch nog hoop dat KAAB pakketjes uiteindelijk aankomen.
Van 1 bestelling, werd net voor het verlopen, de levertijd snel door de verkoper verlengd.kendo schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:20:
Voor het andere item heb ik net op tijd een dispute aan kunnen maken. Welke ook meteen is toegekend, dus geld terug.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Heb hetzelfde gehad, zie Jimster in "China-shopping levertijdentopic"sjaool schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:52:
Nou, de ellende duurt voort. Mijn eerst bestelde pakketje van eind maart heeft opeens de melding Delivery Unsuccesful. Meteen maar een dispuut aangemaakt en als reden erbij gezet dat KAAB er een zooitje van maakt.
Hier heb ik er nog 2 van eind februari bij KAAB liggen. Inmiddels disputen allebei toegekend en geld al ontvangen. Ben benieuwd of deze nog ooit gaan komen.kendo schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:54:
[...]
Van 1 bestelling, werd net voor het verlopen, de levertijd snel door de verkoper verlengd.
Voor het andere item heb ik net op tijd een dispute aan kunnen maken. Welke ook meteen is toegekend, dus geld terug.
Levertijd verlengen is nieuw voor mij. Blijkbaar kan dat ook al om onder dispute uit te komen. Bij mij was overigens wel vreemd dat ik bij een pakket wel dispute aan kon maken tijdens verwachte levertijd. Andere kon pas nadat levertijd was afgelopen.
Ik heb dus een dispuut aangemaakt en dat is vrijwel direct afgewezen omdat het hier op een postkantoor zou liggen. Dus maar even een bericht terug gedaan dat ik dat waanzin vindt want ik heb dus geen enkel idee welke van de vele afhaalpunten/postkantoren ik dan moet bezoeken. Mijn pakketje ligt bij KAAB en daar ligt dus ook het hele probleem. Dus ook maar weer tegen ze gezegd dat KAAB er een zooitje van maakt.Jimster schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:04:
[...]
Heb hetzelfde gehad, zie Jimster in "China-shopping levertijdentopic"
Ik wil dus wel iets bestellen op AliExpress maar om heel eerlijk te zijn ben ik bang dat ik dus continu in deze ellende verzeilt raak. En dat terwijl ik toch als iets van meer dan 100 producten daar besteld heb waar ik nooit een probleem mee heb gehad. Het is echt sinds KAAB de boel voor zijn rekening heeft genomen.
Het mooie is trouwens dat het dispuut op de melding "Waiting for your response" staat en dat terwijl ik al antwoord heb gegeven. Maar de timer tikt gewoon terug. Een puinzooi dat is het.
/rant
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 16-06-2022 15:51 ]
Hier ook een pakketje dat bij KAAB ligt. Kon nu eindelijk een dispute aanmaken. ben benieuwd.
Nog langer wachten op de joysticks voor de Joycons.
Nog langer wachten op de joysticks voor de Joycons.
Als het bij KAAB (Polen) ligt en jij kunt dit zien, dan kan je toch een screenshot sturen dat het dus niet op een postkantoor (Nederland) ligt.sjaool schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:48:
...
Ik heb dus een dispuut aangemaakt en dat is vrijwel direct afgewezen omdat het hier op een postkantoor zou liggen. ...... Mijn pakketje ligt bij KAAB en daar ligt dus ook het hele probleem. ....
Kon dat maar. Ik kan op het moment niks met het dispuut. Bovendien kunnen zij dat ook in hun eigen tracking zien. Zo moeilijk is dat ook weer niet.elinx schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:51:
[...]
Als het bij KAAB (Polen) ligt en jij kunt dit zien, dan kan je toch een screenshot sturen dat het dus niet op een postkantoor (Nederland) ligt.
KAAB mailen heeft ook geen zin want die geven niet thuis. 3 weken geleden informatie gevraagd omtrent mijn pakketjes maar nog steeds geen reactie. Ik weet bijna zeker dat KAAB ze veel geld en klanten kost aan beide zijdes.
Zo werkt het niet bij een dispute. Dit wordt gedaan door AliExpress en vraagt aan jouw om aan te tonen waarom je een dispute start. Vervolgens krijgt de verkoper de kans om zich te verweren.sjaool schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:10:
[...]
Kon dat maar. Ik kan op het moment niks met het dispuut. Bovendien kunnen zij dat ook in hun eigen tracking zien. Zo moeilijk is dat ook weer niet.....
Aangezien jij blijkbaar geen bewijs hebt overlegd en de verkoper aangeeft dat je naar het lokale postkantoor kan om het op te halen, is de kans groot dat het dispute wordt afgewezen.
Een dispute moet je altijd inderbouwen met bewijs. bv een screenshot van de mailwisseling, screenshot van de tracking enz. AliExpress gaat niet en kan misschien ook niet alles voor jou uitzoeken. Hoe meer bewijs je kan overleggen, hoe meer de verkoper zich moet verweren. Degene die dit onvoldoende doet verliest het dispute.
Zoals ik al zei heb ik gereageerd en wacht op een reactie van AliExpress. Hun systeem zegt alleen dat ik een respons moet geven maar dat kan dus niet meer omdat ik al gereageerd heb. Ik weet namelijk best hoe een dispuut werkt na meer dan 100 keer bestellen op AliExpress.elinx schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:21:
[...]
Zo werkt het niet bij een dispute. Dit wordt gedaan door AliExpress en vraagt aan jouw om aan te tonen waarom je een dispute start. Vervolgens krijgt de verkoper de kans om zich te verweren.
Aangezien jij blijkbaar geen bewijs hebt overlegd en de verkoper aangeeft dat je naar het lokale postkantoor kan om het op te halen, is de kans groot dat het dispute wordt afgewezen.
Een dispute moet je altijd inderbouwen met bewijs. bv een screenshot van de mailwisseling, screenshot van de tracking enz. AliExpress gaat niet en kan misschien ook niet alles voor jou uitzoeken. Hoe meer bewijs je kan overleggen, hoe meer de verkoper zich moet verweren. Degene die dit onvoldoende doet verliest het dispute.
Bij mij was het heel simpel. Dispute geopend op 9 juni met reden: Package was returned to seller by shipping companysjaool schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:29:
[...]
Zoals ik al zei heb ik gereageerd en wacht op een reactie van AliExpress. Hun systeem zegt alleen dat ik een respons moet geven maar dat kan dus niet meer omdat ik al gereageerd heb. Ik weet namelijk best hoe een dispuut werkt na meer dan 100 keer bestellen op AliExpress.
Op 11 juni doet de seller een proposal van 0 euro.
Op 16 juni doet AliExpress een proposal van het hele bedrag.
Dit alles zonder het uploaden van bewijs.
Daarom, het zal uiteindelijk wel goed komen. Het is alleen zo jammer dat KAAB de boel verprutst terwijl het altijd heel soepel verliep.Jimster schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:34:
[...]
Bij mij was het heel simpel. Dispute geopend op 9 juni met reden: Package was returned to seller by shipping company
Op 11 juni doet de seller een proposal van 0 euro.
Op 16 juni doet AliExpress een proposal van het hele bedrag.
Dit alles zonder het uploaden van bewijs.
Deze week weer een pakket ontvangen via KAAB, van een bestelling van ongeveer 3 maanden geleden. Waar de vorige via Jersey ging kwam dit pakket via Salzburg in Oostenrijk. Heb weer wat vertrouwen dat het uiteindelijk wel wordt bezorgd, maar het duurt wel erg lang.
Het is eerder een gokkast geworden van welke weg een pakketje nu weer neemt. Dit kan nooit goed zijn voor een bedrijfsvoering.Facepalm schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 00:57:
Deze week weer een pakket ontvangen via KAAB, van een bestelling van ongeveer 3 maanden geleden. Waar de vorige via Jersey ging kwam dit pakket via Salzburg in Oostenrijk. Heb weer wat vertrouwen dat het uiteindelijk wel wordt bezorgd, maar het duurt wel erg lang.
Ik heb mijn dispuut geannuleerd en een nieuwe geopend want de KAAB website gaf nu aan dat het pakketje geretourneerd is.
[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 17-06-2022 01:00 ]
Da's nieuw, want „vroeger” was het zo dat je per bestelling maar 1 keer een dispuut kon openen bij Aliexpress.sjaool schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 00:59:
[...]
Ik heb mijn dispuut geannuleerd en een nieuwe geopend [...]
Tja, geen idee. Maar het kon.aawe mwan schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:56:
[...]
Da's nieuw, want „vroeger” was het zo dat je per bestelling maar 1 keer een dispuut kon openen bij Aliexpress.
Ook hier weer iets van 6 items in maart besteld, liggen al sinds april bij kaab zonder status wijziging. Weer allemaal disputes aanmaken dus.
Wel opvallend dat alle aliexpress verkopers tegenwoordig veelal hetzelfde riedeltje als reactie geven;
Daar moet je dus niet in trappen, want dan krijg je dus helemaal niks
Wel opvallend dat alle aliexpress verkopers tegenwoordig veelal hetzelfde riedeltje als reactie geven;
Of iets van gelijke strekkingAnnuleer alstublieft de dispute, wacht nog even 2 weken, anders krijgt u refund of sturen we het opnieuw
[ Voor 4% gewijzigd door MeesterPieter op 18-06-2022 07:35 ]
eindelijk mijn pakketje van 4 maart binnen gekregen! Toch nog hoop, alhoewel sommige bestellingen van eind februari nog steeds dezelfde status hebben.
Ik heb het vermoeden dat een partij van Ali een verkeerde afslag heeft genomen en in Polen terecht is gekomen... Ik heb ook een aantal pakketjes gehad die op dezelfde site uitkomen en zijn uiteindelijk als niet aangekomen aangemerkt.Jimster schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 01:14:
Ik heb nu ook iets bijzonders. Van een Cainiao pakket dat volgens de tracking al sinds maart in Destination Country is krijg ik op 2e Pinksterdag van de AliExpress app opeens de melding:
Laat dat "lijken" maar weg. Ik heb inmiddels al meerdere keren gehad dat een pakketje een verwachte bezorgdatum hadden gekregen (die zijn dus gescand in de postverwerking!), om daarna een paar keer uitgesteld te worden en ineens weer op bezorgdatum onbekend komen te staan. Als je dan navraag doet, geeft PostNL doodleuk aan omdat het pakketje nog niet gescand isRonKivits schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:18:

Ik ben ongevoelig voor wat verkopers mij sturen. Als het termijn voorbij is, maak ik een dispuut aan. Werkt de verkoper niet mee, dan escaleer ik het direct en word ik vrijwel altijd in gelijk gesteld. Slechts 1 keer moest ik bewijs aanleveren dat iets niet geleverd was (dat de T&T aangaf dat het in Zwitserland lag ipv Nederland was niet genoeg...)MeesterPieter schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 07:34:
Ook hier weer iets van 6 items in maart besteld, liggen al sinds april bij kaab zonder status wijziging. Weer allemaal disputes aanmaken dus.
[...]
Of iets van gelijke strekking

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
En hoe heb je in een dergelijk geval aanvullend bewijs aangeleverd?deepbass909 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:32:
........... Slechts 1 keer moest ik bewijs aanleveren dat iets niet geleverd was (dat de T&T aangaf dat het in Zwitserland lag ipv Nederland was niet genoeg...)
Veel meer dan een screenshot dat het in Zwitsersland is bezorgd, kan je niet.elinx schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:15:
[...]
En hoe heb je in een dergelijk geval aanvullend bewijs aangeleverd?
Of je moet dit proberen:

bron

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Same, februari inderdaad.VincentAbee schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:34:
eindelijk mijn pakketje van 4 maart binnen gekregen! Toch nog hoop, alhoewel sommige bestellingen van eind februari nog steeds dezelfde status hebben.
Niet als je hem zelf sluit. Dat was altijd al.aawe mwan schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:56:
[...]
Da's nieuw, want „vroeger” was het zo dat je per bestelling maar 1 keer een dispuut kon openen bij Aliexpress.
hier ondertussen ook een paar pakketjes naar "bezorging mislukt" en geretourneerd
lijkt er gewoon op alsof ze bij kaab zoiets hebben van die gaat de 3 maanden toch niet meer halen dus stuur maar terug die meuk?
lijkt er gewoon op alsof ze bij kaab zoiets hebben van die gaat de 3 maanden toch niet meer halen dus stuur maar terug die meuk?
Inderdaad. En laat AliExpres tot nu al mijn disputen afwijzen ook al zend ik screenshots mee dat het pakket retour is gegaan en nooit het sorteercentrum van KAAB heeft verlaten. Het is echt rampzalig zoals het nu gaat. Ik hoop dan ook dat ze daar eens wakker worden en KAAB de deur wijzen.MeesterPieter schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:10:
hier ondertussen ook een paar pakketjes naar "bezorging mislukt" en geretourneerd
Ik dispute alles pas als aliexpress het artikel op afgehandeld zet (na 3 maanden dus)sjaool schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:54:
[...]
Inderdaad. En laat AliExpres tot nu al mijn disputen afwijzen ook al zend ik screenshots mee dat het pakket retour is gegaan en nooit het sorteercentrum van KAAB heeft verlaten. Het is echt rampzalig zoals het nu gaat. Ik hoop dan ook dat ze daar eens wakker worden en KAAB de deur wijzen.
Dan "item not received " en "estimated delivery time has passes but package still in transit"
Omschrijving iets van " na 3 maanden wachten nog niks ontvangen "
Gaat eigenlijk altijd goed, geen enkele dispute afgekeurd de afgelopen jaren.
Vroeger opende ik nog wel eerder disputes maar daar ben ik mee gestopt omdat t vaak afgekeurd werd ondanks dat de tracking duidelijk iets aangaf
Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.