Morgen mijn pakketje ophalen bij de Primera, zag het in de Post NL app staan, 4 euro betalen (een gewonnen product met op de factuur waarde 0,01 via BangGood), heeft 2 weken geduurd nadat het op 1 juli in Nederland was, gaat via IMEC Afdeling Inklaring.
ik had de verkoper meerdere malen om input gevraagd,h4ns schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 03:30:
[...]
Ik zou het een paar dagen geven of ze het re-directen en je updates in de tracking ziet. Als er b.v. Vrijdag geen enkele verandering is, dan inderdaad een dispute openen.
pas na plaatsen van disput blijkt dat verkoper geheel andere track & trace nummer heeft aangehouden voor 'mijn order'
en nooit dit nummer heeft gecommuniceerd

HOE DAN
Tijd rekken,
Je krijgt imho gewoon een willekeurige tracking van een ander pakket.
Hij hoopt dat je het dispute intrekt.
je pakje zal waarschijnlijk nimmer komen.
[ Voor 38% gewijzigd door elinx op 15-07-2021 20:09 ]
Dan is het een scam met fake tracking. Komt helaas regelmatig voor.Cr0sZ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:05:
[...]
ik had de verkoper meerdere malen om input gevraagd,
pas na plaatsen van disput blijkt dat verkoper geheel andere track & trace nummer heeft aangehouden voor 'mijn order'![]()
en nooit dit nummer heeft gecommuniceerd
HOE DAN
Ik heb zelf wel eerder mee gemaakt dat een pakket naar het verkeerde land ging, dat werdt wel keurig opgelost door de vervoerder en dus redirected.
Als het al bij de duane is geweest moet je het toch wel in 1 max 2 dagen hebben? Ik dacht dat die lange wachttijd van die paketjes in China zat.Vette73 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:29:
[...]
Als je in de tracking van dat pakketje kijkt, wanneer is het dan door de douane gegaan?
Alleen als het na 1 juli door de douane gegaan is heeft jouw bericht nieuwswaarde.
(zelf wacht ik ook nog op twee pakketjes die al voor 1 juli door de douane zijn gegaan en ik verwacht niet, als ze nog komen, dat ik daarvoor btw zal moeten betalen).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nee hoor, een pakketje gaat niet fysiek langs de douane, maar wordt geregeld via het vervoersbedrijf.Marzman schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:59:
....
Als het al bij de duane is geweest moet je het toch wel in 1 max 2 dagen hebben? ...
Is eea na 1 juli verzonden door een bedrijf wat BTW doorberekend bij de aankoop, dan zal het inklaringsproces zeer snel kunnen plaatsvinden via de sorteermachine.
Echter dan is het wachten tot er plaats is tussen de hoeveelheid post, tot jouw pakketje ook mee kan.
Ik heb wel eens ruim 4 weken na inklaring moeten wachten op daadwerkelijke bezorging.
Eerlijk gezegd denk ik dat dit nu nog steeds niet anders zal zijn, vooral briefpost pakketjes kunnen lang duren.
Tja, haal het hier dan maar weg. Dit bericht had alles te maken met de nieuwe afhandeling bij postnl rond de inklaring/btw regels en niets met levertijden vanuit China.
[ Voor 81% gewijzigd door Mistraller op 19-07-2021 15:14 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Geen idee hoe mijn post hier terecht is gekomen.Marzman schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:59:
[...]
Als het al bij de duane is geweest moet je het toch wel in 1 max 2 dagen hebben? Ik dacht dat die lange wachttijd van die paketjes in China zat.
Mijn reactie was in een ander topic en ging over het wel of niet BTW betalen bij pakketjes die voor 1-7 door de douane zijn gegaan.
Vette73 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:48:
[...]
Geen idee hoe mijn post hier terecht is gekomen.
Mijn reactie was in een ander topic en ging over het wel of niet BTW betalen bij pakketjes die voor 1-7 door de douane zijn gegaan.
offtopic:
Een mod heeft mijn reactie verplaatst omdat ik oftopic ging met levertijden.
Een mod heeft mijn reactie verplaatst omdat ik oftopic ging met levertijden.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ok.
Ik heb meerdere voorbeelden van pakketjes die pas heel veel meer dan een week nadat ze door de douane zijn gegaan bij mij zijn afgeleverd.
Dus ervan uitgaan dat pakketjes 1 à 2 dagen na inklaring worden afgeleverd is erg optimistisch.
Ik heb meerdere voorbeelden van pakketjes die pas heel veel meer dan een week nadat ze door de douane zijn gegaan bij mij zijn afgeleverd.
Dus ervan uitgaan dat pakketjes 1 à 2 dagen na inklaring worden afgeleverd is erg optimistisch.
Net een pakketje binnen gekregen, week of twee geleden besteld en ik hoefde niks te betalen, BTW al betaald via AlieExpress, totale waarde was iets van 20 euro
People as things, that’s where it starts.
Kan iemand hier iets van maken? Het pakketje lijkt al een tijdje in NL te zijn, maar nu staat er weer "ready for shipment"? Hoe moet ik dat interpreteren? Het betreft een pakketje van AliExpress dat is samengevoegd.
19 Jul 2021 13:10 The item is ready for shipment POSTNL - NETHERLANDS POST
06 Jul 2021 12:26 The item is pre-advised to PostNL POSTNL - NETHERLANDS POST
06 Jul 2021 04:26 Het item wordt vooraf geadviseerd bij PostNL CAINIAO
04 Jul 2021 12:43 Pre-declaration of the item has been received by customs POSTNL - NETHERLANDS POST
04 Jul 2021 04:43 Pre-declaration of the item has been received by customs CAINIAO
30 Jun 2021 10:55 Arrive attransit country or district. CAINIAO
30 Jun 2021 05:06 Het item wordt vooraf geadviseerd bij PostNL CAINIAO
29 Jun 2021 22:29 Linehaul Arrival:Arrived Liege Liege CAINIAO
28 Jun 2021 14:00 Overhandig aan luchtvaartmaatschappij CAINIAO
28 Jun 2021 14:00 Hand over to airline China 4PX EXPRESS
26 Jun 2021 06:18 Ontvangen door lijnvervoer CAINIAO
26 Jun 2021 03:18 Depart from facility to service provider Shenzhen,China 4PX EXPRESS
25 Jun 2021 10:48 Uitgaand in sorteercentrum CAINIAO
25 Jun 2021 10:30 Inkomend in sorteercentrum CAINIAO
25 Jun 2021 10:30 Uitgaand succes in geconsolideerd magazijn CAINIAO
25 Jun 2021 10:29 Shipment arrived at facility and measured Shenzhen,China 4PX EXPRESS
25 Jun 2021 10:29 Shipment information received
19 Jul 2021 13:10 The item is ready for shipment POSTNL - NETHERLANDS POST
06 Jul 2021 12:26 The item is pre-advised to PostNL POSTNL - NETHERLANDS POST
06 Jul 2021 04:26 Het item wordt vooraf geadviseerd bij PostNL CAINIAO
04 Jul 2021 12:43 Pre-declaration of the item has been received by customs POSTNL - NETHERLANDS POST
04 Jul 2021 04:43 Pre-declaration of the item has been received by customs CAINIAO
30 Jun 2021 10:55 Arrive attransit country or district. CAINIAO
30 Jun 2021 05:06 Het item wordt vooraf geadviseerd bij PostNL CAINIAO
29 Jun 2021 22:29 Linehaul Arrival:Arrived Liege Liege CAINIAO
28 Jun 2021 14:00 Overhandig aan luchtvaartmaatschappij CAINIAO
28 Jun 2021 14:00 Hand over to airline China 4PX EXPRESS
26 Jun 2021 06:18 Ontvangen door lijnvervoer CAINIAO
26 Jun 2021 03:18 Depart from facility to service provider Shenzhen,China 4PX EXPRESS
25 Jun 2021 10:48 Uitgaand in sorteercentrum CAINIAO
25 Jun 2021 10:30 Inkomend in sorteercentrum CAINIAO
25 Jun 2021 10:30 Uitgaand succes in geconsolideerd magazijn CAINIAO
25 Jun 2021 10:29 Shipment arrived at facility and measured Shenzhen,China 4PX EXPRESS
25 Jun 2021 10:29 Shipment information received
Rare jongens, die Romeinen.
