Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 24 ... 53 Laatste
Acties:

• mr_seeker
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19-04 14:38
Het lijkt er op dat Chinapost een flinke hoop in een vliegtuig heeft weten te krijgen, want ik heb in 1x alle pakketten binnen die de 13de zijn verstuurd. Het aliexpress pakket die ik sinds januari heb besteld blijkt door het onmoedigingsbeleid te zijn geraakt. Nu hopen dat ze voor de 60 dagen garantie gaan leveren...

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:35
mr_seeker schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:42:
Het lijkt er op dat Chinapost een flinke hoop in een vliegtuig heeft weten te krijgen, want ik heb in 1x alle pakketten binnen die de 13de zijn verstuurd. Het aliexpress pakket die ik sinds januari heb besteld blijkt door het onmoedigingsbeleid te zijn geraakt. Nu hopen dat ze voor de 60 dagen garantie gaan leveren...
Ik heb heb 4 bestellingen van begin december nog niet eens binnen. Wel netjes na aanmaken (60 dagen) dispute door Aliexpress geld terugontvangen.
Het ging gelukkig maar om artikelen van weinig waarde, maar zo lang heb ik nog niet eerder hoeven te wachten op AE bestellingen.

Een andere -kleding- bestelling van december kwam wel net voor de 60 dagen binnen, maar is maten kleiner dan exact dezelfde eerdere bestelling bij dezelfde webshop. Staat bij beiden 'L' in het label.
Met kleding heb ik zelden geluk helaas. :'(

• michielRB
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online

michielRB

SciHub: vrije wetenschap

grun93 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:36:
[...]

Ik las onlangs ergens dat ze dat standaard doen als bijvoorbeeld de verpakking beschadigd is. Misschien om te voorkomen dat zij daar de schuld van krijgen.
Dat had ik gisteren met een pakketje. 3Dprinter moederbordje met LCD scherm in een doos geheel omhuld in geel plastic tape. De doos was nogal gedeukt. Het pakketje was niet aan huis aangeboden. Bij afhaalpunt heb ik ter plekke foto's gemaakt.
Gelukkig zat er de nodige foam on mobo en scherm heen dus geen centje pijn.
Sufferd bij afhaalpunt zegt ook nog doodleuk: oh dat komt veel vaker voor hoor. Alsof het heel normaal is dat pakketjes gedeukt aankomen... 8)7

⛔Tracken of betalen⛔ Scihub voor vrij toegankelijke wetenschappelijke documentatie

• mr_seeker
michielRB schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:43:
Sufferd bij afhaalpunt zegt ook nog doodleuk: oh dat komt veel vaker voor hoor. Alsof het heel normaal is dat pakketjes gedeukt aankomen... 8)7
Standaard reactie PostNL: Laat maar zien dat de tape niet van ons is >:)

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 06-01 16:38
mr_seeker schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:28:
[...]

Standaard reactie PostNL: Laat maar zien dat de tape niet van ons is >:)
Afhaalpunt wil dus niet zeggen dat het post nl is dus nogal nutteloze opmerking .

"Beautiful Clean Coal"

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:11
elinx schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:03:
PostNL lijkt duidelijk bezig het enorme aantal Chinese zendingen proberen te verminderen met een ontmoedigingsbeleid.
-Pakketjes rechtstreeks naar afleverpunt sturen.
-Pakketjes die niet door de sorteermachine komen als onbezorgbaar aanmerken.
-Pakketjes via briefpost bezorgen.
-Bewaartijd beperken tot een week
-Wachttijd tbv inklaren verlengen.
-Pakketjes pas meenemen voor bezorging als er plek en tijd voor is.
-En nu dan de pakketten weigeren indien beschadigd, wat weleens de meest effectieve maatregel zou kunnen zijn, want veel pakketjes komen best wel met een gehavende verpakking binnen.
Natuurlijk is dat verschrikkelijk irritant voor degenen die het betreft.
Deze beperkingen zorgen er mi wel voor dat er naar alternatieven gezocht gaat worden, als je zekerheid wilt hebben
Dit klopt mijn inziens helemaal.
Waar ik zelf last van heb is dat ik een foto van mijn pakketje in de postnl app zie maar dat die nooit aankomen, postnl geeft hier ook niet in thuis als ik vraag waar het pakket is gebleven.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Met dat hele corona gebeuren zit het er ook dik in dat er weer hele golven van rustige en zeer drukke perioden qua logistieke perikelen zitten aan te komen.
  • Veel processen (fabricage, afhandeling, verpakken, etc) liggen stil of draaien op een lager pitje in China.
  • Onwetendheid en (al dan niet terechte) angst voor ex-China producten
  • Afnemende bestelbereidheid van de Westerse consument voor China producten.
  • De dagelijkse stortvloed aan spullen die vanuit het Verre Oosten richting Europa gaat, is wat aan het afnemen en geeft de nationale postbedrijven weer ff wat lucht.
  • Als het corona gebeuren onder controle is, zal (of niet?) de bestelbereidheid weer gaan toenemen en de de navenante effecten (logistieke gebeuren) zullen weer doorwerken.
En dat alles iedere keer met de nodige weken/maanden vertraging.
Met andere woorden; er is de afgelopen jaren, wat dat betreft, weinig nieuws onder de Oosterse/Westerse zon. :+

Nog afgezien van het feit dat PostNL al jaren aan het worstelen is met die verliesgevende Chinese stroom aan mini pakketjes. Iedere keer weer zie je dat je ze andere manieren proberen om de boel onder controle te krijgen c.q. er zo weinig mogelijk op toe te leggen. En hoe ver men kan gaan qua klant(on)tevredenheid en hun commerciële verplichtingen. :X

[Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 17-02-2020 10:19]

Mooie Plaatjes   

• Lisadr
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:56
elinx schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:03:
PostNL lijkt duidelijk bezig het enorme aantal Chinese zendingen proberen te verminderen met een ontmoedigingsbeleid.
-Pakketjes rechtstreeks naar afleverpunt sturen.
-Pakketjes die niet door de sorteermachine komen als onbezorgbaar aanmerken.
-Pakketjes via briefpost bezorgen.
-Bewaartijd beperken tot een week
-Wachttijd tbv inklaren verlengen.
-Pakketjes pas meenemen voor bezorging als er plek en tijd voor is.
-En nu dan de pakketten weigeren indien beschadigd, wat weleens de meest effectieve maatregel zou kunnen zijn, want veel pakketjes komen best wel met een gehavende verpakking binnen.
Natuurlijk is dat verschrikkelijk irritant voor degenen die het betreft.
Deze beperkingen zorgen er mi wel voor dat er naar alternatieven gezocht gaat worden, als je zekerheid wilt hebben
Hier ook last van. 70% van mijn pakketjes die ik in november heb besteld zijn spoorloos! Postbezorger heeft ze niet bij mij bezorgd en ook niet bij een afleverpunt. T&T laat zien ze dat als sinds december bij PostNL zijn. Vanuit China gaat het goed, maar zodra ze in Nederland aankomen gaat het fout.

GoT, You have to love it!

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:09

schumi2004

PSN = whocarez-

Lisadr schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:30:
[...]

Hier ook last van. 70% van mijn pakketjes die ik in november heb besteld zijn spoorloos! Postbezorger heeft ze niet bij mij bezorgd en ook niet bij een afleverpunt. T&T laat zien ze dat als sinds december bij PostNL zijn. Vanuit China gaat het goed, maar zodra ze in Nederland aankomen gaat het fout.
Same here. Niet in dergelijke percentages maar ik merk wel vaker dat het zodra het NL bereikt heeft het gewoon verdwijnt.
Als ik dan een gemeenschappelijke deler moet zoeken zit het hem in de grote van het pakket (of iig het product), wat hier dus veel "verdwijnt" zijn vaak kleine pakketjes/producten.

• Lisadr
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:56
schumi2004 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:47:
[...]

Same here. Niet in dergelijke percentages maar ik merk wel vaker dat het zodra het NL bereikt heeft het gewoon verdwijnt.
Als ik dan een gemeenschappelijke deler moet zoeken zit het hem in de grote van het pakket (of iig het product), wat hier dus veel "verdwijnt" zijn vaak kleine pakketjes/producten.
Bij mij is het juist grotere producten die niet door de brievenbus kunnen. Hoe groter een product, hoe groter kans dat PostNL het niet meeneemt :(

GoT, You have to love it!

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online
Opvallende bij mij is dat bij al mijn bestellingen van verschillende shops met AliExpress Standard Shipping
Will be shipped within: 11 days 18 hours 2 minutes staat. Normaal is het andere tijden nu allemaal zelfde.

If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it.

• Boullie
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

shadow4thedark schreef op maandag 17 februari 2020 @ 23:00:
Opvallende bij mij is dat bij al mijn bestellingen van verschillende shops met AliExpress Standard Shipping
Will be shipped within: 11 days 18 hours 2 minutes staat. Normaal is het andere tijden nu allemaal zelfde.
Bij mij staat dezelfde tijd als bij jou, nu ik er even op let.

Boullie

• (RSH)
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:55
Boullie schreef op maandag 17 februari 2020 @ 23:32:
[...]

Bij mij staat dezelfde tijd als bij jou, nu ik er even op let.
Het was mij ook al opgevallen bij een bestelling van 9 december dat de shipping date ineens veranderde. inmiddels staat de datum op 11 dagen 5 uur 12 minuten.

• mr_seeker
shadow4thedark schreef op maandag 17 februari 2020 @ 23:00:
Bij mij is de app kapot gegaan: Will be shipped in {0}

• schumi2004

schumi2004

PSN = whocarez-

mr_seeker schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:21:
[...]

Bij mij is de app kapot gegaan: Will be shipped in {0}
Bij mij staat dat er al een paar dagen in iets andere verwoording:

Herinnering:
There still might be some delays in shipping, but more and more packages are getting shipped every day. We appreciate your trust and patience. If you don't want to wait, cancel your order and we will send a refund your way. We will send you a refund automatically if seller fails to ship your order within {0}.

• JaxTeller
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13-06 02:10
Er zijn producten op AliExpress die je ook vanuit Europese landen kunt laten verzenden, betaal je dan ook belasting en invoerrechten? Heeft iemand dat ooit geprobeerd?

• Wy17
  • Registratie: januari 2018
  • Niet online
JaxTeller schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:09:
Er zijn producten op AliExpress die je ook vanuit Europese landen kunt laten verzenden, betaal je dan ook belasting en invoerrechten? Heeft iemand dat ooit geprobeerd?
Op de spullen van een EU magazijn is al invoerkosten betaald dus die gaan makkelijk door de douane.
Maar de prijs is meestal ook hoger dan hetzelfde product vanuit China. Zelf vind ik het meestal wel waard vanwege de snellere leveringstijden en geen gedoe.

On topic:
Ik had op 4 feb. wat spullen besteld bij 3 verschillende verkopers.
Van één van de bestellingen is het in NL aangekomen, een andere heeft het magazijn verlaten, en de derde moet nog verwerkt worden.

Heb er geen haast mee maar toch leuk dat er wat beweging in zit.

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 12:39
JaxTeller schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:09:
Kijk even in de TS van het topic waar je deze vraag eigenlijk had moeten stellen..
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 28-05 15:43
Wy17 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:05:
[...]

(...)
On topic:
Ik had op 4 feb. wat spullen besteld bij 3 verschillende verkopers.
Van één van de bestellingen is het in NL aangekomen, een andere heeft het magazijn verlaten, en de derde moet nog verwerkt worden.

Heb er geen haast mee maar toch leuk dat er wat beweging in zit.
Bij mij zie ik ook wel weer wat beweging. Ik heb alleen nog een order van 28 januari die nog niet verzonden is. En nog een 2e order die nog verzonden moet worden, maar die heb ik net afgelopen nacht pas geplaatst.

Bij een andere van 21 januari had ik nog gevraagd hoe het met het bedrijf gaat icm het Corona virus en of de verkoper een idee had wanneer het verzonden zou gaan worden. Eerst werd de order op verzonden gezet en een paar uren daarna kreeg ik in het Chinees het antwoord dat de verkoper verwacht dat het rond het einde van de maand verzonden kan worden. Gelukkig werkte de automatische Alibaba Translate vertaling naar het Engels wel goed. :)

Ook kreeg ik net vandaag een pakketje binnen waar van de purchase protection midden in het Chinese Nieuwjaar vakantie afliep en ik dus mijn geld al voor terug had gekregen.

Ze draaien nog niet op volle kracht, maar men begint wel een klein beetje weer actief te worden daar in China. :)

• schumi2004

schumi2004

PSN = whocarez-

Ik krijg helemaal geen reacties van verkopers op vragen.
De teller staat ondertussen wel weer op 10 dagen resterend waar deze gisteren al dagen {0} aangaf.

We gaan het wel zien, ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

• pandit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21-05 21:49
schumi2004 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:02:
De teller staat ondertussen wel weer op 10 dagen resterend waar deze gisteren al dagen {0} aangaf.

We gaan het wel zien, ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Hetzelfde hier, Eén verkoper heeft zelfs geen van de berichten gelezen :-(

Gek is dat mijn bestellingen van 12 dagen geleden allemaal nog niet verstuurd zijn, maar producten die ik afgelopen weekend heb besteld allemaal WEL verzonden zijn. Lijkt erop dat ze in China niet via FIFO werken (Oudste bestellingen het eerst versturen).

De teller staat op 4 dagen, dus ben benieuwd of deze 4 orders de komende dagen worden verscheept waarna het volgende lange wachten gaat beginnen.

• Drwho1
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10:47
Zoals we ondertussen allemaal weten; weinig lijn te trekken in de verwerkingstijden op Ali momenteel.

Gisteren bestelling geplaatst, vandaag al verzonden. Was een item dat ik eerder bij een andere verkoper heb geannuleerd omdat deze al sinds iets voor chinees nieuwjaar (en de uitbraak van de covid-19 crisis) op processing bleef staan.
Andere recente bestelling staat sinds 19/02 op processing.

Het hangt er dus echt vanaf in welke regio je verkoper zit zo te zien.

• mr_seeker
Drwho1 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:35:
Zoals we ondertussen allemaal weten; weinig lijn te trekken in de verwerkingstijden op Ali momenteel.

Gisteren bestelling geplaatst, vandaag al verzonden. Was een item dat ik eerder bij een andere verkoper heb geannuleerd omdat deze al sinds iets voor chinees nieuwjaar (en de uitbraak van de covid-19 crisis) op processing bleef staan.
Andere recente bestelling staat sinds 19/02 op processing.

Het hangt er dus echt vanaf in welke regio je verkoper zit zo te zien.
Er is gewoon geen lijn te trekken: Regio Rotterdam heeft een probleem met pakketjes aan de bezorger te geven. Heb een dispute (60 dagen levertijd) omdat Aliexpress continu vergeet mijn pakket uit de loods te halen en mee te geven aan de bezorger 8)7

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:02:

En toen er opeens een slechte review en dispute gestart is, kon die opeens wel iets met google translate doen. Dan vraag je er toch ook om? 8)7

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 13-06 23:27
mr_seeker schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:44:
[...]

... omdat Aliexpress continu vergeet mijn pakket uit de loods te halen en mee te geven aan de bezorger 8)7
Geeft AliExpress het mee aan de lokale bezorger? Lijkt mij sterk.....

• mr_seeker
Bugs3 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:45:
[...]
Geeft AliExpress het mee aan de lokale bezorger? Lijkt mij sterk.....
PostNL: "The item is at the handover point from freight carrier to PostNL"
Aliexpress: "Accepted by last-mile carrier"
Ikke: }:|

EDIT: Let op, status is sinds 6 januari...

[Voor 8% gewijzigd door mr_seeker op 26-02-2020 12:01]

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
Ik heb hier een code VR179*****9YP, volgens 17track iets voor yanwen. Maar ik krijg er geen tracking informatie uit. Ook niks via hun eigen site. Code op 10/2 gehad. Iemand ervaring met yanwen? Is hun tracking normaal altijd slecht? (Of toevallig door corona?)

• mr_seeker
Die tracking code is een intern tracking nummer, dus denk dat het beste even kijken op de aliexpress tracking pagina waar het pakket uithangt?

• DoeEensGek
mr_seeker schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:10:
Die tracking code is een intern tracking nummer, dus denk dat het beste even kijken op de aliexpress tracking pagina waar het pakket uithangt?
Het is een vervangend onderdeel wat nagestuurd is. Het is dus geen aliexpress bestelling.

• pandit
Of gebruik https://packageradar.com/ . hier kan je na het aanmaken van een account als je trackingcodes in zetten van maar liefst 187 verschillende postbedrijven bij iedere geregistreerde verplaatsing van je pakketje krijg je een mail. Super handig, gebruik het al jaren. Ook kan je een korte omschrijving aan een nummer koppelen.

[Voor 5% gewijzigd door pandit op 26-02-2020 22:26. Reden: additionele info]

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 13-06 23:27
mr_seeker schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:59:
[...]

Het is niet AliExpress die het moet overhandigen aan jouw lokale afhandelaar (in dit geval PostNL) maar de vervoerder die door Ali gebruikt wordt. En vergis je niet in PostNL. Die laten pakketjes vaak héél lang liggen. PostNL is de grootste vertragende factor.
Het is gewoon een internationaal tracking nummer. Kun je ook intypen in je PostNL app en zodra het door PostNL geaccepteerd is zie je deze terug. Deze nummers krijg je ook als je besteld bij Ebay, BangGood en bij sites in Rusland en noem maar op.....

[Voor 35% gewijzigd door Bugs3 op 26-02-2020 23:34]

• JaxTeller
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13-06 02:10
iemand ooit laten bezorgen met PostNL shipping? Doe zelf altijd met AliExpress standard. Zie screenshot: https://imgur.com/3u5Bfjf

[Voor 15% gewijzigd door JaxTeller op 27-02-2020 00:26]

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13-06 11:14
mr_seeker schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:59:
[...]

Heb dit meerdere malen meegemaakt, die paketten nooit gekregen, en die verkopers maar zeggen tegen me dat ik contact moet opnemen met PostNL, die kennen PostNL nog niet zeker, contact en PostNL gaan niet goed samen.

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20:09
Vlizzjeffrey schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 06:41:
...... verkopers maar zeggen tegen me dat ik contact moet opnemen met PostNL, .........
Als er "last mile carrier" staat begrijp ik wel dat ze vragen contact op te nemen met het lokale bezorger.
Aangezien ik altijd de tracking van het lokale PostNL volg, geef ik in een dergelijk geval aan dat ik reeds contact heb opgenomen en dat bij hen de zending onbekend is.
Dit omdat ik al weet dat ik toch niet meer informatie krijg dan de lokale tracking aangeeft. Nergens wordt gevraagd om persoonlijk contact op te nemen.

• eagle00789
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06-05 09:54

eagle00789

Est. November 2005

pandit schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:24:
[...]

Of gebruik https://packageradar.com/ . hier kan je na het aanmaken van een account als je trackingcodes in zetten van maar liefst 187 verschillende postbedrijven bij iedere geregistreerde verplaatsing van je pakketje krijg je een mail. Super handig, gebruik het al jaren. Ook kan je een korte omschrijving aan een nummer koppelen.
PackageRadar is niet handig. Ik heb namelijk een trackingnummer dat bij 2(!!) vervoerders werkt, maar bij PackageRadar, kan ik de andere vervoerder niet kiezen, terwijl het bij 17Track wel kan en ik hierdoor de juiste info krijg...

• pandit
eagle00789 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:25:
[...]

PackageRadar is niet handig. Ik heb namelijk een trackingnummer dat bij 2(!!) vervoerders werkt, maar bij PackageRadar, kan ik de andere vervoerder niet kiezen, terwijl het bij 17Track wel kan en ik hierdoor de juiste info krijg...
Deze ervaring heb ik nog niet gehad. Je kan dit melden bij package radar,. dan gaan ze eraan sleutelen. Ze zijn continue bezig hun service te verbeteren. Van alle package tracking sites steekt Package radar met kop en schouder boven de rest uit.

• eagle00789
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06-05 09:54

eagle00789

Est. November 2005

pandit schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:29:
[...]

Deze ervaring heb ik nog niet gehad. Je kan dit melden bij package radar,. dan gaan ze eraan sleutelen. Ze zijn continue bezig hun service te verbeteren. Van alle package tracking sites steekt Package radar met kop en schouder boven de rest uit.
Ik heb het eens gerapporteerd... kijken wat er gebeurd...

• VulcanRaven
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:48
Op 15-1 is een pakketje verstuurd vanuit AliExpress. Sinds 21-02 staat deze op "accepted by last mile carrier". Nu lees ik her en der dat pakketjes vanuit China soms std. op het pakketpunt worden afgeleverd. Kan ik dat ergens nakijken? Ik heb al wat tracking sites bekeken maar daar staat overal als laatste status dat het pakket in NL is aangekomen, alleen bij AliExpress staat "accepted by last mile carrier".

• Joen
VulcanRaven schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:24:
Op 15-1 is een pakketje verstuurd vanuit AliExpress. Sinds 21-02 staat deze op "accepted by last mile carrier". Nu lees ik her en der dat pakketjes vanuit China soms std. op het pakketpunt worden afgeleverd. Kan ik dat ergens nakijken? Ik heb al wat tracking sites bekeken maar daar staat overal als laatste status dat het pakket in NL is aangekomen, alleen bij AliExpress staat "accepted by last mile carrier".
Als het een dergelijke verzendmethode betreft waarbij het pakketje rechtstreeks op het postagentschap word bezorgd dan krijg je hier (geregeld aan de late kant) een kaartje over op welk postagentschap het klaar ligt.

Je zou ook eventueel contact kunnen opnemen met het postagentschap waar meestal je pakketten worden afgeleverd zodat ze het voor je in hun opslag na kunnen kijken.

• DoeEensGek
pandit schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:24:
[...]

Helaas ook deze vindt het pakketje (nog) niet. Ik houdt nog maar even geduld.

• mr_seeker
VulcanRaven schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:24:
Als je gebruik maakt van aliexpress "standard" shipping kun je op 17track en postNL zien waar het pakket zich bevindt en of hij op het pakketpunt is aangekomen.

• VulcanRaven
Joen schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:27:
[...]

Als het een dergelijke verzendmethode betreft waarbij het pakketje rechtstreeks op het postagentschap word bezorgd dan krijg je hier (geregeld aan de late kant) een kaartje over op welk postagentschap het klaar ligt.

Je zou ook eventueel contact kunnen opnemen met het postagentschap waar meestal je pakketten worden afgeleverd zodat ze het voor je in hun opslag na kunnen kijken.
Ik ben al eens gaan kijken hier maar ze hadden nog niks ontvangen helaas.
mr_seeker schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:29:
[...]

Als je gebruik maakt van aliexpress "standard" shipping kun je op 17track en postNL zien waar het pakket zich bevindt en of hij op het pakketpunt is aangekomen.
Helaas, het is een super economy verzending, kan die code niet gebruiken op 17 track, geeft aan onbekend.

• mr_seeker
VulcanRaven schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:33:
Helaas, het is een super economy verzending, kan die code niet gebruiken op 17 track, geeft aan onbekend.
Op https://global.cainiao.com/ kun je meestal wel het tracking nummer terugvinden die PostNL gebruikt (2 letters, 9 cijfers, 2 letters). Aangezien het "super economy" betreft, is het pakket dus zonder Track&Trace verstuurd. Ondanks dat het een barcode heeft kun je niet nagaan waar in het circus het zich bevindt...

EDIT: Let op, dit zijn tracking nummers die beginnen met LVS.... (super economy) of LP... (super economy special goods)

[Voor 13% gewijzigd door mr_seeker op 02-03-2020 11:20. Reden: regels tracking code toegevoegd]

• schumi2004

schumi2004

PSN = whocarez-

Iemand een succes methode om iemand live op de chat te krijgen bij AliExpress?
Het is vooral een principe kwestie dat ik de verkoper ff terug wil pakken op zijn eigen geintje.
De deadline nadert om pakket te versturen, vervolgens verstuurd hij het en krijg je een dag later een bullshit verhaal dat het terug gekomen is want security/moeilijk of ik ff mijn PayPal wil geven zodat ie kan terug storten. Blijft ie proberen nadat ik gezegd heb dat we dat niet gaan doen.
Dispute openen werkt niet en botje Eva helpt je ook niet verder. Al met al moet ik nu 65 dagen wachten alvorens ik officieel een dispute kan openen bij AliExpress, moet sneller kunnen lijkt me want indirect geeft verkoper gewoon aan dat ie loopt te fucken.

• larsbeumer.apd
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12-06 12:51
schumi2004 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:35:
Het is vooral een principe kwestie dat ik de verkoper ff terug wil pakken op zijn eigen geintje.
De deadline nadert om pakket te versturen, vervolgens verstuurd hij het en krijg je een dag later een bullshit verhaal dat het terug gekomen is want security/moeilijk of ik ff mijn PayPal wil geven zodat ie kan terug storten. Blijft ie proberen nadat ik gezegd heb dat we dat niet gaan doen.
Dispute openen werkt niet en botje Eva helpt je ook niet verder. Al met al moet ik nu 65 dagen wachten alvorens ik officieel een dispute kan openen bij AliExpress, moet sneller kunnen lijkt me want indirect geeft verkoper gewoon aan dat ie loopt te fucken.
Heb dit ook een keer eerder gehad, en toen maar besloten om te wachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joen
schumi2004 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:35:
Net even geprobeerd en ik denk dat je het op deze manier kan doen:
- Start een chat met de bot en kies wat onderwerpen die het dichtste bij je probleem komen.
- Wanneer de bot met een antwoord komt staan daar 2 duimpjes bij.
- Kies het "thumbs down" icoontje.
- Kies de optie dat het antwoord niet aan je verwachtingen voldoet. Ik heb helaas niet onthouden hoe het er vermeld staat, maar het was bij mij de bovenste optie. Het invulveldje is optioneel. Klik dan op Submit.
- Bij de snelkeuzes onderin verschijnt nu een optie "Chat with an agent now".

Toegeven... Zo te zien is het er wel ingewikkelder op geworden om iemand persoonlijk te spreken inderdaad.

• beekjo
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14:55
volgens postnl app moet ik 4 maart een brievenbuspakket ontvangen,maar ik heb tot nu toe niks ontvangen
waarom?

• shadow4thedark
  • Niet online
beekjo schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:04:
volgens postnl app moet ik 4 maart een brievenbuspakket ontvangen,maar ik heb tot nu toe niks ontvangen
waarom?
Het is wel gescand maar niet opgepikt door de postbode.

If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it.

• Wy17
  • Registratie: januari 2018
  • Niet online
Voor degenen die interesse hebben: 3 pakjes besteld tijdens de drukke periode maar toch nog redelijk snel ontvangen toen het eenmaal verzonden was.
Alle 3 waren op 4 februari besteld, 2 ervan zijn ongeveer zo groot als een smartphone en de 3e iets kleiner.
Dus als je een beetje geluk hebt kan bestellen nog wel, maar ik zou het houden bij winkels die 98%+ score hebben en eerst vragen of ze kunnen leveren.

Verzonden - aankomst (Ali Standard Shipping)
2020-02-13 22:16:12 - 2020-02-21 10:13:00

2020-02-12 17:35:42 - 2020-02-26 12:45:00

2020-02-23 02:22:15 - 2020-03-04 10:44:00

• Joen
@Wy17 Hier ongeveer de zelfde ervaringen. Dat wat verzonden wordt heeft redelijk normale doorlooptijden gezien vanaf het verzendmoment. Het verzenden door de verkoper zelf heeft nog wel eens wisselende doorlooptijden. 1 bestelling van de vele is na een maand nog nooit verzonden, heb ik geannuleerd en was direct goedgekeurd (waarschijnlijk door het systeem ipv de verkoper zelf).

• Drwho1
Twee van mijn laatste pakketjes met Ali Standard Shipping hebben een LBxxxxBE code gekregen en in de tracking zie ik 4PX verschijnen.
Ik heb vooral de indruk dat die op de 'last mile' tussen aankomst in BE en effectieve levering er wel relatief lang over doen.

• VulcanRaven
Pakketje hier op 15-1 besteld, 17-1 verzonden en sinds 21-02 op "accepted by last mile carrier". Kan helaas met het tracking nummer niks meer dan dit vinden over de zending. Begin langszaam te vermoeden dat het pakketje nooit meer zal aankomen.

• shadow4thedark
  • Niet online
28-02 Waller hoesje gekocht met aliexpress standard shipping 03-06 in Nederland

• mr_seeker
VulcanRaven schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:47:
Pakketje hier op 15-1 besteld, 17-1 verzonden en sinds 21-02 op "accepted by last mile carrier". Kan helaas met het tracking nummer niks meer dan dit vinden over de zending. Begin langszaam te vermoeden dat het pakketje nooit meer zal aankomen.
Ik heb er eentje van 6 januari op die status gehad... Kijk eens op 17track.net waar het pakket zich bevindt? Denk dat PostNL hem niet wil ophalen ;)

• VulcanRaven
mr_seeker schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:45:
[...]

Ik heb er eentje van 6 januari op die status gehad... Kijk eens op 17track.net waar het pakket zich bevindt? Denk dat PostNL hem niet wil ophalen ;)
Dat had ik al gedaan, maar op 17track zag ik niet meer informatie dan op de tracking van Ali zelf.

Maar, heel heel heel toevallig kreeg ik net een sms van het thuisfront dat het pakketje vandaag binnen is gekomen!

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 17:31

RobbyTown

Grootmeester

Sleutel poort opener 17 feb besteld, 27 feb land van bestemming (NL) melding, 3 maart in huis. Voorgaande bestellingen (voor het corona tijdperk) gingen ook in dit tempo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kcetin1994
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19:24
【1】Liege-Linehaul Arrival

2020-03-07 05:38:00

Nieuwe warehouse van Aliexpress ??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shadow4thedark
  • Niet online
Kcetin1994 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:20:

Nee dat is bij douane.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drwho1
Kcetin1994 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:20:

Vermoedelijk. Enige tijd terug heeft Alibaba toch aangekondigd te investeren in meerdere distributiecentra, waaronder Luik vanwege de verbinding met de luchthaven daar.

https://www.retaildetail....s-belgian-warehouse-liege

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Katmi
  • Laatst online: 11-06 20:54
Liege-Linehaul Arrival is volgens mij ( nog ) niet het Ali center in Luik, ik heb die status soms ook bij een paar verzendwijzen die niet op zaventem aankomen ( Yanwen Special Line-YW oa ) en ik geloof aliexpress standard shipping ook, al is dat soms wel en soms niet.

Er is daar gewoon een luchthaven in Liege met commerciele en cargo vluchten en een Liege X sorteercentrum van Bpost dus de Liege status zal wel op die locaties slaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Medione1210
Hoe snel krijgen jullie klein spul met gratis verzending binnen?

Ik zit met mijn laatste 9 bestellingen op 50 dagen en langer (verschillende artikelen en verkopers) Nog nooit eerder zo lang meegemaakt.

Gelukkig geen artikelen waar ik echt op zit te wachten, op een telefoonhoesje na.

Ik ben inmiddels grotendeels overgestapt op verkopers met EU warehouses en "third party'
' op Amazon(die vaak amper duurdere zijn.

• Katmi
Medione1210 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:57:
Hoe snel krijgen jullie klein spul met gratis verzending binnen?

Ik zit met mijn laatste 9 bestellingen op 50 dagen en langer (verschillende artikelen en verkopers) Nog nooit eerder zo lang meegemaakt.

Gelukkig geen artikelen waar ik echt op zit te wachten, op een telefoonhoesje na.

Ik ben inmiddels grotendeels overgestapt op verkopers met EU warehouses en "third party'
' op Amazon(die vaak amper duurdere zijn.
Ik heb ooit 1x gratis shipping genomen op een paar reserve screenprotectors die ik niet meteen op 3-4 weken nodig had, besteld op 15 Oktober, aangekomen in Belgie op 31 Oktober, 13 December in huis...
Ook geen enkele tracking update na aankomst in Belgie ( maar dat wist ik van cainaio economy )

Ook al had ik het niet snel nodig betaal ik nu toch altijd een beetje bij voor ali standard of yanwen special line-YW of eParcel of China registered air mail ook op klein spul, duurt het dan nog lang dan heb ik tenminste toch, redelijke on the dot, tracking info.

Ik had een anime phone hoesje van 1.89 gekocht dezelfde dag op 15 Oktober maar 2.89 bijbetaald voor Ali standaard en was op 5 Nov in huis, en in totaal <5 Euro voor een telefoonhoesje is nog cheap.

• Medione1210
Katmi schreef op maandag 9 maart 2020 @ 01:43:
[...]

Ik heb ooit 1x gratis shipping genomen op een paar reserve screenprotectors die ik niet meteen op 3-4 weken nodig had, besteld op 15 Oktober, aangekomen in Belgie op 31 Oktober, 13 December in huis...
Ook geen enkele tracking update na aankomst in Belgie ( maar dat wist ik van cainaio economy )

Ook al had ik het niet snel nodig betaal ik nu toch altijd een beetje bij voor ali standard of yanwen special line-YW of eParcel of China registered air mail ook op klein spul, duurt het dan nog lang dan heb ik tenminste toch, redelijke on the dot, tracking info.

Ik had een anime phone hoesje van 1.89 gekocht dezelfde dag op 15 Oktober maar 2.89 bijbetaald voor Ali standaard en was op 5 Nov in huis, en in totaal <5 Euro voor een telefoonhoesje is nog cheap.
Ik bestel al heel wat jaren bij Ali en kies altijd gratis verzenden bij kleine items. Tot half vorig jaar kwam alles in ongeveer 2 weken binnen. Er is zelfs een periode in 2018 geweest waarin het binnen een week in huis was.

Met kleine items bedoel ik items van 1-3 euro en daar ga ik liever niet 2 euro of meer verzendkosten voor betalen.
Veel van hetzelfde spul is tegenwoordig (soms nog goedkoper) bij de Action en de eerder door mij genoemde shops te koop, maar dat geldt niet voor drone en electronica onderdeeltjes e.d. die ik regelmatig koop.

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:11
Bij mij lijkt het erop dat er weer producten verstuurd worden vanuit China, aantal artikelen is onderweg en ook nog eens redelijk snel aangekomen in NL (3-6 dagen vanaf verstuurd). Het probleem lijkt nu bij postnl te liggen, meerdere artikelen al meer dan een week op status "zending wordt verwacht" in de postnl app. Zij zullen het wel mega druk hebben met die inhaalslag vanuit China.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Katmi
Medione1210 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:47:
[...]

Ik bestel al heel wat jaren bij Ali en kies altijd gratis verzenden bij kleine items. Tot half vorig jaar kwam alles in ongeveer 2 weken binnen. Er is zelfs een periode in 2018 geweest waarin het binnen een week in huis was.

Met kleine items bedoel ik items van 1-3 euro en daar ga ik liever niet 2 euro of meer verzendkosten voor betalen.
Veel van hetzelfde spul is tegenwoordig (soms nog goedkoper) bij de Action en de eerder door mij genoemde shops te koop, maar dat geldt niet voor drone en electronica onderdeeltjes e.d. die ik regelmatig koop.
Ik bestel nu ongeveer 1.5 jaar op Ali en mijn enige gratis shipping item was in Oktober 2019 dus kon enkel daar mijn ervaring op geven :P en dat was dus bijna 60 dagen waarvan het 6 weken in Belgie lag te ruiken bij Bpost in een vak want unregistered China mail heeft -500% prio voor Bpost.

Hoe het vroeger was weet ik niet, en voor de rest van mijn 1.5 jaar heb ik altijd 1 of andere vorm van registered shipping genomen, ook op prul van 1-5 Euro, dan is het met registered shipping nog maar 3-8 Euro uiteindelijk.
Ja, uiteindelijk is het dom om iets te kopen en dan shipping te betalen wat meer waard is dan het item zelf maar zo weet ik tenminste waar het is en dat het geen 8 weken duurt.

En voor dingen die eenmaal de 10 euro overschrijden is de gratis shipping optie vaak toch al tracked ( ali standaard of china registered air mail )

[Voor 7% gewijzigd door Katmi op 10-03-2020 04:12]

• mr_seeker
gielie schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:03:
Bij mij lijkt het erop dat er weer producten verstuurd worden vanuit China, aantal artikelen is onderweg en ook nog eens redelijk snel aangekomen in NL (3-6 dagen vanaf verstuurd). Het probleem lijkt nu bij postnl te liggen, meerdere artikelen al meer dan een week op status "zending wordt verwacht" in de postnl app. Zij zullen het wel mega druk hebben met die inhaalslag vanuit China.
Check eens bij 17track of de internationale versie van PostNL. Als daar "waiting for handover from freight transport to PostNL" mag je gerust wachten tot je een ons weegt... Dan ligt hij ergens in een achterkamertje te verstoffen ;)

• shadow4thedark
  • Niet online
shadow4thedark schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:20:
28-02 Waller hoesje gekocht met aliexpress standard shipping 03-06 in Nederland
Inmiddels vandaag bezorgd. Bij een anders bestelling die nog niet verzonden is zei een koper dat zijn postkantoor dicht is door die corona virus. Volgens hem kan ik gewoon annuleren als het te lang duurt. En volgens hem gaat het midden maart weer open.

[Voor 5% gewijzigd door shadow4thedark op 11-03-2020 18:22]

• Katmi
Vanochtend QCY QS2 wireless earbuds besteld en vanmiddag tracking nummer, geen idee of het echt is of om de processing time al te ontlopen maar we zullen het wel zien binnen een paar dagen op 17 track.

Wel AliExpress standaard gevraagd , wat ook zo onder carrier staat in mijn tracking maar wel een RB SG Singapore Post tracking nummer, geen idee of dat een shortcut is van de seller of omdat de Corona business nog bezig is :P

Nuja Ali standaard en Singapore post heeft zowat dezelfde levertijd in mijn ervaring dus dat is w/e

• Joen
Katmi schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:54:
Vanochtend QCY QS2 wireless earbuds besteld en vanmiddag tracking nummer, geen idee of het echt is of om de processing time al te ontlopen maar we zullen het wel zien binnen een paar dagen op 17 track.

Wel AliExpress standaard gevraagd , wat ook zo onder carrier staat in mijn tracking maar wel een RB SG Singapore Post tracking nummer, geen idee of dat een shortcut is van de seller of omdat de Corona business nog bezig is :P

Nuja Ali standaard en Singapore post heeft zowat dezelfde levertijd in mijn ervaring dus dat is w/e
In mijn ervaring kan AliExpress Standard Shipping 2 routes hebben: PostNL (meestal) of Singapore Post (soms). Beiden zijn vrij snel. En via Singapore Post word zelfs gevraagd om een handtekening voor ontvangst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Katmi
Joen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:27:
[...]

In mijn ervaring kan AliExpress Standard Shipping 2 routes hebben: PostNL (meestal) of Singapore Post (soms). Beiden zijn vrij snel. En via Singapore Post word zelfs gevraagd om een handtekening voor ontvangst.
handig, wist ik niet :) al weet ik niet of dat voor Belgie ook geld want normaal zijn al mijn Ali standaard tracking nummers in het LBxxxxxxxBE formaat.
Maar het klopt idd dat Ali standaard en Singapore Post zowat dezelfde estimated levertijd hebben, toch volgens de Ali verzendpagina wanneer je mag kiezen :P

Anyway Ali tracking pagina zegt estimated tussen 27 Maart en 8 April dus we zien het wel, de fitness is nu toch dicht tot 3 April in Belgie wegens Corona dus heb niet meteen true wireless earbuds nodig tot dan :+

• Fettel
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:04
Katmi schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:12:
Liege-Linehaul Arrival is volgens mij ( nog ) niet het Ali center in Luik, ik heb die status soms ook bij een paar verzendwijzen die niet op zaventem aankomen ( Yanwen Special Line-YW oa ) en ik geloof aliexpress standard shipping ook, al is dat soms wel en soms niet.

Er is daar gewoon een luchthaven in Liege met commerciele en cargo vluchten en een Liege X sorteercentrum van Bpost dus de Liege status zal wel op die locaties slaan.
Het distributiecentrum van Cainiao moet nog worden gebouwd in Grâce-Hollogne (waar Liège Airport ligt). Bedoeling is dat het in de eerste jaarhelft van 2021 operationeel zou moeten zijn.

Momenteel komen er wekelijks 3-4 cargovluchten en 3 treinen uit China aan in Luik. Dat zorgt nu al voor miljoenen pakjes die langs de douane moeten passeren. Het Alibaba effect op de luchthaven:
On a rarement vu ça ! Un phénomène multiplié quasi par 1.000 en moins de deux ans. C’est pourtant ce qui est en train de se dérouler à Liege Airport. De 2017 à 2019, le nombre de colis issu du commerce électronique est passé de 384.000 à 362 millions. Sans nul doute grâce à ce que d’aucuns appellent l’effet Alibaba.
https://www.sudinfo.be/id...ltiplie-par-1000-en-moins

Van 384.000 naar 362 miljoen ecommerce pakjes op twee jaar tijd.

Yaha!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Donderdag besteld op aliexpress, zaterdag een sms van DHLexpress om de inklaringskosten te betalen en vanmiddag thuis bezorgd, kwam wel uit ene HK depot achteraf. Moet het apparaat morgen even testen maar gezien de omstandigheden ging het wel snel (de NL winkel waar ik het eerst bestelde kon niet lelveren vanwege de omstandigheden dus ik dacht, als zij het uit China halen kan ik dat zelf ook, en dat lukte dus).

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 16:08
Blitzwolf kabels besteld op de 9e via AliExpress, vandaag bezorgd. Snelheid zit er weer lekker in.

[Voor 8% gewijzigd door RayenM op 17-03-2020 20:36]

• Katmi
Mijn pakje van vorige donderdag is ook beginnen te rollen.
Sochtends besteld toen, tegen de middag toen al tracking nummer en nu paar uur geleden accepted by carrier en opgemeten in een HK center.

Of de snelheid er weer lekker in zit weet ik nog niet helemaal, lees toch her en der dat het soms nog even duurt tussen dat je bericht krijgt van Ali dat de seller je order heeft geshipped en het punt dat het effectief shipped is.
Bij mij nu ook 6 dagen, denk niet dat de ophaling op zich daar al overal terug op 100% is maar wel beter dan 17 dagen geleden.

• mr_seeker
Katmi schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 04:07:
Of de snelheid er weer lekker in zit weet ik nog niet helemaal, lees toch her en der dat het soms nog even duurt tussen dat je bericht krijgt van Ali dat de seller je order heeft geshipped en het punt dat het effectief shipped is.
Bij mij nu ook 6 dagen, denk niet dat de ophaling op zich daar al overal terug op 100% is maar wel beter dan 17 dagen geleden.
Op sommige lokaties in China worden pakketjes nog steeds opgehaald door de lokale veiligheidsdiensten (en dat zorgt voor wat vertraging), maar de fabrieken zijn in ieder geval open. Ik krijg nu ook opeens pakketten binnen van 5 maanden geleden...

• Anoniem: 524929
  • Registratie: juni 2013
  • Niet online
Vandaag op heel veel producten op AliExpress:

Ook veel page not found meldingen. Misschien een bug, misschien ook niet.
Update: Het lijkt allemaal weer in orde.

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 524929 op 19-03-2020 10:44]

• Joen
@Tombastic 9 van de 10 keer is het een gevolg van een trage desktop website inderdaad. Speelt voor mij al sinds plm. begin dit jaar. Ook heel veel pagina's die gewoonweg niet willen laden, of productpagina's die de productinformatie niet willen laden. De Android app bleef (en blijft) het al die tijd wèl prima doen.

• PerlinNoise
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
Joen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:41:
@Tombastic 9 van de 10 keer is het een gevolg van een trage desktop website inderdaad. Speelt voor mij al sinds plm. begin dit jaar. Ook heel veel pagina's die gewoonweg niet willen laden, of productpagina's die de productinformatie niet willen laden. De Android app bleef (en blijft) het al die tijd wèl prima doen.
Dat heb ik al een tijdje het idee. Veel capatcha e.d. , in mijn ogen om vooral het gebruik van de app te stimuleren en via die weg meer data over je te vergaren. Kijk maar naar wat voor permissies die app allemaal wilt (Android).

• Anoniem: 524929
  • Registratie: juni 2013
  • Niet online
Joen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:41:
Was voor mij de eerste keer. Het werkte wel via de AliExpress App inderdaad. Vreemd.

• Katmi
Vorige week earbuds besteld ( die ondertussen op departing country of origin staan dus dat gaat goed )
Nu vandaag een paar pakjes vape cotton besteld bij 1 seller en een vape toolkit bij een andere , staan beide op processing en bij reminder staat :

'' Dear customer, the logistics is gradually recovering and we are working around the clock to make sure you will receive your order as soon as possible. If you do not want to wait, you will need to wait 72 hours for seller approval. ''

Geen idee of dat een random update is van de china situation of wat, anyway 1 zou binnen 9 dagen moeten shippen ( hoewel de sale pagina 7 days zei ) en de andere binnen 5 dagen dus we zien het wel.

• geldermalsen
  • Laatst online: 13-06 23:47
3 pakketten besteld bij gearbest 1 is al binnen twee staan al een maand op packed.

Kan ik ze cancelen, ik merk namelijk dat ali veel sneller is.

Edit, een andere bestelling die ik via ali heb besteld heeft de volgende status

Aangekomen in het land van bestemming; in afwachting van douane-inklaring

Helaas ben ik dom geweest en koste het pakketje 22,85. Korte vraag ben ik nu de sjaak en moet ik inklaringskosten betalen? :'(

[Voor 49% gewijzigd door geldermalsen op 21-03-2020 00:20]

• PerlinNoise
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
geldermalsen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:29:

Aangekomen in het land van bestemming; in afwachting van douane-inklaring

Helaas ben ik dom geweest en koste het pakketje 22,85. Korte vraag ben ik nu de sjaak en moet ik inklaringskosten betalen? :'(
Dat staat er standaard. Meestal zetten ze een lagere waarde op het pakket. Gewoon afwachten.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:15

JB

Cédric roelt!

Heb nu ook voor het eerst een afhaal bericht van PostNL in de brievenbus over pakketje uit China. Als er inklaringskosten mee gemoeid zijn, staat dat dan ook op het bericht? Heb nog nooit een pakketje moeten ophalen zonder poging tot levering thuis.

Nu staat er alleen op; breng dit afhaal bericht en een geldige legitimatie mee

[Voor 12% gewijzigd door JB op 21-03-2020 13:37]

Mijn boefje is liev!

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:03
Katmi schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:47:
Vorige week earbuds besteld ( die ondertussen op departing country of origin staan dus dat gaat goed )
Nu vandaag een paar pakjes vape cotton besteld bij 1 seller en een vape toolkit bij een andere , staan beide op processing en bij reminder staat :

'' Dear customer, the logistics is gradually recovering and we are working around the clock to make sure you will receive your order as soon as possible. If you do not want to wait, you will need to wait 72 hours for seller approval. ''

Geen idee of dat een random update is van de china situation of wat, anyway 1 zou binnen 9 dagen moeten shippen ( hoewel de sale pagina 7 days zei ) en de andere binnen 5 dagen dus we zien het wel.
Ze dekken zich gewoon alvast in voor als het eventueel langer gaat duren. Ik heb eergister ook 2 bestellingen gedaan en kreeg die melding ook. Beide hebben al een trackingnummer en eentje is daadwerkelijk onderweg.

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:25
JB schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:34:
Heb nu ook voor het eerst een afhaal bericht van PostNL in de brievenbus over pakketje uit China. Als er inklaringskosten mee gemoeid zijn, staat dat dan ook op het bericht? Heb nog nooit een pakketje moeten ophalen zonder poging tot levering thuis.

Als je moet betalen staat het erop.

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-03 21:57
JB schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:34:

Dan hebben ze in China het pakket waarschijnlijk als "brievenbuspost" aangemeld i.p.v. "pakketpost" (scheelt ze ook geld). Echter als het niet in de brievenbus gaat passen wordt dit bij het sorteren in het sorteercentrum als uit de standaard roulatie gehaald en krijg je dus zo'n afhaalbericht.(is dus rechtstreeks van sorteercentrum naar afhaalpunt gegaan) Alleen als er kosten op staat moet je betalen en anders niet

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:15

JB

Cédric roelt!

Was inderdaad gewoon ophalen zonder extra kosten *O*

Mijn boefje is liev!

• geldermalsen
  • Laatst online: 13-06 23:47
Wat is ongeveer de levertijd bij een bestelling op ali met als warehouse Czech Republic?

• dvd200
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 22-04 21:17
ik heb sinds 10/03/2020 geen update meer gekregen over een bestelling bij alx.laatste info volgens de tracking 2020-03-10 ( Vertrokken vanuit het land van herkomst ).kan ik vanaf hier het pakje niet meer volgen of blijft het ergens achterwege...
als ik bij parcelsapp.com kijk zie ik Volgende volgnummers beginnend met UA.......SB?

• mr_seeker
17track.net kan veel pakketten vinden. Eindigend op SB is Solomon Post, wat me heel hard verbaast...

Een internationaal post pakket heeft standaard XX1234567890NL (waarbij NL in dit geval de landcode is), alles wat hier niet aan voldoet is een pakket van een afwijkende afzender.

• thechib12
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13-06 10:59

thechib12

aka ChiB

Een verkoper op Ali is wel lekker bezig. Iets besteld wat ik redelijk snel wilde hebben tegen de quarantaine-verveling. Het was een product van ronde de 40eu, en de DHL verzending was gratis dus ik verwachtte wel dat hij redelijk snel in huis was.

Heeft de verkoper hem alsnog met de china post verstuurd en hij zit al 2 weken vast op "Arrived at sorting center
Zhengzhou, Henan"

Zal nog wel een paar weken duren dan..

• Katmi
Ik heb gehoord dat China Post pakjes enkel meegaan met commerciële vluchten en niet met cargo vluchten en afhankelijk van welke shipping method het is sta je lager op de prio lijst.

EMS heeft top prio, dan E-Packet en dan China Post registered airmail en tenslotte China post small parcel plus.
Aangezien er momenteel bijna geen commerciële vluchten zijn uit China en vanaf Zondag wilt China er nog maar 1 per week en aan 70% capaciteit wegens dit Corona gedoe dus denk dat er zure tijden aanbreken voor mensen die een e-packet of China post registered airmail verwachten.

Heb zelf een RDA, wat coils en een vape toolkitje onderweg via China post registered airmail in 3 verschillende pakjes en volgens mijn Ali tracking is het verwacht tussen 11 en 23 April maar dat zal toch nog wachten zijn.

Geen idee of Ali standard shipping eigen cargo vluchten heeft, daarvan heb ik er 1 dat sinds gisteren op accepted by airline staat.
Verder heb ik nog 1 van Singapore Post dat al sinds 18 Maart op departed country of origin staat.

Bij 1 van de pakjes ben ik zelfs nog op shipping aan het wachten... order pagina zei ships out within 7 days maar na betalen zag ik dat de seller 11 dagen heeft voor ik een auto refund krijg, daar zijn nu nog op de kop 4 dagen van over dus benieuwd of die in actie schiet.

[Voor 12% gewijzigd door Katmi op 26-03-2020 16:29]

• KNed
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:42
Deze week twee pakketjes binnengekregen twee weken na besteldatum, nog nooit zo snel meegemaakt!

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-03 21:57
Heb deze week 3 verschillende nieuwe orders binnengekregen, geplaatst met Ali standard express en allemaal in ca 10 dagen binnen gehad, terwijl ik nog oude orders heb staan uit eind februari die nog niet geleverd zijn.

Nieuwe orders gaan kennelijk rap door het proces heen (inclusief douane)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Katmi
Ali standaard lijkt momenteel het snelste te gaan en zo goed als 100% normaal te werken.
Het Ali standaard pakje wat ik had besteld op 23 maart was ook al shipped op 24 maart en dan op 1 dag tijd door het sorteerproces in China en accepted by airline, had op 24u tijd 4 tracking updates.

• Katmi
Weet er iemand hoe Singapore Post eigenlijk werkt ?

Want mijn pakje van Singapore Post staat nu al sinds 18 maart op departed country of origin maar betekend dat dan dat het van China naar Singapore is vertrokken of al van Singapore naar Belgie ?
Want aangezien het via Singapore Post is neem ik aan dat het niet van China op Belgie vliegt.

Want 17track zegt nog steeds niet dat de destination country Belgium is ( unknown ) en de Bpost app zegt gewoon Zending is onderweg van 18/3 om middernacht.
En 17 track zegt ook enkel ''2020-03-18 15:21Information Received – Item En Route to Postal Facility'' en dat is de 1ste en enige tracking input.

Via 24 track is de laatste status : 18.03.2020 23:30:59 Hand over to airline Hong Kong en daarachter staat 4PX Express

[Voor 8% gewijzigd door Katmi op 27-03-2020 21:04]

• pandit
[b]thechib12 in "China-shopping levertijdentopic"
Heeft de verkoper hem alsnog met de china post verstuurd en hij zit al 2 weken vast op "Arrived at sorting center
Zhengzhou, Henan"

Zal nog wel een paar weken duren dan..
Ik had begin februari een hele berg bestellingen, die met post.nl allemaal binnen 2 weken binnen, maar inderdaad, China post.. wat een drama na 1,5 maand nog niets ontvangen... "Gelukkig" buitensport artikelen en dat zit er voorlopig gezien de omstandigheden toch niet in .

• dvd200
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 22-04 21:17
waarom kan een tracking nummer van ali naar belgie niet altijd eindigen met BE achter?er is een bestelling bij ali wat op BE eindig,kan ik leuk met de app van bpost volgen tot aan de deur.de overige bestellingen moet ik volgen via trackchecker.

• Joen
dvd200 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 00:35:
waarom kan een tracking nummer van ali naar belgie niet altijd eindigen met BE achter?er is een bestelling bij ali wat op BE eindig,kan ik leuk met de app van bpost volgen tot aan de deur.de overige bestellingen moet ik volgen via trackchecker.
Omdat het dan niet via de zelfde pakketvervoerder gaat? Voor Nederland heb je bijvoorbeeld PostNL voor ...NL en ...SG voor SIngapore Post. Of LP... of S0..... voor Yanwen. De trackingcode zegt niet zoveel over het land van bestemming, maar meer over de vervoerder van het pakket.

• Katmi
Hier 5 pakjes onderweg, 1 daarvan heeft de seller weer een ''sneaky'' gepulled want hij adverteerd met ali standard shipping als free optie maar het is een RB SG Singapore Post nummer.
Op zich weinig problemen mee maar het is toch altijd niet wat je vraagt of aangeboden krijgt en het voelt een beetje misleidend, dat pakje staat ook al sinds 18-3 op 2020-03-18 23:30HK / Hand over to airline.

En die status heb ik nog via de 4PX site of de Ali app moeten opzoeken want 17 track zegt enkel 2020-03-18 15:21 Information Received – Item En Route to Postal Facility. voor dit pakje.

Verder heb ik een 2de pakje wat ik 10 dagen geleden heb besteld op Ali en de seller had 11 dagen de tijd om te shippen en doet dat tijdens de laatste 30 minuten... ook een beetje '' had het ook maar gelaten dan '' gevoel en op die 10 dagen tijd heeft die seller zijn gratis optie van china registered airmail naar Singapore Post ook gezet dus die heeft ook met Singapore Post verstuurd.

Mijn andere 2 zijn china post registered airmail en 1 standard Ali shipping, die 2 van china post liggen bij Shenzhen International Exchange Station en dat van Ali standard zou al sinds 25-3 op accepted by airline staan volgens de ali tracking, op 17track werken die LB BE tracking nummers nooit dus die weet het niet.

Hoe het precies zit met pakjes uit China kan niemand me zeggen, op een China Post forum zegt iemand dat China Post nu helemaal dood ligt omdat er geen commerciele vluchten zijn en die pakjes gaan daarmee mee en dat men moet wachten tot na de corona crisis, maar tegen dan mogen ze die coils en RDA ook houden :P

Singapore Post ook geen clue van hoe die het doen momenteel maar het staat nu seffens al 13 dagen op hand over to airline dus mijn gok is dat ze momenteel niet veel beter doen.
Dus in feite is AliExpress wel in business maar als klant moet je denk ik niet veel verwachten de komende 6-8 weken.

Dat ik maar niet voor 5 pakjes buyer protection extension moet aanvragen of disputes want dat is soms ook niet zo een zorgeloze ervaring met die translate :P '' please wait some mole time dear, it is still undelway to youl countly ''

Of van die sellers wat dan op 10 dagen remaining zelf de buyer protection verlengen zonder dat je vraagt.
Pagina: 1 ... 24 ... 53 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True