China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 21 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
@Joen bedankt :) ja dacht wel dat het niet de trein was want Ali schat de levering op max 21 November en mijn ervaring met die schatting is dat die nooit erover gaat dus zal wel gewoon vliegtuig zijn.

Lijkt ook dat Yanwen het idd afhandeld, als ik op 24track ga dan staat er dus '' inbound in sorting center '' => '' Process completed at Yanwen facility '' => '' Departed from Yanwen Facility '' dus lijkt een poor mans version van Special Line YW te zijn.
Als ik op Ali track of op Cainiao zelf dan ontbreken die Yanwen steps op de tracking, gewoon inbound sorting facility en departed sorting facility, maar dankzij 24track weet ik nu dus dat het Yanwen is :P

Benieuwd tot hoe ver de tracking gaat werken, want volgens de shipping methode was er geen tracking voor Cainiao Super Economy Global.

[ Voor 15% gewijzigd door Katmi op 21-10-2019 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
@Katmi In de tracking app die ik gebruik (Deliveries Pakket Tracker) kan ik gewoon Yanwen als vervoerder kiezen en heeft die app geen problemen om de tracking statussen op te halen bij Yanwen. Als ik in die app de statussen van Cianiao en Yanwen combineer zie ik heen verschil met Yanwen + Cainiao. Bij die laatste gebruik ik Cainiao alleen voor de statusupdates voordat de zending bij Yanwen terecht is gekomen.

Qua geen tracking: tot dusver hebben alle verzendmethodes die ik heb meegemaakt gewoon tracking. Het enige onderscheid dat ik tot dusver heb meegemaakt: wanneer er wordt aangegeven dat een verzendmethode geen tracking heeft houd de tracking op zodra de zending het land van bestemming bereikt heeft. Pakketten mèt tracking hebben doorgaans óók tracking in het land van bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:44

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik heb iets besteld op Aliexpress en is volgens tracking 11 dagen geleden al gearriveerd in Nederland. Daarna is het stil. Waar is het wachten op.. Christmas? Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door JoeZuCK op 22-10-2019 10:21 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

JoeZuCK schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:19:
Ik heb iets besteld op Aliexpress en is volgens tracking 11 dagen geleden al gearriveerd in Nederland. Daarna is het stil. Waar is het wachten op.. Christmas? Enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Yanwen? Die geeft wel vaker aan dat iets in NL is terwijl het nog weken duurt voor de zending er is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:13
..... volgens tracking 11 dagen geleden al gearriveerd in Nederland. Daarna is het stil. ,,,,,,
Dat is niet vreemd als het om een pakketje gaat wat bezorgd moet worden met brievenpost. Tracking in NL is er dan niet en het pakje wordt pas bezorgd als er ruimte en tijd voor is. Gewoon wachten en af en toe vragen bij het afhaalpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Raven schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:27:
[...]

Yanwen? Die geeft wel vaker aan dat iets in NL is terwijl het nog weken duurt voor de zending er is.
SunYou (om vervolgens doorgelinkt te worden naar Cainiao. Of is dat allemaal een pot nat). Will do @elinx

[ Voor 8% gewijzigd door JoeZuCK op 22-10-2019 11:50 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joen
Ik heb in mijn tracking app 2 zendingen staan die met Sunyou gingen. De eerste dateert van januari dit jaar en duurde van moment van bestellen tot moment van bezorging 1,5 maand. De tweede dateert van september dit jaar en duurde een maand.
Raven schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:27:
[...]

elinx schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:30:
[...]
Dat is niet vreemd als het om een pakketje gaat wat bezorgd moet worden met brievenpost. Tracking in NL is er dan niet en het pakje wordt pas bezorgd als er ruimte en tijd voor is. Gewoon wachten en af en toe vragen bij het afhaalpunt.
Dit dus. Er is al eens in dit topic uitgelegd dat de goedkope brievenbuspakketjes uit het buitenland de laagste prioriteit voor PostNL hebben en pas gesorteerd worden als alle binnenlandse of andere belangrijke poststukken gesorteerd zijn en tijd over is om de buitenlandse poststukken te sorteren. De ene keer (zomer) is het rustig en worden die posstukken al binnen 1 tot 2 weken gesorteerd en de andere keer (feestdagen, speciale kortingsfestivals in het buitenland) is het drukker en duurt het wel tot 2 maanden voordat alle poststukken een keer gesorteerd zijn.

Wil je dat iets snel binnen is dan moet je meer betalen voor de verzending. Met AliExpress Standard Shipping, DHL, UPS, etc. is je pakketje een stuk sneller binnen. Wil je niet betalen voor die verzendmethoden? Dan zul je simpelweg en hoop geduld moeten hebben.
JoeZuCK schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:45:
[...]

SunYou (om vervolgens doorgelinkt te worden naar Cainiao. Of is dat allemaal een pot nat). Will do @elinx
Sunyou is de vrachtvervoerder. Cainiao is het overkoepelende trackingsysteem van AliExpress voor alle vervoerders waar de verkopers op AliExpress zaken mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Bedankt voor de uitleg @Joen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Krijg de laatste paar dagen verschillende status updates welke allemaal failed zijn.
Iemand dat ook wel eens gehad?
Gaat dat nog wel bezorgd worden?

AliExpress app zegt contact met lokaal post bezorger op te nemen maar die kunnen me al helemaal niet helpen is de verwachting.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/81HGKkg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Voer je trackingscode eens in op bijvoorbeeld www.17track.net en kijk welke vervoerder het aangeeft. Check dan de tracking van je code op de website van die vervoerder. Soms ontstaat er een onterechte melding dat er iets in het verzendproces mis is gegaan en blijft de tracking van AliExpress daar op hangen terwijl het in werkelijkheid gewoon verder gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
17Track gaaf zelfde info maar wat je zei via vervoerder op vragen gaf wel wat meer info.
Aan de T&T code te zien moest het PostNL zijn (Zei 17T ook) dus via https://www.internationalparceltracking.com/#/search opgezocht en blijkt pakje allang bij afhaal punt te liggen.
Toch bijzonder want er zijn die dagen/tijdstippen toch echt geen bezorgers aan de deur geweest.

Achja, is niet de eerste keer dat PostNL faalt voro mij maar het pakje lijkt deze keer terecht te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joen
@schumi2004 Nog een tip voor de volgende keer: als je je item in Deliveries Pakket Tracker wijzigt vind je onderin "Deellevering toevoegen". Als je via die weg het zelfde trackingnummer nogmaals toevoegt, maar dan met als vervoerder PostNL dan krijg je netjes in 1 item ook de trackingupdates van PostNL te zien zodra die daar ook binnen is.

Dit doe ik altijd met mijn pakketten. Dan is de op AliExpress vermelde vervoerder de vervoerder die ik voor het item instel en "Cainiao Global Order Tracking" die voor de deellevering. Als een pakket via Yanwen gaat en Yanwen ergens gedurende de reis nog een extra trackingnummer vermeld dan voeg ik die ook met de bijbehorende vervoerder als 2e deellevering toe. Alle vervoerder krijgen in het item hun eigen tabblad en het 1e tabblad is van alle vervoerders gezamenlijk.

Bovenstaande kun je nu ook alsnog met je Cainiao pakket doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Dat is zeker een handige tip, die kende ik nog niet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
schumi2004 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:58:
Dat is zeker een handige tip, die kende ik nog niet _/-\o_
Oh en je kunt via het overflow menu nog handmatige statussen toevoegen. Zo voeg ik altijd toe wanneer ik het trackingnummer heb ontvangen, wanneer ik de bestelling heb geplaatst, wanneer de PostNL app mij heeft laten zien dat er pakketje als brievenbuspakketje zal worden bezorgd, wanneer het daadwerkelijk in de brievenbus is bezorgd, bijzondere vetragende Chinese feestdagen, etc. Zo krijg je een zo compleet mogelijk beeld voor een eerlijke review over het product. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Joen schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:07:
@schumi2004 Nog een tip voor de volgende keer: als je je item in Deliveries Pakket Tracker wijzigt vind je onderin "Deellevering toevoegen". Als je via die weg het zelfde trackingnummer nogmaals toevoegt, maar dan met als vervoerder PostNL dan krijg je netjes in 1 item ook de trackingupdates van PostNL te zien zodra die daar ook binnen is.
PostNL tracking werkt toch alleen i.c.m. postcode die je bij 17track niet kan invoeren? :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joen
Raven schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:37:
[...]

PostNL tracking werkt toch alleen i.c.m. postcode die je bij 17track niet kan invoeren? :S
Dat klopt. Deliveries Pakket Tracker is ook niet van 17Track, maar van oRRs (Oliver Rennies).

Ik gaf eerder de tip om de trackingcode op 17Track in te voeren om proberen de vervoerder te achterhalen, want dat kan Deliveries Pakket Tracker niet voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Mijn Cainiao super economy pakje heeft een nieuw tracking gekregen na dat het sorted was in China :

2019-10-22 06:44 Last mile=> Destination country post, number UHxxxxxxxxxxTR dus via onze ''goede'' vrienden bij PTT in Turkije en zo naar Belgie.

Niet echt een voorstander van want kan soms een week blijven liggen in Istanbul als ik op voorbije PTT pakjes moet af gaan maarja we hebben dan ook de free shipping optie aanvaard van de seller :P

Ander pakje met Ali standard shipping is eindelijk onderweg, duurde 7 dagen tot de 1ste tracking dus beetje trage seller met het effectief te shippen, maarja over een phone hoesje van 1.84 doen we niet moeilijk.

23.10.2019 23:49:17

Shipment arrived at facility and measured
Xiamen,China

4PX Express

Ook de eerste keer ooit dat ik een status krijg dat het measured is.
Verder is Ali Standard Shipping wel een ramp voor Belgie om te tracken ( de LBxxxxxxxxxBE nummers ) 17track hint wel dat het Bpost en Bpost International is maar als ik die kies vind 17 track nooit iets.

Ali Standard Shipping werkt voor mij alleen maar op de Aliexpress site zelf als je daar je order tracked en dan bijna helemaal op het einde als het in Belgie is op Bpost tracking als ''buitenlandse zending''
Maar tussen dat de seller je een tracking geeft en het pakje aankomt in Belgie is Ali Standard shipping echt een ramp qua tracking, slechtste van de hele hoop IMO.

Ik heb daar al 5-6 tracking sites en apps voor gebruikt in het verleden maar heb geleerd dat het gewoon het beste is om een week of 2 te wachten tot de LBxxxxxxxxxxBE tracking nummer door Bpost erkend wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door Katmi op 23-10-2019 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Joen schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:42:
[...]

Dat klopt. Deliveries Pakket Tracker is ook niet van 17Track, maar van oRRs (Oliver Rennies).

Ik gaf eerder de tip om de trackingcode op 17Track in te voeren om proberen de vervoerder te achterhalen, want dat kan Deliveries Pakket Tracker niet voor je doen.
Ik moet zeggen dat Deliveries Pakket Tracker wel een aanrader is hoor, ben nog geen fijnere app tegen gekomen.
Wat alleen niet werkt hier zijn de import functies van Ebay/Amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
schumi2004 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:56:
[...]

Ik moet zeggen dat Deliveries Pakket Tracker wel een aanrader is hoor, ben nog geen fijnere app tegen gekomen.
Wat alleen niet werkt hier zijn de import functies van Ebay/Amazon
Importfunctie voor eBay en Amazon zit er gewoon in: Instellingen > Synchronisatie > Extern > Account toevoegen
Ik heb alleen een eBay account en die spaarzame keren dat ik op eBay een bestelling had gedaan pikte de app het netjes op.

Het is verder inderdaad een erg fijne app. Wel af en toe zijn tekortkoming die vooral veroorzaakt worden door aanhoudende veranderingen in de trackingwebsites van de vervoerders. De meest irritante daar van is PTT (Turkije). Een paar van mijn Yanwen pakketjes met "TR" aan het einde van de trackingcode gaan via PTT. De website functioneert wel, maar de app kan hem blijkbaar niet meer uitlezen.
Verder wijzigt China Post irritant vaak haar website waar door de app de tracking daar van dan ook niet meer oppikt. Vaak duurt het best wel een tijdje voordat daar weer een oplossing voor is gevonden.

Het supportforum van de app is prima, maar omdat de app door 1 persoon ontwikkeld word worden dit soort bugs best vaak traag opgelost. Voor mij weegt het gemak en overzicht wat de app mij geeft nog wel op tegen het ongemak van zo'n bug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 19:14
Heb hier een zending van AliExpress via Bpost International die de 23e zou zijn afgeleverd met een tijdstip op de minuut nauwkeurig.

Ik heb echter niets ontvangen. Komt dit vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Stoffa schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:35:
..... tijdstip op de minuut nauwkeurig.

Ik heb echter niets ontvangen. Komt dit vaker voor?
Wat betreft die minuut wel.
Mbt (niet) ontvangen hangt het ervan af hoe en waar eea bezorgd is of gaat worden.

Niet bij jou kan betekenen:
-Op een verkeerd adres
-Bij de buren
-Bij een afhaalpunt
-Bij het lokale bestelpunt

En ja, dit komt regelmatig voor in Nederland.
Als het een lokaal bestelpunt betreft kan het op een later moment nog bezorgd worden. In de andere gevallen zal je moeten informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
elinx schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:51:
[...]

Wat betreft die minuut wel.
Mbt (niet) ontvangen hangt het ervan af hoe en waar eea bezorgd is of gaat worden.

Niet bij jou kan betekenen:
-Op een verkeerd adres
-Bij de buren
-Bij een afhaalpunt
-Bij het lokale bestelpunt

En ja, dit komt regelmatig voor in Nederland.
Als het een lokaal bestelpunt betreft kan het op een later moment nog bezorgd worden. In de andere gevallen zal je moeten informeren.
Hoe kom ik erachter wie dit pakket in NL heeft bezorgd? Ik zou niet weten wie ik zou moeten bellen hiervoor...PostNL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Stoffa schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:55:
.... wie dit pakket in NL heeft bezorgd?.......PostNL?
Als het in NL wordt bezorgd dan PostNL, Ik denk echter dat je weinig zal hebben aan informeren bij PostNL, omdat niet duidelijk is aan wie of waar het pakket is afgeleverd. Zeker als het om briefpost gaat is er weinig te volgen. Verwijs je trouwens naar de tracking van BPost of Ali?
Het kan zijn dat het de aflevering aan van BPost aan PostNL betreft en moet je nog een tijdje wachten op bezorging. Dit zou mi echter beter bij BPost zichtbaar moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
elinx schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:22:
[...]
Als het in NL wordt bezorgd dan PostNL, Ik denk echter dat je weinig zal hebben aan informeren bij PostNL, omdat niet duidelijk is aan wie of waar het pakket is afgeleverd. Zeker als het om briefpost gaat is er weinig te volgen. Verwijs je trouwens naar de tracking van BPost of Ali?
Het kan zijn dat het de aflevering aan van BPost aan PostNL betreft en moet je nog een tijdje wachten op bezorging. Dit zou mi echter beter bij BPost zichtbaar moeten zijn.
Ik heb inmiddels contact gehad met PostNL. Die gaven aan dat het pakket was afgeleverd, en dat ervoor was getekend door iemand met een andere naam dan ik (duh). Ze gingen een onderzoek starten. Volgens hun systeem was het pakket wel op mijn adres afgeleverd.
Ik besloot toch nog eens bij wat buren om mij heen aan te bellen, en een daarvan bleek mijn pakket te hebben. Er was dus geen briefje door de bus gedaan bij mij. Al met al eind goed al goed dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Ik heb de indruk dat het in België ineens een pak langer duurt eer de pakjes door komen.
Wat ik in Juli en Augustus bestelde was op 2-3 weken binnen, nu heb ik er die bijna 2 maand onderweg zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Tommie12 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:02:
Ik heb de indruk dat het in België ineens een pak langer duurt eer de pakjes door komen.
Wat ik in Juli en Augustus bestelde was op 2-3 weken binnen, nu heb ik er die bijna 2 maand onderweg zijn.
Veel mensen in Europa hebben in juli en augustus en vakantie en dus bestellen ze weinig tot niets in het buitenland. Dan is het rustig bij de post- en pakketverwerking. Nu men weer terug is van vakantie besteld men natuurlijk weer volop en wordt het weer druk bij de post- en pakketverwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondacb50
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:44
Hoi Allen,

naar aanleiding van het kopen van een nieuwe smartphone voor mijn moeder was ik in de verleiding gekomen om een Redmi note 7 via Aliexpress te bestellen. Na enige tijd kreeg ik een e-mail van aliexpress met daarin een melding dat de trackinginformatie was bijgewerkt. Zie hier een foto van de trackinginfo:

https://ae01.alicdn.com/k...4e3994bbbd4f329c60bbP.png

De laatste statussen zijn:

"Attempted/Failed Delivery in the Netherlands"
"Import clearance failure"
"Held by customs"
"Arrival at Destination Postal Admin (From SG/Sin to NL)"

Aangezien er op 23 oktober (Datum van de failed delivery) altijd iemand thuis is geweest heb ik contact opgenomen met postnl: Zij gaven aan dat de reden van de gefaalde levering te maken had met een onduidelijk adres op het pakketje en dat het pakketje inmiddels retour was gezonden. Advies van hen was om contact te zoeken met de verzender.
Ik heb dus een dispute geopend op Aliexpress welke zij inmiddels hebben verworpen, aangezien het pakketje op de local post office zou worden zijn aangekomen. Na telefoontjes naar beide postNL ophaalpunten in mijn dorp heb ik nog steeds geen duidelijkheid waar het pakketje is.
Een tweede gesprek met de postnl chat geeft nog meer onduidelijkheid aangezien die het verhaal van de eerste support medewerker niet herhaalt en zegt totaal geen info over het pakketje te hebben en me wederom verzenden naar de verzender. Een chat met Aliexpress verwijst me weer naar de "local post office"... :(

Hebben jullie ervaring met bovenstaande situatie? Advies m.b.t. bovenstaande situatie hoor ik graag.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
hondacb50 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:10:
Hoi Allen,

naar aanleiding van het kopen van een nieuwe smartphone voor mijn moeder was ik in de verleiding gekomen om een Redmi note 7 via Aliexpress te bestellen. Na enige tijd kreeg ik een e-mail van aliexpress met daarin een melding dat de trackinginformatie was bijgewerkt. Zie hier een foto van de trackinginfo:

"Held by customs"

Aangezien er op 23 oktober (Datum van de failed delivery) altijd iemand thuis is geweest heb ik contact opgenomen met postnl: Zij gaven aan dat de reden van de gefaalde levering te maken had met een onduidelijk adres op het pakketje en dat het pakketje inmiddels retour was gezonden. Advies van hen was om contact te zoeken met de verzender.
Ik heb dus een dispute geopend op Aliexpress welke zij inmiddels hebben verworpen, aangezien het pakketje op de local post office zou worden zijn aangekomen. Na telefoontjes naar beide postNL ophaalpunten in mijn dorp heb ik nog steeds geen duidelijkheid waar het pakketje is.
Een tweede gesprek met de postnl chat geeft nog meer onduidelijkheid aangezien die het verhaal van de eerste support medewerker niet herhaalt en zegt totaal geen info over het pakketje te hebben en me wederom verzenden naar de verzender. Een chat met Aliexpress verwijst me weer naar de "local post office"... :(

Hebben jullie ervaring met bovenstaande situatie? Advies m.b.t. bovenstaande situatie hoor ik graag.

Alvast bedankt!
Gezien dit om bezorging van een pakketje gaat, heb ik je post verplaatst richting het levertijdentopic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
hondacb50 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:10:
Hoi Allen,

"Held by customs"

Alvast bedankt!
Wat geeft de tracking op bijvoorbeeld ww.17track.net aan? En als het een trackingcode is die op NL eindigt : wat geven www.postnl.post, www.internationalparceltracking.com en https://jouw.postnl.nl aan?

Gezien de "Import clearance failure", "Held by customs" en dan ook de "Failed delivery" vermoed ik dat het al bij de douane tegen is gehouden. Maar de tracking van AliExpress is hier vaak te onduidelijk over. Je kunt dan beter kijken bij de tracking van de betreffende vervoerder of op zijn minst een trackingsysteem die uitgebreidere informatie geeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Joen op 29-10-2019 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondacb50
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:44
Dank voor het verplaatsen van mijn bericht in het juiste topic en ook voor de reactie.

Ik heb de tracking ingevuld in de diverse sites van postnl die je zojuist benoemde, helaas kunnen ze de zending niet vinden. De track and trace is als volgt: LB090946378SG dus geen "3S" nummer ofzo welke postnl normaliter toewijst aan zijn pakketten.

Als je verdere tips hebt (afwachten?) hoor ik het graag?
Anders ga ik via mijn creditcard het aankoopbedrag proberen terug te krijgen.

Nogmaals dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@hondacb50 PostNL houd tegenwoordig vaak het buitenlandse pakketnummer gewoon aan en zetten het dan niet meer apart om naar een 3S-nummer. Als je mij je postcode wilt DM-en kan ik er ook een blik op werpen en kijken of ik vanuit mijn ervaring nog ideeën heb bij de tracking die ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paalsma!
  • Laatst online: 24-04-2023
hondacb50 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:40:
Dank voor het verplaatsen van mijn bericht in het juiste topic en ook voor de reactie.

Ik heb de tracking ingevuld in de diverse sites van postnl die je zojuist benoemde, helaas kunnen ze de zending niet vinden. De track and trace is als volgt: LB090946378SG dus geen "3S" nummer ofzo welke postnl normaliter toewijst aan zijn pakketten.

Als je verdere tips hebt (afwachten?) hoor ik het graag?
Anders ga ik via mijn creditcard het aankoopbedrag proberen terug te krijgen.

Nogmaals dank voor de reacties.
Gewoon afwachten, exact hetzelfde aan de hand gehad, die status heb je helemaal niets aan en niemand kon er iets zinnigs over zeggen (Ali niet, PostNL niet) behalve dan dat er geen fysieke poging was gedaan tot afleveren maar het gewoon nog in het systeem zat ergens... werd er echt flauw van....en dan ineens:

2019-10-18 00:00
Product Delivered (Country code: NL)

2019-10-17 00:00
Attempted/Failed Delivery (Country code: NL)

2019-10-16 00:00

2019-09-26 00:00

Held by Custom

Arrival at Processing Center (Country code: NL)

Arrival at Destination Post (Country: NL)

2019-09-23 00:00
Despatched to overseas (Country code: NL)

[ Voor 4% gewijzigd door Paalsma! op 30-10-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Vandaag tijdens de pauze wat gebabbeld met een Nederlandse collega die ook vaak meuk op Ali koopt, bijna altijd als hij verzendoptie Aliexpress Standard Shipping neemt krijgt hij het binnen de 12-14 dagen binnen.

Toch wel lichtelijk jaloers op want dezelfde leveringsmethode naar Belgie duurt me altijd vlot 20-22 dagen, mijn pakje via Ali standard staat nu al 7 dagen te ''stinken'' op '' accepted by airline '' en daarvoor ook al 4 dagen op ''inbound sorting center'' en ''outbound sorting center'' dus dat zijn al 11 dagen die ik ''kwijt'' ben, op die tijd ligt het bij hem al bij PostNL in NL.

Daarmee dat ik niet klaag over de algemene levertijd van iets uit China want 3 weken is wel ok maar snap niet dat er zo een verschil tussen BE en NL moet zitten met Ali Standard Shipping.

Mijn cainaio super economy pakje is ondertussen al na 10 dagen in Turkije bij PTT en forwarded naar Belgie, als dit pakje mijn Ali Standard Shipping pakje gaat kloppen qua levertijd ga ik toch wel ff dubbel liggen ( ook omdat ik het Ali Standard pakje eerder nodig had dus speciaal 2.87 shipping ervoor heb betaald ) :P

[ Voor 4% gewijzigd door Katmi op 30-10-2019 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:06
17 oktober een Notekrakerpop voor kerst besteld.
De 19e oktober heeft de verkoper het verzonden.
Geschatte aankomstdatum: tussen 27 oktober en 14 november.
Het stond continue op "land van herkomst verlaten "
Maar vandaag briefje van postnl in de bus dat het bij ophaalpunt gehaald kon worden.
En ja hoor mijn pakje is binnen 😁👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 00:30
Ik heb op 28 augustus iets besteld bij AliExpress, verzonden via China Post Ordinary Small Packets. Deze heb ik tot op heden niet ontvangen. Men heeft 2 tracking numbers ingevoerd voor de order, 1 ervan staat op status "shipment cancelled" en de andere tracking werkt, met als laatste status 27 september: Accepted by last mile carrier. Zending zou dus in NL moeten zijn aangekomen, maar is tot op heden niet bezorgd. Over 2 dagen loopt de purchase protection af, maar ik kan geen dispute openen omdat de zending dus in NL aangekomen is volgens AliExpress. Voor hetzelfde geldt heeft men een tracking nummer ingevoerd van een andere NL order, en mij niets verzonden. Alle andere spullen besteld rondom of zelfs weken na die datum, heb ik allemaal ontvangen. Wat nu? Het gaat maar om een paar euro, maar ik kan dus geen dispute openen omdat de zending "accepted by last mile carrier" is? Ik kan de zending trouwens niet traceren via de internationale tracking site van PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@Hi-Sintar Eigenlijk was het beter om het al een paar dagen eerder te doen, maar ik zou in jouw geval een verlenging van de kopersbescherming hebben aangevraagd voor 2 tot 3 weken. Ik zou het wel wat extra de tijd hebben gegund denk ik.

Mocht er niet meer tijdig gereageerd worden op het verzoek tot verlengen van de kopersbescherming dan komt de order op gereed en dan kun je binnen 15 dagen als het goed is wèl een dispute aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Joen schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:24:
@Hi-Sintar Eigenlijk was het beter om het al een paar dagen eerder te doen, maar ik zou in jouw geval een verlenging van de kopersbescherming hebben aangevraagd voor 2 tot 3 weken. Ik zou het wel wat extra de tijd hebben gegund denk ik.

Mocht er niet meer tijdig gereageerd worden op het verzoek tot verlengen van de kopersbescherming dan komt de order op gereed en dan kun je binnen 15 dagen als het goed is wèl een dispute aanmaken.
Had al een bericht gestuurd naar de verkoper, nu even afwachten. Hoop dat het inderdaad wel lukt om na de purchase protection binnen die 15 dagen een dispuut aan te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Hi-Sintar schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 00:54:
[...]

Had al een bericht gestuurd naar de verkoper, nu even afwachten. Hoop dat het inderdaad wel lukt om na de purchase protection binnen die 15 dagen een dispuut aan te maken.
Wel via de "Purchase Protection Extension Request" op de website gedaan? Dat werkt normaliter het beste.
AliExpress Purchase Protection Extension Request

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Joen schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:53:
[...]

Wel via de "Purchase Protection Extension Request" op de website gedaan? Dat werkt normaliter het beste.
[Afbeelding: AliExpress Purchase Protection Extension Request]
Nope, wist niet dat die optie er was, doe alles via de app namelijk. Zal zo eens kijken.

De verkoper heeft trouwens gereageerd met het voorstel om de bestelling opnieuw te verzenden, tegen betaling van $ 0.1 . Hij geeft aan dat hij een nieuw ordernummer nodig heeft in het systeem om een nieuw pakketje te kunnen verzenden. Ik moet de bestelling opnieuw plaatsen, wachten met betalen, hij wijzigt de prijs naar 0.1 en dan kan ik betalen. Is een verkoper met verder 97% positieve feedback. Doen, of toch een dispute? De artikelen zijn inmiddels bijna 3x zo duur als toen ik ze besteld had namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@Katmi Mijn ervaring is ook zo tussen de 12 en 14 dagen.

Bij mijn laatste (AliExpress STD) zending lijkt er wat vaags aan de hand. De tracking info klopt bijvoorbeeld voor geen meter. Normaal zijn de mededelingen voorspelbaar en enigszins accuraat. 21-10 besteld en 22-10 al verzonden.
Nu kreeg ik eerst de melding "vertrokken uit land van herkomst" en 2 dagen later op 29-10 de vage melding "aangekomen bij postkantoor in land van herkomst". 'huh, is m'n pakket uit zichzelf teruggevlogen??'
Bij PostNL is er nog niks over deze zending bekend (T&T).

Nu is het al een aantal dagen stil rondom dezelfde zending, apart weer.

[ Voor 10% gewijzigd door LocK_Out op 01-11-2019 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Mijn Cainaio super economy global pakje is eerder geland in Belgie dan AliExpress Standard Shipping.

Vermits mijn Cainaio pakje via Turkije ging en dus ook nog in Istanbul bleef liggen 2 dagen bij PTT is het toch sneller geweest dan een shipping optie die meteen van China naar Belgie vliegt.

Vanaf nu zal ik gewoon de shipping optie nemen die gratis is en zeker niet meer ervan uit gaan dat Ali Standard sneller is dan bv Cainaio en ik zal er zeker nooit meer 2.50 of meer shipping aan geven.

Ok toegegeven mijn Cainaio pakje is Donderdag ochtend aangekomen in Belgie en mijn Ali standard pakje is ook aan het vliegen naar hier momenteel dus het lijkt nek aan nek en kan gewoon geluk hebben gehad met mijn cainaio pakje maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Hi-Sintar schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:15:
[...]

Nope, wist niet dat die optie er was, doe alles via de app namelijk. Zal zo eens kijken.
In mijn ervaring reageren de meeste verkopers wat sneller en beter op zo'n verzoek dan het te vragen in de chat. Heb verscheidene verkopers gehad die mijn verzoek niet leken te begrijpen en mij verzochten om geduld/naar postkantoor te gaan/niet konden verlengen* (vul zelf in) en als ik dan zo'n officiële verlenging aanvroeg op de juiste manier ineens alles wèl begrepen en heel snel akkoord gaven. :P
De verkoper heeft trouwens gereageerd met het voorstel om de bestelling opnieuw te verzenden, tegen betaling van $ 0.1 . Hij geeft aan dat hij een nieuw ordernummer nodig heeft in het systeem om een nieuw pakketje te kunnen verzenden. Ik moet de bestelling opnieuw plaatsen, wachten met betalen, hij wijzigt de prijs naar 0.1 en dan kan ik betalen. Is een verkoper met verder 97% positieve feedback. Doen, of toch een dispute? De artikelen zijn inmiddels bijna 3x zo duur als toen ik ze besteld had namelijk.
Dit soort voorstellen doen verkopers vaak om een dispute te ontlopen. Bij te veel disputes kan een verkoper de toegang tot AliExpress ontzegd worden en dus geen inkomsten meer genereren. Een verkoper is er dus veel aan gelegen om disputes te voorkomen.

Ik zelf gun het veel verkopers wel om mee te werken aan oplossingen om disputes te voorkomen, maar toch een probleem naar tevredenheid van beiden te kunnen oplossen. In die zin zou ik persoonlijk de deal die je voorgesteld wordt normaal gesproken wel accepteren. Als de waarde van het bestelde product waar het om gaat hoger dan pak en beet €30,= is dan zou ik zo'n voorstel minder snel accepteren. De redenen daar voor lees je in mijn onderstaande uitleg:

Nu is het op zich zo dat een verkoper prima het product opnieuw kan versturen naar jou zonder dat je daar nog een keer een cent voor hoeft te betalen. En dat kan zowel met als zonder order.

Zonder order heeft echter als nadeel dat het product niet meer terug te vinden is op AliExpress. Is met eventuele latere disputes onhandig. Heeft als voordeel dat je de kopersbescherming in sommige gevallen nog wat kunt verlengen en de herzending onder de oorspronkelijke order kan afhandelen. Die kopersbescherming blijkt echter niet oneindig verlengbaar te zijn.

Met een nieuwe order heeft dus als voordeel dat de herzending netjes geregistreerd staat in het AliExpress systeem. Als je er minder dan de eigenlijke productprijs voor hoeft te betalen doet men dat vaak door de prijs van je bestelling te corrigeren. Daar voor moet je de bestelling plaatsen, naar het betaalscherm van AliExpress gaan en dan daar de betaling afbreken (dus nog voordat je naar de betaalpagina van de banken gaat). Hier door blijft er een onbetaalde bestelling open staan bij het overzicht van bestellingen. Als je dan het ordernummer doorgeeft aan de verkoper kan die het bedrag van de bestelling corrigeren. Daarna kun je alsnog de betaling van het resterende bedrag betalen. Dat kan dus €0,01 zijn, maar ook prima €0,00 volgens mij. Het grote nadeel van deze manier van werken: bij problemen met je product kun je via een dispute niet de waarde van de 1e order meer terug krijgen, maar alleen van de 2e order. En dat is.... Juist... €0,01...

Wil je er zeker van zijn dat je bij een dispute over een ondeugdelijk ontvangen apparaat je je geld terug kunt krijgen dan zal je order er dus eentje moeten zijn die het juiste bedrag vermeld. In dat geval zul je dus het geld terug moeten krijgen van de 1e order en dan met dat geld de 2e order betalen. Als bij de 2e order het product duurder is geworden zou de verkoper je allicht wel een korting kunnen geven dat het te betalen bedrag weer gelijk maakt met die van je 1e order.

LocK_Out schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:47:
@Katmi Mijn ervaring is ook zo tussen de 12 en 14 dagen.

Bij mijn laatste (AliExpress STD) zending lijkt er wat vaags aan de hand. De tracking info klopt bijvoorbeeld voor geen meter. Normaal zijn de mededelingen voorspelbaar en enigszins accuraat. 21-10 besteld en 22-10 al verzonden.
Nu kreeg ik eerst de melding "vertrokken uit land van herkomst" en 2 dagen later op 29-10 de vage melding "aangekomen bij postkantoor in land van herkomst". 'huh, is m'n pakket uit zichzelf teruggevlogen??'
Bij PostNL is er nog niks over deze zending bekend (T&T).

Nu is het al een aantal dagen stil rondom dezelfde zending, apart weer.
"vertrokken uit land van herkomst" betekent vaak niets bijzonders. Vaak word het net iets anders bedoeld dan dat het er geschreven staat. Ik heb deze vage tekst al vaak genoeg zijn en het wordt uiteindelijk altijd netjes opgevolgd met een nieuwe status.

[ Voor 19% gewijzigd door Joen op 02-11-2019 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Artwido schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:54:
17 oktober een Notekrakerpop voor kerst besteld.
De 19e oktober heeft de verkoper het verzonden.
Geschatte aankomstdatum: tussen 27 oktober en 14 november.
Het stond continue op "land van herkomst verlaten "
Maar vandaag briefje van postnl in de bus dat het bij ophaalpunt gehaald kon worden.
En ja hoor mijn pakje is binnen 😁👍🏻
Die notenkraker-chinezen zijn inderdaad rap
Hier een grote en set kleintjes al na 9 dagen binnen

( Action heeft ze btw ook in de winkel staan nu )
Ik kom daar meer en meer dingen tegen, die in de 'popular now' list staan op d'n Ali's
Kijkt Ali naar de containers van de Action, of zit er in Friesland iemand die lijstjes bij te houden, en op de Alibaba.com bulk-orders aan te klikken ?
Qi-wekkers, smartlights, laser-temperaturemeters, tv-adapters, hoesjes en laders .... het valt me gewoon op

Vorige week een WTF momentje
gaat om 9u de telefoon 'onbekend nummer'
Krijg ik een Chinees aan de telefoon, die vraagt naar de order die ik een dag of twee eerder gedaan had.
Of ik het merk van de router/switch kon noemen, zodat hij de juiste SFPmodule kon toesturen .....

9 dagen later netjes verpakt in bubbel en kartonnetje in de bus.
De laatste weken gaat het super, qua verzendtijden

[ Voor 17% gewijzigd door FreshMaker op 02-11-2019 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@FreshMaker
Hahaha wanneer ik hier een nummer zie dat ik niet vertrouw neem ik niet op. Ben afgelopen dagen al paar keer door die oplichters gebeld die gelijk ophangen en dan hopen dat je terugbeld.
Maar wel netjes van dat bedrijf uit China!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

FreshMaker schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 02:14:
[...]

Kijkt Ali naar de containers van de Action, of zit er in Friesland iemand die lijstjes bij te houden, en op de Alibaba.com bulk-orders aan te klikken ?
...
De laatste weken gaat het super, qua verzendtijden
Friesland? Het hoofdkantoor van de Action zit in Zwaagdijk, Da's Noord-Holland, oftewel West-Friesland. ;)

Maarre, verzend-/levertijden via AE is juist een ramp. Onze bestellingen via AE zijn al meer dan een maand onderweg en staan (voor zover tracking reële info geeft) al 3 weken op "Arrive at destination country "
Zelfs extra betaald voor 'shipping costs', maar leveren ho maar.
Gewoon simpele dingen als muis glijvoetjes, kleine onderdeeltjes, e.d.
En zoals gewoonlijk wast PostNL tracking z'n handen in digitale onschuld. :X

Terwijl (ex-China) bestellingen via eBay, wel aankomen... :?

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 02-11-2019 08:42 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@Joen Klopt, het gaat mij ook meer om de "aangekomen bij postkantoor in het land van herkomst". Maar die twee kunnen ook gewisseld zijn natuurlijk. Heb die van het postkantoor in land van herkomst nog nooit gezien, dus vandaar.

@FreshMaker Bij mij staat er toch echt een niet bestaand nummer ingevuld. Dat pakketje gaat letterlijk de halve wereld over. Daar ga ik mijn telefoonnummer niet op zetten :)

[ Voor 28% gewijzigd door LocK_Out op 02-11-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Artwido schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 08:15:
@FreshMaker
Hahaha wanneer ik hier een nummer zie dat ik niet vertrouw neem ik niet op. Ben afgelopen dagen al paar keer door die oplichters gebeld die gelijk ophangen en dan hopen dat je terugbeld.
Maar wel netjes van dat bedrijf uit China!
Was een onderdrukt nummer, en normaal neem ik nummers buiten mijn 'comfortzone' ook niet aan.
Maar ik verwachtte een zakelijke leverancier ... dan 'moet' je soms wel.
Had het buiten kantoortijden geweest, was hij direct naar de eeuwige stilte gegleden inderdaad

@ehtweak
Is alles boven DenHaag dan geen Friesland :+

* FreshMaker kan tegenwoordig nog nét thuiskomen zonder route-navigatie .... sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Check even de tijden. Kan het zijn dat hij al die tijd ergens op een postkantoor lag hier in de buurt en teruggestuurd is?

2019-11-01 16:24
Guangzhou City, [Guangzhou International] has been exported directly

Guangzhou City, [Guangzhou International] returned, remarks: security check returned

2019-10-05 14:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
JoeZuCK schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:07:
Check even de tijden. Kan het zijn dat hij al die tijd ergens op een postkantoor lag hier in de buurt en teruggestuurd is?

Guangzhou City, [Guangzhou International] returned, remarks: security check returned

2019-10-05 14:08
Het ziet er eerder naar uit dat het pakket retour afzender gaat als ik zo naar die middelste update kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
2019-10-31 10:30 Destination Country, Item arrived to destination country.

Any day nu dat de zak van Sinterklaas open gaat :P ( ja ben me bewust dat er op 1 Nov niets gebeurd bij Douane en dan was het weekend 2-3 Nov )

Heb ook een Ali Standard pakje dat ook op 2 Nov is aangekomen in Belgie, zal beide wel voor volgende week zijn.

Dat ze beide op hetzelfde moment aankomen is wel wat ruk want het eerste was een free shipping pakje van cainaio global economy en het 2de een Ali Standard shipping pakje van toch 2.85 euro shipping fee, estimated delivery time was toch een maand verschil tussen beide :P

Nuja kan nog wel even met mijn huidig telefoon hoesje verder maar had het toch al graag gehad, hence dat ik daarom 2.85 shipping erop had betaald via Ali Standard shipping.

[ Voor 40% gewijzigd door Katmi op 05-11-2019 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 19:18
Wat is de verwachting met Aliexpress Standard Shipping als de laatste tracking entry eenmaal hier op staat?
Aangekomen in het land van bestemming 2019-11-06 13:30:00 [GMT+1]
Bij postnl.post nu op:
05-11-2019 08:07 The item is ready for shipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
pennywiser schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:33:
Wat is de verwachting met Aliexpress Standard Shipping als de laatste tracking entry eenmaal hier op staat?

[...]

Bij postnl.post nu op:

[...]
Ik zit momenteel dan op zo'n 2 tot 5 dagen voordat het dan bezorgd is. Vaker 2 à 3 dagen dan 5 dagen trouwens.

Tip: Voeg alvast de LX...NL trackingcode toe in de PostNL app. Dan krijg je vanzelf een melding wanneer je pakket door de binnenlandse tracking opgepikt is en uiteindelijk ook wanneer die bezorgd zal gaan worden.

edit:
Zonet een pakketje ontvangen waarbij nu 9 dagen tussen de status "The item is ready for shipment" (29 oktober) en bezorging (vandaag 1 november) zat. En ik heb nog een pakketje onderweg die nu op 9+ dagen zit. Maar dit lijken uitzonderingen te zijn, want in de regel gaat het veel sneller met maximaal 5 tot 7 dagen.

[ Voor 42% gewijzigd door Joen op 07-11-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Aangekomen in het land van bestemming met Ali Standard had ik op 2 November en vanochtend om 7u02 is het ''handeld door Bpost'' ( 2019-11-07 07:02 Belgium, Parcel is handled ) dus zou morgen moeten komen met de postbode.

Op 30 Okt kreeg ik departed country of origin en op 2 Nov accepted by last mile carrier ofzo iets dus effectief op 2 Nov opgestegen in China en tegen de avond geland in Belgie.
Valt nog mee met 1 November en het weekend er tussen maar heeft toch 5 dagen in de container gestaan bij de douane.

Mijn Cainiao economy pakje is al op 31 Okt geland in Belgie en staat er nog steeds te stinken ( 2019-10-31 10:30 Destination Country, Item arrived to destination country. )
Was van China via PTT in Turkije, blijkbaar een hele low priority container :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:19
Ik heb eind september een pakketje (met extra betaling voor aliexpress standard nota bene :() besteld, kreeg een RV\d{9}CN nummer, krijg al sinds 25 oktober geen T+T updates meer. Dat ik voor niks extra heb betaald terzijde, is dit toevallig de laag prio snailmail die er goed 3 maanden over kan doen die ik hier soms genoemd hoor worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 19:18
Joen schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:59:
[...]

Tip: Voeg alvast de LX...NL trackingcode toe in de PostNL app. Dan krijg je vanzelf een melding wanneer je pakket door de binnenlandse tracking opgepikt is en uiteindelijk ook wanneer die bezorgd zal gaan worden.
Kan dit wel? Bij mij lukt dat niet, ik kan hem wel opslaan, maar geeft geen data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
pennywiser schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:45:
[...]

Kan dit wel? Bij mij lukt dat niet, ik kan hem wel opslaan, maar geeft geen data.
Daarom zeg ik ook "alvast". Als je pakketje nog niet in Nederland gescand is zal ie inderdaad de melding aangeven dat het pakket nog niet gevonden is en je hem kan opslaan. Zodra ie de 1e keer gescand is in Nederland krijg je een melding dat er een pakket voor je is en als je die melding opent kom je gelijk uit bij dat pakket dat je al hebt toegevoegd met de naam die je er aan gegeven had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Je blijft je verbazen... wat betreft logistieke verrassingen van PostNL met (ex)China bestellingen. :+

Bij ons komt de pakjes PostNL man altijd 's-ochtends, en de brievenbus post zo altijd rond 15:00h 's-middags. Tot mijn verbazing belt om half zeven (!) vanavond, de brievenbus postbode aan. En zegt "ik vond nog wat onderin m'n postzak" "Alsjeblieft, dit kleine envelopje, ligt waarschijnlijk al een poosje onderin m'n tas"

En warempel, begin oktober besteld, en volgens de tracking al sinds 17 oktober in Nederland.
Het is 8 november en nu tovert 'ineens' de postbode deze bestelling uit z'n tas.

Die Chinezen hadden een paar stickervelletjes met reserve teflon muisglijders in een miniscuul envelopje van amper 8x8 cm gedaan. Valt me nog mee dat het onderweg niet in een of 't andere gleuf verdwenen is... :)

Wel weer frappant is, is dat de tracking van China tot aan het Nederlandse punt van binnenkomst dan wel werkt, maar daarna de boel foetsie is. :?

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 08-11-2019 22:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Hier werkt eigenlijk alleen Ali standard shipping goed om te tracken want dat gaat op Bpost over in Belgie dus zodra het in China uit het sorteer centrum is komt het bij Bpost als '' verwerking in het buitenland '' te staan en vind hij de LBxxxxxxxxxBE tracking code bij Bpost.

Al de rest zoals Singapore Post of Yanwen special line YW of China registered air mail moet ik mijn plan mee trekken bij bv 17track maar die update traag vind ik, nu heb ik ook een pakje met UHxxxxxxxTR tracking ( cainaio via PTT Turkey ) maar dat vind ie niet op Bpost ook al ligt het al 9 dagen in Belgie volgens 17Track.

Mijn pakje dat sinds gisteren ochten op verwerking door Bpost stond is helaas niet gekomen vandaag :( ten vroegste Maandag dus en dat maakt dat dit Ali Standard pakje minstens 22 dagen onderweg is geweest,toch 1 van de langere die ik al heb gehad.

@Flippylosaurus RV CN lijkt me niets met Ali standard te maken hebben, normaal in NL is dat een LX NL code en in Belgie een LB BE code.

gebruik eens een tracking site zoals parcelsapp.com, dan zie je bij welke carrier dat pakje zit of al doorlopen is.
Als ik mijn UH TR code daar check zie ik meteen dat het Yanwen en Turkey Post is wat ook klopt, als jij ergens iets terug vind van China Post bij jouw code dan heeft de seller gewoon met China registered air mail ofzo gestuurd ipv Ali.

Gebeurd helaas soms wel, ook al een pakje besteld via Singapore mail en seller had meteen met Turkey post verstuurd, en die laatste was zelfs geen optie in zijn verzendlijst.
Geen idee of je daarover kan klagen bij Ali indien je speciaal er voor betaald hebt, ik had het toen maar zo gelaten.

Als ik google op RV CN vind ik toch al meteen dit : '' format 1: the number starts with “R” and ends with “CN”, i.e. RR123456789CN, RI987654321CN
This is China Post registered airmail. Normally it will arrive destination in 2 to 8 weeks.

Dus de seller heeft je gewoon china post registered airmail aangesmeerd ipv Ali Standard shipping.

[ Voor 13% gewijzigd door Katmi op 08-11-2019 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Ik heb iets besteld bij ali. Er staat nu op de site van aliexpress:
Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege

kreeg vanochtend een mailtje arrived in destination country. postnl geeft nog wel steeds aan ready for shipment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Mijn Ali pakje was gisteren binnen via Ali standard, in totaal 18 dagen effectief in transit maar als je erbij telt tot de seller shipped en er iets mee gebeurd was het toch 24 dagen.

Mijn Cainaio pakje staat wel nog steeds op 2019-10-31 10:30 Destination Country, Item arrived to destination country.
Begint wel wat lang te duren, zeker nadat ze de Ali ''container'' al hadden verwerkt 1 dag na landen van die vlucht maarja zullen wel wachten en zien.

@sgouman PostNL update niet voor het effectief behandeld is door PostNL in NL zelf, ervoor krijg je enkel een melding dat het klaar is voor shipping in China, dat is bij Bpost net hetzelfde.
Je gebruikt veel beter de tracking van Ali zelf als het Ali Standard Shipping was en voor dingen als Yanwen Line-YW en Turkey Post etc gebruik je beter 17track of parcelsapp of dergelijke.

Nuja Liege ligt in Belgie dus kan heel goed zijn dat je al een mailtje hebt gehad arrived in destination county als het naar NL moet, hangt ook ervan af welk tijdstip er precies staat bij Arrived Liege en wanneer dat was maar dat kan bij wijze van spreken 4u later in NL zijn.

Nu ga je gewoon moeten wachten tot PostNL eraan begint en dan update je PostNL status ook, kan wel 1-5 dagen ofzo duren als je wat pech hebt, als het iets anders is dan Ali Standard Shipping kan het ook langer zijn ( kijk naar mijn voorbeeld waar het al van 31 Okt in Belgie arrived is maar nog niks mee gebeurd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Laatste twee maanden 5 verschillende artikelen besteld. Tot nu toe alles binnen de verwachte data binnen gekregen.
Heb nog twee artikelen die onderweg zijn.
Hierbij is een wifi thermostaat. Deze koste 28 euro.
Is er nu een kans dat ik btw alsnog moet betalen omdat het boven de 22 euro is?
Wie heeft hier ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Artwido op 13-11-2019 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:37
Artwido schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:53:
Laatste twee maanden 5 verschillende artikelen besteld. Tot nu toe alles binnen de verwachte data binnen gekregen.
Heb nog twee artikelen die onderweg zijn.
Hierbij is een wifi thermostaat. Deze koste 28 euro.
Is er nu een kans dat ik btw alsnog moet betalen omdat het boven de 22 euro is?
Wie heeft hier ervaring mee?
Dat is een loterij. Geen touw aan vast te knopen of je iets moet gaan betalen. Ik bestel niet veel boven de 22 euro maar van de pak en beet 20 pakketjes boven de 22 euro heb ik 1x moeten betalen.

Laatst had ik een pakketje waar letterlijk de waarde 45$ op stond en die kwam aan zonder btw betalen. Die was verscheept met dacht ik Singapore Post 8)

• WAHelen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-02-2023
Weet iemand wat er aan de hand is met pakketten uit Hong Kong? Ik koop maandelijks een grote voorraad in, via een tussenpersoon in Hong Kong. Meestal 4 tot 6 grote dozen die met FedEx verstuurd worden. Dat duurt meestal iets
Minder dan een week voor ze over zijn. Nu wacht ik al meer dan een week en de t&t blijft staan op ‘in Guanzhou’. Volgens FedEx is er een probleem met de douane, en geldt dat voor alle pakketten uit Hong Kong. Is dit pesterij van China?

• Katmi
Ik begin nu wel wat geirriteerd te worden over mijn Cainaio global economy pakje.

Hadden ze via PTT in Turkije gestuurd en daar aangekomen op 28/10, op 29/10 geladen op een vlucht naar Belgie en volgens 17Track aangekomen op 31/10 om 10u30 in Belgie.
Had eerst een vreemde tracking die met S0000 begon maar toen toch een UHxxxxxxTR tracking wat Turkey Post is, en die laatste kan ik perfect volgen.

31/10 arrived in destination country ( Belgie ) is ook de laatste keer geweest dat die tracking bewogen heeft…
Enige wat ik me elke dag zelf vertel is '' het was een untracked pakje met Cainaio dus dat ligt in een non prio container voor customs '' maar nu al 14 dagen niet bewogen in Belgie zelf…. dan had ik toch wel gladly die 1.50 euro bijbetaald voor ali standard shipping ook al heb ik het niet vandaag of morgen nodig.

Besteld op 19/10 dus vond eerst nog dat het vlot ging als het al op 28/10 in Istanbul lag en op 31/10 in Belgie maar blijkbaar moet je daarna even lang wachten als op een heel nieuw pakje uit China te krijgen via Ali standard of special line YW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 10:44
Fijn, ik had een RV.....CN-code die aangaf dat die Hong Kong had verlaten, stuur ik PostNL een Twitterberichtje, blijkt dat ie al paar dagen bij het postkantoor ligt met een 3SRETA code. :+, zonder een berichtje in de bus gehad te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door J0kerNL op 16-11-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Wanneer kan je eigenlijk een dispute claimen ? als de laatste dag van de estimated delivery voorbij is op je tracking pagina of als die 60 dagen voorbij zijn ?

Want de Ali app zegt ''when the estimated delivery date has passed'' maar ergens anders zeggen ze dan weer als die 60 dagen voorbij zijn.

Ligt al sinds 31 Okt in Belgie volgens de tracking maar nog steeds geen postbode gezien en nog nooit aan de hand gehad dat het zo lang duurt na dat het aankomt in destination country en 21 Nov is de '' latest date'' volgens de Ali tracking pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 10:39
Katmi schreef op woensdag 20 november 2019 @ 05:51:
Wanneer kan je eigenlijk een dispute claimen ? als de laatste dag van de estimated delivery voorbij is op je tracking pagina of als die 60 dagen voorbij zijn ?

Want de Ali app zegt ''when the estimated delivery date has passed'' maar ergens anders zeggen ze dan weer als die 60 dagen voorbij zijn.

Ligt al sinds 31 Okt in Belgie volgens de tracking maar nog steeds geen postbode gezien en nog nooit aan de hand gehad dat het zo lang duurt na dat het aankomt in destination country en 21 Nov is de '' latest date'' volgens de Ali tracking pagina.
Gewoon dispute openen. ik bestel al jaren op Ali maar ik vind het nu toch de laatste tijd wel wat achteruit gaan. tegenwoordig vooral bij zendingen waarbij staat dat het verzonden word met Aliexpress standard shipping doen verkopers gewoon verzenden met China ordinary small packets . deze verzendmethode is goedkoper en duurt ook veel langer. ik vind dit niet kunnen. zo lokken ze kopers die denken het snel in huis te hebben . ik open daarvoor dus een dispute omdat ik daarvan duidelijk bewijzen heb en vind dat een verkoper ervoor gestraft moet worden. een keer vroeg ik een verkoper waarom die dat deed en kreeg doodleuk als antwoord dat het voor hun voordeliger was 8)7 bij een vriend van mij gingen ze nog extra geld vragen voor de verzendkosten terwijl het pakketje al 4 dagen eerder was opgestuurd zo bleek later aan de tracking te zien 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door drestar op 22-11-2019 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeremy222
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-11-2023
De verkopers proberen je er de laatste tijd meer en meer in te luizen op AE inderdaad. Op 29 oktober een goedkoop item besteld op AE dat ik snel nodig had. Het item zelf was €1,18, maar heb verzendwijze ePacket geselecteerd ter waarde van €2,21. Verkoper heeft het alsnog via een of andere pruts verzendkoerier verstuurd ('FAR International', T&T: FARXP...YQ). Zit dus nu al heel de tijd met een track & trace die enkel in China werkt en heb geen idee over wanneer dit gaat aankomen. Op contact met de verkoper biedt hij zijn verontschuldigingen aan en zegt hij dat het systeem de verzendwijze automatisch heeft geselecteerd, en dat ik maar 'patient' moet zijn. Ik doe sowieso een dispute van de verzendingskosten wanneer dit aankomt en indien het niet binnen een redelijk termijn aankomt een volledige dispute.
Oorsprong:
2019-10-31 23:49, It has been handed over to the airline.
2019-10-31 11:06, The package has been transferred.
2019-10-31 02:18, The package has been sealed.
2019-10-30 23:23, The parcel has been received and sent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
Gisteren mijn slimme thermostaat binnen gekregen. Netjes binnen de verwachte datum.
De thermostaat koste 28 euro dus wel boven de 22 euro. Dus was benieuwd of ik nog moest bijbetalen.
Maar op het pakket hadden ze neergezet dat de waarde 11 euro was.
Dit is nu al het 5e artikel op rij dat netjes optijd binnengekomen is.
Heb nog 1 pakket dat voor de kerst bedoeld is en onderweg is.
Ik ben nog steeds dik tevreden over AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:42
sgouman schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:54:

kreeg vanochtend een mailtje arrived in destination country. postnl geeft nog wel steeds aan ready for shipment.
Dat heb ik dus nu ook mijn andere pakketje was al sinds zaterdag binnen. Erg vaag die tracking ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 22:43
Artwido schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:34:
Gisteren mijn slimme thermostaat binnen gekregen. Netjes binnen de verwachte datum.
De thermostaat koste 28 euro dus wel boven de 22 euro. Dus was benieuwd of ik nog moest bijbetalen.
Maar op het pakket hadden ze neergezet dat de waarde 11 euro was.
Dit is nu al het 5e artikel op rij dat netjes optijd binnengekomen is.
Heb nog 1 pakket dat voor de kerst bedoeld is en onderweg is.
Ik ben nog steeds dik tevreden over AliExpress.
Wat voor thermostaat is het? Om je ketel mee aan te sturen?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Possible schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:59:
[...]

Wat voor thermostaat is het? Om je ketel mee aan te sturen?
Ja klopt. Alleen heb ik de verkeerde opgestuurd gekregen. Er waren 3 versies.
Dus geschil aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004

Amdwarrior schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:39:
[...]

Dat heb ik dus nu ook mijn andere pakketje was al sinds zaterdag binnen. Erg vaag die tracking ook
Ik heb twee pakketjes die al ruim 5+ dagen op arrived in destination country staan, zal wel met Black Friday te maken hebben vermoed ik.

En daar is 1 een LX*******NL T&T nummer van op dit moment dus PostNL wat normaliter sneller zou moeten gaan maar dat duurt tegenwoordig ook gewoon een dikke 3~4 weken :(

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 27-11-2019 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
schumi2004 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:33:
[...]

[...]

Ik heb twee pakketjes die al ruim 5+ dagen op arrived in destination country staan, zal wel met Black Friday te maken hebben vermoed ik.

En daar is 1 een LX*******NL T&T nummer van op dit moment dus PostNL wat normaliter sneller zou moeten gaan maar dat duurt tegenwoordig ook gewoon een dikke 3~4 weken :(
Klopt alleen volgens mij komt dit best wel door postnl die gewoon super traag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 17:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
Bij mij gaat het tot nu elke keer (via Ali) wel prima. Ik wacht nu op een pakketje, de 19e verstuurd, de 21 vertrokken met het vliegtuig, de 24e in Luik gescand en de 26e (gisteren) aan PostNL gegeven. PostNL gaf aan dat ie vandaag geleverd zou worden, maar dat wordt nu morgen. Dit geldt eigenlijk al een hele tijd voor PostNL dingen, ook wat ik in Nederland bestel, komt zelden nog de volgende werkdag aan, het duurt altijd een dag langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Heb al enige ervaring met bestellen uit China, maar sinds vandaag een nieuwe statusupdate waar ik geen raad mee weet. Heeft iemand ervaring met de statusupdate: Hold item at point of delivery. Snelle google search levert dit op Addressee not available at time of delivery. Dit lijkt me sterk, want PostNL heeft de zending nog niet.

Verzonden met Aliexpress Standard BE wat uiteindelijk bleek Singapore Post via 4PX, heb 3 aparte bestellingen gedaan bij dezelfde verkoper. 1 van de 3 is al binnen en had de bovenstaande status niet, die ging heel snel door de douane. Sinds vandaag staan de overige 2 al 2 dagen op de bovenstaande update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell

Zo te zien gaan alle Aliexpress standard shipping pakketjes eerst naar Luik toe en van daar uit naar Nederland.

Vorige week kreeg ik de eerste 2 pakketjes van de 11-11 sale binnen. Die gingen snel door het proces. De pakketjes daarna blijven nu al dagen lang hangen in verschillende statussen. Niet alleen bij PostNL maar ook in China.

[ Voor 7% gewijzigd door dcell op 27-11-2019 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
dcell schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:40:
[...]

Zo te zien gaan alle Aliexpress standard shipping pakketjes eerst naar Luik toe en van daar uit naar Nederland.

Vorige week kreeg ik de eerste 2 pakketjes van de 11-11 sale binnen. Die gingen snel door het proces. De pakketjes daarna blijven nu al dagen lang hangen in verschillende statussen. Niet alleen bij PostNL maar ook in China.
Zal het te maken hebben met douane? vanuit luik betaal je waarschijnlijk geen kosten voor import omdat het pakket uit europa komt? geen idee maar dit zou mijn reden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Omdat een verkeerde versie thermostaat is gestuurt heb ik een geschil aangemaakt.
Nu krijg ik vandaag de volgende mail:

An agreement has been reached for Order No. 3000739134xxxxxxx

Please check the result in dispute detail page

Maar waar kan ik die pagina vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Artwido schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:27:
Omdat een verkeerde versie thermostaat is gestuurt heb ik een geschil aangemaakt.
Nu krijg ik vandaag de volgende mail:

An agreement has been reached for Order No. 3000739134xxxxxxx

Please check the result in dispute detail page

Maar waar kan ik die pagina vinden?
Gewoon naar je order gaan waar het dispute over gaat en daar vandaan naar de dispute details gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
Joen schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:49:
[...]

Gewoon naar je order gaan waar het dispute over gaat en daar vandaan naar de dispute details gaan.
Heb het gevonden. Tnx!

[ Voor 29% gewijzigd door Artwido op 27-11-2019 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02
Ik heb een item dat komt uit Singapore met de huidige status:
Hold item at point of delivery (Country: NL)
Held by Custom CAINIAO
18 Nov 2019 08:48 Import clearance failure

PostNL zegt niets te kunnen doen, dat lijkt mij een sterk verhaal want het pakketje ligt al bij de douane? Ik moet volgens hun de verkoper contacten en laat die nou gewoon zeggen dat ik nog lekker een week mag wachten. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
sgouman schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:54:
[...]

Zal het te maken hebben met douane? vanuit luik betaal je waarschijnlijk geen kosten voor import omdat het pakket uit europa komt? geen idee maar dit zou mijn reden kunnen zijn.
Wat ik weet is dat Alibaba een distributiecentrum in gebruik gaat nemen/gaat bouwen in Luik. Misschien dat dit een voorschot is op de toekomst. In het verleden kwamen de vrachtladingen aan in Amsterdam maar sinds een paar weken/maanden zie ik dat mijn pakketjes via Luik naar Nederland gaan.

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Ik heb dat nu al 2 keer gehad inklaring douane,
in drie week tijd, dan blijft hij daar 5 dagen liggen en dan gaat het pas verder,
wordt er een beetje moe :( van. pakket elke keer onder de 22 euro.
2019-11-12 verstuurd.
2019-11-22 in afwachting van douane-inklaring aliexpress.
2019-11-27 Verzending met lokaal transportbedrijf.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 18:45

4x2

lộn xộn quá

Bestel het in de EU, dan heb je dat probleem niet :+

Ik heb ook weer een leuke lopen, paar weken geleden iets besteld via lokaal warehouse in Polen, bleek het daar niet op voorraad te zijn, stuurt die lulhannes het zonder overleg vanuit China met yanwen oid (CN tracking no)
Iets vragen via de messages had ook geen zin, dus zn 1-ster feedback heeft ie al 100% te pakken :+
Maar eens afwachten tot het er is (of de beschermingstermijn 29 dec afloopt) dan heeft meneer direct een dispute aan zn broek hangen, alleen nog even kijken hoe ik het formuleer.
Niet dat ik er zo'n haast mee heb, maar het gaat om het principe.

leeg

• Artwido
Ik kan mijn thermostaat retourneren en krijg mijn geld terug.
Ik heb het adres gekregen waar het heen moet.
Is bijna een half A4tje aan tekst :o
Maar wat kost het terugzenden naar China?

Verwijderd

Ik heb voor het eerst ook een negatieve ervaring met aliexpress. Tot nu toe meerdere keren dingen besteld, had zelfs een keer een defect product waar ik een refund van kreeg.

Nu heb ik een pakketje x 24 oktober besteld, samen met andere producten. Die zijn allemaal aangekomen behalve pakketje x.

Vervoersbedrijf:
China Post Registered Air Mail

In afwachting van afhaling door koerier
2019-10-24 12:24:31 [GMT+8]

Vertrokken vanuit het land van herkomst
2019-11-04 22:55:00 [GMT+8]

Het vliegtuig lijkt al 24 dagen onderweg te zijn. Ik heb contact opgenomen met de verkoper en die zeiden dat ik nog buyer protection heb. Dus op zich maak ik me geen zorgen, het is meer jammer dat ik het product wel wil hebben in februari.

Valt ook op dat er geen mailtje over deze order verzonden is. Ik vind wel terug dat ze tot 12-12-2019 hebben om te leveren dus ach. Echt wakker lig ik er niet van. Was sowieso maar een pakketje van 20 euro waar ik vast wel een refund krijg als het niet aankomt

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:19
Artwido schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:34:
Ik kan mijn thermostaat retourneren en krijg mijn geld terug.
Ik heb het adres gekregen waar het heen moet.
Is bijna een half A4tje aan tekst :o
Maar wat kost het terugzenden naar China?
Reken maar op 17 tot 25 Euro via PostNL.

Yaha!

• Katmi
schumi2004 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:33:
[...]

[...]

Mijn staat al sinds 31-10-2019 om 10u35 op arrived in destination country, nog steeds geen postbode gezien of enige progress, en natuurlijk kan ik niks doen tot 18-12-2019 als de 60 dagen voorbij zijn…

Ali zegt dan dat het nog wel komt ''within the estimated time'', want de postbode gaat nu natuurlijk opeens op 15 December aan de deur staan als het al sinds 31 Okt in Belgie ligt :+

Mijn estimated delivery is nu al 8 dagen voorbij op de tracking, heb alleen nog 18 dagen van de 60 die ik moet aftellen tot ik kan disputen.

• Artwido
Fettel schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:01:
[...]

Reken maar op 17 tot 25 Euro via PostNL.
Ja daar was ik al bang voor.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Artwido schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:48:
[...]

Ja daar was ik al bang voor.
Als je betaald hebt met Paypal en de 'Retourkosten Vergoeding' activeert, krijg je de verzendkosten met een maximum van 30 euro retour.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Yorinn schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:52:
.............
Als je betaald hebt met Paypal .....
Dat klopt voor Paypal betalingen. Helaas is betaling op AliExpress met Paypal afhankelijk of de verkoper dit aanbiedt, wat helaas nog miniem het geval is. Wel een puntje om over na te denken als je de artikelen selecteert.

[ Voor 9% gewijzigd door elinx op 29-11-2019 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9

CR9

Boinkie schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:22:
Ik heb een item dat komt uit Singapore met de huidige status:
Hold item at point of delivery (Country: NL)
Held by Custom CAINIAO
18 Nov 2019 08:48 Import clearance failure

PostNL zegt niets te kunnen doen, dat lijkt mij een sterk verhaal want het pakketje ligt al bij de douane? Ik moet volgens hun de verkoper contacten en laat die nou gewoon zeggen dat ik nog lekker een week mag wachten. Iemand tips?
Ik heb dus hetzelfde met 2 zendingen, respectievelijk maandag en dinsdag in NL aangekomen en eigenlijk gelijk na held by custom op de status Hold item at point of delivery (Country: NL). Toevallig ook uit Singapore.
Rare in dit geval is, dat op zondag kwam al een zending aan in NL, maar die is afgelopen maandag wel gewoon geleverd. Ik heb dus geen idee, wat er aan de hand is. Maar als ik redeneer vanuit mijn perspectief, betekent dat jouw zending al sinds 18 november op Hold item at point of delivery (Country: NL) staat?

In mijn aliexpress app staan beide zendingen op 'started customs clearance process' en eentje heeft cleared customs gekregen, maar niet als meest recente dus heel apart. PostNL heeft er ook geen 3S code aangehangen. Al moet ik zeggen dat bij de zending van maandag hebben ze gewoon de buitenlandse code in het systeem gezet. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het is een heel aparte situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
CR9 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:47:
[...]

Ik heb dus hetzelfde met 2 zendingen, respectievelijk maandag en dinsdag in NL aangekomen en eigenlijk gelijk na held by custom op de status Hold item at point of delivery (Country: NL). Toevallig ook uit Singapore.
Rare in dit geval is, dat op zondag kwam al een zending aan in NL, maar die is afgelopen maandag wel gewoon geleverd. Ik heb dus geen idee, wat er aan de hand is. Maar als ik redeneer vanuit mijn perspectief, betekent dat jouw zending al sinds 18 november op Hold item at point of delivery (Country: NL) staat?

In mijn aliexpress app staan beide zendingen op 'started customs clearance process' en eentje heeft cleared customs gekregen, maar niet als meest recente dus heel apart. PostNL heeft er ook geen 3S code aangehangen. Al moet ik zeggen dat bij de zending van maandag hebben ze gewoon de buitenlandse code in het systeem gezet. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het is een heel aparte situatie.
9 van de 10 zendingen die via Singapore Post zijn gegaan krijgen bij mij wel de status "Import clearance failure", maar worden gewoon netjes bezorgd. En bij alle zendingen van Singapore Post wordt mij om mijn handtekening voor ontvangst gevraagd.

Tegenwoordig word er nog maar zelden een 3S-code aan een buitenlands pakket gehangen. Voor de binnenlandse tracking word tegenwoordig gewoon de buitenlandse trackingcode gebruikt. een 3S-code kom ik slechts sporadisch nog tegen en meestal als de oorspronkelijke trackingcode niet goed zichtbaar meer is om te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9

CR9

Joen schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:43:
[...]

9 van de 10 zendingen die via Singapore Post zijn gegaan krijgen bij mij wel de status "Import clearance failure", maar worden gewoon netjes bezorgd. En bij alle zendingen van Singapore Post wordt mij om mijn handtekening voor ontvangst gevraagd.

Tegenwoordig word er nog maar zelden een 3S-code aan een buitenlands pakket gehangen. Voor de binnenlandse tracking word tegenwoordig gewoon de buitenlandse trackingcode gebruikt. een 3S-code kom ik slechts sporadisch nog tegen en meestal als de oorspronkelijke trackingcode niet goed zichtbaar meer is om te scannen.
Ja klopt de status "Import clearance failure" krijgen ze bij ook wel direct na aankomst in NL en daarop volgt al gauw ´´Hold item at point of delivery´´. Die status ken ik dan weer niet en geen idee wat het nou inhoudt.Heb jij die wel eens gehad? en hoe verloopt het na die status?

Dus ik weet niet wat daar gebeurt bij de douane dat een bijna dezelfde zending zondag aan kan komen en maandag geleverd wordt. Maar de anderen liggen 4-5 dagen te wachten? En van de mede-tweaker, waar ik op heb gereageerd, sinds 18 november al wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Pakketje al 5 dagen aan het vliegen,pakketnummer nergens bekend dus ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
CR9 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:47:
[...]

Ja klopt de status "Import clearance failure" krijgen ze bij ook wel direct na aankomst in NL en daarop volgt al gauw ´´Hold item at point of delivery´´. Die status ken ik dan weer niet en geen idee wat het nou inhoudt.Heb jij die wel eens gehad? en hoe verloopt het na die status?
Klaarblijkelijk heb ik geen gedetailleerde trackinggegevens meer in mijn tracking-app staan, maar de Cainiao (AliExpress) trackinggegevens en PostNL trackinggegevens staan er nog wel in. In de meeste gevallen zie ik vrijwel direct of in ieder geval nog op de zelfde dag een "Held by customs" gevolgd door "Zending is bij PostNL". Soms ook bij PostNL "Er ontbreken pakket gegevens. U ontvangt van ons een informatieverzoek.". Om vervolgens later op de dag gewoon "Zending is bij PostNL" en "Zending is gesorteerd" te zien... Dit laatste zie ik bij de laatste 2 zendingen terug.
Dus ik weet niet wat daar gebeurt bij de douane dat een bijna dezelfde zending zondag aan kan komen en maandag geleverd wordt. Maar de anderen liggen 4-5 dagen te wachten? En van de mede-tweaker, waar ik op heb gereageerd, sinds 18 november al wacht.
De laatste tijd is PostNL wat trager, maar ik denk dat als iets met Singapore Post verzonden al op 18 november al in Nederland lag inmiddels wel bezorgd had kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9

CR9

Joen schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:25:
[...]

Klaarblijkelijk heb ik geen gedetailleerde trackinggegevens meer in mijn tracking-app staan, maar de Cainiao (AliExpress) trackinggegevens en PostNL trackinggegevens staan er nog wel in. In de meeste gevallen zie ik vrijwel direct of in ieder geval nog op de zelfde dag een "Held by customs" gevolgd door "Zending is bij PostNL". Soms ook bij PostNL "Er ontbreken pakket gegevens. U ontvangt van ons een informatieverzoek.". Om vervolgens later op de dag gewoon "Zending is bij PostNL" en "Zending is gesorteerd" te zien... Dit laatste zie ik bij de laatste 2 zendingen terug.

[...]

De laatste tijd is PostNL wat trager, maar ik denk dat als iets met Singapore Post verzonden al op 18 november al in Nederland lag inmiddels wel bezorgd had kunnen zijn.
Dat is het hem nou juist. Ik heb zojuist gekeken op Cainiao en een van mijn zendingen een nieuwe update en is dus opnieuw gescand. Maar heeft nu dezelfde status: Hold item at point of delivery. Hij is dus tot nu sinds vorige week dat hij in NL, 2 keer gescand bij de douane, maar geen verandering. Zou het zin hebben om het online formulier voor inklaring van PostNL in te vullen ook al heb geen brief ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
CR9 schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:31:
[...]

Dat is het hem nou juist. Ik heb zojuist gekeken op Cainiao en een van mijn zendingen een nieuwe update en is dus opnieuw gescand. Maar heeft nu dezelfde status: Hold item at point of delivery. Hij is dus tot nu sinds vorige week dat hij in NL, 2 keer gescand bij de douane, maar geen verandering. Zou het zin hebben om het online formulier voor inklaring van PostNL in te vullen ook al heb geen brief ontvangen?
Ik heb dat tot dusver maar 1 keer meegemaakt en toen had ik op de binnenlandse tracking een duidelijke status dat er een "Verzoek om informatie" naar mij toe zou worden gestuurd. Dan pas heeft het zin.
Anders kun je denk ik het beste even PostNL op Twitter aanspreken of opbellen voor advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 10:44
2019-12-04 01:42
Zhengzhou City, Zhengzhou Exchange Station returned
2019-12-03 08:39
Zhengzhou, delivered to air transport
2019-12-03 07:36
Zhengzhou City, arriving at the Air Pack Mail Processing Center (via transfer)
2019-12-01 15:10
Shanghai, leaving the Shanghai International Mail Exchange Station, the next stop "Air Pack Mail Processing Center"
2019-12-01 06:33
Shanghai, arriving at Shanghai International Mail Exchange Station
2019-11-30 20:41
Shanghai, "International Mail Processing Center" has been exported directly sealed
2019-11-30 19:34
Shanghai, leaving Jing'an Shanghai Station, next stop , International Mail Processing Center
2019-11-30 15:56
Shanghai, Jing'an Shanghai Station, the collection of investment, the agent: Zhang Jiejing,
Fijn, ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren... 8)7 is een China Post zending met LOxxxxxxxxxCN
Pagina: 1 ... 21 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.