China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 20 ... 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
PeeVv schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:27:
Wat gebeurt er als het pakketje van Banggood via Royal Shipments alsnog binnen komt? Vandaag is het de 26e, dus ik zou mijn geld terug moeten krijgen. Echter is de status sinds vandaag "Arrived at sort facility (NL)", wat zou betekenen dat het pakketje alsnog binnen zou moeten komen.
Haha dat zou wat zijn.

Mijn status is ook ondanks de (uiteraard loze) belofte van BG vorige week de zaak te escaleren nog steeds niet geupdate, sinds 21/7 op Longden UK, besteld 13/7.

Daarom vandaag maar weer contact met de chat. Eerst werd me gevraagd nog maar even een weekje te wachten, want het was vast ergens 'in transit'. Ja in transit bij iemand van Royal shipments thuis ja, gok ik :+
Toen zei ik dat ik het niet normaal vond dat het pakket al meer dan een maand op ongewijzigde positie was, al 11 dagen na z'n verwachte (reeds opgeschoven) afleverdatum, en ik daarom graag een refund wou. Werd niet op ingegaan en afgewimpeld met "ja dit gebeurd wel eens helaas".

Daarna gemeld dat ik bij PayPal een dispute zou openen, toen kwam er vlug een reactie dat ik binnen 48 uur een reactie van het "concern team" ga krijgen, of ik nog alsjeblieeeeeft even wil wachten.
Het concern team, wat een luxe O-)

Anyway dat wordt natuurlijk niks maar ik zal netjes nog 48 u wachten. :O
Wie weet gaat ie over nog een maand alsnog komen. Inmiddels zelfde product bij Ali besteld bij een EU seller, ietsje duurder, maar dat gaat meestal stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36
Chat zegt bij mij:

"I have sent the request for refund to the concerned department, our team will contact you within 24 hrs via email."

Hopelijk werken ze gewoon mee en houden ze zich aan de mail:

"Please note:If you still don't receive your order after 25th August, please contact us, we will refund the total payment by your original payment way unconditionally."

Dat 'unconditionally' lijkt mij duidelijk genoeg, maar ik ben benieuwd wat ze gaan verzinnen om er onderuit te komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRandomSong
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-02-2022
Hier vandaag op mail ook voor het eerst ingegaan op mijn 5e vraag naar een refund. Ik ben benieuwd of dat ook echt doorgaat. Ze vroegen me of ik ze wilde contacteren indien het pakket alsnog binnenkomt, dus blijkbaar heeft banggood nog hoop 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
Ik was niet thuis, maar er stond net wel een bezorger van GLS voor de deur met een pakketje dat verdacht veel op mijn Banggood pakketje lijkt. Status is nu ook geüpdatet naar "The parcel has reached the parcel center. (Den Bosch (NL))", dus het lijkt erop dat mijn pakketje binnen is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@PeeVv Da's dus ook weer iets nieuws... dat BG pakjes door GLS (nog ergere logistieke nachtmerrie dan PostNL. Maar da's een ander verhaal) worden bezorgd. :?

De afgelopen jaren zijn al mijn bestellingen van BG (enkele tientallen) altijd door PostNL bezorgd.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:50
Zojuist geleverd!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:28
nou bedankt voor de valse hoop :| .
Data Status
2019-07-30 13:19:31 Outgoing manifest generated
2019-07-29 15:47:04 In Transit (Nysa)
2019-07-21 20:42:39 In Transit (HUB UK - LONGDON)
2019-07-18 17:58:09 In Transit (Leaving Hong Kong)

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:40
Hier ligt hij nog steeds bij iemand thuis in Nysa helaas. Geen verandering in status..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Nog niet binnen maar...

27 Aug 2019
05:10
The parcel has reached the parcel center. (Rotterdam (NL)) ROYAL SHIPMENTS
26 Aug 2019
15:12
Arrived at sort facility (NL) ROYAL SHIPMENTS
02 Aug 2019
09:13
Outgoing manifest generated

Ondertussen binnen!!

[ Voor 5% gewijzigd door Denko op 27-08-2019 18:19 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Ik heb een pakketje uit China, welke volgens mijn track trace als cancelled staat. Bij na vraag bij Ali krijg ik als laatste status

Reinach AG Zust Delivered via Pigion-hole

Delivered via Pigion-hole ergens in zwitserland? Kan mij iemand vertellen wat deze status is? De seller zelf geeft aan seized by customs. Vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davidov2008 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:58:
[...]

Daarna gemeld dat ik bij PayPal een dispute zou openen, toen kwam er vlug een reactie dat ik binnen 48 uur een reactie van het "concern team" ga krijgen, of ik nog alsjeblieeeeeft even wil wachten.
Het concern team, wat een luxe O-)
Zo is het mij ook laatst gelukt! Dus beveel iedereen aan om subtiel doch dwingend te hinten op contact met Paypal, dan is er ineens heeeeel veel mogelijk... Heeft voor mij daarna 2 werkdagen geduurd en ineens was m'n pakket van een "untraceable location" ergens op de aardbol plots in handen van GLS, die het netjes bij mij afleverden (it's a miracle!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
eth0 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:05:
Ik heb een pakketje uit China, welke volgens mijn track trace als cancelled staat. Bij na vraag bij Ali krijg ik als laatste status

Reinach AG Zust Delivered via Pigion-hole

Delivered via Pigion-hole ergens in zwitserland? Kan mij iemand vertellen wat deze status is? De seller zelf geeft aan seized by customs. Vaag allemaal.
Pigion hole? Klinkt een beetje als t holletje van de postduif? :P Chinezen kunnen toch niet spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:11:
[...]

Zo is het mij ook laatst gelukt! Dus beveel iedereen aan om subtiel doch dwingend te hinten op contact met Paypal, dan is er ineens heeeeel veel mogelijk... Heeft voor mij daarna 2 werkdagen geduurd en ineens was m'n pakket van een "untraceable location" ergens op de aardbol plots in handen van GLS, die het netjes bij mij afleverden (it's a miracle!)
Oh dat klinkt goed, mijn reactie van het "concern team" is minder rooskleurig voorlopig.
Thank you for your order and sorry to hear that you have not received it yet.

Your order 6xxxxxx was dispatched on July 15,2019 and shipped with Priority Air Mail.

Deliveries might be delayed due to unavoidable conditions, like slower customs clearance procedures or poor weather conditions.

We certainly understand your frustration that you paid for something and didn't receive after such a long time. However, could you please wait for 18 more days? We assure you that we will try our best to provide a reasonable solution if you still don't receive it after that .We really appreciate your patience and support.

All items being sold at Banggood are guaranteed to be delivered to buyers within 60 days for orders shipped to your country.

You could refer to this link:https://www.banggood.com/What-are-the-Shipping-Methods-and-Delivery-Times-_hi321

If you still don't receive your parcel after our processing time, please do not hesitate to contact us.

Best regards,

Customer service
Bottom line, wacht nog 18 dagen, en dan kan je je geld van ons terug krijgen (60 dagen aflever garantie), of althans een "reasonable solution" (Dus mss wel opnieuw versturen en weer het hele circus :p) ... Wacht denk k nog tot eind deze week en dan disputen.

Ook de argumenten als "poor weather conditions" Jaaa midden in de zomer :')

[ Voor 8% gewijzigd door davidov2008 op 27-08-2019 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 20:44

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Op advies van een andere Tweaker nog even contact opgenomen via mail met Royal Shipments en er kwam schot in de zaak ook tracking gekregen van de eindvervoerder DHL.

Tromroffel, vandaag eindelijk geleverd gekregen *O*

Het loopt overigens wel raar want de afzender was PostNL in Nieuw Vennep maar de eindvervoerder dus DHL :?

Transport van Polen (Nysa) naar NL distributie heeft uiteindelijk 26! Dagen gekost *mind blown*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:24

BoAC

Memento mori

Ik heb gemaild naar een emailadres die hier genoemd was, maar de reactie op mijn vraag was dat ze het pakket niet kenden.
Geld heb ik ondertussen binnen via Banggood zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door BoAC op 28-08-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 17:41
Hier ook via Paypal het geld terug, de pocophone is al 5 weken in Nysa..

