Ik heb iets besteld van banggood wat uit Engeland komt. Ik heb voor EU standaard verzending gekozen, maar weet iemand met welke vervoerder hij bezorgd gaat worden, ik neem aan Postnl?
Heb ik ook meerdere keer gehad, nadeel is wel dat het daarna heel long nog bij Last Mile Carrier (PostNL) blijft liggen.Van bestelling tot 'Shipment arrived at country of origin post office' duurt vaak 5 tot 10 dagen en vervolgens blijft het 1 week bij 'Cleared customs' en 2 a 3 weken 'Accepted by Last Mile Carrier'agaam schreef op donderdag 28 november 2019 @ 00:19:
Ik heb dat nu al 2 keer gehad inklaring douane,
in drie week tijd, dan blijft hij daar 5 dagen liggen en dan gaat het pas verder,
wordt er een beetje moevan. pakket elke keer onder de 22 euro.
2019-11-12 verstuurd.
2019-11-22 in afwachting van douane-inklaring aliexpress.
2019-11-27 Verzending met lokaal transportbedrijf.

GoT, You have to love it!
Yep. Postnl.CryRaven schreef op woensdag 4 december 2019 @ 23:14:
Ik heb iets besteld van banggood wat uit Engeland komt. Ik heb voor EU standaard verzending gekozen, maar weet iemand met welke vervoerder hij bezorgd gaat worden, ik neem aan Postnl?
En van china naar engeland is dit flyt express.
Bedankt voor je antwoord.Converted007 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 05:35:
[...]
Yep. Postnl.
En van china naar engeland is dit flyt express.
Dan neem ik aan dat het pakket ook in de postnl app naar voren komt zodat ik kan zien wanneer hij bezorgd word? Dat gebeurt namelijk ook bij pakketjes van AliExpress.
Normaal gesproken wel. Vanaf dat het pakket aangemeld wordt bij postnl, zou het in de app zichtbaar moeten zijn.CryRaven schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:20:
[...]
Bedankt voor je antwoord.
Dan neem ik aan dat het pakket ook in de postnl app naar voren komt zodat ik kan zien wanneer hij bezorgd word? Dat gebeurt namelijk ook bij pakketjes van AliExpress.
Parcelsapp.com bundelt alle pakketdiensten bij elkaar die aan het trackingnummer gekoppeld zijn. Handig:)
[ Voor 10% gewijzigd door Converted007 op 05-12-2019 20:08 ]
Hoi!
Mijn aliexpress pakketje zou volgens de track & trace bij een local post nl post office moeten liggen. Echter heb ik geen idee waar, dit staat er namelijk niet bij.
Ik woon niet in een klein gat met slechts 1 postkantoor, maar het lijkt me dat dit toch aangegeven zou moeten staan? Ik heb ook geen papiertje in de bus gekregen..
Mijn aliexpress pakketje zou volgens de track & trace bij een local post nl post office moeten liggen. Echter heb ik geen idee waar, dit staat er namelijk niet bij.
Ik woon niet in een klein gat met slechts 1 postkantoor, maar het lijkt me dat dit toch aangegeven zou moeten staan? Ik heb ook geen papiertje in de bus gekregen..
Gooi je T&T code in www.internationalparceltracking.com. Wellicht gaat dat je uitkomst bieden.goldmemberf1 schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:00:
Hoi!
Als je "local post office" ziet staan in de track&trace van bijvoorbeeld AliExpress of 17track betekent dat doorgaans slechts het "sorteercentrum".goldmemberf1 schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:00:
Hoi!
Zoals @dcell al aangeeft: gooi je trackingcode eens door www.internationalparceltracking.com en de Nederlandse track&trace op https://jouw.postnl.nl (kun je meestal gewoon de buitenlandse trackingcode voor gebruiken mits die in Nederland al gescand is).
Top! Wist niet dat ik het ook bij postNL kon kon checken, heb het pakketje inmiddels getraceerd! Dank.Joen schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:29:
[...]
Als je "local post office" ziet staan in de track&trace van bijvoorbeeld AliExpress of 17track betekent dat doorgaans slechts het "sorteercentrum".
Zoals @dcell al aangeeft: gooi je trackingcode eens door www.internationalparceltracking.com en de Nederlandse track&trace op https://jouw.postnl.nl (kun je meestal gewoon de buitenlandse trackingcode voor gebruiken mits die in Nederland al gescand is).
Ik heb helaas hetzelfde. Het pakketje heeft als laatste status "Hold item at point of delivery" en postnl kan op basis van de track en trace niet achterhalen waar het pakketje is en wijst naar de afzender om een onderzoek te starten.CR9 schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:31:
[...]
Dat is het hem nou juist. Ik heb zojuist gekeken op Cainiao en een van mijn zendingen een nieuwe update en is dus opnieuw gescand. Maar heeft nu dezelfde status: Hold item at point of delivery. Hij is dus tot nu sinds vorige week dat hij in NL, 2 keer gescand bij de douane, maar geen verandering. Zou het zin hebben om het online formulier voor inklaring van PostNL in te vullen ook al heb geen brief ontvangen?
De afzender wijst weer terug naar de douane/postnl maar daar dankzij de track en trace kunnen deze instanties mij ook niets vertellen over het pakketje en de locatie ervan. Ik heb ook nooit een brief ontvangen dat ik aan moest geven wat de waarde van een pakketje is. Het pakketje had een 3GS code op het moment dat deze vertrok uit China
Is dit pakketje bij jou nog bezorgd?
In de tussentijd is 1 van de 2 pakketjes bezorgd afgelopen vrijdag. Hij was daarvoor nog eens 2 keer gescand met de status "Hold item at point of delivery". Heb toen op internationale site van PostNL gekeken. De momenten dat de status "Hold item at point of delivery" werd gescand is door PostNL verwerkt in hun systeem als Zending is bij PostNL. Dit zie je pas als PostNL het in hun systeem heeft verwerkt.leander-s schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:05:
[...]
Ik heb helaas hetzelfde. Het pakketje heeft als laatste status "Hold item at point of delivery" en postnl kan op basis van de track en trace niet achterhalen waar het pakketje is en wijst naar de afzender om een onderzoek te starten.
De afzender wijst weer terug naar de douane/postnl maar daar dankzij de track en trace kunnen deze instanties mij ook niets vertellen over het pakketje en de locatie ervan. Ik heb ook nooit een brief ontvangen dat ik aan moest geven wat de waarde van een pakketje is. Het pakketje had een 3GS code op het moment dat deze vertrok uit China
Is dit pakketje bij jou nog bezorgd?
Dus het is nog wachten op het tweede pakket. Die is sinds zijn aankomst in NL op 26-11, intussen al vier keer gescand met "Hold item at point of delivery" op 27-11, 1-12, 7-12 en 8-12. Dus ik weet tenminste dat het pakketje nog bestaat en bij PostNL ergens onderaan een stapel ligt in een opslagruimte. Hij is dus ruim een maand onderweg, waarvan 2 weken in NL
Mijn zendingen zijn met Singapore Post verstuurd, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Welke koerier is bij jou gebruikt? De zendingen die met Aliexpress standard shipping worden verstuurd in samenwerking met PostNL komen wel gewoon snel in de tussentijd. Ik weet niet of die een hogere prioriteit krijgen dan andere zendingen. Enige wat je kan doen is wachten en de updates op Cainiao in combinatie met internationale PostNL site in de gaten houden.
Volgens mij is het razenddruk bij PostNL. Mijn Ali standard shipping pakketjes liggen de afgelopen weken vaak bijna een week bij PostNL voordat ze bij mij aankomen. Ik heb nu een China Post pakketje (untracked) dat vorige week donderdag tevoorschijn kwam in “mijn Post” in de app. Die gaan met de postbode mee en die is nog steeds niet bezorgd .....
Dat ze het druk hebben geloof ik maar al te graag. Had gelezen of gehoord dat ze 70.000 pakketjes per dag krijgen vanuit het buitenland. Zal vast met singles day, Black Friday enzovoorts wel richting het dubbele gaan. Denk dat ze meer binnen krijgen dan kunnen verwerken, dus ze bouwen als het ware een achterstand op. Frustrerende hiervan is zoals ik al aangaf in eerdere Posts. Het pakket wordt wel degelijk opnieuw gescand, maar er gebeurt gewoon verder niks mee.dcell schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:16:
Volgens mij is het razenddruk bij PostNL. Mijn Ali standard shipping pakketjes liggen de afgelopen weken vaak bijna een week bij PostNL voordat ze bij mij aankomen. Ik heb nu een China Post pakketje (untracked) dat vorige week donderdag tevoorschijn kwam in “mijn Post” in de app. Die gaan met de postbode mee en die is nog steeds niet bezorgd .....
Mijn pakje dat sinds 31-10 in Belgie lag is opeens vandaag magisch aan de deur verschenen met de postbode, laatste keer dat ik iets neem als Cainaio super economy als shipping optie want dit heeft voor Bpost blijkbaar 0.00000 prio als het in Belgie aankomt, iets dat aankomt via Ali standard shipping is altijd op 2-3 dagen verwerkt en aan de deur.
Al bij al is dit 55 dagen onderweg geweest, hoewel het op 9 dagen tijd ( 21-10 tot 30-10 ) van China via Istanbul naar Belgie ging en meeviel qua snelheid viel het opeens op 31-10 helemaal stil na aankomst in Belgie.
Nuja waren maar glass screenprotectors voor de Switch voor 2.50 euro dus als het nooit kwam nam ik ze gewoon op Amazon.
Anyway ben wel minder te spreken over de seller, had nog 13 dagen in mijn ''uiterste delivery date'' en kon op 18/12 dispute openen als het nog niet was gekomen en opeens een bericht in mijn Ali app dat de seller er zonder mijn contact er weer 30 dagen had bijgedaan...
Al bij al is dit 55 dagen onderweg geweest, hoewel het op 9 dagen tijd ( 21-10 tot 30-10 ) van China via Istanbul naar Belgie ging en meeviel qua snelheid viel het opeens op 31-10 helemaal stil na aankomst in Belgie.
Nuja waren maar glass screenprotectors voor de Switch voor 2.50 euro dus als het nooit kwam nam ik ze gewoon op Amazon.
Anyway ben wel minder te spreken over de seller, had nog 13 dagen in mijn ''uiterste delivery date'' en kon op 18/12 dispute openen als het nog niet was gekomen en opeens een bericht in mijn Ali app dat de seller er zonder mijn contact er weer 30 dagen had bijgedaan...
[ Voor 12% gewijzigd door Katmi op 12-12-2019 21:53 ]
Ik heb tijdens mijn bestelling gekozen voor Aliexpress standard shipping en ze hebben uiteindelijk het ook verstuurd met Singapore Post. Het fenomeen dat hij in Nederland meerdere keren werd gescand met als melding Hold item at point of delivery zie ik niet. Bij mijn pakketje is het 1 keer gescand met die status op 29-11 en daarna werd het stil op de tracking.CR9 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 23:46:
[...]
In de tussentijd is 1 van de 2 pakketjes bezorgd afgelopen vrijdag. Hij was daarvoor nog eens 2 keer gescand met de status "Hold item at point of delivery". Heb toen op internationale site van PostNL gekeken. De momenten dat de status "Hold item at point of delivery" werd gescand is door PostNL verwerkt in hun systeem als Zending is bij PostNL. Dit zie je pas als PostNL het in hun systeem heeft verwerkt.
Dus het is nog wachten op het tweede pakket. Die is sinds zijn aankomst in NL op 26-11, intussen al vier keer gescand met "Hold item at point of delivery" op 27-11, 1-12, 7-12 en 8-12. Dus ik weet tenminste dat het pakketje nog bestaat en bij PostNL ergens onderaan een stapel ligt in een opslagruimte. Hij is dus ruim een maand onderweg, waarvan 2 weken in NL![]()
Mijn zendingen zijn met Singapore Post verstuurd, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Welke koerier is bij jou gebruikt? De zendingen die met Aliexpress standard shipping worden verstuurd in samenwerking met PostNL komen wel gewoon snel in de tussentijd. Ik weet niet of die een hogere prioriteit krijgen dan andere zendingen. Enige wat je kan doen is wachten en de updates op Cainiao in combinatie met internationale PostNL site in de gaten houden.
Mijn pakketje is sinds 11-11 in Nederland maar ik heb weinig hoop dat deze nog terecht komt.
Het pakketje is ondertussen 40 dagen in transit dus ik vrees dat hij toch verloren gegaan is en dat ik een moet gaan kijken wat de seller voor mij kan doen dan wel een dispute openen
[ Voor 4% gewijzigd door leander-s op 14-12-2019 12:30 ]
Is deze manier van verzending met tracking LB... SG?leander-s schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:26:
[...]
Ik heb tijdens mijn bestelling gekozen voor Aliexpress standard shipping en ze hebben uiteindelijk het ook verstuurd met Singapore Post.
Mijn pakketje is sinds 11-11 in Nederland maar ik heb weinig hoop dat deze nog terecht komt.
Heb ik ook gehad. Bleek het al een paar dagen bij de Primera te liggen. En dan gaat het al n 7 dagrn weer wrg. En heeft de bezorger geen notificatie achtergelaten. Ik snap dat best hoor dat je als brievenbezorger ook nogeens extra dingen moet uitschrijven etc. dat is dan vervelend. Maar ook vervelend voor de post-ontvanger.Lisadr schreef op woensdag 4 december 2019 @ 23:40:
[...]
Heb ik ook meerdere keer gehad, nadeel is wel dat het daarna heel long nog bij Last Mile Carrier (PostNL) blijft liggen.Van bestelling tot 'Shipment arrived at country of origin post office' duurt vaak 5 tot 10 dagen en vervolgens blijft het 1 week bij 'Cleared customs' en 2 a 3 weken 'Accepted by Last Mile Carrier'
Ik heb nu een zending met tracking LB.. SG. Staat al een week op held by customs. Ik wil het dus electronisch declareren. MMaar PostNL kan het niet vinden dus heb gern 3S nummer. ik heb een dag na de held by customs notificatie bewijzen opgestuurd op conto van de internationale trackingnummer. Maar tot nu toe niks. Meestal regelt de douane dit de ochtend erna al maar nu niet. Zal wel kerstdrukte zijn
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje.
Mijn pakket staat sinds 5 december bij PostNL op 'Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL'. Op de AliExpress staat hij op die dag als ingeklaard bij de douane en tot slot 'Verzending met lokaal transportbedrijf'.
Iemand anders ervaring dat die status zo lang kan duren? Ik ben voor de zekerheid al even bij het pick-up point geweest maar ook daar geen pakketje.
Mijn pakket staat sinds 5 december bij PostNL op 'Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL'. Op de AliExpress staat hij op die dag als ingeklaard bij de douane en tot slot 'Verzending met lokaal transportbedrijf'.
Iemand anders ervaring dat die status zo lang kan duren? Ik ben voor de zekerheid al even bij het pick-up point geweest maar ook daar geen pakketje.
Gooi je trackingcode eens op www.internationalparceltracking.com.PvT.Arj schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:08:
[...]
maar bij wat voor afhaalpunt wordt het dan afgegeven? PostNL? En hoe weet ik welk afhaalpunt?
Bij mij staat bij een order ook 'Receive item at delivery office', maar ik weet niet waar...
Als je pakketje bij een afhaalpunt is afgeleverd dan staat daar het adres van je afhaalpunt.
Deze status heb ik afgelopen augustus al gezien bij een Singapore Post zending. Je pakketje is niet per ongeluk naar de verkeerde plek verstuurdLucky0wn schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:12:
Hele vreemde status die ik niet eerder heb gezien:
Despatched to OverSeas Postal Admin (From SG/SIN to NL/HAG)
HAG lijkt me de haven van Den Haag volgens Google. Echter is dit een jachthaven, iemand hier ervaringen mee? Wil m'n pakket toch echt wel deze week nog ontvangen!
Probeer nog eens wat andere trackingsites, die nummers willen onderweg nog wel eens veranderen. Een 3S... nummer is geen voorwaarde voor PostNL om toch iets te kunnen vinden, soms staan er internationale nummers in hun systeem waar ze wel mee uit de voeten kunnen.SoundByte schreef op maandag 16 december 2019 @ 22:36:
Ik heb nu een zending met tracking LB.. SG. Staat al een week op held by customs. Ik wil het dus electronisch declareren. MMaar PostNL kan het niet vinden dus heb gern 3S nummer.
Mijn pakket zou tussen 28 november en 14 december binnen komen.
Echter gisteren stond nog steeds op onderweg.
Maar vandaag de melding dat het bij een ophaalpunt van postnl afgehaald kon worden.
Echter gisteren stond nog steeds op onderweg.
Maar vandaag de melding dat het bij een ophaalpunt van postnl afgehaald kon worden.
Da's goed om te horen, vond het raar aangezien ik die nog niet eerder had gezien. Op google ook niets over te vinden.dcell schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:56:
[...]
Gooi je trackingcode eens op www.internationalparceltracking.com.
Als je pakketje bij een afhaalpunt is afgeleverd dan staat daar het adres van je afhaalpunt.
Hoe lang was die uit augustus onderweg vanuit deze status?
[...]
Deze status heb ik afgelopen augustus al gezien bij een Singapore Post zending. Je pakketje is niet per ongeluk naar de verkeerde plek verstuurd. Ik heb nu toevallig 2 zendingen met Singapore Post die ook deze status hebben.
Hoe lang was deze in augustus onderweg met die status? Zou eigenlijk vandaag als uiterste datum geleverd moeten worden...
[ Voor 12% gewijzigd door Lucky0wn op 17-12-2019 12:20 ]
Toen was die 3 dagen na de NL/HAG al bezorgd maar bij Singpost zegt dat niks. Ik heb ook weleens een pakket gehad met Singpost die 10 dagen aan “vliegen” was. Dat was in mei. Duurde in totaal 15 dagen van moment van verzending tot bezorging.Lucky0wn schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:17:
[...]
Da's goed om te horen, vond het raar aangezien ik die nog niet eerder had gezien. Op google ook niets over te vinden.
Hoe lang was deze in augustus onderweg met die status? Zou eigenlijk vandaag als uiterste datum geleverd moeten worden...
Afgelopen oktober nog een Singpost pakket gehad. Die was in totaal maar 7 dagen onderweg. 3 dagen na de NL/HAG status had ik het pakketje in huis.
Met de drukte rond deze periode verwacht ik geen topsnelheid.
Hmm, heb het eens nagevraagd bij PostNL op twitter. Ik kreeg onderstaande reactie:dcell schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:56:
[...]
Gooi je trackingcode eens op www.internationalparceltracking.com.
[...]
Deze status heb ik afgelopen augustus al gezien bij een Singapore Post zending. Je pakketje is niet per ongeluk naar de verkeerde plek verstuurd. Ik heb nu toevallig 2 zendingen met Singapore Post die ook deze status hebben.
Goedemiddag! Dank voor je bericht. Volgens mijn gegevens ligt pakket LF033757985SG niet op een afhaalpunt, maar is het niet geleverd omdat het label niet leesbaar is. Er is ook geen retouradres bekend, zo te zien. Ik verwacht dat dit pakket op een Lost & Found-afdeling terecht zal komen. Voor nu wil ik je adviseren om de afzender te benaderen voor een vervangende zending. Geef hierbij aan dat het label (met barcode en adressering) extra zorg en aandacht nodig heeft.
Lekker makkelijk weer om te zeggen dat het label onleesbaar is.. En wat doen ze bij de Lost & Found afdeling met die pakketjes dan?
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Simpel, kwijt raken en daarna weer opnieuw vinden.PvT.Arj schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:59:
Lekker makkelijk weer om te zeggen dat het label onleesbaar is.. En wat doen ze bij de Lost & Found afdeling met die pakketjes dan?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik heb hier een pakketje dat sinds 20-11 al staat op "Arrive at destination country" en bij AE met de status "Verzending met lokaal transportbedrijf" maar tot op heden nog geen spoor van het pakket.
Vervelende is dat het niet via AE standaard verstuurd is en dus zo'n vaag T&T nummer heeft (Yanwen of ziets) waar PostNL niets mee kan.
Zelf al geregeld bij lokaal afhaalpunt, waar alle spullen gebracht worden, periodiek binnen gelopen of er toevallig iets ligt maar ik denk dat ik deze maar als verloren moet beschouwen.
Probleem is dan weer dat ik tot in het nieuwe jaar moet wachten eer ik een dispuut kan aanmaken .
Meest irritante is dat de prijs nog niet eens zo boeiend is maar het item zelf iets is waar ik op zat te wachten, risico van het vak zullen we maar zeggen
Vervelende is dat het niet via AE standaard verstuurd is en dus zo'n vaag T&T nummer heeft (Yanwen of ziets) waar PostNL niets mee kan.
Zelf al geregeld bij lokaal afhaalpunt, waar alle spullen gebracht worden, periodiek binnen gelopen of er toevallig iets ligt maar ik denk dat ik deze maar als verloren moet beschouwen.
Probleem is dan weer dat ik tot in het nieuwe jaar moet wachten eer ik een dispuut kan aanmaken .
Meest irritante is dat de prijs nog niet eens zo boeiend is maar het item zelf iets is waar ik op zat te wachten, risico van het vak zullen we maar zeggen
Dan maar even de komende dagen in de gaten houden. Bestelling is op 29 november verzonden, thanks!dcell schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:38:
[...]
Toen was die 3 dagen na de NL/HAG al bezorgd maar bij Singpost zegt dat niks. Ik heb ook weleens een pakket gehad met Singpost die 10 dagen aan “vliegen” was. Dat was in mei. Duurde in totaal 15 dagen van moment van verzending tot bezorging.
Afgelopen oktober nog een Singpost pakket gehad. Die was in totaal maar 7 dagen onderweg. 3 dagen na de NL/HAG status had ik het pakketje in huis.
Met de drukte rond deze periode verwacht ik geen topsnelheid.
S... track & trace codes zijn van Yanwen.schumi2004 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:19:
Ik heb hier een pakketje dat sinds 20-11 al staat op "Arrive at destination country" en bij AE met de status "Verzending met lokaal transportbedrijf" maar tot op heden nog geen spoor van het pakket.
LP... track & trace codes waren in het verleden hoofdzakelijk van Yanwen. Tegenwoordig van Sunyou, maar Yanwen blijkt ze op de achtergrond ook te gebruiken.
De S... en LP... track & trace codes zijn vrijwel altijd voor enveloppezendingen en dus in Nederland zelf nooit te traceren. Navraag doen bij PostNL daar voor is dus ook zinloos.
Deze enveloppezendingen hebben de laagste prioriteit voor PostNL en dus met de Sinterklaasdrukte en vooral Kerstkaartendrukte kan er lange tijd over heen gaan voordat dit soort AliExpress bestellingen eens bezorgd worden. Reken gerust op 1 tot 1,5 maand na binnenkomst in Nederland.
Dus inderdaad gewoon even je kopersbescherming in de gaten houden en indien nodig en gewenst tijdig verlenging daar van aanvragen via de daar voor bestemde link in de order op de gewone website van AliExpress. Of kort na het verlopen er van (binnen 15 dagen) een dispute aanmaken.
Bedankt voor de informatie. Hoop echt dat het niet zo is. Ik wacht al 4 weken om 5 iets die op last mile delivery staan en hoop echt dat ik ze niet kwijt ben omdat PostNL hun werk niet goed doet.SoundByte schreef op maandag 16 december 2019 @ 22:36:
[...]
Heb ik ook gehad. Bleek het al een paar dagen bij de Primera te liggen. En dan gaat het al n 7 dagrn weer wrg. En heeft de bezorger geen notificatie achtergelaten. Ik snap dat best hoor dat je als brievenbezorger ook nogeens extra dingen moet uitschrijven etc. dat is dan vervelend. Maar ook vervelend voor de post-ontvanger.
Ik heb nu een zending met tracking LB.. SG. Staat al een week op held by customs. Ik wil het dus electronisch declareren. MMaar PostNL kan het niet vinden dus heb gern 3S nummer. ik heb een dag na de held by customs notificatie bewijzen opgestuurd op conto van de internationale trackingnummer. Maar tot nu toe niks. Meestal regelt de douane dit de ochtend erna al maar nu niet. Zal wel kerstdrukte zijn

GoT, You have to love it!
Ze worden vandaag bezorgdLucky0wn schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:50:
[...]
Dan maar even de komende dagen in de gaten houden. Bestelling is op 29 november verzonden, thanks!
Helaas toch niets gekregen, nog paar dagen voor kerst, dus even duimen!dcell schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:40:
[...]
Ze worden vandaag bezorgdgister aangekomen in NL, door Douane en sorteercentrum heen vannacht en nu met de bezorger mee.
Ik ben me bewust van de enveloppezendingen en de doorlooptijd hierop in dergelijke situaties het is alleen volledige willekeur hier want andere soortgelijke pakketjes zijn al wel aangekomen.Joen schreef op woensdag 18 december 2019 @ 00:03:
[...]
S... track & trace codes zijn van Yanwen.
LP... track & trace codes waren in het verleden hoofdzakelijk van Yanwen. Tegenwoordig van Sunyou, maar Yanwen blijkt ze op de achtergrond ook te gebruiken.
De S... en LP... track & trace codes zijn vrijwel altijd voor enveloppezendingen en dus in Nederland zelf nooit te traceren. Navraag doen bij PostNL daar voor is dus ook zinloos.
Deze enveloppezendingen hebben de laagste prioriteit voor PostNL en dus met de Sinterklaasdrukte en vooral Kerstkaartendrukte kan er lange tijd over heen gaan voordat dit soort AliExpress bestellingen eens bezorgd worden. Reken gerust op 1 tot 1,5 maand na binnenkomst in Nederland.
Dus inderdaad gewoon even je kopersbescherming in de gaten houden en indien nodig en gewenst tijdig verlenging daar van aanvragen via de daar voor bestemde link in de order op de gewone website van AliExpress. Of kort na het verlopen er van (binnen 15 dagen) een dispute aanmaken.
Mogelijk heeft het ook met de grote van het pakket zelf te maken, deze zal niet groter zijn dan pakje sigarette waar de reeds aangekomen pakjes qua grote (en enkele ook daadwerkelijk) een bubbeltjes enveloppe zijn.
We gaan het wel zien, komt het niet dan jammer en maken we een dispute aan. Mijn pakjes zijn over het algemeen al afgeschreven nog voordat ze besteld zijn
In mijn ervaring ligt het meer aan welke verzendpartner Yanwen ingeschakeld heeft. Ergens redelijk aan het begin van het trackingproces geven een trackingupdate met een nieuw trackingnummer.schumi2004 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:42:
[...]
Ik ben me bewust van de enveloppezendingen en de doorlooptijd hierop in dergelijke situaties het is alleen volledige willekeur hier want andere soortgelijke pakketjes zijn al wel aangekomen.
Mogelijk heeft het ook met de grote van het pakket zelf te maken, deze zal niet groter zijn dan pakje sigarette waar de reeds aangekomen pakjes qua grote (en enkele ook daadwerkelijk) een bubbeltjes enveloppe zijn.
Als die trackingupdate bij PostNL hoort (vaak bij die pakketjes UD...NL) dan gaat het doorgaans snel met plm. 2 weken van verzending tot levering.
Is het iets met U...CN dan is het vaak China Post en daarmee zit ik op dit moment op meer dan een maand doorlooptijd.
En dan hadden we nog een tijdje codes die via Turkije gingen en er ook vrij lang over doen. Volgens mij ook iets van 1 tot 2 maanden.
Sunyou handelt het tot aan Nederland zelf af en is redelijk betrouwbaar 1 tot 1,5 maand.
LOL!We gaan het wel zien, komt het niet dan jammer en maken we een dispute aan. Mijn pakjes zijn over het algemeen al afgeschreven nog voordat ze besteld zijn
Zo erg zal het toch ook wel weer niet zijn?
Het is kerst, dus het zal wel een enorme chaos zijn bij PostNL en dus zal de bezorging wel wat vertraging hebben, maar ik heb een pakketje met een LX nummer wat al sinds 07-12 op "Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL / The item is at the handover point from freight carrier to PostNL" vanaf Cainiao. Website parcelsapp.com geeft sinds 07-12 geen verdere update meer. Kan zijn dat het wat langer duurt, maar ik vraag me toch wel af of ik ze bij PostNL moet contacten of toch even moeten wachten met stalken of ze misschien weten waar het is. Begrijp wel dat het wat langer kan duren, maar ik krijg ook al pakketjes met LX nummers binnen die rond dezelfde tijd zijn verzonden. Het zal wel door Singles Day en Black Friday een chaos zijn. Anderen ook zulke ervaringen ?
Yup! Ik heb ook nog twee pakketjes die sinds 3 en 10 december hangen op exact hetzelfde punt als jij beschrijft. PostNL zegt het idd nog niet ontvangen te hebben terwijl de T&T in de ali app zegt dat hij aangekomen, ‘ingeklaard’ is en verzending met lokaal transport
Gaat lekker bij mij met de bestellingen. Op 11-11 bij Anker via Aliexpress 2 USB-C kabels besteld. Deze zijn uiteindelijk opgesplitst in 2 pakketten. Eerste was binnen 2 weken binnen, Aliexpress Standard Shipping.
De tweede echter (LB........SG, Aliexpress Standard BE) ligt sinds 06-12... Ergens. De eerste werd ook kort tegengehouden maar een dag later was deze er door, 2 dagen later bezorgd. Huidige status volgens Aliexpress:
2019-12-06 22:42 - Hold item at point of delivery (Country: NL)
2019-12-06 19:07 - Held by Custom
2019-12-06 19:06 - Arrival at Destination Postal Admin (From SG/SIN to NL)
2019-12-06 18:55 - Arrival at Destination (Country: NL)
Vrees dat deze ook niet meer aan gaat komen. Telefoonhoesje voor schoonmoeder is 3 maanden onderweg geweest, succesvol een dispute voor geopend en gewonnen. Ruitenwissers zijn nooit aangekomen (achteraf ook verkeerde besteld, maar goed). Maakt nu 3 op 8 ofzo welke niet aangekomen zijn.
De tweede echter (LB........SG, Aliexpress Standard BE) ligt sinds 06-12... Ergens. De eerste werd ook kort tegengehouden maar een dag later was deze er door, 2 dagen later bezorgd. Huidige status volgens Aliexpress:
2019-12-06 22:42 - Hold item at point of delivery (Country: NL)
2019-12-06 19:07 - Held by Custom
2019-12-06 19:06 - Arrival at Destination Postal Admin (From SG/SIN to NL)
2019-12-06 18:55 - Arrival at Destination (Country: NL)
Vrees dat deze ook niet meer aan gaat komen. Telefoonhoesje voor schoonmoeder is 3 maanden onderweg geweest, succesvol een dispute voor geopend en gewonnen. Ruitenwissers zijn nooit aangekomen (achteraf ook verkeerde besteld, maar goed). Maakt nu 3 op 8 ofzo welke niet aangekomen zijn.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Ik bestel niets meer tot een week of 2 na Chinese New Year.
Merk dat het sinds na de zomer nogal met de hakken over de sloot is wat wel of niet aankomt en hoe lang het duurt.
Voor de zomer kon ik met zekerheid zeggen '' Ali standard is zo lang '' en '' Yanwen Special Line-YW is zo lang '' en '' China registered/Singapore post/Turkey Post is zo lang '' maar sinds Oktober is er geen lijn meer op te trekken en 1 pakje had ik al opgegeven toen het uiteindelijk toch na 58 dagen kwam.
Enige snelle wat ik nog heb gehad op 6 bestellingen is een iPhone hoesje via Ali standard, was 18 dagen maar dat was dik voor Black Friday etc ( 20-10 besteld en 8-11 aangekomen )
Merk dat het sinds na de zomer nogal met de hakken over de sloot is wat wel of niet aankomt en hoe lang het duurt.
Voor de zomer kon ik met zekerheid zeggen '' Ali standard is zo lang '' en '' Yanwen Special Line-YW is zo lang '' en '' China registered/Singapore post/Turkey Post is zo lang '' maar sinds Oktober is er geen lijn meer op te trekken en 1 pakje had ik al opgegeven toen het uiteindelijk toch na 58 dagen kwam.
Enige snelle wat ik nog heb gehad op 6 bestellingen is een iPhone hoesje via Ali standard, was 18 dagen maar dat was dik voor Black Friday etc ( 20-10 besteld en 8-11 aangekomen )
[ Voor 5% gewijzigd door Katmi op 23-12-2019 21:45 ]
Ergens eind vorig jaar t/m begin dit jaar (ik gok november 2018 - februari 2019) was het drama met veel verloren pakketjes, maar daarna is het voor mij wel ineens een stuk netter verlopen allemaal. Eigenlijk komt alles netjes binnen 2 maanden wel binnen. Doorlooptijden variëren wel wat meer inderdaad. Er is inderdaad geen standaard doorlooptermijn meer te geven voor zowel China Post als Yanwen hoewel Yanwen soms wel opvallend snel is door af en toe gebruik te maken van PostNL.
Verwijderd
Ben hier voor de eerste keer op het tweakers forum en herken ontzettend veel met betrekking tot Aliexpress al dan niet met hun samenwerking met PostNL.
Voor bijvoorbeeld Arduino projectjes is het daar voordelig winkelen en ging tot afgelopen maand eigenlijk prima. Echter lijkt het nu sinds een maand goed mis te gaan. Een leuk voorbeeld was een niemendalletje dat met de gewone briefpost afgeleverd moest worden. Op 6 december kwam het aan in het land van bestemming zover dit te volgen was dus aangenomen Nederland. Navraag bij PostNL leverde niets op. Ze schuiven je gewoon aan de kant, geen T&T van PostNL, jammer, de chathaak werd erop gegooid. Tot stomme verbazing werd het pakketje op 13 december plots alsnog in de brievenbus gedaan. Het lijkt geen zin te hebben om dit verder bij PostNL na te vragen, ze stellen meedenken en een dialoog niet op prijs blijkbaar. Op een kritische ingevulde enquête werd niet gereageerd. Echt slap en ze verwijzen je terug naar de verzender. Op klacht.nl worden 99% van de klachten opgelost, mooi hé.
Nog veel bonter maakte het bedrijf WAVGAT het. Een niemendalletje van €0,85 wilde maar niet in de brievenbus vallen. Er was te volgen dat het pakketje al in het land van bestemming aangekomen was. Dus Ali een berichtje gestuurd dat het pakketje ergens hier te lande zoekgeraakt moest zijn. Wat de druif van dat bedrijf deed is de ontvangsttermijn met twee maanden verlengen want hij constateerde onmiddellijk dat het pakketje niet kwijtgeraakt was. Weer na een maand een berichtje gestuurd waar opnieuw mijn geduld gevraagd werd. Was het zat en heb met zeer negatief commentaar het pakketje als zijnde ontvangen afgehandeld. Ergernis voor amper een € was het niet meer waard.
Maar,,, een paar andere kleine bestellingen lijken nu mis te gaan. Vertrouw het hele Ali gebeuren niet meer en bestel daar voorlopig helemaal niets meer.
Een goede dialoog lijkt kansloos en via info@vraagalex.com komt ook geen antwoord.
Misschien loopt het dan toch op een dispute uit en dan ben ik benieuwd hoe ze daar op gaan reageren.
Voor bijvoorbeeld Arduino projectjes is het daar voordelig winkelen en ging tot afgelopen maand eigenlijk prima. Echter lijkt het nu sinds een maand goed mis te gaan. Een leuk voorbeeld was een niemendalletje dat met de gewone briefpost afgeleverd moest worden. Op 6 december kwam het aan in het land van bestemming zover dit te volgen was dus aangenomen Nederland. Navraag bij PostNL leverde niets op. Ze schuiven je gewoon aan de kant, geen T&T van PostNL, jammer, de chathaak werd erop gegooid. Tot stomme verbazing werd het pakketje op 13 december plots alsnog in de brievenbus gedaan. Het lijkt geen zin te hebben om dit verder bij PostNL na te vragen, ze stellen meedenken en een dialoog niet op prijs blijkbaar. Op een kritische ingevulde enquête werd niet gereageerd. Echt slap en ze verwijzen je terug naar de verzender. Op klacht.nl worden 99% van de klachten opgelost, mooi hé.
Nog veel bonter maakte het bedrijf WAVGAT het. Een niemendalletje van €0,85 wilde maar niet in de brievenbus vallen. Er was te volgen dat het pakketje al in het land van bestemming aangekomen was. Dus Ali een berichtje gestuurd dat het pakketje ergens hier te lande zoekgeraakt moest zijn. Wat de druif van dat bedrijf deed is de ontvangsttermijn met twee maanden verlengen want hij constateerde onmiddellijk dat het pakketje niet kwijtgeraakt was. Weer na een maand een berichtje gestuurd waar opnieuw mijn geduld gevraagd werd. Was het zat en heb met zeer negatief commentaar het pakketje als zijnde ontvangen afgehandeld. Ergernis voor amper een € was het niet meer waard.
Maar,,, een paar andere kleine bestellingen lijken nu mis te gaan. Vertrouw het hele Ali gebeuren niet meer en bestel daar voorlopig helemaal niets meer.
Een goede dialoog lijkt kansloos en via info@vraagalex.com komt ook geen antwoord.
Misschien loopt het dan toch op een dispute uit en dan ben ik benieuwd hoe ze daar op gaan reageren.
@Verwijderd : Geduld is het toverwoord. Vooral de goedkoopste verzendmethodes als Yanwen en Sunyou hebben soms erg lange levertermijnen, maar ook China Post vaak wel. Ivm internationale postafspraken krijgt PostNL (maar dit geldt ook voor postbedrijven in andere landen) niet betaald voor de verwerking van deze buitenlandse brievenbuspakketjes. Het gevolg is dat deze brievenbuspakketjes in Nederland pas gesorteerd worden nadat alle binnenlandse briefzendingen gesorteerd zijn. En zeker rond de feestdagen kun je je voorstellen dat ze daarom lang op de plank blijven liggen. Ze hebben gewoonweg minder prioriteit dan binnenlandse post. Dit alles is ooit al eens uitgelegd hier door iemand die bij PostNL werkt(e?).
Aan het begin van dit jaar ging het bij mij bagger en zijn veel brievenbuspakketjes zoek geraakt. Ik heb toen veel disputes moeten aanmaken en plm. 9 van de 10 zijn gewoon netjes afgehandeld. Vanaf plm. maart dit jaar is het een stuk beter gegaan met de brievenbuspakketjes en komen ze allemaal binnen 2 maanden wel aan. Wel valt het op dat vooral Yanwen ineens zeer wisselende doorlooptermijnen heeft, omdat ze ook zaken doen met een Turks postbedrijf (doorlooptermijn 2 maanden) en PostNL (doorlooptermijn 2 weken) naast China Post (doorlooptermijn 1 - 1,5 maand) waar ze al zaken mee deden.
Ik zelf treed wel altijd eerst in contact met de verkoper en geef ze een kans om het netjes onderling op te lossen. Pas als de verkoper naar mijn mening geen nette oplossing bied of kan bieden maak ik een dispute aan. Tot dusver werden die altijd vlot in mijn voordeel beslist.
Aan het begin van dit jaar ging het bij mij bagger en zijn veel brievenbuspakketjes zoek geraakt. Ik heb toen veel disputes moeten aanmaken en plm. 9 van de 10 zijn gewoon netjes afgehandeld. Vanaf plm. maart dit jaar is het een stuk beter gegaan met de brievenbuspakketjes en komen ze allemaal binnen 2 maanden wel aan. Wel valt het op dat vooral Yanwen ineens zeer wisselende doorlooptermijnen heeft, omdat ze ook zaken doen met een Turks postbedrijf (doorlooptermijn 2 maanden) en PostNL (doorlooptermijn 2 weken) naast China Post (doorlooptermijn 1 - 1,5 maand) waar ze al zaken mee deden.
Ik zelf treed wel altijd eerst in contact met de verkoper en geef ze een kans om het netjes onderling op te lossen. Pas als de verkoper naar mijn mening geen nette oplossing bied of kan bieden maak ik een dispute aan. Tot dusver werden die altijd vlot in mijn voordeel beslist.
In Belgie idem met die untracked brievenbus pakjes van Ali die bv via Cainaio of Yanwen komen, mijn broer werkt bij Bpost en zegt het zelf : die pakjes blijven soms een week ofzo liggen in het vak van de betreffende postbode in je lokaal postkantoor voor hij eens beslist om het mee te nemen, aangetekende brieven en Bpost pakjes in brievenbus zending zelf hebben voorrang.
En daar voor blijven ze nog eens 1 tot 3 weken liggen bij de douane sortering ook, pakjes met tracking etc hebben voorrang.
Verklaart ook meteen waarom mijn Cainaio pakje op 31 Oktober in Belgie was en de goede man op 11 December om 9u pas aan mijn deur stond er mee
Dus als je iets hebt van '' hey coole sleutelhanger op Ali, maakt me niet uit dat die binnen 50 dagen pas aankomt '' dan kan je gerust 1 van de untracked shipping opties nemen op Ali.
Maar heb je zo iets van '' goh dat is niet echt dringend maar zou ik toch wel binnen 30 dagen willen '' neem dan Ali standard shipping of China registered air mail / Yanwen Special Line-YW / Singapore Post.
Voor Belgie vind ik vooral Yanwen Special Line-YW enorm snel, altijd binnen 9 dagen in Luxemburg en dan de 11de dag ofzo bij Bpost in Luik en rond dag 13-14 aan de deur, de laatste 3x was die optie sneller dan Ali Standard shipping voor mij, helaas is Yanwen Special Line-YW wat ''zeldzamer'' bij sellers dan bv Ali Standard of China registered air mail.
En daar voor blijven ze nog eens 1 tot 3 weken liggen bij de douane sortering ook, pakjes met tracking etc hebben voorrang.
Verklaart ook meteen waarom mijn Cainaio pakje op 31 Oktober in Belgie was en de goede man op 11 December om 9u pas aan mijn deur stond er mee
Dus als je iets hebt van '' hey coole sleutelhanger op Ali, maakt me niet uit dat die binnen 50 dagen pas aankomt '' dan kan je gerust 1 van de untracked shipping opties nemen op Ali.
Maar heb je zo iets van '' goh dat is niet echt dringend maar zou ik toch wel binnen 30 dagen willen '' neem dan Ali standard shipping of China registered air mail / Yanwen Special Line-YW / Singapore Post.
Voor Belgie vind ik vooral Yanwen Special Line-YW enorm snel, altijd binnen 9 dagen in Luxemburg en dan de 11de dag ofzo bij Bpost in Luik en rond dag 13-14 aan de deur, de laatste 3x was die optie sneller dan Ali Standard shipping voor mij, helaas is Yanwen Special Line-YW wat ''zeldzamer'' bij sellers dan bv Ali Standard of China registered air mail.
Grote kans dat het eerst naar Duitsland of België gaat en vanaf daar naar het vliegveld bij Rotterdam gaat. Of dat die status gewoon niet klopt en dat het via Schiphol gaat. Normaal staat er bij mij meestal "NL/AMS". Qua levertijd zou ik deze periode helemaal niks verwachten. Kerst, weekend, oud en nieuw.Lucky0wn schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:12:
Hele vreemde status die ik niet eerder heb gezien:
Despatched to OverSeas Postal Admin (From SG/SIN to NL/HAG)
HAG lijkt me de haven van Den Haag volgens Google. Echter is dit een jachthaven, iemand hier ervaringen mee? Wil m'n pakket toch echt wel deze week nog ontvangen!
Hoe lang duurt het normaal gesproken om van "vertrokken uit land van herkomst" tot "aangekomen in land van bestemming" . Ik heb twee brievenbus (telefoonhoesje en een keycord) pakketjes die intussen de "verwachte levertijd" al voorbij zijn. 27 december (en aankomende maandag 29 december).
Ivm de feestdagen verwachte ik ze sowieso al niet voor eind dit jaar maar dit vind ik wel bijzonder?
Daarnaast heb ik ook nog een tweede, wat later bestelde item.
Mijn bestelde QCY oortjes worden vastgehouden door de douane. Nu staat in de app op de telefoon "Vastgehouden door douane neem...." afgebroken en verder kom ik niet.
Op de webbrowser staat: in afwachting van douane-inklaring...moet ik nu wat doen of gewoon ongeduldig afwachten?
Hier is gemengde info over te vinden. De een zegt wachten, de ander zegt benader de verkopende partij.. Iemand ervaring?
Ivm de feestdagen verwachte ik ze sowieso al niet voor eind dit jaar maar dit vind ik wel bijzonder?
Mijn bestelde QCY oortjes worden vastgehouden door de douane. Nu staat in de app op de telefoon "Vastgehouden door douane neem...." afgebroken en verder kom ik niet.
Op de webbrowser staat: in afwachting van douane-inklaring...moet ik nu wat doen of gewoon ongeduldig afwachten?
Hier is gemengde info over te vinden. De een zegt wachten, de ander zegt benader de verkopende partij.. Iemand ervaring?
Ik bestel tegenwoordig alleen nog maar met Ali standard shipping. Er zijn mij teveel brievenbus zendingen kwijtgeraakt. Dan ook nog dat oeverloze wachtent ot het in de bus zit, terwijl het al dagen tot weken in Nederland is/zou moeten zijn.
Dan maar een paar euro meer kwijt. Als ik kijk hoeveel sneller ik producten in huis heb, dat is het mij meer dan waard.
Mooi voorbeeld, heb 19-12 iets besteld. Vandaag in de brievenbus. Wat gewoon door de brievenbus kan, gooit de pakketbezorger gewoon in de bus.
Dan maar een paar euro meer kwijt. Als ik kijk hoeveel sneller ik producten in huis heb, dat is het mij meer dan waard.
Mooi voorbeeld, heb 19-12 iets besteld. Vandaag in de brievenbus. Wat gewoon door de brievenbus kan, gooit de pakketbezorger gewoon in de bus.
[ Voor 16% gewijzigd door LocK_Out op 27-12-2019 18:03 ]
Ik bestel regelmatig (veel) via Alie maar alles van de laatste 2,5 maand komt niet aan.
Ik vrees dat postnl geen Chinese pakketjes levert (met bepaalde verzendmethodes) in de periode vanaf black friday tm na de kerst.
Alie standaard is wel gekomen maar al die ongeregistreerde meuk komt niet aan.
Ik vrees dat postnl geen Chinese pakketjes levert (met bepaalde verzendmethodes) in de periode vanaf black friday tm na de kerst.
Alie standaard is wel gekomen maar al die ongeregistreerde meuk komt niet aan.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Op Banggood kun je het beste niet meer met PDM laten verzenden maar met Air parcel register. PDM is een paar euro duurder als Air Parcel Register, maar is dezelfde verzendmethode lieten ze me weten via de chat.
Afgelopen week namelijk meerdere bestellingen met PDM gekozen, maar na betalen staat er automatisch verzonden met Priority Air Mail.
Now as I cross-checked the Priority direct mail is changed to the Priority Air Mail, Now your country does not allow the shipment with Priority direct mail.
Afgelopen week namelijk meerdere bestellingen met PDM gekozen, maar na betalen staat er automatisch verzonden met Priority Air Mail.
Now as I cross-checked the Priority direct mail is changed to the Priority Air Mail, Now your country does not allow the shipment with Priority direct mail.
15 november besteld, 28 december binnen. Het stokte blijkbaar ergens bij PostNL want er zit een "Herstel-sticker" op het pakje. Daar heb ik naar gezocht en kwam op het volgende uit > https://www.klachtenkompa...64-47f8-9491-4de7755c34452019.12.20 00:24 (GMT-7): Verzending met lokaal transportbedrijf
2019.11.29 06:00 (GMT-7): Vertrokken vanuit het land van herkomst
2019.11.27 16:18 (GMT-7): Vertrokken vanuit het land van herkomst
2019.11.19 16:51 (GMT-7): Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij
2019.11.19 16:46 (GMT-7): Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten
2019.11.19 16:46 (GMT-7): Zending bij het magazijn in het land van herkomst
2019.11.18 03:57 (GMT-7): Zending verzonden
2019.11.16 06:39 (GMT-7): In afwachting van afhaling door koerier
Blijkbaar heeft de sorteermachine dus het adres op de sticker niet goed kunnen lezen waardoor het pakje vertraging opliep. Dat bestaat dus ook nog. Ik moet zeggen dat het lettertype op de sticker inderdaad erg klein is en de pakjes gaan blijkbaar met 80km p/u door de machine dus ik kan me best voorstellen dat er weleens iets niet of verkeerd gelezen wordt.
Er zitten twee stickers op met QR codes, alleen m'n telefoon kan ze om e.o.a. reden niet lezen met de PostNL app. Waarschijnlijk te klein? Denk 1 bij 1 cm of zo.
Bij mij nu exact dezelfde status met QCY oortjes... Hoe gaat het met ongeduldig afwachten?Mrjraider schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:57:
Tot mijn verbazing lagen ze gisteren in de brievenbus. Dik een maand voor verwachte leverdatum. Die stond op 7-1 / 25-1.Rogar schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:22:
[...]
Bij mij nu exact dezelfde status met QCY oortjes... Hoe gaat het met ongeduldig afwachten?
Heb geen enkel bericht omtrent invoering of kosten extra gehad. We bijzonder want mijn twee brievenbus pakjes heb ik nog niet en maandag zou de verwachte leverdatum van de tweede zijn. Ik heb daar weinig goede hoop op zeg maar.
Whahaha mooi!Mrjraider schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:25:
[...]
Tot mijn verbazing lagen ze gisteren in de brievenbus. Dik een maand voor verwachte leverdatum. Die stond op 7-1 / 25-1.
Heb geen enkel bericht omtrent invoering of kosten extra gehad. We bijzonder want mijn twee brievenbus pakjes heb ik nog niet en maandag zou de verwachte leverdatum van de tweede zijn. Ik heb daar weinig goede hoop op zeg maar.
Mijne staan op 8/1-26/1, dus ik zal ook mn geduld eens geen proberen te bewaren

Mijn bestelling staat sinds 1 december op ligt bij carrier. Maar PostNL beweert dat de barcode niet klopt en zeggen dat ze hem retour sturen. Dat is toch bizar? Wat kan ik hier tegen doen
Met belangstelling de afgelopen tijd het forum gevolgd, echter nu loop ik zelf ook tegen problemen aan met de levering van een artikel. Met single's day bij ali xiaomi oortjes besteld waarna ik direct een tracking code kreeg. Na de status hold by custom blijft sinds 24 november de status verspringen naar Hold item at point of delivery. PostNl geeft dezelfde standaard reacties dat ik contact met de verkoper moet opnemen en dergelijke. Wat is jullie ervaring met deze status? Afwachten of als de buyers protection verloopt gelijk een dispute openen?
Wat is die standaard reactie? Ik heb namelijk ook contact gehad (ook met Xiaomi Airdots trouwens) en ik heb 3 verschillende reacties gehad, o.a.:semsem1999 schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:53:
Met belangstelling de afgelopen tijd het forum gevolgd, echter nu loop ik zelf ook tegen problemen aan met de levering van een artikel. Met single's day bij ali xiaomi oortjes besteld waarna ik direct een tracking code kreeg. Na de status hold by custom blijft sinds 24 november de status verspringen naar Hold item at point of delivery. PostNl geeft dezelfde standaard reacties dat ik contact met de verkoper moet opnemen en dergelijke. Wat is jullie ervaring met deze status? Afwachten of als de buyers protection verloopt gelijk een dispute openen?
Het was druk komt er aan
Barcode was beschadigd maar het komt er aan
Barcode was beschadigd het wordt teruggestuurd
Oftewel vind het een beetje maf. Het is 2000 kilometer goed gegaan en die laatste 50 km lukt niet terwijl het adres er gewoon op staat..
[ Voor 14% gewijzigd door SemperFidelis op 30-12-2019 09:46 ]
Ik heb ook een pakketje (met helaas wel €100 waarde) verzonden met AliExpress standard shipping dat al sinds 7 december bij 'accepted by local carrier'/'cleared customs' staat. Heel vaag, PostNL zegt het nog niet te hebben ontvangen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Toevallig heb ik ook de Airdots besteld en krijg inderdaad dezelfde reacties van PostNl. Dit zijn enkele opmerkingen die zij gaven omtrent de status van mijn pakketje:SemperFidelis schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:21:
[...]
Wat is die standaard reactie? Ik heb namelijk ook contact gehad (ook met Xiaomi Airdots trouwens) en ik heb 3 verschillende reacties gehad, o.a.:
Het was druk komt er aan
Barcode was beschadigd maar het komt er aan
Barcode was beschadigd het wordt teruggestuurd
Oftewel vind het een beetje maf. Het is 2000 kilometer goed gegaan en die laatste 50 km lukt niet terwijl het adres er gewoon op staat..
De reden waarom jouw pakket nog niet meer updates heeft, is omdat onze sorteermachine wat problemen heeft met het aflezen van jouw adres. Dit kan wel eens gebeuren als de afzender het pakje bijvoorbeeld in plastic gewikkeld heeft; het bezorgadres kan er dan nog niet aan gekoppeld worden. We moeten het pakje daarom met de hand gaan sorteren en dat kan wat langer duren. Ik raad je aan het dus gewoon nog even af te wachten!
Ik heb de status van je zending er even bij gepakt. Hij lijkt ergens te blijven hangen. Ik wil je daarom adviseren om vermissing te melden bij de afzender. Zij kunnen je dan eventueel een nieuwe zending toesturen en, volgens voorwaarden, een onderzoek laten instellen.
Uiteindelijk schiet ik hier niks mee op en vanuit de ali verkoper krijg ik de reactie dat ik moet afwachten.
@semsem1999 Zie > chim0 in "China-shopping levertijdentopic"
Zelfde probleem als ik, ook met de sorteermachine blijkbaar. Mijn pakketje is uiteindelijk wel aangekomen met een "Herstel" sticker dus wellicht dat die van jou ook nog komt.
Zelfde probleem als ik, ook met de sorteermachine blijkbaar. Mijn pakketje is uiteindelijk wel aangekomen met een "Herstel" sticker dus wellicht dat die van jou ook nog komt.
Tja lijkt bijna moedwillig gewoon even wat bestellingen vertragen vanwege drukte.semsem1999 schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:30:
[...]
Toevallig heb ik ook de Airdots besteld en krijg inderdaad dezelfde reacties van PostNl. Dit zijn enkele opmerkingen die zij gaven omtrent de status van mijn pakketje:
De reden waarom jouw pakket nog niet meer updates heeft, is omdat onze sorteermachine wat problemen heeft met het aflezen van jouw adres. Dit kan wel eens gebeuren als de afzender het pakje bijvoorbeeld in plastic gewikkeld heeft; het bezorgadres kan er dan nog niet aan gekoppeld worden. We moeten het pakje daarom met de hand gaan sorteren en dat kan wat langer duren. Ik raad je aan het dus gewoon nog even af te wachten!
Ik heb de status van je zending er even bij gepakt. Hij lijkt ergens te blijven hangen. Ik wil je daarom adviseren om vermissing te melden bij de afzender. Zij kunnen je dan eventueel een nieuwe zending toesturen en, volgens voorwaarden, een onderzoek laten instellen.
Uiteindelijk schiet ik hier niks mee op en vanuit de ali verkoper krijg ik de reactie dat ik moet afwachten.
De post van vandaag is hier nog niet bezorgd maar "Mijn post" in de PostNL app geeft al wel een AliExpress pakketje aan met 2 herstelstickers er op. Wat mij er zelf aan opvalt is dat op de oorspronkelijke adressticker de postcode niet tussen het adres staat, maar veel kleiner ergens een eind er onder en dan daar onder nog mijn mobiele telefoonnummer. Dan kan ik best begrijpen dat een sorteermachine daar moeite mee heeft.
Dat maakt het dan inderdaad lastig! Bij mij in de postNL app blijft de status ´zending nog niet te volgen´, daardoor ook best lastig in te schatten bij wie ik moet klagen over de levertijd of eventueel zoek raken van pakket. Aan de andere kant bij de PostNL app staat ook nog een binnenlandse zending die sinds augustus is verdwenen, dus het zijn niet alleen de china pakketjes die lastig zijn. Wat is volgens jullie het meest effectieve; dispute openen als de buyer protection afloopt of buyer protection verlengen in overleg met de verkoper?Joen schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:13:
De post van vandaag is hier nog niet bezorgd maar "Mijn post" in de PostNL app geeft al wel een AliExpress pakketje aan met 2 herstelstickers er op. Wat mij er zelf aan opvalt is dat op de oorspronkelijke adressticker de postcode niet tussen het adres staat, maar veel kleiner ergens een eind er onder en dan daar onder nog mijn mobiele telefoonnummer. Dan kan ik best begrijpen dat een sorteermachine daar moeite mee heeft.
Vaak kies ik voor het laatste, maar dan zie ik ook nog geen statussen die aanduiden dat het al in Nederland is. In jouw specifieke geval zou ik dus kiezen voor het aanmaken van een dispute als de buyer protection afloopt. Wel even goed in de gaten houden dan dat je niet te vroeg of te laat bent natuurlijk.semsem1999 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:09:
[...]
Dat maakt het dan inderdaad lastig! Bij mij in de postNL app blijft de status ´zending nog niet te volgen´, daardoor ook best lastig in te schatten bij wie ik moet klagen over de levertijd of eventueel zoek raken van pakket. Aan de andere kant bij de PostNL app staat ook nog een binnenlandse zending die sinds augustus is verdwenen, dus het zijn niet alleen de china pakketjes die lastig zijn. Wat is volgens jullie het meest effectieve; dispute openen als de buyer protection afloopt of buyer protection verlengen in overleg met de verkoper?
Doen ze ook.SemperFidelis schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:33:
[...]
Tja lijkt bijna moedwillig gewoon even wat bestellingen vertragen vanwege drukte.
Voor Nederlandse post hebben ze een plicht. Voor Chinese pakketjes niet. Die blijven lekker liggen tot na de drukte.
Als je pech hebt sturen ze hem gewoon retour.
Even contact opnemen met verkoper.semsem1999 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:09:
[...]
Dat maakt het dan inderdaad lastig! Bij mij in de postNL app blijft de status ´zending nog niet te volgen´, daardoor ook best lastig in te schatten bij wie ik moet klagen over de levertijd of eventueel zoek raken van pakket. Aan de andere kant bij de PostNL app staat ook nog een binnenlandse zending die sinds augustus is verdwenen, dus het zijn niet alleen de china pakketjes die lastig zijn. Wat is volgens jullie het meest effectieve; dispute openen als de buyer protection afloopt of buyer protection verlengen in overleg met de verkoper?
Als die niet reageert of niet voldoende een dispute openen. Anders verlenging vragen.
Maar na 60 dagen open ik meestal alsnog een disputes (60 days money back guarantee)
[ Voor 52% gewijzigd door madmaus op 31-12-2019 15:40 ]
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Vanuit China naar Nederland ging zoals verwacht en dan dit:
za 28 dec. 2019 21:30 NL: Retourzending overgedragen aan afzender
za 28 dec. 2019 03:43 NL: Zending is gesorteerd
za 28 dec. 2019 01:20 NL: Zending is gesorteerd
za 28 dec. 2019 00:44 NL: Zending is ontvangen door PostNL
vr 27 dec. 2019 16:29 NL: Bezorgen lukte niet, we proberen het nog een keer
vr 27 dec. 2019 08:51 NL: Geweigerd bij bezorging, zending gaat retour afzender
di 24 dec. 2019 19:25 NL: Zending is ontvangen door PostNL
di 24 dec. 2019 13:06: Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL
Geen bezorger aan de deur geweest en 'geweigerd' slaat dus nergens op!
Al contact gehad met PostNL op vrijdag 27 en zaterdag 28 via chat. Excuses maar ze konden er niets meer aan doen. Pakket is terug naar China. Toevallig net met een dure reparatiekit van een verkoper op AliExpress voor het vervangen van een amoled scherm (110 euro). Verkoper ingeseind en die zou het in de gaten houden. Hoop het maar want de 'geweigerd' status van 16:29 wordt in de tracking van AE 'Delivered succesfully'. Die AE status houdt ook in dat een dispute voor 'niet ontvangen' niet mogelijk is...
za 28 dec. 2019 21:30 NL: Retourzending overgedragen aan afzender
za 28 dec. 2019 03:43 NL: Zending is gesorteerd
za 28 dec. 2019 01:20 NL: Zending is gesorteerd
za 28 dec. 2019 00:44 NL: Zending is ontvangen door PostNL
vr 27 dec. 2019 16:29 NL: Bezorgen lukte niet, we proberen het nog een keer
vr 27 dec. 2019 08:51 NL: Geweigerd bij bezorging, zending gaat retour afzender
di 24 dec. 2019 19:25 NL: Zending is ontvangen door PostNL
di 24 dec. 2019 13:06: Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL
Geen bezorger aan de deur geweest en 'geweigerd' slaat dus nergens op!
Al contact gehad met PostNL op vrijdag 27 en zaterdag 28 via chat. Excuses maar ze konden er niets meer aan doen. Pakket is terug naar China. Toevallig net met een dure reparatiekit van een verkoper op AliExpress voor het vervangen van een amoled scherm (110 euro). Verkoper ingeseind en die zou het in de gaten houden. Hoop het maar want de 'geweigerd' status van 16:29 wordt in de tracking van AE 'Delivered succesfully'. Die AE status houdt ook in dat een dispute voor 'niet ontvangen' niet mogelijk is...
Onlangs zag ik ook de keuzemogelijkheid 'Special Line-YW' en na raadpleging in dit topic gekozen voor deze betalende verzendwijze. Kost evenveel als AE Standard Shipping (die ik doorgaans kies) dus nu heb ik het op YW gewaagd. Blij verrast moet ik zeggen, behoort tot de top in leversnelheid tot nu toe bij AE.Katmi schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:00:
2019-05-25 17:43
LUXEMBOURG CENTRE DE TRI, Electronic Notification of Shipment Received
2019-05-25 00:00
Sending
2019-05-23 02:08
Last mile=> Destination country post, number LLxxxxxxxxxxxxxLU
2019-05-23 00:08
Despatched from yanwen sorting center.
2019-05-22 19:26
Process completed in yanwen sorting center.
2019-05-22 16:07
Yanwen Acceptance.
Moet wel zeggen dat gaat nogal vooruit met mijn Special Line-YW pakketje wat besteld is op de ochtend van 22-05 rond 5u op Ali.
Eerst was ik een beetje pissed dat ik voor ali standard shipping had betaald en de seller deze special line YW methode had gebruikt maar als het zo vooruit gaat dan zeg ik maak het maar een standaard keuze voor Belgie
Op 23/12 kreeg mijn bestelling 'picked up', laatste status die ik in de tracking zag was van 31/12 'arrive at destination airport (Liege X)' en vanmorgen toen ik vertrok naar het werk stopte de postbode met het pakje.
Estimated delivery was voorzien tussen 27/12 - 08/01 en effectief geleverd op 02/01. Scherp
Kies ik in het vervolg nog wel eens voor als de mogelijkheid beschikbaar is.
Voor het eerst sinds ik koop bij Aliexpress iets misgegaan met de verzending:
- 8-12 wireless oordopjes besteld.
- 17-12 in NL aangekomen met als laatste status: 'held bij customs'. Afijn, ik geef het even de tijd.
- 02-01 toch maar eens met PostNL gebeld, blijkt dat het pakket al op 18-12 is vrijgegeven maar door PostNL is gemarkeerd als 'schitterpakket' wat inhoudt dat ze het pakket niet konden scannen t.b.v. aflevering of dat om andere redenen de eindbestemming onleesbaar was.
Update die trackinginfo dan zodat dat voor mij als ontvanger ook te zien is.
PostNL wist mij ook te vertellen dat het pakket terug naar de verzender is. Nu maar een dispute aanmaken op Aliexpress. Ben benieuwd, zal wel lastig worden om compensatie te krijgen.
- 8-12 wireless oordopjes besteld.
- 17-12 in NL aangekomen met als laatste status: 'held bij customs'. Afijn, ik geef het even de tijd.
- 02-01 toch maar eens met PostNL gebeld, blijkt dat het pakket al op 18-12 is vrijgegeven maar door PostNL is gemarkeerd als 'schitterpakket' wat inhoudt dat ze het pakket niet konden scannen t.b.v. aflevering of dat om andere redenen de eindbestemming onleesbaar was.
Update die trackinginfo dan zodat dat voor mij als ontvanger ook te zien is.
PostNL wist mij ook te vertellen dat het pakket terug naar de verzender is. Nu maar een dispute aanmaken op Aliexpress. Ben benieuwd, zal wel lastig worden om compensatie te krijgen.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Op 11-12-2019 USB C Hub USB Multi HDMI 3.0 RJ45 besteld bij Aliexpress via de standaard gratis levering. Vandaag in brievenbus ontvangen. Tevreden hiermee, op site zelf werd eerder aflevering half februari vermeld.
Tot op heden weinig problemen met bestellingen via Aliexpress of Banggood.
Tot op heden weinig problemen met bestellingen via Aliexpress of Banggood.
Bluetooth oordoppen gekocht voor 30 euro via aliexpress voor mijn neefje, hij wilde deze heel graag voor kerst (maar later kon ook wel want had al reserve cadeau klaar)
Goed, rond eind oktober besteld zou het in december ontvangen
Zie ik dat er op de app staat dat ik op 23 december kn verwachten dat het pakketje zal ontvangen + een foto van het pakketje met mijn naam en beschrijving van de bluetooth oordoppen.
Nou goed, ik dacht al dat het lang zou duren ivm kerst etc maar het is vandaag 6 januari en heb het nog steeds niet ontvangen.
Heb er een melding van gemaakt bij postnl, in de hoop dat ze zouden zeggen van “het pakketje is bij een postnl punt maar de bezorger is vergeten een brief door de bus te doen”
Helaas was dit niet het geval, aangezien daar geen melding van is gemaakt bij PostNL. Er loopt nu een klacht op mijn bezorger. En voor de rest zei PostNL dat ik het maar moest uitzoeken met Aliexpress..weet iemand hoe dit werkt?
Zal ik mijn geld terugkrijgen / of een nieuw pakketje? Zelfs als het niet de schuld is van de pakket afzender?
Ik vind het echt een naaistreek dat de afzender geen winst maakt na al zijn moeite..
(Is het terecht dat ik het gevoel heb dat het pakketje is gestolen door mijn bezorger, hij kon zelf namelijk ook zien dat het gaat om bluetooth oordoppen en alle jongeren hebben deze graag)
Sorry voor dit hele verhaal, moet dit echt van me afschrijven en heb het gevoel nooit meer mijn pakket of geld terug te zien...achja
Goed, rond eind oktober besteld zou het in december ontvangen
Zie ik dat er op de app staat dat ik op 23 december kn verwachten dat het pakketje zal ontvangen + een foto van het pakketje met mijn naam en beschrijving van de bluetooth oordoppen.
Nou goed, ik dacht al dat het lang zou duren ivm kerst etc maar het is vandaag 6 januari en heb het nog steeds niet ontvangen.
Heb er een melding van gemaakt bij postnl, in de hoop dat ze zouden zeggen van “het pakketje is bij een postnl punt maar de bezorger is vergeten een brief door de bus te doen”
Helaas was dit niet het geval, aangezien daar geen melding van is gemaakt bij PostNL. Er loopt nu een klacht op mijn bezorger. En voor de rest zei PostNL dat ik het maar moest uitzoeken met Aliexpress..weet iemand hoe dit werkt?
Zal ik mijn geld terugkrijgen / of een nieuw pakketje? Zelfs als het niet de schuld is van de pakket afzender?
Ik vind het echt een naaistreek dat de afzender geen winst maakt na al zijn moeite..
(Is het terecht dat ik het gevoel heb dat het pakketje is gestolen door mijn bezorger, hij kon zelf namelijk ook zien dat het gaat om bluetooth oordoppen en alle jongeren hebben deze graag)
Sorry voor dit hele verhaal, moet dit echt van me afschrijven en heb het gevoel nooit meer mijn pakket of geld terug te zien...achja
@soundcloud maar wat is de klacht dan precies? Ik mis een gedeelte in je verhaal. Zegt PostNL dat het wél is afgeleverd dan? Heb je met PostNL gebeld? In mijn geval (zie een paar posts terug) was het pakket al weer terug richting China, maar dat kon ik zelf niet uit de tracking info opmaken. Daar moest ik dus eerst over bellen en een PostNL medewerker heeft het toen handmatig in hun eigen systeem nagekeken.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Dus jij hebt persoonlijk de PostNL bezorger gesproken en die weet wat er in jouw, nooit afgeleverde, pakketje zit?soundcloud schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:44:
Bizar verhaal...

@ehtweak Oké, ik loop te hard van stapel, ik voel me radeloos denk ik..
Op het pakketje staat wel dat het gaat om bluetooth oordoppen, dus het is maar een vermoeden van mij.
Ik blijf het raar vinden dat er op de app een foto staat met mijn pakket en verwachte bezorgdatum maar dat het pakketje vervolgens van de aardbodem is verdwenen. Heb ook een nieuwe bezorger, voorheen gebeurde dit niet..maarja dit zijn inderdaad maar onderbuik gevoelens die inderdaad niet terecht zijn.
@temp00 ik heb contact opgenomen met ze. De postbezorger zal worden aangesproken en er loopt nu een klacht tegen hem. Verder zeiden ze dat ik het moest uitzoeken met de afzender uit China, dat deze namelijk een onderzoek kan starten...
Op het pakketje staat wel dat het gaat om bluetooth oordoppen, dus het is maar een vermoeden van mij.
Ik blijf het raar vinden dat er op de app een foto staat met mijn pakket en verwachte bezorgdatum maar dat het pakketje vervolgens van de aardbodem is verdwenen. Heb ook een nieuwe bezorger, voorheen gebeurde dit niet..maarja dit zijn inderdaad maar onderbuik gevoelens die inderdaad niet terecht zijn.
@temp00 ik heb contact opgenomen met ze. De postbezorger zal worden aangesproken en er loopt nu een klacht tegen hem. Verder zeiden ze dat ik het moest uitzoeken met de afzender uit China, dat deze namelijk een onderzoek kan starten...
Dus PostNL zegt dat het pakket gewoon bij jou is afgeleverd? Dat maak ik namelijk nergens uit je verhaal op. Misschien wel even handig als je in dit topic ook vermeld wat PostNL nu precies zegt nadat je contact met ze hebt opgenomen.
Zijn er meer mensen bij wie sommige verzend opties op Aliexpress verdwenen zijn?
@temp00 Nee PostNL zegt zelf ook dat mijn pakketje niet is bezorgd en vinden het vreemd, vroegen mij of dit vaker is voorgekomen.
In de PostNL app staat er enkel een foto van mijn pakketje met de mededeling “verwachte bezorging 23 december” maar tot nu toe niks ontvangen.
Er werd ook meteen een klacht gemaakt tegen de bezorger door PostNL.. want de medewerker die ik sprak zei ook dat stel de bezorger het niet zou hebben bezorgd, er wel in het systeem zou staan dat ik het kan afhalen bij een postnl punt.
In de PostNL app staat er enkel een foto van mijn pakketje met de mededeling “verwachte bezorging 23 december” maar tot nu toe niks ontvangen.
Er werd ook meteen een klacht gemaakt tegen de bezorger door PostNL.. want de medewerker die ik sprak zei ook dat stel de bezorger het niet zou hebben bezorgd, er wel in het systeem zou staan dat ik het kan afhalen bij een postnl punt.
Mmm vreemd. Beetje makkelijk van PostNL om je dan te verwijzen naar de afzender als het bij PostNL zelf is kwijtgeraakt maar ik denk helaas wel dat dat wel de enige weg is aangezien de verzender in principe de klant is en ook de waarde van het pakket kan opgeven.
Kreeg een mailtje van AliExpress; schijnbaar is een van de brievenbuspakketjes (waar ik 1,73 voor heb betaald) vastgehouden door de douane en heeft het inklaringsproces doorstaan zonder gedoe. De andere, een hoesje van pakweg 5 euro staat nog op: 2020-1-23, neem dan contact op met onze klantenservice.
Geen idee wat dat laatste moet betekenen.. maar we wachten af.
Geen idee wat dat laatste moet betekenen.. maar we wachten af.
PostNL is wat dat betreft heel makkelijk. Ik kreeg op 21-12 een brief in de brievenbus met de mededeling dat er een buitenlandpakket klaarlag bij een PostNL punt (datum van 16-12 op die brief, pakket zou na 7 dagen worden teruggestuurd). Op 21-12 direct naar het PostNL punt, waar ze mijn pakket niet konden vinden. Wat blijkt, is die op 20-12 al retour gestuurd naar de afzender. Gebeld met PostNL en ze konden niets voor me betekenen. Na het indienen van een 'officiele klacht' kreeg ik de mededeling dat hier ook geen communicatie over zal zijn, daar het allemaal intern wordt afgehandeld. De verkoper moet het probleem maar weer oplossen..temp00 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:22:
Mmm vreemd. Beetje makkelijk van PostNL om je dan te verwijzen naar de afzender als het bij PostNL zelf is kwijtgeraakt maar ik denk helaas wel dat dat wel de enige weg is aangezien de verzender in principe de klant is en ook de waarde van het pakket kan opgeven.

Ik heb afgelopen maandag ook een bericht gehad van PostNl waarin zij stelde dat het pakketje in een van de sorteercentra's ligt en de enige optie is dat de verzender in buitenland een onderzoek laat instellen bij de buitenlandse koerier. Kennelijk is dat de gang van zaken daar, ook al hebben zij het pakketje ergenstemp00 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:22:

Wat moet ik hier nu mee?
Mijn AliXpress pakje is volgens de tracking van Ali en 17track al op 5-12-'19 in Nederland aangekomen.
Het is er nog steeds niet en ik wil een dispute openen, echter omdat het volgens Ali wel al in Nederland is kan ik geen dispute openen, ik krijg een melding dat ik moet eerst moet wachten.
Buyer protection eindigt echter binnen een dag...
Wel bijzonder trouwens: heb nu al van 4 bestellingen dat het wel al een tijd in Nederland is maar ik niets ontvang. Het kan dus de halve wereld verscheept worden maar Post NL weet het wel weer te verzieken...
Mijn AliXpress pakje is volgens de tracking van Ali en 17track al op 5-12-'19 in Nederland aangekomen.
Het is er nog steeds niet en ik wil een dispute openen, echter omdat het volgens Ali wel al in Nederland is kan ik geen dispute openen, ik krijg een melding dat ik moet eerst moet wachten.
Wel bijzonder trouwens: heb nu al van 4 bestellingen dat het wel al een tijd in Nederland is maar ik niets ontvang. Het kan dus de halve wereld verscheept worden maar Post NL weet het wel weer te verzieken...
Zelfde situatie hier buyer protection verloopt volgende week. De verkoper zegt dat ik geduld moet hebben en stuurt een standaard reactie. PostNl blijft volhouden dat het pakket ergens in sorteercentra zit, maar er eerst een onderzoek gedaan moet worden bij de buitenlandse koerier. De status is gisteren voor de zoveelste keer weer vernieuwd naar hold at point of deliveryNerdygirl schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:36:
Wat moet ik hier nu mee?

Uiteindelijk werd deze vandaag uit het niets toch bezorgd. Precies een maand van arrival in NL naar bezorgen.Jazzle schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:33:
Ik heb ook een pakketje (met helaas wel €100 waarde) verzonden met AliExpress standard shipping dat al sinds 7 december bij 'accepted by local carrier'/'cleared customs' staat. Heel vaag, PostNL zegt het nog niet te hebben ontvangen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
PostlNL maakt er een zooitje van. Verschillende items die onderweg zijn vanuit China en ook in NL moeten zijn aangekomen (volgens t&t info) maar kwijt (b)lijken te zijn, dus dat wordt disputes openen e.d.
PostNL is zelfs een zending (brievenbuspakketje) kwijt die ik zelf heb verstuurd binnen Nederland. Vervolgens heb je geen poot om op te staan omdat je het maar had moeten verzekeren. Wat een waardeloos bedrijf.
PostNL is zelfs een zending (brievenbuspakketje) kwijt die ik zelf heb verstuurd binnen Nederland. Vervolgens heb je geen poot om op te staan omdat je het maar had moeten verzekeren. Wat een waardeloos bedrijf.
[ Voor 8% gewijzigd door Bananeman op 08-01-2020 21:49 ]
Ik heb een pakketje van Alie wat maar blijft hangen tussen een aantal status updates.
Ik ga er vanuit dat hij niet meer komt maar het feit dat er nog updates komen betekent toch dat hij nog heen en weer gaat?
Zending status: In transport
Land: China -> Nederland
Bestemming:
Oorsprong:
2020-01-08 20:52, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Arrival at delivery office
2020-01-08 20:51, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE,
2020-01-08 20:50, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE,
2020-01-08 20:49, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Departure from inward Office of Exchange
2020-01-08 00:45, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Arrival at delivery office
2020-01-08 00:44, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE,
2020-01-08 00:43, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE,
2020-01-08 00:42, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Departure from inward Office of Exchange
2020-01-06 23:53, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Arrival at delivery office
2020-01-06 23:52, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE,
2020-01-06 23:51, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE,
2020-01-06 23:50, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Departure from inward Office of Exchange
2020-01-03 00:35, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Arrival at delivery office
2020-01-03 00:34, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE,
2020-01-03 00:33, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE,
2020-01-03 00:32, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Departure from inward Office of Exchange
2019-12-30 00:55, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Arrival at delivery office
2019-12-30 00:54, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE,
2019-12-30 00:53, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE,
2019-12-30 00:52, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Departure from inward Office of Exchange
2019-12-30 00:50, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE,
2019-12-30 00:49, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Departure from inward Office of Exchange
2019-12-27 21:00, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Arrival at delivery office
2019-12-27 20:59, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE,
2019-12-27 20:58, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE,
2019-12-27 20:57, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Departure from inward Office of Exchange
2019-12-21 01:04, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Arrival at delivery office
2019-12-21 01:03, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE,
2019-12-21 01:02, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE,
2019-12-21 01:01, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Departure from inward Office of Exchange
2019-12-10 19:41, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Arrival at delivery office
2019-12-10 19:40, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE,
2019-12-10 19:39, AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE,
2019-12-09 15:30, Departure from inward Office of Exchange
2019-12-09 15:29, Arrival at inward Office of Exchange
2019-12-06 16:10, Luxembourg D LOGISTICS, Departure from outward Office of Exchange
2019-12-06 14:43, Luxembourg D LOGISTICS, Posting / Collection
2019-12-02 09:42, Luxembourg D LOGISTICS,
2019-11-30 23:52, Last mile=> Destination country post, number LL630742691LU
2019-11-30 21:52, Departed from Yanwen Facility
2019-11-29 14:20, Process completed in Yanwen Facility
2019-11-29 12:48, Picked up
======================================