Mits de juiste sticker kan dat wel, toch? Of de AliExpress verkoper dat dan ook wil doen (waarschijnlijk ook duurder) is iets anders... Sommige verkopers zullen dan ook wel iets anders markeren erop om het toch maar te kunnen verkopen...Anoniem: 91868 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:43:
Batterijen mogen nooit verzonden worden. Mobotje wat ik kocht van ali kwam ook zonder knoopcel.
Al mijn home automation sensoren die ik van AE bestel (voornamelijk Aqara temp, motion en deur sensoren) bevatten wel batterijen en er is er nog nooit één teruggestuurd. Misschien dat de grootte nog een verschil maakt, aangezien een telefoonbatterij groter is dan een CR2032 die in een temp sensor zit? Of heb ik gewoon geluk gehad?Anoniem: 91868 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:43:
Batterijen mogen nooit verzonden worden. Mobotje wat ik kocht van ali kwam ook zonder knoopcel.
Voor het vervoer van accu's gelden aparte regels. Aangezien de verkoper zelf een resend aanbiedt en niet vraagt of je wilt annuleren denk ik dat hij via de trein wil gaan verzenden. Dat maak ik tenminste op uit de verzendtijd die hij aangeeft.g0tanks schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:30:
... iPhone-batterij gekocht op AliExpress maar die is schijnbaar tegengehouden door de douane. .....
Anoniem: 91868
Een zending zou afgeleverd zijn via DHL. Je raadt het al, niks hier natuurlijk. Het komt van Ali uit het magazijn (of hoe dat zit) in Polen. Stelen lijkt me niet want het gaat om iets van plastic met max 3 euro als waarde 
Afwachten maar?
Afwachten maar?
Ik zou even afwachten. Hier laatst ook pakketje via DHL. Was in andere straat afgegeven. Stond paar dagen later iemand aan de deur met pakketjeAnoniem: 91868 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:23:
Een zending zou afgeleverd zijn via DHL. Je raadt het al, niks hier natuurlijk. Het komt van Ali uit het magazijn (of hoe dat zit) in Polen. Stelen lijkt me niet want het gaat om iets van plastic met max 3 euro als waarde
Afwachten maar?

Hier weer paar leveringen binnen van Ali. Met 10 daagse levering. Was er in 14 dagen. Al met al nog redelijk snel. Heb nog twee artikelen die momenteel in Luik liggen. Ben benieuwd wanneer die geleverd worden.
5 pakketjes besteld bij AliExpress tijdens Chinees nieuwjaar. Ik heb er al 3 gekregen. Alle pakketjes zijn via Luik gegaan, 2 pakketjes zijn nu in Nederland. Alleen kan ik deze niet traceren, alles is verstuurd met Cainiao Super Economy Global. Is eigenlijk nog wel snel gegaan als je indenkt dat alles plat ligt met Chinees nieuwjaar.
Laatst 2 controllers voor m'n Nintendo besteld, waren na een week binnen.
Ik wacht al wel 2 maanden op een ander pakket (tracking code RV****CN). Er staat geen land informatie bij de laatste updates, betekent dit dat het pakketje al in NL is?
Ik wacht al wel 2 maanden op een ander pakket (tracking code RV****CN). Er staat geen land informatie bij de laatste updates, betekent dit dat het pakketje al in NL is?
:fill(white):strip_exif()/f/image/RxWjWOBDr1EMMGyEmQIQMRZT.png?f=user_large)
Heeft de blokkade van het Suez kanaal nog gevolgen voor de levertijden? De meeste bestellingen van bijvoorbeeld Aliexpress gaan toch door de lucht? Bij welke verzenmethoden gaat je bestelling op de boot?
20e 4 pakketjes besteld met 10 dagen levertijd garantie.
Pakketje 1 is al binnen 2 wss morgen/dinsdag (status verzonden met lokaal verzendbedrijf)
1 pakketje status in vliegtuig dus dat wordt een claim want de 10 dagen worden niet gered en daar betaal ik extra voor. *Edit zojuist melding dat ie in NL is.
Begin Jan wat besteld met shipping vanuit Spanje wordt het gewoon vanuit China verstuurd....... Dus ook daar claim lopen en verzender op Blacklist.
Eind dec paar camera's besteld ook vanuit wharehouse Spanje en in 4 dagen binnen
.
Pakketje 1 is al binnen 2 wss morgen/dinsdag (status verzonden met lokaal verzendbedrijf)
1 pakketje status in vliegtuig dus dat wordt een claim want de 10 dagen worden niet gered en daar betaal ik extra voor. *Edit zojuist melding dat ie in NL is.
Begin Jan wat besteld met shipping vanuit Spanje wordt het gewoon vanuit China verstuurd....... Dus ook daar claim lopen en verzender op Blacklist.
Eind dec paar camera's besteld ook vanuit wharehouse Spanje en in 4 dagen binnen
[ Voor 3% gewijzigd door Jan-man op 28-03-2021 13:50 ]
Heb ik ook tot mijn verbazing eens meegemaakt met een behoorlijk prijzig artikel. Daarom de keuze voor een EU Waterhouse. Toch al in 10 dagen binnen en werd via Spanje verstuurd. Vanaf Spanje met een andere verzender. Tot Spanje niet via Ali tracking te volgen wel via 17track.Jan-man schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:02:......
Begin Jan wat besteld met shipping vanuit Spanje wordt het gewoon vanuit China verstuurd.......
[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 28-03-2021 11:59 ]
Ik heb hetzelfde voor met een bestelling verzonden uit België (Cainiao Warehouse Express Shipping).
Op 9 maart een bestelling geplaatst met 7 dagen levering. Op 16 maart (een uur voor de verzend deadline) uiteindelijk een tracking code van DHL Paket ontvangen die het (nog) niet doet. Als ik wat rondneus in mijn AliExpress account kom ik een niet werkende tracking link naar de website van SF Express tegen ...
Op 9 maart een bestelling geplaatst met 7 dagen levering. Op 16 maart (een uur voor de verzend deadline) uiteindelijk een tracking code van DHL Paket ontvangen die het (nog) niet doet. Als ik wat rondneus in mijn AliExpress account kom ik een niet werkende tracking link naar de website van SF Express tegen ...
[ Voor 4% gewijzigd door Fettel op 28-03-2021 13:14 ]
Yaha!
Het ging een tijdje goed, maar alles via Cainiao Super Economy Global lijkt weer traag te zijn.
Komt wel snel aan in Luik, maar op het moment dat de status 'Verzending met lokaal transportbedrijf' gaan er al meer dan 2 weken overheen en nog niets in de bus.
Komt wel snel aan in Luik, maar op het moment dat de status 'Verzending met lokaal transportbedrijf' gaan er al meer dan 2 weken overheen en nog niets in de bus.
Volgens mij gaat er niets met de boot tenzij heel zware stukken.2_05 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:11:
Heeft de blokkade van het Suez kanaal nog gevolgen voor de levertijden? De meeste bestellingen van bijvoorbeeld Aliexpress gaan toch door de lucht? Bij welke verzenmethoden gaat je bestelling op de boot?
Dat is meer iets voor als je op Alibaba besteld B2B en meteen een halve container aan dozen besteld
Iets besteld bij AliExpress, ik ben benieuwd of het nu wel overkomt. Ze hebben het verstuurd met dhl parcel, de vorige keer kon die bezorger mijn adres niet vinden, mijn pakketje ging lekker retour. Niet eens de mogelijkheid om het naar een ophaalpunt te sturen. Adres was niet correct volgens dhl. PostNL lukt het wel om mijn adres te vinden.
Via Cainiao Super Economy Global komt helemaal niets meer binnen. Al 6 dingen staan al ruim 3 weken op 'verzending met lokaal postbedrijf'.
Spullen met aliexpress standard-shipping na 2 dagen al binnen toen status '''verzending met lokaal postbedrijf'' werd.
Spullen met aliexpress standard-shipping na 2 dagen al binnen toen status '''verzending met lokaal postbedrijf'' werd.
Zit met een pakketje die volgens https://track.aliexpress.com is afgeleverd, maar ik heb dit pakketje niet ontvangen, ook geen briefje van PostNL in de brievenbus (en heb eerlijke buren, die zouden het langsbrengen wanneer ze iets in ontvangst zouden nemen).
Het tracking nummer begint met YT2103521266......., met dit nummer kan ik helaas niets beginnen bij PostNL.
Heb een dispute aangemaakt bij AliExpress, maar volgens hun informatie zou dit pakketje afgeleverd zijn:
Aliexpress wil nu dat ik bewijs aanlever dat het pakketje toch echt niet is afgeleverd > chat met PostNL bijvoorbeeld.
Iemand al eens met dit bijltje gehakt ?
Het tracking nummer begint met YT2103521266......., met dit nummer kan ik helaas niets beginnen bij PostNL.
Heb een dispute aangemaakt bij AliExpress, maar volgens hun informatie zou dit pakketje afgeleverd zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| delivered <eigen adres informatie> 2021-02-27 12:04 Delivered [China]delivered 2021-02-27 09:02 Delivering [China]out for delivery 2021-02-27 06:25 [China]parcel arrived at local depot 2021-02-26 18:00 [China]delivery to local courier 2021-02-26 17:34 [China]parcel sorted at hub 2021-02-26 10:12 [China]Departed from Facility 2021-02-25 13:52 [China]Custom clearance completed 2021-02-17 16:36 [China]Arrived at AIRPORT of Destination,clearance in process |
Aliexpress wil nu dat ik bewijs aanlever dat het pakketje toch echt niet is afgeleverd > chat met PostNL bijvoorbeeld.
And The Only One
Ik heb zoiets gehad, ik schreef dat het was afgeleverd in China en dat ik niet in China woon. Mogelijk retour gegaan.
Hetzelfde probleem heb ik hier ook met 1 pakketje.kinkymen schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:51:
Via Cainiao Super Economy Global komt helemaal niets meer binnen. Al 6 dingen staan al ruim 3 weken op 'verzending met lokaal postbedrijf'.
Een andere bestelling verzonden met Ali express standard shipping wordt vandaag zelfs al 7 dagen na bestellen bezorgd.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Met de Aliexpress standaard shipping:
:fill(white):strip_exif()/f/image/nIhMC6zD2dh2bMcGKGTKYffy.png?f=user_large)
"binnen 14 dagen in huis", ligt nu al ruim een maand bij PostNL ergens.
:fill(white):strip_exif()/f/image/nIhMC6zD2dh2bMcGKGTKYffy.png?f=user_large)
"binnen 14 dagen in huis", ligt nu al ruim een maand bij PostNL ergens.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Heb ergens gelezen (en heb dit ook ervaren) dat Post.nl een proef doet met het weglaten van de briefjes in de brievenbus. Erg lastig!Diamon schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:41:
Zit met een pakketje die volgens https://track.aliexpress.com is afgeleverd, maar ik heb dit pakketje niet ontvangen, ook geen briefje van PostNL in de brievenbus (en heb eerlijke buren, die zouden het langsbrengen wanneer ze iets in ontvangst zouden nemen).
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 delivered <eigen adres informatie> 2021-02-27 12:04 Delivered [China]delivered 2021-02-27 09:02 Delivering [China]out for delivery 2021-02-27 06:25 [China]parcel arrived at local depot 2021-02-26 18:00 [China]delivery to local courier 2021-02-26 17:34 [China]parcel sorted at hub 2021-02-26 10:12 [China]Departed from Facility 2021-02-25 13:52 [China]Custom clearance completed 2021-02-17 16:36 [China]Arrived at AIRPORT of Destination,clearance in process
watJohnBlutarski schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:01:
[...]
Heb ergens gelezen (en heb dit ook ervaren) dat Post.nl een proef doet met het weglaten van de briefjes in de brievenbus. Erg lastig!

Hier een pakje extreem snel met de 10 day delivery belofte afgeleverd. 3 April verzonden vanuit China, vandaag 9 april afgeleverd in België. Nog nooit zo snel meegemaakt:)
[ Voor 6% gewijzigd door Converted007 op 09-04-2021 20:48 ]
Nou, op zaterdagochtend om 08.15 uit bed gebeld. Staat de postbode voor de deur met al die 6 aliexpress pakketjes tegelijk. Ze pasten niet allemaal tegelijk in mijn buiten brievenbus.kinkymen schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:51:
Ik heb een pakket waarvan de status op 9 april "- Liege- import Customs Clearance Success" gezet is.
Op het tracking nummer NL0000xxxxx kan ik nergens (postnl / international etc) verdere tracking vinden.
Iemand suggesties waar ik dat verder zou kunnen tracken?
(De tracking via cainiao houdt daar op)
Op het tracking nummer NL0000xxxxx kan ik nergens (postnl / international etc) verdere tracking vinden.
Iemand suggesties waar ik dat verder zou kunnen tracken?
(De tracking via cainiao houdt daar op)
[ Voor 7% gewijzigd door proditaki op 13-04-2021 12:44 . Reden: toevoeging ]
PSN: proditaki specs
Nee, ik heb ook meerdere van dat soort pakken, maar volgens mij doet postnl geen tracking op dat soort pakketen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ah ok. Die verschijnt dus vanzelf (in dit geval) in de brievenbus. Goed om te weten.Cyberpope schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:50:
Nee, ik heb ook meerdere van dat soort pakken, maar volgens mij doet postnl geen tracking op dat soort pakketen.
gevaarlijke aanname.. Gaat hier nog wel eens fout, ook al zie je dan een foto in de postnl app.proditaki schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:53:
[...]
Ah ok. Die verschijnt dus vanzelf (in dit geval) in de brievenbus. Goed om te weten.
Reactie van postnl : "shit happens".
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Mja dat is bekend van PostNL. De klachten worden alleen vanaf de verzendende partij opgepakt.Cyberpope schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:06:
[...]
gevaarlijke aanname.. Gaat hier nog wel eens fout, ook al zie je dan een foto in de postnl app.
Reactie van postnl : "shit happens".
Edit: Zie overigens nog geen foto in de postNL app. Dus zal nog wel ff duren
[ Voor 10% gewijzigd door proditaki op 13-04-2021 20:32 ]
in het begin van dit topic staat dat je de buitenlandse track- and trace kunt melden bij PostNL om daarna de 3S code te krijgen, is dat nog steeds mogelijk?
Ik wacht op een pakket dat 17-3 is ingeklaard door de douane en 31-3 is overhandigd aan het lokale transportbedrijf.
PostNL kan mij niet helpen want het is geen track code van hun.
Ik wacht op een pakket dat 17-3 is ingeklaard door de douane en 31-3 is overhandigd aan het lokale transportbedrijf.
PostNL kan mij niet helpen want het is geen track code van hun.
Ja als het via pakketpost wordt verstuurd en is aangemeld bij PostNL. Vaak gebeurd dit pas in Nederland en is je pakket al bijna bezorgd. Pakketten via brievenpost krijgen geen nieuwe code en zijn dan ook niet te volgen.Barry1979 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:21:
in het begin van dit topic staat dat je de buitenlandse track- and trace kunt melden bij PostNL om daarna de 3S code te krijgen, is dat nog steeds mogelijk?....
Heb net iets besteld met verzendoptie Aliexpress Saver Shipping. Eerste keer met deze verzendoptie. Ben benieuwd
Vooralsnog hangt mijn pakket al langer in limbo na de douane in Luik dan dat het onderweg is geweest vanuit China.
Niets van PostNL en na "-Liege-Import Customs Clearance Success 2021-04-09 09:00:00" geen update meer.
We wachten nog maar even af
Bestel liever ook geen onderdelen in China, maar dit was totaal niet te vinden in Nederland.
Niets van PostNL en na "-Liege-Import Customs Clearance Success 2021-04-09 09:00:00" geen update meer.
We wachten nog maar even af
Bestel liever ook geen onderdelen in China, maar dit was totaal niet te vinden in Nederland.
Meer Tweakers die ergeren aan verkopers die niet met AliExpress standaard shipping verzenden maar achteraf een goedkope verzending doen? Uiteraard doe ik 1 ster reviews.
Weg
Ik let nooit zo op verzendwijze. Maar ik heb anderhalve week nog meerdere (5 stuks) dingen besteld op dezelfde dag, is inmiddels samengevoegd en wordt vandaag al afgeleverd.
Maar een ander pakketje is al drie weken in het distributiecentrum dat na Duisburg komt.
Maar een ander pakketje is al drie weken in het distributiecentrum dat na Duisburg komt.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Weer eens 5 dingen besteld bij Ali en echt verbaasd over hoe snel ze binnen zijn, 3 pakketjes zijn gebundeld en binnen 6 dagen afgeleverd (9 april - 15 april, Aliexpress-Cainiao), 1 pakketje heeft er 9 dagen over gedaan en de andere komt vandaag binnen en heeft er dan 8 dagen over gedaan.
Bleh, ik had overlaatst een pakketje waarvan de verkoper opeens geld bij vroeg via paypal onder het mom dat de prijs een foutje was. Ik gaf aan nee, dat doe ik niet, dan bestel ik het wel ergens anders. Resultaat: verkoper "verzendt" toch, met een fake tracking code en nu is dat pakketje na maanden wel ergens "geleverd" maar niet bij mij. Al een maand ofzo geleden, trouwens.
Ik maak een dispute aan met de uitleg, ook een screenshot van het louche gedrag van de verkoper, ... niks meer van gehoord. Zie ik opeens in de app dat de dispute gesloten is in favor van de verkoper, uitleg "not enough proof"... ja wat willen ze dan dat ik doe? Een foto opsturen van een ding dat ik niet heb?
Ik maak een dispute aan met de uitleg, ook een screenshot van het louche gedrag van de verkoper, ... niks meer van gehoord. Zie ik opeens in de app dat de dispute gesloten is in favor van de verkoper, uitleg "not enough proof"... ja wat willen ze dan dat ik doe? Een foto opsturen van een ding dat ik niet heb?
Android developer & dürüm-liefhebber
Even contact met PostNL via chat/twitter. Trackingcode doorgeven, en vragen of het op jouw adres geleverd is.Mavamaarten schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:32:
Bleh, ik had overlaatst een pakketje waarvan de verkoper opeens geld bij vroeg via paypal onder het mom dat de prijs een foutje was. Ik gaf aan nee, dat doe ik niet, dan bestel ik het wel ergens anders. Resultaat: verkoper "verzendt" toch, met een fake tracking code en nu is dat pakketje na maanden wel ergens "geleverd" maar niet bij mij. Al een maand ofzo geleden, trouwens.
Zij kunnen dan zeggen dat het níét op jóúw adres is geleverd (ze kunnen niet vertellen waar wel). Dat is vaak bewijs genoeg.
Dus even in het engels vragen of ze dat willen opschrijven zo. Hebben ze destijds voor mij ook gedaan en dat was bewijs genoeg.
Nooit op gelet, zal dat eens gaan doenNew Yorker schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:15:
Meer Tweakers die ergeren aan verkopers die niet met AliExpress standaard shipping verzenden maar achteraf een goedkope verzending doen? Uiteraard doe ik 1 ster reviews.
Wat mij opvalt is als pakketjes in Nederland arriveren dat ze de trackingscode veranderen en een andere sticker opplakken.
Hierdoor word tracking wel lastig
Verder krijg ik alles wat niet aankomt netjes vergoed. hier mag ik niet over klagen.
Hierdoor word tracking wel lastig
Verder krijg ik alles wat niet aankomt netjes vergoed. hier mag ik niet over klagen.
[ Voor 21% gewijzigd door Von Henkel op 16-04-2021 14:27 ]
Ik heb in de afgelopen maand een paar dingen besteld welke vanuit Frankrijk, Spanje of Belgie zouden komen.
Het pakketje uit Frankrijk heb ik nooit ontvangen, de verkoper had een fake trackingcode doorgegeven. Screenshot van DHL meegestuurd waarin staat dat de trackingcode niet overeenkomt met mijn naam dan wel adres. Dispute loopt vandaag af, maar ik verwacht eigenlijk wel dat deze in mijn voordeel zal zijn.
Het pakketje uit Belgie is alsnog verzonden vanuit China en zal hopelijk over een maand arriveren, deze verkoper krijgt een 1-ster review van mij.
Gelukkig kwam het pakketje uit Spanje wel degelijk uit Spanje en was binnen 9 dagen in huis.
Het pakketje uit Frankrijk heb ik nooit ontvangen, de verkoper had een fake trackingcode doorgegeven. Screenshot van DHL meegestuurd waarin staat dat de trackingcode niet overeenkomt met mijn naam dan wel adres. Dispute loopt vandaag af, maar ik verwacht eigenlijk wel dat deze in mijn voordeel zal zijn.
Het pakketje uit Belgie is alsnog verzonden vanuit China en zal hopelijk over een maand arriveren, deze verkoper krijgt een 1-ster review van mij.
Gelukkig kwam het pakketje uit Spanje wel degelijk uit Spanje en was binnen 9 dagen in huis.
Dat kan kloppen: er gaan geruchten dat er een bende actief is die op Aliexpress nieuwe shops registreert met gegevens van bestaande Franse bedrijven, die adverteert met versturen vanuit Frankrijk, maar het enige wat je ooit van ze zult krijgen is een valse T&T-codes uit China.Caithlyn schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:28:
Het pakketje uit Frankrijk heb ik nooit ontvangen, de verkoper had een fake trackingcode doorgegeven.
Ze adverteren bijvoorbeeld met videokaarten die overal ter wereld uitverkocht zijn, maar die zij zogenaamd op voorraad hebben en verkopen voor minder dan de adviesprijs.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Ik had zaterdag opeens 1 van de pakketjes in de brievenbus. (kan zijn dat die er al een paar dagen lag, kijk niet elke dag in de brievenbus).
Geen update op de chinese tracking, niks in de PostNL app (bij de post foto's ook niet)
Heb volgens mij nog nooit gezien dat het helemaal niet in de PostNL app voor komt bij dingen die in de brievenbus gaan.
Geen update op de chinese tracking, niks in de PostNL app (bij de post foto's ook niet)
Heb volgens mij nog nooit gezien dat het helemaal niet in de PostNL app voor komt bij dingen die in de brievenbus gaan.
Goed om te weten! In mijn geval ging het om een klein dingetje van een paar euro.aawe mwan schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:14:
[...]
Dat kan kloppen: er gaan geruchten dat er een bende actief is die op Aliexpress nieuwe shops registreert met gegevens van bestaande Franse bedrijven, die adverteert met versturen vanuit Frankrijk, maar het enige wat je ooit van ze zult krijgen is een valse T&T-codes uit China.
Ik wel hoor. Ongeveer net zo vaak als het wel in de postnl app zien maar nooit aankomen.proditaki schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:55:
Die dingen die bij jou wel in de PostNL app tevoorschijn komen bij 'mijn post' (dus niet als pakketje met LT____NL code maar bijvoorbeeld verzonden met Cainao NL_____ track&trace code) en uiteindelijk nooit bezorgd worden, zijn dat toevallig items die nooit door de brievenbus gaan passen?Cyberpope schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:51:
[...]
Ik wel hoor. Ongeveer net zo vaak als het wel in de postnl app zien maar nooit aankomen.
Ik heb dat namelijk al meermaals gehad

Items die gewoon door de brievenbus passen komen eigenlijk zonder uitzondering aan, items die niet door de brievenbus passen komen nooit aan. Al meerdere keren melding van gemaakt bij PostNL, wordt nooit opgelost
Ja daar erger ik mij ook aan. Laatste anderhalf jaar steeds vaker. Als ik er de tijd voor heb doe ik nu het volgende:New Yorker schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:15:
1. Screenshot bestelpagina winkelwagen met zichtbaar de geselecteerde verzendmethode en waar van toepassing de extra kosten van gekozen verzendoptie.
2. In Order Note aangeven dat ik gekozen (en betaald) heb voor AliExpress STANDARD Shipping en waarin ik specifiek vraag om met de door mij gekozen verzendmethode te verzenden (waarschuwing aan verkoper en tegelijkertijd duidelijk voor mij welke verzendoptie ik heb gekozen, nu dat sinds een jaar of twee niet meer zichtbaar is bij details van bestelling.)
3. Screenshot details bestelling met zichtbaar de kosten voor verzending die ik heb betaald.
4. Als ik veel voor verzending heb betaald of als bestelde item(s) niet door brievenbus passen na bestelling (zie mijn andere reactie hierboven) direct een bericht aan de verkoper waarin ik aan geef dat ik enkel akkoord ga met tijdens bestelling geselecteerde verzendoptie (eventueel met vermelding hoeveel extra ik hiervoor heb betaald) Vervolgens na dat bericht ook Screenshots toesturen zodat voor verkoper zichtbaar is dat ik bewijs heb van geselecteerde verzendmethode.
5. Email AliExpress met bevestiging van bestelling forwarden naar mezelf met daarbij aangehecht de screenshots.
Zodoende kan ik dus bij 'My Orders' heel makkelijk terugvinden bij elke bestelling welke verzendoptie ik heb gekozen doordat ik dit bij 'Order Note' heb vermeld. Aan de hand van bestelnummer kan ik dan makkelijk de email terugvinden met screenshots mocht ik die nodig hebben tijdens Dispute.
Ik heb het gevoel dat mijn verkopers nu ik dit doe veel vaker eieren voor hun geld kiezen en verzenden met de door mij gekozen verzendmethode. Omslachtig tijdens bestelling maar bestellingen komen nu sneller aan, minder items worden nu nooit bezorgd, en (veel) minder tijd kwijt aan disputes.
Nee, volslagen random. 1x gehad dat hij na 3 weken weer in de app verscheen dan toen alsnog bezorgd werd. PostNL heeft er volkomen schijt aan. Is gewoon gokken. Gelukkig niet waar haast bij is en krijg na dispuut altijd geld terug.dabachata schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:57:
[...]
Die dingen die bij jou wel in de PostNL app tevoorschijn komen bij 'mijn post' (dus niet als pakketje met LT____NL code maar bijvoorbeeld verzonden met Cainao NL_____ track&trace code) en uiteindelijk nooit bezorgd worden, zijn dat toevallig items die nooit door de brievenbus gaan passen?
Ik heb dat namelijk al meermaals gehadDe foto van de AliExpress 'post' toont duidelijk de track&trace code dus kan het steeds herleiden naar de bestelling waar t bij hoort. En het is duidelijk al bij PostNL aangekomen, want anders geen 'mijn post' scan-foto:
Items die gewoon door de brievenbus passen komen eigenlijk zonder uitzondering aan, items die niet door de brievenbus passen komen nooit aan. Al meerdere keren melding van gemaakt bij PostNL, wordt nooit opgelost
Tering als ik zon administratie moet bijhouden voor de verzending is de lol er snel van af.dabachata schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 00:23:
[...]
Ja daar erger ik mij ook aan. Laatste anderhalf jaar steeds vaker. Als ik er de tijd voor heb doe ik nu het volgende:
1. Screenshot bestelpagina winkelwagen met zichtbaar de geselecteerde verzendmethode en waar van toepassing de extra kosten van gekozen verzendoptie.
2. In Order Note aangeven dat ik gekozen (en betaald) heb voor AliExpress STANDARD Shipping en waarin ik specifiek vraag om met de door mij gekozen verzendmethode te verzenden (waarschuwing aan verkoper en tegelijkertijd duidelijk voor mij welke verzendoptie ik heb gekozen, nu dat sinds een jaar of twee niet meer zichtbaar is bij details van bestelling.)
3. Screenshot details bestelling met zichtbaar de kosten voor verzending die ik heb betaald.
4. Als ik veel voor verzending heb betaald of als bestelde item(s) niet door brievenbus passen na bestelling (zie mijn andere reactie hierboven) direct een bericht aan de verkoper waarin ik aan geef dat ik enkel akkoord ga met tijdens bestelling geselecteerde verzendoptie (eventueel met vermelding hoeveel extra ik hiervoor heb betaald) Vervolgens na dat bericht ook Screenshots toesturen zodat voor verkoper zichtbaar is dat ik bewijs heb van geselecteerde verzendmethode.
5. Email AliExpress met bevestiging van bestelling forwarden naar mezelf met daarbij aangehecht de screenshots.
Zodoende kan ik dus bij 'My Orders' heel makkelijk terugvinden bij elke bestelling welke verzendoptie ik heb gekozen doordat ik dit bij 'Order Note' heb vermeld. Aan de hand van bestelnummer kan ik dan makkelijk de email terugvinden met screenshots mocht ik die nodig hebben tijdens Dispute.
Ik heb het gevoel dat mijn verkopers nu ik dit doe veel vaker eieren voor hun geld kiezen en verzenden met de door mij gekozen verzendmethode. Omslachtig tijdens bestelling maar bestellingen komen nu sneller aan, minder items worden nu nooit bezorgd, en (veel) minder tijd kwijt aan disputes.
*knip*
[ Voor 98% gewijzigd door Perkouw op 20-04-2021 20:02 ]
Kost me misschien 5 minuten extra per bestelling max en voorkomt zo toch een hoop gedoe achteraf. Status zending meermaals controleren, berichten schrijven aan verkoper, gedoe met dispute en alles, dat kost uiteindelijk meer tijd voor de zendingen waarbij het voor komt.groggy schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:31:
[...]
Tering als ik zon administratie moet bijhouden voor de verzending is de lol er snel van af.
Ik zat gisteren een herhaling van Meester Visser geeft advies te kijken. Daar was iemand waarbij PostNL wel een foto van het pakketje uit China in de PostNL app had staan maar nooit afgeleverd had.
In een officiële reactie aan het programma beweerde PostNL glashard dat niet zij maar de afzender de foto in hun app zet bij "Mijn post", zelfs met verwachte afleverdatum, dus dat PostNL nooit het pakketje gezien had.
Maar uit coulance wilde ze wel de €3,84 vergoeden (al hebben ze dat nooit gedaan).
Wat een partij ook om je post aan toe te vertrouwen, ze hebben geen een de ballen om te zeggen, sorry we zijn het pakketje kwijt geraakt.
In een officiële reactie aan het programma beweerde PostNL glashard dat niet zij maar de afzender de foto in hun app zet bij "Mijn post", zelfs met verwachte afleverdatum, dus dat PostNL nooit het pakketje gezien had.

Maar uit coulance wilde ze wel de €3,84 vergoeden (al hebben ze dat nooit gedaan).
Wat een partij ook om je post aan toe te vertrouwen, ze hebben geen een de ballen om te zeggen, sorry we zijn het pakketje kwijt geraakt.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Grappig, heb even gezocht, maar kan nergens vinden waar de foto's in de postNL app vandaan komen.LordSinclair schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:43:
Ik zat gisteren een herhaling van Meester Visser geeft advies te kijken. Daar was iemand waarbij PostNL wel een foto van het pakketje uit China in de PostNL app had staan maar nooit afgeleverd had.
In een officiële reactie aan het programma beweerde PostNL glashard dat niet zij maar de afzender de foto in hun app zet bij "Mijn post", zelfs met verwachte afleverdatum, dus dat PostNL nooit het pakketje gezien had.![]()
Maar als je kijkt naar de uitsluitingen (geen handmatige gesorteerde post etc) en de foto's van de post, kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat het foto's zijn van de camera's van de automatisch postsorteermachines.
Edit: zie dat ze de foto's nu ook vrij snel weer verwijderen. Was dat altijd al zo?
[ Voor 3% gewijzigd door proditaki op 21-04-2021 09:58 ]
Ben erg benieuwd hoe dat gaat werken.azerty schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:19:
Sowieso zal het een stuk minder lollig zijn vanaf 1 juli, als er BTW bijkomt
Ligt er aan wat ze gaan doen, Zweden bv kost inklaring maar 1 euro als je via Wish besteld, tegenover inmiddels 14 euro van PostNL/UPS nu rekent hier. 25% (BTW + invoer) over weinig blijft weinig, maar het zijn die inklaringskosten die dingen belachelijk duurder maken.azerty schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:19:
Sowieso zal het een stuk minder lollig zijn vanaf 1 juli, als er BTW bijkomt
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik hoop dat tenminste AE en de grote shops inderdaad gaan meesurfen op het mechanisme dat de EU voorstelt, waardoor er inderdaad dan waarschijnlijk enkel maar de BTW + invoer bijkomt, en niet de losse inklaringskosten... Want in BE is het net zoals bij PostNL in de regio rond de 15€, wat voor een groot deel van de bestellingen dus de moeite niet zou zijn.
We zullen zien zeker?
We zullen zien zeker?
Ik maak steeds een screenshot van die 'mijn post' foto's van Ali pakketjes in de PostNL app, die ik vervolgens naar mezelf email met Gmail 'scheduled send', zodat ik na een week een mailtje krijg van mezelf ter controle of die bestelling wel daadwerkelijk ook bezorgd is. Kunnen ze verwijderen wat ze willen, ik heb m dan nog wel als screenshotproditaki schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:18:
[...]
Grappig, heb even gezocht, maar kan nergens vinden waar de foto's in de postNL app vandaan komen.
Maar als je kijkt naar de uitsluitingen (geen handmatige gesorteerde post etc) en de foto's van de post, kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat het foto's zijn van de camera's van de automatisch postsorteermachines.
Edit: zie dat ze de foto's nu ook vrij snel weer verwijderen. Was dat altijd al zo?
Mja zal dat ook eens doen. Die van mij is nu compleet leeg.dabachata schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:23:
[...]
Ik maak steeds een screenshot van die 'mijn post' foto's van Ali pakketjes in de PostNL app, die ik vervolgens naar mezelf email met Gmail 'scheduled send', zodat ik na een week een mailtje krijg van mezelf ter controle of die bestelling wel daadwerkelijk ook bezorgd is. Kunnen ze verwijderen wat ze willen, ik heb m dan nog wel als screenshot
En dat is de functie hiervan? PostNL geeft je toch de middelvinger en doet er niets aan als ze niet bezorgd worden.dabachata schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:23:
[...]
Ik maak steeds een screenshot van die 'mijn post' foto's van Ali pakketjes in de PostNL app, die ik vervolgens naar mezelf email met Gmail 'scheduled send', zodat ik na een week een mailtje krijg van mezelf ter controle of die bestelling wel daadwerkelijk ook bezorgd is. Kunnen ze verwijderen wat ze willen, ik heb m dan nog wel als screenshot
Ik heb een telefoon uit China besteld en helaas had dit de eindletter SG in het trackingnummer.
Heb niet zo goede ervaringen met Singpost.
En ik ben bang dat ik dit nu weer niet ga hebben? Held by customs....
Krijg waarschijnlijk een brief van PostNL? Of kan het soms langer duren dat hij er door gaat?
Held by Customs at Destination
2021-04-22 15:40:00
Held by Custom
Arrive at destination country
2021-04-22 15:39:00
Arrival at Processing Center
Despatched to OverSeas Postal Admin (From SG/SIN to NL/HAG)
2021-04-19 11:17:17
Heb niet zo goede ervaringen met Singpost.
Krijg waarschijnlijk een brief van PostNL? Of kan het soms langer duren dat hij er door gaat?
Held by Customs at Destination
Held by Custom
Arrive at destination country
Arrival at Processing Center
Despatched to OverSeas Postal Admin (From SG/SIN to NL/HAG)
2021-04-19 11:17:17
[ Voor 7% gewijzigd door wackidth op 23-04-2021 15:24 ]
.
"Held by customs" is volgens mij niets meer dan dat het op het moment bij de douane ligt, en die hebben dan 30 werkdagen de tijd om het pakket vrij te geven. Daarna, als het legaal is, gaat het weer verder in het proces.wackidth schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:23:
Als het boven de 150 euro is, wat vaak het geval is voor een telefoon, moet je meestal nog BTW en invoerrechten betalen, maar dat moet je voldoen als ze het pakket komen bezorgen of je het af gaat halen.
Ja ik heb die term wel vaker zien staan maar dan schoot ie dezelfde dag wel door.... Maar aangezien er al een dag overheen gegaan is?klepje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:50:
[...]
"Held by customs" is volgens mij niets meer dan dat het op het moment bij de douane ligt, en die hebben dan 30 werkdagen de tijd om het pakket vrij te geven. Daarna, als het legaal is, gaat het weer verder in het proces.
Als het boven de 150 euro is, wat vaak het geval is voor een telefoon, moet je meestal nog BTW en invoerrechten betalen, maar dat moet je voldoen als ze het pakket komen bezorgen of je het af gaat halen.
Of nog kans dat ie door gaat?
.
Ze hebben officieel 30 werkdagen de tijd om 'm te controleren. Ik heb voorheen ook een berichtje naar PostNL gestuurd, maar dan krijg je dus ook gewoon de reactie dat het bij de douane ligt en ze 30 werkdagen hebben.wackidth schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:34:
[...]
Ja ik heb die term wel vaker zien staan maar dan schoot ie dezelfde dag wel door.... Maar aangezien er al een dag overheen gegaan is?
Of nog kans dat ie door gaat?
Oftewel, gewoon afwachten ;-) En als er iets verkeerd is krijg je naar alle waarschijnlijkheid zelf een bericht.
Iemand deze weleens meegemaakt?
2021-04-17 17:59 Returning
Ontvangen door koerier voor retourzending
2021-04-17 02:34 Exception parcel handling in sorting center.
2021-04-17 02:34 Delivering
Zending heeft het magazijn in het land van herkomst niet kunnen verlaten
2021-04-16 19:34 Zending bij het magazijn in het land van herkomst
Ali express standard shipping.
Gaat normaal altijd prima, maar om deze maakt ik me wat zorgen.
Via 17 tracks inmiddels niet meer te vinden, geposte log vanuit ali.
Ja eenmaal gehad met PTFE poeder dat ik besteld had. Wit poederJBplap schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:41:
Ik wel, die specifieke zending was in mijn geval nooit aangekomen , het was zo een zending met meerdere Cainaio pakjes bij elkaar .. Een van de verkopers gaf aan dat het retour gekomen was in China , de andere verkopers moest ik disputen. Wel gewoon mn geld terug gehad :JBplap schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:41:
2020.08.20 09:50 (GMT-7): Exception parcel handling in sorting center. ( laatste.. )
2020.08.18 07:07 (GMT-7): Accepted by Last Mile Carrier
2020.08.17 03:43 (GMT-7): Shipment arrived at country of origin post office
2020.08.12 14:09 (GMT-7): Shipment accepted by airline
2020.08.12 02:49 (GMT-7): Shipment left country of origin warehouse
2020.08.12 02:06 (GMT-7): Shipment at country of origin warehouse
2020.08.07 01:18 (GMT-7): Shipment dispatched
Nu een pakje dat al 3 weken onverroerd zo in de tracking staat:
Het is weer druk in Luik?
code:
1
2
3
| 08-04-2021 15:01 The item is ready for shipment 08-04-2021 14:54 The item is pre-advised to PostNL 07-04-2021 01:42 The Item is at the shippers warehouse |
„is pre-advised to X” = het pakketje is nog NIET in handen van vervoerder X
„is ready for Y” = het pakketje is nog NIET begonnen aan Y
Heb al weer voor 3 pakketjes het geld terug omdat ze al meer als een maand in luik liggen. het is en blijft een drama daar.tobitronics schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:22:
Nu een pakje dat al 3 weken onverroerd zo in de tracking staat:
code:
1 2 3 08-04-2021 15:01 The item is ready for shipment 08-04-2021 14:54 The item is pre-advised to PostNL 07-04-2021 01:42 The Item is at the shippers warehouse
Bij lijken ze ook nog in luik te liggen, hoewel de tracking zegt dat ze 9 april door de douane zijn "cleared"odan schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:00:
[...]
Heb al weer voor 3 pakketjes het geld terug omdat ze al meer als een maand in luik liggen. het is en blijft een drama daar.
Druk in Shanghai dusaawe mwan schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:50:
„is pre-advised to X” = het pakketje is nog NIET in handen van vervoerder X
Eerste keer dat het gebeurt, ali express pakketje via ali express verzendmethode (postnl track code)wordt precies binnen een week thuisgeleverd.
Dit is wel erg snel.. Snelste tot nu toe was iets van 13 / 14 dagen. Maar binnen 7 dagen.. ok wow.
Dit is wel erg snel.. Snelste tot nu toe was iets van 13 / 14 dagen. Maar binnen 7 dagen.. ok wow.
Als ik dat zo lees ben ik bijna geneigd het opnieuw te bestellen
21 April een bestelling gedaan, vandaag het bericht dat het door PostNL ontvangen is. Kan natuurlijk nog een paar dagen duren voordat het echt bezorgd gaat worden, maar toch!
Bestelling gedaan bij AliExpress met verzendoptie AliExpress saver shipping. Nu zie ik dat het gewoon een NL0000 nummertje is. Dit is toch gewoon Cainiao Super Economy Global verzending? Ik moest ook een klein bedrag bij betalen voor deze verzending. Of zit er wel verschil tussen?
Het pakketje dat ik heb besteld en sinds 9 april niet meer geüpdate is heeft ook een NL000 nummer en is via Cainiao gegaan. Dus dat is geen garantie dat het beter gaat kennelijkMercury42 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:08:
Bestelling gedaan bij AliExpress met verzendoptie AliExpress saver shipping. Nu zie ik dat het gewoon een NL0000 nummertje is. Dit is toch gewoon Cainiao Super Economy Global verzending? Ik moest ook een klein bedrag bij betalen voor deze verzending. Of zit er wel verschil tussen?
Hopelijk zitten er geen pechvogels hier:
Zakken ongeopende AliExpress-pakketjes te koop, maar herkomst is mysterie
Zakken ongeopende AliExpress-pakketjes te koop, maar herkomst is mysterie
Voor een euro of vijftig een zak vol ongeopende pakketjes van AliExpress kopen, zonder dat je weet wat erin zit. Op social media duiken allerlei advertenties op waarin mensen deze 'verloren pakketjes' verkopen. Maar waar al deze pakjes vandaan komen, is een mysterie. De Consumentenbond waarschuwt daarom.
YouTuber Sara Verwoerd kocht zo'n zak vol AliExpress-pakketjes. Ze zag het vaak voorbij komen op TikTok en wilde het zelf ook wel kopen, zodat ze er een video van kon maken.
"Ik heb een berichtje gestuurd naar zo'n aanbieder en die zei op welke tijd ik het kon ophalen", vertelt ze aan EditieNL. "Ze zeiden dat ze een grote voorraad hadden. Het was heel druk en er waren op de afhaallocatie in Alphen aan den Rijn heel veel zakken."
Prullaria
In de zak die Sara meekreeg zaten honderd pakketjes. Aan de adressen te zien kwamen ze vooral uit Finland. En de buit? "Allemaal AliExpress-prullaria. Snoertjes, hoesjes, knutselspulletjes... Het is een soort van verrassing wat erin zit, dat is het leuke." Na het maken van een video over de zak heeft ze veel spulletjes aan haar nichtje en neefje gegeven. "En sommige spullen ga ik naar de kringloopwinkel brengen."
Ook Sascha uit Woerden bestelde zakken via het adres in Alphen aan den Rijn. "Ik kreeg een adres doorgestuurd en ik was er heel nieuwsgierig naar", vertelt ze. "We hebben er twee zakken gekocht, het was vijftig euro per zak. Er zaten per zak honderd producten in."
Buitenlandse pakketjes
De zak bevatte van alles. "Van make-up tot smartwatches. Allemaal dingen waarvan je denkt: wat moet ik ermee? Ik ga het misschien weer verkopen", zegt Sascha.
Sara en Sascha hebben allebei geen idee hoe de verkopers aan de producten waren gekomen. "Ik heb het niet gevraagd. Ik heb het idee dat het illegaal is. Het zijn geen producten die geadresseerd zijn in Nederland, maar buitenlandse pakketjes", vertelt Sascha.
Niet uit Nederland
Dat zegt ook PostNL, dat aan EditieNL laat weten dat het niet gaat om pakketjes van PostNL. "Zo gaan wij niet om met zendingen die we niet bij de consument hebben kunnen bezorgen. Waar deze pakketjes wel vandaan komen, is gissen. Degene die deze pakketjes aanbiedt zou ze bijvoorbeeld opgekocht kunnen hebben in het buitenland", zegt een woordvoerder.
DHL laat hetzelfde weten. "Alle DHL-pakketjes die niet afgeleverd worden, gaan retour naar de afzender. Het is onmogelijk dat er via de legale weg zulke pakketjes worden verkocht", aldus de woordvoerder van het bedrijf.
De Consumentenbond waarschuwt kopers van de pakketjes. "Voor de verkoop tussen consument en bedrijf geldt het consumentenrecht. Maar dat geldt niet voor deze transacties, want dat is tussen consument en consument", zegt Gerard Spierenburg van de Consumentenbond. Als je het geld hebt uitgegeven, ben je het dus ook echt kwijt. Net zoals wanneer je iets koopt op Marktplaats.
Strafbaar?
Daar komt ook nog eens bij dat je misschien ook wel illegaal bezig bent als je de spullen koopt. "Het is lastig te zeggen of dit strafbaar is. Het is de vraag hoe de verkoper eraan komt. Als het van diefstal afkomstig is, dan is het strafbaar, want dat is heling. Je bent dan ook strafbaar als je de gestolen spullen koopt", legt Spierenburg uit. "Als ze dat op legale wijze hebben gekregen, mag het. Maar het is dus onduidelijk hoe ze eraan gekomen zijn."
Andere kwaliteitseisen
Ook weet je niet wat erin zit. "Je weet niet of het veilig is en of er schadelijke stoffen in zitten. In China en andere landen gelden andere kwaliteitseisen. Wij hebben laatst nog onderzocht dat er soms schadelijke stoffen in producten zitten die uit deze landen komen", vervolgt Spierenburg. "Je kunt je geld beter besteden aan iets waarvan je weet wat je koopt."
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dit zijn pakketjes die "retour afzender" gegaan zijn: wie wel eens een Aliexpress pakketje in het echt gezien heeft, die weet dat er in Nederland bijvoorbeeld een adres in Schiedam als „afzender” op staat.
Pakketjes die weinig waard zijn (in elk geval niet de kosten om te controleren dat het onbeschadigd is en daarna terug te leggen in een magazijn in China), worden ongeopend per partij verkocht aan opkopers.
In principe is dat een buitenlandse opkoper, om te voorkomen dat mensen de dingen die ze „retour afzender” gestuurd hebben zelf later (nog goedkoper) tegenkomen in een koopjeskraam op een markt.
Pakketjes die weinig waard zijn (in elk geval niet de kosten om te controleren dat het onbeschadigd is en daarna terug te leggen in een magazijn in China), worden ongeopend per partij verkocht aan opkopers.
In principe is dat een buitenlandse opkoper, om te voorkomen dat mensen de dingen die ze „retour afzender” gestuurd hebben zelf later (nog goedkoper) tegenkomen in een koopjeskraam op een markt.
En opgelost
[ Voor 95% gewijzigd door maartend op 27-04-2021 17:41 ]
20 April een bestelling gedaan met Ali standard shipping en vandaag al aangekomen, very nice
rmedia schreef op maandag 26 april 2021 @ 01:30:
[...]
Ik wel, die specifieke zending was in mijn geval nooit aangekomen , het was zo een zending met meerdere Cainaio pakjes bij elkaar .. Een van de verkopers gaf aan dat het retour gekomen was in China , de andere verkopers moest ik disputen. Wel gewoon mn geld terug gehad :
Thanks beiden, maar even contact opgenomen met de verkoper. En die gaf idd aan het dat pakketje retour was gekomen bij hun.dabachata schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:39:
[...]
Ja eenmaal gehad met PTFE poeder dat ik besteld had. Wit poederDie werd in China tegengehouden en terug gestuurd naar de AliExpress verkoper. Contact opgenomen met verkoper, die gaf de reden van de uitzondering duidelijk aan en gaf aan Dispute te openen. Snel en probleemloos terugbetaald uiteindelijk. En gelijk nog een keer besteld en toen verzonden met andere verzendmethode welke wel probleemloos bezorgd is
Ze hebben de bestelling nu over 2 pakketjes verdeeld en opnieuw verstuurd.
Van 1 kan ik de tracking volgen en die mag nu wel het vliegtuig in.
Ik heb zelf een week of twee geleden veel bestellingen geplaatst. Deels met verzendmethode Cainao Super Economy Global, deels met AliExpress Saver Shipping, deels met AliExpress Standard Shipping, plus nog enkele met Cainao Super Economy en enkele met Cainao Super Economy for Special Goods, precies om weer eens een vergelijk te maken hoe lang de pakketjes gemiddeld onderweg zijn, daarin meegenomen de nieuwe verzendoptie AliExpress Saver Shipping. Die AliExpress SAVER Shipping track&trace codes zijn bij mij allemaal ook NL0000_____ codes, wat ik wel opvallend vond.Mercury42 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:08:
Vooralsnog zijn enkele bestellingen verzonden met AliExpress Standard Shipping al bezorgd (deels via PostNL pakketten, deels via PostNL post, waarbij sommige van de via pakket prima door de brievenbus hadden gepast, en sommige van de post absoluut niet door de brievenbus konden en de postbezorger daarom aanbelde (gelukkig was ik thuis)
Alle AliExpress Standard Shipping zendingen die al bezorgd zijn kwamen apart, geen enkele als Consolidated Shipment.
Items verzonden met AliExpress Saver Shipping en Cainao Super Economy Global lijken ook tijdens verzendproces op elkaar. De meeste zijn nu als Consolidated Shipment onderweg en al in Nederland. Enkele Cainao Super Economy Global kwamen apart (geen deel van Consolidated Shipment) en kwamen ongeveer even snel door, enkele nu in Luik, sommige al in NL.
Verschil tussen AliExpress Saver Shipping en Cainao Super Economy Global is zichtbaar op AliExpress: AliExpress Saver Shipping wel met tracking tot bezorging, Cainao Super Economy Global niet. Naar mijn ervaring echter zijn de bestellingen verzonden met Cainao Super Economy Global ook met tracking tot bezorging.
Ik heb 2 bestellingen onderweg die ook door verkoper daadwerkelijk zijn verzonden met Cainao Super Economy. 1 is beland in Consolidated Shipment en lijkt net zo snel te worden geleverd als de andere pakketjes, de andere is pas drie dagen geleden verzonden en heeft nog geen enkele status.
Ik heb ook 1 zending met gekozen verzendmethode Cainao Super Economy Global en volgens verkoper (met heel goede beoordelingen) ook verzonden met Cainao Super Economy Global die track&trace code LP______ . Ook beland in Consolidated Shipment en met vergelijkbare snelheid als bestellingen rond dezelfde datum verzonden met Cainao Super Economy Global en AliExpress Standard of Saver Shipping.
Zie nu net dat 1 zending met verzendmethode AliExpress Standard Shipping die wat recenter verzonden is ook in Consolidated Shipment is beland. Dat is voor mij voor zover ik me kan herinneren de eerste keer
Het is misschien nog iets te vroeg om conclusies te trekken maar zolang het items zijn die zeker door de brievenbus passen en minder dan €5 kosten is mijn keuze meestal Cainao Super Economy Global (tenzij meerprijs AliExpress Standard Shipping minder dan een €1 is)
Items die zeker niet door brievenbus gaan passen, wat hogere waarde hebben, of die ik liefst snel in huis wil hebben kies ik AliExpress Standard Shipping. De nieuwe verzendoptie AliExpress Saver Shipping lijkt de meerkosten t.o.v. Cainao Super Economy Global vooralsnog niet waard, als het in feite al niet precies hetzelfde is behalve de prijs. Als allebei gratis of zelfde bedrag voor verzending met Saver/Global dan gaat mijn keuze naar Saver want garantie tracking tot bezorging.
N.B. Door bij Order Note specifiek de verkoper te verzoeken geselecteerde verzendmethode ook te gebruiken weet ik ook welke verzendmethode ikzelf gekozen heb tijdens bestelling, wat ik tegenwoordig nergens anders meer kan terugvinden bij details bestelling na betaling

Vandaag is het pakketje afgeleverd!!pilskes schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:15:
21 April een bestelling gedaan, vandaag het bericht dat het door PostNL ontvangen is. Kan natuurlijk nog een paar dagen duren voordat het echt bezorgd gaat worden, maar toch!
Hoe weet je dat het in consolidated shipping terecht komt?dabachata schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:41:
[...]
Ik heb zelf een week of twee geleden veel bestellingen geplaatst. Deels met verzendmethode Cainao Super Economy Global, deels met AliExpress Saver Shipping, deels met AliExpress Standard Shipping, plus nog enkele met Cainao Super Economy en enkele met Cainao Super Economy for Special Goods, precies om weer eens een vergelijk te maken hoe lang de pakketjes gemiddeld onderweg zijn, daarin meegenomen de nieuwe verzendoptie AliExpress Saver Shipping. Die AliExpress SAVER Shipping track&trace codes zijn bij mij allemaal ook NL0000_____ codes, wat ik wel opvallend vond.
Vooralsnog zijn enkele bestellingen verzonden met AliExpress Standard Shipping al bezorgd (deels via PostNL pakketten, deels via PostNL post, waarbij sommige van de via pakket prima door de brievenbus hadden gepast, en sommige van de post absoluut niet door de brievenbus konden en de postbezorger daarom aanbelde (gelukkig was ik thuis)
Alle AliExpress Standard Shipping zendingen die al bezorgd zijn kwamen apart, geen enkele als Consolidated Shipment.
Items verzonden met AliExpress Saver Shipping en Cainao Super Economy Global lijken ook tijdens verzendproces op elkaar. De meeste zijn nu als Consolidated Shipment onderweg en al in Nederland. Enkele Cainao Super Economy Global kwamen apart (geen deel van Consolidated Shipment) en kwamen ongeveer even snel door, enkele nu in Luik, sommige al in NL.
Verschil tussen AliExpress Saver Shipping en Cainao Super Economy Global is zichtbaar op AliExpress: AliExpress Saver Shipping wel met tracking tot bezorging, Cainao Super Economy Global niet. Naar mijn ervaring echter zijn de bestellingen verzonden met Cainao Super Economy Global ook met tracking tot bezorging.
Ik heb 2 bestellingen onderweg die ook door verkoper daadwerkelijk zijn verzonden met Cainao Super Economy. 1 is beland in Consolidated Shipment en lijkt net zo snel te worden geleverd als de andere pakketjes, de andere is pas drie dagen geleden verzonden en heeft nog geen enkele status.
Ik heb ook 1 zending met gekozen verzendmethode Cainao Super Economy Global en volgens verkoper (met heel goede beoordelingen) ook verzonden met Cainao Super Economy Global die track&trace code LP______ . Ook beland in Consolidated Shipment en met vergelijkbare snelheid als bestellingen rond dezelfde datum verzonden met Cainao Super Economy Global en AliExpress Standard of Saver Shipping.
Zie nu net dat 1 zending met verzendmethode AliExpress Standard Shipping die wat recenter verzonden is ook in Consolidated Shipment is beland. Dat is voor mij voor zover ik me kan herinneren de eerste keer
Het is misschien nog iets te vroeg om conclusies te trekken maar zolang het items zijn die zeker door de brievenbus passen en minder dan €5 kosten is mijn keuze meestal Cainao Super Economy Global (tenzij meerprijs AliExpress Standard Shipping minder dan een €1 is)
Items die zeker niet door brievenbus gaan passen, wat hogere waarde hebben, of die ik liefst snel in huis wil hebben kies ik AliExpress Standard Shipping. De nieuwe verzendoptie AliExpress Saver Shipping lijkt de meerkosten t.o.v. Cainao Super Economy Global vooralsnog niet waard, als het in feite al niet precies hetzelfde is behalve de prijs. Als allebei gratis of zelfde bedrag voor verzending met Saver/Global dan gaat mijn keuze naar Saver want garantie tracking tot bezorging.
N.B. Door bij Order Note specifiek de verkoper te verzoeken geselecteerde verzendmethode ook te gebruiken weet ik ook welke verzendmethode ikzelf gekozen heb tijdens bestelling, wat ik tegenwoordig nergens anders meer kan terugvinden bij details bestelling na betaling
Zichtbaar in de track&trace, er staat dan iets met Consolidated.proditaki schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:42:
[...]
Hoe weet je dat het in consolidated shipping terecht komt?
Voorbeeld: https://global.cainiao.co...3&spm=a3708.7860688.0.d01
Ok bedankt.dabachata schreef op zondag 2 mei 2021 @ 00:44:
[...]
Zichtbaar in de track&trace, er staat dan iets met Consolidated.
Voorbeeld: https://global.cainiao.co...3&spm=a3708.7860688.0.d01
Dat staat er bij mij niet. Dan denk ik dat mijn pakketjes ergens bij PostNL zijn verdwenen
Denk dat je wel wat meer geduld mag hebben! Een maandje wachten op iets uit Luik is niet bijzonder.proditaki schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:05:
[...]
Ok bedankt.
Dat staat er bij mij niet. Dan denk ik dat mijn pakketjes ergens bij PostNL zijn verdwenen
Ook als ie al ingeklaard is door de douane in luik (inmiddels al bijna een maand geleden)-Bas schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:43:
[...]
Denk dat je wel wat meer geduld mag hebben! Een maandje wachten op iets uit Luik is niet bijzonder.
Heb er niet zoveel vertrouwen in
Ik heb wel eens gehad dat ik 3 maanden moest wachten op een pakketje. Ze hadden al een nieuwe opgestuurd, kwam als nog de oude binnen en week daarna de nieuwe. Dus ik had het item dubbel 😜.
Met de Cainiao Global verzending (etc) is het niet meer ondenkbaar dat sommige pakjes na 1 Juli gaan komen. Ik vraag me af of zulke bestellingen op Ali < 22 eur , vandaag besteld, dan met de extra btw rekening komen? en uiteraard vraag ik me dat ook af over de inklaringskosten. Kan er maar weinig over vinden..
Zie ook Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EUvultr schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:01:
Met de Cainiao Global verzending (etc) is het niet meer ondenkbaar dat sommige pakjes na 1 Juli gaan komen. Ik vraag me af of zulke bestellingen op Ali < 22 eur , vandaag besteld, dan met de extra btw rekening komen? en uiteraard vraag ik me dat ook af over de inklaringskosten. Kan er maar weinig over vinden..
Ik vrees eerlijk gezegd van wel... Daarom bestel ik nu tot begin juli niets meer, tenzij het vanuit EU geshipped word.
De 23e meerdere dingen besteld bij diverse shops op AliExpress, merendeel kwam afgelopen zaterdag al binnen. Dat is ongeveer een week, zo snel heb ik het nog nooit meegemaakt 
(AliExpress Standard Shipping)
(AliExpress Standard Shipping)
Dan kan ik het dan toch alsnog weigeren en retour afzender laten gaan?vultr schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:01:
De dingen die onderweg zijn voor mij zijn ~3 tot 5 euro. Tis economisch niet rendabel om daar bij te betalen.
Ik heb ook nog 4 bestellingen lopen bij AliExpress. 2 met AliExpress standard shipping en 2 met Cainiao Super Economy Global. De 2 met Cainiao shipping heb ik rond 20 april besteld, ik ga er van uit dat ik deze wel voor 1 juli binnen heb. 1 hiervan ligt al bij PostNL.
Leuk dat het bij jullie zo snel gaat. Hier de laatste tijd juist weer wat langzamer. De laatste keer dat ik iets in 1 of 2 weken had is alweer een tijd geleden 
8 maart iets besteld, ca. 30 april geleverd (volgens tracking niet bij douane geweest)
UH-nummer (Cainiao Super Economy)
31 maart iets besteld, op 7 april al bij douane, maar nog niet geleverd
NL-nummer (Cainiao Super Economy Global)
Mijn vrouw heeft soortgelijke ervaring. Vooral het stukje customs - last mile carrier - destination duurt soms erg lang.
8 maart iets besteld, ca. 30 april geleverd (volgens tracking niet bij douane geweest)
Mijn vrouw heeft soortgelijke ervaring. Vooral het stukje customs - last mile carrier - destination duurt soms erg lang.
Cainiao shipping... Wil je iets "snel" kies dan voor Aliexpress standard shippingCheesy schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:58:
Leuk dat het bij jullie zo snel gaat. Hier de laatste tijd juist weer wat langzamer. De laatste keer dat ik iets in 1 of 2 weken had is alweer een tijd geleden
Bedankt voor de tip, nu je het zegt herinner ik me dat vaker gezien te hebben.-Bas schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:17:
[...]
Cainiao shipping... Wil je iets "snel" kies dan voor Aliexpress standard shipping
Toevallig net wat besteld, en warempel met Aliexpress standard shipping zie ik nu. Dus we gaan het ervaren
Toch wel handig die Europese "warehouses" zaterdagavond laat een airmouse bij AE besteld, vanochtend geleverd. 2 werkdagen + een zondag(vanuit Tsjechië)
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.