Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Dat was ook het eerste dat in me op kwam. Huidig inklaringstarief bij postnl (voor spul boven de 22euro) is nu 13 euro. Als ze dat bedrag gaan rekenen dan kan het niet meer uit. Ik ga geen 13 euro + btw betalen voor iets van 5 euro. Ik vind het maar burgertje pesten. Ik zie ze er ook nog voor aan om btw over het aankoopbedrag én inklaringskosten te laten betalen. Ik hoop dat Aliexpress flink gaat uitbreiden in Luik. Net zoals amazon voorraad aanhoudt van spullen van andere verkopers.maasnet schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:02:
[...]
Ben benieuwd of je nu ook inklaringskosten moet betalen.
[ Voor 13% gewijzigd door Dwarlorf op 01-06-2021 12:33 ]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Goed. maar als ze vervolgens in Luik alles vertraagd laten liggen en ik bij Aliexpress een verwachte leverdatum heb dan ga ik dus daar mooi mijn geld op terug vragen.Metalfreak schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:15:
[...]
Dan ben je fout voorgelicht. Het gaat om het moment dat het door de douane wordt afgehandeld. Als dat na 1 juli is, kun je gewoon pech hebben.
We zullen het vanzelf merken welk konijn uit de hoge hoed komtdrestar schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:12:
[...]
Alles wat voor 1 juli nog verzonden is word als het goed is geen btw op afgedragen. ....
[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 01-06-2021 12:58 ]
Nou als ze per 1 juli direct al gaan heffen op elk pakketje met een waarde van een paar euro dan zullen ze veel moeten gaan terugsturen vrees ik ,want ik denk dat er niemand is die 13 euro inklaringskosten plus nog eens btw gaat betalen over een bedrag van 5 euro. laat maar lekker zitten dan denken de meesten dan ,en dan hebben ze in Luik misschien wel een groter probleem. dan kunnen die containers vol weer allemaal terug op het vliegtuig naar China.. iemand hier al eens aan gedacht???elinx schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:42:
[...]
We zullen het vanzelf merken welk konijn uit de hoge hoed komt
Die gaan niet terug het vliegtuig op denk ik dan, die worden gewoon verkocht aan opkopers...drestar schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:17:
[...]
Nou als ze per 1 juli direct al gaan heffen op elk pakketje met een waarde van een paar euro dan zullen ze veel moeten gaan terugsturen vrees ik ,want ik denk dat er niemand is die 13 euro inklaringskosten plus nog eens btw gaat betalen over een bedrag van 5 euro. laat maar lekker zitten dan denken de meesten dan ,en dan hebben ze in Luik misschien wel een groter probleem. dan kunnen die containers vol weer allemaal terug op het vliegtuig naar China.. iemand hier al eens aan gedacht???
Raven schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:59:
Hopelijk zitten er geen pechvogels hier:
Zakken ongeopende AliExpress-pakketjes te koop, maar herkomst is mysterie
[...]
Posnl beweerd dat het geen zendingen betreffen van hun omdat ze zo niet er mee omgaan.azerty schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:27:
[...]
Die gaan niet terug het vliegtuig op denk ik dan, die worden gewoon verkocht aan opkopers...
[...]
ik ben wel een zending kwijt en de postbezorger wist mij te vertellen dat er in Rotterdam wel degelijk zendingen uit China worden achter gehouden.
We zien wel
Het officiële retouradres voor veel China pakjes is Schiedam. Dat zie je ook wel op pakketjes staan.drestar schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:36:
..... dat er in Rotterdam wel degelijk zendingen uit China worden achter gehouden.
[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 01-06-2021 16:13 ]
Ik wacht nog elke dag op mijn pakketje . volgens de tracking is de bezorger al 6 dagen onderweg,elinx schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:11:
[...]
Het officiële retouradres voor veel China pakjes is Schiedam. Dat zie je ook wel op pakketjes staan.
26 mei 11:38
Bezorger is onderweg
Bezorgtijd nog onbekend
de postbode zei dat ze in Rotterdam deze status invoeren en de bezorger moet het dan afmelden als het pakketje gepost is, maar als de bezorger niks kan bezorgen valt er niks af te melden.
hier onder nog meer tracking van de zending, al 3 keer onderweg voor aflevering.. de laatste keer was dus op 26 mei,
26-05-2021 11:38 The item is out for delivery NETHERLANDS
25-05-2021 11:09 The item is out for delivery
24-05-2021 15:47 Item expected to be delivered
22-05-2021 11:02 The item is out for delivery
Als er inderdaad vanuit DLD geleverd zou worden, betreft het natuurlijk wel een levering vanuit de EU. Als ik de voorraden voor deze artikelen moet geloven, is het aannemelijk dat er daadwerkelijk een aantal exemplaren in Dld op voorraad ligt.
Als de verkoper het overmorgen opstuurt dan haal je die week nog makkelijk vanuit Duitsland. ik kreeg vaak vanuit Polen in 3 dagen geleverd na opsturen.Cranberry schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:40:
@drestar heb ik gisteren een Android autoradio/navigatie-unit besteld (levering van Duitsland). Desgevraagd geeft de verkoper aan dat hij/zij verwacht dat het apparaat binnen een week geleverd gaat worden. Staat inmiddels 24u op waiting for shipment.
Als er inderdaad vanuit DLD geleverd zou worden, betreft het natuurlijk wel een levering vanuit de EU. Als ik de voorraden voor deze artikelen moet geloven, is het aannemelijk dat er daadwerkelijk een aantal exemplaren in Dld op voorraad ligt.
maar het valt mij op telkens als ik nu wat koop na betaling waiting for shipment 8 dagen is. vorige maand bij elk artikel wat ik bestelde waiting for shipment maximaal 4 dagen. als je dan eerst je 8 dagen moet wachten voor ze het opsturen ben je zo 3 weken verder voor je het hebt. ik heb er eentje staan van 25 mei .de verkoper stuurde nog een bericht met we verschepen het spoedig. morgen loopt de wacht tijd af en ik ga niks verlengen. dan moet ik weer opnieuw bestellen bij een andere verkoper. dit kost mij allemaal tijd . nu stuur ik dan alvast maar berichten naar verkopers of ze het gelijk kunnen verzenden als ik bij hun koop. je weet natuurlijk nooit of ze die belofte wel na komen maar ik kan moeilijk 3 dezelfde items bestellen bij 3 verschillende verkopers. dan zal je net weer zien dat ze alle 3 opsturen tegelijkertijd. maar 1 Juli komt nu wel heel dichtbij...
Dear friend, I cancelled the order. i think you are a cheater. you let me wait 8 days and can never make the promised delivering date of 9 june . so close it for my money back. if you sent it anyway out you get negative feedback. in case you try to scam me, for my own safety the pakkage will be opened by camera . I only want to do business with honest sellers.
Ja, Heb ik ook. Van de laatste 5 bestellingen maar 1 overgekomen (en allen aliexpress standard shipping).drestar schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:21:
Hebben jullie dat ook? ik bestel maar ze sturen niks meer op. een verkoper had het nadat ik hem een bericht had gestuurd over een probleem. bestellingen blijven meer dan week staan op waiting for shipment
Andere 4 allemaal hetzelfde verhaal. In stock 8400 stuks. Ik bestel, na 7 dagen wordt niets verstuurd, maar wel is opeens het item van de site verdwenen. Dan moet je nog een keer 10 dagen wachten voor je een dispute kunt maken.
Mijn favourite mannen-kledingshop 'Simwood Official Store' die 100% katoen levert valt me op dat ze sinds een paar maand opeens haast geen nieuwe kleding meer toevoegen, terwijl tot 6 maand geleden ze 3x per maand updates hadden met nieuw toegevoegde kleding.
Het lijkt erop dat veel in de hold staat. Ik wacht wel tot na juli hoe het met Ali en de btw-heffing verder gaat.
Het is een slecht teken, want dit betekent waarschijnlijk dat die verkoper software gebruikt heeft om listings van andere verkopers te kopiëren. Pas als jij wat koopt, gaan ze informeren of er nog voorraad is en die is er natuurlijk niet, want uiteindelijk heeft niemand voorraad als de fabriek niet meer produceert.kinkymen schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:39:
[...]
Andere 4 allemaal hetzelfde verhaal. In stock 8400 stuks. Ik bestel, na 7 dagen wordt niets verstuurd, maar wel is opeens het item van de site verdwenen.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Dat maakt dat er bij mij nog openstaan:
- 2 die nog geshipped moeten worden, maar voor eind juni er zijn (waar er 1 nog maar 1 dag processing time te gaan heeft... benieuwd)
- 3 die onderweg zijn (2 zendingen, want combined delivery), zijn alle 2 in Luik, dus zouden er zonder probleem nog moeten geraken.
Let's see
Tweakers rocks, maar alleen technologisch.
Wie helpen we daarmee? Het milieu in ieder geval niet.druipgrot schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 00:24:
Heb er één combined die 14 juli wordt verwacht, expres, een airtaghoudertje en wat apple pencilpunten totaal €3,60 laag genoeg om gewoon terug te laten sturen. Eigenlijk zouden we dat allemaal moeten doen ;-) Grote bergen afgewezen goederen!
Het milieu is bij geen enkele bestelling in Azië, op Ali gebaat.2_05 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:20:
[...]
Wie helpen we daarmee? Het milieu in ieder geval niet.
Helemaal mee eens. laat luik maar lekker met een hoop goedkope prul-rommel zitten als ze zo graag belasting willen heffen.druipgrot schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 00:24:
Heb er één combined die 14 juli wordt verwacht, expres, een airtaghoudertje en wat apple pencilpunten totaal €3,60 laag genoeg om gewoon terug te laten sturen. Eigenlijk zouden we dat allemaal moeten doen ;-) Grote bergen afgewezen goederen!
Kreeg vanmorgen bericht dat de bestelling verzonen is. Nog geen tracing-gegevens, maar er schijnt dus al wel iets verzonden te zijn. Omdat dit vanuit Duitsland verzonden wordt, is het natuurlijk niet representatief voor iets dat wel rechtstreeks vanuit China wordt verzonden.Cranberry schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:40:
@drestar Gisteren heb ik een Android autoradio/navigatie-unit besteld (levering van Duitsland). Desgevraagd geeft de verkoper aan dat hij/zij verwacht dat het apparaat binnen een week geleverd gaat worden. Staat inmiddels 24u op waiting for shipment.
Omdat je vanuit Duitsland hebt besteld zal je pas de tracking via Ali krijgen als hij daar vandaan verzonden wordt met een andere koerier, waarschijnlijk DHLCranberry schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:37:
... bericht dat de bestelling verzonen is. Nog geen tracing-gegevens, maar er schijnt dus al wel iets verzonden te zijn. ....
Als de verkoper aangeeft dat het verzonden is, dan waarschijnlijk van China naar Duitsland. (Via 17track was eea in mijn geval trouwens wel te volgen).
Heb dit al enkele keren met vooral wat meer kostbare bestellingen meegemaakt, die in ca. een week tot 10 dagen bezorgd werden.
[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 03-06-2021 16:51 ]
De nieuwe wetgeving raakt onder andere populaire Chinese webshops
Overigens is er technisch gezien nog steeds een uitzondering, namelijk voor aankopen met bedragen onder de €4,77 (inclusief verzendkosten), aangezien BTW onder €1 kwijtgescholden wordt.
Er is nu even veel onzekerheid aan zowel de aanbiederkant als bij ons als consument. En gok zelfs bij de transporteurs. Laat alles even zijn weg vinden en komt weer nieuw evenwicht. Dat het minder goedkoop gaat worden staat wel vast. Dat was ook het doel van deze wetgeving
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik snap nog steeds de argumenten niet voor deze wetgeving. ik lees ter bescherming van de consument wat ik grote onzin vindt.Cyberpope schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:30:
Iet minder drama mag wel. Kans groot dat je over 3 maanden toch weer bij ali zit te bestellen.
Er is nu even veel onzekerheid aan zowel de aanbiederkant als bij ons als consument. En gok zelfs bij de transporteurs. Laat alles even zijn weg vinden en komt weer nieuw evenwicht. Dat het minder goedkoop gaat worden staat wel vast. Dat was ook het doel van deze wetgeving
1. mensen met een kleine beurs komen toch eerder in de schulden als ze meer geld moeten gaan uitgeven omdat het leven duurder word.
2. elektrische apparatuur wat in China word verkocht kan je hier ook kopen. dus met dezelfde veiligheid.
3.Winkels in Nederland zouden hebben geklaagd maar gaan er geen of weinig baat bij hebben want die bieden vaak niet alles aan wat je op Aliexpress wel kan kopen, en als ze het hebben dan halen ze het daar zelf ook en willen ze er 10 keer meer aan verdienen.
4. Chinese webwinkels vinden wel weer een weg zodat het toch nog goedkoper is dan in eigen land bestellen.
5. Conclusie, de enige die hier mee gaan winnen is de belasting en de post. niet de winkels in Nederland. en de Consument word alleen maar de zakken leeg getrokken.
Ik zie het zo, dat winkels gingen klagen omdat ze het niet konden hebben en Europa dacht er gaan er wel heel veel meer de laatste jaren bestellen uit China daar kunnen we mooi ook geld aan verdienen ,we gaan hier eens een slaatje uitslaan onder het mom van de consument en de winkels te beschermen. maar de echte reden is geld innen. die winkels en de consument interesseert hun helemaal niet!
Uiteraard is de echte reden altijd geld, geld, geld.drestar schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:16:
[...]
... maar de echte reden is geld innen. die winkels en de consument interesseert hun helemaal niet!
Welkom in de harde commerciële wereld!
Maar dat is het voor jou (en mij) ook!
Je wilt immers graag zoveel mogelijk 'product' voor zo weinig mogelijk pecunia. En je hebt geen zin om je geld aan zaken als winstmarges, belastingen, garantieregelingen, marketing geneuzel, malheur-verzekeringen, en al die andere bijkomende zaken uit te geven.
Maar gues what; zo werkt het dus helaas niet.