[ Voor 5% gewijzigd door The_Anarchist op 28-08-2019 16:44 ]

• PeeVv
“This message is to notify you that we have refunded 83.98 EUR from order [ordernummer]. The refund may take up to 2 business days to show in your account, details are below.“

Het duurt even, maar dan heb je dus wel een gratis product <+:)

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 07:30
PeeVv schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:05:
“This message is to notify you that we have refunded 83.98 EUR from order [ordernummer]. The refund may take up to 2 business days to show in your account, details are below.“

Het duurt even, maar dan heb je dus wel een gratis product <+:)
Gratis product? Je hebt het toch niet ontvangen en daarom een refund gekregen?

• PeeVv
Bugs3 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:27:
[...]

Gratis product? Je hebt het toch niet ontvangen en daarom een refund gekregen?
Zie:
PeeVv schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:16:
Ik was niet thuis, maar er stond net wel een bezorger van GLS voor de deur met een pakketje dat verdacht veel op mijn Banggood pakketje lijkt. Status is nu ook geüpdatet naar "The parcel has reached the parcel center. (Den Bosch (NL))", dus het lijkt erop dat mijn pakketje binnen is :+
BangGood gaf in een mail aan dat het uiterlijk 25 augustus binnen zou zijn, anders kreeg ik mijn geld terug, 'unconditionally'. 26e chat gesproken, 27e kwam het pakketje binnen na +- 70 dagen, vandaag een bevestiging dat ik mijn geld terug krijg.

-edit-

Geld staat ook al op mijn rekening zie ik nu :)

[ Voor 3% gewijzigd door PeeVv op 29-08-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Het valt mij op dat de laatste tijd de Yanwen zendingen ineens wel erg snel bezorgd worden. Ik zit nu op 1,5 tot 2 weken. Ongeveer net zo snel als AliExpress Standard Shipping via PostNL.

Zouden ze het in het sorteercentrum van PostNL in de zomer lekker rustig gehad hebben en veel buitenlandse (brievenbus)pakketjes hebben kunnen sorteren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:37
Joen schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 00:21:
Het valt mij op dat de laatste tijd de Yanwen zendingen ineens wel erg snel bezorgd worden. Ik zit nu op 1,5 tot 2 weken. Ongeveer net zo snel als AliExpress Standard Shipping via PostNL.

Zouden ze het in het sorteercentrum van PostNL in de zomer lekker rustig gehad hebben en veel buitenlandse (brievenbus)pakketjes hebben kunnen sorteren? :)
Toevallig gister een Yanwen pakketje binnen gehad. Duurde 16 dagen dus vrij vlot inderdaad.

Maar ik heb nu juist een Aliexpress standard shipping pakketje die al 2 dagen bij PostNL ligt te wachten om gesorteerd te worden. Dus die vlieger van een rustige zomer gaat blijkbaar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
dcell schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:34:
[...]

Toevallig gister een Yanwen pakketje binnen gehad. Duurde 16 dagen dus vrij vlot inderdaad.

Maar ik heb nu juist een Aliexpress standard shipping pakketje die al 2 dagen bij PostNL ligt te wachten om gesorteerd te worden. Dus die vlieger van een rustige zomer gaat blijkbaar niet op.
Rustige zomer dan bij de briefsortering en minder rustige zomer bij de pakketsortering dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Joen schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:19:
[...]

Rustige zomer dan bij de briefsortering en minder rustige zomer bij de pakketsortering dan. :P
Het desbetreffende Pakketje komt blijkbaar vandaag met de postbode ipv de pakketbezorger.

Een ander Ali standard shipping pakketje kwam vanochtend wel met de pakketbezorger. Die lag gisteravond bij PostNL en was vanochtend al gesorteerd en afgeleverd. Geen touw aan vast te knopen 8)7

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het is al vaker gemeld, maar het blijft idd frappant; er is vaak geen touw aan vast te knopen. Vooral het laatste stukje van die duizenden kilometers lange reis, is volkomen willekeur bij PostNL. 8)7

Nu ook weer. Zeer uitgebreide tracking:
(bijzonder dat het trouwens via België naar Nederland komt)

2019-09-03 20:16 NL, YOUR SHIPMENT HAS ARRIVED AT THE POSTAL OPERATOR OF THE COUNTRY OF DESTINATION AND WILL BE DELIVERED IN THE COMING DAYS.
2019-09-03 13:21 NL, DEPARTURE TO COUNTRY OF DESTINATION
2019-09-03 09:31 NL, PARCEL IS HANDLED
2019-09-03 03:43 NL, PARCEL IS HANDLED
2019-09-02 17:48 NL, Import customs clearance completed
2019-08-31 17:31 BE, Flight landed in destination country
2019-08-29 04:59 CN, Flight departed from origin country
2019-08-28 14:00 CN, Export customs declaration completed
2019-08-26 07:24 CN, DONGGUAN, Regional distribution center departed
2019-08-24 18:50 CN, DONGGUAN, Regional distribution center arrived
2019-08-22 20:38 CN, FUZHOU, Consolidation facility departed
2019-08-22 20:28 CN, FUZHOU, Consolidation facility arrived
2019-08-22 19:26 CN, Package received (Customer Service email: CS@orangeconnex.com)
2019-08-21 10:15 CN, Shipment data received

En dan propt de brievenbus postbode die dikke bruine envelop ineens door je brievenbus. :X
Ondertussen weet de PostNL app helemaal niets van dit pakje. :N

Mooie Plaatjes   

• alaintje
Echt een ongelooflijk rommeltje daar.
Mijn adres op paypal is volgens mij niet mijn huidige woonadres en ik had het ergens anders heen gestuurd (mijn huidig adres).
Nu blijft banggood vrolijk een tracking sturen van mijn paypal adres waar wel een pakketje is geleverd (een usb kavel van 3 € waar ineens een tracking van is?) maar de stofzuiger van 111x het dubbele is kwijt. Leuk...
Die tracking stopt in nysa

Nu hopen dat paypal nog een reactie van mij vereist. 7 september is namelijk de vervaldatum.

[ Voor 13% gewijzigd door alaintje op 05-09-2019 10:18 ]

• dcell
ehtweak schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:21:
Het is al vaker gemeld, maar het blijft idd frappant; er is vaak geen touw aan vast te knopen. Vooral het laatste stukje van die duizenden kilometers lange reis, is volkomen willekeur bij PostNL. 8)7

Nu ook weer. Zeer uitgebreide tracking:
(bijzonder dat het trouwens via België naar Nederland komt)

2019-09-03 20:16 NL, YOUR SHIPMENT HAS ARRIVED AT THE POSTAL OPERATOR OF THE COUNTRY OF DESTINATION AND WILL BE DELIVERED IN THE COMING DAYS.
2019-09-03 13:21 NL, DEPARTURE TO COUNTRY OF DESTINATION
2019-09-03 09:31 NL, PARCEL IS HANDLED
2019-09-03 03:43 NL, PARCEL IS HANDLED
2019-09-02 17:48 NL, Import customs clearance completed
2019-08-31 17:31 BE, Flight landed in destination country
2019-08-29 04:59 CN, Flight departed from origin country
2019-08-28 14:00 CN, Export customs declaration completed
2019-08-26 07:24 CN, DONGGUAN, Regional distribution center departed
2019-08-24 18:50 CN, DONGGUAN, Regional distribution center arrived
2019-08-22 20:38 CN, FUZHOU, Consolidation facility departed
2019-08-22 20:28 CN, FUZHOU, Consolidation facility arrived
2019-08-22 19:26 CN, Package received (Customer Service email: CS@orangeconnex.com)
2019-08-21 10:15 CN, Shipment data received

En dan propt de brievenbus postbode die dikke bruine envelop ineens door je brievenbus. :X
Ondertussen weet de PostNL app helemaal niets van dit pakje. :N
Ebay bestelling ? ;) ik heb er ook 1 onderweg met een dergelijke tracking. Ben benieuwd wanneer die door de brievenbus wordt gepropt bij mij. Ik zou de afgelopen 2 dagen post ontvangen volgens de app. Van de 3 dingen waren er 2 zonder afbeelding dus ik vermoed dat het pakketjes zijn maar die zijn niet door de brievenbus gegooid. Alleen degene met afbeelding (reclamebrief) heb ik ontvangen.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Yep. :Y

Wat ik dan weer zo vreemd vind, is dat het pakketje al lang is afgeleverd. Maar de tracking status nog steeds:
YOUR SHIPMENT HAS ARRIVED AT THE POSTAL OPERATOR OF THE COUNTRY OF DESTINATION AND WILL BE DELIVERED IN THE COMING DAYS.
aangeeft. 8)7

En zowel de tracking van die logistieke toko, alsmede eBay nog niet 'weten' dat de bestelling al lang z'n eindbestemming heeft bereikt. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 21:35
Snelste shipping ooit bij mij denk ik.
Besteld via AliExpress en verzonden met AliExpress Standard Shipping (Singapore Post) op 26 augustus en ontvangen 05 september.

Ben wel van Belgie. Misschien daarmee, doordat de hub van chinese pakjes in Luik ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 16:11
Een aantal maanden geleden iets besteld met de "EU Priority Line" van Banggood.
Pakket kwam toen via België en GLS naar Nederland. Geen belasting meer hoeven betalen en was met iets meer dan twee weken al binnen.

Eerder deze week weer iets besteld met deze verzend-optie, alleen nu heb ik een tracking code van PostNL gekregen.

Wordt dit de gevreesde "Nysa-route"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
alaintje schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:15:
Echt een ongelooflijk rommeltje daar.
Mijn adres op paypal is volgens mij niet mijn huidige woonadres en ik had het ergens anders heen gestuurd (mijn huidig adres).
Nu blijft banggood vrolijk een tracking sturen van mijn paypal adres waar wel een pakketje is geleverd (een usb kavel van 3 € waar ineens een tracking van is?) maar de stofzuiger van 111x het dubbele is kwijt. Leuk...
Die tracking stopt in nysa

Nu hopen dat paypal nog een reactie van mij vereist. 7 september is namelijk de vervaldatum.
ugh. Paypal heeft mijn claim uiteindelijk denied omdat het pakkets volgens Banggood gewoon bezorgd zou zijn.
Waar ik kwaad om ben is dat het leveradres anders is bij de bestelling van banggood (maar wel mijn paypal adres) en banggood gewoon een andere trackingcode gebruikt dan die ik bij mijn bestelling er bij heb gekregen.
Wat heeft banggood gedaan (ik heb meerdere bestellingen tegelijk gedaan).
Zij hebben een track en trace aan paypal laten zien welke afgeleverd is aan mijn paypal adres (Dat klopt ook).
Alleen was dit een USB-kabel van 40 gram, waar eerst geen tracking van was, maar nu ineens een postNL international shipping van is achteraf.
Nu is dit dus niet de roborock van 10+Kg (gok ik). En deze trackingcode gebruikt banggood nergens in het dispute met paypal, terwijl ik hier toch meerdere keren naar heb gerefereerd.
Nu denkt paypal dus dat ik de zaak zit te flessen 8)7 .

Het beste is nog, royalshipments zegt mij dat het pakket gewoon kwijt is. Niet meer en niet minder dan dat. En dat ik contact op moet nemen met de seller.
Dus ik heb banggood nu voor de 5de keer gemaild (nadat het dispute is gesloten). En zij zeggen voor de zoveelste keer dat die natuurlijk bij de douane ligt.

Nou rip 350 Euro ;( . Ik kan alleen maar hopen dat dit pakketje nog komende weken ineens opduikt.
Maar mijn adres in Nederland is ook al een grote ramp, dus ik kan helaas fluiten naar mijn geld denk ik.
Eerste levering (Van de 100 ofzo) boven de 2 euro die ooit mis is gegaan vanuit China.
Dan wel meteen voor 350...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
ehtweak schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:28:
[...]

Yep. :Y

Wat ik dan weer zo vreemd vind, is dat het pakketje al lang is afgeleverd. Maar de tracking status nog steeds:
YOUR SHIPMENT HAS ARRIVED AT THE POSTAL OPERATOR OF THE COUNTRY OF DESTINATION AND WILL BE DELIVERED IN THE COMING DAYS.
aangeeft. 8)7

En zowel de tracking van die logistieke toko, alsmede eBay nog niet 'weten' dat de bestelling al lang z'n eindbestemming heeft bereikt. ;)
Ik heb de mijne vandaag opgehaald bij het postkantoor. Al met al vrij snel geleverd voor een Ebay free shipping artikel uit China. Het duurde slechts 12 dagen (11 als ik gister de postbode niet had gemist). Tracking is inderdaad niet geupdated naar ‘geleverd’.

En vandaag ook nog een China Post small packet ontvangen in 12 dagen !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59
Pakje besteld bij AliExpress ter waarde van €7,50.
Geschatte bezorgdatum tussen 8 en 11 september.
In de status van de Standard Shopping staat dat hij in Nederland is aangekomen maar nog bij de douane ligt.
Deze status staat er al een paar dagen.
Weet iemand hoe lang je pakket bij de douane blijft liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
@Artwido Even checken op http://www.internationalparceltracking.com en vooral https://jouw.postnl.nl. Als daar iets staat dat aan de ontvanger een brief met verzoek om informatie is gestuurd dan kun je naar https://www.postnl.nl/bva gaan en de gevraagde gegevens in het formulier invoeren. Na goedkeuring van de gegevens zou het pakketje binnen een week moeten worden bezorgd.
De AliExpress tracking is voor het laatste stuk niet secuur genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
Artwido schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:33:
Pakje besteld bij AliExpress ter waarde van €7,50.
[...]
Weet iemand hoe lang je pakket bij de douane blijft liggen?
Mijn ervaringen zijn heel wisselend, het varieert van 1 dag tot zes weken. Dat laatste was wel in een drukke periode zoals Black Friday, rond Kerst en Oudjaar, of Chinees Nieuwjaar. Ik heb toen PostNL gebeld met een trackingnummer dat zij ook konden terugvinden in hun systemen en ze vertelden me daar dat ze hun best doen om pakketjes binnen 14 dagen te bezorgen.

Maar gisteren kreeg ik opeens totaal onverwacht een pakje wat een dag eerder in NL arriveerde, dus het kan ook heel snel als ze zin hebben. Normaal krijg ik altijd een berichtje in de app maar deze keer niet. Het was nog een duur pakje ook dat er kennelijk doorheen geglipt is.

• Artwido
@grun93
Bedankt voor je info. Vanmorgen zag ik op de AliExpress-app dat mijn status niet meer bij de douane is maar dat het pakket onderweg is.
Dus benieuwd.
Dit is de eerste keer dat we via AliExpress bestellen.
*update: accepted by last mile carrier.
Hoe kan ik zien bij welke bezorgdienst het pakket afgeleverd is en kan ik die dan tracken?

Update2:
Pakje is vandaag door DHL bezorgd. Op de dag zoals beloofd. Top!

[ Voor 32% gewijzigd door Artwido op 11-09-2019 12:47 ]

• Motion-m
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 11:04
Mijn pakket is ook niet verder gekomen dan Nysa.

Uiteindelijk mijn geld terug gekregen (had via iDeal betaald).
Is er nu nog kans dat het alsnog geleverd wordt? laatste tracking info is van 20-7...

Nu nogmaals proberen met een nieuwe bestelling, het gaat dit keer via GLS Belgie, al een week onderweg maar de tracking geeft nog geen andere info dan 'The parcel data was entered into the GLS IT system; the parcel was not yet handed over to GLS'
Afwachten maar weer!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Ligt het aan mij of is de verwerkingstijd bij verkopers langer geworden?
Heb intussen al even niet besteld en merk dat voor AliExpress standard shipping bijna overal ineens bijbetaald moet worden.
Bij de officiële shops was verzending met Ali standard eigenlijk altijd bij de prijs inbegrepen.

Daarnaast krijg ik ook nergens notificatie emails meer van. Staat gewoon aan in de instellingen. Meer mensen last van?

[ Voor 4% gewijzigd door LocK_Out op 14-09-2019 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat ligt niet aan jou, dat is daadwerkelijk het geval en verzonden betekend enken een tracking nummer aangemaakt. Ik kreeg laatst nadat een item zogenaamd verzonden was een berichtje, dat het niet voorradig was en of ik een vergelijkbaar artikel accepteerde. Wat ik gedaan heb omdat het ook echt vergelijkbaar was. Maar het heeft natuurlijk wel wat vertraging op gelopen en zit nu pas in het vliegtuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
LocK_Out schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:28:
Ligt het aan mij of is de verwerkingstijd bij verkopers langer geworden?
Heb intussen al even niet besteld en merk dat voor AliExpress standard shipping bijna overal ineens bijbetaald moet worden.
Bij de officiële shops was verzending met Ali standard eigenlijk altijd bij de prijs inbegrepen.

Daarnaast krijg ik ook nergens notificatie emails meer van. Staat gewoon aan in de instellingen. Meer mensen last van?
Zelfde hier met die e-mails. En orders kan ik niet meer via mijn Aliexpress overzichtelijk zien.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@New Yorker Orders zie ik dan wel weer. Zowel via de app als de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Lees net dit op lokale FB pagina van de Hoogvliet. Sinds kort is de nieuwe bewaartermijn van PostNL ingegaan. Komt je pakketje binnenkort bij ons binnen? Dan heb je 7 dagen om het af te halen 😁

Snap het ook wel, laatst bij een buurvrouw geweest, gang helemaal vol met pakketjes van de buren die op vakantie zijn, zelfs schoenen van Zalando. Die bestellen dus vanaf hun vakantie adres.
Moet je niet op vakantie gaan.
Met China orders altijd een gok, de ene keer direct aan huis, de andere keer naar de supermarkt. Soms kan ik niet eens de bezorgoptie aanpassen via de postnl app. Als ik het aanpas, dan duurt dat een dag extra.

[ Voor 19% gewijzigd door Wasabi! op 14-09-2019 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
@LocK_Out Via My AliExpress kan ik mijn orders niet meer zien wel via My Orders.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

In navolging van deze opmerking: ehtweak in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3"
De rol met 5 meter op-bestelling-gemaakte-LEDs, was op 4 september verstuurd en vanochtend al afgeleverd. d:)b

2019-09-15 21:35 NL, NLAMSA, Departed from Local Distribution Center
2019-09-15 11:47 NL, Import customs inspected
2019-09-15 09:43 NL, NLHAGI, Arrived in country
2019-09-14 13:15 NL, SCHIPHOL, Flight landed in destination country
2019-09-11 10:43 HK, HONG KONG, Flight departed from origin country
2019-09-09 16:39 CN, SHENZHEN, Departed from facility
2019-09-09 13:23 CN, SHENZHEN, Processed at facility
2019-09-09 10:01 CN, SHENZHEN, Arrive at origin facility
2019-09-09 05:19 CN, DONGGUAN, Regional distribution center departed
2019-09-07 18:08 CN, DONGGUAN, Regional distribution center arrived
2019-09-04 21:29 CN, FUZHOU, Consolidation facility departed
2019-09-04 21:19 CN, FUZHOU, Consolidation facility arrived
2019-09-04 20:05 CN, Package received (Customer Service email: CS@orangeconnex.com)
2019-09-03 10:22 CN, Shipment data received

Ook leuk; volgens de tracking is het vliegtuig 3 dagen onderweg... ;)
En, zoals gewoonlijk, het laatste stapje van de levering, is niet getracked.

Maar wat het logistiek een beetje 'vreemd' maakt, is dat er een sticker op zit met DHL Germany (terwijl het volgens de tracking helemaal niet in Duitsland is geweest.

En (!) dat het vanochtend door pakjes man van PostNL werd afgeleverd.
Lijkt wel alsof PostNL zaken overneemt van DHL. :?
Hier had ik ook al zoiets: ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"
Volgens de tracking DHL, in werkelijkheid PostNL.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
In de paar jaar dat ik pakketjes in China koop heb ik ook wel eens 1 of 2 pakketjes gehad die via DHL zouden komen, in Duitsland arriveerden en daarna door PostNL bezorgd zijn bij mij. Het lijkt er een beetje op dat de Duitse DHL pakketjes bestemd voor Nederland overdraagt aan PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
AlbAlb2 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:06:
Een aantal maanden geleden iets besteld met de "EU Priority Line" van Banggood.
Pakket kwam toen via België en GLS naar Nederland. Geen belasting meer hoeven betalen en was met iets meer dan twee weken al binnen.

Eerder deze week weer iets besteld met deze verzend-optie, alleen nu heb ik een tracking code van PostNL gekregen.

Wordt dit de gevreesde "Nysa-route"?
Antwoord op mijn eigen vraag: Afgelopen vrijdag stond PostNL voor de deur met het pakket, dus amper 10 dagen onderweg.
Geen belasting meer hoeven betalen dus de "EU Priority Line" lijkt te werken zoals geadverteerd.

Tracking begon pas in Nederland, dus geen idee welke route het pakket gevolgd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmersmaak
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-12-2023
Tweakers,

Ik heb op AliExpress voor het eerst wat artikelen besteld. Deze zouden medio oktober geleverd worden. Het moment van bezorgen vond ik bij het bestellen al laat. Maar goed. Van vrienden begreep ik dat dit ook heel wat korter zou kunnen zijn.

Nu zie ik in de tracking dat het product op 12-09 is 'vertrokken uit het land van herkomst'.

Hebben jullie er ervaring mee hoe lang het dan nog ongeveer kan duren? In de tracking information zie ik een "vliegtuig" icoon. Betekent dit dat het dan ook met het vliegtuig gaat? Of kan het evengoed ook per boot?. Excuses voor mijn domheid. Maar wellicht dat jullie wat meer ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
@Remmersmaak vaak duurt het 2-5 weken.
Mijn case bijvoorbeeld werd in 4 weken geleverd.

Dat icoontje zegt niet zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Remmersmaak schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:14:
Tweakers,

Ik heb op AliExpress voor het eerst wat artikelen besteld. Deze zouden medio oktober geleverd worden. Het moment van bezorgen vond ik bij het bestellen al laat. Maar goed. Van vrienden begreep ik dat dit ook heel wat korter zou kunnen zijn.

Nu zie ik in de tracking dat het product op 12-09 is 'vertrokken uit het land van herkomst'.

Hebben jullie er ervaring mee hoe lang het dan nog ongeveer kan duren? In de tracking information zie ik een "vliegtuig" icoon. Betekent dit dat het dan ook met het vliegtuig gaat? Of kan het evengoed ook per boot?. Excuses voor mijn domheid. Maar wellicht dat jullie wat meer ervaring hebben.
Het ligt vooral aan de verzendmethode die je hebt gekozen en de periode waar in je hebt besteld.
Je kunt het beste de track & trace code invoeren op de diverse tracking websites of in de diverse tracking apps. Mijn favoriete app is Deliveries Pakket Tracker (Android): https://play.google.com/s...ils?id=de.orrs.deliveries Dit aangevuld met de PostNL app.

Mijn ervaringen in het algemeen so far:
  • AliExpress Standard Shipping: meestal uitgevoerd door PostNL. In dat geval meestal binnen 8 tot 14 dagen in huis. Soms uitgevoerd door Singapore Post. In dat geval vergelijkbare levertijd en binnen 14 dagen wel in huis. Als extra wordt er bij zendingen via Singapore Post een handtekening bij onvangst gevraagd.
  • China Post: Goedkopere verzendmethode. Erg varierende levertijd, maar de laatste keren dat ik ChinaPost gebruikte was het rond de 1 à 2 maanden.
  • Yanwen: Budget verzendmethode. Erg seizoensgevoelig. Krijgt lage prioriteit in het sorteercentrum van PostNL. Rond de feestdagen of internationale verkoopactiedagen kan het gerust 2 à 3 maanden duren. De afgelopen zomer waren ze echter snel met 2 à 3 weken. Pakketjes worden meestal overgedragen aan China Post met een andere track & trace code dan het origineel. Die code wordt wel netjes gedeeld in de track & trace van Yanwen.
  • Sunyou: Zelden gebruikt. De enige keer dat ik het gebruikte was het 1,5 maanden onderweg.
  • EMC China: Heet nu anders geloof ik. In 2018 een paar keer gebruikt. Destijds 5 tot 8 dagen levertermijn (mits ik het toen correct heb bijgehouden, want dat doe ik sinds dit jaar nauwkeurig dan vorig jaar). Bij BTW-plichtige pakketten wel hogere inklaringskosten dan normale pakketten.
Voor de AliExpress Standard Shipping en pakketzendingen van China Post (dus geen enveloppezendingen) geldt dat als ze eenmaal in Nederland zijn gearriveerd en door PostNL gescand je ze op www.internationalparceltracking.com en https://jouw.postnl.nl / PostNL app kunt volgen. De AliExpress Standard Shipping met PostNL kun je dan ook nog van een eerder stadium volgen op https://www.postnl.post.

Verder is https://global.cainiao.com/en een goede trackingsite om te gebruiken (of als deelorder toe te voegen in een item in de Deliveries Pakket Trackker app). Dit is namelijk AliExpress haar eigen trackingsysteem en die laat diverse statussen zien nog voordat het bij de vrachtvervoerder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Da's ook lekker, je betaalt extra voor AliExpress Standard shipping. Verzenden ze met China Post Registered Mail. Kortom, het duurt een maand langer voor het in huis is..
Wat een beunhaas verkopers zitten er toch tussen.

Is daar nog iets mee te doen? Kan pas een geschil aanmaken na zoveel dagen.

De support van AliExpress zegt, dat verkopers de verzendmethode niet zonder overleg aan mogen passen. Na het ontvangen van een product, er een geschil aangemaakt kan worden voor "een gedeeltelijke teruggave".
Beetje bout dit.. Het gaat om een verschil van een paar eurocent in de verzendkosten, maar de verzending anzich duurt een stuk langer.

So be it dan maar, dat krijg je als je als gierige Hollander je spullen goedkoop (en snel) uit China wil hebben :+

[ Voor 51% gewijzigd door LocK_Out op 17-09-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 16:05
Hoelang duurt het bij Banggood? ik heb een track&trace code van GLS het is 7 dagen terug aangemeld bij belgie/Puurs ofzo niets meer veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:11
Ik bestel al jaren bij verschillende shops in China. Ik kijk op track and trace krijg ik het volgende:
The item cannot be delivered and will be returned
:X :?
17-09-2019 10:00 The item cannot be delivered and will be returned
17-09-2019 04:34 The item is at the local sorting centre
16-09-2019 18:09 The item is on transport to the local sorting centre
14-09-2019 15:36 The item has been processed in the country of destination
11-09-2019 15:42 The item is in transit
05-09-2019 08:21 The item is pre-advised to PostnL
Bij wie moet ik nou wezen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Amdwarrior schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:03:
Ik bestel al jaren bij verschillende shops in China. Ik kijk op track and trace krijg ik het volgende:

[...]
:X :?

[...]

Bij wie moet ik nou wezen ;(
Geheid als je PostNL vraagt, sorry, kunnen niks meer voor je betekenen. Neem contact op met de verzender, die is immers verantwoordelijk. Hoe dom het ook mag klinken. Laatst een pakket uit Hong Kong gekregen, adres klopte, alles, telefoonnummer erop. Via T&T melding, kan niet geleverd worden. Blijkt hun systeem 2x een XX achter het huisnummer gezet te hebben. Achteraf nog gecorrigeerd door een medewerker via FB chat, bij bellen gaven ze aan, kan 5 dagen duren voordat je een antwoord krijgt. Gaf ook aan, ze kunnen toch ook bellen als ze vragen hebben bij een probleem, waarom moet het telefoonnummer er anders op? Tja, geen antwoord. Ik zou als ik jou was even toch PostNL via de chat contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:11
Wasabi! schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:25:
[...]

Geheid als je PostNL vraagt, sorry, kunnen niks meer voor je betekenen. Neem contact op met de verzender, die is immers verantwoordelijk. Hoe dom het ook mag klinken. Laatst een pakket uit Hong Kong gekregen, adres klopte, alles, telefoonnummer erop. Via T&T melding, kan niet geleverd worden. Blijkt hun systeem 2x een XX achter het huisnummer gezet te hebben. Achteraf nog gecorrigeerd door een medewerker via FB chat, bij bellen gaven ze aan, kan 5 dagen duren voordat je een antwoord krijgt. Gaf ook aan, ze kunnen toch ook bellen als ze vragen hebben bij een probleem, waarom moet het telefoonnummer er anders op? Tja, geen antwoord. Ik zou als ik jou was even toch PostNL via de chat contact opnemen.
Ik heb nu via Fb bericht gestuurd ben benieuwd |:(
As I can see in status The item cannot be delivered and will be returned so i request you to wait when we receive this order in our warehouse then we will send you email regarding reshipment and refund.
Ben benieuwd

Pffff Postnl waardeloze reactie dat je inderdaad contact moet opnemen met afzender terwijl zij fout hebben gemaakt 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Amdwarrior op 17-09-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
MrOsman schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:58:
Hoelang duurt het bij Banggood? ik heb een track&trace code van GLS het is 7 dagen terug aangemeld bij belgie/Puurs ofzo niets meer veranderd.
Een week of twee. Tracking gaat pas iets doen als het in handen van GLS is. Maar dan is het dus al in België.

[ Voor 14% gewijzigd door AlbAlb2 op 17-09-2019 17:47 ]

• MrOsman
AlbAlb2 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:45:
[...]

Een week of twee. Tracking gaat pas iets doen als het in handen van GLS is. Maar dan is het dus al in België.
best wel lang :) Postnl is sneller met banggood GLS duurt lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb ook naast AliExpress ook een usbstick via Wish besteld. Artikel kwam ook uit China en zou rond 6 oktober bezorgd worden.
Vandaag lag het al in de brievenbus.
Misschien scheelt het wanneer een artikel in de brievenbus past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
GLS heeft bericht gestuurd dat mijn smartphone maandag geleverd wordt
wel vreemd ik sprak banggood support voor mn geld, 22:00 uur en om 00:08 krijg ik bericht dat het bij GLS ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door MrOsman op 21-09-2019 12:20 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op 9 september 2019 een zaklamp besteld bij de Zanhome store op AliExpress, via AliExpress standard shipping. Voorspelling van AliExpress was aankomst 21-24 september. Vandaag (21 september) heb ik het pakket inderdaad al binnen gekregen. Niet gek moet ik zeggen.

Note: Dit pakketje paste niet door de brievenbus. Een ander pakje (USB kabel van Ugreen) die ik ook op 9 september besteld had, is ook vandaag binnengekomen en was wel een brievenbuspakje. Beide pakjes hebben dus exact even lang geduurd. Onderstaande 2 screenshots zijn beide van de zaklamp.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/NLZcN5s/zanflare1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ChRf6Rh/zanflare2.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door smvs op 21-09-2019 16:28 ]

• Artwido
Ik zit er aan te denken een smart watch te kopen.
Die hebben ze rond de 150 euro maar hoeveel kosten komen hierdan nog bij ivm inklaringskosten etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Artwido Zo moeilijk is dat toch niet: ;)
https://www.belastingdien...de-invoer-van-mijn-pakket
+ uiteraard de inklaringskosten die b.v. PostNL rekent.
https://www.postnl.nl/ont...akket-uit-het-buitenland/

Je weet dat vele ex-China producten ook gewoon hier in NL te koop zijn?
B.v. hier: https://www.xiaomiproducts.nl/fitnesstrackers-6942881/
of bij amazon.de. Dan heb je geen issues met inklaring en mogelijk geen gedoe ivm garantie of niet werkend non-International model...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
@ehtweak
Tnx voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als meneer Trump z'n zin krijgt, zou er wel eens wat kunnen gaan veranderen met dat voor-nop uit China versturen naar de rest van wereld:
https://www.freightwaves....l-postal-union-next-month
https://orf.at/stories/3137359/
http://www.upu.int/en/the-upu/congress/about-congress.html

...
Members of the 192-member United Nations body will gather on September 25 and 26 in Geneva, Switzerland in only the third “extraordinary Congress” in UPU history. The key agenda item will be to vote on what UPU is calling the “possible revision of small packet remuneration rates,” which is the core issue to determine the future of U.S. involvement.
...

Want ook al profiteren :Y we er allemaal (nog) van. Het blijft van de zotte dat een bubbeltjesenvelop vanuit de binnenlanden van China naar onze huisdeur minder kost dan een brief van Amsterdam naar Groningen. 8)7
De UPU afspraken uit het verleden zijn inmiddels wel fors achterhaald.

Hopelijk wordt een nieuwe tariefstelling alleen van toepassing op de USA (en verhardt het de economische strijd tussen China en USA), maar blijven de condities voor de EU gelijk...

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 22-09-2019 09:36 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:48
Sinds eind vorig jaar is het met de levertijd van Banggood bestellingen bergafwaarts gegaan. Het duurt steeds langer en voor mij is de maat vol. Ik bestel daar geen dure producten meer.

Op 7 augustus een telefoon besteld met verzending via EU Priority Line.
Aangemeld bij GLS in Puurs en that's it tot nu toe. Tracking nummer werkt ook niet bij Royal Shipments dus werkelijk geen idee hoe of wat. Banggood kletst verder maar wat als je om opheldering vraagt.
Ik geef het nog een week. Gelukkig wel met CC betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zou BG van Bangbad naar Banggood gegaan zijn? ;)

Afgelopen jaar was het drama met bestellingen. Of de 'aanbieding' komt nooit aan en mag je met veel geharrewar hopen dat je je geld terug krijgt. Tracking werkt zelden ok. Bestellingen doen er heel lang over of komen gewoon helemaal niet.

En nu ineens. :Y Op 11 september wat elektronica besteld. Op 12 september verstuurd en vanochtend afgeleverd door PostNL. (en volgens de tracking zwerft het dan ook al sinds 19 september in Nederland rond)

Nu had ik op het gigantische orderbedrag van 5,40 euro wel 1,25 extra betaald voor 'Priority Air Mail'.
Dus of dat nou het verschil heeft gemaakt? Geen idee...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik verwacht een pakketje uit China met Yanwen ( untracked). Nu is het pakketje in de postnl app opgedoken bij de brievenpost ( de foto's / scans van de post die wordt bezorgd ). Het pakketje zou zaterdag 21 september door de postbode waarschijnlijk worden afgegeven ( past volgens mij net niet door de brievenbus). Nu zijn we al een paar dagen verder en nog niks gezien/gehoord, dus waar is dat pakketje gebleven?

Het is gescanned dus het is / was bij de lokale postcentrum.

Iemand enig idee wat er dan meestal aan de hand is? Ik heb helaas geen briefje gehad dat ik het ergens kan ophalen. Zouden ze het misschien ergens anders bezorgd hebben? Of kan de postbode alsnog van de week langskomen met het pakketje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
ehtweak schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:24:
Nu had ik op het gigantische orderbedrag van 5,40 euro wel 1,25 extra betaald voor 'Priority Air Mail'.
Dus of dat nou het verschil heeft gemaakt? Geen idee...
Ik heb juist tegenstrijdige ervaring.. Laatste tijd is het weer erger. Zit nu ruim anderhalve maand te wachten.

Bij AliExpres gaat het wel steeds sneller. Vaak tussen de 10 en 16 dagen. Dat gaat de goede kant in.

Af en toe krijg ik nog van PostNL een kaartje in de bus dat er een pakketje uit het buitenland klaar ligt op het postkantoor. Dit zijn dan pakketjes van AliExpress afkomstig. Weet iemand waarom deze niet thuis bezorgd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@LoeWn Heb jij wel of niet voor 'extra' shipment opties gekozen/betaald?
Vraag me af, of dat nou werkelijk wat uitmaakt... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Ah dat wilde ik nog toevoegen. Ik heb de gratis verzending gekozen.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:48
ik heb 17-9-2019 ook iets bij banggood besteld.
Ik heb gekozen voor Pirorty Direct Mail. (6 tot 14 dagen)
En kleine kans op tax, en anders wordt het door banggood vergoed.

Echter 18-09 is het verzonden, en sindsdien staat het pakketje op "pre-advised"
Code is iets met LX******NL

is dit normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Aggressor Niks is normaal in het logistieke traject van China --> NL.
Het is en blijft al jaren een grote verassing. :+

Wat zegt b.v. 17track als je daar je LX..NL nummer invult?
En de status kan zomaar ineens veranderen. Je weet 't niet, je weet 't niet... O-)

Mooie Plaatjes   

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:48
ehtweak schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:20:
@Aggressor Niks is normaal in het logistieke traject van China --> NL.
Het is en blijft al jaren een grote verassing. :+

Wat zegt b.v. 17track als je daar je LX..NL nummer invult?
En de status kan zomaar ineens veranderen. Je weet 't niet, je weet 't niet... O-)
Onder het logo van 17 track staat "in transport"
en daar onder bij oorsprong staat:"

2019-09-20 03:50
The item is pre-advised

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 08:27
Aggressor schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:22:
[...]

Onder het logo van 17 track staat "in transport"
en daar onder bij oorsprong staat:"

2019-09-20 03:50
The item is pre-advised
Volledig normaal het is nu pas 25-9 de volgende update krijg je meestal als het pakje in Nederland is het is nu onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Er "verdwenen" wel eens pakjes uit China bij PostNL hier maar de laatste week is het wel erg bont, 3 van de 4 pakjes in een week "kwijt" !!!
Je ziet ze in je PostNL app staan dus ze zijn gescannend maar vervolgens worden ze niet bezorgd.
1x zouden er 2 op een dag afgeleverd worden en heb foto's en al in de PostNL app maar er werd er maar 1 van afgeleverd.
Maandag maar weer klagen bij PostNL maar dat is ook een hopeloze zaak, want geen T&T zeggen ze dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Mijn Xiaomi 9T Pro 64Gb foetsie....... ging via GLS, gelukkig verzekering afgesloten bij Banggood. Krijg als het goed is binnen 14 uur een vervolgbericht. Had binnen 6-12 dagen ontvangen moeten zijn, maar ondertussen ben ik 3 weken verder.

[ Voor 3% gewijzigd door Wasabi! op 02-10-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
schumi2004 schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:28:
Er "verdwenen" wel eens pakjes uit China bij PostNL hier maar de laatste week is het wel erg bont, 3 van de 4 pakjes in een week "kwijt" !!!
Je ziet ze in je PostNL app staan dus ze zijn gescannend maar vervolgens worden ze niet bezorgd.
1x zouden er 2 op een dag afgeleverd worden en heb foto's en al in de PostNL app maar er werd er maar 1 van afgeleverd.
Maandag maar weer klagen bij PostNL maar dat is ook een hopeloze zaak, want geen T&T zeggen ze dan.
En eigenlijk moet je ook klagen bij hun klant. Ofterwijl: de gene die je pakketje verzonden heeft. Op hun beurt kunnen zij dan weer klagen bij het postbedrijf waar zij zaken mee doen.
I know: frustrerend. En eigenlijk zou je als ontvanger ook gewoon je beklag moeten kunnen doen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Voor het eerst in lange tijd weer eens iets besteld via AliExpress en direct is het raak.
Tijdlijn;
17/9 => besteld en een paar uurtjes later reactie dat hij verzonden is incl tracking nummer (LX...NL)
27/9 => mailtje van AliExpress dat het pakketje is aangekomen in Nederland, is ook zichtbaar in PostNL app 'zending wordt verwacht' met leverdatum van 1 oktober
1/10 => in de ochtend gekeken, pakketje was nog niet in sorteerproces, maar stond nog wel dat hij die dag geleverd zou worden. In de avond versprong de leverdatum naar 2/10
2/10 => Push notificatie van PostNL dat mijn pakketje tussen 11:50 en 13:50 zou worden geleverd

Pakketje is volgens de PostNL app geleverd, maar er was niemand thuis. De buren hebben niets ontvangen / gehoord en er ligt geen 'niet-thuis' code in mijn brievenbus, ook het afhaalpunt heeft niets op mijn naam ontvangen (ze kon wel kijken, maar ze kon sowieso niets uitgeven omdat er een storing was bij PostNL). Uiteraard kan PostNL niets doen, want het is niet verzekerd verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Direct raak? De fout ligt hier toch bij PostNL, maar als je het zo schrijft lijk je de schuld bij AliExpress te leggen. Ik heb de afgelopen maanden ongeveer 20 pakketjes besteld. Allemaal binnen, prima levertijden (minder dan een maand). Ik kom nu wel naar dit topic omdat nu 1 pakket de status held by customs heeft. Dit zijn redmi airdots, global version, en daar heb ik 17 euro voor betaald. Hoe lang duurt dit proces? Ik zie voor het eerst die status en de teller van bestellingen totaal is ver over de 100 stuks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het is nu tot 7 oktober een feestweek in China. Ik was al verbaasd dat al mijn bestellingen nog niet verstuurd zijn van vorige week en begin deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Mar2zz schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 07:14:
Direct raak? De fout ligt hier toch bij PostNL, maar als je het zo schrijft lijk je de schuld bij AliExpress te leggen. Ik heb de afgelopen maanden ongeveer 20 pakketjes besteld. Allemaal binnen, prima levertijden (minder dan een maand). Ik kom nu wel naar dit topic omdat nu 1 pakket de status held by customs heeft. Dit zijn redmi airdots, global version, en daar heb ik 17 euro voor betaald. Hoe lang duurt dit proces? Ik zie voor het eerst die status en de teller van bestellingen totaal is ver over de 100 stuks.
PostNL zegt in 99,99% van de gevallen, sorry, kunnen niks voor je betekenen, neem contact op met de verzender, die is verantwoordelijk. Die kan een onderzoek starten. Ze weten hier toch wel welke boerenl*l van een postbode het gescand heeft? Of is dat weer heeeeeeel lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Held by customs duurt maar een dag of twee. Ik kreeg vandaag m'n redmi airdots binnen. Het pakje was wel open geweest, maar mijn lichte paniek is voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Ik heb een RT...HK code (registered via Hong Kong post) die op 28 September verzonden is, maar nergens te tracken is. Krijg echt nergens een resultaat. Iemand een tip?

Via fasttech trouwens

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 04-10-2019 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
17Track heeft Hong Kong post ertussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Mar2zz schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 07:14:
Nee, ik leg absoluut niet de schuld bij AliExpress. PostNL heeft moeite om een pakket te leveren. Ik kreeg op zowel 2 als 3 oktober een push notificatie dat de bezorger langs zou komen met hetzelfde pakket. Op 2 oktober was er niemand thuis, op 3 oktober wel. Geen bel gehoord, en wederom niets in de brievenbus. Volgens PostNL zouden we uiterlijk zaterdag (5 oktober) het pakket moeten ontvangen, anders moet ik contact opnemen met de verkoper omdat het pakket dan zeer waarschijnlijk vermist is of retour wordt gestuurd naar China.

Nee, de schuld ligt duidelijk niet bij de verkopende partij, maar bij PostNL. Er gaat wel meer mis bij ze, via V&A een Mi Flora plant sensor gekocht, die nog niet is afgeleverd (is afgelopen week verzonden). Daarnaast weten DHL en DPD mijn deurbel overigens prima te vinden, dus daar zal het in ieder geval niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Laatst online: 23:13
xPhantom schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 01:37:.......
Nee, de schuld ligt duidelijk niet bij de verkopende partij, maar bij PostNL. ...........
Je hebt wel gelijk, maar er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
PostNLstelt zich principieel op en wil alleen contact met zijn opdrachtgever. Dat ben jij helaas niet.
Daarom verwijst PostNL erop dat je contact moet opnemen met de verkopende partij.
Formeel heeft PostNL gelijk, omdat jij alleen een overeenkomst hebt met de verkoper, die uiteindelijk de eindverantwoordlijkheid draagt voor de bezorging. De verkoper kiest zelf welk risico hij wil aangaan met de verzending van pakketten.
Vervelend is alleen als de tracking aangeeft dat eea bezorgd is. Zie dan maar eens te bewijzen dat dit in werkelijkheid niet gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Iemand dit ook wel eens meegemaakt met AliExpress Standard Shipping?

Exception parcel handling in sorting center

2019-10-05 13:20:02

Outbound failure in sorting center

2019-09-28 08:32:50 [GMT+8]

Inbound in sorting center

2019-09-27 22:01:05 [GMT+8]

Accepted by carrier

2019-09-27 21:31:05 [GMT+8]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:16
418O2 schreef op vrijdag 94 oktober 2019 @ 18:29:
Ik heb een RT...HK code (registered via Hong Kong post) die op 28 September verzonden is, maar nergens te tracken is. Krijg echt nergens een resultaat. Iemand een tip?

Via fasttech trouwens
Jaaa probeer de app Track24 , vergeet 17track deze is de beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
New Yorker schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:08:
Iemand dit ook wel eens meegemaakt met AliExpress Standard Shipping?

Exception parcel handling in sorting center

2019-10-05 13:20:02

Outbound failure in sorting center

2019-09-28 08:32:50 [GMT+8]

Inbound in sorting center

2019-09-27 22:01:05 [GMT+8]

Accepted by carrier

2019-09-27 21:31:05 [GMT+8]
Volgens mij 2x gehad en kwam vanzelf weer goed. Althans bij mij kwam het goed .....

[ Voor 3% gewijzigd door dcell op 07-10-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
baldyman schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:41:
Sinds eind vorig jaar is het met de levertijd van Banggood bestellingen bergafwaarts gegaan. Het duurt steeds langer en voor mij is de maat vol. Ik bestel daar geen dure producten meer.

Op 7 augustus een telefoon besteld met verzending via EU Priority Line.
Aangemeld bij GLS in Puurs en that's it tot nu toe. Tracking nummer werkt ook niet bij Royal Shipments dus werkelijk geen idee hoe of wat. Banggood kletst verder maar wat als je om opheldering vraagt.
Ik geef het nog een week. Gelukkig wel met CC betaald.
Update:
GLS heeft bij BG aangegeven dat ze mijn pakket nooit hebben ontvangen. 'BG warehouse' zegt dat het wel is verstuurd. Conclusie: 'Lost in transit'. Wel hemel en aarde moeten bewegen dat het toch echt niet mijn probleem is en dat ik vandaag een terugboeking via mijn credit card zou aanvragen. Zojuist van BG bericht dat ik uiterlijk vrijdag een 'full refund' op mijn rekening kan verwachten.
Ben benieuwd of het inderdaad het volledige bedrag zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De tracking info is hier ineens verandert bij 2 Yanwen-zendingen. Beide gaven aan in het land van bestemming aangekomen te zijn en te zijn overgedragen aan lokale post. Die status-updates zijn ineens verdwenen en nu staat er andere tracking info
2019-10-07 16:44 İSTANBUL(AVR)BAŞAKŞEHİR, Item Forwarded to Destination Country
2019-09-30 15:00 Origin, Item is at agent warehouse
2019-09-28 10:43 Origin, Item Is Ready for Ship
2019-09-30 02:38 Last mile=> Destination country post, number UH*********TR
2019-09-30 02:28 Last mile=> Destination Country post, number UD*********NL
2019-09-30 00:28 Departed from Yanwen Facility
2019-09-29 21:39 Process completed in Yanwen Facility
2019-09-29 16:11 Picked up
:?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Bij mij is Yanwen ineens ook wat aan het goochelen met verschillende verzendpartijen en tracking codes. Waar Yanwen het eerder dit jaar standaard overdroeg aan China Post zie ik het nu aan verschillende andere partijen als PostNL en PTT (Turkije). Vandaag nog een statusupdate "Destination Country, Item arrived to Istanbul" gezien. Heel andere route dan voorheen zo lijkt het.

Zullen ze geen vertrouwen meer hebben in China Post? Of zal het kostenplaatje zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
dcell schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:54:
[...]

Volgens mij 2x gehad en kwam vanzelf weer goed. Althans bij mij kwam het goed .....
Het ging uiteindelijk terug naar verkoper. Dispute aangemaakt en geaccepteerd door Ali.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Joen schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:56:
Bij mij is Yanwen ineens ook wat aan het goochelen met verschillende verzendpartijen en tracking codes. Waar Yanwen het eerder dit jaar standaard overdroeg aan China Post zie ik het nu aan verschillende andere partijen als PostNL en PTT (Turkije). Vandaag nog een statusupdate "Destination Country, Item arrived to Istanbul" gezien. Heel andere route dan voorheen zo lijkt het.

Zullen ze geen vertrouwen meer hebben in China Post? Of zal het kostenplaatje zijn?
Een van de zendingen blijft maar in Turkije hangen :S
2019-10-10 09:50 Destination Country, Item arrived to Istanbul
2019-10-10 07:15 Turkey - ISTANBUL, Item was uplifted to flight to destination country.
2019-10-09 09:21 İSTANBUL(AVR) - BAŞAKŞEHİR, Item Forwarded to Destination Country
2019-10-06 18:58 Destination Country, Item arrived to Istanbul.
2019-10-05 22:52 Origin, Item departed from origin
2019-10-03 15:14 Origin, Item is at agent warehouse
2019-10-02 09:36 Origin, Item Is Ready for Ship
2019-09-30 02:38 Last mile=> Destination country post, number UH*********TR
2019-09-30 02:28 Last mile=> Destination Country post, number UD*********NL
2019-09-30 00:28 Departed from Yanwen Facility
2019-09-29 21:39 Process completed in Yanwen Facility
2019-09-29 16:11 Picked up
De ander geen updates meer.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nu het probleem dat Postnl in de app netjes aangeeft dat er post komt (geen pakket!) met foto en alles. Uiteraard passen de pakketjes niet door de brievenbus, dat is normaal. Vroeger kreeg je dan een briefje in de bus (of niet) en dan lag het bij het lokale ophaalpunt. Nu nog geen briefje en niks bij het ophaalpunt. Blijven daar maar controleren de komende weken, maar ik zou pissig zijn als Postnl niet bezorgt en daar niet aflevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baldyman
baldyman schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:03:
[...]

Update:
GLS heeft bij BG aangegeven dat ze mijn pakket nooit hebben ontvangen. 'BG warehouse' zegt dat het wel is verstuurd. Conclusie: 'Lost in transit'. Wel hemel en aarde moeten bewegen dat het toch echt niet mijn probleem is en dat ik vandaag een terugboeking via mijn credit card zou aanvragen. Zojuist van BG bericht dat ik uiterlijk vrijdag een 'full refund' op mijn rekening kan verwachten.
Ben benieuwd of het inderdaad het volledige bedrag zal zijn.
Update:
BG heeft redelijk woord gehouden. Vrijdag 11/10 verscheen 'Refunded' naast de order in mijn account. Gisteren stond de terugstorting van het volledige bedrag incl. alle (verzekerings)kosten weer op mijn credit card. Uiteindelijk dus goed gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Een van de eerder genoemde zendingen is net aangekomen, ik begin de vage tracking een beetje te snappen. De bubbelenvelop heeft onderweg 3 verschillende trackingcodes gehad :S 8)7 , daarom stonden er ineens meerdere in de tracking.

De eerste (op Ebay vermelde): UC*********YP
De tweede: UD*********NL
De derde: UH*********TR

Nu op de ander wachten, die zou volgens de PostNL app gisteren bezorgd worden, niks aangekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 17-10-2019 14:03 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:08:
Hier nu het probleem dat Postnl in de app netjes aangeeft dat er post komt (geen pakket!) met foto en alles. Uiteraard passen de pakketjes niet door de brievenbus, dat is normaal. Vroeger kreeg je dan een briefje in de bus (of niet) en dan lag het bij het lokale ophaalpunt. Nu nog geen briefje en niks bij het ophaalpunt. Blijven daar maar controleren de komende weken, maar ik zou pissig zijn als Postnl niet bezorgt en daar niet aflevert.
Regelmatig krijg ik post wat er niet in staat hoor, ook pakketten die met PostNL komen worden niet vermeld.
Trouwens, http://www.logistiekprofs...et-direct-naar-afhaalpunt
Hopelijk dan wel een melding in de app indien het niet in de app geregistreerd staat of briefje in de bus, gebeurd namelijk ook niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:00
Ik was echt verbaasd gisteren. Had op 9 oktober een bestelling geplaatst en 16 oktober werd het geleverd :o.

Overigens heb ik ook andere bestellingen openstaan van 21 sep, 27 sep en 01 okt die ik nog niet binnen heb haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Khayma schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:48:
Ik was echt verbaasd gisteren. Had op 9 oktober een bestelling geplaatst en 16 oktober werd het geleverd :o.

Overigens heb ik ook andere bestellingen openstaan van 21 sep, 27 sep en 01 okt die ik nog niet binnen heb haha.
Ik ook. Allemaal bestellingen van september die niet zijn aangekomen. Vorige week iets besteld was nu al binnen. Volgens mij is er ergens een schip gezonken ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Laatst online: 19-09 15:15
Vrijdag een paar screenprotectors voor de Nintendo Switch bested op Ali, aangezien ik pas de console ga kopen ergens in December nam ik gewoon de voorgestelde shipping optie van de winkel ''Cainiao Super Economy Global'' aka de free en traagste optie :P en kreeg 1 of ander gaar tracking nummer dat met S00000 begint.

Moet zeggen is 1 van de meest up to date trackings die ik ooit heb gehad met een China pakket, op zich wel vreemd want volgens de seller had deze optie geen tracking maar netjes updates dat het pakket is aangemeld, accept door carrier, inbound in sorting center, was eigenlijk verbaasd.

Anyway wat is ''Cainiao Super Economy Global'' precies ? is dat die befaamde trein uit China ? is dat met het vliegtuig ? Volgens Ali zou het moeten aankomen ergens tussen 2-11 en 21-11 dus de trein optie lijkt het me niet te zijn.
Enige wat ik terug vind over ''Cainiao Super Economy Global'' op google is dat het een soort van shipping is van Ali om te concurreren met andere goedkope opties als china air mail untracked etc, dus de untracked opties maar vind niets terug of dit trein of vliegtuig is.

Anyway maakt niet uit wanneer het aankomt, vond het gewoon grappig om te zien dat de tracking zo goed werkt :P ( beter dan Ali Standard Shipping tracking imo ) enkel Yanwen Special Line YW werkt nog beter naar Belgie qua tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@Katmi In mijn geval is "Cainiao Super Economy Global" niet die befaamde trein, maar blijkt de tracking code voor "Cainiao Super Economy Global" gewoon Yanwen te zijn.
Ik heb zelf de indruk dat alleen die andere grote site in China (Banggood of zo? ben er niet bekend mee) met treinen voor sommige verzendmethoden werkt.
Verder heb ik de indruk dat "Cainiao Super Economy Global" een soort goedkope versie van "AliExpress Standard shipping" en "AliExpress Premium Shipping" is.
Cianiao is in ieder geval het overkoepelende trackingsysteem van AliBaba / AliExpress.
Pagina: 1 ... 20 ... 64 Laatste

Let op:
Discussie over BTW na 1 juli 2021 mag in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevoerd.