17track app en dan kies meestal voor china post of 4px als ik een rits nummers krijg zonder letters.Audiowaste schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:24:
[...]
[...]
Via welke site controleer je de status, aangezien de data per website verschilt:
parcelsapp.com
28 Dec 2021 10:19 Released from customs Zhengzhou, Henan
17track.net
2021-12-28 10:19 Zhengzhou, [Zhengzhou International Mail Exchange Station] Terugkeer
4tracking.net
2021-12-28 10:19 China Post Returned Zhengzhou
Het lijkt er nu dus op dat mijn pakket retour afzender is gegaan.
bva-imec@postnl.nlmatthijst schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:53:
[...]
Heb je het e-mailadres van IMEC?
Mag ook per DM, zit met een pakket dat na betalen al 8 dagen bij IMEC ligt, wil ze ff mailen.
Vraagje aan alle ervaren uit China bestellers hier. Ga ik dat pakket nog met een verwachtte levertijd in de normale PostNL app vinden?
Tot nog toe gaat het een stuk vlotter dan verwacht. Precies een week geleden bestelling geplaatst bij Aliexpress voor het eerst. Zaterdag op het vliegtuig gegaan. Maandag aangekomen in Luik. Gisteren naar Nederland gestuurd en zojuist vrijgegeven bij door customs.
Nu ben ik deze week bij mijn ouders. Mocht dat pakket morgen bijvoorbeeld worden aangeboden, dan ga ik graag een paar uurtjes naar huis om het aan te nemen. Maar het is een uur rijden, dus ik hoop op info dat de bezorger onderweg is bijvoorbeeld.
Tot nog toe gaat het een stuk vlotter dan verwacht. Precies een week geleden bestelling geplaatst bij Aliexpress voor het eerst. Zaterdag op het vliegtuig gegaan. Maandag aangekomen in Luik. Gisteren naar Nederland gestuurd en zojuist vrijgegeven bij door customs.
Nu ben ik deze week bij mijn ouders. Mocht dat pakket morgen bijvoorbeeld worden aangeboden, dan ga ik graag een paar uurtjes naar huis om het aan te nemen. Maar het is een uur rijden, dus ik hoop op info dat de bezorger onderweg is bijvoorbeeld.
Over het algemeen verschijnen mijn pakketjes pas 1-2 dagen van tevoren in de PostNL-app.Ingrid1986 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:15:
Vraagje aan alle ervaren uit China bestellers hier. Ga ik dat pakket nog met een verwachtte levertijd in de normale PostNL app vinden?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Nee, niet doen. Postnl is op dat vlak niet te vertrouwen. Ik heb er wel eens een halve dag voor vrij genomen. 2x de tijd vervroegd en ik kon nog op tijd zijn, was de bezorger er nog weer een half uur eerder dat het gestelde tijdsvlak. En bezorgingen worden ook vaak genoeg op het laatste moment uitgesteld naar de volgende dag.Ingrid1986 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:15:
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ik zou er niet een uur voor in de auto gaan zitten. Dan zou je bijna nog beter het pakketje op een afhaalpunt kunnen laten bezorgen. Maar dat duurt ook weer een dag langer als je pech hebt.Ingrid1986 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:15:
"When you grow up your heart dies"
17track.net
2021-12-28 10:19 Zhengzhou, [Zhengzhou International Mail Exchange Station] Terugkeer
4tracking.net
2021-12-28 10:19 China Post Returned Zhengzhou
Het lijkt er nu dus op dat mijn pakket retour afzender is gegaan.

Hier beter nieuws:
2021-12-29 06:30 Vertrek van luchtvaartmaatschappij
Mwah. Ik rijd lease en er zijn nog wat andere dingen die ik wil ophalen. Dus vind het niet erg om even op en neer naar huis te rijden. En ik wil het pakket heel heel heel graag zo snel mogelijk hebben
Maar ik begrijp van jullie dat het pakket uiteindelijk wel vindbaar zou moeten zijn in de PostNL app vlak voor bezorging. Dat zou mooi zijn! [edit] en ik ververs de app en hop daar is die te vinden. Zou morgen tussen half 12 en 2 moeten komen. Als ik morgen vroeg nou zie dat de bezorger onderweg is, dan ga ik toch maar even op en neer. Als het voor niks was is het ook geen ramp.
[ Voor 25% gewijzigd door Ingrid1986 op 29-12-2021 17:17 ]
Ach, PostNL en beloofde bezorgmomenten... da's geen goede combinatie.
Zeer zeker niet rond de feestdagen.
Dat was jaren geleden al en de laatste jaren met de toegenomen online bestel- en aflevergekte is het alleen maar erger geworden.
't Maakt mij persoonlijk niet zoveel uit dat het allemaal wat langer duurt, maar wel dat er zoveel loze beloftes worden gecommuniceerd. Net alsof ze (PostNL) niet kunnen plannen c.q. kunnen inschatten hoe lang het nou daadwerkelijk gaat duren. Je zou haast denken dat met al die AI algoritmes anno nu, ze dat beter onder de knie zouden hebben. Of draait men de consument met opzet een loer?
Zo heb ik een AE bestelling (wat extra betaald voor shipping) die al sinds begin deze week volgens PostNL de status: "Nieuwe bezorgtijd: morgen tussen 08:15 en 10:45 Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt " heeft.
Nu al drie dagen lang, schuift het iedere ochtend een dagje verder.
Vanochtend ook weer.
Het is weer zo'n LSxxxxxNL tracking nummer. Een redelijk pakket wat zeer zeker niet door de brievenbus past. " Gewicht: 0,88 kg Details: 37,5 x 7 x 50,5 cm "
Aan de andere kant ben ik wel blij hoe snel het pakket, al bijna afgeleverd gaat worden... Op 22 december besteld en nu al zwerft het hier ergens in de buurt rond. Dus da's dan weer wel snel!
Terwijl een bestelling van Amazon en van Bol, wel conform de belofte worden geleverd door PostNL. Dus je zou haast gaan denken dat er onderscheid gemaakt wordt...

Dat was jaren geleden al en de laatste jaren met de toegenomen online bestel- en aflevergekte is het alleen maar erger geworden.
't Maakt mij persoonlijk niet zoveel uit dat het allemaal wat langer duurt, maar wel dat er zoveel loze beloftes worden gecommuniceerd. Net alsof ze (PostNL) niet kunnen plannen c.q. kunnen inschatten hoe lang het nou daadwerkelijk gaat duren. Je zou haast denken dat met al die AI algoritmes anno nu, ze dat beter onder de knie zouden hebben. Of draait men de consument met opzet een loer?
