Joen schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:48:
[...]
Niets sneaky aan. In mijn ervaring is AliExpress Standard shipping òf PostNL òf Singapore Post. Doorlooptijd voor PostNL meestal 1,5 weken en voor Singapore Post vaak een fractie langer (2 tot 2,5 weken). Nog steeds snel zat voor mij in Nederland.
Goh zal het anders formuleren, als Belgische koper vind ik het wel sneaky, kijkende naar mijn aliexpress standaard pakjes van de laatste 14 maanden en die waren allemaal in het LBxxxxxxxxBE tracking formaat, in dat formaat geeft mijn Bpost app altijd een melding dat er een pakje onderweg is uit China als het al gesorteerd is in China en ik zie ook mijn volledig adres + het adres van de Chinese seller + een nationale Bpost tracking code die met 32 of 33 begint in het geval dat ik Bpost moet contacteren ( beetje zoals Nederlanders een 3S code willen krijgen als hun China pakje in NL is )
Ook update LBxxxxxxxxBE tracking nummers automatisch in de Bpost app, dus als het pakje uit China arriveert bij BEBRUA in Belgie ( douane ) en als de postbode die ochtend onderweg is.
Dat Singapore Post pakje met RBxxxxxxxxSG nummer heb ik ook in de Bpost app gezet maar dat zegt enkel Singapore Post / Speedpost en dan 1 status op 18/3 '' zending is onderweg ''
Wil ik enige accurate tracking van dit pakje moet ik op parcelapp of 24track of de 4PX website checken, ben naar 4PX moeten gaan om te zien dat het al op 18/3 door de airline is geaccepteerd in Hong Kong.
Paar dagen na dit pakje heb ik vape cotton besteld bij een andere seller en daar is mijn ali standaard wel een LBxxxxxxxBE nummer en meteen door mijn Bpost app opgepikt + updates via notification van de Bpost app, heb nog niet eens 17track ofzo nodig ervoor.
Dus voor mij is het sneaky in de zin dat ik voor die seller had gekozen omdat ik een LBxxxxxxBE tracking had verwacht, en als Belgische koper tenminste heb ik nog nooit RBxxxxxxxxSG gekregen als ik koos voor Ali Standaard.[/quote]
Ik heb nu 1 China Post zending onderweg en die heeft net 2 dagen geleden een trackingupdate gekregen dat het in het land van bestemming is gearriveerd nadat daar voor 14 maart de laatste update "Flight Departure" was. Ook een paar Cainiao Saver zendingen lopen nog gewoon door.
Het loopt voorlopig wel door ja, mijn China Post pakjes zijn ook door de Chinese douane gegaan en vandaag op ''Shenzhen, delivered to air transport'' gegaan, ik vraag me gewoon af of die snel gaan opstijgen want China Post gebruikt enkel en alleen ruimte in passagiervluchten voor hun pakjes mee te sturen ipv eigen cargo vluchten en had ergens gelezen dat sinds 29 Maart China alle internationale vluchten weigert om zo het Corona virus van buitenlanders buiten te houden, dus die kunnen wel eens een hele lange tijd op Shenzhen blijven liggen, toch wie na 29 Maart op deliverd to airline of air transport springt.
Of dat ook effectief waar is zullen we wel zien als het binnen 10 dagen nog niet is opgestegen ( doet me al denken aan mijn Singapore Post pakje van 18/3 )
Die 13 dagen is inderdaad dan al wel vrij lang. Verder gaat alles qua AlIExpress weer redelijk normaal voor mijn zendingen. Wel valt op dat heel veel verkopers alleen nog maar AliExpress Standard Shipping aanbieden als verzendmethode of als standaard verzendmethode. En steeds vaker zijn de verzendkosten ook aardig wat gestegen.
Op de desktop versie van AliExpress kun je in je order een linkje aanklikken om de buyer protection te verlengen. Het enige wat het doet is naar de verkoper een chatbericht sturen met de tekst "Please extend buyer protection with xx days due shipping delays." Sinds ik door heb dat het die tekst is gebruik ik deze tekst wanneer nodig ook gewoon in de chat vanaf de app (waar de optie niet in zit om een verlening van de buyer protection aan te vragen) en 9 van de 10 keer wordt het gewoon begrepen en uitgevoerd.

Mmmm handig, kan ik misschien binnenkort van gebruik maken dan

Op zich vind ik dit nooit zo'n probleem. Het kan ook maar maximaal zoveel keren gedaan worden. Als het alsnog te lang duurt kun je altijd nog een dispute aanmaken.
Op zich vind ik dat ook niet erg, al zou ik na 60 dagen wel graag zelf contact opnemen met seller of Ali want dat zijn toch 8 weken, als de seller er dan op eigen houtje zomaar weer 15 dagen bij doet kan je geen dispuut maken.
dvd200 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:33:
Sinds 10/03/2020 geen update meer over een bestelling bij alx,blijft staan op Vertrokken vanuit het land van herkomst.als ik dit moet geloven zit mijn pakje al 22 dagen op het vliegtuig!
Kan een aantal redenen hebben, container/zak met jouw pakje in is klaar voor het vliegtuig maar er is geen vlucht of de vlucht die voor je gepland stond was vol en ze wachten op de volgende.
Kan ook al lang geland zijn in NL of BE maar nog in een hoek staan omdat Bpost of PostNL het momenteel retedruk hebben met pakjes van bedrijven waar ze een contract mee hebben zoals Bol of Coolblue of dergelijke, dan krijg je ook niet de ''arrived at destination'' status scan tot ze er eens aan beginnen.
Het betekend in ieder geval niet altijd dat dan meteen op die scan je vliegtuig is vertrokken uit China op dat moment.
En in deze Corona tijd is dat nog niet zo abnormaal lang, heb van mensen gezien meteen na Chinese new year dat er soms 30 dagen zat tussen hun '' departed origin country en '' arrived at destination country '' scan op hun tracking.
Soms zie je zo een lange tijd ook als je bv rond black Friday ofzo besteld, anyway er zijn veel minder vluchten nu dus verwachten dat het land binnen 5-6 dagen Nadat het China leaved zal de komende tijd wel eerder een luxe dan een regelmaat worden.
[
Voor 13% gewijzigd door
Katmi op 31-03-2020 22:51
]