China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 56 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 22:03
In juli had ik iets besteld met Aliexpress standard shipping. Product werd verzonden en de laatste update was “inbound in sorting center”. Pakketje was dus ergens in een sorteercentrum in China. Bijna 2 maanden verder en geen update van de tracking meer gehad. Dus ik beschouwde het al als verloren.

Vandaag kwam de pakketbezorger een ander pakketje brengen maar ipv van 1 pakketje gaf hij mij 2 pakketjes. Blijkt het 2de pakketje mijn “verloren” pakketje te zijn die opeens uit het niets opduikt :')

Tot op heden is de Aliexpress tracking nog steeds “inbound in sorting center”. Het pakketje staat blijkbaar wel in het PostNL systeem nu ik er op zoek.

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
PostNL gaat een onderzoek instellen nu het meer dan 30 dagen duurt

Let me share my screen...

Verwijderd

Volgens mij heb je twee scenarios. Komt het op Liege binnen dan ben je de sigaar. Anders kan het verassend snel in huis zijn.

Iemand al erachter of er een manier is om Liege te vermijden?

• Aviv1
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:50:
Volgens mij heb je twee scenarios. Komt het op Liege binnen dan ben je de sigaar. Anders kan het verassend snel in huis zijn.

Eisen dat de verzender via DHL verzendt. #boycotpostnl

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:22

AliExpress Saver Shipping gaat via Budapest.

Yaha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-08 12:45

Luik hoeft niet altijd slecht te zijn. Ik heb laatst in 6 dagen mijn pakket binnen gekregen, vanuit China naar Luik naar Arnhem. (7 dagen vanaf bestellen). (aliexpress standard shipping)

https://global.cainiao.co...&mailNoList=LT848258317NL

[ Voor 12% gewijzigd door -Bas op 17-09-2021 10:30 ]

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-11-2024

Ali Standaard Shipping gaat toch (vrijwel) altijd via Luik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 19:58
Niet altijd. Voor BE heb ik de tijd dat het de laatste tijd vaak via BruCargo gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
JohnBlutarski schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:35:
[...]

Ali Standaard Shipping gaat toch (vrijwel) altijd via Luik?
Bij mij wel en ook Ali saver shipping en Cainiao global economy ook. Wel toevallig 1 bestelling via 'sellers shipping method'. Die ging via Bpost (Bru) naar PostNL toe maar het gros wat ik bestel gaat meestal via Luik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Even een vraag met betrekking tot de gecombineerde levering.

Ik heb nu 1 artikel die normaal gesproken 11 oktober wordt geleverd en 5 kleine artikelen die 16 november normaal gesproken zouden worden geleverd. Ik kan van de 6 een gecombineerde levering maken. Geldt dan de snelste levertijd als leidend? Maw krijg ik dan alle artikelen (om en nabij) 11 oktober? Of krijg ik die van 11 oktober juist later? Iemand al getest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
Xtince schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:13:
Even een vraag met betrekking tot de gecombineerde levering.

Ik heb nu 1 artikel die normaal gesproken 11 oktober wordt geleverd en 5 kleine artikelen die 16 november normaal gesproken zouden worden geleverd. Ik kan van de 6 een gecombineerde levering maken. Geldt dan de snelste levertijd als leidend? Maw krijg ik dan alle artikelen (om en nabij) 11 oktober? Of krijg ik die van 11 oktober juist later? Iemand al getest?
Jouw gecombineerde zending krijgt een eigen trackingnummer met een eigen levertijd. Het kan eerder worden maar ook later dan de verwachte leverdata die je hebt aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
dcell schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:19:
[...]

Jouw gecombineerde zending krijgt een eigen trackingnummer met een eigen levertijd. Het kan eerder worden maar ook later dan de verwachte leverdata die je hebt aangegeven.
Hmm helder, dus geen risico nemen als je perse iets “snel” wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinkymen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-07-2024
Mijn huidige situatie:
Pakket via Aliexpress standard shipping vanaf verzending binnen 8 dagen thuis.
Pakket via Cainiao Super Economy Global binnen 8 dagen op 'Verzending met lokaal transportbedrijf' en die status heeft hij nu al 20 dagen.

• Mercury42
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik zit naar de status te kijken van een pakketje dat ik bij AliExpress heb besteld en nu zie ik het volgende: uitgaande fout in sorteercentrum
Ook staat er verzendorder wijzigen. Het pakketje is nog in China. Wie heeft dit eerder gezien of meegemaakt met een pakketje? Wordt het pakketje wel gewoon bezorgd?

• Aviv1
onderzoek ruim een week terug gestart en ze zouden mij binnen 5 werkdagen informeren, niks gehoord van die losers.

Vandaag weer gebeld, ze gaan mij nu binnen 3 werkdagen contacteren. Geloof je het zelf nog?

Ik heb voorgesteld mijn pakket zelf op te halen aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16
Aviv1 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 02:07:
PostNL gaat een onderzoek instellen nu het meer dan 30 dagen duurt
Verwacht daar niet te veel van. Bij mij was het, er kwam niets uit ga maar bij de verzender vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Aviv1 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:28:
onderzoek ruim een week terug gestart en ze zouden mij binnen 5 werkdagen informeren, niks gehoord van die losers.

Vandaag weer gebeld, ze gaan mij nu binnen 3 werkdagen contacteren. Geloof je het zelf nog?

Ik heb voorgesteld mijn pakket zelf op te halen aldaar.
Wie bel jij hiervoor, welk nummer? Wat zeiden ze toen je wilde zelf ophalen?

[ Voor 4% gewijzigd door pennywiser op 24-09-2021 12:44 ]

• Aviv1
Bizare uitkomst van het onderzoek. Inmiddels is mijn pakket "retour afzender". PostNL schrijft mij het volgende:
Hierbij informeer ik u over het resultaat van het onderzoek naar uw zending met barcode xx.

Uw zending is retour afzender.

Ik wil u adviseren contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing. De afzender kan conform de overeengekomen voorwaarden bij de eigen postorganisatie een onderzoek naar uw zending opstarten en u alvast een nieuwe zending toesturen. Dit zijn de Internationale gemaakte afspraken.

Ik kan me voorstellen dat de uitkomst van het onderzoek teleurstellend is. Mijn excuses hiervoor.

De reden dat ik u doorverwijs naar de afzender is omdat hij/zij heeft betaald voor verzending en eventuele verzekering. De afzender is dan ook de opdrachtgever van het pakket en kan verder onderzoek laten doen bij eigen postorganisatie. U als geadresseerde heeft geen recht op eventuele schadevergoeding.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en sluit bij deze het lopende dossier.
Dus als ik het goed begrijp, komt het pakket netjes aan land in NL, ingescand door PostNL en vervolgens schuiven ze het af op de afzender?? Moet toch niet gekker worden?

[ Voor 7% gewijzigd door Aviv1 op 29-09-2021 14:11 ]

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:25
Ik heb in september via DHGate wat besteld. Daar heb ik destijds 8,50 aan '
Goods and Services Tax' over afgedragen. Nu heeft de PostNL het pakket ontvangen, welke mij verzoekt om 7,96 aan inklaringskosten te betalen.

Weten jullie hoe ik bij PostNL kan aangeven dat ik deze al betaald heb?
Via de PostNL site krijg ik de optie om bezwaar aan te tekenen, maar dan moet ik eerst betalen. Is dat de enige optie?

[ Voor 16% gewijzigd door G33st op 30-09-2021 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 12:06
PostNL wil wel graag hun inklaringskosten zeg :+
13-07 het eerste mailtje gekregen
"We hebben u pakketje ontvangen! betaal de inklaringskosten en we sturen het naar u toe!"

Pakketje had een waarde van 50 cent... en had het niet eens echt meer nodig (apple airtag hoesje, later gegaan voor een Chipolo). Dus nee ga niet 6,75 betalen....

Tot 21-09 (dat is iets van 70 dagen lang?) élke dag een mailtje gekregen :D

• Waah
  • Laatst online: 12:06
G33st schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:01:
Ik heb in september via DHGate wat besteld. Daar heb ik destijds 8,50 aan '
Goods and Services Tax' over afgedragen. Nu heeft de PostNL het pakket ontvangen, welke mij verzoekt om 7,96 aan inklaringskosten te betalen.

Weten jullie hoe ik bij PostNL kan aangeven dat ik deze al betaald heb?
Via de PostNL site krijg ik de optie om bezwaar aan te tekenen, maar dan moet ik eerst betalen. Is dat de enige optie?
Jep, ze doen het op de overheids-tour: Eerst betalen, dan bezwaar aantekenen... Dan krijg je bij de gratie PostNL misschien ooit je geld terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08 19:53
Ik kreeg gisteren voor het eerst sinds de nieuwe regels een pakje uit China, een telefoonhoesje dat via Ebay besteld was en waarvoor ik de tax al betaald had. Waarde 8 euro. Het werd probleemloos door PostNL bezorgd, op het label stond niks waaruit op te maken viel of er al dan niet tax betaald was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 13:53
Iemand recent ervaring met wat grotere pakketten uit China die verzonden zijn met Express vervoerders (zoals DHL, UPS, Fedex)? Ik zit nu al 2 weken te wachten op een pakket wat met DHL verzonden is, de zending heeft al 2 weken lang geen pick-up scan gekregen. Volgens de verzender is het gigantisch druk en staan de pakketten in een warenhuis te wachten totdat DHL de achterstanden heeft weggewerkt. Helaas nu weer vakantie voor de Chinezen dus zal de komende 5 dagen ook niets mee gebeuren vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALOL
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19-10-2021
Hi,

Kan iemand mij helpen.
Ik heb een pakketje besteld met trackingnumber LV260190024CN.
Sinds 15 september staat deze op status: Guangzhou City, is geleverd aan de vervoerder transport.

Ook een ander pakketje van mij ligt al sinds 1,5 week vast op die status.
Iemand enig idee waarom dit blijft hangen? Normaal is het 1 a 2 dagen na deze status versprongen naar onderweg oid ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Aviv1 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:09:
Bizare uitkomst van het onderzoek. Inmiddels is mijn pakket "retour afzender". PostNL schrijft mij het volgende:

[...]

Dus als ik het goed begrijp, komt het pakket netjes aan land in NL, ingescand door PostNL en vervolgens schuiven ze het af op de afzender?? Moet toch niet gekker worden?
Hier ook nog steeds geen vooruitgang sinds juni/juli. Inmiddels meerdere pakketten. Het wordt te onbetrouwbaar om nog wat te bestellen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinkymen
Hier ook. Laatst bestelde pakketje via Cainiao Super Economy Global ligt al bijna een maand in Luik.
Alleen Aliexpress Standard Shipping gaat nog relatief snel, maar voor dingen onder de 5 euro is het toch meestal met de goedkope variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 12:49
ALOL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:46:
Hi,

Kan iemand mij helpen.
Sinds 15 september staat deze op status: Guangzhou City, is geleverd aan de vervoerder transport.

Iemand enig idee waarom dit blijft hangen? Normaal is het 1 a 2 dagen na deze status versprongen naar onderweg oid ..
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar mijn pakje ligt er nu ook 3 weken te wachten. Volgens de verstuurder is het een tekort aan vliegtuigen, waardoor het daar blijft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
ALOL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:46:
Hi,

Kan iemand mij helpen.

Same, andere datum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
StugIII schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 07:23:
[...]

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar mijn pakje ligt er nu ook 3 weken te wachten. Volgens de verstuurder is het een tekort aan vliegtuigen, waardoor het daar blijft liggen.
Alles duurt veel langer sinds een maand of wat. Vliegtuig tekort zou het kunnen verklaren? Maar ook de douane hier in NL houdt dingen abnormaal lang vast. Van mij ligt er al iets sinds juni/juli, denk niet dat ik het nog krijg.

[ Voor 14% gewijzigd door pennywiser op 13-10-2021 14:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justknowit
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-02-2022
Hier ook al een tijd aan het wachten.Geen idee hoe lang nog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8yaFRJKr24V8rdobRvCX1I5ms0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vdxtJee25SBuataQ6nb3NkUu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
justknowit schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:17:
Hier ook al een tijd aan het wachten.Geen idee hoe lang nog.
[Afbeelding]
Het ligt in Luik. Ik hoor van Postnl dat zaken ook teruggestuurd worden, maar ik heb het idee dat ze daar ook maar wat kakelen. Twitter DM gebruik ik om ze te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier ook 2 pakketjes die nog in Luik liggen sinds eind september. Ondanks dat het verzonden is met Cainaio duurde het maar 4 dagen na bestelling dat het in Luik lag. Maar sindsdien radiostilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 14:14
Er valt geen peil op te trekken, normaal gesproken lag het rond de twee weken op de deurmat. Nu ligt het al twee weken in luik. Ze zullen wel een extreem personeelstekort hebben of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 18:39

Ttje

"We shall never surrender"

Al een tijdje aan het wachten op een pakket, sinds deze in de EU is gaat het allemaal wat rapper.

Echter nu geeft onderstaande tracking het volgende aan, met er boven “ophalen”, betekent dit dat deze bij een ophaal punt ligt? PostNL kan/wil me niet verder helpen, terwijl het aannemelijk is dat deze nu in handen van PostNL ligt. Iemand verder ervaring met SF Express?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-s8riMHpkgiRJNPICid3RpNc67Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlhvDAupU7T8qtNRplYRFOB4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vandaag weer wat ontvangen, stond in de Ali app al sinds 24/9 op verzending met lokaal transportbedrijf.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
En dan zomaar weer 10 oktober iets besteld, vandaag binnen Ali Standard Shhipping.LT/NL

Andere dingen van mij zitten of in China vast of liggen hier al weken/maanden in Luik. Als het daar nog ligt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-08 23:04
grun93 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:15:
[...]

STB is een afkorting uit de logistieke wereld. In het engels klinkt het beter.
Maar dan is het dus op een containerschip geladen? Bij mijn pakketje stond dat het was aangekomen in het land van bestemming (Nederland) en 1 minuut na aankomst ‘Verstuur naar STB’. Het wordt toch niet per boot aan me bezorgd? :P

Ik las ook iets over een single transaction bond, wat te maken heeft met inklaringskosten.

[ Voor 9% gewijzigd door TheVivaldi op 03-11-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:02

sjaool

Every life should have 9 cats

ZeRoC00L schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:10:
Vandaag weer wat ontvangen, stond in de Ali app al sinds 24/9 op verzending met lokaal transportbedrijf.
Ik krijg het gevoel dat ze dat expres doen. Ik heb ook een pakketje dat al sinds 19 oktober door de custom clearance is maar de uiteindelijke verwachte ontvangstdatum bij de tracking staat op 21 november. Misschien dat ze op die manier een buffer opbouwen en pas die pakketjes tegen die tijd ook echt bezorgen. Het is niet de eerste keer dat dit bij een klein brievenbuspakketje van mij gebeurt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:12:
[...]

Maar dan is het dus op een containerschip geladen? Bij mijn pakketje stond dat het was aangekomen in het land van bestemming (Nederland) en 1 minuut na aankomst ‘Verstuur naar STB’. Het wordt toch niet per boot aan me bezorgd? :P

Ik las ook iets over een single transaction bond, wat te maken heeft met inklaringskosten.
Er staat nu “Awaiting payment from the recipient” dus inderdaad betekent STB meerdere dingen. Ik heb alleen nog geen briefje in de bus gehad met de kosten. Toen ik laatst iets uit Amerika ontving, kreeg ik wel zo'n briefje. Kan ik PostNL hierover bellen of zou de klantenservice ook niet weten hoe dat zit?

Edit: PostNL-klantenservice weet inderdaad niet hoe het precies zit. Moet maar even wat dagen afwachten, zeggen ze…

[ Voor 7% gewijzigd door TheVivaldi op 05-11-2021 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fettel
https://twitter.com/Offic...tatus/1457670443431776258

https://www.rtl.be/info/b...-qu-un-debut-1336358.aspx

Het nieuwe distributiecentrum van Cainiao is operationeel in Luik (officiële inhuldiging was vandaag).

[ Voor 48% gewijzigd door Fettel op 08-11-2021 14:12 ]

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 00:50
Ttje schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:56:
Al een tijdje aan het wachten op een pakket, sinds deze in de EU is gaat het allemaal wat rapper.

Echter nu geeft onderstaande tracking het volgende aan, met er boven “ophalen”, betekent dit dat deze bij een ophaal punt ligt? PostNL kan/wil me niet verder helpen, terwijl het aannemelijk is dat deze nu in handen van PostNL ligt. Iemand verder ervaring met SF Express?

[Afbeelding]
Nee. Betekent dat hij het bij een distributiepunt ligt. Gewoon even afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kinkymen
Fettel schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:48:
https://twitter.com/Offic...tatus/1457670443431776258

https://www.rtl.be/info/b...-qu-un-debut-1336358.aspx

Het nieuwe distributiecentrum van Cainiao is operationeel in Luik (officiële inhuldiging was vandaag).
30,000 sqm lees ik. Kunnen ze nog meer pakketen wekenlang daar in Luik laten liggen. Alles van Cainiao ligt bij mij minimaal 4 weken in Luik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:25:
[...]

Er staat nu “Awaiting payment from the recipient” dus inderdaad betekent STB meerdere dingen. Ik heb alleen nog geen briefje in de bus gehad met de kosten. Toen ik laatst iets uit Amerika ontving, kreeg ik wel zo'n briefje. Kan ik PostNL hierover bellen of zou de klantenservice ook niet weten hoe dat zit?

Edit: PostNL-klantenservice weet inderdaad niet hoe het precies zit. Moet maar even wat dagen afwachten, zeggen ze…
Nog altijd niks gehoord en bij PostNL weten ze niks. Lekkere afhandeling…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

kinkymen schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:20:
[...]

30,000 sqm lees ik. Kunnen ze nog meer pakketen wekenlang daar in Luik laten liggen. Alles van Cainiao ligt bij mij minimaal 4 weken in Luik
Dat zijn 3 hallen, voor een distributiecentrum niet enorm groot verder en je hebt toch echt je ruimte nodig voor de handling van je pakketten.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
kinkymen schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:20:
[...]

