China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 49 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:01
26 November iets besteld wat sinds 7 december in Luik ligt.
Nu hetzelfde item besteld in een andere kleur, met 10 daagse levering.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 20:44
abc874 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:32:

Ik ben benieuwd.
Rond die tijd had iedereen problemen met langere levertijden. Had zelf ook 11 Nov iets besteld en afgelopen week pas binnen gekregen. Over het algemeen gaat het sneller, maar met corona + black friday + kerst, etc lijkt het gewoon op één stapel te zijn beland in Luik, welke ze af en toe als ze tijd over hebben wat vanaf pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercury42
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-10-2022
Mijn pakketje ligt al een paar dagen te verstoffen bij de douane in Amsterdam. Dat zal nog wel even duren voordat deze in de bus valt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fix_yzbBTKcGZQWZuGWrViwYnBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtGpIeL9yPpc55xU66jKIn4J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:43
Mercury42 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 06:22:
Mijn pakketje ligt al een paar dagen te verstoffen bij de douane in Amsterdam. Dat zal nog wel even duren voordat deze in de bus valt.

[Afbeelding]
Da's echt nog niks, die van mij ligt al ruim een maand bij de douane:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z972gEjY3aKmvJK-gp6o8QsvDAQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kwOMiq24KCGtXsbjO5hBjHZ6.png?f=user_large

Daarentegen had ik gisteren een ander pakketje (via Luik) al 10 dagen na bestellen in huis :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercury42
Ja ik had ook 1 pakketje via Luik en deze was ook al na 8 dagen binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53
Contact gehad met PostNL over mijn pakket..... Blijkt op een totaal ander adres geleverd te zijn. PostNL wil niet zeggen welke natuurlijk ivm privacy, maar het leek er totaal niet op meldde men.

Ben benieuwd hoe de afwikkeling gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:11

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Waah schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:05:
Contact gehad met PostNL over mijn pakket..... Blijkt op een totaal ander adres geleverd te zijn. [...]
Ben benieuwd hoe de afwikkeling gaat....
Was het product dat je besteld hebt misschien niet op voorraad
en heb jij toen geweigerd om de bestelling te cancellen met als reden dat de fout bij jouzelf ligt?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
aawe mwan schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:29:
[...]

Was het product dat je besteld hebt misschien niet op voorraad
en heb jij toen geweigerd om de bestelling te cancellen met als reden dat de fout bij jouzelf ligt?
Que? Hoe kom je tot die conclusie?

Gewoon besteld en betaald. Niets geannuleerd. Heb de tracking en alles gewoon nog staan.
Staat ook "delivered" met mijn adres/postcode. Maar die halen ze gewoon uit mijn profiel. Blijkbaar zit er een ander adressticker op het pakketje in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Waah schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:31:
[...]
Que? Hoe kom je tot die conclusie?
Ik ging er ook niet van uit, maar in dat geval is dit wel eens de "oplossing" die sommige Aliexpress verkopers kiezen, nog liever dan een order zelf cancellen; zelfs een valse T&T code plaatsen is beter tegenwoordig.

Je hebt nog niet verteld waar je wat besteld hebt.
De standaard aanpak bij Aliexpress is een dispute starten omdat je niets ontvangen hebt. De verzender moet dan een screenprintje maken waarop te zien is dat jouw pakket bezorgd is. Dat krijg jij niet te zien, maar wel iemand van het handelsplatform waar je op besteld hebt.

Die persoon kan dan besluiten dat er een fout gemaakt is (bijvoorbeeld: verkeerd adres doorgegeven door de koper, verkeerd adres in het Excel bestand overgetypt door de dropshipper, verkeerde T&T code op de website ingevoerd door de verkoper, heel veel fouten zijn mogelijk) en ze besluiten dan wie die fout moet betalen (jij of de verkoper). Heb het zelf helaas ook een paar keer meegemaakt vorig jaar.

Het kan ook zijn dat je claim automatisch afgewezen wordt door een robot en dan heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28

Metalfreak

Hoije woh!

Mijn pakketje dat als sinds 1 december in Luik lag, is inmiddels bij PostNL aangekomen! *O* Al een week geleden en het zou eerst maandag komen, toen dinsdag, toen woensdag en nu blijft er maar staan "Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt" en "Bezorgtijd nog niet bekend" -O-

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@aawe mwan Aah zo. Inderdaad AliExpress, en heb maar een claim aangemaakt na geen reactie. Ik gok gewoon verkeerde adres ingetikt. Geen ramp IMHO, foutje is menselijk. Als het maar opgelost word.

Tot noch toe nog nooit issues gehad met claims. Altijd gehonoreerd, ook als seller moeilijk deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Op oudejaarsdag besteld en binnen 12 dagen was mijn bestellingen geleverd. Eerst met de goedkoopste verzendmethode, maar waarschijnlijk is het in China in 1 pakket gebundeld en verzonden met Aliexpress standaard shipping.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, 2 zendingen met speedpak/orangeconnex verstuurd, die wat het laatste in NL was is binnen, van de ander nog geen spoor, zou het met de iets andere route te maken kunnen hebben? :S
2021-01-14 14:19 NL, NLAMSA, Successfully delivered
2021-01-14 12:48 NL, NLAMSA, Delivery was attempted
2021-01-14 12:38 NL, NLAMSA, Delivery was attempted
2021-01-13 20:17 NL, NLAMSA, Departed from Local Distribution Center
2021-01-13 13:55 NL, NLHAGI, Departed from Local Distribution Center
2021-01-13 12:28 Arrived at Destination Hub
2021-01-13 07:43 NL, NLHAGI, Arrived in country
2021-01-12 22:23 Departed from Transit Hub
2021-01-09 14:26 Arrived at Transit Hub
2021-01-09 07:16 CN, SHENZHEN, Departed from Origin Country
2021-01-05 16:09 CN, Shenzhen, Departed from Processing Facility
2021-01-04 20:00 CN, Shenzhen, Package Processed in Facility
2021-01-04 13:12 CN, Shenzhen, Arrived at Processing Facility
2021-01-04 08:13 CN, Departed from Regional Distribution Center
2021-01-04 04:09 CN, DONGGUAN, Arrived at Regional Distribution Center
2021-01-03 23:46 CN, ShenZhen, Departed from Local Facility
2021-01-03 23:36 CN, ShenZhen, Arrived at Local Facility
2021-01-03 19:58 CN, ShenZhen, Package Received (Customer Service Email: CS@orangeconnex.com)
2021-01-03 13:18 CN, ShenZhen, Shipment Data Received
2021-01-11 15:18 NL, YOUR SHIPMENT HAS ARRIVED AT THE POSTAL OPERATOR OF THE COUNTRY OF DESTINATION AND WILL BE DELIVERED IN THE COMING DAYS.
2021-01-09 05:56 NL, Departed from Destination Distribution Center
2021-01-09 02:18 NL, PARCEL IS HANDLED
2021-01-08 19:24 Import Customs Clearance Completed
2021-01-08 10:35 BE, Arrived at Destination Hub
2021-01-06 11:41 CN, Departed from Origin Country
2021-01-05 15:00 CN, Export Customs Declaration Completed
2021-01-04 09:08 CN, Departed from Regional Distribution Center
2021-01-04 04:09 CN, DONGGUAN, Arrived at Regional Distribution Center
2021-01-03 23:47 CN, ShenZhen, Departed from Local Facility
2021-01-03 23:37 CN, ShenZhen, Arrived at Local Facility
2021-01-03 19:58 CN, ShenZhen, Package Received (Customer Service Email: CS@orangeconnex.com)
2021-01-03 11:08 CN, ShenZhen, Shipment Data Received
edit: En binnen :) , wel apart dat PostNL die lange pakketcodes van speedpak niet herkend. PostNL verwacht iets a la 2letters9nummers2letters. Die staat wel op de bubbelenvelop, maar die heb ik nooit gekregen, alleen EE23nummersA0N.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 15-01-2021 17:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 10:25
Waah schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:51:
@aawe mwan Aah zo. Inderdaad AliExpress, en heb maar een claim aangemaakt na geen reactie. Ik gok gewoon verkeerde adres ingetikt. Geen ramp IMHO, foutje is menselijk. Als het maar opgelost word.

Tot noch toe nog nooit issues gehad met claims. Altijd gehonoreerd, ook als seller moeilijk deed.
Ik heb hetzelfde. Alleen ik heb nog geen contact gehad met PostNL omdat ik niet weet met wie het is verstuurd. Laatst kreeg ik iets via DHL geleverd uit China. M'n dispute is door Ali afgewezen omdat het pakket als afgeleverd staat. Wel vervelend want het zijn 2 Mi sticks voor €55... Ik zal PostNL ook eens contacten met het LZ nummer. In de postnl app kan ik iig ook niks vinden.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:28
Ik wil niet al te zwart denken, maar soms denk ik weleens dat verkopers willens en wetens de zaken anders voorstellen dan in werkelijkheid.

Nadat mijn bestelling "verzonden" is heb ik het trackingnummer ingetikt bij 17Track en wat bleek........
Exact op dezelfde dag dat er verstuurd is, bleek het pakket ook reeds afgeleverd te zijn in Nederland (met DHL).
Later zag ik dat ik een bericht gemist had waarin gevraagd werd de order te annuleren omdat het niet meer leverbaar was.
Omdat de Ali tracking nog op shipped stond, heb ik, als reactie op de vraag om te cancelen, gevraagd of de verzending correct is gegaan.

Tot mijn verbazing (en geluk) geeft hij aan dat het pakket retour is gestuurd en dat ik een refund per Paypal kan krijgen. (Gedraai om geen reputatieschade op te lopen.)
Met deze mededeling in een bijlage heb ik direct een dispute aangemaakt, want wachten kan alleen maar nadelig zijn als het pakket al op afgeleverd blijkt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Oké, officieel opgelicht na een deal op Pepper voor de Mi Stick (3 stuks besteld)

Op de verkooppagina allemaal 1 ster reviews dat men niks heeft gekregen. Dispute aangemaakt, aangegeven dat ik niets heb gekregen, screenshot van Twitter met antwoord van PostNL dat het op een ander adres staat.

Lijkt klaar als een klontje toch?

Package sent to a wrong address
Invalid
Platform has been checked the logistics information on website: https://t.17track.net/en#nums=LZxxxxxxxxxCN. The information shows this parcel has been delivered. Please contact to the post office to get the parcel. Or you can provide the missing parcel documents from post office.

PostNL maar ff contact opgenomen... Maar iemand tips hoe verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Ik denk dat dit handelen met dubbel uitgegeven trackingnummers blijkbaar goed uitpakt voor de verkopers.
Als koper moet je nu maar bewijzen dat het niet bij jou bezorgd is, terwijl PostNLgeen blaam treft.
Dat dit voorkomt zal ook te maken hebben met het belang van de goede "reputatie" op AliExpress, waardoor niet op tijd versturen, als verkoper de order annuleren enz. voorkomen wordt en er zelfs een kans is dat een dispute in het voordeel van de verkoper uitvalt.

[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 20-01-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercury42
Ik zou een pakketje krijgen met DHL parcel, ik kreeg netjes een mail van DHL parcel dat de bezorger op 16 januari mijn pakketje zou afleveren. Ik kon alles netjes volgen en toen kwam deze melding, Adresgegevens onjuist, het pakket gaat retour naar de verzender. Ik heb contact op genomen met DHL parcel, die koerier is volgens hun gps systeem niet eens bij mij in de straat geweest. Wel in de buurt. Nu kan ik fluiten naar mijn pakketje en gaat het terug naar China. DHL parcel kan niks meer voor mij betekenen, dus nu maar mijn geld terug vragen via AliExpress of de creditmaatschappij. Echt zo slecht van DHL parcel! Trouwens mijn andere pakketje met PostNL kwam netjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Mercury42 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:01:
Ik zou een pakketje krijgen met DHL parcel, ik kreeg netjes een mail van DHL parcel dat de bezorger op 16 januari mijn pakketje zou afleveren. Ik kon alles netjes volgen en toen kwam deze melding, Adresgegevens onjuist, het pakket gaat retour naar de verzender. Ik heb contact op genomen met DHL parcel, die koerier is volgens hun gps systeem niet eens bij mij in de straat geweest. Wel in de buurt. Nu kan ik fluiten naar mijn pakketje en gaat het terug naar China. DHL parcel kan niks meer voor mij betekenen, dus nu maar mijn geld terug vragen via AliExpress of de creditmaatschappij. Echt zo slecht van DHL parcel! Trouwens mijn andere pakketje met PostNL kwam netjes aan.
Via Ali eerst

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:01
abc874 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:32:

Ik ben benieuwd.
Niet helemaal binnen 10 dagen, maar de latere bestelling ligt sinds gisteren bij PostNL (na 2 dagen in Luik). Het andere pakketje ligt na 1,5 maand nogsteeds in Luik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

In vervolg hierop:
ehtweak in "China-shopping levertijdentopic"

Het heeft idd gewerkt. :Y
Diverse artikelen bij dezelfde webshop in één keer besteld. Vervolgens voor maar 1 artikel de 'AliExpress Standard Shipping' optie gekozen en voor de andere artikelen 'Cainiao Super Economy Global'.
Uiteindelijk werd alles via 'AE SS' verstuurd. En het duurde tussen de 10-18 dagen voordat alles binnen was.

Waarbij het laatst bestelde artikel, het eerste werd afgeleverd.(?) Of dat nou aan het gedoe in Luik ligt? Geen idee... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
Mercury42 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:01:
Heb hetzelfde meerdere keren ervaren via DHL, niet specifiek met bestellingen via Ali, maar ook via bijv. Amazon. Nu is de deur van mijn woning voor onbekenden moeilijk te vinden (ook al vaak genoeg gemeld bij DHL), maar ik begrijp echt niet waarom ze een pakketje dan niet gewoon op een pick up point afgeven. Zelfs als ik via de website een dag van tevoren aangeef dat ze het bij een pick up point moeten afgeven, komen ze soms alsnog langs en retouren ze mijn pakketje omdat "de adresgegevens onjuist zijn".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Waah schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:19:
Oké, officieel opgelicht na een deal op Pepper voor de Mi Stick (3 stuks besteld)

Op de verkooppagina allemaal 1 ster reviews dat men niks heeft gekregen. Dispute aangemaakt, aangegeven dat ik niets heb gekregen, screenshot van Twitter met antwoord van PostNL dat het op een ander adres staat.

Lijkt klaar als een klontje toch?

Package sent to a wrong address
Invalid
Platform has been checked the logistics information on website: https://t.17track.net/en#nums=LZxxxxxxxxxCN. The information shows this parcel has been delivered. Please contact to the post office to get the parcel. Or you can provide the missing parcel documents from post office.

PostNL maar ff contact opgenomen... Maar iemand tips hoe verder?
Ik heb hetzelfde alleen dan via AE. PostNL heb ik al gecontact en zij geven aan dat het pakketje ergens anders is bezorgd. De screenshots van dat gesprek heb ik geupload als bewijs naar AE. Dat was echter niet goed, ik moet officiele documenten van PostNL krijgen dat het niet bij mij is afgeleverd. Nu wacht ik weer op een antwoord van PostNL. Maar ik ben bang dat ik kan fluiten naar m'n geld.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
OneTimer schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:15:
[...]

Ik heb hetzelfde alleen dan via AE. PostNL heb ik al gecontact en zij geven aan dat het pakketje ergens anders is bezorgd. De screenshots van dat gesprek heb ik geupload als bewijs naar AE. Dat was echter niet goed, ik moet officiele documenten van PostNL krijgen dat het niet bij mij is afgeleverd. Nu wacht ik weer op een antwoord van PostNL. Maar ik ben bang dat ik kan fluiten naar m'n geld.
Ik kreeg ook geen officiële documenten. Enkel een Engelse verklaring via Twitter.

Sowieso kan volgens mij enkel de verkopende partij dat soort dingen opvragen normaal gesproken.

Al heb ik na het antwoord nog geen reactie van verkoper. Shop is verdwenen, dus hopelijk verloopt het en stort aliexpress het terug.

En anders doe ik het via de Creditcard maatschappij....

To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Waah schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Ik kreeg ook geen officiële documenten. Enkel een Engelse verklaring via Twitter.

Sowieso kan volgens mij enkel de verkopende partij dat soort dingen opvragen normaal gesproken. De eerste verklaring was in het Nederlands, dus heb nu een Engelse verklaring.

Al heb ik na het antwoord nog geen reactie van verkoper. Shop is verdwenen, dus hopelijk verloopt het en stort aliexpress het terug.

To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:56
ehtweak schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:37:
In vervolg hierop:
ehtweak in "China-shopping levertijdentopic"

Het heeft idd gewerkt. :Y
Diverse artikelen bij dezelfde webshop in één keer besteld. Vervolgens voor maar 1 artikel de 'AliExpress Standard Shipping' optie gekozen en voor de andere artikelen 'Cainiao Super Economy Global'.
Uiteindelijk werd alles via 'AE SS' verstuurd. En het duurde tussen de 10-18 dagen voordat alles binnen was.

Waarbij het laatst bestelde artikel, het eerste werd afgeleverd.(?) Of dat nou aan het gedoe in Luik ligt? Geen idee... :?
Het is niet nodig om bij 1 te kiezen voor AE SS. Ik heb al meerdere keren gehad dat verschillende Cainiao bestellingen samen werden gevoegd in 1 AE SS zending. Kwestie van geluk hebben denk ik dat alles binnen een x periode verstuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Waah schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Sowieso kan volgens mij enkel de verkopende partij dat soort dingen opvragen normaal gesproken.

To be continued
PostNL wil mij geen officieel document geven. Dat moet de zender aanvragen... Nu weer wachten op een oordeel van Aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
OneTimer schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:04:
[...]

PostNL wil mij geen officieel document geven. Dat moet de zender aanvragen... Nu weer wachten op een oordeel van Aliexpress.
Ik heb een Engels geschreven verklaring op Twitter dat het pakket op een ander adres is bezorgd. Dat wilde ze wel doen na uitleg van de situatie.

En nu is bij mij de reason - invalid veranderd in Reason-valid

Nu nog ff wachten op het sluiten van het dispute. Toch 60 euro... (3 sticks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Waah schreef op maandag 25 januari 2021 @ 00:42:
[...]

Ik heb een Engels geschreven verklaring op Twitter dat het pakket op een ander adres is bezorgd. Dat wilde ze wel doen na uitleg van de situatie.

En nu is bij mij de reason - invalid veranderd in Reason-valid

Nu nog ff wachten op het sluiten van het dispute. Toch 60 euro... (3 sticks)
Ali is klaar en heeft me geen gelijk gegeven, ik krijg geen geld terug. Ik kan nog een bezwaar indienen, maar als ik geen documenten krijg van PostNL heeft het geen zin. Ali werkt ook niet echt lekker mee... De shop waar het is gekocht is gesloten dus daar zal wel meer aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 14:54
Iets van 10-12 besteld? History begint pas op 12-e wanneer gereed voor verzending, maar lag dus meer dan week bij PostNL, vandaag op de mat.

19 Jan 2021
13:20
Uw pakket is afgeleverd aan de postale operator van het land van bestemming en wordt in de komende dagen bezorgd. BELGIUM POST - BPOST
19 Jan 2021
05:56
Vertrek naar het land van bestemming BELGIUM POST - BPOST
19 Jan 2021
02:21
Pakket wordt behandeld BELGIUM POST - BPOST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Metalfreak schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:50:
Mijn pakketje dat als sinds 1 december in Luik lag, is inmiddels bij PostNL aangekomen! *O* Al een week geleden en het zou eerst maandag komen, toen dinsdag, toen woensdag en nu blijft er maar staan "Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt" en "Bezorgtijd nog niet bekend" -O-
En dit pakketje is nog steeds niet bezorgd. De status in de PostNL app is nog onveranderd. Contact opgenomen met PostNL: ja, we zien inderdaad dat daar iets fout is gegaan, maar we kunnen hier alleen iets aan doen als de verzender een onderzoek laat instellen. Ik heb het nu al een keer of 4 gevraagd aan de verzender, maar het enige dat hij zegt is "please ask your local post office" ondanks dat ik al 4x heb gezegd dat dat bij ons zo niet werkt. Koperbescherming wordt steeds verlengd vanuit hun kant, dus kan nog geen dispute starten.

Maar PostNL vind ik ook niet vrijuit hierin gaan. Ze geven zelf aan dat ze kunnen zien dat er iets fout is gegaan, al geven ze mij de status niet, maar dan kun je toch niet alleen maar als antwoord "jammer dan" geven? Dat moet ik op het werk niet flikken. Als ik zie dat er iets fout is, of ik dat nu heb gedaan of een collega of een klant, dan zorg je ervoor dat het opgelost gaat worden. Of ben ik zo raar?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56
Ik heb bij Ali wat sensoren besteld. Helaas is dit door de webshop als 1 zending verstuurt en ligt het bij de douane. Het was netjes binnen10 dagen in Nederland.
Ik heb direct digitaal de factuur en de kosten aangegeven. Jullie ervaring hoe lang het duurt voor dat PostNL aangifte doet en de douane reageert.. er staat gemiddeld 3 dagen. Die zijn inmiddels lang en breed verlopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Tito129 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:47:
Ik heb bij Ali wat sensoren besteld. Helaas is dit door de webshop als 1 zending verstuurt en ligt het bij de douane. Het was netjes binnen10 dagen in Nederland.
Ik heb direct digitaal de factuur en de kosten aangegeven. Jullie ervaring hoe lang het duurt voor dat PostNL aangifte doet en de douane reageert.. er staat gemiddeld 3 dagen. Die zijn inmiddels lang en breed verlopen..
Meestal gaat dat wel snel. Met het weekend tussendoor zal het misschien iets langer duren, maar volgende week kan je het pakketje wel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjce
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 10:48
(jarig!)
Hi allemaal,

ik heb weet wat dingen besteld op Ali Express alleen het viel me nu op dat ik zowel 3SALX als LT... trackingnummers krijg.

Voor beide bestellingen is voor Ali Express Standard Shipping gekozen.

Heeft iemand een idee wat het verschil is?
Als ik de tracking informatie mag geloven lijkt het erop dat de LT zendingen sneller gaan dan de 3SALX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

rjce schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:18:
ik heb weet wat dingen besteld op Ali Express alleen het viel me nu op dat ik zowel 3SALX als LT... trackingnummers krijg.

Voor beide bestellingen is voor Ali Express Standard Shipping gekozen.
3SALX pakketjes gaan naar Duitsland en worden door DHL bezorgd,
LT pakketjes gaan naar Luik en worden door PostNL bezorgd,
zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Twee orders besteld op het zelfde moment:

#1: 3S tracking welke via A'dam is gegaan en met DHL is bezorgd (binnen 2 weken bezorgd)
#2: LT tracking welke via Luik is gegaan en met PostNL is bezorgd ( ruim 3 weken)

Mijn ervaring de afgelopen maanden is dat 3SA pakketjes veel sneller bezorgd worden omdat het via A'dam en DHL gaat.
Geen gedoe met LIFO en langzame handover vanuit Luik naar PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjce
(jarig!)
Thanks voor beide antwoorden, hij ligt nu inderdaad in Amsterdam!
Alleen de overige 2 die via Luik zijn gegaan zijn al wel binnen :)

Wat een rare wereld leven we in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

En volgens mij is er weer ergens een pakketje van mij verdwenen.....

Liege-Linehaul Arrival

2020-11-20 18:13:00

SHENZHEN-Hand over to airline:Hand over to airline

2020-11-20 17:48:00

Outbound in sorting center

2020-11-16 21:54:02

Received by line-haul

2020-11-10 09:30:06

Inbound in sorting center

2020-11-07 14:21:42

Accepted by carrier

2020-11-07 13:51:42

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:32
CPM schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:44:
En volgens mij is er weer ergens een pakketje van mij verdwenen.....

Liege-Linehaul Arrival

2020-11-20 18:13:00

SHENZHEN-Hand over to airline:Hand over to airline

2020-11-20 17:48:00

Outbound in sorting center

2020-11-16 21:54:02

Received by line-haul

2020-11-10 09:30:06

Inbound in sorting center

2020-11-07 14:21:42

Accepted by carrier

2020-11-07 13:51:42
Ik had er eentje van 4 december en is pas eergisteren aangekomen. Het kan lang duren. En ook geen update.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vandaag voor het eerst een order die gesloten is door AE zelf omdat deze niet verstuurd is binnen de termijn van 7 dagen.
Ben benieuwd hoe ze de refund gaan doen van een iDeal betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het lijkt wel alsof AE het zekere voor het onzekere neemt.
Viel me vandaag voor het eerst op, een enorm lange termijn voordat de maximale verzenddatum is verstreken:

Will be shipped within: 43 days 21 hours 31 minutes
(vandaag besteld met AE SS)

Normaliter, voor zover ik me kan herinneren, stond daar de laatste maanden iedere keer een termijn van 1 a 2 weken. Zeer zeker geen 6 weken.
En als het dan uiteindelijk verstuurd is, dan komt er weer een nieuwe termijn te staan, waarin het afgeleverd zou moeten worden...

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 01-02-2021 23:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 21:00
ehtweak schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:23:
Viel me vandaag voor het eerst op, een enorm lange termijn voordat de maximale verzenddatum is verstreken:

Normaliter, voor zover ik me kan herinneren, stond daar de laatste maanden iedere keer een termijn van 1 a 2 weken. Zeer zeker geen 6 weken.
En als het dan uiteindelijk verstuurd is, dan komt er weer een nieuwe termijn te staan, waarin het afgeleverd zou moeten worden...
Zal te maken hebben met het aankomende Chinese nieuwjaar, waar de helft van China op reis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Valt nog mee hoor. Ik heb hier regelmatig 70+ dagen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het Chinese Nieuwjaar is deze maand.

Zelf staan er hier nog een aantal pakketjes, zes stuks, die zijn blijven steken in Aliexpress Schiedam vanaf oktober 2020.

[ Voor 63% gewijzigd door Simbob op 02-02-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Cyberpope schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:12:
[...]

Valt nog mee hoor. Ik heb hier regelmatig 70+ dagen.
Ja, wel, als het al shipped is.
Vanochtend is de status veranderd naar 'The seller has shipped your order ' En nu is de levertermijn opnieuw aangepast:
'Awaiting delivery Your order will be closed in: 74 days 22 hours 17 minutes '

Da's wat anders dan 'Will be shipped...' ;)
Maar goed; de oorspronkelijke 43 dagen voordat het verstuurd zou worden is al met 42 dagen ingekort. Heb ik ff mazzel. :+

Die Chinese slimmeriken hebben het ook verstuurd via de langzame zijderoute zo te zien. Want ik kreeg een tracking # TYZRxxxxxxxxxxxxYQ En dat is CAINIAO en geen AE SS. :-( Terwijl ik extra betaald heb voor AE SS verzendkosten.

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 02-02-2021 09:56 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Die periode is altijd al langer rond de vakanties.
En verrassing: de seller kan dit in de order nog aanpassen nadat je besteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:39
Ik ontvang de pakketjes nog steeds binnen redelijk termijn. 3-4 weken voor alles wat ik bestel. Maar nu heb ik toch iets anders.....

Iemand toevallig net als ik het verkeerde pakketje ontvangen? Ik heb en Wifi temp + vochtmeter ontvangen maar zit te wachten op beschermhoesjes Airpods voor mijn dames.

Hoe om te gaan met verkeerd ontvangen items? Ik heb al contact gezocht met de store, maar het lijkt erop dat het ordernummer niet bij het trackingnummer hoort. Ik ben nu bang dat er ergens anders (postnl) een fout is gemaakt en mijn pakketje bij iemand anders binnen komt.

[ Voor 13% gewijzigd door Theone098 op 02-02-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Er staat toch een geadresseerde op de verpakking? Lijkt mij niet dat de post alles in andere verpakkingen gaat stoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
LordSinclair schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:32:
Er staat toch een geadresseerde op de verpakking? Lijkt mij niet dat de post alles in andere verpakkingen gaat stoppen..
Ja, dat is mijn naam en adres. Alleen klopt er van alles niet. Er zit een Wifi temp + vopchtigheidsmeter in, er staat op het etiket dat er een nightlight in zit met quantity 2 (het is er maar 1). Total is 8 stuks (klopt met mijn bestelling), gewicht en prijs is hetzelfde als bij 1 artikel. En het order.nr. is niet mijn ordernummer. 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
grun93 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 08:46:
[...]

Met land van bestemming wordt vermoedelijk Luik bedoeld. Vooralsnog geen reden om je zorgen te maken.
Inmiddels bijna een maand later en ligt daar nog steeds. Vanaf 06-02 mag ik een dispute aanmaken, wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
klepje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:35:
[...]
En het pakketje wat ik op 24 nov heb besteld staat al een aantal dagen in de PostNL app als "Morgen", maar het "Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt", dus dat zal nog wel een aantal dagen duren.
Is dat pakketje nog aangekomen? Ik heb zelf ook een pakketje dat na de Liege Linehaul naar PostNL zou zijn gegaan maar na een paar dagen afleverdatum “Morgen” gehad te hebben nu op “Onbekend” staat en inderdaad "Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt" als status heeft.

Meestal gaat het na Luik en aanmelding bij PostNL heel vlot is mijn ervaring.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
mark_vb schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:05:
[...]

Is dat pakketje nog aangekomen? Ik heb zelf ook een pakketje dat na de Liege Linehaul naar PostNL zou zijn gegaan maar na een paar dagen afleverdatum “Morgen” gehad te hebben nu op “Onbekend” staat en inderdaad "Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt" als status heeft.

Mijn ervaring is daar nogal wisselend in, soms een paar dagen, soms duurt het een paar weken. Nu lijkt dat laatste weer het geval te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klepje
mark_vb schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:05:
[...]

Yes, heb het uiteindelijk een week daarna ongeveer ontvangen.

Heb gisteren ook weer één pakketje ontvangen (via Luik) en heeft er maar 12 dagen over gedaan voordat ik het in huis had, met de gewone gratis verzending \o/

Ik heb ook nog een ander pakketje welke vanuit China, via Polen met TNT naar Nederland komt? Wist niet eens dat TNT nog bestond :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:56
Vandaag een bestelling ontvangen van 7! verschillende shops (oorspronkelijk via Cainiao) die herverpakt verzonden is met AliExpress standard shipping.
Het was net of de kerstman langs kwam :+

Alles was besteld op 11-1 of kort daarna.

[ Voor 10% gewijzigd door Jimster op 04-02-2021 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-09 20:11
Vreemd.
Iets besteld 3 weken geleden.
Verzonden via AliExpress shipping. Tracking updates zijn in die tijd van China naar Luik gegaan.
Nu aan het kijken of het pakje Luik eens heeft verlaten en nu staat de tracking op verzending geannuleerd -O-
Is geen namaak of zitten batterijen in dus benieuwd wat er gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Ashundi schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:14:
... besteld 3 weken geleden.
.... Tracking .... van China naar Luik...
.... staat de tracking op verzending geannuleerd .....
Precies hetzelfde gehad.
Ik heb meteen een dispute aangemaakt met een screenshot van de canceling en snel daarna werd het bedrag teruggestort.
Kort daarna las ik de opmerking dat er in dat geval eventueel meerdere Cainiao pakjes bij elkaar gestopt worden. Maar dat bleek bij mij toch niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 11:38
Ik heb twee weken geleden onder andere een paar grotere/zwaardere/duurdere bestellingen gedaan. AliExpress standard shipping. Het viel me op dat deze geen LT…NL tracking nummer hebben maar een CH…NL nummer. Één van deze pakketten ligt nu alweer bijna twee weken in Luik, de andere is nog niet zover.

Weet iemand wat in de praktijk het verschil is tussen LT en CH pakketten? Heeft het misschien met massa, volume, lengte of waarde te maken?

edit: Heb inmiddels gevonden dat een L… nummer briefpost is en een C… nummer pakketpost van meer dan twee kilogram.
Ik ben nog steeds benieuwd of dat in de praktijk ook een verschil in behandeling betekent.

[ Voor 30% gewijzigd door straat op 08-02-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 18:36
Baddie09 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:21:
Ik heb begin november op Gearbest twee artikelen besteld. De verwachte verzenddatum was acceptabel (een week later) dus besteedde ik er niet veel aandacht aan.
Nu wordt al meer dan 2 maanden de verwachte verzenddatum elke week met een week naar achteren geschoven op de product pagina zelf.
Het aparte is dat beide producten (een Yeelight lamp en een magneet) niet echt iets met elkaar te maken hebben maar wel allebei continue vertraagd worden.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met Gearbest op het moment?
Het begint steeds raarder te worden op de stie van Gearbest. Twee weken geleden contact gehad met de klantenservice omdat mijn spullen maar niet worden verzonden, maar ze verzekerde mij dat ze echt binnen een paar dagen verzonden zouden worden. Inmiddels is de verwachte levertijd verzet naar maart.

Na een beetje rondstruinen op de website zie ik dat alle producten latere verwachte verzenddata hebben. Zijn er hier mensen op het forum die iets besteld hebben bij GB dat wel recent verzonden is? Ik hoop niet dat ze in financiele problemen zijn gekomen en ze nu zoveel mogelijk verkopen zonder te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
Chinees nieuw jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 18:36
Dat zou kunnen, maar meestal wordt dat expliciet er bij gezet.

Ik heb inmiddels mijn bestelling maar geannuleerd aangezien ik al 3 maanden op verzenden wacht. Heb inmiddels mijn geld al terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabachata
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-07 08:00
JBS schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:46:
Beetje vergelijkbaar als hierboven: Een bestelling gedaan en gekozen voor de bij de verkoper standaard verzendwijze AliExpress Standard Shipping. Wordt ie verzonden, blijkt ie Cainiao Super Economy te gebruiken. Tracking begint met UG. Zeer veel verkopen en reviews, dus vind dit maar een rare streek. Op berichten reageert ie niet en een dispute kan pas geopend worden 10 dagen na verzending.

Iemand anders dit wel eens meegemaakt? Nu heb ik niet echt haast natuurlijk, maar vind dit meer een principe kwestie.
Dit gebeurt mij ook steeds vaker. Verkopers verzenden steeds vaker met andere Shipment optie, sommige zelfs als ik bij betaling al AliExpress Standard Shipment heb geselecteerd en daar extra voor heb betaald ☹️ Na betaling kan ik in het order overzicht ook niet meer zien welke vervoerder ik heb geselecteerd tijdens bestelling, wat ik nog veel fouter vind. Kan zijn dat ik niet goed zoek/kijk, maar heb toch echt meerdere keren uitgebreid gezocht en geklikt in Orders overzicht, Details, Mail bevestiging Bestelling, Betaling, Verzending etcetera. Ik kan het nergens zwart op wit terugvinden. Iemand enig idee of geselecteerde Shipment optie na bestelling nog ergens zichtbaar is?

Wat betreft UG_____BE, iemand enig idee welke verzendservice dat is? Die gaat enorm rap, met volledige track&trace, terwijl ik tijdens bestelling gratis Cainao Economy nog-iets had geselecteerd. Ben dus wel heel benieuwd welke dat zou kunnen zijn.

Pakketjes besteld en verzonden met Cainao Economy nog-iets NL____ track&trace code zijn trouwens ook goed te volgen en binnen twee weken na verzending door verkoper in Luik/Liege. Hoe lang het dan nog gaat duren van Luik naar brievenbus dat is nog afwachten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Als koper kun je natuurlijk geen onderzoek laten uitvoeren als iets verzonden is via AliExpress Standard Shipping? Ik heb dus een pakket dat is kwijtgeraakt door PostNL (status blijft al weken op "Sorry, bezorgmoment gemist" hangen) en de verkoper verwijst me keer op keer weer zelf naar PostNL, maar daar kan ik niets als koper. En de koper verlengt de verzendperiode steeds, dus een dispute aanmaken is nog niet mogelijk. Pakketje is al vanaf 11-11 onderweg, bevat een dockingstation, dus het zou wel heel erg prettig zijn om dat eindelijk eens te kunnen gebruiken met het thuiswerken...

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 11:38
dabachata schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:27:
[...]
Wat betreft UG_____BE, iemand enig idee welke verzendservice dat is? Die gaat enorm rap, met volledige track&trace, terwijl ik tijdens bestelling gratis Cainao Economy nog-iets had geselecteerd. Ben dus wel heel benieuwd welke dat zou kunnen zijn.
Ik ben deze zelf nog maar 1 keer tegen gekomen, maar duurt enorm lang. 19 januari was de laatste tracking update en dat is nog in China. Geen idee wat er aan de hand is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:21
UG = brievenpost onderhevig aan douanecontrole

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 11:48
dabachata schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:27:
[...]

4PX

Meestal komen die er binnen 10 à 20 dagen door (Shenzhen -> Luik route).

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabachata
Ik heb nu ook een pakketje op de trein waarschijnlijk :D

UJ____CN

2021-02-07 13:59
Leaving [Chongqing Tuanjiecun Central Station, China] Processing Center

http://www.xinhuanet.com/...0-03/27/c_138923366_3.htm

http://cnrail.geogv.org/enus/station/29130223

[ Voor 26% gewijzigd door dabachata op 12-02-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:32
Onlangs een Aliexpress Standard bestelling die in 10 dagen was bezorgd. Kies als het kan over het algemeen wel voor Aliexpress Standard, daarvan is de bezorgtermijn i.i.g. redelijk (LTxxxxxxxxxNL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabachata
xyanide schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:07:
Onlangs een Aliexpress Standard bestelling die in 10 dagen was bezorgd. Kies als het kan over het algemeen wel voor Aliexpress Standard, daarvan is de bezorgtermijn i.i.g. redelijk (LTxxxxxxxxxNL).
Als je rond eenzelfde datum meerdere bestellingen plaatst met Cainao (Super Economy Global) als verzendoptie worden ze vaak samen als Consolidated Shipment in 1 zak geplaatst en dan worden ze vervolgens samen sneller naar NL verzonden, vaak als AliExpress Standard LT____NL zending. (26-1 Inbound Sorting Center, 7-2 in Luik)

Ik heb echter ook een paar items besteld met Cainao Super Economy Global (NL______) als verzendoptie die niet als Consolidated Shipment zijn opgewaardeerd maar die lijken ongeveer net zo snel in Luik te zijn: 23-1 Inbound Sorting Center, 3-2 in Luik. De verkoper van dit item was 3 dagen sneller met initiele verzending van bestelde item dus deze is niet in Consolidated Shipment terecht gekomen maar dus eigenlijk gerekend vanaf verzenddatum van verkoper net zo snel in Luik ... Dit is in mijn geval voor 2 zendingen het geval

Een bestelling besteld met AliExpress Standard Shipping als verzendoptie met €1,40 extra kosten is verzonden met China Post (UJ____CN) en lijkt nu met de trein onderweg vanuit Chongqing City. Betalen voor AliExpress Standard Shipping is dus geen garantie dat daarmee ook verzonden wordt helaas :(

Al met al kies ik voor zendingen onder de €5 eigenlijk altijd Cainao Super Economy Global, soms Cainao Super Economy,Special Goods en heel af en toe Cainao Super Economy. Soms probeer ik een andere verzendoptie. Met Cainao lijkt het het vaakst aan te komen, vrij betrouwbaar en snel ten opzichte van andere gratis of goedkope verzendopties. Van Luik naar brievenbus dat lijkt de grootste onzekere factor de laatste tijd. Hoe snel dat gaat en of het ook echt aan komt dat varieert nogal..

Voor zendingen >€5 waar ik veel waarde aan hecht/die ik echt wil ontvangen binnen afzienbare tijd zonder eventueel weken wachten en eventueel Dispute kies ik voor AliExpress Standard Shipping, wetende dat de verkoper dan soms nog steeds met een andere verzendoptie kan verzenden helaas :( Zeurt de verkoper voor verzending over 'Extra Kosten Verzending Corona' dan blijkt het vaak beter om de bestelling te annuleren en bij een ander verkoper opnieuw de bestelling te plaatsen ... Zo niet dan krijg je een hoop gezeur en wordt het in de helft van de gevallen met een of andere vage verzendoptie verzonden. In de andere helft van de gevallen bind de verkoper in en verzend alsnog met de door mij gekozen verzendoptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Ik heb bij Farsports een setje wielen voor mijn fiets besteld. Ik heb een tracking code ontvangen die ik kan invoeren op http://www.wxy-express.co...ackingResult.html?l=en-us.

Laatste status is:
2021-02-08 02:18:00 undefined Flight has departed

Iemand enig idee hoe ik deze zending in Europa kan volgen zodat ik een idee heb wanneer het bij mij thuis aangeboden wordt?

Op Alibaba staat voor de tracking code (die ik dus bij wxy kan invoeren) de toevoeging DPD - xxxxx
Maar als ik op die code zoek (die dus gelijk is aan de code bij wxy), dan geeft de site van dpd aan: "Het pakketnummer dat u hebt ingevoerd is onjuist. Controleer uw invoer."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:32
Spurlie schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:33:
Ik heb bij Farsports een setje wielen voor mijn fiets besteld
setje wielen gaan vermoedelijk per trein en dat duurt wat langer aangezien die trein een aantal overslag punten heeft tussen China en Duitsland/België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Spurlie schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:33:
...Iemand enig idee hoe ik deze zending in Europa kan volgen ....
De reis naar Europa gaat waarschijnlijk via een andere verzender dan in Europa.
Bij DPD zal de zending waarschijnlijk pas zichtbaar zijn als het pakket ontvangen en gescand is. Ook is er een kans dat het trackingnummer anders zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
En krijg je dan op de site van wxy ook een nieuwe track code te zien of moet je deze bij de verkoper opvragen?

Overigens vind ik het wel apart dat in de tracking info over een vlucht wordt gesproken indien het per trein zou worden verstuurd. Is dat wel vaker het geval?

[ Voor 42% gewijzigd door Spurlie op 12-02-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 07-09 19:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vorige week vrijdag besteld, nu van 2 pakketen al een mail dat ze in land van bestemming zijn. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze daadwerkelijk binnen zijn.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Spurlie schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:41:
En krijg je dan op de site van wxy ook een nieuwe track code te zien ......
..... een vlucht ... per trein ... Is dat wel vaker het geval?
Meestal wordt het nieuwe trackingnummer gekoppeld aan het oude en zou je met een algemene trackingsite als 17track of ook WXY of DPD eea kunnen blijven volgen.
mbt vlucht vs trein, is de vraag hoe nauwkeurig de scan is en de vertaling vanuit Chinees.
Over het algemeen zal je met de trein vaker een tracking update zien als dit bij elke grensovergang gebeurd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Interessant artikel over de Chinese zijderoute over het spoor:

https://orf.at/stories/3197149/

Sinds dat de prijzen voor containervervoer per schip en krappe vliegtuigruimte flink gestegen zijn, is het aantal treinen tussen China en Europa fors toegenomen.
Dikke kans dat er steeds meer AE pakketjes via deze route hierheen komen.

Afbeeldingslocatie: https://assets.orf.at/mims/2021/05/57/crops/w=1280,q=60,r=1.5/827994_bigpicture_288757_logistik_china_europa_seidenstrasse_zug_m_o.png

Problemen zijn o.a. nog wel de capaciteitsverschillen:
Nicht mithalten kann die Bahn beim Transportvolumen. Ein Zug schafft je nach Gewicht eine Kapazität von bis zu 82 20-Fuß-Containern (TEU), so Breinbauer. Containerschiffe haben inzwischen ein Fassungsvolumen von mehr als 23.000 TEU – so viel, wie in fast 300 Güterzüge passt.

Afbeeldingslocatie: https://assets.orf.at/mims/2021/03/12/crops/w=1280,q=60,r=1.5/812349_bigpicture_283212_logistik_china_europa_seidenstrasse_zug_body_oe_p.jpg

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 13:20
Iemand enig idee hoe je via de chat een live agent te pakken kan krijgen? Ik blijf maar de standaard onzin vragen krijgen.. ik wacht al 2 maanden op een refund maar de status( na dispute) staat nog steeds op verwerken. Het mag nu wel eens klaar zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
wrstylo schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:14:
Iemand enig idee hoe je via de chat een live agent te pakken kan krijgen? Ik blijf maar de standaard onzin vragen krijgen.. ik wacht al 2 maanden op een refund maar de status( na dispute) staat nog steeds op verwerken. Het mag nu wel eens klaar zijn..
zal algemeen al lastig zijn en nu tijdens Chinees nieuwjaar blijkbaar onmogelijk. Na 26 februari nog eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
elinx schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:34:
[...]
Over het algemeen zal je met de trein vaker een tracking update zien als dit bij elke grensovergang gebeurd.
of je krijgt zoals ik lange tijd geen enkele update. Chinese leverancier kon mij af en toe een update geven maar algemeen was elke grensovergang / verlading een ruime week geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weer een nieuwe trackingcode van AE; die kende ik nog niet/nog nooit gezien:

TYZRBxxxxxxxxxxYQ

Weet iemand welke route die volgt?
Want 17track herkent deze code helemaal niet.

En 'Data Provided by CAINIAO ' kom ik ook niet verder mee. :N Behalve dan "Export clearance success"

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
elinx schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:34:
[...]
Meestal wordt het nieuwe trackingnummer gekoppeld aan het oude en zou je met een algemene trackingsite als 17track of ook WXY of DPD eea kunnen blijven volgen.
mbt vlucht vs trein, is de vraag hoe nauwkeurig de scan is en de vertaling vanuit Chinees.
Status is nu:

2021-02-10 21:29:00 OTHER Customs cleared. Awaiting pick up
2021-02-10 10:00:00 CLEARANCE Customs Clearance in progress
2021-02-09 17:17:00 LANDING Flight has arrived
2021-02-08 02:18:00 TAKE_OFF Flight has departed
2021-02-04 20:19:00 OTHER Shipment departed from warehouse
2021-02-02 15:52:53 TAKE_DELIVERY Item accepted.
2021-02-01 16:55:23 / Item information received.

Wat moet ik hier nu dan van denken? 10 februari aangekomen in Europa of iets anders? Geen idee hoe ik het pakket nu kan volgen indien het aangekomen is in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:44
Vandaag een pakket dat op AliExpress nog niet op verzonden staat, maar met Cycloon bezorgd is... That's a first. Tracking nummer was YTxxxxxxxxxxxxxxxx waarbij x een getal.

[ Voor 21% gewijzigd door I_IBlackI_I op 16-02-2021 11:36 . Reden: Tracking formaat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Spurlie schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:08:
[...]

Status is nu:

2021-02-10 21:29:00 OTHER Customs cleared. Awaiting pick up
.....
Wat moet ik hier nu dan van denken? ...
Er valt verder niks te volgen.
Pas als het pakket wordt opgehaald wordt er weer een scan uitgevoerd.
Hoelang dat duurt is niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Nou de bestelling is zojuist geleverd Haha,dus toch nog snel gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroonkurk
Na meer dan een week stilstand op het vliegveld in China is er eindelijk weer beweging. De pakjes zijn nu in Luik gearriveerd.

Gisteren heeft de pakketbezorger van Postnl mijn, eerder verstuurde, pakje in de verkeerde straat afgeleverd (in de brievenbus daar gepropt). Gelukkig een eerlijke "buurman" die in de regen alsnog het pakje bij mij kwam brengen .

Ik zag in de app van Postnl dat het was afgeleverd in de brievenbus, maar die van mij was leeg. Ik snapte het al niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 07-09 19:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

5 februari 5 dingen besteld op Ali. 1 gister binnen en de ander vandaag, en volgens Ali zelf zijn de andere 3 ook al in het land. Lang geleden dat ik zo snel iets binnen heb gekregen.

---RAWE CEEK!!!---

• rjce
(jarig!)
NoFearCreations schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:24:
5 februari 5 dingen besteld op Ali. 1 gister binnen en de ander vandaag, en volgens Ali zelf zijn de andere 3 ook al in het land. Lang geleden dat ik zo snel iets binnen heb gekregen.
ik heb op 5 februari ook wat besteld, moet nog verzonden worden ivm Chinees Nieuwjaar volgens de verkoper :( hopelijk wordt het vandaag of morgen verzonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 11:48
https://www.todayinliege....ntrepot-de-liege-airport/

Filmpje van een recente protestactie tegen Alibaba en de verdere uitbreiding van Liège Airport. Op de beelden is het toekomstige distributiecentrum van Cainiao te zien.

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
tweaker onder mij heeft gelijk, moet nog een keer boven water komen

[ Voor 90% gewijzigd door Jarwo op 19-02-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
wou nog wel even zeggen dat het 75-25 is. Ik koop online bij lokale webshops waar ik voor porto betaal. DHL probeer ik te vermijden, fietskoeriers zijn OK. Met wat ik voor postnl en voor brievenbuspakjes voor kennisen in het buitenland reken ik dat de kosten gelijkgetrokken worden.

toevoeging 24/2: een paar van mijn bestellingen staan als bezorgd, en ik heb al twee keer de melding gekregen van Alie om een ontvangst door te geven. Deze bestellingen heb ik dus niet ontvangen en de teller blijft op 64 dagen staan en gaat niet automatisch naar vier. Er is dus meer aan de hand. En ik ben het met kroonkurk als laatste reactie eens, er stond vorige week in de app bestelling door postnl ontvangen, bezorging vandaag... zonder tijdstip. Ik ben er gewoon op aangewezen om online te bestellen er is bijna geen enkele winkel geopend.

[ Voor 225% gewijzigd door Jarwo op 24-02-2021 04:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 22:10
Jarwo schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:49:
ik heb het vermoeden dat PostNL er een potje van maakt. Er staan allemaal bestellingen gemarkeerd als afgeleverd terwijl ik niets heb ontvangen. Bepaalde pakjes worden nu kennelijk ook door de reguliere postbode afgegeven en wanneer die komt, geen idee, dat wordt niet aangekondigd. Er ligt ook geen afhaalbericht in de brievenbus. Pakketten worden bij de deur neergelegd. Bestellingen die worden beloofd voor morgen komen zomaar ineens drie dagen later, pakketten die staan aangegeven als nog niet ontvangen of bezorgdatum onbekend kunnen zomaar ineens bezorgd worden. Als dat zo doorgaat durf ik niks duurs meer te bestellen. Op het moment lijken een aantal bestellingen bij elkaar 25EUR foetsie.
Waarschijnlijk heb je gewoon een matige bezorger. Melden bij PostNL als het de spuigaten uitloopt.

Ik heb in totaal 444 bestellingen gedaan bij AliExpress, minder dan 5 zijn nooit aangekomen. Soms duurt het lang, soms ramt de bezorger het door de brievenbus etc etc. En tja, PostNL krijgt weinig geld voor die pakketten, postbezorger wordt opgezadeld met groot spul wat niet door de brievenbus past en de pakketpunten weten niet waar ze al die rommel kwijt moeten. Geduld is het codewoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Fettel schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:20:
https://www.todayinliege....ntrepot-de-liege-airport/
Filmpje van een recente protestactie tegen Alibaba en de verdere uitbreiding van Liège Airport. Op de beelden is het toekomstige distributiecentrum van Cainiao te zien.
Ik vind het vooral naar voor de mensen die daar omheen wonen. Eerst woonden ze lekker landelijk in de buurt van een militair vliegveldje waar nooit wat gebeurde. Een paar jaar later is het een drukte van belang geworden en Alibaba beweert dat ze straks duizenden vrachtwagens per dag extra kunnen laten rijden.

Overigens weegt een luchtvrachtzending op Luik gemiddeld rond de 1000 kilogram, dus onze vuilniszakjes van Aliexpress wegen nu nog amper mee in de daadwerkelijke belasting van de omgeving. Maar dat neemt niet weg wat ik hierboven schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Vandaag zijn er door de Postnl pakketbezorger slechts 2 van de 3 pakketjes afgeleverd. Toch stonden ze alle 3 in de app om vandaag te worden afgeleverd. Die niet afgeleverde ligt nog ergens in het sorteercentrum.
De 3 pakketjes zijn tegelijk in Luik aangekomen. Het nog niet ontvangen pakketje is een dag eerder dan de andere 2 pakketjes door Postnl in ontvangst genomen. Volstrekte willekeur of en welke pakketjes ze gaan bezorgen volgens mij.
We wachten morgen wel weer af. Zo hebben we voor de avondklok ook nog een Postnl-bezorgtijdklok.
Het zijn vreemde tijden tegenwoordig.

Toevoeging:
Het lijkt er op dat vandaag de postbode het andere pakketje door de brievenbus gaat proppen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kroonkurk op 20-02-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Ik zie sinds kort ( of sinds lang, dunno heb al 2 maanden niet gekeken op de Ali app tot gisteren :P ) '' 10 day delivery'' staan bij veel dingen en dan Aliexpress Standard Shipping dus zou uit China komen en niet Spain of Poland of France.

Lijkt me wel straf dat ze dat nu op 10 dagen kunnen beloven, of het werkt weet ik niet want heb niets nodig atm maar het lijkt me toch maar optimistisch voor Aliexpress Standard Shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Er staan ook artikelen op Aliexpress met "delivery within 24 hours" maar dat lukt nog niet eens altijd bij onze binnenlandse pakketjes dus dat neem ik met een korreltje zout.

Sinds de pakketjes niet meer voornamelijk met goedkope restcapaciteit kunnen meevliegen, zijn we steeds vaker voor onze Chinapakketjes het gewone commerciële tarief gaan betalen en dan is het ook niet raar dat die pakketjes ook gewoon binnen een dag of 10 afgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 16:15
heeft er iemand al ervaring met het gratis retour service van aliexpress? ik twijfel nu welke reden ik moet kiezen na het openen van de dispute.

Edit: inmiddels gevonden. je maakt dispute aan. return goods. local return. en dan kan je gegeven moment een track-trace van dhl printen.

[ Voor 32% gewijzigd door SolarOrbiter op 05-03-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik blijf het bizar vinden dat de levertijden (de snelheid waarmee de verzender shipt niet meegerekend) zo verschillen. Ik krijg vandaag of morgen 1 van de laatst betaalde/verzonden dingen binnen. Die is Luik zo door gekomen terwijl ik ook nog wacht op een bestelling die een maand geleden in Luik voor het laatst gezien is. In de tussentijd heb ik al diverse zaken ontvangen die veel later bij Luik waren.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

SolarOrbiter schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:30:
heeft er iemand al ervaring met het gratis retour service van aliexpress? ik twijfel nu welke reden ik moet kiezen na het openen van de dispute.

Edit: inmiddels gevonden. je maakt dispute aan. return goods. local return. en dan kan je gegeven moment een track-trace van dhl printen.
kan je hier je ervaring meer over delen? is het ook echt gratis en krijg je geld correct terug?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 16:15
kmf schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:30:
[...]

kan je hier je ervaring meer over delen? is het ook echt gratis en krijg je geld correct terug?
zodra ik wat verder in het proces ben laat ik weten of ik m' n geld terug heb.

wel belangrijk om te vermelden. niet iedere product is gratis retour. dit staat duidelijk vermeld op de product-pagina.
pakket is inmiddels bij DHL-cityhub. ik heb via aliexpress een gratis dhl-label gekregen. deze uitgeprint en pakketje gebracht naar dhl-service punt. nu afwachten.

Edit : gisterenavond was het pakketje aangekomen bij de AliExpress local warehouse. Vandaag is de restitutie goedgekeurd. Ik heb het geld al terug op m'n alipay.

[ Voor 12% gewijzigd door SolarOrbiter op 10-03-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:25

g0tanks

Moderator CSA
Ik had een iPhone-batterij gekocht op AliExpress maar die is schijnbaar tegengehouden door de douane. Heeft het nut om het nog een keer te proberen of gaat het gewoon vaak mis met telefoonbatterijen? Ik kon er niks over vinden, maar in het verleden is het met power banks altijd goed gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhKyfxO-VVaX2-yprck8ZC9zVWQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YaM03ukUacJ7xIPiIUIqIgjH.png?f=user_large

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterijen mogen nooit verzonden worden. Mobotje wat ik kocht van ali kwam ook zonder knoopcel.
Pagina: 1 ... 49 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.