Heb ook een pakket die sinds 26 maart in Nederland is, verzonden me AliExpress, maak dit voor t eerst mee. Pakketten die ik later had besteld zijn al wel aangekomen.Katmi schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:21:
Net mailtje gehad van Ali voor 2 China Post pakjes dat ze zijn aangekomen in land van bestemming, 24track zegt ook ''Airline arrive at destination country'' vandaag dus lijkt dat de China Post pakjes het ook hebben gehaald.
Wel 14 dagen tussen hand over to airline en hier landen maarja gezien de omstandigheden niet super slecht, nu de vraag hoelang de import customs gaat duren want heb hier een ali standaard pakje wat al van 2 April bij Bpost ligt en nog niet er door is.
Mijn earbuds met Singapore Post zouden ook moeten komen 1 van deze, op 3 April in Singapore vertrokken.
Denk dat het me nog gaat lukken
Verrek, je hebt gelijk. De ‘Parcel’ app maakt dat ervan. Via 17track idd gewone Standard AliExpress methode. Heb gelijk de ontwikkelaars gevraagd het aan te passen.Katmi schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:53:
[...]
Dan is dat toch niet cainiao super economical shipping ofzo iets, ik moet nu wel zeggen dat je soms op tracking pagina's wel Cainiao ziet naast een stap van je tracking maar dat Cainiao weinig te maken heeft met je verzendmethode.
Als ik op parcelsapp.com track met Ali standaard shipping dan staat daar met sommige stappen ook Cainiao langs ( bij alle stappen zolang het pakje in China is ) maar als ik met Cainiao economical bestel of ''Shipper's shipping method'' wat ook Cainiao is dan duren die pakjes nog steeds 8 weken.
Maar ik heb van Caniao zelf op Ali nog nooit geen andere optie gezien dan super economical...
Vandaag mijn Ali standaard pakje gekregen.
22/3 besteld 24/3 verstuurd 2/4 in België 8/4 melding “ Bpost is klaar voor de verwerking en vandaag 14/4 opeens aan de deur.
Best nog netjes gezien de omstandigheden in de wereld , dag of 5 langer dan anders.
Benieuwd hoe lang mijn China Post pakjes gaan doen die gisteren in België zijn geland.
Over Caniao en Ali standaard : ik denk dat Caniao gewoon het bedrijf is wat pakjes in China afhandeld voor Ali standaard, daarmee dat er Caniao staat langs die parcelsapp tracking.
Alhoewel als je op 24track kijkt bij Ali standaard spreken ze dan weer over 4PX ipv Caniao dus wie zal het zeggen
22/3 besteld 24/3 verstuurd 2/4 in België 8/4 melding “ Bpost is klaar voor de verwerking en vandaag 14/4 opeens aan de deur.
Best nog netjes gezien de omstandigheden in de wereld , dag of 5 langer dan anders.
Benieuwd hoe lang mijn China Post pakjes gaan doen die gisteren in België zijn geland.
Over Caniao en Ali standaard : ik denk dat Caniao gewoon het bedrijf is wat pakjes in China afhandeld voor Ali standaard, daarmee dat er Caniao staat langs die parcelsapp tracking.
Alhoewel als je op 24track kijkt bij Ali standaard spreken ze dan weer over 4PX ipv Caniao dus wie zal het zeggen
[ Voor 30% gewijzigd door Katmi op 14-04-2020 17:19 ]
Cainiao is een logistiek bedrijf dat valt onder de Alibaba groep. Zij maken gebruik van allerlei andere logistieke bedrijven en koeriers voor verschillende pakketjes en verzendmethodes. De Aliexpress standard verzendmethode is bijv. een samenwerking met PostNL. 4PX is ook een logistiek bedrijf en heeft waarschijnlijk voor het binnenlandse deel een samenwerking met Aliexpress.Katmi schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:17:
leuk om te horen.ik zei het al dat het ongeveer een week zou duren na de melding Bpost is klaar voor de verwerking.1 van mijn ali pakjes staat al paar dagen volgens de t&t van ali zelf op onderweg met melding 7/5/2020 contact op nemen met de klantenservice,dus binnen paar dagen zal ik het thuis verwachten.mijn vrouw had paar dagen geleden iets besteld van wish;t&t LVSxxxxxxxxxN1.waar staat die N1 voor?Katmi schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:17:
Vandaag vermist pakketje binnen van Ali. hiervoor had ik een tijd terug al een dispute voor geopend en mijn geld terug gekregen omdat de protectie tijd al een keer was verlengd met 30 dagen en de verkoper daarna niet meer reageerde op mijn 2de vraag voor nog meer tijd. maar hij kwam wel in het dispute schrijven dat het al in Nederland was en pleitte voor geen geld terug..er bleken namelijk 2 trackingnummers aan vast te zitten en op eentje daarvan zou het zijn verzonden vanuit Frankrijk.die tracking liet op de tracking van Ali zelf zien dat het al een maand in Nederland was gearriveerd. normaal gezien moest dit binnen 20 dagen aankomen maar dit bleek dus volgens een ander tracking nummer helemaal niet het geval en liet op 17track zien dat het gewoon uit China was verzonden met Singapore post en nog maar 15 dagen geleden was door gestuurd naar Nederland. zo zie je maar dat je opgelicht word voor een snelle verzend methode verzonden uit Frankrijk en dat het in werkelijkheid gewoon goedkoop uit China word verzonden met een dubbele tracking nummer truukje .Aliexpress trapte hier gelukkig niet in na uploaden van de bewijzen. verkoper heeft 1 ster van mij gekregen en geen geld van Ali, plus product kwijt. ik snap echt niet waarom ze zo handelen. het levert hun niks op en de koper ook alleen maar een hoop gedoe.
Ook hier eindelijk een pakketje ontvangen na twee maanden
Ergens in februari besteld en nu binnen
Volgens de track en trace heeft ie een periode bij de douane in Luik gelegen
Een pakketje van ~ €1
Een pakketje van ~ €1
Na twee maanden een pakketje ontvangen die via Aliexpress shipping is verstuurd. Het viel me nu op dat er een stikker op de originele adres stikker is geplakt met het returnadres postbus 7076 Schiedam. Gaan Alieexpress pakketten vanuit China in bulk naar dit adres en vanuit daar opnieuw gelabeld en naar de eind-adressen verstuurd? ben benieuwd.
* mr_seeker wordt opeens zeer pijnlijk aan herrinnerd dat al er nu 4 pakketten in Luik liggen, waarvan eentje een nieuwe PTFE tube voor zijn kapotte 3D printer...-World- schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:51:
Ook hier eindelijk een pakketje ontvangen na twee maanden
Een pakketje van ~ €1
Bij mij was er ook een sticker overheen geplakt , ik weet niet meer of er Schiedam op stond maar dat zou heel goed kunnen. Mijn pakketje duurde ook 2 maanden en schijnt bij de douane in Luik te zijn geweest.pandit schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:01:
Na twee maanden een pakketje ontvangen die via Aliexpress shipping is verstuurd. Het viel me nu op dat er een stikker op de originele adres stikker is geplakt met het returnadres postbus 7076 Schiedam. Gaan Alieexpress pakketten vanuit China in bulk naar dit adres en vanuit daar opnieuw gelabeld en naar de eind-adressen verstuurd? ben benieuwd.
Mijn andere pakketjes kwamen wel 'gewoon' na 1 tot 1,5 maand aan zonder extra label/sticker.
Wie gebruikt welke t&t app?ik gebruik op de pc en android trackchecker ,heb de indruk dat hij geen services vind of heeft en ook geen nieuwe updates kan vinden.terwijl ik bv op wish kijk en zie dat er wel nieuwe updates zijn.ik heb Deliveries Pakket Tracker even gebruikt maar moet je handmatig updaten.iemand een sugestie?
Ik zoek meer iets om mijn grote load aan pakketten makkelijk te kunnen beheren. Excel is niet het ideale programma hiervoor...
Ik heb een app gebruikt die Parcels heet en een paar euro kost. Ben er niet zo tevreden over, in China werkt het nog redelijk maar hoe verder weg, of vanuit mijn standpunt bekeken dichterbij, hoe trager hij wordt met updates. Het was wel mooi dat hij automatisch aangaf dat het trackingnummer onderweg veranderde, maar niet waar het pakketje was. Gisteren lag het in de brievenbus terwijl het volgens de app nog niet eens in Europa was. Ik heb het jaarlijkse abonnement weer gecanceld in de Play Store.dvd200 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:17:
ik heb Deliveries Pakket Tracker even gebruikt maar moet je handmatig updaten.iemand een sugestie?
Ik gebruik Parcelsapp.com om mijn pakketten te tracken.
Inmiddels heb ik +- 10-14 dagen geleden bestellingen geplaatst op AliExpress en andere chinese websites. Alle drie de bestellingen zitten nu in shippers warehouse, al 11 dagen minimaal.
Duurt lang deze keer voordat het uberhaupt verzonden naar Nederland wordt
.
Inmiddels heb ik +- 10-14 dagen geleden bestellingen geplaatst op AliExpress en andere chinese websites. Alle drie de bestellingen zitten nu in shippers warehouse, al 11 dagen minimaal.
Duurt lang deze keer voordat het uberhaupt verzonden naar Nederland wordt
/f/image/ogYd1DXuVYrOGI22hhoXrarl.png?f=fotoalbum_large)
Wees blij: Meerdere pakketten die allemaal op die status staan... "Waiting for pickup by PostNL". Zitten vast in Luik, en er zit geen beweging in.karimmm schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:41:
Ik gebruik Parcelsapp.com om mijn pakketten te tracken.
Duurt lang deze keer voordat het uberhaupt verzonden naar Nederland wordt.
[Afbeelding]
Bpost / Belgische douane zitten helaas met een huge backlog.
Zelfs nationale Bpost Bpack 24h leveringen duren nu 4-6 dagen dus Chinese meuk waar er 100 karren vol van staan die staan op de backburner momenteel.
Heb ook 2 China Post registered airmail pakjes die op 13/4 in België geland zijn, staan nog steeds op “reached the place of arrival” zonder enige aanraking van Bpost.
Zelfs nationale Bpost Bpack 24h leveringen duren nu 4-6 dagen dus Chinese meuk waar er 100 karren vol van staan die staan op de backburner momenteel.
Heb ook 2 China Post registered airmail pakjes die op 13/4 in België geland zijn, staan nog steeds op “reached the place of arrival” zonder enige aanraking van Bpost.
Hier ook een pakje van ali met BE t&t nummer,nog niet in aanraking geweest van bpost.als ik dit nummer in de bpost app zet krijg ik kan pakje niet vinden.een ander pakje zit al van 28 maart bij de douane,althans de laatste t&t update.het zit muurvast !
Het is gewoon afwachten helaas, komt er wel eens door maar momenteel zitten ze op max capaciteit en dan blijven China pakjes nog wel eens in de kar staan ergens aan de kant.
Broer werkt bij Bpost en gemiddeld op een normale dag heeft die rond de 36 pakketten mee voor levering maar de laatste 3 weken al bijna vlot het dubbele, dus dan kan je ook wel inbeelden hoe het momenteel in sorteercentrums en bij de douane moet zijn.
Luik zit muurvast atm, als je pakje van EMC BRUCARGO komt ( Aliexpress Standard Shipping ) kan je nog eens ''geluk'' hebben dat het 12-14 dagen na landing in Belgie aan je deur is.
Broer werkt bij Bpost en gemiddeld op een normale dag heeft die rond de 36 pakketten mee voor levering maar de laatste 3 weken al bijna vlot het dubbele, dus dan kan je ook wel inbeelden hoe het momenteel in sorteercentrums en bij de douane moet zijn.
Luik zit muurvast atm, als je pakje van EMC BRUCARGO komt ( Aliexpress Standard Shipping ) kan je nog eens ''geluk'' hebben dat het 12-14 dagen na landing in Belgie aan je deur is.
29 maart een Sofirn zaklamp besteld via Ali (Ali Express Standard shipping), die was er binnen minder dan 2 weken: https://i.postimg.cc/B62mrNsT/SP33V3.jpg
Ook een reeks USB C kabels van Ugreen waren binnen 2 weken in huis, terwijl ik daar had gekozen voor de goedkoopste shipping optie.
Nu heb ik echter iets besteld via Banggood. Er stond steeds dat er geen tracking info beschikbaar was, en 17track kende de code ook (nog) niet. Wel stond er dat de zending op 11 april verzonden was. Nu kijk ik weer, en nu is er een update van 16 april genaamd 'The Item is at the shippers warehouse'. Hoe kan dat nou als op 11 april het pakje al verzonden zou zijn?
Ook een reeks USB C kabels van Ugreen waren binnen 2 weken in huis, terwijl ik daar had gekozen voor de goedkoopste shipping optie.
Nu heb ik echter iets besteld via Banggood. Er stond steeds dat er geen tracking info beschikbaar was, en 17track kende de code ook (nog) niet. Wel stond er dat de zending op 11 april verzonden was. Nu kijk ik weer, en nu is er een update van 16 april genaamd 'The Item is at the shippers warehouse'. Hoe kan dat nou als op 11 april het pakje al verzonden zou zijn?
:strip_exif()/f/image/sCf8eL1Hg6aZdeshNmyrbDAO.jpg?f=fotoalbum_large)
Na wat contact met de Ali Express verkoper blijkt DHL het pakket kwijt te zijn geraakt. Ergens tussen de douane en het relabelen naar een voor DHL bruikbare code is de zending zoek geraakt. DHL wilt nu een 'onderzoek' gaan starten. De Ali Express verkoper geeft aan maandag met een concreter antwoord te komen dan 'we will send the request to DHL', tenminste dat hoop ik dan maar. Iemand een idee wat ik het beste kan doen?pretpik schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:49:
Deze verandert ook niet meer sinds vorige week. Verzending zou via DHL CZ moeten gaan. Besteld op 29 maart.
[Afbeelding]
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Hurray! Aliexpress pre-advised 6th, handover 15th, delivered 17th
[ Voor 23% gewijzigd door mr_seeker op 17-04-2020 17:58 ]
Lol nog 35 dagen left op mijn buyer protection maar deze seller dacht hoppa terug naar 70 dagen ermee, tja zo kan ik ook op mijn pagina zetten ''binnen 60 dagen geleverd of full refund''...
Weer eentje voor op mijn blacklist.
Heb er niets op tegen dat ze het eens 1x terug naar 30 dagen ofzo zetten als er nog 10 dagen of minder remaining zijn en ik heb het nog niet in huis maar al op 35 dagen terug naar 70 dagen, nee dank je.
Is een bestelling van 20 Maart en nu moet ik tot eind Juni wachten om iets in de pap te broken als het niet aankomt...
Heb er niets op tegen dat ze het eens 1x terug naar 30 dagen ofzo zetten als er nog 10 dagen of minder remaining zijn en ik heb het nog niet in huis maar al op 35 dagen terug naar 70 dagen, nee dank je.
Is een bestelling van 20 Maart en nu moet ik tot eind Juni wachten om iets in de pap te broken als het niet aankomt...
ohja vreselijk als je nog langer moet wachten pf.1 van mijn bestellingen is vandaag in aanraking geweest met bpost,vandaag melding gekregen op de bpost app.wanneer het aankomt is natuurlijk een ander verhaal!Katmi schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:30:
Lol nog 35 dagen left op mijn buyer protection maar deze seller dacht hoppa terug naar 70 dagen ermee, tja zo kan ik ook op mijn pagina zetten ''binnen 60 dagen geleverd of full refund''...
Mijn die in Belgie liggen van 13 April nog niet in aanraking geweest met Bpost, any day nu.... 
2 van de 3 pakjes waar ik op wacht is van de seller die me net terug naar 70 dagen heeft gezet en dat ligt al in Belgie dus om zelf zonder mij de buyer protection al te verlengen op 35 dagen remaining was nogal onnodig
Ook wel grappig dat hij het voor 1 pakje wel heeft gedaan en voor het ander niet ( zal nog wel komen )
Mijn Bluetooth oortjes die op 3/4 in Singapore zijn despatched to overseas BE zijn zelfs nog niet aangekomen in Belgie, en daarvoor hebben die ook al 2 weken in China rondgezweefd dus dat pakje zit al aan 30 dagen nu.
Als die seller niet verlengd dan claim ik op 11 Mei wel mijn geld terug, ook mede omdat ik voor Ali standaard shipping heb betaald bij hem maar Singapore Post heb gekregen, anders had ik het al 2 weken in huis.
2 van de 3 pakjes waar ik op wacht is van de seller die me net terug naar 70 dagen heeft gezet en dat ligt al in Belgie dus om zelf zonder mij de buyer protection al te verlengen op 35 dagen remaining was nogal onnodig
Ook wel grappig dat hij het voor 1 pakje wel heeft gedaan en voor het ander niet ( zal nog wel komen )
Mijn Bluetooth oortjes die op 3/4 in Singapore zijn despatched to overseas BE zijn zelfs nog niet aangekomen in Belgie, en daarvoor hebben die ook al 2 weken in China rondgezweefd dus dat pakje zit al aan 30 dagen nu.
Als die seller niet verlengd dan claim ik op 11 Mei wel mijn geld terug, ook mede omdat ik voor Ali standaard shipping heb betaald bij hem maar Singapore Post heb gekregen, anders had ik het al 2 weken in huis.
1 van mijn pakjes ligt volgens de laatste t&t update van 27 maart bij de douane ,sinfs dien niks meer gehoord ervan.het zit gewoon muurvast !Katmi schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:31:
Mijn die in Belgie liggen van 13 April nog niet in aanraking geweest met Bpost, any day nu....
Mijn pakjes gaan als het goed is morgen met de gewone post mee. Ik heb 7 april in de avond besteld en maak gebruik van Aliexpress standard shipping.
10 dagen vind ik een goede score.
dat is snel! het snelste wat ik bij ali heb meegemaakt is ongeveer 3 weken.bij wish 2 maanden...menzo schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 23:03:
Mijn pakjes gaan als het goed is morgen met de gewone post mee. Ik heb 7 april in de avond besteld en maak gebruik van Aliexpress standard shipping.
Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met Aliexpress,ik heb een bestelling met E-packet onderweg en de verkoper heeft daarvoor 30 dagen protectietijd gegeven. ik had al eerder contact met de verkoper over hoe de post daar werkt om de situatie in China vanwege het corona virus . hij schreef mij 1 tot 2 weken af te wachten en mocht ik mijn bestelling niet hebben ontvangen moest ik een dispute openen. toen er nog 3 dagen protectietijd was heb ik dit nogmaals netjes aan de verkoper gemeld dat de tijd bijna op was ,en die schreef mij terug een dispute te openen. dus zo gezegd zo gedaan, maar nu doet hij een voorstel in het dispute voor geen terug betaling. ik heb gelijk van de gestuurde en beantwoorde berichten een screenshot gemaakt met de datums erbij en als bewijs geupload in het dispute. hopelijk word deze verkoper nu gestraft want hij had ook extra protectietijd kunnen geven. snap sowieso niet waarom ik maar 30 dagen kreeg voor verzending met E-packet. misschien voorop gezet spel..
ik heb nu ook een order met E-packet en was erg duur (16 euro shipping voor een artikel van 20 euro) en nu is 2x de tijd verlengt. Maar de T&T zegt nog steeds Departed country of origin sinds 6-3drestar schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:13:
Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met Aliexpress,ik heb een bestelling met E-packet onderweg en de verkoper heeft daarvoor 30 dagen protectietijd gegeven. ik had al eerder contact met de verkoper over hoe de post daar werkt om de situatie in China vanwege het corona virus . hij schreef mij 1 tot 2 weken af te wachten en mocht ik mijn bestelling niet hebben ontvangen moest ik een dispute openen. toen er nog 3 dagen protectietijd was heb ik dit nogmaals netjes aan de verkoper gemeld dat de tijd bijna op was ,en die schreef mij terug een dispute te openen. dus zo gezegd zo gedaan, maar nu doet hij een voorstel in het dispute voor geen terug betaling. ik heb gelijk van de gestuurde en beantwoorde berichten een screenshot gemaakt met de datums erbij en als bewijs geupload in het dispute. hopelijk word deze verkoper nu gestraft want hij had ook extra protectietijd kunnen geven. snap sowieso niet waarom ik maar 30 dagen kreeg voor verzending met E-packet. misschien voorop gezet spel..
En mijn PostNL app geeft nog regelmatig (nu al 5x) aan dat ik morgen een pakketje krijg van aliexpress maar er komt nooit iets.
Over e-Packet: Dit is wat ik op de Facebook-groep van een verkoper waar ik zo nu en dan wat koop zag staan:
Nu staat Nederland niet in dat rijtje, maar ik geloof best dat het ook voor Nederland wel wat gevolgen zal hebben.
Bron: https://www.facebook.com/groups/293580038131493/Important notice:
The following channels have been suspended
Russia: EMS, e-packet, postal packet
UK: EMS, e-packet, postal packet
France: EMS, e-packet, postal packet
Germany: EMS, e-packet, postal packet
Italy: e-packet, postal packet
Hungary: e-packet, postal packet
Norway: e-packet, postal packet
Austria: postal parcel
Singapore: EMS, e-packet, postal packet
Canada: EMS,e-packet
Mexico: e-packet, postal packet
Brazil: e-packet, postal packet
Kazakhstan: e-packet
Indonesia: e-packet, postal packet
Finland: postal parcel
Ireland: postal parcel
Sweden: e-packet, postal packet
Czech republic: postal package
Denmark: postal parcel
Portugal: postal parcel
The postal channels have been unstable and the Shipping channels in many countries have been suspended. Please choose AliExpress Standard Shipping!!!
Nu staat Nederland niet in dat rijtje, maar ik geloof best dat het ook voor Nederland wel wat gevolgen zal hebben.
EMS, E-Packet, China registered airmail, China ordinary Small parcel Plus is allemaal van China Post.
En China Post heeft grote problemen momenteel want bijna alle pakjes daarvan gaan mee met commercial vluchten tussen China en land van bestemming en die zijn er momenteel bijna niet.
Mijn China Post pakje duurde ook 13 dagen voor er een vlucht vertrok, normaal op die tijd heb ik al een e-packet binnen van bestelling tot versturen tot aankomen, momenteel ligt het al van 13/4 in Belgie zonder beweging, in totaal is het al 30 dagen onderweg.
EMS heeft voorrang op E-packet en E-packet op China Post registered airmail qua shipping space, maar door de bijna onbestaande commerciele vluchten vanuit China momenteel maakt dat niet uit en heeft iedereen pech ( van EMS tot ordinary small parcel )
Daarmee dat Ali Standaard het momenteel wel nog goed doet, die shippen met cargo vluchten en niet in de shipping ruimte van commercial vluchten.
Belgie staat ook niet in die lijst maar mijn broer zijn EMS pakje is nu ook al 25 dagen onderweg, is nu wel door de Belgische douane en gaat deze week komen maar 25 dagen is redelijk slecht voor EMS, normaal zijn EMS en E-packet tussen 9 en 15 dagen.
En China Post heeft grote problemen momenteel want bijna alle pakjes daarvan gaan mee met commercial vluchten tussen China en land van bestemming en die zijn er momenteel bijna niet.
Mijn China Post pakje duurde ook 13 dagen voor er een vlucht vertrok, normaal op die tijd heb ik al een e-packet binnen van bestelling tot versturen tot aankomen, momenteel ligt het al van 13/4 in Belgie zonder beweging, in totaal is het al 30 dagen onderweg.
EMS heeft voorrang op E-packet en E-packet op China Post registered airmail qua shipping space, maar door de bijna onbestaande commerciele vluchten vanuit China momenteel maakt dat niet uit en heeft iedereen pech ( van EMS tot ordinary small parcel )
Daarmee dat Ali Standaard het momenteel wel nog goed doet, die shippen met cargo vluchten en niet in de shipping ruimte van commercial vluchten.
Belgie staat ook niet in die lijst maar mijn broer zijn EMS pakje is nu ook al 25 dagen onderweg, is nu wel door de Belgische douane en gaat deze week komen maar 25 dagen is redelijk slecht voor EMS, normaal zijn EMS en E-packet tussen 9 en 15 dagen.
[ Voor 4% gewijzigd door Katmi op 19-04-2020 23:52 ]
Hier komen de bestellingen van Ali nog met een normale bezorgtijd binnen, ben meestal juist iets langer gewend
Bestelling Creality shop (Ender 3 Pro onderdelen) met AliExpress Standard Shipping : 31-03-2020 besteld -> 09-04-2020 aangekomen in NL -> 17-04-2020 bezorgd
Bestelling MI-Fans Store (Xiaomi huisautomatisering spullen) met AliExpress Standard Shipping: 07-04-2020 besteld -> 18-04-2020 aangekomen in NL -> wacht nog op bezorging
Bestelling Creality shop (Ender 3 Pro onderdelen) met AliExpress Standard Shipping : 31-03-2020 besteld -> 09-04-2020 aangekomen in NL -> 17-04-2020 bezorgd
Bestelling MI-Fans Store (Xiaomi huisautomatisering spullen) met AliExpress Standard Shipping: 07-04-2020 besteld -> 18-04-2020 aangekomen in NL -> wacht nog op bezorging
[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 20-04-2020 00:56 ]
sinds 10 maart staat er een bestelling op Estimated arrival at destination country,sinds dien geen update meer gehad.ik vrees dat dit pakje niet meer zal toekomen.
Hier helaas vandaag ook geen update van 3 pakjes, 2 liggen al van 13/4 in Belgie en 3de is al op 3/4 shipped overseas van Singapore.
Achja zo blijft elke dag spannend zullen we dan maar zeggen.
ik had vandaag ook een pakje verwacht waarvan de laatste update ( Estimated arrival at destination country, BELGIUM 14 maart ) staat.geen flauw idee wat ze met geschatte aankomst bedoelen.voor 29 zou dit moeten toekomen,zoniet geld terug vragen.Katmi schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:35:
Hier helaas vandaag ook geen update van 3 pakjes, 2 liggen al van 13/4 in Belgie en 3de is al op 3/4 shipped overseas van Singapore.
Ja in NL is er ook een flinke achterstand en het is ook totaal random volgens mij wat ze uitleveren. Heb wat voorbeeldnummers gevonden op de Twitter van PostNL die later in NL zijn aangekomen maar al wel zijn verwerkt of uitgeleverd.Katmi schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:35:
De meeste pakketjes die ik had besteld tijdens de Aliexpress anniversary sale met Ali standaard zending zijn inmiddels binnen op 1 na. Kreeg vorige week donderdag een melding dat de zending was aangemeld in de PostNL app.. Daarna bleef het akelig stil.
Sinds de 15de ligt die al te wachten om ontvangen te worden door PostNL (The item is at the handover point from freight carrier to PostNL/Arrive at destination country). De overige pakketjes waren er in 12-18 dagen. Deze gaat over de 20 dagen heen.
Ik heb ook een pakje dat al 5 dagen op het handover point is.dcell schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:51:
[...]
Ja in NL is er ook een flinke achterstand en het is ook totaal random volgens mij wat ze uitleveren. Heb wat voorbeeldnummers gevonden op de Twitter van PostNL die later in NL zijn aangekomen maar al wel zijn verwerkt of uitgeleverd.
De meeste pakketjes die ik had besteld tijdens de Aliexpress anniversary sale met Ali standaard zending zijn inmiddels binnen op 1 na. Kreeg vorige week donderdag een melding dat de zending was aangemeld in de PostNL app.. Daarna bleef het akelig stil.
Sinds de 15de ligt die al te wachten om ontvangen te worden door PostNL (The item is at the handover point from freight carrier to PostNL/Arrive at destination country). De overige pakketjes waren er in 12-18 dagen. Deze gaat over de 20 dagen heen.
Hier ook, bij mij al sinds de 14e op ''The item is at the handover point from freight carrier to PostNL'' en aangemeld in de PostNL app.dcell schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:51:
[...]
Het is vrij random, maar gelukkig zijn de meeste producten niet direct nodig en mogen ze (zolang de buyer protection verlengd word) wat later toekomen...
Vandaag nog eentje uit februari gaan ophalen uit het kantoor.
Vandaag nog eentje uit februari gaan ophalen uit het kantoor.
Ik heb geluk gehad: Mijn ene printkop is lekker aan het printen, mijn backup (die ik een dag eerder had besteld) ligt nu te verstoffen naast jouw pakketDaantje321 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:15:
[...]
Hier ook, bij mij al sinds de 14e op ''The item is at the handover point from freight carrier to PostNL'' en aangemeld in de PostNL app.
Ik heb nu een nieuw pakje met Ali express standaard met een tracking code die ik nog niet heb grzien: 3SALX000000******.
Hebben jullie dit type tracking nummer al eerder gezien?
DHL?menzo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:20:
Ik heb nu een nieuw pakje met Ali express standaard met een tracking code die ik nog niet heb grzien: 3SALX000000******.
Weg
Soms shippen ze op een andere manier dan je wilt... Heb het eerder gehad, en kreeg uiteindelijk het pakket dus niet geleverd (omdat dat soort pakketten niet naar mijn postbus geleverd kunnen worden).menzo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:49:
[...]
De parcels app denkt ook dat het DHL gaat worden. Dat is voor mij nieuw.
Een pakket met AliExpress Standard Shipping heeft al sinds 26 maart de status: ''Accepted by Last Mile Carrier''. Uit ervaring weet ik dat het dan binnen 1-2 dagen thuis is. In de PostNL app staat er bij dit pakket al sinds een maand: bezorgtijd niet bekend. Dit is dus sowieso een probleem binnen Nederland. PostNL zelf zegt dat de verzender een onderzoek kan laten starten, maar voor een bestelling van AliExpress lijkt het mij onmogelijk. Iemand tips?
Wachten totdat de buyer protection afloopt en dan een dispute opstarten. Aangezien het een tracked levering is kan Aliexpress dus zien dat je hem niet binnen hebt gehad en krijg je je geld terug.JaxTeller schreef op donderdag 23 april 2020 @ 20:10:
Een pakket met AliExpress Standard Shipping heeft al sinds 26 maart de status: ''Accepted by Last Mile Carrier''. Uit ervaring weet ik dat het dan binnen 1-2 dagen thuis is. In de PostNL app staat er bij dit pakket al sinds een maand: bezorgtijd niet bekend. Dit is dus sowieso een probleem binnen Nederland. PostNL zelf zegt dat de verzender een onderzoek kan laten starten, maar voor een bestelling van AliExpress lijkt het mij onmogelijk. Iemand tips?
Ook hier een pakketje, besteld 28 maart. 9 april pre-advised. Laatste update 14 april, at the handover point. Ander pakketje besteld op 7 april kwam gisteren binnen, via Luik overigens.
Wel beetje kut om een dispute te openen als het probleem zich in Nederland afspeelt, maar lijkt dat ik inderdaad tegen die tijd dan geen andere optie heb.Daantje321 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:51:
[...]
Wachten totdat de buyer protection afloopt en dan een dispute opstarten. Aangezien het een tracked levering is kan Aliexpress dus zien dat je hem niet binnen hebt gehad en krijg je je geld terug.
Volgens mij leest AliExpress mee, want m'n pakketje is ineens geswitched naar "The item has arrived at the domestic sorting centre" en PostNL geeft aan morgenochtend bezorgen
Mijn bestelling waar al sinds maart geen nieuwe informatie over kon worden gevonden bleek ineens weer op de radar te verschijnen. Het was na afgifte aan de koerier in land van verzending ineens niet meer te achterhalen, maar dook dan ineens op in een of ander plaatsje vlak aan de Mongoolse grensGREENSKiN schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:33:
Volgens mij leest AliExpress mee, want m'n pakketje is ineens geswitched naar "The item has arrived at the domestic sorting centre" en PostNL geeft aan morgenochtend bezorgen

overigens zelfde verhaal met een bestelling uit de VS, is nog altijd "in transit to next facilty" sinds 5 april.
Hier ook een pakje van wish binnen gekomen na iets meer dan 2 maanden.
Gisteren een email van Ali over 2 China Post pakjes '' uw pakket is in uw land '', ook op 17track gisteren '' reached the place of arrival '' maar..... dat stond er op 13 April ook al meteen na last mile carrier accepted.
Maar nu zie ik dat op 13 april die status is verwijderd en er enkel accepted by last mile carrier staat.
Dus ik dacht dat het al hier ergens lag van 13 April maar blijkbaar nu pas van gisteren, achja het blijft tenminste ''vooruit'' gaan.
Helaas over mijn pakje van Singapore Post dat op 3/4 despatched to overseas BE stond nog geen teken, achja die buyer protection loopt af in 14 dagen als de seller niet verlengd.
Maar nu zie ik dat op 13 april die status is verwijderd en er enkel accepted by last mile carrier staat.
Dus ik dacht dat het al hier ergens lag van 13 April maar blijkbaar nu pas van gisteren, achja het blijft tenminste ''vooruit'' gaan.
Helaas over mijn pakje van Singapore Post dat op 3/4 despatched to overseas BE stond nog geen teken, achja die buyer protection loopt af in 14 dagen als de seller niet verlengd.
[ Voor 9% gewijzigd door Katmi op 24-04-2020 23:47 ]
Verwijderd
Ik heb een keer iets na 4 maanden pas gekregen. Ik had het besteld via Wish en na iets van 3 maanden heb ik gevraagd om geld teruggave. Ik heb het geld teruggekregen
Dan zit je al een stap verder en is het al door de douane want ze willen het al afleveren bij de postbode van dienst.
Ofwel zie je bij Verwerking door bpost dat het aangeboden is aan de douane en moet je daar nog doorheen en ofwel zoals in jou geval dat het al klaar is met inklaring en dat het richting lokaal postkantoor gaat wanneer mogelijk.
In Belgie is al als er op 17track of dergelijke staat arrived in destination country of reached the place of arrival ofzo, als dan die bpost tracking nog op het 1ste streepje staat bij ''verwerking in buitenland'' maar 17track zegt destination country dan is het aangekomen in Belgie maar nog niet aangeraakt door Bpost.
Daar zit ik momenteel op, Ali en 17track zeggen aangekomen in Belgie op 23/4 maar Bpost track zegt nog verwerking in buitenland met als laatste status vertrek uit uitwisselingskantoor op 29/3, dus het is in Belgie maar nog ergens in een kar wat ze nog niet hebben aangeraakt want het heeft nog geen verwerkingsscan gehad in Belgie.
Ofwel zie je bij Verwerking door bpost dat het aangeboden is aan de douane en moet je daar nog doorheen en ofwel zoals in jou geval dat het al klaar is met inklaring en dat het richting lokaal postkantoor gaat wanneer mogelijk.
In Belgie is al als er op 17track of dergelijke staat arrived in destination country of reached the place of arrival ofzo, als dan die bpost tracking nog op het 1ste streepje staat bij ''verwerking in buitenland'' maar 17track zegt destination country dan is het aangekomen in Belgie maar nog niet aangeraakt door Bpost.
Daar zit ik momenteel op, Ali en 17track zeggen aangekomen in Belgie op 23/4 maar Bpost track zegt nog verwerking in buitenland met als laatste status vertrek uit uitwisselingskantoor op 29/3, dus het is in Belgie maar nog ergens in een kar wat ze nog niet hebben aangeraakt want het heeft nog geen verwerkingsscan gehad in Belgie.
[ Voor 19% gewijzigd door Katmi op 25-04-2020 22:02 ]
een pakje van ali ligt al van 30 maart bij bpost met melding ( bpost heeft je pakje ontvangen. Je postbode zal het afleveren op het door jou gekozen adres) maar tot nu toe is het nog niet toegekomen.ik vond het al vreemd dat het er al zo lang ligt,misschien door het corona gebeuren.Katmi schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:59:
Dan zit je al een stap verder en is het al door de douane want ze willen het al afleveren bij de postbode van dienst.
Er zijn momenteel ruwweg 500k pakken achterstand, hierbij zitten ook grote spelers uit BE en NL die een contract hebben met Bpost en die pakketjes zijn belangrijker dan China pakjes, ook al zijn deze laatste al gesorteerd of door de douane gegaan x tijd geleden.
Daarmee ook de melding ''van zodra er meer duidelijkheid is over de leveringsdatum kan je dit hier consulteren'' die melding krijg je enkel als het heel druk is en ze niet meteen je pakje kunnen transporten binnen de 24 of 48u naar je lokaal postkantoor, maar die 24/48u kunnen ook makkelijk x dagen of zelfs weken zijn als ze niet rondkomen.
Anders zag je nu staan van ''je postbode levert het af op x April tussen 8u en 17u op het door jouw gekozen adres'' waarbij x bv 26 April ofzo kon zijn.
China meuk is zowat de laagste prio voor Bpost, ook als dat Ali standaard is of registered airmail, pakjes van Coolblue of Bol of iets als Hans Anders.be of Zalando etc hebben allen voorrang wegens contracten tussen die winkels en Bpost voor ''levering binnen x tijd ''
Daarmee ook de melding ''van zodra er meer duidelijkheid is over de leveringsdatum kan je dit hier consulteren'' die melding krijg je enkel als het heel druk is en ze niet meteen je pakje kunnen transporten binnen de 24 of 48u naar je lokaal postkantoor, maar die 24/48u kunnen ook makkelijk x dagen of zelfs weken zijn als ze niet rondkomen.
Anders zag je nu staan van ''je postbode levert het af op x April tussen 8u en 17u op het door jouw gekozen adres'' waarbij x bv 26 April ofzo kon zijn.
China meuk is zowat de laagste prio voor Bpost, ook als dat Ali standaard is of registered airmail, pakjes van Coolblue of Bol of iets als Hans Anders.be of Zalando etc hebben allen voorrang wegens contracten tussen die winkels en Bpost voor ''levering binnen x tijd ''
Ik heb 2 bestellingen met E-packet. eentje al van 15 maart en die heb ik nu nog steeds niet binnen. de laatste status opdate is van 8 april en zou op die datum geleverd zijn aan het luchtvervoer. de 2de bestelling met E-packet is van 9 April verzonden en werd al op 11 April aangeboden aan het luchtvervoer. deze bestelling heb ik thuis ontvangen op 25 April dus heeft er 16 dagen over gedaan. de andere bestelling heb ik nog steeds niet en er zijn ook geen verdere opdates. ik heb inmiddels mijn geld daarvan terug gekregen via het dispute, waarschijnlijk is deze zending nog in China maar het is wel een verschil dat de ene E-packet wel snel komt en de ander blijft hangen .waarschijnlijk heeft het te maken met uit welk deel van China het is verzonden. ik ben zeer benieuwd of ik het ooit nog ga krijgen.Katmi schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:49:
EMS, E-Packet, China registered airmail, China ordinary Small parcel Plus is allemaal van China Post.
Daar is Ali ook verantwoordelijk voor. ik heb mij eens laten vertellen door Postnl dat ze in China een contract aan zijn gegaan met de post in Nederland voor het geval er hier een fout word gemaakt of iets zoek raakt dat dan de verzender daarvoor altijd verantwoordelijk is en in dit geval dus Aliexpress.JaxTeller schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:33:
[...]
Wel beetje kut om een dispute te openen als het probleem zich in Nederland afspeelt, maar lijkt dat ik inderdaad tegen die tijd dan geen andere optie heb.
Wat ik inmiddels na heel veel pakketjes heb uitgevonden (ik bestel echt gigantisch veel bij aliexpress omdat ik het hier in Nederland niet kan vinden of tegen zeer dure prijzen) is dat 17track een iets beter beeld geeft dan Aliexpress en PostNL (of BPost).
Zodra er in Aliexpress staat "with last-mile carrier" betekent dit dat PostNL/BPost het pakket in behandeling hebben genomen, en dat de douane hier klaar mee is. Dit wil niet zeggen dat PostNL/BPost daadwerkelijk het pakket in handen hebben. Eerst krijgt je pakket de status "Item received at OE"/"Item received at handover point". Dit wil simpelweg zeggen dat je pakket op het vliegveld in een loods wacht op de koerier. Op dit moment kun je hem ook traceren en zegt PostNL/BPost dat het pakket "ontvangen" is en meestal de dag daarop (manjana) wordt bezorgd. Daarna krijg je "Item received at Sorting Center" en DAN pas wordt je pakket binnen 48h bezorgd. De informatie van 17track kunnen ze ook bij het PostNL pakketpunt zien (17track app openen, barcode scannen en dan zien ze direct wat de laatste status is van je pakket. De dames van de helpdesk verwijzen je gewoon door naar de website.)
Zolang het pakket nog NIET is opgehaald door PostNL/Bpost blijft je pakket op status 2/4 staan. Je pakket is namelijk wel aangemeld (1/4) en wordt opgehaald (2/4) maar zolang hij nog niet in het sorteercentrum zit zal je lokale pakketbezorger (3/4) je pakket niet afleveren (4/4). En aangezien jij de ontvanger bent en jij niet betaald hebt voor het pakket heeft PostNL/BPost helemaal NIETS met jou te maken. De opdrachtgever is namelijk degene met wie ze de zaken doen. Zelfde geldt ook voor het weigeren van een pakket dat kapot is: Foto van maken en terugsturen. Niet voor tekenen, want dan is PostNL namelijk niet meer aansprakelijk bij schade (want jij kunt namelijk het pand zijn uitgelopen en daarna pas de schade gemaakt hebben).
AliExpress heeft een levertijd van 2 maanden. Na die 2 maanden heb jij 15 dagen de tijd om een dispute in te vullen. Let er op dat AliExpress zegt dat het pakket "nog minimaal 48h" na het verstrijken van je buyer protection het pakket nog kan komen, dus op dag 3 moet je een dispute openen met de melding dat je buyer protection is verstreken maar het pakket nog steeds niet binnen is. Stuur ook duidelijke tracking info mee, zodat ze kunnen zien dat het niet jouw probleem is.
Zodra er in Aliexpress staat "with last-mile carrier" betekent dit dat PostNL/BPost het pakket in behandeling hebben genomen, en dat de douane hier klaar mee is. Dit wil niet zeggen dat PostNL/BPost daadwerkelijk het pakket in handen hebben. Eerst krijgt je pakket de status "Item received at OE"/"Item received at handover point". Dit wil simpelweg zeggen dat je pakket op het vliegveld in een loods wacht op de koerier. Op dit moment kun je hem ook traceren en zegt PostNL/BPost dat het pakket "ontvangen" is en meestal de dag daarop (manjana) wordt bezorgd. Daarna krijg je "Item received at Sorting Center" en DAN pas wordt je pakket binnen 48h bezorgd. De informatie van 17track kunnen ze ook bij het PostNL pakketpunt zien (17track app openen, barcode scannen en dan zien ze direct wat de laatste status is van je pakket. De dames van de helpdesk verwijzen je gewoon door naar de website.)
Zolang het pakket nog NIET is opgehaald door PostNL/Bpost blijft je pakket op status 2/4 staan. Je pakket is namelijk wel aangemeld (1/4) en wordt opgehaald (2/4) maar zolang hij nog niet in het sorteercentrum zit zal je lokale pakketbezorger (3/4) je pakket niet afleveren (4/4). En aangezien jij de ontvanger bent en jij niet betaald hebt voor het pakket heeft PostNL/BPost helemaal NIETS met jou te maken. De opdrachtgever is namelijk degene met wie ze de zaken doen. Zelfde geldt ook voor het weigeren van een pakket dat kapot is: Foto van maken en terugsturen. Niet voor tekenen, want dan is PostNL namelijk niet meer aansprakelijk bij schade (want jij kunt namelijk het pand zijn uitgelopen en daarna pas de schade gemaakt hebben).
AliExpress heeft een levertijd van 2 maanden. Na die 2 maanden heb jij 15 dagen de tijd om een dispute in te vullen. Let er op dat AliExpress zegt dat het pakket "nog minimaal 48h" na het verstrijken van je buyer protection het pakket nog kan komen, dus op dag 3 moet je een dispute openen met de melding dat je buyer protection is verstreken maar het pakket nog steeds niet binnen is. Stuur ook duidelijke tracking info mee, zodat ze kunnen zien dat het niet jouw probleem is.
Hier nog steeds een LP00...- pakje onderweg dat verzonden werd op 10 maart en op 22 maart al in Belgie was. Heb het nog steeds niet hoor, enorme vertragingen bij Bpost...
(maar daar ga ik geen dispute voor openen bij Ali, zij kunnen er ook niet aan doen)
(maar daar ga ik geen dispute voor openen bij Ali, zij kunnen er ook niet aan doen)
ik heb ook een 3tal pakjes van ali al een tijdje in belgie liggen.elke dag hopen dat de post het pakje komt bezorgen....om erachter te komen dat ze alleen maar facturen in de bus duwen! lol,nee maar bpost heeft enorme vertraging wel, heel vervelend!trouwens vandaag een pakje aangekomen op de luchthaven van brussel,benieuwd hoelang het bij bpost gaat blijven liggen
[ Voor 19% gewijzigd door dvd200 op 27-04-2020 20:29 ]
Aliexpress heeft een "guaranteed delivery" van 60 dagen, anders geld terug. Het kan ook zijn dat je pakketje is "verdwenen", oftewel "gestolen". Vergis je niet, heb een pakket gehad die nooit bij het pakketpunt was aangekomen, maar na klagen bij DHL "opeens" opdook in het Amsterdamse sorteercentrum waar hij een paar dagen geleden nog van was verzonden. Ik vermoed dat er een paar in de keten de batchcode handmatig hadden ingevoerd omdat ze niet elk pakket wilden scannen, met als gevolg dat ik een "fantoompakket" bij het ophaalpunt kon ophalen (om vervolgens te horen dat hij hem nooit had ingescand).Tec7lol schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:17:
Hier nog steeds een LP00...- pakje onderweg dat verzonden werd op 10 maart en op 22 maart al in Belgie was. Heb het nog steeds niet hoor, enorme vertragingen bij Bpost...

Ik heb al meer dan 150 pakjes besteld bij Aliexpress nog nooit 1 pakketje verloren gegaan of gestolen. Wel al een keer of 2 dat het een week of 2 langer duurt dan de 60dagen.mr_seeker schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:29:
[...]
Aliexpress heeft een "guaranteed delivery" van 60 dagen, anders geld terug. Het kan ook zijn dat je pakketje is "verdwenen", oftewel "gestolen". Vergis je niet, heb een pakket gehad die nooit bij het pakketpunt was aangekomen, maar na klagen bij DHL "opeens" opdook in het Amsterdamse sorteercentrum waar hij een paar dagen geleden nog van was verzonden. Ik vermoed dat er een paar in de keten de batchcode handmatig hadden ingevoerd omdat ze niet elk pakket wilden scannen, met als gevolg dat ik een "fantoompakket" bij het ophaalpunt kon ophalen (om vervolgens te horen dat hij hem nooit had ingescand).
Ja, je kan dan een dispute indienen (en dat zal ik ook doen als het echt niet aankomt)
Probleem alleen is dat als je een kabel-adapter van 70cent met gratis shipping besteld en er teveel mensen hun geld gaan terugvragen op dag 61 omdat onze postdiensten het hier verprutsen, het wel eens gedaan zou kunnen zijn met die "gratis shipping", en dan wordt dat goedkoop adaptertje opeens 5 keer zo duur.
Dus ik ben daar wel coulant in, zeker in deze periode.
Ik vind het vermakelijk om de beoordelingen te lezen, al zijn het spullen die ik niet eens nodig heb, toch leuk om dat allemaal te bekijken. Het valt me dan toch telkens weer op, dat diegenen die hun bestelling niet hebben ontvangen allemaal voor de goedkoopste of gratis verzendkosten hebben gekozen. Ik kan me nog wel voorstellen dat iemand uit Oezbekistan op verzendkosten wil besparen, maar ik zie ook genoeg kopers uit westerse landen dat doen. Vaak zit de aliexpress shipping al in de prijs doorberekend als het zijnde gratis staat aangegeven en verder is alieshipping helemaal niet veel geld als je dat vergelijkt met onze frankeerkosten naar het buitenland.Tec7lol schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:03:
[...]
het wel eens gedaan zou kunnen zijn met die "gratis shipping", en dan wordt dat goedkoop adaptertje opeens 5 keer zo duur.![]()
Dus ik ben daar wel coulant in, zeker in deze periode.
maar je kunt toch ook drie of vier goedkopere items tegelijk kopen en dan alishipping erbij nemen? standaard aliexpress shipping bespaart mij zoveel frustratie en ongeduld. Dan kies ik een paar variaties of reserve aankopen die ik kan weggeven. Liever iets meer betalen, dan langer wachten of risico dat het pakketje verdwijnt nadat het niet meer te volgen is.
Enkele spullen zijn jammer genoeg niet veel goedkoper of zelfs een euro duurder dan dat ik het in Nederland kon krijgen. Bijvoorbeeld een rugzak met 35liter inhoud die ik ooit bij Lidl heb gekocht voor vijftien euro. Die rugzakken kom ik nooit meer tegen, maar zag wel een vergelijkbare van 16 EUR + 2 EUR alishipping. Hoe kan Lidl het dan zo goedkoop aanbieden? Als ik de prijzen vergelijk op alibaba zie ik soms prijzen per eenheid/afname 100stuks van 1.40 dat op aliexpress 20 EUR kost (waar ik er makkelijk twintig van zou willen hebben). Heel jammer dat het te moeilijk is om iets via alibaba te kopen; verzendkosten/invoerrechten/grote restpartij waar je mee blijft zitten.
Er bestaat iets genaamd "dropshipping", keer mooi uitgelegd door een vriend van mij die in Shenzen zat. Het grote verschil met hier is dat je niet 1x een "klein" pakket stuurt, maar het naar een distributiecentrum brengt dat een contract heeft met allerlei postbezorgers die tegen goedkope prijzen een hele hoop pakketten kunnen sturen. Aliexpress huurt een container om pakketten van Shenzen naar Amsterdam te sturen, en jij betaalt "per kg" mee in de totale kosten van het verzenden. En "gratis" is niet echt gratis, dat is gewoon in de prijs gewikkeld...Jarwo schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:25:
[...]
Enkele spullen zijn jammer genoeg niet veel goedkoper of zelfs een euro duurder dan dat ik het in Nederland kon krijgen. Bijvoorbeeld een rugzak met 35liter inhoud die ik ooit bij Lidl heb gekocht voor vijftien euro. Die rugzakken kom ik nooit meer tegen, maar zag wel een vergelijkbare van 16 EUR + 2 EUR alishipping. Hoe kan Lidl het dan zo goedkoop aanbieden? Als ik de prijzen vergelijk op alibaba zie ik soms prijzen per eenheid/afname 100stuks van 1.40 dat op aliexpress 20 EUR kost (waar ik er makkelijk twintig van zou willen hebben). Heel jammer dat het te moeilijk is om iets via alibaba te kopen; verzendkosten/invoerrechten/grote restpartij waar je mee blijft zitten.
Dit is ook de reden dat ik PostNL zo duur vindt: Ipv. "gewicht" gebruiken ze een standaard maat... En dan kom je voor een simpel pakketje duurder uit dan per gram betalen. (0,78 cent vs 7.50 euro voor een pakketje dat door de brievenbus kan).
Ik heb nu al 2 pakketjes die door Aliexpress Standard shipping teruggestuurd zijn naar de verkoper, aangezien er een magneet in het pakketje zit.
Hebben daar al meer mensen last van gehad?
Helaas zijn deze pakketten nu met China post onderweg, echter kan ik niet klagen over teveel betaalde verzendkosten, aangezien het gratis was.
Overigens komen de meeste pakketten nog steeds binnen in schappelijke tijden, ze blijven alleen nu wel lang in NL hangen.
Hebben daar al meer mensen last van gehad?
Helaas zijn deze pakketten nu met China post onderweg, echter kan ik niet klagen over teveel betaalde verzendkosten, aangezien het gratis was.
Overigens komen de meeste pakketten nog steeds binnen in schappelijke tijden, ze blijven alleen nu wel lang in NL hangen.
ah ok, goed om te weten.drestar schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:47:
[...]
Daar is Ali ook verantwoordelijk voor. ik heb mij eens laten vertellen door Postnl dat ze in China een contract aan zijn gegaan met de post in Nederland voor het geval er hier een fout word gemaakt of iets zoek raakt dat dan de verzender daarvoor altijd verantwoordelijk is en in dit geval dus Aliexpress.
Vandaag 2 pakjes binnen gekomen.1 van ali en 1 van wish wat ik een maand terug had besteld.de overige pakjes blijven nog achter ondanks dat ze al 2 weken in belgie liggen.
Veel geluk, mijn pakket heeft 3 weken in Luik gezeten (en is nu pas bezorgd).dvd200 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:39:
Vandaag 2 pakjes binnen gekomen.1 van ali en 1 van wish wat ik een maand terug had besteld.de overige pakjes blijven nog achter ondanks dat ze al 2 weken in belgie liggen.
Dinsdag ook één van de pakketjes verstuurd via Cainiao super economy global mogen ontvangen.
Ik was niet bekend met hun lange verzendtijd, nu let ik goed op bij het bestellen.
2020-04-28 06:00
Succesvol afgeleverd
2020-04-08 16:00
Ingeklaard door de douane
2020-04-08 09:00
Het douane-inklaringsproces is gestart
2020-04-06 12:00
Aangekomen in het land van bestemming
2020-03-18 12:00
Vertrokken vanuit het land van herkomst
Nu hopen dat de rest (3 stuks) ook snel zullen volgen.

Ik was niet bekend met hun lange verzendtijd, nu let ik goed op bij het bestellen.
Succesvol afgeleverd
Mijn bestelling met E-packet zou nu na 2 maanden toch zijn aangekomen in Nederland volgens 17track. ik kan alleen bij Postnl zelf nog geen tracking informatie vinden. inmiddels heb ik mijn geld allang terug gekregen maar zou leuk zijn als de zending nog zou worden bezorgd.
Ik heb ook een pakketje onderweg met deze verzendmethode. alleen toen ik de koop sloot stond er dat het met Aliexpress standard shipping verstuurd zou worden. ik heb dus zelf niet gekozen voor Cainiao super economy global. op deze zaken heb je dus geen invloed als de verkoper oneerlijk is. het is nu een maand overweg en nog niet in Nederland. hier ben ik niet blij mee want met Ali shipping had ik het waarschijnlijk allang gehad. zulke verkopers krijgen van mij gelijk negatieve feedback.Caithlyn schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:55:
Dinsdag ook één van de pakketjes verstuurd via Cainiao super economy global mogen ontvangen.![]()
Succesvol afgeleverd
En wat krijg je als je de code invult op de track en trace van https://jouw.postnl.nl of de PostNL app?JaxTeller schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:00:
Hmm, krijg nu een mail dat mijn pakket ergens bij een postkantoor is, maar weet dus niet welke. Gewoon afwachten op een brief van PostNL? via internationalparceltracking van PostNL zie ik al een maand dezelfde status [Afbeelding]
Als sinds 26 maart het volgende (de mail was trouwens afkomstig van AliExpress):Joen schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:08:
[...]
En wat krijg je als je de code invult op de track en trace van https://jouw.postnl.nl of de PostNL app?
/f/image/ApxLG4jf4IZqrB3jlO5z30wK.png?f=fotoalbum_large)
Dan was die mail van AliExpress onterecht. Zo te zien blijft je pakket ergens hangen tussen de inklaring en de 1e stap van het sorteerprocess. De inklaring is in deze stap al geweest.JaxTeller schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:13:
[...]
Als sinds 26 maart het volgende (de mail was trouwens afkomstig van AliExpress): [Afbeelding]
Ik zou proberen in eerste instantie PostNL aan te spreken, maar eigenlijk is de verkoper verantwoordelijk om uit te zoeken waarom dat pakket blijft hangen.
Ja inderdaad, PostNL zei al tegen mij dat ik bij de verzender moet wezen, dan maar gewoon afwachten.Joen schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:16:
[...]
Dan was die mail van AliExpress onterecht. Zo te zien blijft je pakket ergens hangen tussen de inklaring en de 1e stap van het sorteerprocess. De inklaring is in deze stap al geweest.
Ik zou proberen in eerste instantie PostNL aan te spreken, maar eigenlijk is de verkoper verantwoordelijk om uit te zoeken waarom dat pakket blijft hangen.
Als het mijn pakket was geweest had ik het al lang opgegeven en geprobeerd een dispute aan te maken, want bij mij blijven pakketten meestal 1 tot 3 dagen op zo'n voormelding staan. Misschien een heel enkele uitzondering van een week of zo, maar zeker geen maand.JaxTeller schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:18:
[...]
Ja inderdaad, PostNL zei al tegen mij dat ik bij de verzender moet wezen, dan maar gewoon afwachten.
Precies, bij mij dus ook. Echter zegt AliExpress dat ik de volledige 60 dagen moet afwachten voordat ik een dispute mag aanmaken. (dit was in ieder geval voorheen zo)Joen schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:20:
[...]
Als het mijn pakket was geweest had ik het al lang opgegeven en geprobeerd een dispute aan te maken, want bij mij blijven pakketten meestal 1 tot 3 dagen op zo'n voormelding staan. Misschien een heel enkele uitzondering van een week of zo, maar zeker geen maand.
Ja als het niet lukt binnen die 60 dagen dan zal ik als het mij overkomt de laatste dag in mijn agenda zetten om dan een dispute aan te maken.JaxTeller schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:23:
[...]
Precies, bij mij dus ook. Echter zegt AliExpress dat ik de volledige 60 dagen moet afwachten voordat ik een dispute mag aanmaken. (dit was in ieder geval voorheen zo)
Ga ik zeker doen.Joen schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:51:
[...]
Ja als het niet lukt binnen die 60 dagen dan zal ik als het mij overkomt de laatste dag in mijn agenda zetten om dan een dispute aan te maken.
Voor het eerst iets besteld bij Ali met standard shipping. Vandaag mail gehad met "Uw bestelling X is aangekomen bij uw plaatselijke postkantoor Kom het ophalen".
Prima nieuws maar ik was benieuwd welk postkantoor. De tracker online zegt alleen "Shipment at destination for final delivery" als status en "Shipment at local distribution center" als laatste update.
Ik hoopte ergens te kunnen zien / klikken met postkantoor naam / adres? Ik denk het dichtsbijzijnde maar bevestiging is wel handig. Of verwacht ik hier nu te veel van?
Prima nieuws maar ik was benieuwd welk postkantoor. De tracker online zegt alleen "Shipment at destination for final delivery" als status en "Shipment at local distribution center" als laatste update.
Ik hoopte ergens te kunnen zien / klikken met postkantoor naam / adres? Ik denk het dichtsbijzijnde maar bevestiging is wel handig. Of verwacht ik hier nu te veel van?
Die mailtjes worden eerst vanuit het Chinees naar Engels vertaald, een dan naar het Nederlands. Je mag blij zijn dat het geen complete wartaal is. Maar waarschijnlijk ligt het pakketje op het sorteercentrum. Voer de LT...NL code eens in op jouw.postnl.nl of de PostNL app.
PostNL kan je precies vertellen welk postkantoor...smesjz schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:43:
Voor het eerst iets besteld bij Ali met standard shipping. Vandaag mail gehad met "Uw bestelling X is aangekomen bij uw plaatselijke postkantoor Kom het ophalen".
@Joen & @jaxteller: Je pakket is aangemeld bij PostNL, ze moeten hem alleen ophalen van Schiphol/Luik. En zolang ze dat niet doen, blijft het pakket op die status staan. Heb meer van dat soort pakketten. Check 17track, waarschijnlijk staat daar "waiting for pickup by PostNL" of "Arrived at OE in destination country".
Dat snap ik, maar ik kan dat nergens online zoeken op basis van een Ali bestelingnummer o.i.d.? Omdat het bij Primera, appie of Jumbo bezorgd kan worden.mr_seeker schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:33:
[...]
PostNL kan je precies vertellen welk postkantoor...
Als het een trackingnummer heeft dat begint met 2 letters, gevolgd door een nummer en eindigt met een landcode kun je hem opzoeken in PostNL. Daar staat ook bij welk pakketpunt hij is bezorgd. Alle overige (bijvoorbeeld S3 en LSV) zijn carrier-specifieke tracking nummers.smesjz schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:58:
[...]
Dat snap ik, maar ik kan dat nergens online zoeken op basis van een Ali bestelingnummer o.i.d.? Omdat het bij Primera, appie of Jumbo bezorgd kan worden.
In je aliexpress bestelling zit een knop "tracking", daar staat meestal ook het trackingnummer vermeld.
Geen idee dat het zo werkte en weer iets geleerd, thnx. Post NL tracker laat nog niet postkantoor zien maar misschien wordt dat nog wel geupdate vandaag.mr_seeker schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:19:
[...]
Als het een trackingnummer heeft dat begint met 2 letters, gevolgd door een nummer en eindigt met een landcode kun je hem opzoeken in PostNL. Daar staat ook bij welk pakketpunt hij is bezorgd. Alle overige (bijvoorbeeld S3 en LSV) zijn carrier-specifieke tracking nummers.
In je aliexpress bestelling zit een knop "tracking", daar staat meestal ook het trackingnummer vermeld.
Iemand enig idee hoe het zit met de enorme verschillen in informatie tussen 17track en het tracking systeem van AE zelf? Zo geeft het systeem van AE aan dat een van mijn pakketjes op 29-04 in Nederland aangekomen is, echter staat er op 17track "the item is ready for shipment".
Mijn andere pakketjes zijn niet eens vindbaar via 17track, terwijl deze volgens AE geaccepteerd zijn door de vliegtuig maatschappij.
Na contact met AE geven ze aan dat 17track er soms erg lang over doet om zijn informatie te updaten, echter kan ik me juist herinneren van eerdere bestellingen dat 17track meer accuraat was dan AE zelf.
Ik snap er op dit moment niks meer van...
Wijziging:
De pakketjes zijn trouwens 3 weken geleden besteld, en vrijwel direct "verzonden".
Mijn andere pakketjes zijn niet eens vindbaar via 17track, terwijl deze volgens AE geaccepteerd zijn door de vliegtuig maatschappij.
Na contact met AE geven ze aan dat 17track er soms erg lang over doet om zijn informatie te updaten, echter kan ik me juist herinneren van eerdere bestellingen dat 17track meer accuraat was dan AE zelf.
Wijziging:
De pakketjes zijn trouwens 3 weken geleden besteld, en vrijwel direct "verzonden".
[ Voor 6% gewijzigd door MathijsW op 01-05-2020 13:11 ]
Ik snap het wel: Aliexpress maakt gebruik van een dropshipper en 17Track maakt gebruik van PostNL. Zolang je pakket nog niet aangemeld is bij PostNL zal 17Track hem niet vinden, en is de informatie van Aliexpress accuraat. Zodra het pakket uit het vliegtuig is gehaald, wordt hij aangemeld bij PostNL en kun je hem traceren via de 17track app.MathijsW schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:07:
Iemand enig idee hoe het zit met de enorme verschillen in informatie tussen 17track en het tracking systeem van AE zelf? Zo geeft het systeem van AE aan dat een van mijn pakketjes op 29-04 in Nederland aangekomen is, echter staat er op 17track "the item is ready for shipment".
"Ready for shipment" wil zeggen dat PostNL een vrachtbrief heeft gekregen van de dropshipper en je pakket in het systeem staat. Vervolgens krijg je een "awaiting customs" en daarna een "Waiting for pickup by PostNL".
"Arrived in destination country" wil zeggen dat het vliegtuig is geland. "With Last-mile Carrier" wil zeggen dat het pakket wacht op OF in bezit is van PostNL. Even op letten dat dit NIET hoeft te betekenen dat PostNL hem daadwerkelijk in bezit heeft en hem morgen bezorgt, hij kan net zo goed in een loods zitten wachten op PostNL (nu ongeveer 3 weken wachttijd)..
Ik heb voor een zending met Yanwen als hoofdtracker Yanwen ingevuld en deeltracker Cainiao ingevuld in Deliveries Pakket Tracker. Kwam een zee aan updates uit, van Cainiao meer als van Yanwen zelf.Joen schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:07:
@schumi2004 Nog een tip voor de volgende keer: als je je item in Deliveries Pakket Tracker wijzigt vind je onderin "Deellevering toevoegen". Als je via die weg het zelfde trackingnummer nogmaals toevoegt, maar dan met als vervoerder PostNL dan krijg je netjes in 1 item ook de trackingupdates van PostNL te zien zodra die daar ook binnen is.
Dit doe ik altijd met mijn pakketten. Dan is de op AliExpress vermelde vervoerder de vervoerder die ik voor het item instel en "Cainiao Global Order Tracking" die voor de deellevering. Als een pakket via Yanwen gaat en Yanwen ergens gedurende de reis nog een extra trackingnummer vermeld dan voeg ik die ook met de bijbehorende vervoerder als 2e deellevering toe. Alle vervoerder krijgen in het item hun eigen tabblad en het 1e tabblad is van alle vervoerders gezamenlijk.
Bovenstaande kun je nu ook alsnog met je Cainiao pakket doen.
Fijne app. Gisteren geinstalleerd nadat ik voorheen 17track gebruikte maar daarmee kon ik een verzending met Cainiao niet tracken.onder Cainiao. Later op 17track met Aliexpress Shipping als verzender al wel gevonden, maar toen had ik Deliveries Pakket Tracker ook al actief en vind m wel heel fijn omdat je zo veel extra opties hebt als deeltracker, handmatig updates invoeren. Als ie blijft bevallen overweeg ik te betalen voor Premium, aangezien dat nog veel meer mogelijkheden geeft
Zeker als je die Cainiao als deeltracker toevoegt krijg je veel nuttige trackingupdates binnen.dabachata schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:35:
[...]
Ik heb voor een zending met Yanwen als hoofdtracker Yanwen ingevuld en deeltracker Cainiao ingevuld in Deliveries Pakket Tracker. Kwam een zee aan updates uit, van Cainiao meer als van Yanwen zelf.
Fijne app. Gisteren geinstalleerd nadat ik voorheen 17track gebruikte maar daarmee kon ik een verzending met Cainiao niet tracken.onder Cainiao. Later op 17track met Aliexpress Shipping als verzender al wel gevonden, maar toen had ik Deliveries Pakket Tracker ook al actief en vind m wel heel fijn omdat je zo veel extra opties hebt als deeltracker, handmatig updates invoeren. Als ie blijft bevallen overweeg ik te betalen voor Premium, aangezien dat nog veel meer mogelijkheden geeft
Ik vond en vind de app zijn geld zeker waard.
Dank voor je uitleg!mr_seeker schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:25:
[...]
Ik snap het wel: Aliexpress maakt gebruik van een dropshipper en 17Track maakt gebruik van PostNL. Zolang je pakket nog niet aangemeld is bij PostNL zal 17Track hem niet vinden, en is de informatie van Aliexpress accuraat. Zodra het pakket uit het vliegtuig is gehaald, wordt hij aangemeld bij PostNL en kun je hem traceren via de 17track app.
"Ready for shipment" wil zeggen dat PostNL een vrachtbrief heeft gekregen van de dropshipper en je pakket in het systeem staat. Vervolgens krijg je een "awaiting customs" en daarna een "Waiting for pickup by PostNL".
"Arrived in destination country" wil zeggen dat het vliegtuig is geland. "With Last-mile Carrier" wil zeggen dat het pakket wacht op OF in bezit is van PostNL. Even op letten dat dit NIET hoeft te betekenen dat PostNL hem daadwerkelijk in bezit heeft en hem morgen bezorgt, hij kan net zo goed in een loods zitten wachten op PostNL (nu ongeveer 3 weken wachttijd)..
Vandaag eindelijk melding gehad van mijn 2 China Post pakjes dat ze aangeboden worden aan de douane in Belgie, was al van 31-3 handed over to airline.
Momenteel 37 en 39 dagen in transit voor beide dus we gaan er nog geraken.
Mijn earbuds die al op 3 April uit Singapore zijn vertrokken zijn nog spoorloos en buyer protection loopt af binnen 7 dagen dus in het oog houden voor een dispute.
Momenteel 37 en 39 dagen in transit voor beide dus we gaan er nog geraken.
Mijn earbuds die al op 3 April uit Singapore zijn vertrokken zijn nog spoorloos en buyer protection loopt af binnen 7 dagen dus in het oog houden voor een dispute.
hier ook een pakje van ali sinds 10 maart spoorloos.vorige week aan de verkoper gevraagd wat er van is,zei van nog te wachten omdat alles vertraging heeft door het coronavirus.7 mei loopt de buyer protection af !
vandaag een pakje binnen gekomen na nog geen 3 weken te wachten,vrees dat het ander spoorloos verdwenen is.ik zie het nog even aan.
vandaag een pakje binnen gekomen na nog geen 3 weken te wachten,vrees dat het ander spoorloos verdwenen is.ik zie het nog even aan.
Ik geef ze altijd wat beweegruimte maar enkel als ze verzenden met hetgene waarvoor ik betaal of kies.
In dit geval had ik ook voor China Post gekozen met deze 2 pakjes en kwist wel dat ze er gingen geraken ( was ook de enige shipping optie naast ''sellers shipping method'' maar dat was zelfs pas estimated in Juni )
Maar mijn ander pakje van Singapore post ga ik toch disputen als de seller niet zelf verlengt tegen volgende week en de protection loopt dan af.
Ik betaal speciaal 3 euro extra voor Ali Standaard omdat ik wist dat die pakjes op 3 weken aankomen en hij verstuurd met Singapore Post ( en nee, dat is niet hetzelfde voor mij in deze crisis want Singapore Post is atm reeeeeetetraag , ook al is het normaal gezien vergelijkbaar met Ali standard maar zeker niet tijdens dit corona gedoe )
In dit geval had ik ook voor China Post gekozen met deze 2 pakjes en kwist wel dat ze er gingen geraken ( was ook de enige shipping optie naast ''sellers shipping method'' maar dat was zelfs pas estimated in Juni )
Maar mijn ander pakje van Singapore post ga ik toch disputen als de seller niet zelf verlengt tegen volgende week en de protection loopt dan af.
Ik betaal speciaal 3 euro extra voor Ali Standaard omdat ik wist dat die pakjes op 3 weken aankomen en hij verstuurd met Singapore Post ( en nee, dat is niet hetzelfde voor mij in deze crisis want Singapore Post is atm reeeeeetetraag , ook al is het normaal gezien vergelijkbaar met Ali standard maar zeker niet tijdens dit corona gedoe )
Ik heb al ...SG pakjes binnen gehad binnen de 7 werkdagen, dus dat is best wel snel. Mijn ervaring is dat het niet foutloopt bij china post of Singapore post maar pas wanneer het hier in Europa land.
Bij BPOST hebben ze sinds een week of 4 het LIFO-principe, last in first out, het pakje dat al 6 weken in het magazijn ligt kan er nog wel 4 weken liggen is hun principe. Onder het principe "te laat is toch te laat", het heeft geen zin om deze ertussen te nemen en daarvoor nieuwe pakjes ook te laat te laten aankomen.
Bij BPOST hebben ze sinds een week of 4 het LIFO-principe, last in first out, het pakje dat al 6 weken in het magazijn ligt kan er nog wel 4 weken liggen is hun principe. Onder het principe "te laat is toch te laat", het heeft geen zin om deze ertussen te nemen en daarvoor nieuwe pakjes ook te laat te laten aankomen.
Of ze sturen het pakket linea recta terug... Heb nu een pakket met "Returned to sender" vanuit het magazijn. 2 uur na dispute sturen ze geld terug. Mijn lof hiervoorTec7lol schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:22:
Ik heb al ...SG pakjes binnen gehad binnen de 7 werkdagen, dus dat is best wel snel. Mijn ervaring is dat het niet foutloopt bij china post of Singapore post maar pas wanneer het hier in Europa land.
Maar inderdaad, BPost en PostNL hebben gewoon geen idee wat voor pakkettenstroom er nu op ze af komt. Ik zie nu al dat aliexpress voor nieuwe pakketten een levertijd van 90 dagen geeft "ivm Corona".
Momenteel is er ook gewoon boel bij Singapore Post hoor, zelfs het pakje van China naar Singapore krijgen duurde bij mij 13 dagen volgens 17Track, normaal nog geen 3 dagen, stond van 18/3 tot 1/4 geloof ik op ''departed country of origin'' dus van China naar Singapore.Tec7lol schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:22:
Ik heb op 10 April een pakje van Ali standaard binnen gekregen dat op 3 April in Belgie was aangekomen, aangezien mijn Singapore pakje op 3/4 ook verstuurd was vanuit Singapore naar Belgie zou dat in theorie ook gewoon een weekje later moeten aangekomen zijn als je volgens LIFO zou werken want dan kwam het aan rond 10-11 April in Belgie.
Mijn China Post pakjes die gisteren bij de douane lagen in Belgie waren er vanochtend ook om 9u aan de deur.
In theorie zou mijn SG pakje in Belgie moeten zijn aangekomen een week nadat LIFO begon.
Nuja het ligt waar het wilt, heb nog 5 dagen buyer protection en als de seller niet verlengt vraag ik gewoon refund, als zelfs China Post het kan binnen de 40 dagen terwijl die huge delays claimen te hebben dan zie ik niet in waarom ik langer dan 60 dagen op SG zou wachten.
Bij zowel mijn Ali standaard pakje van 3 weken terug als mijn China Post pakjes die vandaag zijn geleverd en op 26/4 in Belgie waren lag er eigenlijk geen fout of echte vertraging in Europa, zelfs vorig jaar zonder Corona heb ik soms al eens 5 dagen moeten wachten tot het aan de douane werd aangeboden na dat 17track zei '' arrived at destination country''
Ik heb zeker begrip voor de situatie want anders had ik zelfs nooit besteld in Maart vanuit China maar ik had 3.58 Euro betaald voor Ali Standaard op dit pakje omdat ik wist dat het binnen 3 weken kwam dan, en niet om dan uiteindelijk Singapore Post te krijgen wat tijdens deze corona daadwerkelijk een stuk trager is dan normaal.
Had zelfs het product bij een andere seller laten liggen waar het 2 euro goedkoper was omdat die enkel en alleen maar Singapore Post aanbod als shipping optie.
[ Voor 10% gewijzigd door Katmi op 05-05-2020 20:09 ]
Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.