China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 53 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05 20:22

aawe mwan

Wat ook leuk is:

@Paulus07 , @drestar : de „destination country” is het land waar het vliegtuig landt, België dus.

Ze halen natuurlijk eerst de dozen uit het vliegtuig, zodat het vliegtuig weer verder kan.
Dan scannen ze welke dozen ze uitgeladen hebben. Krijg jij een regel van op je T&T.
Dan gaan ze alle dozen open maken om te kijken welke China zakjes er precies in zitten en die scannen ze dan ook. Krijg jij weer een regel van op je T&T, maar het pakketje is nog niet het gebouw uit geweest.

Als het druk is met vracht van beter betalende klanten, dan kan dit wel eens een week duren.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-03 00:17
aawe mwan schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:57:
@Paulus07 , @drestar : de „destination country” is het land waar het vliegtuig landt, België dus.

Ze halen natuurlijk eerst de dozen uit het vliegtuig, zodat het vliegtuig weer verder kan.
Dan scannen ze welke dozen ze uitgeladen hebben. Krijg jij een regel van op je T&T.
Dan gaan ze alle dozen open maken om te kijken welke China zakjes er precies in zitten en die scannen ze dan ook. Krijg jij weer een regel van op je T&T, maar het pakketje is nog niet het gebouw uit geweest.

Als het druk is met vracht van beter betalende klanten, dan kan dit wel eens een week duren.
Ok zou kunnen.. ik had voor Aliexpress Saver Shipping gekozen. besteld op 11 Mei en de verwachte bezorging zou 14 Juni zijn dus ik dacht.. dat kan nog mooi voor 1 Juli. verdere tracking info als Arrive at destination country gaat er nooit komen bij zulke verzendmethodes . mijn ervaring is dat het dan ongeveer nog 2 weken duurt tot bezorging vanaf de laatste tracking datum in dit geval 2 juni , dus ik hoop dat het dan nu ondertussen toch in Nederland is bij Postnl voor bezorging want 14 juni is nog enkele dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

drestar schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:21:
[...]

Dat gaat wel goedkomen.. het gaat de laatste tijd best snel ..een bestelling van gisteren was vandaag al vertrokken uit China. ik durf half Juni ook nog wel wat te bestellen. als ik kijk op de maand mei dan waren al mijn bestelling van betaling tot bij Postnl in een week. als het de douane in luik voor 1 Juli voorbij is dan komen er ook geen extra kosten meer. meestal is de bezorging soms lang omdat het in het sorteer centrum blijft hangen. maar daar word geen belasting geheven in het sorteercentrum dus ik zeg gewoon lekker blijven bestellen tot half
Juni :P
Maar de craving is er bij mij wel af. Heb al nieuwe producten op het oog, maar die til ik over 1 juli heen, van 21% belasting word je nu ook niet echt armer. Zeg ik nu, maar ik weet hoe het is met verslavingen, ze steken zomaar de kop op en in een onbewaakt moment sta je er machteloos tegenover. 8)

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
druipgrot schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:54:
[...]
Maar de craving is er bij mij wel af. Heb al nieuwe producten op het oog, maar die til ik over 1 juli heen, van 21% belasting word je nu ook niet echt armer. Zeg ik nu, maar ik weet hoe het is met verslavingen, ze steken zomaar de kop op en in een onbewaakt moment sta je er machteloos tegenover. 8)
Ik ben ontzettend benieuwd wat Aliexpress na 1 Juli gaat doen vanwege de belastingen. ik heb er nog niets over gelezen. als ik echt iets nodig heb dan wil ik best wel bestellen met 21% btw uit China maar niet voor ieder pakketje nog eens extra inklaringskosten erbovenop. dus hopelijk doet Aliexpress dan inclusief btw prijzen en maken ze afspraken met Europa. gelukkig heb ik ook veel dingen in mijn shopcard staan die ik al uit Polen kan bestellen. dus helemaal klaar ben ik nog niet. laat ik het zo zeggen dat de Nederlandse winkels mij nu niet als vaste klant gaan krijgen. ik koop liever op Aliexpress dan bij hun. simpelweg omdat ik daar alles kan vinden wat ik nodig heb en goede kopers bescherming geniet. iets wat een Nederlandse winkel ook niet altijd kan bieden. dus wat mij betreft kunnen de winkels in Nederland wel dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

drestar schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:20:
[...]

Ik ben ontzettend benieuwd wat Aliexpress na 1 Juli gaat doen vanwege de belastingen. ik heb er nog niets over gelezen. als ik echt iets nodig heb dan wil ik best wel bestellen met 21% btw uit China maar niet voor ieder pakketje nog eens extra inklaringskosten erbovenop. dus hopelijk doet Aliexpress dan inclusief btw prijzen en maken ze afspraken met Europa. gelukkig heb ik ook veel dingen in mijn shopcard staan die ik al uit Polen kan bestellen. dus helemaal klaar ben ik nog niet. laat ik het zo zeggen dat de Nederlandse winkels mij nu niet als vaste klant gaan krijgen. ik koop liever op Aliexpress dan bij hun. simpelweg omdat ik daar alles kan vinden wat ik nodig heb en goede kopers bescherming geniet. iets wat een Nederlandse winkel ook niet altijd kan bieden. dus wat mij betreft kunnen de winkels in Nederland wel dicht.
Als de winkels van Ali een terugloop zien in bestellingen omdat dat half miljard EU-burgers inklaringskosten moet betalen. En ze dat terug kunnen winnen door BTW te heffen. En dat een beetje schappelijk te implementeren is. Ik denk dat dat dan wel gebeurt. Maar ik ben een nitwit in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

.

[ Voor 100% gewijzigd door Cyberpope op 09-06-2021 17:54 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
druipgrot schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:04:
[...]
Als de winkels van Ali een terugloop zien in bestellingen omdat dat half miljard EU-burgers inklaringskosten moet betalen. En ze dat terug kunnen winnen door BTW te heffen. En dat een beetje schappelijk te implementeren is. Ik denk dat dat dan wel gebeurt. Maar ik ben een nitwit in deze.
Dat zullen de verkopers toch ook wel weten. zou Aliexpress dan nog geen stappen hebben ondernomen zodat het op 1 Juli allemaal door kan lopen want dat gaat ze anders toch een hoop geld kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Ik heb toch een pakketje wat in China blijft hangen.

【8】Inbound success in consolidated warehouse.

2021-06-07 08:52:06

【8】Accepted in consolidated warehouse.

2021-06-07 08:32:18

2021-06-06 23:19

GMT+8

douane

Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten

2021-06-06 22:22

GMT+8

Zending bij het magazijn in het land van herkomst

2021-06-06 11:28

GMT+8

Zending verzonden

2021-06-04 14:43

[China]Zending gereed voor verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Ineens worden pakketten automatisch gecombineerd zonder mijn toestemming,

er is een trackingnummer doorgestreept en krijg een nieuw trackingnummer.

ik had 3 items besteld bij dezelfde winkel. dus die moesten alle 3 samen worden verzonden in 1 pakket maar vermoed dat de verkoper tegen mij gelogen heeft over zijn voorraad en dat hij het toch ergens anders vandaan heeft gehaald .kan dat kloppen als de zending automatisch gecombineerd word? zo gaat het wel lekker lang duren.. ik had 31 Mei de betaling al gedaan. nu zijn er al 10 dagen overheen gegaan door dat getreuzel. dit kost de verkoper dus weer een paar sterren.

2021-06-10 05:42

levering

In Transit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-05 16:48
drestar schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:56:
Ineens worden pakketten automatisch gecombineerd zonder mijn toestemming,

er is een trackingnummer doorgestreept en krijg een nieuw trackingnummer.

ik had 3 items besteld bij dezelfde winkel. dus die moesten alle 3 samen worden verzonden in 1 pakket maar vermoed dat de verkoper tegen mij gelogen heeft over zijn voorraad en dat hij het toch ergens anders vandaan heeft gehaald .kan dat kloppen als de zending automatisch gecombineerd word? zo gaat het wel lekker lang duren.. ik had 31 Mei de betaling al gedaan. nu zijn er al 10 dagen overheen gegaan door dat getreuzel. dit kost de verkoper dus weer een paar sterren.

2021-06-10 05:42

levering

In Transit

Dat pakketten gecombineerd worden in toch juist goed? Beter voor het milieu en volgens mij ook niet aan de seller om dit te doen. Bij mij werder pakketten van 3 verschillende sellers gecombineerd.

Daar kun je de seller niet op aanspreken. Ik proef de laatste tijd een negatieve ondertoon in je posts, nog niet veel ervaring met shoppen op Ali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
-Bas schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:58:
[...]

Dat pakketten gecombineerd worden in toch juist goed? Beter voor het milieu en volgens mij ook niet aan de seller om dit te doen. Bij mij werder pakketten van 3 verschillende sellers gecombineerd.

Daar kun je de seller niet op aanspreken. Ik proef de laatste tijd een negatieve ondertoon in je posts, nog niet veel ervaring met shoppen op Ali?
Ik heb niet bij 3 verschillende sellers gekocht, dus wat valt er dan te combineren? als je bij 1 seller koopt in dezelfde winkel dan pakt hij alle 3 de items toch samen in 1 pakketje of ben ik nou gek? het zijn ook maar 3 kleine dingetjes . ik heb nu het idee dat hij maar 1 of 2 dingetjes op voorraad had en naar een warehouse heeft gestuurd, en die 2 dingetjes daar moesten wachten tot het ontbrekende deel werd toegevoegd wat die ergens nog vandaan moest halen. . pakje terug open maken en er iets bij stoppen of opnieuw inpakken. (ook goed voor het millieu). ik kan er anders niks van maken want waarom krijg je anders weer een nieuw tracking nummer..? ik heb vooraf gevraagd aan de seller of alles op voorraad was en kan je direct alles ook snel verzenden in 1 keer. het antwoord was Ja. het zijn spulletjes die ik snel nodig heb voor mijn Rc auto af te bouwen. de verwachte levertijd is 16 juni maar dat gaan we niet halen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-05 19:12
drestar schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:10:
Het zijn spulletjes die ik snel nodig heb voor mijn Rc auto af te bouwen. de verwachte levertijd is 16 juni maar dat gaan we niet halen ben ik bang.
Als je dingen snel nodig hebt moet je het niet in China bestellen. Ze zeggen altijd ja, want ze willen verkopen (en dat is ze gelukt). Je moet gewoon van 2 maanden uitgaan en alles wat er sneller is is mooi meegenomen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

drestar schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:10:
de verwachte levertijd is 16 juni maar dat gaan we niet halen ben ik bang.
Nou.. poets het niet te snel uit. Sommige dingen zijn bij mij toch sneller gegaan als verwacht ondanks samenvoegen. Mijn pakket staan nu bij PostNL en zou morgen geleverd moeten worden. Daar een hard hoofd in, maar dat is wel door PostNL.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
LordSinclair schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:30:
[...]

Als je dingen snel nodig hebt moet je het niet in China bestellen. Ze zeggen altijd ja, want ze willen verkopen (en dat is ze gelukt). Je moet gewoon van 2 maanden uitgaan en alles wat er sneller is is mooi meegenomen.
Deze spulletjes kan ik in Nederland of binnen europa niet eens kopen .anders had ik dat wel al gedaan, maar zoals ik telkens vaker schrijf. de Nederlandse winkel heeft veel te weinig assortiment. er zijn een heleboel leuke dingen die je enkel maar uit China kan bestellen. en dan gaan de winkeliers hier klagen dat iedereen op Aliexpress koopt terwijl ze zelf niks te bieden hebben..
Cyberpope schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:33:
[...]

Nou.. poets het niet te snel uit. Sommige dingen zijn bij mij toch sneller gegaan als verwacht ondanks samenvoegen. Mijn pakket staan nu bij PostNL en zou morgen geleverd moeten worden. Daar een hard hoofd in, maar dat is wel door PostNL.
Levering van Postnl gaat idd soms nog langzamer dan de verzending uit China zelf. ik heb ook al weer dagen een pakje bij Postnl liggen waarvan de bezorgdatum elke dag opschuift. maar als het bij Postnl is voor 1 Juli dan komen er gelukkig geen extra kosten bij.. dus dat is een pluspunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Zojuist weer een pakje binnen via de brievenbus. besteld op 11 Mei met Saver Shipping. deze zending stond in de tracking als vertraagde levering van 14 naar 18 Juni maar is toch veel eerder gekomen. ik verwacht nog een zending met Saver Shipping eveneens besteld op 11 Mei. alleen is deze 6 dagen later in luik aangekomen . die had Aliexpress dan wel beter kunnen combineren maar hebben ze niet gedaan.. dus wacht het dan maar af

[ Voor 11% gewijzigd door drestar op 10-06-2021 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-05 12:14
Vandaag wordt mijn bestelling geleverd.
30-04 besteld
06-05 in Nederland bij het transportbedrijf (reeds door de douane goedgekeurd)
10-06 levering

Kanonne, dat voor een https://nl.aliexpress.com/item/1005001810539614.html

[ Voor 8% gewijzigd door Wasabi! op 10-06-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Wasabi! schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:03:
30-04 besteld
10-06 levering

Heb je die toen besteld met 10 dagen levering? sellers veranderen nog wel eens de verzendmethodes met de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Toch kan er een klein voordeel zijn als je na 1 Juli maar 4 euro inklaringskosten moet betalen plus btw. op bv duurdere grote en zware dozen waar je 9 van de 10 keer toch al mee gepakt word bij de douane scheelt je dan in ieder geval 9 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Benieuwd of ik mijn pakketje nog ooit ga zien. Sinds 9 mei nul beweging erin.

Arrive at destination country

2021-05-09 04:58:27

Ook geen idee of het al wel/niet bij postNL etc is en dat het daar ergens op een plank ligt te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
drestar schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:07:
[...]

Heb je die toen besteld met 10 dagen levering? sellers veranderen nog wel eens de verzendmethodes met de tijd.
Ja, geen idee waar het probleem ligt, andere binnen 10 dagen altijd wel op tijd in huis, van PostNL hoef je ook niet veel te verwachten. Behalve als het examens zijn die ze kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Wasabi! schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:12:
[...]

Ja, geen idee waar het probleem ligt, andere binnen 10 dagen altijd wel op tijd in huis, van PostNL hoef je ook niet veel te verwachten. Behalve als het examens zijn die ze kwijtraken.
Ik weet niet waar het mis is gegaan en of Postnl je pakje al die tijd al had ontvangen..

quote]Paulus07 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:09:
Benieuwd of ik mijn pakketje nog ooit ga zien. Sinds 9 mei nul beweging erin.

Arrive at destination country

2021-05-09 04:58:27

Ook geen idee of het al wel/niet bij postNL etc is en dat het daar ergens op een plank ligt te wachten.
[/quote]

Met Cainiao global verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-05 12:12
Heb al sinds 13-05-2021 de status staan bij 1 pakket "Verzending met lokaal transport bedrijf"

Zou PostNL hem kwijt zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
targaryanwolf schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:48:
Heb al sinds 13-05-2021 de status staan bij 1 pakket "Verzending met lokaal transport bedrijf"

Zou PostNL hem kwijt zijn?
1-2 weken erbij optellen, mijn pakketje verbleef meer dan 4 weken in NL, die 10 dagen levering hebben ze niet gehaald, maar gelukkig wordt het eindelijk vandaag geleverd met PostNl.

30-04 besteld
10-06 levering

Edit
Net binnen, gewoon via het bekende Schiedamse adres, mijn gegevens klopten ook gewoon. Geen idee wat de reden is van de 4,5 week bezorgtijd vanuit Nederland.

[ Voor 13% gewijzigd door Wasabi! op 10-06-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Wasabi! schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:03:
30-04 besteld
10-06 levering

Wauw! Ik had twijfels gehad om daar te kopen, want hij voldoet niet aan mijn 4e voorwaarde.
1. Top Merk: V check
2. Aantal volgers houdt niet over maar oké: V check
3. Rating & Reviews: V check
4. Alleen het assortiment: te weinig focus. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
druipgrot schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:08:
[...]

Wauw! Ik had twijfels gehad om daar te kopen, want hij voldoet niet aan mijn 4e voorwaarde.
Net binnen, werkt prima. Montage is ook geen probleem, genoeg hulpstukken erbij mocht je een heel afwijkende kraan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
druipgrot schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:08:
[...]

Ik heb al bij veel verkopers gekocht met hele slechte recensies en de bestelde artikelen waren perfect en heel snel binnen. het zegt dus niet altijd iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
En net weer een bestelling geplaatst. zolang er nog levering voor 1 juli staat ga ik door..

ik denk dat Ali na 1 juli wel even zal schrikken als er geen bestellingen meer van mij komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 22-05 10:42
Vandaag mijn voorlaatste binnen, 2 juni besteld, vandaag dus geleverd (BE).

Er staat er nog 1tje open nu, van 26 mei, maar daar heeft de verkoper zijn lieve tijd (lees quasi max periode) gebruikt voor het op de post was. Zou er tegen volgende week moeten zijn volgens AE...

Daarna is het wachten tot na 1 juli en kijken was ze dus doen met die IOSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Cyberpope schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:55:
Oei.. ze hebben nu wel heel veel zaken tot 1 pakket gemaakt. Gaat dat nog gezeur geven bij de douane? Dit blijft zeker niet beneden de 25 euro.
Nou..

Dit kan ik nu beantwoorden. Douane ziet het als 1 pakket en je mag dokken.
Ali laat je kapot vallen en zegt vecht het maar met de verkoper uit.

Je weet al waar dat op uit draait... Als je dispute opent zegen ze : douane is jou probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Cyberpope schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 00:04:
[...]

Nou..

Dit kan ik nu beantwoorden. Douane ziet het als 1 pakket en je mag dokken.
Ali laat je kapot vallen en zegt vecht het maar met de verkoper uit.

Je weet al waar dat op uit draait... Als je dispute opent zegen ze : douane is jou probleem.
Dan weet je dus voor binnen een paar weken dat (mits AE geen IOSS invoert), je dus maar 1x de afhandelingskosten aan PostNL moet aftikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

azerty schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:34:
[...]

Dan weet je dus voor binnen een paar weken dat (mits AE geen IOSS invoert), je dus maar 1x de afhandelingskosten aan PostNL moet aftikken :+
Ben er klaar mee voorlopig. Voor de kosten die ik nu voor mijn kiezen krijg had ik 10x een inklaringskosten kunnen betalen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Cyberpope schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:00:
[...]

Ben er klaar mee voorlopig. Voor de kosten die ik nu voor mijn kiezen krijg had ik 10x een inklaringskosten kunnen betalen. :(
Is het zeker dat je die extra douane kosten krijgt? heb je dan al een brief van Postnl gehad voor opgeven van de waarde, en kan je bij gecombineerde zendingen die later zijn toegevoegd tot 1 pakket niet gewoon een screenshot maken van enkel 1 of 2 items in je account waarmee de waarde onder de 22 euro blijft.. als ze er toch achter komen dan zeg je gewoon dat je niet wist wat er allemaal samen gevoegd is en dacht dat er ook dingen apart kwamen. het is sowieso al verwarrend dat Ali zelf je pakketten van verschillende verkopers gaat samenvoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

drestar schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:56:
[...]

Is het zeker dat je die extra douane kosten krijgt? heb je dan al een brief van Postnl gehad voor opgeven van de waarde, en kan je bij gecombineerde zendingen die later zijn toegevoegd tot 1 pakket niet gewoon een screenshot maken van enkel 1 of 2 items in je account waarmee de waarde onder de 22 euro blijft.. als ze er toch achter komen dan zeg je gewoon dat je niet wist wat er allemaal samen gevoegd is en dacht dat er ook dingen apart kwamen. het is sowieso al verwarrend dat Ali zelf je pakketten van verschillende verkopers gaat samenvoegen.
Dat exact wat ik nu gedaan heb >:) Maar ze hebben 8 (ja acht) pakketjes samengevoegd met een totale waarde (inclusief verzendkosten) van meer als 60 euro. Er zit zelfs een prul tussen van minder als 1 euro en gratis verzenden met de goedkoopste optie. Maar ook 2 orders (12 dingen) van bijna 20 euro.

Dus of ik weg kom met mijn gedeeltelijk opgave.. ik waag het te betwijfelen. Aliexpress vind het mijn fout. Waarom weet ik niet. Agents kunnen niets. Ben wel klaar met die ballentent voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Cyberpope schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:08:
[...]

Dat exact wat ik nu gedaan heb >:) Maar ze hebben 8 (ja acht) pakketjes samengevoegd met een totale waarde (inclusief verzendkosten) van meer als 60 euro. Er zit zelfs een prul tussen van minder als 1 euro en gratis verzenden met de goedkoopste optie. Maar ook 2 orders (12 dingen) van bijna 20 euro.

Dus of ik weg kom met mijn gedeeltelijk opgave.. ik waag het te betwijfelen. Aliexpress vind het mijn fout. Waarom weet ik niet. Agents kunnen niets. Ben wel klaar met die ballentent voor nu.
Dus die 8 pakketjes waren dan door hun ongevraagd samengevoegd? ik heb dit gelukkig nog nooit gehad of gebruik van gemaakt. ik koop liever alles apart. toch zeker wat grotere dingen. laatst nog met een camera . dit kon met sd kaart voor 30 euro en zonder sd kaart voor 22 euro ,dan zit je dus nog net goed en dan koop ik die sd kaart wel ergens anders los..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

drestar schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:20:
[...]

