Toon posts:

China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 54 55 56 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:50
Gelukkig maar €4 bij jullie, ja :+ Afzetters hier willen €15, dus ik wacht nog eventjes als Belg zijnde...

• drestar
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 13-08 10:50
druipgrot schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 18:06:
[...]

Dat zullen we nog wel eens zien! 8) Vandaag kreeg ik iets van Lention dat ik precies een week terug bestelde met 10dagen garantie: dat werd dus een week.

Zeven.

Dagen.

Wist niet wat ik van ze kon verwachten want ik had nog nooit bij ze besteld. Ik heb in de 1julikoorts de afgelopen 4 weken precies 14 pakketjes besteld. Ik vind het wel weer genoeg zo. Maar ik zeg nooit nooit. In de wetenschap dat de straf slechts €4 is... Want die aller aller allerlaatste bestelling is al weer wat bestellingen terug. En dan zou ik nu in de aller aller aller in het kwadraat laatste tot de derde macht terminologie zitten. _/-\o_
Ik kreeg net bericht dat het pakket nu al in Luik is dus idd sneller dan verwacht . bij mijn weten is het dit jaar nog nooit zo snel gegaan als de laatste maand. bijna al mijn pakketjes met Ali Standard Shipping in 7 a 8 dagen vanaf de betaling bezorgd.

• drestar
Cyberpope schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:13:
[...]

Nou pakket ontvangen. Dat dan weer wel.

Ze hebben dus mijn verhalen gepakt. Maar ik snap het wel. Het is een fors pakket van 1.6 kg en vele pakketjes erin. En wat doen die badmutsen. Zetten er headlight op van 19 euro. Ja, hoofdlamp die zo groot is dat hij 1.6kg weegt. Tuurlijk pikt de douane die eruit.

En lijkt dat alles naar consolidatie warehouse gaat. Had nog 2 pakjes uitstaan en die gaan ook die kant op. Grmbl.
Weet het. zware en grote pakketten pakken ze er altijd wel uit. ik heb van al die jaren dat ik op Ali besteld heb maar voor 1 pakket moeten betalen en dat was een zware grote uitlaat voor mijn motor en dat was maar iets van 40 euro . terwijl kleine en lichte dingen van 100 euro laten ze wel gewoon gaan als er 19 dollar ingevuld is. de douane kijkt dus eerder naar gewicht en grootte van pakketten.

• drestar
Aliexpress houd op 21 juni uitverkoop . best raar toch? als mensen dan gaan bestellen kunnen ze na 1 juli allemaal 4 euro afdragen aan Postnl omdat Ali de btw voor die tijd nog niet heeft doorberekend.. ik vrees dat er straks een hoop nietsvermoedende kopers zich gaan beklagen daarover. de verkopers op Ali zullen het wel gaan merken met al die negatieve feedback

• drestar
Pff wat een pokkezooi zeg! ik krijg nu een hoop couponnen van 3 euro en als je die sale prijzen ziet voor 21 juni scheelt echt veel . maar dat komt waarschijnlijk niet op tijd aan voor 1 juli. 4 euro bijbetalen aan Postnl plus btw en daar gaat je zomer korting! hier baal ik echt van want anders had ik nog een hoop bestellingen geplaatst.

• Simbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:40
drestar schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:11:
Pff wat een pokkezooi zeg! ik krijg nu een hoop couponnen van 3 euro en als je die sale prijzen ziet voor 21 juni scheelt echt veel . maar dat komt waarschijnlijk niet op tijd aan voor 1 juli. 4 euro bijbetalen aan Postnl plus btw en daar gaat je zomer korting! hier baal ik echt van want anders had ik nog een hoop bestellingen geplaatst.
EU warehouse pakken?

• drestar
Nee dat gaat niet voor de spullen die ik zou willen kopen. normale prijs uit China nu is 55 euro en in de zomersale op 21 juni 45 euro . bij andere verkoper uit EU warehouse 65 euro maar doet niet mee met de sale.

en ik ga echt niet btw en inklaringskosten riskeren want dan kom ik ook uit op 65 euro. want dan kan ik het net zo goed nu al bestellen. het mooie van sale is dat je iets goedkoper kan kopen maar helaas houd Aliexpress dit pas op 21 juni. ik snap niet dat ze dit niet een week eerder doen ivm 1 Juli . dan kunnen ze volgens mij veel meer cashen.. ik had in ieder geval gelijk besteld vandaag.

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:55

aawe mwan

Wat ook leuk is:

drestar schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:26:
[...]
Nee dat gaat niet voor de spullen die ik zou willen kopen. normale prijs uit China nu is 55 euro en in de zomersale op 21 juni 45 euro . bij andere verkoper uit EU warehouse 65 euro maar doet niet mee met de sale.
Maarja, waarschijnlijk is de reden dat het volgende week „sale” is, omdat juli een new-products-month is en sommige producten in de sale op dit moment al niet meer bijgeproduceerd worden. Dus als je het nog echt wilt hebben, is het soms nodig om het voor de volle prijs te bestellen...

老厮是麂

• drestar
aawe mwan schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:56:
[...]

Maarja, waarschijnlijk is de reden dat het volgende week „sale” is, omdat juli een new-products-month is en sommige producten in de sale op dit moment al niet meer bijgeproduceerd worden. Dus als je het nog echt wilt hebben, is het soms nodig om het voor de volle prijs te bestellen...
Nee ik wil het alleen maar hebben als ik het heel goedkoop kan kopen. anders hoef ik het niet. dat is ook hoe het vaak werkt. en daarom kopen we goedkoop uit China en staan goedkope winkels als Action vol met koop volk.

• drestar
Zo net weer een pakketje binnen. ik had 3 verschillende items samen besteld ,dus zitten als het goed is allemaal in hetzelfde pakket. ik ga dit later vanmiddag uitpakken onder het oog van de camera en mocht er een item ontbreken heb ik gelijk bewijs op film voor eventueel dispute.

ik ben nu al minder tevreden omdat alles in een los plastic zakje zit zonder bubbel bescherming of schuim. alles schuift over elkaar heen en er zit een Rc auto body bij , hopelijk is deze niet beschadigd.

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

drestar schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:18:
Zo net weer een pakketje binnen. ik had 3 verschillende items samen besteld ,dus zitten als het goed is allemaal in hetzelfde pakket. ik ga dit later vanmiddag uitpakken onder het oog van de camera en mocht er een item ontbreken heb ik gelijk bewijs op film voor eventueel dispute.
Probleem is dat je dan geen dispute kunt openen. Hij zegt dan dat de tracking aangeeft dat je je pakket ontvangen hebt en dus geen dispute kunt openen. Fijn he.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Lisadr
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 12:28
drestar schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:47:
Aliexpress houd op 21 juni uitverkoop . best raar toch? als mensen dan gaan bestellen kunnen ze na 1 juli allemaal 4 euro afdragen aan Postnl omdat Ali de btw voor die tijd nog niet heeft doorberekend.. ik vrees dat er straks een hoop nietsvermoedende kopers zich gaan beklagen daarover. de verkopers op Ali zullen het wel gaan merken met al die negatieve feedback
Negatieve reviews is een probleem van verkopers en niet van Aliexpress, dat is hoe ik denk dat Aliexpress er naar zal kijken.