Zo luidt een gevleugelde uitspraak.
Maar de Chinezen kunnen er ook wat van.
Krijg ik een heel enthousiast mailtje van AE:
"Uw bestelling is aangekomen in uw land en is onderweg naar uw plaatselijke postkantoor. Het zal snel bij u zijn!"
tuurlijk joh.
En als je vervolgens op de bijbehorende trackinglink klikt:
"Geschatte bezorgtijd: 29 sept
Sorry, het pakket is vertraagd, de geschatte bezorgdatum is bijgewerkt."
Woeha.
Het begrip 'snel' is nogal rekbaar...
Nu nog afwachten of er nog een extra betaalmailtje van PostNL bijkomt. Zou in principe niet het geval moeten zijn. Ik heb al, compleet met BTW (inclusief een keurige factuur), betaald bij AE.
We gaan het zien, we gaan het zien...
[update]
En ook hier nu de melding:
Door de overstroming in Limburg, moeten wij helaas melden dat uw pakket 7 -9 dagen later wordt geleverd.
Zo luidt een gevleugelde uitspraak.
Maar de Chinezen kunnen er ook wat van.

Krijg ik een heel enthousiast mailtje van AE:
"Uw bestelling is aangekomen in uw land en is onderweg naar uw plaatselijke postkantoor. Het zal snel bij u zijn!"
tuurlijk joh.

En als je vervolgens op de bijbehorende trackinglink klikt:
"Geschatte bezorgtijd: 29 sept
Sorry, het pakket is vertraagd, de geschatte bezorgdatum is bijgewerkt."
Woeha.
Het begrip 'snel' is nogal rekbaar...
Nu nog afwachten of er nog een extra betaalmailtje van PostNL bijkomt. Zou in principe niet het geval moeten zijn. Ik heb al, compleet met BTW (inclusief een keurige factuur), betaald bij AE.
We gaan het zien, we gaan het zien...
[update]
En ook hier nu de melding:
Door de overstroming in Limburg, moeten wij helaas melden dat uw pakket 7 -9 dagen later wordt geleverd.
[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 20-07-2021 16:51 ]
Uit deze gegevens blijkt dat het pakketje in België was/is en nu klaar is om door PostNL vervoerd te worden. "Pre-advised" enz. betekent dat de gegevens van het pakket aan PostNL doorgegeven zijn, niet het pakket zelf.zunrob schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:28:
Kan iemand hier iets van maken? Het pakketje lijkt al een tijdje in NL te zijn, maar nu staat er weer "ready for shipment"? Hoe moet ik dat interpreteren? Het betreft een pakketje van AliExpress dat is samengevoegd.
Kijk ik vandaag even naar de Track en Trace in de AliExpress app, staat daar ineens een melding in het Nederlands dat mijn pakket vertraagd is vanwege de overstroming in Limburg.
Vreemd genoeg is dit maar bij 1 van de bestellingen van mijn "Combined shipping". ik woon aan de andere kant van het land. Ik vraag me af of de (vreselijke) overstroming er echt mee te maken heeft of Ali het aangrijpt als mooi excuus.
Edit: Het kan natuurlijk ook belgisch limburg betekenen, Het sorteercentrum Liege/Luik staat wel in die regio...
Edit 2: Het staat nu bij alle bestellingen
:strip_exif()/f/image/zPBwvWPxJei1iuLUIs6l8Ml5.jpg?f=fotoalbum_large)
Vreemd genoeg is dit maar bij 1 van de bestellingen van mijn "Combined shipping". ik woon aan de andere kant van het land. Ik vraag me af of de (vreselijke) overstroming er echt mee te maken heeft of Ali het aangrijpt als mooi excuus.
Edit: Het kan natuurlijk ook belgisch limburg betekenen, Het sorteercentrum Liege/Luik staat wel in die regio...
Edit 2: Het staat nu bij alle bestellingen
[ Voor 8% gewijzigd door Fabske op 20-07-2021 19:08 ]
Bij mij ook inderdaad! Verwacht dat het idd met Luik te maken heeft.Fabske schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:54:
Kijk ik vandaag even naar de Track en Trace in de AliExpress app, staat daar ineens een melding in het Nederlands dat mijn pakket vertraagd is vanwege de overstroming in Limburg.
[Afbeelding]
Vreemd genoeg is dit maar bij 1 van de bestellingen van mijn "Combined shipping". en ik woon aan de andere kant van het land. Ik vraag me af of de (vreselijke) overstroming er echt mee te maken heeft of Ali het aangrijpt als mooi excuus.
En nu staat er bij mij inmiddels "Bezorgtijd nog niet bekend"
(Als ik gelijk heb in mijn vermoeden over welk pakketje dit gaat, is dat Ali pakketje nu wel inmiddels in Nederland gearriveerd)
Ik heb een pakketje dat afgelopen vrijdag in Duisburg is aangekomen, en die toont het ook. Hoewel Duisburg wel in die regio ligt, is het volgens mij (iig ik vind er zo niets van) niet heel erg getroffen.zunrob schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:49:
[...]
Bij mij ook inderdaad! Verwacht dat het idd met Luik te maken heeft.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Vorige week donderdag stond bij mij in de PostNL app eindelijk mijn pakketje uit Engeland. Gisteren tegen 17.00 kreeg ik eindelijk het betaalverzoek binnen voor de inklaringskosten (waarom moet dit toch zo lang duren?.....). Ik ben benieuwd hoe lang PostNL er nu nog over gaat doen om mijn pakket daadwerkelijk te bezorgen.
Mijn partner is ook nog aan het wachten op het bezorgen van een pakket uit het buitenland, die kreeg ook vorige week donderdag het pakket in de app te zien, kon afgelopen weekend al betalen, maar ook nog steeds niks ontvangen....
Mijn partner is ook nog aan het wachten op het bezorgen van een pakket uit het buitenland, die kreeg ook vorige week donderdag het pakket in de app te zien, kon afgelopen weekend al betalen, maar ook nog steeds niks ontvangen....
Mijn pakketje uit China is er nog steeds niet ( 10 daagse levering, sinds 22 juni staat er "Verzending met lokaal transportbedrijf"). Nu ineens staat er bij de track & trace het volgende:
i.v.m. overstromingen in Limburg bezorgen wij uw pakketje 7 tot 9 dagen later.
Erg raar, ze zijn al een maand te laat met bezorgen en wat heeft de overstroming met mijn pakketje te maken. Zien meer mensen dit staan?
edit: ja, dus (bericht was naar hier verplaatst)
i.v.m. overstromingen in Limburg bezorgen wij uw pakketje 7 tot 9 dagen later.
Erg raar, ze zijn al een maand te laat met bezorgen en wat heeft de overstroming met mijn pakketje te maken. Zien meer mensen dit staan?
edit: ja, dus (bericht was naar hier verplaatst)
[ Voor 6% gewijzigd door Justie op 22-07-2021 22:00 ]
Sinds de befaamde 1 juli datum, zie ik dat de tracking nummers van AE ook een compleet andere opbouw hebben.
Ik krijg nu nummers als NLxxxxxxxxxxxxxxx. Nu al voor diverse zendingen gezien.
Normaliter kun je die ook bij b.v. 17track invoeren om te kijken waar je pakje uithangt.
Echter, die herkent die nummers niet.
Alleen de ingebouwde tracking van AE zelf kan er wat mee. Iemand wellicht een alternatieve tracking site gevonden die wel dit soort codes begrijpt?
Normaliter kun je die ook bij b.v. 17track invoeren om te kijken waar je pakje uithangt.
Alleen de ingebouwde tracking van AE zelf kan er wat mee. Iemand wellicht een alternatieve tracking site gevonden die wel dit soort codes begrijpt?
