Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste
Acties:

• Fettel
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 28-03 03:11
Joen schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:58:
1) Ik heb nog nooit meegemaakt dat AliExpress pakketjes per trein gaan.
Cainiao is bezig met het uitbouwen van haar logistieke hub in Luik. Naast een luchtbrug, zal de train daarin ook een belangrijke rol vervullen. Momenteel rijden er al drie treinen per week tussen Luik en China (Zhengzhou en Yiwu) goed voor zo'n 200.000 pakjes per keer.

Yaha!

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:09
Fettel schreef op zondag 12 januari 2020 @ 06:56:
[...]

Cainiao is bezig met het uitbouwen van haar logistieke hub in Luik. Naast een luchtbrug, zal de train daarin ook een belangrijke rol vervullen. Momenteel rijden er al drie treinen per week tussen Luik en China (Zhengzhou en Yiwu) goed voor zo'n 200.000 pakjes per keer.
Maar dan zo noordelijk via Polen? Lijkt mij dat er toch veel logischere zuidelijkere routes voor zullen zijn.

• jomas
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12:29
Afgelopen vrijdag nog een pakketje ontvangen dat op 11 nov 2019 besteld was. 2 dagen voor het aflopen van de buyers protection.

• Fettel
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 28-03 03:11
Joen schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:11:
Maar dan zo noordelijk via Polen? Lijkt mij dat er toch veel logischere zuidelijkere routes voor zullen zijn.
Dat is de enige rechtstreekse landverbinding met China (via Kazachstan -> Rusland -> Wit Rusland -> Polen).

De zuidelijkere route via Turkije verloopt deels over het water (Kaspische zee).

Yaha!

• mr_seeker
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 07-04 08:36
Of je nu een pakket thuis laat bezorgen of bij een "Postbus", dat maakt PostNL klaarblijkelijk niets uit, ik wacht nu momenteel op 5(!) pakketten die ergens in de pipeline bij PostNL zitten. Heb een spreadsheet moeten maken om te zien welke pakketten er nu allemaal vastlopers zijn en welke niet. Meerdere disputes nu al moeten draaien vanwege "non-delivery". De PostNL app werkt niet, voor de internationale zendingen van Aliexpress kun je beter gebruik maken van de officiele postnl.post (.POST kun je alleen krijgen als je lid bent van de Universal Postal Union) of bij 17track.net.

Ook al heb je een "Track & Trace", sommige pakketten zijn gewoon ontraceerbaar maar kunnen wel opgezocht worden via 17track. Zo heb ik dus een pakket waarbij ze bij de balie van zeiden "kennen we niet, hebben we niet, bel PostNL" en bij PostNL zeggen ze simpelweg "kennen we niet, bel met de afzender". Terwijl ze wel naar de afzender (USPS) hebben gemeld dat ik het pakket bij de balie kan komen ophalen...

Een andere leuke is: 3x een delivery failure op een postbus, om vervolgens het pakket af te leveren aan de balie. Wie o wie kan mij uitleggen hoe PostNL een delivery failure kan krijgen op een postbus? Voor een huisadres kan ik wel begrijpen (je bent niet thuis, dus delivery failure) maar een delivery failure op een postbus?

En daar betaal ik dus een "premium" service voor, omdat ik geen zin heb om de hele buurt af te gaan op zoek naar mijn pakketten...

• IThom
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 13:49
Dacuuu schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:29:
Iemand een idee? 25 november een ali pakketje besteld, via AliExpress Standard Shipping.
Pakketje is nog steeds niet gearriveerd, en PostNL kan me ook niet helpen, er zit geen pakketje in hun systeem met het LXxxxxxxxxxNL nummer in hun systeem.
Op deze site wel, maar dit is geen officiële site volgens postnl. https://postnl.post/tracktrace
Het is wel een website van PostNL. Bij levering via Aliexpress standard shipping worden grote batches pakketjes met bestemming NL vanuit heel China over een langere periode verzameld in een van de grote steden, gemiddeld ongeveer 3 á 4 weken. Bij dat verzamelpunt worden ze ingescand voor de PostNL overdracht, en kan het pakketje daar nog gerust 3 weken liggen, dan gaat dat allemaal naar Nederland, en dan worden ze ingescand op PostNL sorteercentra (nadat ze bij de douane zijn geweest). Momenteel is je pakketje dus ergens op het verzamelpunt, of onderweg richting het PostNL sorteercentrum, of bij een van de stappen daar tussenin.

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:36
Nou mn 2e setje Redmi Airdots is ook binnen tich..

*knip* V&A is niet de bedoeling op het forum.

[Voor 35% gewijzigd door Yorinn op 13-01-2020 17:50]

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:37
IThom schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:39:
[...]

Het is wel een website van PostNL. Bij levering via Aliexpress standard shipping worden grote batches pakketjes met bestemming NL vanuit heel China over een langere periode verzameld in een van de grote steden, gemiddeld ongeveer 3 á 4 weken. Bij dat verzamelpunt worden ze ingescand voor de PostNL overdracht, en kan het pakketje daar nog gerust 3 weken liggen, dan gaat dat allemaal naar Nederland, en dan worden ze ingescand op PostNL sorteercentra (nadat ze bij de douane zijn geweest). Momenteel is je pakketje dus ergens op het verzamelpunt, of onderweg richting het PostNL sorteercentrum, of bij een van de stappen daar tussenin.
Ik heb geen inzicht in het logistieke proces van Aliexpress standard shipping maar al mijn pakketjes met Aliexpress standard shipping komen bij mij in een week of 2 aan.

Dat ze batches verzamelen en een vliegtuig vol willen laden lijkt me logisch maar ze gaan geen 3 a 4 weken pakketjes verzamelen.

Anders kunnen Aliexpress standard shipping pakketjes nooit in een week of 2 in mijn brievenbus liggen. 3 a 4 dagen lijkt mij iets logischer ....

Zelfs tijdens de black friday en kerstperiode heb ik alles (stuk of 10 pakketjes met Ali standard shipping) binnen 18 dagen binnen gekregen. Dat is vanaf het moment dat ze gemarkeerd werden als verzonden.

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09-04 21:13
Ik ben helaas een beetje klaar met China shoppen. Van de laatste 7-8 pakketjes, zijn er 2 aangekomen. Kom regelmatig op het PostNL punt, dus daar zijn ze ook niet afgegeven. En de pakketjes die wel aankwamen, hebben er ruim 2 maanden over gedaan. Ben nu op het punt dat ik eigenlijk geen zin meer in heb.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

• Lisadr
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:13
NoFearCreations schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:15:
Ik ben helaas een beetje klaar met China shoppen. Van de laatste 7-8 pakketjes, zijn er 2 aangekomen. Kom regelmatig op het PostNL punt, dus daar zijn ze ook niet afgegeven. En de pakketjes die wel aankwamen, hebben er ruim 2 maanden over gedaan. Ben nu op het punt dat ik eigenlijk geen zin meer in heb.
Heb hier ook al ruim 3 maanden last van. 13 dingen besteld, 4 zijn aangekomen, Rest zit sinds eind november vast bij Shipment arrived at country of origin post office of Accepted by Last Mile Carrierf.

Zit vast bij PostNL. Vermoed zelf dat ze een zooitje van maken. Probleem is dat Aliexpress niet bereid is terug te betalen omdat ze aangeven dat het aangekomen is in Nederland.

Klantenservice van PostNL is niet bereid te helpen zonder een NL trackingcode, die ik niet heb. |:( |:( |:(

GoT, You have to love it!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:03
Soms komen hier dingen heel toevallig gelijktijdig binnen terwijl het op verschillende dagen verschillende besteld is. Ik heb ook al langer de indruk dat verzending naar NL niet langer duurt dan voorheen, maar het proces daarna aan dichtslibben is.

Ik wacht dus ook 2 maanden + gemiddeld tegenwoordig, wel komt het meeste/alles dan aan.

• Lisadr
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:13
Vraag mij af of PostNL het niet aankan of bewust pakketten uit China een zeer lage prioriteit geeft omdat het financieel niet aantrekkelijk is voor hun.

GoT, You have to love it!

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 01:28
Lisadr schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:44:
Vraag mij af of PostNL het niet aankan of bewust pakketten uit China een zeer lage prioriteit geeft omdat het financieel niet aantrekkelijk is voor hun.
Ga maar uit van het tweede, bpost is die pakjes ook kotsbeu en hoor steeds vaker berichten van postbodes zelf dat ze die gewoon een week ofzo in hun vak laten liggen en dan “wel eens meenemen op ronde”, vooral met untracked spul via bv cainaio of china unregistered airmail.

Hier tegen beter weten in toch weer iets besteld op 14 Jan hoewel ik zei dat ik niets meer zou bestellen tot Maart-April maar de vriendin zei opeens tegen mij “ kom we gaan je een Nintendo Switch kopen” op Maandag :P
Dus meteen op Skull&Co een grip case besteld maar helaas shippen die vanuit China via China Post ePacket.

Zou blijkbaar wel sneller zijn dan registered air mail maar dat zullen we wel zien, op 14/1 tracking gehad “logistics order created” en vandaag “ Guangzhou City, leaving the International Express Flower Land Bay, the next stop , Guangzhou International “
Zover zo goed op 2 dagen tijd, tracking nummer ook al herkend bij Bpost zelf dus afwachten maar hopelijk binnen de 2 weken binnen.

• Artwido
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:57
Ik snap dat post.nl minder blij is met de AliExpress pakketjes en zeker wanneer je weet dat ruim de helft van de bus van de koeriers vol zit met alleen maar AliExpress paketten.
Maar van mij hoeven ze deze pakketten ook niet aan huis te bezorgen. Bij hetdichtstbijzijnde afhaalservice-adres vind ik ook prima.
En dat gebeurt al regelmatig.

• unlucky
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 03-02 22:40
Ik heb op 30 december 2019 een aantal pakketjes besteld bij AliExpress, een paar gingen via AliExpress Standard Shipping en een paar gingen via Cainiao.

Een pakketje via AE Standard ging via PostNL en is op 16 januari binnengekomen.
Een een pakketje via dezelfde weg schijnt nu in het sorteer centrum te liggen bij PostNL en men verwacht morgen een levering.

Maar de drie pakketjes die via Cainiao zijn gegaan hebben hun laatste update gehad op 10 januari 2020, namelijk "-Yiwu-Hand over to airline".

Heeft iemand hier ervaring met Cainiao? Worden deze pakketjes doorgaans thuis afgeleverd of komen ze bij verzamelpunten en als, krijgt men hier bericht van of moet men op goed geluk langs gaan bij alle verzamelpunten in de buurt in de hoop dat ze iets hebben? 8)7

Wat is trouwens het beste als een pakketje er te lang over doet; buyer protection verlengen, of de order laten verlopen en dan een dispute openen?

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13:54

schumi2004

PSN = whocarez-

unlucky schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:30:
Ik heb op 30 december 2019 een aantal pakketjes besteld bij AliExpress, een paar gingen via AliExpress Standard Shipping en een paar gingen via Cainiao.

Een pakketje via AE Standard ging via PostNL en is op 16 januari binnengekomen.
Een een pakketje via dezelfde weg schijnt nu in het sorteer centrum te liggen bij PostNL en men verwacht morgen een levering.

Maar de drie pakketjes die via Cainiao zijn gegaan hebben hun laatste update gehad op 10 januari 2020, namelijk "-Yiwu-Hand over to airline".

Heeft iemand hier ervaring met Cainiao? Worden deze pakketjes doorgaans thuis afgeleverd of komen ze bij verzamelpunten en als, krijgt men hier bericht van of moet men op goed geluk langs gaan bij alle verzamelpunten in de buurt in de hoop dat ze iets hebben? 8)7

Wat is trouwens het beste als een pakketje er te lang over doet; buyer protection verlengen, of de order laten verlopen en dan een dispute openen?
Ik wacht zelf al sinds 20-11 op een pakje wat in sorteer centrum lig en die gaat echt niet meer aankomen.
Het ligt een beetje aan wat voor pakketje het is, als jij het de moeite vind om buyer protection te verlengen dan moet je dat doen maar ik liet hem verlopen en opende een dispute ;)

• Katmi
Cainiao komt gewoon thuis aan maar het is een 40 tot 60 dagen optie en eenmaal in land van bestemming kan je niet verder tracken dan dat het is aangekomen in land van bestemming.

Deze pakjes hebben voor bpost en postnl een heel lage prio ver achter registered air mail pakjes en ePacket.
Als voorbeeld : mijn vorig Cainiao pakje was geland in Belgie op Halloween dag en toen weken niets tot de postbode er op 14 Jan mee aan de deur stond, in die tussentijd ook geen tracking over douane of onderweg met postbode want Cainiao is een barebones tot geen tracking optie.

Als je hebt besteld op 30 Dec via Cainiao kan je goed nog wachten tot eind Feb als je pech hebt, meeste sellers via deze optie verlengen dan ook de 60 day buyer protect als je nog ongeveer 15 dagen over hebt.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:44
Joen schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:27:
[...]

Het is wel degelijk een site van hun zelf gezien de WHOIS gegevens van postnl.post:

[...]

Het is alleen niet voor voor binnenlandse pakketten en ik denk daarom dat de klantenservice / webcare het niet als officiële website ziet.

[...]

Ik gok er op dat je pakketje ergens verloren is geraakt, want normaliter is de overdracht naar PostNL binnen een week wel voltooid.
Heb nog een keer gechat met de postnl... zie dit. :+
Pakketje is trouwens nog steeds in limboland..

https://i.imgur.com/3H9QeND.png

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Joen
Dacuuu schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:03:
[...]

Heb nog een keer gechat met de postnl... zie dit. :+
Pakketje is trouwens nog steeds in limboland..

[Afbeelding]
Die zit er bij mij vrijwel nooit naast. Hij laat alleen wel slechts het buitenlandse gedeelte van het verzendproces zien. Het is een perfecte aanvulling op de binnenlandse tracking en de Cainiao / AliExpress tracking. :)

• Drwho1
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:14
NoFearCreations schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:15:
Kies je dan voor free shipping of betaal je voor verzending? Ik betaal al een tijdje gewoon bij voor verzending (Ali standard of iets anders mét tracking) en dan is de doorlooptijd 2-4 weken. Ook al kost verzending me soms bijna evenveel als het artikel. Onlangs toch nog eens free shipping gekozen op een prul en ja hoor, ik heb momenteel een dispuut lopen owv niet ontvangen. Al 2 maand onderweg. Waarschijnlijk valt het ooit op een dag nog wel eens in de bus, maar ik reken er niet op.

Free shipping is ondertussen echt kansloos als het uit China moet komen.

• oohlaf
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 02-04 22:35
Ik heb iets besteld op 29 nov op Ali en op 17 dec is het aangekomen in NL.
Sinds 17 dec staat het pakket op "Het douane-inklaringsproces is gestart", maar geen enkele update daarna. Ik dacht eerst het zal wel de gebruikelijke decemberdrukte zijn.

Gisteren via PostNL op Twitter gevraagd wat de status is en ze zeggen dat het adres onleesbaar is en dat de sorteermachine er daardoor niet mee kan. Het pakket zal binnenkort worden teruggestuurd. De Ali shop houdt nog vol dat het pakket onderweg is, aangezien zij nog geen notificatie hebben dat het terug komt.

Ik zou verwachten dat PostNL een optie heeft om de bestemming van een pakket te forceren. Maar dat zal wel wishful thinking zijn....

• Katmi
Mijn China Post EMS ePacket pakje staat op :
2020-01-18 02:16 Guangzhou, delivered to air transport

Zou dat daar nog weg raken voor Chinese New Year?
Volgens iemand op China post forum zou EMS stoppen vanaf 22 Jan.

• Joen
oohlaf schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:37:
(...)

Ik zou verwachten dat PostNL een optie heeft om de bestemming van een pakket te forceren. Maar dat zal wel wishful thinking zijn....
Hebben ze ook: met een Herstelsticker. Ik tref ze de laatste tijd zo nu en dan aan wanneer mijn pakketjes vanuit een specefiek warehouse komt die mijn postcode steevast totaal buiten de rest van het adres vermeld.

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Ja of is het gewoon een vaag excuus zoals bij mij het geval was (zie eerdere berichten in dit topic). Op mijn pakket zat namelijk geen herstelsticker en alles was ook gewoon leesbaar.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, RTX 2070 Super, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• LocK_Out
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 04-04 13:45
(jarig!)
unlucky schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:30:

Ik let altijd speciaal op Ali standaard verzending of betaal hiervoor bij.
Ik heb het nu aan de stok met een verkoper die kopers lokt met gratis Ali standaard verzending. Om het vervolgens gewoon via Cainiao te verzenden. In de FAQ van Ali staat dat verkopers dit niet zonder overleg danwel zelf mogen wijzigen.

Ik heb al aangegeven dat ik een geschil open zodra het binnenkomt. Ik bestel speciaal en enkel met Ali standaard verzending, omdat ik geen zin heb om maanden op bestellingen te wachten.

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
Kreeg vorige week woensdag de melding in de app dat er post was, stond een foto van een Ali pakketje! Bij thuiskomst was er niks bezorgd, terwijl dit door de brievenbus moet passen...

Via twitter contact gehad met PostNL, moest 5 werkdagen geduld hebben.... pffffffff

• Joen
pilskes schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:10:
Kreeg vorige week woensdag de melding in de app dat er post was, stond een foto van een Ali pakketje! Bij thuiskomst was er niks bezorgd, terwijl dit door de brievenbus moet passen...

Via twitter contact gehad met PostNL, moest 5 werkdagen geduld hebben.... pffffffff
Vorige week nog een pakketje gehad die al afgelopen dinsdag rond 00:10 uur bij Mijn Post stond en pas donderdagmiddag werd bezorgd waar dit normaal gesproken nog diezelfde dinsdag zou zijn geweest. Bij jou al wat langer dus, maar als ik in jouw schoenen zou staan zou ik toch inderdaad nog even afwachten.

• schumi2004

schumi2004

PSN = whocarez-

Ook al een paar keer gehad en in de app staat ook een mededeling waarom je post niet bezorgd wordt op de dag van aankondiging en de eventuele reden.

Eerste wat in mijn opkomt is waarom heb je dan uberhaupt die functie?

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
pilskes schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:10:
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik denk dat die meldingen en eventuele foto's van de pakketjes al in het sorteercentrum gemaakt worden tijdens het scannen. Vervolgens gaan al die brievenbus pakjes naar de bezorger. Dat is niet de pakketdienst maar de brievenbesteller op een fiets. Voorop heeft hij een grote plastic bak met pakjes, als die bak vol is houdt het op. Hij doet maar een ronde op een dag, dus als jouw pakje niet meer in de bak paste, zul je een of meer dagen moeten wachten.

• cactusman
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

cactusman

nu met extra naalden

mr_seeker schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:11:
Of je nu een pakket thuis laat bezorgen of bij een "Postbus", dat maakt PostNL klaarblijkelijk niets uit, ik wacht nu momenteel op 5(!) pakketten die ergens in de pipeline bij PostNL zitten. Heb een spreadsheet moeten maken om te zien welke pakketten er nu allemaal vastlopers zijn en welke niet. Meerdere disputes nu al moeten draaien vanwege "non-delivery". De PostNL app werkt niet, voor de internationale zendingen van Aliexpress kun je beter gebruik maken van de officiele postnl.post (.POST kun je alleen krijgen als je lid bent van de Universal Postal Union) of bij 17track.net.

Ook al heb je een "Track & Trace", sommige pakketten zijn gewoon ontraceerbaar maar kunnen wel opgezocht worden via 17track. Zo heb ik dus een pakket waarbij ze bij de balie van zeiden "kennen we niet, hebben we niet, bel PostNL" en bij PostNL zeggen ze simpelweg "kennen we niet, bel met de afzender". Terwijl ze wel naar de afzender (USPS) hebben gemeld dat ik het pakket bij de balie kan komen ophalen...

Een andere leuke is: 3x een delivery failure op een postbus, om vervolgens het pakket af te leveren aan de balie. Wie o wie kan mij uitleggen hoe PostNL een delivery failure kan krijgen op een postbus? Voor een huisadres kan ik wel begrijpen (je bent niet thuis, dus delivery failure) maar een delivery failure op een postbus?

En daar betaal ik dus een "premium" service voor, omdat ik geen zin heb om de hele buurt af te gaan op zoek naar mijn pakketten...
Dat heb ik ook gehad van de week wel op 17 track hoop gezeik.. volgens post NL geen adres aan barcode en geen label op pakket... zeggen ze na veel gedoe zouden ze het aanpassen..

pakket 2 weken later alsnog ontvangen...gewoon door verzender keurig voorzien van label...

Status pakket was ook ophalen dus allie / verzender begon al meteen geen geldig dispute... :(

euhmmmm

• bszz
  • Laatst online: 11:20
Tijdje niks besteld op Aliexpress maar nu op 1 dag twee bestellingen gedaan. Beide pakketjes hebben dezelfde tracking code, twee verschillende leveranciers..... Iemand een verklaring?

• mr_seeker
cactusman schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:52:
[...]

Dat heb ik ook gehad van de week wel op 17 track hoop gezeik.. volgens post NL geen adres aan barcode en geen label op pakket... zeggen ze na veel gedoe zouden ze het aanpassen..

pakket 2 weken later alsnog ontvangen...gewoon door verzender keurig voorzien van label...

Status pakket was ook ophalen dus allie / verzender begon al meteen geen geldig dispute... :(
Update van mijn pakket van USPS: Omdat de shipper het mijn "hofleverancier" is, en ik altijd zeer goede service van ze krijg, gemeld dat het pakket was verloren. Dag later: Pakket is op magische wijze weer verschenen in mijn PostNL tracking app! Hij bleek nooit Schiphol te hebben verlaten 8)7

https://i.imgur.com/B9QuI7G.png

[Voor 3% gewijzigd door mr_seeker op 21-01-2020 14:47. Reden: foto toegevoegd]

• Katmi
Soms wou ik toch dat de tracking net dat tikkeltje duidelijker was ( al kan je ook geen DHL Express tracking verwachten van een ePacket )

Zo is mijn status nu “ Guangzhou, delivered to air transport “ sinds vrijdagavond maar Google maakt me niet wijzer of dat betekend dat de vlucht is vertrokken of dat het ergens ligt tot de volgende vlucht ( of wanneer die vertrekt )
En dus bijgevolg weet ik ook niet of ik nu geboned ben door Chinese New Year omdat ik niet weet of het daar nog ligt te wachten of dat die vlucht al is vertrokken.

Van wat ik zie van andere ePacket trackings kan ik nu enkel wachten tot de status dat het bij Bpost in Brussel aankomt op het internationale uitwisselingskantoor maar door de vage uitleg van mijn status en Chinese New Year weet ik niet wanneer ik die status nu kan verwachten.

Ergens verwacht ik dat het snel gaat omdat het een ePacket is en de drukte van Kerst is voorbij, maar omdat ik nergens vind wat delivered to air transport precies inhoud verwacht ik ook weer ergens dat Chinese New Year me nog gaat kloten omdat het nog op de airport daar ligt :’) ( tenzij vluchten en luchthavens niet echt mee doen met Chinese New Year , geen idee )

[Voor 3% gewijzigd door Katmi op 22-01-2020 02:42]

• mr_seeker
Katmi schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 02:31:
Zo is mijn status nu “ Guangzhou, delivered to air transport “ sinds vrijdagavond maar Google maakt me niet wijzer of dat betekend dat de vlucht is vertrokken of dat het ergens ligt tot de volgende vlucht ( of wanneer die vertrekt )
Als er staat "delivered to air transport" moet je geluk hebben. Meestal duurt het een week voor het aankomt op de plaats van bestemming (in jouw geval Brussel). Daarna is het een dag of 3 bij de douane, daarna hopen op een "pick-up" van de postcentrale (dit kan soms wel weken duren) en dan wordt hij binnen 48h bezorgd.

In het geval van PostNL met AliExpress shipping is de procedure als volgt:
1. Verzonden uit China
2. Week later krijg je melding in PostNL app: "In sorteercentrum PostNL"
3. Dan is het wachten op de "Pakket zit bij Bezorger" (Dit kan weken duren)
4. Pakket wordt diezelfde dag bezorgd bij de buren...

En in mijn geval heb ik sinds 6 december de volgende melding: "The item is at the handover point from freight carrier to PostNL" en zegt postNL als bezorgdatum: "manjana"!

[Voor 0% gewijzigd door mr_seeker op 22-01-2020 09:59. Reden: spellingerrors]

• dcell
bszz schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:17:
Tijdje niks besteld op Aliexpress maar nu op 1 dag twee bestellingen gedaan. Beide pakketjes hebben dezelfde tracking code, twee verschillende leveranciers..... Iemand een verklaring?
Fake tracking codes om de boel te rekken anders verloopt de processing time (vanwege chinees nieuwjaar ?). Ik weet niet of het dezelfde items zijn maar op Ali zijn er genoeg verkopers met meerdere shops maar dit is wel heel toevallig.
schumi2004 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:38:
Ook al een paar keer gehad en in de app staat ook een mededeling waarom je post niet bezorgd wordt op de dag van aankondiging en de eventuele reden.

Eerste wat in mijn opkomt is waarom heb je dan uberhaupt die functie?
Ik had op 5 december een Ali brievenbus pakketje die in de app tevoorschijn kwam. Na 5 werkdagen nog steeds geen pakketje ontvangen. Nagevraagd bij de postbode en afhaalpunt en die hebben ook nooit wat gehad.

Dus contact opgenomen met PostNL via Twitter op 11 december en de situatie uitgelegd. Later werd ik gebeld door een regiomanager en die gaf min of meer aan dat de “Mijn Post” functie een soort beta is en dat het nog niet correct werkt. Uiteindelijk ontving ik het pakktje op 14 december.

• Katmi
mr_seeker schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:58:
[...]

Als er staat "delivered to air transport" moet je geluk hebben. Meestal duurt het een week voor het aankomt op de plaats van bestemming (in jouw geval Brussel). Daarna is het een dag of 3 bij de douane, daarna hopen op een "pick-up" van de postcentrale (dit kan soms wel weken duren) en dan wordt hij binnen 48h bezorgd.
Bedankt voor de uitleg, wist niet wat ik moest denken want als ik vergelijkbare trackings bekijk van andere dan komt er soms nog een stapje “airline departure” maar soms ook gewoon dat het bij douane ligt x dagen na “ delivered to air transport “ dus wist niet of ik moest denken of het is weggeraakt voor Chinese New Year want het is een China post EMS ePacket en EMS kapt er mee van 21 Jan tot 1 Feb wegens new year.

Zal dan maar hopen dat delivered to air transport = vertrokken daar betekend en zien of het deze maand nog opeens bij bpost ligt.
Komt voor een keer ook niet van ali maar van skull&co website ( accesoires voor Nintendo switch ) maar blijkbaar is dat via china post ems epacket.

[Voor 6% gewijzigd door Katmi op 22-01-2020 13:40]

• mr_seeker
dcell schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:36:
Ik had op 5 december een Ali brievenbus pakketje die in de app tevoorschijn kwam. Na 5 werkdagen nog steeds geen pakketje ontvangen. Nagevraagd bij de postbode en afhaalpunt en die hebben ook nooit wat gehad.
Ik ben (na heel veel pakketjes) er achter gekomen dat er 4 statussen zijn in de PostNL app:
1. Aangemeld.
2. In PostNL keten
3. Uit voor bezorging
4. Afgeleverd.

Zolang je pakket niet status 3 of 4 heeft, kun je van uit gaan dat je pakket die dag NIET wordt bezorgd, ook al staat de bezorging op "vandaag".

• dcell
mr_seeker schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 13:37:
[...]

Ik ben (na heel veel pakketjes) er achter gekomen dat er 4 statussen zijn in de PostNL app:
1. Aangemeld.
2. In PostNL keten
3. Uit voor bezorging
4. Afgeleverd.

Zolang je pakket niet status 3 of 4 heeft, kun je van uit gaan dat je pakket die dag NIET wordt bezorgd, ook al staat de bezorging op "vandaag".
Dit betrof een brievenbuspakket (China Post small packet) die dus mee gaat met de postbode en niet de pakketbezorger. Als die correct wordt gescand bij PostNL wordt die zichtbaar in “Mijn Post”, net zoals je reguliere brieven, indien je gebruik maakt van “Mijn Post”.

De pakketjes die meekomen met de pakketbezorger (Aliexpress standard shipping, Singapore Post) werken inderdaad zoals jij beschrijft.

• Katmi
Vannacht rond 1u ging opeens mijn Bpost app ''ping'' en ja hoor '' aangekomen in het internationaal sorteercentrum in Belgie en in afwachting van douane controle ''

Dus mijn vlucht was gelukkig weg in China voor CNY begon.
Dus 14/1 besteld, 16/1 verzonden door seller, 18/1 Delivered to air transport en 23/1 net na middernacht in Belgie.
Hopelijk volgende week ergens in het begin binnen, ik haat spelen op een Switch zonder deftige grip case :P

• Dacuuu
  • Laatst online: 14:44
Mijn order van 25 november 2019 is dus nog steeds niet binnen... maar ik kan geen dispute aanmaken omdat het pakketje nog onderweg is, maar aangezien PostNL het t&t nr niet in hun systeem hebben, en het t&t aangeeft. Ik heb deze situatie nog nooit gehad, kan ik pas over 'Your order will be closed in: 1 days 13 hours 57 minutes' een claim indienen, of kan het dan juist niet meer? het lukt nu ook al niet, aangezien het pakketje nog onderweg is volgens aliexpress..

https://i.imgur.com/5U2VB4t.png
https://i.imgur.com/6RMemcA.png
https://i.imgur.com/fXpYJII.png
https://i.imgur.com/MymLVQL.png
https://i.imgur.com/gKcAUOH.png

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Joen
@Dacuuu Ik heb het probleem van het niet kunnen aanmaken voor vertraagde levering ook voor 2 zendingen. Alleen dan wel ontraceerbare enveloppezendingen.

Normaal gesproken zou ik voor die 2 zendingen een verlenging van de kopersbescherming hebben aangevraagd voor 21 dagen (3 weken). Meestal zijn de zendingen binnen die termijn dan wel alsnog binnen.

Nu het echter Chinees Nieuwjaar is zullen verzoeken om verlenging van de kopersbescherming ongetwijfeld niet beantwoord worden en dus wilde ik disputes aanmaken, maar dan krijg ik de zelfde meldingen als jij.

Nu weet ik dat na het sluiten van de order je alsnog 15 dagen de tijd hebt om een dispute aan te maken. Nu ben ik dus aan het afwachten tot voor de ene zending over 3 dagen de kopersbescherming afloopt en voor de andere zending over 5 dagen.

Ik gok dat door het Chinese Nieuwjaar de standaard 5 dagen responstijd voor verkopers om op mijn disputes te reageren wel opgeschoven zal zijn naar 14 dagen oid, maar met die disputes heb ik dan in ieder geval wel nog steeds een troef in handen die er voor zorgt dat mijn geld niet weggegooid raakt. :)

En je zult altijd zien dat je vlak na het aanmaken van een dispute je zending alsnog ontvangt. :P

[Voor 4% gewijzigd door Joen op 24-01-2020 01:03]

• mr_seeker
@Dacuuu @Joen Laat ik beginnen met de oorzaak: PostNL haalt je pakket niet op van AliExpress. Ik heb zelf pakketten in hun warehouse liggen van begin december, die allemaal op "handover point" staan. Ik neem aan dat dit pakketten zijn van Aliexpress? Daar kun je pas tegen klagen als je pakket "bezorgd" is volgens hun, daarna kun je pas een dispute openen met de melding dat je pakket niet is bezorgd. Ik had 4 dagen te vroeg een dispute ingeschoten, en die werd door Aliexpress afgeschoten als zijnde "hij zal worden bezorgd, probeer het over een paar dagen nog maar een keer" 8)7

EDIT: LX pakketten zijn inderdaad van Aliexpress, en ik gok dat hun warehouse werkt met een LiFo ipv een FiFo...

[Voor 8% gewijzigd door mr_seeker op 24-01-2020 10:42]

• Katmi
Mijn China Post ePacket besteld op 14/1 stond vanochtend aan de deur dus vond ik verrassend snel rond deze tijd van het jaar en het snelste China packet wat ik ooit heb gehad.

Precies niet al te druk bij Bpost ofwel was het zo door de douane uit ( was ook maar 18 USD en 9.99 declared op het pakje ) had ook geen melding ( alleen dat het donderdag nacht was aangekomen in Brussel en naar de douane ging maar dan gewoon opens vanochten ''onderweg voor levering'' )

• unlucky
schumi2004 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:42:
[...]

Ik wacht zelf al sinds 20-11 op een pakje wat in sorteer centrum lig en die gaat echt niet meer aankomen.
Het ligt een beetje aan wat voor pakketje het is, als jij het de moeite vind om buyer protection te verlengen dan moet je dat doen maar ik liet hem verlopen en opende een dispute ;)
Mijn pakketje is gelukkig een week later eindelijk uit het sorteercentrum gekomen en afgeleverd.

Een ander pakketje dat via Luxembourg Post zou komen daarentegen, lijkt een dansje te doen in het Amsterdam International Mail Centre; het schijnt er aangekomen en gescand te zijn op 24 december, 30 december en nou gisteren weer op 25 januari.

De verzender claimt dat het bij een postkantoor in de buurt ligt, Luxembourg Post zegt dat het nog ergens in Amsterdam ligt en zijn het "uit aan het zoeken", ben benieuwd of ik hier ooit nog iets van hoor :P

Als niet dan maar een dispute openen als z'n tijd voorbij is
Katmi schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:54:
Cainiao komt gewoon thuis aan maar het is een 40 tot 60 dagen optie en eenmaal in land van bestemming kan je niet verder tracken dan dat het is aangekomen in land van bestemming.

-snipsnip-

Als je hebt besteld op 30 Dec via Cainiao kan je goed nog wachten tot eind Feb als je pech hebt, meeste sellers via deze optie verlengen dan ook de 60 day buyer protect als je nog ongeveer 15 dagen over hebt.
Goed om te weten dat ze tenminste thuis komen, al duurt het wat langer.
LocK_Out schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:54:
[...]
Ik let altijd speciaal op Ali standaard verzending of betaal hiervoor bij.
Dat een aantal bestellingen via cainiao zijn gegaan was pure onoplettendheid van mij, een fout die ik niet nog een keer zal maken 8)7

• mr_seeker
unlucky schreef op zondag 26 januari 2020 @ 22:23:
Een ander pakketje dat via Luxembourg Post zou komen daarentegen, lijkt een dansje te doen in het Amsterdam International Mail Centre; het schijnt er aangekomen en gescand te zijn op 24 december, 30 december en nou gisteren weer op 25 januari.

De verzender claimt dat het bij een postkantoor in de buurt ligt, Luxembourg Post zegt dat het nog ergens in Amsterdam ligt en zijn het "uit aan het zoeken", ben benieuwd of ik hier ooit nog iets van hoor :P

Als niet dan maar een dispute openen als z'n tijd voorbij is
Dat "dansje" ken ik... Het pakket uit Amerika heeft een soortgelijk dansje gedaan, zie mijn foto voor bewijs. Pas nadat ik begon te klagen bij de verzender en PostNL werd hij pas geleverd.
unlucky schreef op zondag 26 januari 2020 @ 22:23:
Dat een aantal bestellingen via cainiao zijn gegaan was pure onoplettendheid van mij, een fout die ik niet nog een keer zal maken 8)7
Over Aliexpress gesproken, heb ik nog een goede tip voor iedereen: Je buyer protection voor AliExpress loopt AF op het moment dat er 60 dagen verstreken zijn. Zorg er voor dat als hij op 14 dagen staat, je een "buyer extension" van 3 tot 5 dagen aanvraagt op de website (niet via mobiel), zodat je een dispute kunt openen als het pakket buiten de 60 dagen levertijd komt. Zodra je namelijk de 60 dagen passeert, neemt aliexpress aan dat je het pakket hebt ontvangen en sluit deze de dispute functionaliteit. Ik heb het nog niet meegemaakt, maar mijn vrouw heeft een keer flink staan vloeken op aliexpress omdat ze de dispute functie gesloten hadden terwijl het pakket nog in limbo zat bij PostNL...

• Drwho1
[b]mr_seeker schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:43:

Over Aliexpress gesproken, heb ik nog een goede tip voor iedereen: Je buyer protection voor AliExpress loopt AF op het moment dat er 60 dagen verstreken zijn. Zorg er voor dat als hij op 14 dagen staat, je een "buyer extension" van 3 tot 5 dagen aanvraagt op de website (niet via mobiel), zodat je een dispute kunt openen als het pakket buiten de 60 dagen levertijd komt. Zodra je namelijk de 60 dagen passeert, neemt aliexpress aan dat je het pakket hebt ontvangen en sluit deze de dispute functionaliteit. Ik heb het nog niet meegemaakt, maar mijn vrouw heeft een keer flink staan vloeken op aliexpress omdat ze de dispute functie gesloten hadden terwijl het pakket nog in limbo zat bij PostNL...
Ik heb pas nog maar voorgehad dat mijn 60 gepasseerd waren, het pakket op 'delivered' kwam te staan (wat niet zo was), ik heb een dispute geopend op dat order en mijn geld ondertussen terug gekregen. De verkoper heeft niet gereageerd binnen de 5 dagen na openen van mijn dispute, dus dat was snel klaar.
Geen idee of er een verlooptijd zit tussen het automatisch afsluiten van de 60 dagen en daarop volgend de dispute-functie.

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 12:59
Ik heb zomaar het vermoeden dat, gezien vele fabriekssluitingen i.v.m. het Corona virus, levertijden in de nabije toekomst flink op kunnen gaan lopen. Niet alleen levertijden maar ook beschikbaarheid van de artikelen.
China pakt het probleem stevig aan in ieder geval.

• Joen
Drwho1 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:40:
[...]

Ik heb pas nog maar voorgehad dat mijn 60 gepasseerd waren, het pakket op 'delivered' kwam te staan (wat niet zo was), ik heb een dispute geopend op dat order en mijn geld ondertussen terug gekregen. De verkoper heeft niet gereageerd binnen de 5 dagen na openen van mijn dispute, dus dat was snel klaar.
Geen idee of er een verlooptijd zit tussen het automatisch afsluiten van de 60 dagen en daarop volgend de dispute-functie.
@Drwho1 & @mr_seeker : Nadat de buyer protection afloopt heb je nog 15 dagen om een dispute aan te maken. Iets wat ik nu toevallig ook moet doen. Bedankt voor deze herinnering! :P

Edit:
En ik heb gewoon de disputes kunnen aanmaken. Wel irritant eigenlijk, want het waren stringen met weerstanden van 4 verschillende Ohm-waarden. 1 zending, maar toch 4 disputes nodig...

Anyhow, ik heb kunnen kiezen voor "Refund only", daarna by "Did you receive the item?:" for "No".
Dan bij "Reason for refund request:" heb ik kunnen kiezen voor: Logistics tracking problem > Purchase Protection is running out, but package is still in transit

En mijn dispute-tekst is:
Package did not arrive. During Chinese Newyear I discovered that the buyer protection would end within the Chinese Newyear and thus the seller couldn't respond to my request to extend the buyer protection. In the meanwhile the order has been automatically closed. I would like to have my money back and maybe buy the item again later.
En wat ik in dit soort gevallen ook altijd doe is een foto van een lege "brievenbus" bijsluiten: :P

In mijn ervaring komen deze gevallen meestal wel goed. Meestal gaat de verkoper wel akkoord en een enkele keer komt het akkoord van AliExpress.

Wel zie ik zoals verwacht dat de tijd die de verkoper wordt gegeven om op de disputes te reageren veel langer is. Dat komt natuurlijk door het Chinese Nieuwjaar waar in het dispute-systeem blijkbaar wèl rekening mee is gehouden. Ze hadden de Purchase Protection voor alle lopende orders ook automatisch even moeten verlengen met 2 weken.

[Voor 53% gewijzigd door Joen op 27-01-2020 21:16]

• Mastermind
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09-04 21:07
Ik kreeg dit bericht van een seller:

Dear friend:
How are you!
Chinese people are all on Holiday now. And because of the New coronavirus pneumonia in China now. All the transportation in China are stopped.So the shipping time of the order can't be assured. Maybe after 30days or even more longer time.
We just want to ask you to extend the shipping time for us to 30days at least.
If you need them urgently and cannot wait for 30days. We would appreciate you to cancel the order. We will agree.
Sorry for keeping you waiting. And thank you for your kind understanding.
Best wishes
Winnie

Dat is minder. Misschien geldt dit wel voor alle orders die afgelopen week geplaatst heb.

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 14:05
Vraagje,

Ik heb een tijd geleden iets besteld op aliexpress. via Yanwen economic air mail. Op 04-12-2019 stond er:
Last mile=> Destination country post, number UT750763526CN

Echter als ik nu kijk op 17track staat er dat het gister toch nog geleverd is. Echter heb ik niks ontvangen en postnl herkent de code niet. Kan ik hier dan toch een dispute op aanvragen of niet?

• elinx
  • Laatst online: 09-04 23:00
sgouman schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:16:.....
Echter als ik nu kijk op 17track staat er dat het gister toch nog geleverd is. Echter heb ik niks ontvangen en postnl herkent de code niet.......
Als het een relatief klein pakket is dan wordt het met briefpost bezorgd. In dat geval is het afgeleverd op het lokale sorteercentrum en is er geen pakket tracking toegekend.
Is het pakket vervolgens zo groot dat het niet door de brievenbus past is er grote kans dat het blijft liggen tot er ruimte in de bezorgtas is.

• mr_seeker
sgouman schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:16:
Vraagje,

Ik heb een tijd geleden iets besteld op aliexpress. via Yanwen economic air mail. Op 04-12-2019 stond er:
Last mile=> Destination country post, number UT750763526CN

Echter als ik nu kijk op 17track staat er dat het gister toch nog geleverd is. Echter heb ik niks ontvangen en postnl herkent de code niet. Kan ik hier dan toch een dispute op aanvragen of niet?
Helaas kun je met dit soort pakketten alleen een dispute aanmelden zodra het pakket de 60 dagen "guaranteed delivery" passeert, en dat lijkt pas op 4 februari te gaan gebeuren? Dat een pakket niet altijd in de PostNL app zit klopt inderdaad, in sommige gevallen kun alleen een pakket traceren als het NIET door de brievenbus past en ze niet je pakket hernummerd hebben naar een 3S label. Ik gok dat nu de wachttijd van 15-30 dagen "bezorgtijd" van PostNL ingaat...

EDIT: Er moet staan "picked up by delivery agent" of iets dergelijks. "Arrival in Postal Office" wil zeggen dat PostNL hem heeft opgehaald, "Reached place of arrival" wil zeggen dat hij in de kerkers van Schiphol ligt...

[Voor 10% gewijzigd door mr_seeker op 29-01-2020 09:00]

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 09-04 21:08
Op 12 januari een item besteld met Aliexpress standard shipping en deze viel afgelopen vrijdag op de deurmat. Keurig wat mij betreft.

Helaas ben ik net te laat met bestellen geweest van een item op 22 januari. Deze is tot op heden nog niet verstuurd (ook met Aliexpress standard shipping). Ben bang dat dit item niet binnen gaat zijn voor 22 februari :(

• mr_seeker
Nou, ze hebben bij PostNL een nieuw record gevestigd: Mijn pakket is na 2 minuten op het postkantoor te zijn geweest alweer retour afzender te zijn gegaan omdat iemand niet wou betalen...

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
Ik heb nog nooit problemen gehad met de levering via Ali-express, nu toch 2 rare dingen:

-kreeg een bericht dat een order geannuleerd was en heb keurig het geld terug gekregen (bestelling 11 november). Krijg ik gisteren opeens toch dat pakketje in de bus!! Heel vreemd..

-In de PostNL app kreeg ik een bericht dat er een Ali-express pakketje (brievenbus) die dag bezorgd zou worden, 3 weken later nog niks gezien... Die ga ik ook niet meer krijgen denk ik. PostNL wijst naar de afzender, die wijst weer naar de bezorger..

• unlucky
mr_seeker schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:43:
Dat "dansje" ken ik... Het pakket uit Amerika heeft een soortgelijk dansje gedaan, zie mijn foto voor bewijs. Pas nadat ik begon te klagen bij de verzender en PostNL werd hij pas geleverd.
PackageRadar en 17Track claimen nou dat mijn pakketje de status heeft van Pick Up, maar de tracking van Luxembourg Post laat hier totaal niets van zien, tenzij ik de track data verkeerd begrijp.

Vraag me af waar 17Track en PackageRadar die status vandaan halen, aangezien de tracking data al weken dezelfde status heeft en altijd "In Transit" was. :?

[img]https://i.imgur.com/MpuA9Vh.png[/img
https://i.imgur.com/ijVEPTN.png

• mr_seeker
mr_seeker schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:05:
Nou, ze hebben bij PostNL een nieuw record gevestigd: Mijn pakket is na 2 minuten op het postkantoor te zijn geweest alweer retour afzender te zijn gegaan omdat iemand niet wou betalen...
En ik heb de dader gevonden: Ene heer "Albert" (achternaam "Heijn") heeft mijn pakket aangenomen, voor getekend en vervolgens retour gezonden... 8)7

• Drwho1
Mijn bestelling van 19-01 heeft vandaag na 10 dagen de status 'klaar voor verzending' gekregen, dus alles komt daar weer op gang na chinees nieuwjaar. Leveranciers in gebieden getroffen door Corona, dat zal nog wel een probleem worden waarschijnlijk.

• mongkut
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 09-04 23:25
Heb verschillende bestellingen gedaan over de afgelopen 1.5 week.
Niks is/wordt meer verzonden.
(oorzaak weet ik wel..)
Hebben meer mensen hier last van?

• Justie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13:45
Mocht iemand nog een advies hebben over het volgende dan hoor ik het graag:

Een order geplaatst bij Dealextreme. Het pakketje zou binnen 7-18 dagen bezorgd worden. Na 30 dagen bericht aan verkoper gestuurd, geen reactie gekregen. Vandaag (30-1-2020) krijg ik per post een ophaalbericht van postNL, gedateerd 24-1-2020. Dat is al raar. Op het ophaalbericht zit een herstelsticker. PostNL heeft mij dit bericht dus te laat gestuurd, maar....er staat dat je 7 dagen de tijd hebt om het pakket op te halen. 24 januari + 7 dagen = tot de 31ste de tijd om het op te halen. Mooi. Ik meteen naar postkantoor, wat blijkt het pakket is al retour gestuurd. Na 6 dagen dus!! Ik meteen contact opgenomen met postNL....maar ja...dat is een hopeloos bedrijf (mijn mening). Ja, ze hebben een fout gemaakt, maar zoek het maar verder uit. Het pakket is dus te vroeg retour gestuurd! Volgens postNL moet ik maar contact opnemen met afzender. Verkoper (afzender) reageert helemaal niet meer en ik ben bang dat als afzender wel reageert er straks gezegd wordt: u heeft het pakket niet opgehaald, uw eigen fout, geen refund. Ik zit dus klem. Het is absoluut de fout van postNL en zij geven niet thuis. (zoals gewoonlijk, gebaseerd op meerdere ervaringen).

• PerlinNoise
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
mongkut schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:02:
(oorzaak weet ik wel..)
Ja iedereen.

It doesn’t matter what we want, once we get it, then we want something else.

• Katmi
(oorzaak weet ik wel..)
Iedereen…. als jij besteld hebt over de laatste 1.5 week pak dan dat je vroegste bestelling rond 19 Jan was , meeste sellers nemen dan nog 2-3 dagen voor ze het effectief shippen ( maar maken wel al snel een tracking nummer om je te sussen )

En China post EMS etc zijn gestopt met werken op 21 Jan tot 1 Feb dus ja dat gaat dan ook niet vooruit ook al heeft je seller wel meteen geshipped op bv 20 Jan.

Dus ja iedereen zit in de Chinese new year schuit als je hebt besteld na 15 Jan :P ik had besteld op 14 Jan met ePacket en gelukkig was dat op 18 Jan een vliegtuig op dus had geluk.
Maar als ik nu kijk om iets te bestellen op bv Ali met bv Ali standard shipping dan is de estimated levertijd al rond 10 Maart ofzo en dat is meer dan 5 weken weg….

Normaal als ik Ali standaard kies is de levertijd iets van max 21 dagen verder dus ja gaat wel even duren als je hebt besteld tussen half Januari en vandaag :+

Ik blijf even weg uit China tot begin Maart als de de overschot hebben weg gewerkt :P
En we hebben ook het gokken naar hoe dat coronavirus speelt op levertijden, want ik neem aan dat sommige sellers ook wel in die gebieden zitten.

[Voor 8% gewijzigd door Katmi op 31-01-2020 00:09]

• Joen
mr_seeker schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:05:
mr_seeker schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:00:
[...]

En ik heb de dader gevonden: Ene heer "Albert" (achternaam "Heijn") heeft mijn pakket aangenomen, voor getekend en vervolgens retour gezonden... 8)7
Is die Albert Heijn tevens een postagentschap? Waarom zouden ze je pakketje dan aannemen mèt handtekening en retour zenden alsof ze een particulier zijn die het pakketje in ontvangst nemen ipv het pakketje aan te nemen als postagentschap? Ik mag toch hopen dat ze dat niet voor iedereen doet. Zo wel dan hoop ik dat ze de functie van postagentschap snel ontnomen worden.
Drwho1 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:38:
Mijn bestelling van 19-01 heeft vandaag na 10 dagen de status 'klaar voor verzending' gekregen, dus alles komt daar weer op gang na chinees nieuwjaar. Leveranciers in gebieden getroffen door Corona, dat zal nog wel een probleem worden waarschijnlijk.
Hier nog niet. Ik denk dat je ook redelijk mazzel hebt. Meestal zie je het pas op de maandag na de Chinese vakantie pas weer een beetje op gang komen. En dan nog steeds lang niet alles.
Ik denk dat die extra week vakantie die de overheid daar heeft opgelegd wel serieus voor extra vertraging kan zorgen.
(oorzaak weet ik wel..)
Tsjah... Het is niet zo dat die oorzaak alleen maar voor jou geldig is. Kortom: iedereen heeft daar dus last van. ;)
Justie schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:16:
Mocht iemand nog een advies hebben over het volgende dan hoor ik het graag:

Een order geplaatst bij Dealextreme. Het pakketje zou binnen 7-18 dagen bezorgd worden. Na 30 dagen bericht aan verkoper gestuurd, geen reactie gekregen. Vandaag (30-1-2020) krijg ik per post een ophaalbericht van postNL, gedateerd 24-1-2020. Dat is al raar. Op het ophaalbericht zit een herstelsticker. PostNL heeft mij dit bericht dus te laat gestuurd, maar....er staat dat je 7 dagen de tijd hebt om het pakket op te halen. 24 januari + 7 dagen = tot de 31ste de tijd om het op te halen. Mooi. Ik meteen naar postkantoor, wat blijkt het pakket is al retour gestuurd. Na 6 dagen dus!! Ik meteen contact opgenomen met postNL....maar ja...dat is een hopeloos bedrijf (mijn mening). Ja, ze hebben een fout gemaakt, maar zoek het maar verder uit. Het pakket is dus te vroeg retour gestuurd! Volgens postNL moet ik maar contact opnemen met afzender. Verkoper (afzender) reageert helemaal niet meer en ik ben bang dat als afzender wel reageert er straks gezegd wordt: u heeft het pakket niet opgehaald, uw eigen fout, geen refund. Ik zit dus klem. Het is absoluut de fout van postNL en zij geven niet thuis. (zoals gewoonlijk, gebaseerd op meerdere ervaringen).
Die verkoper gaat tijdens de vakantie van het Chinees Nieuwjaar sowieso niet reageren natuurlijk. Ik heb dat zelf alleen aan het begin van die vakantie een keer meegemaakt nav een dispute. Die reageerde bij hoge uitzondering en wanhopig. Uiteindelijk tot een schikking gekomen voor dat dispute en nog een fijn Chinees Nieuwjaar aan die verkoper gewenst.

Verder een erg lullige fout van PostNL. Dat ze de duur van 2 weken naar 1 week hebben verkort doet dit soort situaties bepaalt geen goed. Van mij mag het wel weer terug naar 2 weken.

• shadow4thedark
  • Niet online

shadow4thedark

BTC HODLER

Mijn untracked scheerapparaat van banggod heb ik gisteren ontvangen was 14 januari verstuurd.

• mr_seeker
Joen schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 00:29:
Is die Albert Heijn tevens een postagentschap? Waarom zouden ze je pakketje dan aannemen mèt handtekening en retour zenden alsof ze een particulier zijn die het pakketje in ontvangst nemen ipv het pakketje aan te nemen als postagentschap? Ik mag toch hopen dat ze dat niet voor iedereen doet. Zo wel dan hoop ik dat ze de functie van postagentschap snel ontnomen worden.
Heb het nagevraagd: Ze hebben hem waarschijnlijk ingescand en daarna teruggezonden met PostNL met de mededeling: "Doos kapot, nemen we niet aan". Dit om oorlog met mij te besparen (ik ben inmiddels hun vaste klant qua postbezorgingen).

Ben er ook achter dat als ze informatie opvragen, ze precies dezelfde informatie hebben als die op 17track! Geloof dus niet de informatie van de PostNL app, die is te vaag om je van dienst te zijn.

• Joen
mr_seeker schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:34:
[...]

Heb het nagevraagd: Ze hebben hem waarschijnlijk ingescand en daarna teruggezonden met PostNL met de mededeling: "Doos kapot, nemen we niet aan". Dit om oorlog met mij te besparen (ik ben inmiddels hun vaste klant qua postbezorgingen).

Ben er ook achter dat als ze informatie opvragen, ze precies dezelfde informatie hebben als die op 17track! Geloof dus niet de informatie van de PostNL app, die is te vaag om je van dienst te zijn.
Dan is het wel begrijpelijk dat ze dat gedaan hebben. Het zou PostNL echter sieren als ze je daar op de een of andere manier over op de hoogte hadden gebracht.

• mr_seeker
Joen schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:43:
Dan is het wel begrijpelijk dat ze dat gedaan hebben. Het zou PostNL echter sieren als ze je daar op de een of andere manier over op de hoogte hadden gebracht.
PostNL levert je pakket af bij het pakketpunt, die scant hem in, ziet vervolgens dat het pakket kapot is, zet er een retoursticker op en meldt tegen de bezorger dat het pakket weer mee mag met de bezorger. Normaal hoor je het pakket gewoon niet aan te nemen (dus geen handtekening) en gaat hij automatisch retour afzender na een week. Dit was een gevalletje "service voor de klant"

• jagermeister
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11-03 20:29

jagermeister

Artillerie magneet :-(

(oorzaak weet ik wel..)
Ja ik. Orders die ik geplaatst heb blijven op 'Awaiting Shipment' staan. Eentje geannuleerd en die blijft op 'awaiting cancelation' staan.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 05:53
(oorzaak weet ik wel..)
Nee. 28/1 besteld, wordt morgen bezorgd. Behoorlijk snel deze keer.

• 1nsane
  • Laatst online: 14:21
(oorzaak weet ik wel..)
Yup, meerdere bestellingen op 25/01 gedaan en van de 5 bestellingen is er pas 1 verzonden.

Ik wacht het wel af, met China bestellingen hebt ik (nu al helemaal) geen haast.

Adjust non olet

• leekers
  • Registratie: januari 2014
Heb een stoel besteld voorlopige levertijd is week 23 maar wordt uitdrukkelijk bijgezegd voorlopig en kan uitlopen .

"Beautiful Clean Coal"

• mr_seeker
Waiting for shipping sinds 19 januari
Waiting for PostNL pickup sinds 6 januari
Eentje in de dispute die vandaag afgehandeld zou moeten zijn...

En een vrouw die zich afvraagt of pakketjes uit China besmettingsgevaar kunnen opleveren...

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
mr_seeker schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:07:
En een vrouw die zich afvraagt of pakketjes uit China besmettingsgevaar kunnen opleveren...
Tja, ik zou geen risico's nemen :+

https://i.ibb.co/qDn0gDF/image.png

• mr_seeker
mr_seeker schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:07:
Waiting for shipping sinds 19 januari
Waiting for PostNL pickup sinds 6 januari
Eentje in de dispute die vandaag afgehandeld zou moeten zijn...
Pakket 2 in dispute: Shipper cancelled pickup... En ik denk dat er veel gaan volgen. ;w

• Katmi
Vandaag wat screen protectors en een cheap tpu grip case besteld voor de Switch, 1 seller was ''within 7 days '' en 1 seller ''within 3 days '' processing time volgens de productpagina maar nu ik na bestellen kijk naar mijn ''awaiting shipment'' bestelling zeggen beide '' will be shipped within 11 days 23 hours ''

Nuja ook wel begrijpelijk aan het einde van CNY en met dat corona gedoe :P
Heb het ook niet heel dringend nodig maar wel met SF eParcel besteld ( trackbaar en zou de levertijd van ali standaard moeten hebben, 14-21 dagen )

Seller shipping method of cainaio doe ik nooit meer, lag vorige keer 6 weken in Belgie te stinken voor Bpost er aan begon :P

[Voor 6% gewijzigd door Katmi op 07-02-2020 20:05]

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Had iets bij wish besteld rond de kerst. zou de 28 januari aankomen, Het versturen koste mij ook nog 3 euro
. De lever datum was op de 28ste verschoven naar 4 februari. Vandaag nog niets otnvangen en geen nieuwe datum. Ook geen tracking.

Ik kon geen manier vinden om met de verkoper in contact te komen dus maar Conform de faq
geld terug gevraagd. Jammer dat het zo moet.

Laatst bij aliexpress een cancelation vanuit de verkoper, maar je moet zelf je geld terug vragen

Everything is better with Bluetooth

• Drwho1
ik begin me stilaan de vraag te stellen of mijn pakketjes nog wel zullen vertrekken, de corona-crisis lijkt het daar helemaal lam te leggen. Nog 4 openstaande pakketjes, waarvan de oudste 19 en 20 januari. Op 5 pakketjes besteld de afgelopen weken is er slechts 1 vertrokken, vlak na afloop CNY.

• groggy
  • Niet online
Drwho1 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 08:46:
ik begin me stilaan de vraag te stellen of mijn pakketjes nog wel zullen vertrekken, de corona-crisis lijkt het daar helemaal lam te leggen. Nog 4 openstaande pakketjes, waarvan de oudste 19 en 20 januari. Op 5 pakketjes besteld de afgelopen weken is er slechts 1 vertrokken, vlak na afloop CNY.
Ik denk dat China Shopping de komende maanden zeer teleurstellend zal zijn door het corona virus.

• Katmi
Ik had Donderdag wat besteld en zag dat Ali aangaf dat het binnen 10 days and 21 hour zou shippen ( ten laatste ) en nu was dat deze namiddag al naar 20 days en 1 hour geschoten.

Heb dan maar aangegeven aan de sellers dat ik het niet meer moet hebben via Ali hun cancel order button, aangezien de seller nog niks met de order heeft gedaan krijg ik nu voor 1 item binnen 7 dagen geld terug en voor het ander binnen 11 dagen ( als het tegen dan niet shipped omdat de seller mijn request ignored :P ) dus binnen de normale ''processing'' time van beide verkopers.

Ondertussen ook al op Amazon besteld voor Woensdag te leveren dus hoop dat de orders van Ali cancelen, aan de andere kant wat extra screen protectors voor de Switch kan nooit geen kwaad en zo een cheap ass TPU case van 2.50 euro gooi ik dan gewoon weg als die toch aankomt van Ali :P

[Voor 19% gewijzigd door Katmi op 09-02-2020 19:32]

• Drwho1
Katmi schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:29:
Ik had Donderdag wat besteld en zag dat Ali aangaf dat het binnen 10 days and 21 hour zou shippen ( ten laatste ) en nu was dat deze namiddag al naar 20 days en 1 hour geschoten.

Heb dan maar aangegeven aan de sellers dat ik het niet meer moet hebben via Ali hun cancel order button, aangezien de seller nog niks met de order heeft gedaan krijg ik nu voor 1 item binnen 7 dagen geld terug en voor het ander binnen 11 dagen ( als het tegen dan niet shipped omdat de seller mijn request ignored :P ) dus binnen de normale ''processing'' time
Ik zie ook net dat mijn openstaande orders naar 19 dagen processing time zijn gegaan, dat was in de voormiddag nog 10 dagen en wat uren.

• azerty
  • Laatst online: 13:25

azerty

McFly

Idem hier. Maakt voor mij gelukkig niet ui, en gezien de situatie daar is het ook te begrijpen...

• Joen
Ik heb ze ook van 11 naar 20 dagen zien gaan. Ik vind het geen groot probleem, De reden is erg begrijpelijk. Dan wacht ik maar wat langer op mijn bestellingen. Er zitten sowieso bij mijn AliExpress bestellingen zelden spoedeisende zaken.

• Katmi
Ik vind het ook geen groot probleem, heb momenteel een screen protector voor mijn Switch maar er zit in het midden een dust speck onder en die maakt me gek :P.

Dus had op ali 2x3 stuks gekocht voor 7 euro om die te vervangen zonder stof er onder te krijgen wanneer die uiteindelijk aan kwamen.

Maar op Amazon.fr hadden ze nu ook 4 stuks voor 6.99 ipv 2 stuks voor 6.99 en heb gratis Amazon Shipping dus dan blijf ik geen 20 ( naar verwachting ) dagen wachten tot de Seller shipped en dan nog eens +-20 voor het aankomt, prijsverschil tussen Amazon en Ali is in dit geval 2 euro ( in het voordeel van Amazon :P )

Anyway de Ali seller is akkoord gegaan met mijn order cancel ( seller agreed to order cancellation )
Iemand een idee hoelang het duurt voor het terug op mijn CC staat ? zit geen haast achter voor 9 euro maar dan heb ik een idee ongeveer want heb nooit een terugbetaling via Ali ontvangen hier voor.

[Voor 18% gewijzigd door Katmi op 10-02-2020 03:58]

• schumi2004

schumi2004

PSN = whocarez-

Idem hier maar als ik iets direct wilde hebben had ik het wel ergens anders gehaald dan bij Ali ;)

Als ik @Katmi goed begreep had ie een bepaald verwachtingspatroon voor wat betreft levering bij het plaatsen van zijn bestelling. Ik zou bijna zeggen, regel 1.....

Als er iets is waar ik niet vanuit ga bij AliExpress is het wel de leverdatum, kansloos om daar op te vertrouwen.

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08-04 14:43

Saffie_time

Why use this? 42!

Post in China is nog totaal niet betrouwbaar. Pakketje van mij aan leverancier is 13-01 in China geland en nu nog steeds in een sorteercentrum wachtende op uitlevering.
Leveranciers zelf geven aan dat de verwachting dat ze weer up and running gaan zijn, tegen het einde van deze maand is. Wellicht dat pakketten al eerder weg kunnen gaan gaan maar producties liggen nog compleet stil momenteel.
Dus als je haast hebt met een bestelling dan is China nu niet de plek om iets te bestellen ;)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• mr_seeker
Saffie_time schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:05:
Dus als je haast hebt met een bestelling dan is China nu niet de plek om iets te bestellen ;)
Niet alleen China hoor... Wacht nu al ruim een maand op een pakket dat ergens in een depot op Schiphol ligt: "Waiting for pickup by PostNL".

• BlueTooth76
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:25

BlueTooth76

Let the sun shine!

Bij al mijn bestellingen van Aliexpress staat "Waiting for pick up" en sommigen zijn al van eind december.
En als ze niet opgehaald worden voor verzending...

Dus voorlopig weinig hoop.

Gaat niet om heel bijzondere dingen, behalve dan een motortje voor de lidar van m'n Xiaomi stofzuiger. Kost maar €1,85 en is in 15 minuten te vervangen maar zonder dat ding doet hij het niet.

[Voor 4% gewijzigd door BlueTooth76 op 10-02-2020 15:13]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• Katmi
schumi2004 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:00:
Idem hier maar als ik iets direct wilde hebben had ik het wel ergens anders gehaald dan bij Ali ;)

Als ik @Katmi goed begreep had ie een bepaald verwachtingspatroon voor wat betreft levering bij het plaatsen van zijn bestelling. Ik zou bijna zeggen, regel 1.....

Als er iets is waar ik niet vanuit ga bij AliExpress is het wel de leverdatum, kansloos om daar op te vertrouwen.
Ik heb helemaal geen verwachtingen als ik op Ali bestel, waar ik wel geen zin in heb is die onduidelijkheid over dat Corona gedoe en de 10 dagen die al naar 20 dagen schuiven voor het, misschien, tegen dan shipped.

In mijn geval ging het over screenprotectors voor de Switch, welke niet dringend zijn want ik heb er 1 op de console momenteel maar helaas met stof onder en het stoort mij tijdens het spelen.
Daarmee had ik op Ali besteld omdat ik ze niet perse binnen 2 weken moet hebben maar in de hele Corona onduidelijkheid had ik geen zin.

Was het gewoon Chinees nieuwjaar geweest en waren de pakjes trager dan liet ik het gewoon want het maakt niet echt uit wanneer ze gingen aankomen.
Maar nu in dit geval had ik ze op Amazon even duur en niet de onzekerheid over hoeveel keer de shipping date uitgesteld gaat worden door het Corona virus.

Laten we gewoon zeggen dat ik toch graag een estimated delivery time weet als ik iets bestel en nu met dat virus en alles in China wat maar dicht blijft is me dat net iets te random.

• schumi2004

schumi2004

PSN = whocarez-

Dus je had wel een verwachting.
Anyway, mijn eerste van de 4 openstaande orders is zojuist verstuurd..

• Katmi
schumi2004 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:43:
Dus je had wel een verwachting.
Anyway, mijn eerste van de 4 openstaande orders is zojuist verstuurd..
Nee ik geef een bedrijf online geld voor een item en heb dan vervolgens helemaal geen verwachting , yolo :P denk dat iedereen wel een verwachting heeft als hij online iets besteld.

Anyway laatste x dat ik reageer hierop : toen ik Donderdag bestelde heb ik heel de Ali app en site afgezocht voor een melding over die Corona shit, er was geen melding dus ik ging uit van de normale processing time van de seller eenmaal CNY over is.

Dan na betalen moet ik zien dat de estimated shipping tijd 11 dagen is, en dan 3 later op Zondag naar 21 dagen, en dat is een estimate dus wie zegt dat mijn seller niet in een shit zone zit die misschien nog eens naar 31 dagen springt ?

Ik heb idd geen verwachting op Ali als ik bestel en het shipped, of het dan 14 of 40 dagen duurt kan ik zelf controleren door voor SF Parcel of epacket of Ali standaard te betalen of niet.
Waar ik geen zin in had was die onduidelijkheid over die Corona shit, en als ik dan nog 2.50 bijbetaal voor SF eParcel wil ik er helemaal geen 40 dagen op wachten dus toen mijn estimated shipping van 11 naar 21 dagen sprong wou ik eigenlijk gewoon al mijn order cancelen om mijn shipping fee terug te krijgen want dat zijn lever tijden die overeen komen met China small air parcel of cainaio.

Had Ali aangegeven ergens in de app of mail dat ze standaard de shipping time naar 11 dagen hadden getrokken ipv de normale seller processing time had ik begrip gehad, maar eerst je order laten maken en betalen en dan 11 dagen zetten voor het effectief shipped doe ik niet aan mee.

• EcoR
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:02
Twee weken geleden wat electronica uit China besteld met het idee 'ivm nieuwjaar daar zal het wel even duren, dus ik bestel alvast omdat ik het in maart nodig heb'.

Eerste pakketje afgelopen zaterdag ontvangen, de andere nu de melding dat ze hem aan PostNL hebben gegeven. Nog nooit zo snel geweest :).

Aan de andere kant: kreeg twee weken geleden eindelijk een pakketje binnen dat eind oktober besteld was... YMMV

• schumi2004

schumi2004

PSN = whocarez-

Katmi schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:04:
[...]

Anyway laatste x dat ik reageer hierop.
Idem hier.

Maar serieus wat had je dan gedacht? Het hele land in rep en roer, niets anders dan ellende in het nieuws vanuit China, grote bedrijven die de helft of meer van hun filialen sluit, drones die de lucht in gestuurd worden om iedereen binnen te houden en dan denk jij dat je pakketje wel ff op een normale manier aankomt, dat alles gewoon nog op rolletjes verloopt, beetje naïef niet?
Dat wij hier instanties hebben die mensen waarschuwen/informeren en bedrijven de wel de moeite nemen klanten te informeren dat vanwege Ciara storm er niet bezorgd wordt, mensen eerder naar huis mogen van hun werkgever hierdoor wil niet zeggen dat dat daar ook gebeurt wel? Ze nemen het daar niet zo nauw met alles.

• Joen
Dat je niet geïnformeerd wordt over de voortgang van de vewerking van je bestelling heeft wel een logische reden: iedereen is als veiligheidsmaatregel thuis en heeft dus niet de beschikking over alle middelen om de informatievoorziening te onderhouden. Ik ben dankbaar voor de bedrijven die wel de kans zien om haar klanten te informeren, maar ik ben ook begripvol voor de bedrijven die dat niet lukt om te doen.

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:10
Ik ben helemaal verbaasd, afgelopen zomer stond Banggood nou niet goed bekend door hun slechte keus van pakketdienst en de fors vertraagde leveringen. Ik dacht ze toch nog een keer te proberen met een telefoon die ik eigenlijk toch niet snel nodig zou hebben.

Dus ik bestel daar op 30 januari, vol in de periode van CNY, dus ik hou rekening met lange levertijd. Op 31 januari krijg ik bericht dat ze al hebben verzonden (had voor PDM gekozen), maar tracking doet het niet. Eerlijk gezegd dacht ik dat ze wel een verzendlabel hadden gemaakt, maar dat het pakje pas na CNY daadwerkelijk verstuurd zou worden. Tot ik vanmorgen bericht kreeg van GLS dat ze vandaag wat gingen bezorgen. En inderdaad, deze middag heb ik het pakje van Banggood in handen gekregen.

Nog geen twee weken tussen bestellen en leveren, hopelijk houden ze dit nu wel vol...

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• mr_seeker
Iemand hier met advies? PostNL pickup point heeft voor pakket getekend en teruggestuurd... En nu zit ik met Aliexpress die meldt dat ik het pakket heb teruggestuurd. Leuk :(

EDIT: Tijd voor een leuke klacht bij PostNL, dat ze mijn pakket zonder opgaaf van reden teruggestuurd hebben...

[Voor 24% gewijzigd door mr_seeker op 12-02-2020 09:14]

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14:16
mr_seeker schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:11:
Iemand hier met advies? PostNL pickup point heeft voor pakket getekend en teruggestuurd... En nu zit ik met Aliexpress die meldt dat ik het pakket heb teruggestuurd. Leuk :(

EDIT: Tijd voor een leuke klacht bij PostNL, dat ze mijn pakket zonder opgaaf van reden teruggestuurd hebben...
Klacht indienen bij PostNL, absurd dat ze zo maar iets terug sturen. Hoe is het daar terechtgekomen? Heb je het via de PostNL rerouted, of zelfstandig het adres van het Pickup Point ingesteld? Dat tweede is namelijk niet de bedoeling tenzij je nadrukkelijk de optie krijgt om het op zo'n locatie te laten bezorgen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• grun93
  • Nu online
mr_seeker schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:11:
Iemand hier met advies? PostNL pickup point heeft voor pakket getekend en teruggestuurd...
Ik las onlangs ergens dat ze dat standaard doen als bijvoorbeeld de verpakking beschadigd is. Misschien om te voorkomen dat zij daar de schuld van krijgen.

• mr_seeker
Seroczynski schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:24:
[...]

Klacht indienen bij PostNL, absurd dat ze zo maar iets terug sturen. Hoe is het daar terechtgekomen? Heb je het via de PostNL rerouted, of zelfstandig het adres van het Pickup Point ingesteld? Dat tweede is namelijk niet de bedoeling tenzij je nadrukkelijk de optie krijgt om het op zo'n locatie te laten bezorgen.
Even een kleine recap:

Ik bestel iets bij Aliexpress. Wordt netjes verstuurd, komt na lange tijd aan, via de douane... Dan aflevering bij mijn postbus. Krijg netjes die dag een notificatie, "pakket wordt bezorgd". Ikke dus kijken, geen post. Ik de dag daarop opnieuw kijken, geen post. Ik navraag doen, geen pakket. Kijk in PostNL, pakket is ontvangen door ene "Albert" (achternaam "Heijn", red.) en geweigerd omdat ze moesten betalen...

EDIT: Grun93 heeft gelijk, maar probleem is dat Aliexpress vervolgens doodleuk zegt dat het pakket is ontvangen door mij... :+

[Voor 6% gewijzigd door mr_seeker op 12-02-2020 09:37]

• elinx
  • Laatst online: 09-04 23:00
PostNL lijkt duidelijk bezig het enorme aantal Chinese zendingen proberen te verminderen met een ontmoedigingsbeleid.
-Pakketjes rechtstreeks naar afleverpunt sturen.
-Pakketjes die niet door de sorteermachine komen als onbezorgbaar aanmerken.
-Pakketjes via briefpost bezorgen.
-Bewaartijd beperken tot een week
-Wachttijd tbv inklaren verlengen.
-Pakketjes pas meenemen voor bezorging als er plek en tijd voor is.
-En nu dan de pakketten weigeren indien beschadigd, wat weleens de meest effectieve maatregel zou kunnen zijn, want veel pakketjes komen best wel met een gehavende verpakking binnen.
Natuurlijk is dat verschrikkelijk irritant voor degenen die het betreft.
Deze beperkingen zorgen er mi wel voor dat er naar alternatieven gezocht gaat worden, als je zekerheid wilt hebben

• Katmi
Joen schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:46:
Dat je niet geïnformeerd wordt over de voortgang van de vewerking van je bestelling heeft wel een logische reden: iedereen is als veiligheidsmaatregel thuis en heeft dus niet de beschikking over alle middelen om de informatievoorziening te onderhouden.
Ik denk dat als je als bedrijf ( Alibaba ) een website runt zoals Aliexpress dat je wel meer dan 1 manier hebt om even snel op je site of in je app een mededeling te kunnen zetten dat de normale seller shipping processing times niet van toepassing zijn en dat het nu tot 21 dagen kan duren voor je item shipped.
De juiste mensen die daarvoor verantwoordelijk zouden moeten zijn moeten echt niet op kantoor zitten om de website of de app een mededeling te laten tonen.

Fasttech heeft zijn gebruikers zelfs gemailed dat ze door het coronavirus niet gingen shippen voor 11 Feb, waar dat eerst terug geplanned was op 6 Feb, dus het kan wel.
Bij Ali moest ik eerst bestellen en betalen en dan pas droogweg zien dat het 11 dagen ging zijn, en toen daar 3 dagen van om waren sprong het naar 20 dagen.

Dat heeft niets te maken met de voortgang van mijn bestelling btw, dat de sellers momenteel niet bij hopen tracking nummers uitsturen snap ik, dat ik betaal en de seller draagt het pakje niet over binnen 2-3 dagen snap ik ook, daar lag ook mijn ''probleem''niet met de zaak.

Mijn probleem lag bij Ali als site zelf wat nergens een mededeling deed dat normale processing times niet van toepassing waren en je na betalen pas bij je zaakje heeft door dan dood leuk 11 dagen processing te tonen, en dan 3 dagen later 21 dagen processing.

Anyway catsup ketchup, mijn geld is terug onderweg van ali naar mijn mastercard en de screenprotectors zijn vandaag van amazon.fr binnen gekomen ipv van bij ali dus iedereen tevreden.
Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True