Zo heb ik een AE bestelling (wat extra betaald voor shipping) die al sinds begin deze week volgens PostNL de status: "Nieuwe bezorgtijd: morgen tussen 08:15 en 10:45 Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt " heeft.
Nu al drie dagen lang, schuift het iedere ochtend een dagje verder.
Het is weer zo'n LSxxxxxNL tracking nummer. Een redelijk pakket wat zeer zeker niet door de brievenbus past. " Gewicht: 0,88 kg Details: 37,5 x 7 x 50,5 cm "
Aan de andere kant ben ik wel blij hoe snel het pakket, al bijna afgeleverd gaat worden... Op 22 december besteld en nu al zwerft het hier ergens in de buurt rond. Dus da's dan weer wel snel!
Terwijl een bestelling van Amazon en van Bol, wel conform de belofte worden geleverd door PostNL. Dus je zou haast gaan denken dat er onderscheid gemaakt wordt...

Mijn pakketje van vorige pagina is uiteindelijk vandaag bezorgd. Nog 3 te gaan gaan
[ Voor 35% gewijzigd door New Yorker op 30-12-2021 17:26 ]
Weg
mijn bestelling is ook al weken in standje
"Verzending met lokaal transportbedrijf"... neem aan dat het post.nl is die de boel loopt te treineren
"Verzending met lokaal transportbedrijf"... neem aan dat het post.nl is die de boel loopt te treineren
Als vervolg hier op: ehtweak in "China-shopping levertijdentopic"
Toch uiteindelijk rap geleverd.
22 december wat elektronica spul besteld (WeMos D1, sensors, OLED displays), en vandaag al afgeleverd. En dat tijdens de feestdagen! Had ik eigenlijk niet verwacht zo snel. En het had nog sneller gekund als PostNL niet drie dagen lang de aflevering telkens op de volgende dag zette.
Toch uiteindelijk rap geleverd.
22 december wat elektronica spul besteld (WeMos D1, sensors, OLED displays), en vandaag al afgeleverd. En dat tijdens de feestdagen! Had ik eigenlijk niet verwacht zo snel. En het had nog sneller gekund als PostNL niet drie dagen lang de aflevering telkens op de volgende dag zette.
Zowaar vandaag bezorgd.Sponz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:41:
mijn bestelling is ook al weken in standje
^ verscheen woensdagochtend met foto in de Mijn Post functie van de PostNL app, 3 postbodes verder niks ontvangenRaven schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:10:
Lang geleden dat ik lang op een zending heb moeten wachten
Yanwen UD*********YP
30 Nov 2021 2:26pm Package data received
27 Nov 2021 7:00pm Port of destination - Arrival
27 Nov 2021 6:33am Port of departure - Departure
22 Nov 2021 3:08am Yanwen facility - Outbound
16 Nov 2021 3:38am Processing information input
15 Nov 2021 7:31pm Yanwen Pickup scan
13 Nov 2021 7:10am Tracking number provided
Is dit een gevalletje blijven hangen in Luik?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
wonderen zijn de wereld nog niet uit, pakketje is vandaag eindelijk afgeleverd, bestelling was 1 nov geplaatst, 2x naar nederland, en heeft de 2e keer dus ruim een halve maand bij postnl gelegen.tripel7 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:04:
[...]
Ondertussen is pakketje tetug geweest in Hong Kong, met verzender en HK post gekeken wat de reden kon zijn dat terug gestuurd is, maar buks kunnen vinden, opnieuw mijn adres gegeven en verzender heeft met een nieuwe track trace opnieuw verzonden, ondertussen ligt het pakketje al sinds de 13e te wachten op inklaring, postnl is inmiddels een onderzoek gestart, maar volgens mij komt daar nooit een goede uitkomst uit
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Het moet niet gekker worden met die Chinezen! Leveringen via AE (uit China) zijn nu al sneller dan via bol.com (uit NL).
30 december een elektronica module besteld en vandaag (!) al afgeleverd. Da's amper een week.
Ook geen gedoe met BTW navordering o.i.d. Allemaal in één keer door.
terwijl een bol bestelling van een NL wederverkoper al sinds de feestdagen volgens PostNL iedere dag opschoof, en ondertussen op "Bezorgtijd nog onbekend" staat.
30 december een elektronica module besteld en vandaag (!) al afgeleverd. Da's amper een week.
Ook geen gedoe met BTW navordering o.i.d. Allemaal in één keer door.
terwijl een bol bestelling van een NL wederverkoper al sinds de feestdagen volgens PostNL iedere dag opschoof, en ondertussen op "Bezorgtijd nog onbekend" staat.
Raven schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:10:
Lang geleden dat ik lang op een zending heb moeten wachten
Yanwen UD*********YP
30 Nov 2021 2:26pm Package data received
27 Nov 2021 7:00pm Port of destination - Arrival
27 Nov 2021 6:33am Port of departure - Departure
22 Nov 2021 3:08am Yanwen facility - Outbound
16 Nov 2021 3:38am Processing information input
15 Nov 2021 7:31pm Yanwen Pickup scan
13 Nov 2021 7:10am Tracking number provided
Is dit een gevalletje blijven hangen in Luik?
Nog steeds niet ontvangenRaven schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:26:
[...]
^ verscheen woensdagochtend met foto in de Mijn Post functie van de PostNL app, 3 postbodes verder niks ontvangen

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat ligt aan de wederverkoper, ik heb dat ook 2 keer gehad, en elke keer dat dat gebeurde hebben ze verzonden via een brievenbuspakje, terwijl het pakket duidelijk nooit in een brievenbus past. Uiteindelijk wel bezorgd, maar kennelijk is daar actie (en coulance) van de postbezorger bij nodig om hem om te boeken.ehtweak schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:39:
Het moet niet gekker worden met die Chinezen! Leveringen via AE (uit China) zijn nu al sneller dan via bol.com (uit NL).![]()
Ook geen gedoe met BTW navordering o.i.d. Allemaal in één keer door.![]()
terwijl een bol bestelling van een NL wederverkoper al sinds de feestdagen volgens PostNL iedere dag opschoof, en ondertussen op "Bezorgtijd nog onbekend" staat.![]()
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Was die bol verkoper niet stiekem een dropshipper die vanuit China laat bezorgen?ehtweak schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:39:
Het moet niet gekker worden met die Chinezen! Leveringen via AE (uit China) zijn nu al sneller dan via bol.com (uit NL).![]()
Ook geen gedoe met BTW navordering o.i.d. Allemaal in één keer door.![]()
terwijl een bol bestelling van een NL wederverkoper al sinds de feestdagen volgens PostNL iedere dag opschoof, en ondertussen op "Bezorgtijd nog onbekend" staat.![]()
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Volgens bol zelf niet... Maar ja, wie kan je nog geloven tegenwoordig?YakuzA schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:12:
[...]
Was die bol verkoper niet stiekem een dropshipper die vanuit China laat bezorgen?
Heb al een klacht ingediend.
Zucht, en dan mensen maar roepen dat je bij 'betrouwbare' webwinkels in Nederland moet bestellen.

Sinds gisteren heb ik deze status op AliExpress
"wachten door afhalen
Aangekomen bij het afhaalpunt. Haal het op"
Normaal gesproken zou het gewoon bezorgd moeten worden? Ik was ook afgelopen dagen gewoon thuis. Waar kan ik het ophalen?
"wachten door afhalen
Normaal gesproken zou het gewoon bezorgd moeten worden? Ik was ook afgelopen dagen gewoon thuis. Waar kan ik het ophalen?
Misschien zie je iets als je de code traceert op post.nl?KrsOne schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:36:
Sinds gisteren heb ik deze status op AliExpress
"wachten door afhalen
Heb geprobeerd, maar krijg helaas hetzelfde bericht. Wel slecht dat er geen locatie bijstaat..Jimster schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:47:
[...]
Misschien zie je iets als je de code traceert op post.nl?
The item is available at the pickup point
:fill(white):strip_exif()/f/image/Seot0eeRZ6KkANQcu0UhuQGL.png?f=user_large)
Om een update te geven hierop: ik heb PostNL gebeld en zij konden de locatie wel achterhalen. Dus heb net het pakket opgehaaldKrsOne schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:58:
[...]
Heb geprobeerd, maar krijg helaas hetzelfde bericht. Wel slecht dat er geen locatie bijstaat..
The item is available at the pickup point
[Afbeelding]
Deze vandaag eindelijk ontvangen nadat ie anderhalve maand al in Nederland was.Dancis schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 04:11:
Had al een hele tijd dat het pakketje in Nederland was.[Afbeelding]
En ik zie nu net in de postnl app dat ie er aan komt
Misschien dat het zo lang heeft geduurd vanwege de december drukte. De oudste bij mij met dezelfde status is 12-12, hopelijk duurt het niet nog 4 weken.Dancis schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:14:
[...]
Deze vandaag eindelijk ontvangen nadat ie anderhalve maand al in Nederland was.
Zou inderdaad kunnen, misschien dat andere pakketjes voorrang hebben gehad en ze China pakketjes hebben laten liggen tot het rustiger was.
Als je niet met Aliexpress Standard Shipping stuurt blijft het momenteel 6 weken bij postnl liggen sinds september. Vroeger was dit 3 weken.Dancis schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:28:
Zou inderdaad kunnen, misschien dat andere pakketjes voorrang hebben gehad en ze China pakketjes hebben laten liggen tot het rustiger was.
Alleen met Aliexpress Standard Shipping komt alles binnen 10 a 14 dagen over. Alleen als je een dingetje van 2 euro besteld en dan 4,50 euro voor Aliexpress Standard Shipping moet betalen is het een beetje zonder.
Je vraagt je af waarom. Ik gok dat het laten liggen duurder is als direct bezorgen.kinkymen schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:41:
[...]
Als je niet met Aliexpress Standard Shipping stuurt blijft het momenteel 6 weken bij postnl liggen sinds september. Vroeger was dit 3 weken.
Alleen met Aliexpress Standard Shipping komt alles binnen 10 a 14 dagen over. Alleen als je een dingetje van 2 euro besteld en dan 4,50 euro voor Aliexpress Standard Shipping moet betalen is het een beetje zonder.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ook met Aliexpress Standard Shipping wacht ik hier 6 weken en ik kan hem al via Postnl app zien dat het nog niet verwerkt is. En ze doen niet aan first in first out.kinkymen schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:41:
[...]
Als je niet met Aliexpress Standard Shipping stuurt blijft het momenteel 6 weken bij postnl liggen sinds september. Vroeger was dit 3 weken.
[ Voor 3% gewijzigd door New Yorker op 10-01-2022 19:23 ]
Weg
De hoeveelheid pakketjes van Aliexpress is dusdanig klein, dat alle medewerkers van PostNL samen de complete backlog gemakkelijk in een paar dagen tussendoor zouden kunnen wegwerken.
Maar dan zou het natuurlijk raar zijn als Aliexpress pakketjes die tegen een super laag contracttarief vervoerd worden, bijna even snel op de plaats van bestemming zouden zijn als pakketjes waar andere bedrijven veel meer voor betalen.
Vandaar dat luchtvracht van Aliexpress niet met de normale prioriteit van luchtvracht afgehandeld wordt.
Maar dan zou het natuurlijk raar zijn als Aliexpress pakketjes die tegen een super laag contracttarief vervoerd worden, bijna even snel op de plaats van bestemming zouden zijn als pakketjes waar andere bedrijven veel meer voor betalen.
Vandaar dat luchtvracht van Aliexpress niet met de normale prioriteit van luchtvracht afgehandeld wordt.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
De zero covid policy in China kan best nog wel eens meer effect kan hebben dan alleen op het beladen van schepen. En in verband met de oplopende vrachtprijzen zou het mij ook niet verbazen dat veel vracht nu met de trein naar Luik gaat in plaats van met een vliegtuig.
Mijn 12 Nov pakje heeft er blijkbaar 26 dagen over gedaan om in Luik aan te komen:
16 Nov - Outbound in sorting center
24 Nov - Hand over to airline
02 Dec - Pre-declaration of the item has been received by customs
20 Dec - Linehaul Arrival Liege, Belgium
30 Dec - The item has been delivered successfully Netherlands
Mijn 12 Nov pakje heeft er blijkbaar 26 dagen over gedaan om in Luik aan te komen:
16 Nov - Outbound in sorting center
24 Nov - Hand over to airline
02 Dec - Pre-declaration of the item has been received by customs
20 Dec - Linehaul Arrival Liege, Belgium
30 Dec - The item has been delivered successfully Netherlands
Klopt helemaal:kinkymen schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:41:
[...]
9-12-2021 besteld (Aliexpress Saver Shipping) en nog steeds niet afgeleverd
30-12-2021 besteld (Aliexpress Standard Shipping) en wordt morgen bezorgd.
Mijn pakketten met AliExpress standaard shipping ( 2 van 3) die begin december in mij Postnl app zag worden morgen eindelijk bezorgd.
[ Voor 4% gewijzigd door New Yorker op 21-01-2022 20:20 ]
Weg
Nou, het ging ff goed, het AE Standard Shipping gebeuren. Extra voor betaald en rond de feestdagen (!) werd alles vlotjes bezorgd. Binnen 2 weken.
ehtweak in "China-shopping levertijdentopic"
Nu zijn er al weer, sinds begin januari, wat spulletjes onderweg, en die zijn nog nergens te bekennen. En na de mededeling dat zendingen waren samengevoegd, is er al helemaal geen tracking info meer beschikbaar.
ehtweak in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3"
ehtweak in "China-shopping levertijdentopic"
Nu zijn er al weer, sinds begin januari, wat spulletjes onderweg, en die zijn nog nergens te bekennen. En na de mededeling dat zendingen waren samengevoegd, is er al helemaal geen tracking info meer beschikbaar.
ehtweak in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3"
[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 23-01-2022 12:59 ]
Pakketje 1:
2022-01-07 16:41 Arrive at destination country
2022-01-02 09:32 Arrive attransit country or district.
2022-01-02 02:37 Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege
2022-01-01 22:03 Import clearance success
Pakketje 2:
2022-01-20 01:24 Received payment
2022-01-19 22:17 The item is being processed by customs
2022-01-19 22:05 Send to STB
2022-01-19 22:04 The item has been processed in the country of destination
2022-01-18 17:37 The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
Beide hangen, zo te zien bij de douane. Beide uit China, onderste niet van Ali/etc. Daar kwamen kosten bij zoals ik al verwacht had. Allen gebeurd er niets meer.
2022-01-07 16:41 Arrive at destination country
2022-01-02 09:32 Arrive attransit country or district.
2022-01-02 02:37 Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege
2022-01-01 22:03 Import clearance success
Pakketje 2:
2022-01-20 01:24 Received payment
2022-01-19 22:17 The item is being processed by customs
2022-01-19 22:05 Send to STB
2022-01-19 22:04 The item has been processed in the country of destination
2022-01-18 17:37 The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
Beide hangen, zo te zien bij de douane. Beide uit China, onderste niet van Ali/etc. Daar kwamen kosten bij zoals ik al verwacht had. Allen gebeurd er niets meer.
Ook ik heb 2 pakketjes die al sinds de 19e op “Onderweg voor bezorging” staan.
Beide zijn AliExpress saver shipping.
Grappig is wel dat ik een spam mail had ontvangen dat ze de 19e s ochtends aan de deur zouden hebben gestaan.
Maar nadere inspectie van onze camerabeelden zei anders.
Grappig is wel dat ik een spam mail had ontvangen dat ze de 19e s ochtends aan de deur zouden hebben gestaan.
Die status is een beetje misleidend. Als er bij staat "Verzending met lokaal transportbedrijf", kan het nog wel een paar weken duren. Oudste pakket van mij met AliExpress Saver Shipping heeft vanaf 28-12 die status. Hetzelfde geldt voor Cainiaio. Er is geen touw aan vast te knopen hoe lang het duurt.Us3rNaMeD schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:35:
Ook ik heb 2 pakketjes die al sinds de 19e op “Onderweg voor bezorging” staan.
Ik heb voor het eerst sinds de nieuwe regels op 16 januari weer eens wat besteld. Op de 27e was het binnen. Na alle horrorverhalen hier over levertijden was ik blij verrast.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Het verschilt heel erg per product dat je besteld. Ik heb nu 3 producten in bestelling met bezorgdatum die gewijzigd is richting maart. Nu is het wel zo dat alle 3 de producten al bij de bezorgdienst in Nederland liggen. Het lijkt er dus op dat ze de boel gewoon laten liggen tot de uiteindelijke bezorgdatum naderbij komt. Ik vind dat maar een vreemde gang van zaken.Dwarlorf schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:34:
Ik heb voor het eerst sinds de nieuwe regels op 16 januari weer eens wat besteld. Op de 27e was het binnen. Na alle horrorverhalen hier over levertijden was ik blij verrast.
Andere dingen die ik besteld heb zijn gewoon binnen 2 weken binnen maar dat zijn dan ook de wat duurdere producten. De BTW en importheffingen etc. heb ik in de afgelopen jaren geen problemen mee gehad. Ook niet sinds de nieuwe regels. Waar ik trouwens kan kiezen voor verzending vanuit een van de distributiecentra hier in Europa doe ik dat wel. Het prijsverschil is vaak te klein om het risico voor extra kosten te proberen te vermijden.
:strip_exif()/f/image/C144HVbdIxlrqAVOx911F4rp.jpg?f=fotoalbum_large)
Hmm, mijn pakketje is aangekomen in NL, maar is geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij. Ben een regelmatige Ali-shopper, maar heb
dit nog nooit meegemaakt. Volgens 17Track is hij pre-advised aan postnl (vaak de eerste stap in de keten). Raar.
[ Voor 7% gewijzigd door Rnie op 01-02-2022 17:03 ]
wat een drama, ligt nog steeds bij PostNL 
2021-12-27 11:17 Onderweg voor bezorging,Verzending met lokaal transportbedrijf
2021-12-20 16:02 Aangekomen in het land van bestemming
2021-12-20 11:56 douane, Ingeklaard door de douane
2021-12-20 10:46 Het douane-inklaringsproces is gestart
2021-12-19 22:00 Vertrokken vanuit het land van herkomst
2021-12-08 13:28 Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij
2021-12-06 10:20 Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten
2021-12-06 09:53 Zending bij het magazijn in het land van herkomst
2021-11-30 21:50 Zending verzonden
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Ik heb afgelopen week nog een zending binnengekregen die ook sinds 27 december niets meer had gedaan.paulhekje schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:04:
wat een drama, ligt nog steeds bij PostNL
Maar gisteren ook een zending die blijkbaar via Zwitserland is gegaan en waar met pen "Holland" op geschreven stond. Die was dus blijkbaar eerst naar het verkeerde land gegaan.
Vooral de wat grotere dingen komen nog wel snel aan, maar voor een aantal kleine dingen is het bijna niet leuk meer. Is er eigenlijk al eens ooit iets of iemand in gedoken hoe dat nu eigenlijk precies in zijn werk gaat? Want het lijkt een heel ondoorzichtig proces waarbij ik soms het idee heb dat het moedwillig wordt tegengewerkt.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Weet alleen dat mijn kleine pakketjes die 'Onderweg voor bezorging,Verzending met lokaal transportbedrijf' al sinds 15-12 deze status hebben.
Of dit nu aan postnl ligt die ze in het magazijn bewaart of dat ze dan nog weken in Luik liggen weet ik niet.
Of dit nu aan postnl ligt die ze in het magazijn bewaart of dat ze dan nog weken in Luik liggen weet ik niet.
Dat is inderdaad grappig om te weten. Ik heb toevallig jaren geleden een onderzoekje gedaan door enkele weken lang verspreid achter elkaar steeds pakketjes te bestellen op Aliexpress. Ik heb destijds wat van mijn bevindingen gedeeld in dit topic, waarschijnlijk is dat nog wel te vinden.Metalfreak schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:09:
Is er eigenlijk al eens ooit iets of iemand in gedoken hoe dat nu eigenlijk precies in zijn werk gaat? Want het lijkt een heel ondoorzichtig proces waarbij ik soms het idee heb dat het moedwillig wordt tegengewerkt.
Door het volgen van de exacte status van elk trackingnummer kon ik zien dat er maar af en toe een vrachtwagen pakketjes van Luik naar Nederland bracht. Je kon overduidelijk zien dat ze in Luik het LIFO systeem gebruiken: pakketjes die net van het vliegtuig kwamen, gingen direct mee in de vrachtwagen, maar pakketjes die dan al lang in de loods lagen moesten meestal nog weken langer in Luik blijven wachten.
Wat je zag is dat direct na binnenkomt in Nederland de meest verdachte pakketjes er uit gepikt werden voor een wat intensievere douanecontrole. De andere pakketjes kwamen in 3 parallelle queues terecht waarin beoordeeld werd of en hoeveel ik moest betalen. Een week later waren het maar 2 queues dus vermoedelijk was een van de gespecialiseerde PostNL medewerkers die week op vakantie (dit speelt in de zomer).
Aan het eind van dat jaar hebben ze in een dag of 3 ineens de complete backlog die in Luik lag weggewerkt! Ik vermoed dat PostNL extra workforce ingehuurd had vanwege verwachte decemberdrukte en dat ze die toen ook even voor China-pakketten ingezet hebben. Wat niet iedereen weet is dat het jaarlijkse volume Aliexpress pakketten eigenlijk maar klein is ten opzichte van het totale aantal pakketten dat PostNL bezorgt.
De informatie van toen is nu niet meer direct bruikbaar, want elk bedrijf kan op elk moment dat ze willen hun processen aanpassen en in de praktijk zie je dat het gebruik van statuscodes wel eens verandert.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Heb ik ook met AliExpress Saver Shipping. Duurt erg lang. Bestel al jaren uit China, maar dit is de eerste keer dat ik zo lang moet wachten. Ik kies bewust voor AliExpress Saver Shipping, omdat het normaal gesproken relatief snel gaat.kinkymen schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:14:
Weet alleen dat mijn kleine pakketjes die 'Onderweg voor bezorging,Verzending met lokaal transportbedrijf' al sinds 15-12 deze status hebben.
AliExpress Standard Shipping is ook trager, maar dat komt vooral door de feestdagen in China denk ik. Ik verwacht het pakket binnen een week als het in Nederland gearriveerd is.
Ik heb ook 3 pakketjes die al een paar weken bij de delivery company liggen en maar niet bezorgd worden. Dit lijkt bij de goedkope verzending zo'n beetje de standaard te worden. Geen idee waarom je dat zou willen doen want de berg pakketjes die je moet bezorgen wordt daardoor alleen maar groter.kinkymen schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:14:
Ik heb een usb kabel besteld maar heb nu een nogal raar verloop van het pakketje:
Iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Held by Custom 2022-02-16 07:47 Arrival at Processing Center (Country code: NL) 2022-02-01 10:02 Held by Custom 2022-02-01 10:01 Arrival at Processing Center (Country code: NL) 2022-01-29 16:57 Held by Custom 2022-01-29 16:56 Arrival at Processing Center (Country code: NL) 2022-01-29 16:40 Arrival at Destination Post (Country: NL) 2022-01-25 23:30 Despatched to overseas (Country code: NL) 2022-01-25 12:15 |
Heb ook een pakket dat sinds 3 februari op 'Arrive at destination country' staat. Liege route uiteraard..
Ik heb ook al pakketjes die ik veel later besteld heb al wel binnen, die zijn direct van China naar PostNL gegaan, had ik in 7 dagen binnen!
Die zending had ook allemaal statussen die ik normaal niet zie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/LTcLMZyLRuDubmU7hnh9NyBR.png?f=user_large)
Liege is een ramp, hoop snel m'n andere pakket (een combined shipping) binnen te krijgen.
Ik heb ook al pakketjes die ik veel later besteld heb al wel binnen, die zijn direct van China naar PostNL gegaan, had ik in 7 dagen binnen!
Die zending had ook allemaal statussen die ik normaal niet zie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/LTcLMZyLRuDubmU7hnh9NyBR.png?f=user_large)
Liege is een ramp, hoop snel m'n andere pakket (een combined shipping) binnen te krijgen.
In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex
Hier met AliExpress standaard shipping nog trager maar nieuwe pakketten komen gewoon snel.visie schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:58:
Ik heb een usb kabel besteld maar heb nu een nogal raar verloop van het pakketje:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Held by Custom 2022-02-16 07:47 Arrival at Processing Center (Country code: NL) 2022-02-01 10:02 Held by Custom 2022-02-01 10:01 Arrival at Processing Center (Country code: NL) 2022-01-29 16:57 Held by Custom 2022-01-29 16:56 Arrival at Processing Center (Country code: NL) 2022-01-29 16:40 Arrival at Destination Post (Country: NL) 2022-01-25 23:30 Despatched to overseas (Country code: NL) 2022-01-25 12:15
12-12-2021 13:49 Item has been cleared by customs NETHERLANDS
12-12-2021 13:47 The item has been processed in the country of destination
12-12-2021 13:43 Item is cleared by customs
12-12-2021 13:43 Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
12-12-2021 13:20 The shipment is handed over in bulk final acceptance of the item to be confirmed
10-12-2021 05:09 Pre-declaration of the item has been received by customs
10-12-2021 04:56 The item is ready for shipment
10-12-2021 03:55 The item is pre-advised to PostNL
Weet iemand wat hier aan het hand is?
Weg
Nu ook een leuke race, twee pakketjes, 1 uit HK, de ander uit Japan, beide dezelfde dag verzonden, ben benieuwd of we verschil gaan zien in de tijd dat het bij PostNL doorbrengt.
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Arrive at destination country
2022-01-18 16:35:35
Arrive attransit country or district.
2022-01-06 02:43:37
-Liege-Linehaul Arrival
2022-01-05 23:50:00
Import clearance success
2022-01-05 19:11:08
Import clearance start
2022-01-05 18:00:11
Hand over to airline
2022-01-04 22:00:00
Export clearance success
2022-01-03 17:49:38
Received by line-haul
2022-01-01 21:58:23
Outbound in sorting center
2022-01-01 18:30:06
Inbound in sorting center
2022-01-01 02:31:59
Accepted by carrier
2021-12-31 17:19:01
Hier ook heel lang aan het wachten
31-12 besteld.
05-01 in liege en sinds 18-01 bij Postnl
Staat ook ff in de Postnl app.
2022-01-18 16:35:35
2022-01-06 02:43:37
-Liege-Linehaul Arrival
2022-01-05 23:50:00
Import clearance success
2022-01-05 19:11:08
Import clearance start
2022-01-05 18:00:11
Hand over to airline
2022-01-04 22:00:00
Export clearance success
2022-01-03 17:49:38
Received by line-haul
2022-01-01 21:58:23
Outbound in sorting center
2022-01-01 18:30:06
Inbound in sorting center
2022-01-01 02:31:59
Accepted by carrier
2021-12-31 17:19:01
Hier ook heel lang aan het wachten
31-12 besteld.
05-01 in liege en sinds 18-01 bij Postnl
Staat ook ff in de Postnl app.
Vermoedelijk niet. Ik heb een EMS pakket uit Japan dat nu al tien dagen bij de afdeling inklaring van PostNL ligt.tripel7 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:05:
Nu ook een leuke race, twee pakketjes, 1 uit HK, de ander uit Japan, beide dezelfde dag verzonden, ben benieuwd of we verschil gaan zien in de tijd dat het bij PostNL doorbrengt.
Dat is even lang als de reis Japan-NL (pakket is ietwat oversized, die doen er langer over...).
[ Voor 11% gewijzigd door Amphiebietje op 17-02-2022 08:29 ]
De supertrage verzending lijkt vooral te gebeuren bij verzending met Cainiao Super Economy Global verzendingen. En helaas heb je vaak geen keuze om een andere verzendmethode te kiezen.
Nu net afgelopen vrijdag 18 en zaterdag 19 februari twee van mijn drie pakketjes mogen ontvangen. Nog één te gaan.
Nu net afgelopen vrijdag 18 en zaterdag 19 februari twee van mijn drie pakketjes mogen ontvangen. Nog één te gaan.
[ Voor 24% gewijzigd door sjaool op 21-02-2022 00:59 ]
Bestelling met 10-day delivery waarbij het op 24 februari bezorgd zou worden heeft vandaag als status 'Received by line-haul'
Mijn ervaring is dat het meestal nog 5 a 10 dagen duurt tussen Received by line-haul en bezorging.
Is een bezorging op 24 februari nog haalbaar?
Mijn ervaring is dat het meestal nog 5 a 10 dagen duurt tussen Received by line-haul en bezorging.
Is een bezorging op 24 februari nog haalbaar?
GoT, You have to love it!
Mijn 1e pakketje van mijn bericht een pagina of 2 geleden is binnen.
Een labeltje op het pakket geeft meteen de verklaring waarom het zo lang duurt: het pakket is langs vilnius geweest.
Misschien een goedkoper punt om Europa binnen te komen?
Hopelijk volgt de 2e binnen een paar dagen!
Een labeltje op het pakket geeft meteen de verklaring waarom het zo lang duurt: het pakket is langs vilnius geweest.
Misschien een goedkoper punt om Europa binnen te komen?
Hopelijk volgt de 2e binnen een paar dagen!
Lithuania is goedkoper dan west-europese landen qua opslag- en personeelskosten.
Mijn 10-day delivery waarbij het op 24 februari bezorgd zou worden is vandaag pas aangekomen in Luik Belgie en het moet nog naar Nederland.
Mijn 10-day delivery waarbij het op 24 februari bezorgd zou worden is vandaag pas aangekomen in Luik Belgie en het moet nog naar Nederland.

[ Voor 9% gewijzigd door Lisadr op 25-02-2022 02:02 ]
Dat viel mij ook op. De pakketjes die uitzonderlijk lang onderweg bleken te zijn kwamen allemaal via Litouwen.Lisadr schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 02:02:
Lithuania is goedkoper dan west-europese landen qua opslag- en personeelskosten.
Het lijkt nog altijd niet lekker te gaan met het pakketje wat ik ondertussen ruim 3 maanden geleden bestelde:Audiowaste schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:32:
[...]
Ik bestelde op 19 november iets bij MECOOL, de laatste status is nu:
23 Nov 2021 16:29 Handed over to the carrier for transportation Zhengzhou, Henan
Het lijkt er dus inderdaad op dat de pakjes lang in China blijven hangen, tenzij een koerier te voet onderweg is vanuit China.
2022-02-23 13:11 - Delivered to overseas import customs
2022-02-23 13:10 - Arrive at the Mailing Places Processing Center
2022-01-26 07:41 - Delivered to overseas import customs
2022-01-26 07:40 - Arrive at the Mailing Places Processing Center
2022-01-21 11:00 - Overseas import customs retention awaits inspection
2022-01-21 11:00 - Delivered to overseas import customs
2022-01-21 10:47 - Delivered to overseas import customs
2022-01-21 10:46 - Arrive at the Mailing Places Processing Center
Ondertussen heeft het al vier keer de status "Delivered to overseas import customs" gekregen.
Waar is je pakket nu? heb ook 10 day delivery en is gisteravond aangekomen in Luik.Lisadr schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 02:02:
Zaterdag bezorgd. Van Luik naar mijn voordeur duurde 1 dag. 10-dagen werd 12-dagen.leo.fx schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:55:
[...]
Waar is je pakket nu? heb ook 10 day delivery en is gisteravond aangekomen in Luik.
Had je er een bericht van gekregen via PostNL? Of was het gewoon de volgende dag bezorgd zonder enige melding?Lisadr schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:17:
[...]
Zaterdag bezorgd. Van Luik naar mijn voordeur duurde 1 dag. 10-dagen werd 12-dagen.
PostNL heeft mij nog nooit een bericht gestuurd voor levering vanuit Chinese shops.leo.fx schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:52:
[...]
Had je er een bericht van gekregen via PostNL? Of was het gewoon de volgende dag bezorgd zonder enige melding?
Ik gebuik https://parcelsapp.com/en/shops/aliexpress voor tracking. Zodra het in Nederland is gebruik ik https://tracking.postnl.nl/track-and-trace/
Naar mijn weten is het Chinese nieuwjaargebeuren/feest toch al lang voorbij?
Want spullen die ik besteld heb op 18 februari zijn nog steeds niet verzonden. Of wachten de Chinezen nou ook met doorsturen vanwege alle ellende in en rond Oekraïne?
Want spullen die ik besteld heb op 18 februari zijn nog steeds niet verzonden. Of wachten de Chinezen nou ook met doorsturen vanwege alle ellende in en rond Oekraïne?
Ik heb spullen op 22 februari besteld met 10-day delivery en ze zijn op 23 februari verstuurd en zijn momenteel nog in China.
Er vliegen minder vliegtuigen naar Europa en ze doen er langer over omdat veel vliegmaatschappijen niet over Rusland mogen vliegen.
Jouw bestelling van 18 februari kan langer duren, maar als het na 10 dagen nog niet is verstuurd zou ik contact opnemen met de verkoper.
Er vliegen minder vliegtuigen naar Europa en ze doen er langer over omdat veel vliegmaatschappijen niet over Rusland mogen vliegen.
Jouw bestelling van 18 februari kan langer duren, maar als het na 10 dagen nog niet is verstuurd zou ik contact opnemen met de verkoper.
19 februari besteld en 10 day delivery.
Bestelling nog in China.
Bestelling nog in China.
:fill(white):strip_exif()/f/image/8wzFJT1b8TmEbRrV32IMpAFD.png?f=user_large)
Hier mis een aantal pakketjes met NL nummers die eind december zijn besteld.
Volgens de tracking zijn die in Nederland, maar ik denk dat deze verloren zijn bij PostNL of in Luik.
De LS nummers zijn ook trager aan het worden. Een aantal die besteld zijn eind januari zijn pas gisteren met het vliegtuig meegegaan en hebben heel lang in het sorteercentrum gelegen.
Volgens de tracking zijn die in Nederland, maar ik denk dat deze verloren zijn bij PostNL of in Luik.
De LS nummers zijn ook trager aan het worden. Een aantal die besteld zijn eind januari zijn pas gisteren met het vliegtuig meegegaan en hebben heel lang in het sorteercentrum gelegen.
LS nummers zijn inderdaad veel trager. Had 16 februari iets besteld van onder de 10 euro, was ook 10 day delivery. Na 10 kalenderdagen (26 februari) is het pas aangekomen in Luik, en sinds 28 februari "Pre-declaration of the item has been received by customs". Het is nu 2 weken geweest en nog steeds geen beweging erin. Weet niet eens of het nog in Luik ligt...
Cainiao Tracking:
Liege-Linehaul Arrival 2022-02-26 20:04:00
Hand over to airline 2022-02-25 22:00:00
Export clearance success 2022-02-22 08:56:21
Received by line-haul 2022-02-20 19:43:38
Outbound in sorting center 2022-02-20 17:02:01
Inbound in sorting center 2022-02-20 06:00:42
Accepted by carrier 2022-02-20 05:30:42
PostNL International Tracking:
28-02-2022 10:44 Pre-declaration of the item has been received by customs
28-02-2022 09:10 The item is ready for shipment
26-02-2022 02:55 The item is pre-advised to PostNL
Cainiao Tracking:
Liege-Linehaul Arrival 2022-02-26 20:04:00
Hand over to airline 2022-02-25 22:00:00
Export clearance success 2022-02-22 08:56:21
Received by line-haul 2022-02-20 19:43:38
Outbound in sorting center 2022-02-20 17:02:01
Inbound in sorting center 2022-02-20 06:00:42
Accepted by carrier 2022-02-20 05:30:42
PostNL International Tracking:
28-02-2022 10:44 Pre-declaration of the item has been received by customs
28-02-2022 09:10 The item is ready for shipment
26-02-2022 02:55 The item is pre-advised to PostNL
Waar staat LS voor?Simbob schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:44:
Liege ...
/swalterworld schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:43:
Waar staat LS voor?
Langzaam Sorteren
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Aan de andere kant had ik ook iets van 3 euro zonder tracking dat twee weken geleden pas verstuurd was en nu vandaag al is aangekomen.
Vorige week had ik een combined delivery waarbij het helemaal fout was gegaan. Het zouden twee pakketjes zijn, dat klopte ook, de ene was inderdaad voor mij, de andere was een damestruitje voor een mevrouw in Tsjechië... De custom deurmat die ik besteld had, is dus niet aangekomen en heb ik inmiddels wel het geld al van terug.
Vorige week had ik een combined delivery waarbij het helemaal fout was gegaan. Het zouden twee pakketjes zijn, dat klopte ook, de ene was inderdaad voor mij, de andere was een damestruitje voor een mevrouw in Tsjechië... De custom deurmat die ik besteld had, is dus niet aangekomen en heb ik inmiddels wel het geld al van terug.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Voor spullen uit Japan zag ik net dat voor alles wat geen briefpost is enkel nog surface mail beschikbaar is. Briefpost gaat wel per vliegtuig, maar capaciteit is in elkaar gestort.ehtweak schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:54:
Naar mijn weten is het Chinese nieuwjaargebeuren/feest toch al lang voorbij?
Bij mij ziet het er ook niet 'goed' uit. Wel geaccepteerd door vliegtuigmaatschappij, maar daar staat die al dagen op. Heb t idee dat die 10 dagen levering weinig meer inhoudt tegenwoordig en toch kies je er eerder voor, beetje voorliegen bijna.maasnet schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:04:
[Afbeelding]
Gaat het niet worden 10 daagse levering
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Yep, die van mij zit sinds 26 februari in Luik, is 15-16 dagen onderweg sinds bestelling. Als je pakket niet via luik gaat kan je het zelfs binnen de 10 dagen krijgen.Oekol schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:50:
[...]
Bij mij ziet het er ook niet 'goed' uit. Wel geaccepteerd door vliegtuigmaatschappij, maar daar staat die al dagen op. Heb t idee dat die 10 dagen levering weinig meer inhoudt tegenwoordig en toch kies je er eerder voor, beetje voorliegen bijna.
Leuk. Een wedstrijd.maasnet schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:04:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/DoFDovXRDFEiYpzRaC9Fg5Hw.jpg?f=fotoalbum_large)
hoi
Heeft iemand ooit achterhaald hoe vaak een vrachtwagen de pakketjes van Luik naar PostNL brengt? Is dat gewoon willekeurig of is daar een patroon in te zien?
Het is echt een drama met de pakketjes:
2022-02-09 11:56:20 [GMT+2]
Parcel outbound from transit facility
2022-02-03 11:14:40 [GMT+1]
2022-02-02 04:53:49 [GMT+1]
Received by line-haul
-Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege
2022-02-01 10:56:00 [GMT+1]
En deze:
2022-02-28 12:33:59 [GMT+2]
2022-02-21 09:58:00 [GMT+1]
2022-02-20 15:32:37 [GMT+1]
Import clearance success
2022-02-19 11:21:15 [GMT+1]
2022-02-19 10:39:00 [GMT+1]
Iemand die weet waar deze blijven hangen? Zijn allemaal combined delivery.
2022-02-09 11:56:20 [GMT+2]
2022-02-03 11:14:40 [GMT+1]
Received by line-haul
2022-02-01 10:56:00 [GMT+1]
En deze:
2022-02-28 12:33:59 [GMT+2]
2022-02-21 09:58:00 [GMT+1]
2022-02-20 15:32:37 [GMT+1]
Import clearance success
2022-02-19 11:21:15 [GMT+1]
2022-02-19 10:39:00 [GMT+1]
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)
Geen idee waar ze blijven hangen, maar ik heb ook een combined delivery die sinds 14 februari in het land van bestemming is maar nog niet bezorgd.CPM schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:17:
Het is echt een drama met de pakketjes:
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
PostNL heeft nog een container gevonden met oude pakketjes. Zojuist verscheen er in Mijn Post een pakketje die in januari al NL gearriveerd zou zijn.
Het is echt een drama met pakketjes uit China.
Ik heb redelijk wat bestelling staan, sommige zelfs met dure verzendkosten (grote dingen met waarden van rond de $500, met $100 verzendkosten en daarbij nog btw en invoerkosten).
Alles (van ali paar euro bestellingen tot de grote dingen) zijn allemaal handover to airline of left the airport sorting, en daarna stil. Normaal duurde de airline ongeveer 1 dag, soms minder, nu al 6 dagen geen updates.
Maakte ze zoveel gebruik van Europese vluchten? (Ivm vliegverbod boven Rusland)
Ik heb redelijk wat bestelling staan, sommige zelfs met dure verzendkosten (grote dingen met waarden van rond de $500, met $100 verzendkosten en daarbij nog btw en invoerkosten).
Alles (van ali paar euro bestellingen tot de grote dingen) zijn allemaal handover to airline of left the airport sorting, en daarna stil. Normaal duurde de airline ongeveer 1 dag, soms minder, nu al 6 dagen geen updates.
Hier hetzelfde met een pakketje met 10 dagen "gegarandeerde" levering. Zou uiterlijk gisteren moeten komen, maar is 26 februari aan de luchtvaartmaatschappij overgedragen en sindsdien is het stil. Wel heb ik daardoor dus nu een whopping $1,00 coupon gekregen als compensatie, maar ik heb liever mijn pakketje.
China heeft officieel de kant van Rusland gekozen. Zeg maar gedag tegen je pakketjes. Vraag is of je uberhaupt daar nog moet gaan bestellen.badnews.nl schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:26:
Het is echt een drama met pakketjes uit China.
Daarvoor is een ander topic hier op Tweakers.kinkymen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:07:
[...]
China heeft officieel de kant van Rusland gekozen. Zeg maar gedag tegen je pakketjes. Vraag is of je uberhaupt daar nog moet gaan bestellen.
Maar kleine pakketjes schijnen ineens in NL te arriveren, de grote bestellingen (geen ali spul, maar shipments via dhl/dpd/ups) lopen veel vertraging op.
Onzin die pakjes komen heus wel alleen met wat vertraging.kinkymen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:07:
[...]
Zeg maar gedag tegen je pakketjes. Vraag is of je uberhaupt daar nog moet gaan bestellen.
/f/image/FQgPV1TlV7aBU7cFkzCT8QXE.png?f=fotoalbum_large)
Eergisteren kwam een pakket van shein met DHL wel gewoon na een week. Bij mij is het vooral een ramp met AliExpress "10 Day delivery".
[ Voor 3% gewijzigd door New Yorker op 10-03-2022 00:09 ]
Weg
Klopt!New Yorker schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 00:07:
Eergisteren kwam een pakket van shein met DHL wel gewoon na een week. Bij mij is het vooral een ramp met AliExpress "10 Day delivery".
10 Day delivery kunnen ze op dit moment niet meer waarmaken.
Het irritante is ook dat een pakketje dat ik later heb besteld zonder 10 day delivery nu inmiddels wel al in het land is en bij mijn 10 day delivery pakketje is de laatste status dat het geaccepteerd is door de luchtvaartmaatschappij.maasnet schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:30:
[...]
Klopt!
10 Day delivery kunnen ze op dit moment niet meer waarmaken.
Vandaag bezorgd!maasnet schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:04:
[Afbeelding]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik heb een pakketje uit China (via AliExpress shipping) die via Luik op 22 februari is aangekomen in Nederland, maar nog niet is bezorgt.
https://packageradar.com/...o/tracking/NL000033711462
PostNL kan het pakketje niet vinden door het AliExpress TT.
Iemand enig idee waar mijn pakketje ergens uithangt? en wat ik het beste kan doen ?
Iemand enig idee waar mijn pakketje ergens uithangt? en wat ik het beste kan doen ?
Je zult gewoon moeten wachten.pandit schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:55:
Ik heb een pakketje uit China (via AliExpress shipping) die via Luik op 22 februari is aangekomen in Nederland, maar nog niet is bezorgt.
Die van mij liggen sinds 14-01 al in Luik.
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)
Mijn pakketje heeft Luik al verlaten, laatste status is:CPM schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:06:
[...]
Je zult gewoon moeten wachten.
Die van mij liggen sinds 14-01 al in Luik.
Imported to the country of destination
Aliexpress Standard Shipping
voorheen had ik het pakketje dan de volgende dag in huis.
Nu niet, nu ligt die onderaan de stapel. Samen met nog twee pakketjes van mijpandit schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:08:
voorheen had ik het pakketje dan de volgende dag in huis.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Gedeelde smart is halve smart. het was maar vijf euro, maar toch. afwachten maar, bedankt voor de reactie.LordSinclair schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:11:
[...]
Nu niet, nu ligt die onderaan de stapel. Samen met nog twee pakketjes van mij
2022-02-23 13:11 China Post Item Presented to Customs
2022-02-23 13:10 China Post Arrival at Processing Center
2022-01-26 07:41 China Post Item Presented to Customs
2022-01-26 07:40 China Post Arrival at Processing Center
2022-01-21 11:00 China Post Item Presented to Customs
2022-01-21 10:46 China Post Arrival at Processing Center
Iemand dit al eens meegemaakt dat een pakketje drie keer wordt aangeboden bij de douane?
2022-02-23 13:10 China Post Arrival at Processing Center
2022-01-26 07:41 China Post Item Presented to Customs
2022-01-26 07:40 China Post Arrival at Processing Center
2022-01-21 11:00 China Post Item Presented to Customs
2022-01-21 10:46 China Post Arrival at Processing Center
Iemand dit al eens meegemaakt dat een pakketje drie keer wordt aangeboden bij de douane?
Het trackingnummer lijkt niet op Aliexpress Standard Shipping maar op 1 van de Cainiao Super xxxxxxxx methodes.pandit schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:55:
Aliexpress Standard Shipping nummers zijn in het formaat LSxxxxxxxxxxxxNL. Die NLxxxxxxxxxxx nummers kunnen soms weken blijven liggen bij PostNL. Die worden door de postbode bezorgd ipv de pakketbezorger en komen dus ook niet tevoorschijn in je PostNL app als pakketje.
Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.