Dus die 8 pakketjes waren dan door hun ongevraagd samengevoegd? ik heb dit gelukkig nog nooit gehad of gebruik van gemaakt. ik koop liever alles apart. toch zeker wat grotere dingen. laatst nog met een camera . dit kon met sd kaart voor 30 euro en zonder sd kaart voor 22 euro ,dan zit je dus nog net goed en dan koop ik die sd kaart wel ergens anders los..
Ja, compleet ongevraagd. Sterker nog ik had gezien de limit bijna overal aliexpress 10 dag shipping aangeklikt en bij sommige zelfs extra voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Cyberpope schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:35:
[...]

Ja, compleet ongevraagd. Sterker nog ik had gezien de limit bijna overal aliexpress 10 dag shipping aangeklikt en bij sommige zelfs extra voor betaald.
Dat is zwaar balen dan zeg. ik zal dit zeker dit aangeven in een eventueel dispute dat het ongevraagd is samengevoegd. maar hopelijk kom je er nog zo onderuit.

ik heb net weer een pakketje binnen. verwacht met de pakketdienst en de bezorger was doodleuk aan het proppen door de brievenbus, dus gelukkig deed ik de deur op tijd open en kon hij het zo geven want dat had die anders nooit zonder schade voor elkaar gekregen. sommige bezorgers denken waarschijnlijk dat ze makkelijk zijn om gelijk de brievenbus te proberen. dan hoeven ze niet aan te bellen of te te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

drestar schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:20:
[...]

Dat is zwaar balen dan zeg. ik zal dit zeker dit aangeven in een eventueel dispute dat het ongevraagd is samengevoegd. maar hopelijk kom je er nog zo onderuit.
Nee hoor. Gisteren lange chat met agent gehad. (de dag daarvoor ook al). Ali verwijst naar de verkoper (die zou opdracht hebben gegeven), verkopers verwijzen naar Ali (zij gebruiken Ali shipping). En ik geloof die verkopers ook nog. Want als je ooit een dispuut hebt met alishipping, is het ook altijd aliexpress die dat afhandelt.

Je staat gewoon klem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSmmvT1-Vyr-CZPuRDeTtUtFbtE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/623z6Dpti77OsVGGP8Y7mPqa.jpg?f=fotoalbum_large

Ze proberen me te verleiden, maar ik hap niet 8) in $1 of kortingen op producten die ik niet hoef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
druipgrot schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:03:
[Afbeelding]

Ze proberen me te verleiden, maar ik hap niet 8) in $1 of kortingen op producten die ik niet hoef.
Ik kan mij al niet meer herinneren wanneer ik nog "Goud" was, het zit al een hele tijd vast op Platinum :+

Niet dat dat veel voordeel heeft

[ Voor 3% gewijzigd door azerty op 11-06-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Heeft iemand vandaag nog bestellingen geplaatst uit China? of ga je dit de komende dagen nog doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
drestar schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:37:
Heeft iemand vandaag nog bestellingen geplaatst uit China? of ga je dit de komende dagen nog doen..
Wil je de pakketjes samenvoegen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
LordSinclair schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:44:
[...]

Wil je de pakketjes samenvoegen? :?
Samenvoegen. heb dat nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 12:23
Ik krijg dingen van maart en april binnen deze week en vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
pennywiser schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:49:
Ik krijg dingen van maart en april binnen deze week en vandaag.
Met welke verzendmethode gaat dat dan? ik heb alles allang binnen van maart en april..

ik verwacht zelf nog 7 leveringen deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
drestar schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:54:
[...]

Met welke verzendmethode gaat dat dan? ik heb alles allang binnen van maart en april..

ik verwacht zelf nog 7 leveringen deze maand.
Cainiao 1 was 6 april al in Luik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
drestar schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Samenvoegen. heb dat nog nooit gehad.
Al tig keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Vanwege die BTW per 1-7 bedoel je? Ik bestel gewoon door, heb ik het nodig dan heb ik het nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
pennywiser schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:57:
[...]

Cainiao 1 was 6 april al in Luik.
Cainiao is eigenlijk het wachten niet waard. vaak kan je voor een euro meer Ali Shipping kiezen dat zoveel sneller gaat. maar sommige verkopers hebben die optie niet. dan kijk ik liever verder.

ik ben wel benieuwd hoe dat je zal vergaan na 1 juli bij doorbestellen. ik stop er even mee zolang ik niet zeker ben dat het voor 1 juli nog belastingvrij bezorgd kan worden. ik wil eerst eens afwachten wat Aliexpress gaat doen. btw wil ik wel betalen maar niet voor elk pakketje 4 euro inklaring. en samenvoegen van pakketten bij verschillende verkopers heb ik nog nooit gehad. maar ik bestel meestal ook met een paar dagen ertussen. dan is het ene al weg voor het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
drestar schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:07:
[...]

Cainiao is eigenlijk het wachten niet waard. vaak kan je voor een euro meer Ali Shipping kiezen dat zoveel sneller gaat. maar sommige verkopers hebben die optie niet. dan kijk ik liever verder.

ik ben wel benieuwd hoe dat je zal vergaan na 1 juli bij doorbestellen. ik stop er even mee zolang ik niet zeker ben dat het voor 1 juli nog belastingvrij bezorgd kan worden. ik wil eerst eens afwachten wat Aliexpress gaat doen. btw wil ik wel betalen maar niet voor elk pakketje 4 euro inklaring. en samenvoegen van pakketten bij verschillende verkopers heb ik nog nooit gehad. maar ik bestel meestal ook met een paar dagen ertussen. dan is het ene al weg voor het andere.
Je hebt dit gemist denk ik: https://nos.nl/artikel/23...f-1-juli-een-stuk-duurder

En Cainiao komt eigenlijk altijd gewoon binnen hier 9/10 keer, de rest moet je soms 2 bijna 3 maanden op wachten, echter komen doet het vrijwel altijd. De laatste keer dat er iets niet kwam, was vorig jaar tijdens beginperiode Corona, toen het kopen op internet overal een gekte was.

[ Voor 13% gewijzigd door pennywiser op 12-06-2021 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
pennywiser schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Je hebt dit gemist denk ik: https://nos.nl/artikel/23...f-1-juli-een-stuk-duurder

En Cainiao komt eigenlijk altijd gewoon binnen hier 9/10 keer, de rest moet je soms 2 bijna 3 maanden op wachten, echter komen doet het vrijwel altijd. De laatste keer dat er iets niet kwam, was vorig jaar tijdens vrijwel Corona, toen het kopen op internet overal een gekte was.
Daar staat in dat Ali zich gaat houden aan de btw regels maar waarom krijg je daar als klant van hun geen bericht van? ik krijg wel elke dag berichten dat ik platina member ben en gratis couponnen, en mijn kans moet grijpen voor producten uit mijn winkelwagen..

als ik het dan goed begrijp zullen de prijzen op Ali na 1 juli iets omhoog gaan vanwege de btw?
dan kan je beter eerst wachten na 1 juli als ze dat gedaan hebben. dan krijg je ook die inklaringskosten van 4 euro niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Ik krijg vandaag iets binnen dat ik 9 dagen terug besteld heb, nog niet eens met 10d garantie, gewoon ASS ca 3 weken beloofd: https://nl.aliexpress.com/item/4001082207624.html Ik vond het al zo verdacht snel gaan. Maar andere pakketten juist weer wat trager en als gezegd ik wacht tot na 1 juli 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
druipgrot schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:59:
[...]

Ik krijg vandaag iets binnen dat ik 9 dagen terug besteld heb, nog niet eens met 10d garantie, gewoon ASS ca 3 weken beloofd: https://nl.aliexpress.com/item/4001082207624.html Ik vond het al zo verdacht snel gaan. Maar andere pakketten juist weer wat trager en als gezegd ik wacht tot na 1 juli 8)
Ik doe nu ook even wat rustiger aan. kan nu alles wel gaan kopen voor voorraad thuis maar als iets nu 10 euro kost dan straks 2 euro meer aan btw komt je daar in de toekomst toch niet aan onderuit. het gaat er mij meer om dat er niet telkens ook nog inklaringskosten bij komen. ik hoop echt dat Aliexpress dit goed gaat regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Heb ik nu toch een gecombineerde levering? dit staat bij mijn tracking, ik heb 3 artikelen besteld bij dezelfde winkel dus snap dit niet zo goed. of de verkoper heeft het bij zelf bij een andere winkel gehaald en mij voorgelogen dat hij het allemaal op voorraad had. het tracking nummer is namelijk ook veranderd. heel vreemd allemaal..

Alles wat u moet weten over Gecombineerde levering
Geüpgraded, gecombineerd en sneller!
Milieuvriendelijk - Artikelen uit verschillende winkels worden gecombineerd in 1 pakket

Eenvoudig - Ontvang meerdere bestellingen tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

drestar schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:20:
Heb ik nu toch een gecombineerde levering? dit staat bij mijn tracking, ik heb 3 artikelen besteld bij dezelfde winkel dus snap dit niet zo goed. of de verkoper heeft het bij zelf bij een andere winkel gehaald en mij voorgelogen dat hij het allemaal op voorraad had. het tracking nummer is namelijk ook veranderd. heel vreemd allemaal..

Alles wat u moet weten over Gecombineerde levering
Geüpgraded, gecombineerd en sneller!
Milieuvriendelijk - Artikelen uit verschillende winkels worden gecombineerd in 1 pakket

Eenvoudig - Ontvang meerdere bestellingen tegelijk
Je had toevallig ook niet dit beeld bij de mouseover op Track Order?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUEQwuOEId_WFvRyIFPgG7y8iGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJx1FmOJO3acIEU5ZcJznWAt.jpg?f=fotoalbum_large
Deze pakketjes blijven namelijk maar hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Verwarrend zijn die statussen wel.

Bovenaan staat bij die 3 stapen een check bij China en NL Customs.

De uitgebreide status geeft sinds 09-05 geen beweging.
Maar is dat dan dat het nog steeds onderweg is (op de fiets gok ik :P ) vanuit luik dan?

Of valt "Verzending met lokaal transportbedrijf" al wel onder postNL?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLLqXmn5j5TYKIGsMWT6IqmHP1M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bc7ElwaXWUieZbcNXOz9lhOK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
druipgrot schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:37:
[...]

Je had toevallig ook niet dit beeld bij de mouseover op Track Order?
[Afbeelding]
Deze pakketjes blijven namelijk maar hangen.
Nee jou pakjes komen over de zee? bij mij staat er,

Depart From Original Country
Export clearance success

2021-06-11 15:16:25

【8】Received by line-haul

2021-06-10 22:29:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

drestar schreef op zondag 13 juni 2021 @ 00:11:
[...]

Nee jou pakjes komen over de zee? bij mij staat er,

Depart From Original Country
Export clearance success

2021-06-11 15:16:25

【8】Received by line-haul

2021-06-10 22:29:53
>:) Nee ik denk dat mijn pakketjes zelf zwemmen, of roeien als ze lamme vinnen hebben. 8)

Ik denk dat je het niet zo moet vertalen. Ze zijn al in het vliegtuig. Het is ook alleen te zien on mouseover (bij track order), zie het beeld. Jij praat lijkt mij over wat je ziet als je op track order klikt.

Vermoed ook niet dat er iets gecombineerd wordt eigenlijk, vond die mouseovertekst gewoon gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-05 16:31
Heb ook een aantal pakketten die al weken als status hebben en ergens bij PostNL niet verder komen.

Arrive at destination country / Verzending met lokaal transportbedrijf

Mijn eigen conclusie is dat hoe kleiner een pakket hoe groter de kans dat PostNL het kwijt is.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 10:39

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Lisadr schreef op zondag 13 juni 2021 @ 08:56:
Heb ook een aantal pakketten die al weken als status hebben en ergens bij PostNL niet verder komen.

Mijn eigen conclusie is dat hoe kleiner een pakket hoe groter de kans dat PostNL het kwijt is.
Ik merk eerder dat hoe kleiner het pakket hoe langer het duurt. Grotere pakketten heb ik met standaard shipping binnen max 10 dagen wel binnen, terwijl de zelfde standaard shipping bij een mini pakketje ruim 3-4 weken kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-05 16:31
Luchtbakker schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:00:
[...]

Ik merk eerder dat hoe kleiner het pakket hoe langer het duurt. Grotere pakketten heb ik met standaard shipping binnen max 10 dagen wel binnen, terwijl de zelfde standaard shipping bij een mini pakketje ruim 3-4 weken kan duren.
Bij mij ook en dat komt (denk ik) door PostNL. Vaak zijn ze binnen een week in Nederland, maar dan duur het nog 2 tot 5 weken voordat PostNL ze bezorgt en soms is PostNL het kwijt.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Lisadr schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:08:
[...]

Bij mij ook en dat komt (denk ik) door PostNL. Vaak zijn ze binnen een week in Nederland, maar dan duur het nog 2 tot 5 weken voordat PostNL ze bezorgt en soms is PostNL het kwijt.
Laatst dus ook gehad. klein pakketje wat schijnbaar ergens tussen had gezeten want heel de onderkant was open gescheurd . Postnl had er een extra zakje omheen gedaan en de bezorging duurde heel erg lang . bij grote pakketten zal dit idd minder snel gebeuren. ik denk dat kleine pakketjes er nog wel eens naast glijden of ergens tussen glippen vanwege het formaat.
druipgrot schreef op zondag 13 juni 2021 @ 03:01:
[...]
>:) Nee ik denk dat mijn pakketjes zelf zwemmen, of roeien als ze lamme vinnen hebben. 8)

Ik denk dat je het niet zo moet vertalen. Ze zijn al in het vliegtuig. Het is ook alleen te zien on mouseover (bij track order), zie het beeld. Jij praat lijkt mij over wat je ziet als je op track order klikt.

Vermoed ook niet dat er iets gecombineerd wordt eigenlijk, vond die mouseovertekst gewoon gek.
Mouseover geeft vaak andere tracking dan als je erop klikt . maar bij mij staat er een trackingnummer doorgestreept en een nieuw trackingnummer naast. dat is pas echt gek toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Alex appt me net: https://vraagalex.com/btw-inklaringskosten/

[ Voor 4% gewijzigd door druipgrot op 13-06-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Eindelijk is het zover! Vanaf 30 juni 2021 om 23:00 betaal je bij bestellingen geen BTW inklaringskosten meer. De regels veranderen!

Wat gaat er veranderen met BTW inklaringskosten?
Vanaf 30 juni 2021 om 23:00 betaal je automatisch 21% meer voor alle producten op AliExpress. Dat betekend dat een product van 4 euro nu ongeveer 5 euro gaat kosten. Dat lijkt veel duurder, maar producten van 40 euro komen niet meer in aanmerking voor de inklaringskosten.

Hier moet ik echt om lachen. alsof ik hier op zit te wachten en een gat in de lucht om moet springen en iedereen jarenlang braaf belasting heeft betaald voor producten van 40 euro of meer bij bestellen uit China. vergeet niet dat hoe duurder een product des temeer je erover betaald aan btw. dus iets van 100 euro je nog 21 euro aan bijbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Lisadr schreef op zondag 13 juni 2021 @ 08:56:
„destination country” is België, je pakketje is dus zeker nog NIET bij PostNL.

Als het pakketje bij PostNL is en het is te groot voor de brievenbezorger, dan is het gewoonlijk binnen 24 uur bezorgd (soms is dat dezelfde dag als dat je voor het eerst op T&T kunt zien dat het écht in Nederland is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danman15
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 12:41
Toevallig wel. Ik heb via Banggood een laptop besteld. Nu duimen of hij op tijd binnen is. Vandaag is hij met de post meegegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:13

Pixelmagic

Ubergeek

drestar schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:15:
[...]

. vergeet niet dat hoe duurder een product des temeer je erover betaald aan btw. dus iets van 100 euro je nog 21 euro aan bijbetaald.
En dat is bij de mediamarkt anders ? :?

[ Voor 53% gewijzigd door Pixelmagic op 13-06-2021 19:59 ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Pixelmagic schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:58:
[...]

En dat is bij de mediamarkt anders ? :?
Daar gaat het toch niet om . ik wil alleen maar zeggen dat je dingen uit China van 100 euro kon kopen belastingvrij. de verkoper zet dan een heel laag bedrag om de belasting te ontduiken ,en nu moet je daar altijd btw op betalen. dus die tijd is voorbij en niet iets om blij over te wezen.

[ Voor 13% gewijzigd door drestar op 13-06-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
aawe mwan schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:53:
[...]

„destination country” is België, je pakketje is dus zeker nog NIET bij PostNL.

Als het pakketje bij PostNL is en het is te groot voor de brievenbezorger, dan is het gewoonlijk binnen 24 uur bezorgd (soms is dat dezelfde dag als dat je voor het eerst op T&T kunt zien dat het écht in Nederland is).
Is dat wel altijd zo? als het bij Postnl is kan het ook zeer traag gaan . heb dit zelf net meegemaakt. pakketje 3 weken bij Postnl omdat het daar al die tijd bleef hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

drestar schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:59:
[...]
Is dat wel altijd zo? als het bij Postnl is kan het ook zeer traag gaan .
Dat is ook waar, want als het pakketje eindelijk in Nederland is dan zit het inklaringsproces er ook nog tussen en dat kan ook best nog wel een week duren (en is natuurlijk langer als je zelf informatie moet geven).

Als PostNL besluit dat het pakketje klein genoeg is om door een postbezorger bezorgd te worden, dan heb je pech: dan slingert het meestal een paar extra dagen nutteloos rond en in de app zie je dan dagen achter elkaar dat het die dag bezorgd zal gaan worden en uiteindelijk dat het helaas niet gelukt is.

Maar de verloren tijd in het „land van bestemming”, in België dus, is de grote variabele in de doorlooptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Vandaag weer 2 pakketjes gearriveerd in Luik, en eentje ontvangen door Postnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

aawe mwan schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:48:
Als PostNL besluit dat het pakketje klein genoeg is om door een postbezorger bezorgd te worden, dan heb je pech: dan slingert het meestal een paar extra dagen nutteloos rond en in de app zie je dan dagen achter elkaar dat het die dag bezorgd zal gaan worden en uiteindelijk dat het helaas niet gelukt is.
Ik heb nu 3 pakketjes die regelmatig opduiken in de foto;s van "u heeft post". Maar bezorgen? Ho maar. Lijkt dat dit vooral bij de zakjes gebeurd. Had er ook 1 in een stevig doosje dat wel door de brievenbus past en die kwam zowaar op dezelfde dag als de foto in de app. Opmerkelijk en nooit gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

drestar schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:53:
[...]

Daar gaat het toch niet om . ik wil alleen maar zeggen dat je dingen uit China van 100 euro kon kopen belastingvrij. de verkoper zet dan een heel laag bedrag om de belasting te ontduiken ,en nu moet je daar altijd btw op betalen. dus die tijd is voorbij en niet iets om blij over te wezen.
Ok, dan denk ik je te snappen, je baalt dat je geen belasting meer kan ontduiken. Denk daar ook eens aan als je op de straat loopt en er ligt bestrating en staan lantaarns. Of als je de een of andere toelage krijgt.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Pixelmagic schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:35:
[...]

Ok, dan denk ik je te snappen, je baalt dat je geen belasting meer kan ontduiken. Denk daar ook eens aan als je op de straat loopt en er ligt bestrating en staan lantaarns. Of als je de een of andere toelage krijgt.
Je kan er wel van alles bijhalen .maar alsof een ander ook aan mij denkt, ieder gaat voor zijn eigen portemonnee, zo ook de belasting. zolang er maar geld mee te verdienen is . anders doen ze ook niks voor jou..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

drestar schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:03:
[...]

Je kan er wel van alles bijhalen .maar alsof een ander ook aan mij denkt, ieder gaat voor zijn eigen portemonnee, zo ook de belasting. zolang er maar geld mee te verdienen is . anders doen ze ook niks voor jou..
Heldere bevestiging en bedankt.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Cyberpope schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:38:
[...]

Ik heb nu 3 pakketjes die regelmatig opduiken in de foto;s van "u heeft post". Maar bezorgen? Ho maar. Lijkt dat dit vooral bij de zakjes gebeurd. Had er ook 1 in een stevig doosje dat wel door de brievenbus past en die kwam zowaar op dezelfde dag als de foto in de app. Opmerkelijk en nooit gebeurd.
Bij mij ineens bezorger onderweg terwijl een uur geleden het pakket nog niet was ontvangen door Postnl. als ze het vandaag bezorgen word het weer een 7 dagen levering vanaf betaling met Ali Shipping. lekker snel, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

drestar schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:53:
[...]

Belastingvrij onder de €22 was een uitzonderingsbepaling, dus geen normale situatie. Nu wordt het normaal en dan is daarover inzitten zonde van je energie.

Niet slaan hoor, maar ik zou echt graag nog een CO2 heffing zien en dan ben ik nog rechts conservatief ook! Niet om de CO2, want dat is voor mij ook een abstract begrip, maar ik wil dat de vervuiling door het transport ook in de kosten wordt verwerkt. Ik denk dat dat hoe dan ook nog komt. Anders zijn de boven ons gestelden wel erg hypocriet, nou ja dat zijn ze al lang, maar dit is toch wel onhoudbaar als je je klimaatgepraat nog enigszins geloofwaardig wilt laten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
druipgrot schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Belastingvrij onder de €22 was een uitzonderingsbepaling, dus geen normale situatie. Nu wordt het normaal en dan is daarover inzitten zonde van je energie.

Niet slaan hoor, maar ik zou echt graag nog een CO2 heffing zien en dan ben ik nog rechts conservatief ook! Niet om de CO2, want dat is voor mij ook een abstract begrip, maar ik wil dat de vervuiling door het transport ook in de kosten wordt verwerkt. Ik denk dat dat hoe dan ook nog komt. Anders zijn de boven ons gestelden wel erg hypocriet, nou ja dat zijn ze al lang, maar dit is toch wel onhoudbaar als je je klimaatgepraat nog enigszins geloofwaardig wilt laten zijn.
Wat heb je daar nu aan. die vervuiling gaat toch gewoon door, en die eventuele heffing beland alleen maar in de zakken van personen die er rijk van worden en zelf niks om het milieu geven. alleen mensen die arm zijn worden alleen maar getroffen door alles duurder te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Weer pakketje binnen. zal dat na 1 juli toch wel missen. ook de spanning van het bestellen of het door de douane komt of niet. het is toch beetje een sport. net zoals met gokken. er word een lagere waarde ingevuld en een week later weet je of je gewonnen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

[...]
Niet slaan hoor, maar ik zou echt graag nog een CO2 heffing zien en dan ben ik nog rechts conservatief ook! Niet om de CO2, want dat is voor mij ook een abstract begrip, maar ik wil dat de vervuiling door het transport ook in de kosten wordt verwerkt.
Dat is een goed idee, want dan hoef je als argeloze consument alleen nog maar naar de prijs te kijken.

Maar vergeet ook vooral niet om verder te kijken dan je eigen straatje. Stel we betalen momenteel voor het overvliegen van een doos van ± 25 kilogram, waar 20 tot 40 individuele China pakketjes in kunnen zitten, zo'n 50 euro. Tegelijkertijd kan iemand zijn volledige lichaam (75 tot 100 kilogram) per vliegtuig laten vervoeren naar een vakantiebestemming voor een paar tientjes, wat helemaal geen nut heeft want een paar weken later gaat alles weer terug (misschien worden er wat nep-merkartikelen meegesmokkeld). Dat is dan toch veel urgenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

aawe mwan schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:37:
[...]

Dat is een goed idee, want dan hoef je als argeloze consument alleen nog maar naar de prijs te kijken.

Maar vergeet ook vooral niet om verder te kijken dan je eigen straatje. Stel we betalen momenteel voor het overvliegen van een doos van ± 25 kilogram, waar 20 tot 40 individuele China pakketjes in kunnen zitten, zo'n 50 euro. Tegelijkertijd kan iemand zijn volledige lichaam (75 tot 100 kilogram) per vliegtuig laten vervoeren naar een vakantiebestemming voor een paar tientjes, wat helemaal geen nut heeft want een paar weken later gaat alles weer terug (misschien worden er wat nep-merkartikelen meegesmokkeld). Dat is dan toch veel urgenter?
Zeker. Ik vlieg niet, dit millennium en het volgende ook niet _/-\o_ Daarvoor 2x Spanje en 1x Italië. En met elke bestelling bij Ali voel ik me zondiger worden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

drestar schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:22:
Weer pakketje binnen. zal dat na 1 juli toch wel missen. ook de spanning van het bestellen of het door de douane komt of niet. het is toch beetje een sport. net zoals met gokken. er word een lagere waarde ingevuld en een week later weet je of je gewonnen hebt.
Dat is het, ik zit ook nu weer te dubben. En het is toch ook weer jezelf cadeautjes geven realiseerde ik me laatst. Ligt er weer een pakketje voor je... Gokken ben ik overigens nooit aan begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vrijdagochtend besteld met 10-daagse levering vanuit Frankrijk.
Vanmorgen stond de postbode pakketbezorger voor de deur. Dat vind ik goed snel :o
Als het weekend er niet tussen zat misschien nog wel een dagje sneller mogelijk.

Volgens de track-trace was het pakketje vrijdagavond al in Nederland.

--Successful delivered:0
2021-06-14 09:06:00
--Item received at OE in the destination country:0
2021-06-11 19:22:00
--Airlines or trucks Arrived at destination country:0
2021-06-11 19:22:00
Leave the warehouse
2021-06-11 15:18:53
包裹已出库
2021-06-11 15:18:53
Package finished
2021-06-11 12:13:08
Product sorting is completed
2021-06-11 12:09:44
Order received successfully
2021-06-11 09:23:22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 13:59
drestar schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Bij mij ineens bezorger onderweg terwijl een uur geleden het pakket nog niet was ontvangen door Postnl. als ze het vandaag bezorgen word het weer een 7 dagen levering vanaf betaling met Ali Shipping. lekker snel, dat wel.
Bij mij ook weer een pakketje retesnel met de gratis verzending van Aliexpress-Cainiao: 6 juni besteld, 7 juni verzonden door de verkoper en vanochtend binnen gekregen :)

Overigens zijn mijn andere pakketjes die ik op dezelfde dag had besteld nog onderweg met als laatste status "Despatched to OverSeas Postal Admin (From SG/SIN to NL/HAG)". Weet niet precies wat het inhoud, maar ben benieuwd wanneer die komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 00:36
ik heb nog nooit hoeven betalen :+ en heb toch al 100+ bestellingen staan... misschien wel 200+

heb nog een hele rits aan spulletjes besteld "nu het nog kan". Maar ook na de wijziging zijn er dingen die gewoon beter en goedkoper zijn (zoals de Aqara Zigbee sensoren) dan de alternatieven in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Net toch weer één besteld van €21,90 ETA 28juni21 '10-daagse levering' ik ben echt een hopeloos geval, moet onder curatele: help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Cyberpope schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:08:
[...]

En lijkt erop dat het gewerkt heeft. Pakket lijkt vrijgegeven en wordt morgen bezorgd. Maar niets is zeker tot ik het hier heb. Blijf toch pissed op Ali en zeker de laconieke houding van de service. Daar hoef je nooit iets van te verwachten heb ik al door.

Nou ja, wilde toch al consuminderen. Kijken hoe lang me dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 16:15
[...]

Help me even. Dus jij wilt een dat de vervuiling in de kosten mee verwerkt worden middels een CO2 heffing waarmee je het dus eigenlijk gewoon in stand houdt? De consument draait dan ook nog eens voor de vervuiling van een ander op.

En wat een poeha om die paar centen btw zeg, sommige doen het overkomen alsof de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
schumi2004 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:46:
[...]

Help me even. Dus jij wilt een dat de vervuiling in de kosten mee verwerkt worden middels een CO2 heffing waarmee je het dus eigenlijk gewoon in stand houdt? De consument draait dan ook nog eens voor de vervuiling van een ander op.

En wat een poeha om die paar centen btw zeg, sommige doen het overkomen alsof de wereld vergaat.
Nee, je begrijpt hem verkeerd. Als 'rechts conservatief' wil hij, onder het mom 'voor het klimaat', Nederlandse bedrijven een betere uitgangspositie geven 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

schumi2004 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:46:
[...]

Het alternatief is toch verbieden? Misschien heeft @LordSinclair wel de juiste uitleg gegeven.
(Ik ben niet van de BTW-poeha trouwens, paar berichtjes van mij bewijzen dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

LordSinclair schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:50:
[...]

Nee, je begrijpt hem verkeerd. Als 'rechts conservatief' wil hij, onder het mom 'voor het klimaat', Nederlandse bedrijven een betere uitgangspositie geven 😉
Daar dacht ik nog niet eens aan. Trouwens dan hebben we nog de werknemersrechten ook, dat wordt een gebed zonder einde. Die Jack Ma of hoe heet ie baas van Ali wil dat zijn werknemers minimaal 72u werken. Net als die minimale belasting van 15% (G7) zou ik best willen betalen voor een maximum werkweek van 50u.

Met 'rechts conservatief' wilde ik gewoon zeggen dat áls ik dit al vindt, dat het dan in potentie wel eens een groot draagvlak zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

druipgrot schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:35:
[...]

Net toch weer één besteld van €21,90 ETA 28juni21 '10-daagse levering' ik ben echt een hopeloos geval, moet onder curatele: help!
Dit is tenmínste nog on-topic. Ik zal in dit levertijdentopic geen revolutionair politieke ideeën meer spuien hoor mods!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

druipgrot schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:05:
[...]

Dit is tenmínste nog on-topic. Ik zal in dit levertijdentopic geen revolutionair politieke ideeën meer spuien hoor mods!
Uberhaupt bekend maken dat je die ideeen hebt, maar wel bestellen bij Ali?
Big Brother weet dat nu allemaal en heeft goed geheugen. Dus zodra we ons ziel verkocht hebben aan china omdat het goedkoper was... weten ze je te vinden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Cyberpope schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:30:
[...]

Uberhaupt bekend maken dat je die ideeen hebt, maar wel bestellen bij Ali?
Big Brother weet dat nu allemaal en heeft goed geheugen. Dus zodra we ons ziel verkocht hebben aan china omdat het goedkoper was... weten ze je te vinden. :+
Ik denk nog steeds dat je niet altijd smileys hoeft te gebruiken om sarcasme te laten doorklinken. Mislukt dus, ik kijk wel uit om te pretenderen dat ik revolutionaire ideeën heb, als conservatief zeker ;-)

Ik schreef vandaag nog dat ik me bij elke bestelling bij Ali zondiger voelde, dus ja, ik ben klaar om opgehaald te worden door de Woke Watchers 8)

On topic is dat vandaag weer een pakketje binnenkwam een dag eerder dan de voorspelde (E)TA. 31 mei besteld, dat maakt vandaag mijn laatste besteldag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dan begrijp je me verkeerd. Voor de woke mensen hoef je niet zo te vrezen. Voor de chinezen des te meer. Laat ik zo zeggen als Ali boeken ging verkopen of zelf gratis weg zou geven, ging ik ze daar niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Waah schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:21:
[...]

ik heb nog nooit hoeven betalen :+ en heb toch al 100+ bestellingen staan... misschien wel 200+

heb nog een hele rits aan spulletjes besteld "nu het nog kan". Maar ook na de wijziging zijn er dingen die gewoon beter en goedkoper zijn (zoals de Aqara Zigbee sensoren) dan de alternatieven in NL.
Ligt er misschien aan wat .Ik bestelde een keer een uitlaat demper met tussenpijp voor mijn motor en dat was een groot en zwaar pakket maar niet ver boven de 22 euro. en ze pakte dat pakket er gelijk uit. als je iets kleins koopt van 100 euro wat door de brievenbus kan dan laten ze dat vaker gaan volgens mij. toch zeker als er 10 usd op het zakje staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Cyberpope schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:44:
[...]

En lijkt erop dat het gewerkt heeft. Pakket lijkt vrijgegeven en wordt morgen bezorgd. Maar niets is zeker tot ik het hier heb. Blijf toch pissed op Ali en zeker de laconieke houding van de service. Daar hoef je nooit iets van te verwachten heb ik al door.

Zou mooi zijn. ik kan mij ook wel voorstellen dat de douane op dit moment misschien niet meer zo moeilijk doet. waarom zouden ze. 1 juli is dichtbij en dan betaald iedereen uiteindelijk toch de btw. de eindeloze strijd tegen belasting ontduiken hoeft dan niet meer gevoerd te worden.

ik heb zojuist mijn laatste pakketje binnen met Cainiao door de brievenbus . besteld op 11 Mei, dus die heeft er ruim een maand over gedaan. een ander pakketje eveneens besteld op dezelfde datum kreeg ik vorige week al binnen. ik was toen erg aan het twijfelen of ik dat nog zou gaan halen voor 1 juli maar toch allemaal goed gegokt. en dit scheelt me aan het eind van de rit wel weer een paar euro op een duurdere snellere verzending. ik ben bezig met een RC auto te bouwen schaal 1:14 .deze auto moet tegen de 200 km per uur gaan halen. daarvoor moest ik veel onderdelen inkopen wat al honderden euro's heeft gekost.

voor morgen staan er ook nog 2 pakketjes op de planning bij Postnl voor bezorging zag ik net in mijn Postnl account. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
Bij mij is de laatste bestelling vandaag in de bus gevallen. Nu de komende 2/3 weken dus proberen geen impulsaankopen meer te doen (tenzij ze vanuit de EU komen) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
azerty schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:15:
Bij mij is de laatste bestelling vandaag in de bus gevallen. Nu de komende 2/3 weken dus proberen geen impulsaankopen meer te doen (tenzij ze vanuit de EU komen) :+
Ik bestel ook even niks meer nu. er moeten totaal nog 3 zendingen afkomen. eentje is vandaag net vertrokken uit China en ik verwacht de laatste bezorging daarvan in de laatste week van Juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Cyberpope schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:44:
[...]

Nou pakket ontvangen. Dat dan weer wel.

Ze hebben dus mijn verhalen gepakt. Maar ik snap het wel. Het is een fors pakket van 1.6 kg en vele pakketjes erin. En wat doen die badmutsen. Zetten er headlight op van 19 euro. Ja, hoofdlamp die zo groot is dat hij 1.6kg weegt. Tuurlijk pikt de douane die eruit.

En lijkt dat alles naar consolidatie warehouse gaat. Had nog 2 pakjes uitstaan en die gaan ook die kant op. Grmbl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

drestar schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:46:
[...]

Ik bestel ook even niks meer nu. er moeten totaal nog 3 zendingen afkomen. eentje is vandaag net vertrokken uit China en ik verwacht de laatste bezorging daarvan in de laatste week van Juni.
Dat zullen we nog wel eens zien! 8) Vandaag kreeg ik iets van Lention dat ik precies een week terug bestelde met 10dagen garantie: dat werd dus een week.

Zeven.

Dagen.

Wist niet wat ik van ze kon verwachten want ik had nog nooit bij ze besteld. Ik heb in de 1julikoorts de afgelopen 4 weken precies 14 pakketjes besteld. Ik vind het wel weer genoeg zo. Maar ik zeg nooit nooit. In de wetenschap dat de straf slechts €4 is... Want die aller aller allerlaatste bestelling is al weer wat bestellingen terug. En dan zou ik nu in de aller aller aller in het kwadraat laatste tot de derde macht terminologie zitten. _/-\o_

Pagina: 1 ... 53 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.