Toon posts:

China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 58 ... 61 Laatste
Acties:

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:24
pandit schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:55:
Ik heb een pakketje uit China (via AliExpress shipping) die via Luik op 22 februari is aangekomen in Nederland, maar nog niet is bezorgt.

https://packageradar.com/...o/tracking/NL000033711462

PostNL kan het pakketje niet vinden door het AliExpress TT.

Iemand enig idee waar mijn pakketje ergens uithangt? en wat ik het beste kan doen ?
Bij mij duurde het een week of zes bij mijn laatste pakje. Als je dat te lang vindt duren dan moet je voortaan een paar euro extra uitgeven aan een snellere verzendoptie.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 21:22

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

pandit schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:55:
Ik heb een pakketje uit China (via AliExpress shipping) die via Luik op 22 februari is aangekomen in Nederland, maar nog niet is bezorgt.

https://packageradar.com/...o/tracking/NL000033711462

PostNL kan het pakketje niet vinden door het AliExpress TT.

Iemand enig idee waar mijn pakketje ergens uithangt? en wat ik het beste kan doen ?
Gisteren een pakketje ontvangen dat sinds 14 februari ‘in het land van bestemming ‘ (lees:Luik) aangekomen was. Al die tijd niet verder te traceren. Totdat gisteren een foto in de PostNL app stond.

Geduld hebben dus.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

dcell schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:56:
[...]

Aliexpress Standard Shipping nummers zijn in het formaat LSxxxxxxxxxxxxNL.
Die illusie heb ook heel eventjes gehad. Dat dat formaat AESS enige vorm van enigszins snelle levering zou betekenen. Niet dus. :-(

Zelfs al heb je een paar euro extra betaald voor AESS, dan nog is het er soms binnen 10 dagen, en soms pas na zes weken. M.a.w; zoals al jarenlang het geval is, volkomen willekeur. 8)7 ;w

Mooie Plaatjes   

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gisteren kreeg ik een paar berichten van verkopers dat Shenzhen in lockdown zit en dat het verwerken van nieuwe bestellingen minder snel zal gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:39
levertijd is bij AliExpress altijd al willekeur en wanneer je iets snel wilt hebben moet het niet via AliExpress kopen.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:08

Osxy

Holy crap on a cracker

Klopt maar het is laatste tijd wel flink verslechterd. Heb ook een bestelling van 20 januari die op 27 januari in Luik is aangekomen, 9 februari in NL en sindsdien geen updates.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
Ik heb een pakketje in 11 dagen ontvangen met Aliexpress standard shipping. 7 maart besteld, 8 maart verzonden en 19 maart in huis.

Er is er weer 1 onderweg. 18 maart besteld en 19 maart verzonden. Ik ben benieuwd of die ook zo 'snel' gaat.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

dcell schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:42:
Ik heb een pakketje in 11 dagen ontvangen met Aliexpress standard shipping. 7 maart besteld, 8 maart verzonden en 19 maart in huis.

Er is er weer 1 onderweg. 18 maart besteld en 19 maart verzonden. Ik ben benieuwd of die ook zo 'snel' gaat.
Ik heb nu twee bestellingen die alweer vier dagen wachten om verzonden te worden. Het hangt er maar net vanaf wat je besteld vrees ik. :P

"When you grow up your heart dies"

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21

Metalfreak

Hoije woh!

hcQd schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:05:
[...]

Bij mij duurde het een week of zes bij mijn laatste pakje. Als je dat te lang vindt duren dan moet je voortaan een paar euro extra uitgeven aan een snellere verzendoptie.
Ook dat is geen garantie, bij mijn 10-day delivery guarantee pakketje zit er nog steeds geen beweging in sinds 26 februari. Heb de verkoper al eens gevraagd of hij meer kan zien, maar hij zegt dat ik maar gewoon moet afwachten. Een dispute kan ik pas starten na meer dan 60 dagen vanaf nu,dus er zit niets anders op dan maar gewoon afwachten. Had juist hiervoor niet de allergoedkoopste leverancier gekozen omdat deze 10 day delivery had.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-03 12:49
Ik heb een pakketje dat op Aliexpress al 11 dagen op "inklaring gestart" staat (op Aliexpress tracking website)
Nu blijkt dus (wisten velen van jullie al natuurlijk) dat die Aliexpress tracking werkt in PostNL website.
Kijk ik daar vandaag, staat er "Helaas: de periode om de inklaringskosten te betalen is voorbij"
Terwijl ik er zowel digitaal als in de post totaal geen bericht van heb gehad. Erg jammer dat ik er nu pas achter kom.

Status is gisteren wel gewijzigd naar "28 maart 16:04
Zending ontvangen in land van bestemming
Bezorgtijd nog onbekend"

PostNL chatbot helpt hier natuurlijk ook niet zoals verwacht.
Maar kan ik hem nu nog deze week verwachten? Is dat realistisch?
Ik vraag me af of de statuswijziging betekent dat hij bij douane weg is?

Ik begrijp dat het dan een PostNL punt wordt waar ik moet betalen bij ophalen, dat is uiteraard prima.

Ampera-e (60kWh)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

!null schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:40:
Ik heb een pakketje dat op Aliexpress al 11 dagen op "inklaring gestart" staat (op Aliexpress tracking website)
Nu blijkt dus (wisten velen van jullie al natuurlijk) dat die Aliexpress tracking werkt in PostNL website.
Kijk ik daar vandaag, staat er "Helaas: de periode om de inklaringskosten te betalen is voorbij"
Terwijl ik er zowel digitaal als in de post totaal geen bericht van heb gehad. Erg jammer dat ik er nu pas achter kom.

Bezorgtijd nog onbekend"

Ik begrijp dat het dan een PostNL punt wordt waar ik moet betalen bij ophalen, dat is uiteraard prima.
Ik heb goede ervaringen via Twitter om contact te leggen met PostNL.

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:15
Hier heb ik op 27 februari 4 bestellingen gedaan bij Ali. Nu zijn er twee pakketjes op 8 maart al binnen gekomen. Echter 2 pakketjes nog steeds niet binnen. Het vreemde is dat de pakketten dezelfde route afleggen. (althans denk ik) maar toch nog niet geleverd zijn.

Alle 4 de pakketjes hebben de status op 7 maart Bij Douane: inklaring gelukt. Twee pakketjes zijn op 8 maart afgeleverd, maar de andere twee hebben de laatste status ontvangen op 15 maart : Ontvangen door lokaal bezorgbedrijf.

Nu heeft het verder geen haast, maar is toch vreemd dat ze ogenschijnlijk dezelfde route afleggen, maar dan maar twee van de vier snel geleverd worden. De twee die "vertraging" hebben zijn allebei overigens wel met een NLxxxxxxxxx nummer en de twee die geleverd zijn een LSxxxxxxxx nummer. Wellicht maakt dat verschil?

Nou ja, zit niks anders op dan wachten denk ik. :(

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-03 10:17
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• !null
sjaool schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:55:
[...]

Ik heb goede ervaringen via Twitter om contact te leggen met PostNL.
Ik heb daar nog even mee gewacht, en inmiddels is de status veranderd en zou ik het morgen eind van de middag al op kunnen halen. Als het goed is.

Ampera-e (60kWh)

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2022
!null schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:40:

Bezorgtijd nog onbekend"

klinkt een beetje raar.
voor zo ver ik weet betaal je bij aliexpress sinds vorige zomer deze kosten vooraf, zodat je de administratiekosten van postnl er niet bovenop krijgt.

• !null
thedicemaster schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:12:
[...]

klinkt een beetje raar.
voor zo ver ik weet betaal je bij aliexpress sinds vorige zomer deze kosten vooraf, zodat je de administratiekosten van postnl er niet bovenop krijgt.
Ik heb ze inmiddels binnen en met de inklaringskosten er bovenop nog steeds een prima prijs.
Ik kreeg ook een soort korting terwijl ik er 2 kocht, die wel verdacht veel was. Onder de prijs van anderen.