GoT, You have to love it!

• drestar
Cyberpope schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:07:
[...]

Probleem is dat je dan geen dispute kunt openen. Hij zegt dan dat de tracking aangeeft dat je je pakket ontvangen hebt en dus geen dispute kunt openen. Fijn he.
Wel als er iets mist en je hebt de bewijzen daarvan. je kan overigens altijd een dispute openen. ik heb zelfs al geld terug gekregen voor een krasje erop.

alles was gelukkig goed. ik ben meer dan tevreden zelfs, dus heb voor alle 3 de items 5 sterren feedback gegeven.

[Voor 11% gewijzigd door drestar op 16-06-2021 22:02]

• drestar
Lisadr schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:23:
[...]

Negatieve reviews is een probleem van verkopers en niet van Aliexpress, dat is hoe ik denk dat Aliexpress er naar zal kijken.
Ja weet ik ook wel ,maar als verkoper kan je alleen maar negatieve feedback geven uit onvrede, he tis een beetje als in een winkel .als een product niet goed is dan doe je je beklag bij de cassiere ,ook al kan die daar niets aan doen. zo gaat dat!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

drestar schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:58:
Wel als er iets mist en je hebt de bewijzen daarvan. je kan overigens altijd een dispute openen. ik heb zelfs al geld terug gekregen voor een krasje erop.
Dan moet ik gaan zoeken waar. Want als ik op de knop druk bij het product krijgt ik de volgende melding

En verder kom ik niet.

[Voor 36% gewijzigd door Cyberpope op 16-06-2021 22:13]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• drestar
Cyberpope schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:10:
[...]

Dan moet ik gaan zoeken waar. Want als ik op de knop druk bij het product krijgt ik de volgende melding

[Afbeelding]

En verder kom ik niet.
Ik weet niet wat je dan vooraf gedaan hebt maar als ik een item niet ontvangen heb kan ik wel gewoon een dispute openen voor dat item. laatst nog gedaan. je moet wel eerst confirm goods received doen natuurlijk en dan had ik gekozen aan verkeerde adres gezonden omdat de juiste reden er niet precies bij stond. maar Ali veranderde dit later zelf in missing goods toen het valid was verklaard. eerst kwamen ze idd wel met dat het bezorgd was volgens de tracking maar ik had vooraf ook contact opgenomen met customer service en het daarin allemaal goed uitgelegd en toen een case nummer gekregen van de chat agent. die heb ik vermeld in het dispute. nadat ik mijn geld in het dispute terug had gekregen bleek dat de verkoper het ontbrekende item apart verzonden had . deze kwam anderhalve week later binnen . wat de reden daarvan was wilde hij niet vertellen maar vooraf had hij mij daarvan ook niet op de hoogte gebracht. dus ik kreeg mijn geld van Ali terug plus een deel verzendkosten van de levering waar ik om gevraagd heb voor de items die ik wel ontvangen had, en later ook nog eens het ontbrekende item bezorgd. beetje stomme verkoper. ik heb hem daarvoor ook nog 1 ster gegeven. kon dat zelfs 3 keer doen omdat ik voor 3 items feedback mocht geven.

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11:37

13art

Moderator Mobile
Never mind....

[Voor 98% gewijzigd door 13art op 17-06-2021 13:09]

...

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Ik heb een discussie over BTW verplaatst richting Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU. Graag daar verder met deze discussie, dan kunnen we hier verder met levertijden bespreken.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord |

• dennistd
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17:17
Opvallend: ik heb nu een LTxxxxxNL onderweg die na welbekende "Liege-Linehaul Arrival" een nieuwe status heeft: "Parcel outbound from transit facility". Normaal gesproken was degene na de Arrival altijd "The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed".

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 17:31

Metalfreak

Hoije woh!

Cyberpope schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:10:
[...]

[Afbeelding]

En verder kom ik niet.
En als je Yes selecteert? Dan kun je toch verder? Kun je dan je verhaaltje kwijt. Anders berichtje naar de verkoper zelf. Laatst ook eens gedaan, uiteindelijk na een dag bleek het bij de buurman afgeleverd te zijn, zonder briefje in mijn brievenbus, het was via DHL en stond niet in de app.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• drestar
Metalfreak schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:13:
[...]

En als je Yes selecteert? Dan kun je toch verder? Kun je dan je verhaaltje kwijt. Anders berichtje naar de verkoper zelf. Laatst ook eens gedaan, uiteindelijk na een dag bleek het bij de buurman afgeleverd te zijn, zonder briefje in mijn brievenbus, het was via DHL en stond niet in de app.
Als je in dat veld No selecteert moet je ook verder kunnen normaal gezien. ik weet niet wat er vooraf geselecteerd is want ik heb die melding nog nooit gehad ook al was mijn pakje op de tracking bezorgt.

vandaag word er weer een pakje bezorgd. maar weer de 6 dagen vanaf de betaling niet gehaald . word 7 dagen voor de zoveelste keer ,al is dat wel al heel snel. 2 jaar geleden was de snelste levertijd met Ali standard Shipping 10 dagen of meer . maar met E packed heb ik heb in die tijd ook wel eens gehad in 7 dagen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Metalfreak schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:13:
[...]

Dus ja zeggen terwijl het nee is?
drestar schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:05:
Als je in dat veld No selecteert moet je ook verder kunnen normaal gezien. ik weet niet wat er vooraf geselecteerd is want ik heb die melding nog nooit gehad ook al was mijn pakje op de tracking bezorgt.
Er zijn geen andere keuzes te maken als deze 2.

Maar oke, na 6x met de bot van doen gehad te hebben en antwoorden die nergens op slaan (terwijl het was doorgezet naar expert-team)
- Beschermingsperiode verleng
- u heeft uw pakketje wel ontvangen
- het pakjes is nog in transit
- Agent heeft u al antwoord gegeven
En nog meer van dit soort onzin, waaruit helder werd dat ze gewoon niet lezen, is er dan nu toch een dispute. Wel meteen invalid want "ik heb mijn pakketje toch ontvangen". Dat het trackingnumber aantoonbaar niet klopt (2x screenshot van hun eigen webpagina doorgezet) en dat er een video bij zit waarbij ik dat gecombineerde pakket uitpak is niet relevant tot nu toe.

Ik krijg bijna het idee dat ze nog niet zo gewend zijn aan die gecombineerde pakketen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• drestar

Ik heb net ook een dispute geopend voor iets wat ik niet ontvangen heb. je moet wel eerst confirm goods received doen. daarna kan je No kiezen en een reden geven.. ook bij Yes kan je nog steeds een reden kiezen dat je het niet ontvangen hebt.

• drestar
Cyberpope schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:21:
[...]

Dus ja zeggen terwijl het nee is?
Klopt! eerst Ja zeggen terwijl het nee is om er te kunnen komen. ik heb in mijn dispute van gister ook weer mijn geld terug door eerst te kiezen dat ik het ontvangen heb, en later heb duidelijk gemaakt dat ik het niet ontvangen heb. zo werkt het bij Aliexpress. als je niks ontvangen hebt is het item niet zoals beschreven en moet je dat eerst selecteren voor bv andere redenen.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:28
Ik heb een LZ...CN pakket welke al sinds 26 mei vastzit bij Postnl inklaring. Meerdere keren nagevraagd via Twitter maar ze kunnen geen verder info geven dan er zijn achterstanden. Zijn er meer slachtoffers van deze vertraging hier? Het gekke is pakketten die later besteld zijn dan deze komen gewoon binnen.

• drestar
De Sale is begonnen. ik had 10 dagen geleden iets gekocht wat nu in de sale 1,50 goedkoper is .en dat op 12 euro maar er zijn dan nog 9 dagen voor de bezorging tot 1 juli dus ik voor die 1,50 wil ik niet gokken .

Dear friends, 618 is about to begin. The price is the lowest in the year, the discount is the biggest, and the coupon is the most. Now just waiting for your arrival. Hurry up and buy it!

• Vinzz
drestar schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:43:
De Sale is begonnen. ik had 10 dagen geleden iets gekocht wat nu in de sale 1,50 goedkoper is .en dat op 12 euro maar er zijn dan nog 9 dagen voor de bezorging tot 1 juli dus ik voor die 1,50 wil ik niet gokken .

Dear friends, 618 is about to begin. The price is the lowest in the year, the discount is the biggest, and the coupon is the most. Now just waiting for your arrival. Hurry up and buy it!
Je kan ook gewoon zeggen dat je het niet ontvangen hebt, dus waarom zou je dat zo doen?

• drestar
Vinzz schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:55:
[...]

Je kan ook gewoon zeggen dat je het niet ontvangen hebt, dus waarom zou je dat zo doen?
Met Aliexpress Standard Shipping gaat dat niet lukken. daar komt meestal de aflevering op de tracking te staan. anderzijds ga ik geen geld uitgeven met het risico dat het na 1 juli bezorgd word en het dan te weigeren als ik bij moet betalen. de laatste tijd ontving ik mijn pakketjes wel in 7 dagen maar als het in China nu toch eens een week blijft liggen wat mogelijk een enkele keer kan gebeuren dan ben je weel mooi de sjaak. de verwachtte bezorgtijd is ook 12 juli zag ik erbij staan.

• Vinzz
drestar schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:02:
[...]

Met Aliexpress Standard Shipping gaat dat niet lukken. daar komt meestal de aflevering op de tracking te staan. anderzijds ga ik geen geld uitgeven met het risico dat het na 1 juli bezorgd word en het dan te weigeren als ik bij moet betalen. de laatste tijd ontving ik mijn pakketjes wel in 7 dagen maar als het in China nu toch eens een week blijft liggen wat mogelijk een enkele keer kan gebeuren dan ben je weel mooi de sjaak. de verwachtte bezorgtijd is ook 12 juli zag ik erbij staan.
Maar ik snap het niet, wat is je doel dan van een dispute aan te maken terwijl het gewoon aan komt?

• drestar
Vinzz schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:05:
[...]

Maar ik snap het niet, wat is je doel dan van een dispute aan te maken terwijl het gewoon aan komt?
Heb het toch niet over dispute aanmaken.. als het aankomt na 1 juli loop je alleen het risico dat je moet bijbetalen..

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:De volgende die iets wilt melden over het betalen van BTW op aankopen buiten de Europese Unie mag dit in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU doen. Dan kunnen we het hier bij levertijden houden.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord |

• Vinzz
Vinzz schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:09:
Ik heb een LZ...CN pakket welke al sinds 26 mei vastzit bij Postnl inklaring. Meerdere keren nagevraagd via Twitter maar ze kunnen geen verder info geven dan er zijn achterstanden. Zijn er meer slachtoffers van deze vertraging hier? Het gekke is pakketten die later besteld zijn dan deze komen gewoon binnen.
Gister kwam er beweging in het pakket en vandaag wordt deze bezorgd volgens de planning. Ik heb door gegeven wat ik er voor betaald heb maar niets hoeven bij te betalen. Volgens mij hebben ze daar een werkvoorraad van heb ik jou daar.

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Eind vorige maand een aantal (5 stuks) pakketjes besteld die allen binnen 8 dagen binnen waren. Begin juni nog een paar pakketten besteld, allen met Ali Standard Shipping, deze zijn allemaal nu al bijna 3 weken onderweg. Mijn theorie: ze houden ze vast zodat ze ze na 1 juli kunnen uitleveren.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• wikiwhy
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 16-09 14:47
Kan iemand zeggen of mijn pakketje al langs de douane is? Het gaat om een pakket dat ik voor een groep heb besteld en waarover veel invoerrechten en btw verschuldigd zijn. Mensen willen weten hoe duur het gaat worden, dus als ons pakket er niet uitgepikt wordt bij de douane wil ik dat zo snel mogelijk doorgeven.

De tracking gegevens:
The item has been processed in the country of destination
2021-06-23 03:13:00
The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed
2021-06-22 15:01:00
Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
2021-06-22 06:17:00
Depart from transit country or district
2021-06-21 08:15:00
Parcel outbound from transit facility
2021-06-21 04:32:50
Arrive attransit country or district.
2021-06-20 05:44:27
Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege
2021-06-19 17:31:00
Hand over to airline
2021-06-18 22:00:00
The item is ready for shipment
2021-06-18 08:10:00
Export clearance success
2021-06-18 07:40:27
The item is pre-advised to PostNL
2021-06-18 07:10:00
Received by line-haul
2021-06-17 03:27:56
Outbound in sorting center
2021-06-16 20:51:16
Inbound in sorting center
2021-06-16 19:31:55
Accepted by carrier
2021-06-16 11:40:18

• dcell
  • Registratie: mei 2003
wikiwhy schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:19:
Kan iemand zeggen of mijn pakketje al langs de douane is? Het gaat om een pakket dat ik voor een groep heb besteld en waarover veel invoerrechten en btw verschuldigd zijn. Mensen willen weten hoe duur het gaat worden, dus als ons pakket er niet uitgepikt wordt bij de douane wil ik dat zo snel mogelijk doorgeven.

De tracking gegevens:
Hand over to airline
Export clearance success
Received by line-haul
Accepted by carrier
Voer je trackingnummer in op www.internationalparceltracking.com

Als er staat dat je zending gesorteerd is dan is die er door heen. Staat er iets van “wacht op informatie van klant” dan ben je de sjaak en mag je lappen. Staat er iets anders dan is de zending nog niet verwerkt.

• dirks
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:38
Op 13 juni via AE iets besteld voor een reparatie, kon het hier niet meer krijgen. Bedrag van €18, mocht het na 1 juli komen zou het jammer zijn maar geen ramp. Maar... vandaag bezorgd, tien dagen. Netjes.

• drestar
wikiwhy schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:19:

De tracking gegevens:
Hand over to airline
Export clearance success
Received by line-haul
Accepted by carrier
Die is er zonder douane kosten doorgekomen. waarschijnlijk controleren ze nu even niet meer naar 1 juli toe. ik heb zo het vermoeden want wat heeft het nu nog voor zin als er straks na 1 Juli toch belasting betaald gaat worden

• drestar
Ik krijg al berichten van verkopers die schrijven dat Aliexpress de btw erbij gaat rekenen vanaf 1 Juli en dat je nu dan nog even belastingvrij kan bestellen en je kans moet grijpen. ik heb ze uitgelegd hoe het bij ons werkt. ze wisten niet dat als je nu besteld en het na 1 juli aankomt je dan alsnog belasting erover moet betalen plus inklaringskosten.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

drestar schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:36:
Ik krijg al berichten van verkopers die schrijven dat Aliexpress de btw erbij gaat rekenen vanaf 1 Juli en dat je nu dan nog even belastingvrij kan bestellen en je kans moet grijpen. ik heb ze uitgelegd hoe het bij ons werkt. ze wisten niet dat als je nu besteld en het na 1 juli aankomt je dan alsnog belasting erover moet betalen plus inklaringskosten.
En als ze dat wel weten, zou het aan hun billen roesten... Zolang jij maar op die koopknop drukt, de rest is jouw probleem.

• wikiwhy
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 16-09 14:47
dcell schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:31:
[...]

Voer je trackingnummer in op www.internationalparceltracking.com

Als er staat dat je zending gesorteerd is dan is die er door heen. Staat er iets van “wacht op informatie van klant” dan ben je de sjaak en mag je lappen. Staat er iets anders dan is de zending nog niet verwerkt.
Dank. Op die pagina stond alleen dat de zending was ontvangen door PostNL. Gelukkig weet ik nu zeker dat ik niet hoef te lappen, want het pakketje is al bezorgd. Dat is veel sneller dan verwacht. Ik ging uit van lange bezorgtijden omdat de regels binnenkort wijzigen, maar de bezorgtijd was slechts 9 dagen!
drestar schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:12:
[...]

Die is er zonder douane kosten doorgekomen. waarschijnlijk controleren ze nu even niet meer naar 1 juli toe. ik heb zo het vermoeden want wat heeft het nu nog voor zin als er straks na 1 Juli toch belasting betaald gaat worden
Dit was stiekem mijn tactiek qua timing. Of het inderdaad zo werkt gaan we niet te weten komen.

• drestar
wikiwhy schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:12:
[...]

pakketje is al bezorgd. Dat is veel sneller dan verwacht. Ik ging uit van lange bezorgtijden omdat de regels binnenkort wijzigen, maar de bezorgtijd was slechts 9 dagen!
Ik denk juist dat het sneller gaat omdat er minder besteld word de laatste weken voor 1 juli. veel mensen durven niet meer..

• Unicron
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-09 21:12
Iemand ooit dit gezien met AliExpress shipping uit China? Lijkt alsof er iets verkeerd is gegaan en het pakketje in Madrid is beland 8)7

2021-06-17 15:54
Madrid-Linehaul Arrival:Shipment has arrived at the Madrid postal operator and will be delivered in the coming days.

2021-06-17 09:00
Liege-Import Customs Clearance Success

2021-06-17 08:00
Liege-Customs Clearance Start

2021-06-16 22:00
Hand over to airline

2021-06-14 21:00
Received by line-haul

2021-06-13 07:28

2021-06-13 01:28

2021-06-12 18:15
Accepted by carrier

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20:04
Unicron schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:14:
Iemand ooit dit gezien met AliExpress shipping? Lijkt alsof er iets verkeerd is gegaan en het pakketje in Madrid is beland ...
Spaans "warehöuse" misschien of ...... dubbel uitgegeven trackingnummer.
Je zal het zien als het aldaar wordt afgeleverd of dat het richting Nederland gaat.

Mijn laatste Ali pakketje (van 23 april), ligt al sinds 9 juni bij "Clearing customs .....handover to PostNL"
Ben benieuwd of dit anders (lees sneller) zal gaan als de BTW vooraf is afgedragen.

[Voor 38% gewijzigd door elinx op 26-06-2021 12:05]

• GigaPixels
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11:26
Mijn UH……BE pakje zit momenteel in Duitsland (Duisburg)

Jun 24 2021 01:23 pm
-Duisburg-Linehaul Arrival
Jun 10 2021 10:58 am
Hand over to airline

zogezegd met het vliegtuig, maar ik vermoed dat deze met de trein werd getransporteerd

Nog nooit eerder een van mijn pakjes via Duitsland zien gaan. Ook ik duim dat deze er is voor 1 juli

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nu zijn de meeste zendingen die we alhier bespreken de kleine pakketjes, die veelal met luchtvracht, of via de trein-zijde-route naar Europa komen.

Maar er zijn natuurlijk ook veel grotere en zwaardere spullen die, al dan niet indirect, uit China komen. Variërend van onderdelen voor allerlei toeleveranciers tot aan zaken als meubilair e.d.
En die gaan vaak per container.

D'r is weer eens een COVID-19 uitbraak(je) in China:

https://orf.at/stories/3218507/

In de provincie Guangdong steken iedere keer weer lokale corona-haarden de kop op. En dan zijn de consequenties ook merkbaar in b.v. de containerhaven Yantian (YICT). Sindsdien stapelen de containers zich op.

https://www.cnbc.com/2021...g-at-port-of-yantian.html

Over 90% of the world’s electronics are exported out of the Port of Yantian. According to FreightWaves SONAR data, the largest-named consignee for the port is TV maker TTE Technologies. Other major exporters include Tesla, Williams-Sonoma, QVC, JoAnn Fabrics, Home Depot, Walmart, Amazon, Ikea, Walgreens and Hasbro.

https://www.seatrade-mari...uption-suez-canal-closure

The world’s largest container line Maersk says that congestion and delays at Yantian port in South China are a much bigger disruption to its operations than the Ever Given blocking the Suez Canal in March this year.

Yantian International Container Terminal (YICT) has experienced significant disruption due to a Covid-19 outbreak in the port area and prevention and restriction measures put in place as a result.

M.a.w. de komende weken/maanden zullen deze effecten ook wel bij ons merkbaar worden. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:55

aawe mwan

Wat ook leuk is:

ehtweak schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:49:
Nu zijn de meeste zendingen die we alhier bespreken de kleine pakketjes, die veelal met luchtvracht, of via de trein-zijde-route naar Europa komen.

Maar er zijn natuurlijk ook veel grotere en zwaardere spullen die, al dan niet indirect, uit China komen.
Ik vond deze fun fact op internet: de kostprijs voor het per schip vervoeren van een 20' container vol elektronica is ongeveer hetzelfde als het per vliegtuig vervoeren van 1 persoon (economy class).

Het verschil is dat vervoer per container 3 weken duurt.

(Azië naar Europa)

[Voor 4% gewijzigd door aawe mwan op 27-06-2021 09:37]

老厮是麂

• Jazsie
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18:50
Magic schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:41:
Eind vorige maand een aantal (5 stuks) pakketjes besteld die allen binnen 8 dagen binnen waren. Begin juni nog een paar pakketten besteld, allen met Ali Standard Shipping, deze zijn allemaal nu al bijna 3 weken onderweg. Mijn theorie: ze houden ze vast zodat ze ze na 1 juli kunnen uitleveren.
Niet mee eens, ik had ruim 10 pakketten onderweg, allemaal besteld in de eerste en tweede week van deze maand.

Het laatste pakket kwam zaterdag binnen en die was pas in de 3de week verstuurd.

Allemaal verzonden met "AliExpress Standard Shipping"

[Voor 5% gewijzigd door Jazsie op 28-06-2021 08:07]

1580 Wp op 0° (vrijwel plat)

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Jazsie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:06:
[...]

Niet mee eens, ik had ruim 10 pakketten onderweg, allemaal besteld in de eerste en tweede week van deze maand.

Het laatste pakket kwam zaterdag binnen en die was pas in de 3de week verstuurd.

Allemaal verzonden met "AliExpress Standard Shipping"
Goed om te horen dat er toch nog beweging in lijkt te zitten, al mijn pakketjes lijken inmiddels van de aardbodem verdwenen. De laatste beweging in de track and trace van de diverse pakketten is van 19/6. 2 ervan liggen sinds de 15e in luik, maar anderen zitten vast op "hand over to airline" en "preadviced to postnl"

• Matthis
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15:39
aawe mwan schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:30:
[...]

Ik vond deze fun fact op internet: de kostprijs voor het per schip vervoeren van een 20' container vol elektronica is ongeveer hetzelfde als het per vliegtuig vervoeren van 1 persoon (economy class).

Het verschil is dat vervoer per container 3 weken duurt.

(Azië naar Europa)
Is dat niet gedateerd? Ik dacht gelezen te hebben dat een container verschepen nu ongeveer $10.000 kost waar dit pre-corona ongeveer $2000 was

• Jazsie
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18:50
Magic schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:26:
[...]

Goed om te horen dat er toch nog beweging in lijkt te zitten, al mijn pakketjes lijken inmiddels van de aardbodem verdwenen. De laatste beweging in de track and trace van de diverse pakketten is van 19/6. 2 ervan liggen sinds de 15e in luik, maar anderen zitten vast op "hand over to airline" en "preadviced to postnl"
Hmzz ja dat is wel minder !

Hopelijk komen ze als nog gauw je kant op.

1580 Wp op 0° (vrijwel plat)

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18:03
Magic schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:26:
[...]

Mijn ervaring is dat het alsnog aankomt maar dat het , zoals je merkt, "iets" langer duurt ;)

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

schumi2004 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:51:
[...]

Mijn ervaring is dat het alsnog aankomt maar dat het , zoals je merkt, "iets" langer duurt ;)
Mijn ervaring ook, wellicht was ik optimistisch geworden door de snelle ontvangst van de pakketjes vorige maand. En nu 1 juli nadert duurt ineens alles langer. Murphy’s wet, of bewuste acties… geen idee.

• 038Robijno
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:43
Je hoeft toch niks extra’s te betalen als het uit Europa komt?

Net iets besteld dat vanuit Spanje word verzonden..

• zunrob
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17-09 13:12
Allicht een stomme vraag, maar ik zie op andere pagina's aangegeven worden dat mensen een "bezorger onderweg" melding krijgen in hun app. Wordt daarmee de PostNL app bedoelt? Ik heb nog nooit gehad dat een bestelling, ook niet van een Nederlandse webshop overigens, vanzelf in deze app verschijnt. Ik moet altijd eerst een T&T aanklikken/invullen...

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:53

Jimster

A State of Trance

038Robijno schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:59:
Je hoeft toch niks extra’s te betalen als het uit Europa komt?

Net iets besteld dat vanuit Spanje word verzonden..
Zie de link die hieronder wordt genoemd Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:53

Jimster

A State of Trance

zunrob schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:44:
Allicht een stomme vraag, maar ik zie op andere pagina's aangegeven worden dat mensen een "bezorger onderweg" melding krijgen in hun app. Wordt daarmee de PostNL app bedoelt? Ik heb nog nooit gehad dat een bestelling, ook niet van een Nederlandse webshop overigens, vanzelf in deze app verschijnt. Ik moet altijd eerst een T&T aanklikken/invullen...
Ja de PostNL app. Heb je in de app ook aangeven dat je bewoner van het adres bent? Dan krijg je een brief met een activatiecode opgestuurd.

• zunrob
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17-09 13:12
Jimster schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:13:
[...]

Ja de PostNL app. Heb je in de app ook aangeven dat je bewoner van het adres bent? Dan krijg je een brief met een activatiecode opgestuurd.
Yes, in ieder geval dat denk ik wel. Adres staat in de app en ik heb pas een brief gekregen voor activeren van Mijn Post...

• Hortz
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:27
Ik heb ook nog een mooie.
Nadat aliexpress meerdere pakketje van verschillende leveranciers heeft gecombineerd is het adres niet meer leesbaar en kan het niet bezorgd worden. Gaat alles retour schijnbaar?

Weet even niet waar ik dit nu moet melden bij aliexpress zelf. De winkels heb ik vaker besteld wat altijd goed aankwam..

• Unicron
  • Laatst online: 17-09 21:12
Unicron schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:14:
Iemand ooit dit gezien met AliExpress shipping uit China? Lijkt alsof er iets verkeerd is gegaan en het pakketje in Madrid is beland 8)7

2021-06-17 15:54
Madrid-Linehaul Arrival:Shipment has arrived at the Madrid postal operator and will be delivered in the coming days.

2021-06-17 09:00
Liege-Import Customs Clearance Success

2021-06-17 08:00
Liege-Customs Clearance Start

2021-06-16 22:00
Hand over to airline

2021-06-14 21:00
Received by line-haul

2021-06-13 07:28

2021-06-13 01:28

2021-06-12 18:15
Accepted by carrier
Update: Ik vond dit
Launched with leading air-freight carrier Volga-Dnepr Group, the new route is aimed at addressing the boom in demand for cross-border deliveries amid Covid-19, Cainiao said. From August, VDG-owned AirBridgeCargo Airlines will operate three flights each week from Hong Kong to Madrid via Belgium’s Liege Airport.
op https://www.alizila.com/c...-between-hong-kong-spain/

Lijkt dus dat ze inklaren in Luik en dan een gedeelte doorsturen naar Madrid. Zo te zien is mijn pakketje dus verkeerd gegaan. Ik betwijfel of er een connectie is van Madrid terug naar Luik

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:00
Hortz schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:55:
Ik heb ook nog een mooie.
Nadat aliexpress meerdere pakketje van verschillende leveranciers heeft gecombineerd is het adres niet meer leesbaar en kan het niet bezorgd worden. Gaat alles retour schijnbaar?

Weet even niet waar ik dit nu moet melden bij aliexpress zelf. De winkels heb ik vaker besteld wat altijd goed aankwam..
Ik heb ook een gecombineerd nummer gekregen.
In één keer besteld en betaald maar wel van drie verschillende Ali shops afkomstig.
Klein spul bij elkaar nog geen €10 denk ik.
Pakket nummer is LT…….NL geworden.
In de tracking info nog niets ge-update.

Ander pakket besteld bij Ali maar afkomstig uit Tsjechië warehouse kreeg ik vandaag binnen.
Had een LL……LU nummer en was iets van €26.
Post leverde dit vandaag af, geen kosten betaald verder.
Zou ook niet moeten want het kwam uit de EU (volgens Ali).
Pakket afzender stond op een adres in Luxemburg.
O ja, bij de tracking info stond dit:
2021-07-01 00:00
AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Incorrect address - item retained

Uiteraard is mijn adres correct en is het vandaag ook geleverd dus die regel zegt mij ook niets.
Geen fout in de postcode of zo.

[Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 01-07-2021 14:38]

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• verdoriebond
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-08 00:07
Ik heb waarschijnlijk meer dan 100 keer iets bij aliexpress besteld, met de aliexpress standaard shipping duurt het gemiddeld 2 weken. Vind ik best netjes.

[Voor 7% gewijzigd door verdoriebond op 01-07-2021 16:34]

• Turismo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:02

Turismo

Clobberin' time!

Ik had nu voor het eerst meerdere orders ontvangen in 1 grote bubbel envelop maar daarin bestellingen weer aparte in kleinere envelopjes die ik bij verschillende verkopers had geplaatst.

Weet niet of dit met de nieuwe BTW wetgeving iets te doen heeft, maar vond het wel opvallend

Werkbak

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Turismo Nee hoor, dat herverpakken van kleine pakjes in een grotere zak, gebeurt al veel langer.

Ben er alleen nog steeds niet achter waar dat gebeurt. Of al in China, of pas in Luik? Of nog later, hier bij PostNL in NL? Geen idee...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:47

sjaool

Every life should have 9 cats

Turismo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:40:
Ik had nu voor het eerst meerdere orders ontvangen in 1 grote bubbel envelop maar daarin bestellingen weer aparte in kleinere envelopjes die ik bij verschillende verkopers had geplaatst.

Weet niet of dit met de nieuwe BTW wetgeving iets te doen heeft, maar vond het wel opvallend
Als het goed is staat er bij die producten in de AliExpress app "Your package has been upgraded to Combined Delivery". Ik neem aan dat dit gebeurt in een warehouse van AliExpress en waarschijnlijk dus al in China.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:02

Turismo

Clobberin' time!

ehtweak schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:30:
@Turismo Nee hoor, dat herverpakken van kleine pakjes in een grotere zak, gebeurt al veel langer.

Ben er alleen nog steeds niet achter waar dat gebeurt. Of al in China, of pas in Luik? Of nog later, hier bij PostNL in NL? Geen idee...
Ah okay, komt waarschijnlijk omdat ik vanwege die nieuwe btw regels heel veel in 1x van mijn wishlist had besteld of waar ik nog over twijfelde, gewoon maar gedaan nu het nog kon.

Vond het wel makkelijk 1 grote zak met allemaal orders erin, net alsof het Sinterklaas is :P

Werkbak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kinkymen
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 16:19
Nu wat vaags.
Opeens een aliexpress pakketje in de brievenbus, terwijl ik al 2 maand niets meer besteld heb en mijn laatste bestelling allang binnen is.
Mijn naam+adres kloppen 100% op pakketje, dus maar opengemaakt. Zit er een setje wazige oorbellen in (ben een alleenstaande man, dus heb er ook nog niets aan).

Dit is wel heel wazig.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Goldlady1
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 16-08 10:50
kinkymen schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:58:
Nu wat vaags.
Opeens een aliexpress pakketje in de brievenbus, terwijl ik al 2 maand niets meer besteld heb en mijn laatste bestelling allang binnen is.
Mijn naam+adres kloppen 100% op pakketje, dus maar opengemaakt. Zit er een setje wazige oorbellen in (ben een alleenstaande man, dus heb er ook nog niets aan).

Dit is wel heel wazig.
Kinkymen besteld oorbellen en weet het niet meer.... _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Ik heb een tepelketting ontvangen, zullen we ruilen? :P

Acties:
  • +4Henk 'm!

• elinx
kinkymen schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:58:
....Opeens een aliexpress pakketje in de brievenbus, t..... Zit er een setje wazige oorbellen in....
....Dit is wel heel wazig.
Ik vermoed dat jij deze prul hebt ontvangen, zodat er een tracking zichtbaar is zgn voor een andere bestelling.
Nu de tracking aangeeft dat het pakket is bezorgd, is er een grote kans dat de verkoper ondanks een eventueel dispute zijn geld ontvangt voor een veel duurder nooit verzonden pakket.

• TumTum
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19:52
elinx schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 19:48:
[...]
Ik vermoed dat jij deze prul hebt ontvangen, zodat er een tracking zichtbaar is zgn voor een andere bestelling.
Nu de tracking aangeeft dat het pakket is bezorgd, is er een grote kans dat de verkoper ondanks een eventueel dispute zijn geld ontvangt voor een veel duurder nooit verzonden pakket.
Heb ik 1 keer meegemaakt via ebay. Een foto lijkt me voldoende voor AliExpress.

• elinx
TumTum schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:57:
...
Heb ik 1 keer meegemaakt via ebay....
Als slachtoffer van een andere tracking of ontvanger van de verzonden prul?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TumTum
elinx schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:23:
[...]
Als slachtoffer van een andere tracking of ontvanger van de verzonden prul
Fake tracking via AliExpress (dan probeer ik de postcode te achterhalen van het werkelijke adres).
Prul via ebay. Was volgens mij iets van een spel en toen kreeg ik van die rubber speelgoed poppetjes van een paar cent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elinx
TumTum schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:40:
...
Fake tracking via AliExpress ... de postcode te achterhalen van het werkelijke adres).
Prul via ebay. ...
Hoe kan je de postcode achterhalen van een "Ali fake tracking"?
Ik heb het éénmaal meegemaakt, maar betrof een delivery in een compleet ander land.
Screenshot ervan was voldoende voor een refund.
Tracking in NL lijkt me dit moeilijker te doen.

Prul ontvangen ipv besteld item is idd, met een foto ervan, eventueel recht te zetten.
Maar in het eerder genoemd geval heeft iemand wel de prul ontvangen, maar niks besteld.
Dan is er slechts verbazing waarom je een dergelijke prul "zomaar" ontvangt
Welke actie naar Ali toe zou zinvol zijn? Iets met de adres sticker?

[Voor 12% gewijzigd door elinx op 03-07-2021 11:58]

• TumTum
elinx schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:50:
[...]
Hoe kan je de postcode achterhalen van een "Ali fake tracking"?
Ik heb het éénmaal meegemaakt, maar betrof een delivery in een compleet ander land.
Screenshot ervan was voldoende voor een refund.
Tracking in NL lijkt me dit moeilijker te doen.

Prul ontvangen ipv besteld item is idd, met een foto ervan, eventueel recht te zetten.
Maar in het eerder genoemd geval heeft iemand wel de prul ontvangen, maar niks besteld.
Dan is er slechts verbazing waarom je een dergelijke prul "zomaar" ontvangt
Welke actie naar Ali toe zou zinvol zijn? Iets met de adres sticker?
Ik chat dan met PostNL. Heb het alleen met destination Nederland meegemaakt. Anders is het wel heel makkelijk ja.

• elinx
TumTum schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:58:
...
Ik chat dan met PostNL.....
Maar die hebben toch met AVG te maken. Dan kunnen ze toch niet zomaar postcodes delen van anderen?

• TumTum
elinx schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:01:
[...]
Maar die hebben toch met AVG te maken. Dan kunnen ze toch niet zomaar postcodes delen van anderen?
Blijkbaar niet. Het is me 2 keer gelukt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polopp
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 05-07 10:07
Ik kies toch wel voor aliexpress
een kabel in NL kost je 9,95 en via Aliexpress 2.95 euro is toch groot verschil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• draadje81
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 05-07 14:36
Hoe lang duurt ali saver shipping naar NL momenteel? Had betaald voor ali standard (est 24 jul), maar seller heeft m op ali saver gegooid >:( est 15 aug.

Nu is mijn ervaring dat standard ong 14 dgn is (dus dan was est niet 24jul maar 15jul).. maar wat doet de saving momenteel?

En tja, seller reageert niet op mijn berichten, dus die kan in ieder geval naar een 5 sterren review fluiten..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Magic schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:42:
[...]

Mijn ervaring ook, wellicht was ik optimistisch geworden door de snelle ontvangst van de pakketjes vorige maand. En nu 1 juli nadert duurt ineens alles langer. Murphy’s wet, of bewuste acties… geen idee.
Dr komen toch wat pakketjes los, een paar vrijdag en zaterdag ineens zonder aankondiging in de bus. Track and trace blijft steken op de 19e.

Nu de rest nog, één pakketje valt mij op, deze heeft een bpost trackingnummer gekregen. Hij vind hem bij bpost wel met mijn NL-postcode, maar de status is als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
Aankomst in depot
2021-06-12 | 04:30
Vrijgegeven door douane
2021-06-12 | 04:30
Zending afgegeven aan lokaal postbedrijf
2021-06-12 | 04:28

Iemand in NL dit al eens meegemaakt? PostNL weet ook van niets.

Extra gek is dat de tracking bij Ali zelf op dit trackingnummer het volgende weergeeft:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
2021-06-19 16:28 GMT+8

Vertrokken vanuit het land van herkomst

2021-06-12 14:18 GMT+8

Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij

2021-06-12 07:16 GMT+8

Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten

2021-06-12 01:49 GMT+8

Zending bij het magazijn in het land van herkomst

2021-06-11 16:13 GMT+8

Zending verzonden 2021-06-10 15:46

[China]Zending gereed voor verzending

Die datums matchen helemaal niet lijkt het.

[Voor 24% gewijzigd door Magic op 05-07-2021 16:00]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
https://twitter.com/LGGLi...tatus/1412059179888566273

Vanaf september zou het nieuwe distributiecentrum van Cainiao operationeel moeten zijn.

Yaha!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• breitsma
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 11:32
draadje81 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:36:
Hoe lang duurt ali saver shipping naar NL momenteel?
In mijn (beperkte) ervaring is het vergelijkbaar met Cainiao Super Economy Global. Ik zie ook hetzelfde nummer formaat (NL0000xxxxxxxx). Mijn laatste pakketje was 27 dagen onderweg maar ik had ook 39 en 41 dagen in mei.

Als je ook nog een andere bestelling hebt dan is er een kans dat het gecombineerd wordt in 1 Standard Shipping. Dat is mij in mei en juni een keer overkomen.

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:00
breitsma schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:20:
[...]

In mijn (beperkte) ervaring is het vergelijkbaar met Cainiao Super Economy Global. Ik zie ook hetzelfde nummer formaat (NL0000xxxxxxxx). Mijn laatste pakketje was 27 dagen onderweg maar ik had ook 39 en 41 dagen in mei.

Als je ook nog een andere bestelling hebt dan is er een kans dat het gecombineerd wordt in 1 Standard Shipping. Dat is mij in mei en juni een keer overkomen.
Een combinatie verzending heb ik nu ook nog lopen.
Volgens de tracking info is dit op 5 juli in het land van bestemming aangekomen.
Afwachten dus.
Tracking nummer is LT……NL en volgens Ali loopt het via Poste Italiane.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drestar
Nog iemand die na 1 juli bij moest betalen omdat er geen belasting was betaald?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klepje
  • Laatst online: 17-09 13:34
drestar schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 01:47:
Nog iemand die na 1 juli bij moest betalen omdat er geen belasting was betaald?
Bedoel je dan over een pakketje dat je na 1 juli hebt besteld of vóór 1 juli en pas in juli hebt binnen gekregen?

Als je nu dubbel hebt betaald kun je de dubbel betaalde belasting terugkrijgen van AE:
In case you were charged again, please keep the invoice and submit it to customer service team to get refund of it.
Bron: https://service.aliexpres...ge=1060863305&language=en

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: mei 2012
  • Nu online
Ik heb het idee dat heel wat pakketten vertraagd zijn uit China. Meerdere mensen last van? Ik zie dat aantal pakketten op 02-07 al aangekomen zijn in NL. Normaliter heb ik die vaak al binnen.

Meeste pakketten zijn wel opnieuw verpakt zo te zien :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Devaqto schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:10:
Ik heb het idee dat heel wat pakketten vertraagd zijn uit China. Meerdere mensen last van? Ik zie dat aantal pakketten op 02-07 al aangekomen zijn in NL. Normaliter heb ik die vaak al binnen.

Ja zit hier ook op 2 pakkettjes te wachten die op de 2e aangekomen zijn in NL. Geen enkele beweging tot nu toe.

Hoe bedoel je opnieuw verpakt, gecombineerd door Ali of door Postnl?

• dcell
Devaqto schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:10:

Het “inklaren” neemt wel extra tijd in beslag. Er zijn wat extra stappen bijgekomen. Dit is een pakketje waar al BTW over is betaald.

• Devaqto
  • Registratie: mei 2012
  • Nu online
h4ns schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:47:
[...]

Ja zit hier ook op 2 pakkettjes te wachten die op de 2e aangekomen zijn in NL. Geen enkele beweging tot nu toe.

Hoe bedoel je opnieuw verpakt, gecombineerd door Ali of door Postnl?
Gecombineerd door AliExpress.
dcell schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:36:
[...]

Het “inklaren” neemt wel extra tijd in beslag. Er zijn wat extra stappen bijgekomen. Dit is een pakketje waar al BTW over is betaald.

[Afbeelding]
Helaas werken de tracking codes niet bij PostNL, onbekende pakketten. Zelfs na 1 week :/

Even geduld dan maar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drestar
klepje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:01:
[...]

Bedoel je dan over een pakketje dat je na 1 juli hebt besteld of vóór 1 juli en pas in juli hebt binnen gekregen?

Als je nu dubbel hebt betaald kun je de dubbel betaalde belasting terugkrijgen van AE:

[...]

Bron: https://service.aliexpres...ge=1060863305&language=en
Ik bedoelde inderdaad voor 1 juli besteld zonder belasting te betalen en dan na 1 juii bezorgd. of er dan iemand alsnog btw en inklaring moest betalen?

ik bestel zelf niks meer. de lol is er wel zo'n beetje vanaf. . voor mij is bestellen uit China een gestorven hobby.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kristientje
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 22-08 09:44
*knip*. Welkom op het forum. Dit bericht heb ik even weg gehaald, het verstoord het topic nu ietwat. Mijn tip zou zijn om een eigen topic te openen. Let dan a.u.b. wel even op wat alinea gebruik en dergelijke. :)

[Voor 93% gewijzigd door Perkouw op 11-07-2021 13:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Die LTNL zendingen vertrekken vanuit Luik richting een sorteercentrum van PostNL in Nederland. Van daaruit gaan die - in jouw geval - terug naar België (Brussel) om vervolgens door Bpost te worden bezorgd. De LDBE pakketjes worden in Luik direct overgedragen aan Bpost. Daar zit het verschil in levertijd.

Als je 20-25 samengevoegde pakketjes ontving op een dag, was de kans reëel dat dit niet altijd onopgemerkt voorbij de douane passeerde. In Brussel was daar altijd strengere controle op. Met de nieuwe btw-regeling ga je daar alvast geen last meer van hebben.

Wat een verhaal trouwens.

[Voor 7% gewijzigd door Fettel op 11-07-2021 11:21]

Yaha!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 21:03

B2

wa' seggie?

Hm heel fijn. Toevallig was ik eens aan het kijken waar een bestelling van Ali bleef die binnen 7 dagen zou aankomen (via Belgie gekozen).
Blijkt het al op 5-7 ergens afgeleverd te zijn (via DHL), maar die is absoluut hier niet geweest. Heb zelfs de video’s van de camera’s hier nog eens terug gekeken of er toch toevallig niet iemand geweest is.

Maar een dispute aangemaakt, maar ik vrees dat ze het op DHL gaan afschuiven..

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 16:53
Dit is wel irritant..

2021-07-01 23:54
levering
Aangekomen in het land van bestemming

Sindsdien ligt mijn pakketje dus blijkbaar bij PostNL. Prima dat ze btw moeten gaan heffen, maar schiet een beetje op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klepje
  • Laatst online: 17-09 13:34
Steefmeister schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:37:
Dit is wel irritant..

2021-07-01 23:54
levering
Aangekomen in het land van bestemming

Sindsdien ligt mijn pakketje dus blijkbaar bij PostNL. Prima dat ze btw moeten gaan heffen, maar schiet een beetje op.
Aangekomen in het land van bestemming is vaak ook Belgie (Liege), waarna het nog gecheckt moet worden en daarna nog naar PostNL moet. En je kunt het beste gewoon rekening houden met 4 - 6 weken levertijd, dan valt het meestal mee :P

• dcell
Alles lijkt "vertraging" te hebben. Ik heb een Ali pakketje (standard shipping) waar de BTW al over is betaald en die ligt nu 2 dagen stil bij PostNL. Daarvoor ook al 3 dagen in Luik.

In mei en juni gingen die pakketjes er vlotjes doorheen. Dan kwamen ze in Luik aan en de volgende dag gingen ze naar Nederland/PostNL die ze daarna dezelfde dag of de dag daarna nog verwerkte.

Ik denk dat ze nog moeten wennen aan het nieuwe verwerkingsproces.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 28-08 08:29
Hier liggen ook 2 van de 5 Ali pakketten vast in Luik sinds 30-06. De andere 3 zijn er wel gewoon soepel doorheen. Terwijl zelfs nieuwe bestellingen daarna geplaatst ook al binnen zijn.

Er lijkt dus geen enkele logica in te zitten.

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 17:31

Metalfreak

Hoije woh!

dcell schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:30:
Alles lijkt "vertraging" te hebben. Ik heb een Ali pakketje (standard shipping) waar de BTW al over is betaald en die ligt nu 2 dagen stil bij PostNL. Daarvoor ook al 3 dagen in Luik.

In mei en juni gingen die pakketjes er vlotjes doorheen. Dan kwamen ze in Luik aan en de volgende dag gingen ze naar Nederland/PostNL die ze daarna dezelfde dag of de dag daarna nog verwerkte.

Ik denk dat ze nog moeten wennen aan het nieuwe verwerkingsproces.
Toen lagen ze bij mij ook regelmatig meer dan twee weken in Luik, dus wat dat betreft is het niet anders.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• dcell
Metalfreak schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:09:
[...]

Toen lagen ze bij mij ook regelmatig meer dan twee weken in Luik, dus wat dat betreft is het niet anders.
Ook Aliexpress Standard Shipping pakketjes ?

Die gaan de laatste maanden bij mij snel. Eigenlijk nauwelijks vertraging meer gehad sinds dit jaar.

Ik heb 8 pakketjes met Standard Shipping gehad dit jaar. De snelste kwam aan in 6 dagen (na verzending) en de langzaamste 16 dagen.

Eind vorig jaar was er geen touw aan vast te knopen. In oktober duurde het 10-16 dagen maar in november en december 16-31 dagen.

Cainiao Global en Aliexpress Saver Shipping methodes lijken wel heel wispelturig te zijn. Die blijven niet alleen in Luik soms lang liggen maar ook bij PostNL.

• Cr0sZ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:44
Volgens ParcelsApp zit mijn pakketje 'vast in' of is afhankelijk hoe je de status leest misschien zelf wel 'geleverd' in Frankrijk.

Oorsprong China
Bestemming France

De regel "Geschatte aankomstdatum op het postkantoor 22 Jul 2021 - 26 Jul 2021,
9-13 resterende dagen"

is dat nog een activiteit die normaal wordt uitgevoerd of ligt mijn pakketje echt in Frankrijk ?
en moet ik hiervoor een dispute gaan loggen ?

ik verwacht het in NL namelijk

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Geschatte aankomstdatum op het postkantoor 22 Jul 2021 - 26 Jul 2021, 
9-13 resterende dagen. De prognose is niet 100% zeker en is gebaseerd 
op 250 -pakketten die in de afgelopen 60 dagen zijn geleverd

13 Jul 2021
14:35
Your parcel has been delivered. LA POSTE
13 Jul 2021
08:55
Your parcel is at the delivery site that serves your address. We are preparing it for delivery. LA POSTE
13 Jul 2021
08:55
Your parcel is being prepared for delivery. YUN EXPRESS
13 Jul 2021
05:58
Your parcel has arrived at its delivery location YUN EXPRESS
12 Jul 2021
16:12
Your parcel is transiting through our logistics platforms to be delivered to you as quickly as possible. LA POSTE
12 Jul 2021
16:12
The postal operator of destination is handling your parcel. it is currently being routed.

[Voor 1% gewijzigd door Cr0sZ op 13-07-2021 20:52. Reden: destination toevoegen]

• h4ns
  • Niet online
Cr0sZ schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:49:
Volgens ParcelsApp zit mijn pakketje 'vast in' of is afhankelijk hoe je de status leest misschien zelf wel 'geleverd' in Frankrijk.

Oorsprong China
Bestemming France

De regel "Geschatte aankomstdatum op het postkantoor 22 Jul 2021 - 26 Jul 2021,
9-13 resterende dagen"

is dat nog een activiteit die normaal wordt uitgevoerd of ligt mijn pakketje echt in Frankrijk ?
en moet ik hiervoor een dispute gaan loggen ?

ik verwacht het in NL namelijk
Ik zou het een paar dagen geven of ze het re-directen en je updates in de tracking ziet. Als er b.v. Vrijdag geen enkele verandering is, dan inderdaad een dispute openen.
Pagina: 1 ... 54 55 56 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee