China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 29 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:59
Ik werk zelf op een sorteercentrum van Postnl en toen het van de week rustig was moest elke afdeling extra vliegpakjes draaien.

De bunker lag vol en ze hebben een enorme achterstand door de drukte. Volgens mij wordt er ook niet gekeken naar datum maar gewoon wat gepakt.

Postnl heeft het op dit moment veel te druk en vliegpakjes ( dus Ali etc ) heeft de minste prioriteit ivm hele lage opbrengst en er is geen tijdslimiet afgesproken.

Zit zelf ook te wachten op pakketjes, maar kan helaas nog wel even gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 10:39
Ik heb alles maar dubbel besteld met Aliexpress standard shipping dus daarmee mijn kansen vergroot dat er iets sneller binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-11-2024
synoniem schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:38:
Eerst was het pakje gearriveerd in Luik op 5-5-2020 en nu sinds vorige week doen ze alsof er een bezorgpoging is geweest : 2020.05.28 08:57 (GMT-7): Shipment undeliverable; returning to sender

Ik werk hele dagen thuis dus ik weet voor 99,99999999% zeker dat er geen poging is gedaan, geen bericht achtergelaten is dat ik het kon ophalen en ook geen e-mail van Ali gehad heb dat ik het kon ophalen. Dus ik vermoed dat de Belgische douane een hele container terug gestuurd heeft.

Wat is overigens handig nu al een dispute openen of wachten op de datum in Ali van eind juni?
Waarschijnlijk geen CN22 sticker op de verpakking, dus linea recta terug naar China...

EDIT: Bij een "undeliverable", direct contact opnemen met Ali, en deze status geven + dat het pakket niet bezorgd is.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_seeker op 05-06-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-08 00:29
Terrz schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:00:
[...]

Deze staat ook bij een van mijn paketten. Iemand enig idee wat dit betekend?
ondertussen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-08 00:29
madmaxf1 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:46:
Ik werk zelf op een sorteercentrum van Postnl en toen het van de week rustig was moest elke afdeling extra vliegpakjes draaien.

De bunker lag vol en ze hebben een enorme achterstand door de drukte. Volgens mij wordt er ook niet gekeken naar datum maar gewoon wat gepakt.

Postnl heeft het op dit moment veel te druk en vliegpakjes ( dus Ali etc ) heeft de minste prioriteit ivm hele lage opbrengst en er is geen tijdslimiet afgesproken.

Zit zelf ook te wachten op pakketjes, maar kan helaas nog wel even gaan duren.
damn, wel jammer. Thanks voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:46
Ik krijg ook al enkele maanden niks binnen. In maart kwam er voor het laatst iets binnen wat in december besteld was. Zal dit het ontmoedigingsbeleid van PostNL zijn, lange doorlooptijden zodat mensen 5 keer nadenken voor ze iets bij Ali bestellen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gielie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:15:
Ik krijg ook al enkele maanden niks binnen. In maart kwam er voor het laatst iets binnen wat in december besteld was. Zal dit het ontmoedigingsbeleid van PostNL zijn, lange doorlooptijden zodat mensen 5 keer nadenken voor ze iets bij Ali bestellen.
Aliexpress heeft in 2017 gekozen voor PostNL als bezorger voor de meeste pakketjes in Nederland. Als ze de boel nu lopen te traineren moet Ome Ali daar toch lucht van krijgen.
Een snelle bezorging is belangrijk voor de klanttevredenheid.
Als PostNL ergens problemen mee heeft moeten ze het contract verbreken.
Maar volgens mij zit het probleem in Luik!
Alles wat via Amsterdam gaat/ging komt mooi op tijd binnen via PostNL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:32:
[...]

Aliexpress heeft in 2017 gekozen voor PostNL als bezorger voor de meeste pakketjes in Nederland. Als ze de boel nu lopen te traineren moet Ome Ali daar toch lucht van krijgen.
Een snelle bezorging is belangrijk voor de klanttevredenheid.
Als PostNL ergens problemen mee heeft moeten ze het contract verbreken.
Maar volgens mij zit het probleem in Luik!
Alles wat via Amsterdam gaat/ging komt mooi op tijd binnen via PostNL.
Ja waarom gaat voor postnl nu alles eigenlijk via luik? mijn pakketjes gaan tegenwoordig nooit meer via Amsterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
drestar schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:11:
[...]

Ja waarom gaat voor postnl nu alles eigenlijk via luik? mijn pakketjes gaan tegenwoordig nooit meer via Amsterdam
Zal wel met kosten te maken hebben en daar zien we nu de gevolgen van.

PostNL zal wel geen commentaar willen geven van de situatie in Luik. Iemand al geprobeerd PostNL te vragen wat het probleem met Luik is? Beste, lijkt mij klagen bij AliExpress dat PostNL hun deal loopt te verzieken.

Edit: kijk ik net op de PostNL pagina:
Chatten Tijdelijk gesloten
Online klacht indienen Tijdelijk gesloten

Typisch PostNL :/

Nog een beetje meer googelen levert op dat aan de PostNL zijde Tijs Reumerman, directeur Cross Border Solutions, verantwoordelijk is voor de deal met AliExpress een 3 jaar geleden. https://www.postnl.nl/en/...s-in-the-netherlands.html

[ Voor 31% gewijzigd door Unicron op 06-06-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Hoe zien jullie nu dat jullie pakketten via Luik gaan? Voor mijn AliExpress Standard Shipping pakketjes naar Nederland zie ik dat nergens terug. Wel eentje die in "Nederland" al een eeuwigheid blijft liggen waar het normaliter maar 3 tot 5 dagen duurt voordat het bezorgd is.

Edit:
Al gevonden. Op AliExpress "View original information" aan zetten op de tracking pagina. Het bewust pakketje blijkt inderdaad ook in Luik / Liege te liggen... :/

[ Voor 24% gewijzigd door Joen op 06-06-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Mijn pakketje lag ook een tijdje stil in Luik en zou volgens aliexpress tracking gister bij mij bezorgd zijn. Zowel 17track als postnl.post zeggen dat het pakketje geleverd is. Ben gister de hele dag thuis geweest maar er is niks bezorgd. Ook geen briefje dat het wellicht bij de buren is bezorgd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulAqf49tBvN_3FyYRexeNYBnJYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWHarSyF4rtv5jGMfKqDhxTh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenPinguin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-08-2020
Volgens Aliexpress is mijn pakje na 21 dagen eindelijk uit Luik verplaatst naar het lokale distributiecentrum en zegt dat ik het moet ophalen bij mijn plaatselijke postkantoor. Betekent dit dat ik het ook echt moet ophalen of dat ik nog even moet wachten en dat het wel eens bezorgd wordt binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:28
@ZenPinguin Er zit dat ergens een rare vertaal/interpretatiefout in die mailtjes van Ali, vrijwel altijd betekent het dat het pakket aangekomen is op het sorteercentrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:19

4POX

Everybody is wired

Ik woon in Vietnam. Sinds april staat alle shippingcodes stil. Geen beweging in te krijgen. Ik heb veel verkopers al gevraagd om een langere bescherming. En ook gekregen.

Vorige week kwam 1 pakketje in beweging. Paar dagen later in huis. Deze week een ander pakketje. Was in Singapore. Ik hoop dat die ook snel komt. Het is nog afwachten wat de andere bestellingen gaan doen.

Dingen die ik via Lazada (Grote Duitse Amazon kloon die in Azie actief is) en Shopee (Ook een soort Aziatische Amazon) zijn wel binnen een week binnen. Ik denk dat die eigen leveringslijnen hebben met de leveranciers in China. Als ik iets nodig heb dan heeft Lazada/Shopee eerst de voorkeur voordat ik kijk naar Aliexpress. ALI heeft wel meer keus en kan goedkoper zijn. Maar omdat ALI meer internationaler is zijn veel dingen ook weer (stuk) duurder dan Lazada/Shopee die alleen op de regionale markt richt.

Moraal van mijn verhaal. Als je aan China grenst is het geen garantie op een snelle levering.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:26
ZenPinguin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:59:
Volgens Aliexpress is mijn pakje na 21 dagen eindelijk uit Luik verplaatst naar het lokale distributiecentrum en zegt dat ik het moet ophalen bij mijn plaatselijke postkantoor. Betekent dit dat ik het ook echt moet ophalen of dat ik nog even moet wachten en dat het wel eens bezorgd wordt binnenkort?
Zo een bericht heb ik 31mei ook ontvangen. Gisteren 5 Juni een bericht + foto in de post-nl app dat het bezorgd zou worden. Alleen nog niet ontvangen, ben benieuwd of het maandag dan nog komt.

[ Voor 27% gewijzigd door Christiaan676 op 06-06-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje321
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-08 01:40
Enkele dagen terug een artikel besteld (boven 22 euro notabene), die vanuit België geleverd zou worden, met een 7 dagen levergarantie. Nu is hij uiteindelijk verzonden vanuit China, met 3-4 weken shipping time. Heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Dispute openen? Van de klantenservice word ik niet veel wijzer...

[ Voor 7% gewijzigd door Daantje321 op 06-06-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Joen schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:22:
Hoe zien jullie nu dat jullie pakketten via Luik gaan? Voor mijn AliExpress Standard Shipping pakketjes naar Nederland zie ik dat nergens terug. Wel eentje die in "Nederland" al een eeuwigheid blijft liggen waar het normaliter maar 3 tot 5 dagen duurt voordat het bezorgd is.

Edit:
Al gevonden. Op AliExpress "View original information" aan zetten op de tracking pagina. Het bewust pakketje blijkt inderdaad ook in Luik / Liege te liggen... :/
En als je het er dan over hebt komt nu net ineens de volgende trackingupdate binnen in de Deliveries Pakket Tracker app:
16-05-2020: Airline arrive at destination country
06-06-2020: The shipment is handed over in bulk, final acceptance of gods to be confirmed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:18
Joen schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:54:
[...]

En als je het er dan over hebt komt nu net ineens de volgende trackingupdate binnen in de Deliveries Pakket Tracker app:
16-05-2020: Airline arrive at destination country
06-06-2020: The shipment is handed over in bulk, final acceptance of gods to be confirmed
En nu weer 2 weken wachten tot je pakketje uit de bunker van PostNL kan ontsnappen ;(

Ik heb nu een pakketje die sinds gister op “ready for shipment” staat. Ik ben benieuwd of die mijn pakkketje die nu in Luik ligt gaat inhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Als we nu gewoon flink doorbestellen bij AliExpress dan stroomt die bunker van PostNL in luik vanzelf over })

Wat ik in ieder geval niet doe is claimen bij de sellers, want zij kunnen er ook niks aan doen

[ Voor 30% gewijzigd door Unicron op 06-06-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Laatst online: 22-08 10:03

JBX

De laatste tijd krijg ik weer van die 8-cijferige trackingnummers van sellers op ali. Mijn ervaring was dat die altijd nep waren en dat de seller gewoon niet had verzonden. Iemand hier ook ervaring mee?
Unicron schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:25:
Wat ik in ieder geval niet doe is claimen bij de sellers, want zij kunnen er ook niks aan doen
Tenzij je Ali standard hebt gekozen en ze met een unregistered optie hebben verstuurd, dan ligt het wel volledig aan hen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gisteren (5-6) eindelijk het eerste pakje gekregen via Ali standard shipping sinds tijden. Lag al 2 weken in Luik.

04-06-2020 18:15 The item has arrived at the domestic sorting centre
29-05-2020 17:15 The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed
18-05-2020 02:04 The item is ready for shipment
18-05-2020 02:02 The item is pre-advised to PostNL

Nu wachten op de overige 5 pakjes die al tussen de 1 en 4 weken in Luik liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:08
Ik krijg de laatste maand af en toe een pakje binnen, maar ik heb ook een pakje wat ik al maanden geleden besteld had, wat 1,5 week geleden pas op de post gegaan is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakketje wat voor mij het langst in Luik ligt (sinds 16 mei) komt in beweging. "verzending met lokaal transportbedrijf"
Gebeurt dus toch wat.
Of het moet komen dat ik over dit nummer contact heb gehad met PostNL.
Dan twitter ik hun straks even alle nummers die daar liggen.😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
NYG schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:51:
Mijn pakketje lag ook een tijdje stil in Luik en zou volgens aliexpress tracking gister bij mij bezorgd zijn. Zowel 17track als postnl.post zeggen dat het pakketje geleverd is. Ben gister de hele dag thuis geweest maar er is niks bezorgd. Ook geen briefje dat het wellicht bij de buren is bezorgd.
[Afbeelding]
Dit heb ik ook al een paar keer gehad. betreft het post wat door de brievenbus kan dan is het goed mogelijk dat het bij een ander in de bus is gemikt. of de bezorger heeft het ergens bij de buren afgeleverd en daar gewoon gezegd dat je niet thuis was zonder bij je aan de deur te komen en een briefje in je bus te doen. ik heb het zelfs meegemaakt dat ze mijn pakje bij de overburen afgeleverd hadden en daar gezegd dat het voor mijn andere buren was die een kaartje in de bus kregen voor mijn pakje op te halen. het lullige is dat de tracking nu zegt dat jou pakje afgeleverd is en Aliexpress daar naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:24

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb 2 verschillende zaken tegelijkertijd bij dezelfde shop besteld (2x 21 euro) via alieexpress.
Ze hebben verschillende statussen gek genoeg met verschillende datums.
PostNL zelf reageert totaal niet op vragen helaas, dus afwachten nog maar :-(

pakket 1
2020-06-01 02:00:00 The item is ready for shipment
2020-06-01 01:58:00 The item is pre-advised to PostNL
2020-05-26 16:00:00 [GMT+8] Zhengzhou-Hand over to airline: Hand over to airline
2020-05-24 02:47:40 [GMT+8] Received by line-haul
2020-05-20 06:32:39 Order information received by carrier
2020-05-20 06:32:39 [GMT+8] Outbound in sorting center
2020-05-19 22:03:28 [GMT+8] Inbound in sorting center
2020-05-19 21:33:28 [GMT+8] Accepted by carrier

Pakket 2
2020-05-26 12:30:00 [GMT+1]Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege
2020-05-25 02:25:00 The item is ready for shipment
2020-05-25 02:24:00 The item is pre-advised to PostNL
2020-05-24 16:00:00 [GMT+8] Hand over to airline
2020-05-24 08:16:43 [GMT+8] Received by line-haul
2020-05-20 06:33:18 Order information received by carrier
2020-05-20 06:33:18 [GMT+8] Outbound in sorting center
2020-05-19 22:14:00 [GMT+8] Inbound in sorting center
2020-05-19 21:44:00 [GMT+8] Accepted by carrier

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
drestar schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:23:
[...]