Dat zijn toch gewoon Aliexpress saver shipping of Cainiao Global shipping nummers ? Die bestonden voorheen al. NL en dan 12 cijfers.ehtweak schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:25:
Sinds de befaamde 1 juli datum, zie ik dat de tracking nummers van AE ook een compleet andere opbouw hebben.
De 17track app op mijn telefoon pakt ze gewoon als ik als verzender Aliexpress shipping kies.
@dcell Dank daarvoor! Ik zie idd dat de automagische herkenning niet (meer?) werkt. Als je handmatig AE Shipping kiest, dan wel.
Voor AliExpress gebruik ik meestal hun eigen tracker op https://global.cainiao.com/
Dat laat (meestal) ook de GMT offset zien in de tijdstippen en dat kan een indicatie zijn in welke tijdzone je pakketje zich bevindt.
Dat laat (meestal) ook de GMT offset zien in de tijdstippen en dat kan een indicatie zijn in welke tijdzone je pakketje zich bevindt.
Ik heb weer een leuke smoes van een verkoper. Een pakketje (Aliexpress standard shipping) blijft al 5 dagen hangen op
Inbound in sorting center
2021-07-21 12:13:32
Normaal duurt deze stap 1-2 dagen en als het uit de klauwen loopt misschien 3-4 dagen. Dus ik stuur de verkoper een bericht om te vragen of hij kan checken wat er aan de hand is en of het niet kwijt is of iets dergelijks.
Krijg ik een bericht terug dat het door de overstromingen komt in Limburg. Ze moeten zogenaamd checken of het pakketje wel veilig kan aankomen voordat ze de boel doorsturen. Dus dat kost weer een paar dagen extra.
Ik heb gewoon vorige week een pakketje ontvangen die zonder problemen binnen 7 dagen vanaf moment van verzenden binnenkwam. Niks geen check of oponthoud
2021-07-21 12:13:32
Normaal duurt deze stap 1-2 dagen en als het uit de klauwen loopt misschien 3-4 dagen. Dus ik stuur de verkoper een bericht om te vragen of hij kan checken wat er aan de hand is en of het niet kwijt is of iets dergelijks.
Krijg ik een bericht terug dat het door de overstromingen komt in Limburg. Ze moeten zogenaamd checken of het pakketje wel veilig kan aankomen voordat ze de boel doorsturen. Dus dat kost weer een paar dagen extra.
Ik heb gewoon vorige week een pakketje ontvangen die zonder problemen binnen 7 dagen vanaf moment van verzenden binnenkwam. Niks geen check of oponthoud
Nu er btw moet worden gerekend zie je dus pas in het winkelmandje wat je eigenlijk echt moet betalen voor een product. Dus maar een verzoek gedaan bij AliExpress of prijzen inclusief btw getoond kunnen worden. Eens zien of ze dat in behandeling gaan nemen.
"When you grow up your heart dies"
Bij Banggood is dat al wel zosjaool schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:09:
Nu er btw moet worden gerekend zie je dus pas in het winkelmandje wat je eigenlijk echt moet betalen voor een product. Dus maar een verzoek gedaan bij AliExpress of prijzen inclusief btw getoond kunnen worden. Eens zien of ze dat in behandeling gaan nemen.
Sinds 20-07 ligt er een pakket bij de douane inklaring, is het normaal dat het zo lang duurt voordat er wat mee gedaan wordt? Frustrerend dat je niet kan zien wat ermee gedaan wordt aangezien het tracking nummer niet in POSTNL staat nog.
Verstuurd vanuit China met Singapore Post naar Norway Post en toen naar Nederland en nu vast bij de douane?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| Bestemming - Cached tijd: 2021-07-29 08:19:13 (GMT+02:00) 2021-07-22 13:23 Netherlands, NLHAGI, The shipment has arrived in destination country. 2021-07-20 18:39 Netherlands, NLHAGI, The shipment has arrived in destination country. 2021-07-13 13:21 Norway, OSLO LETTER CENTER, The shipment has been sent from origin country. 2021-07-05 11:19 Singapore, SINGAPORE S06, The shipment has been sent from origin country. Oorsprong - Cached tijd: 2021-07-29 08:19:13 (GMT+02:00) 2021-07-22 13:24 Held by Custom 2021-07-22 13:23 Arrival at Processing Center (Country code: NL) 2021-07-20 18:40 Held by Custom 2021-07-20 18:39 Arrival at Processing Center (Country code: NL) 2021-07-11 15:30 Arrival at Destination Post (Country: NO) 2021-07-05 11:19 Despatched to overseas (Country code: NO) |
Verstuurd vanuit China met Singapore Post naar Norway Post en toen naar Nederland en nu vast bij de douane?
Hier is het ook weer eens compleet ruk gegaan. Robot stofzuiger van net geen 500 euro via een Spaanse Ali verkoper. 7 day delivery zou het zijn, paar duizend goede reviews.
Na de 7e juli pakket een tijd lang kwijt geweest lijkt het, vandaag ineens afgeleverd in Polen. De app heeft nog niet door dat het pakket is afgeleverd, dus kan ook nog geen dispute openen. Zucht.
Na de 7e juli pakket een tijd lang kwijt geweest lijkt het, vandaag ineens afgeleverd in Polen. De app heeft nog niet door dat het pakket is afgeleverd, dus kan ook nog geen dispute openen. Zucht.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
| Mailman starts to deliver 2021-07-30 08:41:48 [Gorzów Wielkopolski]przesyłka przekazana kurierowi do doręczenia 2021-07-30 08:41:48 [Gorzów Wielkopolski]przesyłka dotarła do oddziału 2021-07-30 07:40:43 [Poznań]przesyłka jest obsługiwana w centrum sortowania 2021-07-29 23:57:04 包裹已出库 2021-07-06 23:00:11 包裹已出库 2021-07-06 21:47:16 包裹已出库 2021-07-06 20:42:19 包裹已出库 2021-07-06 19:41:32 包裹已出库 2021-07-06 18:42:48 包裹已出库 2021-07-06 17:38:54 包裹已出库 2021-07-06 16:46:47 包裹已出库 2021-07-06 15:45:19 包裹已出库 2021-07-06 14:38:00 包裹已出库 2021-07-06 13:40:21 包裹已出库 2021-07-06 12:43:58 包裹已出库 2021-07-06 11:44:11 包裹已出库 2021-07-06 10:50:21 包裹已出库 2021-07-06 09:41:30 包裹已出库 2021-07-06 08:43:03 包裹已出库 2021-07-06 07:47:40 包裹已出库 2021-07-06 06:47:41 包裹已出库 2021-07-06 05:47:31 包裹已出库 2021-07-06 04:50:57 包裹已出库 2021-07-06 03:51:39 包裹已出库 2021-07-06 03:00:08 包裹已出库 2021-07-06 02:18:19 包裹已出库 2021-07-06 02:09:58 包裹已出库 2021-07-05 19:49:43 Package finished 2021-07-05 19:49:43 Leave the warehouse 2021-07-05 19:49:43 Product sorting is completed 2021-07-05 19:27:59 Order received successfully 2021-07-05 16:27:12 |
prutsert
Heeft iemand al eens een T&Tcode vertaler gevonden voor die NLxxxxxxxxxxxxxxxx tracking nummers van AE?
Want
2021-07-29 04:16 Arrive at destination country
2021-07-19 17:13 Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege
2021-07-18 19:30 Hand over to airline
2021-07-18 07:10 Export clearance success
2021-07-17 14:45 Received by line-haul
2021-07-17 14:16 Outbound in sorting center
2021-07-16 15:40 Inbound in sorting center
2021-07-16 15:37 Accepted by carrier
Na tien dagen in Luik te hebben rondgehangen, zou het, volgens AE, nu in NL, bij PostNL moeten zijn.
Maar noch de PostNL app, noch internationalparceltracking.com, noch https://postnl.post/ (her)kennen dit tracking nummer.
Terwijl voorheen al die andere combinaties met b.v. LTxxxxxxxx, RTxxxxxxxxxxx, e.d. wel herkend werden.
Want
2021-07-18 19:30 Hand over to airline
2021-07-18 07:10 Export clearance success
2021-07-17 14:45 Received by line-haul
2021-07-17 14:16 Outbound in sorting center
2021-07-16 15:40 Inbound in sorting center
2021-07-16 15:37 Accepted by carrier
Na tien dagen in Luik te hebben rondgehangen, zou het, volgens AE, nu in NL, bij PostNL moeten zijn.
Maar noch de PostNL app, noch internationalparceltracking.com, noch https://postnl.post/ (her)kennen dit tracking nummer.
Terwijl voorheen al die andere combinaties met b.v. LTxxxxxxxx, RTxxxxxxxxxxx, e.d. wel herkend werden.
Jij hangt toch al lang genoeg in dit topic rond om te weten dat de "destination country" ook Luik is?ehtweak schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:54:
Op 19 juli is de doos waar jouw pakketje in zou moeten zitten van het vliegtuig gekomen.
Op 29 juli hebben ze die doos opengemaakt en hebben ze gescand dat jouw pakketje er daadwerkelijk in zit.
Als het pakketje in Nederland zou zijn, dan heet dat volgens Aliexpress "je lokale postkantoor".
[ Voor 8% gewijzigd door aawe mwan op 31-07-2021 07:14 ]
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
@aawe mwan Daarom vroeg ik ook, of iemand een 'translator' had voor dat NLxxx tracking #.
Ik had juist weer zo'n popie-jopie mailtje van AE gehad:
"Uw bestelling is aangekomen in uw land en is onderweg naar uw plaatselijke postkantoor. Het zal snel bij u zijn"
En meestal ligt het dan de volgende dag al in de brievenbus en/of is het minstens zichtbaar bij PostNL zelf.
Maar dit keer (nog) niet.
Ik zie nu dat de tracking status is bijgewerkt:
Geschatte bezorgtijd: 06 okt
Sorry, het pakket is vertraagd, de geschatte bezorgdatum is bijgewerkt.
M.a.w. nog 'ff' geduld...
"Uw bestelling is aangekomen in uw land en is onderweg naar uw plaatselijke postkantoor. Het zal snel bij u zijn"
En meestal ligt het dan de volgende dag al in de brievenbus en/of is het minstens zichtbaar bij PostNL zelf.
Ik zie nu dat de tracking status is bijgewerkt:
Geschatte bezorgtijd: 06 okt
Sorry, het pakket is vertraagd, de geschatte bezorgdatum is bijgewerkt.
M.a.w. nog 'ff' geduld...

[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 31-07-2021 11:07 ]
Volgens mij is er weer een enorme backlog want ik heb ook een NLxxxxxxxxxxxxx pakketje waarvan de status al anderhalve week niet is veranderd.ehtweak schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 08:53:
@aawe mwan Daarom vroeg ik ook, of iemand een 'translator' had voor dat NLxxx tracking #.
Arrive at destination country
2021-07-21 17:30:23 [GMT+2]
-Liege-Linehaul Arrival
2021-07-13 11:31:00 [GMT+1]
[ Voor 3% gewijzigd door dcell op 31-07-2021 08:56 ]
25 juli pakket verzonden met AliExpress standaard shipping en vandaag ontvangen.
Weg
Die 7 Day Delivery is enkel van toepassing als het product op voorraad is in een lokaal magazijn. In jouw geval is het pakket duidelijk vanuit China naar een 4PX magazijn in Polen verzonden. Van daaruit wordt het normaal gezien via DHL of Poczta Polska (zonder zichtbare tracking) onze richting uitgestuurd.--WaaZaa-- schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:00:
Hier is het ook weer eens compleet ruk gegaan. Robot stofzuiger van net geen 500 euro via een Spaanse Ali verkoper. 7 day delivery zou het zijn, paar duizend goede reviews.
Kans is reëel dat je in de komende week die robot stofzuiger nog gaat ontvangen. Vanuit Polen duurt het 3-5 dagen. Al zou ik wel even contact opnemen met de verkoper en navraag doen naar de tracking code. Het zou me niet verbazen mocht hij je de verkeerde tracking code hebben bezorgd.
Yaha!
Nadat ik de Douane heb gebeld en zij mij aangaven een mail te sturen naar BVA-IMEC, kreeg ik na 4 dagen een mail dat ik moest aangeven wat er in het pakket zat en wat de waarde ervan is. Ik heb meteen de invoice teruggemaild (overigens apart dat ze dit niet uit zichzelf vragen dmv een brief te sturen) is de status een dag later veranderd van:
in:
Betekent dit dat ze hem nu hebben vrijgegeven en dat ie naar mij toe komt? Ik kan hem namelijk nog steeds niet tracen via postnl international tracking.
code:
1
2
3
4
5
| 2021-07-20 18:40 Held by Custom 2021-07-20 18:39 Netherlands, NLHAGI, The shipment has arrived in destination country. |
in:
code:
1
2
| 2021-07-30 21:36 Netherlands, NLHAGA, The shipment is forwarded from transit country. |
Betekent dit dat ze hem nu hebben vrijgegeven en dat ie naar mij toe komt? Ik kan hem namelijk nog steeds niet tracen via postnl international tracking.
Zucht:
reactie gehad van BVA-IMEC:
Geachte heer/mevrouw .....
Helaas moeten wij u meedelen dat de zending met pakketnummer RF768431997SG op 30 juli geretourneerd is naar Singapore.
Dit is ongebruikelijk snel. De reden hiervoor is onbekend.
Wij betreuren dit gegeven. Wij adviseren u om contact op te nemen met de afzender, zodat deze de zending desgewenst opnieuw kan versturen zodra de zending terugontvangen is.
Met vriendelijke groet,
Team Declaranten
Waarom worden pakketten zomaar teruggestuurd binnen no-time? (en niet eens uit zichzelf mij op de hoogte gesteld dat er een pakket voor mij ligt, ik moet er eerst zelf achteraan gaan om vervolgens het alsnog terug te sturen, belachelijk)
reactie gehad van BVA-IMEC:
Geachte heer/mevrouw .....
Helaas moeten wij u meedelen dat de zending met pakketnummer RF768431997SG op 30 juli geretourneerd is naar Singapore.
Dit is ongebruikelijk snel. De reden hiervoor is onbekend.
Wij betreuren dit gegeven. Wij adviseren u om contact op te nemen met de afzender, zodat deze de zending desgewenst opnieuw kan versturen zodra de zending terugontvangen is.
Met vriendelijke groet,
Team Declaranten
Waarom worden pakketten zomaar teruggestuurd binnen no-time? (en niet eens uit zichzelf mij op de hoogte gesteld dat er een pakket voor mij ligt, ik moet er eerst zelf achteraan gaan om vervolgens het alsnog terug te sturen, belachelijk)
[ Voor 20% gewijzigd door vwtune op 04-08-2021 09:52 ]
Breek me de bek niet open...dcell schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 08:55:
[...]
Volgens mij is er weer een enorme backlog want ik heb ook een NLxxxxxxxxxxxxx pakketje waarvan de status al anderhalve week niet is veranderd.

Ik heb twee zendingen met zo'n NL[x] nummer en behalve dat AE's eigen tracking zegt dat het van Luik naar 'Arrive at destination country' gegaan is, is er nog niks veranderd.
En dat was 10 dagen geleden...
Bij mij ook nog steeds geen voortgang. Nog even wachten dan maar ……ehtweak schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:15:
[...]
Breek me de bek niet open...![]()
Ik heb twee zendingen met zo'n NL[x] nummer en behalve dat AE's eigen tracking zegt dat het van Luik naar 'Arrive at destination country' gegaan is, is er nog niks veranderd.
En dat was 10 dagen geleden...
Ondertussen is er een ander pakketje met Aliexpress standard shipping kwijtgeraakt in China. Hij staat al meer dan 2 weken op “inbound at sorting centre”. Bij PostNL is het nummer niet bekend dus het is niet dat de tracking niet up to date is.
Dispute al aangemaakt maar Ali wil dat ik nog 12 dagen extra wacht(nog 10 dagen te gaan).
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er een pakketje kwijt raakt in China met standard shipping. Hooguit blijft die wat langer in Luik of bij PostNL liggen.
Je zou zeggen dat nu de btw al bij de aankoop wordt verrekend de doorstroming bij de Nederlandse douane veel sneller zou gaan, maar het omgekeerde lijkt het geval. Mijn pakketje heeft daar nog nooit zo lang gelegen als nu.
Bij de Nederlandse Douane liggen helemaal geen pakketjes hoor...Hadespuiter schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:27:
Je zou zeggen dat nu de btw al bij de aankoop wordt verrekend de doorstroming bij de Nederlandse douane veel sneller zou gaan, maar het omgekeerde lijkt het geval. Mijn pakketje heeft daar nog nooit zo lang gelegen als nu.
Da's gewoon ergens op een berg in een opslagloods in Luik of in een paar 'vergeten' rolcontainers bij PostNL... somewhere...
Maar hetzelfde issue hier. Sinds 1 juli heeft het nog nooit zo lang geduurd.
AliExpress toont nu alle prijzen inclusief BTW. Geen verrassingen meer in het winkelmandje dus...
"When you grow up your heart dies"
Ik heb vorige week dinsdag mijn NLxxxxxxxxxx (Aliexpress saver shipping) pakketje ontvangen. Het was in totaal 37 dagen onderweg.ehtweak schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:23:
[...]
Bij de Nederlandse Douane liggen helemaal geen pakketjes hoor...![]()
Da's gewoon ergens op een berg in een opslagloods in Luik of in een paar 'vergeten' rolcontainers bij PostNL... somewhere...
Ondertussen weer een pakketje dat “al” 4 dagen bij de Linehaul ligt in China om deze kant op te komen. Het grappige is dat het pakketje 2 maal is omgenummerd. Als dat maar goed gaat …..
Ik ervaar sinds de nieuwe regels juist enorm snelle levertijden. Zeker binnen 10 dagen na bestelling een pakket of 12 ontvangen. Waaronder 1 groter pakket met 6 kleine pakketjes (combined delivery). Werkt erg goed!
Ik heb een vraag. Ik heb niets uit China besteld. Maar de verzender, MyUS, heeft wel gebruik van YunExpress. Oh man, wat heb ik een spijt dat ik niet heb gekozen voor de iets duurdere verzending. Maarehm, bestaat YunExpress wel? Want met een beetje gegoogle kom ik uit op fake. Ik krijgt een DHL tracking-code, maar myUS zegt zelf dat de last mile carrier YunExpress is. Oh? Hebben wij een nieuwe postbezorger in Nederland? Mis ik iets? Ik zie wel sinds kort een BV inschrijving in de KvK met een aardige deposit.
Maar goed, de 10 werkdagen zijn inmiddels 2 maanden geworden. Een maand kan er ook nog wel bij i guess. Of ben ik gewoon opgelicht?
Maar goed, de 10 werkdagen zijn inmiddels 2 maanden geworden. Een maand kan er ook nog wel bij i guess. Of ben ik gewoon opgelicht?
Volgens PostNL international tracking ligt mijn pakketje wel degelijk bij de douane voor een IOSS check, al ruim 2 weken:ehtweak schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:23:
[...]
Bij de Nederlandse Douane liggen helemaal geen pakketjes hoor...![]()
"The item is handed over to customs for IOSS check".
Echt onbegrijpelijk dit, aangezien Ali automatisch de btw int. Wat moet men hier nog checken dan? En nog onbegrijpelijker waarom dit zo lang moet duren.
Volgens mij lijkt het erop dat je met een dropshipper te maken hebt die zijn spullen vanuit China naar jou verstuurd via YunExpress.GabeNewell333 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:24:
...Ik heb niets uit China besteld. .... wel gebruik van YunExpress. .... Ik krijgt een DHL tracking-code, ..... Of ben ik gewoon opgelicht?
Dat zou wel lang kunnen duren, maar een DHL trackingcode is dan wel bijzonder. en zou het zomaar kunnen dat er sprake is van oplichting.
[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 18-08-2021 13:50 ]
Customs cq inklaring wordt gedaan door het Postbedrijf zelf, in dit geval PostNL.Hadespuiter schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:47:
....
Volgens PostNL international tracking ligt mijn pakketje wel degelijk bij de douane voor een IOSS check, ...
"The item is handed over to customs for IOSS check".
... Wat moet men hier nog checken dan? En nog onbegrijpelijker waarom dit zo lang moet duren.
Dat het allemaal zolang lijkt te duren heeft niks met de handeling zelf te maken, maar meer met het wachten voor de volgende stap. Pas dan wordt er weer een scan gedaan die zichtbaar is in de tracking.
Waarschijnlijk ligt je pakketje dan ook in een container te wachten tot er tijd is voor de volgende stap.
Ik heb daar weleens 4 weken op moeten wachten, dus 2 weken is geen uitzondering.
Als het een IOSS check (BTW afdracht) betreft kan dit vrij snel gebeuren, anders krijg je bericht om alsnog BTW te betalen. Daarbij komt dan €4,- voor het werk dat PostNL gedaan heeft voor "customs"
Onmogelijk. Want ik heb iets besteld bij Logitech US. Laten versturen naar de pakketforwardingdienst MyUS. Vervolgens heb gekozen voor 'budget economy' wat dus YunExpress betekent. De trackinginformatie vermeldt dan ook enkel: Florida <> Amsterdam.elinx schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:48:
[...]
Volgens mij lijkt het erop dat je met een dropshipper te maken hebt die zijn spullen vanuit China naar jou verstuurd via YunExpress.
Dat zou wel lang kunnen duren, maar een DHL trackingcode is dan wel bijzonder. en zou het zomaar kunnen dat er sprake is van oplichting.
Mijn vraag ziet meer op: heeft iemand ervaring met YunExpress. Zijn zij legit? Blijkbaar accepteren ze ook pakketjes uit de Verenigde Staten.
Ja het lijkt er op dat Yun Express een vestiging in de USA heeft hier de site: https://www.yunexpress.com/ als je daar op Location kijkt en klikt USA aan krijg je de site ParcLL en kun je zien wat ze doen.
Het lijkt er op dat ze hetzelfde doen als in China met de focus op Canada de UK en Europe.
Het lijkt er op dat ze hetzelfde doen als in China met de focus op Canada de UK en Europe.
Het ziet er naar uit dat mijn pakketje kwijt is. De doorgeefluik MyUS prepareert dat ik mijn centjes terugkrijg. Ik ben benieuwd.aart44 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:22:
Ja het lijkt er op dat Yun Express een vestiging in de USA heeft hier de site: https://www.yunexpress.com/ als je daar op Location kijkt en klikt USA aan krijg je de site ParcLL en kun je zien wat ze doen.
Voor mij in ieder geval nooit meer YunExpress. Het is voor mij gewoon een grote fake. Evenals de trackinginformatie en tijdstempels: allemaal nep.
Vorige week maandag wat besteld bij alie en standaard shipping gekozen. Afgelopen woensdag al binnen... 9 dagen. Lekker snel
.
I see your 9 day and raise you 8...daveytje schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:10:
Vorige week maandag wat besteld bij alie en standaard shipping gekozen. Afgelopen woensdag al binnen... 9 dagen. Lekker snel.
vrijdag besteld, vrijdag binnen.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Ik weet niet wat dit exact inhoudt.GabeNewell333 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:49:
...mijn pakketje kwijt is. De doorgeefluik MyUS prepareert dat ik mijn centjes terugkrijg.. ...
Gaat het dan om alle kosten?
Bestelling Logitech + doorstuurkosten?
Hier ook voor het eerst problemen/vertraging met een pakketje via aliexpress, verder eigenlijk altijd alles ontvangen.
Nu sinds 15-06 op arrive at destination country
Nu sinds 15-06 op arrive at destination country
Ik ook, zelf bestel ik altijd wel via "AlieExpress standard shipping" en geen problemen gehad met levering.colorsone schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:56:
Ik ervaar sinds de nieuwe regels juist enorm snelle levertijden. Zeker binnen 10 dagen na bestelling een pakket of 12 ontvangen. Waaronder 1 groter pakket met 6 kleine pakketjes (combined delivery). Werkt erg goed!
Ze zijn erg snel gegaan van vroeger 2-4 weken naar 1-2 weken (bij "AlieExpress standard shipping").
3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°
Echter....een andere bestelling (13/08) blijft nu hangen in Luik sinds 18/08.....TheOmen schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:42:
[...]
I see your 9 day and raise you 8...
vrijdag besteld, vrijdag binnen.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Meestal gaat het redelijk snel met Aliexpress standard shipping, 1 á 2 weken is vrij normaal. Soms blijft er ook wat hangen. Ik heb nu een gecombineerd pakketje dat bijna 2 weken onderweg is.TheOmen schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:42:
[...]
Echter....een andere bestelling (13/08) blijft nu hangen in Luik sinds 18/08.....
En nog een pakketje met standard shipping die gewoon kwijt is. Al een maand op “inbound at sorting center”. PostNL kent het trackingnummer niet dus die is niet stiekem onderweg. Waarschijnlijk van de vrachtwagen gevallen in China.
Dispute aangemaakt op aanraden van de customer service maar al 2x heeft Aliexpress een uitspraak uitgesteld en gezegd dat ik 12 dagen extra moet wachten
[ Voor 3% gewijzigd door dcell op 24-08-2021 12:16 ]
Fijn zeg dat samenvoegen van je pakketjes tegenwoordig. Als het zoekraakt ben je niet 1 maar gelijk 3 bestellingen kwijt zoals in mijn geval.
Hoe ver moeten je besteltijden uit elkaar liggen om te voorkomen dat ze gaan samenvoegen? Is dat bekend? Voortaan ff rekening mee houden.
Hoe ver moeten je besteltijden uit elkaar liggen om te voorkomen dat ze gaan samenvoegen? Is dat bekend? Voortaan ff rekening mee houden.
Je zou ook de andere kant op kunnen gaan: bij sommige sellers is het zo dat als je voor meer dan 100 euro bestelt, dat je dan een gratis upgrade naar DHL koerier kunt vragen. Je pakketje heb je dan binnen een week in huis en het gaat niet zomaar meer kwijt.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Zijn er nog ervaringen met 3SALX-codes de laatste tijd? Ik heb op 15 augustus een bestelling gedaan op AliExpress (met AliExpress Standard Shipping), maar de laatste status is van 18 augustus. Bij DHL is het pakket sinds die datum ook niet verder gekomen dan "PRENOTIFICATION_RECEIVED".
Received by line-haul
2021-08-18 16:10:15
Outbound in sorting center
2021-08-18 15:47:09
2021-08-17 18:40:04
Accepted by carrier
2021-08-17 18:37:04
Received by line-haul
2021-08-18 16:10:15
Outbound in sorting center
2021-08-18 15:47:09
2021-08-17 18:40:04
Accepted by carrier
2021-08-17 18:37:04
Komt het bij anderen ook voor dat pakjes soms een maand bij de inklaring blijven liggen?
Nee, de laatste 3 (van de 4) die ik besteld heb, zijn zelfs geen dag blijven liggen (BE). Alles via Brucargo ipv Luik.
Ja. Mijn pakket is 14-8 aangekomen in NL. Het duurde bijna 2 weken voordat ik via track en trace kon aangeven wat de waarde is. Na 3 dagen stond er dat ik €23.95 inklaringskosten moet betalen bij het ophalen. Sindsdien ongewijzigd, geen bezorgdatum en er staat nog steeds:pennywiser schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:57:
Komt het bij anderen ook voor dat pakjes soms een maand bij de inklaring blijven liggen?
Zending wordt ingeklaard in het land van bestemming. Bezorgtijd nog onbekend
Dit is natuurlijk bij de beesten af.
Let me share my screen...
Iemand ervaring met een bestelling dat verzonden is met LBxxxxxxxxxBE nummer (Bpost neem ik aan) naar Nederland ? Is dat veel trager dan standard shipping ?
Ik had voor Aliexpress standard shipping gekozen maar de verkoper heeft het met Sellers shipping method verzonden.
Ik had voor Aliexpress standard shipping gekozen maar de verkoper heeft het met Sellers shipping method verzonden.
Yep, bijna een maand nu sinds het in NL is aangekomen en nog steeds geen beweging.pennywiser schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:57:
Op de normale track&trace site van post.nl is het pakket niet eens zichtbaar, wel als ik postnl.post gebruik die gebruik maakt van info van buitenlandse couriers.
Maar ik begin eerlijk gezegd de hoop te verliezen dat het ooit aankomt. Of ze zijn met een ontmoedigingsbeleid begonnen om ooit nog iets te bestellen in China en laten je 6 weken wachten.
[ Voor 11% gewijzigd door Hadespuiter op 30-08-2021 10:28 ]
Ik heb het al een keer eerder gehad, precies zoals jij zegt alleen via postnl.post te zien en weken geen beweging. Alleen deze keer duurt het nog langer. Als hij zichtbaar is komt het wel aan, maar kan ook nog een week of wat duren is mijn indruk. Je kan Postnl via Twitter dm bereiken en dan kunnen ze soms dingen nakijken.Hadespuiter schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:22:
[...]
Yep, bijna een maand nu sinds het in NL is aangekomen en nog steeds geen beweging.
Op de normale track&trace site van post.nl is het pakket niet eens zichtbaar, wel als ik postnl.post gebruik die gebruik maakt van info van buitenlandse couriers.
Maar ik begin eerlijk gezegd de hoop te verliezen dat het ooit aankomt. Of ze zijn met een ontmoedigingsbeleid begonnen om ooit nog iets te bestellen in China en laten je 6 weken wachten.
@Aviv1 mijn pakket is al sinds 5 juli in NL.. 7 augustus 1x beweging daarna niet meer.
Thanks in elk geval beide.
Postnl op Twitter zegt dat postnl.post niet officieël van hen is en ze pas kunnen helpen als het trackingnummer in hun eigen systeem staat.pennywiser schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:42:
[...]
Ik heb het al een keer eerder gehad, precies zoals jij zegt alleen via postnl.post te zien en weken geen beweging. Alleen deze keer duurt het nog langer. Als hij zichtbaar is komt het wel aan, maar kan ook nog een week of wat duren is mijn indruk. Je kan Postnl via Twitter dm bereiken en dan kunnen ze soms dingen nakijken.
@Aviv1 mijn pakket is al sinds 5 juli in NL.. 7 augustus 1x beweging daarna niet meer.
Thanks in elk geval beide.
Ja ze zeggen soms dingen..Hadespuiter schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:06:
[...]
Postnl op Twitter zegt dat postnl.post niet officieël van hen is en ze pas kunnen helpen als het trackingnummer in hun eigen systeem staat.
Volgens mij hebben ze gewoon een enorme vakantie achterstand. Afwachten maar. Feit dar er meer met dit zijn stelt mij gerust
[ Voor 5% gewijzigd door pennywiser op 30-08-2021 16:47 ]
Het is gewoon bij de beesten af dat het zo lang duurt.
Ik wacht al sinds 14/8.... PostNL weer gebeld en ze zeggen dat het nog steeds bij de douane ligt en zij er ook niks aan kunnen doen.
Wat is dit voor gekkigheid? Wat gebeurt er dan nu? Ligt dat pakket ergens in een hoek ofzo? Ik heb reeds de missende informatie doorgegeven en moet 23.95 euro betalen bij het ophalen maar de levertijd blijft onbekend.
Wat is dit voor gekkigheid? Wat gebeurt er dan nu? Ligt dat pakket ergens in een hoek ofzo? Ik heb reeds de missende informatie doorgegeven en moet 23.95 euro betalen bij het ophalen maar de levertijd blijft onbekend.
Ik heb nogmaals Postnl via twitter dm benaderd en bij mij stellen ze nu een onderzoek in.
Laatste beweging in tracking 7 aug. jl.
Laatste beweging in tracking 7 aug. jl.
Hi all,
Ik heb een aantal weken terug een pakketje besteld bij Ali (overigens meerdere en vaker besteld, maar gaat in de vraag om deze ene).
Eerst was de “leverdatum” vastgesteld op midden september, vervolgens veranderde dit in de app naar 13 nov (toch wel een verschil). Dacht hetzij zo, niets aan te doen. Maar vervolgens kreeg ik wel steeds updates van het pakketje en zou het al 2 weken geleden bij de lokale transportbedrijf (postnl neem ik aan) afgegeven zijn. Gisteren contact opgenomen met de verkoper, om duidelijkheid te krijgen.
Krijg dit als antwoord:
:strip_exif()/f/image/wU7KrvVRZcuEgBfSIw5dkbuw.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar de lokale Bruna gaat het vast niet weten op basis van het shipping nummer. Kan ik dit ergens checken?
In Postnl app krijg ik het volgende:
Ik heb een aantal weken terug een pakketje besteld bij Ali (overigens meerdere en vaker besteld, maar gaat in de vraag om deze ene).
Eerst was de “leverdatum” vastgesteld op midden september, vervolgens veranderde dit in de app naar 13 nov (toch wel een verschil). Dacht hetzij zo, niets aan te doen. Maar vervolgens kreeg ik wel steeds updates van het pakketje en zou het al 2 weken geleden bij de lokale transportbedrijf (postnl neem ik aan) afgegeven zijn. Gisteren contact opgenomen met de verkoper, om duidelijkheid te krijgen.
Krijg dit als antwoord:
:strip_exif()/f/image/wU7KrvVRZcuEgBfSIw5dkbuw.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar de lokale Bruna gaat het vast niet weten op basis van het shipping nummer. Kan ik dit ergens checken?
:strip_exif()/f/image/lDF2zq38q3nJlOr4mKy3EKqz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Xtince op 05-09-2021 08:12 ]
www.internationalparceltracking.comXtince schreef op zondag 5 september 2021 @ 08:10:
Hi all,
Krijg dit als antwoord:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
global.cainiao.com
postnl.post
wat zeggen die sites ? Hoe ziet je trackingnummer er uit ? Is het een LTxxxxxxxxxNL nummer of een NLxxxxxxxxx nummer ? Of iets anders ?
Dank voor je reactie! Het betreft een NLxxxxx nummer.dcell schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:01:
[...]
www.internationalparceltracking.com
global.cainiao.com
postnl.post
wat zeggen die sites ? Hoe ziet je trackingnummer er uit ? Is het een LTxxxxxxxxxNL nummer of een NLxxxxxxxxx nummer ? Of iets anders ?
Op basis van de eerste website waar je naar verwijst
:strip_exif()/f/image/KTGHULYAkqNgOpnOy5vzSzYA.jpg?f=fotoalbum_large)
Postnl gaf dus ook al dat het nog niet binnen is.
Obv de tweede website die je noemt (volgens mij zelfde als in de aliexpress app):
/f/image/mEvj56bZtqDdEhGQdjHIs4qI.png?f=fotoalbum_large)
NLxxxxxxxx nummers kan je niet tracken bij PostNL. Die komen door de brievenbus en worden niet bezorgd door een pakketbezorger. Soms kan het weken blijven liggen bij PostNL voordat die bij jou door de brievenbus valt.Xtince schreef op zondag 5 september 2021 @ 16:05:
[...]
Dank voor je reactie! Het betreft een NLxxxxx nummer.
Op basis van de eerste website waar je naar verwijst
[Afbeelding]
Postnl gaf dus ook al dat het nog niet binnen is.
Obv de tweede website die je noemt (volgens mij zelfde als in de aliexpress app):
[Afbeelding]
Ik had bijv. een NLxxxxxxxxx pakketje dat op 21 juli veranderde naar "arrive at destination country". Het pakketje ontving ik pas op 10 augustus.
[ Voor 6% gewijzigd door dcell op 05-09-2021 16:12 ]
Dank, weer wat geleerd! Wordt dan niets anders dan afwachten maar…dcell schreef op zondag 5 september 2021 @ 16:07:
[...]
NLxxxxxxxx nummers kan je niet tracken bij PostNL. Die komen door de brievenbus en worden niet bezorgd door een pakketbezorger. Soms kan het weken blijven liggen bij PostNL voordat die bij jou door de brievenbus valt.
Ik had bijv. een NLxxxxxxxxx pakketje dat op 21 juli veranderde naar "arrive at destination country". Het pakketje ontving ik pas op 10 augustus.
Anoniem: 563525
Had een horloge besteld bij Aliexpress, heb het ontvangen na 3 weken, maar het horloge is kapot en de verkoper (SKMEI) weigert de refund ondanks dat Aliexpress dat voorstelde.
dus jullie komen er niet uit, waarschijnlijk zal ali dan de verkoper alsnog dwingen tot refund.Anoniem: 563525 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:34:
Had een horloge besteld bij Aliexpress, heb het ontvangen na 3 weken, maar het horloge is kapot en de verkoper (SKMEI) weigert de refund ondanks dat Aliexpress dat voorstelde.
Hi all,
Weet iemand wat 'verstuur naar STB' betekent? Ik heb dit al meerdere keren aan postnl zelf gevraagd maar ze geven steeds geen antwoord anders dan: je pakket is nog niet in ons systeem dus we kunnen je niet helpen en je moet geduld hebben.
Weet iemand wat 'verstuur naar STB' betekent? Ik heb dit al meerdere keren aan postnl zelf gevraagd maar ze geven steeds geen antwoord anders dan: je pakket is nog niet in ons systeem dus we kunnen je niet helpen en je moet geduld hebben.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Joz1KIISTghNBZmX2FcZa3HQ.png?f=user_large)
STB is een afkorting uit de logistieke wereld. In het engels klinkt het beter.keinice schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:17:
Hi all,
Gisteren toch nog een pakket mogen ontvangen waarvan ik de hoop al opgegeven had. Was 5 weken geleden in NL gearriveerd (volgens postnl.post international tracking, op de Nederlandse postnl site bleef het pakket onbekend tot eergisteren).
Gevalletje vergeten container dus en er werd eindelijk iemand wakker.
Ik gebruik vaak de 10 day optie, en vaak komt het netjes binnen. Zelfs zonder douane kosten.
Qua tracking gebruikt ik pkge.net app, ideaal.
Heb jij het binnen nu? Ik nog steeds niet. Al in juli bij douane aangekomen.Aviv1 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:25:
Ik wacht al sinds 14/8.... PostNL weer gebeld en ze zeggen dat het nog steeds bij de douane ligt en zij er ook niks aan kunnen doen.
PostNL is de laatste tijd wel vaker sloom met pakketjes buiten de EU. Ik vermoed dat de douane het niet helemaal kan bijbenen. Een BluRay uit de UK was verzonden 25 juli en plofte gisteren pas op de deurmat. Na betalen inklaring/BTW (direct betaald na notificatie in de PostNL app), duurde het nog anderhalve week voordat het daadwerkelijk op de deurmat plofte.Hadespuiter schreef op donderdag 9 september 2021 @ 06:27:
Gisteren toch nog een pakket mogen ontvangen waarvan ik de hoop al opgegeven had. Was 5 weken geleden in NL gearriveerd (volgens postnl.post international tracking, op de Nederlandse postnl site bleef het pakket onbekend tot eergisteren).
Als je het daadwerkelijk binnen 10 dagen hebt ontvangen acht ik de kans groot dat de verkoper EU voorraad heeft voor het betreffende item.londemanmp schreef op donderdag 9 september 2021 @ 06:42:
Ik gebruik vaak de 10 day optie, en vaak komt het netjes binnen. Zelfs zonder douane kosten.
Binnen 10 dagen vanuit China met Aliexpres Standard Shipping is niet onmogelijk, maar wel zeldzaam.
Ik heb geregeld spullen met Aliexpress standard shipping ontvangen binnen 10 dagen. Dan reken ik vanaf het moment dat de verkoper het gemarkeerd heeft als verzonden. Zo zeldzaam is het niet.Hadespuiter schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:30:
[...]
Als je het daadwerkelijk binnen 10 dagen hebt ontvangen acht ik de kans groot dat de verkoper EU voorraad heeft voor het betreffende item.
Binnen 10 dagen vanuit China met Aliexpres Standard Shipping is niet onmogelijk, maar wel zeldzaam.
Tot nu toe is het bij mij dit jaar meer regel dan uitzondering dat ik het met standard shipping binnen 10 dagen ontvang.
Het is een beetje afhankelijk van de orderverwerkingsnelheid van de verkoper. En nee de spullen kwamen niet uit een EU warehouse (als ik de tracking mag geloven). Sterker nog, ik heb nog nooit iets gekocht op Ali dat uit een EU warehouse kwam.
Helemaal niks. Sinds 26/8 geen enkele update. Dit is gewoon bij de beesten af. Schandaligpennywiser schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:56:
[...]
Heb jij het binnen nu? Ik nog steeds niet. Al in juli bij douane aangekomen.
Het ligt 100% aan PostNL en niet aan de douane. Al mijn buitenlandse zendingen die binnen Nederland afgehandeld worden door PostNL duren (bijna letterlijk) eeuwen. De douane heeft geen depots waar ze pakketjes vasthouden. Die liggen allemaal gewoon bij PostNL te wachten tot PostNL eens zin heeft om deze in te klaren. Pas wanneer er onduidelijkheden zijn kan er een douanebeambte bijgehaald worden die samen met PostNL het pakket zal openen.SebasFM schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:04:
[...]
PostNL is de laatste tijd wel vaker sloom met pakketjes buiten de EU. Ik vermoed dat de douane het niet helemaal kan bijbenen. Een BluRay uit de UK was verzonden 25 juli en plofte gisteren pas op de deurmat. Na betalen inklaring/BTW (direct betaald na notificatie in de PostNL app), duurde het nog anderhalve week voordat het daadwerkelijk op de deurmat plofte.
Al mijn andere zendingen die niet door PostNL afgehandeld worden (zoals met DPD en GLS) duren maximaal enkel dagen van moment dat ze in Nederland aankomen, ik de melding krijg voor de inklaringskosten en vervolgens het pakket in ontvangst kan nemen.
Ik kan begrip hebben voor drukte of te weinig personeel, maar PostNL moet daarover gewoon eerlijk zijn en het niet afschuiven op de douane, de verzendende partij of het PostNL ophaalpunt.
De douane heeft hierover een pagina waarin ze deze bullshit van PostNL weerleggen: https://www.belastingdien...waar-blijft-mijn-pakketje
Inmiddels wacht ik alweer 5 weken voor een pakketje uit het VK dat initieel met Royal Mail verstuurd is en nu al weken bij PostNL ligt. Vorige week wat anders besteld en laten bezorgen met DPD en had het diezelfde week nog in huis. Het ligt 100% niet aan de douane.
Hartelijk bedankt voor deze uitleg!Hatsjoe schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 01:30:
[...]
Het ligt 100% aan PostNL en niet aan de douane. Al mijn buitenlandse zendingen die binnen Nederland afgehandeld worden door PostNL duren (bijna letterlijk) eeuwen. De douane heeft geen depots waar ze pakketjes vasthouden. Die liggen allemaal gewoon bij PostNL te wachten tot PostNL eens zin heeft om deze in te klaren. Pas wanneer er onduidelijkheden zijn kan er een douanebeambte bijgehaald worden die samen met PostNL het pakket zal openen.
Al mijn andere zendingen die niet door PostNL afgehandeld worden (zoals met DPD en GLS) duren maximaal enkel dagen van moment dat ze in Nederland aankomen, ik de melding krijg voor de inklaringskosten en vervolgens het pakket in ontvangst kan nemen.
Ik kan begrip hebben voor drukte of te weinig personeel, maar PostNL moet daarover gewoon eerlijk zijn en het niet afschuiven op de douane, de verzendende partij of het PostNL ophaalpunt.
De douane heeft hierover een pagina waarin ze deze bullshit van PostNL weerleggen: https://www.belastingdien...waar-blijft-mijn-pakketje
Inmiddels wacht ik alweer 5 weken voor een pakketje uit het VK dat initieel met Royal Mail verstuurd is en nu al weken bij PostNL ligt. Vorige week wat anders besteld en laten bezorgen met DPD en had het diezelfde week nog in huis. Het ligt 100% niet aan de douane.
Ik wacht inmiddels al een maand sinds mijn pakket via Royal Mail in de handen van PostNL terecht kwam. Heb ze inmiddels al 4x gebeld en elke keer schuiven ze het af op de douane.
Duidelijke uitleg ook op de site van de douane.
Het is gewoon bij de beesten af
Dit wilde ik net posten inderdaad. Alles gaat op afstand. Ik heb weer via twitter dm gestuurd en mogelijk wordt 1 dezer dagen het pakket vrijgegeven. Maar als het nog een keer zo lang duurt moest ik maar contact opnemen met de verzender voortaan.Hatsjoe schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 01:30:
[...]
Het ligt 100% aan PostNL en niet aan de douane. Al mijn buitenlandse zendingen die binnen Nederland afgehandeld worden door PostNL duren (bijna letterlijk) eeuwen. De douane heeft geen depots waar ze pakketjes vasthouden. Die liggen allemaal gewoon bij PostNL te wachten tot PostNL eens zin heeft om deze in te klaren. Pas wanneer er onduidelijkheden zijn kan er een douanebeambte bijgehaald worden die samen met PostNL het pakket zal openen.
Hier sinds 7-8 geen update meer, en al sinds juni in NL. Ander pakketje zelfde verzender gister na 10-12 dagen binnen.Aviv1 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 01:18:
[...]
Helemaal niks. Sinds 26/8 geen enkele update. Dit is gewoon bij de beesten af. Schandalig
Ik denk dat dat 1 juli verhaal ertussen de boel ophoudt ofzo. Als dat eenmaal weggewerkt is zal het wel weer lopen. Ik hoop dat ze dat lukt voor december
PostNL neemt ons gewoon in de maling. Hoe kan het dat mijn pakketjes via DHL binnen no time arriveren.
Nog steeds geen enkele update. Al bijna 4 weken sinds aankomst in NL.
BIZAR
BIZAR
Heb PostNL weer gebeld.
Ze blijven volhouden dat het pakket bij de douane ligt en zij er dus niets aan kunnen doen - geen invloed op hebben."Het pakket is echt nog niet bij ons".....
Dus hebben ze voor mij een klacht ingediend. Maar ik moet zelf volgende week weer terugbellen over de status van deze klacht.
Wat een verschrikkelijke organisatie.
Ze blijven volhouden dat het pakket bij de douane ligt en zij er dus niets aan kunnen doen - geen invloed op hebben."Het pakket is echt nog niet bij ons".....
Dus hebben ze voor mij een klacht ingediend. Maar ik moet zelf volgende week weer terugbellen over de status van deze klacht.
Wat een verschrikkelijke organisatie.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de Douane deze pakketnummers op afstand niet vrijgeeft ook al liggen ze gewoon bij Postnl.
Die van mij ook nog geen beweging. Weer Twitter DM.
En sinds wanneer is jouw pakket in NL? En wat is de laatste status in T&T?pennywiser schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:59:
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de Douane deze pakketnummers op afstand niet vrijgeeft ook al liggen ze gewoon bij Postnl.
Had ik hierboven al ook gemeld, sinds 7 aug geen update meer en sinds eind juni in NL.Aviv1 schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:08:
[...]
En sinds wanneer is jouw pakket in NL? En wat is de laatste status in T&T?
Hou op schei uit dit gaat echt nergens over
ja dat is echt bij de beesten af... snap ook niet dat andere partijen wel tijdig kunnen leveren. Ik doe iig geen zaken meer met PostNLpennywiser schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:12:
[...]
Had ik hierboven al ook gemeld, sinds 7 aug geen update meer en sinds eind juni in NL.
Hou op schei uit dit gaat echt nergens over
Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.