En dat geldt niet alleen voor van alles wat je uit China haalt. Maar ook hier in het land. Met producten van Europese bodem.
Klopt en dat weet ik allemaal. ik bestel al heel wat jaren op Aliexpress. heb er mooie dingen gekocht en vaak ook heel ver boven de 22 euro zonder belasting te betalen. je kan de verkoper vragen lagere waardes in te vullen . het is alleen zo dat steeds meer mensen dat ontdekken en de laatste jaren werd dan ook flink wat meer besteld . dan kan je erop wachten dat ze denken ho eens even hier zit ook geld voor ons in. maar zeg dat dan gewoon als EU dat je geld wilt mee graaien en ga geen stomme redenen opgeven aan het volk die nergens op slaan. we worden altijd voorgelogen met loze smoesjes en de werkelijke reden die erachter zit mag je dan raden. ik vind dat altijd zo slap! daar erger ik mij zo aan.ehtweak schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:31:
[...]
Uiteraard is de echte reden altijd geld, geld, geld.
Welkom in de harde commerciële wereld!![]()
Maar dat is het voor jou (en mij) ook!![]()
Je wilt immers graag zoveel mogelijk 'product' voor zo weinig mogelijk pecunia. En je hebt geen zin om je geld aan zaken als winstmarges, belastingen, garantieregelingen, marketing geneuzel, malheur-verzekeringen, en al die andere bijkomende zaken uit te geven.
Maar gues what; zo werkt het dus helaas niet.
En dat geldt niet alleen voor van alles wat je uit China haalt. Maar ook hier in het land. Met producten van Europese bodem.De basisprijs van het product/dienst wat je koopt staat vaak in geen verhouding met de uiteindelijke consumentenprijs als die eerder genoemde 'overhead' zaken eenmaal gecalculeerd zijn en de resulterende verkoopprijs bepaald is.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Zojuist bezorgd. Dinsdagmiddag jl. besteld; donderdagochtend verzonden en zojuist bezorgd.Cranberry schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:37:
[...]
Kreeg vanmorgen bericht dat de bestelling verzonen is. Nog geen tracing-gegevens, maar er schijnt dus al wel iets verzonden te zijn. Omdat dit vanuit Duitsland verzonden wordt, is het natuurlijk niet representatief voor iets dat wel rechtstreeks vanuit China wordt verzonden.
Zou via DHL DE verzonden worden, maar er kwam een andere, voor mij onbekende koerier, langs voor het bezorgen.
Artikel (Android autoradio/navigatie) lag dus inderdaad in Duitsland op voorraad. Zonder verdere belastingen/kosten geleverd
Die belasting heb je al bij de prijs in betaald. als je uit Duitsland besteld is altijd duurder dan vanuit China. bij veel verkopers kan je kiezen uit China of Polen/Spanje /Duitsland. dat scheelt soms best veel tussen EU land en China.Cranberry schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:42:
[...]
Artikel (Android autoradio/navigatie) lag dus inderdaad in Duitsland op voorraad. Zonder verdere belastingen/kosten geleverd
Rechtstreeks vanuit China kost 'ie €10 meer. Mijn vermoeden is dat vanuit China de bijkomende kosten ook al zijn meegenomen.drestar schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:11:
[...]
Die belasting heb je al bij de prijs in betaald. als je uit Duitsland besteld is altijd duurder dan vanuit China. bij veel verkopers kan je kiezen uit China of Polen/Spanje /Duitsland. dat scheelt soms best veel tussen EU land en China.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dus het bedrag waar de BTW al bij opgeteld is, is lager dan het bedrag rechstreeks uit China.Cranberry schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:09:
[...]
Rechtstreeks vanuit China kost 'ie €10 meer. Mijn vermoeden is dat vanuit China de bijkomende kosten ook al zijn meegenomen.
Dat is mij ook een paar keer opgevallen bij de spullen die ik bestel.
Mogelijke oorzaken waarom een snellere levering goedkoper kan zijn:
- „Tax-free effect”: in het algemeen zullen handelaren die weten dat consumenten hun producten BTW-vrij kunnen aanschaffen, hun verkoopprijs verhogen met ongeveer het BTW-tarief;
- „Free shipping”: shipping is natuurlijk helemaal niet gratis, dit zit verrekend in de prijs en verschepen van een complete fabrieksverpakking naar Europa is niet alleen veel sneller, maar ook goedkoper;
- „Marktdifferentiatie”: door verschillende mensen een verschillende prijs te vragen, kan een verkoper maximale winst maken (in een land waar mensen minder verdienen, kan een lagere prijs toch een hogere winst betekenen). Ik heb eens wat bij een Spaans magazijn besteld en kreeg van de Chinese verkoper te horen dat ik mijn bestelling moest cancellen, want die prijs was alleen geldig voor mensen die wonen in Spanje;
Bij mij ook niet. en er moet nog een zending worden verzonden die nog steeds in de wachtrij staat. als dat maar goed gaat. de verkoper heeft nog 4 dagen om te verzenden dus als die tot op het laatste wacht dan is het al 11 juni. normaal duurt Aliexpress standard shipping 14 dagen levertijd gemiddeld. dus moet nog net haalbaar zijn dan. ik heb trouwens bericht van verkopers gehad op de vraag waarom het zo lang duurt voordat ze opsturen .ik kreeg te horen dat het nu peak season was. ik bestel nu dus al niks meer.Cyberpope schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:21:
Lijkt wel of hele proces tot stilstand is gekomen.. Geen van mijn 20 pakketjes in de pijplijn zit enige beweging in.
Dat is wel heel bijzonder. ik ben nog geen artikelen tegen gekomen op Aliexpress met levering van uit China waar al bijkomende kosten in zijn mee gerekend. ik heb al maanden een winkelwagen vol en ook daarvan zijn de prijzen nog hetzelfde als toen ik ze erin deed. bij mijn weten betaal je op Aliexpress nog geen extra belasting. ik ben wel echt benieuwd hoe het na 1 Juli zal gaan.Cranberry schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:09:
[...]
Rechtstreeks vanuit China kost 'ie €10 meer. Mijn vermoeden is dat vanuit China de bijkomende kosten ook al zijn meegenomen.
Nou nou wat een taal weer.drestar schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:39:
[...]
Klopt en dat weet ik allemaal. ik bestel al heel wat jaren op Aliexpress. heb er mooie dingen gekocht en vaak ook heel ver boven de 22 euro zonder belasting te betalen. je kan de verkoper vragen lagere waardes in te vullen . het is alleen zo dat steeds meer mensen dat ontdekken en de laatste jaren werd dan ook flink wat meer besteld . dan kan je erop wachten dat ze denken ho eens even hier zit ook geld voor ons in. maar zeg dat dan gewoon als EU dat je geld wilt mee graaien en ga geen stomme redenen opgeven aan het volk die nergens op slaan. we worden altijd voorgelogen met loze smoesjes en de werkelijke reden die erachter zit mag je dan raden. ik vind dat altijd zo slap! daar erger ik mij zo aan.
Europese winkels lopen gewoon minder goed omdat zij wel belasting moeten afdragen en Ali niet. Dus oneerlijke concurrentie. De EU en de nationale overgeden hebben ook gewoon geld nodig. Belasting is immers geen doel op zich he, dat geld wordt weer uitgegeven aan dingen die voor jou en mij relevant zijn. Als het niet via de BTW binnenkomt (want massale belastingontwijking), dan moet die belasting op een andere manier oogehaald worden. En dat willen we ook allemaal niet.
Een eerlijk speelveld voor winkeliers is op de lange termijn voor ons allemaal beter.
Nu ook de belastingontwijking van multinationals aangepakt gaat worden (door een wereldwijd minimum belasting %) vind ik het wel prima eigenlijk.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ieder zijn gedachten hierover. ik had liever dat het zo was gebleven om onder de 22 euro belastingvrij te kunnen importeren .gun mensen met de kleine beurs ook eens wat. en zoals ik al eerder schreef .ik kan bij winkels in Nederland vaak niks vinden wat ik nodig heb. dat hebben ze hier gewoon de meeste keren niet in hun assortiment. veelal ook kleine dingetjes zoals stekkertjes voor elektra kun je op Aliexpress in gering aantal kopen voor een paar cent. hier moet je gelijk minimaal per 100 stuks afnemen of anders voor grote prijzen omdat er anders niet aan verdiend kan worden.. ik vind dat ook niet eerlijk!Garyu schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:38:
[...]
Nou nou wat een taal weer.
Europese winkels lopen gewoon minder goed omdat zij wel belasting moeten afdragen en Ali niet. Dus oneerlijke concurrentie. De EU en de nationale overgeden hebben ook gewoon geld nodig. Belasting is immers geen doel op zich he, dat geld wordt weer uitgegeven aan dingen die voor jou en mij relevant zijn. Als het niet via de BTW binnenkomt (want massale belastingontwijking), dan moet die belasting op een andere manier oogehaald worden. En dat willen we ook allemaal niet.
Een eerlijk speelveld voor winkeliers is op de lange termijn voor ons allemaal beter.
Nu ook de belastingontwijking van multinationals aangepakt gaat worden (door een wereldwijd minimum belasting %) vind ik het wel prima eigenlijk.
Dat kan toch nog steeds? Geen probleem om nog steeds bij Ali te bestellen. Je zult nu alleen, net als binnen de EU, BTW moeten betalen.drestar schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:47:
[...]
Ieder zijn gedachten hierover. ik had liever dat het zo was gebleven om onder de 22 euro belastingvrij te kunnen importeren .gun mensen met de kleine beurs ook eens wat. en zoals ik al eerder schreef .ik kan bij winkels in Nederland vaak niks vinden wat ik nodig heb. dat hebben ze hier gewoon de meeste keren niet in hun assortiment. veelal ook kleine dingetjes zoals stekkertjes voor elektra kun je op Aliexpress in gering aantal kopen voor een paar cent. hier moet je gelijk minimaal per 100 stuks afnemen of anders voor grote prijzen omdat er anders niet aan verdiend kan worden.. ik vind dat ook niet eerlijk!
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Zojuist mijn laatste ‘thriller-ordening’ bestelling gedaan (bij Ugreen Official Store) waarbij ik op levering via AliExpress Standard Shipping voor 1 juli HOOP. Ze schatten voor 24 juni… Weekje speling, van het lot. Denk in mijn laatste bestellingen sinds een dag of 10, bijna 2 weken ook enige verandering en vertraging te zien.drestar schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:23:
[...]
Bij mij ook niet. en er moet nog een zending worden verzonden die nog steeds in de wachtrij staat. als dat maar goed gaat. de verkoper heeft nog 4 dagen om te verzenden dus als die tot op het laatste wacht dan is het al 11 juni. normaal duurt Aliexpress standard shipping 14 dagen levertijd gemiddeld. dus moet nog net haalbaar zijn dan. ik heb trouwens bericht van verkopers gehad op de vraag waarom het zo lang duurt voordat ze opsturen .ik kreeg te horen dat het nu peak season was. ik bestel nu dus al niks meer.
Heb net een contact gehad met een Ali agent omdat ik een verkoper heb die niet wilde verzenden maar het wel aangeven hadCyberpope schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:21:
Lijkt wel of hele proces tot stilstand is gekomen.. Geen van mijn 20 pakketjes in de pijplijn zit enige beweging in.

Het is niet alleen BTW.Garyu schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:57:
[...]
Dat kan toch nog steeds? Geen probleem om nog steeds bij Ali te bestellen. Je zult nu alleen, net als binnen de EU, BTW moeten betalen.
[ Voor 23% gewijzigd door Saybia op 05-06-2021 12:04 ]
Ik eis ook nog een CO2 tax.Garyu schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:57:
[...]
Dat kan toch nog steeds? Geen probleem om nog steeds bij Ali te bestellen. Je zult nu alleen, net als binnen de EU, BTW moeten betalen.
drestar schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:39:
.....ik bestel al heel wat jaren op Aliexpress. heb er mooie dingen gekocht en vaak ook heel ver boven de 22 euro zonder belasting te betalen. je kan de verkoper vragen lagere waardes in te vullen . .....
Je geeft zelf de reden al aan waarom dit niet meer kan.drestar schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:47:
.... ik had liever dat het zo was gebleven om onder de 22 euro belastingvrij te kunnen importeren ......
De 22 Euro regel werd net als eerder de "gift" regel gebruikt om belastingen te ontduiken.
Als dit niet zo grootschalig het geval geweest was was er geen enkele reden geweest om de regels aan te passen.
Als de afhandelingskosten niet meer verrekend hoeven te worden zal er onder de 25 Euro maximaal 5 Euro aan BTW bijkomen. Volgens mij zal je dit amper merken aan de prijzen op AliExpress (indien zij, via Luik, de BTW gaan verrekenen met de EU)
Anders wordt het voor mensen die duurdere zaken belastingvrij aanschaften.
Deze zullen nu altijd BTW moeten afdragen omdat dit soort pakketjes er niet meer "doorheen glippen"
Dat is precies waar de wijziging voor bedoeld is.
Klopt, tot nu toe zijn het vooral de afhandelingskosten die zwaar drukken op kleine bedragen, maar de kans is groot dat AliExpress net als Amazon de BTW met Europa gaat verrekenen. In dat geval heb jijzelf die kosten niet meer.
[ Voor 12% gewijzigd door elinx op 05-06-2021 12:13 ]
Hoeveel dagen Awaiting shipment geeft de teller aan? als er 10 dagen bij komen en de verkoper verzend op de laatste dag je spullen dan haal je die 24 juni misschien niet.druipgrot schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:02:
[...]
Zojuist mijn laatste ‘thriller-ordening’ bestelling gedaan (bij Ugreen Official Store) waarbij ik op levering via AliExpress Standard Shipping voor 1 juli HOOP. Ze schatten voor 24 juni… Weekje speling, van het lot. Denk in mijn laatste bestellingen sinds een dag of 10, bijna 2 weken ook enige verandering en vertraging te zien.
5 dagen, maar heb met Ugreen Official Store ervaring dat het 1, hooguit 2 dagen duurt. Goed merk, goeie winkel: bestaat al 11 jaar.drestar schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:06:
[...]
Hoeveel dagen Awaiting shipment geeft de teller aan? als er 10 dagen bij komen en de verkoper verzend op de laatste dag je spullen dan haal je die 24 juni misschien niet.
Zo gaat het altijd inderdaad. hetzelfde met helmplicht voor snorscooters vanaf volgend jaar Juli. jarenlang mocht je zonder helm erop rijden tot de laatste jaren men massaal een opgevoerde snorscooter ging rijden wil men ineens van de snorscooter af.. iets waar ook misbruik van gemaakt kan worden mag schijnbaar alleen zolang niet teveel mensen het gaan doen.elinx schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:04:
[...]
[...]
Je geeft zelf de reden al aan waarom dit niet meer kan.
De 22 Euro regel werd net als eerder de "gift" regel gebruikt om belastingen te ontduiken.
Als dit niet zo grootschalig het geval geweest was was er geen enkele reden geweest om de regels aan te passen.
Als de afhandelingskosten niet meer verrekend hoeven te worden zal er onder de 25 Euro maximaal 5 Euro aan BTW bijkomen. Volgens mij zal je dit amper merken aan de prijzen op AliExpress (indien zij, via Luik, de BTW gaan verrekenen met de EU)
Anders wordt het voor mensen die duurdere zaken belastingvrij aanschaften.
Deze zullen nu altijd BTW moeten afdragen omdat dit soort pakketjes er niet meer "doorheen glippen"
Dat is precies waar de wijziging voor bedoeld is.
hij is nu al shipped... Ugreen rules the world ;-)drestar schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:06:
[...]
Hoeveel dagen Awaiting shipment geeft de teller aan? als er 10 dagen bij komen en de verkoper verzend op de laatste dag je spullen dan haal je die 24 juni misschien niet.
Dat was niet met AliExpress Standard Shipping neem ik aan? Weet niet of jij dat weet, of @Joesv of @schumi2004 of @Fettel die zei dat het lijkt alsof het vooral met pakketjes gebeurt die vanuit Shenzhen worden verzonden, want daar zit ook de Ugreen Official Store waar ik via AliExpress Standard Shipping iets besteld heb. Was nog iets vergeten, maar dan komt het totaal over de €22. Het vorige is wel net verzonden (shipped), maar dan heb je altijd nog de diverse magazijnen waar het kan worden samengevoegd.Chrisje1983 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:08:
Wat zijn jullie ervaringen met gecombineerde pakketjes en invoer/inklaring?
Zojuist zijn ook bij mij 3 pakketjes samengevoegd, dat totaal komt over de 40 euro.
Is dit nog te nieuw om wat over te zeggen, of ziet de customs dit als één pakket?
Ik heb overigens door ali jaren een leuke hobby tijd gehad. Voornamelijk veel electronica voor diy, vaak wat ik in nl niet kan kopen. Heb een flinke reserve voorraad aangelegd, maar in de toekomst kijken wat ik nog voor projectjes wil bouwen gaat niet. Ga het wel missen.

Nog niet eerder mee gemaakt zo snel.
:fill(white):strip_exif()/f/image/K7M2AkOxCLT5jHEmfk6U7uLk.png?f=user_large)
Heb op mijn Google-zoektocht eigenlijk niets gevonden dat strookt met je suggestie over Shenzhen.Fettel schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 01:56:
[...]
Dat samenvoegen lijkt vooral te gebeuren met pakketten die via Shenzhen worden verzonden, ongeacht of het om AliExpress Standard Shipping of Cainiao Super Economy zendingen gaat. Met pakketten die vanuit Peking, Shanghai of Guangzhou richting Europa vertrekken heb ik het zelf nog niet meegemaakt.
Kwam nog wel een vergelijkbare discussie tegen op alixblog.
en nu de verleiding voelen om toch nóg wat te bestellen dat er voor 1 juli kan zijnbarber schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:20:
Voor het eerst een hele snelle levering. Zat te hopen dat het voor 1-7 er zou zijn, maar was er dus na 7 dagen al. Vanuit China via AliExpress Standard Shipping op de 28e besteld.
[Afbeelding]
Sinds eind april biedt AliExpress de mogelijkheid om bij bepaalde producten voor combined shipping te kiezen (bij een minimale bestelwaarde van €5). Als je dan nagaat waar die verkopers zich bevinden, dan kom je bijna altijd uit in de provincies Guangdong, Fujian of Zheijang in Zuid China.
Mijn persoonlijke indruk is nog steeds dat samengevoegde pakketten via Shenzhen worden verzonden. En dat men hiervoor gebruik maakt van 4PX. Dat zie je als je de nieuwe tracking code ingeeft op http://track.4px.com/
Bij Sinotrans zendingen via Guangzhou (ook Guangdong) wordt alles nog steeds apart verstuurd.
Welke criteria men hanteert voor het samenvoegen van pakketten is me ook nog steeds onduidelijk. Niet alles dat via Shenzhen (4PX) richting Luik gaat wordt automatisch samengevoegd. Maar het consolidatie magazijn bevindt zich duidelijk ergens in Zuid China (waarschijnlijk in Dongguan?).
[ Voor 4% gewijzigd door Fettel op 06-06-2021 09:23 ]
Yaha!
Ik heb zelfs al 6 dagen levering van betaling tot in huis meegemaakt met Aliexpress Standard Shipping vanuit China verzonden. meestal gaat dit zo snel als er 10 dagen levering bij staat. en als je geluk hebt post de verkoper het dezelfde dag nog en kan het direct nog mee op het vliegtuig ,gaat het direct door luik en laat postnl het niet eerst dagen liggen voor de bezorging.barber schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:20:
Voor het eerst een hele snelle levering. Zat te hopen dat het voor 1-7 er zou zijn, maar was er dus na 7 dagen al. Vanuit China via AliExpress Standard Shipping op de 28e besteld.
[Afbeelding]
Fettel schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:04:
Dat was een post van november.
Sinds eind april biedt AliExpress de mogelijkheid om bij bepaalde producten voor combined shipping te kiezen (bij een minimale bestelwaarde van €5). Als je dan nagaat waar die verkopers zich bevinden, dan kom je bijna altijd uit in de provincies Guangdong, Fujian of Zheijang in Zuid China.
Mijn persoonlijke indruk is nog steeds dat samengevoegde pakketten via Shenzhen worden verzonden. En dat men hiervoor gebruik maakt van 4PX. Dat zie je als je de nieuwe tracking code ingeeft op http://track.4px.com/
Bij Sinotrans zendingen via Guangzhou (ook Guangdong) wordt alles nog steeds apart verstuurd.
Welke criteria men hanteert voor het samenvoegen van pakketten is me ook nog steeds onduidelijk. Niet alles dat via Shenzhen (4PX) richting Luik gaat wordt automatisch samengevoegd. Maar het consolidatie magazijn bevindt zich duidelijk ergens in Zuid China (waarschijnlijk in Dongguan?).
Ik heb dat nooit als ik meerdere dingen bestel dat het gecombineerd word. voegt Aliexpress dan pakketten van verschillende verkopers samen? die optie ken ik ook niet en nooit gezien. in welk veld kan je dat kiezen? ik bestel wel eens vanuit dezelfde winkel meerdere dingen tegelijk zodat het samen verzonden word.druipgrot schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:11:
[...]
Heb afgelopen 24 uur mijn laatste drie bestellingen gedaan, steeds met een interval van een uur of 10 en de middelste met de opmerking om het niet te combineren. Ik geloof wel dat ze niet alsnog ergens worden samengevoegd. Ze heten dan ‘shipped’ en elders ‘gereed voor verzending’. Al is het verstuurd vanuit Shenzhen. Fijn toch dat je post uit november nieuw leven in is geblazen?
Weet het ook niet, gaf alleen de link: https://alixblog.com/en/combined-delivery-one-package/drestar schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:08:
[...]
Ik heb dat nooit als ik meerdere dingen bestel dat het gecombineerd word. voegt Aliexpress dan pakketten van verschillende verkopers samen? die optie ken ik ook niet en nooit gezien. in welk veld kan je dat kiezen? ik bestel wel eens vanuit dezelfde winkel meerdere dingen tegelijk zodat het samen verzonden word.
De pakketten van verschillende verkopers worden samengevoegd (lees: in een plastic zak verpakt) en vervolgens als één pakket richting de koper verzonden.drestar schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:08:
[...]
Ik heb dat nooit als ik meerdere dingen bestel dat het gecombineerd word. voegt Aliexpress dan pakketten van verschillende verkopers samen? die optie ken ik ook niet en nooit gezien. in welk veld kan je dat kiezen? ik bestel wel eens vanuit dezelfde winkel meerdere dingen tegelijk zodat het samen verzonden word.
Bij bepaalde aanbiedingen toont AliExpress sinds april de mogelijkheid voor combined delivery. Al lijkt dit niet zichtbaar in Nederland. Verander je locatie naar België onder shipping en dan zie je het hier:
https://www.aliexpress.com/item/32911799151.html
Yaha!
Idd heb het getest en ik zie het nu ook. iets wat ik nog nooit eerder gezien had en waarschijnlijk ook geen gebruik van ga maken.Fettel schreef op maandag 7 juni 2021 @ 04:04:
[...]
De pakketten van verschillende verkopers worden samengevoegd (lees: in een plastic zak verpakt) en vervolgens als één pakket richting de koper verzonden.
Bij bepaalde aanbiedingen toont AliExpress sinds april de mogelijkheid voor combined delivery. Al lijkt dit niet zichtbaar in Nederland. Verander je locatie naar België onder shipping en dan zie je het hier:
https://www.aliexpress.com/item/32911799151.html
Shipping: € 0,74
Estimated Delivery on Aug 13
Estimated Delivery on Jun 28 On orders over € 5,00
Combined Delivery Powered by AliExpress
to Belgium
Nu komen ze sneller toe dan normaal (want via AE delivery ipv een tragere methode), en aangezien BPost vanaf 1 juli maar liefst €15 afhandelingskosten gaat aanrekenen per pakket, is het dan beter om de pakketten al door AE te laten combineren...
maar waarom kan dit als Nederlander niet?
en ik kon het toch niet laten om vandaag nog weer een bestelling plaatsen, na eerst goed contact met de verkoper. daarin gevraagd of het artikel gelijk uit voorraad leverbaar is en het word verzonden met Aliexpress Standard Shipping. op beide antwoorden een ja dus de druk op de knop was daarna zo gedaan. daarbij net onder de 22 euro gebleven .een andere verzendmethode komt sowieso voor 1 Juli niet meer aan. zelfs met Aliexpress word dit misschien nog even spannend.. maar ik vertrouw er nog op.
[ Voor 3% gewijzigd door drestar op 07-06-2021 11:05 ]
Ik denk dat jouw pakket het enige pakket is dat hij verzonden heeft.drestar schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:23:
En hoppa de verkoper heeft het ondertussen al verzonden. dat is nog eens service
Dat weet ik niet. misschien had de verkoper op dat moment nog een paar pakketten. in ieder geval was het verzonden een uur na de betaling. en meestal gebeurd dat niet. maar een goede communicatie heeft daar zeker aan bijgedragen.aawe mwan schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:56:
[...]
Ik denk dat jouw pakket het enige pakket is dat hij verzonden heeft.
PostNL rekent nu nog 13 euro per pakket, maar verlaagt dat tarief naar 4 euro voor pakketjes onder de 150 euro.
Ook moet je gaan opletten bij de prijsvermelding in de webshop. wat is inclusief is en wat niet.. Is de prijs in de webshop exclusief btw ,dan moet jij alsnog btw en inklaringskosten betalen bij ontvangst. De btw wordt berekend over de prijs inclusief verzend/verzekering en inklaringskosten.
Fraudegevoelig
Het is nu eenvoudig om te frauderen. Webshops passen gewoon de prijs aan op de factuur, of ze zeggen dat er iets anders in het pakketje zit. In plaats van een cd’tje zit er dan bijvoorbeeld een dure smartphone in de doos.
Dat het huidige systeem fraudegevoelig is, blijkt wel uit een onderzoek dat de Europese Commissie liet instellen naar de noodzaak voor het nieuwe btw-systeem. In 2020 liepen de lidstaten naar schatting 7 miljard euro aan btw-inkomsten mis. Bij maar liefst 65 procent van de pakketjes werd gerommeld met de btw, schatten de onderzoekers van de Europese Commissie. In de toelichting bij het wetsvoorstel staat dat het kabinet jaarlijks 150 miljoen euro extra aan btw denkt binnen te halen.
Ik denk dan ,die miljoenen loop je na 1 Juli ook mis als je het duurder gaat maken zodat mensen niet of nauwelijks meer gaan bestellen uit China. .
[ Voor 44% gewijzigd door drestar op 08-06-2021 01:43 ]
Vanaf nu stop ik er mee.rmedia schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 02:30:
Zijn er mensen die nu, 8juni, nog (durven) bestellen op AliExpress?
AliExpress standard shipping gaat de laatste tijd erg snel. Levertijd ongeveer 10-14 dagen na bestellen. Hangt er ook vanaf hoe snel de verkoper het verzendt.
Vandaag nog 1 bestelling die verzonden is, nu stop ik er echt mee
Met 10 day delivery standard aliexpress shipping moet het lukken.rmedia schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 02:30:
Maar zo niet, is het waarschijnlijk nog steeds goedkoper dan in Nederland. Zo ongeveer alleen de action kan concurreren met kleine prijzen vanuit China.
[ Voor 4% gewijzigd door azerty op 08-06-2021 08:54 ]
Beetje rare uitspraak...drestar schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 01:32:
Ik las ergens dat Postnl de inklaringskosten gaat verlagen. die willen dit dus slim spelen . mensen blijven vanwege de lagere inklaringskosten hopen ze op dan nog wel bestellen en Postnl denkt nog te lekker te vangen.
PostNL is gewoon een commercieel bedrijf. Dus moeten ze in jouw ogen dan maar 'lekker voor niks werken'?
Werk jij ook voor niks?
Je vergeet één belangrijk ding:Ik denk dan ,die miljoenen loop je na 1 Juli ook mis als je het duurder gaat maken zodat mensen niet of nauwelijks meer gaan bestellen uit China. .
Als de consument die producten gewoon binnen de EU koopt, zit er sowieso BTW op; m.a.w. dat is nou juist wel de bedoeling; dat de producten bij een EU-wederverkoper worden aangeschaft.
Want dat de consument die spullen helemaal niet meer koopt, dat lijkt me onwaarschijnlijk. De zucht naar veel hebbedingetjes is toch onverzadigbaar.
De non-food afdelingen van de discounters en de Action/Wibra/Blokker/Zeeman/etc. liggen er vol mee.

Dit werkt voor mij niet, ik geef dan gewoon veel minder geld uit of koop dan idd niet meer wat jij onwaarschijnlijk acht.ehtweak schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:56:
[...]
Beetje rare uitspraak...
PostNL is gewoon een commercieel bedrijf. Dus moeten ze in jouw ogen dan maar 'lekker voor niks werken'?![]()
Werk jij ook voor niks?
[...]
Je vergeet één belangrijk ding:
Als de consument die producten gewoon binnen de EU koopt, zit er sowieso BTW op; m.a.w. dat is nou juist wel de bedoeling; dat de producten bij een EU-wederverkoper worden aangeschaft.
Want dat de consument die spullen helemaal niet meer koopt, dat lijkt me onwaarschijnlijk. De zucht naar veel hebbedingetjes is toch onverzadigbaar.![]()
De non-food afdelingen van de discounters en de Action/Wibra/Blokker/Zeeman/etc. liggen er vol mee.
ik schrijf ook niet dat de post voor niks moet werken maar ze verlagen de inklaringskosten van 13 naar 4 euro omdat anders helemaal niemand meer gaat bestellen schat ik zo in. dus natuurlijk willen ze eraan blijven verdienen. als straks voor elk pakketje 4 euro aan hun betaald moet worden verdienen ze er meer aan dan nu. dan word werkelijk alles ingeklaard. een deel zullen wel bereid zijn die 4 euro extra kosten voor rekening te nemen. daar spelen ze op in.
Ben het nagegaan maar Ugreen Official Store shipped ze wel vaker een uur na betaling, buiten kantoortijden ook, ook wel 2 uur erna, en 4 uur later is zelfs een zeldzaamheid.drestar schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:20:
[...]
Dat weet ik niet. misschien had de verkoper op dat moment nog een paar pakketten. in ieder geval was het verzonden een uur na de betaling. en meestal gebeurd dat niet. maar een goede communicatie heeft daar zeker aan bijgedragen.
Ik zou het wel durven, als via ASS de verwachte levering op 27 juni staat; gokken op geen vertraging. Maar ik heb alles al besteld, de laatste pakketten 2 dagen geleden: speel graag veilig.rmedia schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 02:30:
En vaak is het wel al voor die tijd binnen het land. Ik heb nu ook een pakketje dat al een tijdje door de douane is, maar nog niet is afgeleverd. Ook al komt dat nu na 1 juli pas binnen, dan maakt het niets uit, de douaneafhandeling is al gebeurd.druipgrot schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:56:
[...]
Ik zou het wel durven, als via ASS de verwachte levering op 27 juni staat; gokken op geen vertraging. Maar ik heb alles al besteld, de laatste pakketten 2 dagen geleden: speel graag veilig.
Over het algemeen zijn de pakketjes die ik de laatste tijd nog besteld had erg snel binnen.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Met die uitspraak en de achterliggende moraal zou je sowieso niet bij Ali moeten bestellen.ehtweak schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:56:
[...]
Beetje rare uitspraak...
PostNL is gewoon een commercieel bedrijf. Dus moeten ze in jouw ogen dan maar 'lekker voor niks werken'?![]()
Werk jij ook voor niks?
Maakte dan ook mee dat na de verwerking van de bestelling (shipped) de ETA al weer 4 dagen naar voren opschoof.Metalfreak schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:59:
[...]
En vaak is het wel al voor die tijd binnen het land. Ik heb nu ook een pakketje dat al een tijdje door de douane is, maar nog niet is afgeleverd. Ook al komt dat nu na 1 juli pas binnen, dan maakt het niets uit, de douaneafhandeling is al gebeurd.
Over het algemeen zijn de pakketjes die ik de laatste tijd nog besteld had erg snel binnen.
Nou het is inderdaad zo dat ik nu kabeltjes bestel waarvan ik niet weet of ze werken. Apple wee’jwel. Gister kwam er ook weer zoiets binnen. En dat ga ik dan ook niet terugsturen.drestar schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:50:
[...]
Dit werkt voor mij niet, ik geef dan gewoon veel minder geld uit of koop dan idd niet meer wat jij onwaarschijnlijk acht.
zojuist mijn vermiste bestelling van half mei nog in de bus gekregen met een kaartje van Postnl erbij met de tekst dat er iets fout is gegaan bij het sorteren. en dat de bestelling daardoor mogelijk niet compleet is omdat het zakje aan de onderkant kapot is. maar alles zat er toch in gelukkig.
Heb zelfs al teveel besteld, ‘goedkoop = duurkoop’…drestar schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:16:
Ik heb nog weer een bestelling geplaatst vandaag . het lijkt wel een verslaving op Aliexpress bestellen. deze prijzen komen nooit meer terug .ik ben ook bang dat ik na 1 Juli spijt krijg dat ik nu bepaalde dingen niet heb besteld . het is allemaal nu nog zo goedkoop en ik heb het er eigenlijk niet meer voor over als de prijzen straks zo ver naar boven gaan. dan wil ik nog andere wegen zoeken maar als het me te duur word speel ik niet meer mee.
zojuist mijn vermiste bestelling van half mei nog in de bus gekregen met een kaartje van Postnl erbij met de tekst dat er iets fout is gegaan bij het sorteren. en dat de bestelling daardoor mogelijk niet compleet is omdat het zakje aan de onderkant kapot is. maar alles zat er toch in gelukkig.
Er schijnt een nieuwe supergoedkope bestelplatform aan te komen; SiewExpress
[ Voor 3% gewijzigd door druipgrot op 08-06-2021 11:23 . Reden: Om het toch nog on topic te maken, opmerking voorgevoegd. ]
Jawel. Maar dan wel met verzending vanuit de EU. Zelfde doe ik bij BGrmedia schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 02:30:
Was benieuwd of je je pakketje intussen toch nog gekregen hebt? die van mij werd vandaag nog bezorgd .met een excuses kaartje van Postnl erbij dat het verkeerd gesorteerd was.Cyberpope schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:12:
[...]
Ik ook niet veel. Maar herken wel dat AE niet echt inhoudelijk reageert. Aangekomen volgens hen is aangekomen. Hoe groot de clusterfuck is die PostNL er ook van maakt. Zo durf ik nu al met 90% zekerheid te stellen dat deze niet aan gaat komen:
[Afbeelding]
Ondertussen heb ik hem ook al 2x langs zien komen bij "mijn post" maar dat gewoon als brievenbuspost.
Op den duur gaat hij bij postnl op "bezorgd" (lijkt wel of bezorgers dat aan einde van hun ronden colletief doen of zo) en dan kan ik beweren wat ik wil bij Ali, maar is het dispute closed, want pakketje bezorgd.
Arrive at destination country
2021-05-13 04:10:24
-Liege-Linehaul Arrival
2021-04-21 13:49:00
Niet specifiek EU-verzending.maartend schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:38:
[...]
Jawel. Maar dan wel met verzending vanuit de EU. Zelfde doe ik bij BG
Er lopen nog diverse bestellingen hier. Allen met 10-daagde levering (wat ook allemaal hier binnen 10 dagen echt geleverd wordt) en allemaal onderweg.
Ik bestel tot 20 juni gewoon nog wat ik nodig heb. Alles wat dan na 1-7 geleverd wordt vecht ik aan middels een dispute, maar ik verwacht geen problemen.
Nu dan de aller-aller-allerlaatste bestelling. It wasn’t me, het was mijn betaal-app die erom vroeg. Ook nog eens een tiendaagse levering, wel bij een Ali-webshop waar ik nog geen ervaring mee heb (Lention Official Store) maar 22juni als verwachte leveringsdatum @rmedia lijkt me eigenlijk risicoloos.drestar schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:16:
Ik heb nog weer een bestelling geplaatst vandaag . het lijkt wel een verslaving op Aliexpress bestellen. deze prijzen komen nooit meer terug .ik ben ook bang dat ik na 1 Juli spijt krijg dat ik nu bepaalde dingen niet heb besteld . het is allemaal nu nog zo goedkoop en ik heb het er eigenlijk niet meer voor over als de prijzen straks zo ver naar boven gaan. dan wil ik nog andere wegen zoeken maar als het me te duur word speel ik niet meer mee.
Nee, maar staat ook nog niet op bezorgd. We wachten af.drestar schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:44:
[...]
Was benieuwd of je je pakketje intussen toch nog gekregen hebt? die van mij werd vandaag nog bezorgd .met een excuses kaartje van Postnl erbij dat het verkeerd gesorteerd was.
Die van mij is plots opnieuw gesorteerd . grote kans dat dit bij jou ook gaat gebeuren. ik ben wel echt blij dat ik het toch nog gekregen heb. was toch weer 15 euro door de brievenbus. ik had de verkoper ondertussen wel al lastig gevallen met kopie's van klacht.nl waarin Postnl reageerde dat ik terug naar de verkoper moest als het binnen 5 werkdagen nog niet bezorgd was voor mijn geld terug.Cyberpope schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:50:
[...]
Nee, maar staat ook nog niet op bezorgd. We wachten af.
Dat gaat wel goedkomen.. het gaat de laatste tijd best snel ..een bestelling van gisteren was vandaag al vertrokken uit China. ik durf half Juni ook nog wel wat te bestellen. als ik kijk op de maand mei dan waren al mijn bestelling van betaling tot bij Postnl in een week. als het de douane in luik voor 1 Juli voorbij is dan komen er ook geen extra kosten meer. meestal is de bezorging soms lang omdat het in het sorteer centrum blijft hangen. maar daar word geen belasting geheven in het sorteercentrum dus ik zeg gewoon lekker blijven bestellen tot halfdruipgrot schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:42:
[...]
Nu dan de aller-aller-allerlaatste bestelling. It wasn’t me, het was mijn betaal-app die erom vroeg. Ook nog eens een tiendaagse levering, wel bij een Ali-webshop waar ik nog geen ervaring mee heb (Lention Official Store) maar 22juni als verwachte leveringsdatum @rmedia lijkt me eigenlijk risicoloos.
Juni
Naarmate 1 juli dichterbij komt krijg ik mijn pakketjes sneller binnen
Inmiddels zijn alle 4 de pakketjes in ieder geval verzonden, ik verwacht dat deze allemaal op tijd aankomen
1 verwacht ik dat die nog ergens in een container zit op een boot die tijd terug ergens dwars in een kanaal lag..... Maar ach, was maar klein bedrag dus vooruit.
Daarna een 2e bestelling maar daar zit echt geen beweging in.
2021-05-09 04:58:27
-Liege-Import Customs Clearance Success
2021-05-03 09:00:00
-Liege-Customs Clearance Start
2021-05-03 08:00:00
Alleen die is dus volgens dat bericht al sinds 2021-05-09 04:58:27 in NL.
Maar nog steeds niet hier op de deurmat.....
Nee, want „destination country” is niet Nederland, als je pakketje via Luik reist.Paulus07 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 00:54:
[...]
Als het een brievenbuszending is kan het een paar dagen langer duren, maar pakketjes worden meestal wel binnen 24 uur bezorgd als ze eenmaal in Nederland zijn.
Oh ik dacht dat ze daarmee NL bedoelden in die tracking.aawe mwan schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:57:
[...]
Nee, want „destination country” is niet Nederland, als je pakketje via Luik reist.
Als het een brievenbuszending is kan het een paar dagen langer duren, maar pakketjes worden meestal wel binnen 24 uur bezorgd als ze eenmaal in Nederland zijn.
Nog iets op aan te merken, hoewel dat hier niet speciaal het geval is. Soms kan een pakketje al bij customs zijn en alsnog weken erover doen om bezorgd te worden. Dat staat dan bovenin bij het Track Order scherm. Laatst bij mij stond er een melding dat het met 19 dagen vertraagd zou worden, later was het bericht weg. Gelukkig gebeurt dit maar weinig, maar ik moest wel lang wachten ook al was het pakketje zo dichtbij.Paulus07 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 00:54:
Ah ben dus niet de enige die wacht op pakketjes![]()
1 verwacht ik dat die nog ergens in een container zit op een boot die tijd terug ergens dwars in een kanaal lag..... Maar ach, was maar klein bedrag dus vooruit.
Daarna een 2e bestelling maar daar zit echt geen beweging in.
-Liege-Import Customs Clearance Success
2021-05-03 09:00:00
-Liege-Customs Clearance Start
2021-05-03 08:00:00
Toch vreemd dan.. want bij mij komt het eerst in Luik op 23 mei, en vervolgens op 2 juni , dus 10 dagen later pas in het land van bestemming aan. dan is dat toch wel eerst in luik en dan in Nederland? dus de zending bevind zich dan toch nu in Nederland?aawe mwan schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:57:
[...]
Nee, want „destination country” is niet Nederland, als je pakketje via Luik reist.
2021-05-23 11:02:00
【1】-Liege-Linehaul Arrival
2021-06-02 04:12:46
Arrived At Destination Country/Region
【2】Arrive at destination country
Via andere tracking kreeg ik dit te zien,
LAATSTE STATUS
Gearriveerd bij distributiecentrum
02 jun. 21 04:12 AM
[ Voor 10% gewijzigd door drestar op 09-06-2021 11:03 ]
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.