Dit heb ik ook al een paar keer gehad. betreft het post wat door de brievenbus kan dan is het goed mogelijk dat het bij een ander in de bus is gemikt. of de bezorger heeft het ergens bij de buren afgeleverd en daar gewoon gezegd dat je niet thuis was zonder bij je aan de deur te komen en een briefje in je bus te doen. ik heb het zelfs meegemaakt dat ze mijn pakje bij de overburen afgeleverd hadden en daar gezegd dat het voor mijn andere buren was die een kaartje in de bus kregen voor mijn pakje op te halen. het lullige is dat de tracking nu zegt dat jou pakje afgeleverd is en Aliexpress daar naar kijkt.
Dit inderdaad. Heb zelf ook een paar keer gehad dat pakjes bij het dichtstbijzijnde ophaalpunt lagen ivm invoerheffing. Wel als 'bezorgd' gemeld. Kreeg ik een dag of twee later een briefje van PostNL dat er een pakket klaar lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

NLxAROSA schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:46:
[...]

Dit inderdaad. Heb zelf ook een paar keer gehad dat pakjes bij het dichtstbijzijnde ophaalpunt lagen ivm invoerheffing. Wel als 'bezorgd' gemeld. Kreeg ik een dag of twee later een briefje van PostNL dat er een pakket klaar lag.
Dan wacht ik het nog wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiktorL
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-07-2020
Ik bestel niet zo vaak iets via Aliexpress, maar een paar weken geleden heb ik iets besteld. Het artikel is in Nederland nergens meer verkrijgbaar.
Mijn pakket ligt sinds 1 juni in Luik. Van de week heb ik 1x de klantenservice aan de lijn gehad van postnl over waar mijn pakket bleef, maar daar werd ik niet veel wijzer van.
Van de week nog een paar keer proberen te bereiken (facebook, bellen), maar er wordt niet gereageerd.

Via de site parcelsapp, zie ik wanneer het pakket op het postkantoor zou moeten zijn. Eerst was dit 2-4 juni. Nu is het 9 - 13 juni. Het veranderd iedere dag.

Op Aliexpress stond dat ik binnen 2 weken mijn pakket zou ontvangen (besteld op 14 mei, dus uiterlijk 29 mei zou ik het binnen moeten hebben). Kan je hier nog iets mee doen? Ik bedoel er wordt een belofte gedaan en vervolgens niet nagekomen. Nu snap ik dat het door de corona vertraging kan opleveren, maar dan moest dat er vermeld bij worden. Ze hebben namelijk die 60 dagen kopersgarantie ook naar 90 dagen verplaatst. Persoonlijk vind ik niet dat ze dan moeten zeggen dat je het pakket in 2 weken bij je thuis hebt.

Ik vind het vooral lastig dat ik niet weet of het pakket nog binnenkomt en wanneer. Als ik weet dat het niet binnenkomt, dan kan ik misschien op zoek naar een alternatief...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
WiktorL schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:49:
Ik bestel niet zo vaak iets via Aliexpress, maar een paar weken geleden heb ik iets besteld. Het artikel is in Nederland nergens meer verkrijgbaar.
Mijn pakket ligt sinds 1 juni in Luik. Van de week heb ik 1x de klantenservice aan de lijn gehad van postnl over waar mijn pakket bleef, maar daar werd ik niet veel wijzer van.
Van de week nog een paar keer proberen te bereiken (facebook, bellen), maar er wordt niet gereageerd.

Via de site parcelsapp, zie ik wanneer het pakket op het postkantoor zou moeten zijn. Eerst was dit 2-4 juni. Nu is het 9 - 13 juni. Het veranderd iedere dag.

Op Aliexpress stond dat ik binnen 2 weken mijn pakket zou ontvangen (besteld op 14 mei, dus uiterlijk 29 mei zou ik het binnen moeten hebben). Kan je hier nog iets mee doen? Ik bedoel er wordt een belofte gedaan en vervolgens niet nagekomen. Nu snap ik dat het door de corona vertraging kan opleveren, maar dan moest dat er vermeld bij worden. Ze hebben namelijk die 60 dagen kopersgarantie ook naar 90 dagen verplaatst. Persoonlijk vind ik niet dat ze dan moeten zeggen dat je het pakket in 2 weken bij je thuis hebt.

Ik vind het vooral lastig dat ik niet weet of het pakket nog binnenkomt en wanneer. Als ik weet dat het niet binnenkomt, dan kan ik misschien op zoek naar een alternatief...
Het staat op Ali inderdaad zo dat als wanneer je vandaag je order betaald je pakket op een aangegeven datum die erbij staat in huis kan verwachten. ik vind dit ook erg misleidend. heb zelf ook een paar bestellingen gedaan en expres meer geld betaald voor Ali standard shipping om het zo snel mogelijk in huis te krijgen .normaal lukte dit ook altijd tussen 10 en 15 dagen. maar nu zijn mijn Ali shipping pakketjes na ruim een week China nog niet eens uit? ik ben er verder heel makkelijk in .zendingen die weken te laat komen krijgen allemaal negatieve feedback. het is de enige manier om je ongenoegen te uitten .hun verkoop is afhankelijk van de post en dan moeten ze daar maar betere afspraken mee maken en vooral geen te optimistische levertijden gaan vermelden als dit niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb het idee dat de doorvoer uit China ineens heel veel slechter is dan enkele weken geleden. Ook ik dacht 'oh als ik de Ali standard shipping heb, dan betaal ik iets meer maar scheelt het ook in de tijd'. Nope. Ach ja, PostNL gaat er toch geen bal aan doen, dus ik wacht maar geduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Snelste bezorging nu is met yuntrack en DHL
9 mei besteld 30 mei ontvangen

[ Voor 26% gewijzigd door New Yorker op 07-06-2020 13:06 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

New Yorker schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:00:
Snelste bezorging nu is met yuntrack en DHL
9 mei besteld 30 mei ontvangen
Hoe besteld, via ali met ‘verzending vanuit frankrijk’?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
JBX schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Hoe besteld, via ali met ‘verzending vanuit frankrijk’?
Gewoon uit china shenzhen en bestelling amazon.de Chinese verkoper.

Ali doet helaas alleen postnl die pakketten 1 maand latten liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door New Yorker op 07-06-2020 13:34 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

Hangt van de verzendmethode af, niet alle verkopers op ali versturen alleen met ali standard of cainiao. Ik ken yunexpress dus van zogenaamde ‘uit frankrijk’ Ali bestellingen. Inderdaad heel snel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5lKchVNnexjA2G_o6z_ih_dxSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HcT5Vw88gT61u7PEK8kpD1z6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door JBX op 07-06-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mints
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-05-2024
JBX schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:49:
Hangt van de verzendmethode af, niet alle verkopers op ali versturen alleen met ali standard of cainiao. Ik ken yunexpress dus van zogenaamde ‘uit frankrijk’ Ali bestellingen. Inderdaad heel snel
[Afbeelding]
Hangt meer af dat het niet via Luik gaat :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

mints schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:19:
[...]

Hangt meer af dat het niet via Luik gaat :>
soms wel, soms geen probleem zoals meerdere mensen hier aangeven. Geen pijl op te trekken. Meeste gaat via Luik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dill01
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-08-2022
Mensen,

Mijn pakket is op 22 april verstuurd. Het pakket wordt sinds 8 mei niet meer geupdate door PostNL. Laatste status is “The item is ready for shipment“. Via een andere tracking site (Cainiao) staat dat mijn pakket op 14 mei in NL is, status “Arrive at destination country”.

Tot op heden geen update en niks ontvangen. Ik lees op dit forum dat PostNL vertraging heeft, maar is het ook zo erg?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zstll4EBu1ebJcyIFUumUZrUeoc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ylzcdiBzi2Lj4YqkXzTrRLWm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Dill01 op 08-06-2020 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-08 18:16
Ook mijn pakketjes liggen al 2 weken in Luik , geen beweging

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

In al die jaren dat ik spullen bij aliexpress / ebay koop, gaat het alleen maar mis op het laatste stukje.
Postnl :(
Pakjes jatten, zonder briefje in de bus bij de buren bezorgen, in de tuin achtergelaten, noem maar op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-08 14:55
MrOsman schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:05:
Ook mijn pakketjes liggen al 2 weken in Luik , geen beweging
2 weken is niets joh :)

4 weken in Luik kan ook. Mijne al vanaf

2020-05-12 13:36:00 [GMT+1] in Liege-Linehaul Arrival

Ik las hierboven om geen dispute te openen, anderen beweren juist om dit wel te doen.

Er staat bij mijn order: full refund if not received within 60 days. Toch maar claimen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
-Bas schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:16:
[...]

2 weken is niets joh :)

4 weken in Luik kan ook. Mijne al vanaf

2020-05-12 13:36:00 [GMT+1] in Liege-Linehaul Arrival

Ik las hierboven om geen dispute te openen, anderen beweren juist om dit wel te doen.

Er staat bij mijn order: full refund if not received within 60 days. Toch maar claimen dan?
gewoon claimen ik kan nog niet moet nog dagen wachten volgrns ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Vanochtend weer bericht dat er een pakket in mijn land is en dat het niet lang meer zal duren voordat het bezorgt word. dit is echter een leugen want al mijn pakjes blijven nu bij de douane steken. normaal was dit er op 1 dag doorheen en nu dus weken bij de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
hoe krijg je je pakjes in luik doorgelaten? is het echt zo druk of zijn ze lui

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_seeker
Ik zie hier heel veel vraagjes voorbij komen, probeer een aantal te beantwoorden in een FAQ:

1. Levertijden van pakketten uit China is momenteel 60-90 dagen, period. Een dispute openen kan pas als Aliexpress meldt dat hij over de datum is, en nog niet is geleverd volgens de tracker.

2. Bellen met PostNL heeft geen enkele zin. Je pakket ligt ergens in een distributiekantoor, verstopt onder honderden pakketten. Ze weten alleen dat het pakket zich "in een loods" bevindt. In welke ruimte weten ze niet. Ook weten ze niet wanneer je pakket geleverd gaat worden.

3. Postbodes hebben soms de neiging je pakket linea recta naar een pakketpunt te brengen, vooral als het druk is. Past het pakket niet in je brievenbus, grote kans dat hij opgehaald kan worden bij het pakketpunt.

4. Vertrouw niet op de PostNL app, maar gebruik iets anders waar meer informatie op staat. De PostNL app werkt alleen voor pakketten binnen Nederland, niet voor AliExpress pakketten. Ik gebruik 17track, en die werkt veel beter.

5. Verzendtijden momenteel vanuit America is 4 weken, China is 6-8 weken, met uitschieters naar 12. En dat geldt voor zowel brievenbuspost als pakketpost...

6. Mocht je een pakket uit "Frankrijk" of "Spanje" bestellen, neem aan dat het pakket NIET vanuit Frankrijk of Spanje wordt verstuurd, maar uit China, tenzij het een reputabele verkoper is met een vestiging in Europa. Zodra je 1 van die functies hebt aangevinkt, en hij wordt toch vanuit China verstuurd, direct dispute openen en melden dat je de kosten voor het verzenden terug wilt omdat jij betaald voor de wijze van versturen en ze goedkoper versturen. Meestal doen sellers dit om "goedkoper" te zijn en dus hoger in de rankings terecht te komen. Vaak genoeg meegemaakt dat een product goedkoper leek, maar uitverkocht was en je voor een zeer dure prijs hem in China kon bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De onbeantwoorde vraag blijft:
Waaro zijn de pakketten sneller van China in België dan van België aan de deur in Nederland?
mr_seeker schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:41:
Ik zie hier heel veel vraagjes voorbij komen, probeer een aantal te beantwoorden in een FAQ:

1. Levertijden van pakketten uit China is momenteel 60-90 dagen, period. Een dispute openen kan pas als Aliexpress meldt dat hij over de datum is, en nog niet is geleverd volgens de tracker.

2. Bellen met PostNL heeft geen enkele zin. Je pakket ligt ergens in een distributiekantoor, verstopt onder honderden pakketten. Ze weten alleen dat het pakket zich "in een loods" bevindt. In welke ruimte weten ze niet. Ook weten ze niet wanneer je pakket geleverd gaat worden.

3. Postbodes hebben soms de neiging je pakket linea recta naar een pakketpunt te brengen, vooral als het druk is. Past het pakket niet in je brievenbus, grote kans dat hij opgehaald kan worden bij het pakketpunt.

4. Vertrouw niet op de PostNL app, maar gebruik iets anders waar meer informatie op staat. De PostNL app werkt alleen voor pakketten binnen Nederland, niet voor AliExpress pakketten. Ik gebruik 17track, en die werkt veel beter.

5. Verzendtijden momenteel vanuit America is 4 weken, China is 6-8 weken, met uitschieters naar 12. En dat geldt voor zowel brievenbuspost als pakketpost...

6. Mocht je een pakket uit "Frankrijk" of "Spanje" bestellen, neem aan dat het pakket NIET vanuit Frankrijk of Spanje wordt verstuurd, maar uit China, tenzij het een reputabele verkoper is met een vestiging in Europa. Zodra je 1 van die functies hebt aangevinkt, en hij wordt toch vanuit China verstuurd, direct dispute openen en melden dat je de kosten voor het verzenden terug wilt omdat jij betaald voor de wijze van versturen en ze goedkoper versturen. Meestal doen sellers dit om "goedkoper" te zijn en dus hoger in de rankings terecht te komen. Vaak genoeg meegemaakt dat een product goedkoper leek, maar uitverkocht was en je voor een zeer dure prijs hem in China kon bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:58:
Waaro zijn de pakketten sneller van China in België dan van België aan de deur in Nederland?

[...]
Eigen volk eerst!
Nja hier geen klagen feitelijk. 2 pakketjes die wat langer op zitten te wachten maar de rest komt meestal binnen de maand binnen

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:17

Bezulba

Formerly known as Eendje

[...]
Is de waarom belangrijk? Het is zoals het is.

Geloof ook dat 90% van de tracking tot aan Nederland bullshit is. Dan ligt ie al 3 weken in het vliegtuig volgens de tracker voordat hij uberhaupt in de postnl app naar voren komt (en dan is hij dus nog niet eens onderweg naar mijn huis)

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_seeker
Waarom zijn de pakketten sneller van China in België dan van België aan de deur in Nederland?
Omdat een vliegtuig pas vertrekt als hij vol is. En de chinezen werken op een veel effectievere manier dan de Nederlanders: Zij maken gebruik van "dropshipping" waarbij een klein pakket naar een distributiecentrum worden gebracht, deze worden in een grote vrachtwagen gegooid, en vervolgens gaat de inhoud van de grote vrachtwagen in containers, en die containers worden in het ruim van het vliegtuig gestopt. De prijs wordt grotendeels bepaald door de vervoerder, en in dit geval zal BPost goedkoper zijn dan PostNL voor bulkgoederen (zoals pakketten). Dus gaan alle pakketten naar Belgie voor verwerking, en worden ze in bulk aangeboden aan BPost voor verwerking. Daarna moet BPost gaan sorteren op domestic/international, en moet PostNL een vrachtwagen over de grens sturen, en dat duurt gewoon giantisch lang vanwege alle corona maatregelen.

Automatiseren heeft dus de toekomst, net zoals bij Schiphol een bagagescanner voor pakketten, maar dat kost weer banen en dure apparatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

JBX schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:54:
De laatste tijd krijg ik weer van die 8-cijferige trackingnummers van sellers op ali. Mijn ervaring was dat die altijd nep waren en dat de seller gewoon niet had verzonden. Iemand hier ook ervaring mee?
Inmiddels duidelijk. Met een paar letters ervoor gevonden bij YunExpress :) Waarschijnlijk in twee weekjes binnen via worldtech en dhl parcel. waren verzonden met zogenaamde "Seller's Shipping Method - FR" / "Seller's Shipping Method - ES", wat dus eigenlijk YunExpress (of soms UBI) is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QR2_VZtD6YS9MapYvB1uyrIKoMI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tOhZdUFtG3GtsaWb3YBokSw4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanDoppe
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-06-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdvL16xGsvQDc8QCdMf6Fr89PV0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vu5LkJBsbLujJ65pKBj9qC84.png?f=fotoalbum_large

Waar is deze nu? Duurt zolang niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Laatst online: 20:06
Iemand die begrijpt waar dit alixpress pakketje nu uithangt? Van postnl nog niks vernomen (geen 3s, niks in brievenbus, etc).

Kreeg van aliexpress vnadaag een mail dat het pakket zou zijn aangekomen op mijn lokale postkantoor en ik het kan afhalen....euhm.....welke van de 50 in Nijmegen? ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GiKuvR_DDqJIAUa0tC0EwIJhUAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8OHuh7MUQ7u51JAEkHKGjYX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjd22
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:28
Al https://www.internationalparceltracking.com geprobeerd? Daar staat meestal meer informatie in over je pakketje zodra hij in Nederland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32
Zelfde als velen, mijne ligt ook al bij PostNL sinds 09/05 (Aliexpress Standard Shipping):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rl2-eft-s8hyttnoYLbMF5MxpOY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Wlh3CJYFIfqWGRKSfgiHmWnI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:03
Zou die vertraging in bezorging niet gewoon een kosten issue zijn?!?

NRC had recentelijk een stukje over de Wereld Post Unie (UPU):

De UPU werd 145 jaar geleden mede opgericht om te regelen dat nationale posterijen ook buitenlandse brieven of pakketjes bezorgen. Een ansichtkaart die in Parijs op de bus is gedaan, wordt zodoende door een Amerikaanse postbode probleemloos tot in San Diego afgeleverd. Hiervoor krijgt de nationale US Postal Service (USPS) dan een vergoeding van de Franse zusterdienst, die immers de postzegel op de ansichtkaart verkocht.

en

De bezorgtarieven die landen elkaar onderling rekenen, stammen nog uit een hele andere tijd. Toen deze zogenoemde ‘terminal dues’ in de jaren zestig werden vastgesteld, kregen armere landen een flinke korting. Een halve eeuw later is een deel van die landen de status van ontwikkelingsland allang ontgroeid. Desondanks blijft de wereldwijde bezorging van hun pakketjes gesubsidieerd worden door de VS en Europese landen.

Ofwel - en dat zag je ook al in een post van @madmaxf1 op 5 juni 12:46: Postnl heeft het op dit moment veel te druk en vliegpakjes ( dus Ali etc ) heeft de minste prioriteit ivm hele lage opbrengst en er is geen tijdslimiet afgesproken.

De Nederlandse pakketdiensten krijgen nauwelijks betaald voor het bezorgen van Chinese pakketjes, en hebben er (kennelijk) geen SLA mee afgesproken. Waarom zou je dan je best doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Tukkertje-RaH op 09-06-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Hoe kom je in contact met Luik? mijn pakket nu al 3 weken daar geen beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
theonlymarco83 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 00:43:
Iemand die begrijpt waar dit alixpress pakketje nu uithangt? Van postnl nog niks vernomen (geen 3s, niks in brievenbus, etc).

Kreeg van aliexpress vnadaag een mail dat het pakket zou zijn aangekomen op mijn lokale postkantoor en ik het kan afhalen....euhm.....welke van de 50 in Nijmegen? ;)[Afbeelding]
De dichtstbijzijnde meestal. Anders eens de trackingcode intikken in je PostNL app, zie je het direct. Wel snel ophalen, hij blijft er maar een paar dagen liggen!

EDIT: Ook een leuke: Heb een postbus, en Aliexpress stuurt hem met DHL zonder mogelijkheid tot ophalen op hun pakketpunt... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door mr_seeker op 09-06-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:32

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

rjd22 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:41:
Al https://www.internationalparceltracking.com geprobeerd? Daar staat meestal meer informatie in over je pakketje zodra hij in Nederland is.
Dat is dus het hele punt vrees ik.
Pakketjes komen tot in Luik volgens Ali, maar met de chinese trackingcode kun je niet meer achterhalen.
Er is nog geen 3s-code tot PostNL het in Luik ophaalt verwacht ik.
Vanaf dat moment zie je pakjes ook in de app over het algemeen.
Hopelijk komt er wat schot in de verwerking in Luik.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

magic_nl schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:17:
[...]

Pakketjes komen tot in Luik volgens Ali, maar met de chinese trackingcode kun je niet meer achterhalen.
:( hier ook een stuk of 5 pakketjes in luik.. zwaar klote..

pakketjes met andere vervoerder zoals GLS komen wel gewoon door ( bangood priorty line)

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
[...]

Als je hem met standaard Aliexpress tracking stuurt dan kun je de hele rit zien met 17track...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:32

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

mr_seeker schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:20:
[...]

Als je hem met standaard Aliexpress tracking stuurt dan kun je de hele rit zien met 17track...
Dat valt tegen...
Bij 17Track zie ik alleen dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQOVO-hb5wjti68eD5bYJ51K0p0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Up7Ot1RqH4y717NDHmlE0zzn.jpg?f=user_large

Terwijl er op Ali een uitgebreidere status te vinden is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sscRDKvZhhIXJy9a9ATKr3fu4vI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2nGUW5RWut9GfllEn4KkPPXM.jpg?f=user_large

Blijkbaar moet mijn pakketje nog door de douane heen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
magic_nl schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:27:
[...]

Dat valt tegen...
Bij 17Track zie ik alleen dit:
Blijkbaar moet mijn pakketje nog door de douane heen.
verander in 17track je vervoerder van PostNL International Mail naar Aliexpress standard shipping dan zie je meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56
Ik had mijn bestelling van AliExpress al opgegeven, maar mijn pakketje ligt ook al een aantal weken in Luik blijkbaar, kan niet iemand even die kant oprijden en onze pakketjes ophalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:01
Dill01 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:43:
Mensen,

Mijn pakket is op 22 april verstuurd. Het pakket wordt sinds 8 mei niet meer geupdate door PostNL. Laatste status is “The item is ready for shipment“. Via een andere tracking site (Cainiao) staat dat mijn pakket op 14 mei in NL is, status “Arrive at destination country”.

Tot op heden geen update en niks ontvangen. Ik lees op dit forum dat PostNL vertraging heeft, maar is het ook zo erg?[Afbeelding]
Ik had laatst op een pakje die na iets meer dan een maand zonder update opeens bezorgd was.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:01

13art

Moderator Mobile
Hier gelukkig niks dat in Luik is blijven hangen, maar lang duurt het tegenwoordig wel.
Blame it on corona is wat ze als reden geven... Het zal wel. Valt me op dat toen corona nog booming was in China pakketjes er sneller waren dan nu. Het duurt nu vrij lang voordat de pakketjes uit China vertrokken zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door 13art op 09-06-2020 09:41 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjd22
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:28
[...]

De LT****NL tracking codes werken ook via internationalparceltracking.com zodra hij vanuit Luik is doorgegeven aan PostNL.

Bij mij gaat de tracking op de volgende manier:
Aliexpress tracking -> werkt tot Luik
postnl.post -> geeft informatie over de verwerking in luik (Dit duurt weken voordat er beweging is)
internationalparceltracking.com -> Deze start met werken wanneer postnl.post aangeeft dat hij aan postnl is overgeleverd.

@magic_nl jouw pakketje ligt zo te zien nog in Luik te wachten totdat hij doorgegeven wordt aan PostNL. Bij mij duurde dit 3 weken voor 1 pakketje en 2 andere pakketjes liggen nog te wachten :'(

[ Voor 10% gewijzigd door rjd22 op 09-06-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Flight777 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:55:
Zelfde als velen, mijne ligt ook al bij PostNL sinds 09/05 (Aliexpress Standard Shipping):

[Afbeelding]
Dit is bij mij al precies hetzelfde. komen gewoon niet door de douane heen. normaal was dat in een dag geregeld met Ali Shipping. heb ik daar zoveel extra voor betaald. ik ga mijn geld terug eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
Danielson schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:38:
Ik had mijn bestelling van AliExpress al opgegeven, maar mijn pakketje ligt ook al een aantal weken in Luik blijkbaar, kan niet iemand even die kant oprijden en onze pakketjes ophalen? :P
Neem dan direct een grote vrachtwagen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 21:38

Mavamaarten

Omdat het kan!

Daniel. schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:39:
[...]

Ik had laatst op een pakje die na iets meer dan een maand zonder update opeens bezorgd was.
Yep. Ik heb gisteren een pakketje ontvangen dat sinds 27 februari geen shipping update meer gekregen had. Had via een dispute al een refund gekregen. Het te laat komen kan ik snappen, maar gewoon geen tracking meer uitvoeren... daar ben ik niet zo begripvol voor. Ik dacht dat het gewoon ergens kwijtgeraakt was en niet meer ging komen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-08 09:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3sPbWqF5b1N_Da4i0pedczsZEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C00YocWjBgPaRFmxusIq7I2Z.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn pakketje is ook al eventjes onderweg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
mr_seeker schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:44:
[...]

Neem dan direct een grote vrachtwagen mee...
Ik vraag me af hoe groot die loods in Luik is. Gezien de slakkengang waarmee ze doorleveren naar NL stapelt alles zich volgens mij behoorlijk snel op.

Idem voor PostNL overigens. Ook daar kan het een week of 2 blijven liggen. Dan moeten ze behoorlijk wat plek hebben om alles op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:47
Het verbaast mij ook dat post er soms zo lang over moet doen. Dan moet toch overal gigantisch veel opslagruimte kosten. Dat lijkt mij ook niet goedkoop, want leveren "moeten" ze uiteindelijk toch.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 07:44
Hier zit alles in Luik.

https://goo.gl/maps/2swVpD8y2d75Zq7RA

[ Voor 27% gewijzigd door pennywiser op 09-06-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:43

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Luik is een uurtje rijden voor mij haha, maar mijn pakket ligt daar ook al enkele weken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDtdzeRMouyCg3uWENP_Y3c4vik=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OFH8YxGJU8i3sbACJ7JxDk1v.png?f=user_large
Vraag me wel af wat voor een berg dat daar moet zijn dan..

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
Kuusj schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:52:
Luik is een uurtje rijden voor mij haha, maar mijn pakket ligt daar ook al enkele weken.
[Afbeelding]
Vraag me wel af wat voor een berg dat daar moet zijn dan..
Het distributiecentrum, bij de Belgische luchthaven Luik, wordt Alibaba’s toegangspoort tot Europa en meer dan 200.000 vierkante meter groot. Het centrum moet in 2021 klaar zijn, maakt Alibaba vandaag bekend.
Source: https://www.rtlnieuws.nl/...ntrum-eu-mkb-lobby-taobao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Laatst online: 10:15
DaSuperGrover schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:04:
Bestel al jaren uit China, eerst veel bij DealExtreme en nu bij AliExpress.

Nu heb ik op een (dacht ik) Engelse website een nieuwe wetsuit gekocht. Die blijkt dus ook uit China te komen, en niet uit Engeland 8)7

Gelukkig heb ik via PayPal een tracking nummer gekregen, en is het pakje zowaar al in NL. 18 mei besteld, 28 mei in NL.

Nu staan de laatste statussen als volgt:

[Afbeelding]

Wat mij een beetje zorgen baart is dat AFGELEVERD al op groen staat en ik nog niets heb gezien :X :X

Maak ik me te vroeg zorgen? 29 mei is vorige week vrijdag, dus pas 4 werkdagen geleden. Aan de andere kant had ik dan niet AFGELEVERD verwacht.

Op de post.nl site is natuurlijk geen spoor te bekennen van mijn LZ1001*****CN nummer.

Iemand hier ervaringen mee? En ja, ik weet "if it seems to good to be true, it usually is" ;)

Daarom ook met Paypal betaald 8)
Vandaag toch maar eens met PostNL gebeld nadat ik alle filialen in de buurt had bezocht :-)

Blijkt het Track&Trace nummer wat ik via PayPal heb gekregen niet voor mijn adres is, maar voor iemand in een andere stad.

Ik ben bang dat dit een gevalletje Aankoopbescherming via PayPal wordt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
mr_seeker schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:57:
[...]

Het distributiecentrum, bij de Belgische luchthaven Luik, wordt Alibaba’s toegangspoort tot Europa en meer dan 200.000 vierkante meter groot. Het centrum moet in 2021 klaar zijn, maakt Alibaba vandaag bekend.
Source: https://www.rtlnieuws.nl/...ntrum-eu-mkb-lobby-taobao
"AliExpress-pakjes sneller in Nederland door distributiecentrum Luik" 8)7 8)7 8)7

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Laatst online: 20:06
Lekker dan...pakket zweeft dus ergens op "een delivery office" maar op geen manier meer info dan dat te achterhalen. Want via poatnl valt de code van Singapore post dus nergens te tracken. Zowel.niet via de normale site/app als via de international.parcel.app. Nog iemand een idee? Of kan ik half nijmegen gaan afbellen nu? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Ik snap het eigenlijk ook niet goed. Corona of niet. dan stuur je toch een paar vrachtwagens extra de grens over om de post af te halen. volgens mij word Corona gewoon als verkapte smoes gebruikt om mensen te ontmoedigen nog uit China te bestellen omdat hier alles nu zo slecht gaat en ze het geld liever niet naar het buitenland zien gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-08 02:19
Iemand onlangs nog pakketjes verzonden gehad via SAL via Shanghai? Vraag me een beetje af wat de vliegroute is naar Nederland en de verwachte levertijd. Het zit hier nu al een week in de lucht en tis maar afwachten wanneer hij weer gescanned gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Nou breekt mijn klomp!! ik had 22 mei een led lamp besteld voor mijn auto met Ali express standard shipping en de verkoper stuurde tot mijn grote teleurstelling deze op met Yanwen Economic Air Mail en vandaag lag de lamp al in mijn brievenbus???????????????????????

moeten we dan voortaan met Yanwen gaan bestellen.. en komt dit niet eerst in Luik???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

drestar schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:39:
Nou breekt mijn klomp!! ik had 22 mei een led lamp besteld voor mijn auto met Ali express standard shipping en de verkoper stuurde tot mijn grote teleurstelling deze op met Yanwen Economic Air Mail en vandaag lag de lamp al in mijn brievenbus???????????????????????

moeten we dan voortaan met Yanwen gaan bestellen.. en komt dit niet eerst in Luik???
Yanwen stuurt op verschillende manieren door. Kan via Luik zijn gegaan, check de tracking HIER en share. Misschien was het niet Economic maar de "Special Line", of gewoon geluk met een beschikbaar vliegtuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_seeker
drestar schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:10:
Ik snap het eigenlijk ook niet goed. Corona of niet. dan stuur je toch een paar vrachtwagens extra de grens over om de post af te halen. volgens mij word Corona gewoon als verkapte smoes gebruikt om mensen te ontmoedigen nog uit China te bestellen omdat hier alles nu zo slecht gaat en ze het geld liever niet naar het buitenland zien gaan.
Ik denk niet dat de vrachtwagens het probleem zijn, maar de mensen die je pakketten moeten bezorgen. Deze groep krijgt meer pakketten voor zijn kiezen dan tijdens Sinterklaas & Kerst samen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
JBX schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:43:
[...]
Yanwen stuurt op verschillende manieren door. Kan via Luik zijn gegaan, check de tracking en share hier. Misschien was het niet Economic maar de Priority Line versie, of gewoon geluk met een beschikbaar vliegtuig.
Volgens tracking op 1 dag verzonden en al vertrokken uit China, dus waarschijnlijk geluk met het vliegtuig. en dan verder geen tracking meer in het land van bestemming, maar het verbaasd mij echt in Corona tijd dat dit mogelijk is. en het kan dus wel,

Vertrokken vanuit het land van herkomst
2020-05-24 22:42:34 [GMT+8]

Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij
2020-05-24 17:42:34 [GMT+8]

Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten
2020-05-24 15:16:01 [GMT+8]

Zending bij het magazijn in het land van herkomst
2020-05-24 05:13:53 [GMT+8]

Zending verzonden
2020-05-24 05:10:53 [GMT+8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 18:48
drestar schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:39:

Hier komen bepaalde pakketjes tegen verwachting en ervaring in vele malen vroeger dan pakketjes die dat eigenlijk zouden moeten doen.
Lijkt wel een beetje een russisch roulette :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Mijn draadloze headset uit Frankrijk via aliexpress is wel in 4 dagen bezorgd. Alleen kan ik via tracking niet achter komen door welke vervoerder DHL, DPD of GLS. in ieder geval geen postnl sticker en is deur niet door mij geopend.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX

JBX

New Yorker schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:23:
Mijn draadloze headset uit Frankrijk via aliexpress is wel in 4 dagen bezorgd. Alleen kan ik via tracking niet achter komen door welke vervoerder DHL, DPD of GLS. in ieder geval geen postnl sticker en is deur niet door mij geopend.
Wat voor trackingcode staat erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
JBX schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:25:
[...]
Wat voor trackingcode staat erop?
Seller's Shipping Method - ES
En tracking was x76672206xx (alleen cijfers)

of het was spanje

Die tracking word niet door 17track gevonden en postnl

[ Voor 13% gewijzigd door New Yorker op 09-06-2020 16:31 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

schumi2004 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:55:
[...]

Hier komen bepaalde pakketjes tegen verwachting en ervaring in vele malen vroeger dan pakketjes die dat eigenlijk zouden moeten doen.
Lijkt wel een beetje een russisch roulette :P
Het lijkt alsof ze een berg hebben waar ze bovenop de nieuwste gooien en vervolgens ook die pakketjes er van af pakken. De berg wordt niet echt kleiner, maar de recente pakketjes komen wel aan. De rest? van zo'n 2 maanden? Die blijft nog wel ff liggen. Erg irritant.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-08 14:53
Bezulba schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:53:
[...]

Het lijkt alsof ze een berg hebben waar ze bovenop de nieuwste gooien en vervolgens ook die pakketjes er van af pakken. De berg wordt niet echt kleiner, maar de recente pakketjes komen wel aan. De rest? van zo'n 2 maanden? Die blijft nog wel ff liggen. Erg irritant.
Ja met kerst gaan er dan ook filmpjes rond van hoe dat gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
Het is heel simpel, deze pakketten hebben totaal geen prioriteit voor Postnl. De enige reden dat Postnl dit wel wil bezorgen is marktleider blijven.

Er wordt niks aan verdiend, kost waarschijnlijk meer geld dan het oplevert, ze krijgen hier echt heel weinig geld voor. In Nederland een pakket versturen is vaak duurder dan dat je iets uit China laat komen. Contracten met bedrijven uit Nederland hebben dus veel hogere prioriteit omdat ze hier wel geld aan verdienen.

Dit soort pakketten worden bijna alleen verwerkt als er geen andere post is. En aangezien het op dit moment erg druk is moeten we echt rekening houden met een ( veel ) langere levertijd helaas.

Ook ik heb er last van, al valt het nog mee. 3 pakketjes liggen al 2 weken in Luik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

madmaxf1 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:02:
Het is heel simpel, deze pakketten hebben totaal geen prioriteit voor Postnl. De enige reden dat Postnl dit wel wil bezorgen is marktleider blijven.

Er wordt niks aan verdiend, kost waarschijnlijk meer geld dan het oplevert, ze krijgen hier echt heel weinig geld voor. In Nederland een pakket versturen is vaak duurder dan dat je iets uit China laat komen. Contracten met bedrijven uit Nederland hebben dus veel hogere prioriteit omdat ze hier wel geld aan verdienen.

Dit soort pakketten worden bijna alleen verwerkt als er geen andere post is. En aangezien het op dit moment erg druk is moeten we echt rekening houden met een ( veel ) langere levertijd helaas.

Ook ik heb er last van, al valt het nog mee. 3 pakketjes liggen al 2 weken in Luik.
Tjah maar het is niet PostNL die voor de vertraging zorgt. Als het eenmaal echt in nederland is, is het max een week voordat het ook daadwerkelijk bij mij op de mat ligt. Het is het traject er voor.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
Snap wat je bedoeld, maar zijn ook afspraken tussen Luik en Postnl, wanneer weer wat afgestuurd wordt, en wat voor Postnl geld met vergoeding geldt ook voor België.

Alleen voor China is dit prioriteit, voor Europa met hogere lonen en daardoor te lage vergoedingen is dit alleen iets erbij voor de rustige momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Is dat nog maar net dat alles nu via Luik gaat? in April ging het nog over Amsterdam en veel sneller,

The item has been delivered successfully
2020-04-18 10:52:00

The item is out for delivery
2020-04-18 08:39:00

The item is out for delivery
2020-04-18 08:33:00

The item has arrived at the domestic sorting centre
2020-04-17 20:22:00

The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
2020-04-14 09:05:00

NL-Item received at OE in the destination country:The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
2020-04-14 09:05:00 [GMT+1]

The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed
2020-04-14 09:00:00

Amsterdam-Linehaul Arrival:Arrived Amsterdam
2020-04-11 14:36:00 [GMT+1]

The item is ready for shipment
2020-04-09 08:01:00

The item is pre-advised to PostNL
2020-04-09 08:00:00

SHENZHEN-Hand over to airline:Hand over to airline
2020-04-08 20:00:00 [GMT+8]

Export clearance success
2020-04-04 09:55:50

Received by line-haul
2020-04-04 09:16:39 [GMT+8]

Order information received by carrier
2020-04-03 14:09:05

Outbound in sorting center
2020-04-03 14:09:04 [GMT+8]

Inbound in sorting center
2020-04-01 06:18:16 [GMT+8]

Accepted by carrier
2020-04-01 05:48:16 [GMT+8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:32
Ah, ik zie dat ik niet de enige ben waarvan de pakketjes in Luik blijven hangen. Achteraan aansluiten inmiddels... Gek, want toen de coronacrisis hier begon ging het juist supersnel, in tegenstelling tot wat ik verwachte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Ik word er goed ziek van . ik heb een gelijkrichter besteld voor mijn motorfiets om de accu te kunnen bij laden. hier zit ik echt op te wachten want heb expres meer betaald voor Ali standard shipping verzending omdat ik wist dat ik het daarmee altijd in een goede 2 weken in huis heb. ik kon dezelfde gelijkrichter hier in Nederland bij een winkel ook kopen maar dan was die 20 euro duurder dus wilde geen dief van mijn portemonnee zijn, maar als ik 3 weken langer moet wachten dan betaal ik liever die 20 euro meer. dus als ze zo doorgaan hebben ze mij ontmoedigd om nog uit China te bestellen. als dit is wat erachter zit dan doen ze het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 07:44
drestar schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:16:
Ik word er goed ziek van . ik heb een gelijkrichter besteld voor mijn motorfiets om de accu te kunnen bij laden. hier zit ik echt op te wachten want heb expres meer betaald voor Ali standard shipping verzending omdat ik wist dat ik het daarmee altijd in een goede 2 weken in huis heb. ik kon dezelfde gelijkrichter hier in Nederland bij een winkel ook kopen maar dan was die 20 euro duurder dus wilde geen dief van mijn portemonnee zijn, maar als ik 3 weken langer moet wachten dan betaal ik liever die 20 euro meer. dus als ze zo doorgaan hebben ze mij ontmoedigd om nog uit China te bestellen. als dit is wat erachter zit dan doen ze het goed.
offtopic:
Ja is balen want je kunt nu niet rijden met het mooie weer. Zodra die binnen is ben je het vergeten, want dan zie je weer weer iets met 20 euro prijsverschil. Dat maakt een beetje wachten voor mij elke keer toch weer de moeite waard. Of je kan het hier gewoon totaal niet krijgen, zoals ps3 conductive controller films welke ik nu weer nodig heb.

Hier rolt de laatste dagen aardig wat binnen, ik denk 6 tot 8 pakketjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
pennywiser schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:28:
[...]

offtopic:
Ja is balen want je kunt nu niet rijden met het mooie weer. Zodra die binnen is ben je het vergeten, want dan zie je weer weer iets met 20 euro prijsverschil. Dat maakt een beetje wachten voor mij elke keer toch weer de moeite waard. Of je kan het hier gewoon totaal niet krijgen, zoals ps3 conductive controller films welke ik nu weer nodig heb.

Hier rolt de laatste dagen aardig wat binnen, ik denk 6 tot 8 pakketjes.
Ja het is ook best verslavend op Ali kopen. het is allemaal zo goedkoop. ik heb er zelfs 1 bij besteld op de hoop dat die nog eerder binnen gaat komen. voor het geld in een Nederlandse winkel kan je er wel 5 kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
Een hele tijd geleden bij Ali een NVMe koeler besteld met standard shipping. Werd vlot verzonden maar hing al een maand in Luik, gisteren las ik in dit topic over de stagnatie in Luik dus toch maar lokaal hetzelfde besteld voor een veelvoud van het bedrag... Moet morgen bezorgd worden maar nu krijg ik net mail van Ali dat de order is overgedragen aan PostNL... Haha, straks komen ze tegelijk in de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:45
New Yorker schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:28:
[...]

Seller's Shipping Method - ES
En tracking was x76672206xx (alleen cijfers)

of het was spanje

Die tracking word niet door 17track gevonden en postnl
Toevallig verstuurd via Euro-business Parcel? Dan is het GLS. Toevallig gisteren via Ali vanuit Spanje laten verzenden en het trackingnummer komt erg overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
dirks schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:35:
Een hele tijd geleden bij Ali een NVMe koeler besteld met standard shipping. Werd vlot verzonden maar hing al een maand in Luik, gisteren las ik in dit topic over de stagnatie in Luik dus toch maar lokaal hetzelfde besteld voor een veelvoud van het bedrag... Moet morgen bezorgd worden maar nu krijg ik net mail van Ali dat de order is overgedragen aan PostNL... Haha, straks komen ze tegelijk in de brievenbus.
Ja er lijkt voorzichtig een beetje schot in de zaken te komen. Een pakketje van mij lag daar 2 weken terwijl het normaal nadat het in Luik arriveert wel binnen 3 tot 5 dagen bij mij bezorgd is.
Het ging hier om een zeer dun klein envelopje waarbij ik dacht dat die misschien van de band was gevallen of zo tot dat ik hier over die vertragingen las.
Ineens gaf de app Deliveries Pakket Tracker sinds zaterdag weer een paar tracking updates. Inclusief hele herkenbare van PostNL zelf, maar het gekke was dat die statussen op geen enkele trackingsite of app van PostNL zelf te vinden waren. Vandaag verscheen daar dan de pakketbezorger met dat envelopje. Het had makkelijk met de postbezorger mee gekund. :P
Pagina: 1 ... 29 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.