Van mij ook. Ook geheel stil op Parcelsapp en andere tracking. Tot gisteren, lag er opeens onaangekondigd een pakketje in de bus (met de reguliere post mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
vraagje,

Begin oktober 3 orders besteld op AE, en deze zijn samengevoegd.
Deze zouden (als ik het goed zie) 4 november aangekomen zijn in NL?

Eind oktober en 2 november ook 2 orders geplaatst welke ook zijn samengevoegd.
Deze zijn op 8 november aangekomen in NL, en is echter al geleverd op 11-11

Als ik nu bij postnl.nl kijk, zie ik beide pakketen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXeQ05YtFwHJ55wP9YfAc0vPE0g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rQT0vuoR41FTGtZXcLkVNNGL.png?f=fotoalbum_large

Iemand dit vaker mee gemaakt?
Heb juist de items van de 1e order het hardste "nodig" :)

[ Voor 9% gewijzigd door PurpleBlue op 15-11-2021 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:17
PurpleBlue schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:40:
vraagje,

Begin oktober 3 orders besteld op AE, en deze zijn samengevoegd.
Deze zouden (als ik het goed zie) 4 november aangekomen zijn in NL?

Eind oktober en 2 november ook 2 orders geplaatst welke ook zijn samengevoegd.
Deze zijn op 8 november aangekomen in NL, en is echter al geleverd op 11-11

Als ik nu bij postnl.nl kijk, zie ik beide pakketen

[Afbeelding]

Iemand dit vaker mee gemaakt?
Heb juist de items van de 1e order het hardste "nodig" :)
Ja hoor, heel normaal dat latere pakketjes eerdere pakketjes inhalen. Last in is first out in Luik.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinkymen
Bij mij gaan deze week 3 pakketten over de deadline van 2 maand levering. Volgens tracking maand in Luik gelegen en nu al 5 weken bij postnl. Als dit zo blijft bestel ik niets meer via Cainiao.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
kinkymen schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:36:
Bij mij gaan deze week 3 pakketten over de deadline van 2 maand levering. Volgens tracking maand in Luik gelegen en nu al 5 weken bij postnl. Als dit zo blijft bestel ik niets meer via Cainiao.
Ook andere vormen van shipping zorgen hier voor veel vertraging. Het is een chaos volgens mij, dingen van augustus deze week binnen, andere zaken wacht ik al maanden of weken op. Onbetrouwbaar is het momenteel.

• New Yorker
  • Niet online
Een deadline van mijn pakketje was eergisteren afgelopen en net wanneer ik een dispute wilde openen zag ik het op laatste dag in mijn Postnl app. Uiteindelijk bezorgd (2dag na afloop verzending time).

Weg

• PurpleBlue
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:12:
[...]

Ja hoor, heel normaal dat latere pakketjes eerdere pakketjes inhalen. Last in is first out in Luik.
Thanx, ik wacht af..

Vreemde manier van werken wel.
Leuk idee dat samenstellen van pakketten, maar 't wordt er naar mijn idee niet sneller van.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

pennywiser schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:03:
[...]

Ook andere vormen van shipping zorgen hier voor veel vertraging. Het is een chaos volgens mij, dingen van augustus deze week binnen, andere zaken wacht ik al maanden of weken op. Onbetrouwbaar is het momenteel.
Zou dat ook niet te maken hebben met de overgang naar het nieuwe warehouse in Luik? Dat een aantal zendingen tussen wal en schip zijn beland.

Ik heb ook een pakketje dat al sinds 28-10 op "Received by the delivery company" staat. Andere pakketjes die ik erna heb besteld zijn al binnen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 14:35
Iemand ervaring met dat een pakketje uit China (Hong Kong om specifiek te zijn) rejected is door douane en terug gestuurd word?
Het is geen AliExpres spul, en ook geen namaak, in het verleden vaker bij deze fabrikant besteld zonder problemen, en dat het nu zonder enige communicatie terug gestuurd word is wel vreemd, zat juist te wachten op de link om de btw heffing te betalen.
De track and trace link: https://www.4tracking.net/en/t/track?nums=EB003598628HK

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Vandaag een pakketje welke al bijna 5 maanden bij de douane lag mogen ontvangen. Dat biedt wel vertrouwen in dat je uiteindelijk wel alles ontvangt ook al duurt het achterlijk lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
*knip* Ik mis de connectie met China-shopping een beetje. Dit gaat om levering NL'se pakketten in België.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 22-11-2021 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-08 07:54
Sinds begin dit jaar (april / mei?) nog eens iets besteld bij Ali, meteen 2 artikels en van 2 verschillende verkopers. Waarde: 5 en 10 euro respectievelijk.

Blijkbaar ‘combined shipping’ gekregen en dit lijkt erg snel te gaan!

16/11 verzonden
23/11 het pakketje zou reeds in België zijn (waar ik woonachtig ben)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26jAtSJTsHyRIvhSSR5Vevlrda4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSzGzcQaLAzTP0j7Pb2yqqzj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 15:30

odan

The dark side is within all!

GigaPixels schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:53:
Sinds begin dit jaar (april / mei?) nog eens iets besteld bij Ali, meteen 2 artikels en van 2 verschillende verkopers. Waarde: 5 en 10 euro respectievelijk.

Blijkbaar ‘combined shipping’ gekregen en dit lijkt erg snel te gaan!

16/11 verzonden
23/11 het pakketje zou reeds in België zijn (waar ik woonachtig ben)

[Afbeelding]
Van china naar luik gaat meestal wel snel, maar van luik naar je huis kan daarna tussen een week en 2 maanden duren. dus wees nog niet te positief ;)

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
odan schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:33:
[...]

Van china naar luik gaat meestal wel snel, maar van luik naar je huis kan daarna tussen een week en 2 maanden duren. dus wees nog niet te positief ;)
Soms kan het ook weer snel gaan :)
13 en 14 dagen geleden 3 bestellingen gedaan en via AliExpress standard shipping verstuurd. En gisteren in een gecombineerde levering ontvangen. Waren geen 10-dagen levering artikelen en stond ook op de site aangegeven verwachte levering begin december.
Dus positief verrast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin013
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-08 22:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iltuhTBzBAHXbB0zpJhCHXcJsv8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MdOr2wNocBpGYOK30ZHSqre.jpg?f=fotoalbum_large Iemand dit ooit meegemaakt? Lange radiostilte van het pakket maar nu is hij ineens aangekomen in Budapest? Kan er hier niet iets over terugvinden, zelfs op internet niet..

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 08:10
Hier weer een pakketje dat erg lang duurt.

02-11 -Liege- Linehaul Arrival
02-11 Import Clearance success
11-11 Arrive at destination Country

En nu radiostilte..

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Na jaren weer wat gekocht op Ali rond Singles Day, kan ik mijn geduld weer op de proef stellen.

Mijn bestelling staat sinds 17-11 op outbound in sorting center. En verder niks. Hebben anderen ook dat hun bestelling China niet kan verlaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinkymen
Bij mij gaan deze week 3 pakketten over de deadline van 2 maand levering.
Het was weer geweldig. Op deze 3 pakketten een dispute geopend bij 3 verschillende verkopers. Als antwoord van alle 3 verkopers dat ik het pakketje bij de local post office moest ophalen en ze mij 0 euro retour gaven. Alle 3 voorstellen geweigerd. Aliexpress greep in en van alle 3 pakketjes geld terug gekregen. Het blijft een vreemd proces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breitsma
  • Laatst online: 25-03-2023
CR9 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:48:
Mijn bestelling staat sinds 17-11 op outbound in sorting center. En verder niks. Hebben anderen ook dat hun bestelling China niet kan verlaten?
Afgelopen zaterdag is een combined delivery bij mij aangekomen met 4 bestellingen van 10 en 11 november. Volgens de cainiao tracking kwam het 25-11 05:04 in Luik aan. Postnl kan dus wel snel als ze er voor betaald krijgen...

Er is nog 1 pakketje van 12 november en dat staat sinds 24-11 op 'Hand over to airline'.
Het lijkt wat langer dan normaal te duren voordat een pakketje het vliegtuig ingaat in plaats van dat het voornamelijk in Europa blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:06
Ik zit ook te wachten op een pakket vanuit Hong Kong, deze heeft sinds 14 november de status: NL, held by customs.

Uit ervaring weet ik dat als het pakket 2~3 dagen deze status heeft ik een brief of e-mail kan verwachten. Maar nog nooit meegemaakt dat de status 2 weken ongewijzigd blijft.

International parcel tracking kan het pakket nog niet vinden, dus het ligt echt bij de douane.

Maar als ik jullie berichten zo lees is bovenstaande geen uitzondering meer?

Achja als het uiteindelijk maar wordt bezorgd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripel7
Kelnarath schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:32:
Ik zit ook te wachten op een pakket vanuit Hong Kong, deze heeft sinds 14 november de status: NL, held by customs.

Uit ervaring weet ik dat als het pakket 2~3 dagen deze status heeft ik een brief of e-mail kan verwachten. Maar nog nooit meegemaakt dat de status 2 weken ongewijzigd blijft.

International parcel tracking kan het pakket nog niet vinden, dus het ligt echt bij de douane.

Maar als ik jullie berichten zo lees is bovenstaande geen uitzondering meer?

Achja als het uiteindelijk maar wordt bezorgd :-)
Ik heb laatste hetzelfde gehad, item is toen na een lange tijd retour gegaan Hong Kong, waar het vandaag aangekomen is, fabrikant is ermee bij het postkantoor geweest, die konden ook geen reden vinden waarom het geweigerd is in de documentatie , dus hij heeft nu opnieuw verzonden.
tripel7 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 02:00:
Iemand ervaring met dat een pakketje uit China (Hong Kong om specifiek te zijn) rejected is door douane en terug gestuurd word?
Het is geen AliExpres spul, en ook geen namaak, in het verleden vaker bij deze fabrikant besteld zonder problemen, en dat het nu zonder enige communicatie terug gestuurd word is wel vreemd, zat juist te wachten op de link om de btw heffing te betalen.
De track and trace link: https://www.4tracking.net/en/t/track?nums=EB003598628HK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yez
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-12-2021

Yez

Pakketje van Shein.

Verzonden op 19 november.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnsdUfEGyCXoYpZJ4vGTnwoZTxg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eirYA0FZ5EjmXsgIFwt5Gfqg.png?f=fotoalbum_largeVolgens DHL.com .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oz8KGTYuTHXx46L8uTOIBqdG4Lw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7FT8stO02rH9qEaYenPCf5DJ.png?f=fotoalbum_largeVolgens DHLParcel.nl .

Adresgegevens lijken niet lekker opgegeven te zijn. Maar waar is het pakketje nu gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:35
Sinds 11-11 20+ dingen besteld op Ali. Paar dingen die mij opvielen.
- Bestellingen die samengevoegd worden (combined shipping) worden nu ook verstuurd via AliExpress Saver Shipping met een NL0000xxxxxxxx code :'( Voorheen zag ik alleen AliExpress Standard Shipping
- Bestellingen met verschillende besteldata (kort na elkaar) worden samengevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Weer een keer voor AE Standard Shipping kunnen kiezen. Kost vaak toch best nog wat euro's, of uberhaupt niet mogelijk.

2 december besteld, vandaag geleverd. Mag ook wel na al die trage pakketjes die weken in Luik blijven liggen.
Ik vind het altijd mooi om te zien dat zoiets in een paar dagen de halve wereld over kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Cheesy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:37:

Ik vind het altijd mooi om te zien dat zoiets in een paar dagen de halve wereld over kan.
Het transport op zich is vaak het probleem niet.

Het lange 'verblijf' in een vaag overslagpunt vaak wel. Of voordat je bestelling überhaupt verstuurd wordt, of dat het nog wekenlang in Luik vakantie neemt. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMyrth
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-07 17:58
Ik zit hier vast verkeerd... maar ik wil weer eens een telefoon uit China proberen (heb ooit een Doogee gehad).
Toen kreeg ik na het lange wachten op mijn telefoon eerst een brief van de douane voor het invoeren van de telefoon én een boete omdat ik dit niet geregeld had.

Nu is mijn vraag: waar kan ik vinden hoe ik dit regel dan? Als ik een nieuwe telefoon bestel wil ik niet tegen hetzelfde probleem aanlopen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fresh2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-08 20:46

fresh2000

music freak

Onderstaande Ali-Express pakket staat al 11 weken op deze status.
PostNL gebeld, maar die ook niks want het pakket is nog niet aan hun overgedragen.
Verkoper wil niks doen, want het pakket is 'nog in transit'. Dispute door Ali-Express afgewezen, omdat ik een officieel document dien te overhandigen dat het pakket niet is bezorgd.

Hebben jullie iets vergelijkbaars meegemaakt? Misschien ideeën, tips? Bij voorbaat dank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYLrw_BEwBZodNtKnDN6R7I61VI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrROk5VGpaAroCuPnaZnIcb4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Laatst online: 12:54

Wvr

ik heb het idee dat die niet meer geleverd gaat worden!!

levering
Verzending met lokaal transportbedrijf
2021-11-24 20:09

Aangekomen in het land van bestemming

2021-11-24 10:46

Ingeklaard door de douane

2021-11-24 09:39

Het douane-inklaringsproces is gestart

2021-10-25 16:47

Vertrokken vanuit het land van herkomst

2021-10-07 08:35

Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij

2021-10-05 21:55

Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten

2021-10-05 04:41

Zending bij het magazijn in het land van herkomst

2021-10-05 04:11

Zending verzonden

2021-10-01 05:12

[China]Zending gereed voor verzending

[ Voor 6% gewijzigd door Wvr op 10-12-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
combined shipping is een uitkomst als er een of meerdere aankopen met als waarde één getalletje voor de komma en geselecteerde methode cainio samengevoegd worden bij een andere goedkope bestelling. Als je vijf producten besteld hebt a 40 EUR en ze worden allemaal ongevraagd samengevoegd dan verandert de situatie. Ik zit nu sinds november te wachten en het stond maar op collected in consolidated warehouse, momenteel nieuw pakketnummer en nog steeds in land van aankoop. Straks ben ik dit allemaal in één klap kwijt en ik heb niet om combined shipping gevraagd òf bijbetaald.

actualisatie 21-december, mijn bestellingen binnen gehad. Aankomst op Luik en verzending naar mijn deur ging ultimo rapido.. maar het probleem blijft dat het bijna drie weken in een sorteercentrum bleef liggen. Ik neem aan dat het ook bedoeld was om een duurder, kleiner product juist te beschermen tegen verlies e.d., maar intussen zat ik wel te nagelbijten. Dat het zo lang bleef liggen zonder dat ik voor samenvoeging van pakketten had gekozen daar had ik een slecht voorgevoel bij. Verkopers wilden neem ik aan op verzendkosten besparen, maar het is toch echt meer dan een maand geleden besteld. Er zaten onder meer kerstverlichting in voor mijn moeder dat hadden we eerder in huis willen hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Jarwo op 21-12-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Jarwo schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:21:
combined shipping is een uitkomst als er een of meerdere aankopen met als waarde één getalletje voor de komma en geselecteerde methode cainio samengevoegd worden bij een andere goedkope bestelling. Als je vijf producten besteld hebt a 40 EUR en ze worden allemaal ongevraagd samengevoegd dan verandert de situatie. Ik zit nu sinds november te wachten en het stond maar op collected in consolidated warehouse, momenteel nieuw pakketnummer en nog steeds in land van aankoop. Straks ben ik dit allemaal in één klap kwijt en ik heb niet om combined shipping gevraagd òf bijbetaald.
Vreemd, stond er niet combined shipment bij? Bij mij komen alle aliexpress shipping zaken allemaal in een andere levering binnen..

Echter heb ik nu (weer) iets voor. Paar zaken die ik sneller nodig heb bij elkaar genomen om combined shipping te kunnen hebben. 1 seller zegt nu dat hij niet kan leveren en vraagt om het item te cancellen.
Als ik de zaak uitleg via de chat snappen ze het natuurlijk weer niet.
Heb echt geen zin om te wachten op tochstrips die in maart binnenkomen ipv eind december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fettel
Luke-san schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:26:
[...]

Vreemd, stond er niet combined shipment bij? Bij mij komen alle aliexpress shipping zaken allemaal in een andere levering binnen..
Het combineren van AliExpress Standard Shipping lijkt een recente ontwikkeling. Met de komst van het nieuwe distributiecentrum in Luik lijkt men het hele proces verder te hebben geoptimaliseerd. Als afzender zag ik laatst ook Cainiao op het verzendlabel staan, terwijl dat voorheen altijd 4PX was.

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Nou nou ik weet niet of het de verkoper is of Aliexpress maar van een order die al een maand onderweg is met Aliexpress standard shipping is de 'delivery confirmation time' verlengd met 3 maanden. Ik kan pas mijn geld terugvragen ergens in maart volgend jaar als die niet aankomt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 05:42
vwtune schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:03:
Nadat ik de Douane heb gebeld en zij mij aangaven een mail te sturen naar BVA-IMEC
Heb je het e-mailadres van IMEC?
Mag ook per DM, zit met een pakket dat na betalen al 8 dagen bij IMEC ligt, wil ze ff mailen.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skypo2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-03 13:58
In het topic heb ik nog niets kunnen vinden over 'Geekbuying' (Chinese webshop). Hier heb ik 24 november een relatief duur product besteld, die vanuit Polen geleverd zou worden. 26 november is het pakket aangemeld bij DHL, en het zou binnen 2 - 7 business days geleverd worden. Ondertussen is er sinds 26 november echter niets gebeurd, DHL legt het probleem neer bij Geekbuying, Geekbuying bij DHL. Zijn er meer soortgelijke ervaringen? Zijn er tips over wat te doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aU1X26cVAPb2UifPu7EYWye81ss=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O4qfSFkkLLCmmgha9kmZg8XT.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breitsma
  • Laatst online: 25-03-2023
dcell schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:45:
Nou nou ik weet niet of het de verkoper is of Aliexpress maar van een order die al een maand onderweg is met Aliexpress standard shipping is de 'delivery confirmation time' verlengd met 3 maanden. Ik kan pas mijn geld terugvragen ergens in maart volgend jaar als die niet aankomt |:(
Ik had een combined delivery van 11-nov dat nog wel aangekomen is (in 16 dagen), maar een 12-nov pakje staat sinds 24-nov op 'Departed country of origin'. En daar staat nu deze header boven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRnbHED4LNDxB5y64urPpr1ZvDQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vGqLKN21T8WUM7FHygyeZnQI.png?f=user_large

Op 17track zie ik dat het aangemeld is bij de douane. De delivery confirmation time is op 10-dec gewijzigd naar 12-maart-2022.
Ik heb nog een ander pakketje van 29-nov en dat lijkt ook in limbo te zijn maar die kan ik ook op 17track (nog) niet vinden.

Het lijkt er op dat de pakjes in China al blijven hangen voordat ze het vliegtuig ingaan. Of ze versturen het nu per schip... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
breitsma schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:21:
[...]

Ik had een combined delivery van 11-nov dat nog wel aangekomen is (in 16 dagen), maar een 12-nov pakje staat sinds 24-nov op 'Departed country of origin'. En daar staat nu deze header boven:
[Afbeelding]

Op 17track zie ik dat het aangemeld is bij de douane. De delivery confirmation time is op 10-dec gewijzigd naar 12-maart-2022.
Ik heb nog een ander pakketje van 29-nov en dat lijkt ook in limbo te zijn maar die kan ik ook op 17track (nog) niet vinden.

Het lijkt er op dat de pakjes in China al blijven hangen voordat ze het vliegtuig ingaan. Of ze versturen het nu per schip... :?
Laatste info van mijn pakketje is "handover to airline" en daar staat ie al sinds 19 november op. Een pakketje dat later werd verstuurd is al lang en breed aangekomen. Die deed er maar een paar dagen over. Het blijft dus weer zeer onvoorspelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
breitsma schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:21:
[...]

[Afbeelding]

Ik bestelde op 19 november iets bij MECOOL, de laatste status is nu:
23 Nov 2021 16:29 Handed over to the carrier for transportation Zhengzhou, Henan

Het lijkt er dus inderdaad op dat de pakjes lang in China blijven hangen, tenzij een koerier te voet onderweg is vanuit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 31-08 22:28
Mijn 10 bestellingen op Ali zijn de pakketjes gecombineerd verzonden en zijn al in Luik liege linehaul beland, het is mijn eerste bestellingen weer na de veranderingen betreft de BTW.

Maar nu, zijn er extra kosten inklaring invoer douane etc. nu het is gecombineerd als 1 zending totale waarde iets meer dan €200, per bestelling gemiddeld €20,- op Ali.

Het zal vast wel hier ergens vermeld staan maar kon het niet zo gauw vinden, komen extra kosten er boven op wegens gecombineerde zending of is het puur geluk hebben.

Update 17-12

Pakketten uit China binnen vandaag alle 10 stuks vandaag als bundel gecombineerd binnen gekregen, geen extra kosten inklaring douane etc.

Totale verzending 14 dagen onderweg van dag 1 tot bestellen tot aan aflever adres, niet verkeert en vrij snel geleverd ondanks een gecombineerde verzending.

De track en trace is ook wat beter geworden meer info. ook de melding in de mail wat verbeterd dat was voor de BTW wel anders.

[ Voor 29% gewijzigd door J.E. Weinor op 17-12-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Postnl doet hier niet aan first in first out. 3 verschillende pakketten met AliExpress standaard shipping zitten al een week ergens in Nederland of België maar een vierde pakket ook met Ali shipping word wel gelijk bezorgd na 2 dagen na binnenkomst.

Het is stil na
12-12-2021 13:49 Item has been cleared by customs NETHERLANDS
12-12-2021 13:47 The item has been processed in the country of destination

[ Voor 23% gewijzigd door New Yorker op 20-12-2021 00:29 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 22:25
New Yorker schreef op maandag 20 december 2021 @ 00:26:
Postnl doet hier niet aan first in first out. 3 verschillende pakketten met AliExpress standaard shipping zitten al een week ergens in Nederland of België maar een vierde pakket ook met Ali shipping word wel gelijk bezorgd na 2 dagen na binnenkomst.

Het is stil na
12-12-2021 13:49 Item has been cleared by customs NETHERLANDS
12-12-2021 13:47 The item has been processed in the country of destination
Die van mij is al vanaf half november met de lokale post onderweg 7(8)7 Denk dat de postbode komt lopen. Rond dezelfde tijd Ander pakketje besteld en die was na 9 dagen al in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:49
J.E. Weinor schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:32:
[...]
Maar nu, zijn er extra kosten inklaring invoer douane etc. nu het is gecombineerd als 1 zending totale waarde iets meer dan €200, per bestelling gemiddeld €20,- op Ali.

Het zal vast wel hier ergens vermeld staan maar kon het niet zo gauw vinden, komen extra kosten er boven op wegens gecombineerde zending of is het puur geluk hebben.

Update 17-12

Pakketten uit China binnen vandaag alle 10 stuks vandaag als bundel gecombineerd binnen gekregen, geen extra kosten inklaring douane etc.
[...]
De regel is dat bij een bestelling tot een waarde van €150 de verkoper de BTW moet berekenen en via IOSS betaalt. Bij een waarde boven €150 mag de verkoper dat niet doen en gaat het via PostNL (en dan betaal je de BTW plus de extra kosten). Geen idee hoe dat gaat bij gecombineerde levering die in totaal meer dan €150 is, maar kennelijk heb je geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 31-08 22:28
Tom-Z schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:35:
[...]

De regel is dat bij een bestelling tot een waarde van €150 de verkoper de BTW moet berekenen en via IOSS betaalt. Bij een waarde boven €150 mag de verkoper dat niet doen en gaat het via PostNL (en dan betaal je de BTW plus de extra kosten). Geen idee hoe dat gaat bij gecombineerde levering die in totaal meer dan €150 is, maar kennelijk heb je geluk gehad.
De BTW is al verrekend door ALI 10 producten gekocht door 6 verschillende verkopers alles tegelijk besteld totaal aankoop bedrag iets meer dan €200 inclusief de BTW en gecombineerd verzonden als 1 pakket en bezorgt door post nl.

Of ik geluk heb gehad geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lang geleden dat ik lang op een zending heb moeten wachten :/

Yanwen UD*********YP
30 Nov 2021 2:26pm Package data received
27 Nov 2021 7:00pm Port of destination - Arrival
27 Nov 2021 6:33am Port of departure - Departure
22 Nov 2021 3:08am Yanwen facility - Outbound
16 Nov 2021 3:38am Processing information input
15 Nov 2021 7:31pm Yanwen Pickup scan
13 Nov 2021 7:10am Tracking number provided

Is dit een gevalletje blijven hangen in Luik?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinkymen
Oh, dit valt nog mee. Alles wat niet via Aliexpress Standard shipping gaat duurt tussen de 2 tot 4 maand of komt nooit. Ik stop er definitief mee. Dan maar wat euro's bijbetalen voor Aliexpress Standard shipping.
Langzaam aan begin je toch te denken dat ze het doelbewust zolang laat liggen, zodat goedkoop kopen uit china je wel laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@kinkymen Geen Ali ;) , wel uit 't verre oosten, op eBay kun je helaas niet kiezen hoe het verstuurd wordt.
Bij Ali zelden gezien trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 21-12-2021 19:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veldt000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 15:21
Audiowaste schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:32:
[...]

23 Nov 2021 16:29 Handed over to the carrier for transportation Zhengzhou, Henan

Het lijkt er dus inderdaad op dat de pakjes lang in China blijven hangen, tenzij een koerier te voet onderweg is vanuit China.
Dat is wel heel toevallig. Bestelling gedaan op 14 november (bij DHgate.com).
Status is ook hier:

2021-11-23 16:29
Zhengzhou City, is overgedragen aan vervoerders voor transport

Datum en tijd zijn exact hetzelfde? :o

• Audiowaste
veldt000 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:42:
[...]

Status is ook hier:

Dan hebben onze pakketjes in ieder geval nog gezelschap van elkaar.

Ben wel benieuwd wanneer het nu verzonden wordt, duurt wel erg lang allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fettel
Raven schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:10:
Lang geleden dat ik lang op een zending heb moeten wachten :/

Yanwen UD*********YP
30 Nov 2021 2:26pm Package data received
27 Nov 2021 7:00pm Port of destination - Arrival
27 Nov 2021 6:33am Port of departure - Departure
22 Nov 2021 3:08am Yanwen facility - Outbound
16 Nov 2021 3:38am Processing information input
15 Nov 2021 7:31pm Yanwen Pickup scan
13 Nov 2021 7:10am Tracking number provided

Is dit een gevalletje blijven hangen in Luik?
Yanwen Economic Air Mail is een vrij trage verzendmethode (reken maar op 45-80 dagen), gaat via Turkije.

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Postnl wil dit niet bezorgen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKXAjfe-6Ct6XLYhIdFDOCRPYso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BorMBbrwuaK1jJQ6IU2AUo9b.jpg?f=fotoalbum_large

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Fettel schreef op maandag 27 december 2021 @ 05:17:
[...]

Yanwen Economic Air Mail is een vrij trage verzendmethode (reken maar op 45-80 dagen), gaat via Turkije.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat Yanwen er zó lang over deed, althans, niet dat ik kan herinneren :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:22
Audiowaste schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:32:
[...]

Ook ik heb een mediaspeler gekocht bij mecool,is verstuurd op 6 november, hij is zojuist op het vliegtuig gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
veldt000 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:42:
[...]

Status is ook hier:

dageeknerd schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:10:
[...]

Ook ik heb een mediaspeler gekocht bij mecool,is verstuurd op 6 november, hij is zojuist op de vliegtuig gegaan.
Via welke site controleer je de status, aangezien de data per website verschilt:

parcelsapp.com
28 Dec 2021 10:19 Released from customs Zhengzhou, Henan

17track.net
2021-12-28 10:19 Zhengzhou, [Zhengzhou International Mail Exchange Station] Terugkeer

4tracking.net
2021-12-28 10:19 China Post Returned Zhengzhou

Het lijkt er nu dus op dat mijn pakket retour afzender is gegaan.

[ Voor 41% gewijzigd door Audiowaste op 28-12-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripel7
tripel7 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 02:00:
Ondertussen is pakketje tetug geweest in Hong Kong, met verzender en HK post gekeken wat de reden kon zijn dat terug gestuurd is, maar buks kunnen vinden, opnieuw mijn adres gegeven en verzender heeft met een nieuwe track trace opnieuw verzonden, ondertussen ligt het pakketje al sinds de 13e te wachten op inklaring, postnl is inmiddels een onderzoek gestart, maar volgens mij komt daar nooit een goede uitkomst uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ff niet snap. :?

Waar haal je vandaan dat PostNL dat niet wil bezorgen?
Er staat hooguit een wat (te) optimistisch bezorgmoment. Maar nu rond de feestdagen kan het best wel wat langer duren.
Heb ik vorig jaar ook meegemaakt; vooral brievenbuspakjes, die kwamen pas in het nieuwe jaar. Terwijl de tracking maar beweerde dat het nog voor oud&nieuw zou komen. ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
ehtweak schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:22:
[...]

Ik ff niet snap. :?

Waar haal je vandaan dat PostNL dat niet wil bezorgen?
Er staat hooguit een wat (te) optimistisch bezorgmoment. Maar nu rond de feestdagen kan het best wel wat langer duren.
Heb ik vorig jaar ook meegemaakt; vooral brievenbuspakjes, die kwamen pas in het nieuwe jaar. Terwijl de tracking maar beweerde dat het nog voor oud&nieuw zou komen. ;w
Postbode is soms onderweg en soms weer niet.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

New Yorker schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:55:
[...]

Postbode is soms onderweg en soms weer niet.
Ja, dat ken ik. Dat wispelturige van PostNL. :-(
Maar ook van DHL, en van DPD, en van GLS, en van [...] :+

Wat dat betreft niks nieuws. :(

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 56 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.