Drwho1 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:40:
[...]
Ik heb pas nog maar voorgehad dat mijn 60 gepasseerd waren, het pakket op 'delivered' kwam te staan (wat niet zo was), ik heb een dispute geopend op dat order en mijn geld ondertussen terug gekregen. De verkoper heeft niet gereageerd binnen de 5 dagen na openen van mijn dispute, dus dat was snel klaar.
Geen idee of er een verlooptijd zit tussen het automatisch afsluiten van de 60 dagen en daarop volgend de dispute-functie.
@
Drwho1 & @
mr_seeker : Nadat de buyer protection afloopt heb je nog 15 dagen om een dispute aan te maken. Iets wat ik nu toevallig ook moet doen. Bedankt voor deze herinnering!
Edit:
En ik heb gewoon de disputes kunnen aanmaken. Wel irritant eigenlijk, want het waren stringen met weerstanden van 4 verschillende Ohm-waarden. 1 zending, maar toch 4 disputes nodig...
Anyhow, ik heb kunnen kiezen voor "Refund only", daarna by "Did you receive the item?:" for "No".
Dan bij "Reason for refund request:" heb ik kunnen kiezen voor: Logistics tracking problem > Purchase Protection is running out, but package is still in transit
En mijn dispute-tekst is:
Package did not arrive. During Chinese Newyear I discovered that the buyer protection would end within the Chinese Newyear and thus the seller couldn't respond to my request to extend the buyer protection. In the meanwhile the order has been automatically closed. I would like to have my money back and maybe buy the item again later.
En wat ik in dit soort gevallen ook altijd doe is een foto van een lege "brievenbus" bijsluiten:
In mijn ervaring komen deze gevallen meestal wel goed. Meestal gaat de verkoper wel akkoord en een enkele keer komt het akkoord van AliExpress.
Wel zie ik zoals verwacht dat de tijd die de verkoper wordt gegeven om op de disputes te reageren veel langer is. Dat komt natuurlijk door het Chinese Nieuwjaar waar in het dispute-systeem blijkbaar wèl rekening mee is gehouden. Ze hadden de Purchase Protection voor alle lopende orders ook automatisch even moeten verlengen met 2 weken.
[
Voor 53% gewijzigd door
Joen op 27-01-2020 21:16
]