China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 27 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:19
Ik heb een pakje met een 3SALX tracking code maar er is al 8 dagen niets gebeurd op de tracking. Ik had wel verwacht dat met een 3S code ik dit pakje beter zou kunnen tracken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-04-2021
kan iemand me zeggen wat voor een t&t nummer dit is?RVxxxxxxxxxCN.vrouwlief had eergisteren iets besteld,vandaag verzonden maar dit t&t heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
dvd200 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:09:
kan iemand me zeggen wat voor een t&t nummer dit is?RVxxxxxxxxxCN.vrouwlief had eergisteren iets besteld,vandaag verzonden maar dit t&t heb ik nog niet gezien.
China post

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Laatst online: 18-07 16:24
En meer bepaald : China Post Registered Airmail.
Want China Post doet ook EMS ( begint dan met een ''E'' ) en ePacket ( begint dan met een ''L'' ) en dan heb je nog China Post ordinary small parcel ( begint met ''U'' en beperkt trackbaar alleen in China )

Anyway China Post Registered Airmail is ok, normaal iets van een 28 dagen maar momenteel meer richting de 40 denk ik, Dinsdag 2 pakjes mogen ontvangen van Ali via die shipping methode en waren 38 en 40 dagen respectievelijk in transit op 17Track.

Als het naar Belgie moet kan je dat RV nummer in de Bpost app zetten als je op 17Track iets ziet in de zin van ''Bpost has received information '' of '' Item deposited '' of wanneer 17Track herkend dat de bestemming Belgium is.

Maar er zijn grote gaps tussen tracking bij China Post want het gaat tegenwoordig traag, ik had op 31-3 Hand over to airline en dan niets tot 13-4 dat het daadwerkelijk China had verlaten, dan weer niets tot 26-4 dat het was aangekomen hier en dan Maandag 4-5 dat de Douane het had.

Hoe het momenteel gaat bij hun als je nu besteld hebt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:22
menzo schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:08:
Ik heb een pakje met een 3SALX tracking code maar er is al 8 dagen niets gebeurd op de tracking. Ik had wel verwacht dat met een 3S code ik dit pakje beter zou kunnen tracken.
Had ook exact dezelfd opbouw van de tracking, bleek via Duitsland in Europa te komen. Uiteindelijk bezorgd met DHL Parcel.

Overigens verbaas ik mij enigsinds over sommige reacties hier. Iemand wel eens gekeken hoeveel vliegtuigen er nu tussen China en Europa gaan? Het ligt behoorlijk op z’n gat, en het gemiddelde Chinapakketje heeft dan ook weinig prio. Singapore Post bijvoorbeeld (maar ook 4px) hebben lijsten beschikbaar naar welke landen nog wordt geleverd en wat de verwachte serviceduur is. Voor heel veel landen is de verwachte levertijd opgelopen naar 90+ dagen. “ China Post will temporarily store affected transit mail (air and surface) and will transport it to the destination countries when these transport options are once again available. Delays should be expected in transport and delivery during this period.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
laatste dag dan loopt de buyer protection af.gisteren de seller nog een bericht gestuurt om te zeggen als het vandaag niet aankomt dat ik een dispute moet openen.seller heeft het bericht deze nacht gelezen,mooiste moet nog komen...geen reactie erop ( facepalm )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-09 07:40
dvd200 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:20:
laatste dag dan loopt de buyer protection af.gisteren de seller nog een bericht gestuurt om te zeggen als het vandaag niet aankomt dat ik een dispute moet openen.seller heeft het bericht deze nacht gelezen,mooiste moet nog komen...geen reactie erop ( facepalm )
Je hebt dan ook geen vraag gesteld :+

Ik zit in dezelfde situatie, heb gisteren de buyer protection verlengd met 14 dagen.

Wat betreft mijn grotere/duurdere (china post registered)pakjes valt de levertijd nog goed mee bij mij. (verzending 1 april, geleverd 27 april)
De <4euro pakjes met gratis verzending zitten momenteel allemaal bijna tegen de 2 maand nu, allemaal al 5-6 weken in een hangar van bpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Rub147 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 06:20:
[...]
Overigens verbaas ik mij enigsinds over sommige reacties hier. Iemand wel eens gekeken hoeveel vliegtuigen er nu tussen China en Europa gaan? Het ligt behoorlijk op z’n gat, en het gemiddelde Chinapakketje heeft dan ook weinig prio.
Tja als een seller je dan nog steeds '' arrived within 60 days or refund '' aanbied en niet zelf de buyer protection verlengd waarom zou ik dan na 59 dagen geen dispute claimen voor ''buyer protection running out'' ?

Voor hetzelfde geld is het wel daadwerkelijk ergens tussen de massive pile momenteel verdwenen om nooit ergens meer tevoorschijn te komen en dan kan ik alsnog naar zowel mijn pakje als mijn refund fluiten.

Dat het op 3 April despatched to overseas is vanuit Singapore en ik op 7 Mei nog steeds geen update heb daarna is niet mijn probleem, maar ik verwacht dat de seller wel nog met 20 dagen ofzo zelf gaat verlengen voor mijn protection afloopt binnen 72u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:08
Met Aliexpress standard shipping lijkt het probleem meer bij PostNL te liggen of de overdracht naar
PostNL. Het proces in China en vanuit China naar NL is niet veel trager dan voorheen. Hier weer een pakketje die al meer dan een week is aangemeld maar nog niet verwerkt. Ik las net op de Twitter van PostNL dat de verwerkingstijd wel op kan lopen tot 2 weken indien het pakket bij hun is aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:10
Bij mijn pakketjes ligt het probleem ook vooral in Nederland. Het meestal al vrij vlot in Nederland en daarna kan je nog weken wachten.

En 3S barcodes worden tegenwoordig door de DHL langs gebracht. Daarmee kan je wel bijzonder goed het bezorgmoment nog afstemmen. Kostenvrij naar de avond laten verplaatsen, of naar een pakketpunt. Daar kan postnl nog een puntje aan zuigen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:49
Ik heb op 9 maart bij gearbest een Alfawise robotstofzuiger besteld. Sinds die tijd blijft bij DHL de status op:
"De opdrachtgegevens voor deze zending zijn door de afzender elektronisch aan DHL doorgegeven."

ik heb hier al meermalen contact over gehad met Gearbest, het meest irritante is dat ze op 27 maart aangeven dat mijn pakketje uiterlijk 8 april aan komt. Op 5 april had ik een reminder gestuurd en kwam de reactie of ik nog 10-14 dagen kon wachten. "Het pakketje was echt onderweg" (status bij DHL was nog steeds: "De opdrachtgegevens voor deze zending zijn door de afzender elektronisch aan DHL doorgegeven.")
Tevens contact gehad met DHL, zij hadden het pakketje niet ontvangen.
Op 15 april geeft Gearbest aan na mijn vraag wat de status was, dat de delivery deadline 9 mei zou zijn.
Gisteren weer contact gezocht en nu komt de reactie dat de delivery deadline 18 juni is.

Ik heb ze nu maar de tijd gegeven tot en met morgen om mijn geld terug te geven omdat ik anders paypal in ga schakelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
gisteren een dispute moeten openen over een bestelling waar ik al van 10 maart niks meer van heb gehoord.buyer protection is verlopen.de seller heeft me nog niet aangesproken erover al verwacht ik nu met het weekend dat ik ook niets zal horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Ik heb nog 2 Days en 4 hours dus mij Zondag namiddag eens mee bezighouden voor een refund.

Vandaag ook een mail van Ali gehad over de bestelling in kwestie :

''Just a quick email that your order 8xxxxxxxxxxxxxx73 is about to finish because the On Time Delivery date will soon be expired.
We hope you're happy with your purchase. ''

Heel happy ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22
Ik wacht ook al op een pakketje sinds 31 maart.
De laatste status is van 15 4 2020.

Despatched to OverSeas Postal Admin (From SG/SIN to NL/HAG)

Hier staat ie dus al 3 weken op....
Iemand hier ervaring mee?

(pakketjes die ik later heb besteld heb ik al binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-11-2024
Aggressor schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 06:01:

Check eens op 17track? Staat precies op waar het pakket zich bevindt.

Gehoord bij het pakketpunt van Albert Heijn: "Zit lekker in de tuin te wachten op pakket, zie de postbezorger voorbij rijden en krijg 5 min later de melding dat ze mijn pakket niet kunnen bezorgen. En coolblue zegt dat ze 'gegarandeerd aan thuis' bezorgen." Blijkt dat PostNL de bezorger de opdracht heeft gegeven om alle pakketten van Coolblue gewoon maar naar het pakketpunt te brengen, en ligt het magazijn van AH vol met pakketjes... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
mr_seeker schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 18:02:
[...]

Check eens op 17track? Staat precies op waar het pakket zich bevindt.

Gehoord bij het pakketpunt van Albert Heijn: "Zit lekker in de tuin te wachten op pakket, zie de postbezorger voorbij rijden en krijg 5 min later de melding dat ze mijn pakket niet kunnen bezorgen. En coolblue zegt dat ze 'gegarandeerd aan thuis' bezorgen." Blijkt dat PostNL de bezorger de opdracht heeft gegeven om alle pakketten van Coolblue gewoon maar naar het pakketpunt te brengen, en ligt het magazijn van AH vol met pakketjes... 8)7
Lekker lullig dan..

En bij 17track staat Despatched to overseas (Country code: NL)
15 04 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
Aggressor schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 18:39:
En bij 17track staat Despatched to overseas (Country code: NL)
15 04 2020
Dan zit hij in het ruim van een vliegtuig of in Schiphol te wachten op PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Aggressor schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 06:01:

Hier ook gehad, pakket was 9-4 verzonden en heeft zeker 2 weken op die status gestaan. Dus wel iets korter. Kreeg 6-5 eindelijk update dat ie in het land is. Nu cutom clearance wachten dat postnl ze ophaalt om te brengen naar ophaalpunt. Wel eruit gepikt en wat nabetalen. Helaas grootse deel de handeling fee van postnl. Blijft overigens een doorn (die 13e fee) in het oog. Ff wachten nog, alles gaat aanzienlijk (en begrijpelijk) trager pre-Cov19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Gijsjha schreef op zondag 10 mei 2020 @ 09:17:
[...]

Hier ook gehad, pakket was 9-4 verzonden en heeft zeker 2 weken op die status gestaan. Dus wel iets korter. Kreeg 6-5 eindelijk update dat ie in het land is. Nu cutom clearance wachten dat postnl ze ophaalt om te brengen naar ophaalpunt. Wel eruit gepikt en wat nabetalen. Helaas grootse deel de handeling fee van postnl. Blijft overigens een doorn (die 13e fee) in het oog. Ff wachten nog, alles gaat aanzienlijk (en begrijpelijk) trager pre-Cov19.
oke thanks, werd je pakketje ook opengemaakt?
of kreeg je thuis formulier opgestuurd en moest je die invullen? (duurt het nog langer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-08 21:54
Postnl is het probleem niet het vervoer.
Ik heb meerdere pakketjes die al rond 20-24 april overgedragen zijn aan postnl (sommige staan ook al aangemeld in de postnl app). Maar ze blijven hangen in het sorteer centrum.
Postnl zegt alleen ja sorry het is druk.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
Aggressor schreef op zondag 10 mei 2020 @ 09:21:
[...]

oke thanks, werd je pakketje ook opengemaakt?
of kreeg je thuis formulier opgestuurd en moest je die invullen? (duurt het nog langer)
Nee ze hebben ze opengemaakt en waarde geschat. Ik zie het bedrag al in de App staan. Nog nooit gehad, die paar keer dat ik moest betalen, keer of 3-4 nu, was het iedere keer via brief. Ik begreep ook al uit dit topic dat t ophalen, sorteren en uitleveren soms langer (1-2 weken) kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasnet
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:31
Ik heb in februari 2 sdhc cards besteld bij Ali Express maar tot nu toe nog nooit iets ontvangen.

Wel gemeld bij de verkoper maar geen reactie gehad en afgelopen zaterdag is dispute beëindigd.

Tot mijn verbazing krijg ik vanmiddag een bericht dat ze het aankoopbedrag gaan terugstorten.

Omdat ik dit nog nooit bij de hand heb gehad hierbij de vraag of dit altijd zo gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
hoe bedoel je of dit altijd zo gaat ? als je bedoelt een refund omdat je niets ontvangt dan ja, dat zou de regel moeten zijn.

Als je bedoelt dat je het meld bij de verkoper maar die reageert niet of wel, dat is puur luck of the draw op Ali of je een seller hebt die wel of niet antwoord op berichten.

Ik vind persoonlijk dat ze bij Ali ook wel eens mogen kijken naar wanneer je een dispute opent tov de resterende protection time.

Ik maak een dispute gisteren avond omdat er 1 dag en 11 u left was op mijn protection, dat is dus op Zaterdag avond en dan krijg ik Zondag ochtend bericht in de zin van '' rejected, still 1 day left in protection and item in transit, please wait till tomorrow. '' ofzo iets.

Dat het in transit is weet ik ook, ik zit nu al op de kop 31 dagen te zien op '' despatched to overseas '' op 17track, maar een pakje wat op Zaterdag avond nog altijd op despatched to overseas staat gaat heus niet opeens Maandag ochtend opduiken aan mijn deur.

Net opnieuw geopened want er is nu nog 4 uur protection left en het is 11/5, de datum die er ook staat om contact op te nemen met customer support.
Als ze weer declinen doe ik geen moeite meer en mogen ze hun 15 euro houden, en hun wireless earbuds ook als zetpil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
Ik kreeg dit bericht 5 dagen geleden.
Ligt het nu op mij te wachten?
—————————————————

Tijd om uw pakket op te halen!

Uw bestelling 80128765269909 is aangekomen bij uw plaatselijke postkantoor. Kom het ophalen!
Pakket traceren

[ Voor 12% gewijzigd door Ruud888 op 11-05-2020 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
maasnet schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:45:
Ik heb in februari 2 sdhc cards besteld bij Ali Express maar tot nu toe nog nooit iets ontvangen.

Wel gemeld bij de verkoper maar geen reactie gehad en afgelopen zaterdag is dispute beëindigd.

Tot mijn verbazing krijg ik vanmiddag een bericht dat ze het aankoopbedrag gaan terugstorten.

Omdat ik dit nog nooit bij de hand heb gehad hierbij de vraag of dit altijd zo gaat?
Als je iets op aliexpress besteld, krijgt de verkoper 60 dagen de tijd om je product te leveren, anders geld terug. Zolang jij niet getekend hebt voor ontvangst is de verkoper namelijk verantwoordelijk. Europese wetgeving :)

EDIT: @Katmi Ze doen niets tenzij je buyer protection ECHT is afgelopen en je 100% zeker weet dat het pakket niet bezorgd gaat zijn. Wacht dus 48h en vul DAN pas in dat je niets krijgt, want Aliexpress gaat pas na de daadwerkelijke shipping datum (dus niet vanaf het moment van aanmelding) pas actie ondernemen.

[ Voor 18% gewijzigd door mr_seeker op 11-05-2020 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:05
Ruud888 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:47:
Ligt het nu op mij te wachten?............
Als dit het geval is blijft het slechts een week liggen en wordt het retour gestuurd.
Vragen aldaar kan daarom geen kwaad.
Echter als het een vertaald bericht van de tracking is, kan het ook zijn dat het in het NL sorteercentrum is aangekomen. Die wordt meestal aangeduid als "last mile carrier" In dat geval kan het nog enige tijd duren voor het bezorgd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:45
—————————————————

Uw bestelling 80128765269909 is aangekomen bij uw plaatselijke postkantoor. Kom het ophalen!
Pakket traceren
had dit laatst ook, ook zitten twijfelen om naar plaatselijke postpunt te gaan; dag later werd het aan de deur afgeleverd. Het lijkt dus inderdaad de laatste stap te zijn; het is onderweg naar je. Als het binnen een paar dagen niet binnen is kan het natuurlijk nooit kwaad even na te vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
danielrene schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:57:
[...]

had dit laatst ook, ook zitten twijfelen om naar plaatselijke postpunt te gaan; dag later werd het aan de deur afgeleverd. Het lijkt dus inderdaad de laatste stap te zijn; het is onderweg naar je. Als het binnen een paar dagen niet binnen is kan het natuurlijk nooit kwaad even na te vragen. :)
De tracking bij Alie geeft aan dat het is aangekomen op het distributiecentrum in Nederland.

Maar ik had ergens gelezen dat Postnl het achterhoudt als er BTW op geheven moet worden.
2x het zelfde product in 1 doos. Aankoopprijs totaal 42euro.
6x het zelfde product in 1 doos. Aankoopprijs totaal 38euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:58
—————————————————

Pakket traceren
Ik kreeg zaterdag datzelfde mailtje (hoewel er bij mij een ander ordernummer in staat :+ ). De PostNL app gaf op dat moment aan dat het zaterdag bezorgd zou worden, maar geeft nu aan dat het vandaag tussen 16.45 en 19.15 wordt bezorgd. Ik wacht dus even af...
Status op Ali geeft aan "at local distribution center", vorige status was "with last mile carrier".

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Ik krijg ook die mails maar, ga je dan op de site kijken liggen ze @ distributiecentrum...

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 18:37
Zo, vandaag een bestelling van 7 februari binnen... Had de buyer protection al 2x laten verlengen door de verkoper :p

Ook een pakje van 16 april binnen. Geinig om het verschil in snelheid te zien :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_seeker
Ik merk dat je pakketten beter kunt traceren via 17track dan via de Aliexpress app. Met name als je gebruik maakt van Aliexpress standard tracking, is het proces als volgt:

- Pakket wordt uit China verzonden
- Pakket komt in Nederland/Belgie aan
- Pakket wordt uitgeladen in een loods
- Douane inspecteert pakket
- Pakket wacht op PostNL (handover from freight carrier to PostNL)
<nu staat hij ongeveer 3 tot 5 weken in de PostNL app op "pakket is ontvangen door PostNL">
- Pakket wordt opgehaald (arrived in domestic sorting centre) <- dit is het moment dat je pakket binnen 48h wordt bezorgd!
- Onderweg met bezorger (Out for delivery)
- Waiting for pick-up (deze status krijg je als de postbezorger geen zin heeft in jou of als je moet betalen)

[ Voor 6% gewijzigd door mr_seeker op 11-05-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
mr_seeker schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:13:
Ik merk dat je pakketten beter kunt traceren via 17track dan via de Aliexpress app. Met name als je gebruik maakt van Aliexpress standard tracking, is het proces als volgt:

- Pakket wordt uit China verzonden
- Pakket komt in Nederland/Belgie aan
- Pakket wordt uitgeladen in een loods
- Douane inspecteert pakket
- Pakket wacht op PostNL (handover from freight carrier to PostNL)
<nu staat hij ongeveer 3 tot 5 weken in de PostNL app op "pakket is ontvangen door PostNL">
- Pakket wordt opgehaald (arrived in domestic sorting centre) <- dit is het moment dat je pakket binnen 48h wordt bezorgd!
- Onderweg met bezorger (Out for delivery)
- Waiting for pick-up (deze status krijg je als de postbezorger geen zin heeft in jou of als je moet betalen)
Ik heb gelukkig nog geen 3-5 weken moeten wachten op PostNL. Vandaag een pakketje ontvangen die al 10 dagen was aangemeld. Gister ontvangen door PostNL, vanochtend gesorteerd en vanmiddag bezorgd. Dat was tot nu toe het pakketje die het langst was aangemeld totdat het bezorgd werd.

Indien het pakketje op “handover from freight carrier to PostNL” staat dan is www.internationalparceltracking.com het meest up to date. 17Track trekt daar ook gewoon de informatie vandaan met enige vertraging.

Alles lijkt tot nu toe te vertragen bij PostNL of de overdracht naar PostNL. Het proces van China naar Nederland is maar een klein beetje trager geworden indien Aliexpress standard shipping de verzendmethode is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
mr_seeker schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:48:
[...]
EDIT: @Katmi Ze doen niets tenzij je buyer protection ECHT is afgelopen en je 100% zeker weet dat het pakket niet bezorgd gaat zijn. Wacht dus 48h en vul DAN pas in dat je niets krijgt, want Aliexpress gaat pas na de daadwerkelijke shipping datum (dus niet vanaf het moment van aanmelding) pas actie ondernemen.
Klopt, op je Ali tracking kan je trouwens ook zien op welke datum je contact moet opnemen als je niets hebt ontvangen als je in de laatste 10 dagen ofzo van je protection komt.

Anyway vanochtend opnieuw dispute gemaakt en was al om 13u accepted voor een refund.
Kan zijn dat die earbuds ooit nog gaan aankomen maar dat zien we dan wel en anders bestel ik er op amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
dispatched to overseas klinkt volgens mij als geen trackingnummer die in Nederland kan getraced worden.
Je pakje ligt dus 99,99% in een loods in Nederland samen met 100 miljoen andere pakjes...
ik zou eens gaan klagen bij Postnl, niet dat je daar een zinnig antwoord moet van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09 20:20

basdej

OutSystems Consultant

Ik heb een pakketje besteld waarvan de Aliexpress tracking zegt dat het al een week geleden aangekomen is in Nederland. Als ik op https://postnl.post kijk zie ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LoHyoed_7iGPDwi7TX960QCCGGE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DwexyBZfzt8W5ej0PYuRhKim.png?f=fotoalbum_large

Betekent dit nou dat het pakket al een week bij PostNL ligt?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 00:29

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Begrijp ik nou goed uit deze reacties dat het beter is om niet te bestellen in deze corona tijd? Ik bedoel het lijkt wel een eeuwigheid voordat aankomt, of het lijkt dus helemaal niet aan te komen.
Het kon voor de corona tijd al lang duren, maar zijn veel transportmogelijkheden toch geblokkeerd of niet mogelijk?
Ik ben niet vreemd met Aliexpress, maar op één of andere manier durf ik het nog niet aan sinds de corona tijd. Of zie ik het verkeerd en ben ik te bang?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:10
@IndoBoy, N=1, ik heb tot nu toe alles binnen wat ik besteld heb tijdens de corona tijd. Sommige dingen zijn nog onderweg, maar ook net besteld. Het duurt wel langer dan normaal maar dan vooral aan de Nederlandse kant.

Maar ik wacht ook nog op USA post dat al bijna een maand in Nederland is.

[ Voor 16% gewijzigd door LordSinclair op 12-05-2020 16:15 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:03
Mijn alipakketje staat al sinds 28 april op succesvol afgeleverd volgens ali tracking.

Wanneer ik bij 17track check staat er het volgende:

2020-04-28 15:42
AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Final delivery

Dat is dus bij lange na niet op het opgegeven adres (Maastricht). Iemand een idee hoelang dit kan duren voordat het pakketje bij mij thuis is, of dat ik beter een dispute kan openen zodra mogelijk ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcell
basdej schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:51:
Ik heb een pakketje besteld waarvan de Aliexpress tracking zegt dat het al een week geleden aangekomen is in Nederland. Als ik op https://postnl.post kijk zie ik:

[Afbeelding]

Betekent dit nou dat het pakket al een week bij PostNL ligt?
Nee, pakket is onderweg naar NL. Vervolgens moet het nog geleverd worden aan PostNL en dan kan je nog een weekje of 2 wachten tot PostNL het sorteert en af gaat leveren. Ze hebben momenteel een enorme backlog. Voorbeeld van hoe het momenteel gaat :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkjMdIPQg-26axAMdqrmVX03Il0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cy3gobnIiPLTu9NmVR3DZXdM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door dcell op 12-05-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
Steefmeister schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:25:
Mijn alipakketje staat al sinds 28 april op succesvol afgeleverd volgens ali tracking.

Wanneer ik bij 17track check staat er het volgende:

2020-04-28 15:42
AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Final delivery

Dat is dus bij lange na niet op het opgegeven adres (Maastricht). Iemand een idee hoelang dit kan duren voordat het pakketje bij mij thuis is, of dat ik beter een dispute kan openen zodra mogelijk ?
Dan is je pakket de 60 dagen gepasseerd... Als hij op "delivered" staat maar je hebt geen pakket, dispute opstarten en screenshot meesturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 00:29

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

LordSinclair schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:15:
@IndoBoy, N=1, ik heb tot nu toe alles binnen wat ik besteld heb tijdens de corona tijd. Sommige dingen zijn nog onderweg, maar ook net besteld. Het duurt wel langer dan normaal maar dan vooral aan de Nederlandse kant.

Maar ik wacht ook nog op USA post dat al bijna een maand in Nederland is.
Ach ok, dat betekent dus in 9 van de 10 gevallen verlenging van protection time. Misschien maar even een testbestelling doen. Het probleem is natuurlijk de ene verkoper is de andere verkoper niet. Mijn pakketjes uit Duitsland komen wel redelijk snel.
Aan de andere kant mijn pakketje uit NL op 7 mei besteld is ook nog niet ontvangen.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanDoppe
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-06-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdvL16xGsvQDc8QCdMf6Fr89PV0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vu5LkJBsbLujJ65pKBj9qC84.png?f=fotoalbum_large

Wie kan mij vertellen waar dit pakket zich bevind?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_seeker
ArjanDoppe schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:47:
[Afbeelding]

Opslagloods in luchthaven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanDoppe
China of Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanDoppe
mr_seeker schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:49:
[...]

Opslagloods in luchthaven?
China of Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
"Arrived in transit country" <- dat kan van alles zijn... China, Hong Kong, Dubai, Belgie... take your pick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mintgroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-08 05:19
Bij 17 track heeft mijn pakket uit de Us volgende status sinds 28 april, wat betekend deze status?

Pakketstatus: In transport
Land: Verenigde Staten -> Nederland
Bestemming:

Oorsprong:
2020-04-28 19:33, NETHERLANDS, Arrival at Post Office -> Your item has arrived at the delivering post office in NETHERLANDS at 7:33 pm on April 28, 2020.
2020-04-28 19:32, NETHERLANDS, Departed Facility
2020-04-28 19:31, NETHERLANDS, Arrived at Facility
2020-04-28 19:30, NETHERLANDS, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENT, Processed through Facility
2020-04-18 12:11, NETHERLANDS, Collect for Pick Up
2020-04-18 11:29, NETHERLANDS, Out for Delivery
2020-04-18 11:22, NETHERLANDS, Out for Delivery
2020-04-18 00:23, NETHERLANDS, Arrival at Post Office
2020-04-18 00:22, NETHERLANDS, Departed Facility
2020-04-18 00:21, NETHERLANDS, Arrived at Facility
2020-04-18 00:20, NETHERLANDS, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENT, Processed through Facility
2020-03-29 11:27, JAMAICA NY INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER, Processed Through Regional Facility
2020-03-29 11:27, JAMAICA NY INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER, Arrived at Regional Facility
2020-03-28 13:58, JAMAICA NY INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER, Departed USPS Regional Facility
2020-03-28 00:00, In Transit to Next Facility
2020-03-27 09:18, JAMAICA NY INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER, Arrived at USPS Regional Facility
2020-03-27 06:10, PHILADELPHIA PA NETWORK DISTRIBUTION CENTER, Departed USPS Regional Facility
2020-03-27 01:10, PHILADELPHIA PA NETWORK DISTRIBUTION CENTER, Arrived at USPS Regional Facility
2020-03-26 16:02, SHOHOLA, PA 18458, Departed Post Office
2020-03-26 14:45, SHOHOLA, PA 18458, USPS picked up item
2020-03-26 08:33, SHOHOLA, PA 18458, Shipping Label Created, USPS Awaiting Item
2020-03-26 00:00, Pre-Shipment Info Sent to USPS, USPS Awaiting Item

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:51

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Mensen bekend met onderstaande melding bij Postnl international tracking?
The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed
Staat al sinds 28-4 op die melding zonder dat er iets lijkt te gebeuren.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_seeker
Mintgroen schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:55:
Bij 17 track heeft mijn pakket uit de Us volgende status sinds 28 april, wat betekend deze status?

[...]
2020-04-28 19:33, NETHERLANDS, Arrival at Post Office -> Your item has arrived at the delivering post office in NETHERLANDS at 7:33 pm on April 28, 2020.
[...]
Dat je pakket nog in het postkantoor ligt en dat je moet rennen! Normaal wordt een pakket slechts 1 week bewaard en wordt hij weer retour afzender gestuurd...

EDIT: @Rubman "waiting for acceptance in bulk" wil simpelweg zeggen dat hij ergens in een loods staat te wachten op een truck of iemand die je pakket inscant (vrachtbrief is overhandigt, maar inhoud is nog niet uitgeladen).

[ Voor 17% gewijzigd door mr_seeker op 13-05-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:41
Mijn pakketje vertrekt ook later uit China... Het duurt even voordat ze een vliegtuig gevonden hebben denk ik. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpQ8cuW7b7nJmkkHOZ-ipMRff2Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bPq0ZFhZkCNalkYllMpJ463R.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
ArjanDoppe schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:47:
[Afbeelding]

arrive at transitcountry wilt zeggen dat je pakje in een transitland zit, het kan dus elk land zijn behalve Nederland of china :+ Misschien Belgie? Luik komen er zeer veel toe, en blijven ze ook gewoon liggen.
Kleine brievenbuspost mag je rekenen op minstens 4 weken langer dan gewoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanDoppe
Tec7lol schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:55:
[...]

arrive at transitcountry wilt zeggen dat je pakje in een transitland zit, het kan dus elk land zijn behalve Nederland of china :+ Misschien Belgie? Luik komen er zeer veel toe, en blijven ze ook gewoon liggen.
Kleine brievenbuspost mag je rekenen op minstens 4 weken langer dan gewoonlijk.
Het is een vrij groot pakket, 60 cm hoog en 25 cm breed ongeveer. Kan niet door de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Mijn pakketje is nu iets verder......
Weet iemand nu wat er nu gaande is

Receive item at delivery office (Country: NL)
2020-05-13 23:38

2020-05-13 23:37
Send item out of sorting centre (Country: NL)

2020-05-13 23:36
Hold item at point of delivery (Country: NL)

Receive item at sorting centre (Country: NL)

2020-05-13 23:32

2020-05-13 20:41
Held by Custom

2020-05-13 20:40
Arrival at Processing Center (Country code: NL)

2020-05-13 20:28
Arrival at Destination Post (Country: NL)

2020-04-15 16:10
Despatched to overseas (Country: NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:19
Hebben jullie ervaring met: Cainiao Super Economy for Special Goods?

Het is zelfs goedkoper dan Cainiao Super Economy Global.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Aggressor schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:59:
Mijn pakketje is nu iets verder......
Weet iemand nu wat er nu gaande is

2020-05-13 23:38

2020-05-13 23:37

2020-05-13 23:32

2020-05-13 20:41
Held by Custom

2020-05-13 20:40
Arrival at Processing Center (Country code: NL)

2020-05-13 20:28
Arrival at Destination Post (Country: NL)

2020-04-15 16:10
Despatched to overseas (Country: NL)
Gezien de
gok ik op een BTW-plichtig pakket dat nu is afgeleverd op een postkantoor, daar een week wordt vastgehouden voordat ie teruggestuurd word en je je afhaalbericht pas over een week ontvangt.
Heb je je track & trace ook al eens op https://jouw.postnl.nl geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Ja daar kan ik hem niet vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
PostNL bezorgt nu ook in de nacht:

Package arrived in domestic sorting center
4 dagen later, om 23:59: Package delivered.

En PostNL verwijst zoals gewoonlijk naar de verzender...

PS: Pakketten die nu vanuit Aliexpress worden verzonden hebben nu een "guaranteed shipping time" van 90 dagen! Let dus op dat een pakket dus ongeveer 3 maanden onderweg kan zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
Mijn pakket was de 12e op te halen. Heeft er dus uiteindelijk 5 weken over gedaan. Het Singapore post pakket waar ik het eerder over had.

Ander pakket, e-parcel, geeft via parceltracking app al tijdje aan dat ie hongkong heeft verlaten sinds 6-5. Ik zie echter via SF Express site vandaag iets meer info, namelijk dat ie sinds 12-5 in NL is: Shipment arrive at 【Cross-border service point in Amsterdam. Ligt dan denk ik dan bij post.nl op de berg?

17 track hebt de trace niet, en ook nog niet bekend op de international parcel tracking pagina. Iemand ooit ervaring met e parcel en deze status.

[ Voor 5% gewijzigd door Gijsjha op 14-05-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 18:37
Gijsjha schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:54:
Mijn pakket was de 12e op te halen. Heeft er dus uiteindelijk 5 weken over gedaan. Het Singapore post pakket waar ik het eerder over had.

Ander pakket, e-parcel, geeft via parceltracking app al tijdje aan dat ie hongkong heeft verlaten sinds 6-5. Ik zie echter via SF Express site vandaag iets meer info, namelijk dat ie sinds 12-5 in NL is: Shipment arrive at 【Cross-border service point in Amsterdam. Ligt dan denk ik dan bij post.nl op de berg?

17 track hebt de trace niet, en ook nog niet bekend op de international parcel tracking pagina. Iemand ooit ervaring met e parcel en deze status.
17-track ondersteunt geen SF Express meer sinds een kleine week. Er stond een bericht op hun pagina.

Mijn laatste SF Express pakket was een dag of 2-3 na die tracking van het service point bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een klein pakketje (waarde ongeveer 14 euro) welke sinds 5 mei bij de inklaring lijkt te liggen. Ik heb online een formulier ingevuld dat ik wil weten hoe het met mijn pakketje staat, nog geen reactie. De verkoper (AliExpress) weet niet wat te doen.

Iemand tips wat ik verder nog kan doen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_seeker
pven schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:34:
Ik heb een klein pakketje (waarde ongeveer 14 euro) welke sinds 5 mei bij de inklaring lijkt te liggen. Ik heb online een formulier ingevuld dat ik wil weten hoe het met mijn pakketje staat, nog geen reactie. De verkoper (AliExpress) weet niet wat te doen.

Check PostNL, anders is het wachten op bericht? Meestal stuurt de douane je wel een brief als ze informatie van je willen hebben, maar grote kans dat hij ergens in een donker hoekje ligt te wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaus
Vandaag een pakketje ontvangen met een gele sticker:
Goods not fulfilling the conditions laid down in Articles 28 and 29 of the Treaty on the functioning of the European Union

Dit heb ik nog nooit gezien terwijl ik toch veel besteld heb.
De waarde die aangeven was op het pakketje is 7.87 dollar.
Heeft dit nog gevolgen? Of is het goed zo?
pven schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:34:

Ik heb gister een pakketje gekregen die al op 30 april naar postnl overgedragen was.
Wat is de laatste status van 17 track?

[ Voor 44% gewijzigd door madmaus op 15-05-2020 12:02 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_seeker
madmaus schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:59:
Goods not fulfilling the conditions laid down in Articles 28 and 29 of the Treaty on the functioning of the European Union

Uitleg hier: https://tompai.pro/ecomme...nctioning-european-union/

Wat het betekent is dat het pakket uit een EU land komt, maar er nog geen invoerbelasting is geheven. Dit is waarschijnlijk omdat het pakket in Belgie is aangekomen en vervolgens is verstuurd naar Nederland zonder belasting te betalen (daarom de sticker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
azerty schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:11:
[...]

17-track ondersteunt geen SF Express meer sinds een kleine week. Er stond een bericht op hun pagina.

Mijn laatste SF Express pakket was een dag of 2-3 na die tracking van het service point bij mij.
Ah ok, had ze al weken in de browser staan en ineens deed ie weinig. Dat is dus verklaard, waarvoor hartelijk dank!
Hoe dan ook vandaag staat het pakket met een andere track wel op international parcel tracking met op de 12e mei laatste (2x) status " Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL" (en voorafgaand: " Zending vrijgegeven in het land van bestemming, doorgestuurd naar geadresseerde" , dan is ie door de douane check). Bij de parcel app zie ik op basis van die nieuwe track de laatste status " The item is at the handover point from freight carrier to PostNL" Nog paar dagen wachten dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

[...]

Kijk nou: ik ben te ongeduldig:
2020-05-15 02:02

2020-05-15 02:01

2020-05-15 02:00

2020-05-15 02:00

2020-05-14 18:56

2020-05-14 18:55

2020-05-14 18:54

2020-05-14 18:54

2020-05-05 10:20
Held by Custom
Ik vermoed dat ie een deze dagen binnen komt. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-09 12:44

[...]

Ik heb gister een pakketje gekregen die al op 30 april naar postnl overgedragen was.
Ooit ook eens gehad vervolgens helemaal niets meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ik ga er maar vanuit dat ik er niets van hoor gezien het lage bedrag.
Anders had ik ook niet verwacht dat postnl het pakketje had gegeven zonder geld te incasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-09 12:44
Ik vraag me wel af waarom dan die sticker, iemand moet er toch iets mee doen anders plakken ze hem er niet op toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen

[...]
Ik meen mij te herinneren van toen ik het een keer heb uitgezocht dat dan de zending in een ander EU-land dan het EU-land van bestemming arriveert en qua douanecontrole nog in het EU-land van bestemming moet worden afgehandeld.

Het betekent qua financiële afhandeling eigenlijk niet echt iets extra's ten opzichte van de situatie zonder de sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:06

Laguna

Connaisseur

Iemand ervaring met China Post (RVxxxxxxxxxCN)? Laatste 3 status wijzigingen waren 3x hetzelfde, namelijk "arrival at destination" op 13, 23 en 26 april. Verzending was op 1 april.

Bij de zendingsinformatie op AliExpress staat:

Aangekomen in het land van bestemming; in afwachting van douane-inklaring.

Kan natuurlijk kloppen ivm de huidige gang van zaken, maar zo heb je dus totaal geen idee hoe lang het nog gaat duren en ook geen idee welk vervoersbedrijf er uiteindelijk voor gaat zorgen dat m'n pakketje bezorgd wordt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_seeker
Wat betreft de sticker: Hij is binnen gekomen in een EU land en dat land heeft geen douanekosten doorgerekend, omdat het een "transit-land" is geweest. De douane van het transit land plakt een sticker op je pakket, zodat de douane in het tweede EU-land weet dat er nog belasting betaald moet worden. Normaal betaal je geen belasting voor pakketten die over de EU grenzen gaan.

China Post = PostNL. Alles wat geen FedEx, UPS of DHL is gaat via PostNL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Laguna schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:40:
Iemand ervaring met China Post (RVxxxxxxxxxCN)? Laatste 3 status wijzigingen waren 3x hetzelfde, namelijk "arrival at destination" op 13, 23 en 26 april. Verzending was op 1 april.

Bij de zendingsinformatie op AliExpress staat:

Aangekomen in het land van bestemming; in afwachting van douane-inklaring.

Kan natuurlijk kloppen ivm de huidige gang van zaken, maar zo heb je dus totaal geen idee hoe lang het nog gaat duren en ook geen idee welk vervoersbedrijf er uiteindelijk voor gaat zorgen dat m'n pakketje bezorgd wordt.
In de regel is dit via PostNL. Met China Post pakketjes is de laatste wel een verhoogde kans dat het rechtreeks op het postkantoor word afgeleverd. Houd dus even de track&trace van PostNL zelf op https://jouw.postnl.nl of de PostNL app in de gaten, want het afhaalkaartje komt vaak pas laat en het pakketje blijft er maar een week liggen.

mr_seeker schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:45:
Wat betreft de sticker: Hij is binnen gekomen in een EU land en dat land heeft geen douanekosten doorgerekend, omdat het een "transit-land" is geweest. De douane van het transit land plakt een sticker op je pakket, zodat de douane in het tweede EU-land weet dat er nog belasting betaald moet worden. Normaal betaal je geen belasting voor pakketten die over de EU grenzen gaan.

China Post = PostNL. Alles wat geen FedEx, UPS of DHL is gaat via PostNL.
Oh ja! Zo zat het! Bedankt voor het delen van de info @mr_seeker ! d:)b

[ Voor 24% gewijzigd door Joen op 15-05-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Mijn pakketje van 63cent is ook vandaag geleverd, tracking LP00....
eerste tracking 10maart, in belgie geland op 22maart en uiteindelijk in de brievenbus op 15mei.
Ik had de shipping protection 2 weken verlengd maar ik had er wel vertrouwen in dat het zou toekomen, nog steeds 100% van mijn 150pakjes die ik daar al besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Joen schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:16:
[...]

In de regel is dit via PostNL. Met China Post pakketjes is de laatste wel een verhoogde kans dat het rechtreeks op het postkantoor word afgeleverd. Houd dus even de track&trace van PostNL zelf op https://jouw.postnl.nl of de PostNL app in de gaten, want het afhaalkaartje komt vaak pas laat en het pakketje blijft er maar een week liggen.
Ik had hier al gelezen over het postkantoor verhaal, maar kon moeilijk op de gok langs afhaalpunten gaan. Ik had het pakketje weken geleden reeds toegevoegd in de PostNL app, maar aangezien het geen 3S nummer is had ik al zo m'n twijfels of dat ooit ging werken. Net het China Post trackingnummer ingevuld op www.internationalparceltracking.com en ondanks dat er daar ook om een 3S barcode wordt gevraagd, werkt het trackingnummer wel! Pakketje ligt toevallig sinds gisterochtend bij een supermarkt hier in de buurt :D al heb ik geen bezorger gezien, zal straks eens kijken of er wel een afhaalkaartje in m'n postbus ligt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
Laguna schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:25:
[...]

Ik had hier al gelezen over het postkantoor verhaal, maar kon moeilijk op de gok langs afhaalpunten gaan. Ik had het pakketje weken geleden reeds toegevoegd in de PostNL app, maar aangezien het geen 3S nummer is had ik al zo m'n twijfels of dat ooit ging werken. Net het China Post trackingnummer ingevuld op www.internationalparceltracking.com en ondanks dat er daar ook om een 3S barcode wordt gevraagd, werkt het trackingnummer wel! Pakketje ligt toevallig sinds gisterochtend bij een supermarkt hier in de buurt :D al heb ik geen bezorger gezien, zal straks eens kijken of er wel een afhaalkaartje in m'n postbus ligt.
Tip installeer de app en registreer je bij post.nl, dan wordt ie meestal (niet altijd) vanzelf in je app gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Gijsjha schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:19:
[...]

Tip installeer de app en registreer je bij post.nl, dan wordt ie meestal (niet altijd) vanzelf in je app gezet
Ik ben al geregistreerd, tot nu toe zijn daar alleen vanzelf binnenlandse pakketjes verschenen..

Overigens zat er geen afhaalbericht in m'n postbus, heel bijzonder dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:43
Als het pakje rechtstreeks naar het afhaalpunt is gegaan kan het afhaalbericht nog komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcell
[...]

China Post Registered Airmail wordt niet meer aan huis bezorgd. Gaat tegenwoordig altijd rechtstreeks naar een afhaalpunt. Ik denk dat je begin volgende week wel een afhaalkaartje krijgt van PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
[...]

Ja die CN codes kun je doorgaans gewoon invullen op www.internationalparceltracking.com en https://jouw.postnl.nl mits ze al een keer gescand zijn in Nederland.
Gijsjha schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:19:
[...]

Buitenlandse pakketten vaak niet. Maar daar krijgt de app bij mij ook eigenlijk niet de kans toe, want de codes waar van ik tot dusver weet dat ze in de PostNL app kunnen werken voeg ik al lang toe nog voor de eerste keer scannen bij PostNL. Zodra ze gescand zijn worden de pakketten prominenter getoond en met de naam die je er eerder al aan had gegeven. :)

Een handige aanvulling is trouwens Deliveries Pakket Tracker (Android). Daar kun je dan deelzendingen in toevoegen en als je dan Cainiao als deelzending toevoegt krijg je een tamelijk uitgebreide trackingoverzicht. Wat ook handig is dat je er zelf trackingupdates aan kan toevoegen. Dit kan van pas komen als je in je feedbacks de verzendtijd mee wilt nemen. Je voegt dan bijvoorbeeld handmatige trackingupdates toe over het moment van verzenden, het moment van het ontvangen van trackinggegevens en wanneer het door de brievenbus is bezorgd. :)
Laguna schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:04:
[...]

Ik ben al geregistreerd, tot nu toe zijn daar alleen vanzelf binnenlandse pakketjes verschenen..

Overigens zat er geen afhaalbericht in m'n postbus, heel bijzonder dit.
Meestal worden die briefjes pas een dag (of later) na het bezorgen bij het postkantoor aangemaakt, geprint en verstuurd. Zo weten ze zeker dat het postkantoor ook je pakket heeft voordat ze het briefje naar je versturen. Daarom is het ook zo frustrerend dat een pakket tegenwoordig officieel maar een week op het postkantoor blijft liggen...

Mijn vaste postkantoor maakt er nooit een probleem van een pakketje op te halen zonder afhaalbericht. De eigenaar van het kleine postagentschap / drogisterij kent mij dan ook goed en weet dat ik ter goede trouw ben. :) En zij houdt mijn pakketten wel langer dan een week vast als ze het idee heeft dat ik ziek ben of met vakantie ben. 8) Dit ondanks het gechagrijn van PostNL daar over tegenover haar. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Joen op 15-05-2020 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Joen ik gebruikte Deliveries al, alleen moet je daar zelf de aanbieder van het pakket wijzigen of een deelzending toevoegen, zodra de aanbieder gewijzigd is. Aangezien die bij mij nog op China Post stond kreeg ik daar geen updates meer van, zodra ik de aanbieder wijzigde naar PostNL verschenen de updates van na 26 april wel.

Handiger is dan www.parcelsapp.com, die past normaal gesproken zelf de aanbieder aan. Echter in dit specifieke geval was het daar niet gewijzigd naar PostNL.

Inmiddels pakketje al opgehaald, helaas heeft het wel ergens klem gezeten en is daardoor beschadigd. Doorgaans is er bij mij ook geen afhaalbericht nodig, aangezien ik er vaak genoeg voor kies om daar te laten bezorgen ipv thuis (al was dit pre-corona).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Laguna schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:54:
@Joen ik gebruikte Deliveries al, alleen moet je daar zelf de aanbieder van het pakket wijzigen of een deelzending toevoegen, zodra de aanbieder gewijzigd is. Aangezien die bij mij nog op China Post stond kreeg ik daar geen updates meer van, zodra ik de aanbieder wijzigde naar PostNL verschenen de updates van na 26 april wel.
Ik zou in jouw geval dan hebben gekozen voor China Post en als deellevering eerst Cainiao hebben toegevoegd. Teven de tijd dat ik de indruk krijg dat ie in Nederland is gearriveerd voeg ik dan als extra deellevering PostNL toe.
(...)

Inmiddels pakketje al opgehaald, helaas heeft het wel ergens klem gezeten en is daardoor beschadigd. Doorgaans is er bij mij ook geen afhaalbericht nodig, aangezien ik er vaak genoeg voor kies om daar te laten bezorgen ipv thuis (al was dit pre-corona).
Balen van het beschadigde pakketje! En nice dat het postagentschap bij jou ook niet moeilijk doet over dat afhaalbericht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Mijn pakketje is nu iets verder.... en ik kan hem eindelijk traceren via postNL.
Heb ik kans dat ik nog douane kosten moet betalen? meestal krijg je dan toch een formulier thuis gestuurd en houden ze het pakket vast?
Hij is nu door naar het lokale distributiecentrum.

Pakketstatus: Ophalen
Land: Singapore -> Nederland
Bestemming:

Oorsprong:

2020-05-17 22:50, Receive item at delivery office (Country: NL)
2020-05-17 22:49, Send item out of sorting centre (Country: NL)
2020-05-17 22:48, Receive item at sorting centre (Country: NL)
2020-05-13 23:38, Receive item at delivery office (Country: NL)
2020-05-13 23:37, Send item out of sorting centre (Country: NL)
2020-05-13 23:36, Hold item at point of delivery (Country: NL)
2020-05-13 23:36, Receive item at sorting centre (Country: NL)
2020-05-13 23:32, Hold item at point of delivery (Country: NL)
2020-05-13 20:41, Held by Custom
2020-05-13 20:40, Arrival at Processing Center (Country code: NL)
2020-05-13 20:28, Arrival at Destination Post (Country: NL)
2020-04-15 16:10, Despatched to overseas (Country code: NL)
======================================