China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 25 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Katmi schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:26:
Hier 5 pakjes onderweg, 1 daarvan heeft de seller weer een ''sneaky'' gepulled want hij adverteerd met ali standard shipping als free optie maar het is een RB SG Singapore Post nummer.
Op zich weinig problemen mee maar het is toch altijd niet wat je vraagt of aangeboden krijgt en het voelt een beetje misleidend, dat pakje staat ook al sinds 18-3 op 2020-03-18 23:30HK / Hand over to airline.
Niets sneaky aan. In mijn ervaring is AliExpress Standard shipping òf PostNL òf Singapore Post. Doorlooptijd voor PostNL meestal 1,5 weken en voor Singapore Post vaak een fractie langer (2 tot 2,5 weken). Nog steeds snel zat voor mij in Nederland.
(...)

Hoe het precies zit met pakjes uit China kan niemand me zeggen, op een China Post forum zegt iemand dat China Post nu helemaal dood ligt omdat er geen commerciele vluchten zijn en die pakjes gaan daarmee mee en dat men moet wachten tot na de corona crisis, maar tegen dan mogen ze die coils en RDA ook houden :P
Ik heb nu 1 China Post zending onderweg en die heeft net 2 dagen geleden een trackingupdate gekregen dat het in het land van bestemming is gearriveerd nadat daar voor 14 maart de laatste update "Flight Departure" was. Ook een paar Cainiao Saver zendingen lopen nog gewoon door.
Singapore Post ook geen clue van hoe die het doen momenteel maar het staat nu seffens al 13 dagen op hand over to airline dus mijn gok is dat ze momenteel niet veel beter doen.
Dus in feite is AliExpress wel in business maar als klant moet je denk ik niet veel verwachten de komende 6-8 weken.
Die 13 dagen is inderdaad dan al wel vrij lang. Verder gaat alles qua AlIExpress weer redelijk normaal voor mijn zendingen. Wel valt op dat heel veel verkopers alleen nog maar AliExpress Standard Shipping aanbieden als verzendmethode of als standaard verzendmethode. En steeds vaker zijn de verzendkosten ook aardig wat gestegen.
Dat ik maar niet voor 5 pakjes buyer protection extension moet aanvragen of disputes want dat is soms ook niet zo een zorgeloze ervaring met die translate :P '' please wait some mole time dear, it is still undelway to youl countly ''
Op de desktop versie van AliExpress kun je in je order een linkje aanklikken om de buyer protection te verlengen. Het enige wat het doet is naar de verkoper een chatbericht sturen met de tekst "Please extend buyer protection with xx days due shipping delays." Sinds ik door heb dat het die tekst is gebruik ik deze tekst wanneer nodig ook gewoon in de chat vanaf de app (waar de optie niet in zit om een verlening van de buyer protection aan te vragen) en 9 van de 10 keer wordt het gewoon begrepen en uitgevoerd. :)
Of van die sellers wat dan op 10 dagen remaining zelf de buyer protection verlengen zonder dat je vraagt.
Op zich vind ik dit nooit zo'n probleem. Het kan ook maar maximaal zoveel keren gedaan worden. Als het alsnog te lang duurt kun je altijd nog een dispute aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Postnl is overgestapt op de LTxxxxxxx nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:37
Joen schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:48:
[...]

Niets sneaky aan. In mijn ervaring is AliExpress Standard shipping òf PostNL òf Singapore Post. Doorlooptijd voor PostNL meestal 1,5 weken en voor Singapore Post vaak een fractie langer (2 tot 2,5 weken). Nog steeds snel zat voor mij in Nederland.
Klopt, ik heb vaak zat gehad dat mijn Aliexpress standard shipping via Singapore Post gingen. Vorige maand ging Singapore Post bij mij best rap. Een pakket in 8 dagen aangekomen en de andere in 14 dagen. Ik heb nu een Aliexpress standard shipping pakketje die 11 dagen onderweg is. Sinds 28-3 op airline arrived at destination country en geen voortgang meer. Dus al met al gaat het ontvangen van dat pakketje nog een paar dagen duren en verschillen Aliexpress Standard via Singpost of PostNL niet zoveel qua snelheid.

Nog even in mijn spreadsheetje gekeken en al mijn Singpost pakketjes van de afgelopen 2 jaar kwamen binnen in 7-15 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:50
dcell schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:30:
Sinds 28-3 op airline arrived at destination country en geen voortgang meer.
Hier al vanaf 21-3, bij PostNL is het duidelijk erg druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-04-2021
Sinds 10/03/2020 geen update meer over een bestelling bij alx,blijft staan op Vertrokken vanuit het land van herkomst.als ik dit moet geloven zit mijn pakje al 22 dagen op het vliegtuig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-07 16:24
Joen schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:48:
[...]

Goh zal het anders formuleren, als Belgische koper vind ik het wel sneaky, kijkende naar mijn aliexpress standaard pakjes van de laatste 14 maanden en die waren allemaal in het LBxxxxxxxxBE tracking formaat, in dat formaat geeft mijn Bpost app altijd een melding dat er een pakje onderweg is uit China als het al gesorteerd is in China en ik zie ook mijn volledig adres + het adres van de Chinese seller + een nationale Bpost tracking code die met 32 of 33 begint in het geval dat ik Bpost moet contacteren ( beetje zoals Nederlanders een 3S code willen krijgen als hun China pakje in NL is )

Ook update LBxxxxxxxxBE tracking nummers automatisch in de Bpost app, dus als het pakje uit China arriveert bij BEBRUA in Belgie ( douane ) en als de postbode die ochtend onderweg is.
Dat Singapore Post pakje met RBxxxxxxxxSG nummer heb ik ook in de Bpost app gezet maar dat zegt enkel Singapore Post / Speedpost en dan 1 status op 18/3 '' zending is onderweg ''
Wil ik enige accurate tracking van dit pakje moet ik op parcelapp of 24track of de 4PX website checken, ben naar 4PX moeten gaan om te zien dat het al op 18/3 door de airline is geaccepteerd in Hong Kong.

Paar dagen na dit pakje heb ik vape cotton besteld bij een andere seller en daar is mijn ali standaard wel een LBxxxxxxxBE nummer en meteen door mijn Bpost app opgepikt + updates via notification van de Bpost app, heb nog niet eens 17track ofzo nodig ervoor.
Dus voor mij is het sneaky in de zin dat ik voor die seller had gekozen omdat ik een LBxxxxxxBE tracking had verwacht, en als Belgische koper tenminste heb ik nog nooit RBxxxxxxxxSG gekregen als ik koos voor Ali Standaard.[/quote]
Ik heb nu 1 China Post zending onderweg en die heeft net 2 dagen geleden een trackingupdate gekregen dat het in het land van bestemming is gearriveerd nadat daar voor 14 maart de laatste update "Flight Departure" was. Ook een paar Cainiao Saver zendingen lopen nog gewoon door.
Het loopt voorlopig wel door ja, mijn China Post pakjes zijn ook door de Chinese douane gegaan en vandaag op ''Shenzhen, delivered to air transport'' gegaan, ik vraag me gewoon af of die snel gaan opstijgen want China Post gebruikt enkel en alleen ruimte in passagiervluchten voor hun pakjes mee te sturen ipv eigen cargo vluchten en had ergens gelezen dat sinds 29 Maart China alle internationale vluchten weigert om zo het Corona virus van buitenlanders buiten te houden, dus die kunnen wel eens een hele lange tijd op Shenzhen blijven liggen, toch wie na 29 Maart op deliverd to airline of air transport springt.

Of dat ook effectief waar is zullen we wel zien als het binnen 10 dagen nog niet is opgestegen ( doet me al denken aan mijn Singapore Post pakje van 18/3 )
Die 13 dagen is inderdaad dan al wel vrij lang. Verder gaat alles qua AlIExpress weer redelijk normaal voor mijn zendingen. Wel valt op dat heel veel verkopers alleen nog maar AliExpress Standard Shipping aanbieden als verzendmethode of als standaard verzendmethode. En steeds vaker zijn de verzendkosten ook aardig wat gestegen.
Op de desktop versie van AliExpress kun je in je order een linkje aanklikken om de buyer protection te verlengen. Het enige wat het doet is naar de verkoper een chatbericht sturen met de tekst "Please extend buyer protection with xx days due shipping delays." Sinds ik door heb dat het die tekst is gebruik ik deze tekst wanneer nodig ook gewoon in de chat vanaf de app (waar de optie niet in zit om een verlening van de buyer protection aan te vragen) en 9 van de 10 keer wordt het gewoon begrepen en uitgevoerd. :)
Mmmm handig, kan ik misschien binnenkort van gebruik maken dan :P
Op zich vind ik dit nooit zo'n probleem. Het kan ook maar maximaal zoveel keren gedaan worden. Als het alsnog te lang duurt kun je altijd nog een dispute aanmaken.
Op zich vind ik dat ook niet erg, al zou ik na 60 dagen wel graag zelf contact opnemen met seller of Ali want dat zijn toch 8 weken, als de seller er dan op eigen houtje zomaar weer 15 dagen bij doet kan je geen dispuut maken.
dvd200 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:33:
Sinds 10/03/2020 geen update meer over een bestelling bij alx,blijft staan op Vertrokken vanuit het land van herkomst.als ik dit moet geloven zit mijn pakje al 22 dagen op het vliegtuig!
Kan een aantal redenen hebben, container/zak met jouw pakje in is klaar voor het vliegtuig maar er is geen vlucht of de vlucht die voor je gepland stond was vol en ze wachten op de volgende.
Kan ook al lang geland zijn in NL of BE maar nog in een hoek staan omdat Bpost of PostNL het momenteel retedruk hebben met pakjes van bedrijven waar ze een contract mee hebben zoals Bol of Coolblue of dergelijke, dan krijg je ook niet de ''arrived at destination'' status scan tot ze er eens aan beginnen.

Het betekend in ieder geval niet altijd dat dan meteen op die scan je vliegtuig is vertrokken uit China op dat moment.
En in deze Corona tijd is dat nog niet zo abnormaal lang, heb van mensen gezien meteen na Chinese new year dat er soms 30 dagen zat tussen hun '' departed origin country en '' arrived at destination country '' scan op hun tracking.

Soms zie je zo een lange tijd ook als je bv rond black Friday ofzo besteld, anyway er zijn veel minder vluchten nu dus verwachten dat het land binnen 5-6 dagen Nadat het China leaved zal de komende tijd wel eerder een luxe dan een regelmaat worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Katmi op 31-03-2020 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
geldermalsen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:55:
Wat is ongeveer de levertijd bij een bestelling op ali met als warehouse Czech Republic?
2 maart iets besteld, kwam 6 maart aan met DHL.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Katmi schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:44:
[...]

Goh zal het anders formuleren, als Belgische koper vind ik het wel sneaky, kijkende naar mijn aliexpress standaard pakjes van de laatste 14 maanden en die waren allemaal in het LBxxxxxxxxBE tracking formaat, in dat formaat geeft mijn Bpost app altijd een melding dat er een pakje onderweg is uit China als het al gesorteerd is in China en ik zie ook mijn volledig adres + het adres van de Chinese seller + een nationale Bpost tracking code die met 32 of 33 begint in het geval dat ik Bpost moet contacteren ( beetje zoals Nederlanders een 3S code willen krijgen als hun China pakje in NL is )

Ook update LBxxxxxxxxBE tracking nummers automatisch in de Bpost app, dus als het pakje uit China arriveert bij BEBRUA in Belgie ( douane ) en als de postbode die ochtend onderweg is.
Dat Singapore Post pakje met RBxxxxxxxxSG nummer heb ik ook in de Bpost app gezet maar dat zegt enkel Singapore Post / Speedpost en dan 1 status op 18/3 '' zending is onderweg ''
Wil ik enige accurate tracking van dit pakje moet ik op parcelapp of 24track of de 4PX website checken, ben naar 4PX moeten gaan om te zien dat het al op 18/3 door de airline is geaccepteerd in Hong Kong.

Paar dagen na dit pakje heb ik vape cotton besteld bij een andere seller en daar is mijn ali standaard wel een LBxxxxxxxBE nummer en meteen door mijn Bpost app opgepikt + updates via notification van de Bpost app, heb nog niet eens 17track ofzo nodig ervoor.
Dus voor mij is het sneaky in de zin dat ik voor die seller had gekozen omdat ik een LBxxxxxxBE tracking had verwacht, en als Belgische koper tenminste heb ik nog nooit RBxxxxxxxxSG gekregen als ik koos voor Ali Standaard.
Met deze uitleg kan ik mij de frustratie wel goed voorstellen. Volgens mij werden de spaarzame Singapore Post zendingen die ik had ook wel gezien door de PostNL app als ze eenmaal in Nederland gescand waren.

Die 3S-codes die je noemde zie ik hier in Nederland nog maar zelden. Meestal behoud de zending het gehele traject de oorspronkelijke trackingcode zolang het registered mail betreft. Zal wel voornamelijk komen doordat AliExpress Standard Shipping al door PostNL wordt uitgevoerd. Een zeldzame keer kom ik nog een 3S-code tegen. Van wat ik mij herinner van die keer ging het om een "snailmail" zendingen die rechtstreeks op het postkantoor worden afgeleverd.
[...]

Het loopt voorlopig wel door ja, mijn China Post pakjes zijn ook door de Chinese douane gegaan en vandaag op ''Shenzhen, delivered to air transport'' gegaan, ik vraag me gewoon af of die snel gaan opstijgen want China Post gebruikt enkel en alleen ruimte in passagiervluchten voor hun pakjes mee te sturen ipv eigen cargo vluchten en had ergens gelezen dat sinds 29 Maart China alle internationale vluchten weigert om zo het Corona virus van buitenlanders buiten te houden, dus die kunnen wel eens een hele lange tijd op Shenzhen blijven liggen, toch wie na 29 Maart op deliverd to airline of air transport springt.

Of dat ook effectief waar is zullen we wel zien als het binnen 10 dagen nog niet is opgestegen ( doet me al denken aan mijn Singapore Post pakje van 18/3 )
Voor zover ik al het nieuws rondom het Corona virus volg weren de meeste landen alleen passagiersvluchten, maar geen goederenvluchten. Het nadeel is alleen wel dat de helft van de goederen in het vrachtruim van passagiersvliegtuigen wordt meegenomen. Men is er vinding rijk mee en soms word er zelfs vracht op passagiersstoelen geplaatst. :D

Ik heb op dit moment weinig bestellingen via China Post en vergelijkbare vervoerders lopen om een goed beeld te krijgen van de snelheid van die vervoerders in deze tijden.
[...]

[...]

[...]

Op zich vind ik dat ook niet erg, al zou ik na 60 dagen wel graag zelf contact opnemen met seller of Ali want dat zijn toch 8 weken, als de seller er dan op eigen houtje zomaar weer 15 dagen bij doet kan je geen dispuut maken.
In mijn ervaring valt dat wel mee. Zolang er maar minimaal 1 verlenging is geweest. Tijdens de oorspronkelijke buyer protection periode lukt het vaak niet nee. Sowieso heb je 15 dagen de tijd nadat de buyer protection echt is afgelopen. En als laatste redmiddel zou je nog de de klantenservice van AliExpress kunnen aanspreken.
[...]

Kan een aantal redenen hebben, container/zak met jouw pakje in is klaar voor het vliegtuig maar er is geen vlucht of de vlucht die voor je gepland stond was vol en ze wachten op de volgende.
Kan ook al lang geland zijn in NL of BE maar nog in een hoek staan omdat Bpost of PostNL het momenteel retedruk hebben met pakjes van bedrijven waar ze een contract mee hebben zoals Bol of Coolblue of dergelijke, dan krijg je ook niet de ''arrived at destination'' status scan tot ze er eens aan beginnen.

Het betekend in ieder geval niet altijd dat dan meteen op die scan je vliegtuig is vertrokken uit China op dat moment.
En in deze Corona tijd is dat nog niet zo abnormaal lang, heb van mensen gezien meteen na Chinese new year dat er soms 30 dagen zat tussen hun '' departed origin country en '' arrived at destination country '' scan op hun tracking.

Soms zie je zo een lange tijd ook als je bv rond black Friday ofzo besteld, anyway er zijn veel minder vluchten nu dus verwachten dat het land binnen 5-6 dagen Nadat het China leaved zal de komende tijd wel eerder een luxe dan een regelmaat worden.
Zeker bij de goedkopere verzendmethoden is dit inderdaad vaak de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
Katmi schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:44:
[...]

Dus voor mij is het sneaky in de zin dat ik voor die seller had gekozen omdat ik een LBxxxxxxBE tracking had verwacht, en als Belgische koper tenminste heb ik nog nooit RBxxxxxxxxSG gekregen als ik koos voor Ali Standaard.[/quote]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

als ik kijk bij trackchecker staat er 10/03/2020 Last mile=> Destination country post, number UAxxxxxxxxxSB 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Lijkt eerder dat je pakje dan via een ander land EU binnen komt via de nieuwe tracking number.
Heb dat ook als een seller met Turkey Post verstuurd, eerst een random nummer tracking en eenmaal in Turkije een nummer met TR achteraan voor Turkey PTT.

Enige wat ik vind over UA/SB is dit : ''Tracking Number Starting From UA mean Unregistered Article Which Will be Not Trackable. Keep Hope or Faith. It Will Come in Months Or You Will Not Recieve.

End With SB Mean It’s Coming From SINGAPORE.''

Je kan eens zien op 17track of 24track of Parcelsapp.com maar het lijkt unregistered te zijn dus tracking zou kunnen stoppen als het China verlaat.
Welke Shipping methode had het toen je op Ali bestelde ?

[ Voor 4% gewijzigd door Katmi op 01-04-2020 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
Katmi schreef op woensdag 1 april 2020 @ 00:59:
Lijkt eerder dat je pakje dan via een ander land EU binnen komt via de nieuwe tracking number.
Heb dat ook als een seller met Turkey Post verstuurd, eerst een random nummer tracking en eenmaal in Turkije een nummer met TR achteraan voor Turkey PTT.

Enige wat ik vind over UA/SB is dit : ''Tracking Number Starting From UA mean Unregistered Article Which Will be Not Trackable. Keep Hope or Faith. It Will Come in Months Or You Will Not Recieve.

End With SB Mean It’s Coming From SINGAPORE.''

Je kan eens zien op 17track of 24track of Parcelsapp.com maar het lijkt unregistered te zijn dus tracking zou kunnen stoppen als het China verlaat.
Welke Shipping methode had het toen je op Ali bestelde ?
was ff gaan kijken bij mn orders.
China Post Registered Air Mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-11-2024
Als het een "Unregistered Article" is, dan is het een brievenbuspakket zonder T&T. Tegenwoordig moeten die ook voorzien worden van een code, en zijn die krengen opeens heel wat duurder om te sturen (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Denk dat een seller mij liggen heeft.
Had oortjes onderweg van QCY met singpost maar nu vandaag zeggen zowel 17TRACK als singpost eigen track item not found of tracking number doesn’t work.

Daarvoor zeiden beide ook sinds 18/3 item en route to postal facilities dus seller heeft helemaal niets shipped en/of een fake tracking number gegeven want volgens Google betekend deze status dat het zelfs nog shipped moest worden.

Moet ik nu echt 38 dagen op dispute wachten of kan ik dat winnen als ik refund vraag en dan kies voor logistics problem => tracking info not updating en dan een screenshot van 17TRACK en singpost erbij doe waar staat item not found?

[ Voor 6% gewijzigd door Katmi op 02-04-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:44
Klopt het dat een SunYou tracking na vertrek uit China niet meer is te volgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_seeker
Katmi schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:07:
Moet ik nu echt 38 dagen op dispute wachten of kan ik dat winnen als ik refund vraag en dan kies voor logistics problem => tracking info not updating en dan een screenshot van 17TRACK en singpost erbij doe waar staat item not found?
Helaas wel. Ik heb er ook eentje gehad die zei dat hij "shipped" was, maar uiteindelijk gecanceled door Aliexpress. Je kunt alleen een dispute invullen zodra je 100% zeker bent dat hij niet geleverd gaat worden...

EDIT: Je kunt het proberen, maar de kans is groot dat ze dan "wacht even" gaan zeggen. Je moet even kijken of Aliexpress daadwerkelijk meldt dat hij bij de transporteur zit.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_seeker op 03-04-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Uiteindelijk met Ali gechat en gevraagd of de order in transit was en zij zeiden van wel.

Geen idee of het toeval is maar opeens 6u later stond er despatched to overseas country code BE dus duurde gewoon 14 dagen :P

Rest van mijn pakjes staan ook op departed country of origin dus dat is ok, enkel 1 pakje heb ik nu al 5 dagen tracking num van maar nog niet shipped, die ff in de gaten houden want lees in reviews dat de seller soms niet echt shipped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
28 februari iets besteld bij alx,tracking staat al iets meer als een week op Belgium, Arrived at Facility.er zit dus nog vertraging op heb ik de indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Enige waar geen vertraging op zit is Ali die je payment verified en aanneemt :P

Maar alles gaat idd een stuk trager, Singapore post was bij mij 14 dagen voor despatched to overseas, in totaal al 25 dagen in transit en het is nog niet in Belgie dus gaat zeker een pakje zijn van +1 maand.
En dingen als China Post en zelfs Ali Standaard die ik heb besteld staan gewoon rustig op departed country of origin maar verwacht ik ook niet voor het eind van de maand, zou al blij zijn als ze nog in April in Belgie aankomen.

En ja eenmaal landen in Belgie en uitpakken + controleren + sorteren naar je lokale postkantoor verwacht ik dat daar ook zeker 10 dagen overheen gaat op het moment.
De tijden dat een vlucht China leaved en dan 2 dagen later arrived at destination country is zeker momenteel niet van toepassing, idem met het zo goed als instant door douane te krijgen of verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Nu online
Iemand een idee wat de levertijd is met sendfromchina.com (SFC Service)? Pakket zal in NL overgedragen worden aan DHL zie ik, maar DHL heeft nog niets ontvangen en SFC geeft vanaf 03/04 aan 'Departed from Airport - Shenzen'.

[ Voor 15% gewijzigd door pretpik op 06-04-2020 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_seeker
pretpik schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:03:
Iemand een idee wat de levertijd is met sendfromchina.com (SFC Service)? Pakket zal in NL overgedragen worden aan DHL zie ik, maar DHL heeft nog niets ontvangen en SFC geeft vanaf 03/04 aan 'Departed from Airport - Shenzen'.
Dat hangt echt af hoe veel geld ze betalen om te shippen, en of hij is verzonden met Track & Trace. DHL verstuurt hem overal in 48-72h, maar als het "dropshipping" is via Aftership dan duurt het waarschijnlijk een week voordat hij daadwerkelijk in het land van bestemming aankomt, en dan moet hij uitgepakt worden en meegeleverd worden met DHL. Zodra dat is gebeurt is hij de volgende dag door DHL bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Nu online
mr_seeker schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:39:
[...]

Dat hangt echt af hoe veel geld ze betalen om te shippen, en of hij is verzonden met Track & Trace. DHL verstuurt hem overal in 48-72h, maar als het "dropshipping" is via Aftership dan duurt het waarschijnlijk een week voordat hij daadwerkelijk in het land van bestemming aankomt, en dan moet hij uitgepakt worden en meegeleverd worden met DHL. Zodra dat is gebeurt is hij de volgende dag door DHL bezorgd.
Ze zeggen zelf 5-8 dagen levertijd. Wat ik sowieso gek vind is dat ik gekozen heb voor DHL CZ warehouse als verzendoptie en hij blijkbaar alsnog uit China verzonden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_seeker
pretpik schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:52:
[...]

Ze zeggen zelf 5-8 dagen levertijd. Wat ik sowieso gek vind is dat ik gekozen heb voor DHL CZ warehouse als verzendoptie en hij blijkbaar alsnog uit China verzonden wordt.
Dat klinkt als dropshipping... Dan sturen ze hem in een bulkcontainer naar de warehouse in CZ, en vervolgens sturen ze het verder met DHL. Iets met belasting en dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
pakje wat ik bij alx had besteld begin maart staat nogaltijd op 2020-03-10 Departed country of origin,sinds dien geen update meer gehad.pakje wat ik eind maart heb besteld is al in belgie aangekomen lol !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Nu online
mr_seeker schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:07:
[...]

Dat klinkt als dropshipping... Dan sturen ze hem in een bulkcontainer naar de warehouse in CZ, en vervolgens sturen ze het verder met DHL. Iets met belasting en dergelijke...
Ik zie vandaag dat hij geland is in AMS, lijkt me dus geen dropshipping. Kan ik straks nog extra belasting gaan betalen :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Hier een pakje met Ali standaard wat al op 2 April in Belgie is aangekomen maar nog geen beweging in mijn Bpost app dus nog niet aangeraakt.

Mijn pakjes met China Post bewegen ook niet voorbij hand over to airline maar aangezien china post alles stuurt via cargo ruimte in passagiersvluchten is dat zo vreemd ook niet, zijn ze er niet binnen 60 dagen vraag ik mijn geld terug.

Meanwhile was ik toch even lastig, 7 dagen geleden een tracking nummer gekregen van een seller en dat bewoog na een week nog niet dus stuur ik hem een bericht om te vragen hoe en wat.

Krijg ik doodleuk als antwoord '' dear friend these items are not in stock right now and are being made, we will have them in 1 week please wait longer ''
Dat had ik best willen doen als hij ten eerste al niet 11 dagen had om te shippen en het dan doet in de laatste 30 minuten van die timer....
Op het moment van bestelling had hij zogezegd 12 van die dingen op stock, nu nog steeds 6 maar in realiteit heeft hij er 0 en maakt gewoon een tracking nummer aan voor de processing time voorbij is.

Bon, hij ging redelijk snel akkoord met een refund via dispute maar moet nog 1 dag en 16u wachten om 1 te openen want dat gaat pas 10 dagen nadat de seller ''shipped''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
Is er geen app of website waar je je pakje kan traceren en laat zien waar het zicht bevind ( soort google maps )
zie je toch dadelijk waar het pakje zich bevind.handig als je al lang geen tracing update meer heb gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
Denk dat dat moeilijk te realizeren is voor elke locatie in de wereld, zou ook ervan uit gaan dat die site of app locaties bijhoud van elk depot/sorting center/whatever via een maps interface.

Ik weet dat DPD dat doet in Belgie als je een DPD pakje tracked ( geen idee voor NL ) maar om dat nu uit te breiden naar 17track of 24track of parcelsapp is teveel werk denk ik.
Uiteindelijk krijg je bij een volgende scan toch weer een locatie te zien, en als het bv ergens in China op een vliegveld ligt te wachten op een vlucht kan je nu al zelf uitcijferen door bv te letten op een tracking als '' hand over to airline '' meestal staat daar toch bij of dat in Shenzen is of ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
Katmi schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:42:
Denk dat dat moeilijk te realizeren is voor elke locatie in de wereld, zou ook ervan uit gaan dat die site of app locaties bijhoud van elk depot/sorting center/whatever via een maps interface.

Ik weet dat DPD dat doet in Belgie als je een DPD pakje tracked ( geen idee voor NL ) maar om dat nu uit te breiden naar 17track of 24track of parcelsapp is teveel werk denk ik.
Uiteindelijk krijg je bij een volgende scan toch weer een locatie te zien, en als het bv ergens in China op een vliegveld ligt te wachten op een vlucht kan je nu al zelf uitcijferen door bv te letten op een tracking als '' hand over to airline '' meestal staat daar toch bij of dat in Shenzen is of ergens anders.
eigenlijk krijg je alleen een tracing update als het pakje ergens terug ingescant word?bij wish vind ik het beter kunnen volgen.heb je zo een balkje dat vooruit gaat.bij ali krijg je weinig updates

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katmi
Elk pakje werkt bij het principe dat als het ergens vertrekt en dan weer aankomt krijg je een scan, als ik bv iets bestel uit de UK via UPS zie je bv ''arrival scan Manchester'' dan weer '' departure scan Manchester '' etc tot het '' out for delivery '' is, bij China pakjes is dat eigenlijk hetzelfde maar dan minus het feit dat je geen echt goede ingebouwde tracking hebt via Ali zelf.

Bij UPS heb je zo een balkje maar eigenlijk gaat dat altijd vooruit tot je op de dag van levering komt, ook als je pakje ergens 6u stil ligt.
Bij ali in de app heb je toch ook een balkje, van boven naar onder met een vliegtuig en daarlangs dan tracking maar zoals ik hierboven zei is dat niet zo goed als andere vervoerders.

Sure het is niet het beste systeem maar pakjes uit China via China Post of Singapore Post of Ali standaard is meer basic shipping info dan bv DHL of UPS.
Voor ali pakjes verkies ik 24track of parcelsapp, lijkt sneller up te daten dan 17track die maar 1x in de zoveel uren update ook al refresh je de app of pagina.

Is je pakje via Singapore post dan werkt 4px website ook goed, en Singapore post eigen site ook, bij China Post en Ali standaard ben je een beetje overgeleverd aan de tracking in de Ali app en op 17track of 24track of Parcelsapp.
Voor Belgie werkt de Bpost app ook wel goed, vaak als het pakje in china gesorteerd is kan je de tracking in de Bpost app zetten en dan krijg je notifications als het ergens aankomt, werkt best degelijk.

En als je besteld op Ali met Ali standard shipping en je krijgt een tracking nummer met LBxxxxxxxxBE code dan werkt dat zo goed als feilloos in de Bpost app, maar dat is omdat die tracking code als Bpost code herkent is omdat Ali en Bpost een overeenkomst hebben om die shipping te regelen maar china post of Singapore post codes kan je zelf ook in de app toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
Katmi schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:51:
Elk pakje werkt bij het principe dat als het ergens vertrekt en dan weer aankomt krijg je een scan, als ik bv iets bestel uit de UK via UPS zie je bv ''arrival scan Manchester'' dan weer '' departure scan Manchester '' etc tot het '' out for delivery '' is, bij China pakjes is dat eigenlijk hetzelfde maar dan minus het feit dat je geen echt goede ingebouwde tracking hebt via Ali zelf.

Bij UPS heb je zo een balkje maar eigenlijk gaat dat altijd vooruit tot je op de dag van levering komt, ook als je pakje ergens 6u stil ligt.
Bij ali in de app heb je toch ook een balkje, van boven naar onder met een vliegtuig en daarlangs dan tracking maar zoals ik hierboven zei is dat niet zo goed als andere vervoerders.

Sure het is niet het beste systeem maar pakjes uit China via China Post of Singapore Post of Ali standaard is meer basic shipping info dan bv DHL of UPS.
Voor ali pakjes verkies ik 24track of parcelsapp, lijkt sneller up te daten dan 17track die maar 1x in de zoveel uren update ook al refresh je de app of pagina.

Is je pakje via Singapore post dan werkt 4px website ook goed, en Singapore post eigen site ook, bij China Post en Ali standaard ben je een beetje overgeleverd aan de tracking in de Ali app en op 17track of 24track of Parcelsapp.
Voor Belgie werkt de Bpost app ook wel goed, vaak als het pakje in china gesorteerd is kan je de tracking in de Bpost app zetten en dan krijg je notifications als het ergens aankomt, werkt best degelijk.

En als je besteld op Ali met Ali standard shipping en je krijgt een tracking nummer met LBxxxxxxxxBE code dan werkt dat zo goed als feilloos in de Bpost app, maar dat is omdat die tracking code als Bpost code herkent is omdat Ali en Bpost een overeenkomst hebben om die shipping te regelen maar china post of Singapore post codes kan je zelf ook in de app toevoegen.
Bedankt voor de heldere uitleg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje321
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-08 01:40
Heeft iemand al eens gebruik gemaakt van de PostNL bezorgoptie binnen AliExpress? Het product komt van een China warehouse. Persoonlijk heb ik de PostNL optie nog nooit gezien, altijd Aliexpress Standard Shipping.

Op dit moment merk ik dat de pakketjes via Yanwen heel erg snel binnenkomen. Mijn pakketje was vandaag binnengekomen, in minder dan 2 weken na het bestellen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:47
Daantje321 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:56:
Heeft iemand al eens gebruik gemaakt van de PostNL bezorgoptie binnen AliExpress? Het product komt van een China warehouse. Persoonlijk heb ik de PostNL optie nog nooit gezien, altijd Aliexpress Standard Shipping.

Op dit moment merk ik dat de pakketjes via Yanwen heel erg snel binnenkomen. Mijn pakketje was vandaag binnengekomen, in minder dan 2 weken na het bestellen. 8)7
ik heb het bij een of twee verkopers zien staan. Meestal is het inderdaad Alie standard.
Maar ik merk ook steeds vaker dat een seller kiest voor een goedkope shipping terwijl ik betaal voor snellere shipping (Paar keer heb ik geld terug gevraagt en gekregen)

Overigens is het sinds het begin van de corona drukte bij PostNL gestopt met Alie leveringen (net zoals tussen black friday en kerst).

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
iemand een idee wat Last mile=> Destination country post, number UAxxxxxxxxSB wil zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Daantje321 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:56:

Ik kom het weinig tegen, maar heb er wel enkele bestellingen mee gehad. De ervaringen bij mij er mee variëren een beetje. De ene keer is het een geregistreerd pakket dat de zelfde ervaringen geeft als AliExpress Standard Shipping. De andere keer is het een ongeregistreerd pakketje en daar van is de voortgang erg moeilijk te traceren. De ongeregistreerde zendingen komen overigens nog steeds bijna net zo vlot de geregistreerde zendingen en binnen.
madmaus schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:14:
[...]

ik heb het bij een of twee verkopers zien staan. Meestal is het inderdaad Alie standard.
Maar ik merk ook steeds vaker dat een seller kiest voor een goedkope shipping terwijl ik betaal voor snellere shipping (Paar keer heb ik geld terug gevraagt en gekregen)

Overigens is het sinds het begin van de corona drukte bij PostNL gestopt met Alie leveringen (net zoals tussen black friday en kerst).
Dat is niet mijn ervaring tot dusver. Alhoewel ik de afgelopen tijd ook best veel van mijn zendingen via AliExpress Standard Shipping ontvangen heb. Ik heb echter wel een aantal Caaniao en China Post pakketjes gehad die ook binnen gebruikelijke doorlooptijden arriveerden.
dvd200 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 00:56:
iemand een idee wat Last mile=> Destination country post, number UAxxxxxxxxSB wil zeggen?
Dan is je zending van de ene pakketvervoerder overgedragen op de andere en wordt je de track&trace code van die nieuwe pakketvervoerder gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 10:39
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de levering van Aliexpress pakketjes. die volgens de tracking allang in Nederland zijn gearriveerd maar niet worden bezorgd? ik heb zendingen die al ruim een maand geleden in Nederland zouden zijn aangekomen volgens de tracking en nog niet heb gekregen. hiervoor een dispute geopend omdat de protectie tijd al eens was verlengt en weer om was. de verkoper wilde mijn geld nog niet terug geven ook. de relatie met de verkoper word er zo niet beter op.

[ Voor 48% gewijzigd door drestar op 09-04-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:14

red bull

Keeps me awake !

drestar schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:08:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de levering van Aliexpress pakketjes. die volgens de tracking allang in Nederland zijn gearriveerd maar niet worden bezorgd?
Ik heb dat nu 2x gehad... staan ze wel in de PostNL app(zelfs met bezorgdag/tijd), maar dan als niet ontvangen door PostNL... uiteindelijk komen ze wel, week later ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
red bull schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:12:
[...]

Ik heb dat nu 2x gehad... staan ze wel in de PostNL app(zelfs met bezorgdag/tijd), maar dan als niet ontvangen door PostNL... uiteindelijk komen ze wel, week later ofzo...
Ook met pakketjes die al ruim een maand in het land van bestemming zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:14

red bull

Keeps me awake !

drestar schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:16:
[...]

Ook met pakketjes die al ruim een maand in het land van bestemming zijn?
Nee helaas... ene was een ruime week, de andere een paar dagen... Heb je de klantenservice van PostNL al geprobeerd? Ik benader ze via twitter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Ik heb geen twitter maar probeerde ze wel te bereiken via de chat .alleen krijg steeds een robot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 07:54
drestar schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:20:
Ik heb geen twitter maar probeerde ze wel te bereiken via de chat .alleen krijg steeds een robot
Als de robot er niet uit komt neemt een medewerker het over. Of je belt ze even. Heb ik ook gedaan. Kunnen gewoon op adres kijken welke post er is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
loki504 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:57:
[...]

Als de robot er niet uit komt neemt een medewerker het over. Of je belt ze even. Heb ik ook gedaan. Kunnen gewoon op adres kijken welke post er is gekomen.
Ik ben al een hele tijd aan het proberen maar krijg steeds melding dat er iets fout is gegaan. bij zakelijke dienst krijg je wel gelijk een medewerker op de chat. maar die willen weer geen consumenten helpen. geven wel een telefoon nummer waarvoor je extra moet betalen. ik krijg het idee dat ze anders aan particulieren niks verdienen. ben je zakelijke klant dan krijg je alle gratis service en staan ze gelijk voor je klaar zonder moeilijk gedoe met robotten eerst etc. jammer dat Postnl alleen heerser is met pakketten die uit het buitenland komen. ze maken zich er zo makkelijk vanaf als je consument bent want je bent toch van hun afhankelijk. ik heb ook meegemaakt dat bezorgers het gewoon verkeerd hadden bezorgd en dan nemen ze het nog voor hun bezorgers op en zeggen je doodleuk ga de schade maar verhalen bij de afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinvdBerg__
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-03 07:37
Hi allemaal,

Ik heb een onderdeel besteld op Aliexpress voor mijn PC. Dit is ongeveer 2 weken terug besteld en ik heb ook verzendkosten betaald. Nu is dit pakje eergisteren (7-4) om 16:45 ingeklaard door de douane en wordt normaal gesproken doorgegeven aan PostNL. Nu staat er sinds 7 april 23:08 "Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL". Hoe lang kan zoiets duren? Het is toch vreemd dat dat zolang moet duren, aangezien PostNL waarschijnlijk toch achter de douane zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
drestar schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:08:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de levering van Aliexpress pakketjes. die volgens de tracking allang in Nederland zijn gearriveerd maar niet worden bezorgd? ik heb zendingen die al ruim een maand geleden in Nederland zouden zijn aangekomen volgens de tracking en nog niet heb gekregen. hiervoor een dispute geopend omdat de protectie tijd al eens was verlengt en weer om was. de verkoper wilde mijn geld nog niet terug geven ook. de relatie met de verkoper word er zo niet beter op.
Bij mij komt ook niets binnen.
Exact hetzelfde als tussen black friday en kerst.
Ik heb meerdere pakketten die allang in NL zijn (accepted by last mile carrier) maar niets komt.
Postnl geeft voorrang aan Nederlandse zendingen.
Gewoon wachten of een dispute openen als de termijn verstrijkt.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
7 dagen geleden iets bij ali besteld,het zou binnen 5 dagen verstuurd worden maar dat is nog niet gebeurd.er rest nog 2 dagen voor de verkoper om het te versturen.nog nooit zolang moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Nu online
dvd200 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:50:
7 dagen geleden iets bij ali besteld,het zou binnen 5 dagen verstuurd worden maar dat is nog niet gebeurd.er rest nog 2 dagen voor de verkoper om het te versturen.nog nooit zolang moeten wachten.
Toevallig iets besteld uit een warehouse in Europa? Mijn pakketje zou uit een warehouse uit CZ verzonden moeten worden en is uiteindelijk na 4 werkdagen op pending shipping gestaan te hebben verstuurd vanuit China.

2 maart hetzelfde product besteld, toen kwam het wél uit CZ werd het de volgende dag verzonden en heb ik het binnen 4 dagen ontvangen. Weliswaar geen PostNL maar DHL Parcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
pretpik schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:07:
[...]

Toevallig iets besteld uit een warehouse in Europa? Mijn pakketje zou uit een warehouse uit CZ verzonden moeten worden en is uiteindelijk na 4 werkdagen op pending shipping gestaan te hebben verstuurd vanuit China.

2 maart hetzelfde product besteld, toen kwam het wél uit CZ werd het de volgende dag verzonden en heb ik het binnen 4 dagen ontvangen. Weliswaar geen PostNL maar DHL Parcel.
winkel noemt OranLife Store op ali,zie niks staan van europa.volgens mij een store in china zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:42
En als de tijd bijna verstreken is krijg je ineens een tracking nummer en duurt het weer enkele dagen voordat het opgehaald wordt. Of je krijgt een tracking nummer welke al geleverd blijkt te zijn.... Al diverse keren gehad. Alles toch nog gekregen,

Als je ze een bericht stuurt krijg je ineens wel het juiste nr.

Je moet geduld hebben, soms met een week is het in huis, de andere keer 3 maanden. Geen peil op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 07:54
drestar schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:07:
[...]

Ik ben al een hele tijd aan het proberen maar krijg steeds melding dat er iets fout is gegaan. bij zakelijke dienst krijg je wel gelijk een medewerker op de chat. maar die willen weer geen consumenten helpen. geven wel een telefoon nummer waarvoor je extra moet betalen. ik krijg het idee dat ze anders aan particulieren niks verdienen. ben je zakelijke klant dan krijg je alle gratis service en staan ze gelijk voor je klaar zonder moeilijk gedoe met robotten eerst etc. jammer dat Postnl alleen heerser is met pakketten die uit het buitenland komen. ze maken zich er zo makkelijk vanaf als je consument bent want je bent toch van hun afhankelijk. ik heb ook meegemaakt dat bezorgers het gewoon verkeerd hadden bezorgd en dan nemen ze het nog voor hun bezorgers op en zeggen je doodleuk ga de schade maar verhalen bij de afzender.
Normaal werkt die chat functie prima.
En de hele reden dat ze zeggen regel het met de verzender komt omdat zij geen overeenkomst hebben met jou als consument. Maar wel met de verzender. En die zijn ook verandwordelijk voor.

Maar de medewerkster van PostNL vond het geen probleem om een mailtje naar mij te sturen waarin stond dat zij .... Niet ontvangen hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Ik krijg alleen wel zendingen binnen verzonden met Aliexpress standard shipping. meestal altijd binnen 14 dagen. deze verzendmethode probeer ik ook altijd bij de prijs in te zoeken. vaak lukt dat wel maar er zijn verkopers die het dan op gaan sturen met een andere gewone verzending. waarschijnlijk moeten ze voor aliexpress standard shipping extra voor betalen maar lokken zo wel de klant ermee. nu ook weer een stuur besteld voor mijn motor .zou met aliexpress standard shipping worden opgestuurd en dan stuurt de verkoper op met een verzending een goedkopere verzendmethode die langer duurt. je word opgelicht waar je bij staat. ik ga hier ook eens een dispute voor openen want vind dit echt niet kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
Ali standaard lijkt the way to go momenteel, ook voor Belgie.
Op 23/3 shipped door seller, op 25/3 hand over to airline, op 1/4 departed china en op 2/4 geland in Belgie.

Helaas begint dan de volgende miserie want Bpost geeft momenteel voorkeur aan grotere webshops qua pakketafhandelijk.
van 2/4 tot 8/4 had ik geen update van mijn pakje en het duurde 6 dagen na landing voor ''Bpost is klaar voor de afhandeling van je internationaal pakje'' en daar staat het op sinds gisteren 11u, normaal was het dan vandaag in huis want het is maar wat vape katoen van 4 Euro, maar nu zal het wel ettelijke dagen duren en volgende week zijn hopelijk, dus nog eens dik 10-12 dagen na landen van de vlucht.

Singapore Post is nu met mij onderweg van Singapore naar Belgie sinds 3 April, daarvoor duurde het van 18/3 tot 31/3 voor het van China naar Singapore ging, besteld op 12/3 en nog niet in Belgie op dit moment.

China Post lijkt het meest getroffen, of dat nu registered airmail of e-packet is maar staat nu al sinds 30/3 op handed over to airline Shenzhen.
Ook als je wat zoekt online duurt China post vlot meer dan een maand momenteel, ook e-packet.
Ik heb helaas 2 China post registered airmail pakjes onderweg maar ik raad af om e-packet of china post te nemen momenteel, China post gebruikt enkel commerciele vluchten voor hun pakjes en die zijn schaars momenteel dus het is vechten voor cargo space tussen jouw pakje en waarschijnlijk een paar 100.000 andere pakjes :P

Vandaag ook van Ali een refund gehad, had iets besteld bij een seller en er stond dat er 12 op stock waren, uiteindelijk 11 dagen op tracking moeten wachten en die ging na 8 dagen nog niet, een bericht naar de seller en hij had helemaal geen stock dus valse stock/tracking info.
Meteen full refund gehad van Ali vandaag, had screenshot van tracking waar stond shipment cancelled en een chat met seller die zei open dispute we will refund, dus 1 van deze dagen terug op mijn kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
Pandorian schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:34:
En als de tijd bijna verstreken is krijg je ineens een tracking nummer en duurt het weer enkele dagen voordat het opgehaald wordt. Of je krijgt een tracking nummer welke al geleverd blijkt te zijn.... Al diverse keren gehad. Alles toch nog gekregen,

Als je ze een bericht stuurt krijg je ineens wel het juiste nr.

Je moet geduld hebben, soms met een week is het in huis, de andere keer 3 maanden. Geen peil op te trekken.
3u geleden toch maar de verkoper aangesproken ( chat ali ) tot nu toe bericht niet gelezen.geen zin om 2 maanden op het item te moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
dvd200 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:53:
[...]
3u geleden toch maar de verkoper aangesproken ( chat ali ) tot nu toe bericht niet gelezen.geen zin om 2 maanden op het item te moeten wachten.
Kan wel even duren, soms tussen 12 en 24u of je hebt pech en hebt een seller die helemaal niet antwoord.
Sommige verkopers versturen ook bijna op het laatste moment, gewoon omdat ze kunnen, of omdat ze toch geen stock hebben ook al zegt hun pagina van wel en dat ze dan gewoon al een tracking nummer aanmaken en je nog een week laten wachten.

Dat laatste heb ik aan de hand gehad en tenzij de seller antwoord op je bericht ga je pech hebben, je beste kans gaat zijn dat het ofwel nog verstuurd gaat worden de komende 2 dagen of dat het afloopt en je krijgt een auto refund van Ali.

Als het eenmaal in je account staat als ''seller has shipped your order'' en je ziet een tracking dan begint het wachtspelletje van 60 dagen voor je iets kan claimen, ik had letterlijk bericht van mijn seller dat het niet op stock was toen ik vroeg maar omdat hij een tracking had gemaakt en zogezegd had ''shipped'' zei ali support gewoon '' we see the seller has shipped your order '' , als je dan beweerd van niet etc zeggen ze gewoon weer hetzelfde, ik had zelfs een screenshot gestuurd dat de seller zei dat het niet op stock was maar daar gingen ze niet op in.

Enkel als je een dispute kan maken en bericht hebt dat de seller je antwoord dat hij akkoord gaat met een refund dan pas kan je iets beginnen voor de 60 dagen om zijn, en liefst dat de seller dan ook op je tracking ''shipment cancelled'' als status zet.

Ik moet nu wel zeggen dat ik sinds begin 2019 iets van 20 pakjes heb besteld op Ali en nu pas had ik de 1ste keer pas aan de hand dat de seller iets shipped wat hij niet heeft en dus gewoon tracking maakt om onder de processing time uit te komen, heel soms dat ze eens traag shippen of het duurt 3-4 dagen na tracking voor ze het effectief shippen maar voor de rest weinig problemen, maar met zoveel sellers en ''shops'' op Ali express zullen er altijd mindere tussen zitten.
Wat ik ook al heb geleerd is dat het niks betekend als een shop 97+% tevredenheid heeft , die seller die mij zogezegd iets had geshipped maar het helemaal niet had op stock had 97.8% met zijn shop.

[ Voor 16% gewijzigd door Katmi op 09-04-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
Katmi schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:37:
[...]

Kan wel even duren, soms tussen 12 en 24u of je hebt pech en hebt een seller die helemaal niet antwoord.
Sommige verkopers versturen ook bijna op het laatste moment, gewoon omdat ze kunnen, of omdat ze toch geen stock hebben ook al zegt hun pagina van wel en dat ze dan gewoon al een tracking nummer aanmaken en je nog een week laten wachten.

Dat laatste heb ik aan de hand gehad en tenzij de seller antwoord op je bericht ga je pech hebben, je beste kans gaat zijn dat het ofwel nog verstuurd gaat worden de komende 2 dagen of dat het afloopt en je krijgt een auto refund van Ali.

Als het eenmaal in je account staat als ''seller has shipped your order'' en je ziet een tracking dan begint het wachtspelletje van 60 dagen voor je iets kan claimen, ik had letterlijk bericht van mijn seller dat het niet op stock was toen ik vroeg maar omdat hij een tracking had gemaakt en zogezegd had ''shipped'' zei ali support gewoon '' we see the seller has shipped your order '' , als je dan beweerd van niet etc zeggen ze gewoon weer hetzelfde, ik had zelfs een screenshot gestuurd dat de seller zei dat het niet op stock was maar daar gingen ze niet op in.

Enkel als je een dispute kan maken en bericht hebt dat de seller je antwoord dat hij akkoord gaat met een refund dan pas kan je iets beginnen voor de 60 dagen om zijn, en liefst dat de seller dan ook op je tracking ''shipment cancelled'' als status zet.

Ik moet nu wel zeggen dat ik sinds begin 2019 iets van 20 pakjes heb besteld op Ali en nu pas had ik de 1ste keer pas aan de hand dat de seller iets shipped wat hij niet heeft en dus gewoon tracking maakt om onder de processing time uit te komen, heel soms dat ze eens traag shippen of het duurt 3-4 dagen na tracking voor ze het effectief shippen maar voor de rest weinig problemen, maar met zoveel sellers en ''shops'' op Ali express zullen er altijd mindere tussen zitten.
Wat ik ook al heb geleerd is dat het niks betekend als een shop 97+% tevredenheid heeft , die seller die mij zogezegd iets had geshipped maar het helemaal niet had op stock had 97.8% met zijn shop.
zullen zien wat het de komende 2 dagen gaat geven.als ik helemaal geen feedback krijg van de seller en de 2 dagen zijn voorbij krijg ik het geld terug gestort zonder dat ik iets moet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
Ja elke seller heeft een bepaalde periode waarin hij moet shippen, of om te zeggen een tracking aan je order kleven, gaat die tijd voorbij krijg je auto refund van Ali maar ik heb nog nooit gehad dat een seller deze laat verlopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Sellers zetten de bestelling vaak op verzonden terwijl het nog niet eens verzonden is. soms verzenden ze helemaal niks en dan ook geen tracking. ze doen zichzelf hiermee de das om want krijgen dan wel 1 ster feedback van mij erbij en ik krijg mijn geld terug. want zodra het op verzonden staat kan er feedback worden gegeven en bij awaiting shipment nog niet. ook heb ik iets onderweg met E-packet van 19 euro. deze blijft ergens steken in het sorteercentrum in China. heb al bericht naar de verkoper gedaan en als de protectie tijd om is dan moet ik een dispute openen voor mijn geld terug. verkoper is dan mogelijk zijn spul kwijt en ik heb mijn geld terug. met Aliexpress verlies je bijna nooit maar je moet er wel flink bovenop zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door drestar op 10-04-2020 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
als het pakje met bv t&t UBxxxxxxTW in belgie aankomt krijgt het pakje dan een be t&t nummer?handig voor in mijn bpost app te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Neen, enkel Aliexpress standaard shipping pakjes in het tracking formaat LBxxxxxxxBE hebben een bijhorend Belgisch tracking nummer dat met 32 ofzo begint ( het typische Bpost nummer als je ergens in BE een pakje besteld )
Eenmaal het pakje in China vertrekt kan je dan in de app het 32 nummer zien, al is dat nergens voor nodig want het is exact dezelfde tracking als het LBxxxxxxxBE nummer :p

Maar je kan perfect dat UB TW nummer er in zetten, dat zou moeten werken, de app kan je wel vragen om de vervoerder te kiezen, of je kan '' ik weet het niet '' kiezen.
Ale bij mij toch met RExxxxxxxCN china post pakjes en met RBxxxxxxSG Singapore pakjes werkt het in de Bpost app.

TW lijk wel Taiwan Post te zijn, dus kijk eens op http://parcelsapp.com/nl/carriers/taiwan-post met je tracking en zie of er staat dat het registered of unregistered mail is, als het unregistered is dan krijg je vaak geen tracking meer eenmaal het vertrekt in land van herkomst, heel soms krijg je dan nog de melding dat het land in Belgie maar erna is het stilte tot de postbode aan je deur staat.

Had ik ook eens met een Cainaio economy pakje, land in Belgie en dan 7 weken stilte tot op 1 ochten de postbode aan de deur stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
Katmi schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 01:05:
Neen, enkel Aliexpress standaard shipping pakjes in het tracking formaat LBxxxxxxxBE hebben een bijhorend Belgisch tracking nummer dat met 32 ofzo begint ( het typische Bpost nummer als je ergens in BE een pakje besteld )
Eenmaal het pakje in China vertrekt kan je dan in de app het 32 nummer zien, al is dat nergens voor nodig want het is exact dezelfde tracking als het LBxxxxxxxBE nummer :p

Maar je kan perfect dat UB TW nummer er in zetten, dat zou moeten werken, de app kan je wel vragen om de vervoerder te kiezen, of je kan '' ik weet het niet '' kiezen.
Ale bij mij toch met RExxxxxxxCN china post pakjes en met RBxxxxxxSG Singapore pakjes werkt het in de Bpost app.

TW lijk wel Taiwan Post te zijn, dus kijk eens op http://parcelsapp.com/nl/carriers/taiwan-post met je tracking en zie of er staat dat het registered of unregistered mail is, als het unregistered is dan krijg je vaak geen tracking meer eenmaal het vertrekt in land van herkomst, heel soms krijg je dan nog de melding dat het land in Belgie maar erna is het stilte tot de postbode aan je deur staat.

Had ik ook eens met een Cainaio economy pakje, land in Belgie en dan 7 weken stilte tot op 1 ochten de postbode aan de deur stond.
hmm er staat niets bij registered of unregistered ...heb het t&t nummer toch maar in de bpost app gezet maar kan het pakje niet traceren.proberen als bpost het wel kan met mijn anderen bestellingen.net even gekeken bij 24track,staat idd Unregistered and untrackable bij.is te verklaren dat bpost het niet kan traceren.

[ Voor 3% gewijzigd door dvd200 op 10-04-2020 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Ja untracked en unregistered is heel miniem qua info, beste wat je zal zien is dat het in het land van herkomst is vertrokken of het exchange bureau heeft verlaten, dan is het een stille tocht tot het aan je deur staat.

On the upside, als dat niet binnen 60 dagen is krijg je wel je geld terug en dan komt het misschien erna toch nog aan, untracked of unregistered pakjes is pas het echte kerstochtend gevoel als het ooit opduikt aan je deur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
Katmi schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 01:28:
Ja untracked en unregistered is heel miniem qua info, beste wat je zal zien is dat het in het land van herkomst is vertrokken of het exchange bureau heeft verlaten, dan is het een stille tocht tot het aan je deur staat.

On the upside, als dat niet binnen 60 dagen is krijg je wel je geld terug en dan komt het misschien erna toch nog aan, untracked of unregistered pakjes is pas het echte kerstochtend gevoel als het ooit opduikt aan je deur :P
klopt haha.ik bestel eigenlijk al lang bij alx en wish maar nu pas eigenlijk dat ik mijn bestellingen in de gaten hou welke weg het aflegt :P daarom snap ik soms de t&t nummers nog niet hahah.bedankt voor je uitleg,word gewaardeerd ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
ondertussen toch een feedback gekregen van de seller: hi, I check.
nice day.
we value you very much.
send soon. lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Ik laat ze nu maar doen. vanochtend heeft een verkoper weer een bestelling verzonden met Cainaio economy terwijl er staat dat het met Aliexpress standard shipping verzonden gaat worden. met Cainaio economy duurd misschien 8 weken en heb ik niks aan. ik heb besteld omdat ik het in 14 dagen kon hebben en nodig heb .maar ik ben er makkelijk in .de tracking van andere verzendmethodes komen vaak niet verder dan in China zelf dus ik heb dan niks ontvangen ook al ontvang ik het wel en dan gaat het gewoon de prullenbak in. en ik open daarvoor aan het einde van de tijd een dispute voor mijn geld terug en geef 1 ster feedback . dan moeten ze het maar opsturen met de verzendmethode zoals het er staat. verkopers keihard afstraffen.

[ Voor 13% gewijzigd door drestar op 10-04-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:07
Bovenstaande ervaar ik ook het laatste half jaar. Kiezen voor standard shipping (daarvoor ook meer betalen) en dan toch wordt er met de traagste verzendmethode verzonden. Hoe gaan jullie hiermee om? Slechte feedback geven oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
Een product die met AliExpress Standardshipping is verzonden is al sinds 26 maart in Nederland en bij mij PostNL staat er sindsdien ook: Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL. Wat denken jullie dat er aan de hand is en wat ik verder kan doen? PostNL zegt dat ik met de verkoper in contact moet gaan, maar die kan uiteraard hier ook niets mee.

[ Voor 3% gewijzigd door JaxTeller op 10-04-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Laatst online: 17-06-2023
Ik heb ook een vijftal dagen geleden al meerdere berichten ontvangen van mijn bestellingen die in Luik zijn aangekomen, maar voor de rest gebeurt er niks. Heel vreemd dat ik gisteren nog kon opvragen dat een bestelling vandaag door postnl bezorgd zou worden. Mijn volgcodes lijken nu onvindbaar en/of helemaal nog niet door postnl herkend. Was het dan een schatting? Of vertraging door de coronacrisis? Ook een paar pakketpoststukken waarvan na afgifte aan de luchtvervoerder en/of aankomst in Den Haag het spoor ineens doodloopt. Ik zou me er misschien minder zorgen om moeten maken, het is namelijk altijd zo dat die pakketpost sneller en daadwerkelijk aankomt als je er zo min mogelijk aan denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_seeker
JaxTeller schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:06:
Een product die met AliExpress Standardshipping is verzonden is al sinds 26 maart in Nederland en bij mij PostNL staat er sindsdien ook: Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL. Wat denken jullie dat er aan de hand is en wat ik verder kan doen? PostNL zegt dat ik met de verkoper in contact moet gaan, maar die kan uiteraard hier ook niets mee.
Kijk even op Aliexpress (of 17track). Meestal staat daar "handover from freight carrier to PostNL", en wacht je in feite op PostNL om het pakket op te halen. Ben je door de 60 dagen heen, dan moet je nog 48h wachten en een dispute invullen.

Ben inmiddels achter een leuk feitje gevonden:
LX = Aliexpress Schiedam
LT = Aliexpress Liege

En voor iedereen die momenteel wacht op een pakket: PostNL en Bpost melden een "zeer grote toename van pakketten" die de grenzen van sinterklaas en kerstmis flink overschrijden. Momenteel zijn de wachttijden van pakketten zo hard opgelopen dat ik me afvraag of Ali nog wel aan de 60 dagen kan voldoen. Afgelopen week nog een pakketje mogen ontvangen die 2 weken onderweg was binnen Nederland... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door mr_seeker op 10-04-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
mr_seeker schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:01:
[...]

Kijk even op Aliexpress (of 17track). Meestal staat daar "handover from freight carrier to PostNL", en wacht je in feite op PostNL om het pakket op te halen. Ben je door de 60 dagen heen, dan moet je nog 48h wachten en een dispute invullen.

LX = Aliexpress Schiedam
LT = Aliexpress Liege

En voor iedereen die momenteel wacht op een pakket: PostNL en Bpost melden een "zeer grote toename van pakketten" die de grenzen van sinterklaas en kerstmis flink overschrijden. Momenteel zijn de wachttijden van pakketten zo hard opgelopen dat ik me afvraag of Ali nog wel aan de 60 dagen kan voldoen. Afgelopen week nog een pakketje mogen ontvangen die 2 weken onderweg was binnen Nederland... 8)7
Heb al gegeken, zoals ik zei is het al sinds 26 maart in NL, dus weet niet wat er mis is. Ook apart dat PostNL mij weer terug stuurt naar de verkoper. Hier een linkje naar 17track: https://t.17track.net/nl#nums=LX860180726NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
vandaag toch een pakje van ali thuis aangekomen.ook de eerste keer dat er een pakje van ali na 2 weken aankomt.ik heb de indruk dat pakjes van ali sneller aankomen dan van wish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Mijn ligt al van 2/4 in Belgie en sinds 8/4 is het al stil met enkel ''Bpost is klaar voor de verwerking van je internationaal pakje'' precies toch niet zo klaar dan :P

enerzijds met corona en anderzijds met vele online bestellingen momenteel zal het wel retedruk zijn, nu is het weer weekend en dan paasmaandag dus het eerst mogelijke moment dat er weer beweging in zit is op 14/4 oftewel 12 dagen na aankomst in Belgie, maar denk niet dat het dan al weer verder beweegt.
Prio voor Bpost gaat zowiezo naar pakjes van Coolblue of Bol of andere BE/NL shops die via Bpost werken, China meuk ligt op de backburner zelfs met registered pakjes.

[ Voor 15% gewijzigd door Katmi op 10-04-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05:19
[...]
LX = Aliexpress Schiedam
LT = Aliexpress Liege

Nee hoor. Vandaag drie pakketjes binnen gekregen via Ali. Alledrie LT nummers en komen via Schiedam. Waren binnen 11 dagen binnen vanaf verzenden.

[img] https://i.imgur.com/5ySo9Fy.jpg[\img]

[ Voor 3% gewijzigd door Incognitum op 10-04-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
Katmi schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:38:
Mijn ligt al van 2/4 in Belgie en sinds 8/4 is het al stil met enkel ''Bpost is klaar voor de verwerking van je internationaal pakje'' precies toch niet zo klaar dan :P

enerzijds met corona en anderzijds met vele online bestellingen momenteel zal het wel retedruk zijn, nu is het weer weekend en dan paasmaandag dus het eerst mogelijke moment dat er weer beweging in zit is op 14/4 oftewel 12 dagen na aankomst in Belgie, maar denk niet dat het dan al weer verder beweegt.
Prio voor Bpost gaat zowiezo naar pakjes van Coolblue of Bol of andere BE/NL shops die via Bpost werken, China meuk ligt op de backburner zelfs met registered pakjes.
ik heb na de melding (
Bpost is klaar voor de verwerking van je internationaal pakje ) een week moeten wachten vooraleer ik een update kreeg via de bpost app dat het dan vandaag zou geleverd worden.misschien dat het bij jou ook zo zal zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
dvd200 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:42:
[...]
ik heb na de melding (
Bpost is klaar voor de verwerking van je internationaal pakje ) een week moeten wachten vooraleer ik een update kreeg via de bpost app dat het dan vandaag zou geleverd worden.misschien dat het bij jou ook zo zal zijn :*)
Waarschijnlijk, meestal in normale tijden heb je het binnen 24 tot 48u in huis Nadat ''Bpost klaar is voor verwerking '' met een Ali pakje, maar nu reken ik idd op 7-10 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-09 11:31
Incognitum schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:38:
[...]

Nee hoor. Vandaag drie pakketjes binnen gekregen via Ali. Alledrie LT nummers en komen via Schiedam. Waren binnen 11 dagen binnen vanaf verzenden.

[img] https://i.imgur.com/5ySo9Fy.jpg[\img]
Bij gratis verzending geven ze op dit moment soms september aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
Katmi schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:45:
[...]

Waarschijnlijk, meestal in normale tijden heb je het binnen 24 tot 48u in huis Nadat ''Bpost klaar is voor verwerking '' met een Ali pakje, maar nu reken ik idd op 7-10 werkdagen.
ik heb sinds gisteren ook een pakje bij bpost met vermelding Bpost is klaar voor de verwerking van je internationaal pakje',nu met het verlengd weekend...
vandaag feedback gekregen van de seller dat hij/zij het pakje binnenkort zou versturen.dan mogen ze opschieten ermee tijd hiervoor is bijna om lol 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat een aliexpress-pakje niet naar het huisadres wordt gezonden, maar dat ik die (ook nog binnen 7 dagen) moet ophalen van een postkantoor? Het betrof een pakje met waarde 18 Euro, zonder verzendkosten. En ik zag dat (waarschijnlijk?) PostNL er een nieuwe track and trace-code op had geplakt.

PostNL geeft niet thuis: zegt dat aangetekende zendingen uit het buitenland altijd bij een postkantoor moeten worden opgehaald. Als ik aangeef dat het pakket niet aangetekend is verzonden is het antwoord dat dit uit de (door hen opgebrachte) track and trace-code wel blijkt. Bovendien ben ik ontvanger en je kunt alleen een klacht indienen als je verzender bent. Dus ik loop tegen een muur op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Lijkt me eerder een gevalletje waar de bezorger zin in had ( of net geen zin in had ), heb al gehoord op NL forums dat Ali pakjes soms in een bezorgpunt belanden zonder aan huis te komen met PostNL maar technisch gezien bestel je op Ali met verzending naar je adres dus dat zou aan de deur moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:56:
Is het normaal dat een aliexpress-pakje niet naar het huisadres wordt gezonden, maar dat ik die (ook nog binnen 7 dagen) moet ophalen van een postkantoor? Het betrof een pakje met waarde 18 Euro, zonder verzendkosten. En ik zag dat (waarschijnlijk?) PostNL er een nieuwe track and trace-code op had geplakt.

PostNL geeft niet thuis: zegt dat aangetekende zendingen uit het buitenland altijd bij een postkantoor moeten worden opgehaald. Als ik aangeef dat het pakket niet aangetekend is verzonden is het antwoord dat dit uit de (door hen opgebrachte) track and trace-code wel blijkt. Bovendien ben ik ontvanger en je kunt alleen een klacht indienen als je verzender bent. Dus ik loop tegen een muur op...
Een 3sreta code waarschijnlijk, die gaan altijd rechtstreeks naar het afhaalpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaus
emiel74 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:59:
Bovenstaande ervaar ik ook het laatste half jaar. Kiezen voor standard shipping (daarvoor ook meer betalen) en dan toch wordt er met de traagste verzendmethode verzonden. Hoe gaan jullie hiermee om? Slechte feedback geven oid?
Geld terug eisen.
Heb ik ook gehad.
Ik eis geld terug (van wat ik extra heb betaald) of ik open een dispute en laat een 1 ster reactie achter.
Belachelijk is het. Gewoon een manier on extra geld te verdienen.
Je denkt iets relatief snel te ontvangen en dan kan je alsnog 8 weken wachten.

Van wat ik begrepen heb gaat alles waar voor getekend moet worden uit China idd direct door naar een afhaalpunt.
Overigens sinds ik een pakketbrievenbus heb hoef ik nooit meer naar een afhaalpunt. Of het er mee te maken heeft geen idee. Het kan ook zijn dat postnl iets heeft aangepast.

[ Voor 46% gewijzigd door madmaus op 10-04-2020 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
[...]

LX = Aliexpress Schiedam
LT = Aliexpress Liege
weet je ook waar de eerste twee letters LO voor staan, welke betreft een verzending waar ik momenteel een beetje bezorgd om ben.

Ik lees geregeld mee en ben op de hoogte van de hobbel in de eindrit met postnl, maar koeriersdienst DHL schijnt het nog slechter te doen op trustpilot. Op aliexpress kost de dhl verzendoptie een klein fortuin, het kan haast niet anders dan dat niemand die optie kiest.

maar moet je dan maar meteen een dispuut openen met een aliexpresshandelaar en de verkoper een 0 plus een negatieve beoordeling geven, omdat hier bij aankomst je pakket verdwenen is. Daar kan die verkoper toch niets aan doen? Ik heb al met regelmaat gelezen dat men bij een verdwenen pakket heel Aliexpress meteen een 0 geeft terwijl de verkoper wellicht zijn uiterste best gedaan heeft om de bestelling te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katmi schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:59:
Lijkt me eerder een gevalletje waar de bezorger zin in had ( of net geen zin in had ), ...
Dat idee heb ik ook. En je kunt nergens heen met een klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 07:49:
[...]

Dat idee heb ik ook. En je kunt nergens heen met een klacht.
Je leest ook alleen maar wat je wilt lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell

Hangt van de verzendmethode af. China Post registered airmail is altijd afhalen op het postkantoor. Aliexpress standard shipping en Singapore Post worden aan huis gebracht. De andere meuk zoals Yanwen, Cainiao, China Post small packet plus, Sunyou etc. worden door de brievenbus gegooid. Als het niet past belt de postbode aan of die dumpt het op de postkantoor als je niet thuis bent en mag je het daar gaan ophalen.

Overigens komen bij mij de pakketjes met Aliexpress standard shipping gewoon netjes op tijd binnen. 4 pakketjes gehad de afgelopen week. Levertijd was 12-18 dagen, gerekend vanaf het moment dat ik een trackingnummer kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hcQd schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 07:52:
[...]

Je leest ook alleen maar wat je wilt lezen.
Dank je. Nee, het was geen aangetekende zending. Verzenden was ‘gratis’ op standaard Ali-express manier.

Edit: ik heb het hier over de origine code. De later door PostNL er opgeplakte code was idd een 3sretcode (aangetekend). De origenel code was RE01860xxxCN.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2020 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:28:
[...]

Dank je. Nee, het was geen aangetekende zending. Verzenden was ‘gratis’ op standaard Ali-express manier.

Edit: ik heb het hier over de origine code. De later door PostNL er opgeplakte code was idd een 3sretcode (aangetekend). De origenel code was RE01860xxxCN.
Codes die met een R beginnen zijn geregistreerde zendingen, of je daarvoor moet tekenen hangt af van de afspraken tussen de postbedrijven, maar meestal wel.

[ Voor 8% gewijzigd door hcQd op 11-04-2020 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:28:
[...]

De originele code is dus een China Post registered airmail trackingcode. Die pakketjes zijn tegenwoordig altijd ophalen op het postkantoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
[...]
(...)

LX = Aliexpress Schiedam
LT = Aliexpress Liege

(...)
Ik krijg het idee dat je theorie niet helemaal klopt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tVJ4Ef5MQG6jzOO6U4BgpGlQPs=/f/image/Fk3SJG4ufEZbXTZ73us1sjBU.jpg

Pakketje dat ik deze week nog ontvangen heb.

Ja dat komt zo nu en dan wel voor. Meestal bij verzendmethoden die in ieder geval voor de verzender goedkoop en langzaam zijn, maar wel geregistreerde zendingen zijn. Snailmail noemen ze het ook wel.
Dat PostNL het naar 7 dagen heeft verkort is wel heel irritant ja. Vooral als je er niet alert op bent met behulp van de PostNL app aangezien de afhaalkaart vaak een paar dagen later pas arriveert. Gelukkig kent de dame die het postagentschap hier in de buurt runt mij wel en die heeft al eens aangegeven dat ze pakketjes tegen de regels van PostNL in wel eens langer vasthoud dan die 7 dagen als ze de indruk heeft dat je op vakantie bent, ziek bent, etc.

Overigens kun je er wel een klacht tegen indienen, maar dit moet je dan via "de klant van PostNL" doen. De verkoper dus. En die moet het dus op zijn/haar beurt via zijn/haar lokale postbedrijf doen. Uiteindelijk komt het er op neer dat er niets van terecht komt... :z

Jarwo schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 07:21:
[...]

(...)

maar moet je dan maar meteen een dispuut openen met een aliexpresshandelaar en de verkoper een 0 plus een negatieve beoordeling geven, omdat hier bij aankomst je pakket verdwenen is. Daar kan die verkoper toch niets aan doen? Ik heb al met regelmaat gelezen dat men bij een verdwenen pakket heel Aliexpress meteen een 0 geeft terwijl de verkoper wellicht zijn uiterste best gedaan heeft om de bestelling te verzenden.
Daar kan de verkoper wel degelijk wat aan doen door een klacht in te dienen bij het postbedrijf waar hij/zij zaken mee doet. De verantwoordelijkheid ligt bij de verkoper tot dat je het pakketje hebt. En de verkoper kan het postbedrijf verantwoordelijk houden voor fouten die er tijdens de zending worden gemaakt.

[ Voor 82% gewijzigd door Joen op 11-04-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Mmmm mijn pakje stond 10 dagen op hand over to airline Shenzhen maar nu vandaag op Left Chongqing Unity Village Center Station ??

Als ik Google vind ik beperkte info, alleen 1 post van een kerel uit de Ukraine waar ik zag dat het pakje van Chongqing naar kazachstan naar Rusland ging.
Als die China post Chinezen mijn pakje op de trein hebben gegooid omdat er geen vluchten zijn dan moet ik het niet meer...

Momenteel best wel rampzalig tenzij je Ali standaard neemt, wist ik dat 20 dagen geleden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd200
als je pakje untrackable is dan zie je bij de ali/wish app een balkje dat bij ali naar onder gaat en bij wish naar rechts.hoe kunnen ze het pakje dan volgen?of is dit een schatting waar het pakje zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:14
dvd200 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:11:
als je pakje untrackable is dan zie je bij de ali/wish app een balkje dat bij ali naar onder gaat en bij wish naar rechts.hoe kunnen ze het pakje dan volgen?of is dit een schatting waar het pakje zit?
Je pakje is untrackable, oftewel niet te volgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
dvd200 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:11:
Dat is gewoon een balkje dat uitgaat van de estimated delivery date, eigenlijk gaat het elke dag een klein stukje vooruit ( of bij Ali in de app omlaag ) tot je dicht bij de datum van je estimated delivery date komt.

Het balkje is eigenlijk nutteloos, het gaat om de tracking info die er langs geschreven staat ( of bij een untracked pakje of het uiteindelijk aankomt :P )

Ik heb momenteel een pakje waar de estimated delivery van voorbij is en dat balkje bij Ali staat op 90% en er langs staat nu '' your package is still in transit. if your package does not arrive by 2020-05-11, please contact our support team ''
Dus dat wilt gewoon zeggen dat de estimated goktijd van delivery voorbij is en nu zegt het de dag waarop mijn buyer protection voorbij is ( besteld op 11-3 dus voorbij op 11-5 )

Maar kort gezegd het balkje is een placebo, Ali support bv ''volgt'' enkel je pakje aan de hand van de tracking update die er langs staat geschreven. bv departed country of origin of whatever, meer weten zo ook niet en het balkje doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
Daar kan de verkoper wel degelijk wat aan doen door een klacht in te dienen bij het postbedrijf waar hij/zij zaken mee doet. De verantwoordelijkheid ligt bij de verkoper tot dat je het pakketje hebt. En de verkoper kan het postbedrijf verantwoordelijk houden voor fouten die er tijdens de zending worden gemaakt.
Het blijft wel zuur dat zowel koper als verkoper hun geld kwijt zijn als blijkt dat pakketpost hier van de radar verdwenen is of achterover gedrukt. Al een aantal beoordelingen gelezen over bezorgers die voor hun eigen afgiftes tekenen en dat pakketpost direct weer teruggaat naar China of de VS. Ik las zelfs dat in het laatste geval die retourzendingen gelijk vernietigd worden?! Had ik dat goed begrepen of is dat ook een andere manier om te zeggen dat het iemands zak belandt? Met al die niet bepaald verwaarloosbare kans op verdwenen pakketpost bij postnl en dhl, vraag ik me wel eens af hoe veel pakketjes er zouden verdwijnen in landen uit het Midden-Oosten of Latijns-Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje321
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-08 01:40
Op dit moment heb ik 3 bestellingen die via Cainiao Super Economy Global komen, en die al ongeveer een halve maand op ''Received by linehaul'' staan. Hebben nog meer mensen dit probleem? Lijkt me erg sterk dat ze wachten tot de hele coronacrisis voorbij is met het doorsturen van pakketjes. Dan zullen ze toch wel over een paar weken een hele berg pakketjes hebben?
Ook heb ik nu nog een bestelling die via 4PX komt. De track-and-trace is erg vaag, maar volgens AliExpress is hij nu aangekomen in Nederland, na ongeveer een halve maand, dus dat is wel redelijk netjes.
Ik heb ook een bestelling geplaatst die via PostNL vanuit China komt, maar weet nog niet wat ik daarvan moet verwachten...

[ Voor 20% gewijzigd door Daantje321 op 12-04-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Daantje321 schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:39:
Op dit moment heb ik 3 bestellingen die via Cainiao Super Economy Global komen, en die al ongeveer een halve maand op ''Received by linehaul'' staan. Hebben nog meer mensen dit probleem? Lijkt me erg sterk dat ze wachten tot de hele coronacrisis voorbij is met het doorsturen van pakketjes. Dan zullen ze toch wel over een paar weken een hele berg pakketjes hebben?
Ook heb ik nu nog een bestelling die via 4PX komt. De track-and-trace is erg vaag, maar volgens AliExpress is hij nu aangekomen in Nederland, na ongeveer een halve maand, dus dat is wel redelijk netjes.
Ik heb ook een bestelling geplaatst die via PostNL vanuit China komt, maar weet nog niet wat ik daarvan moet verwachten...
Ik heb bestellingen met Cainiau van half februari (60 dagen zijn bijna om) die nog op received bij line haul staan.
Soms komen ze dan opeens binnen en 1 pakket was laatst op de 60ste dag bezorgd door postnl...
In mijn ervaring komt alles wel binnen, tenminste alle bestellingen geplaatst voor maart. Tracking wordt vaak niet geüpdate nadat het China verlaten heeft.

Ali standaard shipping komt hier nog steeds binnen 2 weken binnen en tracking via postnl.post altijd accuraat. Geeft zelfs weer wanneer de bezorger onderweg is. :)

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaus
Ik had vrijdag ook ineens 2 bestellingen die binnenkwamen. Ze waren al over de originele buyer protection heen.
Nu nog even afwachten op de andere 18 :).

Er zit er minimaal eentje bij die retour is gestuurd maar ik moet wachten tot hij over zijn termijn is voordat mijn dispute in behandeling genomen wordt.

Alie standaard is ver uit de betrouwbaarste. Yanwen en Cainiao lijken de langste levertijden te hebben die allemaal rond de 60 dagen zitten en regelmatig niet komen.
Die vermijdt ik zoveel mogelijk.

Al met al komt het wel maar het duurt wel veel langer dan gebruikelijk.
Logisch ook want zelf binnenlandse verzending duurt veel langer dan normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
*knip* Tweakers is niet bedoeld om te bespreken hoe je het beste kan frauderen.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 14-04-2020 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Net mailtje gehad van Ali voor 2 China Post pakjes dat ze zijn aangekomen in land van bestemming, 24track zegt ook ''Airline arrive at destination country'' vandaag dus lijkt dat de China Post pakjes het ook hebben gehaald.

Wel 14 dagen tussen hand over to airline en hier landen maarja gezien de omstandigheden niet super slecht, nu de vraag hoelang de import customs gaat duren want heb hier een ali standaard pakje wat al van 2 April bij Bpost ligt en nog niet er door is.
Mijn earbuds met Singapore Post zouden ook moeten komen 1 van deze, op 3 April in Singapore vertrokken.

Denk dat het me nog gaat lukken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05:19
madmaus schreef op maandag 13 april 2020 @ 08:40:
Alie standaard is ver uit de betrouwbaarste. Yanwen en Cainiao lijken de langste levertijden te hebben die allemaal rond de 60 dagen zitten en regelmatig niet komen.
Die vermijdt ik zoveel mogelijk.
Yanwen ben ik met je eens echter Cainiao komt bij mij altijd erg snel binnen. Afgelopen week drie pakketjes gekregen die maar 10 dagen erover gedaan hebben. Komende woensdag komen er nog 4 volgens PostNL. Allemaal 14 dagen geleden verzonden via Cainiao.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
Incognitum schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:46:
[...]

Yanwen ben ik met je eens echter Cainiao komt bij mij altijd erg snel binnen. Afgelopen week drie pakketjes gekregen die maar 10 dagen erover gedaan hebben. Komende woensdag komen er nog 4 volgens PostNL. Allemaal 14 dagen geleden verzonden via Cainiao.
Dan is dat toch niet cainiao super economical shipping ofzo iets, ik moet nu wel zeggen dat je soms op tracking pagina's wel Cainiao ziet naast een stap van je tracking maar dat Cainiao weinig te maken heeft met je verzendmethode.

Als ik op parcelsapp.com track met Ali standaard shipping dan staat daar met sommige stappen ook Cainiao langs ( bij alle stappen zolang het pakje in China is ) maar als ik met Cainiao economical bestel of ''Shipper's shipping method'' wat ook Cainiao is dan duren die pakjes nog steeds 8 weken.

Maar ik heb van Caniao zelf op Ali nog nooit geen andere optie gezien dan super economical...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Nu weer.
Ik had een multi tool besteld. 3,90 betaald voor Alie standaard maar is die verzonden met China post (dat was 0,80). Seller heeft nog niet geantwoord maar het gebeurt vaak. Zeker nu ik de laatste tijd alles via alie standaard laat versturen.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 14-04-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Er valt helaas geen lijn op te trekken, ik hoop dat het een gevalletje is wat gebeurd door heel de corona toestanden etc en niet dat het een blijvend fenomeen is van betalen voor shipping A maar dan shipping B krijgen van de seller.

Al zitten er zoveel sellers op Ali dat je ook letterlijk 10x na elkaar pech kan hebben met een seller die jou verzendwijze ignored.
Ik heb nu 1 pakje onderweg waar ik voor Ali standaard had betaald en gekregen maar ook al 30 dagen 1 onderweg waar ik voor Ali standaard had gekozen en Singapore Post gekregen, en nee dat is voor mij niet hetzelfde want Singapore Post kan ik ook apart kiezen als leveroptie naar Belgie bij bepaalde sellers en Ali standaard is sneller + legt een ander traject af.

Ik zie nu dat mijn Ali standaard pakje weer gewoon van China op Liege is gevlogen, wat ik ook verwacht maar mijn Singapore Post pakje is van Sin naar BEANR gestuurd, wat Antwerpen is ( en dan nog de code voor de haven van Antwerpen…. )

Dus nee wat iemand anders hier eens zei een paar pagina's terug tegen mij dat Ali standaard of Singapore post hetzelfde zijn is niet waar, komt aan op 2 totaal andere locaties in Belgie + mijn Ali standaard pakje was op 12 dagen na betalen in Liege en mijn Singapore Post pakje is nu al van 3 April onderweg uit Singapore en daarvoor hing het 2 weken in China...

In theorie kunnen beide hetzelfde zijn omdat Ali zowat dezelfde levertijd claimed maar ik heb toch veel liever Ali standaard wat snel van China op Liege vliegt dan Singapore Post waar het eerst van China naar Singapore moet en dan van Singapore naar Belgie.

[ Voor 8% gewijzigd door Katmi op 14-04-2020 00:19 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.