Ampera-e (60kWh)

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Inmiddels een paar gecombineerde spullen binnengehad die ik 4 december heb besteld. Dus geld is al terug

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:30
Inklaring gelul is achter de rug _O-
Lachen als software het niet goed doet

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
Alles dat ik de laatste 2 maanden heb besteld via Ali-Express shipping komt niet aan :-(

1 pakketje staat al 10 dagen op "Package in transit to destination city"
een andere 2 maanden op "Imported to the country of destination"

Pakketjes via post.nl binnen 2 weken. Ben ik een pechvogel, of is dit een algemeen beeld? Ik wordt er een beetje simpel van.

Het lijkt erop dat de pakketjes wel in NL zijn, maar niet worden bezorgd :-(

[Voor 9% gewijzigd door pandit op 26-04-2022 09:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-03 09:56
pandit schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:35:
Alles dat ik de laatste 2 maanden heb besteld via Ali-Express shipping komt niet aan :-(

1 pakketje staat al 10 dagen op "Package in transit to destination city"
een andere 2 maanden op "Imported to the country of destination"

Pakketjes via post.nl binnen 2 weken. Ben ik een pechvogel, of is dit een algemeen beeld? Ik wordt er een beetje simpel van.

Het lijkt erop dat de pakketjes wel in NL zijn, maar niet worden bezorgd :-(
Geduld...
Mijn bestelling staat al sinds 15 maart op 'Ontvangen door lokaal bezorgbedrijf' Geschatte levering op 31 mei??? Inklaring was al op 10 maart gelukt..

Ik vertrouw die tracking niet bepaald meer.

Gelukkig wacht ik op iets onbelangrijks van nog geen 3 euro in totaal.

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Gadgeteer schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:42:
[...]

Geduld...
Mijn bestelling staat al sinds 15 maart op 'Ontvangen door lokaal bezorgbedrijf' Geschatte levering op 31 mei??? Inklaring was al op 10 maart gelukt..

Ik vertrouw die tracking niet bepaald meer.

Gelukkig wacht ik op iets onbelangrijks van nog geen 3 euro in totaal.
Ik heb eigenlijk het idee dat ze dus pakketjes bewaren en dan in bulk bezorgen. Zo heb ik er ook een aantal staan die dus al in Nederland bij de bezorgdienst zijn maar een levertijd in juni hebben. Deze zijn op dit moment ook al een week of 3 onderweg.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ik heb de afgelopen jaren regelmatig voor AliExpress Standard Shipping gekozen. Echter lijkt deze verzendmethode tegenwoordig vaak fors extra te kosten (of zelfs niet beschikbaar) en dat staat dan niet in verhouding tot het kleine prul wat ik koop. Dus m'n laatste bestellingen helaas veelal met Cainiao Super Economy Global, waaronder een bestelling van 10 februari. Deze staat echter sinds 28 februari op "Ontvangen door lokaal bezorgbedrijf" Volgens mij kan ik over 10 dagen geschil openen als het niet ontvangen is.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:35

MeesterPieter

PnP Pinball

Cheesy schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:21:
Ik heb de afgelopen jaren regelmatig voor AliExpress Standard Shipping gekozen. Echter lijkt deze verzendmethode tegenwoordig vaak fors extra te kosten (of zelfs niet beschikbaar) en dat staat dan niet in verhouding tot het kleine prul wat ik koop. Dus m'n laatste bestellingen helaas veelal met Cainiao Super Economy Global, waaronder een bestelling van 10 februari. Deze staat echter sinds 28 februari op "Ontvangen door lokaal bezorgbedrijf" Volgens mij kan ik over 10 dagen geschil openen als het niet ontvangen is.
als de laatste stap is bij " ontvangen door lokaal bezorgbedrijf" dan kun je gewoon een dispute openen zodra de maximale tijd verlopen is.

zowieso kan het goed dat je vervolgens een maand later alsnog je pakje binnen krijgt, ik heb het laatste halfjaar al regelmatig gehad met diverse zaken dat het binnen een maand bij postNL is, en vervolgens nog 1-3 maanden duurt voordat ze het versturen, zowel met cainao, aliexpres standaard en aliexpress saver.

als de maximale tijd verlopen is maak ik wel altijd een dispute aan, want als je te lang wacht kan het niet meer.

[Voor 5% gewijzigd door MeesterPieter op 26-04-2022 13:43]

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

• maasnet
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:58
Algemeen Dagblad 26-4-2022:

Nu ook Peking op slot dreigt te gaan, slaat de onrust over naar de financiële markten. De Chinese beurs verloor meerdere procenten, omdat beleggers nog meer zwaar economisch weer verwachten.

Op de Chinese webwinkel AliExpress (eigendom van Alibaba), waar ook veel Nederlanders spullen kopen, is al merkbaar dat de levertijden oplopen. Wie een zwarte zonnebril met sterretjes van 0,1 eurocent wil bestellen, kan die op zijn vroegst over een maand of twee in huis verwachten. Afgaande op de reviews erbij was dit begin maart nog slechts een week.

• Baziz Ezel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 08:52

Baziz Ezel

Smokey Nutz

Zo te lezen ben ik dus zeker niet de enige die sinds dit jaar problemen ondervind met het ontvangen van bestellingen bij AliExpress. Op 6 februari bestelde ik een adapter om een babyfoon op te laden gezien bij de originele de kabel slecht werd bij de connector en een vervangend product hier simpelweg niet (meer) te koop is. De baby is inmiddels geboren maar de adapter is er nog altijd niet. Meer dan 2,5 maand wachten op je pakje wat volgens de tracking al sinds 12 februari in Nederland is vind ik vrij absurd. Op 16 maart ook nog drie posters besteld die inmiddels ook sinds 30 maart liggen te wachten om door het lokale bezorgingsbedrijf afgeleverd te worden. Nu ben ik geen grote inkoper bij AliExpress maar heb er over de jaren heen af en toe wat besteld en soms duurde het lang maar dat weet je ook wanneer je het daar besteld en uiteindelijk komt het wel. Hoe het nu gaat vind ik echter absurd, dit duurt zo lang dat ik vermoed de pakjes niet meer te ontvangen omdat ik zelfs mijn geld al terug kan vragen. Informeren bij PostNL is zinloos, die hebben alleen als antwoord dat je contact op moet nemen met de verkoper. Zelf krijg ik het idee, een vermoeden, dat het probleem niet bij AliExpress ligt maar dat op deze manier het bestellen in China door andere krachten verziekt wordt, hoewel ik dat natuurlijk niet bewijzen. Uiteindelijk heb ik het met de babyfoon op kunnen lossen door een universele AC-DC adapter met wisselbare pluggetjes maar dat was nu net wat ik eigenlijk niet wilde.

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds

• pandit
Baziz Ezel schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:57:
Zelf krijg ik het idee, een vermoeden, dat het probleem niet bij AliExpress ligt maar dat op deze manier het bestellen in China door andere krachten verziekt wordt, hoewel ik dat natuurlijk niet bewijzen.
Ik deel jouw idee. Ook ik wacht op 2 pakketjes die resp 22 februari en 12 april in ons land zijn. Het lijkt erop dat Postnl.nl deze pakketjes een enorme lage prioriteit geven. Ik bestel tegenwoordig meer bij Europese Webshops want AliExpress is ook flink duurder geworden zodat je vaak bij Amazon.de dezelfde prijs betaald en het spul de volgende dag in huis hebt. Het was leuk dat uit China bestellen :'( :'( :'(

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Het aparte is overigens dat de iets grotere pakketten (en dus ook de combined delivery pakketten) wél nog snel aankomen. Vorig week iets binnengekregen binnen twee weken, maar dat waren dus wat pakketten samengevoegd. De losse dingen die onderweg zijn, zijn ook al lang bij de lokale partij, maar worden maar niet uitgeserveerd. Laatst ook al een dispute begonnen omdat de tijd voorbij was en net 1 dag later kreeg ik het eindelijk.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-03 18:10
pandit schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:35:
[...]

