Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 51 ... 54 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:02
Ik heb iets besteld bij Aliexpress, kreeg keurig een LT...NL trackingcode (dus PostNL) met als verwachte datum 13 mei. Maar nu blijkt DHL het vanavond al te komen brengen met een heel ander trackingnummer. Op Ali gekeken maar inmiddels is daar ook de trackingcode aangepast naar dat van DHL. Dit heb ik nog nooit meegemaakt maar het geeft niet, sneller is altijd beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mercury42
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 12:03
Wel een interessant artikel over de btw die 1 juli ingaat. Het is wel van onze zuiderburen.

https://rechtenkrant.be/v...j-niet-europese-webshops/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:23
Mercury42 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:57:
Wel een interessant artikel over de btw die 1 juli ingaat..............
Zo zal het ook ongeveer in Nederland gaan gebeuren.
Zolang het alleen om BTW gaat en een kleine toeslag voor afhandelen zal alles wel meevallen.
Worden de verzendkosten daarentegen flink verhoogt, dan zal het niet zo een vaart meer lopen bij AliExpress, want dan wordt het prijsniveau, denk ik, ongeveer hetzelfde als bij Amazon.
AliExpress zal in dat geval dan nog heel wat moeten doen aan dat eeuwige tijdrekken van verkopers als er iets niet helemaal verloopt als voorgehouden is.

[Voor 9% gewijzigd door elinx op 08-05-2021 11:36]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Om het centraal te houden kan de BTW-discussie beter in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EUgevoerd worden. Dan kunnen we het hier bij levertijden en andere verzendingsgerelateerde discussies houden.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Ik verwacht nog een groot aantal pakketjes uit China en ik zie in de tracking dat er veel samen is verpakt voor zending. Alleen blijft alles in het warehouse liggen voor al bijna 2 weken.

Nog meer mensen hier last van?
Pakketjes die alleen verzonden worden zijn veel sneller hier in NL.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:45
Simbob schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:10:
Ik verwacht nog een groot aantal pakketjes uit China en ik zie in de tracking dat er veel samen is verpakt voor zending. Alleen blijft alles in het warehouse liggen voor al bijna 2 weken.

Nog meer mensen hier last van?
Pakketjes die alleen verzonden worden zijn veel sneller hier in NL.
Ik heb 4 zendingen die ze waarschijnlijk gaan combineren en die liggen sinds de 7de in een consolidated warehouse. Het betreft 1 Aliexpress standard shipping en 3 Cainiao super economy global zendingen. Ze zijn dus nog niet gecombineerd.

Daarnaast 2 zendingen met Cainiao super economy global die al sinds eind april bij PostNL liggen ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online
Een micro SD card die sinds 7 april in Liege zat en daarna sinds 25 april bij Postnl? is vandaag eindelijk bezorgd, gaat om cainiao super economy global

[Voor 13% gewijzigd door shadow4thedark op 11-05-2021 15:03]

If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rmedia
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 22-06 01:41
ik zie voor het eerste ook AliExpress standard shipments met elkaar gecombineerd worden (consolidated) , ook met Cainiao shipments etc.

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14:06

Metalfreak

Hoije woh!

rmedia schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:57:
ik zie voor het eerste ook AliExpress standard shipments met elkaar gecombineerd worden (consolidated) , ook met Cainiao shipments etc.
Yep, hier ook inderdaad.

Ik heb ook een computeronderdeel al sinds 9 april op "Customs cleared" status staan in Luik. Daar lijkt ook maar geen beweging in te zitten. Gisteren kreeg ik iets binnen dat ik twee weken geleden pas besteld had zonder op shipping methode te letten.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: spreken jullie dat echt zo uit alsof je een spraakgebrek hebt?

• proditaki
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 09:08
Metalfreak schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:27:
[...]

Yep, hier ook inderdaad.

Ik heb ook een computeronderdeel al sinds 9 april op "Customs cleared" status staan in Luik. Daar lijkt ook maar geen beweging in te zitten. Gisteren kreeg ik iets binnen dat ik twee weken geleden pas besteld had zonder op shipping methode te letten.
Precies hetzelfde hier. Ook nog steeds sinds 9 april op customs cleared.

Gisteren wel een pakket gekregen dat sinds 22 april op t aflever depot lag kennelijk

PSN: proditaki specs

• AlexanderB
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10:26

AlexanderB

7800 rpm

Cainiao geprobeerd maar ben er helemaal klaar mee. Duurt rustig 2-3+ maanden, en een paar pakketten die gewoon nooit aangekomen zijn. Voor die euro of 2 extra gewoon Aliexpress shipping, dan is het er binnen een paar weken. Of een week als je het vanuit .CZ laat komen.

Het concept is goed (consolidated shipping), de uitvoering is ruk.

• kinkymen
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 09:11
Het wordt steeds leuker op aliexpress, denk begin van het einde.
Had extra al bijbetaald voor Aliexpress standard shipping, krijg ik het volgende bericht:

Dear friend,
Sorry for your inconvenience.
Due to epidemic situation,the international parcel shipping cost is increasing,
Do you mind pay 2 dollar for us with our below link,then we can send out the parcel for you at once.
Your kindly understanding will be appreciated, thank you.
Of course, if you couldn't accept it, please cancel the order.
I'm looking forward to your reply.
Best wishes!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 08:32
kinkymen schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:34:
Het wordt steeds leuker op aliexpress, denk begin van het einde.
Had extra al bijbetaald voor Aliexpress standard shipping, krijg ik het volgende bericht:

Dear friend,
Sorry for your inconvenience.
Due to epidemic situation,the international parcel shipping cost is increasing,
Do you mind pay 2 dollar for us with our below link,then we can send out the parcel for you at once.
Your kindly understanding will be appreciated, thank you.
Of course, if you couldn't accept it, please cancel the order.
I'm looking forward to your reply.
Best wishes!
Zijn helaas veel verkopers die dit proberen. Zelf al meerdere keren meegemaakt net steeds dezelfde afloop:
Ik weiger en zeg dat ze dan maar zelf moeten annuleren. Vervolgens markeren ze het item als verzonden en geven een fake tracking nummer op, zodat je zelf na lange tijd je geld terugkrijgt vanwege een "verloren zending". Heel irritant.

• drestar
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 11:36
Ik heb nu een heleboel pakketjes van Aliexpress op de post. dit omdat ik bang ben na 1 juli niks meer te kunnen bestellen voor mijn hobby's. de meeste zendingen besteld met Aliexpress Standard Shipping. maar het valt mij op dat het nu ineens wel erg traag gaat.

pakketjes met deze verzendmethode zijn nu al 2 weken onderweg. ik had eind maart ook besteld en die pakketjes waren allemaal in 12 dagen dagen binnen. sommigen zelfs binnen 6 dagen wat ik normaal ook nooit had. maar ik vraag mij af waarom het nu ineens weer zo traag gaat???

het is toch niet dat ze je pakketjes nu expres vast gaan houden tot na 1 juli zodat ze belasting kunnen heffen?

ik ga misschien al allerlei complot theorieen bedenken maar vind het gewoon wel heel opvallend. of is er weer wat anders aan de hand? bij de trackingen staan wel depart from original country maar steeds niet dat het in het land van bestemming aangekomen is.. bij 1 pakketje staat zelfs vertrokken uit land van herkomst en dan een dag later staat er aangekomen bij postkantoor in het land van herkomst.. 8)7

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08:09

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Dat is niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken. Tijdens de Coronakerstperiode bezorgde PostNL in Nederland in 2 dagen zoveel pakketjes als de complete JAAR aanvoer van Aliexpress pakketjes via Luik.

Als ze willen, dan kunnen ze elke achterstand gemakkelijk weggewerkt hebben voor 1 juli.

老厮是麂

• drestar
aawe mwan schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:10:
Dat is niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken. Tijdens de Coronakerstperiode bezorgde PostNL in Nederland in 2 dagen zoveel pakketjes als de complete JAAR aanvoer van Aliexpress pakketjes via Luik.

Als ze willen, dan kunnen ze elke achterstand gemakkelijk weggewerkt hebben voor 1 juli.
Kunnen wel, maar willen ze dat ook..

• dcell
rmedia schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:57:
Yes, hier ook het geval. Ik had anderhalve week geleden verschillende 5 bestellingen gedaan in 1x. Eentje was Aliexpress standard shipping en vier waren Cainiao Super Economy Global.

In de loop van de tijd waren er 4 bestellingen verzonden en stonden te wachten in een consolidated warehouse. Daar staan ze al een week. De laatste bestelling is sinds gister pas verzonden en heeft de consolidated warehouse nu ook bereikt.

Ik zie net dat alles onder 1 nieuw trackingnummer door gaat.

Overigens was die laatste bestelling als eerste gemarkeerd als verzonden maar nooit echt verzonden, na 2 berichtjes naar de verkoper toe kwam er 9 dagen later pas voortgang in.

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 24-06 23:52
Hmm heb ook twee pakketjes die alweer een tijdje in Luik liggen via Cainiao Super Economy Global.
Met Ali standaard, tot nu toe nog geen problemen gehad, volgende keer maar geen Cainiao meer.

• Simbob
  • Nu online
Hier met Ali shipping liggen 6 pakketjes in een zak (consolidated shipping) al meer dan 2 weken in dat warehouse. Komt geen beweging in.
Later bestelde pakketjes zijn al wel bezorgd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drestar
Dit snap ik niet helemaal,

Op 2021-05-08 22:00 Vertrokken vanuit het land van herkomst

En op 2021-05-10 02:17 2 dagen later is de Zending aangekomen bij het postkantoor in het land van herkomst ?? 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elinx
drestar schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:05:
Dit snap ik niet helemaal,....
Dat zit is de vertaling. Grote kans dat het om PostNL gaat in zo een geval

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pandit
  • Laatst online: 22-06 00:46
Iemand een verklaring dat pakketjes die via Liege (Luik) gaan daar meer dan een maand blijven liggen. Ik zie een patroon bij al mijn bestellingen. Over het algemeen zie ik veel andere pakketten binnen enkele weken binnenkomen. Lijkt een bottleneck daar!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• drestar
pandit schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:25:
Iemand een verklaring dat pakketjes die via Liege (Luik) gaan daar meer dan een maand blijven liggen. Ik zie een patroon bij al mijn bestellingen. Over het algemeen zie ik veel andere pakketten binnen enkele weken binnenkomen. Lijkt een bottleneck daar!
Die van mij komen daar niet eens meer aan. of ze moeten daar al liggen dat ze nog niet gescand zijn..
begin tot half April ging het zo goed. alle pakjes vanaf betaling via luik in 12 dagen thuis en sommige zelfs in 6 dagen. ik hoop niet dat ze alles expres vast houden tot 1 juli zodat ze lekker kunnen heffen. of het komt doordat iedereen nu nog even snel wat gaat bestellen en luik overspoeld word. ik zou wel eens willen weten wat er aan de hand is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Simbob
  • Nu online
Luik is bij mij het probleem niet, Schiedam is een grote bende gok ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drestar
Simbob schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:04:
Luik is bij mij het probleem niet, Schiedam is een grote bende gok ik.
Vorige week nog een pakje via Schiedam . die ging er snel door.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drestar
Hehe Eindelijk een pakketje wat ik op 2 Mei besteld heb vandaag aangekomen in Luik. ik begon al helemaal te stressen ivm 1 Juli,

2021-05-14 09:22

GMT+1

levering

Aangekomen in het land van bestemming

hopelijk komt het nu snel door, maar ik ga in Juni voorlopig dus echt niks meer bestellen uit China vanwege de extra belastingen en inklaringskosten vanaf 1 Juli. ik ben al een tijdje bezig met zoeken naar verkopers op Aliexpress die ook vanuit Polen ,Frankrijk en Spanje verzenden en sla deze dan op in mijn account, en vaak nog tegen dezelfde prijzen als verkopers die alleen uit China kunnen verzenden. of anders scheelt het niet veel. anderzijds vind ik Aliexpress met wat enkel uit China word verzonden vaak zo goedkoop niet meer. de Chinezen hebben voor veel producten wat je in Nederland ook kan kopen bijna dezelfde prijzen. als je dan inklaring 13 euro en nog btw extra moet betalen ben je echt heel duur uit. en goedkope prulletjes van een euro kan je ook bij Action halen. ik snap niet waar ondernemers binnen Europa om zeiken. zo bedreigend zijn die China prijzen voor hun niet ,en ook al kan ik niet meer uit China bestellen dan krijgen ze mijn geld nog niet in hun zakken..de reden dat ik uit China bestel is omdat ik binnen Europa niet kan vinden wat ik graag wil hebben. ik denk eerder dat Brussel wil mee graaien omdat ze hebben gezien dat er zoveel uit China besteld word en geld ruiken. de honden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mercury42
Ik heb een pakketje en status hiervan is pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt. Dit is al sinds 12 mei. Ik denk dat het nog wel eventjes gaat duren, Hemelvaartsdag heeft er ook tussen gezeten. Ik wacht wel af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
Kees_B schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:30:
[...]

Bedankt voor de tip, nu je het zegt herinner ik me dat vaker gezien te hebben.
Toevallig net wat besteld, en warempel met Aliexpress standard shipping zie ik nu. Dus we gaan het ervaren :)
Vandaag binnen, duurde dus 12 dagen :)

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:29

Nicap

Tsssk....

Mercury42 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:58:
Ik heb een pakketje en status hiervan is pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt. Dit is al sinds 12 mei. Ik denk dat het nog wel eventjes gaat duren, Hemelvaartsdag heeft er ook tussen gezeten. Ik wacht wel af.
Hier ook. Staat ergens tussen de statussen dat bezorging mislukt was.
Hij staat al sinds 18 april in de PostNL app: bezorg tijd nog niet bekend. Sorry, bezorg moment is bijgewerkt.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • +1Henk 'm!

• proditaki
  • Laatst online: 09:08
Inmiddels mijn pakket dat sinds 9 april in Luik leek te liggen binnen gekregen.

Had vandeweek iets besteld met standard shipping en dat had ik met 7 dagen in huis, dus dat lijkt erg goed te gaan op het moment :)

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mercury42
Vandaag in eens een melding van PostNL, pakketje waar ik sinds 12 mei op wacht. Wordt vandaag bezorgd, dus zo uit het niets.

Edit: vandaag is het pakketje binnen gekomen. Nog wel een andere bestelling gedaan, maar ik laat het via Frankrijk verzenden. Wil niet tegen rare dingen lopen als ik het pakketje na 1 juli ontvang.

[Voor 44% gewijzigd door Mercury42 op 19-05-2021 19:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drestar
Ik heb nog pakketjes onderweg met Aliexpress Saver shipping van 10 dagen terug. niet zo'n snelle verzending als de standard Shipping van Aliexpress maar wel veel sneller als met Cainiao. al zou ik nu ook ook geen andere verzendmethode als Aliexpress standard shipping meer durven kiezen nu 1 juli steeds dichterbij komt. ik ben echt als een gek aan het bestellen op dit moment. ik heb nog zoveel nodig maar ik kan nu ook niet alles gaan kopen. al is het wel behoorlijk ruk dat ze je zo onderdruk zetten met 1 juli dat het dan voorgoed afgelopen is met goedkoop kopen uit China. en alles wat ik nodig heb kan ik in Nederland niet eens vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dcell
En mijn gecombineerde pakketje (1x Aliexpress standard en 4x Cainiao Super Economy Global) is binnen. Duurde in totaal 19 dagen na bestelling.

Het voordeel op deze manier is dat de Cainiao pakketjes niet super lang meer duren. Het nadeel is dat Aliexpress Standard dan weer langer duurt. Toch heb ik het dan liever op deze manier dan alles los.

Helaas is het niet duidelijk wanneer ze bestellingen combineren tot 1 pakketje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 07:20
Wat zijn jullie ervaringen met gecombineerde pakketjes en invoer/inklaring?

Zojuist zijn ook bij mij 3 pakketjes samengevoegd, dat totaal komt over de 40 euro.

Is dit nog te nieuw om wat over te zeggen, of ziet de customs dit als één pakket?

Ik heb overigens door ali jaren een leuke hobby tijd gehad. Voornamelijk veel electronica voor diy, vaak wat ik in nl niet kan kopen. Heb een flinke reserve voorraad aangelegd, maar in de toekomst kijken wat ik nog voor projectjes wil bouwen gaat niet. Ga het wel missen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
Chrisje1983 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:08:
.......Ik heb overigens door ali jaren een leuke hobby tijd gehad. .... Ga het wel missen.
Stop je er dan mee?

[Voor 17% gewijzigd door elinx op 21-05-2021 20:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 07:20
Nee stoppen nooit maar er ligt met de nieuwe regeling wel een behoorlijke drempel die kleine creative projectjes belemmert. Even wat klein spul bestellen en lekker aanmodderen voor een paar cent is er straks niet meer bij, dus zal het hobbyen wel veranderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 03-06 19:24
Jullie zijn er daadwerkelijk van overtuigend dat vanaf 1 juli over alle pakketjes ineens belasting betaald moet worden? Onmogelijk omdat per direct te handhaven denk ik. Sowieso zal dat zijn bij pakketjes die dan nog binnen moeten komen. Al mijn bestelde pakketjes blijven laatste tijd weken bij de douane hangen na te zijn ''ingeklaard''.

www.facebook.com/cncdepartment CNC gerelateerde DIY projecten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:12
FSSF schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:21:
Jullie zijn er daadwerkelijk van overtuigend dat vanaf 1 juli over alle pakketjes ineens belasting betaald moet worden? Onmogelijk omdat per direct te handhaven denk ik. Sowieso zal dat zijn bij pakketjes die dan nog binnen moeten komen. Al mijn bestelde pakketjes blijven laatste tijd weken bij de douane hangen na te zijn ''ingeklaard''.
Nu ja, als de douane zelf aangeeft dat het gaat gelden voor alle pakketten die verwerkt worden na 1 juli... En ondertussen moet AE zelf nog met verduidelijking komen of ze die I-OSS gaan ondersteunen of niet, want 15€ inklaringskosten betalen gaan velen niet zien zitten denk ik (en BTW is geen probleem voor de meesten)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
Jullie zijn er daadwerkelijk van overtuigend dat vanaf 1 juli over alle pakketjes ineens belasting betaald moet worden? ....
Ik denk dat het met reeds bestelde pakketje mee zal vallen, maar zeker ben je natuurlijk niet als die na 1 juli binnenkomen.
In de nieuwe regeling zal de BTW meteen door de verkoper worden verrekend, dus ben je geen afhandlingskosten meer kwijt per bestelling. "Luik" zal als EU punt de BTW verrekening afhandelen met Europa. Met een bedrag van 25 Euro komt er dan ca 5 Euro bij. Bij 5 Euro een bedrag van 1 Euro.
In het algemeen denk ik dat bestellen bij Ali nog steeds voordelig zal zijn.
Echter zie ik wel steeds meer Chinese shops op Amazon (nl, de) verschijnen, die nu nog ietsje duurder zijn, dus grote kans dat Ali en Amazon op één lijn komen mbt prijsstelling.
Voordeel van Amazon is dat de toegezegde levertijden op dit moment mi betrouwbaarder zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

elinx schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:23:
[...]
...
Voordeel van Amazon is dat de toegezegde levertijden op dit moment mi betrouwbaarder zijn.
Ja/nee. ;)
Hangt er natuurlijk erg vanaf of het product vanuit een Amazon (EU) Warehouse wordt verstuurd, of alsnog uit China moet komen... (beiden heb ik al meegemaakt).

Mooie Plaatjes   

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01:19

Jimster

A State of Trance

Een verkoper waar ik IP camera's koop adverteert met AliExpress standard shipping. Estimated delivery 9 juni staat er nu. Vervolgens stuurt hij het met Cainiao Standard for Special goods met verwachte ontvangst datum ergens in juli :(. Tracking nummer is wel qua opbouw gelijk aan AliExpress standard shipping: LTxxxxxNL. Hij zegt dat het net zo snel is als AliExpress standard shipping, maar de vorige keer flikte hij dat ook duurde het 5 weken. Lekker als het na 1 juli binnenkomt :'(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
2 pakketjes die samen zijn gevoegd die ik op 11 mei heb besteld heb ik inmiddels in huis.

Een andere van hetzelfde moment is inmiddels in Luik en de laatste is ergens tussen China en Luik.

• drestar
Ik denk niet direct dat alle pakketjes gelijk op 1 Juli al ingeklaard gaan worden met extra administratie want dan zullen er nog containers vol met pakketjes zijn en dat is niet allemaal te doen. maar ze noemen wel per 1 juli gelijk extra kosten erop zodat het veel mensen mogelijk nu al afschrikt nog te bestellen in aanloop naar 1 juli toe ,misschien in de hoop dat er dan minder gaat binnen komen en dan het makkelijker voor hun word om alles aan de beurt te laten komen. eigenlijk zouden we nog extra veel meer moeten gaan bestellen na 1 Juli met z'n allen zodat het voor hun onmogelijk word alles aan te werken .ik weet zeker dat er dan heel veel nog zo doorgelaten gaat worden. maar ik denk dat de meeste mensen dat risico niet willen nemen. al zou het wel effect hebben denk ik.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Aan de andere kant, is het niet zo veel moeite om per pakketje 13 euro te vangen. Je gaat dan alleen uit van de waarde op het pakketje. Scanner + automatische verwerking is kassa voor Postnl. Dus zie ze dat nog wel doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Ook weer een pakketje wat via AE Standard shipping zou gaan, maar vrolijk een Cainiao tracking nummer krijgt en nu dus in Luik ligt. Hopelijk schieten ze een beetje op want ik wil verder met m'n project. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

D'r is wederom geen peil te trekken op het logistieke traject van AE bestellingen. :+

10 mei een horlogebandje besteld, wat uit Turkije (?) verstuurd zou zijn. Is nog steeds onderweg en volgens de tracking The item was forwarded to the destination country Turkish Post
Terwijl een schroevendraaier setje wat ik op 15 mei besteld heb, al vandaag (!) door PostNL is afgeleverd. En die tracking geeft aan als laatste status Consignment received at the PostNL Acceptance Centre

Dus waarom die laatste bestelling nou als eerste wordt afgeleverd? 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
ehtweak schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:12:
....... wat uit Turkije (?) verstuurd zou zijn. Is nog steeds onderweg en volgens de tracking The item was forwarded to the destination country Turkish Post....
Verzenden uit een ander land, blijkt tegenwoordig niet altijd meer rechtstreeks van een daargelegen warehouse te zijn, wat eerder meestal wel het geval was.
Nu betekent het vaker dat het vanuit China via dat land wordt verstuurd. Tja, dan kan het wat langer duren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@elinx Er stond bij dat:
Ships From: TURKEY
m.a.w. daaruit begrijp ik dat er iets van een Turks Warehouse (?) zou zijn...
Of er moet een Chinese stad zijn die zo heet.

En als ik de naam van de shop op AE 'Kayisdagi Store' google, kom ik uit in Istanbul.

Maar ja, Chinezen nemen het niet zo nauw met de waarheid. ;)

[Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 24-05-2021 11:49]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drestar
ehtweak schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:38:
@elinx Er stond bij dat:
m.a.w. daaruit begrijp ik dat er iets van een Turks Warehouse (?) zou zijn...
Of er moet een Chinese stad zijn die zo heet.

En als ik de naam van de shop op AE 'Kayisdagi Store' google, kom ik uit in Istanbul.

Maar ja, Chinezen nemen het niet zo nauw met de waarheid. ;)
Uit warehouse van andere landen binnen de EU duurt het soms langer dan uit China zelf. je kan bv bestellen via Aliexpress uit Frankrijk of met Ali verzending uit China zelf en dan heb je het uit China toch nog 20 dagen eerder als uit Frankrijk. dit heb ik al meegemaakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elinx
ehtweak schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:38:
@elinx Er stond bij dat:
.......
....
Dit klopt toch...... .. Echter als daar geen voorraad wordt aangehouden, dan wordt alleen jouw pakket eerst naar Turkije verzonden.
Waarschijnlijk zal de AliExpress tracking pas werken als het daarvandaan naar jou verzonden wordt.
Via 17track of andere trackingsites kan je echter zien dat je pakket van China naar Turkije gaat.
Ik heb dat zelf al enkele keren op deze manier ervaren vanuit Spanje.

Vroeger kon je "shipping from" kiezen en zag je meestal slechts één land staan (Spanje of Polen)
Tegenwoordig kan je soms kiezen uit Belgie, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Polen, Italie enz.
Dan weet ik al genoeg. Ze houden echt niet in elk Europees een compleet bevoorraad magazijn aan.

[Voor 4% gewijzigd door elinx op 24-05-2021 19:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@elinx Originele redenatie! :+
Dan zouden ze eigenlijk moeten zeggen bij AE:
Ships from Luik!
Alles uit de buurt, busje komt zo... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 24-06 22:52
Ja handig is het niet met zoeken, al die Europese landen. Moet je na elke zoekopdracht alle "ships from" warehouses proberen. Zouden de Chinezen niet in de gaten hebben dat de EU een tax-zone is of zo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
ehtweak schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:26:
@elinx Originele redenatie! :+
Dan zouden ze eigenlijk moeten zeggen bij AE:
Ships from Luik!
....
Reken er maar op dat "ship from Belgium" inderdaad daar vandaan komt, maar dan moet je dat wel aangevinkt hebben. Niet alles verloopt via Luik.
Formeel wordt het pakket in dat geval vanuit Belgie pas naar jou gestuurd.
Het zou me niet verbazen als na 1 juli wel alles via Luik gaat verlopen, omdat er dan BTW verrekend moet worden door AliExpress.
sympa schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:55:
... Moet je na elke zoekopdracht alle "ships from" warehouses proberen. ....
Het gaat niet om "warehouses".
Het gaat om landen waar vandaan het pakket naar jou wordt gestuurd.
Het betreft eerder een locatie waar een andere sticker op het pakket wordt geplakt en aan een lokaal EU verzendbedrijf wordt meegegeven.

[Voor 27% gewijzigd door elinx op 25-05-2021 00:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sympa
Klopt ik weet dat het lang niet altijd echt uit dat land komt. Maar het gaat me er om dat, als ik het verzonden wil hebben met een "uit de EU" sticker er op, ik moet zoeken in een lijst landen die nergens op slaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

AlexanderB schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:42:
Ook weer een pakketje wat via AE Standard shipping zou gaan, maar vrolijk een Cainiao tracking nummer krijgt en nu dus in Luik ligt. Hopelijk schieten ze een beetje op want ik wil verder met m'n project. :/
Mazzeltje, 2 dagen later is ie hier. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

De laatste pakketjes die ik besteld heb waren nu allemaal heel snel hier, ongeacht de verzendmethode. Gewoon AliExpress Standard Shipping en Cainiao door elkaar en allemaal binnen een paar weken geleverd. Eigenlijk alles dat ik nog begin mei heb besteld is in elk geval al binnen Europa.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: spreken jullie dat echt zo uit alsof je een spraakgebrek hebt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mercury42
Pakketje besteld op 19 mei bij AliExpress, via Frankrijk laten komen. Het wordt morgen al geleverd bij een DHL servicepoint. Dat is lekker snel, 27 mei ligt mijn pakketje al klaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• drestar
Oplichters op Aliexpress. ik bestelde 3 verschillende dingen bij 1 winkel om de verzendkosten te drukken. alle 3 zouden samen in 1 pakket worden verzonden, bij open maken zaten er maar 2 dingen in. en die Chinezen houden zich daarna gewoon van de domme.

bewijs maar eens dat je je bestelling niet volledig hebt gekregen.

dan gaat het ook nog eens fout bij postnl hier. ik verwacht al een week lang een pakketje wat via de brievenbus moet komen. de bezorger is volgens de tracking ook al een week onderweg. intussen nog niets in mijn bus gezien en komen er alleen maar meer pakketjes bij die bezorgd gaan moeten worden. een ander pakketje zou zaterdag bezorgd moeten zijn maar ook vandaag is de bezorger er weer mee onderweg volgens de tracking.. op de tracking staat elke dag opnieuw out for delivery. alleen iets krijgen ho maar! ik ben echt klaar met Postnl.

overigens kreeg ik vorige week nog een pakketje door de brievenbus wat er niet eens door kon. de postbode was aan het proppen en lukte niet en liep daarna gewoon weg zonder het pakketje te bezorgen. gelukkig was ik op tijd bij de voordeur zodat ik het toch nog had maar ik vraag mij wel af wat ze met pakketjes doen die niet door de brievenbus passen .. ik vind het ook een beetje vreemd dat ze met brievenbus post pakketjes gaan bezorgen die er niet door passen. geef die dan aan de pakketdienst . maar volgens mij geeft Postnl helemaal niks om de bezorging.

[Voor 24% gewijzigd door drestar op 26-05-2021 19:22]

• sympa
Ik heb bij Aliexpress altijd keurig geld terug gehad als er wat ontbrak. Soms heel proactief, soms na wat gedoe (ze willen vaak een foto, geen idee wat het zegt maar goed dan komt het in orde), en soms na een dispute (zoals de keer dat ik een gebruikt onderdeel van een ander merk kreeg, in plaats van het bestelde. Dat noem ik wel oplichterij).
Maar het is altijd goedgekomen.
Mijn bestellingen zijn meestal technische spullen die niet te duur of zwaar zijn (duurste waren een objectief van 75 en een DAC van 40 euro).

• magic_nl
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:51

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

drestar schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:15:
Oplichters op Aliexpress. ik bestelde 3 verschillende dingen bij 1 winkel om de verzendkosten te drukken. alle 3 zouden samen in 1 pakket worden verzonden, bij open maken zaten er maar 2 dingen in. en die Chinezen houden zich daarna gewoon van de domme.

dan gaat het ook nog eens fout bij postnl hier. ik verwacht al een week lang een pakketje wat via de brievenbus moet komen. de bezorger is volgens de tracking ook al een week onderweg. intussen nog niets in mijn bus gezien en komen er alleen maar meer pakketjes bij die bezorgd gaan moeten worden. een ander pakketje zou zaterdag bezorgd moeten zijn maar ook vandaag is de bezorger er weer mee onderweg volgens de tracking.. op de tracking staat elke dag opnieuw out for delivery. alleen iets krijgen ho maar! ik ben echt klaar met Postnl.

overigens kreeg ik vorige week nog een pakketje door de brievenbus wat er niet eens door kon. de postbode was aan het proppen en lukte niet en liep daarna gewoon weg zonder het pakketje te bezorgen. gelukkig was ik op tijd bij de voordeur zodat ik het toch nog had maar ik vraag mij wel af wat ze met pakketjes doen die niet door de brievenbus passen .. ik vind het ook een beetje vreemd dat ze met brievenbus post pakketjes gaan bezorgen die er niet door passen. geef die dan aan de pakketdienst . maar volgens mij geeft Postnl helemaal niks om de bezorging.
Ik heb altijd de indruk dat hoewel de firma één naam PostNL draagt het twee totaal gescheiden diensten zijn. Er is één app met zowel briefpost als pakketten, maar daar houdt het volgens mij ook op.

De status 'out for delivery' kan best een week of langer duren en elke dag opschuiven.
Volgens mij betekent die melding niet meer dan dat PostNL weet dat het pakket bijv. in Luik ligt en de vrachtwagen nog naar Nederland moet rijden.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• drestar
magic_nl schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:07:
[...]

Ik heb altijd de indruk dat hoewel de firma één naam PostNL draagt het twee totaal gescheiden diensten zijn. Er is één app met zowel briefpost als pakketten, maar daar houdt het volgens mij ook op.

De status 'out for delivery' kan best een week of langer duren en elke dag opschuiven.
Volgens mij betekent die melding niet meer dan dat PostNL weet dat het pakket bijv. in Luik ligt en de vrachtwagen nog naar Nederland moet rijden.
Het is echt niet meer te volgen bij Postnl.

volgens de tracking ligt het niet in luik maar is de post bezorger er steeds mee onderweg.

ik heb nu ook pakketjes met pakketdienst die deze week al ontvangen zijn bij postnl en steeds een datum opschuiven met status bezorgmoment gewijzigd . dit heb ik trouwens ook al vaker gehad,

het is altijd zeer opmerkelijk. als ik in Nederland bij een winkel iets bestel en 7,25 euro verzendkosten betaal dan komen ze wel gelijk de volgende dag om het te bezorgen. het lijkt eerder wel of die China post niet belangrijk is omdat Postnl daar toch niks aan verdiend.

26 mei 11:38
Bezorger is onderweg
Bezorgtijd nog onbekend

21 mei 15:48
Zending is gesorteerd

26-05-2021 11:38 The item is out for delivery NETHERLANDS
25-05-2021 11:09 The item is out for delivery
24-05-2021 15:47 Item expected to be delivered
22-05-2021 11:02 The item is out for delivery
21-05-2021 15:48 The item has arrived at the domestic sorting centre
21-05-2021 15:47 The item is on transport to the local sorting centre
19-05-2021 11:45 The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed
19-05-2021 11:37 The item has been processed in the country of destination
19-05-2021 11:34 Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
17-05-2021 04:05 The item is ready for shipment
17-05-2021 03:05 The item is pre-advised to PostNL

• druipgrot
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Mercury42 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:57:
Wel een interessant artikel over de btw die 1 juli ingaat. Het is wel van onze zuiderburen.

https://rechtenkrant.be/v...j-niet-europese-webshops/
Waar wordt ergens bijgehouden welke niet-Europese webshops zijn geregistreerd? Ik ga komend uur nog wel zoeken en bellen, maar als iemand met die kennis dit net leest scheelt dat toch.

https://www.hpdetijd.nl/2015-12-28/het-stalacpijporgel-van-luray/

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

elinx schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:23:
[...]
Ik denk dat het met reeds bestelde pakketje mee zal vallen, maar zeker ben je natuurlijk niet als die na 1 juli binnenkomen.
In de nieuwe regeling zal de BTW meteen door de verkoper worden verrekend, dus ben je geen afhandlingskosten meer kwijt per bestelling. "Luik" zal als EU punt de BTW verrekening afhandelen met Europa. Met een bedrag van 25 Euro komt er dan ca 5 Euro bij. Bij 5 Euro een bedrag van 1 Euro.
In het algemeen denk ik dat bestellen bij Ali nog steeds voordelig zal zijn.
Echter zie ik wel steeds meer Chinese shops op Amazon (nl, de) verschijnen, die nu nog ietsje duurder zijn, dus grote kans dat Ali en Amazon op één lijn komen mbt prijsstelling.
Mocht het nog niet bekend zijn, dit las ik net op postnl https://www.postnl.nl/campagnes/aankopen-buitenland/

V: Moet ik ook betalen voor spullen die ik vóór 1 juli heb gekocht?
A: Als die na 1 juli aankomen in Nederland wel. De aankoopdatum maakt wat dat betreft niet uit.

Oké, en hoe gaat dat betalen straks in zijn werk?
Heel simpel: we sturen je een betaalverzoek als je pakket in Nederland aankomt. Daarmee kun je de inklaringskosten direct online betalen. Je hebt je pakket dan in no-time in huis.

Er zijn ook webshops waar het iets anders werkt. Daar betaal je de btw al op het moment dat je je bestelling afrekent. In dat geval hoeven wij geen aangifte meer te doen als je pakket aankomt in Nederland. En krijg jij dus ook geen betaalverzoek.

V: Wat als ik niet online betaal?
A: Dan brengen we je pakket naar een PostNL-punt. We sturen je een berichtje als het daar is aangekomen. Je betaalt dan als je het pakket ophaalt. Is het pakket na een week nog niet opgehaald? Dan sturen we het alsnog terug naar de afzender in het buitenland.

V: Wat als ik helemaal niet wil betalen?
A: In dat geval kun je het pakket online weigeren. We sturen het dan meteen terug naar de afzender.

Gister hoop besteld toen ik dit nog niet wist. (dacht dat aankoopdatum doorslag zou geven) Dus van 3 producten van Ugreen zat er één met een levertijd van 30-50d tussen, de rest 14 dagen... Dat had ik dan natuurlijk niet gedaan. 8)7

Maar goed, je kunt het dus gewoon weigeren!? B)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb nog nooit problemen gehad met het openen van een dispute en geld terugvragen, ook al lag het probleem overduidelijk bij PostNL.

Wat betreft de brievenbuspakketjes, als die niet passen, gaan die gewoon naar het pakketpunt normaal gesproken, maar de postbezorgster bij mij heeft het ook wel eens gewoon onder mijn brievenbus neergelegd, vol in het zicht van alles en iedereen. Gelukkig lag het er nog aan het einde van de dag.

De pakketjes komen tegenwoordig juist wel snel aan hier. Als ik 'm in de PostNL app zie, is het vaak de volgende dag wel afgeleverd. Dat was in de tijd rond singles day en black friday wel anders.
druipgrot schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:13:
[...]
Gister hoop besteld toen ik dit nog niet wist. (dacht dat aankoopdatum doorslag zou geven) Dus van 3 producten van Ugreen zat er één met een levertijd van 30-50d tussen, de rest 14 dagen... Dat had ik dan natuurlijk niet gedaan. 8)7
Dat wil overigens niets zeggen, ik had laatst ook iets met zo'n aangegeven levertijd, het was er ook met ongeveer twee weken, samen met iets waarbij die 14 dagen stond.

[Voor 10% gewijzigd door Metalfreak op 27-05-2021 12:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

druipgrot schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:13:
Maar goed, je kunt het dus gewoon weigeren!? B)
Ja, maar daarmee krijg je niet automatisch je geld terug van Ali.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Cyberpope schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:31:
[...]

Klopt, maar de kans is wel heel groot, althans als ik ene Sape van PostNL moest geloven. Maar goed, naast de BTW dus minimaal een Euro of 12/13 erbij, dan is het afwegen, heb wat penpuntjes voor de Apple Pencil op het oog ;-)

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Cyberpope schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:31:
[...]
Bij verwachte levering 10 juni durf ik het nog wel aan

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Metalfreak schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:13:

[...]

Dat wil overigens niets zeggen, ik had laatst ook iets met zo'n aangegeven levertijd, het was er ook met ongeveer twee weken, samen met iets waarbij die 14 dagen stond.
Ja, ze hebben het product dat langzamer zou worden vervoerd bij de snellere gezet ;-)

• drestar
Metalfreak schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Ik heb nog nooit problemen gehad met het openen van een dispute en geld terugvragen, ook al lag het probleem overduidelijk bij PostNL.

Wat betreft de brievenbuspakketjes, als die niet passen, gaan die gewoon naar het pakketpunt normaal gesproken, maar de postbezorgster bij mij heeft het ook wel eens gewoon onder mijn brievenbus neergelegd, vol in het zicht van alles en iedereen. Gelukkig lag het er nog aan het einde van de dag.

De pakketjes komen tegenwoordig juist wel snel aan hier. Als ik 'm in de PostNL app zie, is het vaak de volgende dag wel afgeleverd. Dat was in de tijd rond singles day en black friday wel anders.

[...]

Ik heb vanochtend nog met de postbezorgster gepraat. ze kwam 1 pakketje bezorgen en ik vroeg waar die andere gebleven was. volgens haar ging er de laatste tijd veel mis. de status bezorger onderweg word vanuit Rotterdam geregeld. als het pakketje in de bus is dan moet de bezorger dit afvinken. zij wist te vertellen dat er ook veel pakketjes vanuit China worden achter gehouden in Rotterdam. het kwijt raken van bestellingen gebeurd dus niet in China maar veelal in het land van bestemming zelf.

ik heb mijn dispute voor de ontbrekende zending geupdate. ik had 3 dingen samen besteld en ontving er 2. nu blijkt dus dat de verkoper een onderdeel apart verzonden heeft op dezelfde datum. de reden hiervan wil hij niet zeggen. ik kreeg nu ineens een trackingnummer toegespeeld. het kan ook een nep nummer zijn.. dat weet ik verder niet. maar het is een nummer wat begint met UD en dus geen LT Aliexpress standard shipping nummer waar ik wel voor betaald had. ik voel mij hiermee bedrogen door de verkoper. ik heb nu alle screenshots van de communicatie met de verkoper in het dispute gezet want dit is bedriegerij als verkopers buiten Aliexpress om trackingnummers gaan geven . ik heb ook geen koper bescherming voor onbekende trackingnummer. het nummer linkt niet aan het artikel en is niet bekend in mijn account. ik wil dat de verkoper hiervoor gestraft word.

• elinx
drestar schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:13:
.... ik voel mij hiermee bedrogen door de verkoper..... ik wil dat de verkoper hiervoor gestraft word.
:) Tja, we willen zoveel. Echter een Chinese verkoper zal nimmer toegeven dat hij iets fout heeft gedaan, dus is het zijn woord tegen jouw woord. Wie het meest overtuigende bewijs heeft krijgt zijn geld.

• drestar
elinx schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:56:
[...]
:) Tja, we willen zoveel. Echter een Chinese verkoper zal nimmer toegeven dat hij iets fout heeft gedaan, dus is het zijn woord tegen jouw woord. Wie het meest overtuigende bewijs heeft krijgt zijn geld.
Deze verkoper verstrekt aan mij trackingnummers buiten Aliexpress om. en wie zegt dat het verstrekte trackingnummer op aan mijn adres gekoppeld zit? mogelijk word er een trackingnummer doorgegeven wat van een andere koper is. ik kan dit pas nagaan als de zending is aangeboden bij Postnl. het verdachte is dat de verkoper pas met dit trackingnummer op de proppen kwam nadat ik een dispute had geopend. hetzelfde met als ze je proberen terug te betalen buiten Aliexpress om .het is tegen de regels van Aliexpress in. alles verloopt normaal gezien via je account ,,bestellen ,betalen ,verzenden, traceren en terugbetalingen. daar geniet je dan ook kopers bescherming voor. voor zaken en deals buiten je account om ben je niet beschermt bij Aliexpress. en ik heb niet ingestemd met aparte leveringen of onderhandse deals. ik heb daarvan bewijzen genoeg.

• elinx
drestar schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:06:
.... wie zegt dat het verstrekte trackingnummer op aan mijn adres gekoppeld zit? mogelijk word er een trackingnummer doorgegeven wat van een andere koper is. ....
Alles klopt met wat je hier aangeeft en de kans is groot dat je een refund krijgt. Maar .............. zeker is dat niet en dat is precies waarom de verkoper nimmer zal toegeven fout te zijn. Wie weet krijgt hij gewoon het bedrag van Ali toegewezen. Lukt het niet bij jou, dan wel bij een ander. Dit is helaas een trend die ik de laatste tijd vaker waarneem.

Om dit soort praktijken te voorkomen zoek ik steeds vaker bij verkopers die al enige jaren bestaan, een gewone naam hebben ipv een nummer en enige specialisatie van artikelen. Samen met het aantal geleverde orders is de kans groter dat alles verloopt en geleverd wordt als verwacht.

[Voor 17% gewijzigd door elinx op 27-05-2021 23:03]

• drestar
elinx schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:56:
[...]
Alles klopt met wat je hier aangeeft en de kans is groot dat je een refund krijgt. Maar .............. zeker is dat niet en dat is precies waarom de verkoper nimmer zal toegeven fout te zijn. Wie weet krijgt hij gewoon het bedrag van Ali toegewezen. Lukt het niet bij jou, dan wel bij een ander. Dit is helaas een trend die ik de laatste tijd vaker waarneem.
Ik koop al jarenlang op Aliexpress maar zulke praktijken heb ik nooit eerder meegemaakt . voor mij was het dan ook wel de eerste keer dat ik meerdere artikelen samen in 1 pakketje heb laten verzenden. normaal bestelde ik altijd 1 ding tegelijk en dat ging altijd goed. ik kreeg mijn pakketje of ik kreeg helemaal niks maar bij het laatste lag het dan aan de post en dan kreeg ik altijd mijn geld terug via Ali.. ik had er vooraf nog wel aan gedacht met meerdere dingen tegelijk te laten komen in 1 bestelling dat het zo voor een verkoper zo makkelijker is iets expres niet mee in te pakken maar je rekent er gewoon op dat alles goed verloopt.helaas niet dus!

Een vriend van mij bestelde ook eens iets samen via een Chinese website en had precies hetzelfde. als excuus kreeg hij van de verkoper te horen dat het er misschien uitgevallen zou zijn. ik heb nog een bestelling onderweg waar 2 verschillende dingen inzitten. hopelijk gaat dit dan wel goed want dan is het voor mij ook gelijk de laatste keer geweest dat ik meerdere dingen in 1 bestelling laat komen. verzendkost technisch spaar je dan wel een hoop geld uit want als je bij alles dezelfde verzendmethode selecteert drukt dat de totaal prijs enorm (vooral met Aliexpress Standard Shipping) daar veel verkopers adverteren met lage prijzen voor artikelen en hogere verzendkosten erbij rekenen waarbij je dus normaal gezien vermoedelijk in de verzendkosten ook een deel van je aankopen betaald als je los koopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dabachata
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 30-05 05:13
drestar schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:13:
[...]
Ik heb vanochtend nog met de postbezorgster gepraat. ze kwam 1 pakketje bezorgen en ik vroeg waar die andere gebleven was. volgens haar ging er de laatste tijd veel mis. de status bezorger onderweg word vanuit Rotterdam geregeld. als het pakketje in de bus is dan moet de bezorger dit afvinken. zij wist te vertellen dat er ook veel pakketjes vanuit China worden achter gehouden in Rotterdam. het kwijt raken van bestellingen gebeurd dus niet in China maar veelal in het land van bestemming zelf.
Bij mij ook de ervaring dat items die niet door de brievenbus passen, verzonden met Cainao of andere goedkopere shipping optie, uiteindelijk bij PostNL verdwijnen ipv werkelijk ook bezorgd worden. Ik kies bij deze items altijd voor AliExpress STANDARD Shipping. Om meer kans te maken dat het ook werkelijk met AliExpress Standard Shipping verzonden wordt maak ik screenshots van de bestelling (bewijs dat ik AliExpress Standard Shipping heb aangevinkt en ervoor betaald heb), plus 'Order Message' in de trend van 'Heb voor AliExpress Standard Shipping extra betaald, heb er bewijs van, verzending met andere verzendmethode is gegarandeerd een Dispute aangezien items die niet door de brievenbus passen bij mij nooit bezorgd worden als niet met AliExpress Standard Shipping wordt bezorgd'. Plus soms nog apart 'Message to Seller' met hetzelfde verhaal. Hoop gezeik maar PostNL bezorgd echt niets meer dat niet door de brievenbus past en verzonden is dus Cainao of China Post of vergelijkbare budget verzendmethode :(

Wat betreft pakketjes die extreem vertraagd zijn, die verdwijnen, verkeerd bezorgd worden etcetera. Verzending vanuit China (bij eerlijke verkoper, niet eentje die om extra geld zeurt en valse track&trace code opgeeft) gaat nu meestal goed en vlot, vaak als Consolidated Shipment (recent ook bij AliExpress Standard Shipping). Eén keer meegemaakt dat t als Consolidated Shipment naar een heel ander persoon ging maar heb t kunnen bewijzen in Dispute en geld terug gekregen.
Als t verzonden is met Cainao of iets dergelijks liggen 3 op de 10 ofzo (extreem) lang in Luik helaas.
Grootste probleem-veroorzaker is bij mij PostNL, met stip op nummer één. Zendingen die echt verdwijnen (vaak omdat ze niet door de brievenbus passen), extreem vertraagd zijn, wel 'Gescand voor bezorging' (Zichtbaar bij Mijn Post' in PostNL app maar nooit bezorgd, bezorgd op verkeerde adres (en dan eerlijke buurman die t aan mij overhandigd) etcetera etcetera. Allemaal PostNL.
Laatst ook een kaart van Futurumshop met daarop zichtbaar een gepersonaliseerde kortingscode. Wel 'Gescand voor bezorging' in Mijn Post in PostNL app, nooit bezorgd ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drestar
dabachata schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:26:
[...]

[...]

Bij mij ook de ervaring dat items die niet door de brievenbus passen, verzonden met Cainao of andere goedkopere shipping optie, uiteindelijk bij PostNL verdwijnen ipv werkelijk ook bezorgd worden. Ik kies bij deze items altijd voor AliExpress STANDARD Shipping. Om meer kans te maken dat het ook werkelijk met AliExpress Standard Shipping verzonden wordt maak ik screenshots van de bestelling (bewijs dat ik AliExpress Standard Shipping heb aangevinkt en ervoor betaald heb), plus 'Order Message' in de trend van 'Heb voor AliExpress Standard Shipping extra betaald, heb er bewijs van, verzending met andere verzendmethode is gegarandeerd een Dispute aangezien items die niet door de brievenbus passen bij mij nooit bezorgd worden als niet met AliExpress Standard Shipping wordt bezorgd'. Plus soms nog apart 'Message to Seller' met hetzelfde verhaal. Hoop gezeik maar PostNL bezorgd echt niets meer dat niet door de brievenbus past en verzonden is dus Cainao of China Post of vergelijkbare budget verzendmethode :(
Bij mij komen altijd een hoop pakketjes met Aliexpress standard shipping die gewoon door de brievenbus worden bezorgd ook al passen ze niet. Ik persoonlijk heb liever dat met zendingen die door de brievenbus komen niet verzonden worden met Aliexpress standard shipping. met andere verzendmethoden die helaas wel langer duren zit vaak geen tracking tot aflevering aan de deur. het is dan makkelijker om te kunnen zeggen dat je de zending niet gekregen hebt. ik heb het dus al meegemaakt dat de post mijn Aliexpress standard shipping pakketje op een ander adres in de brievenbus gooide en dan staat er wel afgeleverd aan mijn adres op de tracking. dan kan je dus moeilijk bewijzen dat je het echt niet gehad hebt. op basis van mijn bestelverleden kreeg ik gelukkig mijn geld toch terug maar zulke dingen zijn wel even schrikken. bij de post zelf kan je een klacht indienen maar die doen er heel weinig mee. ze zeggen gewoon dat de afzender altijd verantwoordelijk is voor de bezorging en niet de postbezorger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Postnl is totaal onverschillig hierover. Boeit ze echt totaal niets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

drestar schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:19:
[...]

bij de post zelf kan je een klacht indienen maar die doen er heel weinig mee. ze zeggen gewoon dat de afzender altijd verantwoordelijk is voor de bezorging en niet de postbezorger.
Het ligt iets genuanceerder.
De afzender is de aan te spreken partij; de afzender is diegene met wie je een overeenkomst hebt qua levering. Jij niet met PostNL. M.a.w. je moet de afzender (die heeft ook de porto betaald) aanspreken op het feit dat er iets niet goed gaat qua bezorging. En dan zou die (!) dan op zijn beurt PostNL moeten aanspreken.
Datzelfde principe geldt ook als je iets bij een Nederlandse webwinkel zou bestellen.

Alleen is dat in praktijk nogal problematisch... Een pakje wat uit China verstuurd is voor een habbekrats (dankzij aloude UPU regeltjes) en waar de lokale postbedrijven in de EU geld bij moeten leggen... :+
En dan is er een grote discrepantie tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. ;)

Maar dit mechanisme is natuurlijk al jaren bekend en niks nieuws. Het is eigenlijk verbazingwekkend dat er nog zoveel goed gaat!
ehtweak in "Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU"
> 1 miljoen pakketjes per dag!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ehtweak schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:15:
[...]

Het ligt iets genuanceerder.
De afzender is de aan te spreken partij; de afzender is diegene met wie je een overeenkomst hebt qua levering. Jij niet met PostNL. M.a.w. je moet de afzender (die heeft ook de porto betaald) aanspreken op het feit dat er iets niet goed gaat qua bezorging. En dan zou die (!) dan op zijn beurt PostNL moeten aanspreken.
Datzelfde principe geldt ook als je iets bij een Nederlandse webwinkel zou bestellen.
Formeel klopt dit. Maar dan nog kun je je "best" doen als bedrijf. Maar het is heel duidelijk dat he ze echt geen zak interesseert en dat weten de bezorgers ondertussen ook. Dan ontstaat er een cultuurtje.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13:08

Wootism

aaibaar

Oplichters op Aliexpress. en die Chinezen houden zich daarna gewoon van de domme.
Wellicht wordt het eens tijd dat je eens een andere webshop gaat proberen.
Ik lees alleen maar gezeur en gezever. Gebruik AE regelmatig, maar echt vrijwel nooit problemen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Wootism schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:30:
[...]

Ik lees alleen maar gezeur en gezever. Gebruik AE regelmatig, maar echt vrijwel nooit problemen.
Het heeft vaak met verwachtingsmanagement en niet weten of lezen waar men mee bezig is te maken. Dispute termijnen laten verlopen of via de verkeerde wegen gaan klagen, niet weten welke verantwoordelijkheden bij wie liggen, niet eerst even wat reviews lezen. Dingen eisen zonder überhaupt zich af te vragen of er wel iets te eisen valt. Dat lees ik vaker.

Ik heb in al die jaren volgens mij ooit 2 of 3 pakketjes gehad die niet aangekomen waren en elke keer netjes mijn geld teruggekregen zonder enig gedoe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Wootism schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:30:
[...]

Ik ook niet veel. Maar herken wel dat AE niet echt inhoudelijk reageert. Aangekomen volgens hen is aangekomen. Hoe groot de clusterfuck is die PostNL er ook van maakt. Zo durf ik nu al met 90% zekerheid te stellen dat deze niet aan gaat komen:

Ondertussen heb ik hem ook al 2x langs zien komen bij "mijn post" maar dat gewoon als brievenbuspost.

Op den duur gaat hij bij postnl op "bezorgd" (lijkt wel of bezorgers dat aan einde van hun ronden colletief doen of zo) en dan kan ik beweren wat ik wil bij Ali, maar is het dispute closed, want pakketje bezorgd.

[Voor 9% gewijzigd door Cyberpope op 28-05-2021 15:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Cyberpope schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:12:
[...]

Ik ook niet veel. Maar herken wel dat AE niet echt inhoudelijk reageert. Aangekomen volgens hen is aangekomen. Hoe groot de clusterfuck is die PostNL er ook van maakt. Zo durf ik nu al met 90% zekerheid te stellen dat deze niet aan gaat komen:
[Afbeelding]

Ondertussen heb ik hem ook al 2x langs zien komen bij "mijn post" maar dat gewoon als brievenbuspost.

Op den duur gaat hij bij postnl op "bezorgd" (lijkt wel of bezorgers dat aan einde van hun ronden colletief doen of zo) en dan kan ik beweren wat ik wil bij Ali, maar is het dispute closed, want pakketje bezorgd.
Onlangs zoiets ook gehad, die heb ik gewoon via een dispute op kunnen lossen, maar die bleef dus ook steeds staan op status "Sorry, we hebben je bezorgmoment gemist" en dat voor weken achter elkaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik krijg ook meestal na een dispute mijn geld terug. Viel me alleen op dat hun status bij Aliexpress shipping als heilig gezien wordt. En net als bij google/amazon/microsoft is het in contact komen met een mens bij Ali onmogelijk. Valt het dus de verkeerde kant op, ben je kansloos.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13:08

Wootism

aaibaar

Metalfreak schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:36:
[...]

Het heeft vaak met verwachtingsmanagement en niet weten of lezen waar men mee bezig is te maken. Dispute termijnen laten verlopen of via de verkeerde wegen gaan klagen, niet weten welke verantwoordelijkheden bij wie liggen, niet eerst even wat reviews lezen. Dingen eisen zonder überhaupt zich af te vragen of er wel iets te eisen valt. Dat lees ik vaker.

Ik heb in al die jaren volgens mij ooit 2 of 3 pakketjes gehad die niet aangekomen waren en elke keer netjes mijn geld teruggekregen zonder enig gedoe.
Precies, en vaak is een vriendelijk berichtje richting de seller ook voldoende om naar een oplossing te werken. Maar als je dat meteen op hoge poten doet kan ik me voorstellen dat je geen vrienden maakt.
Ach ja, sommige mensen.
Cyberpope schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:12:
[...]

[Afbeelding]

Trace jij serieus je pakketjes? :o
Dat heb ik echt nog nooit gedaan. Als ik iets bestel ga ik er vanuit dat het soms 1,5 maand kan duren voor ik het ontvang. In de tussentijd kijk ik er eigenlijk niet meer naar om.

Behalve als ik een mailtje krijg van een een ‘conformation time expire’. Dan stuur ik netjes een berichtje naar de verkopen of ze de tijd kunnen verlengen.

Wellicht ben ik te aardig als ik sommige berichtjes hier lees :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
Ik wacht nog op een pakketje dat begin maart in de PostNL app verscheen. Ondertussen wel na ruim 80 dagen mijn geld automatisch van Ali terug gekregen. Bij de beloofde 75 dagen deden ze nog niks.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Wootism schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:04:

Trace jij serieus je pakketjes? :o
Dat heb ik echt nog nooit gedaan. Als ik iets bestel ga ik er vanuit dat het soms 1,5 maand kan duren voor ik het ontvang. In de tussentijd kijk ik er eigenlijk niet meer naar om.

Behalve als ik een mailtje krijg van een een ‘conformation time expire’. Dan stuur ik netjes een berichtje naar de verkopen of ze de tijd kunnen verlengen.

Wellicht ben ik te aardig als ik sommige berichtjes hier lees :p
Ja, wel als ik snelle shipping heb gekozen. En dat is geen moeite want ze verschijnen automatisch in mijn app. Enige is dat PostNL het regelmatig weet te verkloten. Toch opmerkelijk want wellicht moeten ze niet zo helder zijn met hun app, want nu weet ik dat zij het verkloten en niet een of andere knakker in een postkantoor ver weg.

Aan de andere kant hebben ze er toch lak aan dat ik het weet van de ontvanger mag doodvallen van ze.

Maar dus afhankelijk wat voor shipping ik gekozen heb volg ik het wel of niet. Nu wat meer want voor 1 juli binnen. Paar dingen op voorraad gelegd.

• sympa
Misschien hangen de bezorgproblemen wel samen met de plaatselijke bezorger. Hier in ieder geval nooit problemen, super jongens die echt hun best doen. Pakketje was net niet vóór pasen bezorgd, en gaat ie in de app naar de dinsdag na pasen.
En wie begint er aan zijn ronde op 2e paasdag? Juist: de bezorger. Bliep in de app, vandaag komt uw pakketje. En inderdaad, bezorgd.
Die bezorger kon me ook heel goed uitleggen waarom de bezorgstatus soms heen en weer springt als iets naar het afhaalpunt gaat. Komt omdat ze events verwerken, en hij zei dat soms het pakket naar het depot gaat en daar wordt ingescand en verwerkt, en dat pas daarna de "u was niet thuis" melding verwerkt wordt. En dan staat je pakketje nog op "de bezorger is ermee bezig" terwijl het al bij het afhaalpunt ligt.
Die uitleg is wel van ruim een jaar geleden.

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08:09

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Vorig jaar zag ik een keer dat er in een tijd van ongeveer een uur maar liefst 4 PostNL bezorgers langs mijn woning kwamen, de dag nadat een China-pakketje op „bezorgd” gezet was maar ik niets ontvangen had:
  • De PostNL fietsbezorger van de straat die haaks op mijn straat staat;
  • Een PostNL fietsbezorger die waarschijnlijk uit een andere wijk kwam omdat hij bij maar 1 adres in mijn straat iets bezorgde en daarna dezelfde weg terug fietste;
  • De normale PostNL postbezorger (die op elk adres wel wat te bezorgen heeft);
  • ... en uiteindelijk de witte bestelbus waar een van mijn vermiste pakketjes in bleek te liggen.

老厮是麂

Acties:
  • +1Henk 'm!

• drestar
Cyberpope schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:29:
Ik krijg ook meestal na een dispute mijn geld terug. Viel me alleen op dat hun status bij Aliexpress shipping als heilig gezien wordt. En net als bij google/amazon/microsoft is het in contact komen met een mens bij Ali onmogelijk. Valt het dus de verkeerde kant op, ben je kansloos.
Is niet onmogelijk hoor. je moet in het chatgesprek met chat robot Eva maar eens schrijven dat je berooft bent door de verkoper,dan word je gelijk doorgeschakeld met een echte chat agent bij Ali. zo doe ik het altijd want met die chatrobot kom je nergens.

Deze zal denk ik ook niet meer komen, de bezorger is al 3 dagen onderweg.

26 mei 11:38
Bezorger is onderweg
Bezorgtijd nog onbekend

Goede nieuws van vandaag .ik krijg mijn geld terug van het dispute met de vermiste onderdelen.

[Voor 15% gewijzigd door drestar op 29-05-2021 11:05]

• ADDG
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Gaat niet helemaal lekker volgens mij met pakketjes afleveren vanuit China. Drie pakketjes vanuit china onderweg sinds 13 april en ze hebben allemaal problemen:

1:Geschatte bezorgtijd: 15 mei
Parcel is still in transit, no worries, we will delivery it to you as soon as possible.
2:Geschatte bezorgtijd: 28 mei
Parcel is still in transit, no worries, we will delivery it to you as soon as possible.
3: Geschatte bezorgtijd: 11 jun
Due to logistic backlog, your parcel will delayed 9 days.

Lijkt wel of postNL die pakketjes opzettelijk aan het vertragen is volgens de track and trace was het eerste pakketje al sinds 9 mei bij postNL. Ben benieuwd wanneer ze komen, bestel al jaren uit China maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:12
In BE heb ik (met de combined delivery opties) nog geen problemen ondervonden, ze komen allemaal vrij snel toe... Gelukkig maar :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• drestar
ADDG schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:00:
Gaat niet helemaal lekker volgens mij met pakketjes afleveren vanuit China. Drie pakketjes vanuit china onderweg sinds 13 april en ze hebben allemaal problemen:

1:Geschatte bezorgtijd: 15 mei
2:Geschatte bezorgtijd: 28 mei
3: Geschatte bezorgtijd: 11 jun
Due to logistic backlog, your parcel will delayed 9 days.

Lijkt wel of postNL die pakketjes opzettelijk aan het vertragen is volgens de track and trace was het eerste pakketje al sinds 9 mei bij postNL. Ben benieuwd wanneer ze komen, bestel al jaren uit China maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Heb ik nu ook zag ik .pakketje met 4 dagen vertraging van 14 juni naar 18 juni . of iedereen gaat ineens extra bestellen ivm 1 Juli. als dat zo is dan kunnen ze het niet meer aanwerken en zie ik niet direct er van komen dat ze op elk pakketje extra administratie maken om inklaringskosten op te rekenen. ik bestel nu alleen de eerste week van juni nog met Aliexpress standard shipping waarbij staat 10 dagen levering. daarna ga ik over op alleen leveringen uit Polen. kost iets meer maar nog altijd veel goedkoper als in de Nederlandse winkel. gelukkig vandaag weer 2 zendingen in goede orde ontvangen met Aliexpress standard shipping die in 8 dagen na betaling binnen waren. en ik ben nog lang niet klaar. er valt nog zoveel te bestellen.

• Mercury42
Ik had ook een pakketje met geschatte bezorgtijd 15 mei. Deze is eindelijk vandaag binnen gekomen, 20 april besteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drestar
Ik heb het nu gevonden. ik pak al mijn pakketjes nu uit met de camera erop . die hang ik erboven en laat dan eerst zien dat het pakketje nog helemaal dicht is met het label erover waar de verpakking geseald zit, en knip het dan open .zo kan Aliexpress in een eventueel dispute zien wat er uitgepakt word voor er weer iets niet meegestuurd word. ik schrijf vooraf de verkoper ook een berichtje dat hij me niet moet naaien en alles moet verzenden omdat er uitgepakt word onder het oog van de camera die alles filmt en anders zichzelf alleen maar de das omdoet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Als het zo moet ga ik stoppen met bestellen daar :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 12:26

Dwarlorf

Elitaire muziek connaisseur

Tja, het blijft maar vaag die tracking. Ik kreeg vanochtend; the parcel is in your country (luik) en vlak daarna; "delivery delayed until july 6th" (estimated). 17track herkent de tracking code niet, Cainiao wel. Ach, we zien wel. Niet echt een belangrijk noch duur pakketje.

“The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maasnet
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 13:49
Dwarlorf schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:43:
Tja, het blijft maar vaag die tracking. Ik kreeg vanochtend; the parcel is in your country (luik) en vlak daarna; "delivery delayed until july 6th" (estimated). 17track herkent de tracking code niet, Cainiao wel. Ach, we zien wel. Niet echt een belangrijk noch duur pakketje.
Ben benieuwd of je nu ook inklaringskosten moet betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drestar
Cyberpope schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:11:
Als het zo moet ga ik stoppen met bestellen daar :p
Na 1 juli stop ik er toch mee,
maasnet schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:02:
[...]

Ben benieuwd of je nu ook inklaringskosten moet betalen.
Ik vermoed van niet gelijk al de eerste dag voor kleine pakketjes. ik denk dat er nog een hoop zonder extra heffing gaat doorkomen de eerste weken als dat nu allemaal blijft liggen vanwege vertraging. dat komt natuurlijk doordat iedereen nog even snel een heleboel gaat bestellen de laatste maanden dat het nog kan. na 1 juli zal waarschijnlijk helemaal niemand meer bestellen en kunnen ze het makkelijker aanwerken. in Luik hebben ze straks geen werk meer :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
drestar schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:32:
.....
Ik vermoed van niet gelijk al de eerste dag voor kleine pakketjes. .....
Dat is nog maar net de vraag, want het hangt er vanaf wat de afspraken zijn met de etiketten.
Daar zal iets op moeten staan dat er al BTW is afgedragen, wat door de sorteermachine wordt herkend.
Zo niet, dan volgt automatisch een rekening voor BTW en afhandelingskosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drestar
elinx schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:11:
[...]
Dat is nog maar net de vraag, want het hangt er vanaf wat de afspraken zijn met de etiketten.
Daar zal iets op moeten staan dat er al BTW is afgedragen, wat door de sorteermachine wordt herkend.
Zo niet, dan volgt automatisch een rekening voor BTW en afhandelingskosten.
Alles wat voor 1 juli nog verzonden is word als het goed is geen btw op afgedragen. en afhandelingskosten is een hoop administratie extra voor miljoenen (kleine) pakketjes per dag. ik denk dat het makkelijker gezegd dan gedaan is..
Pagina: 1 ... 51 ... 54 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True