Ik deel jouw idee. Ook ik wacht op 2 pakketjes die resp 22 februari en 12 april in ons land zijn. Het lijkt erop dat Postnl.nl deze pakketjes een enorme lage prioriteit geven. Ik bestel tegenwoordig meer bij Europese Webshops want AliExpress is ook flink duurder geworden zodat je vaak bij Amazon.de dezelfde prijs betaald en het spul de volgende dag in huis hebt. Het was leuk dat uit China bestellen :'( :'( :'(
Of Amazon.nl en met prime geen verzendkosten. Of uit een Europees land (vandaag een pakket via Spanje gekregen, precies op de datum van de 7 day delivery).

Alleen dingen die echt significant goedkoper zijn in China (inclusief verzendkosten) is nog interessant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-03 23:14
Ik heb begin dit jaar 2 dingen besteld bij Aliexpress, en nu staan beide bestellingen al 2 weken op 'Bezorging mislukt', terwijl ik die dag zeker weten de hele dag thuis was en het adres klopt.

Bestelling 1 van 6 februari:
2022-04-21 11:32 - Bezorging mislukt - Leveringspoging mislukt
Verzonden met 'Cainiao Super Economy Global' met een NL0000xxxxxxxx nummer, dus niet traceerbaar bij PostNL.
Bij tracking kan ik doorklikken naar een Poolse site en als ik daar het trackingnummer invoer staat er: "2022-04-21 11:11:14 Returned"
Bij bestellingoverzicht staat: "Als u de bestelling niet binnen 10 dagen, kunt u een geschil openen."

Bestelling 2 van 29 januari:
2022-04-21 11:32 - Bezorging mislukt - Leveringspoging mislukt (precies zelfde dag & tijd als andere bestelling, dus gecombineerde verzending of een bulk update)
Verzonden met 'AliExpress Saver Shipping' met een NL0000xxxxxxxx nummer, dus niet traceerbaar bij PostNL.
Bij tracking kan ik doorklikken naar een Poolse site, maar als ik daar het trackingnummer invoer, wordt het pakket niet gevonden.
Bij bestellingoverzicht staat: "Als u de bestelling niet binnen 11 dagen, kunt u een geschil openen."

In de afgelopen 4/5 jaar elk jaar 1-2 bestellingen geplaatst en alles prima en binnen 2-3 weken aangekomen. Zoals ik hierboven al lees ben ik niet de enige met problemen bij Aliexpress bezorging de laatste tijd.

Moet ik nu 10/11 dagen wachten met het openen van een dispute of kan ik dat beter nu al doen?

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
maasnet schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:51:
Algemeen Dagblad 26-4-2022:

Nu ook Peking op slot dreigt te gaan, slaat de onrust over naar de financiële markten. De Chinese beurs verloor meerdere procenten, omdat beleggers nog meer zwaar economisch weer verwachten.

Op de Chinese webwinkel AliExpress (eigendom van Alibaba), waar ook veel Nederlanders spullen kopen, is al merkbaar dat de levertijden oplopen. Wie een zwarte zonnebril met sterretjes van 0,1 eurocent wil bestellen, kan die op zijn vroegst over een maand of twee in huis verwachten. Afgaande op de reviews erbij was dit begin maart nog slechts een week.
gezien het feit dat de meeste pakketten die ik had besteld volgens de tracking gewoon in NL aan het hibernaten staat, ligt het probleem meer bij postnl.
het is wel zo dat de lockdown de initiele shipping/verwerking in china vertraagd. ook opvallend dat een aantal "sellers" waarbij ik dingen had besteld plots niet meer bestaan. op mijn dispute is dan ook niet op tijd gereageerd en zal ik mijn geld terugkrijgen als het goed is.... (net teruggekregen)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:44

Tahref

God bless you

Baziz Ezel schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:57:
Zo te lezen ben ik dus zeker niet de enige die sinds dit jaar problemen ondervind met het ontvangen van bestellingen bij AliExpress. Op 6 februari bestelde ik een adapter om een babyfoon op te laden gezien bij de originele de kabel slecht werd bij de connector en een vervangend product hier simpelweg niet (meer) te koop is. De baby is inmiddels geboren maar de adapter is er nog altijd niet. Meer dan 2,5 maand wachten op je pakje wat volgens de tracking al sinds 12 februari in Nederland is vind ik vrij absurd. Op 16 maart ook nog drie posters besteld die inmiddels ook sinds 30 maart liggen te wachten om door het lokale bezorgingsbedrijf afgeleverd te worden. Nu ben ik geen grote inkoper bij AliExpress maar heb er over de jaren heen af en toe wat besteld en soms duurde het lang maar dat weet je ook wanneer je het daar besteld en uiteindelijk komt het wel. Hoe het nu gaat vind ik echter absurd, dit duurt zo lang dat ik vermoed de pakjes niet meer te ontvangen omdat ik zelfs mijn geld al terug kan vragen. Informeren bij PostNL is zinloos, die hebben alleen als antwoord dat je contact op moet nemen met de verkoper. Zelf krijg ik het idee, een vermoeden, dat het probleem niet bij AliExpress ligt maar dat op deze manier het bestellen in China door andere krachten verziekt wordt, hoewel ik dat natuurlijk niet bewijzen. Uiteindelijk heb ik het met de babyfoon op kunnen lossen door een universele AC-DC adapter met wisselbare pluggetjes maar dat was nu net wat ik eigenlijk niet wilde.
Zelfde probleem hier. 14 februari ebike onderdelen bij AliExpress besteld en nog steeds niets binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:31
Tahref schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 03:26:
[...]

Zelfde probleem hier. 14 februari ebike onderdelen bij AliExpress besteld en nog steeds niets binnen.
Welke verzendmethode hebben jullie hiervoor gekozen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• walterworld
  • Laatst online: 31-03 18:28
Betlen jullie ook graag wat extra voor "AliExpress Standard shipping"? Die andere opties die worden aangeboden duren mij te lang.
Nu weet ik dat je geduld moet hebben met aankopen uit China en als je begin december iets besteld voor kerst je al te laat bent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik heb op 18 april 3x een OLED SSD1306 display besteld en tot mijn zeer grote verbazing gister in de brievenbus.

Maar ook op 14 november een Din-rail netvoeding besteld die op 29 januari nog steeds niet geleverd was, via een dispute geld terug gestort gekregen.

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

walterworld schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:05:
Betlen jullie ook graag wat extra voor "AliExpress Standard shipping"? Die andere opties die worden aangeboden duren mij te lang.
Nu weet ik dat je geduld moet hebben met aankopen uit China en als je begin december iets besteld voor kerst je al te laat bent.
Nee, nog nooit gedaan omdat het volgens mij ook echt geen hol uitmaakt. Maar heb wel al gemerkt dat dingen met combined delivery wel nog redelijk snel aankomen, en soms gebeurt dat automatisch, ook via de standaard verzendmethode.

Is er eigenlijk ooit al eens onderzoek geweest naar hoe dit proces werkt bij PostNL nu de pakketjes zo lang niet worden uitgeleverd? Het kan toch niet zo zijn dat dit nog altijd een groot mysterie blijft, terwijl alle geheimen tegenwoordig binnen een scheet en een zucht op straat komen te liggen. Meer dan "van horen zeggen" vind je hier nooit over terug. Zijn er geen Tweakers bij PostNL die een wat meer inside inkijk hiervan kunnen geven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
walterworld schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:05:
Ik doe dit weleens. Zeker als ik kan 'upgraden' van Cainao. Tracking is via ALIEX ook wat beter en custom clearance wat sneller.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• walterworld
  • Laatst online: 31-03 18:28
Rylo schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:08:
[...]

Ik doe dit weleens. Zeker als ik kan 'upgraden' van Cainao. Tracking is via ALIEX ook wat beter en custom clearance wat sneller.
Vooral met Cainao ervaarde ik vroeger toen het nog met de trein door Rusland ging.
Hoe zou dat nu zitten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

-Bas schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:14:
[...]

Welke verzendmethode hebben jullie hiervoor gekozen?
Cainao en volgens mij zal in Nederland worden geleverd door dpd. Ik weet het niet zeker maar denk dat een grote deel van de trage levering in Europa zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:31
Tahref schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:22:
[...]

Cainao en volgens mij zal in Nederland worden geleverd door dpd. Ik weet het niet zeker maar denk dat een grote deel van de trage levering in Europa zit.
Geen idee, met standaard shipping gaat het volgens mij sneller. Ik heb op 29-4 iets uit Peking besteld. Maar dat gaat nu via trein of vliegtuig eerst naar Zhengzhou.

En pakketje is nu al in Nederland!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeesterPieter

MeesterPieter

PnP Pinball

Met ali standaard is het vaak sneller in Nederland. Ik denk dat 3 kwart bij mij vervolgens binnen een maand wel in huis was. Het andere kwart was veelal wel al in Nederland maar ligt net als de cainao's vaak maanden bij postNL op de plank..

Ik bestel daarom wel vaker met combined, maar de kans blijft aanzienlijk dat t maanden duurt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarkvdKlundert
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-03 13:38
Ik verdenk Ali er van dat er tegenwoordig verdiend wordt aan verzenden. De standaardservice is zo traag... Pakket sinds 18 maart in luik, 21 maart uit de douane en sinds 24 maart in handen van KAAB een Poolse vervoerder? Die werken helemaal niet in NL, gaan ze het pakket eerst naar Polen brengen? Ik vertik het om hun Poolse nummer te bellen want dat gaat natuurlijk toch niet helpen. Het spul past gewoon door de brievenbus en ik heb het niet hard nodig, maar als het er in Juni nog niet is dan ga ik een een geschil aanmaken. Ik denk dat het bewust vertraagd wordt om er voor te zorgen dat mensen duurdere verzendmethodes gaan gebruiken.

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
MarkvdKlundert schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:23:
Ik verdenk Ali er van dat er tegenwoordig verdiend wordt aan verzenden. De standaardservice is zo traag... Pakket sinds 18 maart in luik, 21 maart uit de douane en sinds 24 maart in handen van KAAB een Poolse vervoerder? Die werken helemaal niet in NL, gaan ze het pakket eerst naar Polen brengen? Ik vertik het om hun Poolse nummer te bellen want dat gaat natuurlijk toch niet helpen. Het spul past gewoon door de brievenbus en ik heb het niet hard nodig, maar als het er in Juni nog niet is dan ga ik een een geschil aanmaken. Ik denk dat het bewust vertraagd wordt om er voor te zorgen dat mensen duurdere verzendmethodes gaan gebruiken.
Hier een pakket met 10 dagen delivery laten verzenden, maar die is al voor de derde keer in 3 maanden bij de customs geweest. Dus die zal wel een toeristische route aan het nemen zijn in Europa.

• Tahref

Tahref

God bless you

Ben er inmiddels achter dat mijn pakket bij postbedrijf Kaab of swiatprzesylek ligt.
Kon bij https://global.cainiao.com mijn NL0000 trackcode plaatsen en kreeg Kaab als vervoer of doorvoer bedrijf. Vervolgens kon ik op de naam van Kaab klikken en kom op de website van swiatprzesylek.
Mijn pakket ligt daar nu al 2 maanden...

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-03 00:30
Bizar dat het bij julie/AliExpress zo moeilijk gaat, ik had laatst iets gekocht in Hong Kong, 3 dagen later had ik het in m'n handen, zelfs de paypal betaling was nog niet volledig verwerkt, en geen inklaringskosten.

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

• Cheesy
  • Nu online
Tahref schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:30:
Ben er inmiddels achter dat mijn pakket bij postbedrijf Kaab of swiatprzesylek ligt.
Kon bij https://global.cainiao.com mijn NL0000 trackcode plaatsen en kreeg Kaab als vervoer of doorvoer bedrijf. Vervolgens kon ik op de naam van Kaab klikken en kom op de website van swiatprzesylek.
Mijn pakket ligt daar nu al 2 maanden...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier idem dito voor meerdere pakketen.
Mijn pakket ligt er sinds 2022-02-28, lijkt me in Polen, dus niet in "destination country" zoals op AliExpres staat. Waarschijnlijk zien ze de hele EU als destination ;)

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• kinkymen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:06
3 samengevoegde artikelen van 'Cainiao Super Economy Global' besteld op 19-02-2022, vandaag op 05-05-2022 ontvangen.

Korte uitlichting van tracking:
Arrive at destination country
2022-03-12 10:06:34 [GMT+2]

Parcel outbound from transit facility
2022-03-07 10:22:21 [GMT+1]

Arrive attransit country or district.
2022-03-05 23:36:54 [GMT+1]

Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege
2022-03-05 06:45:00 [GMT+1]

Import clearance success
2022-03-05 04:32:17 [GMT+1]

Je zult dus zeggen dat het op 05-03-2022 in Luik was aangekomen en via postnl verzonden op 12-03-2022.

Complete bullshit. Op de verpakking zat een sticker retour na POST Lithuania. Het is dus gewoon met de trein na Lithuania gegaan en daar wordt het over europa verdeeld:
https://www.post.lt/lt/ap...stics-hub-shipments-china

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Heel raar.
Voor mijn laatste bestelling van Aliexpress heb ik https://www.parcelmonitor.com/track-it-online/ gebruikt om mijn bestelling te volgen. Ik tikte de oorspronkelijke tracking code erin en de website toonde een extra tracking code die begon met NL000. Omdat de oorspronkelijke tracking code weken lang op hetzelfde bleef hangen probeerde ik de code met NL000 te volgen.In eerste instantie niet veel info totdat ik https://global.cainiao.com ging gebruiken. Via deze site werd ik doorverwezen naar https://swiatprzesylek.pl/tt-cainiao. Deze zorgde voor een kleine paniek omdat het volgen van die code mijn postcode aangaf maar een heel lage gewicht. Deze liet ook zien dat mijn bestelling in Poland vast zit. Nu ben ik vanochtend weer de oorspronkelijke code gaan volgen en blijkt dat mijn bestelling in Duitsland is aangekomen met een correct gewicht. Die extra code die https://www.parcelmonitor.com/track-it-online/ aangaf bleek dus niet goed?

(correctie, blijkt dat de NL000 code van een bestelling is die ik daarvoor had gedaan bij aliexpress. Deze heb ik al een tijdje binnen en blijkt niets met mijn laatste bestelling te maken te hebben. https://www.parcelmonitor.com/track-it-online/ is gewoon een rare website)

[Voor 109% gewijzigd door Tahref op 06-05-2022 05:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• totally2
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:54
Week geleden een afstandbediening voor mijn tv stick besteld,die is nu in Nederland.
Nu maar afwachten hoe lang het hier duurt.
Was tussen haakjes in 1 dag door Luik,wat een verrassing was.

En vandaag in de bus,9 dagen van bestelling tot thuis

[Voor 12% gewijzigd door totally2 op 06-05-2022 12:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarkvdKlundert
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-03 13:38
Tahref schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 03:21:
Heel raar.
Voor mijn laatste bestelling van Aliexpress heb ik https://www.parcelmonitor.com/track-it-online/ gebruikt om mijn bestelling te volgen. Ik tikte de oorspronkelijke tracking code erin en de website toonde een extra tracking code die begon met NL000. Omdat de oorspronkelijke tracking code weken lang op hetzelfde bleef hangen probeerde ik de code met NL000 te volgen.In eerste instantie niet veel info totdat ik https://global.cainiao.com ging gebruiken. Via deze site werd ik doorverwezen naar https://swiatprzesylek.pl/tt-cainiao. Deze zorgde voor een kleine paniek omdat het volgen van die code mijn postcode aangaf maar een heel lage gewicht. Deze liet ook zien dat mijn bestelling in Poland vast zit. Nu ben ik vanochtend weer de oorspronkelijke code gaan volgen en blijkt dat mijn bestelling in Duitsland is aangekomen met een correct gewicht. Die extra code die https://www.parcelmonitor.com/track-it-online/ aangaf bleek dus niet goed?

(correctie, blijkt dat de NL000 code van een bestelling is die ik daarvoor had gedaan bij aliexpress. Deze heb ik al een tijdje binnen en blijkt niets met mijn laatste bestelling te maken te hebben. https://www.parcelmonitor.com/track-it-online/ is gewoon een rare website)
Thx dit helpt. Niet dat er schot in zit maar ik kan het pakket nu wel vinden bij de polen. Het ligt bij het Branche office, wherever that may be :p. Aliexpress heeft de verkeerde link. Verbaast me niets, ik zie ook vietnamees in mijn instellingen. Lutsers.

Ik gebruik overigens https://parcelsapp.com/nl/tracking/ Geeft de zelfde info. Ik dank dat alles van Cainiao wordt geplukt.

[Voor 3% gewijzigd door MarkvdKlundert op 06-05-2022 13:36. Reden: toevoeging]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HoutjeT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10-2022
2 van mijn pakketjes zijn ook terecht gekomen bij de Poolse distributeur KAAB ('opgewaardeerd' van Cainiao supereconomy global naar Aliexpress saver shipping combined delivery). https://swiatprzesylek.pl/tt-cainiao/ hier kan ik inderdaad vinden dat ze in hun HUB liggen (er zijn er nogal wat in EU, vooral langs de DE en BE grens).

Onder HUB moet ik zoals ik hier lees vooral een gat in de grond verstaan, waar men een eindeloze hoeveelheid pakketten voor maandenlang in begraven houdt? En ik na 120 dagen een dispuut kan gaan openen om nog wat van mijn geld terug te zien?

Is er eigenlijk iemand die recentelijk nog wél iets heeft ontvangen via KAAB? Voor mij is dit einde verhaal met Aliexpress.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:15
HoutjeT schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:59:
Is er eigenlijk iemand die recentelijk nog wél iets heeft ontvangen via KAAB? Voor mij is dit einde verhaal met Aliexpress.
Hier liggen ook twee pakketjes sinds 15 maart bij KAAB. Daarna geen beweging er meer in.

Nu nog even wachten tot dispute kan indienen. Wel met creditcard betaald dus dat geld zien we nog wel terug gelukkig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Ik kan na bijna 2,5 maanden (74 dagen) zeggen dat ik mijn ebike onderdeel binnen heb. Wel erg lang moeten wachten. Hopelijk dat ik bij volgende verzendingen minder lang hoef te wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
HoutjeT schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:59:

Bij mij ligt het ook al geruime tijd ergens in/onder een hub en lijkt er geen beweging in te komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HoutjeT
Of wat Swiat Przesylek een HUB noemt is eigenlijk het depot van Prijsfixer: https://www.prijsfixer.nl...esswishdhgatealibaba.html

Ongeopende Ali pakketjes per kilo. Kassa!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Eindelijk stond afgelopen zaterdag ook PostNL onverwacht voor de deur met een pakketje. Dat bleek dus mijn pakketje met "10 day delivery guarantee" te zijn dat ik op 19 februari had besteld. Was volgens de track & trace al op 26 februari vertrokken uit China, maar daarna niets meer van gehoord. Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven, maar blijkbaar is het toch nog opgedoken.

Het komt dus wel nog aan, maar soms kan het erg lang duren. En de andere keer is het in twee weken aanwezig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:31

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik heb op Alie twee producten besteld, maar is al sinds 31-3 al in Nederland.
Helaas zijn de pakketjes nog niet bezorgd.
Moet ik een dispute aanmaken of nog een weekje wachten?
Metalfreak schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:23:
Eindelijk stond afgelopen zaterdag ook PostNL onverwacht voor de deur met een pakketje. Dat bleek dus mijn pakketje met "10 day delivery guarantee" te zijn dat ik op 19 februari had besteld. Was volgens de track & trace al op 26 februari vertrokken uit China, maar daarna niets meer van gehoord. Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven, maar blijkbaar is het toch nog opgedoken.

Het komt dus wel nog aan, maar soms kan het erg lang duren. En de andere keer is het in twee weken aanwezig.
Heb je extra betaald voor verzendmethode?

[Voor 64% gewijzigd door Dutchredgaming op 12-05-2022 08:41]

Review QNAP TS-230 NAS

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Dutchredgaming schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:40:
Ik heb op Alie twee producten besteld, maar is al sinds 31-3 al in Nederland.
Helaas zijn de pakketjes nog niet bezorgd.
Moet ik een dispute aanmaken of nog een weekje wachten?

[...]

Heb je extra betaald voor verzendmethode?
Er was maar één optie, via AliExpress Standard Shipping.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:31

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Metalfreak schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:51:
[...]

Er was maar één optie, via AliExpress Standard Shipping.
Maar wel gratis toch?

Review QNAP TS-230 NAS

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Yes helemaal.

Ik heb nu nog drie pakketjes onderweg, eentje veel later besteld, allemaal via Cianiao, maar die laatste zit al verder in het leveringsproces dan die eerste twee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• breitsma
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03 20:59
Ik heb de afgelopen 8 dagen 3 bestellingen ontvangen van Aliexpress met een UT*NL nummer in plaats van een NL0000* nummer. Deze kwamen binnen 15-19 dagen na versturen binnen.

Aan de andere kant staan er nog 4 oudere bestellingen uit die tussen 15 maart en 7 april Luik gepasseerd zouden moeten zijn maar nog steeds nooit geleverd zijn.

Twee nog oudere pakjes met een NL0000* nummer zijn al wel binnen met een retour adres naar Litouwen in plaats van Nederland. Eentje deed er in totaal 87 dagen over vanaf het bestelmoment.

Ik heb zo mijn twijfels of 'Liege' ook echt Luik is of dat ze liegen. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Het is de laatst tijd in ieder geval flink drama met de levertijden. Ik heb zes pakketjes onderweg waarvan de meesten al een maand onderweg zijn en eentje al bijna twee maanden. En het meest "veronrustende" is dat ze allemaal bij de vervoerder (KAAB) in deze regio moeten liggen volgens de Track & Trace. Maar mijn vermoeden is meer dat het komt door de Cainiao Super Economy Global verzending die door AliExpress gebruikt wordt komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03 21:54
breitsma schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:56:
Ik heb de afgelopen 8 dagen 3 bestellingen ontvangen van Aliexpress met een UT*NL nummer in plaats van een NL0000* nummer. Deze kwamen binnen 15-19 dagen na versturen binnen.

Aan de andere kant staan er nog 4 oudere bestellingen uit die tussen 15 maart en 7 april Luik gepasseerd zouden moeten zijn maar nog steeds nooit geleverd zijn.

Twee nog oudere pakjes met een NL0000* nummer zijn al wel binnen met een retour adres naar Litouwen in plaats van Nederland. Eentje deed er in totaal 87 dagen over vanaf het bestelmoment.

Ik heb zo mijn twijfels of 'Liege' ook echt Luik is of dat ze liegen. ;)
https://www.flows.be/logi...ecentrum-op-liege-airport

Is gewoon Luik zoals jij hem kent ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• navnav
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11-2022
Beste Tweakers,

Ik heb even een vraag en nee, ik.heb niet alle 230 tellende pagina's in deze topic gelezen.
Mijn zoontje wilde zo graag wat op Aliexpress kopen dat hij van zijn spaargeld iets gekocht heeft van 20 euro. Dit is eind februari besteld en is sinds 27 maart succesvol ingeklaard. Nu ligt het al sinds die tijd bij "een transporteur" en wordt maar niet geleverd.
Weet iemand wat "SWIAT-PRZESYLEK" is?
Want als ik dát Google krijg ik een bedrijf in Polen.

:(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:31
navnav schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:23:
Mijn zoontje wilde zo graag wat op Aliexpress kopen dat hij van zijn spaargeld iets gekocht heeft van 20 euro. Dit is eind februari besteld en is sinds 27 maart succesvol ingeklaard. Nu ligt het al sinds die tijd bij "een transporteur" en wordt maar niet geleverd.
Weet iemand wat "SWIAT-PRZESYLEK" is?
Want als ik dát Google krijg ik een bedrijf in Polen.
Het is inderdaad een transportbedrijf in Polen, en meer mensen hebben er last van dat er daar pakketjes "vast" zitten. Van mij ligt er ook al sinds eind Februari iets. Het is bij Aliexpress een beetje een loterij hoe je pakket verzonden wordt en of het 5 dagen of 5 maanden duurt.
Hou er rekening mee dat het tussen nu en over zes maanden aankomt, of nooit. Zodra de termijn van aliexpress is verlopen kan je een geschil openen, je krijgt dan vrijwel zeker het geld terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• navnav
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11-2022
Tom-Z schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:17:
[...]

Het is inderdaad een transportbedrijf in Polen, en meer mensen hebben er last van dat er daar pakketjes "vast" zitten. Van mij ligt er ook al sinds eind Februari iets. Het is bij Aliexpress een beetje een loterij hoe je pakket verzonden wordt en of het 5 dagen of 5 maanden duurt.
Hou er rekening mee dat het tussen nu en over zes maanden aankomt, of nooit. Zodra de termijn van aliexpress is verlopen kan je een geschil openen, je krijgt dan vrijwel zeker het geld terug.
Hier was ik al bang voor.
Bedankt voor je snelle reactie Tom-Z _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-03 21:36
Ik heb een vraag aan jullie m.b.t. de overdracht in Luik van een Aliexpress pakketje.

Mijn ervaring met pakketjes is dat ze redelijk snel na aankomst in Luik (denk ik) door de Customs gaan. Ik heb nu echter een pakketje wat al sinds 13 mei op status 'Import clearance success' staat. Echter staat er op de Cainiao pagina ook 'Arrive at destination country,waiting for customs clearance'.

Mijn vraag is nu: is import clearance hetzelfde als door customs gaan?

Daarnaast zie ik dat het pakketje vanaf daar met DHL Parcel wordt bezorgd. DHL herkent de t&t code, echter staat er al dagen de status 'Zending is aangemeld'. Hoe lang duurt het ongeveer voordat de DHL het pakket overneemt vanaf Luik?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cory
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-03 16:05
Laat ik ook maar een duit in het zakje doen: ja het is vervelend nu logistiek zo'n chaos lijkt te zijn (maar is het werkelijk een drama?!), en soms heb je toch een beetje geluk...

Voor mij lijkt de knip op 15 december '22 te liggen: alles wat ik daarvoor bestelde bij AE kwam min-of-meer volgens verwachting aan, 15 december en later besteld is ernstig vertraagd (25-12 "Arrived in destination country", 6-01 "Out for delivery" en moet nóg komen...). Geldt zowel gratis verzonden als minder dan een euro verzendkosten. Tussendoor rond Chinees nieuwjaar twee dingen met 10-day delivery besteld, die kwamen desondanks met 14+ dagen aan.
Het betreft meest gadgets of minder belangrijke zaken. En natuurlijk juist gereedschap waar ik dan wél op zit te wachten komt maar niet...

Waarom dan toch AE, BG c.s.? Het is spijtig en onpraktisch dat sommige dingen hier niet of niet los, in kleine aantallen te krijgen zijn voor een redelijke prijs. Bv. 20 meter stofzuigerslang, daar gaat een beetje weldenkend mens toch geen 100 euro voor betalen?!

Ali met z'n Liège Support, KAAB (Polen), Cainiao, whatever ... ik laat overzees bestellen maar even voor wat het is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Cory schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:30:
Laat ik ook maar een duit in het zakje doen: ja het is vervelend nu logistiek zo'n chaos lijkt te zijn maar is het werkelijk een drama?!
als ik voor iets betaal en het komt na 3 maanden nog niet aan, en dat komt allemaal door postnl, ja, dan is het wel een drama ja. ook al heb ik tot nu toe geld terug kunnnen krijgen.

ik kijk in mijn tracking app en heb nu al 8 van de 10 verwachte pakketten die "received by local delivery company" als status hebben.
voor mij part doen ze bij postnl een grote afhaallocatie per stad/gebied voor dit soort lo-prio pakketjes, ga ik het zelf wel ophalen als ze zelf dat niet aan kunnen.. zoiets als de apotheekautomaat.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HoutjeT
kmf schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:34:
[...]

als ik voor iets betaal en het komt na 3 maanden nog niet aan, en dat komt allemaal door postnl, ja, dan is het wel een drama ja. ook al heb ik tot nu toe geld terug kunnnen krijgen.

ik kijk in mijn tracking app en heb nu al 8 van de 10 verwachte pakketten die "received by local delivery company" als status hebben.
voor mij part doen ze bij postnl een grote afhaallocatie per stad/gebied voor dit soort lo-prio pakketjes, ga ik het zelf wel ophalen als ze zelf dat niet aan kunnen.. zoiets als de apotheekautomaat.
Het probleem zit niet bij PostNL maar bij Cainiao. Die hebben een distributiebedrijf in de arm genomen die op geheel eigen wijze het begrip 'levering' interpreteert.
Check je Ali T&T hier: https://parcelsapp.com/en/tracking
Staat er bij Delivery Company: KAAB, dan hang je. Het is niet meer KAAB maar het net zo schimmige zusterbedrijf Swiat Przesylek. Je kan de status van je pakket hier nog opvragen:
https://swiatprzesylek.pl/tt-cainiao/
Maar eigenlijk gaan die Polen ervan uit dat je, omdat je zo goedkoop mogelijk iets laat verzenden, helemaal geen recht hebt op levering van je pakket. Ze doen er dus mee wat ze willen, in het beste geval en als je veel geluk hebt wordt het na vele maanden alsnog bezorgd. Ze brengen het dan naar PostNL en die levert binnen een dag. Hou vooral je buyer protection op Ali in de gaten, spreek af met de verkoper dat die wordt verlengd (max is 120 dagen) en als het is verlopen start dan een dispuut binnen 15 dagen na het verstrijken van die termijn. Je kan die termijn (hoeveel dagen de protection nog loopt) in de order status op Ali vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ik bestel om die reden nu wel alleen nog meerdere artikelen tegelijk. Die worden dan uiteindelijk samengevoegd en gaan vanzelf over op AliExpress Standard Shipping met een nieuw tracking nummer. Mijn ervaring is dat het dan alsnog snel aankomt. Helaas heb je er zelf weinig invloed op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cheesy
  • Nu online
Metalfreak schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:28:
Ik bestel om die reden nu wel alleen nog meerdere artikelen tegelijk. Die worden dan uiteindelijk samengevoegd en gaan vanzelf over op AliExpress Standard Shipping met een nieuw tracking nummer. Mijn ervaring is dat het dan alsnog snel aankomt. Helaas heb je er zelf weinig invloed op.
Inderdaad. 25 april 2 dingen besteld via Cainiao en die kwamen vorige week netjes gecombineerd binnen via AliExpress Saver Shipping. Weet jij binnen hoeveel dagen bestellingen gecombineerd worden?

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Metalfreak schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:28:
Ik heb 3 orders die samengevoegd zijn. Besteld op 4 april en nog steeds onderweg. Dus dat combineren maakt qua snelheid niks uit. De order ligt sinds 25 april bij KAAB en er zit geen beweging meer in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Cheesy schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:30:
[...]

Inderdaad. 25 april 2 dingen besteld via Cainiao en die kwamen vorige week netjes gecombineerd binnen via AliExpress Saver Shipping. Weet jij binnen hoeveel dagen bestellingen gecombineerd worden?
Je ziet meestal binnen een paar dagen "at consolidation warehouse" en ik zag de volgende dag al mijn artikelen onder 1 nieuw trackingnummer staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:50
Denk niet dat het probleem alleen bij AliExpress ligt, want ook via Amazon.nl verloopt het op dezelfde manier als de bezorging via Cainiao verloopt.
Echter dan wordt na 45 dagen het geld al teruggestort als er niet daadwerkelijk bezorgd is.

Ik bestel alleen nog goedkoop spul als ik de tijd heb om erop te wachten, want een aantal pakketjes van 11-11 liggen nog steeds te wachten tot ze bezorgd gaan worden.
Natuurlijk allang via een dispute het geld terug, maar de tracking blijft ongewijzigd.
Bezorging van wat meer kostbare artikelen verloopt wel redelijk snel.

• Cory
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-03 16:05
HoutjeT schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:24:
[...]

Het probleem zit niet bij PostNL maar bij Cainiao. Die hebben een distributiebedrijf in de arm genomen die op geheel eigen wijze het begrip 'levering' interpreteert.
Staat er bij Delivery Company: KAAB, dan hang je. Het is niet meer KAAB maar het net zo schimmige zusterbedrijf Swiat Przesylek. Je kan de status van je pakket hier nog opvragen:
https://swiatprzesylek.pl/tt-cainiao/
Maar eigenlijk gaan die Polen ervan uit dat je, omdat je zo goedkoop mogelijk iets laat verzenden, helemaal geen recht hebt op levering van je pakket. Ze doen er dus mee wat ze willen, in het beste geval en als je veel geluk hebt wordt het na vele maanden alsnog bezorgd. Ze brengen het dan naar PostNL en die levert binnen een dag.
KAAB doet voorkomen alsof ze wel degelijk vlot afhandelen, en het niet hun maar PostNL's probleem is.
Ik stuurde 8 NLxxx codes naar Customer Support, waarvan er 2 en 3 weer samengevoegd schijnen te zijn tot twee nieuwe NLxxx's, en kreeg binnen een uur antwoord:
cs@kaabnl.nl (18-05-2022 8:56 CET)
Parcels which start from NL.... are unregistered shipments.
Last status in the system says about customs clearance, however after crossing the Polish border their fate is no longer so easy to monitor.
For this reason, these numbers are not entered into the system.

The only possibility is to wait for the shipment until the time of delivery specified by the seller, and then possibly start a complaint with the seller.

I would also add that the Post NL is the last "link"/delivery agent for unregistered mail - you should expect actual delivery from them.
Our company, is a distributor of parcels, but not the final supplier.
HoutjeT schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:24:
Hou vooral je buyer protection op Ali in de gaten, spreek af met de verkoper dat die wordt verlengd (max is 120 dagen) en als het is verlopen start dan een dispuut binnen 15 dagen na het verstrijken van die termijn. Je kan die termijn (hoeveel dagen de protection nog loopt) in de order status op Ali vinden.
Daar voel ik dan weer weinig voor, heb meer te doen. Met nog 8 pakketjes ergens onderweg tussen januari en maart moet ik ze dus alle als verloren beschouwen - of toch wachten en het risico van die paar euro per stuk maar nemen. Zo'n "dispute" kost ook weer de nodige tijd... |:(

Overigens had ik augustus 2021 ook al zo'n geval van een verdwenen pakketje. Achteraf bezien loopt dit natuurlijk (door corona-hectiek?) al veel langer... en bestelde ik tegen beter weten in tóch weer bij AE 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Cory schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:36:

[...]

Daar voel ik dan weer weinig voor, heb meer te doen. Met nog 8 pakketjes ergens onderweg tussen januari en maart moet ik ze dus alle als verloren beschouwen - of toch wachten en het risico van die paar euro per stuk maar nemen. Zo'n "dispute" kost ook weer de nodige tijd... |:(

Overigens had ik augustus 2021 ook al zo'n geval van een verdwenen pakketje. Achteraf bezien loopt dit natuurlijk (door corona-hectiek?) al veel langer... en bestelde ik tegen beter weten in tóch weer bij AE 8)7
Zo'n dispute heb je toch in een paar seconden aangemaakt? Minder werk dan een mailtje naar KAAB in mijn ervaring. De app geeft je gewoon een pushmelding als de tijd afloopt.

Maar waarom zou je in overleg met de verkoper eerst de buyer protection verlengen? Gewoon meteen een dispute aanmaken en klaar.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-03 21:36
PatrickPR schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:19:
Ik heb een vraag aan jullie m.b.t. de overdracht in Luik van een Aliexpress pakketje.

Mijn ervaring met pakketjes is dat ze redelijk snel na aankomst in Luik (denk ik) door de Customs gaan. Ik heb nu echter een pakketje wat al sinds 13 mei op status 'Import clearance success' staat. Echter staat er op de Cainiao pagina ook 'Arrive at destination country,waiting for customs clearance'.

Mijn vraag is nu: is import clearance hetzelfde als door customs gaan?

Daarnaast zie ik dat het pakketje vanaf daar met DHL Parcel wordt bezorgd. DHL herkent de t&t code, echter staat er al dagen de status 'Zending is aangemeld'. Hoe lang duurt het ongeveer voordat de DHL het pakket overneemt vanaf Luik?
Nou, alsof de duvel er mee speelt, maar vanochtend ineens de status bij DHL veranderd naar 'zending in sorteercentrum' en uiteindelijk vroeg in de avond bezorgd.

Weer een aanwijzing voor de volgende keer. Uiteindelijk is dit pakketje 16 dagen onderweg geweest.

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:58

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Op 9 mei ledstrip besteld, vandaag binnen. Het kan wel gewoon. Aliexpress selection standard

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:51
Metalfreak schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:04:
[...]

Zo'n dispute heb je toch in een paar seconden aangemaakt? Minder werk dan een mailtje naar KAAB in mijn ervaring. De app geeft je gewoon een pushmelding als de tijd afloopt.

Maar waarom zou je in overleg met de verkoper eerst de buyer protection verlengen? Gewoon meteen een dispute aanmaken en klaar.
Ik heb een dispute verloren (ook met KAAB verzonden). Aliexpress kiest voor de verkoper en zegt dat ik het pakketje moet ophalen bij het postkantoor. (Terwijl het door de brievenbus kan en alle buren pakketjes voor elkaar aannemen.)

"If you do not receive your parcel, please go to post office to get the official document. We only accept the case with evidence/official document from the post office"
8)7

[Voor 11% gewijzigd door FastFox91 op 19-05-2022 07:59]

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

FastFox91 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 07:58:
[...]

Ik heb een dispute verloren (ook met KAAB verzonden). Aliexpress kiest voor de verkoper en zegt dat ik het pakketje moet ophalen bij het postkantoor. (Terwijl het door de brievenbus kan en alle buren pakketjes voor elkaar aannemen.)

"If you do not receive your parcel, please go to post office to get the official document. We only accept the case with evidence/official document from the post office"
8)7
Ik heb ze ook al een keer moeten uitleggen dat dat zo niet werkt in ons land, maar uiteindelijk kreeg ik het toen net 1 dag later binnen. De dispute was toen nog niet afgesloten, maar heb ik dan alsnog gedaan.

• wannaplay2009
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-03 21:53
Heb laatst eens voor gecombineerde verzending gekozen, zou volgens ali veel sneller zinn. Pakket is al sinds eind maart in het land maar nog altijd niet bezorgd. Waardeloos systeem. als ik iets los bestel is het veel sneller. Gaat om 8 kleine dingen in 1 zending, geen idee of het ooit nog komt.

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:06
Je bent niet de enige. Die van mij liggen al sinds half maart in Hollanda volgens de Track & Trace... Dit werkt echt niet inderdaad.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:31
Laatste tijd juist echt goede ervaringen met de verzendtijd. Laatste 4 pakketjes (in de afgelopen 2 maanden) duurden tussen de 7 en de 12 dagen.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeesterPieter

MeesterPieter

PnP Pinball

FastFox91 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 07:58:
[...]

8)7
apart, als dat de nieuwe strategie wordt dan stop ik wel vlot met bestellen hoor

vervelend in ieder geval, nog een appeal ingesteld daarna?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:51
@MeesterPieter
Final resolution: Full Payment Release

... van 0 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pandit
Bedankt voor de link. Volgens packageradar is een pakketje 12 februari aangekomen in Nederland, maar ligt volgens deze link inderdaad in polen. 3,5 maand 8)7 .
Andere pakketjes idemdito. momenteel komt er niks meer aan verstuurd met AliExpress shipping :(

Ik heb maar een email gestuurd naar kaab@kaabnl.nl , niet geschoten is mis geschoten.

[Voor 8% gewijzigd door pandit op 20-05-2022 12:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HoutjeT
pandit schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:22:
[...]

Bedankt voor de link. Volgens packageradar is een pakketje 12 februari aangekomen in Nederland, maar ligt volgens deze link inderdaad in polen. 3,5 maand 8)7 .
Andere pakketjes idemdito. momenteel komt er niks meer aan verstuurd met AliExpress shipping :(

Ik heb maar een email gestuurd naar kaab@kaabnl.nl , niet geschoten is mis geschoten.
KAAB geeft je gewoon een standaardreactie: sorry maar het is niet geregistreerd en dus is het voor ons onmogelijk om te achterhalen waar het pakket zich bevindt. Wachten maar! Ondertussen hebben ze het pakket per kilo verkocht, ligt het ergens te verzompen in een loods, of zoals bij mij, wordt een pakket dat 20 dagen bij KAAB lag vandaag alsnog bezorgd door PostNL. Het retouradres is veranderd Jersey Postal headquarters. Wat doen mijn onderbroeken in hemelsnaam op het kanaaleilandje Jersey??? De T&T werkt overigens niet bij PostNL, zal wel als briefpost beschouwd worden dus de registratie is er inderdaad af. Dat kan er ook toe leiden dat AE een dispuut voor een NL0 T&T niet zal honoreren, je gaat maar naar het postkantoor want wij hebben ons werk gedaan voor zover de registratie nog wel te vinden is. Een fijne dag nog.

• Hillwoods
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 00:35
10 dagen geleden kreeg ik bij de verzending van een AliExpress order een PostNL tracking nummer beginnend met LS en eindigend in NL. Nu krijg ik net een status update dat de order succesvol is afgeleverd, maar ik heb zelf niks ontvangen. Via parcelsapp de status gevolgd maar ik kan geen 3S code achterhalen of locaties zien.

Zou iemand een idee hebben hoe ik dit kan achterhalen? De tracking heeft wel dagelijks updates gegeven maar bijvoorbeeld inklaring is niet terug te zien. Behalve dat het van "Consignment received at the PostNL Acceptance Centre" naar "Shipment is at country of destination" is gegaan.

Het was zo ie zo een aparte bestelling. Kreeg een bericht dat ze het item niet konden verzenden. Eerst door voorraad tekort en daarna omdat ze problemen hadden met verzenden naar europa. Ze wilde dat ik de order annuleerde. 2 dagen erna kreeg ik toch een tracking nummer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hillwoods schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:02:
10 dagen geleden kreeg ik bij de verzending van een AliExpress order een PostNL tracking nummer beginnend met LS en eindigend in NL. Nu krijg ik net een status update dat de order succesvol is afgeleverd, maar ik heb zelf niks ontvangen. Via parcelsapp de status gevolgd maar ik kan geen 3S code achterhalen of locaties zien.

Zou iemand een idee hebben hoe ik dit kan achterhalen? De tracking heeft wel dagelijks updates gegeven maar bijvoorbeeld inklaring is niet terug te zien. Behalve dat het van "Consignment received at the PostNL Acceptance Centre" naar "Shipment is at country of destination" is gegaan.

Het was zo ie zo een aparte bestelling. Kreeg een bericht dat ze het item niet konden verzenden. Eerst door voorraad tekort en daarna omdat ze problemen hadden met verzenden naar europa. Ze wilde dat ik de order annuleerde. 2 dagen erna kreeg ik toch een tracking nummer.
Bekend verhaal, meestal fake trackingnummer.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +4Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:56

St@m

@ Your Service

Laatste 5 pakketten niet aangekomen, alle disputen gewonnen. Wacht nu nog op 2 pakketten die al maanden in Nederland zijn (die gaan dus ook niet meer komen). Ik ben er klaar mee, ga niets meer bestellen, heeft toch geen zin.

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

Acties:
  • +2Henk 'm!

• elinx
......
Cyberpope schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:07:
.. meestal fake trackingnummer.
Zodra ze vragen of je wilt annuleren, ga er dan maar vanuit dat het pakket nimmer zal aankomen.
De verkoper zal er alles aan doen om zelf niet te annuleren en zal op tijd "verzenden" om sancties vanuit AliExpress te voorkomen.
Als ik een dergelijke bericht krijg neem ik onmiddellijk contact op met de klantenservice en ga niet afwachten. Juist om te voorkomen dat er "ergens" een pakket afgeleverd wordt.

[Voor 7% gewijzigd door elinx op 21-05-2022 14:35]

• HoutjeT

Ook niet te zien op https://tracking.postnl.nl/track-and-trace/ met je LS code? Check ook even hier voor veel voorkomende zwendel:
https://www.reddit.com/r/...ss_and_how_to_avoid_them/

• HoutjeT
elinx schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:26:
[...]

[...]
Zodra ze vragen of je wilt annuleren, ga er dan maar vanuit dat het pakket nimmer zal aankomen.
De verkoper zal er alles aan doen om zelf niet te annuleren en zal op tijd "verzenden" om sancties vanuit AliExpress te voorkomen.
Als ik een dergelijke bericht krijg neem ik onmiddellijk contact op met de klantenservice en ga niet afwachten. Juist om te voorkomen dat er "ergens" een pakket afgeleverd wordt.
Precies. Weet wat je koopt en bij wie je het koopt op AE. Het ritselt van de oplichters.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:46
Ik heb heel veel zaken vanaf februari welke wel in NL zijn, maar nog niet uitgeleverd. Komt dit beken voor bij anderen? Allemaal geen ASS overigens.

Zijn er mensen die wel zaken beginnen te ontvangen van rond februari, en wanneer was dit dan besteld?

[Voor 36% gewijzigd door NimRod1337 op 21-05-2022 14:46]

• elinx
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 21-05-2022 20:46]

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:46
*knip* Volgende keer is alleen een TR voldoende.

[Voor 110% gewijzigd door Yorinn op 21-05-2022 20:47]

• breitsma

Ze wilde dat ik de order annuleerde. 2 dagen erna kreeg ik toch een tracking nummer.
Als je een dispute opstart moet je zeggen dat het op een verkeerd adres afgeleverd is. Ik had ook zoiets een jaar geleden en ik koos er eerst voor om te zeggen dat het niet geleverd was. Volgens hun administratie was het wel geleverd en werd het dispuut afgewezen. Toen ik een screenshot liet zien met een aflever datum voordat ik besteld had, werd het veranderd in afgeleverd op het verkeerde adres en kon ik mijn geld terug krijgen.

• breitsma
HoutjeT schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:33:
Het retouradres is veranderd Jersey Postal headquarters.
Ik kreeg vandaag ook een NL0000* (KAAB) pakje binnen met een retour adres naar Jersey. Er zijn nog 4 NL0000* pakjes onderweg en volgens parcelsapp alle 4 ook via KAAB / swiat-przesylek.
Ik was een beetje verbaasd dat de laatste van de 5 wel binnenkwam en in 'slechts' 33 dagen na verzenden.

• elinx
....
breitsma schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:24:
.....Als je een dispute opstart moet je zeggen dat het op een verkeerd adres afgeleverd is...... Toen ik een screenshot liet zien met een aflever datum voordat ik besteld had, .....
Probeer via andere trackingsites dan van PostNL zoveel mogelijk informatie te verkrijgen mbt data.
De ene of andere site wil nog weleens wat gedetailleerder zijn.
Als de datum van verzenden niet overeenkomt met de datum van het berichtenverkeer heb je een sterk punt bij een dispute samen met de mailwisseling.
AliExpress kijkt bij een dispute alleen naar de feiten, dus als de tracking aangeeft dat het pakket is afgeleverd kan het een moeilijke zaak worden als je niet kan achterhalen waar of dat het verkeerd is afgeleverd.

• Hillwoods
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 00:35
Bedankt voor de reacties!

Helaas geven andere tracking sites geen verdere informatie. Wat mij wel opvalt is dat als ik het tracking nummer invul op postnl.nl ik de melding krijg dat er geen pakket is gevonden met het nummer in combinatie met mijn postcode. Bij andere pakketen kreeg ik op z'n minst te zien dat een pakket was voorgemeld. Dit komt volgens mij omdat de postcode van het nummer niet strookt met mijn eigen postcode en zal dit ook aangeven bij AliExpress.

[Voor 36% gewijzigd door Hillwoods op 21-05-2022 23:48]

Pagina: 1 ... 58 ... 61 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee